Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona is ‘woest’ en hekelt handelswijze Matthijs de Ligt

Laatste update:

Matthijs de Ligt heeft zich niet populair gemaakt bij Barcelona, zo melden diverse Spaanse media woensdag. Sport en Marca stellen dat de Catalaanse grootmacht zich ergert aan het feit dat de verdediger van Ajax nog geen besluit heeft genomen over zijn toekomst. Volgens eerstgenoemde Spaanse krant is Barcelona zelfs 'woest' op de handelswijze van De Ligt.

De laatste dagen duiken verhalen op dat De Ligt opeens dicht bij een overstap naar Paris Saint-Germain zou zijn. Zaakwaarnemer Mino Raiola zou onderhandelen met de top van de Franse grootmacht om een overgang van de Oranje-international naar Parijs te bewerkstelligen. Barcelona zou na maandenlang onderhandelen klaar zijn met de transfersoap.

Er ligt naar verluidt al een akkoord tussen Ajax en Barcelona op tafel ter hoogte van 75 miljoen euro. De Ligt heeft echter nog geen persoonlijk akkoord bereikt met de Catalanen. De afgelopen weken was er nauwelijks contact tussen de entourage van de stopper en Barcelona. De kampioen van Spanje weet inmiddels dat De Ligt ook aan het onderhandelen is met andere clubs, waaronder PSG en Juventus.

Barcelona had verwacht dat De Ligt na de finale van de Nations League de knoop zou doorhakken, maar de Ajacied gaf aan dat hij eerst op vakantie gaat en zijn opties gaat overwegen. Barcelona heeft al aan Raiola laten weten dat men het huidige aanbod, dat financieel minder aantrekkelijk zou zijn dan de aanbieding van de andere topclubs, niet gaat verbeteren in een poging De Ligt te strikken.

Barcelona wil De Ligt net zoveel salaris bieden als Frenkie de Jong, maar vooralsnog is de verdediger niet akkoord gegaan. Barcelona is naar verluidt de enige club die al een overeenstemming met Ajax heeft bereikt. Juventus, PSG en Bayern München moet nog een deal beklinken met de Amsterdammers. Een akkoord met Barcelona lijkt steeds onwaarschijnlijker, maar men geeft de hoop nog niet op, zo klinkt het.

Ondertussen plaatste Eric Abidal, sportief directeur van Barcelona, een opvallend bericht op Instagram. De oud-verdediger leek naar de soap rond De Ligt te verwijzen door een quote van Johan Cruijff aan te halen. “Iedereen die twijfelt om te spelen voor Barcelona, hoeft niet voor ons te spelen”, zo luidt de Spaanse quote vrij vertaald. Ook schrijft Abidal: “Bedankt Johan, je hebt gelijk.”

Een uur later bleek echter dat Abidal slachtoffer is van een hack. Even later reageerde hij namelijk ook via Instagram met hashtags over cryptovaluta en bitcoins. Barcelona heeft inmiddels gemeld dat Abidal is gehackt, waarschijnlijk door een boze fan die niet blij is met de soap rond De Ligt, en dat de sportbestuurder dus niet zelf dit bericht met de wereld heeft gedeeld.

Verwacht jij dat Matthijs de Ligt deze zomer alsnog naar Barcelona verkast?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"de afgelopen weken was er nauwelijks contact tussen de entourage van de stopper en Barcelona."

Wow super raar dat de Ligt zijn focus op Oranje had, en nu misschien wel even op een verdiende vakantie is. Wat een wanhoop zeg..

12 juni 2019 om 15:00

Zoek even op wat de definitie is van entourage.

12 juni 2019 om 15:21

De speler bepaalt lekker zelf wat ie wilt en heeft het laatste woord. Ik denk dat de media de boel weer opnaait en de echte situatie is dat Barca 'teleurgesteld is en afwacht'.

12 juni 2019 om 17:43

Barca moet gewoon de stekker eruit halen.

12 juni 2019 om 18:06

Ik denk ook dat woest een veel te overdreven uitdrukking is. Dat Barcelona een beetje geïrriteerd begint te raken begrijp ik overigens wel. Je hebt De Ligt een aanbod gedaan en duidelijk aangegeven dat het een 'take it or leave it' bod is. Op een gegeven moment wil je wel een keer antwoord. Barcelona moet gewoon een deadline stellen en daarna het bod intrekken. De toekomst van Barcelona hangt niet af van De Ligt. Als ik De Ligt was zou ik trouwens naar een andere topclub gaan, met minder concurrentie.

12 juni 2019 om 18:44

Bij Barca is zijn enige concurrent Pique en die is over zijn retour heen.

Enige reden dat ik snap dat De Ligt niet zou willen is het Valverde - Umtiti verhaal, maar goed dan zou je moeten knokken voor je plaats.

Ik ga zo hard lachen als Riola zijn 20 miljoen krijgt, De Ligt naar een topclub gaat, eruit wordt gespeeld en wilt vertrekken.

Eerlijk is eerlijk, met Riola haal je samen het meeste geld in het laatje, maar qua sportivieve prestaties laat hij het afweten voor zijn clienten, Ibra zwerfde van club na club, Pogba is nooit wat geworden bij United en vice versa, etc.

12 juni 2019 om 18:48

@ Onlogisch. Nu zet je echt onzin neer. Overigens oneens. Pique doet het nog prima achter in bij Barcelona.

12 juni 2019 om 18:49

Over zijn retour heen? Betekend dat dan, dat hij weer in vorm is? 😉

12 juni 2019 om 19:17

Sorry hoor, maar de vergelijking met Pogba of Zlatan slaan nergens op.
Ten eerste waren er niet zoveel gegadigde in de absolute top voor Zlatan (op dat moment), en ten tweede, Manchester is dan een kwakkelende club, maar dat ze spelers als Pogba willen halen zegt iver de ambitie. En eigenlijk is het sportief gezien veel zwaardere stap dan naar Barcelona.
Overigens haalde Raiola ook Zlatan naar AC Milan of Barcelona.. wat zegt dat?

12 juni 2019 om 15:02

Of het waar is weet ik ook niet, maar het is natuurlijk ook begrijpelijk dat zo'n club op tijd de selectie in orde wil hebben. De Ligt weet daarnaast al maandenlang van de interesse van alle clubs, die hoeft daar heus niet in de komende dagen nog over na te denken haha. Andersom vinden we het ook altijd vervelend als Nederlandse clubs 'aan het lijntje worden gehouden', zoals de zaakwaarnemer van Pereiro constant bij PSV doet.

12 juni 2019 om 15:23

Tuurlijk wil elke club dat. Dit even uitstellen, even wat meer tijd nemen klinkt 100% als Raiola. Ergens denk ik dat het een grote fout van De Ligt was om voor hem te kiezen. Die speelt niet alleen graag spelletjes, maar gaat ook grenzen over om te laten zien dat hij wat verder kan plassen dan de rest. Denk aan het verhaal dat hij ergens in een Italiaanse bestuurskamer zijn voeten op het directiebureau legde. En op een gegeven moment kun je moeilijk terug. Ik ken De Ligt niet maar kan me voorstellen dat hij heel tevreden zou zijn met het salaris dat Frenkie krijgt, en wellicht is Barcelona zijn favoriete optie. Maar zie Raiola in staat om hem uit te leggen dat er wat getraineerd moet worden om het onderste uit de kan te halen. En daar kan het zeker op stuklopen. Heb altijd het idee gehad dat Kluivert jr hetzelfde overkwam. Dat hij en zijn familie eigenlijk prima tevreden waren met een jaar of twee extra bij Ajax, maar dat Raiola het spel zo scherp speelde dat er geen weg meer terug was. Een jaar lang ‘onderhandeld’ over een eventuele verlenging met steeds belachelijkere voorwaarden ... Maar zeg als tiener maar eens nee tegen Raiola. Toch zou elke zaakwaarnemer De Ligt doodeenvoudig en onder en onder prachtige voorwaarden naar elke topclub moeten kunnen brengen. En De Ligt zou voor zijn eigen droomscenario moeten gaan en niet voor financieel het maximale, want hij gaat zich toch wel kleurenblind verdienen. Je kunt mij niet wijsmaken dat het lekker voelt als je droomclub voor je heeft bedankt, omdat ze 10 miljoen boden maar jij (of je zaakwaarnemer) vond dat het wel 12 kon zijn.

12 juni 2019 om 15:39

De Ligt geeft zelf al aangegeven dat het hem helemaal niet om de financiële voorwaarde gaat. Hij denkt dat het misschien wat vroeg kan zijn om op zijn 19e al naar Barcelona te gaan om daar de concurrentie met Umtiti Lenglet en Pique aan te gaan. Dat is ook niet zo gek, want dat zijn 3 wereldverdedigers en Mathijs is nog een (super) talent waarbij elke week wedstrijden spelen het allerbelangrijkste is.

12 juni 2019 om 16:00

Volgens mij hebben we hetzelfde artikeltje gelezen maar je verzint er het een en ander bij. Bij PSG en elke andere topclub lopen er ook wel 3 van zulke jongens. En hij zei juist dat hij niet bang is voor concurrentie. Bovendien kunnen we erop vertrouwen dat elke club die 75+ uitgeeft dat niet doet voor een breedteaankoop. Dus overal zal hij de kans krijgen en overal zal hij het dan alsnog moeten laten zien. Maar goed laten we er vanuit gaan dat het voor hem niet doorslaggevend is of hij hetzelfde of meer als Frenkie de Jong gaat verdienen. Hoe is dan te verklaren dat er nu principeakkoorden worden verworpen en tijd wordt gerekt. Dat klinkt gewoon als spelletjes van Raiola en dat draait natuurlijk gewoon om pesos.

12 juni 2019 om 18:37

Klopt als een bus! De Ligt is een stuk wijzer dan Frenkie. Op die leeftijd moet je daar niet willen spelen. Erg groot afbreukrisico.

12 juni 2019 om 18:59

@manodedios

van mij hoeft de ligt echt niet te komen met raiola als zijn zakenwaarnemer.
Barca's grootste probleem is op dit moment niet eens de verdediging.

De trainers is een groot probleem en na dat is de linksbuiten en spits positie een probleem. Suarez kan niet scoren in de champions league en dembele is te vaak geblesseerd.

En coutinho bakt er niks van.
Als de ligt komt is het mooi en aardig, Maar als ik in het bestuur zat van barca had ik de ligt echt geen hoger salaris dan frenkie gegeven

12 juni 2019 om 20:30

de ligt wil niet eens naar barca, dan kun je wel mooi filosoferen over dit dat zus zo, en roepen dat je de ligt niet een bepaald salaris zou geven. clubs als juve en psg willen dat wel, zij zien het talent van de ligt, en de ligt ziet de potentie van die clubs, dus alle voorwaarden voor een gelukkig huwelijk aanwezig

12 juni 2019 om 20:33

Niet alles geloven wat je leest als het hem niet om de financiën ging had hij die geniale Italiaanse ex pizzabakker niet als zaakwaarnemer. Als er iemand is die het onderste uit de kan kan halen is het Riola wel. Aangezien kapitaal krachtige teams als City, Man U, PSG en Juventus staan te trappelen voor zijn handtekening zal hij hoogstwaarschijnlijk tekenen bij PSG

12 juni 2019 om 20:53

Kan me zowel in de opvattingen van @manodedios als @nmgnjizz vinden.
Maar het is op zich is het toch ook wel maf dat je kiest voor een mogelijke CL-winnaar als PSG om nog wat verder ter rijpen.

13 juni 2019 om 00:34

@Skede, het is gewoon een onderdeel van het "onderhandelingsspel".

12 juni 2019 om 15:42

Ik heb werkelijk geen enkel idee wat waar is van alles wat ik hieromtrent lees. Wel vind ik het redelijk onbegrijpelijk dat die keuze zo lang moet duren. Als ik als werkgever daadwerkelijk zo lang aan het lijntje wordt gehouden hoeft het van mij niet meer. Meer nogmaals; geen idee wat allemaal waar is.

12 juni 2019 om 15:49

Ja, maar als barca voelt dat t onrecht is gedaan, in dit geval zelfs onzin. Dan schreuwen ze moord en brand. Zelf denken ze alles te kunnen flikken. Bah.. Gare club.

12 juni 2019 om 19:01

tuurlijk is barca geen onrecht aangedaan.
En dat barca vuur en brand schreeuwt is misschien ook een onderhandelings truc?
Net zoals de ligt steeds uitstelt om een keuze te maken.

Het is beide in hun recht

12 juni 2019 om 20:32

barca reageert wel alsof het onrecht is aangedaan. hoe durft de ligt niet naar het grote barcelona te komen. terwijl als je de feiten analyseert je tot de simpele conclusie komt dat het gedaan is met de dominantie van barca in europa, en messi ouder en ouder wordt.

12 juni 2019 om 16:07

Ik hoop echt van harte dat het niet doorgaat.
Want ik zie in hem echt geen top verdediger..
Media overhype. De enige waar hij goed in is is koppen. Daarin vind ik hem uitstekend.

Ik kan niet wachten om te horen dat hij voor PSG en Juve heeft gekozen.

12 juni 2019 om 16:18

Enige waar hij goed in is, is koppen? What?

12 juni 2019 om 17:12

Is mijn mening inderdaad. Maar hoeveel spelers van eredivisie komen zwaar tekort in het buitenland.
In Nederland zijn d3 aller beste in het buitenland houden zij de bank warm.

Je kan lachen wat je maar wilt...maar je kan niet ontkennen dat hij absoluut tekort komt.
Kijken naar NL vs Portugal.
Goal komt door zijn eigenschuld.
Hij werd ook te kijk gezet door de benen.
Ook tegen Engeland was hij matig.
Tegen Tottenham was hij ook drama.
Ga knikkeren man.

12 juni 2019 om 18:53

Dus als je jong bent mag je blunderen? Ook al sta je in Oranje en mis je daardoor een wk? Bulgarije uit bv...

12 juni 2019 om 19:10

Ja als je 19 bent mag je blunderen. En toen zeker want toen was hij 17. Zelfs als je 27 bent kun je nog een blunder maken, wat een onzin. Iedereen kan zien dat de ligt een top talent is.

12 juni 2019 om 16:13

Zaken zoals dit maakt dat ik nooit echt volwaardig fan kan zijn van Barca. Wat een stupide geneuzel. Sinds Johan's dood wordt Nederlandse invloed volop erkend maar daarvoor was het ver te zoeken en deze arrogantie van Barca is stuitend. Barcelona heeft alles aan zichzelf te wijten. De Ligt heeft een bepaalde waarde die skyrocketing is. Volstrekt logisch om het dan hoog te spelen. Het gaat niet om geld maar om je waardering en die van De Ligt is hoog. Je wint niet zomaar een Golden Boy award. Nooit meer naar Barca gaan nu De Ligt als dit waar is, nooit.

Overigens, met Frenkie de Jong is het ook een lange periode geweest van soap, maar Frenkie was het voor Barca wel waard om lang over te steggelen omdat ze op een Iniesta/xavi type geilen.

12 juni 2019 om 16:19

Je laat je dus voor het volwaardig fan zijn, leiden door de media?

12 juni 2019 om 19:25

Mensen mensen mensen er "staat naar verluidt" dus of Ajax en Barca rond zijn weet dus helemaal niemand. Zolang alle hoofdrolspelers geen txt en uitleg geven is alles nog mogelijk. Echt bijzonder hoe mensen de pers napraten of hoe mensen Mino veroordelen. Terwijl niemand weet hoe het echt zit. Pfff zou echt een stunt zijn als ie gewoon nog1 jaar blijft haha is niet waarschijnlijk I know....

12 juni 2019 om 20:08

Dat Barca zich zo druk kan maken om een tiener die een beetje kan verdedigen. Graag of niet en anders iemand andersdenkenden de nodige kwaliteiten strikken. De Ligt zal ongetwijfeld het 1 en ander aan aanbiedingen voor het grijpen hebben en is het hem niet kwalijk te nemen dat hij er licht van in zijn hoofd van wordt.
Barca moet gewoon direct een antwoord eisen en een punt achter het geheel zetten

Sensatienieuws dit. Kan direct de prullenbak in. Lekker het vuurtje opstoken! Laat Matthijs toch rustig zijn keuze maken. CONTROL-ALT-DELIGT.

Allemaal buitenlandse media...nog nergens een Nederlandse media gehoord over een gerucht. Alleen Sport en Depo

Ik denk dat De Ligt het liefste voor Barcelona had gespeeld maar zijn zaakwaarnemer Raiola oefent waarschijnlijk veel druk op hem uit om zoveel mogelijk geld uit de deal te pompen. Op dit moment geef ik PSG de meeste kans om De Ligt vast te kunnen leggen.

12 juni 2019 om 15:09

Ja want Barcelona is heilig of zo? Het is nie tzo dat iedereen tegenwoordig bij Barca, Real of in Engeland wil spelen. PSG kan net zo interessant zijn. Nog nooit de CL gewonnen terwijl Barca vanaf 2006 alle prijzen al meermaals gewonnen heeft. Het is maar net wat je als uitdaging ziet.

12 juni 2019 om 15:50

Heeft niks met heilig te maken, maar als je PSG boven de top Spanje, Duitsland, Italië of Engeland verkiest is dat louter om financiële redenen, niks mis mee en het is een prima en valide reden, maar het heeft helemaal niets met uitdagingen te maken.

12 juni 2019 om 16:02

Dat is aardig subjectief. Dat jij de top van Spanje, Duitsland, Italie en Engeland mooier vind dan PSG is jouw mening, maar er zijn genoeg mensen die PSG ook gewoon een mooie club vinden. Ik ben zelf ook geen PSG supporter, maar ik kan begrijpen dat er mensen zijn die het een mooie club vinden. Daarnaast woon je ook in een prachtige stad. Hij heeft al meerdere keren gezegd niet te kiezen met zijn portemonnee. Dit hoef je niet te geloven, maar in het geval van De Ligt doe ik dat wel. En is het dan geen uitdaging om met PSG de eerste Champions League titel te winnen?

12 juni 2019 om 16:16

Nou, het heeft in dit geval ook gewoon te maken met de kans op een basisplaats. Die is volgens mij het hoogst in Parijs.

12 juni 2019 om 16:20

Zolang meningen geen feiten zijn is het altijd subjectief, ook bijvoorbeeld dat Parijs een mooie stad zou zijn De CL winnen als uitdaging heeft hij bij iedere club, zelfs bij Ajax of pak hem beet Spurs of Dortmund, lijkt míj vrij onwaarschijnlijk dat hij om die reden naar PSG zou gaan. En inderdaad ik geloof de Ligt niet op zijn blauwe ogen, het heeft natuurlijk een reden dat hij met Raiola in zee is gegaan, dat doe je niet omdat je bang bent dat Jansen of welke zaakwaarnemer dan ook hem niet bij een topclub kan krijgen. Nogmaals het is prima te billijken dat hij voor PSG kiest, maar dat doe je niet omdat je zo'n hoge dunk van de Franse competitie hebt, of omdat je Parijs zo'n mooie stad vindt

12 juni 2019 om 16:55

Zou het hem om de uitdaging gaan of om uiteindelijk de cup meerdere keren vast te houden.....???

12 juni 2019 om 17:01

Hij gewoon gelijk want dat is niet EEN mening maar een zeer breed gedragen opvatting van heel erg veel mensen. De Franse competitie staat gewoon sportief en qua belangstelling lager aangeschreven dan de Spaanse, Duitse, Engelse en Italiaanse. Er zijn ook heel veel mensen die niets hebben met zo’n koopclub met Qatarese eigenaar. Dat trekt toch een bepaald slag spelers aan. Het zou daarom best opmerkelijk te noemen zijn dag juist zo’n down to earth gozer als de Ligt naar PSG zou gaan.

12 juni 2019 om 19:05

Barca is niet helig.
Maar denk even na.
in de afgelopen 10 jaar is barca een van de meest dominante teams geweest.

Dat betekent dat de ligt ongeveer vanaf zijn 9e of 10e jaar misschien al enorm fan is van het voetbal dat ze daar in barca speelden voordat valverde kwam?

Want de kans is namelijk veeeeeeeeeeeeeeel groter dan de ligt sterke gevoelens heeft bij clubs als barca en real madrid dan voor Psg.

PSG heeft helemaal niks gedaan afgelopen 10 jaar. Die franse competitie winnen met die teams is niks speciaals aan

12 juni 2019 om 20:35

in de afgelopen 5 jaar is barca totaal niet dominant geweest, het is maar hoe je het bekijkt. de absolute dominantie van barca was 2009-2011, met naweeen tot 2015. het is een club in decline. psg is een club in opkomst, zo ook juve, city, liverpool, utd. daar kijkt raiola en de ligt ook naar. bovendien betalen deze clubs beter. alle ingredienten voor een gelukkig huwelijk aanwezig

12 juni 2019 om 21:14

" in de afgelopen 5 jaar is barca niet dominant geweest"

hoe vaak heeft real madrid in de 5 jaar de spaanse titel gewonnen als barca zo slecht is geweest in die tijd?

je zegt af en toe echt oer domme dingen die feitelijk gewoon niet kloppen bochherief

Stop met Fifa spelen

12 juni 2019 om 15:21

Ja ben benieuwd of Raiola een mes of wapen gebruikt bij zijn praktijken. Waarschijnlijk bindt die hem vast, legt hem in zijn kofferbak, brengt hem naar PSG, vervalst zijn handtekening en perst de Ligt daarna af met een priveopname, zodat De Ligt gewoon bij PSG wilt blijven. Dit geloof jij zelf toch niet dat Railola hem onderdruk zet? Leg mij dan maar eens uit waarom er nog zoveel spelers Raiola als zaakwaarnemer willen hebben, omdat spelers er graag van houden om onder druk te worden gezet?

12 juni 2019 om 15:21

Haha, verdomme man. Wanneer beseffen mensen zoals jij nou dat Matthijs de Ligt en zijn familie akkoord gaan met de handelswijze van Raiola. Als Matthijs de Ligt (en zijn familie) erop staat dat hij naar Barcelona wil gaan, dan gaat dit ook gewoon gebeuren.

En dan kan Raiola hoog of laag springen, als Matthijs zegt dat hij naar Barca wil gaan, dan gaat dit gewoon gebeuren.

Als hij voor PSG kiest, dan is dat zijn keuze en niet die van Raiola. Jullie kijken teveel naar The Handmaid's Tail en denken dat Raiola die jongens dwingt om dingen te doen die zij niet willen.

12 juni 2019 om 15:57

@apocalyps Denk je dat het compleet onmogelijk is dat een Raiola mindgames speelt die een voetballer kunnen beinvloeden in hun keuze, zeker een 19 jarige jongen?

12 juni 2019 om 16:02

@Apocalyps, zoek eens de definitie op van manipuleren. Als volwassen mensen hieraan kunnen bezwijken, kan een 19-jarige, hoe volwassen ook in zijn spel en gedrag, ook voor bezwijken.

12 juni 2019 om 16:09

Dit acht ik niet volkomen onmogelijk, maar ik acht de kans zeer zeer klein dat Raiola Matthijs de Ligt negatief beinvloed. De Ligt kan op de steun en expertise van zijn ouders en schoonvader, zelf oudvoetballer geweest, rekenen. En hij kan ook met de heren van Ajax sparren als hij echt twijfels zou hebben over zijn toekomst. Denk aan Overmars, van der Sar, Bogarde, Reiziger, hij kan zelfs Koeman of andere oud Nederlandse profs benaderen die niks te winnen hebben bij een eventuele transfer (dit is overigens normaal in de voetballerij).

Ik hoop dat hij naar Barca of een Bayern of City vertrekt (mits Pep daar nog 5 jaar blijft), maar als hij PSG of bijvoorbeeld Man United kiest, dan is dat zijn keuze en niet die van Raiola. Ja, Raiola kan hem beinvloeden, maar er zijn meerdere mensen die op hem in kunnen praten. Buiten dat schat ik de thuissituatie van de Ligt in als stabiel. Zowel op mentaal als financieel vlak, dus ik zie hem geen rare sprongen maken.

12 juni 2019 om 16:56

Ik hoop dat hij vooral voor zijn carriere een goede keuze maakt, financieel komt het bij elke stap wel goed.

Maar ik ben benieuwd hoe hij rationeel hij (en zijn ouders) nog kunnen denken als iemand die volleerd is in het spelen van spelletjes (met zowel clubs als spelers) ze rechts een enorme dikke vette worst voorhoudt en links een magere worst (die voor een gemiddeld persoon nog steeds heel dik en vet is) waarbij je rechts maar moet kijken hoeveel je daadwerkelijk aan spelen toe komt en links je redelijk zeker bent dat je speelt.

Dat sommige mensen hier doen alsof het een dood simpele keuze is waar je na een paar weken al volledig uit moet zijn snap ik dan ook niet. Want er hangt een hoop af van deze keuze.

12 juni 2019 om 16:06

Spaanse competitie raakt in een verval, Ronaldo is weg, Messi begint op leeftijd te raken.
Engeland is de competitie op het moment en Spanje Italie en Duitsland daar kort achter.
Gevolgt door Frankrijk en daarna is er geen interessante competitie meer.
Ik begrijp heel goed dat je op dit moment niet naar Spanje wilt gaan, Barca die al hun waarde kwijt is en ook een ordinaire koopclub is geworden en daarnaast ook de nodige achterbakse onderhandelingen hebben gedaan met spelers. Het is gewoon niet meer de club met de eer en uitstraling die het eerst had.

Financieel minder aantrekkelijk bod dan de andere clubs willen bieden maar toch woest worden terwijl er 0 persoonlijk akkoord is... Misschien moet je dan meer geld bieden of gewoon niet janken?

12 juni 2019 om 15:21

Of misschien moet Matthijs andere clubs niet aan het lijntje houden en gewoon zeggen, jullie betalen niet genoeg dus ik kom niet.

12 juni 2019 om 16:07

Als het werkelijk klopt dat hij eerst op vakantie wilt gaan om er eens goed over na te denken, dan kan ik dat begrijpen. Als je moet kiezen tussen clubs zoals Juventus, Barcelona, Psg, etc. dan zou ik ook even mijn tijd willen nemen om hier goed over na te denken. Hij is de laatste maanden druk geweest met Ajax en het Nederlands elftal en heeft nu eindelijk vrij, dus nu is het ideale moment.

Daarnaast ga ik er niet van uit dat dit een geld 'issue' is. Hij kan hoogstwaarschijnlijk bij al deze clubs het drievoudige verdienen van wat hij nu bij Ajax doet. Hij is op mij ook nooit overgekomen als een speler die het voor het geld doet. Dit kan ik natuurlijk mis hebben en wie weet is hij een enorme geldwolf, maar tot nu toe heeft hij dat anders goed weten te verbergen.

12 juni 2019 om 16:31

Dat klopt, daar heb ik het ook niet over. Ik reageer puur op myvision over het feit dat hij zegt dat ze moeten betalen of niey janken. Ik ben het ook eens hoor dat ik denk dat hij het niet om het geld doet en natuurlijk moet hij zijn tijd nemen. Ik denk ook dat dit bericht meer onzin is dan waarheid.

12 juni 2019 om 18:50

De letterlijke titel is dat Barcelona woest is op de handelswijze van Matthijs de Ligt terwijl uit het verhaal later blijkt "dat men het huidige aanbod, dat financieel minder aantrekkelijk zou zijn dan de aanbieding van de andere topclubs, niet gaat verbeteren in een poging De Ligt te strikken."

We hebben het hier over de potentieel beste verdediger ter wereld. Dan gaat het zakelijk er hard aan toe en vooral als Barcelona moet dealen met Raiola. Ik vind daarbij de houding van Barcelona behoorlijk hautaine zo in het begin van de transferwindow er al in te knallen met graag of niet. Het is voor Barcelona ook graag of niet, want er zijn gewoon clubs die beter willen betalen.

12 juni 2019 om 15:23

Jou reacties worden steeds gekker! On: Jammer dat Matthijs blijkbaar geld erg belangrijk vindt, had al lang voor Barca kunnen spelen als dit écht zijn droom is (zoals veel VZ reageerders hier claimen)

12 juni 2019 om 15:37

En nee hij had niet allang voor Barca kunnen spelen want het seizoen zit erop en de nieuwe voorbereiding is nog niet begonnen. Prima om als 19 jarige even tijd te pakken om een weloverwogen keuze voor je volgende club te maken. Zowel op financieel als sportief vlak. Je kan als de Ligt best nog wel eens zitten met hoe Barca de laatste tijd met dure nieuwe aankopen om gaat en wat er achterin daar nog allemaal rond loopt. Bovendien zijn het allemaal mooie komkommertijd verhalen.

12 juni 2019 om 15:53

Even de tijd pakken, dit speelt al vanaf januari, hoeveel tijd kun je nodig hebben? Prima dat hij niet naar welke club dan ook wil, maar zeg dat gewoon.

12 juni 2019 om 16:08

Deze soap is al sinds begin 2019 bezig, dat nadenken heeft hij al 5.5 maand(!!) kunnen doen. Op mij komt dit gewoon niet handig over, aangezien je zelf de geruchten in de hand werkt als MdL zijnde. FdJ is ook al sinds de winterstop rond, dus waarom zou MdL nog niet allang voor barca hebben getekend?

12 juni 2019 om 16:12

Het lijkt mij meer dan logisch dat De Ligt zich op Ajax wou focussen. Daarnaast zijn dit soort verhalen 9 van de 10 keer gewoon onzin. Hoe vaak hebben we nou al berichten van De Ligt zien voorbijkomen waar hij tekende bij PSG of Barcelona? Of soms zelfs Manchester United? Te vaak. De Ligt heeft al vaak genoeg gezegd dat hij hier hartelijk om moest lachen en dat het allemaal onzin was.

12 juni 2019 om 17:27

@myvision

Het gaat erom dat De Ligt waarschijnlijk wel voor Barca wil kiezen, maar veel te veel salaris vraagt. Meer dan Pique verdient, veel meer dan Umtiti en Lenglet bij elkaar verdienen. Ik ben zelf ook boos en dat heb ik al eerder aangegeven. Ik hoef De Ligtabsoluut niet bij Barca te zien als hij zich zo tegenover de club opstelt. Wilt hij toch zo’n salaris krijgen, moet hij duidelijk Barca afwijzen en niet interesse van o.a. Psg gebruiken om je zaken te vullen. Het is niet alsof Barca hem weinig wil betalen: als de berichten kloppen, zou Barca bereid zijn 15mil. te betalen. Dat is 5miljoen meer dan Pique verdient. Hoe ver wil De Ligt/raiola nog gaan?!

12 juni 2019 om 18:26

Myvision. Weet je wat vooral heel irritant is, dat meneer de Ligt zichzelf behoorlijk overschat. Hij is op dit moment de clubs tegen elkaar aan het uitspelen, terwijl hij zelf openlijk aangeeft dat Barcelona zijn droomclub is. Als Barcelona hetzelfde salaris aanbiedt als de Jong gaat verdienen dan is dat naar mijn idee marktconform. Hij gaat dan tot de topverdieners behoren. Het wordt op deze manier een beetje vervelend en dat zorgt ervoor dat de sympathie voor de Ligt minder wordt. Maar het is uberhaupt afwachten wat wel en niet waar is, want de media verzinnen ook een hoop natuurlijk. Maar het argument dat ze nog meer moeten bieden dan ze al doen is natuurlijk onzin.

Barcelona heeft hier geen recht van spreken, wat De Ligt doet is juist slim even kijken wat de opties zijn al hoop ik niet dat hij naar PSG gaat, daar leert hij niks van, hij moet zich juist bewijzen in de europese top.

12 juni 2019 om 15:08

De ligt weet al zijn opties al.
Het enige wat hem rest is de keuze maken.

12 juni 2019 om 15:22

Haha, maar als een speler dit doet om zijn contract te verlengen houdt hij zijn club aan het lijntje en weet ik veel wat...

12 juni 2019 om 16:00

Hoezo leert hij daar niks? Er zijn genoeg talenten die bij PSG de wereldtop hebben bereikt dus er valt zeker wat te leren.

12 juni 2019 om 20:39

precies verratti, cavani, pastore, moura, die braziliaanse verdediger (niet thiago silva), allemaal bij psg groot geworden

12 juni 2019 om 21:37

En allemaal niet absolute top klasse.

Gewoon lekker naar PSG gaan. Als Barca de meest belovende verdediger ter wereld wil binnen halen, dan moeten ze hem maar respectvol waarderen en flink de portemonnee trekken. Waarom zou de Golden Boy met minder salaris dan Frenkie genoegen nemen?

12 juni 2019 om 15:11

Je hebt het niet gelezen.
Er staat dat barca hem even veel salaris biedt als frenkie.

12 juni 2019 om 20:39

maar dat is niet genoeg voor de ligt, je moet gewoon meer betalen. waarom zou de ligt dat accepteren als hij aan de overkant 1.5x meer kan verdienen

12 juni 2019 om 21:08

@ bocherrief
Omdat het barca is.
het is een club met status.
Historie, enorm veel legendes. enorm veel prijzen gewonnen.

Misschien dat bovengenoemde onderwerpen voor jou van
weinig interresse zijn, maar voor de spelers speelt het wel een rol.
Kijk maar naar cristiano ronaldo. DIe kan misschien dubbele verdienen in china, maar gaat er niet heen omdat daar geen status is in het voetbal.

En nog altijd een miljard keer beter dan Psg.
Moet je kijken wat er met neymar is gebeurd sinds die naar PSG is gegaan. Is in voetballend opzicht totaal niet vooruit gegaan.

Maar zoals ik al eerder zei.
Het kan mij echt geen ene moer schelen als de ligt niet komt. De CB positie bij barca is op dit moment niet heel belangrijk om te veranderen

12 juni 2019 om 15:12

Dat is juist precies wat de Ligt niet moet doen. Dan heb je misschien iets meer salaris, maar die Franse competitie is geen klap aan. Alleen de CL is dan interessant, en dan kun je net zo goed bij Ajax blijven. Ik snap dat De Ligt flinke eisen heeft, maar het lijkt me niet zo slim om voor een miljoentje meer per jaar Barca te laten schieten voor een mindere club. Hij wordt toch wel multimiljonair, voor hem is het nu vooral belangrijk om te kiezen voor de beste club.

12 juni 2019 om 15:24

Als je kijkt naar de selectie van PSG en die van Ajax dan is PSG echt wel een stap vooruit. PSG is 99% zeker van overwinteren in de CL. Bij een NL club zijn we al blij als we na de winter nog actief zijn in Europa....

12 juni 2019 om 15:42

De Spaanse competitie is ook niet zo sterk hoor. Streep real en atletico Madrid weg en je hebt 2 gelijke competities. Ik zou in het psg traject stappen omdat je met kimpembe de ligt kehrer en een fatsoenlijke linksback de beste verdediging ter wereld hebt. Ik zou als ik mbappe verkopen en daarvoor ndombele en ouahar ofzo kopen.

12 juni 2019 om 16:05

PSG is al in februari kampioen. Bij Barcelona is dat zeker niet zo. Alleen al daarom is Frankrijk een mindere uitdaging.

12 juni 2019 om 19:23

@adhandgranaat

uiteindelijk maakt De Ligt zelf uit wat hij een interessante competitie vind en wat niet

Ben benieuwd! Een dag geen de Ligt is niet geleefd! Dit wordt wel echt een soap joh. Ze zouden een boek moeten uitbrengen na afloop! Dit seizoen of volgende seizoen als er geen transfer plaatsvindt!

Iets te lange tenen misschien?
Ik vindt dat de Ligt zeker het recht heeft om goed over zijn toekomst na te denken.
Laten we eerlijk zijn, een transfer kan nog best wat later afgerond worden, de transferperiode duurt nog een tijdje.

Hahahah hij was gehackt? Is dit de professionele versie van "ohnee grapje mijn vriend stuurde dit pikante bericht naar je?". Verder natuurlijk prachtig deze soap, het is duidelijk komkommertijd in Italië, Frankrijk en Spanje. Ze wisselen gewoon elke dag af wie er weer een uit haar duim gezogen bericht over de ligt naar buiten mag brengen.

12 juni 2019 om 15:07

Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen waarom Abidal dit zou plaatsen, helemaal gevolgd door crypto hashtags en weet ik het allemaal.

12 juni 2019 om 15:13

Misschien als een soort excuses. Je weet het maar nooit in deze tijd.

12 juni 2019 om 15:13

Kan toch zijn dat hij die crypto shit expres stuurde zodat het extra leek alsof hij gehackt was? Zou me niks verbazen iig.

12 juni 2019 om 15:23

Zou wel erg kinderachtig zijn van Barcelona.

12 juni 2019 om 16:28

Ja en daarna heeft hij zeker ook een foto geplaatst waarop stond dat ie gehackt was? :'

Misschien moet Barcelona meer haar best gaan doen om Matthijs te overtuigen waarom dit de beste stap voor hem is. Ik heb niet het idee dat het alleen maar om geld Draait. Wanneer PSG een completer plaatje kan bieden dan gaat er iets niet goed bij Barca. Ik heb meer het idee dat de Ligt niet het gevoel heeft dat Barca hem écht wilt hebben want anders was de transfer er al lang door.

12 juni 2019 om 15:27

Nee ze willen 10 miljoen salaris aan de ligt betalen( wat nog op kan lopen), en 75 miljoen aan Ajax.
Denk ook niet dat ze m echt willen...
Wat een onzin zeg, de ligt gaat gewoon voor het nog grotere geld.
Dat zoveel mensen alsnog andere excuses voor deze eventuele transfer gaan zoeken.
Alsof ie gaat voor de speeltijd... bij psg lopen ook gewoon Silva, kimpembe en Marquinhos. De basis bij psg halen is minstens zo moeilijk.
Als deze transfer plaats vind gaat ie gewoon puur voor de knaken, niks mis mee, maar laten we niet doen of het sportief de beste keuze is.

12 juni 2019 om 16:08

Misschien draait het de Ligt niet om geld maar om speeltijd en beloftes en daar zijn ze bij Barca niet echt goed in.

12 juni 2019 om 17:30

Zoals ik al zeg, de verdedigers die nu bij psg spelen, doen niet heel veel onder voor die van barca, sterker nog, bij psg staat er een sterker duo dan bij Barcelona.
Dus de speeltijd reden is een drogreden in mijn optiek.

Als De Ligt zijnde moet je toch gieren om al dit soort berichten. Hij heeft duidelijk gezegd na Oranje even vakantie te nemen en na te denken over de opties. En ondertussen zie je alleen maar artikelen voorbij komen met geruchten over wat je allemaal wel en niet zou doen, hoe elftallen met je 'nieuwe club' eruit gaan zien, hoe je de ene dag voor club A kiest en de andere dag voor club B.. En alle artikelen bevatten geen enkele quote of feit, puur geruchten. Voetbalzone moet oppassen dat het 'in de wandelgangen' en journalistieke feiten niet door elkaar gaat halen. "ondertussen plaatste Eric Abidal, sportief directeur van Barcelona, een opvallend bericht op Instagram." Nee, vlak erop wordt gemeld dat er een hack plaatsvond. Abidal plaatste dit dus helemaal niet! Sensatieteksten die direct erna worden tegengesproken.

Hahaha het is nog geen half juni en ze zijn al helemaal overstuur.. Sensatie krantjes hebben weer eens geen nieuws

"barcelona had verwacht dat De Ligt na de finale van de Nations League de knoop zou doorhakken".

Tja, da's ook al weer 3 dagen geleden. Dan mag het onderhand ook wel eens.....

Zoals altijd denken die vreselijke Spaanse kranten weer eens dat de complete wereld met ingehouden adem zit te wachten tot Barcelona en Real iets willen en dat iedereen ter wereld dan maar even snel doet wat zij willen.. Vreselijke arrogante houding hebben ze daar toch

Het is graag of niet...

Één ding weet je zeker met Mino als zaakwaarnemer, een rustige transfer zit er niet in.

Raiola als manager is vragen om problemen. Onbegrijpelijk dat hij met hem in zee is gegaan. De enige die uit is op me and myself .

12 juni 2019 om 15:26

Grappig hoe iedereen behalve De Ligt zelf hierop wordt aangekeken. De Ligt geeft orders, Raiola voert uit. Niet andersom

12 juni 2019 om 15:34

Hahahhahahaa, grootste grap hier op vz, raiola nooit gevold zeker??? Die heeft een hele dikke vinger in de pap waar de spelers heen gaan, stuurt ze de kant oo waar zowel hij als de speler zelf het meeste geld aan overhoud.

12 juni 2019 om 16:07

Zoals ik hierboven al schrijf, zoek eens op wat manipuleren is. Raiola beheerst dat als geen ander. Als zelfs volwassenen hiervoor zwichten, kan dat een 19-jarige ook overkomen.

12 juni 2019 om 16:44

Als iedereen weet dat Raiola zo manipulatief is, dan lijkt het mij dat de Ligt dat ook weet, misschien heeft hij Raiola juist om die reden gekozen. Of zou de Ligt en zijn hele familie zo naïef zijn en denken dat het bij zijn transfer niet zal gebeuren?

12 juni 2019 om 16:51

Raiola geeft wel degelijk advies aan wat de ligt moet doen.
Het is een aanname maar stel als de ligt snel onder de indruk is dan kan raiola heb makkelijk bespelen

12 juni 2019 om 19:21

@kyle66

natuurlijk. toen Kluivert wilde cashen was het een arrogant ventje en een pure geldwolf. als De Ligt met zijn blonde haar en appelwangetjes hetzelfde wil is het opeens allemaal de schuld van Raiola.

Raiola voert gewoon uit wat De Ligt van hem eist. anders had hij zijn eigen zaakwaarnemer wel zijn werk laten doen en niet Raiola ingeschakeld als onderhandelaar waarschijnlijk

De Ligt bepaald zelf nog altijd waar hij naar toegaat. Barcelona kan wel overeen gekomen zijn met Ajax maar de speler zelf bepaald waar hij naar toe gaat. Barcelona gaat er moderne slavernij op na houden, we komen overeen met de huidige club en de speler heeft maar te gaan. De arrogantie. Grote streep door Barcelona.

Wordt onderhand wel moe hoor van bijna 5 berichten per dag over het zoveelste gerucht. Kan er niet wat ander nieuws opgerakeld worden? De Ligt weten we nu wel. Hij gaat lekker rustig op vakantie en over een week of 2 zal er wel bekend worden of hij bij Ajax blijft of toch naar 1 van de clubs gaat die in de race zijn.

Zuunige matthijs moet niet zo zeuren en snel de knoop doorhakken mocht barcelona geïnteresseerd zijn, mocht hij voor de centen in Parijs kiezen verliest deze geweldige voetballer voor mij de glans.

Stel jankerds daar in Barcelona. Jullie zijn ook gewoon een voetbalclub net als City, PSG en Juventus. Het is niet voor iedereen ter wereld een absoluut voorrecht om voor jullie heiligdom te spelen. Hoop echt dat-ie naar een andere club gaat (behalve Psg). Het lijkt wel een kerk.

12 juni 2019 om 17:13

Tja als el Salvador (JC) daar gespeeld heeft is het niet zo heel vreemd dat het wel een kerk lijkt 😉

Woest zijn omdat een speler zijn opties open houdt en zijn mogelijkheden verkent i.p.v. blind te tekenen bij zijn droomclub. Beetje flauw vind ik. Doe je voorstel, te nemen of te laten, maar doe dan niet zo kinderachtig omdat de speler in kwestie wil kijken welke andere opties er zijn. Ik hoop niet dat de ligt bij psg tekent maar Juve en Bayern vind ikzelf ook prima opties voor hem. En zelfs united zou ik interessant vinden.

Barca heeft toch gewoon gelijk? Ik zou me ook niet laten piepelen door een talentje van 19. Wereldtalent ja, maar daar zijn er genoeg van geweest die het niet gered hebben. Golden boy idem dito. Er is geen enkele garantie. Mensen doen hier net alsof barca blij mag zijn met de interesse van zijne koninklijke hoogheid de Ligt maar dat slaat nergens op. Je maakt me ook niet wijs dat hij er nog helemaal niet over nagedacht heeft. Hij is gewoon een spelletje aan het spelen. En dat is zijn goed recht. Maar ik snap barca volkomen dat ze er op een gegeven moment klaar mee zijn. Ze hebben duidelijk laten weten dat ze hem graag willen. Op een gegeven moment is het klaar.

12 juni 2019 om 15:32

De transferwindow is sowieso niet open, dus hij hoeft nog niet eens te beslissen. Niemand heeft een akkoord met Ajax, dus is er ook nog niks concreet. Om basis waarvan moet hij dan een beslissing nemen? Kiest hij voor Barca en ze komen er niet uit, is hij teleurgesteld. Doet Barca geen bod, hoeft hij er niet eens over na te denken. Barca loopt herrie te schoppen, terwijl zij de verkeerde volgorde aanhouden!

Edit: Ik denk niet dat Barca een akkoord heeft met Ajax, ook al staat het in de tekst.

Persoonlijk zou ik voor Barça kiezen.
Top 3 daar is real, Atletico en Barça en de clubs daaronder zijn geen zekerheid dat je die wint dus kortom elke week tegenstand.
Bij Psg is het alleen maar Psg en ben je jaar in jaar uit in januari al kampioen

Ah gossie, is het grote Barca boos omdat een speler zijn opties bekijkt en een zo goed mogelijke deal er probeert uit te krijgen!? Maar spelers benaderen en zorgen dat ze weg willen bij hun club is de normaalste zaak van de wereld. Ik hoop dat spelers in gaan zien dat Barca helemaal niet het Walhalla is. Wanneer Messi vertrekt, stort het als een kaartenhuis in elkaar (zie Real). Gewoon kiezen waar jij je het beste bij voelt. Mocht dat Barca zijn, prima. Maar laat je niet onder druk zetten door een club om voor hun te kiezen.

De keus PSG is imo de minst interessantste optie van allemaal, maar ja.. als hij en Mino dat willen.
Prima.
De meest interessantste leek me eigenlijk een Juve.
En wat Barca betreft, als ik hun was zou ik het ook laten varen.
Het enige dat ze doen is Mino in de kaart spelen en of zich zelf in de voet snijden.

Als ik Barca was had ik gedacht dit is het en anders ga je maar mooi ergens anders heen. Hun moeten hun selectie ook op tijd klaar hebben lijkt mij.

Matthijs moet lekker zijn eigen keuze maken en zich niet onder druk laten zetten. Zou wel een beetje kinderachtig van Barcelona zijn. De transferperiode is nog maar net begonnen. Laat die jongen toch even nadenken wat hij wilt. Het begint een ware soap te worden nu. Afwachten is het enige wat we kunnen doen.

Nee Barcelona dat dat "woest" is? Je hebt nog geen eens een persoonlijk akkoord met de Ligt. Hij heeft meerdere aanbiedingen en blijkbaar is Barcelona minder dan andere aanbiedingen. Vind het heel verstandig dat hij niet meteen een beslissing maakt. Het liefst zie ik hem natuurlijk naast van Dijk staan bij Liverpool of welke club dan ook. Echter zal dit niet het geval zijn, dan is Juventus naar mijn idee de mooiste keus. Bij Barca is alles gericht op Messi en het houd één deze jaren een keer op. Dan krijg je het zelfde als bij Real. Deze drama zul je niet snel bij Juventus hebben de komende jaren.

Barcalona moet zich maar eens achter de oren krabben. De Ligt doet niks verkeerd en het uitoefenen van druk werkt alleen maar tegen. Zeker na al die achterbakse transfer acties die Barcelona al de laatste jaren heeft gedaan.

Misschien moet vz gewoon stoppen met al die roddelberichten uit het buitenland. Elke dag 4-5 berichten over De Ligt en de ene dag trekt hij naar Juve, dan weer United, dan toch Barcelona en dan misschien weer PSG. Misschien verstandig om alleen Nederlandse pers te volgen hier in...

12 juni 2019 om 15:44

Ja, want die hebben altijd gelijk! Zie je De Jong in een PSG shirt spelen volgend seizoen? Er moeten sowieso minder roddels geplaatst worden, maar het zorgt wel voor kliks.

Wisten jullie wel dat Barca alleenrecht heeft op de grootste talenten ter wereld. Als Barça beslist dat ze je willen hebben heb je eigenlijk geen keuze meer kijk naar Neymar destijds die wist dat ie in de schaduw van Messi zou lopen en is desondanks toch naar Barça gegaan omdat ze iets in ze drankje hadden gedaan denk ik .. waarom zou je anderhalf jaar later anders naar PSG gaan? Geld? Dat hebben ze overal in de wereld. Nu heeft die jongen een psychose en vervalt ie in afkeurend gedrag. Mathijs 1 advies niet naar scientology van de voetbalwereld.. want ja in Amsterdam zijn we arrogant maar we weten wel precies hoe groot we zijn in Barcelona denken ze soms dat ze groter dan de wereld zijn. Neem gerust je tijd jongen en mocht er niks tussen zitten wat goed voelt blijf nog gerust een jaartje of 10 jaar als je dat wil.. onze held ben je sowieso!

Blijf lekker weg, pure geldwolf.
Genoeg getalenteerde CV's die wel willen komen. En daarnaast hebben ze toch juist aanvallers nodig?? Vol gaan voor Sané, Neymar of Mbape aubb!

Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom dit allemaal zo lang moet duren. Ik vrees dat De Ligt toch niet zo'n brave jongen is. Het is gewoon een ordinaire geldwolf. Ik ben het ditmaal helemaal eens met JC. Je wilt graag voor Barca spelen of niet.

Mss dat hijzelf wel heeft gereageerd maar er nu een mooie wending aan gemaakt is om de boel te redden en hij dus ineens is gehacked. Het zijn maar ideeën maar dat was het eerste waar ik aan dacht.

De tekst klopt gedeeltelijk niet: Bayern Muenchen heeft namelijk, zoals het een professionele topclub betaamd, in een persoonlijk tel. gesprek met De Ligt aangegeven dat het afziet van het aantrekken van betrokkene. Dit is hoe jet hoort, een topclub waardig!

Kijk deze soap is al maanden gaande. Zoniet langer zelfs. De Ligt is nu klaar met de competitie. Ik vind dat hij nu ook ff duidelijk mag maken waar zijn toekomst zal liggen. De Ligt weet dat Barca hem wil hebben. Als jij als speler ook naar daar wil gaan, wat belet je nog om jou zaakwaarnemer daar zo snel mogelijk werk van te laten maken? Je gaat zoveel meer verdienen als wat je bij Ajax kreeg. Dan kan je me nooit vertellen dat je daar niet tevreden mee bent. Wat kunnen die paar tonnen verschil jou op dit moment schelen wat je bij een andere club meer zou krijgen. Het gaat toch nu om het sportiefplaatje? Wie ben ik, maar weet bijna 95% zeker dat hij een basisplaats bij Barca zal bemachtigen.

12 juni 2019 om 16:44

Misschien wil hij speeltijd en spreekt Barca te weinig vertrouwen uit. Ook laten ze zien niet 100% voor hem te willen gaan. En misschien zijn er andere teams die hem een basisplaats kunnen garanderen. Barca en de hele Spaanse competitie begint langzaam minder te worden. Ronaldo is weg en Messi wordt ook weer een jaartje ouders. Puur voor het sportieve plaatje zou hij naar Engeland moeten gaan want die gaan de komende tijd heersen als competitie. En dan ook nog de mogelijkheid om bij Man city te spelen onder Guardiola zou ik dat voor hem de meest verstandige keuze vinden als ze hem bij Man city speel minuten beloven.

Logisch dat Barcelona woest is. Maandenlang onderhandeld en Matthijs en zijn posse houden ze aan de lijn. Ongelofelijk wat een geldwolv is het ook.

Ja tekenen en gauw! Word die berichten wel zat nu! Straks krijgen we juffrouw Jannie van de toiletten dat ze het jammer vind.

Wie bepaalt eigenlijk waar de ligt heen gaat? Raiola of de ligt zelf. Kolere... je zult maar overgeleverd zijn aan zo'n figuur. Ach, waar je maar t meest binnen kunt harken waarschijnlijk. Lekker bij psg spelen, mssch wordt je wel kampioen van frankrijk....(met 30 pnt voorsprong). Wel n uidaging....

12 juni 2019 om 16:48

Ja want buiten Real Madrid (dat op z'n gat ligt) is de Spaanse competitie zoveel sterker?

12 juni 2019 om 17:15

Ja. Je onderschay de spaanse competitie heeeeel erg zwaar hiermee

12 juni 2019 om 17:16

Ik denk dat Real heel wat meer mogelijkheden heeft om t barca volgend jaar lastig te maken dan welke Franse club ook vs. Psg. En daar komt bij ; Ook Neymar heeft t na 1...2....? seizoenen daar al weer gehad. Iets met hangende pootjes terug. Zegt veel. En 1 of 2 jaar..? Echt geen idee. De franse competitie boeit me totaal niet. Net als velen hier.

12 juni 2019 om 17:35

Mij bevalt de Franse competitie wel. Op PSG na, is het grote strijd wie er tweede wordt. Er zijn veel clubs die het kunnen halen. Waar Spanje al jaren dood saai is. Kijk je naar Barcelona, Real of Atletico en misschien nog Sevilla van tijd tot tijd en je hebt alles wel gezien. Daarna zakt het niveau verschil gigantisch en zouden menig club moeite hebben in de Franse competitie.

Vooral omdat ze daar een stuk harder spelen. Word echt misselijk hoe vaak er in Spanje wordt gedoken en geklaagd bij de scheids. Nergens maar dan ook echt nergens anders zie je dit zo veel als in Spanje.

Geloof dat PSG deze clubs lastig genoeg maakt. Kost alleen tijd voor de rest om er ook bij aan te sluiten.

De Ligt bepaald uiteindelijk waar hij heen gaat. Het is tenslotte zijn handtekening die uit maakt. Raiola draagt hem alleen voor bij clubs en is woordvoerder voor hem.

Als je de clubs voor het uitkiezen hebt dan maak je toch geen keuze op basis van een paar duizend meer of minder. Ik zou voor de club kiezen voor wie ik het liefst uit kom in een mooie competitie. Binnen qua geld ben je toch wel. PSG houd hem gewoon 5 jaar binnen boord, speel je in een competitie die nergens over gaat. Barca, real, juve of man c, daar zou ik tussen kiezen. Wel opvallend dat de ligt meer geld gaat kosten dan de Jong, en ook meer wil verdienen. Misschien heeft Ajax hem iets te vroeg verkocht, was meer uit te halen.

Laat Barca dan dat zelfde spelletje spelen. Snap dat je na maanden lang onderhandelen een keer duidelijkheid wil hebben. Gooi eens een bericht in de media dat als de Ligt niet snel een beslissing neemt ze doorschakelen naar een alternatief. Hoeft dan niet zo daadwerkelijk zijn maar denk dat je daar meer mee opschiet. Dit komt erg zwak over vind ik. Geef de ligt eens ongelijk overigens? De top van Europa wil hem dolgraag hebben. Kun je een hoop uit halen als je dat slim speelt

Gewoon even wat links naar cryptovaluta er achteraan posten, en je kunt zeggen dat je gehackt bent.

Overigens kun je wel zeggen dat De Ligt er een 'verdedigende' tactiek op nahoudt. Hij laat de tegenstanders komen, en loert op een moment dat hij toe kan slaan.

De Ligt wilt gewoon naar een club die hem goed betaald en garantie op speeltijd biedt. Zo simpel is het.

Barça kan beter afhaken voor de ligt. Net als Piqué, Umtiti en Lenglet, 3 trage verdedigers !!! Daar bovenop nog eens Alba en Roberto niet van de snelste. Hoe dikwijls zijn die twee er al niet afgelopen !!
Voor 75 miljoen kan je 2 snelle verdedigers kopen. Zeker Semedo houden , maar aan De Ligt is al te veel energie verloren, laat hem maar naar PSG gaan.
We kopen beter Mbappé !!

12 juni 2019 om 17:43

Alba niet van de snelsten????? Hhhhhmmmmm je hebt het toch over tgv Jordi Alba hé???

12 juni 2019 om 17:56

niet gezien hoe hij eraf gelopen werd door Bale ? Of recent tegen liverpool ? En dat gebeurt nogal veel !! Alleen vertrekt hij wel iets rapper zodat het niet opvalt. Het is een rappe trage.

Als ik Barça was dan zou ik de stekker eruit trekken. Cruijff had groot gelijk. Heel graag of anders helemaal niet

12 juni 2019 om 17:05

Idd maanden lang over een transfer doen is te lang. Ajax wil barca wil dus in principe als de ligt ook wilt dan ben je dr so uit.

12 juni 2019 om 18:32

Maar als die jongen pas nu gaat nadenken over wat hij wilt? Dan zal je als club toch even moeten wachten ?

Waarom moet het zo lang duren. Wil de zaakwaarnemer meer geld, of de Ligt.
Het begint te lijken op een echte soap. Of zal hij bij ajax blijven.

De ligt wil het liefst met het salaris vn PSG bij Barca spelen. Hij moet helaas kiezen.

Als poëet van het eerste uur wil ik alleen maar zeggen: “De Ligt verkoopt zijn ziel aan de duivel”! De tijden van slavernij en emancipatie zijn voorbij, we leven in een democratie, een tijd waarin er een grondwet is vastgelegd en waar vrijheid van meningsuiting een goed recht is. Als t hart van De Ligt bij voetbal, bij cultuur, bij historie , bij fans, bij weerstand had gelegen ...... had hij wel voor Barca, Liverpool gekozen en niet voor PSG. Ik laat dan buiten beschouwing welke voorwaarden, premies en contractuele afspraken De Ligt heeft met Raiola........

Whahaha wat valt die jongen toch van zijn voetstuk als hij naar pakweg PSG zal gaan. Liever miljoenen minder en voor Barcelona en met Messi spelen dan voor 20 miljoen per jaar tekenen voor PSG en spelen in Lique1 en dagelijks te maken krijgen met dat nare mannetje Neymar.

Feit dat hij nu nog niet getekend heeft bij Barcelona en nog moet nadenken tijdens zijn vakantie, duidt op inderdaad een geldwolf. Sportieve aspect zou zwaarder moeten wegen.

12 juni 2019 om 17:39

Of hij wacht op andere clubs zoals City, Man U, Juventus, Liverpool misschien zelfs Bayern? Bij Barca sta je ook in de schaduw van Messi en dat houd een keer op.

Heeft het wat te hoog in zijnen bol. Mag wegblijven hoor. Te zwaar overschat.

Denk dat hij er goed aan doet om nog een jaartje bij Ajax te blijven..... weer dik 50 wedstrijden spelen om zo in de competitie en Europees extra ervaring op te doen.... Risico dat hij bij Barcelona of een andere club na een slechte wedstrijd op de bank terecht komt moet hij op deze leeftijd niet nemen.... nu eerst zoveel mogelijk voetballen...

Ik heb zin in de volgende aflevering van Goede de Ligt, slechte de Ligt. Hij mag eisen wat hij wil, als club A hem dit niet geeft en club B wel gaat ie toch naar club B? Moet je niet zo kinderachtig doen, dat zijn gewoon zaken.

Barcelona had verwacht dat hij na de finale een keuze zou maken maar de ligt had gecommuniceerd dat hij eerst op vakantie gaat en dan een keuze maakt. Als dat gemeld is waarom is Barca dan gepikeerd?
Beetje stemmingmakerij lijkt dit wel dit soort nieuwsberichten.

Laat die jongen even rustig nadenken over zijn toekomst is toch mooi dat hij zich tijdens een seizoen daar niet over beslist en netjes wacht tot na het seizoen.

Moet eerlijk zeggen dat ik t ook niks vind. Als een speler niet kan kiezen, dan niet, blijf lekker weg. Barca heeft ook genoeg opties achterin lijkt me al vind ik Lenglet geen topper.
Irritatie lijkt me volkomen logisch.
Of je twijfelt over kansen of over geld. Laatste zal Raiola meer doen en als t aan de kansen ligt, lekker ergens anders heen gaan

Logische dat ze geirriteerd zijn. Hij heb het hele jaar kunnen nadenken wat die wil gaan doen of heen wil gaan, slaat nergens op dat die nog steeds geen duidelijkheid geeft.

De Ligt moet lekker doen waar hij zin in heeft. PSG speelt sowieso leuker voetbal dan Barca de afgelopen 2 jaar en daar speel je ook met geweldige voetballers als Neymar en Mbappe samen. als je dan ook nog eens flink geld kan verdienen lijkt PSG me echt geen verkeerde club

komisch ook dat iedereen Raiola weer de schuld geeft. toen Kluivert weg wilde was het een geldwolf maar als heilig boontje De Ligt flink wil cashen is het de schuld van Raiola

Raiola doet gewoon waar zijn spelers hem voor inhuren en dat is een heel dik salaris voor ze binnen halen. niet meer en niet minder

Als jullie hem zo graag willen hebben moet je hem net zoveel of meer als PSG bieden vind ik. Gewoon gierig en ik snap heel goed dat De Ligt nog even in alle rust wilt nadenken over wat de beste vervolgstap is. Hij heeft één club en dat is Ajax en voor de rest wilt hij naar de club die sportief en financieel gezien het aantrekkelijks is. Ook zicht op een basisplaats is voor hem belangrijk. Je gaat na die goeie seizoenen bij Ajax natuurlijk niet genoegen nemen met een reserverol. Anders is bij Ajax nog een jaartje blijven een betere optie!

Met Mbappe en Neymar heeft PSG de toekomst, terwijl Barca verleden tijd is. Bovendien past De Ligt beter in de Franse competitie. Daar krijgt hij minder te maken met schwalbes van spelers die het fysiek niet kunnen winnen van hem

ligt geheel aan barca
die willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
ze hebben ajax nog nooit geholpen.

De graag of niet houding slaat nergens op. Als een andere partij meer wil bieden dan is dat die jongen zijn goed recht. Ik vind het wel mooi dat Barca niet iedereen meteen kan binnenhalen als ze interesse tonen. Je mag best een beetje respect tonen naar andere grote clubs met dezelfde ambities.

Ik geef ze gelijk. Teken gewoon bij Barça. Doe niet zo belangrijk

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren