Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Deze zomer zou weleens een natuurlijk moment kunnen zijn om Ajax te verlaten’

Laatste update:

Nicolás Tagliafico is in de anderhalf jaar dat hij bij Ajax speelt uitgegroeid tot een gewaardeerde kracht op de linksbackpositie. De Argentijn maakt dit seizoen indruk met sterke optredens in de Eredivisie en in de Champions League en net als veel van zijn ploeggenoten wordt ook Tagliafico in verband gebracht met een transfer naar het buitenland. Arsenal zou een van de gegadigden zijn en de verdediger laat in gesprek met de Daily Mirror weten graag ooit eens in de Premier League te willen spelen.

“Ik denk dat aankomende zomer weleens een natuurlijk moment zou kunnen zijn om die volgende stap te zetten. Maar ik probeer op dit moment niet te veel bezig te zijn met die volgende stap, omdat we veel belangrijke wedstrijden spelen en gefocust moeten zijn”, legt hij uit. “Het is inderdaad vleiend om je naam voorbij te zien komen, aangezien de Premier League wat mij betreft de meest competitieve competitie is.”

“Als kind is het je doel om naar Europa te komen en om in een topcompetitie als de Premier League te spelen. Ik ben naar Ajax gegaan vanwege de filosofie, de speelstijl en ook vanwege de club zelf. Ik had naar Real Betis gekund in Spanje, maar ik wist dat ik dingen zou leren bij Ajax en er beter zou worden. Dat maakte het de beste stap en het is zo gelopen als ik het me voorgesteld had. Het was ook het perfecte moment om naar Europa te komen”, gaat Tagliafico, die op zijn twintigste ook al een seizoen bij Real Murcia speelde, verder.

“Het was aan de late kant omdat ik al 25 was, dat is laat voor een voetballer. Het was een moeilijke beslissing, maar ik moest dat risico nemen. Ajax hanteert al lange tijd hetzelfde plan. Het is een club die eraan gewend is om zijn jonge spelers te verkopen, dus we weten dat er zo nu en dan herbouwd moet worden. Dit jaar was echter een van de beste seizoenen omdat het team erg goed was en de spelers, staf en de fans allemaal een eenheid zijn. We bewandelen hetzelfde pad, net als een familie.”

Denk jij dat Nicolás Tagliafico volgend seizoen nog bij Ajax speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
8 april 2019 om 15:05

Lijkt me niet meer dan logisch toch?
Hij spreekt niet perse van een vertrek wens, maar als er een mooie club komt dan is dat een mooie stap voor hem. Hij zet zich met deze woorden alleen in de markt, dat hij open staat voor een nieuwe uitdaging. Ik zie hem zonder morren ook nog wel een jaar in Amsterdam hoor.

Ik denk dat hij wel een stap gaat maken. Alleen hetzelfde geval als arias van PSV. Hij is er nog niet 100% klaar voor. Ja kan voorop gaan in de strijd en is heerlijk fel. Maar in aanvallend opzicht laat die soms nog te weinig zien. En ook verdedigend is die soms ze mannetje kwijt. Plus ik zie hem graag nog een jaartje extra bij Ajax :-)

8 april 2019 om 14:28

Hij is er wel klaar voor maar je bedoelt dat net zoals bij Arias zijn tekortkomingen in een grote competitie gewoon meer aan het licht gaan komen.
Je ziet het nu ook dat Tagliafico op strijd veel duels wint maar in de Champions League heeft die het toch nog geregeld moeilijk omdat je dan niet alles kan winnen met strijd.

Hij is gewoon een zelfde type als Arias, hij zal gezien zijn leeftijd ook niet heel veel beter meer worden, dit past in zijn spel, dat hij soms zijn mannetje laat lopen en verdedigend soms een foutje maakt, dat krijg je er niet meer uit.
Tagliafico zou een prima back zijn voor een Atletico maar ook Spurs bijvoorbeeld zou die goed passen.

8 april 2019 om 15:57

waar hij denk ik op doelt: nico zou nog stappen in aanvallend opzicht kunnen maken bij ajax. Hier wordt altijd verlangt van de backs dat ze over de vleugelspits heen stomen en een actie maken, iets wat hij al een stuk meer en beter doet dan voorheen (kan je ook terugzien in zijn aantal assists, crosses en goals). Zzolang die rek erin zit, zou hij denk ik nog wel beter kunnen worden in dat opzicht bij ajax. De leerschool is ook wat zachter, want hier heeft hij genoeg krediet opgebouwd om af en toe te schutteren, in de topcompetities zal hij dat minder. hebben.

Maar goed alle vertrouwen in nico, met zijn passie, concentratie en lezend vermogen zie ik hem in potentie goed genoeg zijn voor de wereldtop

8 april 2019 om 14:36

5 goals en 4 assists is niet genoeg voor een verdediger?

8 april 2019 om 15:13

5 goals is natuurlijk een goed aantal, maar 4 assists is voor een back van Ajax niet heel bijzonder, de backs zijn bij Ajax toch de spelers die de voorzet moet geven bij Ajax, helemaal als je bijna 80% van de tijd op de helft van de tegenstander bent

8 april 2019 om 15:28

Vind dat nogal overdreven. We hebben het hier niet over een zeer aanvallende back. Bovendien is de speelstijl van Ajax er meer op gebaseerd dat de backs de ruimtes groot houden. De spits is nou niet bepaald de aanvalsleider bij dit Ajax.

Deze Tagliafico is aanvallend misschien geen uitblinker, maar hij heeft wel de eigenschappen die een back nodig heeft. Veel inzet, veel loopvermogen en een goede balans tussen z'n verdedigende en aanvallende taken.

8 april 2019 om 14:45

Tagliafico in de CL: 2 goals tegen Aek Athene, 1 goal tegen Bayern en een onterecht afgekeurde goal tegen Madrid. Had in 8 duels op 4 goals moeten staan in de CL. Vorig weekend nog een assist tegen psv en in de beker scoorde hij tegen feyenoord. Aanvallend heeft hij zeker veel waarde dit seizoen op belangrijke momenten. Misschien niet tegen de willem 2 uit ofzo, maar die win je dan toch simpel door de klasse van Tadic, Frenkie en Ziyech. In grote wedstrijden heeft hij in aanvallend opzicht juist extreem veel waarde dit seizoen.

8 april 2019 om 14:56

Gaan we nou voortaan ook de afgekeurde doelpunten erbij rekenen? Snap wel wat je bedoelt hoor maar als Nederlanders vinden wij het snel onterecht (ook ik neig in die richting). Als je het puur op de regels baseerd, kun je hem afkeuren. Tagliafico vind ik echt een hele goede speler, ben Arsenal fan daarom let ik vaak op hem in wedstrijden van Ajax en ik vind hem de laatste wedstrijden toch een stuk minder spelen. Denk dat hij er niet verkeerd aan doet om nog een jaartje eredivisie te spelen. Verschil tussen PL en eredivisie zijn namelijk verschrikkelijk groot, het tempo ligt veel hoger. Ajax speelt vaak op de helft van de tegenstander en daarom kan Nico ook aanvallend veel toevoegen. In een zwaardere competitie zal die ook sneller moeten kunnen schakelen, denk dat hij op termijn dat niveau wellicht kan halen maar ik twijfel of hij in de PL mee zou kunnen bij de top. Denk dat La Liga hem beter ligt. Zie bijvoorbeeld Tadic is een van de beste spelers in de eredivisie maar in de PL nooit echt heeft kunnen imponeren..

8 april 2019 om 16:32

Nee maarja een back die 3 doelpunten in 8 wedstrijden scoort in de CL en er met een beetje geluk 4 had gehad is aanvallend dan natuurlijk gewoon van waarde.

8 april 2019 om 16:41

Daar heb je zeker gelijk in @Zytto34. Ben ik het ook mee eens!

8 april 2019 om 15:14

Arias en Tagliafico zijn niet met elkaar te vergelijken. Arias is veel onrustiger in zijn balbehandeling, positionering en keuzes aan de bal. Valt bij Atletico ook enorm door de mand. Bij Psv haalde ook niet altijd een constant niveau. Ik zeg niet dat Nico bij Atletico uit zou blinken, maar hij zou zeker een constanter niveau dan Running all over the place Arias.

8 april 2019 om 15:18

Arias doet het prima bij Atletico, alleen tegen Real Madrid was hij dit seizoen niet goed. Bij PSV was Arias gewoon met afstand de beste verdediger en superconstant, dus je praat pure onzin

8 april 2019 om 15:22

Hmm ben het hier ook niet helemaal mee eens. Vind Arias en Nico eigenlijk wel goed te vergelijken. Denk dat Nico iets beter is maar ontloopt elkaar niet super veel hoor. Arias doet het ook niet slecht bij Atletico dus enorm door de mand vallen? Weet niet welke wedstrijden jij kijkt. Vond hem zoals @Davilla zegt de constantste verdediger bij PSV en stond ook in de CL zijn mannetje. Geen top verdediger maar zeker veel beter dan dat jij hem hier neerzet, degelijk zou ik het noemen..

Zou voor veel topclubs in de Premier League natuurlijke een interessante optie zijn. Zoveel goede linksbacks lopen er niet rond in de Premier League. Hij is beter dan alle backs die nu rondlopen bij Arsenal, Chelsea en de Spurs. Hoop dat Ajax hem nog een jaar kan houden, maar vrees dat hij onhoudbaar is. Met name door de schaarste aan goede linksbacks zal hij bij heel veel clubs in Europa op de radar staan. Cruciaal voor het wel of niet kunnen behouden van bepaalde spelers zullen de komende wedstrijden tegen Juve zijn. De spelers die op dit niveau uitblinken zijn eigenlijk te goed om in de eredivisie te spelen en zullen onhoudbaar worden denk ik.

8 april 2019 om 14:24

Emerson en Alonso zijn toch beter dan deze draver. Lijkt me eerder wat voor Watford, Wolves of Everton

8 april 2019 om 14:28

Knap om zoveel onzin te verwerken in twee zinnen.
Allereerst bakken Emerson en Alonso er heel weinig van dit seizoen. Absoluut een zwakke plek binnen het elftal.
Ten tweede is Tagliafico geen ‘draver’. Een verdediger die scherp is in de duels is niet gelijk een draver.
Als laatste zal hij nooit naar een Watford willen als clubs als Atletico geinteresseerd zijn.

8 april 2019 om 14:31

Deels heeft die wel gelijk, Tagliafico is wel degelijk een draver die met veel strijd en passie veel duels wint en daarnaast ook nog veel goodwill kweekt.
Een draver is niet per se negatief, Arias was ook wel een draver en die presteert nu ook prima bij Atletico.

Spurs zou die ook prima passen, daar kunnen ze zijn werklust wel waarderen en in een 3-5-2 systeem zou die ook prima nog eens verdedigend een steekje kunnen laten vallen.

8 april 2019 om 14:38

Vind een draver persoonlijk meer iemand die 90 minuten blijft op en neer gaan, type Hateboer. Maar is maar net hoe je er tegen aankijkt natuurlijk, verder ook niet relevant.

Ja eens. Maar denk dat hij goed zou passen bij Arsenal. Vind die Kolasinac helemaal niet bijzonder dus denk dat hij daar sneller in de basis zal komen.

8 april 2019 om 15:17

Hateboer bij Atalanta is iets anders dan bij Nl.
en alles behalve een draver juist die man, brengt zowel aanvallend als verdedigend daar erg veel.

Kolasinac is een ander type dan deze man. Aanvallend is hij juist veel en veel sterker. Maar verdedigend denk ik minder inderdaad.

Maar zou lekker naar Spanje of Italië gaan als Argentijn. Een A Madrid die 2 Lb's kwijt gaat raken zou prachtig zijn. Zeker gezien het vecht voetbal hem wel ligt.
Anders zou eventueel Inter ook een mooie optie zijn daar vind ik de LB ook erg zwak nog net als bijv AC.

8 april 2019 om 16:27

Klopt, bedoel met een draver bedoel ik meer iemand die maar op en neer blijft gaan. In zijn rol bij Atalanta aan de rechterkant kan hij dat uitstekend invullen.

Vind Kolasinac met name in de kleine ruimte een stuk minder. Op het gebied van voorzetten en diepgang is hij inderdaad beter.

Spanje vind ook het beste voor hem. Atletico zou perfect voor hem zijn. Hij past precies in het spel van Atletico en het door het vertrek van Filipe Luis en Hernandez liggen daar genoeg mogelijkheden.

8 april 2019 om 14:26

Een beetje overdreven natuurlijk. Hij laat het 1,5 jaar zien in deze weinig zeggende competitie. Beter dan Kolasanic, Rose, Davies en Alonso is allemaal overdreven.

8 april 2019 om 14:30

Als je Kolasinac ziet verdedigen dan is dat opzicht niet zo'n raar statement... Alonso is verdedigend ook absoluut niet sterk en Rose en Davies zijn zeker geen toppers. Tagliafico laat het ook zien in de CL en met Argentinië, dus ik denk dat hij zeker wel die stap kan maken en mogelijk beter is.

8 april 2019 om 14:30

Ieder z’n mening, maar ik vind de backs die je nu opnoemt helemaal niet bijzonder. Alonso heeft wel de kwaliteiten, maar laat het eigenlijk al 1,5 jaar niet zien. Davies, Rose en Kolasanic vind ik middelmatige spelers. Tagliafico zou voor dit soort clubs echt een meerwaarde zijn.

8 april 2019 om 14:43

Ik ben er heilig van overtuigd dat hij rose en davies uit de basis zou spelen bij tottenham

Ik gun het hem wel al heb ik liever dat hij nog een jaartje blijft.
Mocht hij toch gaan zie ik Filipe Luis graag transfervrij terugkeren bij Ajax als zijn vervanger.
Tagliafico dan naar Atletico Madrid voor minimaal 35 miljoen plus een doorverkooppercentage.

8 april 2019 om 15:32

Filipe Luis is inmiddels alweer 33 jaar, speelt nog regelmatig bij Atletico Madrid en hij heeft naar verluid een salaris van 4 miljoen euro per jaar. Bovendien is hij deze zomer transfervrij op te pikken waardoor hij voor veel clubs interessant is. Ajax is in zo'n geval eigenlijk kansloos voor zijn handtekening.

8 april 2019 om 16:40

Ik denk dat er maar weinig grotere clubs dan Ajax zullen zijn die een 33 jarige links back willen binnen halen. Dus ik acht Ajax wel kansrijk voor Filipe Luis.

9 april 2019 om 13:35

Hij is transfervrij. Veel clubs zullen in Filipe Luis dus een goede backup zien en dan praten we waarschijnlijk over clubs die veel meer salaris willen betalen en structureel in de CL spelen. Dan zwijg ik nog maar even over Chinese clubs die ongetwijfeld geinteresseerd zullen zijn.

Gezien de berichten dat hij niet bijtekent voor een nieuw contract, vrees ik dat Nico Ajax gaat verlaten.. Zonde natuurlijk echt, zoals John de Wolf zou zeggen, 'een tijger'.

Ajax heeft als doelstelling om niet meer dan 3 basiskrachten weg te laten gaan. Dit gaat net zo lastig worden als het winnen van de champions league. Hoewel dat laatste echt een enorme berg is, zou bij het winnen van de CL (met hordes als Juventus, en ergens ook nog City/barca wat het nagenoeg een kans krijgt van 3%) kunnen betekenen dat de salarisbudgetten enorm omhoog gaan en zowel spelers wat eenvoudiger behouden kunnen worden als grote en bewezen spelers naar binnen gehengeld kunnen worden. Ik begrijp echter wel dat men de Eredivisie redelijk zwak vindt. Naast Ajax en PSV zijn er gewoon geen clubs in staat om verder te komen in Europa dan de voorrondes/eerste ronde. En komen ze een keer wel door de voorrondes, lijkt de motivatie nergens te vinden om nog verder te komen. Dan val je gewoon als competitie ook negatief op en behoud/trek je grote spelers gewoon niet

8 april 2019 om 14:26

Ze hadden het toch over maximaal 5 of 6 basiskrachten?

8 april 2019 om 14:45

Nee, ze willen er nog maximaal 2 of 3 laten gaan. Daarbij rekening houdend met De Jong die al weg is.

8 april 2019 om 15:35

Ze hadden het over 5 spelers (en 6 bij een niet te weigeren bod). Zonder De Jong daarin mee te tellen, vertrekken er hoogstwaarschijnlijk nog 4 a 5 spelers. Bovendien laten de spelers de laatste weken steeds meer doorschemeren dat een vertrek tot de mogelijkheden behoort. Tadic krabbelt ook alweer terug.

8 april 2019 om 15:48

"op een bepaald moment krijgen spelers van ons de vrijheid om te vertrekken", verklaart de algemeen directeur in een groot interview met The Times. "maar we kunnen deze zomer niet zeven spelers kwijtraken, hoe fantastisch de aanbiedingen ook zijn."

Van der Sar had het eerder al over 5 a 6 spelers, waarbij het onduidelijk was of hij Frenkie + 5 of Frenkie + 6 bedoelde. En nu herhaalt hij dit, door te zeggen dat Ajax "geen zeven" spelers kan kwijtraken.

Kortom, hij sorteert voor op de situatie dat Ajax wel degelijk 5 of 6 belangrijke spelers kwijt raakt. Frenkie, De Ligt, Ziyech en Tagliafico gaan in mijn optiek met zekerheid verkocht worden. Ajax gaat dit seizoen volgend jaar natuurlijk niet evenaren, dus dat Tagliafico weg gaat is volkomen logisch.

En daarnaast is er dus een levensgroot risico dat ook Donny en Neres bijvoorbeeld weg gaan. Het past allemaal nog in de aantallen die Sar heeft genoemd.

8 april 2019 om 15:03

Van der Sar heeft afgelopen weekend nog maximaal 6 spelers gezegd en Overmars zei daarvoor 5 dus ik weet niet waar je die 3 vandaan haalt..

Ik ben bang dat we volgend seizoen niet meer van deze strijder kunnen genieten. Wat een geweldig speler en persoon. Ik zie hem graag blijven maar gun hem ook een mooie transfer. Elke wedstrijd geniet ik van zijn eindeloze inzet, passie en voetbal. En elke keer als hij voor de camera verschijnt bewijst hij weer een echte gentleman te zijn met de nodige dosis humor. By far mijn favoriete Ajax speler. Ik denk dat er weinig voetballiefhebbers zijn die zulke spelers niet kunnen waarderen. Dus niet treuren dat hij (waarschijnlijk) weggaat, maar genieten van het feit dat hij er is (geweest). Hoop dat Marc meer van deze parels weet te binden.

Ik zou het accepteren als Nico weggaat. Heeft een hoop gedaan voor de club, maar denk dat de rek er momenteel wel uit is. Neemt niet weg dat het na Dijks, Boilesen en weet ik het allemaal een verademing is om zo een goede back te hebben.

Ik zat gister de tafel van kees te kijken en daar dachten zij er hetzelfde over. De opvolger speelt bij AZ in de naam van Ouwejan. Back van Jong Oranje verdedigend prima, aanvallend misschien sterk nog dan Nico en voor de toekomst prima.

Mocht Nico blijven zou het voor Ajax echt geweldig zijn, maar ik zie toch liever stiekem de Ligt, Donny, Neres, Tadic en Blind een jaar langer blijven bij Ajax.

8 april 2019 om 15:37

Ouwejan is een hele normale back voor een subtopper en absoluut niet goed genoeg voor de Nederlandse top. Zowel verdedigend als aanvallend is het niet bijzonder en hij heeft ook geen specifieke kwaliteiten. Tagliafico is minstens twee tot drie klassen beter.

8 april 2019 om 16:12

Weet niet of je nu een mening geeft of het wil afdoen als een feit.ik ben het niet met je eens. Ouwejan is jonger en is aanvallend niet veel minder dan Tagliafico. Dat er verdedigend nog het een en ander moet verbeteren staat buiten kijf. Neemt niet weg dat ik hem wel een kans wil geven.

Vreemd genoeg de key speler van Ajax. Zonder zijn spirit is Ajax een gezapig team dat te vaak op inzet zou verliezen of gelijkspelen. Als ik Ajax was zou ik er alles aan doen om het te houden.
Vertrekkende Onana, Ziyech, De Jong, De Ligt, allemaal op te vangen, Nico moet blijven.

8 april 2019 om 15:19

Onana blijft zoiezo nog 1 jaar. Ziyech en de jong zijn op te vangen. De ligt is onvervangbaar

8 april 2019 om 15:39

Ziyech, De Jong, De Ligt zijn allemaal onvervangbaar in hun kwaliteiten. Ik vind het persoonlijk of erg arrogant of simpelweg naief om te denken dat je als Nederlandse club dat soort jongens wel even vervangt. Er is een reden waarom clubs veel geld voor hun willen betalen.

Moet een beetje lachen op de reacties naar welke club Nico zou moeten gaan. Nico zou alleen naar een club moeten gaan die volgend seizoen CL speelt anders is het een stap terug. Arsenal moet ook maar zien of ze CL halen aangezien ikzie Chelsea 4e worden. Maar de top 4 van de premier league hebben volgens mij al hele goede backs. Dus lekker een jaartje blijven met een team die volgend jaar weer hoge ogen gaat gooien

8 april 2019 om 15:42

Ajax is anders ook niet verzekerd van Champions League deelname volgend seizoen. Zelfs als je kampioen wordt, zul je gewoon een voorronde moeten spelen en die ga je waarschijnlijk spelen met een behoorlijk andere ploeg dan nu. De sterkste spelers raak je sowieso kwijt. Verder zijn er meerdere factoren die bepalen waar een speler wil spelen. De Eredivisie is namelijk niet zo aantrekkelijk en qua salarissen kan Ajax zelfs niet concurreren met de bodem van de Premier League.

8 april 2019 om 15:52

Dat klopt, maar voorronde spelen is nog altijd beter dan geen voorronde mogen spelen.

Je kan dan nog steeds naar Arsenal gaan voor het salaris en de betere competitie. Ik zou dat doen als ik Tagliafico was. Volgend jaar wordt het bij Ajax nooit meer zo mooi als dit jaar. Dus direct doorpakken naar een mooie club in een topcompetitie.

8 april 2019 om 15:54

Arsenal heeft net Kolasinac gekocht.
Chelsea heeft Marcos Alonso.

Als Nico dan naar één van deze clubs gaat zal die geen basisspeler zijn (voor de grote wedstrijden).

Onmisbare positie in mijn ogen hebben op dit moment ook geen vervanger, wat uiteraard nog kan komen in de zomer transfer periode. Wat men ook vaak zegt, de back positie is erg schaars en niet zo 1, 2, 3 met goede spelers op te vangen.

Wat ik ook vaak langs zie komen is de bod van clubs op Tagliafico (wat in mijn ogen lachwekkend is).
International van Argentinië, CL wedstrijden, wellicht kampioen van NL en bekerwinnaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren