Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Dusan Tadic: 'Ik heb de tv uitgezet, zo'n verschrikkelijke wedstrijd'

Laatste update:

Dusan Tadic begint dinsdagavond samen met Ajax aan een nieuw Champions League-seizoen met de thuiswedstrijd tegen Lille OSC. De Servische aanvaller hoopt wederom te vlammen in het miljardenbal na het succesvolle vorige seizoen. Naast Daley Blind, die sprak tegenover de Volkskrant, doet de uitschakeling tegen Tottenham Hotspur in de halve finale ook nog pijn bij Tadic.

"Het achtervolgt mij nog steeds", zegt de aanvaller in gesprek met the Telegraph. "Het was de moeilijkste wedstrijd uit mijn loopbaan. Het heeft veel tijd gekost om erbovenop te komen. Wekenlang heb ik gedacht: hoe heeft dit kunnen gebeuren? Waarom is het gebeurd? We hadden alles in eigen hand. De heenwedstrijd met 0-1 gewonnen en bij de return een 2-0 voorsprong hebben bij de rust..."

Daley Blind deelt allerlei zielenroerselen in openhartig interview

Lees artikel

Lucas Moura was de beul voor Ajax door drie keer te scoren. "Ik heb de derde goal al een paar keer terug gezien. Zo vreemd. Zoveel kleine dingen pakten in hun voordeel uit. De lang bal, hoe de bal neerkomt, het wegglijden van Magallán, zelfs het schot dat nog van richting werd veranderd door De Ligt...", aldus Tadic, die het niet kon opbrengen om de finale tussen Tottenham en Liverpool te aanschouwen.

"Ik heb geprobeerd te kijken, maar heb de tv uitgezet. Het was zo'n verschrikkelijke wedstrijd, waarschijnlijk een van de slechtste Champions League-finales ooit. De meeste mensen bij Ajax hebben niet eens de moeite genomen om te kijken. Ik dacht alleen maar dat wij beter hadden gespeeld dan Tottenham. Dat hielp echter niet om de klap te verwerken, denken dat het Ajax had moeten zijn in de finale..."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"het achtervolgt mij nog steeds". Mij ook, Dusan, mij ook...

17 september 2019 om 09:50

Tja het blijft voetbal he. Een voorsprong van 3 doelpunten kan zo weg zijn.

17 september 2019 om 11:01

Met ons velen denk ik Riddle

17 september 2019 om 14:05

Ik zag een tijdje terug het seizoensoverzicht en toen de 3e Spurs goal werd gemaakt, ging het beeld op zwart (in het filmpje). Toch zag ik op mijn netvlies alles voorbij komen en kreeg een naar gevoel. Het uitglijden van Magallan, diverse Ajacieden liggend in het gras, een blije Moura .een goede vriend van mij zat tijdens de wedstrijd in het stadion en kon het niet geloven; de finale is in zicht. Er bekroop mij het gevoel van: wat als Spurs in de laatste seconde de winnende maakt. Hoe zou ik reageren? Helaas werd het werkelijkheid en ik kan je melden dat het voelde alsof ik door de grond zakte. Een soort out of body experience. Achteraf denk ik ook wel eens van heb ik dit gedaan, heb ik Ajax gejinxt? Die macht heb ik niet, maar zo voelde het wel even. Ik vergeet dit nooit meer.

17 september 2019 om 11:55

Zelfs als Psv'er wordt ik hier nog wel eens wakker van. Vooral trots op Ajax, dat wel. Maar het achtervolgd me nog wel eens hoor. Vooral de manier waarop

17 september 2019 om 12:20

@Zinedane: Ik vond het ook heel erg en een gemiste kans, maar als je er s'nachts wakker van word en het achtervolgd je dan ben je misschien voor ajax alleen moet je er nog achter komen. Voor wie ben je eigelijk zondag?

17 september 2019 om 12:28

Vreemde opmerking, hij kan het toch jammer vinden en nog steeds voor Psv zijn?

Ik zal eerlijk zijn, ik ben ook Ajacied, maar ik kan die wedstrijd tussen AZ en Sporting ook moeilijk terug kijken, man wat baalde ik en wat had ik het ze gegund.

17 september 2019 om 13:16

Trotse Psver die om de week in Eindhoven in het stadion zit en komende donderdag de hele avond uit trekt om met vrienden op de bank te genieten. Maar een echte fan van het Nederlands voetbal, maakt niet uit voor welke club je leeft, kan ook vanavond genieten van een Ajax wat hopelijk Lille alle hoeken van het veld laat zien. Ik ben trouwens begonnen met voetbal volgen tijdens de halve finale PSV - AC Milan. Het is de eerste wedstrijd die ik ooit live heb mogen af kijken van de oudertjes. Dus om nu eindelijk weer een halve finale mee te maken is niet als PSV supporter maar als voetbalfan gewoon geweldig. Als je daar niet van kan genieten kan ik alleen maar met je mee leven.

17 september 2019 om 15:38

Lol @ barca-psv (alleen de naam al en dan zo n opmerking plaatsen) voor wie was je vorig jaar in de CL met psv-barca?



2005 was ik als ajacied ook wel even chagerijnig met de 1-2 van ambrosini hoor

17 september 2019 om 18:47

Die wedstrijd staat bij mij nog op het netvlies. De datum zal ik ook niet gauw vergeten. Net als excelsior uit trouwens.

17 september 2019 om 15:06

Het heeft vorig jaar, maar ook dit jaar tegen paok, vaker mee dan tegen. Dus opzich is er weinig reden tot klagen.

17 september 2019 om 15:56

Ach zo erg was het niet, het was de halve finale. Als het de finale was geweest en het scenario was gegaan zoals nu dan kun je spreken van een enorme deceptie. Nu hoogstens van een domper.

Ja dit zal een trauma de komende tijd blijven. Zal ons de komende jaren blijven achtervolgen. De andere kant is ook de trots dat we de halve finale CL gehaald hebben. Daar hadden we voor het seizoen voor getekend. Lucas Moura zal in ieder geval voor veel Ajacieden niet heel populair zijn.

17 september 2019 om 12:14

Ik denk dat alle Ajacieden (en ook andere voetbalfans) hier letterlijk een tijdje ziek van zijn geweest, ik ook. Nou wil ik hier niet de moraalridder uithangen die alles kapot relativeert. Maar een trauma dat ons nog jaren zal achtervolgen dat vind ik overdreven. We waren dichtbij maar dit hoort nou eenmaal bij het spelletje. Er is maar één trauma dat deze spelersgroep nog jarenlang zal achtervolgen en dat zijn de gebeurtenissen op 8 juli 2017.

Ik denk ook dat de finale een stuk aantrekkelijker had kunnen zijn als Ajax tegen Liverpool had gespeeld. Sowieso nooit zo'n fan van een finale tussen twee teams uit hetzelfde land, maar afgelopen jaar was het echt helemaal niks. Teams met een redelijk vergelijkbare speelstijl, waarvan er eentje gewoon duidelijk sterker was. Met Ajax had je in elk geval nog twee heel verschillende stijlen gehad, dat had heel interessant kunnen zijn. Hoewel Ajax er natuurlijk ook tamelijk kansloos af had kunnen gaan.

17 september 2019 om 09:53

Ik denk dat we helemaal suf gecounterd zouden worden door Liverpool. in de omschakeling met de snelle en behendige aanval van Liverpool waren we bijzonder kwetsbaar geweest. Maar goed we zullen het nooit weten. En uiteindelijk bestaat er niet zoiets als "verdienen" in voetbal. De cliché's kloppen. Je kan zoveel balbezit hebben, zo vaak op goal schieten. Uiteindelijk moet je effectief zijn. Dat deed Tottenham gewoon beter dan Ajax.

17 september 2019 om 09:59

Dat zou inderdaad heel goed gekund hebben. Maar dat hebben veel volgers ook gedacht toen Ajax aan moest treden tegen Real Madrid. En we weten hoe dat afliep, Ajax slaagde erin om de wedstrijd volledig naar de hand te zetten. Maar het is zoals je zegt, we zullen het nooit weten.

17 september 2019 om 10:00

Maar Juve heeft toch bijvoorbeeld ook zo'n hele snelle aanval met Douglas Costa en Ronaldo? Of Bayern dat over een aanval beschikte met Coman en Gnabry, ook niet de traagste spelers. Ik ben er ook van overtuigd dat Ajax Liverpool meer weerstand had kunnen bieden.

17 september 2019 om 10:02

Toch vind ik Madrid en Liverpool anders spelen. Madrid liepen ze wat meer achteruit en pakken je in de omschakeling. Liverpool heeft gegenpress. Dat is iets wat ons totaal niet ligt. Dat hoge druk zetten van Liverpool samen met die aanval. Denk dat we een doelpuntrijke finale hadden gehad maar vooral veel tegengoals voor Ajax. Maar blijft speculeren inderdaad haha.

17 september 2019 om 10:20

Juve en Bayern spelen heel anders dan Liverpool. Het spel dat Liverpool speelt past totaal niet bij Ajax.

17 september 2019 om 11:16

@ Stefandefree Is wel een een verschil als je tegen een Madrid speelt dat hopeloos uit vorm is of tegen de de geoliede machine van Klopp die op de toppen van hun kunnen speelden. Ook speelt Liverpool heel anders dan Madrid. Liverpool pakt je bij de strot en laat niet meer los. Die blijven maar gaan. Madrid geeft de tegenstander nog ruimte om te voetballen.

17 september 2019 om 11:56

@ Amazingninjadat weet ik ook wel, mijn vergelijking had niet als doel om Liverpool en Real tegen elkaar af te zetten. Het ging mij om het feit dat wedstrijden kunnen verrassen, ook al denken veel mensen van tevoren te weten hoe een wedstrijd gaat verlopen.

Ik snap je volledig. Ik heb een aantal maanden geleden pas voor het eerst de WK finale van 2010 teruggekeken. Wat was ik daar goed ziek van. In de laatste minuten verliezen door een halve foutieve omhaal van v.d. Vaart om de bal weg te werken. Daarnaast nog de teen van Casillas. Het komt allemaal weer terug ;

17 september 2019 om 10:04

Heb serieus nog nooit de finale teruggekeken. Zie altijd die filmpjes voorbijkomen van WK 2010 en WK 2014 maar kan het niet opbrengen om die terug te zien. Nog steeds de grootste teleurstelling ooit voor mij op voetbalgebied die verloren finale. 2 bekerfinales verloren met Willem II waar ik allebei in het stadion zat, een CL finale met Arsenal maar deze steekt er toch echt dik bovenuit. Was zelf ook zeer teleurgesteld toen Ajax verloor maar is natuurlijk niet hetzelfde als je echt fan bent..

17 september 2019 om 11:35

Je bent een echte Nederlander lees ik al

17 september 2019 om 10:21

Het had een corner moeten zijn, geen doeltrap ;

17 september 2019 om 11:21

Ja, ik heb ook nog regelmatige een moment dat ik terug denk aan die wedstrijd. Het enige wat mij vooral te binnen schiet is dan: "wat als Robben die bal nou 2 centimeter hoger had gewipt in de 1 tegen 1 tegen Casillas". Potverdomme ik zag mijzelf in m'n oranje shirt al lopen in de binnenstad hier, feestend vanwege het eindelijk binnenhalen van die gouden cup... En dan 9 jaar later Ajax tegen Tottenham. In totaal 3-0 voor, geen vuiltje aan de lucht. Het hele team verstijfde gewoon in de laatste paar minuten, en je weet dat Tottenham maar op 1 ding mikt: chaos creã«ren met die lange ballen en het viel precies goed voor ze. Maar ja, ik kan wel boos worden op Lucas maar het enige waar je kwaad op kan zijn is je eigen club. Ik mag het misschien niet zeggen maar vind Lucas eigenlijk nog wel een sympathiek "mannetje". Zo komt hij in ieder geval over.

17 september 2019 om 13:00

Wat denk je van het bij ieder zuchtje wind gaan liggen en gewoon 5 meter met puyol hangend op rug door blijven lopen van robben

17 september 2019 om 12:58

Heb helemaal hetzelfde elk beeld van die wedstrijd kan me bloed weer laten koken heb het casillias en robben nog steeds niet vergeven hahah

Sommigen zullen dit vast als aandachttrekkerij bestempelen, maar voor zo'n gozer was dit echt once in a lifetime. Komt als bankzitter van een degradatiekandidaat uit Engeland naar Ajax en beleeft zo'n seizoen. Hij/we hadden de stunt van de eeuw kunnen bezorgen, maar dan gaat het op zo'n manier mis. Dat is echt een shock voor iemand als Tadic.

17 september 2019 om 10:12

Bankzitter? Degradatiekandidaat? Toen Tadic bij Southampton speelde was het een van de betere spelers, en was Southampton wel beter dan een degradatiekandidaat.

17 september 2019 om 10:28

Bedankt YannickVeneman, ik dacht al ben ik nou gek of was Tadic juist 1 van de sterspelers bij een behoorlijk sterk Southampton ipv bankzitter haha.

17 september 2019 om 10:50

Ja het is mij echt een raadsel waar toch dat idee vandaan komt dat Tadic bankzitter was. Hebben Derksen en co zeker lopen roeptoeteren en iedereen die het weer kwakkeloos overneemt.

17 september 2019 om 12:44

Dit is de eerste keer dat ik zoiets hoog. Iedereen was juist verbaast dat een goede pl speler naar Ajax wilde in de bloei van zijn carrière.

17 september 2019 om 12:59

Wauw, ik heb inderdaad geen idee hoe ik erbij kwam dat hij een bankzitter was. Ik moet dat in een of ander Voetbal International-filmpje voorbij hebben horen komen en dat hebben overgenomen. Mijn excuses.wat betreft degradatiekandidaat, ze werden in het seizoen 2016/2017, dus het seizoen voor Tadic vertrok, 17e.

17 september 2019 om 12:06

AjaxxxLove dit telt voor alle ajax spelers en zelfs supporters. Ik ben er gewoon dik een maand depressief van geweest. Het was zo erg dat ze op mijn werk kwamen vragen als alles goed met me was. Dus niet alleen voor Tadic maar ook gewoon voor een man uit Helmond!!

Bij mij valt het inderdaad in de categorie zwaarste voetbaltrauma's waarmee ik te leven heb. Ik kan de laatste goal van Moura ook gewoon niet terugkijken. Zoals ik de penalties tegen Brazilië '98 niet kan terugkijken, de wedstrijd tegen Italië in 2000, Milan 2003, de kans van Robben in 2010 en de goal van Iniesta. Allemaal momenten waar je gewoon zo ongelooflijk dichtbij succes bent en het dan net niet haalt. En dan heb ik '74 en '78 niet eens meegemaakt. Het lijkt als een zwaard van Damocles boven het Nederlandse voetbal te hangen. Het gebeurt te vaak.

17 september 2019 om 10:00

Het gebeurt ook vaak niet en die momenten worden vergeten: Het EK 1988. Alle EC 1 / CL winsten van Ajax. Feyenoord dat geen enkele Europese finale heeft verloren. EC winsten PSV

17 september 2019 om 10:16

Puntertje van Kluivert in de CL finale van '95. Zullen ze in Milaan ook niet met veel liefde aan terug denken.

17 september 2019 om 10:35

Verschil is wel dat Milan (toen) dergelijk groot was dat het zulke wedstrijden vaker meemaakte. Hoe Ajax dit jaar presteerde is gezien de financiële verschillen bijna onmogelijk om een dezer jaren te evenaren.

17 september 2019 om 10:22

Pfoeh, dan noem je me een rijtje trauma's man. Helemaal mee eens. En inderdaad die van Milan in 2003 onder andere.... 'drie minuten extra tijd. Wat kan dat toch lang duren', zei de commentator toen. De bal werd naar voren gegooid door Milan, Nigel verloor het kopduel, Chivu gleed uit en Inzaghi... tsjah, Inzaghi. Een ramp was compleet die avond.

17 september 2019 om 12:12

Ik weet nog dat ik vooral weinig van die wedstrijd verwachte en het verloop opeens heel erg in het voordeel van Ajax leek te gaan vallen. Bleven ook strijdbaar en goed in de wedstrijd. Beetje de hand van Koeman die je nu ook bij Oranje ziet. Milan bleek op het randje toch meer geslepen, maar het voelde zo onverdiend. Zuur was toen ook dat hoewel Ajax niet tot de Europese top behoorde de Europese top zélf dat seizoen niet ongenaakbaar was. Er was geen absolute favoriet voor de titel en je had het gevoel dat wie je dan ook zou zijn tegen gekomen in een halve finale of zelfs finale er altijd wel mogelijkheden waren geweest.

17 september 2019 om 14:27

Ja man inderdaad. Het team van Koeman in 2002/2003 had -nu makkelijk achteraf praten- zoveel potentie. Als ik het rijtje namen zie dan denk ik: Dat team had zoals Ajax van het afgelopen seizoen stiekem van de finale mogen dromen. Uiteindelijk spatte die droom hard uiteen.

Ik begreep de teleurstelling. Echter het moet nu wel een keer klaar zijn hoor met dat nahuilen daar in Amsterdam. Met PSV waren we in 2005 ook dicht bij een finaleplaats. Maar daar werd in mijn beleving niet zo nagejankt als bij Ajax. Come on, grow up!

17 september 2019 om 09:59

Misschien omdat 2005 nog niet zoveel sociale media er waren en ook nieuwsvergaring veel minder was. En als Tadic hierom gevraagd wordt kan hij niks aandoen. En je kan het ook niet aanklikken.En ik begrijp Tadic volkomen hij is toch al wat ouder en had nooit gedacht om nog eens een CL finale te kunnen bereiken met Ajax. Die jonge gasten als de Ligt, de Jong, van de Beek hebben nog een hele carrière voor zich.Grow up!

17 september 2019 om 10:20

wat ook wel een verschilletje is is dat Ajax door was als die goal niet was gevallen. PSV moest nog verlengen. bleef evengoed pijnlijk natuurlijk. Markje liet zn man lopen.

17 september 2019 om 10:26

In mijn herinnering had Cocu al de 3-0 gemaakt, maar je hebt gelijk, de 2-1 viel eerst. Met AZ hadden we dat jaar ook al zoiets natuurlijk...

17 september 2019 om 11:10

@PSV-ZWolle Sorry, maar wat een overdreven reactie die kant noch wal slaat. Zoals je begrijpt begint vanavond een nieuw Champions League seizoen met wederom Ajax. Geheel vrij logisch en niet zo moeilijk te begrijpen denk ik dat journalisten het geweldige seizoen van Ajax nog even aanhalen en daar met de selectiespelers op terug te kijken. Wat verwacht je dan dat de spelers gaan zeggen tegen journalisten: Hey leuke vraag, maar doen we verder niks mee. Nee natuurlijk niet, want dan worden zij daarover weer door suggestieve typetjes bekritiseerd.

17 september 2019 om 12:09

Ik hoor nog genoeg PSV supporters in mijn vriendenkring regelmatig praten over 2005 hoor. En los daarvan: PSV werkte nog een 2-0 achterstand weg en stond toen die 2-1 viel op het punt een verlenging eruit te slepen. Ajax won uit met 1-0 en kwam in de eerste helft op een 2-0 voorsprong. Het was gewoon nog een stuk dichter bij die finale. Desondanks zat het me al in de rust niet lekker. Juist door de hosanna stemming die er al was en hoe er werd gesproken over 'tickets boeken' door analytici. Juist dan zie je het bij Nederlandse ploegen vaak misgaan. Enfin...je merkt het...het rijt wonden open. Het is nog vers. Als we er over 5 jaar nog over lopen 'te janken' zoals nu dan ga ik mee met je kreet, maar nu vind ik de sentimenten nog allemaal heel begrijpelijk.

Dat Magallan überhaupt in het veld stond/kwam was wellicht 1vd redenen dat ajax verloor. Wat is die man slecht zeg.

Dat heb ik met Ambrosini PSV AC Milan 2005, zo pijnlijk. De samenvatting van die westrijd jaren niet kunnen kijken.

Dat maakt het inderdaad nog wel extra pijnlijk. Het was een barslechte finale. Van Tottenham kant voornamelijk. Liverpool ging niet eens tot het gaatje.. Enfin het behoort tot het verleden. Volgens mij is Ajax - Tottenham ook de enige wedstrijd die ik persoonlijk nooit heb terug gekeken. Zelf het Champions League ''our story'' heb ik vanaf dat moment uitgezet. Hoe sneu dat misschien ook is.

Niet om lekker te stoken of provoceren, maar heel eerlijk maakte mijn Feyenoord-hart wel een klein sprongetje van blijdschap om ze zo uitgeschakeld zien te worden. Wat dat betreft was het hilarisch. Aan de andere kant, heb ik enorm genoten van hun CL campagne vorig jaar met prachtige en vooral goede wedstrijden, wedstrijden waarin alles verdiend werd door hard te werken. Dat maakt het natuurlijk ook meteen superzuur hoe dit is gelopen. Het is gewoon te bizar voor woorden dat die laatste goal precies op de allerlaatste seconde van de extra tijd valt. Niet 2:43, niet 4:39. maar gewoon precies op 5:00. Ik had het de Ajacieden graag gegund, want nogmaals, ze stonden er zeer zeer zeer verdiend en hadden ook zeker recht op veel meer. Maar IK HEB WEL Gelachen Hahahahhaa

17 september 2019 om 10:16

Feyenoord-fans zijn zo’n beetje het meest trieste volk in de voetballerij aan het worden. De haat en afgunst, dat zie je nergens anders. Heel heel heel triest

17 september 2019 om 10:28

Mooi dat een Psver dit zegt. Maar je hebt zo ongelofelijk gelijk. Op twitter zie je nog steeds dagelijks mensen ( voornamelijk Feyenoorders ) die een Moura plaatje zitten te spammen. Dat je dat durft te posten na een oorwassing tegen Trencin snap ik niet zo.

17 september 2019 om 10:30

@PSV-Zwolle natuurlijk, strijk elke Feyenoord supporter meteen over 1 kam omdat er eentje voorbijkomt met zo een opmerking

17 september 2019 om 10:39

@Japie dat is natuurlijk niet goed. Maar wat hier boven ook al gezegd wordt: je kan geen Ajax topic zien of er zijn Feyenoord-fans die de boel proberen te frustreren met Moura filmpjes of iets dergelijks. Uiteraard zijn er ook vast Feyenoord-fans die ook baalden van de eliminatie van Ajax

17 september 2019 om 11:08

Haha pff. En zo zijn er ook veel Ajacieden en Psv'ers die dat andersom ook doen. Gaan we nou echt doen alsof alleen de Feyenoord fans zulke dingen doen?

17 september 2019 om 11:09

@ psv-zwolleJezus, neem het nou niet zo serieus en focus je niet alelen op het 'lachen' gedeelte. Ik moest namelijk lachen omdat een aantal van mn beste maten voor Ajax zijn, en ik ieder jaar weer vernederd moet worden. Dus dit was mijn moment om hun ff het leven zuur te maken.want ik niet begrijp is dat mijn verhaal over dat ik ze supergoed vond spelen en ze ook zeker finale gunde, compleet wordt overgeslagen. Niet alleen door jou maar door eigenlijk iedereen die onder mijn post reageert.dus als er iemand triest volk is en blijkbaar niet tegen een klein geintje kan, zijn degenen die onder mijn post reageren het wel.ik citeer: ik had het de Ajacieden graag gegund, want nogmaals, ze stonden er zeer zeer zeer verdiend

17 september 2019 om 11:13

Dank je voor dit "compliment".generaliseren is een keuze.

17 september 2019 om 10:19

Oké. Prima. Jij mag lachen. Voor het Nederlandse voetbal is het goed dat er een Nederlandse club in een grote Europese finale had gestaan. Is ook goed voor de uitstraling van de eredivisie. Ik word nooit zo blij als Nederlandse clubs het in Europa niet goed doen. Ik kan je zelfs vertellen dat ik licht chagrijnig word als een Feyenoord tegen Trencin er uit ligt. Maar goed. Ieder zijn eigen. Kan me ook best voorstellen dat je als Feyenoorder geen zin had om de komende 10 jaar te moeten aanhoren dat Ajax in 2019 in de CL finale stond.

17 september 2019 om 10:35

Tuurlijk is het goed voor het Nederlands voetbal maar je bent fan van een club en niet van een land. Ik vind loyaliteit erg belangrijk en daarom zie je mij niet juichen voor PSV, Ajax of Az. Andere mensen mogen dat zeker wel doen hoor maar ik zelf kan dat alleen niet.

17 september 2019 om 11:05

Ach, wat ben je dan klein. Net als de Europa League finale. Lekker feest vieren in de fontein, omdat Ajax het net niet redt. Aandoenlijk wel.

17 september 2019 om 12:55

lees jij wel goed?ik zeg toch dat ik het ook jammer vind dat het ze niet gelukt is? Had het ze echt wel gegund.maar als Feyenoorder met heel wat Ajax vrienden, heb ik toch een klein sprongetje gemaakt. Ook niet zo gek toch als ik bijna ieder jaar minimaal 2x per jaar moet aanzien hoe Ajax weer eens wint van Fey.

17 september 2019 om 13:22

Ik lees prima en reageer op het "hahahaha". En dat vind ik aandoenlijk.

Dat is nou het gemene van voetbal. Je bent top favoriet maar dat Wil niet zeggen dat je de wedstrijd wint. De champions league is keihard want 1 slechte dag en je ligt eruit Ciao. Het is inderdaad echt erg hoe dat heeft kunnen gebeuren. 0-1 winnen 2-0 bij rust en toch eruit. Tijdens de rust hadden we allemaal zo van Ajax zit gewoon in de finale. Niet normaal. Ik als Feyenoorder vond het echt vreselijk want Ajax hoorde gewoon in de finale en over de finale gesproken Ajax had die beker verdiend zo waardeloos was die finale. Als je terug kijkt wat een prachtige toernooi heeft Ajax toen gespeeld pffff genoten genoten genoten.

Ik heb het al een tijdje verdrongen. Verliezen hoort er nou ook eenmaal bij. Zoals we zelf zingen. Het kan dooien het kan vriezen. Op dat moment wel zuur en onwerkelijk maar get over it.

Het verlies met Ajax - Tottenham is echt de pijnlijkste nederlaag van wedstrijden die ik heb gezien. Heb men longen eruit gezongen in het stadion en kan me gewoon nog zo goed reacties herinneren vanaf de tribune. Pijnlijk... echt pijnlijk... had nooit never mogen gebeuren maarja daar koop je niks mee. Nederland - Spanje was jammer, maar voor mij niet meer dan dat. Ik heb gewoon meer met clubvoetbal al moet ik wel zeggen dat ik het nu leuker vind om naar het NL elftal te kijken dan in 2010.

17 september 2019 om 10:31

Ik heb hetzelfde... heb niks met interland. Ook dan heb je non stop dat gezeur dat er teveel Ajacieden in staan of weet ik veel wat voor zielige club discussies.

17 september 2019 om 10:46

Mwah, voor mij is (in voetbal) er niks hoger dan een WK finale hoor. Maar ieder zijn ding!

Begrijp ik wel. Ik kan ook echt niet kijken naar die gemiste kans van Robben in de WK-finale van 2010, of naar de halve finale tegen Italië uit 2000 (nederland mistte tijdens de wedstrijd twee penalty's en daarna nog eens drie tijdens de strafschoppenserie).

17 september 2019 om 11:13

Vergeet je jouw cluppie niet tegen Milan?

17 september 2019 om 11:54

"vergeet je jouw cluppie niet tegen Milan?"nee, gek genoeg niet. Ik ben al sinds de jaren '80 PSV-supporter, maar de periode 2002-2005 is eigenlijk vrijwel geheel aan me voorbij gegaan. Ik speelde toen in 3 bands tegelijk, stond vaak 5 of 6 avonden per week op het podium of in een repetitiehok en was even m'n interesse in voetbal helemaal kwijt. Die wedstrijd tegen Milan heb ik volgens mij niet eens gezien...

17 september 2019 om 11:15

Met die halve finale in 2000 heb ik persoonlijk geen moeite mee.zoveel penalty's missen was gewoon hilarisch en verdien je het uiteindelijk gewoon niet om in de finale te komen.98 heb ik veel meer moeite mee, geweldige selectie met hele mooie lichting die verdienden om de finale tegen Frankrijk te spelen. Helaas werden we bestolen van die plek, met een onterecht niet gegeven strafschop.het WK waar 1 van de allermooiste goals op een WK werd gescoord Dennis Bergkamp.

17 september 2019 om 11:20

Uitgerekend Robben die in mijn ogen weinig fout kon doen zijn periode in het Nederlands elftal. Ik zelf kan best wel lachen om de halve finale van 2000 eerlijk gezegd. Zoals je al zei tijdens de wedstrijd al 2 penalty's missen (hoe krijg je het voor elkaar), en dan nog Jaap Stam die het helemaal grappiger maakt.

17 september 2019 om 11:35

Nederlandse teams en het Nederlands elftal trekken, zeker sinds de eeuwwisseling, altijd net aan het kortste eind wanneer het er echt om gaat spannen. Feyenoord (2002) uitgezonderd. Ajax kwartfinale CL tegen Milan in 2003. 3e minuut blessuretijd. PSV halve finale CL in 2005. Van Bommel liep even niet mee. AZ laatste minuut tegen Sporting in 2005. WK-finale tegen Spanje. Het was een corner! Halve finale WK 2014. Tsjaa penalties. EL-finale (2017). Halve finale CL (2019). Zo veel teleurstellingen. Ik weet nog dat ik, als ajacied, PSV keek tegen Milan. Wat was ik chagrijnig de dag na de wedstrijd. PSV had toen echt een prachtig team. Ik weet zeker dat ze de finale zouden hebben gewonnen. Zo zuur allemaal.

17 september 2019 om 11:59

Misschien zit het gewoon een beetje in onze mentaliteit. "Doe maar gewoon dan doe je gek genoeg". We hebben eigenlijk nooit een over mijn lijk mentaliteit. Liever mooi verliezen dan lelijk winnen, dat zegt toch alles? Vorig jaar kon Ajax het boek niet sluiten na een 2-0 voorsprong in de rust. Soms moet je ook een wedstrijd kunnen winnen met elf man op je eigen helft. Bij al die voorbeelden waren we geen favoriet en toch moest het weer met "mooi voetbal". Kijk hoe de United, een team vol met sterren, zo laf speelde in de EL finale. Mourinho genoot er zelfs van om zo laf te winnen. Waarom moeten wij roomser zijn dan de paus? (Soms, niet altijd)

17 september 2019 om 12:05

Daar heb je denk ik wel een punt ja. Uiteindelijk telt in zo’n wedstrijd enkel de winst. Over 10 jaar heeft namelijk niemand het nog over het laffe spel van United in die EL-finale. 1 keer kan gebeuren, 2 keer is toeval, 3 keer oké, maar het is gewoon structureel zo (nogmaals uitzonderingen daargelaten). Halve finale WK 98 nog vergeten. CL-finale 96. Wij zijn het enige land dat drie WK-finales speelt, en ze allemaal verliest.

Zelfs als PSV supporter gruwelde ik ervan. Je blijft toch supporter he? Achteraf makkelijk praten natuurlijk, maar al met al mag je op vorig jaar erg trots zijn. Met de kin omhoog weer met een frisse blik beginnen dit jaar!

Snap dat Tadic er veel moeite mee had. Dit was ook een zeer dramatische uitschakeling. We stonden al met één been in de finale, maar de Spurs knokte terug. Ik beschouw het niet (meer) als een trauma. Ben nog zo ontzettend trots op Ajax. Juist die verloren kampioenschappen in Doetinchem en door die beroemde dag waarin we één doelpunt te kort kwamen, beschouw ik nog steeds als iets heel naar. De Europese successen van de afgelopen drie jaar geven mij alleen maar trots. De EL finale en het magistrale CL jaar. Ok, we hebben niks gewonnen, maar niemand verwachte ook niks van ons. Daarom is de bittere pil iets minder erg. Dat Tadic daar anders over denkt snap ik helemaal.

Denk dat niet 1 Ajax supporter die wedstrijd normaal terug kan zien persoonlijk druk of ze zapp ik alles gelijk weg weet zo het verloop helaas nog steeds perfect

Het moet niet gekker worden, wat toont Tadic zich een slechte verliezer met ‘kleine dingen in hun voordeel”. Tottenham was gewoon beter de tweede helft en heeft drie zuivere goals gescoord. De derde is een lange bal, De Ligt verliest het van Llorrente in de lucht, Dele Alli pikt op en wil schieten maar ziet dat Moura er beter voor staat. De Ligt komt een fractie te laat om te blokken en de bal wordt NIET aangeraakt. Tadic heeft recht op zn eigen mening maar niet op zn eigen feiten.Ajax heeft mooier gespeeld, maar niet beter dan Tottenham. De Spurs hadden meer balbezit (in de Arena) , meer kansen, meer schoten op doel etc. Dus hooguit mooier gespeeld, maar mooier is niet altijd beter. Tikki takka voetbal moet geen doel opzich zelf zijn, als je er niet mee kunt winnen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren