Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ibrahimovic deelt met veel vilein verbale tikken uit aan Cristiano Ronaldo

Laatste update:

Zlatan Ibrahimovic vindt niet dat Cristiano Ronaldo een grote uitdaging is aangegaan door zich aan te sluiten bij Juventus. De aanvaller uit Portugal ruilde medio 2018 Real Madrid in voor la Vecchia Signora en won met de Italiaanse topclub vorig seizoen de landstitel. Ibrahimovic geeft echter aan dat dit niet per se heel knap is van Ronaldo en Juventus.

De Zweedse spits lijkt hard op weg naar een dienstverband bij AC Milan, dat de veteraan graag wil inlijven. Naar verluidt is er al een akkoord bereikt tussen speler en club, waardoor de bekendmaking van een deal spoedig kan volgen. Op de vraag van GQ of hij in Italië de echte Ronaldo tegen het lijf gaat lopen, antwoordt Ibrahimovic gedecideerd.

In Italië ziet men terugkeer Zlatan Ibrahimovic naar AC Milan wel zitten.

"Zeker niet. De echte Ronaldo is de Braziliaan", doelt Ibrahimovic op de oud-spits van onder meer PSV, Real Madrid en Barcelona. "Cristiano heeft geen natuurlijk talent. Het is het resultaat van heel hard werken." Ibrahimovic kan het daarnaast niet begrijpen dat men de overstap van Ronaldo naar Juventus omschrijft als een zoektocht van de Portugees naar een nieuwe uitdaging.

Ook Ronaldo zelf sprak over een nieuw uitdaging toen hij tekende bij Juventus. "Hij tekende bij een club die zeven keer op rij de Serie A won. Dus een uitdaging?", vraagt Ibrahimovic zich af. "Naar zo'n club gaan is geen uitdaging. Als hij een uitdaging wilde hebben, moest hij voor Juventus tekenen toen ze naar de Serie B gingen, toen hij ze weer naar de top kon gidsen", aldus Ibrahimovic.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geneuzel van Zlatan natuurlijk, behalve dat laatste. Voor de uitdaging ga je toch niet naar Juve? Naja, voor de CL uitdaging misschien. Was dan naar Milan of Roma gegaan. Als je die kampioen maakt, ben je pas een held. Juve wordt met mij in de spits nog kampioen.

5 december 2019 om 15:35

Inter en ook Napoli hebben niet eens een mindere selectie. Een elftal met Can, Bernadeschi, Ramsey, Bentancur, Danilo en De Sciglio als regelmatige basisspelers kan de zwakste kampioen ooit worden in Italie. En dan te bedenken dat een elftal met Ronaldo, Djorkaeff, Zamorano, Zanetti, Winter, Simeone en Bergomi in de hoogtijdagen van het Italiaanse voetbal niet eens de titel wist te winnen.

5 december 2019 om 15:43

Overdrijven is ook een vak, dat team heeft ook spelers als Ronaldo, Dybala, Chiellini, Bonucci, de Ligt, Szczesny, Pjanic, Costa en Higuain. het is ook echt geen schande dat spelers als Ramsey en Bernardeschi bij een topclub regelmatig spelen. Ik kan bij haast alle topclubs van dat soort spelers opnoemen die daar regelmatig spelen.

5 december 2019 om 16:28

Is Szczesny perse beter dan Handanovic dan? Chielini en Bonucci zijn voor mij ook redelijk gelijk aan Godin. En dan heeft Inter ook nog De Vrij en Srkinair. De Vrij vind ik bijv. beter dan een De Ligt. Pjanic is een topper, maar de rest van de middenvelders is vrij matig. Dan zit er bij Inter toch wel wat meer voetbal in de ploeg op het middenveld. Dybala kan je vergelijken met Lautaro en Higuain is voor mij ook niet perse beter dan Lukaku. Ronaldo is buitencategorie als je hem goed gebruikt. En een Costa is ook niet perse beter dan een Alexis Sanchez. Om over de trainer nog maar te zwijgen.

5 december 2019 om 16:39

Nee, maar Handanovic is gewoon een van de beste keepers ter wereld. Sczesny keept al jaren goed en zat niet voor niets dit jaar bij de beste keepers ter wereld. De Vrij is nu beter dan de Ligt, maar het niveau dat de Ligt vorig jaar haalde geeft al aan dat je dat niet lang meer kan zeggen. Dybala vind ik wel beter dan Lautaro en Alexis Sanchez laat al jaren niet een hoog niveau zien.

7 december 2019 om 04:22

Ik vindt de ligt zeker beter als de vrij. De ligt is echt een beest en speelt de afgelopen wedstrijden echt fenomenaal.. tegen Atalanta speelde hij gewoon een dik half uur als een muur terwijl zijn arm uit de kom was geweest.. je ziet aan alles dat het gewoon heeft en nu komt het er eindelijk ook uit.. en hoe kan je zeggen dat dybala vergelijkbaar is met lautaro?? Dybala is vele malen beter!! Dybala is een uitzonderlijke speler van wereld formaat.. verder heeft Alexis al jaren niks gepresteerd en iedere juventus supporter roept om Costa want zodra hij er in komt wordt het echt knallen.. om te zeggen dat chiellini gelijk is aan godin is echt gewoon achterlijk sorry dat ik het zeg.. verder heb je wel gelijk over handanovic die doet echt niks voor szczesny onder

5 december 2019 om 16:40

Is gewoon een enorm hypocriete opmerking van Zlaten. Alsof hij altijd naar clubs ging die nauwelijks kampioen werden.

5 december 2019 om 18:08

Hij bezorgde wel clubs als Inter, Milan en PSG de titel terwijl ze dat al jarenlang niet meer gewonnen had.

5 december 2019 om 20:57

Inter en Milan is wel een erg goede prestatie, maar je gaat me toch niet vertellen dat kampioen worden bij PSG nou zo lastig was? op 1 seizoen na kwam de concurrentie niet eens in de buurt van de 80 punten.

5 december 2019 om 22:57

In 2010 was PSG 13de, in 2008 waren ze 16de. In 2012 kwam ibra en in 2013 werd PSG kampioen. Dus ja, een hele knappe prestatie, het was notabene de eerste keer dat PSG league one won.

6 december 2019 om 01:41

Speedo, ze hadden een team met Alex, Thiago Motta, Thiago Silva, Pastore, Lavezzi, Matuidi, Veratti, Maxwell en Beckham. Ga jij nou echt beweren dat het knap is van Ibrahimovic en dat hij ze kampioen heeft gemaakt in dat jaar? Kom op man.

6 december 2019 om 10:05

@speedyafc psg werd in 2011 overgenomen door Qatar (naja zogenaamd niet echt door Qatar zelf). Dat is natuurlijk de reden dat ze nu zo goed zijn, niet Zlatan.

Ibrahimovic Is echt de grootste Ronaldo hater ooit volgens mij. Noemt en vind zichzelf altijd de beste maar loopt kilometers achter op Ronaldo en Messi. irritante kerel is het geworden zeg.

5 december 2019 om 15:57

Zou me niks verbazen als het komt door de wk 2014 kwalificatie play off waar ronaldo er 4 maakte en zweden daardoor niet naar het wk ging omdat ibra er zelf 'maar' 2 maakte.

5 december 2019 om 16:18

dat was echt een heerlijke wedstrijd , Ronaldo liet daar even zien wie de baas is

5 december 2019 om 16:13

Zlatan was toch altijd zo? Er is weinig aan zijn arrogantie veranderd.

5 december 2019 om 16:53

Vroeger was het niet zo erg als nu hoor, ik ben zelf een inter Milan fan en toen die bij Milan speelde vond ik m echt geweldig bij AC Milan en Juventus ook trouwens. Toen die naar Manchester en Amerika ging, ging die een beetje gek doen. Op het begin was het nog wel leuk maar nu begint die er zelf in te geloven. Daarnaast zijn er in zijn tijd van voetballen wel heel veel voetballers geweest die beter dan hem waren en hij is ook nooit een keer de beste geweest van het jaar met altijd Ronaldo en Messi voor hem. En dan elke keer zoveel commentaar geven op Ronaldo dat is echt letterlijk haten want hij weet dat Ronaldo zijn niveau een heel stuk hoger ligt dan die van hem. Ze zijn ongeveer even oud en kijk waar Ronaldo speelt en kijk waar Ibrahimovic speelt.

5 december 2019 om 18:49

Maar hij heeft wel een beetje gelijk want een uitdaging is het zeker niet.

5 december 2019 om 20:10

Achja ik vind ze beiden zwaar irritant, magoed ze kunnen wel voetballen.

de Braziliaanse Ronaldo is een van mijn favoriete voetballers allertijden maar hij doet hier net of Cristiano een amateur is en dat is natuurlijk onzin. Cristiano Ronaldo is de enige speler die de afgelopen 10 jaar Messi heeft kunnen bijbenen. voor de rest kwam er niemand in de buurt van het niveau en de constante prestaties van deze twee spelers

5 december 2019 om 15:30

Bijbenen? Dit is mister champions leageu, Ek gepakt met Portugal. Dan noem ik alle records die hij heeft niet eens op. Ik vind Messi en Ronaldo minstens gelijkwaardig

5 december 2019 om 15:35

Messi is simpelweg gewoon een veel completere voetballer. Messi geeft ballen waar je u tegen zegt, heeft een geweldige dribbel. Ronaldo is meer een fysieke afmaker.

5 december 2019 om 15:41

Misschien op basis van goals dat ze gelijkwaardig zijn, maar Messi is in mijn ogen de completere speler. Verdeelt het spel, bepaalt het tempo, geeft balletjes op een presenteerblaadje en scoort ook nog eens veel goals. Ronaldo is met zijn atletisch en scorend vermogen zeker sterk en in sommige opzichten zelfs beter dan Messi, maar aan de bal vind ik hem niet gelijkwaardig aan Messi.

5 december 2019 om 15:41

Dit blijft subjectief. Ik heb Messi vooral zien excelleren in de jaren dat Barcelona ook zonder Messi de beste ploeg van de wereld was. Ik heb Ronaldo zien excelleren in een ploeg die na zijn vertrek door nota bene Ajax werd vernederd. Ronaldo heeft veel meer weerstand gehad in zijn carrière, en zit op minimaal hetzelfde niveau als Messi.

5 december 2019 om 15:46

Messi alleen zien excelleren in de beste ploeg van de wereld? In de jaren na Xavi en Iniesta heeft hij ook gewoon monsterlijke cijfers neergezet in een vrij matig Barca. Vorig seizoen nog 51 doelpunten en 22 assists. Zonder Messi zouden ze geen kampioen zijn geworden.

5 december 2019 om 16:19

Een fysieke afmaker? Daar zijn er 100e van, niemand van hen komt ook maar een beetje in de buurt van zijn statistieken. Met zo'n beschrijving doe je hem echt zwaar tekort.

5 december 2019 om 16:19

@fr-rkc das natuurlijk onzin, want 1 ronde later vloog ronaldo er ook uit met zn team tegen datzelfde Ajax.daarnaast kijk je dan nu misschien te weinig barca. Het team is stukken minder, maar de cijfers van messi blijven extreem.

5 december 2019 om 17:14

@faridvanginkel dat was mijn punt ook. dat Ronaldo gelijkwaardig is geweest aan Messi

5 december 2019 om 17:24

Uhhhh wil niet veel zeggen maar Juve werd volgens mij ook door Ajax uitgeschakeld

5 december 2019 om 17:58

Datzelfde Ajax speelde de ronde erna het Juventus van Ronaldo ook bij tijd en wijlen ook aardig weg

5 december 2019 om 18:11

Ja en diezelfde Ronaldo had er 2 in liggen tegen Ajax en schakelde Atletico ronde ervoor persoonlijk zelf uit. Kun je nagaan hoe slecht het had geweest zonder Ronaldo

7 december 2019 om 04:34

Slaat nergens op wat je zegt Drizzy.. iedereen heeft zijn eigen mening over deze twee legendes de een vindt dat Ronaldo beter is in het spelletje en de ander vindt dat Messi beter is.. maar ze hebben allebei hun eigen kwaliteiten en de een geniet meer van Ronaldo zijn kwaliteiten en de ander van Messi.. je kan wel dom lopen lullen omdat je zelf een voorkeur hebt.. maar deze discussie zal niemand ooit gaan winnen want ze zijn allebei geweldenaren op verschillende gebieden.. dus laat alsjeblieft iedereen in zijn waarden..

5 december 2019 om 16:15

Wat dacht je van bijvoorbeeld Iniesta? Die heeft ook jaren lang constand goed gepresteerd alleen dat valt niet direct op omdat het heen aanvaller is.

5 december 2019 om 17:26

@locomotif vond je echt dat iniesta niet op werd gevallen? Ik meen toch echt dat hij met xavi de beste middenveld duo werd genoemd. En dat er enorm veel mensen echt fan van hem zijn inclusief ik.

5 december 2019 om 20:23

Messi heeft in ze kleine teen meer talent dan ronaldo in ze hele lichaam.. wat zlatan zegt klopt gewoon hard werken dat is het bij ronaldo , niks mis mee maar messi is by far beter

Bijna 2020 en Zlatan heeft nog steeds niet door dat het uitdaging-aspect voor 99.997% sloeg op het binnenhalen van de Champions League, you hate to see it.

5 december 2019 om 15:34

Uitdaging aspect was dat Perez niet aan zijn salaris eisen wilden voldoen en Juventus wel...

5 december 2019 om 17:23

Tja wat weet Zlatan van de uitdaging CL... hij heeft hem nooit gewonnen en is zelden beslissend geweest in de knock out fase van de CL dus dat meneertje zelfverheerlijking maar met wat meer respect over C. Ronaldo spreekt want de heer Ibrahimovic komt nog niet aan de enkels van C.Ronaldo. Diezelfde Ibrahimovic die trouwens wegvluchtte uit Turijn toen ze naar de Serie B zakten... en die gaat nu Ronaldo verwijten dat het naar Juventus gaan pas een uitdaging was toen ze in de Serie B speelden. Lachwekkend!

5 december 2019 om 18:01

Ach ja diezelfde Zlatan die met een beperkt land als Zweden ook tegen zon beetje alle toplanden gescoord heeft. Je doet net of Zlatan een amateur is. Man man!

5 december 2019 om 18:16

Haha precies. Vooral die opmerking waar hij zegt dat Ronaldo Juve vanuit de Serie B weer omhoog had moeten helpen. Dat was Ibra's taak maar die ging lopen. Hypocriet

5 december 2019 om 19:26

@elphenomeno: tja net zoals Ryan Giggs of Gareth Bale... met uitzondering dat die wel de CL gewonnen hebben en een groter palmares hebben dan Zlatan dus... your point being???

5 december 2019 om 20:50

Mijn punt is dat Zlatan gewoon een fantastisce spits is geweest. Vind zowel Giggs als Bale al helemaal niet van hetzelfde kaliber. Messi en Ronaldo hebben het tijdperk gedomineerd. Maar Zlatan zit met spelers als Robben, Ribery etc daar net een categorie onder.

5 december 2019 om 17:52

Nee hoor, alleen de non-Ronaldo fans weten dat de uitdaging het winnen van de CL is. Bij de fans en het pr-team staat dit nog open. Let maar op, zodra het Ronaldo niet lukt de CL te winnen wordt het zo gespint dat Ronaldo erin is geslaagd zichzelf te bewijzen in serie A. Ondanks dat Juve hoogstwaarschijnlijk de landstitel zou kunnen winnen met Ronaldo gedurende heel het seizoen op de bank.

Was Zlatan niet degene die vertrok bij Juventus na de degradatie naar de Serie B? Beetje onzin wat hij nu allemaal zegt. Net alsof hij hele grote uitdagingen is aangegaan tijdens zijn carrière. Was dan zelf bij Juve gebleven.

5 december 2019 om 15:34

@acmark behalve dat, hij ging ook naar Barca, PSG en Man UTD (toen nog status topclub). Allemaal clubs waar kans groot is waar je kampioen wordt

Hij heeft zelf Juve verlaten toen ze naar de serie B moesten en komt nu wijs praten. Ga lekker naar Milan, past goed bij hem aangezien ze beide versleten zijn.

5 december 2019 om 15:34

Misschien even begrijpend lezen? Zlatan zegt nergens dat híj heeft gezegd dat hij die uitdaging wou. CR heeft gezegd dat hij voor de uutdagibg naar Juve ging. En daar hert Zlatan gewoon een punt, wat een uitdaging!!

5 december 2019 om 15:39

Ze zijn dit seizoen ongeslagen en staan niet bovenaan. Dan kun je toch wel van een uitdaging spreken toch of wel?

5 december 2019 om 15:39

Daarnaast heeft Ronaldo inderdaad gezegd dat hij voor de uitdaging naar Juventus ging. Deze uitdaging bestaat voornamelijk uit het winnen van de CL met Juve.

5 december 2019 om 15:39

Hij heeft tijdens zijn presentatie aangegeven dat spelers van zijn leeftijd naar China en de VS gaan, maar dat hij een ander type is. De uitdaging is om op deze leeftijd de ultieme doel van Juve binnenhalen en dat is de CL. Mij lijkt dat een prachtige uitdaging, nieuwe omgeging en weer een top competitie die hij gaat veroveren. Daarnaast krijgt hij waardering in de vorm van 30M per jaar.

5 december 2019 om 16:22

@fr-rkc komt misschien omdat ze 100 miljoen hebben uitgegeven aan iemand die op het moment alleen strafschoppen scoort...vorig jaar was ook niks bijzonders, en werd juve zoals gewoonlijk kampioen.ga nou niet doen als of de serie a winnen een uitdaging is/was.t ging idd om de CL en dat is bij lange na niet gelukt. Daar waren ze de jaren ervoor dichterbij. Misschien was een paar x kampioen worden met Real wel een betere uitdaging, dat ging hem niet zo goed af

5 december 2019 om 16:56

Een hattrick tegen Atletico en ze hoogst persoonlijk uitschakelen is inderdaad niets bijzonders. Topscorer Serie A eveneens niet bijzonder. Er wordt aan Ronaldo bashing gedaan op het moment dat hij in een dip zit. Beetje kansloos vind je niet.

5 december 2019 om 19:50

Maar hij was geen topscoorder van de seri A

Lekker op Cristiano blijven haten Zlatan. Zelf ben je een clown van een persoon geworden door constant van je Zlatan-uitspraakjes de wereld in te gooien.

Buiten Cristiano heeft ook Messi niet het talent wat de Braziliaanse Ronaldo had. Die man vernederde op zijn 16de de verdedigers in de Eredivisie al en was met 18/19 jaar al de beste speler van de wereld. Als je zijn doelpunten bekijkt bij Barcelona dan weet je dat met je een one-man show te maken had. Ronaldo was niet afhankelijk van aanvoer. Ook een defensie Maldini, Nesta en Cannavaro kon hem zonder overtredingen niet afstoppen. Die man was zo compleet en onvoorspelbaar als maar kan. Des al niet te min moet je wel realiseren dat Cristiano veel bereikt heeft met een geweldige mentaliteit. Maar ook mentaliteit is een onderdeel van talent. Niet iedereen heeft dat. ''an idiot with a plan can beat a genius without a plan''.

5 december 2019 om 15:37

Op zijn 16e in de eredivisie knap aangezien hij 18 in zijn eerste seizoen was....

5 december 2019 om 15:39

17 was die toen die zijn eerste doelpunten begon te maken. 16 is inderdaad niet helemaal correct. Op zijn 16de zat die al wel bij de selectie van het WK van '94.

5 december 2019 om 15:46

Niet waar het wk 94 was 3 maanden voordat hij 18 werd,wat een ronaldo fan ben je zeg....

5 december 2019 om 16:25

Oke mr wikepedia. Over de exacte geboortedatum van Ronaldo valt hedendaags nog steeds veel discussie over te zijn.

5 december 2019 om 15:46

Messi niet het talent van dikkie? Lachwekkende opmerking natuurlijk, beetje je blinde liefde voor R9 die je in de weg zit hier. Het enige wat R9 als pluspunt heeft tov Messi is een wereldtitel, mede door hem behaald maar ook zeker vanwege een geweldige generatie spelers om hem heen. Messi daarentegen moest alles alleen doen of had een drugsverslaafde bondscoach die het voor elkaar kreeg een sigaar te roken tijdens een partijspelletje op de training, terwijl ze dat jaar (2010) een geweldige selectie hadden.

5 december 2019 om 15:52

2 wereldtitels!

5 december 2019 om 16:23

2 wereldtitels, 2 Copa's, 1 Confederations Cup. Daarnaast beste speler, topscorer en meeste assists gegegeven op alle 3 de toernooien. Daar kan niemand tegen op.

5 december 2019 om 16:31

Team van brazilie was wel een team waar je u tegen zegt. Niet doen alsof die het alleen deed.Had gewoon een ronaldinho en rivaldo aan zijn zij. Ik was helemaal gek op die braziliaanse team. Ronaldo heeft veel voor zijn land gewonnen. Maar mist ook wel een zeer belangrijk voetbalprijs de Champions league.

5 december 2019 om 16:39

In 98 en in de copa van 97 zat Ronaldinho niet in dat team. Ronaldinho kon de druk bij Brazilie noit waarmaken. Had in 2006 zijn toernooi moeten worden, maar Zidane steelde de show tegen de brazilianen. Het gaat lastig als je de beste jaren bij Uefa Cup teams speelde. Bij Inter speelde die 2de jaar CL, maar raakte die geblesseerd. Bij Real zaten teveel vedettes en was het verkopen van Makelele de grootste fout ooit van Perez. Tegenwoordig spelen alle topspelers bij de 6 beste teams van de wereld. Zelfs bij clubs als Atletico, Dortmund en Napoli (toch de 2de/3de club van de competitie) spelen nauwelijks absolute toppers.

5 december 2019 om 16:43

In 2002 kon ronaldinho de druk bij brazilie wel waarmaken. In 98 was die er inderdaad niet bij. En brazilie won ook niks in 98. In 94 vraag ik mij af of ronaldo uberhaupt een minuut mee had gedaan in het WK. edit: jep heb gecontroleerd en heeft geen minuut meegedaan in 94.

5 december 2019 om 16:54

Lol heb jij uberhaupt wk van 98 gezien? Ronaldo was verreweg de beste speler, maar kreeg een dag voor de finale een epilepsie aanval. De doktoren hadden hem nooit moeten laten spelen. Zonder hem lag Brazilie er gewoon kansloos uit tegen Nederland in de halve finale.

5 december 2019 om 16:58

In 98 werd Brazilie tweede op het WK dankzij een zieke Ronaldo.. die waren de torenhoge favoriet. 3 keer achter elkaar de finale gespeeld, waaronder 2 als beste speler (en idd 94 geen minuten gemaakt maar meer wegens politiek, want hij was toen al een van de beste spelers in de selectie). Jongste goudenbal winnaar ooit. Enige die in de buurt komt is Messi. Dit gezegdhebbende; Zo respectloos hoe Zlatan over Cr7 praat. Wat een idioot.

5 december 2019 om 17:03

@elphenemono waar zeg ik dat hij slecht was? Je schiet nou hilarisch in de verdediging. Ik zeg dat ze in 98 niks gewonnen hebben dat klopt toch? En verder klopt het toch wat ik zeg? Ronaldinho was geweldig in wk van 2002. Dat ronaldo ze in 98 aan het slepen ontken ik nergens man, doe eens rustig. Het blijft er wel bij dat er in 98 niks gewonnen werd

5 december 2019 om 17:07

@blink waardoor hij niet speelde in het WK van 1994 weet ik niet. Als je zegt dat dat politiek was geloof ik het best. Het team van 94 heeft echter wel een WK gewonnen, dat geeft toch aan dat het team behoorlijk goed was en verre van een one man team. Zelfde geldt voor 2002. Brazilie was echt niet een one man team. Voor zover ik alle Wk's heb gezien, heeft nog nooit een one man team het WK gewonnen, of de finale gehaalt. Het zijn altijd sterke collectieven

5 december 2019 om 17:17

Hij had ook Romario voor zich. Maar in mijn optiek had Ronaldo best wat meer speelminuten moeten krijgen ja. Ronaldinho speelde aardig in 2002, maar hem van de 3 R's, het minst goed. Rivaldo had veel meer aandeel bijv.

5 december 2019 om 17:33

@Elphenomeno: ik ben zelf ook een grote R9 fan en naar mijn mening is hij zowat de beste en meest complete spits ooit. Maar om zo makkelijk te stellen dat hij meer talent heeft dan Messi en vervolgens aanhaalt dat R9 2 wereldtitels heeft omdat kracht bij te stellen is nogal makkelijk. Want hoeveel CL heeft R9 gewonnen? Hoeveel nationale titels heeft R9 gewonnen? Hoe vaak werd R9 EU topscorer? Hoe lang hield R9 zijn topniveau vast? Kortom, je kan ook genoeg feiten verzamelen waaruit zou moeten blijken dat Messi meer talent heeft. Laat het er ons dus op houden dat beiden absoluut geniale spelers waren en blij zijn dat we ze actief hebben weten zijn!

5 december 2019 om 18:11

Het gaat hier over het criteria talent. Dan was R9 voor mij gewoon de nr 1. Dat een Messi dan langer gepresteerd heeft ben ik het ook mee eens, maar dat heeft weinig met mijn punt te maken.

5 december 2019 om 19:55

De messi op zijn piek was echt niet minder dan Ronaldo op zijn piek, het is ook een beetje het mystrieuze rondom Ronaldo wat veel mensen bij blijft, zo van wat als die fit was gebleven, maar de Messi 2010/2011 en heel 2012 daar komt echt niemand bij in de buurt.

5 december 2019 om 20:31

Lachwekkende opmerking zeggen en dan zelf Ronaldo dikkie noemen? Niveau hoor! Al ben ik het ermee eens dat Messi ook bizar getalenteerd is.

5 december 2019 om 20:52

Ik weet dat je groot Messi fan bent maar ook jij zal de kwaliteiten van R9 moeten herkennen.

5 december 2019 om 15:51

Messi is denk ik een van een handje vol spelers ooit die qua talent wel op dat niveau zit. Messi doet juist alles op puur voetbaltalent. Overigens heeft Ronaldo ook zat talent. Niet zoveel als Messi of Ronaldo Lima misschien, maar het is ook geen Dirk Kuyt ofzo.

5 december 2019 om 16:24

Hij is een goeie nummer 3 achter Maradona en R9. Hoger zal ik hem niet zetten.

5 december 2019 om 17:36

Goh ja, persoonlijke voorkeur he. Ondanks dat ik zelf grote R9 fan ben, plaats ik Messi op 1. Simpelweg omdat hij qua natuurlijk talent even goed is dan R9 en Maradonna maar het ook al 10-12 jaar , jaar na jaar, bewijst. R9 en Maradonna samen hebben geen 12 jaar topniveau gehaald. Daarnaast heeft Messi een veelvoud aan prijzen, team en individueel, dan deze heren en meer goals en assists dan een van de twee giganten. Objectief bekeken staat Messi daarom op 1.

5 december 2019 om 17:53

R9 heeft dan ook veel pech gehad met blessures etc in zijn carriere. Misschien had R9 dan ook een jaar of 10 aan de top gestaan. Vind zelf qua dribbel in combinatie met skills R9 de beste.

5 december 2019 om 18:03

Messi presteert inderdaad veel langer. Maar het gaat mij om wie het meeste talent had / heeft. En dan staat bij mij R9 gewoon op 1. Die mening mag ik hebben.

5 december 2019 om 19:32

Uiteraard mag je die mening hebben. Ik volg je ook deels en vind dat R9 qua natuurlijke talent evengoed bedeeld werd als Messi maar voor mij heeft Messi dat streepje voor als we spreken over all time nr 1. Het zijn beiden giganten en R9 heeft pech gehad met blessures, wat hem toch serieus afgeremd heeft. Anders hadden we waarschijnlijk over Messi en R9 gesproken als all time greats.

Cristiano heeft geen natuurlijk talent? Sorry, maar je mag zo hard trainen als je wilt, zonder natuurlijk talent kom je er echt niet. Laat staan dat je jarenlang een van de twee beste voetballers ter wereld bent. Er zijn natuurlijk genoeg spelers die meer talent hebben dan Cristiano, maar hij zou nooit zo goed zijn zonder natuurlijk talent.

5 december 2019 om 20:32

Idd vind dit zo'n vermoeiende opmerking! Alleen omdat Messi meer natuurlijk talent lijkt te hebben dan Ronaldo doen mensen net of Ronaldo geen talent heeft. Totale onzin!

6 december 2019 om 00:26

Ik wordt echt moe van Messi aanbiderij hier. Als hij echt zoveel talent heeft die Messi waarom kan hij zijn land niet aan copa of WK helpen en Barça niet aan CL helpen? Men overdrijft heel erg over Messi is hij wel zo als men ons doet geloven?

6 december 2019 om 13:44

Nou dat vind ik dan weer niet. Het lijkt me overduidelijk dat Messi erg getalenteerd is en de beste of 1 van de beste spelers ooit is. Vind het alleen onzin dat mensen kunnen zeggen dat Ronaldo geen talent heeft. Dan zou je namelijk nooit zo ver kunnen komen imo.

Deze meneer Ibrahimovic begint een meme te worden. Is zelf kampioen geworden bij de grootste clubs uit de landen waar hij gespeeld heeft, voor de rest niks en gaat dan zo praten over Ronaldo die bijna alles gewonnen heeft wat er te winnen valt. Nee, dit moet vooral niet serieus genomen worden. Beter stopt hij want hij is op zijn bijna aow leeftijd ook niet de redder van AC milan en ik denk dat vele, net als mij een beetje Ibra-moe zijn.

Grappig dat mensen altijd onderscheid maken tussen ‘natuurlijk talent’ en ‘hard werken’. Het eerste is voor slechts weinigen weggelegd, terwijl het tweede iedereen kan. Dat is natuurlijk niet zo. De discipline en arbeidsethos van een Ronaldo is net zo goed (deels) aangeboren als zijn voetballend talent. Buiten het feit dat ik Messi zonder twijfel de betere vind, doet Zlatan Ronaldo wel ontzettend tekort hier. Om zo lang aan de top te staan heb je naast een flinke dosis doorzettingsvermogen en discipline ook zeker heel wat voetballend talent nodig.

5 december 2019 om 17:38

Inderdaad, alsof Ronaldo niet gezegend werd met ontzettend veel talent? Het is niet dat hij het talent heeft van een pakweg Michel Kramer maar door hard werk niveau Messi gehaald heeft he. Er worden om de tien jaar misschien 3-4 spelers geboren met het talent van C. Ronaldo!

5 december 2019 om 23:39

Laten we niet overdrijven, hij heeft een heel hoog niveau gehaald, maar dat van Messi nooit.

Ronaldo heeft geen natuurlijk talent. In hoeverre ik deze man al serieus kon nemen, lukt me dat vanaf nu al helemaal niet meer! Wat een geneuzel. Kampioen worden in Italië is de grootste prijs die Zlatan behaalt heeft in zijn carrière. Bij Ronaldo bungelt de titel in de Serie A ergens rond plek 20. Wat aan blaaskalk.

5 december 2019 om 19:58

Dus je bent het eigenlijk eens met hem? Welke uitdaging heeft die in de Serie A als hij die prijs ergens rond plek 20 behoort volgens jou? Je bent het dus eens met Zlatan, het is amper een uitdaging om de titel te winnen,

Cristiano heeft meer goals in de CL dan Ronaldo en Zlatan bij elkaar.

Beste Ibra, Je hebt 0x de ballon d or gewonnen.0x de CL 0x het EK. En je verlaat Juve zelf na degradatie naar de Serie B. Niet te veel haten. Hard werken loont.

Grootste Ronaldo hater op de velden. Altijd zo negatief. Gelukkig weet iedereen beter.
Die wedstrijd Zweden -Portugal waar Ronaldo 3x scoorde en Zweden niet naar het wk ging doet nog heel veel pijn zo te zien.
Zlatan die juve in de steek liet. Die na 1 seizoen alweer mocht vertrekken bij barca .. wat een clown

Het is ook niet makkelijk voor Zlatan , heel zijn carrière staat in de schaduw van 2 veel grotere spelers. Die in alles waar hij goed in is 3x beter zijn.

5 december 2019 om 16:22

Ibra is beter in het maken van wonder doelpunten.

5 december 2019 om 16:47

Nee ook dat niet , Ronaldo en ook Messi hebben echt meer wonder doelpunten gemaakt.

5 december 2019 om 16:50

Zou ik echt niet zeggen met al die super acrobatischr goals die ibra heeft gemaakt.

5 december 2019 om 17:01

Hij heeft zeker een aantal wereld goals, maar een top lijstje van Ronaldo of Messi is toch indrukwekkender

5 december 2019 om 17:06

Persoonlijk denk ik dat ibra mooiere doelpunten maakt dan messi of ronaldo.

5 december 2019 om 17:24

Dat kan is ieder zijn mening he

5 december 2019 om 18:29

Zlatan heeft echter wel wat omhalen gemaakt wat zelfs een Messi, Ronaldo of Cristiano nooit gelukt is.

De Braziliaanse Ronaldo waar Zlatan op doelt verhuisde op 17 jarige leeftijd naar Europa, een continent duizenden kilometers verwijderd van zijn thuis. Hij stond er direct en reeg de goals aaneen bij PSV. Vervolgens vertrok hij op 18 jarige leeftijd naar Barca waar hij in zijn eerste seizoen 34 goals in 37 wedstrijden in La Liga maakte en in totaal 49 goals in zijn eerste seizoen. Het seizoen erop maar Inter was hij geweldig begon en de jaren erop te maken kreeg met carriereverslindende blessures. Nadat hij helemaal afgetakeld was en niet eens 75% van zijn oude zelf vertrok hij naar Real om als een makke Ronaldo nog steeds doelpunten te maken. De jonkies hier die alleen Messi kennen mogen wat meer respect tonen voor iemand die Zlatan en velen anderen de beste ooit noemen.

Neemt niet weg dat Zlatan ook respect moet hebben voor de Portugeze Ronaldo natuurlijk. Die heeft het nooit over Zlatan en is iig respectvol naar collega’s

Wat loopt deze arrogante kerel nou te praten, “de echte Ronaldo” en hijzelf hebben samen 0x de CL gepakt en Cristiano heeft er 5.

5 december 2019 om 16:55

Dat zegt vrij weinig. Een Carvajal won ook gewoon die prijzen.

5 december 2019 om 17:08

Cristiano heeft meer doelpunten in de KO fase van de CL dan Ibra en 'de echte' Ronaldo bij elkaar. Zou me niet verbazen als ie nog steeds meer heeft als je Messi zn KO fase doelpunten erbij optelt.

5 december 2019 om 17:52

Ja en de echte Ronaldo maakte op 1 WK meer doelpunten meer dan Cristiano op 4 WK’s.

5 december 2019 om 18:13

Mensen haten niet op R9, maar op Zlatan. Dus maak je niet druk man .persoonlijk denk ik dat R9 zonder blessures de beste speler ooit zou zijn geweest. Ondanks dat hij van een feestje hield en verschrikkelijke blessures heeft gehad overal goed gepresteerd. Messi heeft misschien even veel natuurlijk talent, maar R9 zoveel meer variatie in zijn spel. Ik denk dat zonder blessures R9 ook 4/5/6 gouden ballen had kunnen winnen. Ik bedoel wie is nou bijna 2 jaar geblesseerd, en wint gelijk de gouden bal?!?

Ibrahimovic is soms grappig, dit slaat natuurlijk nergens op. Hij wil puur shockeren. Ook weer die onzin dat Cristiano Ronaldo vooral hard werkt. Alsof dat wat uitmaakt! Feit is natuurlijk dat Ronaldo ook heel veel talent heeft en ook nog eens een bizarre drive. Dat Messi dan nog meer talent heeft dan hij, doet weinig af aan de grootsheid van Ronaldo. Ronaldo is na Messi de beste van de afgelopen 20 jaar en er zijn jaren geweest waarin hij beter was.

Want naar de beste club in de MLS gaan is een uitdaging

5 december 2019 om 16:32

Je bedoelt de slechtste, La Galaxy werd laatste voordat Zlatan er kwam. Lafc maakt daar nu de dienst uit.

En de CL willen winnen met Juventus is zeker ook geen uitdaging? Iets wat Zlatan overigens nooit is gelukt.. maar naar PSG gaan vondt hij zelf natuurlijk wel een hele grote uitdaging. Wat verwacht dat hij dan dat de tweede beste speler van de wereld naar een middenmoter gaat? Is toch logisch dat de beste spelers bij de beste clubs willen spelen.. Zlatan komt niet eens in de buurt van de voetballer die Cristiano is en is geweest dus om te zeggen dat hij helemaal geen talent heeft en alles heeft bereikt met hard werken is zulke onzin. Het is een combinatie van talent en hard werken want als je het jochie ziet die bij United binnenkwam dan spat het talent er vanaf. Ik denk dat Zlatan gewoon jaloers is..

Wachten op de reactie van de zus van Ronaldo. Ben het overigens niet geheel eens met Ibra hoor. Naar Juve gaan is voor Ronaldo wel degelijk een uitdaging. Die man leeft voor de Champions League, en die pak je nog niet zo snel met Juve. Toont genoeg ambitie.

Jeetje Zlatan, zit die hattrick van Ronaldo tegen Zweden nou nog steeds dwars?

Naar PSG gaan was zeker wel de grootste uitdaging die een voetballer aan kon gaan?

‘ Dan had die naar de Serie B moeten komen en Juve weer naar de Serie A moeten helpen ‘

Grappig... zegt de man die niet wist hoe snel die naar Inter moest dat Juve werd terug gezet.

Ronaldo heeft al meerdere keren gezegd dat hij gekomen is voor het Europese succes waar Juve al jaren naar snakt, en met zijn winnaarsmentsliteit en doorzettingsvermogen zal hij daar zijn aandeel in hebben, ook nu hij in een mindere vorm is.

Maar wij weten allemaal dat Ronaldo maar 1 moment nodig heeft en zo weer kan vlammen, toch mooi al die mensen die zeggen dat het voorbij is met hem, hij zal zijn draai wel weer vinden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren