Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Daley Blind: ‘Misschien denken ze in Eindhoven iets anders over voetbal dan wij’

Laatste update:

Daley Blind zag zondagmiddag in de topper tegen PSV (1-1) een volwassen Ajax. In de slotfase speelden de voetballers van het team van Erik ten Hag elkaar rustig de bal toe en dat leidde tot een klein fluitconcert van de fans van PSV. “Het was een beetje de omgekeerde wereld”, vertelt de verdediger in gesprek met Trouw.

“Het publiek floot volgens mij omdat wij niet gingen aanvallen, maar wij wilden onszelf niet in de vingers snijden met een gevaarlijke counter. We kozen voor zekerheid”, legt Blind uit. Ajax verloor vorig seizoen met 3-0 in Eindhoven en wilde een nieuwe nederlaag voorkomen. “Misschien denken ze hier iets anders over voetbal dan wij, maar wij waren tevreden met een gelijkspel.”

In the Zone | Donny van de Beek: ‘Wat je vooraf al dacht: Ajax moet het spel maken’

In gesprek met de Volkskrant legt Blind uit dat hij het niet veroordeelt. “Je moet altijd nederig blijven. Maar we waren de bovenliggende partij, we hadden meer verdiend dan een gelijkspel.” De filosofie van Ajax voerde de boventoon in de eerste helft, zo stelde de Oranje-international. “We wilden het spel maken en hadden al voor rust kunnen scoren. Het was te verwachten dat PSV zou wachten op de omschakeling na balverlies bij ons.”

“Het is hun goed recht, die ploeg is er ook goed in. PSV zakt in, laat de bal aan ons en je moet waken voor die ene counter. Toch scoorde PSV na één kans, pijnlijk dat het ons overkwam.” Door het gelijkspel gaan beide ploegen samen aan kop in de Eredivisie met veertien punten uit zes wedstrijden. Ajax heeft een iets beter doelsaldo, waardoor de Amsterdammers Vitesse, dat zaterdag won van Fortuna Sittard (4-2), aflossen als lijstaanvoerder.

Ajax en PSV vervolgen de competitie woensdag met een thuiswedstrijd tegen respectievelijk Fortuna Sittard en FC Groningen. Die duels werden onlangs verschoven, omdat de KNVB Ajax en PSV meer rust gunde voor de play-offs in Europees verband.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vorige 2 seizoenen klapte PSV er bovenop, grepen ze Ajax bij de strot en walste over ze heen. Er werd terecht gewonnen en dit leek dan ook het recept om Ajax af te troeven. Daarom was ik zo verbaasd dat ze gisteren zo afwachtend speelde in eigen huis nota bene. Het leek alsof ze niet wilde verliezen, ipv hongerig voor de winst te gaan. Voor Ajax is een punt in Eindhoven een opsteker want dit was de kans voor PSV om een gat te slaan.

23 september 2019 om 08:40

Ik denk dat van Bommel tactisch wel de juiste keuzes heeft gemaakt. PSV heeft toch een behoorlijke transformatie achter de rug met op enkele posities spelers met hele andere kwaliteiten. Die kwaliteiten zitten niet in er bovenop knallen. PSV hield tegen Ajax vrij gemakkelijk hun organisatie en de omschakeling was op veel momenten ook met goed en snel voetbal. Als PSV lange tijd hoge druk had moeten geven denk ik niet dat ze een punten (of punten) uit de strijd hadden gesleept.

23 september 2019 om 09:37

Hoe komt het dan dat PSV beter ging spelen na de 0-1? Doordat ze toen wel moesten en wel het spel maakte, je zag gelijk dat dat een gevaarlijker spelbeeld vanuit PSV perspectief opleverde dan voor de 0-1. Of was het uitgangspunt, een puntje is prima de rest is mooi meegenomen?

23 september 2019 om 10:19

Daar leek het wel een beetje op inderdaad. PSV maakt ook niet graag het spel en speelt graag counter voetbal met name tegen Ajax. Zie de wedstrijd vorig jaar in Amsterdam waar tegen tien man nog geprobeerd werd de 1-1 over de streep te trekken.op zich helemaal niets mis mee trouwens. Gewoon een andere cultuur dan Ajax,

23 september 2019 om 12:41

Vorig jaar ging PSV bij de 1-1 voor de winst en kreeg o.a. Viergever ook nog een grote kans.

23 september 2019 om 08:42

Het grote verschil met vorge 2 seizoenen was natuurlijk Luuk de Jong, waar Ajax totaal geen raad mee wist, iedere lange bal op hem resulteerde in een grote kans. Zo'n speler mis je enorm in dit soort wedstrijden, want nu worden de voorste 4 veel te weinig in stelling gebracht.

23 september 2019 om 09:31

Daar heb je wel een punt. Net als de vorige jaren zag ik ook gisteren een heleboel lange ballen naar voren gepompt worden. Het was wat wennen om te zien dat onze verdedigers die meeste kopduels wel makkelijk wonnen. Wat een ramp waren die lange peren naar voren toen Luuk er nog stond.

23 september 2019 om 09:45

De aanval van PSV was gister ook erg wild, ze hadden een aantal keer een gevaarlijke uitbraak maar dan wordt er direct geschoten (vaak door Malen) van afstand waar afspelen misschien beter was geweest. Daarnaast had ik Mitroglu wel verwacht voor de kopduels en lange ballen van PSV.

24 september 2019 om 12:35

Mitroglou was geblesseerd, denk dat hij anders zeker wel was ingevallen

23 september 2019 om 09:32

Dit dus, helemaal mee eens. De enige manier om het Ajax lastig te maken is (zeker wanneer men thuis tegen Ajax speelt) vol voor de winst te gaan en veel druk zetten. Dat heeft zich de laatste jaren voor PSV uitbetaald in klinkende overwinningen. Nu zag je vanaf seconde 1 dat PSV ging counteren. Hendrix zakte continu als 3e centrale verdediger in en ze gaven eigenlijk het middenveld weg. Het zegt genoeg dat bij Ajax eigenlijk niemand echt goed speelde en toch de bovenliggende partij was. Als Ajax wat effectiever met de kansen waren om gegaan dan ging de 3 punten gewoon mee naar Amsterdam. Vind het van van Bommel toch een vrij opvallende keuze. Vorig seizoen na de rode kaart van Mazraoui en bij een 1-1 stand in de Arena had PSV de titel voor het grijpen. Ook toen gingen ze er niet voor en hebben ze het laten lopen.

23 september 2019 om 10:07

Is appels met peren vergelijken. Zowel Ajax als PSV hebben wijzigingen ondergaan en zitten feitelijk nog in de opbouw. De tactiek die PSV vorig jaar tegen Ajax hanteerde was volledig afgestemd op Luuk de Jong en die is er inmiddels niet meer. Daarbij was Ajax natuurlijk gewaarschuwd door die zeperd en daarom veel beter bij de les. Ten derde hebben de meeste spelers van Ajax de CL campagne van vorig seizoen natuurlijk nog in de bagage en ook niet geheel onbelangrijk was dat PSV minder dan 78 uur daarvoor ook nog een wedstrijd had gespeeld. Dat is voor jonge spelers als die van PSV een hele opgave en een uitslag als die van vorig jaar heeft er dan ook geen moment ingezeten.

23 september 2019 om 10:54

Inderdaad. Ik was ook erg verbaast over de ontlading bij PSV na de 1-1. In Amsterdam zou die bal gewoon uit het net gepakt worden, maar die intentie was er totaal niet. De supporters gingen ook vreselijk uit hun dak, alsof een overwinning was veilig gesteld.

23 september 2019 om 10:58

Denk als je vanaf min. 1 erop klapt dat dit na de 65e/70e min. Je conditioneel kapot bent met de lastige pot van sporting in je benen.

23 september 2019 om 11:14

Tubes, hoe kun je in hemelsnaam spreken van overheen walsen, wanneer je in eigen huis maar 35 procent balbezit hebt ? Psv was bij de 3-0 de gelukkige, want voor de rest waren alle statistieken in het voordeel van Ajax. Pereiro die met een langzaam rollertje de 1-0 binnen schoof was gewoon het begin van een hele effectieve middag voor Psv. Dat soort wedstrijden heb je er ook tussen zitten, maar qua spelbeeld vond ik het redelijk identieke wedstrijden. Al vond ik Psv nu positiever voetbal spelen dan bij de 3-0.

23 september 2019 om 11:24

Het grote verschil met vorig seizoen is dat Luuk de Jong toen tegen Frenkie de Jong stond en daardoor vrolijk alle ballen aan kon nemen of door kon koppen. Voor de rest was het spelbeeld niet heel anders, ajax had toen zelfs nog meer balbezit (65-66%) dan dit jaar alleen deden ze er nog minder mee.

“we hadden meer verdiend dan een gelijkspel” ga toch fietsen Dayley. Op basis van de 2e helft was er maar een bovenliggende partij en dat was Psv, op basis van de eerste helft was Ajax weer beter dus volgens mij was deze uitslag gewoon terecht. Overigens zie ik dit persoonlijk meer als een kleine overwinning voor Ajax want thuis hoort PSV gewoon alles te winnen. Ajax denkt er ook zo over blijkbaar want ze zijn schijnbaar tevreden met een gelijkspel.

23 september 2019 om 08:34

Je kunt toch niet ontkennen dat Ajax er voor rust zeker 2 had moeten maken van de drie best grote kansen , en dan is het gespeeld hoor denk ik , de tweede helft was PSV inderdaad iets beter maar hebben niet echt grote kansen gehad maar ik kan leven hoor met een gelijk spel zeker uit bij PSV , maar op basis van de kansen had Ajax eigenlijk moeten winnen maar dan hadden ze voor rust het moeten doen denk ik .

23 september 2019 om 08:36

Hahaha welke kansen heeft Psv gehad?ajax heeft gewoon 3 grote kansen gemist (promes eerste helft, Tadic en Ziyech na die blunder van Zoet). Er is gewoon geen kans van Psv die uitgespeeld was. Gelijkspel was terecht maar als er 1 partij was die de winst verdiende was dat Ajax. Dat mag Psv zich thuis toch aanrekenen

23 september 2019 om 08:46

Vergeet tagliafico niet. 1 op 1 met zoet.

23 september 2019 om 08:52

Ook Bruma van Psv kreeg een grote kans na een prima voorzet in de tweede helft. Ik denk derhalve dat 1-1 een juiste stand is en dat beide partijen daar tevreden mee waren. Bij Ajax waren Neres, Ziyech en Tadic niet echt aanwezig en Donny is amper aan de bal geweest. Bij Psv lieten Bergwijn en Bruma niets zien. Het was derhalve geen beste topper. Bij Ajax had ik in plaats van Neres toch in de tweede helft graag Huntelaar gezien. Die heeft de wil om te winnen en jaagt en stoort tenminste. Ook dat lieten Tadic en Ziyech na, terwijl ze dat Europees wel op kunnen brengen. Het zou toch fijn zijn als ze dat in de Nederlandse competitie ook zouden doen. Ook hoop ik dat Gravenbergh de lijn gaat doortrekken en dat die op het middenveld gaat komen bij Ajax. Hij moet alleen in de omschakeling nog beter worden in het verdedigen. Na de winterstop zou die er moeten kunnen staan. Indien dat niet het geval is, dan hebben we denk ik toch een extra creatieve middenvelder nodig. Veel analisten hebben het al gezegd, maar het middenveld bij beide partijen was vrij armoedig.

23 september 2019 om 09:15

Ach ja allemaal gelul achteraf. Feit is als je titelkandidaat bent je thuis alles moet winnen. Ajax had 3 punten gewild. PSV had 3 punten moeten pakken, zoals Ajax dat in Amsterdam zal moeten doen. Beide teams gewoon een beetje angstig en behoudend en geen van beiden in staat om de ander de wil op te leggen. Beiden ook nog ruimte om zich te ontwikkelen. Ajax moet weer terug naar de automatismen en het massaal vroeg en hoog druk zetten. PSV zal het moeten hebben van de individuele toppers want echt positiespel is toch niks voor van Bommel, het blijft een beetje lange halen en snelle uitbraken, alleen met meer behendige voetballers dan vorig jaar. Beiden zullen wel weer tegen een zeperd of drie aanlopen en het zal lang spannend blijven. Maar Ajax moet zich gezien het budget kapot schamen als ze geen kampioen worden.

23 september 2019 om 12:45

Heeft ajax vorig jaar alles thuis gewonnen ? Volgens mij begonnen ze thuis met een gelijkspel.

23 september 2019 om 15:59

@janssen wat is je punt?alsof Ajax daar genoegen mee nam? Gaat er toch in het hele artikel om dat Psv ondanks dat ze thuis speelden niet de bovenliggende partij was. Mocht het 0-1 zijn gebleven was het niet heel onterecht geweest gezien de kansen/statistieken. Iedereen had toch meer van Psv verwacht zeker gezien de afgelopen edities? Ze speelden nu nog steeds in balbezit lange ballen van achteruit. Bij balbezit Ajax was het terugzakken en hopen op een foutje van Ajax.

23 september 2019 om 08:38

Psv bovenliggende partij?

De statistieken zeggen iets anders

23 september 2019 om 08:41

Ik ben het niet eens met Daley dat Ajax meer verdiende dan een gelijkspel.ik denk dat het de juiste weergave is van het beeld in de wedstrijd.zoals gezegd, eerste helft voor Ajax, tweede helft voor Psv.echter, als er iemand moest winnen, was het wel Ajax die daar meer aanspraak op maakte. Waar PSV de eerste helft eigenlijk geen kans gecreeerd heeft, wel gevaarlijk en dreigend, heeft Ajax wel kansen gecreeerd tweede helft (o.a. t doelpunt).denk dat Daley dat bedoeld.

23 september 2019 om 08:41

Je kunt niet altijd 2 helften tegen elkaar wegstrepen want als het ene team er in die eerste hele al 2 of 3 maakt komt er voor het andere team meestal geen comeback. Ik denk dat Blind bedoeld dat ze het toen al hadden kunnen beslissen maar dat is koffiedik kijken. Bij dit soort zaken kun je het van alle kanten bekijken en iedereen een beetje gelijk geven.

23 september 2019 om 08:48

Ik denk dat men iets minder door een gekleurde bril moet kijken. Ajax had 3 kansen maar vergeten dat de kansen die promes miste er ook nog een keeper direct voor hem stond. Daarnaast was 65% balbezit leuk maar de helft van de tijd stond Ajax gewoon stil. Ik vond het eerder beschamend alsof ze totaal geen plan hadden en zich enige raad wisten met het terug getrokken PSV.

Verder erg slordige wedstrijd van alle partijen (incl. Makkelie en co). En miste vooral beleving. Dat men gelijkspel prima vond was ook duidelijk merkbaar. Terechte uitslag dat wel.

23 september 2019 om 08:55

Beschamend van Ajax? Volgens mij moet PSV vooral met een plan komen als ze thuis spelen. De onderlinge thuiswedstrijden zijn de kans om de directe concurrent zelf pijn te kunnen doen. Als de rollen waren omgedraaid in dit in de Arena was had niemand PSV beschamend genoemd.

23 september 2019 om 09:08

PSV miste vooral Gutiérrez deze wedstrijd. Hendrix speelde verdedigend een puike partij, maar Gutiérrez kan als spelverdeler zoveel meer betekenen voor het spel wat PSV voor ogen heeft. Hendrix kan niet zo goed het overzicht bewaren en passen geven zoals guti dat echt kan. Ik denk (vooral speculatie natuurlijk) dat als Gutiérrez erbij was geweest dat PSV een andere tactiek had toegepast. Gisteren had PSV met Rosario en Hendrix voorals 2 middenvelders erin staan puur om de verdediging te ondersteunen.

23 september 2019 om 10:20

Gutierres zat gewoon op de bank, dus als v. Bommel dan echt de overwinning had willen pakken had hij hem kunnen brengen. Ik vond het maar een gezapige topper. Ajax vond een gelijkspel helaas wel prima en probeerde niet het vroege druk spelletje. Psv kon volgens mij niet beter en kon amper balbezit houden. Gezapig, dat was het.

23 september 2019 om 08:51

Ik kan me zeker vinden in je commentaar. Gewoon terecht. Ze wilden beide niet verliezen. Had dit vooraf eigenlijk al verwacht.. 0-0 zei ik zelfs

23 september 2019 om 09:23

In eigen huis is dat toch echt niet goed. Daar moet je zeker in deze fase een gaatje zien te slaan als je ambitieus bent.

23 september 2019 om 09:29

Ga toch fietsen Daley? Ajax had over de gehele wedstrijd gezien inderdaad meer verdiend dan een gelijkspel. 60% balbezit en 20 schoten gelost op goal tegen 10 van PSV. De grootste kansen waren ook voor Ajax. Maar ja, als je tussen de 75e minuut en de 90e minuut op 1-1 komt te staan in een wedstrijd tegen de concurrent, is het niks meer dan logisch dat je dat vast probeert te houden. Slim gespeeld. Ajax had voor rust al voor moeten staan en dat is helaas niet gelukt voor hun. Anders zag de einduitslag er heel anders uit. Ajax was gewoon de bovenliggende partij.

23 september 2019 om 10:15

Het is maar net welke criteria je hanteert bij het bepalen wat wel of niet verdiend is. Waarschijnlijk doelt Daley Blind op het aantal kansen dat Ajax en PSV hebben gehad en dan heeft hij gewoon gelijk. De vraag is dan alleen nog of het aantal kansen bepalend is voor de vraag of iets verdiend is of niet. Het antwoord daarop is arbitrair, maar aangezien er nergens in de spelregels staat dat je rechten kunt ontlenen aan gecreerde kansen en alleen geldige doelpunten bij de score worden opgeteld, ben ik persoonlijk van mening dat in alle objectiviteit een gelijkspel de enige terechte uitslag is.

23 september 2019 om 10:38

Ga zelf fietsen Panerai. Ook de tweede helft was het niks bijzonders wat PSV liet zien en waren ze ook meer dan de helft van de speeltijd niet de bovenliggende partij. Ja, ze hebben 17 minuten na de 0-1 overwicht gehad, maar de eerste 17 minuten van de 2e helft was dat overwicht gewoon voor Ajax. Na de 1-1 zochten de Eindhovenaren weer de loopgraven op eigen helft op. Op basis van die 17 minuten na de 0-1 noem jij PSV dus de bovenliggende partij na rust. De uitslag was wat mij betreft terecht, maar laten we niet doen alsof PSV ook maar 1 helft de bovenliggende partij is geweest. De eerste helft was Ajax het laatste kwartier de bovenliggende partij qua kansen en balbezit, maar het eerste half uur was het ook gewoon relatief gelijkwaardig.

Ik zelf had meer het idee dat er gefloten werd omdat PSV helemaal geen druk zette. Maar goed ik was zelf niet in het stadion. Ik kan mij als PSV fan wel vinden in de tactiek die Van Bommel kiest. In 9 van de 10 wedstrijden moet PSV het spel maken, maar ze kunnen o zo gevaarlijk zijn in de omschakeling. Dan is de keuze tegen Ajax snel gemaakt.

23 september 2019 om 08:35

Die tactiek snap ik in de Arena, maar in eigen huis heeft PSV altijd meer succes gehad door vol op de aanval te gaan.

23 september 2019 om 09:53

Beide ploegen waren denk ik bang om te verliezen hier. Ajax hield veel mensen achter de bal en speelde vaak op save om niet in een gevaarlijke counter terecht te komen en PSV leunde achterover om Ajax er niet doorheen te laten voetballen. Hier krijg je een tamme wedstrijd van en is een gelijkspel ook een terechte uitslag gezien het spelbeeld.

23 september 2019 om 12:47

1 van de eerste eerlijke reacties. Beide ploegen wilden vooral niet verliezen, en dit zag je in alles terug. Het terugzakken bij PSV en de trage opbouw bij Ajax.

Ja heel realistich, en punt in eindhoven is prima. Zouden de supporters van psv niet gefloten hebben voor hun eigen ploeg die op eigen helft stond te wachten, terwijl ajax rustig de tijd vol speelde. In de counter zijn ze idd heel goed maar je wilt je thuis publiek toch wel iets meer geven. In wedstrijden tegen de mindere goden moeten ze toch ook thuis het spel maken.

23 september 2019 om 10:40

Ik denk dat de pijp een beetje leeg was na donderdag. Ze zijn terug gekomen na een achterstand ik denk dat ze toen dachten we laten het maar. Als ze hier verloren hadden van Ajax zou het een heel lastig verhaal worden. Wanneer psv voor de aanval was gegaan de laatste ste minuten ene een tegendoelpunt had gekregen waren ze naïef geweest.

Nee Daley, niet alles draait om de godenzonen. Vooral het feit dat PSV niet aanzette (want 2-1 zat in de lucht) was de reden dat men ging fluiten. Natuurlijk kiest Ajax voor een 1-1, das logisch. Verder heb ik het idee dat Ajax spelers en trainers wel heel erg aan het benadrukken zijn dat ze de bovenliggende partij zijn. Zit daar dan toch iets van frustratie?

23 september 2019 om 08:39

De 2-1 hing in de lucht, naar welke lucht zat jij te kijken dan?
Gelijk spel na 90 minuten kunnen beide ploegen mee leven en uiteindelijk een terechte uitslag.
Waren allebei meer bang dat ze zouden verliezen, dan de winst over de eindstreep heen trekken.

23 september 2019 om 08:48

Direct na de 1-1 was dat wel zo. Toen ging PSV meteen veel druk zetten en kwamen ze er een aantal keer gevaarlijk uit. Helaas was dat na 5 minuten ook al weer over.

23 september 2019 om 08:56

Onzin. Vertel mij hoeveel reddingen Onana heeft gericht? PSV was na de 1-1 tevreden.

23 september 2019 om 09:33

Ik moet ook heel hard nadenken, maar kan me toch echt niks herinneren.
Het publiek werd alleen een beetje wakker na de 1-1.

23 september 2019 om 21:40

Vrije trap Ihattaren die Onana uit de kruising viste bijvoorbeeld

23 september 2019 om 21:58

Een vrije trap, en dat noem je aandringen op de 2-1?

23 september 2019 om 08:41

1-1 Is gezien de laatste jaren een behoorlijk resultaat.
Dit is voor ajax de lastigste uitwedstrijd.

Gezien de reactie van van Bommel op de goal van psv was er duidelijk maar van 1 kant frustratie.

PSV thuis tegen ajax mag je meer van verwachten van psv zijde

23 september 2019 om 09:02

Vooral opluchting bij die 1-1. Ajax is gewoon over de hele linie beter. Het stond ook beter. Bij PSV liep het niet goed, het stond ook niet goed. Pas toen Gakpo erin kwam zag je wat meer schwung. MvB was gister een gentleman, mag ook gezegd worden. EtH daarintegen was een beetje een zuurpruim (interviews na de wedstrijd). Jammer, want dat heeft hij niet nodig.

23 september 2019 om 09:10

Tuurlijk snap ik zijn blijdschap en opluchting.
Alleen bij van Bommel komt het erg irritant over.

Tuurlijk loopt ten Hag ook maar wat te brallen,maar dat doet elke trainer over zn club.

Ik denk dat van Bommel psv niet veel verder gaat helpen met zn tactiek en coaching

23 september 2019 om 08:48

Natuurlijk is het frustrerend als je je kansen onbenut laat. Er zat geen 2-1 in de lucht. De 1-1 kwam wel uit de lucht vallen.

23 september 2019 om 10:42

De 1 0 kwam ook uit de lucht vallen...

23 september 2019 om 12:24

In die fase heerste Ajax hoor. Was kwestie van tijd totdat men zal scoren.

23 september 2019 om 09:23

Waarom zou ajax gefrustreerd moeten zijn richting psv ? Zie ik totaal geen reden voor.

Ajax verdiende echt niet meer dan een gelijkspel. De ploegen waren gelijkwaardig. Viel me wel tegen van PSV dat ze ook wel tevreden leken met een gelijkspel. Na de 1-1 hadden door moeten zetten.

Als neutrale toeschouwer vond ik het een tegenvallende wedstrijd van de kant van Psv. Ik had vooraf toch verwacht dat PSV dit wel eens een met een flinke score kon gaan winnen. Overigens niet dat Ajax nu de sterren van de hemel wist te spelen, maar ik had wel het gevoel dat Ajax meer initiatief nam. Helaas blijkt het keer op keer dat als PSV tegen een tegenstander moet van enig formaat de angst er direct in lijkt te sluipen, extra verdedigende middenvelder erbij, terugtrekken en counteren. Jammer toch, en ik vind het eigenlijk ook een beetje laf om eerlijk te zijn. Ik denk namelijk dat PSV het zichzelf makkelijker maakt en tevens de tegenstander moeilijker als ze meer druk zetten en de bal willen hebben. Mogelijkheden tot counteren blijven er altijd wel, daar hoef je niet zo defensief voor te spelen.

PSV met één uitgespeelde kans. Veltman won veel duels van Maken. Jammer van die ene tegengoal was onnodig. PSV met elf man achter de bal als Ajax de bal had, redelijk laffe tacktiek. Maarja is tacktiek voor teams die minder goede voetballers hebben. Is net alsof je tegen een betere versie van VVV voetbalt als Ajax dus wel een erg goede test. Ajax heeft laten zien dan ook tactischer te spelen. Vorig jaar begon ten Hag veel ste aanvallend tegen PSV en verloren we. Nu maakten we aanspraak op winst.

23 september 2019 om 09:00

De manier van spelen laat alleen maar zien wie echt wil voetballen. Ik ben het al gewend van PSV alleen niet in het Philips stadion. De laatste twee jaar wonnen ze met goed voetbal. Gisteren leek het af en toe of de wedstrijd in Amsterdam werd gespeeld. Tja, misschien moest van Bommel wel met deze tactiek komen aangezien Rosario en Hendrix echt matige spelers zijn. Voorin heeft PSV heel veel kwaliteit, maar voor de rest is Ajax ook gewoon beter. Hoe dan ook beide zullen wel tevreden zijn. We leven ook pas in september, de competitie is pas net begonnen...

23 september 2019 om 10:16

Je zag het afgelopen week met Lille, die kwamen ook niet om enkel te counteren, die wilde echt voetballen. Die hebben uiteraard wel (veel) ruimte weg gegeven, als die scherper waren geweest hadden ze er minimaal 2 gemaakt.

Psv heeft hier gewoon geluk gehad. Ajax heeft twee 100% kansen gemist. En waarom werd Ziyech niet gewisseld? Hij zegt dat hij weinig uitdaging ziet in de eredivisie en dan scoort hij een 4.7 bij Psv uit?

23 september 2019 om 08:54

Er werd duidelijk aangegeven dat Ziyech last had van pijntjes. Daarom wilde Ten Hag ook niet met van de Beek beginnen. Dan valt het me wel tegen dat Hakim niet werd gewisseld want hij was absoluut minder dan normaal.

Nederig zijn en jezelf veer in de reet steken. Right. Gelijkspel was meer dan terecht. Ajax was over het algemeen iets beter daar waar PSV erg slecht was in de omschakeling. Teams zijn aan elkaar gewaagd. Het wordt iig spannend tot het einde vh seizoen.

23 september 2019 om 09:17

Vind je ze echt aan elkaar gewaagd? Ik denk dat ajax veel meer mogelijkheden heeft, waar PSV pas in zijn kracht komt in de tegenaanval en ze vooral leunen op erg jonge spelers. Wr hebben in het verleden toch vaak zat gezien dat dit niet voldoende is om een heel seizoen lang te blijven presteren in de Eredivisie en in Europa. Ajax wordt met een gepaste afstand kampioen. Zonder enige twijfel.

23 september 2019 om 12:52

Ajax had gisteren wel 2 voordelen ten opzichte van Psv. 2 dagen meer rust sinds de vorige wedstrijd en minder spelers die niet fit zijn. Als je ziet dat bij PSV Lammers en de Griekse spits er helemaal niet bij waren, Guti, Affeley en Thomas nog op de weg terug zijn, dan zijn dit spelers met veel potentie die niet (volledig) inzetbaar waren. Bij ajax ontbrak vd Beek.

23 september 2019 om 13:16

Dan moeten we maar eens afspreken om ergens in maart/begin april met elkaar om te kijken wie zijn gelijke gaat halen. Dan zullen we deze discussie opnieuw voeren. Ajax is meer op elkaar ingespeeld maar vond ze gisteren nou niet echt heel erg overtuigen. Dat Ajax meer mogelijkheden heeft (selectie ook in de breedte) geef ik toe maar dat zegt alleen dat ze er voor nu staan. Zowel tegen Lille als tegen PSV zag je de kwetsbaarheden in de omschakeling van de tegenstanders. Dat die tegenstanders dan slecht uitspelen is niet de verdienste van Ajax. Het was soms echt met speels gemak hoe de aanvallers de verdedigende middenvelders en de verdedigers voorbij liepen. Vind Ajax persoonlijk nog steeds kwetsbaar daarin. Bij PSV heb ik hetzelfde probleem met vooral Rosario en de linkerkant van de verdediging.

25 september 2019 om 19:29

Hmm, dat ajax met Onana een keeper heeft die belangrijke ballen pakt en het uiteindelijk 3-0 blijft is natuurlijk wel degelijk de kwaliteit van Ajax. Ze halen vervolgens met speels gemak een punt op bij PSV en hadden wellicht zelfs moeten winnen.. Verder moet je wel een grote PSV fan zijn om te ontkennen dat Ajax simpelweg de betere ploeg heeft. 9 op de 10 neutralen zal inzien dat PSV duidelijk de mindere is. En dat is helemaal niet erg als je de mogelijkheden van beide naast elkaar legt.

Ik verwachtte na de gelijkmaker echt nog een slotoffensief van de thuisploeg, maar die bleef uit. Heel vreemd. Van Bommel en z'n ploeg leken tevreden met een punt. Ajax had er op een gegeven moment ook geen zin meer in. Waarom er dan wat fluitconcerten waren interesseren me niet meer. De competitie is nog lang. Meer dan 25 wedstrijden. Ik denk dat beide ploegen dat gewoon wisten en daarom was het spel gisteren iets minder. In mijn mening had PSV Ajax in de eerste helft meer pijn kunnen doen op de counter, maar bij 2-3 situaties werd het extreem slecht uitgespeeld. Onana moest niet eens in actie komen. Promes, Tadic en Tagliafico hadden wel echte kansen. Buiten die ene blunder die Zoet niet fataal werd (heel slecht gespeeld van Ziyech) was Ajax gevaarlijker en wilde meer voetballen. Daarom zou men in Amsterdam minder tevreden zijn met een punt, maar na de laatste twee jaar heb ik nu niks te klagen. Op naar de volgende wedstrijd.

Ik zou dat briefje van Van Bommel wel eens willen zien.

Je ziet aan alles dat ajax gewoon een beter elftal heeft. Ze halen zonder veel moeite een punt op in Eindhoven en eigenlijk hadden dat er drie moeten zijn als ik de kansen en het spel tegen elkaar afweeg. Dat PSV voorin een surplus aan talent heeft mogen duidelijk zijn, het zijn echter wel allemaal dezelfde type spelers. Veel snelheid en wendbaarheid, weinig (kop)kracht en balvastheid. Dat ze gaan counteren is dus vrij logisch, daar ligt de kracht van hun beste spelers. Maar wat nu als een ploeg van het niveau subtop zich gaat ingraven tegen PSV? Dan hebben ze een probleem.

Centrale duo van Ajax zijn gewoon zo slecht, dat ze weten dat dit maximale was om te halen (1-1) Elke counter zou funest zijn. Dus rond spelen en in bal bezit blijven is een goed plan..vind men! Alleen hier ga je het echt niet mee redden...
Psv durfde helemaal niks en was nog triester om aan te zien in eigen stadion nb. Het scheelde niet veel of van Bommel had zijn coppa mondials weer aan getrokken om te gaan beuken..

Ik vond PSV de eerste helft gevaarlijker. Ze speelde het alleen slecht uit. Ajax had wel meer balbezit natuurlijk en dat is ook wat waard.wat precies weet ik overigens niet.

23 september 2019 om 10:46

Net zoveel als aan slecht uitspelen van mogelijkheden tot counteren. Het was gewoon een zaadpot met twee ploegen die voetbalden om niet te verliezen.

Ik snap deze discussie vaak niet. De taktiek van PSV is om Ajax aan de bal te laten en het spel te maken. Ajax wil graag het spel maken. Hoe kun je dan zeggen dat de ene ploeg duidelijk de bovenliggende partij is. Optisch lijkt het dat dat Ajax is maar PSV doet ook precies wat ze willen.

23 september 2019 om 10:32

Als je het spel maakt ben je meestal ook de bovenliggende partij zo simpel is het, Ik heb nog nooit een wedstrijd gezien waar dat niet zo is. Jij wel ?

23 september 2019 om 11:58

Is de bovenliggende partij niet het team dat bepaald wat er gebeurd en daar succes mee heeft. Als ik jou 65% van de tijd aan de bal laat dan kan dat een keuze zijn, en dan bepaal ik hoe het spel gaat dus maak ik het spel.

23 september 2019 om 13:25

Tactiek is in deze dan inderdaad bepalend.als je dan toch aan de bal komt, wanneer je de bal aan tegenstander laat, dien je ook wat goeds te doen met de spaarzame momenten dat je de bal hebt.dat was niet t geval bij Psv. Ze waren gigantisch slordig, zeker de eerste helft.aangezien Ajax wel uitgespeelde mogelijkheden kreeg, is t geen gekke conclusie dat men Ajax als bovenliggende partij zien.t is natuurlijk tweeledig.psv laat de bal aan Ajax en ziet zichzelf zo de wedstrijd controlerenajax wil de bal hebben en ziet zichzelf zo de wedstrijd controleren.net welke bril je draagt he

Waardeloos met zo'n taktiek aan te komen als je thuis speelt en je grootste concurrent op 3 punten kunt zetten! Dan mag je je handen dichtknijpen als je tegenstander je een beetje helpt door het niet klinisch te killen de eerste helft. Ten Hag heeft ook geleerd, want verdedigend maakt Ajax de volgende benodigde stappen. Weinig weggeven zonder concessies te doen aan je super aanvallende spelopvatting. Zijn er niet veel meer van. Goed bezig in Amsterdam! De dubbel lonkt weer, en Europees staan ze er ook prima op.

Eens met Daley: Gelijkspel was een prima uitslag, maar als er een ploeg aanspraak mocht maken op de winst, dan was het Ajax. Dat ligt er niet alleen aan dat ze het spel maakten, het optisch overwicht hadden of een paar procentjes meer balbezit hadden, maar dat Ajax gewoon meer grote kansen had en dubbel zoveel schoten op doel had. Dat PSV in eigen huis zo afwachtend speelde, verbaasde me ook wel wat. Traditiegetrouw winnen ze in eigen huis en verliezen ze in de Arena. Dus om dat min of meer ingecalculeerde verlies in de Arena op te vangen was het voor PSV handig als ze nu drie punten hadden gepakt. Maar daar geen moment recht op gehad of daar collectief hun best voor gedaan. Ihattaren was wel geweldig, maar stak in dat opzicht met kop en schouders boven de rest uit.

maar waarom zou je als je een selectie hebt die gemaakt is voor de counter op balbezit laten spelen terwijl ze die kwaliteiten helemaal niet hebben? daar zit toch geen logica in? je speelt naar de kwaliteiten van je selectie als club

Dat zijn gewoon kleine provocaties van het publiek. Die weten ook dat PSV de bal niet gaat krijgen als Ajax de bal rond blijft spelen en PSV blijft wachten, dus proberen met gefluit Ajax zenuwachtig te maken.logisch supportersgedrag lijkt me zoals Tagliafico uitfluiten en bierdouchen terwijl beiden voor de bal gingen en Nico gewoon sneller en feller was. Das het mooie van de uitwedstrijd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren