Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Overmars: ‘Het klinkt misschien gek, maar het had slechter gekund’

Laatste update:

Ajax ging maandag met een ongeplaatste status de loting voor de achtste finales van de Champions League in en werd in het Zwitserse Nyon uiteindelijk gekoppeld aan titelhouder Real Madrid. Het vooruitzicht op twee confrontaties met de Spaanse grootmacht zorgt voor verdeelde reacties onder de achterban van de Amsterdammers, maar directeur spelersbeleid Marc Overmars lijkt zijn ploeg niet helemaal kansloos te achten tegen de Koninklijke.

“Uiteindelijk denk ik dat het een team is dat ook een klein beetje in een verandering zit. Ze hebben het nu niet makkelijk in de competitie. Dus misschien, laten we het hopen, treffen wij ze op een goed moment”, reageert hij tegenover Veronica Inside. “Het klinkt misschien gek als je zegt dat je Real Madrid loot en dat het slechter had gekund.”

“Tegen sommige teams had je echter misschien liever niet gespeeld, omdat je altijd het gevoel hebt dat je het daar moeilijk mee hebt. Dus ergens ben ik er wel blij mee”, sluit Overmars af. De sportbestuurder krijgt bijval van bondscoach Ronald Koeman, die de loting zowel vanwege het affiche, als vanwege het sportieve vooruitzicht ‘prachtig’ noemt: “Het beeld wat je nu van Real krijgt, getuigt niet van stabiliteit. Wisselvallige prestaties, wisselingen in het elftal en op de trainersbank.”

“Misschien dat het beeld straks in februari/maart iets anders is, maar ik schat Barcelona bijvoorbeeld sterker in dan Real. Tegen Madrid kun je sowieso ook altijd goed voetballen. Die ruimte krijg je. Je kunt denken: ‘Ajax had beter FC Porto geloot.’ Op papier oogt dat misschien makkelijker, maar in de praktijk is dat lang niet altijd zo als Nederlandse clubs tegen Portugese ploegen spelen”, legt hij uit aan het Algemeen Dagblad. Ajax ontvangt Real Madrid op 13 februari eerst thuis, waarna de return in Spanje op 5 maart plaats zal vinden.

Denk jij dat Ajax door gaat stoten naar de kwartfinales van de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het had juist beter gekund. Dortmund en Porto waren zeker gunstiger. Real Madrid komt na de winterstop altijd veel sterker terug. Casemiro, Ramos, Bale en Modric zullen dan op hun top zijn. Vooral het ontbreken van Casemiro is de grootste oorzaak dat Real Madrid nu slecht draait. Ramos, Bale en Modric zijn beide type spelers die weten wanneer ze moeten pieken.

17 december 2018 om 16:15

Casemiro weg is niet de grootste oorzaak. We hebben een hevig gebrek aan goals. Een spits die goals maakt en een gevaarlijke vleugelspeler dat hebben we nodig.

17 december 2018 om 16:16

Dortmund? schat ik op dit momeent hoger dan Real.

17 december 2018 om 20:13

Heel erg korte termijn denken is dat. Over een paar maanden kan de wereld er heel anders uitzien.

17 december 2018 om 21:08

Hij schrijft daarom 'op dit moment'.

17 december 2018 om 16:19

Dortmund liever dan Real? Dortmund lijkt onder Favre de weg omhoog weer te zijn ingeslagen, terwijl het Real van Solari nog altijd zoekende is naar zijn vorm. Natuurlijk zijn er een aantal topspelers missende, maar het blijft te bezien of Solari het team straks wel aan de praat krijgt met aanwezigheid van Bale etc

17 december 2018 om 16:31

Jij hebt Dortmund zeker niet zien voetballen dit seizoen ? En waarom blijft iedereen elkaar maar napraten over Porto.

Nederlandse clubs hebben het vrijwel Altijd lastig tegen Portugese clubs.
Ik heb ook het gevoel dat dit Ajax, juist beter speelt in wedstrijd waarin hun de underdog zijn (zoals tegen Bayern).

Tegen Porto was het een 50-50 wedstrijd geweest (op papier).

Noem me gek. Maar ik speel echt liever tegen het huidige Real. Dan tegen Porto en Dortmund.

17 december 2018 om 16:55

"jij hebt Dortmund zeker niet zien voetballen dit seizoen ? En waarom blijft iedereen elkaar maar napraten over Porto"

Heeft niets met napraten te maken Porto is gewoon de minste nummer 1 dit CL seizoen. Porto had een ongelofelijke makkelijke poule, zo niet een van de zwakste CL poules ooit. Portugese competitie is ook een competitie in verval. Braga en Rio Ave werden niet voor niets uitgeschakeld door nietszeggende clubjes uit Polen en Oekraine. Ook Benfica werd kansloos uitgeschakeld door Ajax en Bayern Munchen in CL. Ik heb Porto verder ook nog zien spelen in CL en het was gewoon erg matig hoor. Ze hebben leuke technische spelers voorin, maar achterin is het vrij pover. Ajax moet Porto makkelijk kunnen pakken.

19 december 2018 om 13:57

Kijk hoe je FC Porto onderschat, In de 8ste finales is sowieso alles anders. En al die mensen die op 1 seizoen baseren dat een competitie niet sterk is zijn niet seiries te nemen. Benfica en Porto presteren al jaren veel maar dan ook veel beter dan Ajax of PSV

17 december 2018 om 16:35

Porto is helemaal niet gunstiger. Bovendien is Ajax na de winterstop ook altijd veel beter. En na de winterstop krijgen we in de CL ook te maken met de VAR. Zeker gunstig tegen lamzakken als Casemiro en ramos.

17 december 2018 om 20:04

Grootste minpunten voor Ajax zijn :

A. eerst Thuis spelen,waardoor Real het thuis kan recht zetten en af maken.
B. veel gele kaarten,dus grote kans op schorsingen in de return en evt. kwartfinale.
C. geen dodelijke spits die zelf zn ruimte kan creeeren.
D geen CL ervaring op Topnivo zoals Real wel heeft.

laten we hopen dat dit Ajax niet weerhoudt om Real Madrid te kunnen verslaan. Het moet nu gebeuren,anders moeten we weer jaren wachten op een gouden generatie.

17 december 2018 om 16:52

Dit is geen ontkenning van wat Overmars zegt.

17 december 2018 om 17:15

Aan de andere kant, Ajax is de tweede seizoenshelft ook vaak een stuk sterker, het team is dan veel meer ingespeeld en heeft nu samen een CL campagne erop zitten. Bayern thuis was behoorlijk leerzaam bijvoorbeeld. De (jonge) spelers van Ajax groeien met de maand, Blind en Tadic zijn nu meer op hun plek en de concurrentie neemt weer toe als Bande, Veltman en Sinkgraven 100 % terug zijn.

Ajax zal daarnaast waarschijnlijk nog wat inkopen doen (magalan bv).

17 december 2018 om 17:21

Dortmund gunstiger? Dortmund was in mijn ogen de slechst mogelijke uitkomst. Die counteren ons helemaal kapot met alle ruimte achter onze verdediging. Niet dat ik denk dat Ajax veel kans maakt tegen Real, maar Dortmund vreesde ik echt.

17 december 2018 om 18:55

Dortmund is verschrikkelijk. Een subtop naam, die momenteel gewoon weer op absoluut topniveau spelen. De keeper is twijfelachtig, maar de rest... Gaat Ajax echt kansloos tegen af. Dortmund heeft PSV veel meer kans tegen dan Ajax (nog steeds hele kleine kans, maar wel meer dan puur theoretische kans). Real is echt een van de betere opties. Vlieg je er keihard uit, tja is Real. Weer je, je kranning, maar kom je net te kort, goed gedaan blijft real. Win je, wereldprestatie. Ajax heeft 0,0 te verliezen en alles te winnen. Soort gelijke situatie als tegen juventus, man city en Barca, maar dan wel met een hele kleine kans.

17 december 2018 om 17:23

Alleen Porto zou echt beduidend beter zijn. Tegen Porto zijn de kansen denk ik 50-50. Tegen elke andere tegenstander ben je de underdog. Maar uiteindelijk is Real op dit moment niet in vorm, en lijken ze het gemis van Ronaldo (nog) niet op te kunnen vangen. Dortmund daarentegen is juist de ploeg in vorm. We zullen het zien. Misschien ook wel eens lekker om vanuit de underdog te kunnen voetballen.

17 december 2018 om 17:34

Porto was gunstiger geweest, dortmund niet. Ik ben bang dat Vinicius het op zijn heupen krijgt tegen ajax, pijlsnel en technisch heel goed. Benzema zal grote problemen krijgen met De Ligt. Als ajax hoog druk zet zoals tegen Bayern zie ik het goedkomen, enige zwakke schakels zijn Wöber in de passing en Schöne's physiek. Ziyech en Tadic zijn geen mannen die je ruimte moet geven en dat gaan ze krijgen. Hopen dan Ramos in zijn eerste wedstrijd met var rood krijgt en de volgende wedstrijd geschorst is.

“het klinkt misschien gek als je zegt dat je Real Madrid loot en dat het slechter had gekund.” - Marc Overmars.
En Porto is een geweldige ploeg en zij hebben niet voor niets de poule gewonnen aldus de Ligt.

Het mooie is ze hebben beide gelijk en als je beide uitspraken onder elkaar zet slaat het weer helemaal nergens op.

Zeker niet kansloos maar zie het over twee wedstrijden niet gebeuren, verwacht namelijk ook dat Real na de winterstop gevaarlijker zal zijn.

17 december 2018 om 16:41

Ajax is ook meestal gevaarlijker na de winterstop. Dus zegt niet zoveel.

17 december 2018 om 18:46

Inderdaad. Ajax heeft gewoon een jonge ploeg en de groeicurve van die ploeg is veel steiler. Madrid mag dan in vorm komen, de spelers van Ajax zouden nog beter moeten worden in die paar maanden.

Met een beetje geluk hebben we in de return een wedstrijd zoals in 96.

17 december 2018 om 17:05

Blessures, schorsingen, vorm. We zullen het zien tegen die tijd. Er gewoon geen enkele voorspelling mogelijk. Dat het 2 prachtige wedstrijden mogen worden!

Ik vind dat dit misschien wel een van de slechtste lotingen is die je kon krijgen. Real Madrid heeft de vorige 3 seizoenen voor de winterstop ook niet goed gespeeld en veel punten laten liggen. En toen was Ronaldo er nog wel. Real begint te draaien op het moment dat het echt moet. Vanaf de knockoutfase van de CL zijn ze altijd zo veel sterker en vanaf dat moment gaat het in de competitie ook altijd een stuk beter. Kijk de geschiedenis er op na. De vorige 3 seizoenen. Eerste deel van het seizoen matig tot slecht. Eind van het seizoen. Winnaar champions league.

17 december 2018 om 16:22

Met het zeer grote verschil dat ze toen dezelfde trainer hadden.
De spelers, die real beter maken zijn onhaalbaar in de winterstop en mogen ook nog eens niet meer in de CL spelen

Ronaldo was begin vorig seizoen ook geblesseerd. En dit seizoen is wel echt slechter hoor. Als je naar verliespunten kijkt

2018/2019: 19 (na 16 wedstrijden)
2017/2018: 38
2016/2017: 21
2015/2016: 24

En vorig seizoen hadden ze ook gewoon veel geluk in de CL tegen juve en bayern. Ook 3e in de competitie. Ze zijn al een paar seizoen op de weg naar beneden maar in de CL hebben ze steeds weten te pieken.

In deze CL ook zeer moeilijke potten gespeeld. In geen super poulw

17 december 2018 om 17:06

@Rolo1994

Die regel is sinds dit seizoen opgeheven, dus spelers die gehaald worden in de winter mogen wel degelijk uitkomen in de CL. Ik verwacht overigens geen vuurwerk in de winter. Pas in de zomer zie ik Real goed inkopen.

17 december 2018 om 16:25

Een van de slechtste niet, ik sla PSG en Juve sowieso (zeker momenteel) hoger aan dan Real.
Klopt wat je zegt betreffende na de winterstop aangaande Real, maar toch zijn er ook wat andere aken i.v.m. vorige seizoenen:
1. Ronaldo weg (telt zwaarder dan iedereen denkt volgens mij)
2. Nieuwe trainer
3. Onrust binnen de club (is er bij Real altijd wel in meer of mindere mate) nu toch meer dan andere Jaren.

Ajax is zeker niet kansloos, maar Real wel favorite uiteraard. 70-30.

17 december 2018 om 20:12

Ajax op basis van statistieken 56% kans om door te gaan lees ik net. Ajax is dus de favoriet en de huidige Champions League kampioen is de underdog.

Je maakt 25 - 75 % kans...
Je weet dat er geen slechte ploegen bij zitten bij de laatste 16...
Gewoon knallen en kijken waar het toernooi strand, wzawzdb we gaan het zien...

17 december 2018 om 16:29

Waarom nou weer 'wzawzdb' erbij? Waarin dan? Tweede in de competitie en 2e in de CL poule...

on: Ajax maakt gezien het spel wat ze op de mat leggen op het moment tegen iedereen kans. Ik schat de kans een stuk hoger in dan 25% om door te gaan. Natuurlijk is Real goed, groot etc etc en zullen ze na de winterstop weer ouderwets gaan knallen. Aan de andere kant speelt Ajax zo ontzettend veel beter dan voorgaande jaren dat ze echt wel kans maken. Ik schat de verhouding op 60-40 voor Real.

17 december 2018 om 16:49

@tjoeke

75 procent kans? dat vind ik dan wel weer erg opportunistisch. Ajax is niet volstrekt kansloos maar zelfs een Real in mindere vorm is nog steeds zwaar topfavoriet. die hebben echt veel meer kwaliteit lopen natuurlijk

17 december 2018 om 17:01

Neem aan dat aangezien Ajax het eerste thuis speelt, dat Tjoeke bedoelt dat Ajax 25% kans heeft en Real 75%

De ironie. Zo knokken met die Duitsers om de eerste plek en dan loten ze Liverpool. Juist Liverpool en City zijn twee teams die Ajax in de omschakeling helemaal duizelig counteren. Real is natuurlijk zwaar favoriet in deze wedstrijd, maar dat hoort erbij als je als club weer tussen de grote jongens wilt komen. Hopelijk duurt de malaise in Madrid nog even voort, alleen dan maken we een degelijke kans.

17 december 2018 om 16:34

Toch zou ik niet durven zeggen dat Real onder doet voor Liverpool. In de huidige vorm misschien wel, maar over 2 maanden? Bayern loot iig ook flink zwaar, maar er waren toch ook geen eenvoudige tegenstanders over? Denk dat Schalke de minste naam is van de overgebleven teams en die konden ze niet loten omdat het een competitiegenoot is.

17 december 2018 om 18:59

Weet ik niet. Liverpool doet het enorm goed dit seizoen en liet vorig seizoen met een grabbelaar op doel al zien dat het Real tegenstand kan bieden. Ik bekijk het meer wat voor Ajax gunstiger is, en Ajax is het zwakst in de omschakeling. Daar waar Liverpool juist het sterkst is.

17 december 2018 om 16:55

ik herinner me weer de wedstrijden van Ajax tegen Real toen ze ook kapot gecountered werden.

Real is nu niet goed bezig, maar Ajax maakt zo goed als geen kans.
Ze zullen misschien goed spelen, maar Real gaat gewoon door.
Er is een te groot verschil in kwaliteit

17 december 2018 om 16:36

Te groot verschil in kwaliteit. Dat dachten we van de wedstrijden met bayern ook. Dikke doei!

17 december 2018 om 16:51

@soccerfan_1

een poulefase is natuurlijk wel heel wat anders als een knock out fase. dan zal zo een Europese topclub met een hele andere mentaliteit het veld in stappen want anders weten ze dat het exit is. dan spelen ze op 100 procent terwijl ze in de poule misschien op 50 tot 70 procent spelen

17 december 2018 om 17:39

Denk je echt dat bayern op 50-70% speelde? Volgens mij heb je de wedstrijd niet gezien.

17 december 2018 om 17:41

Dus Ajax speelt twee keer gelijk omdat bayern op 50% speelt? Is het nou zo moeilijk als supporter van een andere club om eens toe te geven dat Ajax gewoon twee keer heeft gelijk gespeeld tegen bayern o.dat Ajax zo goed speelde en het in de groep ook gewoon meer dan uitstekend heeft gedaan? Waarom altijd dat misgunnen?

17 december 2018 om 18:02

@iseldiroed

dat zeg ik niet. ik zeg alleen dat elk team, niet alleen Bayern maar Ajax zelf ook in zo een knock out fase nog scherper zal zijn als in een poulefase waar je eventueel nog wedstrijden hebt waarin je een misstap kan recht trekken

17 december 2018 om 20:23

56% kans lees ik net. Jij hebt waarschijnlijk nog het team in gedachte met Christiano Ronaldo dat 3 x de Champions league won de afgelopen 3 jaar. Wel guess what??? Net als met aandelen op de beurs verhandelden geldt in voetbal ook dat resultaten uit het verleden geen garantie zijn voor de toekomst. En btw Ronaldo speelt nu bij Juventus en ik zie momenteel geen speler rond lopen die zijn rol heeft overgenomen. Zijn rol was toch voornamelijk het slechte spel van Real verbloemen door bijna elke wedstrijd 1 of 2 goals uit een counter erin te schieten. Dat is een zorg minder voor Ajax waardoor ze toch wel meer kans hebben. Ik acht het verschil in kwaliteit op het moment echt minimaal.

Prachtig affiche natuurlijk. Worden mooie potjes. Al zal Real na de winterstop er waarschijnlijk wel beter voor staan dan nu. Die pieken altijd op het juiste moment. Ajax de underdog natuurlijk, maar niet bij voorbaat kansloos. Gelukkig zal Ajax de wedstrijd niet in gaan met de instelling om het verlies te beperken, zoals andere teams dat misschien zouden doen. Gewoon met lef blijven voetballen en dan kan je tegen iedereen een resultaat halen. Moet alles goed vallen en meezitten, maar onmogelijk is het niet.

56% denkt dat ajax doorgaat? waan van de dag

17 december 2018 om 17:03

Nederlandse voetbalwebsite, veel Ajax fans, hoop...

17 december 2018 om 20:30

Een Amerikaans bureau heeft op basis van statistieken ook berekend dat Ajax 56 % kans heeft om door te gaan tegen Real dus zo onrealistisch is de uitkomst van die poll niet.

17 december 2018 om 21:27

Op basis van welke statistieken wordt die inschatting gemaakt? Daar ben ik dan wel benieuwd naar, heb je een bron of linkje?

Dat 'ongeplaatste status' gebeuren slaat echt nergens op, kennelijk is het niet voldoende om gewoon 1e of 2e te worden in de poule, dan nog kun je een ongeplaatste status hebben in een loting, de grote clubs moeten nu eenmaal op 100 verschillende manieren geholpen worden, anders kunnen ze niet winnen...

17 december 2018 om 16:43

Je bent tegen iedereen de underdog... maakt dus helemaal niets uit

17 december 2018 om 17:42

Tegen een schalke en porto is Ajax geen underdog. Voor Ajax op zn slechts gelijkwaardig.

We moeten gewoon realistisch zijn, althans dat ben ik wel.
We zijn gewoon de minste van allemaal en rReal Madrid is gewoon te zwaar voor ons.
Als Real Madrid in februari net zo speelt als ze nu spelen maken we een kans.
Ik ben gewoon trots op dit Ajax en hoop dat ze stunten

17 december 2018 om 16:45

Precies, thuis kunnen we mss stunten en een nipte overwinning/gelijkspel halen, uit gaan we het gewoon niet redden. Gewoon hopen op twee mooie wedstrijden met maximaal klein verschil verlies dan ben ik al best tevreden

17 december 2018 om 16:56

Thuis met 2-0 winnen en uit met 3-1 verliezen ben je ook door. Belangrijk om thuis de 0 te houden.

17 december 2018 om 16:55

Ik vind niet dat wij de minste zijn van allemaal.
Schalke is toch echt wel minder dan wij en op het moment Man U misschien hetzelfde niveau. Porto zullen we ook niet echt voor onderdoen.

Buiten dat, ben ik het wel met je eens dat we de mindere zijn t.o.v. Real natuurlijk, dat is logisch/. Maar dat dacht ik tegen Bayern ook (en nee in de Arena had Bayern toch echt wel weer zijn oude niveau weer redelijk te pakken).

We zullen het gaan zien, maar ik acht ons gewoon niet kansloos.

17 december 2018 om 19:31

Ook man united is beter dan ajax

Tegen Juventus, Barca, Manchester City en PSG achtte ik Ajax bij voorbaat kansloos. Bayern kon niet geloot worden. Dan houd je Porto, Dortmund en Real over. In dat rijtje moet je Real als beste team bestempelen. Maar toch, Ajax heeft laten zien tegen een topclub uit vorm heel goed te presteren. En Ajax kennende is het beter om tegen een voetballende grootmacht te spelen, dan tegen een controlerende subtopper. Ik ben best tevreden over de loting. Nu hopen dat de malaise in Madrid aanhoudt.

Had Ajax gewonnen tegen Bayern hadden ze Liveprool geloot. Ik vind Madrid dan nog niet zo gek.

17 december 2018 om 17:30

Dat is dan ook weer niet helemaal waar, door al het voorkoken en het feit dat clubs uit dezelfde landen elkaar niet kunnen treffen.
Als voorbeeld: de kans dat City Ajax zou loten was vooraf 25%, niet 12.5%.
Bayern kon 'maar' 6 teams loten, terwijl Ajax ze alle 7 had kunnen loten waardoor de kans op Liverpool kleiner was geweest

Ik ben benieuwd wat de fans van Real zeggen over deze loting?

17 december 2018 om 17:24

@bossie

die zullen er wel blij mee zijn als je ziet wat voor grote Europese topclubs er nog in het toernooi zitten. ze zullen op hun hoede zijn maar voor Real is dit op papier een gunstige loting. nu alleen afwachten of het in de praktijk ook zo uitpakt

17 december 2018 om 17:32

Dat lijkt me ook. Uit hun oogpunt was waarschijnlijk alleen Schalke beter geweest en hebben ze in ieder geval liever Ajax dan Liverpool ofzo.

Het had slechter voor ons gekund. Ajax is te pakken en denk dat we tegen februari echt wel een aankoop hebben en de vorm weer. Mensen vergeet niet: form is temporary, class is permanent

17 december 2018 om 18:03

Dat laatste is Benzema en Bale al lange tijd niet aan te zien.

17 december 2018 om 18:21

Die hebben het in zich een champions league finale te beslissen ( hebben ze overigens ook gedaan)

Wat een mooie loting! Real de favoriet maar ik verwacht zeker geen kansloos Ajax. Vorig jaar was het een ander verhaal. Dit jaar is het een Ajax in supervorm en Real die zoekende is. Wie weet? We hebben het eerder geflikt en toen hadden we op papier mindere spelers.

Wel grappig hoe ze bij Real spreken van een zware loting, en bij Ajax van een meevaller. Ik snap het wel hoor: voor een mindere ploeg is Ajax best gevaarlijk en voor een onverslaanbare ploeg is Real nu misschien wel een beetje verslaanbaar. Maar normaal gesproken verslaat ook een minder Real een top presterend Ajax, lijkt me.

17 december 2018 om 19:26

Ligt eraan wat je met top en met minder bedoeld. Als je met top bedoeld dat bij Ajax iedereen boven zichzelf uitstijgt en met minder iedereen onder het gebruikelijke niveau dat is daar niets normaal gesproken meer aan. Als beide hun gebruikelijke niveau halen dan is het klaar voor Ajax, maar bij jouw voorbeeld krijg je normaal gesproken een verassing.

18 december 2018 om 10:45

Ligt eraan hoe je het bekijkt Ajax is echt een team en real zijn allemaal goede individuen

Als je het elftal van Real naast dat van Ajax legt, blijft Real meer kwaliteit hebben.
Mooie affiche hoop dat Real nog ff blijft doorkwakkelen.

17 december 2018 om 18:54

Dat is precies wat je niet moet doen als je naam Leicester is toch? Team maakt een hoop goed!

Met City, Psg, Barca en Liverpool had je het denk ik - op dit moment - slechter kunnen treffen inderdaad. Misschien zelfs wel met Dortmund, die enorm in vorm zijn en bovenaan staan in de competitie en onlangs atletico de grootste nederlaag ooit onder simeone bezorgden.

Toch blijft real een topteam en wellicht komt er in de winterstop wel weer een flinke zak geld onder de tafel vandaan en halen ze pogba, neymar of weet ik veel welke superster.

Prima loting, die mijn voorkeur ook had. Real is een ploeg op zn retour. En zonder Ronaldo hebben ze echt een probleem qua scorend vermogen. Als we de Bayern variant spelen, Tadic als valse 9, zie ik volop kansen om door te gaan. Daarbij ; tegen Real kom je altijd aan voetballen toe, en dat ligt Ajax uitstekend.

Wel mooi hoe Real Madrid hier afgeschilderd wordt als de favoriete tegenstander. Puur om het feit dat onze Ajax, tegen de Duitsers, mooi voetbal liet zien? Het is al jaren bekend dat je middenveld stabiel moet zijn, wil je een wedstrijd kunnen domineren (Barca). Ajax heeft tegen die clubs in de groepsfase zeker de bovnliggende middenveld gehad, ook tegen Bayern Munchen.

Real is voor mij niet de favoriete tegenstander, eerder juiste krachtmeting om te zien waar Ajax daadwerkelijk staat momenteel.

Ik ben van mening dat Real nog steeds sterk is. Echter door de trainerswissel van Zidane naar Lopetegui niet goed heeft gewerkt. Tevens de trainerswissel van Lopetegui naar Solari. Het team is intact, Ronaldo mis je alleen, en die was inderdaad een leider en scoorde veel. Maar Ronaldo droeg niet bij aan het voetbal van real. Dat kunnen we met zekerheid zeggen, althans de gene die wedstrijden van real daadwerkelijk hebben gezien. Ronaldo vertraagde het spel juist zodra hij mee wilde voetballen. Zodra hij in de 16 was was hij een ongekende killer. Die mist real zeker. Maar de nederlagen tegen Sevilla 3-0 en Eibar 3-0 heeft toch niks met Ronaldo te maken. Dat is puur de verdediging die niet goed staat en niet wordt ondersteund door het middenveld. Ronaldo was zover ik weet een aanvaller en geen verdediger.

Benzema en Bale zijn nog steeds uitstekende aanvallers, dus het telkens excuus zoeken voor het vertoonde spel en verliespartijen heeft in de meeste wedstrijden totaal niet met ronaldo te maken. En daarom denk ik zodra Real weer goed loopt en er een juiste trainer wordt gevonden a la zidane dat ajax kansloos is in februari.

Waarom verwachten mensen dat Real het hele seizoen deze vorm gaat vasthouden?

Ik zie het nog somber in voor Ajax tegen een Real dat weer lekker loopt. Had je toch maar Porto willen loten (wat ook niet zomaar een gewonnen wedstrijd is).

Ben zojuist bij een waarzegster geweest op de kermis.

1/8 finale:

Ajax - Real Madrid 3-0
Real Madrid -Ajax 1-2

Kwartfinale:

Ajax - Porto 5-1
Porto - Ajax 3-3

Halve finale:

Barcelona - Ajax 1-1
Ajax - Barcelona 2-1

Finale:

Ajax - Juventus 2-0

Gefeliciticeerd Ajaxieden met de champions league beker, kampioensschaal en de knvb beker!!

Ja maar wat als Perez wel besluit de portemonnee te trekken in de winter , want zelfs hij zal inzien dat het toch aan iets ontbreekt . Ik hoop dat Antonio pintus zijn werk weer eens op magische wijze kan uitvoeren, en de selectie op de rails heeft binnen nu en een maand . Er waren in de eerste 6 maanden meer blessures dan in de 3 jaar onder Zidane. Real zit in een overgangsperiode die dankzij het succes te lang is uitgesteld, ze kopen nu slim in voor de toekomst maar ik ben bang dat er toch nu ook een oplossing moet komen voor het doelpunten tekort wat Ronaldo achter heeft gelaten.Bale komt tekort en Benzema is misschien vergeten hoe een echte spits speelt, hij mag de nummer 9 positie invullen zoals hij deed de laatste jaren als ze nu maar een type icardi Kane Agüero halen . Het zal nu toch wel moeten gebeuren want zelfs ik al trouwe fan kan sommige wedstrijden niet eens meer afkijken zo slecht spelen ze op dit moment.

Word zo moe van al dat domme gelul wat ik lees. Ajax de minste van de 16...blabla bayern niet op zijn best..de jonkies van Ajax komen soms in details wat tekort ten overstaan van een Ramos en andere vedettes maar een club naam maakt je niet sterk. Het team en hoe het speelt maakt het sterk en tel je daar individuele kwaliteiten daarbij op,ben je in europa bijna niet te stoppen. Je moet dus kijken hoe een team funcitioneert en hoe de spelers daarin staan. Een voorbeeld: United. Deze spelers zijn over het paard getild..individualistisch ingesteld en willen niet voor mourinho door het vuur gaan. Real Madrid voelt en weet dat ze minder zijn dan ze waren. Dat maakt ze onzeker en ook bij hun vallen er veel fouten in passing en breekt er soms (vooral verdedigend) paniek uit. Met andere woorden : de spelers van madrid zijn zeker heel sterk maar is niet een team wat momenteel goed in elkaar steekt. Soms zelfs los zand. Als Ajax met durf en op balbezit speelt en met geduld ..dan is dit madrid zeker te pakken!! Een team maakt je groot niet 5 spelers etc. ps Daarom zijn City Psg en Barca de sterksten want die hebben een echt team.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren