Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Utrecht blijft gefrustreerd achter in bloedhete Galgenwaard

Laatste update:

FC Utrecht is met een gelijkspel begonnen aan het nieuwe seizoen. De ploeg van nieuwbakken trainer John van de Brom kwam donderdagavond in de eigen Galgenwaard niet voorbij het Bosnische Zrinjski Mostar: 1-1. Utrecht was nagenoeg de gehele wedstrijd de bovenliggende partij, maar kwam uiteindelijk niet verder dan een gelijkmaker van Gyrano Kerk. De Eredivisionist zal zodoende volgende week alle zeilen moeten bijzetten om zich te plaatsen voor de derde voorronde van de Europa League.

Utrecht kocht deze zomer flink in en begon dan ook met hoge verwachtingen aan de wedstrijd voor eigen publiek. Van den Brom had basisplaatsen over voor onder anderen Adam Maher, Justin Lonwijk en Václav Cerný en zag zijn ploeg ook uitstekend beginnen aan de wedstrijd. Utrecht zette Zrinjski vanaf het eerste fluitsignaal vast op eigen helft en kreeg al snel enkele goede mogelijkheden. De grootste kans was na ruim een kwartier voetballen voor Lonwijk, maar hij schoot uit kansrijke positie wild naast.

Utrecht speelde prima, maar het ritme van de ploeg werd na een klein halfuur onderbroken door een drinkpauze, die was ingelast vanwege de enorme hitte in de Domstad. Zrinjski nam kort erna verrassend de leiding. Dejan Govedarica kapte Willem Janssen fraai uit, waarna hij doelman David Jensen verschalkte met een schuiver in de verre hoek: 0-1. Utrecht keek zo halverwege tegen een nipte achterstand aan, maar kreeg op slag van rust nog wel een enorme mogelijkheid. Lonwijk kon intikken na een voorzet van vleugelverdediger Leon Guwara, maar de jonge spits stuitte van dichtbij op Ivan Brkic.

Amper een minuut na de theepauze wierp Brkic zich opnieuw op als sta-in-de-weg voor Utrecht, ditmaal door te redden op een poging van Sander van de Streek. Uit de hoekschop die volgde ving Brkic een kopbal van Lonwijk. Utrecht voerde de druk steeds verder op en kreeg na precies een uur voetballen eindelijk loon naar werken. Een voorzet van Cerný werd onvoldoende weggewerkt door de verdediging van de bezoekers, waarna Kerk de bal op heerlijke wijze tegen de touwen volleerde: 1-1.

Het betekende de laatste actie voor Cerný, want de Tsjechische linksbuiten werd direct afgelost door Patrick Joosten. Kort voor de gelijkmaker was Nick Venema binnen de lijnen gebracht voor Lonwijk. Utrecht wenste direct door te pakken en kreeg in het laatste halfuur meerdere uitstekende mogelijkheden om de overwinning alsnog veilig te stellen. Zo kopte Janssen over, scheerde een schot van Joosten rakelings naast en wist Brkic een afstandsknal van Simon Gustafson maar ternauwernood te pakken. De grootste kans was in de absolute slotfase nog voor Venema, die de bal op een presenteerblaadje kreeg van Sean Klaiber maar uiteindelijk van dichtbij naast schoot.

Plaatst FC Utrecht zich voor de volgende ronde?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Utrecht is een schande voor Nederland. Ze missen drie 1 op 1 kansen. Cerny is overschat en het Bosnische team is het meest onsportieve dat ik in jaren heb gezien. Vat het wel samen.

25 juli 2019 om 20:36

We weten toch al jaren dat de coëfficiënt punten niet van het 5e Nederlandse team in Europa komen? Buiten dat ook erg onfortuinlijk en die Bosniërs, tsja, echte winnaarsmentaliteit houden we het maar op...

25 juli 2019 om 20:39

We weten het, maar je blijft hopen dat ze een keer een bal raak kunnen schoppen tegen spelers die niet afgelopen seizoen niet eens kampioen werden in Bosnië, maar nee.

25 juli 2019 om 20:41

Ja we weten het al jaren, maar waarom niet voor de verandering WEL pu ten pakken. Als je alleen maar punten kost, lever die Europese ticket gewoon in. Hier doe je niemand een plezier mee.

25 juli 2019 om 20:43

Op zich hebben ze een halve punt gepakt.

25 juli 2019 om 20:45

Omdat de selecties weer niet op orde zijn zoals elk jaar.

@Schwarz, het glas is inderdaad halfvol

25 juli 2019 om 20:47

@schwarz

Prachtig, ik pak meteen een pilsje en proost op het succes.

25 juli 2019 om 20:50

Waarom doe je hier niemand een plezier mee? De punten stromen pas binnen in het hoofdtoernooi en of Utrecht dat gaat halen is de vraag maar naar de derde ronde gaan ze sowieso. Ze winnen uit heus wel van dit ploegje. Vanavond puur pech gehad.

25 juli 2019 om 20:51

Slechte zaak voor Nederland dit. Zelfs tegen zo'n zwakke tegenstander waar menig amateurclub van zou winnen... Zo komen we natuurlijk nooit meer direct in de CL. Zonde

25 juli 2019 om 20:56

Waarom je niemand een plezier doet? Omdat je geen punten haalt maar wel meetelt in de punten deling

25 juli 2019 om 21:05

Vanavond een overwinnen halen had ook echt een groot verschil gemaakt op die puntenranglijst. Weet je precies hoeveel punten je krijgt bij een gelijkspel of overwinnen in de 2e voorronde van de EL, of roep je gewoon maar iets met zoals de rest?

25 juli 2019 om 21:06

Ja maar kom op. Vlieg er dan uit tegen een fatsoenlijk team

25 juli 2019 om 21:28

Dit was de heenwedstrijd he? Iedereen doet net alsof Utrecht is uitgeschakeld en er door dit gelijkspel punten zijn laten liggen. Dit geeft maar aan dat bijna niemand hier weet hoe die UEFA coëfficiënt eigenlijk werkt. Voor alle kenners hier een overzichtje van hoe de punten in 2018-2019 te verdienen waren:

UEFA Europa League points system
Preliminary round elimination – 0.5 points
First qualifying round elimination – 1 point
Second qualifying round elimination – 1.5 points
Third qualifying round elimination – 2 points
Play-off elimination – 2.5 points
Group stage win – 2 points
Group stage draw – 1 point

Clubs are guaranteed a minimum of three points if they reach the group stage and are awarded an additional point if they get to the quarter-finals, semi-finals or final.

Ofwel, vanavond vielen er nog helemaal geen punten te halen! Wordt Utrecht volgende week uitgeschakeld in de 2e ronde krijgen ze 1,5 punt. Gaan ze door hebben ze minimaal 2 punten verdiend. Enzovoort.

Zoals ik dus al zei, de echte slagen zijn pas te maken als je de groepsfase haalt. Dit gezegd hebbende doet Utrecht het nog helemaal niet zo slecht. 2 jaar geleden vlogen ze eruit tegen Zenit (met een begroting van 250 miljoen) maar haalde toen wel 2,5 punt. Het was op zich al knap dat Lech Poznan
, die al in de competitie waren, toen verslagen werd. De laatste keer dat Utrecht de groepsfase haalde (3 punten) ging dat via winst op Celtic in de play-offs om vervolgens 5x gelijk te spelen in een poule met Liverpool, Napoli en Steau Bucharest. 8 punten dus toen. Al met al niet slecht voor een team met een schijntje van de begroting van de tegenstanders.

25 juli 2019 om 22:03

Haha als er een Nederlands team is dat tot nu toe zijn selectie op orde heeft is het Utrecht wel! Gewoon een regelrechte schande weer

25 juli 2019 om 20:37

Ben je een beetje gefrustreerd kerel? Maak je niet zo druk met dit weer. Als die 2-1 was gevallen, hadden ze het volgens iedereen goed gedaan.

25 juli 2019 om 20:40

Gefrustreerd omdat team zoals Utrecht systematisch het verpesten in Europa waardoor je steeds verder omlaag zakt.

Als heb je niks aan.

25 juli 2019 om 20:42

Alle Nederlandse clubs verpesten het systematisch, met af en toe een uitzondering.

25 juli 2019 om 20:46

Utrecht heeft de vorige keer anders aardig wat punten gehaald. Als je je een beetje zou verdiepen ipv lukraak wat roepen voor kudos, zou je niet zo’n modderfiguur slaan zoals utrecht vanavond.

25 juli 2019 om 20:52

@isco24

Teren op 2011 en de voorrondes tegen Zenit telt niet hè.

25 juli 2019 om 20:55

Verpesten? Waar heb jij het over? Het is een tweeluik, er komt nog een wedstrijd. Jij doet net alsof dit gelijke spel de reden is van de plaats van Nederland op de ranglijst. Beetje overtrokken. Last van het weer?

25 juli 2019 om 21:00

@arenallz, Maar die misstap tegen Differdange telt wel? want verder hebben ze in Utrecht uberhaupt niet veel Europees gespeeld, hoor...

25 juli 2019 om 21:00

Verder hebben ze maar 1x europees gespeeld de afgelopen 10 jaar hoor, maar juist die ene keer mag je dus wel tellen?

Droeftoeter... Nog zat kansen de heenwedstrijd,alleen moeten ze die kans3n afmaken want dat was zo'n beetje het enige wat mis ging.

Resultaat is slecht, wedstrijd helemaal zo'n drama niet

25 juli 2019 om 21:01

@jaimy87

Onder andere dit gelijke spel is inderdaad deels de reden van de plaats van Nederland. Niet kunnen winnen van teams uit o.a. Bosnië. Ik zie een team als Utrecht in Bosnië niet ineens de sterren van de hemel spelen. Dat zijn lastige duels.

25 juli 2019 om 21:09

Als teams als FcU het systematisch verpesten in Europa daalt de gehele Eredivisie naar het niveau waar we blijkbaar thuis horen. Je bent dus blijkbaar gefrustreerd omdat je verwachtingspatroon niet bij de Eredivisie past.

Je zou van een Arsenal supporter verwachten dat je meer weet over onterechte verwachtingspatronen...

25 juli 2019 om 21:11

Nou Arsenallz, als jij mag aanhalen dat clubs als FcU het systematisch verpesten is het denk ik zeer rechtvaardig om de wedstrijden tegen Celtic, Liverpool, Napoli, Steaua, Zenith, enzovoort erbij te halen. Jij was degene die met 'systematisch' de historie erbij haalde. Nu de feiten opeens niet bij je conclusie passen, moet je niet de feiten weg willen moffelen. Wij moffelen ook de blamage tegen Luxemburg niet weg.

25 juli 2019 om 21:12

@crisis

Jammer dat je toch niet inhoudelijk kon blijven. Mijn verwachtingspatroon bij Arsenal is realistisch. Je ziet mij nergens roepen dat ze hoog gaan eindigen.

25 juli 2019 om 21:49

@Arsenallz,

Dit gelijke spel is helemaal niet de reden van de plaats van Nederland. Er vielen vanavond namelijk helemaal geen punten te verdienen Einstein !!! Met uitschakeling in de 2e voorronde verdiend een club 1,5 punt en uitschakeling in de 3e voorronde levert 2 punten op. Als had je vanavond met 0-8 verloren en volgende week met 0-9 gewonnen, niks aan de hand dus. Eerst verdiepen voordat je domweg iets roept over iets waar je geen kennis van hebt.

25 juli 2019 om 22:35

Niet inhoudelijk blijven? Ik laat notabene de inconsistentie zien in jouw redeneringen!

Als iets 'systematisch' plaatsvindt is dit de werkelijkheid en hoor jij je verwachtingspatroon daar op aan te passen. Schande roepen is dan ongepast.

Stukken historie die je conclusie ondersteunen mag jij aandragen, maar anderen mogen geen stukken historie aandragen die tot een andere conclusie dan de jouwe leiden. Je kunt niet zo maar zonder goede gronden sommige feiten wel en andere niet selecteren.

Jouw beurt om inhoudelijk te reageren. Ik daag je uit je conclusie met feiten te onderbouwen.

25 juli 2019 om 23:13

@crisis

Het gaat over Utrecht en jij betrekt Arsenal. Snap je wat ik bedoel met niet inhoudelijk blijven? Als je dat al niet meer kan bevatten. Als je bijvoorbeeld 2010/11 pakt. Het jaar dat iedereen zo ophemelt. Utrecht pakte maar 5 punten en werd laatste in de groep. De keer daarop werden ze ook uitgeschakeld in de voorronde. Wat hebben ze dan zo goed gedaan? Dan faal je uiteindelijk systematisch. Dat het niet zo slecht was als vandaag, bon, maar falen is het nog steeds. Betrek dan ook nog een Differdange erbij en het verhaal is compleet.

De wedstrijden tegen Liverpool - etc. Hebben weinig opgeleverd omdat Utrecht, zoals aangeven gewoon laatste eindige met maar 5 punten. Het klinkt op papier geweldig, maar veel zegt het niet eens.

25 juli 2019 om 23:43

Hoe faal je ‘systematisch’ als je als Utrecht zijnde op papier eigenlijk 2x kansloos bent in de laatste voorronde (de tegenstander in de 4e voorronde is bijna altijd van CL niveau) maar dan toch 1x de groepsfase weet te te halen? Utrecht versloeg Celtic en pakte door 5 gelijke spelen ‘maar’ 5 punten in een poule met Liverpool, Napoli en Steau Bucharest. Dat is gewoon een bijzonder knappe prestatie maar jij had verwacht dat Utrecht even door zou gaan ten koste van Liverpool of Napoli? Hamsik, Steven Gerrard, Jamie Carragher. Ze deden gewoon allemaal mee hoor. En tegen Zenit flikte Utrecht het bijna weer! Stop met piepen en ga je verdiepen in hoe de feiten werkelijk liggen.

25 juli 2019 om 23:45

‘Het klinkt op papier geweldig, maar veel zegt het niet eens.’

Het zegt dat Utrecht de punten voor het kwalificeren voor de groepsfase en 5 gelijke spelen wist te halen in een loodzware poule die niet had misstaan in de de CL. Meer niet.

26 juli 2019 om 08:37

Zelfs de referentie naar Arsenal was inhoudelijk, omdat het een vergelijk trok.

Wat is er systematisch slecht aan 2 van de 4x enorm presteren (al leverde het maar 5pnt op...het verschil in budget met dergelijke clubs is als PSV tegen het dreamteam van de afgelopen CL seizoen) en 2 van de 4x helaas falen?

Misschien moeten sommigen eens leren bevatten wat worden als inhoudelijk, systematisch en schande betekenen...?

26 juli 2019 om 10:50

@crisis

Want Utrecht vergelijken met Arsenal m.b.t. verwachtingen is inhoudelijk.
Enorm presteren en maar 5 punten. Zie je wat ik bedoel? Natuurlijk hebben teams als PSV een beter budget.

Uiteindelijk haal je het waarschijnlijk 3 van de 4 keer niet. Tegen Zenit hebben ze gestreden maar gaat het ook mis. Uiteindelijk halen ze van de 4x 1x de groepsfase en daar eindigen ze als laatste. Dan doe je weinig goed voor Nederland, dat kan ik je garanderen.

25 juli 2019 om 20:37

Zonnesteek? We hebben nieuwe spelers om in te passen en een compleet nieuwe filosofie, strategie en tactiek onder vd Brom. We hebben net 4 weken kunnem oefenen. En dan speel je ook met 38 graden tegen een zeer lepe tegenstander...wat verwacht je nou? Dat je de nummer 2 van Bosnie onder deze omstandigheden even gek tikt? Kenners zagen dit al lang aankomen.

25 juli 2019 om 20:40

Zij spelen ook in 38 graden..

25 juli 2019 om 20:41

De kern was hetzelfde. Dat Van den Brom kiest voor een nieuweling in de spits is gewoon een keuze. Een foute keuze welteverstaan.

Ik verwacht dat Utrecht kan winnen van een team dat niet eens kampioen is geworden van Bosniã«.

@Ruiten-drie

Dat vergeet hij voor het gemak hã¨.

25 juli 2019 om 20:42

Dat had Utrecht ook gekund en verdiend, echter zit er weleens een wedstrijd tussen dat het net niet lukt. Dat kan gewoon gebeuren.

25 juli 2019 om 20:44

Wel eens een wedstrijd tussen dat het net niet lukt. Dat is ook makkelijk. Toevallig lukt het ze bijna nooit in Europa...

25 juli 2019 om 20:55

Ja natuurlijk je moet daar prof genoeg voor zijn, slappe mentaliteit om alleen maar naar slappe excuses te zoeken.

25 juli 2019 om 21:13

Die het gewend zijn ja...Zoals de coach van Zrinsjki al zei: we zijn deze temperaturen gewend.

25 juli 2019 om 21:15

De bus parkeren met 38graden is een stuk makkelijker dan een tegenstander proberen kapot te spelen. Iets wat jullie ongetwijfeld weten, maar komt voor t gemak wel lekker uit om dat dan weer te vergeten. Lekker selectief en negatief blijven.

25 juli 2019 om 23:13

@gibson

Dus schuif je het maar op temperatuur? Eerst was het toch dat de selectie niet rond was (dat is hij wel)?

25 juli 2019 om 23:17

@crisis

Misschien moet Utrecht dan niet zo naïef gaan spelen en tactische wijzigingen doorvoeren? Daarnaast is het doorgaans in Bosnië warmen, maar ook niet in alle delen. In Sarajevo is de gemiddelde maximale temperatuur in juli zo'n 26 graden. In Tuzla is dit 28. In Mostar is het momenteel ook warm, maar gemiddeld ook geen 38 graden hoor. Je moet het dus maar wat relativeren.

25 juli 2019 om 23:34

@Arsenallz

Er zijn acht factoren waar dit aan ligt. 1) Een trainer met hopeloos ouderwetse voetbalopvattingen. 2) Een trainer die zo systeemautistisch is dat hij zelfs met Janssen en Bergstrom (de traagste verdedigers uit de Eredivisie) tegen de middellijn speelt. 3) Een bar slechte voorbereiding, waarin welgeteld 1x tegen een tegenstander van niveau werd gespeeld. 4) Gebrek aan automatismes en onwennigheid doordat we pas 4 weken het nieuwe systeem hebben kunnen oefenen, en pas 1 week met de voltallige selectie. 5) Met Lonwijk, Cerny en Dalmau is geen enkele zekerheid ingekocht door de falende Zuidam. Cerny en Lonwijk zijn KKD spelertjes. De Eredivisie en EL zijn andere koek. 6) Er is niet ingekocht op de belangrijkste linie: de verdediging. 7) Slechte keuzes van de trainer. Wie stelt er nou een KKD niveau middenvelder in zo'n belangrijke wedstrijd op als spits? 8) Temperatuur. De trainer van Zrinjski zelf zei het al voor de camera: geen issue en mogelijk een voordeel voor ons: we zijn dit gewend.

26 juli 2019 om 01:50

"de kern was hetzelfde" ???? Even zien, Bergström heeft afgelopen seizoen maar liefst 13 wedstrijden gespeeld. Guwarra probeert zijn tweede kans te pakken. Maher nieuw op het middenveld. Czerny nieuw, Lonwijk nieuw. Daarnaast is het systeem heel anders dan vorig jaar. Utrecht staat veel hoger in de pressing, waarbij je zag dat Bergstom het erg moeilijk had. Gustafsson en vd Streek hebben een heel andere rol dan vorig jaar. De kern hetzelfde? Als je alleen naar namen kijkt heeeeeeel misschien, 6 van de elf zijn blijven staan, maar de rest is behoorlijk anders.

Mostar is een geslepen ploeg. Misschien niet de best voetballende ploeg, maar zij kwamen alleen maar hier om Utrecht te ontregelen, en dat is ze met vlagen wel, maar ook geregeld niet gelukt.....3 opgelegde kansen aan de kant van Utrecht. De return zal niet heel veel anders verlopen qua spelbeeld, en als Utrecht zijn kansen gewoon benut, schakelen ze Mostar uit

26 juli 2019 om 08:40

Ik ben het met je eens over de naïeve spelopvatting van veel trainers.

26 juli 2019 om 08:43

@hijniet! Man man man dat ik dit heb gelezen. Utrecht speelt nondeju geen oefenpotje beach voet volly in Curacao : ‘dat kan gebeuren’

Nee nondeju dat kan niet, dat telt
Niet in de topsport en helemaal
Niet internationaal

26 juli 2019 om 10:45

@gibson

Hier zijn we het op veel punten met elkaar eens.

1) Volledig waar. Dat was direct te zien.
2) Zoals ik ook aangaf - heel naïef.
3) Eigen schuld van Utrecht
4) Dat is voor meerdere teams zo op dit moment.
5) Dalmau is toch een speler die 19x scoorde, prima speler alleen nog niet fit. Lonwijk is gewoon een foutieve keuze van John.
6) Daar kan ik je weinig over vertellen
7) Ik denk dat de helft van de punten te maken heeft met slechte keuzes van de trainer of club.
8) Het is een voordeel - maar de Bosniërs hadden er evengoed last van. Gemiddeld is het ook niet altijd 38 graden in Bosnië hoor.

26 juli 2019 om 10:47

@mezelf

Als, als als. Het gaat om de realiteit en dat is dat Utrecht een waardeloos resultaat heeft geboekt tegen een team dat niet kan voetballen.

'mostar is een geslepen ploeg' - Alsof je Mostar überhaupt kent. Je weet dat ze komen om te ontregelen, desondanks leek het alsof John van den Brom zijn spel daar niet op voorbereid had, maar onder het mom ging van: Ons eigen spel spelen. En dat is zo kansloos.

Ik verwacht niet zoveel kansen als gisteren voor Utrecht.

25 juli 2019 om 20:37

Tuurlijk het ligt compleet aan Utrecht, want vorig jaar hebben Vittese, Feyenoord en AZ geweldig gepresteerd in Europa.

25 juli 2019 om 20:41

Dat zeg ik nergens. Zij hebben het inderdaad toen ook verpest.

25 juli 2019 om 20:44

Het is altijd het vijfde team dat het verpest want die zijn blijkbaar niet goed genoeg. Utrecht, Vitesse, Groningen en zelfs vaak Feyenoord falen al jaar in jaar uit. Als ze nou eens potverdorie zorgen dat de selectie begin juni al rond is heb je al een stuk minder gezeik.

25 juli 2019 om 21:41

Nou nou... weleens gehoord van het fenomeen dat je meegaat in het niveau van je tegenstander?

26 juli 2019 om 08:45

Excuses tellen niet in de topsport

25 juli 2019 om 21:49

Heb je de wedstrijd wel gezien pik? Utrecht was ondanks de 40 graden dik de bovenliggende partij en wist bij vlagen mooie kansen te creëren. Dat ze allemaal mis gaan is niet best maar dat kan gebeuren met zo’n gelegenheids spits als Lonwijk. Dit overkomt een Ajax, PSV of zelfs Barcelona ook een paar keer per seizoen.

No stress, als ze in Bosnië zo spelen als nu win je gewoon 0-3 en is Malmö de volgende.

25 juli 2019 om 21:53

Arsenalz heeft nog een primitief onderontwikkeld hersenstelsel dat op een oppervlakkig, kinderlijk niveau functioneert. Vandaar zijn domme reacties.

En ja, ik verlaag mij lekker tot zijn niveau,

Vz, kom maar op met de ban.

Actie is reactie.

25 juli 2019 om 22:57

Dan ga je het schuiven op je gelegenheidsspits terwijl je gewoon een spits op de bank hebt. Dat zijn smoesjes en gewoon naïeve fouten van John. Waarom zou je zo'n jongen die, doorgaans inderdaad niet in de spits staat, op zo'n belangrijk moment daar posteren?

We spreken elkaar volgende week weer, ik hoop natuurlijk dat je gelijk hebt met de 0-3.

26 juli 2019 om 08:40

@Arsenallz, ik zit met genoegen de discussie hieronder te lezen en ben het compleet eens met je. Al die onzin verhalen en dje smoesjes - voor allen hier

Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus

26 juli 2019 om 09:13

Een schande voor Nederland, maar wel 11 Europese thuiswedstrijden op rij ongeslagen.

26 juli 2019 om 10:42

@nautale

En hoeveel heb je daar aan? In punten pakken ze niks. Zelfs het jaar 2010/11 wordt je laatste in de poule.

26 juli 2019 om 13:55

Wat heb jij een ruim begrip van "niks". Ze pakken zeker wel punten, al zijn het er niet veel. In het jaar 2010/11 hadden ze natuurlijk makkelijk eerste moeten worden in een poule met Napoli en Liverpool.

Utrecht voortaan maar niet meer in Europa laten gaan. Dit gaan ze volgende week gewoon niet redden bij die geslepen Oostblokkers. Man wat hebben ze een slechte pot laten zien.

25 juli 2019 om 20:46

Misschien moeten we in NL niet altijd roepen dat we dat soort tegenstanders te pakken zijn. omdat ze uit nog kleinere voetballanden komen als NL. de meeste kennen deze ploegen niet eens.

25 juli 2019 om 23:11

Eens. Niet volwassen genoeg.
Venema is een goed voorbeeld. Hij wil zo graag en mist voor open goal omdat hij de bal iet rustig met links in Wil tikken. Te druistig nog onvoldoende volwassen

25 juli 2019 om 22:56

Even een lesje topografie voor jou: Mostar ligt in het zuiden van bosnie, vlakbij de grens met Kroatie... en als je de adriatische zee over vaart zit je in Italie... dit heet bij de meeste mensen gewoon zuid-europa! oostblok is rusland, oekraine, etc...

26 juli 2019 om 13:32

Bedankt voor de comment. Toch gek dat mensen steden als Mostar, maar ook Kroatië Oostblok noemen. Grote delen van Kroatië en ook Mostar liggen vrij vet ten westen van Berlijn, dat dan ineens niet Oostblok wordt genoemd

Ja hoor, we zijn weer begonnen in Europa!

Ok, Utrecht is dus uitgeschakeld, die winnen nooit daar in het Oosten. Je kunt het hele elftal tegelijk voor het doel zetten en ze een open schietkans geven en 10 struikelen er over elkaar en de 11e schiet naast.

Nu moet AZ het nog even verpesten en we hebben weer een heerlijk Hollands avondje Europees voetbal gehad.

25 juli 2019 om 20:39

😂😂, moest wel ff lachen om je reactie.
Ongelooflijk hoe nederlandse clubs keer op keer t laten afweten in europa. Doen de belgen echt een stuk beter over de breedte. Tis maar dat wij ajax en mindere mate psv hebben.

25 juli 2019 om 20:51

Vergeet Feyenoord niet, trencin het is alweer een jaar geleden. Gelukkig zijn psv en Ajax er nog. Anders ben je telkens in augustus al klaar. En dan einde van het seizoen klagen als er wedstrijden worden verzet omdat er een club is die ons land niet tot schande maakt. Aub verzet ook alles voor PSV als ze ons zo positief erop zetten.

25 juli 2019 om 20:40

Je kunt het hele elftal tegelijk voor het doel zetten en ze een open schietkans geven en 10 struikelen er over elkaar en de 11e schiet naast. 😂😂😂

25 juli 2019 om 20:43

Misschien zijn we gewoon niet beter? Wat ik gewoon niet snap, de selecties zijn gewoon niet op orde voor deze wedstrijden. Utrecht miste duidelijk een spits en achterin staan denk ik het nieuwe komische slome duo Janssen en Bergström. Heb meer vertrouwen in AZ in die 5 minuten die ik van ze zie tegen Häcken.

25 juli 2019 om 20:52

Maar dat blijft dus het beroerde, zo vaak zie je dat we wel beter zijn, maar het is altijd hetzelfde: NL mist de kansen en de eerste de beste kans van de tegenstander vliegt erin, maakt niet uit of het een 37e jarige spits met staar is; 1 kans = 1 goal. Het is om moe van te worden.

25 juli 2019 om 21:27

Kansen benutten is in de opleiding niet belangrijk. Zie daar het probleem.

25 juli 2019 om 22:18

En ook na 94 minuten? Utrecht begon ook leuk de eerst 5 minuten. Voorlopig staat AZ ook nog op 0-0 en hebben ze niet meer kansen gecreëerd dan Utrecht.

25 juli 2019 om 22:58

"utrecht winnen daar nooit in het oosten" gelukkig ligt Mostar in zuid-europa... maken we dus toch nog een kans :D

Heel slecht gespeeld, maar die kansen moeten er ook in ongelofelijk venema voor bijna een leeg doel.

25 juli 2019 om 20:55

Hij heeft een linkervoet waarmee hij hem zo in het doel kon plaatsen maar de beste man wou het met rechts doen. Niet best nee

Wat een frustrerende pot zeg, één moment niet scherp en het deksel op de neus. Dissonanten eerste helft: hele elftal, tweede helft: Klaiber en Gustafson. Laten we eerlijk wezen, Utrecht moet alsnog doorgaan!

Scheids niet mee...geluk niet mee... maar WAT een onvoorstelbaar belabberde eindpass en afronding zeg, dan ga je zelfs dit soort ploegen niet opzij zetten

25 juli 2019 om 20:36

Dit heeft niks met geluk te maken. De scheidsrechter was oer naïef, maar je mist drie keer een 1 op 1 kans. Dan doe je het volledig zelf.

Bedankt Utrecht voor het opnieuw verknallen van belangrijke Europese punten! Elk jaar weer opnieuw, ik ben er zo klaar mee! Zo'n clubje moet je toch met gemak opzij kunnen zetten? De wil om dit soort wedstrijden te winnen ontbreekt gewoon. Blijkbaar vindt Utrecht dit niet belangrijk genoeg...

25 juli 2019 om 20:40

Waaruit blijkt dat Utrecht EL niet belangrijk genoeg vindt? Volgens mij zijn ze volle bak gegaan in deze hitte. Het had zo 4-1 kunnen worden. Ik verwacht dat Utrecht zich alsnog weet te plaatsen voor de volgende ronde. Daarnaast, waarom zou het andere clubs uit de Eredivisie wel lukken om zich te plaatsen voor de Europa League als ze in de Eredivisie niet hoger dan plaats 8 kunnen eindigen?

25 juli 2019 om 20:45

Dat blijkt uit het resultaat, ik ben hier niet puur Utrecht aan het bashen ofzo, voor bijna elke Nederlandse club blijkt het een ellende te zijn om kwalificatie af te dwingen voor de Europa League. En als je thuis al niet eens kan winnen, ongeacht het wedstrijdverloop, dan geef ik ze geen kans meer voor de uitwedstrijd.

25 juli 2019 om 20:48

Eindelijk een realistische reactie, Utrecht heeft gewoon alles gegeven en waren zeer ongelukkig. Ik zie hen gewoon door gaan volgende week, waren de bovenliggende partij en op die ene counter na hebben ze alleen maar op de helft van de tegenstander gespeeld. De laatste 20 minuten alleen maar naar tijdrekken zitten kijken (wat tot frustratie lijdt uiteraard), dat zegt toch al genoeg.

Utrecht heeft zichzelf echt flink tekort gedaan. Je moet nu sowieso scoren in Bosnië en dat gaat nog lastig zat worden. Die gaan natuurlijk 90 minuten een dubbele muur opwerpen en continu op de grond liggen.......

Zonde, had veel meer in gezeten. Hopelijk zit het volgende week meer mee!

Wat een kansen zeg..... zie het wel weer helemaal fout gaan in de return. Man man man, zo'n ploeg moet je gewoon met 4-1 oprollen.

Zonde! Ondanks soms matig spel was een overwinning verdiend geweest maar het zit soms niet mee.

Uitwedstrijd moet je iig scoren om kans op de volgende ronde te maken, ik heb er nog vertrouwen in!

Het is pijnlijk dat FC Utrecht het weer niet waar kan maken tegen een kleine club uit een kleine competitie. Dit gestuntel kost Nederland veel te veel punten op de Coëfficiëntenlijst.

25 juli 2019 om 20:44

Weer niet? Vorige keer was 5 jaar geleden.. feyenoord az en psv maken het al jaren niet waar, met hun selectie en begroting is dat veel kwalijker

25 juli 2019 om 21:03

Precies, 5 jaar geleden ging het ook al mis. Dat is precies mijn punt. Het kost keer op keer punten op de Coëfficiëntenlijst.

26 juli 2019 om 07:53

@messino, maar dat is pas als er volgende week niet wordt gewonnen, want vandaag zijn er nog helemaal geen punten gehaald of verloren, die worden pas gegeven bij uitschakeling of doorgaan naar de volgende ronde.

Je hebt continu het gevoel dat Utrecht kan scoren als het ff één keer goed aanzet. Met een simpele combinatie. Frustrerend als dat niet gebeurd. Desalnietemin heb ik het idee dat Utrecht dit in de terugwedstrijd af kan maken.

Wat een hoop prutser bij Utrecht, gaan het nog lastig krijgen in de uit wedstrijd. Had je thuis allang af moeten maken, als ze uitgeschakeld worden verban ze maar voor altijd uit Europese wedstrijden.

25 juli 2019 om 20:37

Roerend met je eens Aze. Ze liggen er al 100% uit. Zo'n team gaat nooit scoren in Bosnië.

25 juli 2019 om 20:42

Nou nou ajax scoorde ook 4x in bernabue net of een goal maken ondenkbaar is.

25 juli 2019 om 20:45

Ajax heeft natuurlijk wat meer kwaliteit in het team. Geslepen spelers zoals Tadic. Utrecht? Die hebben spelers als Lonwijk in de spits lopen. Daarnaast is Real een team dat niet defensief gaat spelen. Rare vergelijking. De Bosniërs gaan met 11 man op de doellijn staan zogezegd.

25 juli 2019 om 20:49

Er hoeft maar 1 goal gemaakt te worden in Bosnië en ze moeten wel komen, dat gaat dan natuurlijk nooit meer lukken en dan worden ze gewoon afgestraft hoor. Komt helemaal goed, als ze die scheids maar inwisselen, dat was echt een aanfluiting.

25 juli 2019 om 20:54

@jnpsv

Mooi dat je optimistisch bent, ik zie helaas geen reden daartoe.

Deze utrecht mag wel de hele week een klote strafltrainingen krijgt sjongen dit mocht week nullie of 6 zijn

Schandalig tijdrekken met brancards en al. Klaiber was helaas onzettend slecht. Kerk terechte man of the match. Wordt spannend in Bosnie!

25 juli 2019 om 20:38

Terecht man of the match denk wel ja, maar alsnog ging er heel veel fout. Ook bij andere spelers als Cerny en Gustafson. We mogen dit seizoen wel meer van deze spelers verwachten dan we vandaag hebben gezien.

Typisch Nederlands... Legio kansen, zo inefficiënt.. Een countertje tegen en boem, doelpunt.. Vervolgens tijdrekken.. Het is allemaal zo voorspelbaar.. En dan gaan we nu weer met zijn allen dingen zeggen als dat Utrecht de betere was en het in de uitwedstrijd echt wel moet kunnen winnen, maar we weten ook allemaal dat dat niet zo simpel gaat zijn. Dit zijn voor Nederlandse clubs gewoon hele nare ploegen om tegen te spelen..

Kom op hoor. Ja het was een slecht resultaat maar de laatste keer dat ik 1 ploeg zoveel beter heb gezien dan een ander team is Nederland-San Marino denk.

Dit MOET uit afgemaakt worden. Hoe ze het doen maakt niet uit maar van deze ploeg gaat niet verloren worden uit en je gaat daar ook niet 0x scoren.

25 juli 2019 om 20:59

Dan heb je PSV - Basel gemist. Daar was PSV ook veel beter. Ze gaan denk ik ook niet verliezen. Ik verwacht volgende week gewoon een 0-0.

25 juli 2019 om 21:02

Neehoor. Dit was erger. Utrecht was hier nog 3x zo beter als psv tegen basel was. Volgende week een 0-0? Het is mogelijk maar dat moet je niet verwachten. Je kan niet verwachten dat ze weer 26 kansen missen.

25 juli 2019 om 21:06

Ik verwacht niet dat Utrecht weer zoveel gaat creëren. Je speelt wel in een land ver weg. Andere locatie. Uitduel, andere ambiance. Dat is vaak lastiger.

Tenslotte had Utrecht makkelijk moeten winnen, maar dat kwam ook heel veel door de mindere conditie van de Bosniërs. 1-1 is een vervelende uitslag.

Zoveel kansen gemist. Echt ongelofelijk. Nu wordt het daar lastig, want die kunnen weer voor het doel gaan liggen.

Echt zo zonde dat Utrecht zichzelf hier tekort doet tegen de Bosniërs die ongeveer vanaf de 0-1 alleen maar aan het tijdrekken zijn geweest. Zoveel goede kansen en keer op keer mis. Met een vreselijk inconsequente scheids die over het algemeen in het nadeel van Utrecht floot. Wel terecht geel voor vasthouden van Kerk, maar als Zrinjski vervolgens hetzelfde doet, geeft hij alleen geel aan Vd Brom die zich er terecht over beklaagt dat de scheids met twee maten meet. Geen penalty, ondanks een onreglementaire duwactie. Natuurlijk had Utrecht het gewoon zelf moeten doen, maar de scheids droeg wel bij aan de frustratie bij Utrecht.

Nu was Utrecht wel stukken beter, dus ondanks een slecht resultaat geloof ik in de kansen voor de return. Maar dan moet het wel nauwkeuriger in de afronding...

Waarom moet iedereen toch zo hysterisch blijven benadrukken dat Nederlandse clubs moeten winnen voor 'de punten'? Lijkt bijna alsof die mensen bijna liever die clubs zien verliezen zodat ze kunnen zeggen dat 'hun' club 'alleen de punten binnenhaalt voor Nederland'. Los van die punten op die lijst is het toch ook gewoon leuk als een Nederlandse club wint in Europa? Of dat nou PSV, Ajax, Feyenoord, Utrecht, Vitesse of AZ is... Het wordt zo geforceerd ondertussen.

25 juli 2019 om 20:44

Die punten en winnen gaan samen hè.. Bij mijn eigen club denk ik alleen aan winst, maar ja, bij andere clubs kijk ik er met wat meer afstand naar en denk ik ook aan de punten en het totale Nederlandse voetbal. Niets mis mee toch?

25 juli 2019 om 21:10

Dat snap ik, maar na een wedstrijd gaat het alleen maar over die punten, en niet over de wedstrijd/het resultaat. Het gaat mij er ook niet om dat het benoemt wordt, want natuurlijk is het belangrijk om punten te halen. Maar de helft van de reacties is vooraf: 'nou club X, voor de punten van Nederland moeten jullie winnen'. En bij een slecht resultaat: 'nou mooi, nu moet mijn club X weer alleen de punten halen'.

25 juli 2019 om 20:49

Het is ook leuk als ze winnen maar de punten zijn belangrijk. Je wilt toch kuist dat we met twee teams de CL in gaan en met 3 de EL? Vergroot de geldstroom en dus kans op succes alleen maar.

25 juli 2019 om 21:11

Natuurlijk wil iedereen dat, maar iedereen is alleen dat zo panisch mee bezig. Het is toch ook gewoon leuk als ze winnen, los van die punten? Niet alleen Utrecht maar ook andere clubs.

Wat zit iedereen te roepen dat het zo slecht was? Het slechte was dat ze de kansen niet afmaken, deels onkunde en deels pech...

Soms zit het gewoon niet mee. Maar 9 vd 10 keer win je dit soort wedstrijden gewoon, dit is de 10e keer. Wel typerend dat zij met 2-3 kansen de goal maken en Utrecht er 10 voor nodig heeft.

Ongelooflijk dat Venema die bal er niet in knalt, je kan hem veel verwijten maar niet dat hij geen goals kan maken... maar hier lukt het dan weer niet.

25 juli 2019 om 22:30

Ik vond het eerlijk gezegd ook helemaal niet zo slecht. Genoten van de vele creativiteit in het spel van Utrecht. Iets dat az vandaag totaal te kort kwam...dat was echt slecht!

25 juli 2019 om 22:39

Welke creativiteit? De belabberde voorzetten, te harde steekpasses en waardeloze afstandsschoten? Kijkend naar het balbezit hebben ze veel te weinig gecreeerd. Een aantal spelers speelde bovendien ver onder niveau. Het was gewoon heel slecht.

3 100% kansen gemist,maar toch heb ik wel het gevoel dat ze het volgende week wel kunnen afmaken met Dalmau in de spits,ookal zou die maar half fit zijn,is nog altijd beter dan de 2 spitsen die ze nu hebben.en wat is die Gawara ofzoiets slecht zeg..heb ik nog niets goeds zien doen!!

25 juli 2019 om 20:47

Guwara heeft het nooit gehad. Ik had liever een fatsoenlijke linksback zien komen dan Cerny. Joosten is namelijk echt niet veel slechter.

Kans dat je doorgaat is vrij klein nu. Je kan wel zeggen dat je veel pech hebt gehad, maar het heeft gewoon puur met kwaliteit te maken.

25 juli 2019 om 20:50

Kans is kleiner maar op basis van de tweede helft mag ik toch hopen dat ze gewoon doorgaan.

Heeft Utrecht de laatste 10 jaar ook maar 1x goed gepresteerd in Europa? Of überhaupt ooit? Ik kan me alleen maar flaters (zoals een club uit luxemburg) herinneren. Kunnen we in NL niet gewoon afspreken, dat Utrecht niet Europa in mag, als Utrecht dan de playoff of bekerfinale wint, mag de verliezer van de finale Europa in.

25 juli 2019 om 20:56

2010/11 Groepsfase met Liverpool Napoli en Steaua. 5 punten destijds.
2013/14 inderdaad de afgang tegen Differdange
Laatste keer 4de ronde tegen Zenit, op het randje niet gehaald.

Maar laten we hierbij afspreken dat we voortaan alleen nog Ajax en PSV sturen. Want ik kan mij vorig jaar nog herinneren dat de rest er ook al uit lag toen. Akkoord?

25 juli 2019 om 21:02

AZ is nog wel eens ver geweest. Maar we kunnen inderdaad beter de rest ook maar thuis laten. Vitesse, groningen en ADO was ook geen succrs

25 juli 2019 om 22:59

@jelmer

Uiteindelijk worden ze ook gewoon in 2010/11 laatste in de poule. Het waren zware tegenstanders maar dat levert dus ook gewoon weinig op.

25 juli 2019 om 21:17

Ze hebben de laatste 10 jaar precies 1x niet goed gepresteerd, precies tegen die luxemburgse club (vanavond was het resultaat ruk, wedstrijd an sich ok)

Maar blijf vooral roeptoeteren

25 juli 2019 om 23:11

laatste 10 jaar 3 deelnamens: 2010/2011 In de play-offs Celtic verslagen (na 2-0 uitnederlaag met 4-0 thuis gewonnen) in de poule fase tegen Liverpool (2x 0-0), Napoli (0-0 uit en 3-3 thuis na 3-1 voor hebben gestaan) en Steaua Boekarest in goede doen (0-0 thuis en 2-0 uit verloren)

2013/14: Differdange...

2017/18: In de kwalificatie rondes eerst Tirana en Lech Poznan uitgeschakeld... in de play-offs thuis tegen Zenit 1-0 gewonnen met kans op meer... uit wedstrijd pas na verlenging verloren...

Meer goede resultaten dan slechte lijkt mij zo in de laatste 10 jaar

Heeft Utrecht de laatste 10 jaar ook maar 1x goed gepresteerd in Europa? Of überhaupt ooit? Ik kan me alleen maar flaters (zoals een club uit luxemburg) herinneren. Kunnen we in NL niet gewoon afspreken, dat Utrecht niet Europa in mag, als Utrecht dan de playoff of bekerfinale wint, mag de verliezer van de finale Europa in.

26 juli 2019 om 08:53

@lenin ga gewoon eens zoeken op google en dan zal je het zien. Leuk dat iedereen alleen de afgang tegen Differdange herinnert maar 2 jaar geleden nipt en vrij onterecht door Zenit uitgeschakeld, een groepsfase met gelijke spelen tegen Liverpool en Napoli.

Maar is altijd wel lekker makkelijk punten scoren door gewoon iets te roepen

Heeft Utrecht de laatste 10 jaar ook maar 1x goed gepresteerd in Europa? Of überhaupt ooit? Ik kan me alleen maar flaters (zoals een club uit luxemburg) herinneren. Kunnen we in NL niet gewoon afspreken, dat Utrecht niet Europa in mag, als Utrecht dan de playoff of bekerfinale wint, mag de verliezer van de finale Europa in.

25 juli 2019 om 20:53

Ja zoek even 2010/2011 op en 2017/2018 zal je zien dat utrecht t wel degelijk kan!

25 juli 2019 om 21:32

Niet 1 club buiten de top-2 in de Eredivisie presteert ook maar iets in Europa. Het niveau is simpelweg te laag. Van Feyenoord tot Vitesse en Utrecht: het is hopeloos. En als je dan ook nog een coach als van den Brom aanstelt (met hopeloos achterhaalde Hollandse School ideetjes) in plaats van een vooruitstrevende trainer (in de ten Hag lijn) dan krijg je dit keer op keer op keer.

En dat mensen niet begrijpen dat de opzet van de CL plaatsen via de coefficienten frustrerend is. Ajax laat het liggen tegen Rosenborg maar doet daarnaast alles wat het kan en Utrecht kan niet eens een tweede goal scoren tegen dit verschrikkelijke elftal.
Serieus schaam je dood zeg. Hoe word Frank van der Struijk betaald voor het voetballen, die jongen is nog slomer dan ik en heeft een nog slechtere handelingsnelheid dan Michel Breuer. GVD Man doe je ding en win je wedstrijden gewoon, je maakt het jezelf zo moeilijk. GVD wat is het frustrerend om naar Eredivisie clubs in Europa te kijken.

Ik zie veel frustratie hier haha en terecht hoor. Wat een wanvertoning weer. Ik weet niet wat het is en of het te maken heeft met de eerste match. Man wat was het mager zoals Psv. Het moet haast mentaal zijn, teveel spanning. Bedoel de tegenstanders zijn echt zo zuur. Als je het gewoon netjes geduldig uitspeelt en de kansen maakt veeg je zo'n ploeg weg, maar nee.

Wat wil je als je een coach als vd Brom heb met AZ heeft die in Europa ook niks van gebakken

Ieder jaar blijven we ons verbazen dat we eruit gaan tegen teams uit het Oostblok en de Balkan en roepen we dat we ons moeten schamen . Maar de werkelijkheid is gewoon dat we niet meer beter zijn . Waarneer gaan we dit is beseffen . Dit is geen incident want het gebeurt ieder jaar . Of het nu Feyenoord Utrecht Vitesse of az. Ze hebben er allemaal uitgelegen tegen niets zeggende teams . De eredivisie stelt gewoon niet veel meer voor en de tijd dat we zulke teams 4-0 wegspeelde zijn verdwenen

Veel mensen hoor ik heel negatief over Utrecht. Maar als (ja als telt niet in topsport maar toch) als ze de helft van de grote kansen maken dan winnen ze hier met 3-1. Ik heb ook wel vertrouwen in de return. Ook moet je niet vergeten dat ze nog amper wedstrijdritme hebben, dat scheelt ook altijd in het afronden van grote kansen

25 juli 2019 om 21:08

Je zegt het zelf al . Als telt niet . Als utrecht er hier 3 had gemaakt had okk niemand kritiek gehad . Maar ze schieten er maar 1 in en dat is gewoon slecht .

25 juli 2019 om 22:16

Ja dat is slecht. Maar ze zijn zeker niet slechter dan hun tegenstander. Mensen doen nu net of Utrecht er niks van kan maar ze hebben best goed gespeeld. 6 grote kansen gecreëerd en er maar eentje weggeven. De Toon is te negatief in mijn ogen

Pfg Uterecht had hier moeten winnen ze hebben zoveel kansen gemist.

Precies zoals ik voor de wedstrijd al schreef: onze linksback is onthutsend, Cerny en Lonwijk zijn KKD spelers waarvan je maar moet afwachten wat ze waard zijn en ook precies zoals ik voorspelde is de speelstijl waar van den Brom voor kiest onnozel naief. Dit kan niet zo, met Jansen en Bergstrom achterin. Die zijn zo traag als dikke stront door een trechter. En ja hoor...Bergstrom wordt weer eens scheel gelopen.

Desalniettemin: achteraf kunnen wij tevreden zijn met dit gelijkspel tegen de favoriet, waarvan de kenners ook al zeiden dat het een heel leep counterploegje is dat niet onderschat mag worden. We hebben net 4 weken kunnen oefenen op v.d. Brom's nieuw geintroduceerde achterhaalde 4-3-3 aanvallende robotvoetbal, hebben 3 nieuwe basisspelers moeten inpassen en nauwelijks tegen serieuze tegenstanders geoefend. Al met al mogen wij niet klagen, met onze flutvoorbereiding en onthutsend kinderlijke speelstijl, tegen een serieuze tegenstander die 38 graden gewend is.

Die Govedarica is trouwens wel een mooi spelertje zeg. Interessant om eens een paar maanden te volgen.

25 juli 2019 om 21:32

Blablablabla. Vorig seizoen kwamen je voorspellingen ook aardig uit he, Kenner! Utrecht speelt voor plek 8-12. Eerden intussen gewoon 6e en haalde Europees voetbal.

25 juli 2019 om 21:35

Mijn voorspellingen zijn exact uitgekomen. Dat jij ze onjuist herinnerd (de voorspelling was dat dit zou gebeuren als J.P. de Jong coach zou blijven, en we stonden zelfs lager toen hij ontslagen werd) is natuurlijk jezelf toe te schrijven.

Jeetje zeg wat zijn vele hier toch zo arrogant geweest door te roepen dat Utrecht de klus wel even klaart. Nou niet dus hahaha hou eens een keer op met hoog praten geen een enkele club uit Nederland stelt iets voor in Europa. Dus lopen zeveren over het feit dat een enkele club het verpest voor het Nederlands voetbal is gewoon onzin mensen.

Wij hier in Bosnië hebben een compleet andere mentaliteit omdat sport bij ons niet alleen zomaar een spelletje is. Bij ons is sport naast dat het plezierig is ook een hele serieuze aangelegenheid waarin de beste willen zijn/worden centraal staat en onder andere discipline. En over het algemeen zijn we een stuk harden dan de Noord Europeanen! En ja dat kon je vanavond goed terug zien in de wedstrijd. En dat is waar het toch een beetje aan ontbreekt in de Nederlandse sport! Dat vind ik zonde want Nederland heeft kwalitatief gezien gewoon veel top spelers.

25 juli 2019 om 21:49

Het probleem is niet mentaliteit. Het probleem is een filosofisch failliet. Na zeer succesvolle jaren onder ten Hag met zijn vooruitstrevende 4-4-2 voetbal met de nul als uitgangspunt (waarmee we op een haar na Zenith uitschakelden, met een budget van 200 miljoen), zakken wij onder Sjonnie van den Brom nu ook weg in het muffe moeras der Hollandse School. De reden dat wij internationaal niet presteren is dat achterlijke 4-3-3 voetbal dat zowel Feyenoord, Vitesse, AZ en nu dus ook wij spelen. Honderduizend zinloze passes in de breedte, terwijl de Europese tegenstander opvangt en in de counter toeslaat. Keer op keer op keer maar weer.

Wij moeten onze voetbalfilosofische fundamenten aanpakken. Leren van ten Hag! Een eenzame ziener in een oceaan van blinden, die het als enige trainer wel voor elkaar krijgt om die idiote Hollandse School te evolueren. Voetbal over de half spaces, recht naar het doel, snel omschakelen, altijd oog voor de restverdediging: het is niet aan miserabele robottrainers als vd Brom en al die andere 4-3-3 adepten met jaren '70 voetbalopvattingen in de Eredivisie besteed. Er is geen evolutie. Er is zelfs devolutie, want iedere nieuwe generatie trainers voert die hopeloos ouderwetse voetbalopvatting ook nog eens slechter uit dan de vorige.

We hebben in Nederland een filosofische crisis.

Die Bosniërs gaan thuis met z'n allen voor het doel liggen en gaan door met een bloedeloze 0-0

Met deze temperaturen fatsoenlijk voetballen is niet eens mogelijk joh. Die 1-1 is geen ramp, gewoon volgende week alsnog afmaken en dan doortrekken. Op basis van 1 gelijk spelletje de hele Europese campagne afkraken slaat nergens op (ondanks dat utje wel had moeten winnen natuurlijk).

Onze subtoppers zijn in feite gewone clubs die bij een goede dag een leuk Europees resultaat kunnen behalen maar als het even tegen zit ook gewoon van clubs uit matige competities kunnen verliezen.ik zie vanavond zowel Utrecht als AZ tobben tegen Europees gezien onbekende clubs uit Bosnie en Zweden.
Alleen Ajax en PSV kunnen zich meten met de (sub) top van Europa en de rest harkt af en toe een resultaatje binnen.

Ik dacht dus even dat de keep van dat andere team Zeljko Brkic was.
Dat is best een goede keeper die bij Udinese heeft gespeeld.
Als dat dan de maatstaf voor het niveau is van het team dan begrijp ik het gelijkspel.
Helaas is dat niet zo en is het gewoon een keeper uit de competitie daar.

Jammer van het gelijke spel.

Nederlandse ploegen en pech..
Of is het te kort komen van killen van wedstrijden.
Zoveel kansen, balbezit en weinig rendement zowel bij AZ als Utrecht vanavond.
Natuurlijk was het ontzettend heet, maar zulke grote kansen missen kan geen pech meer zijn.
Het is kwaliteit wat net te kort komt van de spitsen.
Die gozer van de tegenstander ronde het keurig af die 0-1.
Dat zie je Nederlandse clubs te weinig doen, ook al zijn ze zogenaamd beter met rondspelen en balbezit.

Ach ja, er had zeker meer in gezeten, en je had hier moeten winnen, maar op de tribune was het in het zonnetje al niet uit te houden, dus ik vind het knap dat de mannen op het veld nog zo'n drang naar voren met zoveel tempo op de mat hebben kunnen leggen. je ziet dat het team nog niet ingespeeld is en je merkt ook dat de jonkies zeker nog veel moeten leren.
verder is deze 1-1 nog geen ramp, een goal maken daar moet, zeker na het zien van de 2e helft vandaag te doen zijn.
We zijn er nog niet, maar uitgeschakeld zijn we ook nog allerminst.
Uuuuu

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren