Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Complimenten voor doorgebroken Rosario: ‘Ik vind hem een type-Paul Pogba’

Laatste update:

Pablo Rosario veroverde dit seizoen een basisplaats bij PSV en maakte afgelopen maand zijn debuut in Oranje. Willy van de Kerkhof is zeer te spreken over de 21-jarige middenvelder en noemt het geen verrassing dat hij inmiddels is doorgebroken bij de Eindhovenaren. “Deze jongen past zich moeiteloos aan, aan ieder niveau”, zegt de clubicoon van PSV in gesprek met Voetbal International.

“Of het nu de Eredivisie, Oranje of de Champions League is. Hij is technisch heel goed en fysiek heel sterk”, stelt Van de Kerkhof. “Ik vind Rosario een type-Paul Pogba. Hij heeft het vermogen om altijd op het juiste moment op de juiste plaats te staan en de oplossing naar voren te zoeken. Hij heeft voetbalintelligentie. En als je hem voor de camera hoort praten, zo rustig en bescheiden, dan lijkt hij het verstand te hebben van iemand die al jaren in de top speelt.”

“Ik ben helemaal niet verrast dat Rosario het zo goed doet”, vervolgt de oud-international. Hij is van mening dat Rosario vorig seizoen heeft stilgestaan zijn ontwikkeling. De middenvelder speelde vorig seizoen veertien duels in de Eredivisie, voornamelijk als invaller. “Ik had hem eigenlijk veel sneller verwacht in het eerste en ik had hem onder Cocu al veel vaker willen zien spelen. Maar waar Van Bommel de jeugd direct de kans geeft, was Cocu daar een stuk terughoudender in. In dit specifieke geval was dat onterecht.”

Ben jij het met Willy van de Kerkhof eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Onzin om hem met Pogba te vergelijken. Komt wss door zijn lengte en huidskleur, voor de rest zijn ze kwa spel heel verschillend. Vond hem in de CL nog wat tegenvallen, vooral in de wedstrijden tegen Tottenham. Geen schande natuurlijk, sympathieke gast met een goed zelfbeeld dus dat komt wel goed na verloop van tijd.

9 november 2018 om 12:09

Helemaal mee eens, vind het sowieso alemaal zwaar overdreven. Hij speelt niet slecht maar vind hem tot nu toe redelijk maar absoluut niet geweldig of goed! Ik vind Gutierrez namelijk beter dan hem en snap niet dat er tot nu toe nog steeds alleen word vastgehouden aan Rosario. Zie wel een goede toekomst voor hem weggelegd maar onbetwist basis speler vind ik een opmerkelijke keuze van van Bommel. Ze verliezen niet on de competitie maar ik zie Gutierrez graag minuten maken.

9 november 2018 om 12:10

Vergelijking met Pogba is dan ook zwaar en zwaar overdreven natuurlijk!

9 november 2018 om 12:20

"onzin om hem met Pogba te vergelijken."

Denk je?

Ik zag de titel en dacht, welke rare dronkenlap komt er met deze onzin maar toen zag ik dat het om ons Willy van der Kerkhof ging. Ja, toen snapte ik het wel. Want Willy is van de tweeling nog de minst domme, maar dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Rosario heeft evenveel van Pogba als dat Schone heeft van Pirlo. Niks natuurlijk!

9 november 2018 om 12:59

Volgens mij onderschat je Rosario behoorlijk. Ik voorspel een grote toekomst voor hem op basis van wat ik tot nu toe van hem gezien heb. Tegen Spurs ook toen het voetballend even wat beter ging in de tweede helft (met Malen, Bergwijn en Lozano voorin) zag je direct wat hij kan toevoegen met zijn goede intercepties en strakke (lage) passes naar voren.

9 november 2018 om 13:44

Ik moet wel zeggen, mensen maken vaak de denkfout dat dit soort vergelijkingen gerelateerd zijn aan niveau. Ik wil niet zeggen dat jij dit expliciet doet, daar niet van. Co Adriaanse zei ooit 'Berghuis heeft iets wat Messi ook heeft'. Vervolgens kreeg hij alles en iedereen over zich heen, maar hij bedoelde qua motoriek. Als ik Luigi Bruins een type Özil noem, gaan er vast ook mensen lachen. Maar dan denk ik aan een flegmatieke spelmaker met techniek en oog voor de steekpass. Niet dat ze van hetzelfde niveau zijn. Buiten dat zou het kunnen dat de gebroeders Van der Kerkhof wél denken dat Rosario zo goed is als Pogba, want ondanks hun prachtige loopbaan als speler diskwalificeren de heren zichzelf wekelijks met lachwekkende uitspraken

Ik ben toch niet de enige die hem op Bazour vind lijken? Sterk beginnen en uiteindelijk niet aan verwachtingen voldoen! Wil absoluut niet zeggen dat zoiets ook bij Rosario in het verschiet ligt maar .. zou me niets verbazen!

9 november 2018 om 12:03

Bazoer is dit seizoen overigens erg sterk begonnen bij Porto.

9 november 2018 om 12:43

Sterk begonnen? Hij heeft maar een stuk of 3 wedstrijden gespeeld dit seizoen. Waarvan slechts 1 als basis speler meen ik. Dat noem ik niet echt sterk begonnen.

9 november 2018 om 13:22

Hij lijkt inderdaad nogal op Bazoer. Busquets had ik ook nog begrepen (complete ander niveau natuurlijk, maar qua sterke punten). Ik vind hem in weinig dingen op Pogba lijken overigens. Huidskleur en potentiële haardracht misschien, maar daar is het dan ook wel mee gezegd. Ik snap deze vergelijking totaal niet

9 november 2018 om 13:50

Bazoer heeft de mentaliteit niet. Rosario wel. Die komt er echt wel.

Na een stormachtig begin vind ik dat hij nu een beetje in niveau terugvalt. Ik denk wel dat hij veel kwaliteiten heeft om een goede verdedigende middenvelder te zijn. Wellicht dat hij onderdeel kan worden van het vaste blok voor de verdediging van het Nederlands elftal. Ik zie hem alleen niet doorgroeien naar de absolute top. Voor hetzelfde geld speelt hij over 3 jaar voor een club als Hertha Bsc.

9 november 2018 om 11:48

Klopt, zeer sterk begonnen, maar valt toch een klein beetje terug. hoewel je aan hem kan zien dat hij toch de rust goed bewaart en een betere techniek heeft dan Hendrix. Maar alleen daarmee redt je het bij psv niet.. Misschien dat hij zich dit seizoen nog meer kan ontwikkelen.

9 november 2018 om 11:58

Eens, maar is dat niet bij PSV in totaal? De laatste weken is het bij veel meer spelers wat minder. Bergwijn speelt stuk minder dan in begin, het hele middenveld komt bij lange na niet meer bij het niveau. Is overigens ook te zien in de goals die gescoord worden de laatste weken. Met moeite bij Groningen en Vitesse.

Typisch nederlands gepraat, geen slechte speler natuurlijk maar Pogba heeft meer kwaliteit en talent in zijn grote teen als Rosario met beide benen

9 november 2018 om 11:49

Typisch Nederland; wanneer iemand een klein beetje omhoog gepraat wordt, hem meteen keihard naar beneden halen.

9 november 2018 om 11:58

Hij wordt alleen omhoog gepraat omdat niemand hem zag aankomen en niet te boek stond als een uitzonderlijk talent dus het verwachtingspatroon was al lager dan bijv een Bergwijn. Nu doet die het een paar wedstrijden oke (niet bijzonder) en hij wordt gelijk vergeleken met een Pogba. Laat die jongen met rust en gewoon rustig ze wedstrijden spelen zonder er druk op te leggen.

9 november 2018 om 14:12

ach man, daarna begint altijd het goedpraten van het neersabelen. Niks persoonlijks hoor, is gewoon de aard van de typische Nederlander. De beste oude man geeft alleen aan dat Rosario hem doet denken aan een Type speler, in dit geval Pogba. Hij zegt nergens dat hij net zo goed is als Pogba. De manier van spelen doet hem denken aan Pogba. Of wil je zeggen dat Pogba een zelfde type speler is als Messi?

Hij heeft op mij in de cl niet laten zien het niveau aan te kunnen net als Hendrix. Geeft verder niet want hij is nog jong en kan nog zat leren. Hem vergelijken met Pogba is natuurlijk lachwekkend

9 november 2018 om 11:51

Waar wordt hij vergeleken met Pogba dan?

9 november 2018 om 12:06

Als iemand zegt "hij is een type Paul Pogba" vindt jij niet dat hij wordt vergeleken met Pogba?

9 november 2018 om 13:09

Nope, hij zegt toch duidelijk een 'type'..

9 november 2018 om 13:47

Precies, een type betekent niet 'van hetzelfde niveau'. Ik vond Kramer een type Cruz, maar ik had niet de verwachting dat eerstgenoemde nog bij een club als Inter zou belanden, kan ik je vertellen

De mensen rondom PSV zijn een beetje aan het doorslaan. Bergwijn Europese top en Rosario lijkt op Pogba. Nou Bergwijn heeft talent, maar zit nog lang niet bij Europese top en Rosario en Pogba's enige vergelijking zijn dat ze een donkere huidskleur hebben en middenvelder zijn...

9 november 2018 om 12:03

Mee eens, alleen vind ik dat dit ook bij Ajax gebeurd. De ligt is wereld top en enfrenkie kan moeiteloos met Barça mee. Rosario verschilt veel van pogba. Op huidskleur middenvelder en postuur naar.misschien en bergwijn is te wisselvallig voor de top

9 november 2018 om 12:15

Persoonlijk vind ik het dit jaar erg rustig rondom de dophemelingen van de Ajax spelers. Frenkie en De Ligt worden constant genoemd en daar is iedereen het over eens dat het terecht is (okee op een hele enkele PSV fan met een flinke PSV bril niet). Maar een Mazraoui of Dolberg ofzo kunnen redelijk in anonimiteit weer groeien.

9 november 2018 om 13:42

Mazraoui en dolberg zijn ook de enigste 2 die niet worden opgehemeld. De rest zou zoals @cabinessence vermeld naar topclubs vertrekken. Bij osv is dit bij 3 spelers in mindere zin. Verder ben ik t mee eens dat de lift moeiteloos met een topclub mee kan. Bij frenkie denk ik er anders over. Die jongen staat nog geen vol jaar basis.

9 november 2018 om 12:49

"de mensen rondom PSV zijn een beetje aan het doorslaan."

Valt wel mee. Als je sommige mensen moet geloven, dan vertrekken komende zomer De Ligt, De Jong, Ziyech, Neres, Onana, Tagliafico en Dolberg allemaal voor waanzinnige bedragen naar de absolute top. Daarbij vergeleken stelt de hype rondom Bergwijn en Rosario niet zo heel veel voor.

9 november 2018 om 12:55

Dat klopt deels. De Ligt en De Jong ziet iedereen, Ziyech is al een tijd bekend dat die een waarde tussen de 30-40 miljoen heeft. Neres gaat niet weg, heeft net zijn contract verlengd, Tagliafico heeft al meerdere keren aangegeven dat hij niet weg gaat en Dolberg is pas net weer fit....

Overigens hebben transfers niks met hypen te maken.
Bergwijn wordt door de trainer als Europese top bestempeld, nah ik ben echt een fan van Bergwijn (vind hem bijvoorbeeld beter dan Lozano) maar Europese top komt hij (nog) niet bij in de buurt. Rosario vergelijken met Pogba slaat nergens op, ze lijken qua kwaliteit niet op elkaar, maar ook niet qua stijl.
Daarnaast gebeurd het ophemelen ook rondom Psv, met Lozano, die in mijn ogen behoorlijk overschat wordt in NL, Zoet wordt erg overschat (niet voor niets dat hij met 27 nog steeds bij PSV zit).

Dit is eigenlijk de enige speler van PSV waar ik niet echt een mening over heb. Ik zie alle wedstrijden van Psv, maar Rosario valt me eigenlijk maar zelden echt op. Niet in positieve zin, maar ook niet in negatieve zin. Ik denk dat dit net als destijds Timmy Simons echt zo'n speler is die je pas kunt beoordelen als je zijn team eens een paar weken zónder hem ziet spelen.

9 november 2018 om 12:49

Ik wil je wel helpen. Hij begon het seizoen niet zo sterk, vervolgens speelde hij in de maanden september/oktober heel goed. Nu is zijn vorm weer aan het dalen en heeft hij het moeilijk. Overigens geldt dit voor het hele middenveld, die kan je nu alle 3 heel goed inwisselen voor Gutierrez.

9 november 2018 om 13:56

Dat had ik vorig seizoen juist. In zijn invalbeurten viel hij nauwelijks op. Nu lijkt hij wat meer durf te hebben. Veel meer passes naar voren en wat feller in de duels. Laatste wedstrijden speelt hij natuurlijk niet goed maar dat geld voor heel Psv. Ik ben positief verrast door Rosario en ik verwacht dat hij een hele goede speler voor PSV gaat worden. Vorig seizoen zag ik dat totaal niet in hem.

Rustig iedereen, Rosario begon lekker maar speelt nu wat minder en dat is normaal. Verder is het onzin want ze lijken helemaal niet op elkaar qua speelstijl, misschien zijn ze beiden zwart maar verder zijn het hele andere spelerss.
Rosario komt voorloppig niet eens in de buurt van Pogba

Tis gewoon een type speler. Niet meteen zo'n speler. Een manier van spelen en denken. Uitvoering is wat anders natuurlijk.

Vroeger werdt er tegen mij gezegd type Overmars . Maar niemand die zei dat ik zo goed was. Want dat was bij lange na niet zo natuurlijk. Maar wel dezelfde manier van spelen. En laat ik nou een donkere huidskleur hebben. Dis vergelijking kleur ging bij mij iig niet op. 😆

We moeten t niet zien alsof er gezegd wordt ' de nieuwe' etc. Als je m schaart tussen type spelers.. schaart vd Kerkhof m onder Pogba.
Ieder zn mening..

Al die jonge talenten zullen hun tegenslagen en dipjes heus krijgen, maar de meesten - inclusief Rosario - lijken daar best aardig mee om te gaan vooralsnog.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren