Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Natuurlijk staat dit heel ver van alles waar Ajax voor staat’

Laatste update:

Ajax had bijna twee weken geleden na het gelijkspel van PSV bij FC Emmen de koppositie voor het grijpen. De Amsterdammers slaagden er toen echter niet in om te winnen van sc Heerenveen en hebben na de ruime nederlaag tegen Feyenoord nu vijf punten minder dan de koploper uit Eindhoven. Vrijdag is het precies 1.000 dagen geleden dat de Amsterdammers voor het laatst bovenaan stonden en het lijkt onwaarschijnlijk dat zij het negatieve ‘clubrecord’ van 1.015 dagen niet gaan breken.

Die reeks werd gevestigd tussen november 1990 en augustus 1993, toen Ajax bijna drie jaar niet op de eerste plaats stond. “Het is heel triest. Maar het is tegelijkertijd een voldongen feit. Ik bedoel: het is niet zo dat ik er slecht van slaap, hoor. Maar natúúrlijk staat dit heel ver van alles waar Ajax voor staat. Ajax staat voor winnen. Niet voor leedvermaak over duizend dagen niet aan kop”, reageert oud-aanvaller Bryan Roy tegenover het Algemeen Dagblad op de huidige reeks van Ajax.

Sonny Silooy was begin jaren ’90 onderdeel van het elftal dat het record neerzette: “Frank de Boer was dus de laatste trainer die bovenaan stond. Frank is in de tussentijd bij Atlanta United aan zijn derde club bezig na Internazionale en Crystal Palace. Dat zegt wel iets over hoe lang het al geleden is”, concludeert hij. Hoewel Silooy deel uitmaakte van de selectie die nog iets langer niet aan kop ging, werd er in 1992 wel de UEFA Cup gewonnen.

“Dus gevoelsmatig speelde het aantal dagen zonder koppositie veel minder door dan nu”, zegt hij daarover. Ajax had in 2017 eveneens een Europese prijs kunnen winnen, maar ging in de finale van de Europa League onderuit tegen Manchester United. Wat Roy betreft moet er dit seizoen dan ook een einde komen aan de prijzendroogte: “We moeten gewoon kampioen worden. Punt. Er is geen andere keuze. Op naar de duizend dagen als koploper.”

Denk jij dat Ajax dit seizoen kampioen gaat worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toch eigenlijk best pijnlijk, als je veruit het meeste geld hebt, kwalitatief het beste team en je toch aan het eind van het seizoen met lege handen zult staan: uitgeschakeld in de CL door Real, PSV kampioen en Feyenoord de beker.

1 februari 2019 om 07:27

Het seizoen duurt nog wel ff hoor. 5 punten wetend dat je PSV in Amsterdam krijgt valt mee. Ook omdat PSV zelf ook lastiger wint. Neemt niet weg dat Ajax zeer slecht is begonnen aan het tweede seizoenshelft. Verder heeft ajax ook de kans om Feyenoord uit te schakelen in de beker. Hopelijk met Veltman en tagliafico op de back posities en de ligt / blind centraal. Mazraoui- Frenkie en Ziyech op het middenveld. Aanvalt tadic-kjh en neres. Lijkt me bijvoorbeeld niet onmogelijk

1 februari 2019 om 07:28

Je weet dat het 1 februari is?
Ik wil je feestje niet bederven maar is het niet een beetje vroeg voor dergelijke conclusies?
Het is nu niet zo dat PSV haar wedstrijdjes zo overtuigend wint..

1 februari 2019 om 07:59

Zo is het maar net 993410. Psv wint zijn wedstrijden niet overtuigend. Waar Ajax dat wel doet ahum. De verdediging van Ajax is na de winterstop zo lek als een mandje is. Het spel van psv is niet best maar van Ajax nog wel slechter op dit moment.

1 februari 2019 om 08:43

993410 dat zeggen de Ajax supporters nu al jaren maar elke x blijkt dat Psv het goed genoeg doet om kampioen te worden. En dat gevoel heb ik dit jaar ook weer.

1 februari 2019 om 08:44

Verschil vooralsnog zit m vooral in de bereidheid om voor elkaar te strijden. Psv is in dat opzicht (al jaren) een beter team dan ajax. Bovendien spelen bij psv ook spelers die echt kunnen bikkelen als t even tegen zit, ajax heeft dat soort spelers toch minder. Maar goed, als t bij psv moeizaam blijft lopen en ajax komt weer op stoom, dan zijn die 5 punten maar weinig. Ik ben r nog niet gerust op

1 februari 2019 om 09:05

Khal Drogo, er wordt aangegeven dat het seizoen nog lang niet afgelopen is en dat het nog niet beslist is. Er wordt niet gezegd dat Ajax nu wel eventjes met alle prijzen er vsndoor gaat.

1 februari 2019 om 12:16

Gaeajax waar zeg ik dan dat hoj dat zegt. Het gaat erom dat hij zegt dat psv niet zo best speelt wat overigens waar is. En ik geef aan dat Ajax misschien nog wel beroerder speelt. Zoals hij het schrijft is het net alsof Ajax wel even alles wint en psv nog wel punten gaat verliezen

Het is bijna niet te geloven dat het artikel over Ajax gaat...1000 dagen...ongelovelijk

Mooi

Hoe het ook gaat Iedereen praat toch over Ajax.

Marktwaarde van de Spelers stijgen meer ten aanzien van de ander clubs.

Doen ze toch iets goed daar in het mooie Amsterdam.

Iedereen wil van ons winnen en haat ons.

En we spelen altijd (proberen) mooi voetbal

Ajax heeft gewoon de meeste Supporters. Zij die ons haten en liefhebben.

Ga aub je eigen clubje aanmoedigen en promoten ipv altijd over Ajax te praten.

Ajax is gewoon Mooi
.

1 februari 2019 om 07:36

Hahah als fans dit gaat lopen roepen dan weet je dat ze wanhopig beginnen te worden.. allemaal leeuk en aardig maar de prijden blijven uit vriend😅😉

1 februari 2019 om 07:45

Precies! En sinds jaar en dag is de marktwaardestijging het allerbelangrijkste in het voetbal, de ranglijst aan het eind van het jaar wordt ook opgesteld op basis van die marktwaardes.

1 februari 2019 om 07:55

Iedereen praat over Ajax. Goede opmerking na een artikel waarin 2 oud spelers hun gedachten uitspreken over de huidige staat van de club. Verder een zeer vermakelijke opsomming van de standaard Ajax bla-bla, chapeau.

1 februari 2019 om 08:17

Er was ooit iemand die riep iets over zakken geld en niet scoren......

1 februari 2019 om 09:24

Man man man. Wat een geïndoctrineerde onzin. Het is prima dat je voor Ajax bent maar de meeste haat, door voetballiefhebbers, komt door uitspraken van supporters als jij. Hou eens op met de misplaatste arrogantie. Van de afgelopen 8 jaar speelt Ajax eindelijk het overgrote deel weer waar Ajax om bekend stond.

Ga lekker je eigen clubje aanmoedigen ipv arrogant van een kartonnen toren blazen. Al 1000 dagen niet bovenaan en al heel wat jaar geen kampioen... de arrogantie mag best wat minder.

1 februari 2019 om 10:15

Mooi voetbal is maar subjectief en Bryan Roy als oud speler mag best zijn zegje doen toch over Ajax als het hem word gevraagd.akax is ook de grootste club met veruit de meeste "fans" dan is het toch ook logisch dat je vaker in het nieuws komt dan de kleinere clubs.1000+ dagen is wel echt schandalig voor een team met veruit het meeste geld en hoogste begroting

1 februari 2019 om 10:41

de kenner Ii

Ik heb sympathie voor Ajax, veel meer dan voor jullie concurrenten, maar posts als dit doen je overkomen als een 12 -jarige die stiekem heel onzeker is en posts als deze zijn de reden dat velen Ajax als arrogant zien. Nogmaals: daar ben ik er niet een van.

1 februari 2019 om 11:08

Hahaha de Kenner II, ik geef je een duimpje, want dit is echt hilarisch!

Wie moeten volgens jou hun eigen clubje aanmoedigen? Sonny Silooy en Brian Roy???? Voor wie zijn die dan volgens jou? Cambuur?

Marktwaarde stijgt... okay en ranglijst daalt... en daar is de gemiddelde Ajaxsupporter dik tevreden over? Allen maar liefde voor Overmars! Mark 'netto' Overmars heeft zichzelf financieel wel enorm lekker in het zadel daar, zijn bonus gaat over geld en niet over ranglijst, volledig normaal ook voor een voetbalclub die gewoon elk jaar kampioen moet worden.

Hulde voor je reactie, buikpijn van het lachen!

1 februari 2019 om 11:41

mijn reactie gaat over leedvermaak dat Roy aangeeft.

lees het artikel nog maar eens goed

@birotor alle dingen die jij op opnoemt zijn nog helemaal niet van toepassing. PSV is nog geen kampioen,er zijn nog 15 wedstrijden te gaan.Dat Feyenoord de beker pakt is ook geen feit,als wij van ze winnen,kunnen we die prijs ook gewoon pakken. En Real is in jaren niet zo slecht geweest als nu,dus ook wat dat betreft kunnen we verrassen.

1 februari 2019 om 07:38

Haha kom uit je bubbel alsjeblieft. Ja, Real is niet meer wat het was maar om te zeggen je kunt ze verassen. Is de CL hè geen potje FIFA. Met de spelers waar zij over beschikken en het feit dat Real erg constant speelt in de CL en ze zelf ook beter spelen. Nee, Ajax gaat Real zeker niet verrassend maar een pakslaag krijgen.

En 'de kenner 2' neem ik niet serieus. Puur een comment om voor commotie te zorgen. Feit blijft dat er 1000 dagen voorbij zijn sinds Ajax boven aan heeft gestaan, schandalig.

1 februari 2019 om 07:48

@serra
Waarom zou Ajax niet van Real kunnen winnen?
Ajax zou moeten spelen zoals ze uit bij Bayern gespeeld hebben de tweede helft. Toen gingen ze niet meer pressen als een kip zonder kop maar speelde Ajax erg compact en gedisciplineerd.
De verdediging van Real is echt gatenkaas en ongeorganiseerd (die van Ajax nu ook trouwens).
De kansenverhouding schat ik op 60/40 voor Real en dat alleen vanwege de individuele kwaliteit.

1 februari 2019 om 07:54

Paar jaar geleden waren we ook sterk tegen Real en hadden we met 2-0 voor gestaan als de goals gewoob goed gekeurd werden.

1 februari 2019 om 08:27

Dat is inderdaad wel een goede graadmeter ajaxrkc Eem wedstrijd van een aantal jaar geleden erbij halen. De spelers zijn allemaal hetzelfde en de omstandigheden ook, wat een vergelijking

1 februari 2019 om 08:32

Ajaxrkc33 wil daarmee aangeven dat het dus helemaal niet zo'ngekke gedachte is dat Ajax Real kan verrassen, omdat het twee jaar geleden ook kon. Ajax heeft nu zelfs een sterkere selectie dan toen. D

1 februari 2019 om 08:36

Skede ik snap wat ajaxrkc bedoeld. Echter slaat het nergens op. Omdat ze 2 jaar geleden ook kon kan het nu ook? Ajax heeft een betere selectie klopt maar speelt niet echt best. Daarnaast heeft real ook niet stil gezeten toch?

1 februari 2019 om 08:39

"@serra Waarom zou Ajax niet van Real kunnen winnen?"

Niets is onmogelijk, maar dat zou wel echt een extreme stunt zijn.

Ajax heeft het goed gedaan in de CL hoor, maar dat wil niet zeggen dat je ineens weer bij de Europese top hoor. En om het even in perspectief te plaatsen: AEK Athene had van alle CL poulefase-deelnemers de minste coëfficienten, Benfica haalde vorig seizoen 0 punten in z'n CL-poule en Bayern zat in het najaar in een bijzonder slechte fase (had rond die tijd in de competitie een reeks van 8 wedstrijden waarvan ze er maar 2 wonnen).

Intussen is Ajax in de competitie in twee van z'n drie serieuze tests keihard door het ijs gezakt (3-0 tegen PSV en 6-2 tegen Feyenoord).

En Real heeft inderdaad geen topseizoen, maar heeft in de competitie inmiddels toch weer 6 van de laatste 8 wedstrijden gewonnen. En ze zijn "gewoon" eerste geworden in hun CL-poule.

1 februari 2019 om 09:12

@Khal Drogo, ik geef Ajax ook op het moment niet de meeste kans, maar zijn punt is wel gewoon een terechte toch? Hierboven werd aangegeven dat het, vrije vertaling, onmogelijk was dat Ajax kan verrassen. En dus geeft ajaxrkc aan dat het niet onmogelijk is, zoals ajax paar jaar geleden gewoon pech had en het toen ook had gekund. Hij zegt ook niet dat het een makkie wordt voor ajax he?

1 februari 2019 om 09:14

Tuurlijk is Real de grote favoriet, maar je houdt toch hoop op een goed resultaat. Als je er niet in geloofd dan kan je het net zo goed schriftelijk afdoen. Daarnaast geloof ik er ook in dat Ajax weer wat beter gaat spelen. Of het genoeg is voor de prijzen moet nog blijken

1 februari 2019 om 09:36

Paar jaar geleden was Real al geplaatst en kwam het met een B elftal. Dit zijn de knock out fases dus hele andere situatie..

Men overdrijft enorm. Het is de afgelopen 3 jaar ook moeilijker om de koppositie over te nemen.
PSV is twee keer kampioen geworden en Feyenoord 1 keer en die morsten allebei weinig. Het is dus veel moeilijker dan voorheen om het stokje over te nemen. 1 misstap kan al dodelijk zijn.
Met dit soort statistieken kan je niets.

1 februari 2019 om 07:48

Met het geld en kwaliteit dat op het veld staat bij Ajax zou het juist makkelijker moeten worden, kijk ff het selectieverschil tussen nu en 5j geleden. Het enige dat we kunnen zeggen is dat Ajax het altijd op de belangrijkste momenten zelf verpest/puntverlies lijdt

1 februari 2019 om 08:21

Ik ben het wel met Bombanera eens. Als je kijkt naar toen Ajax kampioen werd in 2014 met maar iets meer dan 70 punten. Iedereen kon toen punten verspelen tegen iedereen. PSV laat de laatste 2 seizoenen heel weinig liggen en Feyenoord het seizoen daarvoor ook. Uiteraard moet je met deze selectie als nog kampioen worden dit seizoen.

Als Ajax zijnde is dat gewoon slecht. Maar hopelijk staat Ajax eind van het seizoen boven aan dat is het belangrijkste.

In elk ander normaal seizoen zou Ajax nu aan kop staan met hun huidige cijfers. Ze maken een enorm goed seizoen mee waar ze ook nog eens de groepsfase van de Champions League hebben overleefd. Daarnaast spelen ze voor het eerst in tijden weer eens de halve finale van de Knvb beker.

Dat Ajax tweede staat heeft in mijn ogen vooral te maken met de nog betere prestaties van PSV in de competitie. Hoe vaak zien we nou een club die tot aan de winter maar een keer gelijk gespeeld heeft?

Dat er dus nu allemaal berichten komen over een crisis en malaise bij Ajax vind ik dus wat overdreven. PSV wint bijna alles, maar ook niet allemaal overtuigend. Die kunnen zo nog punten verspelen. Daarnaast moet Ajax ook nog thuis tegen Psv. Kortom, het is nog niet gespeeld!

1 februari 2019 om 07:57

PSV verloor in Rotterdam

1 februari 2019 om 08:01

Ah dan was dat het! Ik dacht dat het gelijkspel van voor de winterstop was en de nederlaag er na. Dank voor de correctie! Het verhaal blijft overigens hetzelfde. Éã©n nederlaag tegenover alleen maar overwinningen.

1 februari 2019 om 08:13

Hahaha indekken noemen we dit hopen dat PSV punten laten liggen of dat PSV nog wedstrijden gaat verliezen, altijd eerst naar jezelf kijken en ik zie Ajax niet alle wedstrijden winnen dus hoe gaat het ze lukken dan?? Heerlijk dot wishfull thinking van sommige dit lijkt trouwens heel erg op vorig seizoen en toen hoopte en scheef men hetzelfde dus ik denk dat dit seizoen weer hetzelfde gaat gebeuren PSV zal rond april met de schaal ophoog staan

1 februari 2019 om 09:21

Haha, wat kan ik anders doen dan hopen op punten verspelen van Psv?

En om even zelf kritisch te zijn: Ajax is slecht uit de winterstop gekomen. Heerenveen thuis was slecht. De eerste 20 minuten tegen Feyenoord waren goed, maar daarna was het ook weer slecht. De enige goede wedstrijd was die tegen Heerenveen in de beker.

Voor de rest kan ik er niet veel anders van maken dat PSV wel hun slechte wedstrijden blijft winnen en Ajax sowieso de laatste twee weken niet.

En nogmaals het is gewoon uitzonderlijk hoe goed PSV en Ajax er voor stonden tijdens de eerste seizoenshelft. Het is al jaren niet gebeurd dat er zo weinig punten zijn verspeeld tijdens de eerste seizoenshelft.

1 februari 2019 om 08:31

Miccoli je zegt psv wint alles maar niet overtuigend. Ajax wel dan? Ik vind Ajax op dit moment nog slechter spelen dan Ajax dus die gaan ook zeker nog punten verspelen. Daarnaast is het natuurlijk echt ene zwaktebod dat je je zegt Ajax het niet slecht doet omdat psv zoveel wint. Dat is juist het probleem Ajax heeft een betere selectie dan psv dus is het gewoon niet goed genoeg wat ze laten zien in de competitie en dat is best een kwalijke zaak lijkt me

1 februari 2019 om 09:16

Ik beweer ook niet dat Ajax altijd alles overtuigend wint en het is ook helemaal geen sneer naar Psv. Zij winnen tenminste wel hun mindere wedstrijden. Ajax op het moment niet. Dus ja, Ajax is op het moment zeker niet beter dan Psv.

Waar ik het niet met jou eens ben is dat dit een zwaktebod is. PSV doet het ook echt ongelovelijk goed. Vorig seizoen had PSV al 8 punten verspeeld in de eerste seizoenshelft en Ajax 13. Het seizoen daar voor had Ajax al 14 punten verspeeld en Feyenoord 9. Tijdens het huidige seizoen had PSV maar 3 punten laten liggen in de eerst seizoenshelft en Ajax maar 5. Beiden hebben het geweldig gedaan!

Dat Ajax nu weer een achterstand van 5 punten heeft is natuurlijk hun eigen schuld. Tegen Heerenveen was het gewoon slecht en tegen Feyenoord nog erger (door toedoen van Feyenoord natuurlijk).

Over de betere selectie. Tja, dat is altijd moeilijk te beoordelen. Als we puur naar de waarde van de gekocht spelers kijken, dan ja. Tadic, Blind en Neres waren prijzige spelers. Maar qua team lijkt PSV het dan weer beter voor elkaar te hebben.

1 februari 2019 om 08:35

Klopt dat Ajax best wel veel punten heeft. En natuurlijk ben je ook afhankelijk van de concurrentie. (dat heeft Jol ook ervaren toen Twente er met de titel van door ging). Als je zo kijkt kun je ook concluderen dat het een wonder is dat de Ajax onder de Boer zo vaak kampioen geworden is. Zelden 4 jaar achter elkaar een team met zo weinig punten kampioen geworden.

1 februari 2019 om 09:18

Klopt! Dat waren ook hele slechte jaren voor het Nederlands voetbal. Tenminste, dat vind ik persoonlijk. Ik was heel blij met de kampioenschappen van Ajax, maar de concurrentie (psv en Feyenoord) was toen wel erg matig.

Seizoen is nog lang. Ik ben er, als PSV supporter, niet gerust op dat PSV de 5 punten voorsprong gaat behouden als ze zo blijven spelen. Dat Ajax gelijk speelde en verloor van Feyenoord zegt mij niet zo veel.
PSV had geen recht op de drie punten tegen Groningen.
Gevalletje van door het oog van de naald. Vind het wel leuk dat het gewoon spannend is Wie er kampioen gaat worden. Hopelijk blijft dat zo tot het einde van het seizoen.
Ik hoop dat Ajax het goed gaat doen tegen Real Madrid. Zou goed zijn voor NL.

1 februari 2019 om 08:52

Psv had zeker wel recht op de 3 punten ff vergeten dat de motm Padt was? Die hield echt alles eruit. Waardoor de laatste 15 min alles of niets was voor Groningen. Maar die verdiende echt niet meer hoor. En ik denk wel dat Psv dit gaat redden. Als we nog bovenaan staan wanneer we naar Amsterdam gaan word Psv kampioen.

1 februari 2019 om 09:02

Ach, ieder zo zijn mening.

1 februari 2019 om 09:23

Ik ben het in deze eens met 040vaart.

Tuurlijk, vooral de tweede helft was niet best. Maar om nou te stellen dat PSV de drie punten niet verdiende gaat mij veel te ver. Vergeet niet dat Groningen één schot op goal had. Eentje ja. En die werd door twee man aangeraakt om vervolgens via de grond vol in de kruising te stuiten. Vertel mij dan maar op welke manier Groningen recht had op meer. Dat terwijl PSV meerdere grote kansen kreeg, maar Padt goed stond te keepen.

1 februari 2019 om 09:28

"psv had geen recht op de drie punten tegen Groningen."

Naar welke wedstrijd heb jij zitten kijken? PSV was slecht, maar Groningen was echt niet beter of gelijkwaardig.

De cijfers spreken ook wel voor zich: PSV had 64% balbezit en qua schoten op en naast het doel was het 11-3.

1 februari 2019 om 11:17

' PSV had geen recht op de drie punten tegen Gronignen'

Hoezo dan? Heeft Groningen net zoveel of meer goals gemaakt dan PSV in die wedstrijd?

Tegenstanders, geniet er nog ff van. Het is niet onwaarschijlijk dat er een periode aankomt waarin Ajax 1000 dagen ( of meer ) wel bovenaan staat. Dankzij een geweldig PSV is dat nu nog niet het geval maar met de snelheid waarmee het financiele verschil oploopt, kan het niet meer lang duren of we zijn weer blij in Amsterdam.

1 februari 2019 om 08:34

Hahah ja idd want geld wint de prijzen. Het probleem is dat jullie alleen maar aan held denken blijkbaar en verwachten dat je straks wel even iedereen kan halen ok zo de competitie te domineren. Ik zelf denkt dat dit echt niet gaat gebeuren daar is onze competitie niet aantrekkelijk genoeg voor. Ze hebben nu al by far de duurste selectie van Nederland en de duurste spelers en nog is het niet genoeg blijkbaar.

1 februari 2019 om 11:13

@khal
Zolang de TD zijn bonus krijgt op financiele resultaten bij transfers ipv ranglijst blijf je de focus op geld houden en niet op voetbal of resultaten. Niets menselijks is een TD vreemd he.

1 februari 2019 om 09:06

Probleem is dat 'als' Overmars en vd Sar worden weggehaald door grotere club er een nieuw bestuur komt dus ook een ander beleid.
Ook is de Eredivisie te klein en van een te laag niveau om ooit mee te doen met de toplanden.
Uitzondering daar gelaten.
Als wordt Ajax de komende 60 jaar kampioen, het zegt, Europees gezien, zo weinig.
En ondanks dat ik een PSV voorkeur heb, hoop ik dat Ajax en PSV samen de eredivisie omhoog zullen trekken qua niveau.

1 februari 2019 om 09:33

"tegenstanders, geniet er nog ff van. Het is niet onwaarschijlijk dat er een periode aankomt waarin Ajax 1000 dagen ( of meer ) wel bovenaan staat."

Haha. Ajax is al heel lang de rijkste club van Nederland en heeft nu al een A-selectie die twee keer zoveel gekost heeft als die van PSV (104 tegen 52 miljoen). Desondanks: al 4,5 jaar geen enkele prijs gewonnen, al 1000 dagen geen koploper geweest, 10 tegengoals in de laatste 2 eredivisiewedstrijden.

Maar veel plezier verder met je "wij zijn binnenkort het Bayern van Nederland"-fantasietjes...

1 februari 2019 om 10:55

Jullie zijn al de gehele 21ste eeuw de club met het meeste geld, hoogste aanzien en het hoogstr budget, echter slechts 6 keer kampioen geworden. Dat is vrij schamel. Dit wordt elk jaar weer geroepen.

Maar ondertussen wel steeds doodleuk blijven herhalen dat het niveau in de Eredivisie niet hoog genoeg is voor ze. Die uitspraak wordt op deze manier letterlijk met de dag lachwekkender.

Het blijft toch even verbazingwekkend als vermakelijk dat er als het om Ajax gaat, vooral wordt geschreven over het succes dat de club niet heeft gehaald en de prijzen die de club niet heeft gewonnen. Stel je voor dat het in een oordeel over een bekende zanger of schrijver zou gaan over de keren dat die niet in de hitlijst heeft gestaan of de boeken die hij niet heeft geschreven. Dat is toch hilarisch als je er goed over nadenkt? Begrijpelijk is het dan weer wel omdat het meestal de supporters van concurrerende clubs zijn die dat doen en dan is het minder pijnlijk. Dat het uitgerekend het AD hier mee komt, mag dan ook weer geen verbazing wekken.

1 februari 2019 om 12:03

Maar ergens is het toch ook logisch? Veruit de rijkste en meest succesvolle club van Nederland, die al 1000 dagen niet bovenaan heeft gestaan en al 4.5 jaar geen prijzen meer gepakt. Verder zijn dit oud spelers van Ajax dus is het niet echt relevant of het AD er mee zou komen.

2 februari 2019 om 10:57

Troy010

Quote: "verder zijn dit oud spelers van Ajax dus is het niet echt relevant of het AD er mee zou komen".

Natuurlijk is het relevant omdat het het antwoord is op een vraag en een journalist van het AD die vraag heeft gesteld. Als het over Ajax gaat stelt het AD altijd dergelijke vragen. Feyenoord is 15 jaar achtereen geen kampioen geweest en het lijkt me sterk dat je van Feyenoord niet ook een dergelijke statistiek kunt maken. Maar dat behoef je van het AD niet te verwachten.

2 februari 2019 om 17:14

Wij zijn in de jaren van prijzendroogte genoeg aangepakt door het AD hoor dus daar zit geen probleem. Maar alleen de Telegraaf mag dus zulke vragen stellen? Maar wacht, dat doen ze niet...

Zoals ik in een ander item op VZ ook al aangaf: als je tussen 85 - 90 punten haalt en geen kampioen wordt maar tot het laatst kanshebber bent, in CL de poule overleeft is het seizoen gewoon geslaagd.
Niet super, maar ok. En dan verdient PSV gewoon de credits.
Van recent de finale EL nu naar overwintering CL in een lange campagne vanwege de voorrondes, ik vindt het als supporter prima. Ook al een paar heel aardige potjes voetbal gezien.
Kampioenschap komt er echt wel aan, als Ajax zo door gaat. En ik heb het vermoeden dat dit in de komende 10 jaar geen incident gaat zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren