Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Gaal: ‘Frenkie de Jong had betere keuzes kunnen maken’

Laatste update:

Louis van Gaal denkt niet dat Frenkie de Jong er goed aan heeft gedaan om Barcelona te kiezen als zijn nieuwe club. De oud-trainer van de Spaanse grootmacht vraagt zich bij De Tafel van Kees hardop af of de middenvelder aan spelen toe gaat komen in het Camp Nou. Ook Marco van Basten heeft zijn twijfels en denkt dat De Jong op de bank terecht kan komen.

“Ik denk dat hij het daar heel moeilijk krijgt. Niet alleen omdat hij een andere rol gaat krijgen. Hij moet eerst spelers eruit spelen”, aldus Van Gaal. “Hij heeft het geluk dat Barcelona in de halve finale van de Champions League is uitgeschakeld, dan is de status van de spelers anders. Maar ik vind het een geweldige speler en ik denk dat hij kan bijdragen aan dit Barcelona. Maar ik vind Ivan Rakitic ook een geweldige speler. Arturo Vidal vind ik ook geweldig. Hem wilde ik nog kopen bij Manchester United, vijf jaar geleden. En Arthur heb je ook nog.”

“Ik vind dat je als speler keuzes moet maken waarbij je kijkt waar je aan spelen toe kan komen. Of dat bij Barcelona het geval is? Ik hoop het voor hem, want op zijn leeftijd moet je altijd spelen”, vervolgt Van Gaal, die denkt dat De Jong beter voor een andere club had kunnen kiezen. “Hij had betere keuzes kunnen maken. De hele wereld zit op Frenkie de Jong te wachten. Zo positief ben ik wel over hem”, aldus Van Gaal, die niet laat weten welke club De Jong beter had kunnen kiezen. “Ik weet niet welke clubs hem gevraagd hebben. Ik ga niet praten over iets wat ik niet weet.”

Ook Van Basten heeft zijn twijfels bij de keuze van De Jong. “Het is doodzonde als hij niet aan spelen toe gaat komen. Als het hem wel lukt, dan heeft hij een geweldige keuze gemaakt”, aldus Van Basten. Bosz snapt de keuze van De Jong voor Barcelona wel. “Als je de kans krijgt om met Lionel Messi te spelen, dan was ik ook gegaan. Maar toch moet je naar jezelf kijken.”

Bosz werkte als trainer van Ajax samen met De Jong en vindt dat de middenvelder zich sterk heeft ontwikkeld. “Hij heeft een ongelofelijke progressie geboekt, met name zonder bal. Dat had ik niet verwacht. Als ik zie hoe hij positioneel verdedigend staat... Misschien heeft het er ook mee te maken dat hij centraal achterin heeft gespeeld. Daar heeft hij op de training bij mij ook vaak gestaan. Bij Barcelona kan hij misschien nog een stap maken.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

We gaan het zien. Je koopt geen speler voor 80 miljoen om de bank warm te houden. Frenkie gaat meer dan genoeg kansen krijgen volgend seizoen. Ik denk dat hij prima mee kan.

2 juni 2019 om 11:12

O nee? Zeg dat maar tegen Coutinho of Dembele

2 juni 2019 om 11:18

Die spelen toch allebei regelmatig? Coutinho start bijna elke wedstrijd. Dembele maakt bijna iedere wedstrijd minuten. Dus wat bedoel je nou precies?

2 juni 2019 om 11:22

Dat was lang niet altijd zo en daarbij gaat het in de discussie natuurlijk om een basisplaats. Beide jongens van meer dan 100 miljoen zijn geen vaste basisspelers.

2 juni 2019 om 11:24

Die zul je altijd moeten verdienen ja bij Barca tenzij je Messi heet. Is dat zo gek dan bij de absolute top?

2 juni 2019 om 11:26

Ik vind dat niet gek, maar als je dat zegt dan maakt het bedrag waar jij naar verwees toch geen verschil?

2 juni 2019 om 11:28

Dat houdt in dat hij kansen gaat krijgen en voldoende minuten gaat maken om zich te bewijzen. Het is aan hem om te overtuigen. Je komt anders binnen als man van 80 miljoen als dat je binnenkomt als een Boateng.

2 juni 2019 om 11:32

Ja dat is heel gek. Want als een club 100+ miljoen neer telt voor een speler dan is het meer dan normaal om te verwachten dat die naar zijn waarde presteert.

Als je een telefoon koopt van 1000 euro dan verwacht je toch ook dat die kwalitatief het beter doet dan eentje van 100euro...

2 juni 2019 om 11:32

Dat is allemaal logisch, maar het komt er dus op neer dat je het iedere dag moet tonen en dat ze allemaal kansen zullen krijgen ongeacht het bedrag?

2 juni 2019 om 11:34

Ja, je moet het iedere dag tonen. Nee, je krijgt meer krediet als je voor veel geld bent gekocht.

2 juni 2019 om 11:36

Dat ze beiden niet onbetwist zijn, maar zelfs voor meer geld zijn gekocht dan de Jong. Ze hebben ook genoeg wedstrijden gehad dat ze niet speelde of invielen en daar doelt Ryjuu op. De Jong wordt niet zomaar onbetwiste basisspeler.

2 juni 2019 om 12:17

Er is maar 1 positie waar Frenkie het meest tot zijn recht komt en dat is de positie van Busquets. De vraag is of hij kansen krijgt op die positie.

2 juni 2019 om 12:18

Daar heeft Van Gaal het toch niet over. Jij heeft het over zijn ontwikkeling. En je kan nou niet zeggen dat ze beter zijn geworden

2 juni 2019 om 11:13

is dat een beetje wat met martial is gebeurd, van gaal aankoop? coutinho is ook niet onbetwist bij barca. 1 ding is duidelijk: frenkie moet regelmatig spelen komend jaar, anders verkeerde keuze.

2 juni 2019 om 11:18

Ja hij gaat vast wel naar het EK maar hopelijk wel met veel wedstrijden in de benen.

2 juni 2019 om 13:29

Niet onder van Gaal als je dat bedoelt.

2 juni 2019 om 11:34

Opzich is 80 miljoen niet eens zó veel voor een Barcelona Transfer. Het is een appel en een ei vergeleken met Coutinho en Dembele.

2 juni 2019 om 11:58

Als je goed genoeg bent, speel je in mijn ogen. Frenkie-Artur-Rakitic/Busquets is gewoon een geweldig middenveld

2 juni 2019 om 13:04

Eerst moet een vervanger voor Valverde komen. Frenkie zal op de plek van Busquets komen. Die heeft moeite als er teveel ruimte om hem heen is aangezien hij geen snelheid heeft en Barca niet meer dominant speelt. Halfjaartje leren van Busquets en daarna overnemen. Zou mooi zijn.

2 juni 2019 om 13:12

Dat is een feit. Over Busquets, denk dat hij wel nog even meekan maar wil dat we hem herinneren als de held die hij is en hoop dat ie niet te lang doorgaat als je snapt wat ik bedoel

2 juni 2019 om 13:35

Tja, je zou ook niet verwachten dat een speler die minstens 120 miljoen euro en maximaal 160 miljoen euro kost (philippe Coutinho) niet onomstreden is. Dat is niet echt een hele betrouwbare graadmeter om te bepalen of een bepaalde stap een slimme is.

Met het oog op de toekomst is het een goede stap, maar De Jong zal wel hard moeten werken om een vaste waarde te worden en het is de vraag of dat aankomend seizoen al lukt. Hij is zeer getalenteerd, maar heeft nog wel het 1 en ander te leren.

frenkie de jongs toekomst hangt af van hoe snel hij zich zal bewijzen op de trainingen en in de wedstrijden, en messi's invloed binnen de selectie. als lionel zich koest houdt en vriendjespolitiek niet meer de boventoon voert, dan zal busquets regelmatig moeten banken en krijgt de jong vanzelf zijn kansen.

2 juni 2019 om 11:19

Een middenveld met Arthur, Bisquets en De Jong is op papier om van te smullen. Echter, Rakitic is ook erg goed (al ben ik niet per se groot fan van die man). Erg benieuwd.

2 juni 2019 om 11:22

Nou nee, denk je dat Messi op deze manier wil spelen zoals barca nu speelt? Jij zegt dat die invloed heeft wie er basis staat. Waarom maakt de coach dan altijd slechte keuzes kwa basis? Denk jij dat Messi liever speelt met bijv Vidal dan Arthur?

2 juni 2019 om 11:34

ja dat denk ik. waarom kwam martino als trainer naar barca, de man die het nergens had bewezen en een totale flop bleek te zijn. ook onderschat jij de kliek pique, alba, busquets, messi. pique is een totale ambtenaar die meer bezig is met een spelletjes bedrijf samen met zijn broer, dan met trainen en voetbal, busquets en alba schutteren wekelijks, en toch staan ze basis op basis van de kliek.

Nou ik geloof dat Frenkie zeker zijn mannetje gaat staan.
Dat heeft hij in de Interlands tegen de grote landen bewezen en tijden de CL campagne.
Ondanks zijn leeftijd oogt hij al heel matuur en is hij nuchter.

Ik zie niet in waarom hij die concurrentie niet zou kunnen aangaan.

2 juni 2019 om 11:24

Valverde kiest alleen maar voor de oude garde, hoe slecht ze ook spelen. Onze beste middenvelder was dit seizoen Arthur en zelfs hij werdt elke wedstrijd gewisseld en had bovendien in de laatste wedstrijden zijn basisplaats verloren. Als valverde weggaat gaat Frenkie een echte kans krijgen, maar zo lang hij aan het roer zie ik Frenkie banken

2 juni 2019 om 13:38

Het gaat er niet om of hij zijn mannetje al staat, maar of hij er al klaar voor is om te kunnen concurreren met de huidige middenvelders (basisspelers) van Barcelona. Het is altijd afwachten hoe zoiets uitpakt bij een club als Barcelona.

Als je niet gaat praten over iets dat je niet weet omdat je niet weet welke mogelijkheden er waren, hoe durf je dan te zeggen dat hij betere keuzes had kunnen maken. Wat een domme uitspraak.

2 juni 2019 om 11:33

Kwestie van begrijpend lezen: hij bedoelt dat hij geen specifieke clubs kan noemen aangezien hij niet weet welke aanbiedingen Frenkie kreeg. Maar naar Barca gaan puur omdat het Barca is, is niet goed ... zijn kans op spelen is veel kleiner dan bij een andere club is wat Louis bedoeld. En dat is waar ... een City of een PSG hadden ook interesse, zij zouden waarschijnlijk het team om Frenkie heen gebouwd, waar hij bij Barca slechts 1 van de toppers is en Messi de bepaler is. Op zijn leeftijd kun je eigenlijk niet gokken qua speeltijd. Dát is wat hij bedoelt en hij heeft nog gelijk ook. Hij zegt niet dat hij het niveau niet aan kan ofzo. Hij is niet onbetwist basisspeler daar. Geen enkele reden om zo spastisch te reageren. LvG heeft een sterk punt in deze.

2 juni 2019 om 12:08

@Savano, bij City een team om Frenkie heen bouwen?? Bij City weet je helemaal nooit zeker of je speelt met die goede maar gekke coach. Dit zijn zulke non argumenten van Louis. Hij was niet bij de gesprekken en als speler zal hem vast verteld zijn dat hij genoeg speeltijd krijgt. Dan ga je ook kijken naar type voetbal, grootte club, welke spelers spelen er, wat voor land. Lijkt mij dat Frenkie heel gied zijn eigen keuze kan maken.

2 juni 2019 om 13:51

Wanneer je goed begrijpt wat van Gaal zegt dan is het dat hij niet weet welke andere clubs er voor hem zijn geweest. Nou, dan kan je dus ook niet zeggen dat hij betere keuzes had kunnen maken. Zo moeilijk is dat niet. Alleen bedenk jij er allerlei andere ‘argumenten’ bij die helemaal niet gezegd zijn. Ik ga af op wat van Gaal zegt en dan is zijn statement ongefundeerd.

2 juni 2019 om 13:41

Het is toch niet zo moeilijk om te begrijpen wat Van Gaal bedoeld? Hij wil geen specifieke clubs uitlichten omdat niet bekend is welke clubs ook daadwerkelijk concreet waren voor De Jong.

Verder is dat wat hij zegt gewoon heel logisch. Er zijn grote clubs die minder goed in de middenvelders zitten en dan speel je je makkelijker in de basis. Bij Barcelona is de concurrentie heviger en loopt hij het risico dat hij (in ieder geval aankomend seizoen) geen basisplaats heeft.

Denk dat het wel goed komt, zeker van Vidal ben ik niet onder de indruk....daarnaast is er niks mis met een beetje rouleren.

2 juni 2019 om 13:47

Vidal heeft een hele andere rol in het veld en brengt vooral fysieke kracht en dynamiek met zich mee. De Jong moet het hebben van zijn natuurlijk talent, zijn overzicht en zijn vermogen om ook verdedigend zijn mannetje te staan (althans in de rol bij Ajax). De kans is dus best groot dat hij ook zal moeten concurreren met Busquets, Arthur en misschien met Rakitic.

Gezien de minutenverdeling kun je best concluderen dat Busquets en Rakitic sowieso verzekerd zijn van een basisplaats en dan is het dus maar afwachten hoeveel indruk De Jong in zijn eerste maanden maakt.

Ben het hier persoonlijk wel mee eens. Denk dat een Dortmund, Spurs, United, Atletico, Valencia of Sevilla of zoiets dergelijks een betere tussenstap was geweest. Maar de meeste van deze clubs zou niet het gewenste bedrag hebben kunnen neerleggen. En dat geroep van och voor deze prijs is hij toch geen bankspeler: dat is helaas bullshit. Kijk naar een Coutinho, Dembele, Malcolm, Semedo etc. Lange na niet altijd basis.

2 juni 2019 om 11:21

Allemaal leuk en aardig de clubs die jij opnoemt.

Maar als Barça en PSG met een zak geld voor de deur staan. Kun je dat moeilijk weigeren als je ambities hebt.

2 juni 2019 om 13:50

Als De Jong net zoveel minuten maakt in zijn eerste seizoen als Coutinho dit seizoen heeft gedaan, kun je gerust stellen dat De Jong een heel succesvol eerste seizoen heeft gehad. Coutinho is dan wel niet onomstreden, maar hij heeft toch 3.345 minuten gespeeld dit seizoen.

Voor wat Coutinho heeft laten zien, kun je gerust stellen dat je wel degelijk de kans krijgt bij Barcelona (vooral als je een dure speler bent). Coutinho heeft namelijk de impact van een speler van 20 miljoen euro, terwijl hij 6 tot 8 keer zoveel heeft gekost.

Rakitic & Vidal zijn andere types maar Arthur vind ik wel een hele goeie. Ze kunne ook met busquets-de jong-arthur gaan spelen

2 juni 2019 om 11:34

@alcantara91

wie gaat er voor de aanvallende inbreng zorgen dan op je middenveld? dit zijn alle drie controlerende spelers

2 juni 2019 om 11:43

Klopt! Vidal/rakitic zijn ook niet creatief maar wel gevaarlijk rondom de 16.
Maar antw op je vraag: Messi, zoals altijd😛
Of je speelt een 4/3/1/2 met messi achtrr suarez/griezmann( wanneer hij komt) , of dit prima gaat werken weet ik niet maar proberen kunnen ze alvast.. dembele vind ik ook erg sterk maar die moet puur op de buitenkant.

2 juni 2019 om 11:45

@alcantara91

je gaat een groot gat tussen je aanval en je verdediging krijgen met deze 3 spelers op je middenveld. dan ben je inderdaad weer volledig afhankelijk van de ingevingen van Messi. waarom speelt Barca niet gewoon met een nummer 10?

2 juni 2019 om 11:59

Zou ik ook altijd doen idd... zou coutinho daar zetten

2 juni 2019 om 13:54

Waarom zou dat niet kunnen? Zowel De Jong als Arthur hebben de kwaliteiten om een linie op te kunnen schuiven, terwijl ze alle drie een erg goed overzicht en een geweldige passing hebben. Met een Messi daarvoor heb je dus altijd iemand die de aanvallende inbreng verdubbelt.

Maar goed, ondanks dat het wel zou kunnen is het gewoon niet slim om de aanvallende inbreng terug te brengen tot 1 speler. Het is even afwachten hoe de stap naar Barcelona uitpakt voor de jongere middenvelders bij Barcelona.

De Jong wilt vaak met de bal gaan lopen. Iets wat Messi al doet. Ben bang dat De Jong idd snel op de bank terecht komt. Welk Nederlandse speler is voor het laatst basisspeler geweest bij Barcelona?

2 juni 2019 om 11:29

De laatste Nederlander die vast basis stond was in het tijdperk Rijkaard met Gio. Sylvinho was destijds de vaste stand in. De Jong zou met zijn kwaliteiten met gemak de gevestigde orde kunnen laten banken. Samen met Arthur kan er weer een dominant middenveld ontstaan.

2 juni 2019 om 13:58

De Jong loopt vaak met de bal op posities waar Messi nooit te vinden is (van verdediging naar middenveld). Dat maakt dus helemaal niets uit. De Jong is ondanks zijn ontzettend goede techniek en overzicht een dienende speler en die spelers heeft Messi liever om zich heen.

Verder maakt het niet uit wanneer we voor het laatst een basisspeler bij Barcelona hadden. Het gaat om de kwaliteiten van een speler en spelers met de kwaliteiten van De Jong hebben we al heel lang niet meer gehad. Dat is geen garantie op succes, maar we hebben in de afgelopen 10 jaar nou niet bepaald een geweldige generatie spelers gehad.

Als het gaat om keuzes kun je maar beter niet naar Van Gaal luisteren, zijn spelerscarriere is totaal mislukt en als trainer heeft ie ook genoeg verkeerde keuzes gemaakt

we gaan het allemaal zien. met een middenveld Busquets, Frenkie De Jong en Arthur kan je niet gaan spelen want dan heb je geen enkele aanvallende impulsen op je middenveld. wie van de drie gaat banken moeten we afwachten. Frenkie De Jong is een hele goede voetballer dus ik denk dat hij het wel kan gaan redden bij Barca

2 juni 2019 om 14:01

Henderson, Milner en Wijnaldum is nou ook niet bepaald een middenveld waar het rendement en de aanvallende inbreng vanaf spat. Het gaat om de balans in het elftal en die kun je op meerdere manieren invullen. Nu heb je wel degelijk een punt dat je dan drie controleurs opstelt, maar Arthur en De Jong hebben de kwaliteiten om een linie op te schuiven. Busquets is sowieso onomstreden.

2 juni 2019 om 14:42

@sirius

dat is denk ik ook de reden dat Liverpool na de winterstop een voorsprong van 8 punten heeft weg gegeven. in de wedstrijden waar je moeite hebt door de verdediging van de tegenstander heen te breken heb je vaak gewoon een creatieve middenvelder nodig

2 juni 2019 om 15:15

Ik denk dat Liverpool die voorsprong weggaf door vermoeidheid. City heeft gewoon een veel bredere selectie en kunnen rouleren zonder dat het pijn doet. Bij Liverpool gaat dat veel lastiger in elke linie.

2 juni 2019 om 17:04

@sirius

daar zal het ook mee te maken hebben inderdaad maar ik denk dat een creatieve speler als bv Fekir dit Liverpool voetballend gezien nog veel meer mogelijkheden kan geven

Misschien het eerste jaar een beetje tussen basis en bank om te ontwikkelen en uit te groeien tot vaste kracht. Dat lijkt me een ideaal scenario. Je kan niet garanderen dat het hem lukt, maar dat is topsport lijkt me. Daarnaast past het spel van Barcelona echt perfect bij hem.

2 juni 2019 om 11:37

@migi

doe maar niet. dan moeten mensen straks hetzelfde gaan zeggen over Frenkie De Jong als over Justin Kluivert als hij niet meteen basisspeler is bij Barca

Ik heb ook mijn twijfels. Ik heb geen twijfels over de kwaliteiten van De Jong. Ik vraag me gewoon hardop af hoe lang die Valverde nog blijft.... Ik bedoel, kijk eens naar Arthur en Alena. Ze zijn beide grote talenten en spelen geweldig voetbal, maar Valverde heeft het liefst Vidal, Busi en Rakitic staan. Over Puig wil ik niet eens beginnen.

Aan de andere kant kan een prijskaartje van 80mil. ervoor zorgen dat Valverde gedwongen kansen moet geven aan De Jong. We zullen het zien.

Hij zegt gwn iets wat heel normaal is niet omdat het de jong is is hij zeker van zijn plek bij Barcelona hij moet zich eerst bewijzen volgens mij denken de meeste in Nederland dat hij al binnen is en 100% een plek bij de eerste 11 heeft nou dacht het niet

Onzin, Frenkie is een verstandige jongen en weet heel goed wat hij doet. Het zal ongetwijfeld knokken worden in het begin, maar hij gaat het daar wel redden, daar heb ik geen enkele twijfel over. Het is nu al een topspeler en hij zal daar alleen maar beter gaan worden.

Als Barcelona zijn droomclub is, dan heeft hij goed gekozen. Keuzes met je hart zijn altijd goed. Hij gaat het daar echt wel redden, want hij geloofd in zich zelf.

Van Gaal heeft gelijk maar deze constatering is ook een beetje een open deur omdat de Jong herhaaldelijk heeft verklaard dat hij nog lang niet is uitgeleerd. Men vergeet gemakshalve dat hij nog maar 21 jaar is.

Zolang Valverde daar zit, vrees ij dar Frenkie de Jong weinig speelminuten gaat krijgen. Die waardeloze coach stelt alleen maar oudjes op in het middenveld.

Rakitic en Vidal zijn toch al 30 plus ? Volgens zijn redenering had hij beter voor Real kunnen kiezen. Daar valt meer te behalen, vanwege dat dramatische jaar.

Frenkie wordt ongetwijfeld gezien als 1 van de architecten van het toekomstige middenveld van Barcelona. Hij heeft specifieke kwaliteiten en daarom hebben ze ook 90 miljoen betaald. Rakitic en Vidal zijn beiden al wat ouder en bovendien totaal andere soort middenvelders. Hij gaat echt wel aan spelen toekomen met al die wedstrijden en hoeft zeker niet in zijn eerste seizoen al meteen onbetwiste basisspeler te zijn.

WE zullen het over paar jaar zien. Ik verwacht niet dat hij meteen basis zal staan maar wel regelmatig tot spelen toe komt. Je kunt hem denk ik pas na 2 seizoenen echt beoordelen.

Ik heb het bij barca Helemaaaal gehad met dynamische middenvelders.
Frenkie de jong is een verademing in dat middenveld van barca.
En als frenkie zijn eigen spelletje durft te spelen dan duurt het niet lang meer voordat het publiek ook gaat eisen dat frenkie in de basiss staat.

Rakitic heeft zijn beste wel gehad.

Als valverde hopelijk wakker is geschud gaat hij met frenkie en arthur op het middenveld spelen.
Misschien dat busquets dan ook beter speelt als hij middenvelders naasst zich heeft die de bal vast kunnen houden

2 juni 2019 om 17:19

Rakitic doet het beter dan Busquets, zelfs op de positie van Busquets zelf. Nee die gaat nog wel even mee. Ik denk dat De Jong eerder met Busquets gaat strijden om die plek.

Busguets- Frenkie- Rakitic.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren