Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Risico's aan Ziyech-deal: ‘Dan krijg je nooit de gehoopte transfersom’

Laatste update:

In navolging van David Neres, Dusan Tadic, André Onana, Noussair Mazraoui en Nicolás Tagliafico heeft ook Hakim Ziyech zijn contract verlengd bij Ajax. Clubs uit heel Europa hadden volgens De Telegraaf interesse, maar de absolute top werd niet concreet en dus heeft de Marokkaans international voor een langer verblijf in de Johan Cruijff ArenA gekozen, tot medio 2022. Arie van Os was in het verleden penningmeester bij Ajax en wist in de jaren negentig spelers als Frank en Ronald de Boer en Marc Overmars langer voor de club te behouden. Hij vindt het een goede zaak dat Ziyech een verbeterd contract heeft gekregen, maar ziet ook de risico's.

Ajax kreeg volgens de krant biedingen binnen op Neres, Onana en Tagliafico. Toch koos directeur spelerszaken Overmars er voor om hier niet op in te gaan en de spelers langer voor de club te behouden. “Met de transfers van Frenkie en Matthijs heeft Ajax zo veel geld binnengehaald dat je meer dan je misschien zelf in gedachten had, kunt uitgeven aan salarissen om spelers te behouden”, legt Van Os uit. “En je kunt ook op zich prima transfersommen laten lopen. Dat is heel goed, want anders kom je echt in de problemen en volgt er een leegloop. Voordat je nieuwelingen hebt ingepast, kan je de Champions League al zijn misgelopen. Je moet nu al oppassen na het vertrek van twee spelers.”

Ziyech verdient met zijn nieuwe contract naar verluidt meer dan vier miljoen euro. Met een hoger salaris wordt een speler uiteindelijk moeilijker verkoopbaar, daar andere clubs wellicht niet in staat zijn om dezelfde bedragen te bieden. “Dat is het afwegen van belangen”, aldus Van Os. “Hoe ver ga je om bijvoorbeeld Ziyech te houden? Je geeft hem er salaris bij in de hoop dat hij op een gegeven moment voor 75 of 80 miljoen wordt verkocht in plaats van 40. De directie moet die inschatting maken. Het vereist kennis van de markt en een beetje geluk, want een speler kan ook geblesseerd raken. Wat gaat er de komende jaren met de prijzen gebeuren? En kunnen of willen volgende clubs het huidige salaris van Ziyech wel betalen? Is dat antwoord 'nee', dan zit je zelf jaren aan dat salaris vast en krijg je nooit de gehoopte transfersom.”

Verwacht jij dat Hakim Ziyech bezig is aan zijn laatste seizoen bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha, wat een straf als we met Ziyech opgescheept blijven zitten....

10 augustus 2019 om 07:39

Dacht ik ook van Ozil, en United van Sanchez, Real van Bale. Het is geen garantie dat je in de toekomst plezier hebt van Ziyech. Maar zo’n langlopend contract is het niet. Valt te overzien.

10 augustus 2019 om 08:13

Natuurlijk, ook die voorbeelden zijn er, maar we mogen toch nondeju blij zijn dat Ajax tegenwoordig zijn sterspelers langer binnenboord houdt dan pakweg 5 jaar geleden.

10 augustus 2019 om 08:55

@GunneRo, totaal niet vergelijkbaar. Ziyech is al de ster van Ajax en wordt niet als ster binnen gehaald. Soort gelijke situatie zou zijn als Arsenal zijnde Van Persie een salaris verhoging geven + het gevoel dat voor de prijzen gespeeld ging worden. Als Real Ronaldo binnenboort houden. Als Spurs Bale houden.

12 augustus 2019 om 11:09

Snap je punt niet. Dus de situatie van Ziyech is alleen te vergelijken met transfers die geen doorgang hebben gehad? Niet echt lekker vergelijkingsmateriaal.

Dit hebben ze bij Arsenal toch exact gedaan met Ozil? Die had samen met Sanchez alle goals verzorgt dat seizoen, maar beiden contracten liepen binnen een jaar af. Sanchez vertrok, Ozil werd behouden met een gigantische salarisverhoging. Iedereen uitzinnig, maar een jaar later vroegen velen zich af of Ozil niet vervangen had moeten worden. Nu zitten ze met een jaarsalaris van 16m per jaar. Daarvoor kan je 3 Pepe's betalen.

10 augustus 2019 om 09:00

Precies wat ik dacht. Laten we eerlijk zijn, het kwaliteits niveau van Ajax is vorige seizoenen flink gegroeid. Nu uitverkoop houden wil zeggen dat je die jaren over moet gaan doen en Europees gezien weer terugzakt. Door nu een stuk ervaring vast te leggen (met het risico dat je er niet het hoge bedrag voor vangt) koop je feitelijk het behoud van dat niveau, waardoor jonge aanstormende spelers ook kunnen kijken of zij Europees gezien dat niveau kunnen halen. En Ziyech is een speler die met grote regelmaat briljante ingevingen heeft waar een heel team voordeel van heeft. Goede zet Marc.

10 augustus 2019 om 11:27

@toekomst idd wat een straf lol.

Het geld "verdienen" zit hem toch ook in de prestaties / uitstraling van de club etc. ? Ik snap niet waarom mensen uitspraken doen over "je kunt zoveel miljoen verdienen op pietje en klaasje" en dan? Eeuwig tussenjaren ondergaan? Dit wat marc nu doet , dit is investeren met het geld wat er is

10 augustus 2019 om 15:36

Helemaal met je eens. Daarnaast zijn je kansen ook groter de CL in te komen met het behouden van Zyjech. Dat gaat Ajax eventueel ook weer extra miljoenen opleveren. Op die manier heb je die verlening(en) lang en breed terug kunnen verdienen. Lijkt me weinig risicovol dit.

In de hoop dat je hem voor 70 80 miljoen gaat verkopen? Na die zin haakte ik af met lezen, zo zonde was al een beetje tegen t einde alweer van t hele artikel...

10 augustus 2019 om 07:39

De markt is gek geworden. Maar wanneer een St. Juste al 12 miljoen opleverd, zie ik 70 miljoen voor Ziyech ook wel gebeuren#PindaVSWalnoot.

10 augustus 2019 om 08:12

Maar daar ging t mij niet om. Ze hebben zijn contract verlengd en flinke salaris verhoging helemaal niet gedaan met de hoop dat hij zoveel gaat opbrengen. En alsof het dan een flinke risico gepaard gaat wanneer dat niet t geval is. Ze hebben een contract verbetering en verlenging aangeboden in de hoop dat ziyech nog een jaartje zou blijven. Aan het einde van dit seizoen zou hij qua lengte van zn contract t zelfde zitten als voor de verlenging. Namelijk 2 jaar. En mocht een club komen waarvan ziyech vindt dat t bij hem past, dan zal ajax tot op zekere hoogte meewerken aan een transfer. Dus niet 80 miljoen vragen, omdat anders helemaal fout gaat qua financiele huishouding. Wat dat is wat die beste man suggereert.

10 augustus 2019 om 08:38

Juist. Zo is het en niet anders.

10 augustus 2019 om 08:52

@ridirkulous Misschien de volgende keer het artikel gewoon even uitlezen. Ajax heeft inderdaad gekozen voor behoud van spelers.
Van Os geeft e.e.a. slechts als voorbeeld. Hij legt het risico bloot en geeft volgens mij een algemeen beeld van wat er kan gebeuren bij het geven van hoge salarissen en niet specifiek gericht op de contractverlenging van Ziyech. Volgens mij slaat hij daarmee de spijker op z'n kop en is hem niets te verwijten. Het geldt voor alle voetballers die een te hoog salaris krijgen in verhouding tot hun prestaties.

10 augustus 2019 om 09:18

@crema. Ik blijf bij mijn standpunt. Ik heb nu idd toch helemaal gelezen. In dat hele kleine stukje tekst gaat de man nog steeds in op transfersom. Dat is helemaal niet t idee hier. Het primaire doel hier is om de selectie CL proof te houden. De kans achten ze groter met ziyech dan zonder ziyech. Om vervolgens met een andere speler te komen waar je maar moet afwachten hoe die speler zich manifesteert. Met ziyech weet je wat je hebt. Terwijl je minder geld uitgeeft uiteindelijk. Dus dat hoge salaris is enkel voorbestemd voor spelers met waarneembaar toegevoegde waarde.

10 augustus 2019 om 10:48

Té verde hoog?? Dat vind jij.

10 augustus 2019 om 10:49

Van Os is een financiã«le man, dus die k8jkt eerst naar de cijfertjes. Dat was altijd zijn functie en dat blijft hij doen. Verder akkoord, Ajax houdt hem liever nog een paar jaar langer

10 augustus 2019 om 08:35

Dan ben je zeker bij al de transfers van 50-100 miljoen deze zomer ook gestopt met lezen, en volgend jaar is de markt weeer doller. En ze bieden hem,’en anderen, in eerste instantie een langjarig contract aan omdat ze sportieve succesvolle jaren willen hebben. Kampioen worden , ver komen in de CL. Als dat lukt , stijgen de prijzen van de spelers automatisch ook wel weer . Maar Ajax hoeft helemaal niks meer te verkopen en kan dus kiezen .

10 augustus 2019 om 10:48

Maak niks uit hoe veel hij in de toekomst kunt krijgen.voor Nederlandse begrippen een hele goede speler maar voor buitenland matig veel te wisselvallig.

Meer dan 4 miljoen euro verdienen om tegen clubs als RKC en FC Emmen te mogen voetballen ongelofelijk... dan zou ik ook lekker blijven.

10 augustus 2019 om 07:07

Ja, want het seizoen van Ajax bestaat uit alleen RKC en FC Emmen..
Volgens mij was Ziyech een van de sterkhouders achter de succesvolle CL Campagne afgelopen seizoen. Altijd die denigrerende uitspraken wanneer er eindelijk de portomonnee wordt getrokken nu het ook eindelijk kan!

10 augustus 2019 om 07:33

Hij heeft wel gelijk. Als je de poule fase niet doorkomt heb je het over zes wedstrijden op een heel seizoen.

10 augustus 2019 om 08:11

Het is wel een salaris dat vrij uitzonderlijk is voor een competitie als de eredivisie. Europees en qua verkopen heeft Ajax natuurlijk de laatste jaren aardig wat cash opgehaald, maar dan nog is het vrij snel gegaan met de salarisplafonds waar clubs 2 of 3 jaar geleden nog aan vast hielden. Feyenoord heeft veel minder ruimte, maar zelfs daar krijgt Berghuis al 2 miljoen. Meer dan 4 vind ik vrij bizar, maar Ajax kan het lijden. Kan ook zomaar bijdragen aan het feit dat Ziyech nooit meer vertrekt. Absolute Europese top is zijn doel, maar ik snap ook wel dat die niet zomaar voor een Ziyech gaan. Zijn uitstraling werkt ook niet in zijn voordeel...komt gewoon over als een arrogant ventje. Als pakweg Bayern zou ik ook niet zomaar gaan voor iemand met zo'n air om zich heen.

10 augustus 2019 om 09:47

Maar het gaat toch ook om een uitzonderlijke speler? Beter betaal je een goed salaris voor een speler die je al in huis hebt dan weer scouten met het risico dat de speler totaal door de mand valt. Nu weer iedereen precies wat men aan Ziyech heeft, dit is ook een blijk van waardering naar hem als speler toe aangezien hij eigenlijk al vorig seizoen wou verkassen.

Toch altijd bijzonder dat mensen wartaal mogen praten dit als nieuws mogen beschouwen. Goed is dat.

10 augustus 2019 om 07:32

Arie van Os spreekt uit jarenlange, ruime ervaring. De man was van 1989 t/m 2001 de penningmeester van Ajax, dat o.a met hem als bestuurder Europese furore maakte, met het winnen van de CL als hoogtepunt.

Je kan het niet eens zijn met zijn opvattingen en beschouwingen in het interview, maar het wartaal noemen slaat nergens op. Überhaubt valt dit artikel niet onder de noemer ‘nieuws’

Van Os weet waarschijnlijk meer af van (financiële) ontwikkelingsprocessen in het voetbalwereldje, dan jij en ik bij elkaar, is gewoon best interessant te lezen hoe zo’n ervaren rot zijn visie laat schijnen over de huidige uitgezette, bestuurlijke lijn bij Ajax.

10 augustus 2019 om 07:38

En mijzelf, inhaken op jouw laatste zin buitenspelval. Blijkbaar leverde hij als sinds mijn geboortejaar goed werk, tot net na de millennium! Ik neem hem wel serieus, dat zijn best een aantal jaren op een gecompliceerde post.

10 augustus 2019 om 07:39

*inhakend

10 augustus 2019 om 09:07

Van os mag geen eens in de schaduw staan van Overmars. Hij is dus ook een deel van het bestuur geweest die totaal geen rekening hadden gehouden met het Bosmanarrest waardoor CL winnaars voor grijpstuivers de deur uit wandelde. Het bestuur dat financieel zo succesvol was, dat Ajax uiteindelijk zelfs een beursgang nodig had om een flinke kapitaalinjectie te krijgen. Een soortgelijke kapitaalinjectie heeft Overmars zelf voor elkaar gebokst. En in een veel moeilijke tijd, waar de eredivisie bat weinig voorstel, weet de beste man veel van de betere spelers te behouden ipv dat iedereen er vandoor wilt terwijl je als club tot de top van Europa hoort. Inderdaad heel interessant dat die beste meneer valkuilen gaat aanwijzen in het beleid van Overmars. En dan vooral valkuilen die er niet zijn, juist omdat Ajax Ziyech niet wil verkopen voor de genoemde 80. 40 a 50 is namelijk ook goed.

10 augustus 2019 om 09:49

Hoe kun je het werk van een penningmeester nu vergelijken met een directeur voetbalzaken (technisch directeur)? Dat is echt appels met peren vergelijken...

De rechterlijke uitspraak in 1995 van het Bosman-arrest in de concrete vorm, waarin het destijds tot stand kwam, zagen denk ik weinigen op dat moment aankomen.

Vooral het gegeven dat er geen overgangsregeling kwam en het arrrest per direct inging, bracht Ajax accuut voor problemen. De club werd slachtoffer van het eigen sportieve succes op dat specifieke moment.

Je kunt alles niet los zien van de tijdsgeest. Er volgde inderdaad een moeilijke periode voor Ajax, na het gratis vertrek van plotseling transfervrije topspelers, viel Ajax logiserwijs in een diep sportief dal, wat zijn weerslag had op de financiële huishouding.

De innovatieve gang naar de beursgang was juist een slimme zet en bracht Ajax het nodige kapitaal om weer de weg omhoog in te slaan. Dat betekende de eerste stap naar nieuwe mogelijkheden tot successen.

Je kunt de technische verantwoordelijk voetbalbestuurder Overmars enkel zijn in eentje momenteel verantwoordelijk houden voor de financiële weelde waar Ajax momenteel verkeert, maar het is natuurlijk een teamprestatie van de gehele directie, RvC en de gehele voetbaltak van de club. Ook het talent dat doorbrak leverde een aanzienlijke geldsom op.

Het Bosman-arrest deed Ajax destijds plotseling balanceren op het randje van de afgrond na de jaren van succes onder van Os, van Praag en Colonel, van Gaal en Adriaanse eind negentiger jaren.

Van Os heeft het in dit artikel over mogelijke risico’s voor het financiële beleid bij Ajax in combinatie met opgehoogde contracten en niet zozeer over valkuilen voor Overmars. Dat je het als kritiek omschrijft, zie ik niet zozeer. Bovendien is het een aanname van je om te veronderstellen dat Ajax het niet nodig vindt om Ziyech te verkopen voor een bedrag hoger dan €40-50 miljoen.

Kwaliteit behouden kost geld. Deze man is dat meer dan waard. Ik heb liever dat de club dit soort bedragen aan salaris voor een vedette uitgeeft dan aan een transfersom van bijvoorbeeld Kristensen (4,5 geloof ik).

10 augustus 2019 om 11:08

De vraag is alleen of het verantwoord is om deze salarissen uit te keren. We gaan er allemaal vanuit dat Ajax de groepsfase van de CL haalt, maar stel nou dat we de komende 5 jaar geen CL spelen. Komen er dan nog genoeg inkomsten binnen om deze kosten te dekken ?

10 augustus 2019 om 14:47

Ja.

Ajax heeft geld zat en kiest er terecht voor om dit kapitaal deels te investeren in een zo sterk mogelijke selectie. Je kapitaal hoort per slot van rekening op het veld te staan. Er werdt een aantal jaren geleden vooral gelachen toen men de ambitie uitsprak om stapsgewijs terug te keren richting de Europese top, maar we zijn inmiddels hardop weg om op zijn minst tot de Europese subtop gerekend te mogen worden (vandaar dat ik Ziyech zijn standpunt ook volledig begrijp). De vele contractverlengingen onderstrepen dat nog maar eens. Ik ben dan ook erg benieuwd welke stappen Ajax de komende seizoenen nog kan gaan maken. Alhoewel je natuurlijk niet hetzelfde resultaat als vorig seizoen mag verwachten verwacht ik tegelijkertijd namelijk niet dat dit bij een eenmalig incident zal gaan blijven.

10 augustus 2019 om 08:26

Eens, het is mooi om te zien wat er bij Ajax de laatste jaren voor omkeer is gekomen. Zo zie je maar wat de revolutie van Cruijff al dan niet gevolgd door het plan Cruijff, uiteindelijk op heeft geleverd. Wat een complete metamorfose!!! Als je de selectie van dit en vorig jaar bekijkt zou het weer een mooi seizoen moeten worden. Probleem in de CL is echter dat het succes van hele veel factoren afhangt. Als het tegen zit zal je de groepsfase niet eens halen en zijn de rapen gaar. Maar niet bij mij, Met de kennis die ik op dit moment heb kan ik alleen Marcen dikke buiging voor Ajax maken en dan speciaal voor Overmars!

10 augustus 2019 om 08:27

Marcen is maar

Typisch een oud penningmeester aan t woord en geen echte fan. Like i care dat Ajax misschien wat minder geld krijgt bij een eventuele transfer. Zolang Ajax mij geen geld uitkeert vind ik dat bijzaak.

Mijn grootste belang is dat Ziyech lekker blijft

Ik vind het toch een gevaarlijke ontwikkeling . Niet zozeer die 4 miljoen , die kan Ajax wel lijden. Maar et gevolg voor de gehele salarishuishouding . Ik bedoel bij de volgende salarisronde willen blind en Tadic dit ook minimaal. De onanas Tagliaficos vd beeks Willen er dichter bij in de buurt . Dan komen de Veltmans en zo druppelt dat helemaal Door tot de Labbyads en Siem de jongs. Voor je het weet is binnen 3 jaar je gehele salarishuishouding verdubbelt

10 augustus 2019 om 08:49

Eens, dat is idd wel een belangrijk punt en mogelijkerwijs krijg je dan weer scheve gezichten (zie voorbeeld Luque toen) maar salarissen op basis van presteren kan ook wellicht een uitkomst zijn.

10 augustus 2019 om 10:48

Zelfs als het gemiddelde voor de hele selectie 3 miljoen is zit je aan 70 miljoen euro salaris. Dan is de eredivisie aanlokkelijk voor nog meer uitstekende spelers en kan ajax voor hoge bedragen blijven doorverkopen en hopelijk het nog beter doen in de champions league. De competitie van Nederland zou eigenlijk op een hoger niveau moeten staan dan die van Portugal

10 augustus 2019 om 12:20

Ja daar zit wat in a jaouda , dat valt nog mee ja. Maar als het een aantsl jaren minder gaat, je doet een paar
Miskopen en er komen even geen talenten door , zit je wel met een slarishuishouding van 70 miljoen. Maar goed , dus allemaal wat zwart kijken

Soms geef je misschien ook meer salaris omdat je hoopt op sportief succes ipv alleen maar een zo hoog mogelijke transfersom als een speler vertrekt. Misschien brengt sportief succes financieel ook wat op.

Dit is gewoon een goede zaak. De opbrengsten van de transfers zijn ook meer dan verdubbeld. Een Neres leverde voorheen misschien 18-23 miljoen op. En nu tussen de 40-50 miljoen. Daarbij verdient de club aan CL inkomsten, sponsor inkomsten ook meer dan vroeger. Logisch om dan ook de salarissen mee te laten stijgen. Ik als supporter ben er blij mee. Was echt even bang dat ajax na een goed jaar weer leeggeroofd zou worden. Marc heeft wel zijn woord gehouden. Voor de supporters, de club en de sponsors is dit gewoon fantastisch.

Het is leuk dat de spelers blijven, maar het is uitstel van executie. Als je afspreekt dat je volgend jaar mee denkt aan een transfer, dan heb je de leegloop dus volgend jaar. Als je de vervangers nu al in de selectie hebt, is het geen probleem. Echter is dat bij Ajax niet op alle posities het geval.

10 augustus 2019 om 10:00

Daar ontkom je uiteindelijk niet aan, al zie ik het meer als gefaseerd doorselecteren. Een natuurlijk verloop. Dit jaar De Ligt, De Jong en wellicht Van de Beek nog, volgend jaar weer 3 of 4 belangrijke spelers. Tuurlijk blijft dit gegeven een aderlating voor ons als supporters en kwalitatief zul je er altijd iets op achteruit gaan, maar ik heb alle vertrouwen in de bestuurders, scouts en technische staf dat ze ook deze wisselingen van de wacht straks goed op kunnen vangen. Ze kunnen per slot van rekening ook in een steeds wat duurder segment scouten he aangevuld met de beste talenten van de eigen opleiding, kortom er komt echt wel weer kwaliteit voor in de plaats.

10 augustus 2019 om 10:05

Precies met elk jaar 2-3 spelers is de terugval minder groot.

10 augustus 2019 om 10:04

Prinses is toch gekocht. En misschien dat er wat talenten zich doorontwikkelen. Zoals Dest voor RB. Misschien Noa Lang, Gravenberg en Traoré.

Ben blij dat hij heeft verlengt, mag hem graag zien spelen. Hoewel ik ook wel benieuwd was hoe hij het een stapje hogerop zou gaan doen. Voor Ajax en de Nederlandse competitie is het in elk geval goed nieuws.

Het kost 12 miljoen om Ziyech zijn salaris 3 jaar te betalen. Voor dat geld koop je geen vervanger die ook maar in de buurt komt van zijn kwaliteiten. Dit moet je altijd doen, hoe hij ook presteert het komende seizoen

Dit is nu de essentie van de hele zaak. Ajax wil niet per se verkopen! Als je toppers (althans voor ons) kan houden voor langer, is dat zo fijn voor je continuiteit. Daarom is Ajax ook zo bezig met sponsoren etc om de begroting flink op te kunnen krikken. Natuurlijk zullen er altijd jongens vertrekken (waar je dan goed op verdient), maar je wil ook een vaste kern hebben. Dat kost geld, maar levert (bij resultaten) ook weer flink op! Het alleen maar denken in toekomstige transfersommen, dat is oud denken!

Je geeft hem er salris bij in de hoop dat hij volr meer verkocht wordt??
Rare redenatie dit. Als je daarom iemand meer salaris geeft, dan was er nooit een plafond geweest. Je geeft een speler als ziyech meer salaris, omdat het je beste speler is. Je geeft hem meer geld omdat je hem wil houden. Je geeft hem meer geld, omdat hij anders straks een keer “voor het geld” kiest. Je waardeert een contract niet op omdat je hem wil verkopen. Je waardeert een contract op, omdat je contract niet meer gelijk is aan de prestaties van je medewerker.

Wie zegt dat ze op n afkoopsom hopen. Misschien hopen ze dat hij nog 8 jaar blijft.

Daarnaast wil ziyech al niet eens naar Sevilla. De clubs waar hij op hoopt zullen geen moeite hebben met zn salaris.
Sowieso, n club die 60 miljoen betaalt, heeft geen moeite met dat salaris.

En waarom altijd dat gezeur over verkopen. Jarenlang klagen dat ajax n opleidingsclub is die opleidt voor de top competities. Nu kunnen ze hun top spelers langer vasthouden, beginnen ze weer te klagen.

Dat Overmars aardig kijk op de markt heeft lijkt me ook al geen vraag meer

10 augustus 2019 om 12:28

@nederland79

"dat Overmars aardig kijk op de markt heeft lijkt me ook al geen vraag meer"'

Je denkt toch hopelijk niet dat Overmars spelers zelf gaat scouten terwijl Ajax een miljoenen kostend scoutingsapparaat heeft? Overmars is uiteindelijk degene die beslist of de speler wel of niet wordt aangetrokken, maar natuurlijk niet degene die het speurwerk doet.

10 augustus 2019 om 22:58

scepticus heb je het stuk ook gelezen. De markt kennen gaat hier over de prijzen die je kunt vragen voor spelers. Overmars zn werk dus

10 augustus 2019 om 13:43

Topclubs zien het waarschijnlijk niet genoeg in Ziyech zitten en dan zit je wel degelijk op clubs als Sevilla die niet elke speler maar even 4-5 miljoen euro per jaar gaan betalen. Verder heeft dit voor- en nadelen. Het is maar net in het voordeel van welke partij je gaat discussieren. In het geval van de speler:

Voordelen:

Ziyech verdient uitstekend bij Ajax, speelt wekelijks en Champions League is een reeele mogelijkheid. Bovendien is de Eredivisie niet bijzonder waardoor hij gezien z'n kwaliteiten verzekerd is van een belangrijke rol binnen de ploeg en de competitie.

Nadelen:

Hij maakt nog steeds dezelfde fouten die hij maakte bij Heerenveen en FC Twente en in Nederland blijf je daar mee wegkomen, door zijn standvastigheid betreft het kiezen van clubs is de kans aanwezig dat hij niet in een topcompetitie zal gaan spelen en zal hij dus ook nog steeds dezelfde fouten blijven maken. Laten dat nou net de fouten zijn waarom topclubs het niet (genoeg) in hem zien zitten.

10 augustus 2019 om 23:00

dit gaat over het voordeel van ajax.
Als dit het maximale niveau blijft van ziyech en hij houdt dit niveau nog 7 jaar vast bij ajax. Dan is ajax toch spekkoper. Dan hoef je helemaal geen transfersom te vangen, dat geld heb je dan allang terug verdiend met sportieve prestaties.

Als dit verhaal op Tadic zou slaan zou ik zeggen ja, toch 3 jaar langer contract. Beide komt helemaal goed.

Ajax had toch wel een salarisplafond? Met zoveel geld zou je die natuurlijk kunnen verhogen, maar aan de andere kant moet je geen scheve gezichten in de selectie gaan krijgen. Goed, met bepaalde prestaties hoort ook een bepaald contract, vind ik. Hij zou natuurlijk alsnog kunnen worden verkocht, mits het juiste, niet te weigeren bedrag, op tafel gaat komen.

10 augustus 2019 om 12:39

Silencioo

"ajax had toch wel een salarisplafond? Met zoveel geld zou je die natuurlijk kunnen verhogen, maar aan de andere kant moet je geen scheve gezichten in de selectie gaan krijgen."

Dat is een misvatting. Transferinkomsten zijn eenmalige inkomsten, terwijl salariskosten structurele uitgaven zijn, die je ook moet betalen als je die transferinkomsten niet hebt. Om de salarissen te kunnen verhogen, moet je eerst nieuwe inkomsten genereren, anders wordt de begroting verliesgevend en dat is tegen de regels van de Ffp. De eigenaren van bijv PSG en Mancity zijn schathemeltjerijk en kunnen schulden met gemak uit eigen zak betalen. Toch moet vooral PSG zich bijna ieder jaar verantwoorden voor het overtreden van de FFP regels en dat is omdat dat niet mag.

Hij verdiend toch niet meer dan 4 miljoen bruto? Kom op zeg. Volgens mij is het gewoon rond de 2 miljoen en heeft hij een upgrade gehad van 25%.

Het is duidelijk dat Arie niet meer in het vak zit en kennelijk nooit van Financial Fair Play heeft gehoord. In zijn tijd kon je salarissen nog uit "eigen zak" betalen, maar die tijd ligt al jaren achter ons.

Als hij deze zomer blijft, zie ik hem niet meer snel vertrekken. De topclubs gaan voor Ziyech niet komen als ze deze zomer niet concreet worden en Ziyech wil Ajax waarschijnlijk niet verlaten voor clubs van het kaliber Sevilla. Op dat moment heb je eigenlijk maar 1 mogelijkheid en dat is bij Ajax blijven.

Welke risico?stel je voor dat hij 2 miljoen meer gaat verdienen per jaar,wat is een 2 miljoen extra voor Ajax op jaarbasis,daar koop je mischien een 3e keeper voor,ik snap nooit dat clubs vaak moeite hebben met een salaris, maar een transfersom gooien ze zo op tafel...

11 augustus 2019 om 14:28

Omdat andere spelers ook ineens meer gaan eisen als het contract opengebroken gaat worden. Het blijft dan niet bij 1 speler en je krijgt min of meer een domino-effect. Op zich is dat niet erg, maar dan moet je wel zeker weten dat je inkomsten niet dalen. Het is dus niet zo dat Ajax zo maar even de salarissen kan blijven opschroeven. Daar zullen ook (extra) inkomsten tegenover moeten staan. Salarissen zijn structureel, dus bepaalde inkomsten zullen dat ook moeten zijn.

Haha Zyech zal nooit €75/€80 miljoen waard zijn. Echte topclubs willen hem niet anders hadden ze hem nu wel voor €35 miljoen gehaald.

11 augustus 2019 om 14:31

Tja, deze man zal wel veel van financien afweten, maar snapt schijnbaar niet hoe bepaalde bedragen werken in de voetbalwereld. Ajax houd Ziyech aan boord om sportief mee te blijven doen, niet om hem volgend jaar voor meer dan het dubbele te verkopen. Ziyech gaat inderdaad nooit 75-80 miljoen euro waard worden, maar voor Ajax is hij van onschatbare waarde.

Haha Zyech zal nooit €75/€80 miljoen waard zijn. Echte topclubs willen hem niet anders hadden ze hem nu wel voor €35 miljoen gehaald.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren