Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘PSG maakt haast en biedt Matthijs de Ligt honderd miljoen euro in vijf jaar’

Laatste update:

Er is Paris Saint-Germain alles aan gelegen om Matthijs de Ligt vast te leggen. De Franse topclub heeft de verdediger van Ajax een zeer lucratief contractvoorstel gedaan, dat de Nederlander ongeveer twintig miljoen euro per jaar kan opleveren, zo meldt the Guardian. De centrumverdediger kan in Parijs voor vijf seizoenen tekenen.

PSG heeft Ajax volgens het Engelse medium laten weten bereid te zijn om zeventig miljoen euro plus bonussen te betalen voor De Ligt. De Amsterdammers willen in principe akkoord gaan met dat aanbod, maar zijn in afwachting van de voorkeur van de negentienjarige voetballer De Ligt schermt met de interesse van andere Europese topclubs zoals Barcelona, Juventus en Manchester United.

De Telegraaf bracht donderdagochtend al naar buiten dat PSG 'doodsbang' is voor een scenario als dat van Frenkie de Jong, die op het laatste moment afzag van een transfer naar Frankrijk en voor Barcelona koos. De clubleiding van PSG heeft technisch directeur Antero Henrique dan ook verzocht om haast te maken met de overgang van De Ligt.

Al maanden woedt er een felle strijd om de handtekening van De Ligt. Barcelona leek lange tijd de beste papieren te hebben, maar Sport en Marca claimden woensdag dat de Catalanen klaar zijn met de handelswijze van de zeventienvoudig A-international en diens zaakwaarnemer Mino Raiola. Barcelona had verwacht dat De Ligt na de finale van de Nations League de knoop zou doorhakken, maar de Ajacied gaf aan dat hij eerst op vakantie gaat en zijn opties gaat overwegen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alsof Frenkie ooit psg overwogen heeft, die wist allang dat hij naar Barca wilde.
Wat betreft De Ligt: ik hoop niet dat hij naar psg gaat. Gelukkig zei hij zelf ook al dat het niet om het geld gaat..?

13 juni 2019 om 15:09

Als het niet om geld gaat, waarom moet het dan zo lang duren? Er zijn nu 2 concrete opties Barca en PSG en de keuze voor PSG zou ook op basis van salaris zijn. Als het niet om geld draait (wat ik best geloof) vraag ik me wel af waarom Barca dan zo lang aan het lijntje wordt gehouden en waarom hij dan niet gewoon een keuze maakt. Kan bijna niet anders dat geld dus een rol speelt..

13 juni 2019 om 15:13

@tilburg013 het kan ook zijn dat hij liever naar Engeland wil en kijkt of er vanuit daar nog een serieuze kandidaat komt?

13 juni 2019 om 15:16

Niet naïef doen. Natuurlijk draait het om geld. Iedere speler met Raiola als zakenbehartiger is zelf ook gewoon een geldwolf. Waarom zou je anders Raiola als zakenbehartiger in dienst nemen?

13 juni 2019 om 15:18

Geld en zekerheid van ontwikkeling. Bij PSG gaat hij zeker spelen, speet hij zeker CL en kan hij zich doorontwikkelen. Na 100 miljoen te hebben gevangen is hij 24 en heeft hij alsnog de clubs voor het uitkiezen en is hij, hopelijk, de beste verdediger ter wereld en een gearriveerde vedette. Dan kan Barca, Real of de Engelse top altijd nog.

13 juni 2019 om 15:34

Hij heeft Man Utd direct afgewezen dus dat an de prullenbak in.

Maar wanneer een jeugdspeler hetzelfde doet, wordt het hem altijd verweten om te kiezen voor het grote geld? Hoezo zou hij bij PSG zeker spelen? Thiago Silva, Kimpembe, Marquinhos, alle 3 geen koekenbakkers.

13 juni 2019 om 15:46

Dat kan maar de meeste clubs beginnen over maximaal 3 weken al met de voorbereiding, in Engeland zijn de Windows ook eerder gesloten dus het lijkt me sterk dat Engelse clubs tijdens de voorbereiding zich pas gaan melden, die willen hun selectie zo snel mogelijk rond hebben dus al ze interesse hebben zullen ze die op zn minst al kenbaar hebben gemaakt..

13 juni 2019 om 15:48

he he...eindelijk!
Ik roep al weken dat Mathijs de Ligt erg opportunistisch is door op zn 19e al perse naar het buitenland te willen, terwijl hij zn jeugdliefde ajax nog makkelijk 2 jaar kan helpen?
Nee nee was de reactie: " Matthijs is zo lief en aardig en heeft zulke mooie blauwe ogen. Die doet dit puur voor zn ontwikkeling."
Eh nee... als je Mino als zaakwaarnemer neemt en op je 19e perse weg wil en nu ook gewoon keihard onderhandeld op basis van hoogste salaris...dan ben je gewoon een geldwolf. Is niet erg hoor, bestaan er veel van. Maar dan wil ik hier graag dezelfde reacties zien als destijds bij een Ouasim Bouy. Zou wel zo eerlijk en consequent zijn.

13 juni 2019 om 15:49

'', in Engeland zijn de Windows ook eerder gesloten dus het lijkt me sterk dat Engelse clubs tijdens de voorbereiding zich pas gaan melden, die willen hun selectie zo snel mogelijk rond hebben dus al ze interesse hebben zullen ze die op zn minst al kenbaar hebben gemaakt..''

Nja, ken je Deadline Day? Dat is niet voor niets zo'n beetje een feestdag in Engeland. Op de slotdag zijn er nog tal van transfers.

13 juni 2019 om 15:50

Marquinos kan prima als 6 spelen en wellicht gaat Tuchel wel met 3 achterin spelen.

13 juni 2019 om 15:55

Bouy die nog 0 minuten in Ajax 1 speelde vergelijken met een held die je bijna de Champions League bezorgt? Hoe durf je. Het enige wat ze bindt is de zaakwaarnemer die ik ook niet top vindt maar Matthijs heeft iets te eisen omdat hij het beste verdedigende talent ter wereld is. Bouy was nergens de beste in.

13 juni 2019 om 15:59

Waarom zou hij bij Ajax blijven? Dat is goed voor Ajax maar niet voor hem. In Nederland is hij uitgeleerd. In Frankrijk en structureel overwinteren in de CL leert hij veel meer. En als je dan toch weg gaat dan heeft hij toch gelijk dat hij het maximale eruit wil halen? En juist dan heeft hij aan Raiola gewoon een hele goede zaakwaarnemer.

Hij heeft Ajax sportief al goed geholpen afgelopen 2,5 seizoen en helpt ze straks door een bedrag van 80 miljoen op te leveren. Wat wil Ajax nog meer?

13 juni 2019 om 16:03

@myvision: ze zijn niet te vergelijken in prestatie. Ook niet in kansen die ze krijgen in Ajax 1 overigens of salaris

Maar wel in opportunisme. Das nou juist mn punt. " Matta" kiest Raiola niet voor niks. Matthijs onderhandeld niet voor niks door terwijl Ajax er al uit is. En Mathijs gaat niet voor niks weg terwijl blijven en ajax terugbetalen wel degelijk n optie is
Dan was ie pas een echte held geweest in mijn ogen. Rijkaard die op zn 31e milan in de steek laat en ons de CL breng bijv.

13 juni 2019 om 16:06

Het gaat ook niet om het feit dat die transfers niet plaats kunnen vinden. Het argument wordt hierboven gebruikt dat die clubs zich nog kunnen melden en ik geef aan dat die clubs hun interesse echt wel eerder kenbaar maken dan bijvoorbeeld deadline day. De transfer kan eventueel later plaatsvinden maar die interesse ontstaat niet pas op de laatste dag. Zeker met zon transfer waarbij 70+ miljoen wordt uitgegeven..

13 juni 2019 om 16:13

@tilburg - Oh, dat stuk over Deadline Day had ik gemist. Maar ergens heb je wel gelijk; bij zo'n grote transfer of zo'n groot talent zullen ze zich al zeker eerder (voor het eerst) melden dan op het laatste moment.

13 juni 2019 om 16:45

Dominiquethiem.

'niet naïef doen. Natuurlijk draait het om geld. Iedere speler met Raiola als zakenbehartiger is zelf ook gewoon een geldwolf. Waarom zou je anders Raiola als zakenbehartiger in dienst nemen?'

Hahaha, toen het Justin Kluivert betrof die in zee ging met Mino Raiola werden velen witheet. Hij was een ordinaire over het paard getild pleuris geldwolf die enkel en alleen erop uit was om meer te verdienen. Er werden dingen geschreven waar de honden geen brood van lusten.

Nu is het Matthijs de Ligt, waarvan velen zeiden dat dit een intelligente nuchtere boer'n knul is die Nooit met een zaakwaarnemer als Raiola in zee zou gaan, die opzoek gaat naar de pot met goud.

Maar dit alles ligt aan Raiola! Raiola is een manipulator in hart en nieren en vergiftigd die oh zo nuchtere boer'n knul met zijn vieze spelletjes.

Ze willen het niet zien dat Raiola aan het werk wordt gezet door zijn clienten (die vaak ook nog eens uit eigen beweging contact met hem opzoeken) omdat ze weten wat Raiolo voor hen kan bewerkstelligen. Maar dat past natuurlijk niet in het beeld wat ze van Matthijs de Ligt hadden, want alleen typetjes als Justin Kluivert gaan in zee met een man als Raiola.

13 juni 2019 om 16:51

Zekerheid van ontwikkeling _O-

Hoeveel clienten van Riola zijn niet op een zijspoor belandt na een transfer?

13 juni 2019 om 16:55

@troy010 het kan direct de prullenbak in omdat hij Man U afgewezen heeft?
Dat hij Man U afwijst kan ik heel goed begrijpen zoals zij de afgelopen jaren presteren.. Ik denk eerder aan een City, Liverpool of Tottenham als ik roep dat hij misschien wel wacht op interesse uit Engeland.

Zou hetzelfde zijn als dat Lyon zich meld en hij dit direct afwijst. Heeft hij dan ook direct geen interesse meer in Psg?

13 juni 2019 om 16:55

Tja, ik kan al maanden twijfelen of ik mijn racefiets wel of niet ga verkopen en op zoek ga naar een ander. Of niet.

Je zou maar voor een levensbepalende keuze staan, zowel sportief, sociaal, als financieel. Is helemaal niet raar dat je daar tijd voor nodig hebt.

13 juni 2019 om 17:12

Zekerheid van ontwikkeling heb je nooit. Ik denk dat je als speler altijd het hoogste haalbare niveau wil bereiken en zit je bij Barca beter dan bij Psg. Je speelt met de beste van de beste in een zwaardere competitie. Juist het feit dat men verwacht dat de CL gewonnen wordt bij Barca zorgt er toch voor dat je het uiterste eruit wilt persen.

13 juni 2019 om 17:15

'hoeveel clienten van Riola zijn niet op een zijspoor belandt na een transfer?'

Hoeveel zijn dit er dan?

13 juni 2019 om 17:37

Is als aanvoerder je club naar de halve finale champions league leiden, én ze (mogelijk) een recordtransfersom bezorgen niet voldoende "terugbetalen"? Volgens mij speelt hij het prima: hij is uitgeleerd in NL, er staan topclubs voor de deur en hij zoekt de deal die het beste bij hem past. Prima toch? Het is niet dat hij Ajax saboteert, of weigert te spelen etc.

Wat dat betreft is de vergelijking met Rijkaard ook vreemd. De stereotoren-affaire vergeten? Het vertrek via de achterdeur naar Sporting Lissabon?

13 juni 2019 om 17:46

2 jaar in de basis bij Ajax 1 tim.ik vind het niet genoeg. En over Rijkaard wel even eerlijk blijven he, de achterdeur was voor hem de enige optie nadat ie mot kreeg met de technische staf.
Betaalde ajax desondanks terug door in zn sterke jaren terug te keren vanuit Milan, destijds de absolute nr 1 in de wereld, en ze naar de winst te leiden in de CL. Das pas iets opgeven.
Ik sluit me volledig aan bij apocalyps. Dit is van een opportunisme wat je vaak ziet in de huidihge voetbalwereld. Dat is prima. Maar dat mag dan ook gewoon eerlijk zo benoemd worden.
We zien echter een hele andere dynamiek bij Matthijs. Hij is na 1,5 jaar ajax 1 heilig, en iedereen begrijpt ineens dat ie keihard voor het geld gaat.... De dunbbele moraal is bijna om te lachen..

13 juni 2019 om 17:47

@eenopinie....Beste verdediger ter wereld is hij echt niet....Wel is hij een toptalent.Zal zich echt moeten bewijzen en laten zien dat hij het niveau aankan...Toekomst zal het uitwijzen.Laat hem eerst maar constant het niveau halen zoals VDijk.

13 juni 2019 om 18:02

Helemaal gelijk , vaak word er ook nog bijgehaald dat de spelers met een kleurtje de geldwolven zijn.
Nu het Andersom is hoor je ze er niet over.

13 juni 2019 om 18:03

Helemaal gelijk , vaak word er ook nog bijgehaald dat de spelers met een kleurtje de geldwolven zijn.
Nu het Andersom is hoor je ze er niet over.

13 juni 2019 om 22:34

de zaakwaarnemer van frenkie heeft het gewoon netjes mooi uit gespeeld waardoor barca iets meer haast maakte en een betere deal voorlegde. gewoon het maximale eruit gehaald en daarna getekend. iedereen blij.
maar raiola had al dezelfde deal als frenkie voor de ligt en ging toch hetzelfde spelletje spelen maar er is geen betere deal bij barca haalbaar. sterker nog ze raken gefrustreerd. alleen de deal bij psg is flink verbeterd, waardoor je er nog serieus over na moet gaan denken ook. 100 millie in 5 jaar kan je niet zomaar wegwuiven.
maar ja zijn hart ligt volgens mij bij barca dus de hele gang van zaken helpt hem niet.

14 juni 2019 om 03:41

Als het waar is dat barca eenzelfde contract heeft klaarliggen voor de ligt als voor frenkie en psg biedt 20mil per jaar dat is het dubbele!! Van wat hij bij barca zou verdienen!! Kom op zeg leef je een beetje in. 50 mil verdienen op je 24e of 100 mil op je 24e! Daar ga je wel aan twijfelen na de 5 jaar bij PSG kan hij alsnog voor een mooi sportieve toekomst kiezen!!

13 juni 2019 om 15:29

Hoezo alleen geld? PSG is qua club waarschijnlijk sterker dan Barca. En het is ook niet zo dat de Franse competitie niks voorstelt. Spanje is ook jaren een competitie waar Barcelona 9 van de 10 keer kampioen wordt. Bovendien denk ik dat een fysieke competitie hem beter ligt dan een technische.

13 juni 2019 om 16:23

@ elphenomeno

Het verschil tussen spanje en frankrijk is dit:
In spanje moet je wekelijks top niveau laten zien om aan het eind van het jaar de titel te winnen.
Barca en de teams uit madrid pushen elkaar altijd tot dichtbij de 100 punten.
Op dit jaar na worden de winnaars in spanje pas echt de laatste paar speeldagen bekend.

En uit de prestaties van PSG in europa kun je wel uithalen dat Frankrijk niet zoveel voorstelt.

13 juni 2019 om 19:09

@bf1994
Wat kun jij dan uit die prestaties uit Europa halen, tegen Barcelona eruit door een "remontada" die iedereen buiten Barcelona zelf niet gelooft of de uitschakeling tegen Man Utd door een bizarre strafschop die door volledige willekeur weg gegeven. PSG is in Europa gewoon top en die CL winst gaat echt wel komen.

13 juni 2019 om 16:56

Gaat niet om geld? Volgend mij juist wel. Hij wilt het onderste uit de kan halen en dat is vind ik zijn goedrecht.

13 juni 2019 om 16:59

Dat is zeker zijn goed recht. Arm zal hij sowieso niet zijn, maar het verschil tussen 10 miljoen per jaar en 20 miljoen per jaar is interessant genoeg om even je poot voor stijf te houden.

Maar hoe weten we zo zeker dat het om geld gaat? Het zijn andere landen, andere culturen, andere clubs, andere geschiedenis, andere toekomst. Daar mag een mens toch even over nadenken, voordat hij beslist?

14 juni 2019 om 03:43

Idd verschil in salaris is gewoon TE groot om er niet over na te denken! Ook andere factoren worden overwogen! Geen makkelijke beslissing als je het mij vraagt...

Wauw na 5 jaar heeft Mathijs gewoon 100 miljoen op zijn bankrekening staan. Bizar!

13 juni 2019 om 15:05

Die 20 miljoen zal wel bruto zijn, dus 100 is zwaar overdreven.

13 juni 2019 om 15:42

Verdien je dan geen 100 miljoen bruto? Als je een huis gaat kopen kijken ze toch naar je bruto loon dus tja..

13 juni 2019 om 15:44

De arme jongen moet op droog brood leven

Zijn sterke onderhandelingspositie biedt hem de kans om te zeggen: 20 miljoen netto per jaar en anders au revoir.

13 juni 2019 om 15:56

Is toch ook netto? Die onderhandelingen gaan toch altijd met nettobedragen? Kan mij herinneren dat in Frankrijk een aantal jaar geleden de inkomstenbelasting is aangepast waardoor clubs veel meer moesten betalen om hetzelfde bedrag op de bankrekening van de speler te krijgen. Daar zou Monaco veel voordeel bij hebben aangezien daar veel minder belasting betaald hoeft te worden. Monaco heeft hier snel een schikking voor getroffen met de Franse voetbalbond door een betaling van 50 miljoen aan de bond te doen. Zo kan die club altijd actief blijven in de Franse competities.

13 juni 2019 om 17:01

Zucht, wat een letterknechterij.

Oke, het is bruto. Maar ik denk dat De Ligt naast zijn salaris ook nog links en rechts wel een paar dubbeltjes verdient met sponsorcontracten. Dus die 100 miljoen zou hij zomaar kunnen redden. Maar het doet er niet zo veel toe, toch? Het gaat om heel, heel erg veel geld.

13 juni 2019 om 15:14

@dominiquethiem want hij eet alleen plantjes uit een park, drinkt alleen water uit de sloot en gaat wonen in een kartonnendoos onder een brug?

13 juni 2019 om 15:18

Hij heeft al wat bij Ajax vediend he en zal ongetwijfeld ook fors verdienen aan een sponsorcontract.

13 juni 2019 om 15:28

Sponsoring, reclame etc. kan hij ook prima van leven met een hogere levensstandaard dan de gemiddelde student ;-)

Zou als ik Matthijs was lekker bij PSG of Bayern gaan voetballen. Denk dat dat een prima match is, bij Barca is de druk erg hoog en bij Liverpool kan de verdediging eigenlijk niet beter op het moment (als je naar de tegendoelpunten kijkt afgelopen seizoen). Bij PSG kan hij de man zijn die de ploeg naar de finale van de CL helpt.

Ik heb overigens een gloeiende hekel aan PSG maar uit objectief oogpunt... Tsja.

Lekker doen. Bij PSG kan hij uitgroeien tot een clubheld, als hij de CL pakt. Terwijl bij Barca het seizoen al snel mislukt is als ze niet de CL winnen. Bovendien ligt het fysieke spel in Frankrijk hem meer dan de duiksport in La Liga.

13 juni 2019 om 15:13

Ik moet zeggen dat ik dit een interessante theorie vind.

13 juni 2019 om 15:14

Precies dit dacht ik dus ook, stel je gaat naar Barca en je pakt de CL niet gaan mensen zich afvragen waarom ze zoveel hebben betaald voor een verdediger. Ga je naar PSG en je pakt de CL voor het eerst dan ben je een held voor eeuwig. Daarnaast is deze jongen pas 19 en kan hij daarna altijd nog een stap maken naar een Barca, Juve of Bayern

13 juni 2019 om 15:18

Dat is niet helemaal waar Johan. Het is behoorlijk lastig wegkomen bij PSG vanwege de betaalde transfersommen en hoge salarissen.

13 juni 2019 om 15:20

Klopt maar je hoeft natuurlijk niet te verlengen, teken ene contract voor 5 jaar, verdien 100 mil en er zijn dan genoeg clubs die een jongen als De Ligt transfervrij willen overnemen. Er hoeft namelijk geen transfersom betaald te worden en dus kan zijn salaris worden opgeschroefd.

13 juni 2019 om 15:30

@johan Tuurlijk, want zo makkelijk kom je van PSG af. Als hij daar 2 jaar van te voren niet verlengt gaan ze hem gewoon 2 jaar banken

13 juni 2019 om 15:39

Waarom denk je dat hij Mino als zaakwaarnemer heeft? Het is een rat en naar mannetje naar mijn mening maar hij krijgt het toch altijd voor elkaar om zijn speler te geven wat hij wil. Daarnaast is een 2 jarig contract een stuk goedkoper. Denk je dat PSG een aankoop van 70/80 miljoen die ook nog eens plusminus 20 miljoen verdiend 2 jaar gaat laten verpieteren? Tuurlijk niet, ze mogen dan veel geld hebben maar zelfs PSG gaat dan kijken of er nog wat aan deze jongen te verdienen valt

Als dat waar is, is het wel een hele berg geld. Ik verwacht niet dat De Ligt naar PSG gaat maar dit is wel een serieus bod. Maar goed de competitie blijft natuurlijk niks

Ga maar naar Psg, hoef je niet bij Barca te zien op deze manier. Pas 19 maar wil grootverdiener worden bij Barca en meer verdienen dan Pique, Busquets en Alba... Zogezegd een nuchtere jongen, maar heeft ondertussen Raiola als zaakwaarnemer. Die komt altijd met veel kabaal naar binnen en gaat weg met een hoop problemen. Niet toevallig dat zijn spelers clubhoppers zijn. De Ligt gaat hier nog spijt van krijgen op sportief gebied.

13 juni 2019 om 15:05

Ach ja ik had hetzelfde gedaan als hem als ik 100 miljoen kreeg in 5 jaar. En over een paar jaar zal hij alsnog een overstap maken naar bijvoorbeeld City of Real Madrid.

13 juni 2019 om 15:16

Mooi man. Ik had niet hetzelfde gedaan, dat geld pak je ook aan het einde van je carrière wellicht in ene land als China. Daarnaast is PSG als een ketting en die laat je niet meer los als je naar Barca, Real of City gaat. Ik zou liever voor die clubs kiezen en bijvoorbeeld ook een Juventus of Liverpool. Clubs waar je vroeger als jongetje van droomde. Ik denk dat dit niet gezegd kan worden van Psg.

13 juni 2019 om 15:16

Je wil altijd het hoogst haalbare nastreven, toch? Neymar is sinds zijn transfer naar PSG geen schim meer van zichzelf. Het niveau is daar te laag en dat zal De Ligt ook merken. Geen uitdaging... Zijn beste tegenstander zou dan Dembele zijn van Lyon, is toch triest? Liever kanjers als Benzema, Jovic, Diego Costa en Rodrigo over de knie leggen.

13 juni 2019 om 15:36

Want PSG laat hem makkelijk gaan? 2 jaar voor aflopen van ze contract willen ze verlengen, wilt De Ligt dat niet? 2 jaar op de bank.

13 juni 2019 om 16:34

@dominquethiem
Dat is alleen geen zekerheid.
Mensen zeggen wel vaker over 5 jaar alsnog naar barca of real ofzo.
Maar in voetbal heb je daar geen enkel garantie bij.

Er zijn wel vaker toptalenten bergafwaarts gegaan.
Sommige clubs zijn beter in het ontwikkelen van top talent dan andere.
Het is never nooit een garantie

13 juni 2019 om 15:07

Misschien is het handig de geruchten niet te geloven en dus niet op basis van een gerucht een oordeel te vellen over iets of iemand waar je feitelijk niets vanaf weet.

Ik zie dat een hoop mensen hun dagen vullen met ingaan op die geruchten maar mij lijkt dat volslagen zinloos

13 juni 2019 om 15:09

Wanneer de geruchten aanhouden en De Ligt ze niet ontkracht, is er wel degelijk een kern van waarheid. Mbappé reageerde meteen toen hij een gerucht las dat hij bij PSG een prominentere rol wil en alle strafschoppen wil nemen. Zo kan het ook, en ze zijn even oud. Alleen is Mbappé echt nuchter en doet De Ligt zich gewoon zo voor.

13 juni 2019 om 15:15

@wagwan of misschien heeft De Ligt betere dingen te doen dan op elk gerucht te reageren..

13 juni 2019 om 15:17

De Ligt zelf heeft al diverse malen gezegd dat hij pas na zn vakantie rustig ging nadenken.

13 juni 2019 om 15:18

In zijn interviews is het altijd 'ik ga na dit mijn beslissing bekendmaken', om het dan weer uit te stellen. Dat betekent gewoon dat hij zijn benen wil spreiden voor wat meer geld. Duidelijk een cliënt van Raiola.

13 juni 2019 om 15:50

Wanneer de geruchten aanhouden en De Ligt ze niet ontkracht, is er wel degelijk een kern van waarheid - Wagwan 13/06/2019. Deze laat ik inkaderen.

Als ik Mbappe trouwens bezig zie, gedraagt hij zich soms echt als een vedette of diva. Ben grote fan van hem als voetballer, maar vind hem niet echt nuchter overkomen.

13 juni 2019 om 17:20

Hahahah waar ga je mijn comment ophangen?

13 juni 2019 om 15:08

Doe niet zo negatief man die gozert heeft nog niet eens een keuze gemaakt. Ik denk dat wij allemaal hetzelfde hebben gedaan om een keuze te maken alleen bij ons gaat het om iets minder geld. Barca wou toch elke keer vriendenprijsjes. Vandaar ook elke keer de samenwerkingsverband met Ajax. Barca heeft niet meer de aantrekkingskracht van paar jaar geleden toen Xavi en Iniesta speelde. Messi is over 2 jaar ook bijna klaar.

13 juni 2019 om 15:11

Vriendenprijs? Barca betaalt gewoon 80 miljoen en maakt zo van De Ligt de op een na duurste verdediger ooit. Alleen wil Barca terecht niet verder gaan dan een jaarsalaris van 10 miljoen euro, wat ik al veel vind. En Barca blijft Barca of Messi er is of niet. Iedereen wil in het blaugrana spelen in de Camp Nou. Jongens als Griezmann willen zelfs hun ziel daarvoor verkopen.

13 juni 2019 om 15:17

Wat jij vindt is niet belangrijk. De Ligt wordt vertegenwoordigd door zijn makelaar. Zelf is hij lekker met vakantie en laat zijn zaakwaarnemer de zaken doen. Als puntje bij het paaltje komt geeft hij aan dat hij naar Barca of City wil. Zijn zaakwaarnemer is alleen een beetje geld erbij aan het regelen, dat is een vervelende vent maar krijgt dat wel voor elkaar. Mathijs speelt straks bij zijn favoriete club plus heeft de portemonnee vol, doet ie goed.

13 juni 2019 om 15:20

Ja, maar als Raiola zijn zaakwaarnemer is, hoeft die zich niet nuchter voor te doen. Mensen stellen Raiola maar voor een ding aan: geld. Hij mag daarom van mij naar elke club van de wereld, behalve Barca. Hij gaat daar gewoon problemen veroorzaken. Nee, bedankt. Veel plezier in de Ligue 1 zou ik zeggen.

13 juni 2019 om 15:48

80 miljoen? Jij bent de eerste die dat zegt. Ik heb alleen bedragen gehoord van 70 mil tot 75 mil

13 juni 2019 om 16:14

Frenkie heeft volgens mij al een jaarsalaris boven de 10 miljoen per jaar. Barcelona betaalt sowieso al belachelijke salarissen. De Ligt wil zeker ook niet minder en dat snap ik wel. Barcelona kan niet meer bieden omdat ze al belachelijk veel salarissen betalen.

13 juni 2019 om 15:14

@wagwan dus als je een gerucht niet ontkracht is het waarheid? Misschien heeft die wel geen zin om op alle geruchten in te gaan. Toevallig mbappe die een gerucht ontkracht maakt hem ook niet direct een nuchtere jongen en meer nuchter dan de ligt die hele redenering is complete onzin. Wel je Barcelona bril afzetten voor je reageerd

13 juni 2019 om 15:20

In zijn interviews is het altijd 'ik ga na dit mijn beslissing bekendmaken', om het dan weer uit te stellen. Dat betekent gewoon dat hij zijn benen wil spreiden voor wat meer geld. Duidelijk een cliënt van Raiola.

13 juni 2019 om 15:55

Heb je hem dit horen / zien zeggen? Er zijn talloze geruchten, als we ze allemaal geloven zou hij nu bij 4 clubs tegelijk spelen.

70 mil. Eerst meldde andere bron 90. Tis toch een behoorlijk verschil hoor. Zal wel ergens in t midden zijn. Wat betreft PSG. Prima man. Lekker salarisje ook. Ik had t ook geweten hoor. Dat zogenaamde barca blabla, samen met messi blabla. Spaanse com blabla. Screw dat allemaal. 20 of 10 miljoen.

13 juni 2019 om 15:06

70 miljoen plus bonussen staat er in de tekst. Zal in totaal wel zo'n 80 miljoen worden voor Ajax.

13 juni 2019 om 15:07

Ja ik bedoel voor beide basis bod. Dus 70 basis en 90 basis. Miss heb ik t verkeerd. T zal wel. Hoe dan ook een lekker bedrag.

13 juni 2019 om 15:09

In Frankrijk betaald die 75% belasting, in Spanje 49% dus netto maakt het niet uit

13 juni 2019 om 15:13

Oeps las net dat dit weer is teruggedraaid, hoeveel het nu is kan ik zo snel niet vinden

13 juni 2019 om 15:24

@wandering, het algehele hoogste tarief in Spanje is tegenwoordig vanaf €60.000 45%; In Catalonië is het hoogste tarief echter 48% vanaf €175.000.

13 juni 2019 om 15:38

Zit er dus 1% naast voor Catalonië, in Spanje is het 45 % elke autonome regio mag boven de 45% er nog wat lokale belasting bovenop doen, in Extremadura is dat 4% dus dacht dat dit overal zo was 🙈 thx voor de correctie 👍

13 juni 2019 om 15:39

Daarom richten voetballers altijd bv tjes op. Die laten ze een lager loon aan hun uit betalen. En daarover zijn ze loonbelasting verschuldigd. Simpel gezegd dan. Er is geen idioot die over meer dan een miljoen in de maand zoveel belasting gaat betalen.

13 juni 2019 om 15:42

Ja, het zijn 19 autonome (zelfstandige) regio’s die van die 45% mogen afwijken, maar wist niet dat het zoveel scheelde 😅.

13 juni 2019 om 16:07

Zijn er 17 als ik mij niet vergis

13 juni 2019 om 16:15

You’re right; Zijn inderdaad 17 autonome zelfstandige regio’s in Spanje die afwijken van het landelijke belastingstelsel en het daarbij behorende tarief😉

20 miljoen per jaar? Aardig salarisje. Zal moeilijk worden om daar nee tegen te zeggen. PSG zou geen slechte keus zijn, maar zeker niet de beste keus.

De Ligue is een stap hoger dan de Eredivisie, je speelt dan tegen clubs als Marseille, Lyons, Lille en Monaco (als die de weg naar boven weer inzet). En hij kan met PSG ver geraken in de Champions League. Parijs zelf is ook geen saaie stad.

Echter qua sportieve uitdaging denk ik dat hij het beter in La Liga, Premier League of Bundesliga kan zoeken.

13 juni 2019 om 15:11

In de Bundesliga en la Liga een spannende uitdaging? Elk jaar is het bekend wie er daar kampioen wordt.

13 juni 2019 om 15:28

Het gemiddelde niveau in die competities is iets hoger dan in Frankrijk, dat bedoel ik.

Als het puur om een spannende eindstrijd gaat, waar je elk seizoen niet met zekerheid de kampioen kan voorspellen, tja, dan is van de top competities alleen de BPL een optie

.

Lekker 5 jaar cashen in Parijs. 5x kampioen worden en misschien zelfs wel de CL een keer winnen. Daarna op je 24ste weer transfervrij terugkomen naar Ajax tot je voetbalpensioen. Dromen mag.

Ik zou dat gewoon doen hoor. Veel geld verdienen, spelen met toppers, vaak kampioen worden en misschien wel de CL. Anders kan hij op zijn 24ste nog altijd naar Barcelona.

Ik snap m wel als ie naar PSG gaat. Grotere kans om in de basis te staan, toch qua competitie een stap omhoog ten opzichte van Nederland, en ieder jaar halen ze de knockoutfase van de CL. Ook al is zijn uiteindelijke droomclub Barca, dan nog kan hij prima bij PSG uitgroeien tot absolute wereldtopper, zijn contract van 5 jaar uitdienen, en dan op zijn 24e(!) alsnog naar Barca gaan. Dan heeft ie alsnog 10 topjaren voor zich liggen.

Daar ga je dan naar de gevangenis in Parijs, Nasser heeft de sleutels van alle cellen in deze gevangenis maar heeft deze in diepe zee gegooid. Vraag maar na aan Mbappe en Neymar of ze geen spijt hebben van die overstap naar Parijs. Maar goed financieel gezien is het zeker aantrekkelijk.

13 juni 2019 om 15:15

Neymar schijnt volgens de geruchten echt weg tr willen. Lijkt ook alles te doen om daar weg te gaan. De ligt zal daar gewoon vast zitten 5 jaar en als ie niet bij tekent beland hij op de bank.

13 juni 2019 om 15:36

Echt wat een onzin altijd om te zeggen dat je gewoon vastzit bij (alleen) PSG. Elke topclub wil zijn beste spelers natuurlijk niet verkopen. Clubs hebben ook rechten en de speler tekent voor de club met het volste verstand mag ik hopen... Stel hij gaat daadwerkelijk naar PSG, dikke prima dan toch. Lekkere stad om te wonen, goeie en talentvolle ploeg met een uitstekende coach. Gegarandeerd van een basisplaats, ervaring op doen en lekker verdienen. Contract loopt af als ie 'pas' 24 jaar is genoeg tijd nog om daarna andere clubs te dienen.

13 juni 2019 om 15:40

Jij gaat mij niet vertellen dat spelers de overstap maken naar PSG voor de geweldige clubhistorie van PSG of de uitdaging in de Franse competitie te spelen. Daar ga je gewoon naar toe voor de knaken. Is ook niks ergs aan hoor, ik persoonlijk zou ook gaan twijfelen voor 20 miljoen per jaar als 19 jarige. Maar dan moet je niet zeggen dat ze daar voor de geweldige uitdaging naar toe gaan.

13 juni 2019 om 15:53

Ik snap je deels. Maar wordt zo moe van die clubhistorie altijd. We leven in het hier en nu en niet in het verleden. PSG is momenteel een grootmacht en speelt in een sterkere competitie als dat de Ligt nu doet. Hij gaat er in alles op vooruit. Mensen vergeten pas dat die jongen 19 is en nog een hele carrière voor zich heeft. Waarom niet lekker eerst in de Ligue 1 nog wat meer ervaring op doen, nog beter worden en daarna naar een Barca of Real om maar wat te noemen.

Wel grappig eigenlijk. De clubs die de laatste jaren het meest uitgaven stonden niet in de halve finale van de Champions League en Ajax wel. Het zou nog mooier zijn geweest als kleinduimpje (qua begroting) de Champions League had gewonnen. Als het een beetje mee zat was het nog gelukt ook. Ajax - Liverpool had een hele andere wedstrijd geweest. Ik baal er eeuwig van. Helaas zonder De Ligt en De Jong en nog wat sterkhouders wordt overwinteren zoals vanouds al moeilijk genoeg in Europa..

Noem mij maar gek maar ik zou PSG en Barca beide overslaan. Ik kan mij niet voorstellen dat Barca, na de hoeveelheid aan prijzen, die zij in de laatste 10/15 jaar hebben binnen gehaald nog altijd door zullen stoten. Vooral met Messi die ouder wordt. Zodra hij ook weg gaat stort het helemaal in elkaar daar. En PSG speelt gewoon in een heel onaantrekkelijke competitie.

Als ik De Ligt was zou ik zeker naar de Premier League gaan. Liverpool was mijn eerste keuze geweest, vooral als je ziet hoe zij nu in een voorwaartse spiraal zitten. City zou ook een goede keuze zijn maar dat kan ik ook weer zien neervallen door een financial fair play situatie of 1 of ander schandaal dat ineens naar buiten lekt met de eigenaar die dan de club weer verkoopt. Het zal me niets verbazen als een City ineens verdwenen is uit de top binnen 10 jaar.

13 juni 2019 om 15:21

Messi wordt ouder inderdaad maar er is geen enkel signaal van een lichaam die het opgeeft bij Messi. Nog steeds topfit en Messi is belangrijk inderdaad maar hoe weet je dat alles in elkaar valt als Messi er niet is. Volgens mij versloeg Barcelona dit seizoen Real Madrid in eigen huis met maar liefst 5-1 zonder die kleine tovenaar.

13 juni 2019 om 15:52

Omdat het vrij logisch is dat een heel team het moeilijk zal krijgen nadat een legendarische speler vertrekt die verantwoordelijk was voor de meeste goals en een aantal goals scoorde waar 3 aanvallers samen moeilijk halen.

13 juni 2019 om 16:02

Voor het zelfde geldt speelt Messi nog 4 of 5 jaar op top niveau? Ik vind het altijd grappig dat mensen aangeven dat Messi al klaar is. Messi is nog nooit zo goed geweest, heeft zijn beste seizoen in jaaaaaaren gehad. Geen enkele vorm van decline zichtbaar.

13 juni 2019 om 16:10

Messi straks weg en dus? Dan komen er weer anderen. Barcelona heeft wereldvoetballers voor Messi gehad, tijdens Messi en krijgt ze erna ook wel. Andere clubs winnen prijzen zonder Messi by the way, dus het schijnt te kunnen.

13 juni 2019 om 16:13

Gaat ook lekker met Real na Ronaldo's vertrek. Steek je kop maar in het zand. Het verliezen van zoveel goals vervang je niet zomaar.

Niet maar dan ook echt dus niet doen, zieke koopclub die je ook naar de weg omhoog helpt wat de reden is dat het voetbal al kapot is omdat dit toegelaten wordt tegenover een club die daar minder erg in is zoals Barcelona, Bayern of Liverpool en ik zou het wel weten en zelfs als het voor een aantal miljoen minder was per jaar!

13 juni 2019 om 15:30

Serieus? Barcelona en Bayern in 1 zin noemen klopt natuurlijk niks van. Barcelona is ook 1 grote koopclub geworden. Het enige verschil met PSG is dat Barcelona historie heeft.

13 juni 2019 om 15:34

Jaja makkelijk lullen als je zelf nooit zoveel geld gaat verdienen. Barca is tegenwoordig net zo'n koopclub. Als Matthijs een beter gevoel heeft bij Psg moet hij dat gewoon doen. Wie zijn wij dan om daar iets van te vinden?

13 juni 2019 om 15:41

Hou toch op, zonder dat geld die daar uit die sjeiks geperst worden waren ze nooit een club geworden die jaarlijks CL speelt en al in het begin van de lente maanden kampioen worden... Barcelona geeft het ook uit ja maar die hebben er geen rijke kooplui bij zitten zoals bij deze club of bij een club als City, wat dat betreft moeten dit soort ploegen uit de voetballerij verdwijnen en moeten ze het maar laten zien zonder dat het grote geld er een rol bij speelt aangezien dat juist is waarom voetbal het zo leuk maakt ipv het kapot te maken!

13 juni 2019 om 15:55

Wees blij aan de ene kant. Meer concurrentie in de top is altijd prima.

Psg...... Daar wil je toch alleen voetballen als je al bij een aantal topclubs gespeeld hebt en nog lekker veel geld wil pakken?
Kerol, kies voor Barca, Real, Juventus etc... waar je echt onder weerstand voetbalt
Of je nog 20 mil of 14 mil per jaar pakt....
Geld hoef je je toch niet druk om te maken.

Lekker doen Matthijs. Niks aantrekken van de Psg Haters. Voor Ajax en Matthijs is dit het beste. Dat mensen nog steeds De Ligt liever bij de vervallen tobclub Barca zien daar wordt je toch misselijk van. Omdat er vroeger een paar Nederlandse spelers bij Barca speelden ofzo. Sentimenteel gelul.

Stel nu eens voor dat die jongen er gewoon over na wil denken. Je toekomst voort zetten in Barcelona, Parijs of Manchester alles heeft voors en tegens. Van het weer, tot de afstand van je naasten. Alles kan impact hebben. De berichten over hem komen sneller dan ik van onderbroek verwissel. De (nederlandse) pers ziet hierin sensatie. Logisch ook, maar moet die jongen op deze leeftijd waar iedereen iets van hem wil binnen een week een keuze maken??? Lijkt me niet.

Iedereen die zegt dat die naar Barcelona moet en dat de Ligt een geldwolf is, die mensen zijn niet serieus te nemen. Die denken alleen maar aan het nu, Mathijs is geen domme jongen dat is mijn eerste indruk, die zie ik er voor aan om verder dan zijn neus lang is te kijken
Want als dit aanbod serieus is van PSG dan zou het eerder dom zijn om het niet aan te nemen en Raiola maakt de keuze niet voor Mathijs, want als Mathijs zou willen dan kan hij Raiola vandaag nog ontslaan, dan heeft Raiola aan al dit geen pepernoot overgehouden.

Daarnaast denk ik oprecht dat hij nog geen beslising heeft genomen omdat hij eerst op vakantie wil en er rustig over wil nadenken. Prima keuze van een verstandige jongen. Je speelt niet alleen je zelf financieel onafhankelijk als je zo'n contract tekent maar misschien wel de klein kinderen van je klein kinderen en van je gehele familie. Dus Mathijs als dit aanbod serieus is gelijk tekenen. Messi speelt niet nog eens 10 jaar voor Barcelona, met Mbappe kan je voorlopig nog even voorruit.

13 juni 2019 om 15:54

Maar diezelfde Mbappe wilt vertrekken uit Parijs zelfde geldt voor Neymar?

13 juni 2019 om 15:56

Niet alles geloven wat de media zegt en schrijft joh.

13 juni 2019 om 16:13

Ja klopt dat Mbappe weg wilt..........als hij geen keeper mag zijn in het volgend seizoen!!😉

Als ik Mathijs was, dan had ik lang gewacht met tekenen ergens. Het media apparaat zorgt er alleen maar voor dat zijn salaris omhoog gaat! Gewoon voetjes omhoog en lekker in het zonnetje wachten!!

PSG gewoon een leuke club en prima dat hij voor het geld kiest. Wie zijn wij om daar een oordeel over te geven. Je kunt hem succes wensen.

100 miljoen in 5 jaar?! En dan zijn er hier nog lui die het vreemd vinden dat dit hem aan het twijfelen brengt. Alsof ze zelf nog vorige maand 100 miljoen hebben afgeslagen.

Moest dit waarheid zijn dan kan De Ligt dit niet weigeren gewoon doen.

Ik begrijp al die naïeve reacties hier niet echt , tuurlijk gaat het om geld dat is overal zo. Het is je hobby maar op een bepaalde leeftijd draait het om geld en wil je zoveel mogelijk verdienen.
Denk je dat bv. Messi bij Barca zou blijven moest die voor een appel en een ei spelen...

Plus PSG heeft wel wat historie je speelt met Neymar en Mbappe , gepassioneerde fans en je speelt om de prijzen met als grooste uitdaging de CL winnen.

Ik wordt moe van de constante speculatie en wisselende transfersommen die de rondte doen. De ene dag is het 70 miljoen, daarna is het weer 85 en zo schommelt het steeds heen en weer.

Matthijs, geef gewoon even duidelijkheid. Kunnen wij ook allemaal verder 😊

Psg is het China van Europa lol, ze weten ze kunnen de toppers alleen binnenhalen door het bieden van super veel geld. Wat betreft de Ligt, zou het een vreemde keuze vinden maar goed het geld is wel lekker ja.

nou, dan zou ik vandaag nog tekenen. 20 miljoen per jaar is wel een heel leuk salaris

Als je op je 24e 100 miljoen verdient kan hebben en met de grootste talenten van je generatie Champions League kan spelen, dan moet je dat toch gewoon lekker doen.

50, 80, 100 miljoen, ik denk dat je het verschil niet eens merkt laat staan dat je het op krijgt.
Barcelona is toch een veel mooiere club met een veel betere competitie!

13 juni 2019 om 18:09

@eddie.s.

Barca vind ik ook niet echt boeiend. ook een bij een gekochte selectie die ook nog eens saai voetbal spelen. PSG probeert iig nog een beetje leuk te voetballen

We zullen hem bij PSG dan wel minder op tv kunnen bewonderen, of willen bewonderen, want ik vind de Franse competitie minder interessant dan de Spaanse of Engelse.

Wie weet hoeveel belasting van dat bedrag af gaat ?

Welke club legt nou zulke debiele bedragen neer. Mathijs is een goeie speler en prima seizoen gedraaid als aanvoerder. Maar ook nog genoeg fouten gezien, deze jongen is naar mijn mening max 65 miljoen waard door zijn leeftijd en zou max 5 miljoen moeten kunnen verdienen. Frenkie eveneens.

Dit is niet hoe ik transfers van Nuchtere NL'ers zie.

13 juni 2019 om 21:39

@Fryskfoort, zolang er absurde bedragen gegeven worden maakt het helemaal niets uit. Hij is overigens ook pas 19 hè? Nog tijd genoeg om door te ontwikkelen lijkt mij. En wie kan nu zeggen op zijn 19de, ik verdien €20 miljoen per jaar...

Veel mensen zeggen dat als je voor PSG kiest je voor het geld gaat. Maar een speler kan ook gewoon toekomst zien in PSG. Samenspelen met Mbappe dat is toch een droom. Alle respect voor Messi het is een geweldige voetballer maar zijn spelerscarrière is ook bijna voorbij. Mbappe is de toekomst en is de enige speler die ik net zo groot als Ronaldo en Messi zie worden. Als PSG nog een paar zulke talenten haalt dan zijn zij in potentie gewoon de beste club.

PSG is een topteam met Mbapee, Neymar, Cavani, Veratti, en ja ook Neymar kan wereld klasse stats overhandigen afgelopen jaar. Dat team kan gewoon de CL winnen. 100 miljoen is wel lekker

Ik zou lekker voor psg kiezen 5 jaar tekenen kan ik na 5 jaar niet naar barca dan lekker bij tekenen is ie 24 barca is tog niet meer de barca van pep

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren