Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ziyech was wellicht betere optie geweest dan die 80 miljoen uit te geven’

Laatste update:

Hakim Ziyech werd afgelopen zomer in verband gebracht met een aantal clubs, maar de spelmaker bleef uiteindelijk gewoon bij Ajax. De Marokkaans international is ook dit seizoen weer een van de grote smaakmakers aan Amsterdamse kant en dinsdagavond neemt hij het met zijn ploeg in Londen op tegen Chelsea. De verrichtingen van Ziyech zullen op Stamford Bridge waarschijnlijk in de gaten gehouden worden door een aantal Engelse clubs en Sky Sports-journalist Kaveh Solhekol denkt dat de aanvaller annex middenvelder wel tot zijn recht zou kunnen komen in de top van de Premier League.

“Bij Liverpool misschien niet, die zijn wel erg sterk op dit moment. Manchester City en Liverpool zijn nu de twee sterkste clubs van Engeland”, steekt Solhekol van wal in gesprek bij Voetbal International. “Maar ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was van de manier waarop Ziyech vorig seizoen tegen Tottenham Hotspur speelde in de halve finale van de Champions League. Wat mij betreft ziet hij er echt uit als iemand die in de Premier League zou kunnen spelen.”

Ziyech over speciale klik: 'We hoeven elkaar maar aan te kijken'

“Hij heeft Kieran Trippier een zware avond bezorgd en hij is een van de beste rechtsbacks in het Engelse voetbal. Ik twijfel er dan ook niet aan dat Ziyech zich aan zou kunnen passen aan het Engelse spel en voor alle topclubs, op misschien Liverpool en Manchester City na, zou kunnen spelen”, gaat de journalist verder.

Ziyech werd afgelopen zomer in verband gebracht met een overstap naar Arsenal, maar van een transfer kwam het uiteindelijk niet. “Ik weet dat Arsenal in de zomer naar Ziyech heeft gekeken, maar uiteindelijk besloten zij om tachtig miljoen euro neer te leggen voor Nicolas Pépé”, gaat Solhekol verder. “Nu denk je dat Ziyech misschien een betere optie was geweest.”

Denk jij dat Hakim Ziyech in de toekomst in de Premier League terecht zal komen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je weet natuurlijk nooit of Ziyech zich wel snel zou aanpassen in Engeland. Je weet ook niet waar het plafond van Pepe ligt. Ziyech is wel twee jaar ouder en waarschijnlijk de helft goedkoper en hij had in de Eredivisie 16 goals en 17 assists. Pepe had in de Ligue 1 in iets meer wedstrijden 22 goals en 11 assists. Ik zou Ziyech graag alsnog zien komen als het voor max 40 miljoen is. Mensen zeggen vaak dat hij de Premier League fysiek niet aan kan, maar er zijn veel kleinere middenvelders die met minder pit spelen. Ik denk dat Ziyech Arsenal meer kan brengen dan Ozil.

5 november 2019 om 14:54

Ik zou toch naar Spanje gaan denk ik. Maar Arsenal en Ozil is niet de beste combi de laatste jaren. Ik verwacht dat Ziyech zeker wat meer kan brengen betreffende assists en goals. Maar wat kon die Ozil goed ballen zeg, zeker bij Real was ie top.

5 november 2019 om 15:24

Bij Real heb ik hem niet intensief gevolgd, maar bij Arsenal vond ik hem altijd een beetje een momentvoetballer. Hij domineerde zelden een hele wedstrijd het spel, het waren glimpen van genialiteit. Ozil heeft zo nu en dan ogen in zijn achterhoofd, maar voor zo'n voetballer is het beter om bij een dominanter team te spelen met harde werkers om hem heen (alonso en Khedira) die in zijn dienst spelen. Ik zou hem nog wel bij Juventus willen zien.

5 november 2019 om 15:45

Inderdaad. Pepe heeft betere statistieken in een betere competitie. Daarnaast is Pepe ook een paar jaar jonger. En Arsenal had een echte flankspeler nodig en dat is Pepe en Ziyech niet.

5 november 2019 om 16:32

Pepe is wel verdacht vaak in het centrum en heeft een hele slechte voorzet voor een 'echte flankspeler'.

5 november 2019 om 16:45

En heeft toevallig een fantastische dribbel als ‘echte flankspeler’. Uiteraard is hij linksbenig en staat hij op rechts.

Als Arsenal effectief naar Ziyech gekeken heeft, dan hebben ze toch een kans gemist want toen was hij toch voor 30-35 miljoen op te halen? Wat toch geen al te hoge transfersom was voor iemand met de kwaliteiten van Ziyech. Vraag is natuurlijk of Ziyech open staat voor Arsenal...

5 november 2019 om 14:56

Ik denk wanneer Ziyech Sevilla af wijst Arsenal in dezelfde categorie valt. Ik heb in mijn reactie ManU genoemd maar in principe vallen die nu ook in dezelfde categorie, in ieder geval qua sportieve resultaten.

5 november 2019 om 15:04

Volgens mij heeft hij ooit gezegd dat Arsenal een uitzondering was omdat dat zn droomclub was als kind.

5 november 2019 om 15:11

Daar was ik niet van op de hoogte, thanks. Dan had Arsenal beter kunnen investeren in Ziyech. Dat had ze een aantal miljoentjes gescheeld.

dat weet je nooit vantevoren natuurlijk. die Pepe schoot ook heel de Ligue 1 aan gort. ook twee totaal verschillende spelers. Ziyech is een spelverdeler die komt vanaf de rechterflank en Pepe is een pure rechtsbuiten. dan ligt het er net aan wat voor soort speler je team nodig heeft op dat moment

5 november 2019 om 15:29

Pepe heeft het "maar" 1 seizoen laten zien, daarnaast heeft Ziyech het in de CL op het hoogste podium laten zien in wedstrijden tegen top teams. Wanneer je die voor minder dan de helft tov Pepe kan kopen is de keuze toch makkelijk?

5 november 2019 om 15:46

Het zijn verschillende spelers, dus de keuze is niet zo makkelijk als jij stelt.

5 november 2019 om 15:48

Nee, Pepe heeft het meerdere seizoenen goed gedaan in een betere competitie. Daarnaast is Pepe jonger en een echte flankspeler wat Arsenal ook nodig heeft. Ziyech is dat niet. Ziyech heeft inderdaad 6 wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld tegen top teams. Er is meer in deze wereld dan 6 wedstrijdjes. Kijk naar de statistieken van Pepe en Ziyech. Pepe heeft betere statistieken in een betere competitie.

5 november 2019 om 15:54

@guayre Arsenal heeft ook Ozil natuurlijk wat een vergelijkbaar type is als Ziyech. een spelbepaler die voor de creatieve impulsen zorgt. die komt amper aan spelen toe bij Arsenal omdat er blijkbaar geen plek voor is in het systeem dus waarom zouden ze dan wel Ziyech halen? Ziyech met Pepe vergelijken is sowieso appels met peren vergelijken. het zijn twee totaal verschillende type spelers

5 november 2019 om 16:58

Het zijn zeker verschillende spelers, dat sluit toch niet uit dat ze Ziyech ipv Pepe hadden kunnen halen? Bij Ajax heeft hij in de CL zijn beste wedstrijden ook vanaf de flank gespeeld (terwijl ik hem beter op 10 vindt). Qua prijs/kwaliteit en de mogelijkheden die je hebt om Ziyech neer te zetten zou de keuze in mijn optiek makkelijk zijn. Laat staan dat er hoogstwaarschijnlijk voor die 80 miljoen nog wel beter alternatieven waren dan Pepe. Overigens wordt Franse competitie zwaar overschat, buiten de top 5 stelt het weinig voor. In Duitsland, Spanje, Italië en Engels heb je sterkere teams.

5 november 2019 om 17:11

@guayre het ligt er helemaal aan. ik neem aan dat Arsenal ook diepgang en snelheid op een van de vleugels nodig heeft zoals elk ander elftal en misschien misten ze zo een speler en wilden ze daarom Pepe halen. zoek je een type speler die specifieke rol moet invullen dan heb je weinig aan Ziyech natuurlijk

Ik vind Ziyech meer passen in LaLiga. Maar als hij Sevilla afwijst gaat hij waarschijnlijk niet naar die competitie toe. Barcelona en beide topclubs in Madrid vind ik te hoog gegrepen. Misschien zou Ziyech wel goed passen bij ManU..

5 november 2019 om 14:56

Maca, misschien Valencia? Die zien hem nu natuurlijk vaker spelen nu ze bij elkaar in de CL-poule zitten. Maar ik denk Bayern, als Ten Hag gaat. En die kans acht ik aanwezig (al verwacht ik nog steeds Allegri )

5 november 2019 om 15:03

Valt Valencia niet in dezelfde categorie als Sevilla? Ik vind het echt lastig in te schatten omdat hij een club als Sevilla heeft afgewezen. Dan kom ik toch al snel uit in de categorie Barcelona, Juventus, Liverpool, Bayern. Persoonlijk vind ik hem daar niet goed genoeg voor. Misschien blijft Ziyech wel zijn leven lang Ajacied, zou ik niet erg vinden...

5 november 2019 om 15:11

Valencia is qua naam en geschiedenis wel een grotere club dan Sevilla. Maar ja, wat als zij volgend jaar ook weer geen CL spelen en Sevilla wel . En met je laatste zin ben ik het roerend eens

5 november 2019 om 15:30

Ik vind Valencia als club geen vooruitgang ten opzicht van Ajax, de competitie en het weer zijn daarin tegen een grote vooruitgang. Misschien zou Valencia daarom een kanshebber zijn. Ik denk dat een Napoli, Inter of een Engelse topclub(buiten Liverpool en Man City om) ook wel goede keuzes zouden zijn.ik denk dat de kans best aanwezig is dat hij helemaal niet vertrekt op korte termijn omdat hij wacht op de absolute top.

5 november 2019 om 16:23

@macadelic volgens mij was de TD van Sevilla de reden dat hij daar niet wilde gaan. Die had hem - als td van Roma - aan het lijntje gehouden en valse beloftes gedaan. Ziyech wijst dus niet clubs in die categorie af zoals normaal Sevilla, Valencia, Roma, Arsenal

5 november 2019 om 16:54

Ah oke. ik dacht dat hij had gezegd dat hij het geen stap vooruit vond en daarom bij Ajax bleef.

Lijkt me dat als je Ozil nog hebt rondlopen je niet meteen op Ziyech zit te wachten, ergens heel erg zelfde types met zelfde tekortkomingen. Pepe is nu ook niet een voltreffer maar categorie ‘ nog tijd om te ontwikkelen’
Daarvoor is ie wel te duur maar daar zijn ze zelf bij. Arsenal is voorlopig een subtopper met dit beleid.

5 november 2019 om 15:18

Ozil is wat zekerder in zijn passing, leidt veel minder balverlies. Ziyech werkt ontzettend hard, iets wat Ozil dan weer niet doet. Ik vind dan ook dat ze totaal niet dezelfde tekortkomingen hebben. Edit: Wel beide geweldenaren.

5 november 2019 om 15:37

Je zegt het: Ziyech werkt veel harder. Alleen daarvoor is hij al een betere keuze dan Ozil. En het is nu niet zo dat Ziyech voetballend zoveel minder is dan huidige Ozil.

5 november 2019 om 15:49

Als we 11 hardwerkende spelers willen kopen we wel 11 type spelers als Milner.

5 november 2019 om 16:06

arsenal890, waar geef ik aan dat ze Ziyech moeten kopen dan ? Daarbij schijnt jullie trainer wel te houden van hardwerkende spelers, aangezien hij niets anders opstelt iedere week.

5 november 2019 om 16:20

Ik doelde meer op de reactie van Henry. Als het een beetje meezit is die trainer snel ontslagen!

Laat Hakim maar lekker bij Ajax. Lekker dicht bij zijn mama. Een dikke Lambo en een miljoenen salaris. Gewoon weer wat extra bonussen geven. A hij verdient het. B. je vind nooit meer een speler als Hakim. Daarbij het Ajax shirt staat hem goed. Laat ons maar genieten van onze Hakim

5 november 2019 om 16:26

@WouterSL als Ajax steeds meer spelers in categorie van Blind, Promes, Tadic koopt, dan is de kans best aanwezig dat Ziyech blijft. Vroeger werden goede spelers vervangen met Ludoki's of Sana. Met spelers van kwaliteit en goede leeftijd is de noodzaak om snel weg te gaan ook minder.

Ziyech creeert zoveel kansen en iedere topclub vind hem vast een goede voetballer. Het probleem zit hem ook niet in zijn omschakeling want hij werkt als een beest meestal. Het gaat hun om het balverlies. Tuurlijk geeft hij prachtige assists en soms mooie goals maar laatst keek ik een wedstrijd en had hij in de rust een passing van 49%. Dat was niet van een paar ballen want Ajax heeft vaak het meest de bal in een wedstrijd in de eredivisie. Op dat moment schakelde ik over naar man city en die hadden in de 48e min een passing van 96% met het hele team. Dat is denk de reden dat de grote clubs het niet durven. Bij dat soort teams lopen ook een KdB die risicovolle passes geeft maar en hele zieke assists geeft maar toch meer zekerheid heeft in zijn spel. Balverlies is weer achter de bal aanlopen en dat is wat de meeste topteams niet willen. Zoals Johan zei als wij de bal hebben kunnen zij niet scoren. Begrijp mij niet verkeerd een hele goede voetballer maar ben bang voor de top iets te veel risico's.

Ziyech is een leuke voetballer voor de Europese subtop. In mijn ogen komt hij voor de absolute top te kort.

5 november 2019 om 16:27

@hourapp een Vasquez speelt ook bij de absolute top. Die is aanwijsbaar minder dan Ziyech. Iedere europese topclub heeft ook mininaal 1 speler rondlopen die minder is dan Ziyech.

5 november 2019 om 19:50

Wat wil je daarmee zeggen? Als Ziyech echt zo goed is als sommige hier beweren waarom speelt hij dan nog op zijn 26e bij ajax?

Gewoon lekker een stap maken naar Arsenal om de Ozil rol invullen. Past perfect bij die club.

Trippier een zware avond bezorgd? Het kan aan mij liggen, maar volgens mij staat de rechtsbuiten tegenover de linksback, en niet de rechtsback

In de toekomst? Hij is volgensmij al 28 jaar. Neemt niet weg dat hij een fenomeen is op zijn positie en op de 10 positie zou hij minstens net zo goed zijn. Maar om nou te gaan kijken als hij in de toekomst in de pl mee kan draaien is een beetje raar. Hij zou er direct moeten staan! Of blijven bij ajax en daar de pannen van het dak spelen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren