Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Droomdeal voor De Jong en Dursun: ‘Wie wil dit niet voor elkaar krijgen?’

Laatste update:

Frenkie de Jong vertrekt voor maximaal 86 miljoen euro naar Barcelona en daarmee wordt hij de duurste Nederlandse voetballer aller tijden. Ajax meldde woensdag dat de club 75 miljoen euro ontvangt, een bedrag dat middels bonussen nog met 11 miljoen euro kan oplopen. De deal is niet alleen een droom voor De Jong, maar ook voor zijn zaakwaarnemer Ali Dursun.

Samen met zijn partner Hasan Cetinkaya, de CEO van HCM Sportsmanagement, werkte Dursun aan de overstap van De Jong naar Barcelona. “Deze transfer van Frenkie naar Barça is de duurste en grootste ooit van een Nederlandse speler. 86 miljoen euro gegarandeerd, 86 miljoen... En niet ín het buitenland, maar van een Nederlandse club náár het buitenland. Wie wil dit niet voor elkaar krijgen?”, vraagt hij zich hardop af in gesprek met De Telegraaf.

De Jong neemt het record over van Virgil van Dijk, die vorig jaar voor ruim 84 miljoen euro de overstap maakte van Southampton naar Liverpool en daarmee de duurste Nederlandse voetballer aller tijden werd. “Ik denk niet dat Virgil verwachtte dat hij het transferrecord zo snel zou kwijtraken”, aldus de middenvelder, die het seizoen afmaakt bij Ajax. Hij zette woensdag in Amsterdam zijn handtekening onder een contract voor vijf jaar bij de koploper van LaLiga.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Ja denk dat van dijk zich daar inderdaad mee bezig houdt en zich druk om maakt.

24 januari 2019 om 09:02

Voorbarig, voorlopig is van Dijk nog steeds de duurste...die bonussen worden voorlopig nog niet uitgekeerd.

24 januari 2019 om 09:08

Nee, dat wordt uitgesmeerd over 5 jaar op basis zeer simpele bonussen waardoor Ajax dus gewoon weg zeker 11 miljoen erbij krijgt en Frenkie dus wel degelijk tot de duurste Nederlandse speler behoort. Maar als jij je beter voelt door dat over 5 jaar pas te roepen (terwijl het contract al is ondertekend en de inkt droog is), prima hoor.

24 januari 2019 om 09:26

"Ajax meldde woensdag dat de club 75 miljoen euro ontvangt, een bedrag dat middels bonussen nog met 11 miljoen euro kan(!) oplopen. "....sorry maar ik lees hier en elders 'kan' en niet 'zal' dus nog niet definitief...zo niet dan is dat de verantwoording van de samensteller..(aub niet mij daarvoor aanspreken).

24 januari 2019 om 09:32

Wat gebeurt er als voor de 5 jaren omgaan er calamiteiten spelen of een voortijdige transfer...?

24 januari 2019 om 12:36

@Frank, Overmars heeft ook verklaard dat de bonussen gegarandeerd gehaald zullen worden.

Dat is voor het kantoor ook een aardig klappertje zeg! Daarnaast zetten ze zich goed op de kaart met deze deal. Verder wat er gezegd wordt; niemand had verwacht dat een Nederlandse club een speler aan het buitenland zou leveren voor 86 miljoen.. Echt mega bizar!

24 januari 2019 om 08:37

Er is ook maar 1 club in Nederland die zulke bedragen kan vragen. Psv, AZ en Feyenoord hebben eigenlijk niet de luxe dat ze een bod van 45 miljoen kunnen afwijzen, om het over de rest van de clubs niet te hebben.

24 januari 2019 om 08:39

Dat is nou wat mij zo erg irriteeert. Ik ben een Feyenoorder en ik vind hun zo slecht met onderhandelen echt waardeloos gewoon. Ik snap ook wel dat ze zulke bedragen niet kunnen krijgen alleen onderhandel als een baas man. Elke x die transfers van 8 tot 10 miljoen max 15 wauw

24 januari 2019 om 08:47

Dat ligt aan meerdere zaken. Ten eerste is Feyenoord financieel gewoon minder sterk dan Ajax en Psv. En als je zoals Feyenoord in de schulden stond kun je niet zomaar een transfer van 15 miljoen afwijzen, terwijl je dat, als je net als Ajax 100 miljoen op je bankrekening hebt, veel makkelijker afwijst. Ten tweede heeft Ajax internationaal gezien gewoon meer aanzien dan Feyenoord en Psv, en ook dat speelt serieus mee.

Omdat Feyenoord minder geld heeft verdient het ook minder geld, het klinkt vreemd maar het is heel logisch.

24 januari 2019 om 08:59

Ja ok, maar ik bedoel te zeggen dat Feyenoord er soms veel meer kan uithalen. Onderhandelen wil niet zeggen dat de deal straks niet rond gaat als je fftjes doorzet voor een paar miljoen extra. Een nee heb je en een ja kan je krijgen.

24 januari 2019 om 09:02

Idd, al keer of 200 beschreven hier op vz door menigeen.

24 januari 2019 om 09:05

MSN10, ik weet nog dat Feyenoord de gok nam met uitonderhandelen met Newcastle United over Jorgensen en dat pakte verkeerd uit. Doet Van Geel het een keertje, dan mislukt t.

24 januari 2019 om 09:34

Msn10 ben ik helemaal met je eens. Maar ik denk dat deze transfer de houding van meerdere eredivisie clubs wel zal doen veranderen waardoor we hopelijk in de toekomst een stuk meer geld gaan krijgen voor onze spelers.

Denk dat heel veel mensen het als arrogantie zagen toen we zeiden dat we Frenkie echt niet voor minder dan 65-70 miljoen zouden laten gaan. Nu blijkt wellicht dat het meer ging om vragen waar je recht op denkt te hebben voor een absoluut toptalent die je financieel gezien niet hoeft te verkopen bij ieder bod. Een situatie waar ook PSV zich razend snel in zal gaan bevinden verwacht ik. Nu Feyenoord nog!

24 januari 2019 om 11:27

stravven

"er is ook maar 1 club in Nederland die zulke bedragen kan vragen. Psv, AZ en Feyenoord hebben eigenlijk niet de luxe dat ze een bod van 45 miljoen kunnen afwijzen,"

Nou, de waarheid is uiteraard dat alle betaald voetbal clubs in Nederland kunnen vragen wat ze willen. Ook 1 miljard. Maar er is inderdaad op dit moment maar éen club in Nederland die dergelijke bedragen, weten we sinds gisteren, ook echt kan ontvangen. Op dit moment wel ja. En het is ook waar dat Psv, en die andere clubs, geen biedingen van 45 miljoen zonder meer naast zich neer kan leggen. Sterker, ik denk dat PSV dom bezig zou zijn als een bod van 45 mijoen zou worden genegeerd.

Maar ik herhaal, dat is op dit moment zo. Er waren andere momenten. Ik heb dat hier wel vaker aangegeven. Er zijn periodes geweest dat niet Ajax maar PSV het meeste geld had, de duurste aankopenkon doen en het meeste geld kreeg voor de verkoop van haar spelers. In die zin is het dus momenteel zo dat Ajax veel meer financiële middelen heeft, maar die 'macht' is niet alleen relatief beperkt (ajax zit in een kleine markt, zonder substantiële groeimogelijkheden), die macht is ook niet oneindig. Het is gewoon exact de positie waar PSV rond de eeuwwisseling in zat. Destidjs gingen ook de verhalen rond over Dynastiën en 'onoverbrugbare gaten met de concurrentie'. Uiteindelijk valt dat allemaal best wel mee. Maar, op dit moment is het wat het is. En dat heeft Ajax goed gedaan.

Vraag me alleen af wat nu het vervolg is. Ik neem aan dat er voor de vertrekkende spelers weer vervangers gehaald worden die direct inzetbaar zijn in het team.

24 januari 2019 om 11:56

Constant Kante

Ik verwacht dat de eerste transfer van Bergwijn of Lozano nog relatief laag zal zijn maar dat daarna ook de jackpot binnen zal komen. Puur vanwege de versterkte financiële situatie waarin je je dan bevind. 86 miljoen zie ik dan weer niet gebeuren maar dat is puur omdat ik persoonlijk vind dat zowel Frenkie als de Ligt absolute toptalenten zijn die je niet vaak ziet in Nederland.

Vanwege doorverkoop percentages en dergelijke lijkt het me het beste scenario wanneer Lozano eerst vertrekt voor pak hem beet 45 miljoen euro zodat je bij de transfer van Bergwijn jezelf echt keihard kan opstellen en het maximale eruit sleept. Hoewel ik ze niet teveel gun hoop ik voor het Nederlands voetbal dat PSV er goed over na heeft gedacht hoe het deze situatie wilt uitbuiten.

24 januari 2019 om 14:09

Waar had Feyenoord meer uit moeten halen dan? Feyenoord verkoopt gewoon niet vaak echte kwaliteit. Karsdorp en Clasie zijn bijvoorbeeld voor prima bedragen weggegaan, maar welke Feyenoorder die de laatste jaren de stap heeft gemaakt heeft onverdeeld succes gehad op een hoog niveau? Dan kun je wel stoer willen onderhandelen, maar je hebt totaal geen achtergrond om dit te onderbouwen.

24 januari 2019 om 14:24

Precies Shorty1991. Daarom moeten ze eerst een zorgen dat ze een TD aanstellen die oog heeft voor de lange termijn en ook buiten Nederland durft te scouten. Ze mogen daar wel eens een beetje bravoure en soms lichte arrogantie overnemen van de grote rivaal. Het is Feyenoord, wees daar dan trots op en straal dat uit denk ik dan..

24 januari 2019 om 08:38

Welkom in de moderne transfermarkt. En nu kunnen andere Nederlandse clubs ook meer gaan vragen en meeliften op dit succes. En zo zie je ook maar hoe belangrijk het is als kleinere Nederlandse club om doorverkooppercentages op te laten nemen in de transfers van je talenten naar de Nederlandse top, want als die meer gaan vangen voor de spelers, pakken de opleidingsclubs gewoon miljoenen extra.

24 januari 2019 om 08:48

Dat is waar. Ik zag dat vooral na die transfer van neymar naar Psg. Alleen weten andere clubs dat Ajax nu nog eer geld heeft en gaan ook prijzen vragen waarvan je denkt woow.

24 januari 2019 om 09:50

Marktwerking hé . Of gokken op doorverkooppercentages. Die lopen aardig op zo

86 gegarandeerd, klopt niet met berichten van gisteren? Hoe zit dat? En wat vangt Ali? Zo heb ik helemaal niets aan dit artikel.

24 januari 2019 om 08:33

Nja, misschien is het toevallig dat het 75 + 11 miljoen aan onkosten is (zaakwaarnemer, opleidingsvergoeding) etc. Ik denk het niet hoor, want dan zou de transfer barcelona uiteindelijk 75 + 11 + 11 gaan kosten als alle bonussen binnen komen. Geen idee wat ome Ali zelf vangt, zal ook wel redelijk wat zijn.

24 januari 2019 om 08:36

Volgens mij wel toch? De berichten waren toch 75 mil vast wat kan oplopen tot 86. Overmars zei dat die bonussen vrij zeker zijn.

24 januari 2019 om 08:39

Barca heeft gewoon bijna iets van 160/170 mil betaalt voor Frenkie als je het salaris meeneemt over 5 jaar haha!

24 januari 2019 om 08:55

170. Je overdrijft een tikkeltje. 130 ongeveer en als je het zo gaat bekijken wat ook gewoon zo is dan geeft PSG Bijvoorbeeld 450-500 miljoen betaald voor neymar. Salaris van 35 miljoen x 5 jaar plus tekengeld en had je ook nog dat hij paar procent kreeg van andere bedrijven van die sjeik Haha dat is meer dan 500

24 januari 2019 om 09:24

Uhm nee vriend. Ik las salaris tussen de 10 en 16 miljoen per jaar. Verder heb ik niks met Naaimar te maken. Ik heb het over Frenkie en wat ze aan hem hebben betaalt plus het salaris over 5 jaar, en dan ben ik nog bij zijn salaris van iets meer dan 10 mil uit gegaan dus ik overdrijf niet eens nee

24 januari 2019 om 09:28

@msn: 16miljoen per jaar x 5 = 80 + 86 = 166 miljoen dus dat is niet overdrijven maar het klopt gewoon precies ;-)

Al met al een toptransfer voor Frenkie en ik gun het hem enorm.
Een zeer nuchtere jongen, die enorm slim overkomt, geen praatjes heeft of arrogant is en gewoon graag wilt voetballen en van het spelletje houdt.

24 januari 2019 om 11:07

Maar om die 16 per jaar te halen moet er wel van alles gewonnen worden, het is 10 miljoen vast en 6 variable.

24 januari 2019 om 08:37

86 miljoen klopt zeker wel. 75+11 is 86 en die 11 miljoen aan bonussen is zowel zekerheid. Kijk dat video van overmars waar hij zelf ook aangeeft die bonussen zijn zeker. Die zaakwaarnemer zal zeker wel onder de tafel wat gekregen hebben zoniet pakt hij minimaal 20%

24 januari 2019 om 08:42

Hahahah nooit!! 20 procent? Nee man dat zal een paar procent zijn verwacht ik. Het wordt steeds minder als ik alle mensen hier serieus moet nemen. 15 procent naar Willem 2 en RKC. 20 procent voor de zaakwaarnemer. Er blijft niks over man!

24 januari 2019 om 08:48

De som voor de zaakwaarnemer is buitenom die 86 miljoen. De kopende club betaalt de zaakwaarnemer, niet de verkopende, tenzij er in het contract met de verkopende club staat dat de zaakwaarnemer recht heeft op een percentage (een vorm van third party ownership, iets wat in Zuid-Amerika redelijk gebruikelijk was).

24 januari 2019 om 08:52

Ah ok in dat geval mag het van mij zelfs 50 procent zijn.

24 januari 2019 om 09:10

Is dat werkelijk?, ik las indertijd dat de verkopende club niet zo blij waren met sommige zaakwaarnemers aangezien zij in hun ogen teveel moeten betalen cq teveel ontvangen.

24 januari 2019 om 09:43

Er gaat volgens mij 10% van het bedrag(75 tot 86miljoen) naar Willemii/rkc (die hadden gezamelijk een jeugdopleiding). van die 15% ging uit mn hoofd 60% naar Willemii en 40% naar Rkc. Zoiets was het volgens mij.

dus Willemii 5,16 miljoen en RKC 3.44 miljoen.

24 januari 2019 om 11:24

@frabjbollegraf.
Hierbij gaat het er vooral om dat transfers nog wel eens afketsen omdat de zaakwaarnemer een belachelijke som geld vraagt.
Ik heb persoonlijk niet iets tegen Raiola, maar hij is hier wel een goed voorbeeld van. Sommige transfers ketsen af omdat Raiola altijd een flinke som vraagt voor een transfer van zijn pupillen (zeker als hij ze al van jongs af aan onder zijn hoede heeft genomen). Kan me nog herinneren dat AC Milan een aantal jaar geleden aangaf liever geen zaken meer met Raiola te doen omdat je als kopende club standaard een paar miljoen extra moest neerleggen.

Het ligt denk ik aan de club of ze daar mee akkoord gaan. Maar ik kan goed begrijpen dat je als club liever niet miljoenen extra uitgeeft omdat een zaakwaarnemer tioevallig het talent van een speler al vroeg door had.

24 januari 2019 om 11:34

Waarom maken mensen zich druk om de kosten van de zaakwaarnemer? Die zin voor Barcelona, niet voor Ajax.

Overigens, snap best dat mensen graag Raiola willen bashen, maar ga even na. Dit is geen wereldje waarin je als zaakwaarnemer een leuk salaris krijgt voor het werk dat jij doet voor al je spelers. Vergeet niet, het is niet alleen de kooop/verkoop doen, het is ook die spelers hun handje vast houden als ze twee keer op de bank gezet zijn, helpen huizen regelen in nieuw land, settlen, etc. Al dat werk doet een zaakwaarnemer, soms, voor een speler allemaal voor 'niks', in de wetenschap dat zodra de speler een mooie transfer maakt, de zaakwaarnemer dus alsnog geld verdiend voor al dat werk dat hij vooraf heeft gedaan, met het risico dat het ook allemaal voor niets geweest kan zijn, als die klapper er niet komt. Okay, maak een paar van die klappers, en je bent 'binnen'. Maar dan nog, deze sector is dermate onvoorspelbaar en dermate onzeker dat je dus wel degelijk ook als zaakwaarnemer risico's neemt. Part of the deal. Maar dat de payoff dan exorbitant is, dat is natuurlijk niet de schuld van de zaakwaarnemer, maar van die markt waarbij nu dus al tientallen miljoenen worden betaald voor, soms, middelmatige spelers (waarmee ik niet Frenkie bedoel, datis natuurljik geen middelmatige speler). En wie Raiola verwijt dat die uit die ruif gewoon heerlijk meesmult, ja die heeft niet helemaal begrepen dat we in een Kapitalistisch systeem leven, en dat dit dus gewoon bij ons systeem hoort.

24 januari 2019 om 12:44

@msn10 en anderen. Bedankt zal het filmpje kijken.

24 januari 2019 om 08:49

Het is 75 + 11 aan bonussen. Ajax moet ongeveer 10 procent afstaan van de transfersom aan RKC en Willem 2. Maar van die bonussen (die zeker worden uitgekeerd) niet. Dus gewoon slim gehandeld. Scheelt toch weer 1 miljoen die je moet afstaan.

Menig nederlands gerennomeerd makelaarskantoor zal wel tandenknarsend deze megadeal hebben gevolgd.
Ze proberen altijd hun snuit tussen deals te krijgen als er n klein of onbekend kantoor cq zaakwaarnemer een megadeal dreigt af te sluiten of het zijn de clubs die hun huismakelaar of 'bevriende'' agent ertussen probeert te proppen.
Ook de media werkt daar (soms) aan mee, die sor van Veronica insite probeerde Rob Jansen en ik dacht ook Raiola aan Frenkie de Jong te koppelen toen bleek dat PSG hem wilde vastleggen.
Ali Dursun kende hij(de snor) niet, iemand aan tafel legde toen uit dat Dursun's zoon vroeger met de Jong samen voetbalde en zo n band is ontstaan, maar de Snor vond dat een groot kantoor zo n deal moest afsluiten voor de Jong.
Zo heeft Raiola zich ook ingedraaid bij de Ligt als adviseur!!! De zaakwaarnemers(de Ligt sr en Barry Hulshoff) van de Ligt hebben//hadden Raiola helemaal niet nodig om een goeie deal af te sluiten met welke topclub dan ook, de kwaliteit van de speler en zijn marktwaarde verkopen hem al. Als een speler internationaal zo enorm gewild is is het onderhandelen over een goed contract niet zo ingewikkeld. Voor n speler van gemiddelde kwaliteit van bijvoorbeeld FC Groningen is n agent als Rob Jansen of Raiola wel hard nodig, gezien hun internationale netwerk om zo'n speler in het buitenland onder te brengen en er n goed contract voor de speler!! uit te slepen.
Proficiat voor die Dursun en zijn collega's) met het afsluiten van deze Megadeal!!!

24 januari 2019 om 10:54

Precies. Dit soort spelers verkopen zichzelf wel. Het is ook omdat gasten als Raiola zoveel spelers van dit niveau in hun stal hebben dat ze die houding kunnen aannemen om overal het maximale eruit te slepen. Omdat je zulke gasten niet tegen je wilt hebben vanwege het grote aantal spelers dat zo'n makelaar in zijn stal heeft.

24 januari 2019 om 13:14

100 procent mee eens, geweldig dat zo'n kleine makelaar als Dursun deze transfer heeft kunnen doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren