Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax zoekt een Nederlander en de beste hadden ze zelf al’

Laatste update:

Ajax neemt deze zomer naar alle waarschijnlijkheid afscheid van Matthijs de Ligt, die volgens de laatste berichtgeving van De Telegraaf op weg is naar Juventus. De Amsterdammers moeten daardoor op zoek naar een opvolger en hebben vooralsnog geen vervanger van de Oranje-international weten te vinden. Volgens Valentijn Driessen, chef voetbal van de ochtendkrant, zou directeur voetbalzaken Marc Overmars een voorkeur hebben voor een Nederlandse verdediger.

“Ze zoeken een centrale verdediger die lijkt op Matthijs de Ligt”, legt Driessen uit. Ajax haalde Lisandro Magallán in de winterstop al naar de Johan Cruijff ArenA, maar de Argentijn lijkt aankomend seizoen nog geen uitzicht te hebben op een basisplaats: “Dat is tot dusver geen succes. Ajax denkt dat hij gewoon de tijd nodig heeft om wél uit te kunnen groeien tot een succes bij Ajax.”

“Ajax wil een goede verdediger binnenhalen. Dat is niet makkelijk, want ze zoeken een Nederlander. De beste hadden ze zelf, maar die zijn ze nu kwijt. De een na beste is Virgil van Dijk. Nou, die kun je niet ophalen. Bij Kik Pierie is het maar afwachten of hij het wel gaat brengen”, gaat Driessen verder. Ajax versterkte zich naast Pierie deze zomer ook al met Lisandro Martínez, maar de Argentijn lijkt vooral in beeld te zijn voor de posities van linker centrale verdediger en linksback.

De Ligt leek eerder nog op weg naar Barcelona, dat zich echter toch gewonnen dreigt te moeten geven in de losgebarsten transferoorlog. Rinus Israël hoopt echter dat het alsnog van een overstap naar de Catalanen komt: “Ik zou Barcelona de juiste keuze vinden. Dat vind ik een mooie club voor hem. Nee, Juventus niet. De Italiaanse competitie is niet zo aantrekkelijk als de Spaanse. Voor zijn ontwikkeling zou het ook beter zijn om naar Barça te gaan. Bij Juventus is het makkelijker verdedigen dan bij Barcelona. Bij Barça wordt meer van een verdediger gevraagd en daardoor kan hij zich nog beter ontwikkelen”, vertelt de oud-verdediger bij NH.

Denk jij dat Ajax volgend seizoen met een Nederlands centrum van de verdediging speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Met alle respect voor De Ligt (waar ik fan van ben overigens), maar Van Dijk is momenteel nog steeds van een ander niveau. De Messi/ronaldo onder de verdedigers. De Ligt kan daar wel naar toe groeien, maar heeft nu nog een paar van die hele kleine foutjes en momenten van onzorgvuldigheid wat ik bij Virgil eigenlijk niet meer zie.

Dus Driessen mag deze uitspraak bewaren in zijn boek genaamd 'valentijn Driessen: ongelijk hebben op een ander niveau'.

22 juni 2019 om 12:05

@patroo

"met alle respect voor De Ligt (waar ik fan van ben overigens), maar Van Dijk is momenteel nog steeds van een ander niveau. "

Wat je doet, is appels met peren vergelijken. Van Dijk is niet alleen 8 jaar ouder dan De Ligt, maar speelt in tegenstelling tot De Ligt ook wekelijks op het hoogste niveau. Als De Ligt met Van dijk wilt vergelijken, moet je dat doen met de Van Dijk toen hij 19 was en als je dat doet, is De Ligt niet 1 maar 3 of 4 klassen beter en verder. Van Dijk stond er vroeger om bekend dat hij concentratieproblemen had en veel fouten maakte uit nochalance. Daarom had men bij Ajax twijfels over hem. Die nonchalance is nu wel grotendeels uit zijn spel verdwenen, maar af en toe steekt het nog steeds de kop op. De fouten die De Ligt daarentegen maakt, hebben niets met nonchalance te maken, maar met een gebrek aan ervaring. Het zijn bijna altijd inschattingsfouten en dat kan en mag je een jongen van 19 dan ook niet aanrekenen. Die gaan er als hij voldoende ervaring heeft opgedaan en situaties beter leert herkennen, vanzelf uit. Wat ik mooi vind aan De Ligt, is dat je hem ondanks zijn jeugdigheid nooit van die domme fouten ziet maken, die Sergio Ramos eigen zijn en volstrekt overbodige overtredingen maken op de middenlijn en daarmee kaarten pakken waarmee je je eigen ploeg benadeelt.

22 juni 2019 om 12:11

Het gaat toch om de vergelijking wie nu de beste is. En niet om wie de meeste potentie heeft.

22 juni 2019 om 12:11

Nee Scepticus, ik reageer puur op Valentijn Driessen die beweert dat De Ligt momenteel al beter is dan Virgil. Dat De Ligt ooit misschien beter wordt dan Virgil is mogelijk, maar nu gewoon nog niet. Met jouw beredenering zou het ook betekenen dat iemand als Mbappe mogelijk nu al beter is dan Ronaldo en Messi.

22 juni 2019 om 12:13

De ligt heeft ook een aantal concentratie foutjes gemaakt hoor dit jaar. Daarnaast kan je beter een de ligt over 8 jaar vergelijken met van dijk van nu. Op je 19e ben je nog een talent. Er zijn genoeg spelers die op hun 19e heel erg goed waren maar uiteindelijk niet de absolute top gehaald hebben. Ik zeg niet dat de ligt zo’n iemand is, maar voor de vergelijking is het beter om pas over 8 jaar te kijken. Dan weten we beter of de ligt de absolute top bereikt heeft

22 juni 2019 om 12:13

Ik vind dit een rare redenatie, je gaat kijken of iemand op DIT moment de beste is. De leeftijd heeft daar vrij weinig mee te maken. We gaan toch ook niet ineens zegen dat Mbappe beter/evengoed is dan Messi, want hij is zoveel jonger dus je mag ze niet vergelijken? Je verwart helaas potentie met huidige niveau. Op potentie is De Ligt net zo goed, zo niet beter, dan van Dijk. Maar appels met peren vergelijken is het zeker niet

22 juni 2019 om 12:13

Dat slaat nergens op Scepticus38.

Wat doet het er toe dat de Ligt 3 of 4 klassen beter is dan van Dijk op die leeftijd? Wat kun je daar mee aantonen? Helemaal niets. Om te bepalen wie er beter is vergelijk je spelers op dit moment.

22 juni 2019 om 12:22

Het probleem hier is niet Patro maar Driessen. Die begint met De Ligt vergelijken met Van Dijk. Als je reel naar de statistieken kijkt en wat de spelers bereikt hebben mag je gewoon concluderen dat Van Dijk op dit moment beter is.

Zijn het verschillende spelers op een ander moment in hun carriere? Ja. Kan De Ligt beter worden dan Van Dijk? Zeker! Maar op dit moment is Van Dijk een completere speler met meer waarde voor een club dan De Ligt.

22 juni 2019 om 13:07

@scepticus

Appels met peren vergelijken? Zijn gewoon beide centrale verdedigers. V Dijk is op dit moment gewoon beter. De fouten die de Ligt maakt kont door gebrek aan ervaring. Dus als de Ligt ervaren is zal hij geen fouten meer maken?

Al met al een groot lulverhaal. Alleen een paar blinde zoals jij en het VI circus vinden de Ligt beter. in de rest van de wereld is van Dijk beter.

22 juni 2019 om 13:20

Maar dat is toch gewoon dom en stom om nu te vergelijken wie de beste is. De vraag is zelfs 'waarom' je gaat vergelijken wie de beste is!!! Heeft het een meerwaarde voor jullie of voor een van die spelers?? Wat drijft jullie om die domme vraag nu al te stellen wie beter is. Totaal niet relevant. Gelukkig voor mensen als ik weten die spelers wel beter en proberen ze elkaar beter te maken waar mogelijk. Dit is net als je een jongen van groep 3 en 8 vergelijkt wie beter is in rekenen. Hahaha slaat nergens op.

22 juni 2019 om 16:40

Haha De Ligt moet je vergelijken met Van Dijk toen die ook 19 was? Dat is wellicht de meest domme uitspraak die ik hier in lange tijd gelezen heb. Het gaat om nu en dan is Van Dijk beter.

Vind je Heitinga ook beter dan Stam omdat Heitinga op 19 jarige leeftijd in Ajax 1 speelde en Stam nog bij de amateurs?

22 juni 2019 om 18:40

Eigenlijk is jouw reactie de stomste in lange tijd el fenomeno. Natuurlijk is dit appels met peren vergelijken, iedereen weet dat van dijk nu beter is maar waarom mag je de ligt niet vergelijk met van dijk van een jaar of acht terug? Omdat de ligt ajacied is? Omdat de ligt golden boy is? Heitinga en stam vergelijken is toch iets heel anders.

22 juni 2019 om 19:08

Dan moet Driessen stellen dat De Ligt beter is dan Van Dijk op die leeftijd. Maar dat doet hij niet. Hij stelt dat De Ligt NU beter is dan Van Dijk. En dat is natuurlijk absolute lariekoek en zelfs een beetje lachwekkend.

23 juni 2019 om 11:38

@dendenchofu

Ik vind dit een rare redenatie, je gaat kijken of iemand op DIT moment de beste is. De leeftijd heeft daar vrij weinig mee te maken. We gaan toch ook niet ineens zegen dat Mbappe beter/evengoed is dan Messi, want hij is zoveel jonger dus je mag ze niet vergelijken? Je verwart helaas potentie met huidige niveau. Op potentie is De Ligt net zo goed, zo niet beter, dan van Dijk. Maar appels met peren vergelijken is het zeker niet?"

Ik ben niet degene die "potentie vergelijkt met met huidige niveau", dat ben jij juist. Ik zeg juist dat dat appels met peren vergelijken is. Wat jij doet is de meester vergelijken met zijn leerling, de chirurg met de medische student en de ouder met zijn kind. En dat vind ik een onzinnige vergelijking omdat de ene volgroeid is en de ander nog niet. De ene zit op een niveau dat hij bijna is uitgeleerd, de andere op een niveau dat hij het meeste nog moet leren. Daarom is een vergelijking nutteloos en subjectief. Je vergelijkt een speler die in de zwaarste competitie van de wereld speelt met een speler die in veel lagere competitie speelt en ook nog eens 8 jaar jonger is. Om een vergelijking mogelijk te maken en De Ligt een kans te geven om zich met Van Dijk te meten, zou hij op zijn minst in een gelijkwaardige competitie moeten spelen. De Ligt met Van Dijk vergelijken is dan ook niet alleen volstrekt nutteloos, maar nog oneerlijk ook.

23 juni 2019 om 11:56

@suc6magnet

"dan moet Driessen stellen dat De Ligt beter is dan Van Dijk op die leeftijd. Maar dat doet hij niet. Hij stelt dat De Ligt NU beter is dan Van Dijk. En dat is natuurlijk absolute lariekoek en zelfs een beetje lachwekkend."

Dat ben ik volstrekt met je eens. Van Dijk is op dit moment natuurlijk verder (en dus ook beter) dan De Ligt, hij is uitgeroepen tot de beste speler van de zwaarste competitie ter wereld. Maar het is onzinnig om hem langs dezelfde meetlat te leggen als een speler voor wie het onmogelijk is om hetzelfde te bereiken vanwege het simpele feit dat hij niet in die competitie speelt.

23 juni 2019 om 12:04

Uitnistelrooy

"het gaat toch om de vergelijking wie nu de beste is. En niet om wie de meeste potentie heeft."

Die vergelijking is alleen al onzinnig omdat het om spelers gaat die op verschillende niveaus actief zijn. En er zit volgens mij nogal een verschil tussen onze Mickey Mouse co en de zwaarste competitie ter wereld. Hoe wil je die vergelijking dan maken op basis van welke criteria? Als je De Ligt en Van Dijk zo graag met elkaar wilt vergelijken, moet je dat doen op een moment dat De Ligt op een gelijkwaardig niveau speelt en het voor hem mogelijk is om zich met Van Dijk te meten. Nu is dat alleen mogelijk op basis van de wedstrijden die hij in de CL heeft gespeeld en die in Oranje en daarin deed hij nauwelijks voor Van Dijk onder, hoewel hij veel jonger is. De beoordeling dat Van Dijk beter is, is vooral gebaseerd op zijn optredens in de PL en aangezien De Ligt daar niet speelt en zich dus ook niet met Van Dijk kan meten op dat niveau, is een vergelijking volstrekt nutteloos.

22 juni 2019 om 12:12

Natuurlijk heeft van Dijk die ook wel zoals tegenover mede international Babel in de wedstrijd tegen Fulham of dat hij Giroud vrij liet of een penalty veroorzaakte tegen Manchester City etc.

De Ligt heeft de pech dat zijn fout, de penalty op Rashford, meer recent is en dat het daardoor ook meer is blijven hangen. Maar hij maakte het in die wedstrijd ook meteen weer goed door te scoren. Sterker nog, hij scoorde ook achtereenvolgens in de kwartfinale en de halve finales van de CL. En dat op 19 jarige leeftijd.

22 juni 2019 om 12:17

Je kletst, want Van Dijk is helemaal niet de Messi/ronaldo onder de verdedigers; dat is de Ligt. De Ligt stond als 17 jarige net als Messi en Ronaldo op topniveau te spelen, waar Van Dijk op die leeftijd nietszeggende duels bij de B junioren van Willem II stond te spelen. Van Dijk is goed en solide, maar je gaat met de hype van de media uit het VK mee. (niet volgens de Britse media, maar)er zijn nog altijd een handje vol verdedigers beter dan van Dijk, zoals Ramos en Chiellini. Van Dijk is goed, maar hij heeft een voetballeven nodig gehad om zo goed te zijn als dat de Ligt als tiener bijna is.

Het is vrij apart dat je op van Dijk (of Driessen)gaat focussen, want het gaat niet over van Dijk, maar over wie de Ligt bij Ajax moet opvolgen. Je moet dus leren lezen, want het was veel interessanter en on topic geweest als je over Magallan of Pierie ging discussieren. Hoe goed van Dijk is weten we nu wel; we krijgen de berichten uit het VK elke dag mee....

Je bent overigens niet de enige hier die zich vastbijt op een klein detail dat bijzaak is en daar hele discussies over gaat voeren. Er zijn er wel meer.

22 juni 2019 om 12:25

Van dijk is goed en solidie? Van Dijk is momenteel gewoon de allerbeste verdediger van de wereld en niemand interesseert het iets hoe zijn carriere er uit heeft gezien. Je moet hem beoordelen op hoe hij nu speelt en dat is gewoon fantastisch. Hij is meer dan een jaar niet voorbij gedribbeld door een speler dat zegt alles over zijn kwaliteiten. Ramos en Chielinni zijn natuurlijk ook goed maar van Dijk is minstens net zo goed en ik vind hem zelfs beter.

22 juni 2019 om 12:33

@Don: dat was Bojan ook eens en wat is hij nu?!?
Ik hoop oprecht dat de Ligt het niveau van van Dijk gaat halen. Maar is dat nog lang niet en dat beweert Driesen wel

22 juni 2019 om 12:37

Ben jij het broertje van Scepticus? Momenteel is Van Dijk de beste verdediger die er rondloopt, net als dat Messi en Ronaldo dat zijn bij de aanvallende spelers. Voor mijn part speelde Virgil vorig seizoen nog bij FC Bal op het Dak, het gaat om dit seizoen en om wie er nu de beste verdediger is.

En ik geloof dat ik prima kan lezen hoor. Dat er een vervanger van De Ligt moet komen is al in tientallen artikelen al besproken. Dat meneertje Driessen het nodig vindt om Van Dijk de een na beste verdediger te noemen is echt nieuws, en daar ik reageer ik dan ook op. Zelfs de goden van VZ gebruiken dat als titelkop.

22 juni 2019 om 16:41

DonCo wellicht moet je gewoon je Ajax brilletje af doen. Je maakt jezelf enkel belachelijk zo. Het gaat erom hoe goed ze beiden nu zijn. Waarom naar het verleden wijzen van Van Dijk?

23 juni 2019 om 12:08

@memphisdepay

"van dijk is goed en solidie? Van Dijk is momenteel gewoon de allerbeste verdediger van de wereld en niemand interesseert het iets hoe zijn carriere er uit heeft gezien. Je moet hem beoordelen op hoe hij nu speelt en dat is gewoon fantastisch. Hij is meer dan een jaar niet voorbij gedribbeld door een speler dat zegt alles over zijn kwaliteiten. Ramos en Chielinni zijn natuurlijk ook goed maar van Dijk is minstens net zo goed en ik vind hem zelfs beter".

Ik ben het volledig met je eens. Alleen gaat de discussie niet over hoe goed Van Dijk is, maar over zijn vergelijking met De Ligt. En die vergelijking gaat niet op.

23 juni 2019 om 12:23

@El Fenomeno

"donco wellicht moet je gewoon je Ajax brilletje af doen. Je maakt jezelf enkel belachelijk zo. Het gaat erom hoe goed ze beiden nu zijn. Waarom naar het verleden wijzen van Van Dijk? "

Ik denk dat je vooral jezelf belachelijk maakt door de mening van een ander belachelijk te noemen vanwege zijn voorkeur en zonder daar argumenten voor aan te dragen. Waar het in de discussie om gaat, is de vraag wie beter is. En als je dat op objectieve wijze wilt doen, zal je daarvoor criteria voor aandragen. Tot nu toe is @doncoxx een van de weinigen die dat heeft gedaan door vanwege het leeftijdscriterium te weerleggen dat Van Dijk de Messi/ronaldo van de verdedigers is. Op basis van andere criteria (bijv. kwaliteit) kan je wellicht concluderen dat Van Dijk wel de Messi/ronaldo van de verdedigers is. En omdat iedereen er eigen critera op nahoudt om zijn gelijk te halen, is het appels met peren vergelijken.

Sinds wanneer is de Ligt nu al beter dan Van Dijk?

22 juni 2019 om 11:58

Inderdaad ... Van Dijk is stukken beter. We moeten nu niet gaan overdrijven hé?! De Ligt zal Virgil op termijn wel evenaren en misschien zelfs inhalen maar op dit moment is hij zeker niet beter.

22 juni 2019 om 12:39

Je zegt nu wel dat hij dat hij de beste centrumverdediger van dit moment gaat evenaren. Potentie is er, maar zeker ook nog een hele lange weg te gaan.

22 juni 2019 om 19:10

Ach ja... Driessen he... iets met een rood-witte bril.

22 juni 2019 om 12:38

Misschien na de recente interlands? Oh, wacht...

Yes Driessengod.

Nu snel lezen wat zijn voorspelling voor komend seizoen is.

22 juni 2019 om 12:25

Je weet dat Driessen het VI klassement de afgelopen twee jaar heeft gewonnen?

22 juni 2019 om 12:40

Daar heb je meer geluk dan kennis voor nodig.

Van Dijk vind ik peroonlijk de beste. De ligt wordt wellicht net zo goed,of beter maar momenteel is Van Dijk echt een klasse beter hoor.

Gewoon de beste haalbare spelers halen die in het team passen. Laat dat krampachtige gedoe over Nederlanders lekker los.

22 juni 2019 om 12:00

Een Nederlander dan wel iemand die al bekend is met Nederland (zoals Tadic vorig jaar) zal zich wel iets sneller aangetrokken voelen tot Nederland en acclimatiseert sneller. Dat is van cruciaal belang als je er vroeg moet staan door bijvoorbeeld voorrondes Champions League. Mensen neigen te vergeten door het geweldige Europese seizoen van Ajax dat het eigenlijk al een hele prestatie was dat ze zich voor de CL plaatsten na 3 voorrondes die al in juli (!) begonnen, terwijl Nederlandse ploegen (ajax incluis) historisch gezien altijd grote moeite hebben gehad met die voorrondes. Vorig jaar rond deze tijd heerste er veel onzekerheid en negativiteit rondom Ajax. Titel weer eens misgelopen, Ziyech die niet lekker lag bij het publiek en vrijwel zeker weg ging, Ten Hag nog niet populair, de nodige spelers die nog weg leken te willen...etc. De aankopen van specifiek Blind (nederlander) en Tadic (bekend met Nederland) is in die periode cruciaal geweest om het zo snel mogelijk enigszins op de rit te krijgen. Dat kunststukje zal nu min of meer herhaald moeten worden.

22 juni 2019 om 15:29

Blind is wel een uitzondering omdat die al 18 jaar bij Ajax heeft gespeeld maar van die Kik Pierieaankopen van de subtop hoeft van mij niet. Zo snel passen die zich over het algemeen niet aan op Ziyech na. Of een veels te dure Bergwijn, zo'n prijskaartje brengt ook druk met zich mee.

Eerst maar eens er van uit gaan dat jongens als Frenkie de Jong of De Ligt niet 1-op-1 vervangen kunnen worden. Het gaat er om dat je als team weer voor de dubbel en Europees overwinteren kan strijden. Dan staan er hopelijk weer anderen op en wellicht moet het team dan ook wat anders spelen.

probleem is dat je een verdediger met lengte moet hebben als Blind of een van de andere huidige Ajax verdedigers in het centrum staan en daar lopen er niet zo veel van rond in de Eredivisie. Ajax heeft wel Schuurs die als enige verdediger daar lengte heeft maar is die al klaar voor een basisplek in het eerste?

De enige Nederlanders die haalbaar zijn en iets toevoegen aan de selectie zijn denk ik Riedewald en Fosu Mesah. Maar snap niet zo goed waarom het perse een Nederlander moet zijn?

22 juni 2019 om 12:03

Ik zou Koopmeiners van AZ halen, 21 jaar pas, fantastische traptechniek , fysiek sterk en zeer constant.

22 juni 2019 om 12:15

Omdat als je over 3jaar met 8 Argentijnen en 3 Denen speelt de helft van je publiek afhaakt. Voor veel mensen maakt het niks uit als de entertainmentwaarde maar hoog genoeg is, maar voor veel andere mensen (inclusief mijzelf) maakt dat wel uit.

22 juni 2019 om 12:39

Fosu Mensah kwam bij van Gaal pas in beeld bij een enorme blessure golf. Ik meen dat er toen 6 verdedigers geblesseerd waren .

22 juni 2019 om 13:37

Ik hoop niet dat het over Wesley Hoedt gaat. Die kan er geen ene pepernoot van. Scoort ongeveer evenveel als van Beek. Allemaal in het verkeerde doel. Typisch zo'n speler die wordt gehaald voor een prikkie met wat interlands (3 van 5 verloren) achter z'n naam terwijl hij er stiekem eigenlijk helemaal niks van bakt.

22 juni 2019 om 13:30

Sven van Beek is Nederlands, scoort regelmatig en kan ook goed koppen ...

Ben benieuwd hoe de (centrale) verdediging er volgend seizoen bij Ajax uitziet. Met Blind, Pierie, Schuurs, Martinez en Magallan heb je genoeg opties. Zie Blind nog wel doorschuiven naar het middenveld en Schuurs in de voorbereiding verrassen.

Edit: typo aangepast (verassen veranderd in verrassen). M.v.g., Mexicanooo.

22 juni 2019 om 12:34

@delphiero

"en Schuurs in de voorbereiding verassen."

Precies. Schuurs was de beste of een van de besten met onder 21 tegen Mexico onder 21. Ik zit ook met een half oog naar Schuurs te kijken voor komend seizoen en anders wel het seizoen erop. Kan zomaar gaan opstaan.

22 juni 2019 om 12:41

Hou toch op , slapjanus eerste klas die bij Jong Ajax enorm vaak betrokken was bij onnodige tegengoals. Pierie word exact hetzelfde verhaal.

22 juni 2019 om 13:44

Niet mee eens, begon onzeker maar hij heeft in de loop van het seizoen zeker stappen gemaakt. Vergeet niet dat hij dit seizoen naast respectievelijk Solomons, Botman en Bakboord stond waar die alles voor moest opknappen.

22 juni 2019 om 15:49

@baradona

Hoe vind je hem de laatste tijd vs het begin bij Ajax?

Ik hoop dat ze Alderweireld of Vertonghen kunnen terughalen.
Perr Schuurs zou nu ook wel wat meer minuten mogen gaan maken, anders weet ik nou niet of het een jongen gaat worden voor Ajax 1.
Een nieuwe Mathijs zal je niet zo snel gaan vinden ben ik bang.

En betreft de reacties hierboven met de vergelijking met Virgil : heeft niks met klasses beter te maken, maar puur ervaring.
Virgil betrap ik ook nog weleens op simpele fouten.

22 juni 2019 om 17:56

Hoedt kan voetballend echt niet meekomen. Wat mij betreft is de enige Nederlandse optie Sandler. Misschien bestaat er een mogelijkheid dat je met een zak geld hem weg kan halen bij City, daar zit een leger aan verdedigers en die kijken nu al verder op de markt.

22 juni 2019 om 12:28

Daar hoop ik ook op inderdaad, maar ik denk dat ze Schuurs dit seizoen een echte kans gaan geven. Als Ajax weer ver in de CL willen komen hebben we in ieder geval een lange verdediger nodig als vervanger van de Ligt.

22 juni 2019 om 12:43

Met die redenatie krijgt een nieuwe speler als De Ligt dus geen kans meer bij Ajax?

22 juni 2019 om 13:13

Hoedt is net zoals Blind een linkspoot dus het lijkt me dat hij afvalt, aangezien ik Ajax niet met twee linkspoten centraal achterin zie spelen. Er is momenteel geen Nederlandse rechtspoot die haalbaar is voor Ajax en het niveau daadwerkelijk opkrikt, dus denk dat Ajax dit doel zal moeten opgeven.

22 juni 2019 om 14:01

Nog een naam voor je... De Vrij. Vind ik beter dan Hoedt.

De beste Nederlandse verdediger na van Dijk en de Ligt, dan kom je al snel uit bij Stefan de Vrij.

Je zou het kunnen proberen

Als je grote sterke Nederlandse verdedigers wil moet je goed zoeken, zeker als ze mee willen op het niveau van Ajax. Daar zijn er helaas niet veel van. Wellicht dat spelers als Hoedt, Denswil, Vd Hoorn en Fosu Mensah dankzij hun buitenlandse avonturen een voordeel hebben in de Nederlandse competitie, maar je kan er in de CL niet mee aankomen.

De discussie van Dijk de Ligt en of van Dijk de beste verdediger ter wereld is, is vrij zinloos. Sommige vinden van wel, sommige vinden van niet. Persoonlijk vind ik van niet. Simpelweg omdat van Dijk pretendeerd een leider te zijn, maar dat niet is. De beste verdedigers spelen niet alleen zelf sterk, maar organiseren ook de complete defensie van een elftal. Dat mist van Dijk heel erg en dat zie je nog beter bij het Nederlands elftal. Loopt het niet, dan gaat van Dijk het ook niet ff regelen door mensen neer te zetten. Iets wat bv Chielini en Ramos wel gewoon doen.

Maar als Ajax een Nederlander wil en niet te veel kwaliteit wil inleveren is er maar een echte optie. Namelijk de 3e keuze voor de positie van CV bij het Nederlands Elftal. De Vrij, maar ik betwijfel of het haalbaar is en dus wordt je gedwongen om talenten te halen zoals bv Mensah of Ake en of je daar vrolijk van wordt.....

22 juni 2019 om 17:44

heb jij letterlijk alle wedstrijden van Liverpool overgeslagen dit seizoen?
Want daar is Virgil wel echt de leider in de defensie! eigenlijk zelfs in het hele team!

dus waar jij vandaan haalt dat hij het bij Oranje niet laat zien, dus het niet is.
zal mij benieuwen

22 juni 2019 om 19:16

Al z'n teamgenoten roemen hem juist om z'n leiderschap. En je kan nog zo'n goede leider zijn als je collega zich drie keer in 5 minuten laat poorten, wordt het lastig.

Ik vind dat Van Dijk wat overschat wordt. Hij is zo goed als zijn collega in het centrum. Kijk nou eens goed naar de wedstrijden in de Pl en ook bij het NL elftal. Hij loopt infderdaad rond als een koning, een elegante leider, laat het vuile werk opkanppen door de echte verdedigers en grijpt af en toe in als het moet. Op zich een kwaliteit, maar om nou te spreken van de beste verdediger van de wereld slaat echt nergens op. Ramos vind ik echt een klasse beter.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren