Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Pochettino: ‘Ajax hoeft niet in actie te komen, het is niet eerlijk’

Laatste update:

De 33e speelronde in de Eredivisie is verplaatst naar 15 mei door de KNVB, zodat Ajax meer tijd heeft om zich voor te bereiden op het eerste duel met Tottenham Hotspur in de halve finale van de Champions League. Die luxe heeft de opponent uit Londen niet, want deze zaterdag staat de thuiswedstrijd tegen West Ham United op het programma.

“Het is een moeilijke kwestie en iedereen mag daar een mening over hebben”, wordt manager Mauricio Pochettino vrijdag geciteerd door verschillende Engelse media. “Ik ken de Premier League erg goed en weet dat de voetbalbond er alles aan heeft gedaan om ons te helpen. In Nederland wordt blijkbaar op een andere manier invulling gegeven aan het competitieschema. Feit is dat Ajax dit weekeinde niet in actie hoeft te komen en in mijn optiek is dat niet eerlijk.”

In een eerder stadium zette Danny Rose al vraagtekens bij het verplaatste duel van Ajax. “Ik kon het niet geloven, toen ik hoorde wat de Nederlanders deden”, aldus de verdediger in gesprek met de Daily Mail. “In deze fase van het seizoen slaat de vermoeidheid toe en helpt ieder beetje. Het zou fijn zijn als er in Engeland ook zo wordt gereageerd en wij worden geholpen. Uiteindelijk is het niet Tottenham tegen Ajax of Liverpool tegen Barcelona, maar gaat het om Engeland. We willen de Champions League niet alleen naar Tottenham halen, maar ook naar Engeland.”

Tottenham Hotspur en Ajax treffen elkaar op dinsdag 30 april in het onlangs geopende stadion van the Spurs. De returnwedstrijd in Amsterdam is acht dagen later, op woensdag 8 mei. Tussendoor speelt het elftal van Pochettino tegen Bournemouth (4 mei) en treedt Ajax een dag later aan in de finale van de TOTO KNVB Beker. Willem II is de tegenstander in De Kuip.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Weet je wat oneerlijk is; dat jullie een budget hebben dat 5x zo groot is als dat van de tegenstander.

26 april 2019 om 16:25

Tottenham brengt ook meer geld in het laatje dan Ajax qua televisiegelden. Snap niet wat hier zo oneerlijk aan is? Ajax heeft ook het grootste budget in de eredivisie, met jouw logica zijn zij dus ook oneerlijk bezig in de competitie. Beter nadenken voordat je automatisch in de verdedigingsmodus gaat.

26 april 2019 om 16:26

Vraag me af of dat na dit sprankelende CL-seizoen nog wel waar is, eigenlijk. Ajax is de CL-sensatie van het moment

26 april 2019 om 16:27

Mijn reactie moet je met een kleine knip-oog zien. Ik word moe van dat continue gezeur over wat oneerlijk is , focus gewoon op jezelf en ga aan de gang. Ajax heeft geluk dat ze een weekend vrij hebben, Spurs hebben geluk dat ze een selectie hebben met 20 spelers die bij Ajax in de basis zouden mee draaien.

Prima toch allemaal, we blijven allemaal maar hangen in da gejank

26 april 2019 om 16:29

Klopt, het is ook oneerlijk dat Ajax meer geld heeft dan een RKC. Dat is het punt dat we proberen te maken. Voetbal is nou eenmaal oneerlijk. Tottenham speelt in een grotere en zwaardere competitie. Nadeel is dat je minder vrij hebt. Voordeel is dat je 6x zoveel geld in het laatje brengt. Als ik mocht kiezen...

26 april 2019 om 16:29

Daarom blijft het ook oneerlijk. Want ajax speelt met 11 en Tottenham ook met 11. In england zijn ze niet eerlijk ten opzichte van nederland.

Want in Nederland betalen ze weinig aan ajax.
Ga je tegen me zeggen dat dit niet de probleem van Tottenham is omdat ajax minder tv geld krijgen! Dan zeg ik dat het ook niet probleem van Ajax is dat FA geen vrij wil geven aan Tottenham.

Ik ben een PSV fan, maar ik gun het ajax van harte. Want ik voel dat zij in Engeland begonnen met excuses zoeken.

26 april 2019 om 16:31

Dit slaat nergens op. Noem die 20 dan eens (zelfs als je de niet-fitte spelers meetelt komen ze daar niet aan), ben benieuwd..

26 april 2019 om 16:38

Lloris, Sanchez, Alderweireld, Vertonghen, Foyth, Rose, Trippier, Aurier, Dier, Wanyama, Sissoko, Alli, Eriksen, Son, Moura, Lamela, Kane, Janssen, Llorente.

Geen 20, maar toch een hele hoop die in de basis zouden staan

26 april 2019 om 16:46

Aurier, Rose, Trippier, Wanyama haha. Ja misschien in de afdeling blinde paarden op Duindigt.

26 april 2019 om 16:47

Nou van dat lijstje kan je er echt wel een paar schrappen hoor. Neem bijvoorbeeld Janssen al. Wie zou er plaats moeten maken voor hem? En jij wilt De Ligt inwisselen voor Alderwiereld? Spelers worden gewoon snel overschat als ze bij een grotere club spelen. Mensen kijken niet meer naar de voetballer, maar naar de club waar zij spelen. Frenkie de Jong wordt volgend seizoen als een nog betere speler gezien, omdat er Barcelona achter zijn naam staat.

26 april 2019 om 16:48

Jansen whahahahha. Son eriksen alli kane toby jan sanchez. Lloris zou kunnen maar onana is vergelijkbaar (soms zo goed en dan ineens alsof die er niet is). Sissoko misschien ook nog en dan houdt t wel op. Maar dat je jansen noemt geeft al aan dat je nauwlijks tottenham kijkt want dat is de ballenjongen

26 april 2019 om 17:01

Buiten een aantal bevriende ajacieden volgt in het buitenland niemand de spurs, dus of zij nou zo veel geld in het laadje brengen betwijfel ik ten zeerst

26 april 2019 om 17:07

Voeg Janssen, Dier en Llorente ook maar toe. Wat een matige spelers..

26 april 2019 om 17:08

Het gaat om het hele plaatje hé. De competitie wordt wereldwijd gewoon zeer goed gekeken.

26 april 2019 om 17:15

@kleinegeneraa7

haha waardheid als een koe. Ik werd uitgelachen toen ik vooraf aan Ajax - Juve postte dat ik De Jong beter vond dan welke middenvelder van Juve dan ook. Nu vindt iedereen dat. We praten de Eredivisie te snel omlaag. We weten specidieke kwaliteiten heel goed op waarde te schatten en te benutten hier in NL.

26 april 2019 om 17:48

Noem er eens 6 die in Amsterdam in de basis zouden staan? In Amsterdam staat gewoon een elftal professionele top voetballers op het veld met een waarde op 400 miljoen of meer, dat heeft Tottenham echt niet, het budget is wel vele malen groter maar dat gaat op aan salarissen, niet aan de spelers op het veld.
Appels met appels vergelijken is ook een kunst, maar in amsterdam zetten ze ook een eierschaal op het hoofd als het ze uit komt, ik heb altijd uit amsterdamse hoek begrepen dat dit alleen in Eindhoven zo was.

26 april 2019 om 18:25

Ajax heeft het nooit over oneerlijk. Engelse clubs moeten bovendien hun muil houden. Krijgen veruit het meeste geld. Ze kopen onze beste spelers. Hebben veel grotere selectie's. Bovendien, dat Ajax rust krijgt is een bijkomstigheid. Uitstel is er vanwege Europese regels en een verbod van de gemeente Doetinchem.

26 april 2019 om 19:30

Die Pochettini begint over oneerlijkheid. Zij hebben geld als wapen, Ajax de flexibele belangen van de Eredivisie. Eerlijke strijd toch? Omdenken met die hap.

26 april 2019 om 19:36

Son Kane Ali Eriksen samen 400 mill

26 april 2019 om 20:56

@frankd
Wat een domme opmerking. volgens transfermarkt
Spurs:
Kane 150 miljoen
Son: 65 miljoen
eriksen 85 miljoen
Alli 100 miljoen
Sanchez 45 miljoen

Ajax
De jong: 75 miljoen
De Ligt: 70 miljoen
Onana: 35 miljoen
Ziyech: 35 miljoen
Neres: 32 miljoen

Duurste 5 spelers van Ajax zijn 247 miljoen waard. Ali en Kane zijn bij elkaar al meer waard. de duurste 5 van Spurs zijn 445 miljoen waard.

26 april 2019 om 21:35

Ik denk dat je Neres een stuk hoger als 32 miljoen kan zetten.

26 april 2019 om 21:51

ik vertrouw transfermarkt meer dan niet objectieve leden hier op VZ

26 april 2019 om 22:05

Ja alleen de transfer markt is los geslagen.
Ajax staat in de halve finale met een groot aandeel van Neres ook.
Dus die ga voor veel meer weg als 32 miljoen hier wil ik later gerust op terug komen.

27 april 2019 om 01:19

Kromme vergelijking. Een selectie wat door de jaren heen gebouwd is vergelijken met de bond die een wedstrijd verplaats voor n club.

26 april 2019 om 16:26

En dat Ajax een budget heeft dat 10x zoveel is als een willekeurige andere club in de ED.

26 april 2019 om 16:27

Zie reactie hierboven. dank

26 april 2019 om 16:40

Gelezen! Goed antwoord.

26 april 2019 om 19:32

Ze zijn ook ergens begonnen, en nee, niet in de PL

26 april 2019 om 16:28

Maar het is ook oneerlijk dat ze geen winterstop hebben. En het is ook oneerlijk dat ze meer teams in de competitie hebben en dus meer moeten spelen. En het is ook oneerlijk dat ze 2 bekertoernooien mee moeten doen. En het is ook oneerlijk dat ze geen voorronde speelde. Man, man, waar kan die man zich druk om maken.

26 april 2019 om 16:30

zie reactie hierboven, dank

26 april 2019 om 16:29

Ajax heeft ook een groter budget dan de rest van Nederland. Dus dit is natuurlijk een argument van niks

26 april 2019 om 16:29

@ Le Papillon
Wel even bij vermelden dat Tottenham dit seizoen 100 procent minder heeft uitgegeven aan nieuwe spelers dan Ajax.

26 april 2019 om 16:30

Zie reacite hierboven, dank

26 april 2019 om 16:33

@ Emile Hesky G

Maar die spelers die er rond lopen, zijn die komen aanwaaien of zijn dat allemaal jeugdexponenten?

26 april 2019 om 16:57

Volgens de redenatie van Le Papillion zou PSG in de Franse competitie elke dag aan de bak moeten, omdat ze zo’n brede selectie hebben. Flauwekul zeg. Voetballers blijven mensen, en om een competitie zo eerlijk mogelijk te maken, moet een voebalbond ervoor zorgen dat er ongeveer evenveel rustdagen zijn voor alle teams. De KNVB heeft er dit jaar gewoon een potje van gemaakt. Is opzich niet zo kwalijk, omdat het niet vaak voorkomt dat Ajax zo ver in de CL komt. Neemt niet weg dat de KNVB volgend seizoen niet weer hetzelfde kunstje kan flikken, anders komt de UEFA wel met maatregelen

27 april 2019 om 00:42

Stop eens met die nietszeggende herhalende reactie. In Engeland lopen ze te huilen en niet in Amsterdam. Dank.

26 april 2019 om 16:30

Het is ook oneerlijk dat ze nu ineens in een nieuw stadion spelen! Snel terug naar wembley, competitie vervalsing!!

26 april 2019 om 16:32

Ajax heeft netto meer uitgegeven afgelopen zomer dan Tottenham in 2 jaar netto...

26 april 2019 om 16:34

zie reactie hierboven, dank

26 april 2019 om 16:46

Fijn dat je zo openstaat voor discussie en je mening ook kan onderbouwen met argumenten en feiten. Maarja zo gaat dat hier altijd op VZ. Op echte inhoud wordt niet gereageerd..

26 april 2019 om 16:53

Hierboven reageer ik inhoudelijk en onderbouw mijn eerste reactie. Daar mag je op reageren en zal ik verder reageren op jouw onderbouwing. Groet een van de zovele op voetbalzone

26 april 2019 om 17:04

Tsja, het is ook een non-argument Tilburg013. Sinds de komst van Eriksen en Vertonghen, later Alderweireld, bij Spurs heeft Ajax al een stuk of 5 keer een compleet nieuw team moeten bouwen met nieuwe leiders. Dat hoeft bij Spurs niet omdat ze de spelers kunnen behouden door ze enorme salarissen uit te betalen. Dat lijkt me wel iets oneerlijker.

26 april 2019 om 17:13

Daar gaat het toch niet om. Voor die spelers krijgt Ajax toch ook geld en het gaat om netto uitgaven. En daar heeft bijna elk team last van in het voetbal. Die krijgen vaak ook nog een fooitjes van hun spelers, Ajax krijgt tenminste nog flink wat geld. Afgelopen zomer heeft Ajax amper verkocht volgens mij hoor. Dan is eerder heel het voetbal oneerlijk. Kleine clubs moeten elk jaar een nieuw team in elkaar zetten met weinig geld omdat teams als Ajax de beste spelers weghaalt. Zo werkt het voetbal nou eenmaal. Dan is Ajax dus ook oneerlijk in de eredivisie volgens jullie..

26 april 2019 om 17:20

Eens. Ajax is ook oneerlijk in de Eredivisie. Enig verschil is dat Ajax ook punten haalt voor de Eredivisie in Europa en ik vind die geste vanuit de Knvb sympathiek maar ook terecht. Ik vind alleen de discussie dat het oneerlijk tegenover Spurs is, echt totale non-discussie gezien Spurs ook via de PL inkomsten geld zat krijgt om een CL waardig elftal neer te kunnen zetten in een druk programma. Verder vind ik het feit dat de PL geen rekening houdt met Spurs en de Eredivisie wel, hun probleem en niet de onze

26 april 2019 om 17:31

Zeker, ben het ook niet oneens met het verzetten van de wedstrijden maar wel om te zeggen dat het oneerlijk is qua budget want dan is elke club meer geld, oneerlijk. Tottenham geeft ook amper iets uit van de topclubs samen met Arsenal dus zou dat niet perse zien als oneerlijk. Is inderdaad hun probleem, moet er wel bij zeggen dat de PL qua wedstrijden wel echt extreem is. Vaak 3 wedstrijden per week en heel weinig rust. Al helemaal vergeleken met een competitie als de eredivisie maar daar zijn inderdaad die extra inkomsten voor. Om een brede selectie te hebben. Alleen Spurs heeft die niet omdat ze bijna niks uitgegeven haha. Voor mijn gevoel maken Son, Kane en Eriksen echt bijna alle doelpunten voor Spurs en laten er nou 2 niet meedoen. Denk dat Ajax de finale gaat halen!

26 april 2019 om 18:16

Tottenham heeft minder dan 2 jaar geleden nog Sanchez gekocht bij Ajax voor 40 miljoen dus hoe kom je erbij dat Ajax afgelopen zomer alleen al meer heeft uitgegeven?

26 april 2019 om 18:31

“Netto”

26 april 2019 om 19:20

Spurs heeft voor een slordige 120 miljoen uitgegeven. Daar komt Ajax bij lange na niet aan. Ik snap dan ook niet helemaal waar je op doelt met je netto?

26 april 2019 om 20:58

Spurs heeft afgelopen zomer niemand gekocht en Ajax al Blind en Tadic voor bijna 30 miljoen

26 april 2019 om 21:49

Netto? Als in na belastingen?

26 april 2019 om 23:05

Nee verkopen/uitgaven

26 april 2019 om 23:06

Spurs heeft niks uitgegeven afgelopen zomer. Het seizoen daarvoor 120 miljoen geïnvesteerd en voor 105 miljoen verkocht. Netto dus maar 15 miljoen uitgegeven in 2 jaar tijd..

26 april 2019 om 23:09

Overigens heeft Ajax in 17/18 wel winst gemaakt dus dat kun je ook meerekenen. Qua netto uitgaven ontloopt het elkaar dus niet super veel..

26 april 2019 om 16:41

Waarom is dat oneerlijk als dat is wat zij verdienen in een vrije markt? Tv gelden zijn ook met een reden hoger in Engeland dan in Nederland. Is het oneerlijk dat Ajax zoveel geld meer heeft dan PEC Zwolle? Natuurlijk niet. Ajax heeft haar geld verdiend. Net zoals Spurs dat heeft gedaan.

26 april 2019 om 16:48

En Ajax heeft het in een ‘vrije markt’ voor elkaar gekregen dat de KNVB dit doet.

26 april 2019 om 18:17

Matuurlijk is het wel oneerlijk dat Ajax zoveel meer geld heeft dan Zwolle. Alleen zo is het leven nu eenmaal, oneerlijk. Het is ook niet eerlijk dat Messi zoveel meer talent heeft dan ik.

27 april 2019 om 13:04

Nogmaals, waarom is het oneerlijk als het verdiend is? Pec had dat ook kunnen doen als zij van oudsher een topclub waren en slim waren geweest met hun geld.

26 april 2019 om 16:52

Precies

26 april 2019 om 16:59

Dat roept De Graafschap toch ook niet? Die hebben daar net zo goed last van.
Met een begroting die 7-10 keer zo klein is als Ajax ineens drie cruciale wedstrijden spelen.

26 april 2019 om 17:02

Hahaha. Ik neem aan dat je dit ook bij Ajax in de Eredivisie zegt? Dan valt 5x nog mee..

26 april 2019 om 17:27

zie reactie hierboven, dank

26 april 2019 om 17:28

Weet je wat nog oneerlijker is? Dat deze meneer een paar miljoen per jaar verdiend om een paar trainingen en wedstrijden te managen terwijl ik met 2000 euro bruto in de maand rond moet komen en gewoon 40 uur per week aan het zwoegen ben. Relativiteit is weer ver te zoeken.

26 april 2019 om 18:28

Coach van een topclub zijn is meer dan alleen “een paar trainingen en wedstrijden managen”.

Boehoe. Word een beetje moe van deze man.

Hij beseft dat Man City eigenlijk met 8-2 had moeten winnen van Spurs qua spelverhoudingen en kansen en dat hij alle geluk van de wereld heeft dat hij uberhaupt nog in het toernooi zit?

Eerder liep Poch altijd maar klagen over de invoering VAR en wilde dat alles bij het oude blijft. De VAR die met 0.00001 CM buitenspel (aguero) en een bizarre regel die het toestaat om met de hand te scoren (llorente) hebben voorkomen dat hij uitgeschakeld werd door CL.

26 april 2019 om 16:33

Waarom haal je andere zaken erbij? Wat heeft de wedstrijd met Man City hiermee te maken? Zwak argument zeg.

Ik snap het punt dat Poch maakt. De Knvb is wel heel coulant richting Ajax. We zagen het al tegen Madrid.. Hoeveel rustdagen verschil ook alweer??

26 april 2019 om 16:43

De Knvb is helemaal niet coulant richting Ajax. Er waren simpelweg geen alternatieven. Het was de bedoeling om de wedstrijd naar de vrijdag te verplaatsen maar Koningsnacht/dag zat in de weg. Was dat niet het geval geweest dan was de wedstrijd gewoon twee dagen naar voren gehaald, net zoals ze in Engeland nu met de wedstrijd van Tottenham hebben gedaan.

26 april 2019 om 16:43

En als er geen Koningsdag was geweest, had Ajax ook morgen gespeeld. Ik zou zeggen: ga klagen bij Willem Alexander dat hij morgen jarig is.

26 april 2019 om 16:59

@Emile. Is daar iets mis mee? Moeten de KNVB dan coulant richt Tottenham zijn?

26 april 2019 om 17:01

Ook 0,0001 cm is buitenspel. Zo simpel is het. Daarnaast scoorde hij met z’n heup en schampte die bal z’n hand, welke op een natuurlijke plek tegen z’n lichaam aan zat. Beide beslissingen waren imo correct.

26 april 2019 om 18:19

En het was gewoon minimaal 10-20cm buitenspel. In ieder geval genoeg voor een simpele beslissing.

Want hij is groot en ik ben klein en dat is gewoon niet eerlijk! 🐣

On: Jullie hebben een selectie met 20 basisspelers.

26 april 2019 om 21:01

Los van de selecties is het ook niet eerlijk dat wij ook nog om de landstitel en de bekerfinale spelen en zij niet...

Waarom je zo druk maken? De selectie van de Spurs is kwalitatief 2x zo breed en onze Mickey Mouse league stelt toch niets voor?

26 april 2019 om 16:29

In de CL mogen er maar 25 ingeschreven worden. Dus al had Spurs 104 spelers, maakt dat niet uit. Hoezo speelt Ajax dan niet met het 2e elftal als de competitie niets voorstelt?

26 april 2019 om 16:30

Natuurlijk maakt dat wel uit, 25 spelers van 30 miljoen gaan het meestal beter doen dan 25 spelers van 1 miljoen

26 april 2019 om 16:33

Ik zeg kwalitatief, dus niets over het aantal. Wel even goed lezen.

26 april 2019 om 16:34

Dus dat, dank voor de toelichting

26 april 2019 om 16:46

Waarom reageer je dan niet mijn laatste zin? Omdar je dat niet uitkomt? Dus omdat de selectie van Tottenham "kwalitatief 2x zo breed is" mag er niets over gezegd worden?

26 april 2019 om 16:48

LucasAndersen, heeft Tottenham 25 spelers van 30 miljoen? Doet Botteghin het beter dan De Ligt? Of gaat dat om de "meestal"? Ik heb een zak geld nog nooit zien scoren, om de woorden van een wijs man te herhalen.

26 april 2019 om 16:59

Troy dat maakt wel degelijk uit. Spurs kunnen in hun competitie veel meer rouleren dan elke club in Nederland. Dit is huilen om het huilen. Het is ook niet zo dat Ajax nu 2 weken vrij is maar 1 wedstrijd minder speelt. Daarnaast wordt er in de PL wel al bijvoorbaat rekening gehouden met Europese duels. Als landen als Engeland, Italië, Duitsland en Spanje hierom gaan janken hebben ze angst.

26 april 2019 om 17:07

Hoezo kan Spurs veel meer rouleren? Ja, hun selectie bevat 18-20 spelers die het verschil kunnen maken in de PL, maar de tegenstand is ook vele malen hoger. In verhouding gezien is een wedstrijd van 5-6 basisspelers van Ajax, aangevuld met wissels, tegen De Graafschap gelijkwaardig aan een wedstrijd van Spurs met een B-team tegen Newcastle bijvoorbeeld. De argumenten die men gebruikt, kunnen ook tegen Ajax gebruikt worden. Dat er geschoven wordt vind ik overigens prima; moet men helemaal zelf weten, maar onthoud vooral de zin hiervoor. Alles is relatief en elk argument voor Ajax kan dus ook tegen Ajax gebruikt worden.

26 april 2019 om 17:08

Hoe weet jij nou of het mij wel of niet uitkomt? Volgens hen (3/4 van Engeland) stelt de ED niets voor, waar ik het overigens mee eens ben. Maar om die open deur voor je in te trappen; Ajax speelt niet met een 2e elftal omdat zij de competitie wel serieus nemen en geen elftal vol wisselspelers kunnen neerzetten die om het kampioenschap kunnen spelen

26 april 2019 om 17:11

De tegenstand van de Spurs is ook relatief. Hun selectie is veel groter dan 18-20 spelers. We hebben het hier over 1 wedstrijd op zaterdag. 4 wissels bij Ajax maakt wel erg groot verschil.

26 april 2019 om 17:29

En Ajax kan in de competitie veel meer rouleren dan Excelsior. Alles wat er wordt gezegd over de "grote rijke" clubs, kan vanuit het rechter rijtje ook gezegd worden over Ajax.

26 april 2019 om 17:31

En Spurs kan dat wel? Met een tweede elftal meedoen om de top 4 in Engeland? Alles wat je zegt, kan ook omgedraait worden.

26 april 2019 om 17:58

Ja de Spurs kan dat wel, dat doen ze namelijk al. Snap je punt niet. Maar als jij wil blijven volhouden dat de Spurs gelijk hebben hoe oneerlijk dit wel niet is dan vind ik dat prima. Ik moet iig glimlachen als ik de Spurs hoor roepen hoe oneerlijk het wel niet is dat zij wel Zaterdags kunnen spelen en wij niet.

26 april 2019 om 19:16

Jongens.. het team van spurs bestaat uit +- 20 spelers die basis waardig zijn door ervaring of groot talent. Buiten dat is het team al meerdere jaren samen en leren al die 20 spelers beter met elkaar spelen in (top)wedstrijden. Ik zou het opgeven als ik jou was Thamike. Het lijkt wel alsof ze het niet willen begrijpen.

Weet je wat oneerlijk is, jullie spelen elke week tegen teams met een grote begroting terwijl Ajax moet spelen tegen Emmen, Excelsior en VVV.

Tsja, ik vind het geld dat Tottenham tov Ajax heeft voor transfers en salarishuis ook niet eerlijk. Ik snap de frustratie en Ajax kan hier weinig aan doen (foute planning KNVB), maar hij moet eigenlijk niet piepen als je de begrotingen naast elkaar legt.

26 april 2019 om 16:30

Maar vervolgens piept Ajax wel in de competitie, waarin ze spelen tegen clubs die orecies diezelfde verhouding hebben.

26 april 2019 om 19:46

Wanneer piepen ze dan? Ik geloof dat ze zich alleen uitspraken als het ging om Europees voetbal, waarmee ze ook meestrijden voor het aanzien van Nederland in z'n totaliteit.

26 april 2019 om 16:32

Ze hebben heel dit seizoen niemand gekocht... Maar hij moet idd niet zo huilie huilie doen

26 april 2019 om 17:09

Tsja, voor De Graafschap is het net zo oneerlijk. Met een budget dat niets voorstelt tov Ajax ineens 3 cruciale wedstrijden spelen waar je spelers geen rust kan geven.. Dat is het nadeel van ver komen in Europa. Hoop dat de KNVB zo verstandig is om voortaan de bekerfinale na de competitie te organiseren.

Ik begrijp zijn punt wel, maar dat is iets voor de Engelse bond om daarin mee te denken.. leg daar de 'schuld' neer zou ik zeggen.

26 april 2019 om 16:38

Onnodige opmerking weer. Psv heeft hier helemaal niks mee te maken.

26 april 2019 om 17:39

En ja hoor. Stopwoordje Calimero is weer geplaatst. Origineel!

Het leven is oneerlijk. Zeker in Europees voetbal, waar sommigen in juli moeten spelen zonder ritme, anderen op een Russische toendra bij -20 en diezelfde Russen die juist moeten spelen terwijl hun competitie stil ligt. Boehoehoe

Als ze met hetzelfde budget als ajax hun opstelling maken kunnen we pas zien of het eerlijk is.
ik geloof dat de Russische ploegen in de winter niet eens de competitie voetballen, alleen Europees. Dit is niets nieuws...

Haha nog zo'n huilebalk. Je moet het wel erg in je broek doen als je zoo bang bent dat een tegenstander die sinds Juli officieel in actie komt, dat een 5 keer lager budget heeft, maar nu een speelronde vrijaf heeft. Wat laat die zich kennen zeg!

Ajax en Eredivisie clubs hebben niet het budget dat Spurs heeft. Het is niet eerlijk. En al heeft Spurs netto niet veel uitgegeven aan grote transfers de laatste tijd, ze weten wel hun toppers te behouden. Als wat de Eredivisie gedaan heeft gewoon mag Europees gezien, dan is het gewoon prima, anders kunnen we naar nog meer dingen gaan kijken waardoor internationaal clubvoetbal eigelijk niet eerlijk is. Of denk aan PSG etc. Ik denk dat Ajax het ook wel beter zou doen als ze een Qatar met honderden miljoenen achter hun hebben staan.

Tja en in Engeland, Spanje, Duitsland, Italie en Frankrijk hebben ze veel grotere budgetten, das ook niet eerlijk. Bovendien is jullie wedstrijd ook verplaatst en kon Ajax niet verplaatst worden wegens koningsdag (en nacht). En aangezien de laatste rondes gelijk gespeeld worden heb je geen opties dan alles verplaatsen. Hoop nu helemaal dat Ajax jullie er uit knikkert boehoe

Dit duel moest verplaatst worden vanwege de tijdsduur die tussen de wedstrijden in zat. Vanwege koningsdag was dit de enige optie. Daarnaast "helpt" de KNVB voor de punten, omdat NL deze erg hard nodig heeft. Allemaal zaken die er niet toe doen bij de spurs. Volgens mij zijn ze niet eens op de hoogte van het hele verhaal. Maar leuk om te lezen dat ze toch wel bang zijn.

26 april 2019 om 16:32

Haha, hij zegt feitelijk dus dat als hij Ten Hag zou zijn geweest dat hij het ook oneerlijk voor Tottenham zou hebben gevonden.

26 april 2019 om 18:07

Ja dat kan ik ook lezen dat hij dat zegt, maar dat is natuurlijk de meeste kromme redenatie die er is. In de categorie "ik ben zielig, want als jij in dezelfde situatie als mij zou zitten zou ik je ook zielig vinden"

Haha Mauricio van Bommel. Klasse gast! Met je miljoenen. Wat een verschrikkelijke opmerking. Calimero in het kwadraat, wauw. Ik vind Spurs een waanzinnig sympathieke club, maar dan moeten ze niet als een stelletje zielige verongelijkte kinderen in de zandbak gaan miepen! Kijk even naar de budgetten en schaam je.

26 april 2019 om 16:36

Is het eerlijk dat Ajax meer rust heeft dan Tottenham? Nee toch? Wat zegt hij dan verkeerd? Iedereen hier valt Spurs gelijk aan om het feit wat Poch zegt...

26 april 2019 om 19:27

De 2e wedstrijd hebben zij een dag meer rust dan Ajax, daar hoor je hem niet over. Is dat dan ook oneerlijk?

26 april 2019 om 16:42

Oh omdat Spurs een grotere budget heeft mogen zij niet klagen? Ga toch weg man!

Dat is zeker niet eerlijk en daar mag hij ook gewoon z'n mening over geven. Edoch, deal with it. Het is ook niet eerlijk dat zij tussen de 100 en 150 miljoen krijgen aan tv inkomsten en hier in Nederland dat bijna voor de hele eredivisie is. Dat zei ik zo even uit m'n hoofd. Het is nou eenmaal zoals het is. het is ook niet helemaal netjes gegaan en gelopen, maar je weet niet alles van tevoren en zeker bij de Knvb maken ze nog wel eens een " foutje".

Dat de beste over 2 wedstrijden moge winnen! Als Nederlander zijnde hoop ik natuurlijk ajax. Toch hoop ik ook dat het financieel gezien eens anders gaat worden dan nu. Vooral eerlijker! Als je nagaat dat de eerste 4 teams van Italie, Spanje, Duitsland en Engeland automatisch champions league spelen en de " mindere" of " kleinere" landen al grote moeite hebben om uberhaupt de Europa league te bereiken vind ik dat enigszins discutabel. Doe dan van meer landen 2 teams en verdeel de centen beter. De verschillen worden overal gewoon te groot.

Geld/kapitaal is fijn, maar het maakt ook een hoop anders of kapot. In de 4/5 grote landen zijn ook gewoon erg lucratieve contracten en sponsoren.

Wat een kemphanen gedrag allemaal, word er een beetje moe van...

1 dag rust voor Ajax tussen 2 wedstrijden in zou hij wel eerlijk hebben gevonden? Gaan we nu straks het gezeur krijgen mocht Ajax winnen, dat het kwam omdat Ajax meer rust had? Ga fietsen joh.

26 april 2019 om 16:38

Waarom is elke Ajacied die hier reageerd direct op zijn tenen getrapt? Is het eerlijk dat Tottenham meer geld kan uitgeven dan Ajax? Nee. Is het eerlijk dat Ajax meer rust heeft en zich beter kan voorbereiden? Nee. Hij mag toch gewoon zeggen wat hij er van vind? Hij gaf ook aan dat wanneer het andersom was geweest, hij hetzelfde had gezegd.

26 april 2019 om 16:39

Dat had sowieso niet gemogen

Dat Engeland 4 CL plaatsen krijgt is ook niet eerlijk

26 april 2019 om 16:53

Het is daarbij ook ‘niet eerlijk’ dat een club die in 1951 en 1961 een keer landskampioen werd nu in het kampioenenbal speelt.

Wat een zielige reactie van deze man. Meer moet je er niet over willen zeggen.

Pochettino kan wel lekker klagen met dat Ajax in Nederland wel wordt geholpen maar de clubs in Engeland niet. Maar naar mijn weten is de wedstrijd tegen Bournemouth ook naar voren gehaald. Dus ze worden wel degelijk geholpen. Daarbij is Ajax alleen maar zo geholpen omdat er geen andere optie was. Mocht koningsdag niet op zaterdag zijn geweest had Ajax gewoon op zaterdag gespeeld. Maarja eerlijk of niet. In Engeland worden ze wel degelijk geholpen. Noodgedwongen of niet, net als hier in Nederland en voor dit jaar Ajax

Straks gaan ze nog beweren dat een ‘lichtere competitie’ voordeliger is voor prestaties in de CL. Terwijl door ‘de kenners’ jarenlang het tegendeel beweerd is haha.

26 april 2019 om 17:33

Doen ze dat? Maar wil jij zeggen dat minder rust net zo eerlijk is als meer rust? Dat is namelijk het enige wat hij zegt en dat is al sinds jaar en dag zo.

26 april 2019 om 18:13

Er is al vaak genoeg bewezen dat meer rust ook een flow kan weghalen. Legio voorbeelden op EK’ en Wk’s.

Het is dus niet zo dat de Engelse club het niet willen , meer rust .Er wordt altijd wel na de PL gewezen als er in Nederland geklaagt wordt dat men te veel wedstrijden moet spelen. Hieruit blijkt dat de clubs in de PL liever ook hebben dat ze wat minder hoeven te spelen , zeker rondom deze belangrijke CL wedstrijden

26 april 2019 om 16:54

Oké maar minder clubs in de PL en minder wedstrijden betekent ook minder TV-geld. Dat willen ze dan vast weer niet haha.

Ga janken flapdrol, met begroting en inkomsten van weet ik veel hoeveel groter dan Ajax. Dit geklaag is al even bespottelijk als Ajax de onderdog noemen. Is dit werkelijk een topcoach?

26 april 2019 om 17:06

Ik geniet oprecht van het moment dat je aan "onze kant" staat haha! En ben het helemaal met je eens. Het lijkt wel alsof ze zichzelf al een beetje aan het indekken zijn. Ik hoop dat het terecht is.

26 april 2019 om 17:15

Hij is zich 100% aan het indekken. Als Tottenham er uit vliegt tegen Ajax zal iedereen hem dat kwalijk nemen omdat dit dé kans is om in de finale van de CL te komen.

"it's not a complaint, but i don't think it's fair"

Als ie echt niet zou klagen, zou ie z'n mond houden en z'n mening voor zichzelf houden, maar dat doet ie niet. Want hij wil dat iedereen ziet hoe zwaar Tottenham 't wel niet heeft.

26 april 2019 om 18:55

Dat is toch prachtig. De coach van Spurs is zich reeds aan het indekken omdat hij tegen Ajax speelt. Begon al met dat Ajax favoriet is, nu weer dit. Wie had dat gedacht in augustus. Een Engelse top 4 ploeg moet tegen een Nederlandse topploeg en de Engelse ploeg wilt zich indekken. Hoop dat er echt een beetje sprake is van angst, want angst is een slechte raadgever.

29 april 2019 om 17:45

@myvision: Fijn, hoewel ik nooit een hekel aan Ajax heb gehad (feyenoord evenmin). Tuurlijk hoop ik dat ze binnen de grenzen verliezen, maar buiten Europa ben ik voor iedereen die Nederland vertegenwoordigd. Helemaal als het 'grote geld' te kakken wordt gezet.

26 april 2019 om 17:08

Dus volgens jouw zijn duurdere voetballers machines die geen rust nodig hebben?

29 april 2019 om 17:44

Met het budget dat Tottenham heeft zou de tweede garnituur van de selectie Ajax moeten kunnen verslaan. Buiten de basis kan Ajax terugvallen op Dolberg en Huntelaar, maar daarna wordt het uiterst dun. Pochettino heeft niet het gevaar op Lamprou, Sinkgraven, De Wit, Rasmussen of Labyad te moeten terugvallen. Die heeft spelers op de bank die twee per persoon al twee keer zoveel hebben gekost als Ajax' middenveld. Me dunkt dat je dan genoeg kwaliteit mag verwachten dat zo'n coach niet gaat liggen pijpzeiken over wat eerlijk is.

'het is een moeilijke kwestie...', begint Pocchettino.
Misschien gaat het daar mis. Het is helemaal geen moeilijke kwestie. Er wordt zo langzamerhand een moeilijke kwestie van gemaakt. In principe is het een eenvoudige kwestie.

Niet zeuren Poch, gewoon zorgen dat we weer eens een beetje gaan voetballen. Natuurlijk enorm blessurepech dit seizoen, maar er zit echt heel weinig lijn in het spel. We leunen behoorlijk op individuele ingevingen en geluk, want een echt leuk seizoen om te kijken is het niet

26 april 2019 om 17:15

Wat verwacht je van het tweeluik met Ajax, als Tottenham-kenner? (tenminste, ik verwacht dat je dat bent )

26 april 2019 om 18:05

Ik geef Ajax de betere papieren, en sowieso ben ik deze wedstrijd ook voor Ajax als Nederlandse ploeg haha, doordat de backs van Spurs echt dramatisch zijn en Ajax juist daar op die vleugelposities veel lijkt te combineren of zoals Neres die een tegenstander graag op snelheid klopt. Spurs zal Ajax vast onder druk proberen te zetten om de opbouw te ontregelen, maar ik denk eerlijk gezegd dat ze daar niet goed genoeg voor zijn en het ook geen hele wedstrijd kunnen volhouden. Daarom zie ik het initiatief grotendeels bij Ajax liggen terwijl Spurs op de dieptepasses van Eriksen rekent om o.a. Moura in positie te brengen. Daarnaast zullen de blessures je vast bekend zijn, waardoor het weer alle ballen op Son zou worden... ware het niet dat hij er het eerste duel helemaal niet bij is. Het is echt een wonder dat we momenteel nog derde staan in de PL met dit spel en deze kwalitatief enorm smalle selectie.

Ajax oogt veel frisser, is creatiever en lijkt een hecht team te vormen waarin diverse individuele kwaliteiten enorm goed op elkaar aansluiten. Spurs zonder Kane is een enorm verlies, al heeft hij dit seizoen eigenlijk ook ondermaats gespeeld. Daarnaast is het middenveld op Eriksen na gewoon matig. Wanyama is bv. een krachtmens zonder veel voetballend vermogen en als hij de combinatieaanvallen van Ajax moet (helpen) tegenhouden terwijl zij juist uit de duels proberen te blijven dan valt ie enorm door de mand, denk ik. Dier leek aanvankelijk enorm veelbelovend, stond dacht ik ook in de interesse van o.a. Man U en is international, maar valt mij echt buitengewoon tegen tegenwoordig. Is traag en denkt traag, geen idee wat er met hem is gebeurt. Het centrum met Vertonghen/alderweireld of Sanchez is wel prima. Lloris heeft prima seizoenen gekend en heeft af en toe hele goede reacties en reddingen, maar is verreweg geen De Gea. Zijn slippertjes zijn daarbij structureel, helaas. Winks is voor "engelse teams begrippen" nog redelijk jong en toont potentie, maar gaat het verschil vooralsnog niet maken. Kortom, naar mijn mening zijn het centrum, de spelverdeler en wellicht éã©n (vleugel)spits bijzonder goed... maar de rest is echt niet hoogstaand. Zelfs Dele Ali laat ik dan buiten beschouwing, aangezien hij het team simpelweg niet op sleeptouw kan nemen maar doorgaans alleen presteert in de schaduw van Kane.

Je zag in meerdere toppers dit seizoen dat Spurs eigenlijk voetballend weinig wist te brengen en in de laatste CL ontmoeting met City was het qua spelbeeld überhaupt een godswonder dat we door zijn gestoten naar de halve finale. Het is een aaneenschakeling van individuele ingevingen, zoals Son's snelheid en scoringsdrift als koning kluts, die dit seizoen zo relatief mooi maken. Het enige waarvoor ik daarnaast bang zou zijn als Ajax zijnde is een voortzetting van het blijkbaar eindeloze geluk en alle gestolen overwinningen die Spurs dit seizoen hebben gehad haha! En Pochettino natuurlijk, want dat is wel echt een fantastische trainer naar mijn mening.

26 april 2019 om 20:59

Bedankt voor je uitgebreide antwoord Lilywhitte!

27 april 2019 om 11:55

Graag gedaan! 😉👌

Barcelona komt ook meer in actie dan Liverpool. Is dat ook oneerlijk? (barca dinsdag en zaterdag) en Liverpool alleen vrijdag.

Niet huilen Pochie. Twee uitwedstrijden(Westham, bournemouth) en een thuiswedstrijd tegen Everton. Je staat 4 punten los van de nummer 5. 6 punten volstaan.

Je kunt Tottenham ploeg B opstellen en je keyspelers rustgeven en de laatste twee wedstrijden winnen. Heb je je rust.

Grappig dat ze hier over durven beginnen! Ajax krijg 9,5M tv geld en de spurs 319M!! Voor dat geld kan je een heel elftal kopen en kan iedereen een extra dagje vrij krijgen!!

26 april 2019 om 17:29

Hoe durven ze!!

Spurs is wel duidelijk de underdog als ik zo alle reacties lees.

Toch zit hier een kern van waarheid in. Hier zou de Eufa een lijn in moeten trekken. Geen hulp van de nationale bond. Wel zo fair lijkt mij.

26 april 2019 om 17:36

Zal de Uefa haar eigen regel van 2 dagen rust moeten schrappen want daat is dit een gevolg van in combinatie met de ongelukkige omstandigheid dat Koningsdag een keer op zaterdag valt dit jaar. Anders had De Graafschap - Ajax morgen geweest. Dus geen sprake van hulp maar geen andere beschikbare opties. Dacht dat dit nu wel duidelijk was.....

26 april 2019 om 17:42

Het gaat hier om hulp van de nationale bond, waarbij er geen regels zijn opgesteld door de UEFA. Het zou toch raar zijn als de FA de Spurs 2 weken vrij zou geven. Boeit me verder niet, maar snap de beredenering wel. Van de Spurs. Nu wordt het probleem van Ajax, hun probleem gemaakt.

26 april 2019 om 18:00

Niemand zegt dat Spurs het probleem van Ajax moet oplossen, het blijft gewoon het probleem van Ajax en Spurs hoeven zich geen seconde erover te buigen.

29 april 2019 om 14:31

Uefa schrijft 2 dagen rust voor en tussen zondag en dinsdag zit maar 1 dag. Het is dus geen hulp van de nationale bond maar het naleven van hetgeen de uefa voorschrijft. En als de FA niet anders kon zoals de KNVB, had ik het niet raar gevonden. Maar ja, in Engeland vieren ze de verjaardag van Willem-Alexander niet en voetballen op koningsdag of de dag ervoor is organisatorisch niet haalbaar.

Ga maar vast excuses zoeken voor het geval je verliest 😉

Beginnen ze nou al met janken?
Ja de Nederlandse voetbal geeft meer om Ajax dan de Engelse voetbal om spurs.
Dat Engeland daar niks aan kan doen is niet de schuld van Nederland, nu hoop ik als niet Ajax fan al helemaal dat ze de finale halen.

Met hun transferbudget, sponsorinkomsten en tv inkomsten moeten ze de paar dagen minder rust toch makkelijk mee kunnen opvangen? Het is niet eerlijk dat ze zoveel geld hebben!

Hij heeft groot gelijk
Ajax wil met de grote meedoen dan ook gewoon spelen zoals eerst de bedoeling was

26 april 2019 om 17:58

Duel van spurs wordt ook verplaatst. Die spelen dus ook niet zoals de bedoeling was.

26 april 2019 om 18:37

Ik voel hier een beetje rancune 🤔

Ach,

De knvb was niet bij mogelijkheid om een andere dag te prikken, en kon niet anders. In Engeland is het gebruikelijk dat ze jaarlijks de halve fin van de cl spelen, en zal dat minder prioriteit hebben.

Zij hebben weer veel meer spelers die ze kunnen inzetten. Dus is het helemaal in orde wat mij betreft.

Lopen ze zo ook allemaal te huilen als ze weer ‘kleinere’ teams leeg roven met hun overvloed aan geld?

Ontopic: als ze nu ook een beetje verdiepen in de situatie in plaats van alleen maar huilen dan weten ze dat de zaterdag voor de zondag een nationale feestdag is en de vrijdag ervoor de veiligheid niet gegarandeerd kan worden dus er waren weinig alternatieven. Dus als ze nu eens niet zo huilen over het is oneerlijk zei hebben rust en wij niet.

Ik denk dat er niet veel bij Ajax basis zouden staan eerlijk gezegd. Misschien Son of Kane. Maar Sanchez momenteel niet en zelfs Eriksen niet of Ajax moet een ander systeem gaan spelen.

Als Ajax zou roepen dat het niet eerlijk is dat Willem II voor de finale meer rust heeft gehad, is de wereld te klein.

Ajax heeft dit seizoen een wedstrijd meer gespeeld en heeft voor de tweede wedstrijd een dag minder rust. Ik vind het niet eerlijk tegenover ajax boehoe

Hoe een land een competitie inricht is aan dat land zelf. Sommige landen hebben een competitie die van maart tot oktober loopt. Ploegen uit deze competities hebben een gigantisch voordeel wanneer zij voorronde moeten spelen in Europa. Neem AZ dat tegen een ingespeeld Kairat (kazachstaanse competitie begon 3 weken eerder) heeft gespeeld. In Zuid-Korea hadden ze in aanloop naar het WK 2002 de hele competitie stil gelegd zodat Hiddink de beste spelers optimaal kon voorbereiden op het WK. Mensen moeten niet zo zeuren hierover. In Oost-Europa gooien ze regelmatig speelrondes eruit wanneer dit beter is voor clubs in Europa en hier is het land te klein. Als Tottenham dit zo lastig vindt moeten ze zich maar aanmelden bij de Knvb. Onze competitie gaat volgens de richtlijnen van de Uefa en die schrijven niet voor dat er per se een speelronde moet zijn op deze datum.

Ajax krijgt alles mee van de knvb. Zouden met normale arbitrage weer achter psv moeten staan. Verder is het gewoon een middelmatig elftal wat met het nodige geluk eens in de 15 jaar ver komt in de champions league. Maar hier bij ajaxzone gelooft iedereen in sprookjes

26 april 2019 om 19:35

Moet ook pijn doen allemaal

Aha het indekken is al begonnen. Leuk zeg. Kunnen ook roepen dat Spurs in een beter ritme blijven. Gelukkig heeft voetbal nog altijd meer te maken met dan hoeveel rust iemand krijgt. Zin in dinsdag iig. Mooi trip naar Londen en leuk om die oud spelers te zien. Hopelijk pakken we daar een mooi resultaat .

Weet je wat oneerlijk is Poch, dat je TD iedereen voor tmmaximale wilt laten gaan maar zelf spelers proberen te kopen voor n dubbeltje.
Zijn ze zich nu al aan het ingraven? Kom op man, Knvb doet dit voor NL punten, niet nodig in Engeland aangezien 4 van de 8 clubs die nog strijden in de Europese competities Engels zijn.
Verder was er geen andere optie aangezien het Konignsdag is, dat ze t leuk vinden in Engeland om op Kerst enzv te spelen is dat niet hetzelde als in Nederland.
Blijf het toch echte respect vinden, mensen zijn bang van Ajax

Huilen... ploegen in t buitenland kunnen voor 500 miljoen spelers kopen.. .t is niet eerlijk

Zullen we dan ook maar het budget gelijk trekken?

Wat mij opvalt dat steeds meer concurenten van Ajax gaan janken en spreken over oneerlijkheid als bepaalde situaties in hun nadeel uitpakken. Het is dan niet oneerlijk dat TH op zaterdag speelt en een dag meer rust krijgt dan Ajax die op zondag nog een bekerfinale moet spelen? Daar hoor ik hem dan niet over. Btw, ik heb er geen probleem mee.

Alweer iemand die het programma van Ajax hekelt. In het kort komt het er op neer dat Ajax de schaal bij PSV moet gaan inleveren en de halve finale CL pas gaan spelen na een paar loodzware wedstrijden en/of trainingen. En de bekerfinale met Jong Ajax gaan spelen zodat het uitgeruste Willem II deze prijs kan pakken. Iedereen tevreden;-)).

Is het niet sws oneerlijk met al dat externe geld wat er in die competitie gepompt is? Heeft de competitie een enorme boost gegeven aan alle kanten waardoor er nu veel geld gegenereerd wordt. Is dat wel eerlijk dan?

26 april 2019 om 20:22

Daar gaat hij het natuurlijk niet over hebben. Dat zou kritisch naar hem een de PL zijn.

Als je zijn antwoord terugziet via de video zie je dat hij iets totaal anders zegt dan hier vermeld wordt.

Hij moet zich met zijn eigen team bezig houden. Probeert zich in te dekken ondanks al het geld daar.

Hahahahaha, misschien moet deze man eens kijken hoe onze regels zijn en vooral hoeveel wedstrijden Ajax al heeft gespeeld tov Tottenham (dat zijn er meer). Als hij nu al hiermee bezig is, is CL-onwaardig. Ga positief naar je eigen team kijken. Maar nee, hij zegt zelfs dat het oneerlijk is! Misschien dan ook meteen hebben over het feit dat sommige clubs al tijdens de voorbereiding al kwalificatiewedstrijden moeten spelen, sommige clubs tijdens hun lange winterstop al Europese wedstrijden moeten spelen, etc. Man, man, man.. wat een boehoe-verhaal zeg!

26 april 2019 om 20:36

Ik heb veel vermakelijke reacties voorbij zien komen hierboven. Slechts enkelen wezen in mijn ogen precies op de waarheid.

Ajax heeft mazzel in dit geval dat de uefa hun wedstrijd op dinsdag had staan. Hierdoor mocht Ajax niet op zondag spelen. Dat wegens een 2 dagen regel. Zet het dan op zaterdag zou je denken. Hebben we in NL al een feessie met de koning en aangezien we in NL veel randdebielen hebben kunnen we geen feest of voetbalsport tegelijk hebben want dan komen we politie tekort. Tevens wilde men de competieronde tegelijk afwikkelen, hetgeen dan weer niet kon want psv speelde al op donderdag. Naar vrijdag verschuiven kon mede daardoor ook niet.

Plots bleef er weinig over. Ik had persoonlijk de bekerpot verschoven en 5 mei die 33e ronde gezet. Maar we moeten leren leven met deze realiteit. Zelfs de spurs moeten dat. Hadden zij ook maar een Koningsdag op de 26e moeten hebben.... :-)

Huilie huilie idd 5x onze begroting 4 CL plaatsen is toch ook niet helemaal eerlijk.
Ach is zich nou al aan het indekken prutser.

Wat een onzin zeg, als Ajax de bekerfinale niet had gehaald hadden we volgende week hetzelfde verhaal. Was het dan ook niet eerlijk?

Het is niet eerlijk dat wij ook nog om de landstitel en de bekerfinale spelen en zij niet...

Dan leg je toch ff 150 miljoen neer en haal je nog een paar Ajacieden? Heb je er volgend jaar geen last meer van.. over oneerlijk gesproken..

Weet je wat niet eerlijk is? Dat jouw geliefde Tottenham een budget heeft dat 10X zo groot is als dat van Ajax!

In Nederland was 3 kwart van de clubs ook niet eens dat een hele competitie ronde is verplaatst. Ajax heeft de beste team van Nederland en in mijn ogen kan/kon Ajax ook reserve spelers inzetten om bepaalde spelers rust te geven. Ajax is al heel vroeg in het seizoen begonnen en dat merk je nu al bij bepaalde spelers dat ze op zijn.

Daar heeft hij een punt. Ajax wordt gepamperd. Ajax heeft geen rust nodig. Je wilt toch direct doorspelen als je zo goed draait als Ajax. Het zijn fullprofs, potverdomme!. In Engeland lachen ze hierom met hun 38 wedstrijden + alle andere competities, FA-cup, Leugue-cup, Champions League. Dat heeft Ajax allemaal niet. Dus met overbelasting valt het wel mee.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren