Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Defensieve problemen stapelen zich op voor Guardiola bij Manchester City

Laatste update:

Manager Josep Guardiola heeft er weer een defensieve kopzorg bij, want John Stones is door een spierblessure vier tot vijf weken uit de roulatie. De centrale verdediger van Manchester City liep de kwetsuur dinsdag op tijdens de training, zo vertelt Guardiola op een persconferentie voorafgaand aan het Champions League-duel van de Engelse kampioen met Shakhtar Donetsk van woensdagavond.

Guardiola kan de komende maanden geen beroep doen op Aymeric Laporte, die onlangs een zware knieblessure opliep. De manager van the Citizens heeft voor het centrum van de verdediging alleen nog Nicolás Otamendi tot zijn beschikking. Het doorschuiven van jeugdspelers is wellicht een optie. “Het is een geweldige uitdaging met nog maar één centrale verdediger beschikbaar, maar Erik García en Taylor Bellis zullen mogelijk ook naar voren geschoven worden.”

De oefenmeester van de regerend landskampioen denkt er ook over na om middenvelders een linie terug te halen. “We hebben Fernandinho en Rodri die daar (in de verdediging, red.) kunnen spelen als de omstandigheden daarom vragen. Het is geen reden tot zorgen. Dit soort dingen gebeuren. Natuurlijk hadden we niet gerekend op de blessure, maar John en Nicolás spelen al meer dan drie jaar samen en dankzij hen hebben we ook vaak gewonnen. We kunnen ons niet gaan baseren op één wedstrijd”, verwijst Guardiola bij Sky Sports naar de 3-2 nederlaag tegen Norwich City van zaterdag.

Moet Manchester City in januari een verdediger halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb garcia een paar keer in actie gezien in de bekertoernooien voor city en speelde redelijk goed in mijn ogen. Goed voor de jonge spelers dat ze nu een kans kunnen krijgen tenzij pep fernandinho of walker op de cv positie laat spelen.

17 september 2019 om 18:11

Het zou een schande zijn als er nu middenvelders of backs op de CV positie neergezet gaan worden toch? Net zoals vorig jaar toen Guardiola maar 17 spelers mee nam omdat hij niet meer spelers had. De duurste selectie ter wereld en geen jeugdspeler durven/kunnen/willen opstellen. Schande!

17 september 2019 om 18:19

Houd jij je maar bezig met het ophemelen van die flapdrol trainer van een Zidane. Guardiola weet precies wat hij doet ook al ben ik meer gecharmeerd van Klopp. Jij gaat echt niet een trainer bekritiseren die in elke competitie waarin hij heeft gemanaged het recordaantal punten heeft behaald én het recordaantal winsten achter mekaar.Guardiola weet heel goed hoe hij dit moet oplossen. Dat jij je maar druk maakt om Emery en Zidane. Laatstgenoemde is pas een absolute schande die moest teren op Ronaldo en de scheidsrechters. Nu is alles wel duidelijk aan het worden, hoe hij er tactisch en strategisch nooit iets van gebakken heeft, dat is héérlijk.

17 september 2019 om 18:34

Waarom een 18de meenemen dan? Als je al weet dat die toch niet gaat spelen.

17 september 2019 om 18:36

Dus omdat je fan bent van Arsenal en/of Zidane mag je tegenwoordig geen kritiek geven op Guardiola? Heb ik wat gemist of leven we hier in de Ussr?guardiola heeft bij zijn aanstelling gezegd dat hij jeugdspelers wil gaan inpassen, en zelfs Foden krijgt geen serieuze kans. En ik kan me niet voorstellen dat je liever geen speler meeneemt dan een jeugdspeler.

17 september 2019 om 18:37

Eens. Guardiola weet vaak wel raad met zulke dingen. Zal me niks verbazen dat hij Walker en Fernandinho in het centrum plaatst. Cancelo rechtsback staat. En dan heeft die dat toch weer heel creatief opgelost.

17 september 2019 om 18:44

Waarom niet Otamendi centraal zetten, of is die ook niet beschikbaar? En om Walker centraal te zetten nou creatief noemen, nee. Volgens mij heeft hij onder Pochettino daar ook een of twee keer gespeeld, en niet heel onverdienstelijk.

17 september 2019 om 18:46

Hey stravven. Je mag altijd kritiek geven, alleen als je argumenten hebt en voldoende bewijs. Zoals elphenomeno zegt: Guardiola weet altijd wel raad en als iemand nu de dupe daarvan is die geen speeltijd krijgt omdat Guardiola de titel prefereert boven individuele carrières, so be it. Hij zit hier voor mooi voetbal en prijzen: dat heeft hij bewerkstelligt als geen ander. Dat foden of Aguero of zelfs De Bruyne daarvan dupes worden boeit hem geen ene flikker. Dat weten Ronaldinho, Eto'o, Zlatan, Deco, Schweinsteiger en zovele anderen maar al te goed. Het is Guardiola's manier of geen manier. En nee Otamendi gaat niet (meer) centraal gezet worden, Guardiola is een meester strateeg en weet perfect hoe dom otamendi is in die rol. Zoals de laatste wedstrijd heeft getoond. Ik snap dat mensen zitten te zaniken en zagen dat hij talenten meer de kans moet geven maar dat vind ik zo'n verschrikkelijk grove aanname aangezien Guardiola degene is die zovele jeugdspelers heeft gedreven naar wereldklasse niveau.

17 september 2019 om 19:06

Dat hij niet geeft om status is leuk, maar het is niet alsof hij de enige is die ooit zoiets gedaan heeft. Otamendi stond afgelopen weekend nog gewoon CB, dus ik kan me niet voorstellen dat hij nu op de bank gezet gaat worden, zeker niet met blessures. Otamendi speelt al meerdere jaren onder Guardiola, en toch blijft hij opgesteld worden. Oh ja, welke jeugdspelers zouden zonder Guardiola niet van wereldklasse zijn geworden? En welke jeugdspelers zijn er de laatste 5 jaar onder Guardiola doorgebroken? Komop zeg, zelfs Chelsea geeft jeugdspelers meer kansen dan City, dat zegt genoeg. Bovendien: Argumenten en bewijs? Wil je ook nog een APA bronvermelding hierbij? En voetnoten? En om dan jou aan je eigen standaard te houden: Bewijs eens dat Zidane er niets van kan. En geen subjectieve dingen, maar gewoon keiharde feiten. En bewijs dan ook gelijk maar dat Guardiola het ook kan zonder honderden miljoenen uit te geven.

17 september 2019 om 19:20

Haha wat een infantiele reactie zeg. Thiago Alcantara, Sergio Busquets, Gerard Piqué en Sergi Roberto zijn spelers waarin Guardiola rechtstreeks een hand in had richting hun promotie naar het eerste elftal. Dan heb je nog vele andere jeugdspelers die kansen hebben gehad maar die achteraf te licht zijn bevonden zoals Diaz bijvoorbeeld. Je hebt ook een arsenaal aan spelers zoals Sterling, Stones, Fernandinho, Kimmich,.. waarin Guardiola een rechtstreekse hand in had in het gigantisch ontwikkelen van die speler van decent niveau naar wereldklasse of top niveau. Guardiola en Klopp hebben héél veel dingen gemeen. Maar waar ze allebei in uitblinken is toch wel het feit dat ze allebei middelmatige of niet ontwikkelde spelers kunnen laten uitgroeien tot topspelers dmv motivatie, dieet en tactische/technische inzicht in het spelletje, waarin Guardiola natuurlijk als geen ander in uitblonk in z'n spelerscarrière. Guardiola heeft bij Manchester City 31 spelers hun debuut gegeven, dat ze grotendeels te licht bevonden waren, daar heeft Guardiola niets mee te maken. Hij is namelijk de allereerste trainer die een jeugdspeler de kans zou geven als die het talent bezit en de gedrevenheid. Bizar dat mensen zo snel vergeten wat Guardiola heeft betekend voor Engeland, Spanje en Duitsland. Met zo'n waardeloze verdediging( toegegeven hij heeft niet perfect ingekocht wat de verdediging betreft) toch overal alle records aan flarden spelen.

17 september 2019 om 19:21

@stravven: Sane, Sterling, Jesus, B. Silva, Zinchenko en Stones zijn allemaal jeugdspelers waar Guardiola op voortboorduurt en volop kansen geeft. Ook Foden. Hij is echter nog maar 18 jaar en dan krijg je logischewijs niet elke week een basisplaats. Desondanks speelde Foden wel gewoon veel wedstrijden, zoals tegen o.a. Spurs, Cardiff etc.

17 september 2019 om 19:35

Jeugdspelers die gezamenlijk meer dan 200 miljoen gekost hebben?

17 september 2019 om 19:39

@david, ja, dat wel, maar wel gewoon jeugdspelers. Jammer genoeg geen eigen jeugd.

17 september 2019 om 19:48

Veroordeeld, leer begrijpend lezen alsjeblieft. Ik vroeg niet wat hij tien jaar geleden heeft gedaan, maar in de laatste 5 jaar, dus zijn laatste jaren bij Bayern en zijn tijd bij City. Kimmich, dat is duidelijk. Foden is een soort van doorgebroken, en ik wil je Zinchenko ook wel geven, maar verder? En alle records? Ik heb er nog wel een paar die hij niet heeft: Ongeslagen kampioen, aantal wedstrijden op rij ongeslagen, minste tegendoelpunten, dat zijn records die hij in Engeland zeker nog niet in handen heeft. En als je Diaz in totaal 414 minuten laat spelen kan je niet zeggen dat hij echt een kans heeft gekregen. Een nieuw Pogba-scenario is in het geval van City niet ondenkbaar, en sterker nog: Het is al gebeurd met Sancho. Die kreeg geen kans, vertrok en kijk waar Sancho nu is. En zou je nu een antwoord willen formuleren zonder mij infantiel te noemen? En dan doel ik op mijn vragen over Zidane, Otamendi en Guardiola die geen honderden miljoenen uitgeeft. Want de enige die hier infantiel reageert tot nu toe is degene die zich hier Veroordeeld noemt. @zermatt Sorry, maar als je voor 30 miljoen wordt aangetrokken ben je geen jeugdspeler, dan was je, toen die spelers aangetrokken werden, toch al een redelijk gevestigde naam. Van al die spelers kan je enkel Zinchenko noemen die door Guardiola echt is laten doorbreken. Edit: Ik weet niet wat er met VZ aan de hand is, maar blijkbaar kun je geen alinea's meer maken tegenwoordig? Excuses voor de onoverzichtelijkheid.

17 september 2019 om 20:18

@Stravven: Sancho was 16 jaar, en had nog maar een 1 jaar contract bij City, en hij weigerde om wat voor reden dan ook, z'n 1 jarig contract te verlengen, terwijl City hem gewoon koste wat het kost wilde behouden. Man City wilde hem echter niet transfervrij naar een concurrent laten vertrekken en besloot hem daarom een jaar voordat Sancho's contract afliep, hem te verkopen aan Dortmund. Dit was dus volledig Sancho's verantwoordelijkheid en niet dat van Man City.

17 september 2019 om 20:19

Nee, maar als Liverpool een blessure heeft gaan ze niet eerst alle andere opties af zolang ze maar geen jeugdspeler in moeten zetten. TAA is in het team gekomen door een blessure bij Clyne volgens mij, en kijk hoe dat heeft uitgepakt. En voor zover ik het weet was TAA niet het grootste talent in de jeugd bij Liverpool.

17 september 2019 om 20:25

@Stravven: Volgens mij stelde Klopp vorig jaar toch echt Fabinho centraal achterin met Van Dijk op in januari i.p.v. Phillip of een ander talent. Datzelfde geld nu met Alisson die geblesseerd is. Dan halen ze ook nog even snel een ervaren Adrian i.p.v. een jeugdkeeper.

17 september 2019 om 21:55

@veroordeeld noem eens een paar van die eigen jeugdspelers op dan die Guardiola heeft gedreven naar wereldklasse niveau. ik kan me ze namelijk niet echt heugen en dan heb ik het niet over aankopen he maar jeugspelers. @zermatt zag ik namelijk doodleuk net een lijst van aankopen noemen en die opeens bestempelen als jeugdspelers

17 september 2019 om 22:00

@zermatt_person hahaha kom op hoor Zermatt. Sane speelde Real zoek met Schalke, Bernardo was geweldig bij AS Monaco dat de halve finale van de CL haalde, Sterling maakte al veel minuten en was een supertalent bij Liverpool en is nu 5 jaar ervaring aan topwedstrijden rijker, Zinchenko bij Ufc, Stones speelde al 2 jaar in de basis bij Everton en deed dat zo goed dat meerdere grote clubs uit Engeland interesse in hem hadden, Gabriel Jesus was belangrijk en het grootste talent bij Sao Paolo en die ga jij hier dan doodleuk allemaal als jeugdspelers neerzetten terwijl het gewoon een lijst van aankopen is die je noemt waarvan de meesten het al geweldig deden bij hun vorige clubs maar het nu nog beter doen omdat ze nu meer ervaring hebben en bij een topclub spelen met betere spelers om hun heen Foden is een jeugdspeler, niet de spelers die jij net opnoemt allemaal

17 september 2019 om 22:02

@veroordeeld zo lust ik er nog wel een paar alle prijzen die Pep wint komt door Pep en alle prijzen die Zidane wint komt door iedereen behalve Zidane. zo kan je overal een leuke draai aangeven om de ene trainer omhoog te praten en de andere trainer naar beneden te praten laat Pep eerst maar eens een keer de kwartfinale van de CL zien te overleven met City voordat we Zidane zijn prestaties naar beneden gaan praten, die heeft gedaan wat een coach nog nooit is gelukt door drie keer op rij de CL te winnen. ja hij had Ronaldo maar Pep had Messi, Xavi en Iniesta tot zijn beschikking bij Barca en die kreeg dat niet voor elkaar

Ik verwacht dat Walker doorgeschoven gaat worden naar het centrum, en dat Cancelo als rechtsback gaat spelen. Op de langer termijn gaat dit natuurlijk niet werken, maar als tijdelijke oplossing kan het. Ik zou, als Man City zijnde, in de winter proberen Ruben Dias te halen. Dan hebben ze, als Laporte weer terug is, een geweldig duo staan dat nog jaren meekan.

17 september 2019 om 17:46

Dat verwacht ik ook.
Walker heeft vaker op cv gevoetbald.
Daarbij is Cancelo deze zomer gehaald.
Lijkt me niet dat Guardiola een jeugdspeler in gaat passen ten koste van Cancelo

17 september 2019 om 19:56

Man City heeft dan ook geen toptalent op rechtsback in eigen jeugd lopen. Vandaar ook Cancelo als aankoop.

17 september 2019 om 18:32

Want Stones is al enorm oud?

17 september 2019 om 19:29

Nee, maar ik vind persoonlijk Stones niet goed genoeg voor een ploeg die de CL wilt winnen. Het vertrek van Kompany is zware aderlating.

17 september 2019 om 19:49

Kompany laten gaan is zonder meer een aderlating, maar het is niet dat Stones het niet goed doet, hij is niet voor niets al een paar jaar basisspeler, ondanks het feit dat City geld genoeg heeft om een vervanger te kopen.

17 september 2019 om 18:56

@The Maestro

Waarom nu weer kopen? Ze hebben al duurste verdediging ter wereld.

Daarnaast plukken ze overal de beste jeugdspelers vandaan.

Laat ze keer gewoon een talent opstellen.

17 september 2019 om 19:30

Dat hoop ik ook. Echter weet ik dat Man City niet zo werkt, en Ruben Dias is wel een geweldig talent.

hoe koop je in als City zijnde als je steraanvallers als Mahrez, Gabriel Jesus en Sane op de bank hebt zitten maar je kan niet eens het gemis van 1 verdediger opvangen?

17 september 2019 om 17:54

2 verdedigers: laporte en stones

17 september 2019 om 17:54

2 verdedigers: laporte en stones

17 september 2019 om 17:54

2 verdedigers: laporte en stones

17 september 2019 om 17:59

3 verdedigers: + Otamendi

17 september 2019 om 19:58

4 verdedigers: + Garcia

Het gat met Liverpool is al 5 punten en kan alleen maar meer worden met middenvelders centraal achterin, alle automatismen zijn dan weg. Dit lijkt echt Liverpool hun seizoen te worden, al helemaal als je kijkt naar hoe zakelijk ze zijn gaan spelen na de CL winst. Heel mooi om te zien met hoeveel vertrouwen Liverpool momenteel speelt, naar mijn mening de beste ploeg ter wereld in deze vorm.

17 september 2019 om 17:49

Liverpool staat er erg goed voor op dit moment. Maar het seizoen is nog maar net begonnen, volgens mij had Liverpool vorig jaar ook ergens een gat van zeven of tien punten op City, en dat was al verder in het seizoen dan we nu zijn. Uiteindelijk wist Liverpool het niet vol te houden. Vooral omtrent een mogelijk kampioenschap zal de selectie van Klopp ook moeten aantonen met de druk om te kunnen gaan. Dat is gewoon erg moeilijk, dus Liverpool is er nog lang niet.

17 september 2019 om 19:29

Nog veels te vroeg om dit al te concluderen.5 punten op City betekent niets die gaan sowsieso nog een straffe reeks neerzetten. In December komt er een hele zware maand aan voor Liverpool met die WK voor clubs. En dan nog die Fa Cup & League cup dat erbij komt waar ik stiekem hoop dat ze in beide snel worden uitgeschakeld want Liverpool hun kern is niet zo groot als die van City om daar ook nog in mee te strijden tot op het einde. Kortom ik verwacht weer een strijd tot de laatste speeldag.

17 september 2019 om 20:02

De vroege uitschakeling van Liverpool in League Cup en FA Cup vorig jaar heeft er ook voorgezorgt dat Liverpool de CL kon winnen en liefst 97 punten konden halen. Liverpool ging er in beide toernooien er al gelijk in 1ste ronde eruit. Ik zie zo'n toevaligheid niet nog eens gebeuren, aangezien de lotingen nu makkelijker zijn.

17 september 2019 om 17:47

Sandler speelt momenteel op huurbasis bij Anderlecht, dus die kunnen ze niet gebruiken.

17 september 2019 om 17:49

Speelt op huurbasis bij Anderlecht dit seizoen.

Jeugdspelers inpassen doen ze bij City niet aan, dit overigens ondanks de beloften hierover tijdens de aanstelling van Pep. Zelfs een enorm talent zoals Phil Foden krijgt amper echte kansen. Ik gok dus inderdaad dat er wel ervaren spelers buiten hun positie zullen worden uitgespeeld, en jongens zoals Walker, Fernandinho en Rodri in de verdediging zullen komen te staan.

17 september 2019 om 18:58

@Dejan
ekker dan! ze halen jaren beste talenten overal vandaan en dan krijgen ze niet eena de kans.

Wat een nare club zeg

17 september 2019 om 20:11

Halen de beste talenten weg en geven vervolgens geen kansen? Wat een bullshit! Het klopt dat ze talenten kochten als, maar deze geven ze ook gewoon volop kansen. Kijk maar naar: Sterling, Sane, Jesus, Zinchenko, Stones en B. Silva. Ook Foden krijgt met z'n 18 jaar volop kansen voor iemand van 18. Vorig jaar nog tegen Cardiff en Spurs, in cruciale fase van competitie, een basisplaats.

17 september 2019 om 20:04

Foden is pas 18 jaar. Hij heeft vorig seizoen al redelijk wat wedstrijden een basisplaats gehad. Je moet leren wat geduld te hebben i.p.v. nu al met conclusies komen.

Dan koop je 37 backs in 3 jaar tijd en dan zit je nu bijna zonder centrum. Maar alsnog mag pep niet klagen over zijn materiaal, aanval en middenveld is gewoon weergaloos. Eigen schuld dat je nu met weinig centrale verdedigers zit. Zou heerlijk zijn als Liverpool weer eens (verdiend) de beste is in de premier league

17 september 2019 om 18:29

Hoezo vind je het nu al verdiend als Liverpool de premier league wint? Vorig seizoen hebben ze hem verdiend niet gewonnen omdat ze nou eenmaal te kort kwamen.

Als city zijnde had je gewoon een verdediger moeten halen met de weet dat kompany weg ging had de ligt of umtiti gehaald

17 september 2019 om 20:06

Of Alderweireld. Hij had een clausule van 30m. Umtiti sukkelt ook alleen maar met blessures.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren