Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV-iconen genieten: ‘Ajax heeft misschien wat betere spelers, maar geen team’

Laatste update:

PSV was zondagmiddag op een overtuigende manier met 3-0 te sterk voor concurrent Ajax en versterkte daarmee zijn positie aan kop van de Eredivisie. De Eindhovenaren hebben nu een voorsprong van vijf punten op de eerste achtervolgers en deden zodoende goede zaken in de strijd om de landstitel. Clubiconen Willy en René van de Kerkhof zijn onder de indruk van de wedstrijd die de ploeg van Mark van Bommel op de mat legde.

“Ik denk dat die Amsterdammers PSV een beetje onderschat hebben. Bij PSV stond een team. Ajax heeft misschien wat betere spelers, maar geen team. Daar was gisteren het bewijs van. PSV was in de eerste helft weergaloos. Iedereen speelde goed. In de tweede helft namen de spelers gas terug, maar Ajax was overdonderd”, vertelt René van de Kerkhof in gesprek met Omroep Brabant.

De voormalige aanvaller is van mening dat PSV in de tweede helft nog wel verder uit had kunnen lopen: “Er zat geen mentaliteit in die ploeg, om ervoor te knokken. Ik vond 3-0 nog een matige afspiegeling van de verhoudingen. Ik had 4-0 of 5-0 verwacht. Maar hier kunnen we uitermate tevreden mee zijn”, vervolgt hij zijn verhaal.

PSV werd afgelopen seizoen landskampioen en hoopt die titel in de huidige voetbaljaargang te kunnen prolongeren. Willy van de Kerkhof wil echter, aangezien er nog 28 wedstrijden te gaan zijn, ondanks de goede start van het seizoen nog niet op de zaken vooruitlopen: “PSV is gewoon goed in vorm en wordt steeds beter. Dat belooft veel goeds voor de komende Champions Leaguewedstrijden. De kracht van dit PSV is dat er vijftien spelers zijn die gelijkwaardig zijn aan elkaar en die mooi kunnen voetballen. Het gaat de goede kant op. Ik ben trots op onze club”

Vind jij dat PSV eigenlijk met ruimere cijfers had moeten winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou daar leek het inderdaad wel op. Zou de invloed van een 18-jarige centrale verdediging dan zoveel invloed hebben op dat team?

24 september 2018 om 10:52

De leider achterin heeft inderdaad veel invloed. Luuk mocht nu elke keer het kopduel vrij aangaan en winnen waardoor PSV iedere keer onder de druk uit kon komen. De Ligt is kopsterk en had dus veel druk op de verdediging kunnen afnemen. Ook zou hij niet zo kinderlijk in de fout gaan als nu het geval een paar keer was met Blind en Frenkie. De Ligt verbloemd eigenlijk de verdedigende problemen bij Ajax.

24 september 2018 om 11:02

Aanvallend was het anders ook niet veel soeps. Niet dat ik er erg rouwig om ben hoor. Vond PSV al met al ook gewoon veel beter spelen. Puur genieten en jammer dat ze in die bewuste champions league poule zitten.

24 september 2018 om 11:22

Dat komt omdat PSV elke keer gevaar kon stichten en simpel met de lange bal onder de druk uit kon voetballen. Dan waren ze direct gevaarlijk en komen ze in een heerlijke flow. Elke actie was gevaarlijk omdat er niet adequaat ingegrepen werd en de organisatie slecht stond. Ajax liep enkel achter de feiten aan en dat begon achterin. Ik zeg niet dat we met de Ligt een hele andere pot hadden gespeeld maar ik denk wel dat we meer weerstand konden bieden dan dit genante stukje voetbal van onze kant.

24 september 2018 om 11:30

Best wel zorgwekkend voor Ajax dan als het zo afhankelijk is van een 18 jarige speler. Ik dacht dat Ajax zo'n brede selectie had?

Overigens snap ik de keus van ten Hag om Frenkie in de verdediging te zetten totaal niet, ieder blind paard ziet toch dat die jongen fysiek veel te kort komt als verdediger, moet je vooral daar neerzetten tegen een Luuk de Jong die 2 koppen groter is.

Daarnaast hoor ik niemand over Blind maar die is ook enorm door de mand gevallen gister, 20 miljoen betaald voor een speler die op geen enkele posititie echt kan uitblinken in grotere wedstrijden.

24 september 2018 om 11:35

JK-Ajax

Het meest beschamende is denk ik nog dat Ajax van te voren wist dat PSV de lange bal naar voren ging spelen, daar is door Ten Hag totaal niet op ingespeeld.

Oogschijnlijk arrogantie ten top dat er vanuit gegaan werdt dat ze het in Eindhoven wel even voetballend gingen oplossen. Dat gaan ze in de return wel anders aanpakken lijkt me.

24 september 2018 om 11:37

@panerai
Blind heeft gewoon meer gekost dan de hele verdediging van PSV + bankzitters. Ik denk dat Viergever houden een betere optie was hahah

24 september 2018 om 11:58

Tikkie terug Blind. Vond hem al niks voor hij weg ging. Is er in Engeland land beter op geworden en nu is er 19,5 milj te veel voor betaald.

24 september 2018 om 12:02

@JK-Ajax

ook niet echt handig om 2 spelers van 1.80m in het centrum te zetten tegen Luuk De Jong. dan is het niet zo gek dat je elk kopduel verliest

24 september 2018 om 12:26

Panerai

Leeftijd moet opzich niet uitmaken, het is gewoon enorm veel kwaliteit wat ontbeert dat wij helaas niet goed kunnen opvangen. Althans dat dacht Ten Hag met zijn belachelijke formatie. Het is wel een van dem zo niet de beste, verdediger van de eredivisie en je leider achterin. Had er een kopsterke speler neergezet en de wedstrijd had er anders uit kunnen zien. Het is niet een falen van de selectie op dat moment maar tactisch falen van Ten Hag.
.
Net wat jij zegt, iedereen weet precies wat het aanvalsplan van PSV gaat zijn en dat zij dit perfect kunnen uitvoeren. Waarom staan er dan niet twee man bij Luuk om hem het onmogelijk te maken om te koppen? Waarom dan twee voetballende verdedigers en geen mannetjesputter? Ik ben er echt goed ziek van want juist dit seizoen gaan er weinig punten verspeeld worden door de kwaliteit van beide selecties. Maar er ging nog zoveel meer fout, alles ontbrak bij ons wat bij PSV wel aanwezig was, mentaliteit, een plan en teamspel.
.
Kleine nuance bij Blind is dat hij samen met de Ligt wel een goed centrum vormt waarin beide vanuit hun kracht kunnen spelen. Blind wordt nu een aantal keer enorm misbruikt en dan kan de transfersom daarin weer er in gegooid worden. Die getallen boeien met niet zoveel, geld is met plaatsen CL lang en breed verdiend waarin hij speelde zoals van hem verwacht wordt. Je weet wat je koop maar dan is het aan de trainer om de kwaliteit van men te benutten. Overigens speelde hij ook gewoon bagger hoor, dus in die zin zou hij niet zo erg mogen delen in de malaise als gisteren
.
@japie,
Precies mijn punt! Dat is volledig het falen van Ten Hag met een scheut arrogantie alsof we PSV wel even voetballend wegspelen. Ik ben er echt ziek van.

24 september 2018 om 14:19

@ penerai

Het is niet zo vreemd om frenkie achterin neer te zetten. Het is wel vreemd om 3 middenvelders achterin naast elkaar te zetten, allen die ook niet kopsterk zijn en niet zo groot zijn. Succes.

Als Frenkie RCV staat, had je Wober LCV moeten zetten en Blind ipv Schone of Eiting. Maar ik zou Donny er altijd inhouden omdat dat de enige speler is die diepgang toont. Dus persoonlijk had ik Blind ipv Schone en Donny ipv Eiting. Wober op Luuk en Frenkie voor de opbouw.

Ik snap ook niet dat Mazraouni RB mag blijven. Hij doet het oke tot aardig, goede voetballer, matige verdediger. Ik weet dat de Deen een klein beetje tegenvalt, maar persoonlijk zou ik al mijn tijd en energie in die jongen steken voor de RB positie. Een grote sterke kerel kunnen we naast de Ligt keihard gebruiken achterin, zeker bij dode spelsituaties. Dumfries en Kristensson doen echt niet veel van elkaar onder.

Er wordt teveel gekeken naar individu bij Ajax, of ze allemaal precies hetzelfde spelletje kunnen doen. Bij PSV doen ze dat veel beter; ieder heeft zijn eigen specifieke kwaliteiten verdeeld over het elftal waardoor het als 1 orgaan kan bewegen.

ten hag heeft psv gister 200% in de kaart geholpen met zijn zwakke keuzes en tactiek.

24 september 2018 om 15:03

Dumfries en Kristenssen vergelijkbaar? Sorry hoor maar dat slaat echt nergens op. Die deen heeft tot nu toe alleen maar staan schutteren terwijl Dumfries een erg goede start heeft bij PSV.

24 september 2018 om 17:14

Jordy ik las je verhaal 3n dacht die heeft een punt maar nadat ik dat over Dumfries las neem ik je post niet meer serieus. Dat het is hetzelfde als manolev met Tagliafico vergelijken 🤣🤣🤣

24 september 2018 om 10:52

Als je daar in gelooft gaan we nog een stap verder dan hem een toptalent noemen.
Vind het wel geinig hoe ze worden opgehemeld overal.

24 september 2018 om 10:59

Tja, daar lijkt het wel op. Bij de 2-0 en 3-0 laat Frenkie zien geen verdediger te zijn. Maar het wordt natuurlijk wel overtrokken. De 1-0 is een van richting verandert schot en bij de 3-0 valt de rebound ook niet bepaald ongelukkig precies in de voeten van Bergwijn. Ajax had daarentegen aanvallend gezien met name in de eerste helft weinig in de melk te brokkelen.

24 september 2018 om 11:20

Ajax heeft 1 kans gehad de hele wedstrijd en dat was bij de corner. Voor de rest was PSV heer een meester. Bovendien was bij de eerste goal de bal niet van richting veranderd maar zag Onana hem volgens mij gewoon niet.

24 september 2018 om 11:39

Die 1-0 werd niet van richting veranderd. Pereiro poort twee spelers van Ajax, waardoor Onana die bal veel te laat ziet aankomen. En ik denk dat hij dat bewust zo deed, die man is bij vlagen geniaal.

Maar PSV wint niet alleen door de goals en gestuntel van Ajax achterin. PSV wint vooral omdat het middenveld heerste in de eerste helft. Ziyech was nergens met afwisselend een hijgende Rosario en Hendrix in de nek. En terwijl de ene bij Ziyech stoorde, verleende de ander rugdekking bij de backs. Rosario en Hendrix ontregelde het hele spel van Ajax en de bewierrookte combo Ziyech-Tadic werd compleet uit de wedstrijd gespeeld.

Kunnen ze het bij Ajax het wel allemaal gooien op de afwezigheid van de Ligt, maar dat is gewoon struisvogelgedrag. De selectie van Ajax is niet zo goed als men al weken roept en de spelers van PSV en het tactisch inzicht van van Bommel worden gigantisch onderschat.

24 september 2018 om 11:43

Dus jij bent het wel met de gebroeders eens dat je 4-0, 5-0 een reëlere afspiegeling van die wedstrijd vond? Anders gezegd, wil jij jezelf qua voetbalinzicht verenigen met de meningen die de gebroeders telkens in de media brengen? Daarbij had het schot van Ziyech, die via Huntelaar net aan de voor Ajax verkeerde kant van de paal voorbij ging, best als kans geteld mogen worden.

24 september 2018 om 11:56

@psvoleey
"de selectie van Ajax is niet zo goed als men al weken roept en de spelers van PSV en het tactisch inzicht van van Bommel worden gigantisch onderschat."
Ik weet niet wat je mij probeert aan te praten. Je reageert immers op mij, maar ik heb hier nooit iets over gezegd.
En heel eerlijk gezegd vind ik jouw opmerking over struisvogelgedrag onredelijk. Je beste CV valt weg en de coach vervangt hem door een aanvallende middenvelder. Dat je dan onheil op jezelf afroept in de lastigste wedstrijd (op papier en in de realiteit) van het seizoen, vind ik geen struisvogelgedrag, maar de vinger op de zere plek leggen.
De bal van Perreiro werd licht getoucheerd door Schöne. En ja, geloof vooral dat Perreiro dat bewust deed.!!

24 september 2018 om 11:08

De blessure van de Ligt heeft inderdaad heel veel invloed, met de Ligt kreeg Ajax pas een tegengoal te verwerken in de eredivisie dit jaar. De Ligt heeft genoeg duel kracht en lengte om Luuk de Jong de baas te zijn.

Vergelijk het maar met Liverpool, sinds de komst van Virgel van Dijk winnen ze bijna alle potjes, daarvoor was het achterin een grote gatenkaas. Een sterke verdediger met leiderscapaciteiten kan het verschil maken.

24 september 2018 om 11:33

Ze zijn ook nog niet echt getest. Enkel Vitesse was een waardig tegenstander, maar valt me erg tegen dit seizoen. Emmen, VVV, Groningen etc is het eerder normaal dan knap om de 0 te houden. Dus zonder de ligt had je die 0 ook gehouden. Kiev, Luik en graz scoorden ook met de ligt erin. Is net welke referentie je pakt.

24 september 2018 om 11:48

Ik vind het ook grappig. Ajax investeert 50 miljoen en betaalt zelfs 15+ voor een verdediger. Als bij PSV viergever of Schwaab uitvalt heb je gewoon Sainsbury en Isimat die het op kunnen vangen. Waar is die brede bank van ajax dan opeens?

24 september 2018 om 12:50

Zoals gemeldt is Veltman geblesseerd. Verder hebben we nog Schuurs als groot talent en Wober. Ten hag koos echter om slechts 1 centrale verdediger op te stellen aangevuld met een controlerende middenvelder. Een keuze die verkeert uit pakte.

24 september 2018 om 13:28

@SpeedyAfC geen centrale verdediger opstellen. Je wilt toch niet zeggen dat Blind een CV is? Duidelijk een CVM, dat nu toch wel duidelijk ook, vooral na gisteren en wedstrijden in NL elftal.

24 september 2018 om 11:22

Niet zozeer specifiek het ontbreken van De Ligt, maar wel van een kopsterke verdediger als je weet dat je het tegen Luuk de Jong moet opnemen. Dan moet je daar dus een Wöber of desnoods Per Schuurs neerzetten. Bovendien kun je Frenkie de Jong dan doorschuiven naar het middenveld, waar hij thuishoort. Onbegrijpelijk dat Ten Hag dat niet inzag.

Ajax heeft betere spelers... Wie dan (naast De Ligt)?

24 september 2018 om 10:54

Hou op hoor, je gaat me echt niet vertellen dat een Pereiro die heel de wedstrijd amper wat doet beter is dan Ziyech.

24 september 2018 om 10:58

Over het algemeen is Pereiro niet beter dan Ziyech, maar in topduels weet Pereiro elke keer het net te vinden. Ziyech daarentegen niet...

24 september 2018 om 11:10

Amper wat doen is natuurlijk geen maatstaaf voor of je een goede speler bent of niet. Ik zie wel eens zo'n klein manneke spelen bij Barcelona, vaak loopt ie nog minder dan de keeper, Maar die kan voetballen, das niet normaal meer!

24 september 2018 om 11:15

Waarom staat Ziyech er nooit in de topwedstrijden? Pereiro daarin tegen wel.

24 september 2018 om 11:28

Van mij mag Pereiro lekker gaan zonnen tijdens elke confrontatie met Ajax als hij maar scoort. Oh wacht

24 september 2018 om 11:44

Nee, maar Rosario (wie?) en Hendrix (huh?) spelen Ziyech om beurten wel zonder problemen uit de wedstrijd.

En die goal van Pereiro was pure klasse. De ruimte tussen de benen van 2 Ajacieden vinden zodat de keeper de bal te laat ziet.... Kun je op geluk gooien, maar dat is het niet. Pure, pure klasse. En dat Pereiro altijd scoort tegen topploegen (en Ziyech daar juist moeite mee heeft) zegt ook wel iets.

Ziyech is een speler die geniale dingen kan als je hem de tijd geeft om na te denken. Pereiro doet het meer op instinct, maar heeft een probleem met werklust. En dat heeft Ziyech dan weer wel.

Ik zou niet durven aanwijzen wie de beste is. Speel je tegen Zwolle, Nac, Groningen, Heerenveen of Den Haag, dan zie ik liever Ziyech. Maar tijdens een PSV-Ajax zou ik niet willen ruilen, doe dan maar lekker Pereiro aan PSV-zijde.

24 september 2018 om 12:03

Omdat Ziyech enorm wordt overgewaardeerd, maar het tot nu toe alleen nog in de competitie tegen de subtoppers en daaronder heeft laten zien. Ik zou hem bij PSV echt niet in het elftal hoeven hebben. Zou ook niet weten wie er plaats zou moeten maken voor hem.

24 september 2018 om 10:58

Ik ga het objectief proberen.
Zoet - Onana = Gelijkwaardig
Dumfries - Mazraoui = Redelijk gelijkwaardig voor mij ligt voordeel Dumfries
Schwaab - De Ligt = De Ligt
Viergever - Blind = Op deze positie zeg ik gelijkwaardig al is Blind beter op 6.
Angelino - Tagliafico = Gelijkwaardig
Rosario - De Jong = De Jong
Hendrix - Schone = Hendrix
Ziyech - Pereiro = Gelijk (Ik zou liever Pereiro hebben maar dat kan met clubvoorkeur te maken hebben)
Lozano - Neres = Lozano
Tadic - Bergwijn = Moeilijk.. Ik zeg gelijk.
De Jong - Huntelaar = Ook gelijkwaardig al denk ik dat Luuk belangrijker is voor zijn elftal.

24 september 2018 om 10:59

Ik heb liever Zoet dan Onana, Angelino liever dan tagliafico en de Jong boven Huntelaar. Ziyech is over het algemeen wel beter dan Pereiro trouwens.

24 september 2018 om 11:03

Je zegt eerst ik ga het objectief proberen en vervolgens geef je Pereiro de voorkeur op basis van clubvoorkeur. Apart...

24 september 2018 om 11:05

Voor mij is het juist weer andersom alleen de Onana van gister zou ik inderdaad best om ruilen voor Zoet.

24 september 2018 om 11:12

Echt onzin, Bergwijn is niet gelijkwaardig aan Tadic, hij was gelijkwaardig aan Kluivert. Pereiro komt niet eens in de buurt van Ziyech, Ziyech is verleden jaar nog gekroond is tot beste speler van de eredivisie.

Viergever is niet voor niets weggedaan door Ajax. Blind heeft niet voor niets 90 wedstrijden in het eerste van Man United gespeeld. Blind is echt een veel betere voetballer.

Een zwaluw maakt nog geen zomer, bij Ajax viel de Ligt op een ongelukkig moment weg waardoor Luuk een makkelijk dagje had. Draai het eens om, de Ligt niet geblesseerd en Lozano wel geblesseerd en je had zo een andere uitslag kunnen hebben.

24 september 2018 om 11:20

Tja het is maar hoe je de spelers tegenover elkaar stelt. Schwaab vind ik het afgelopen jaar de beste verdediger in de eredivisie.

24 september 2018 om 11:26

Dat weg doen van Viergever was echt een goeie zet! Zo'n matige voetballer kan je beter uit zijn contract laten lopen om naar de concurrent te laten gaan. Toch Wöber en Schuurs die moeiteloos die positie overnemen en anders kan je altijd nog Frenkie er neer zetten. Alles beter dan Viergever.
Sarcasm off: PSV wint met 3-0. Nul tegendoelpunten tegen de 'geweldige voorhoede' van Ajax en heeft een gemiddelde van 0'5 tegendoelpunt in de eredivisie. Maar Viergever werd terecht weg gedaan door Ajax...

24 september 2018 om 11:30

Ja speedy. Ziyech is inderdaad door de telegraaf gekroond tot speler van het jaar. Staat volgens mij dit jaar ook weer bovenaan daar. Ik zou Pereiro en Bergwijn echt niet willen ruilen voor Ziyech en Tadic. Blind is niet beter dan Vieregever op CV. Dat hij daar bij united gespeeld heeft zegt mij ook weinig. Tenzij je bijvoorbeeld Strootman ook beter vind dan Frenkie? Oh wacht dat natuurlijk niet.

24 september 2018 om 11:33

@Psv-er, totaal niet objectief is jouw mening..
Zoet - Onana: hierin moet je gewoon Onana de betere noemen.
Dumfries - Mazraoui: Dumfries. Zowel verdedigend als aanvallend. Mazraoui zijn positie spel is alleen iets beter, maar verder legt hij het af tegen Dumfries. Dumfries heeft veel meer drive naar voren en verdedigend staat hij steviger zijn mannetje dan Mazraoui.
Schaab - de Ligt: hier lijkt mij geen discussie over mogelijk. Natuurlijk de Ligt. Viergever - Blind: toch wel het voordeel aan Viergever. Die is een betere verdediger. Blind is aan de bal iets beter, maar dat maakt je nog geen betere verdediger.
Angelino - Tagliafico: Tagliafico. Angelino heeft een prachtige trap, maar over het algemeen gezien is Tagliafico wel stabieler als verdediger, positiespel is hij beter in en aanvallend minder druistig dan Angelino.
Rosario - de Jong: duidelijk de Jong
Hendrix - Shone: gelijkwaardig, omdat ze beiden kwaliteiten hebben die de ander niet heeft. Hierin kun je niet spreken wie de betere is. Shone kan veel beter voetballen en Hendrix kan veel beter ballen afpakken. Hendrix mist de kwaliteiten van Shone om echt een topper op die positie te zijn en Shone andersom ook.
Ziyech - Pereiro: ookal laat Pereiro zich meer zien in de topper is Ziyech toch wel de betere voetballer.
Lozano - Neres: duidelijk Lozano. Neres is veel te veel een momenten voetballer en draait leuk mee als Ajax leuk meedraait.
Tadic - Bergwijn: ik denk dat Bergwijn goed op de weg is, maar op dit moment niet de kwaliteiten heeft die Tadic heeft. Op snelheid na zou ik niet weten waarin hij beter in is.
De Jong - Huntelaar: Huntelaar. De jong heeft maar een wapen en dat is dat hij kopsterk is, maar dat is Huntelaar ook alleen iets minder dan de Jong, maar Huntelaar heeft weer andere kwaliteiten die de Jong niet heeft.
Dit zeg ik als Feyenoord supporter die niks met Ajax heeft.

24 september 2018 om 11:34

Ik snap ook niet zo goed dat gedacht wordt dat Huntelaar beter zou zijn van de Jong. Als Huntelaar ergens goed in is dan is dat wel het missen van grote kansen. De Jong heeft daar ook wel een handje van, maar op basis van werklust en inzet een pak waardevoller is voor het team dan Huntelaar.

24 september 2018 om 11:37

@SpeedyAFC, Blind kan dan wel beter kunnen voetballen dan Viergever, maar ik vind het belangrijker dat een centrale verdediger kan verdedigen en dat kan Viergever beter dan Blind. Een betere voetballer maakt je geen betere verdediger. Als dat zo was dan zou het centrum van Ajax gisteren niet zn modderfiguur hebben geslagen. Je benoemd nu zelf al dat de Jong een makkelijke dag heeft gehad. Hoe kan dat, hij stond tegenover Blind. De man die 90 wedstrijden bij united in het eerste speelde....

24 september 2018 om 11:40

Nou ik kan er wel een paar opnoemen die ik er graag bij zou willen hebben hoor. Tadic, Ziyech en Lozano zou ik geen ramp vinden om erbij te hebben. De Ligt is ook welkom. Of het past binnen de huidige selectie weet ik niet, maar qua talent is daar niks mis mee.

24 september 2018 om 11:45

In geen enkel universum is Onana gelijkwaardig aan Zoet. Zoet is echt een klasse beter.

24 september 2018 om 12:08

Kampioenswedstrijd deed de Ligt ook mee. Ziyech als beste speler van Eredivisie noemen vind ik ook grote onzin. Die is in grote wedstrijden nog nooit opgestaan. Ziyech zou bij PSV niet in het elftal komen. Zou niet weten wie er voor hem uit zou moeten. En ja, ik heb ook liever Bergwijn in deze vorm dan Tadic. Maar we hebben allebei zo onze clubvoorkeur en dito qua spelers.

24 september 2018 om 12:14

@ Willemholder
Fijn dat er ook mensen zijn die neutraal hun mening geven. Ik ben het vrijwel overal mee eens, al vind ik Hendrix beter dan Schöne, omdat Schöne als CVM geen balans in het elftal weet te krijgen en Hendrix kan dat wel. Maar het zijn zeker onvergelijkbare spelers. Ajax heeft zo'n speler alleen in de laatste linie lopen en dat is Blind.
Je speelt gewoon uit in Eindhoven met twee middenvelders in het centrum. Als je dat vervolgens als reden voor het verlies benoemd, dan ben je niet realistisch volgens een aantal PSV-fans.
Hulde voor jouw reactie!!

24 september 2018 om 12:21

@speedyafc

ik weet het niet, ik vind Blind en Viergever beiden hele matige verdedigers. iedereen doet nu net of Blind een of andere sterkhouder en onmisbare kracht bij United was maar die speelde gewoon door gebrek aan beter door het matige aankoopbeleid van Van Gaal en omdat het het lievelingetje was van deze coach.

onder Mourinho heeft hij nog even gespeeld omdat die al zijn geld had opgemaakt om de aanval te versterken maar het seizoen daarop heeft hij gelijk Bailey en Lindelof gehaald om Blind te vervangen en die speelde toen ook geen minuut meer

24 september 2018 om 12:36

Ik vind Blind ook (gezien het transferbedrag) een miskoop. En het is niet de eerste keer dat Ajax Blind terughaalt. Man man man.

24 september 2018 om 13:04

Sorry hoor, maar dit vind ik persoonlijk nog te subjectief, al blijft het een mening. Mijn lijstje ziet er zo uit:

Zoet - Onana = Gelijkwaardig
Dumfries - Mazraoui = Gelijkwaardig
Schwaab - De Ligt = De Ligt
Viergever - Blind = Blind (al zijn ze op dit moment gelijkwaardig)
Angelino - Tagliafico = Tagliafico
Rosario - De Jong = De Jong
Hendrix - Schone = Hendrix
Pereiro - Ziyech = Ziyech
Lozano - Neres = Lozano
Bergwijn - Tadic = Tadic
De Jong - Huntelaar = De Jong

Vooral Bergwijn - Tadic vind ik nogal een verschil. Bergwijn speelt net een klein jaartje leuk, terwijl Tadic al jaren goed speelt. Bovendien heeft Tadic een geweldige pass en een uitstekend rendement waar Bergwijn tot nog toe niet aan komt. Bergwijn is zeker getalenteerd, maar absoluut nog niet op het niveau van Tadic.

24 september 2018 om 13:27

Sirius allereerst heeft 1 op 1 vergelijken weinig zin. De buitenspelers van Ajax gister Tadic en Ziyech hebben een betere techniek maar wat betreft snelheid en scorend vermogen zijn ze minder dan die van PSV.
Ook hebben Bergwijn en Tadic beide 4 goals en 1 assist dus het rendement is gewoon hetzelfde.
Tadic heeft het misschien al jaren bewezen maar dat maakt niet uit we hebben al eerder gezien dat talenten flinke stappen maken en ik voorspel dan ook dat hij dit jaar minimaal 15 goals maakt en minimaal 10 assists geeft, hetzelfde zal Tadic ongeveer halen. Hoe kun je Mazraoui nou gelijkwaardig noemen met Dumfries? Dumfries is zeker beter! Ook gister weer scoort PSV 2 keer omdat Mazraoui Bergwijn uit het oog verloor.

24 september 2018 om 14:12

"zoet - Onana = Gelijkwaardig"

Ik denk dat we gisteren wel hebben kunnen zien dat Onana echt niet gelijkwaardig is aan Zoet.

Bij de 1-0 stopt Onana in eerste instantie de bal, maar schiet hij 'm recht vooruit, in e voeten van Pereiro. Vervolgens staat hij als aan de grond genageld, terwijl de bal niet overdreven hard bijna recht op hem af kom.
Bij de 2-0 schiet hij de bal precies op het hoofd van Hendrix, die eigenlijk alleen nog maar hoeft te knikken om De Jong vrij voor de keeper te zetten. De Jong schiet in, terwijl Onana alleen nog een beetje voor de vorm halfzacht duikt.
In de 29e minuut staat hij te grappelen bij een zacht ballentje van Angelino.
Bij de 3-0 geeft hij met een zeer zwakke redding de bal meteen weer terug in de voeten van Bergwijn, die 'm moeiteloos in de voeten van een helemaal vrij staande Lozano kan schuiven.
En dan geeft hij nog een totaal onnodige elleboog aan De Jong, waar hij met een beetje pech zomaar rood en een penalty tegen voor had kunnen krijgen.

Intussen speelde Zoet voor de zoveelste keer een onberispelijke wedstrijd.

24 september 2018 om 11:19

"ajax heeft betere spelers... Wie dan (naast De Ligt)?"

Je kunt de spelers per positie naast elkaar gaan zetten en dan af gaan vinken, maar dat blijft natuurlijk een kwestie van mening.

Maar feit is wel dat PSV qua aankopen relatief een erg bescheiden elftal op het veld had staan: Lozano heeft 8 miljoen gekost, Angelino, Dumfries, De Jong en Pereiro rond de 5 a 5,5 miljoen, de rest was transfervrij of eigen jeugd. Ajax startte daarentegen met vier spelers die meer dan 10 miljoen hebben gekost (ziyech, Tadic, Blind, Neres). Alleen al op basis daarvan mag je eigenlijk niet zo afgedroogd worden.

24 september 2018 om 11:48

Transfersom zegt niets over kwaliteit. De beste Psv'er van vorig seizoen kwam destijds voor een paar ton.

Ajax heeft met geld gesmeten, maar hun sterspelers Ziyech en Tadic worden compleet uit de wedstrijd gespeeld door eigen jeugd van PSV en een back waar iedereen om moest lachen dat PSV er 6 miljoen voor wilde betalen.

En recordaankoop Blind en supertalent Frenkie worden afgetroefd door Luuk de Jong, een spits waar men vanuit Amsterdam ook nogal eens lacherig over doet.

Puur genot. De selectie van Ajax wordt gewoon enorm overschat omdat er zoveel geld aan uitgegeven is. En over PSV werd wat lacherig gedaan, maar dat is nu wel over.

24 september 2018 om 12:22

Ik denk dat je met Frenkie de Jong (mits hij op het middenveld staat) en Ziyech toch ook wel spelers hebt die puur op kwaliteit gezien echt iets dusdanig speciaals hebben dat ze zich onderscheiden van de rest in de Eredivisie, zo ook van Psv. Ondanks alle kritiek die hij krijgt vind ik Daley Blind in combinatie met een echte verdediger wel beter dan het centrum van Psv. PSV was gisteren erg goed, maar het werd wel geholpen door de tactische keuzes van Ten Hag. Met een fitte De Ligt en een logischere opstelling was het een totaal andere wedstrijd geweest. Desondanks kun je dan natuurlijk nog steeds op scherpte en mentaliteit winnen en dat zit nog los van de kwaliteiten die Ajax in de selectie heeft bij PSV momenteel gewoon een stuk beter. Maar leg de selecties van Ajax en PSV bij elkaar dan zitten er bij Ajax meer spelers bij PSV die ze er bij een Europese subtopper bij zouden willen hebben. Ik zei het gisteren ook al in een andere discussie: er was ooit een Ajax met Alderweireld, Vertonghen en Suarez dat met 6-2 verloor van een PSV met Marcellis, Affelay en Toivonen. Op dat moment werden er ook de nodige vraagtekens gesteld bij de kwaliteit van die Ajax-spelers, maar waar staan ze 10 jaar later in vergelijking met de PSV-collega's van toen?

24 september 2018 om 12:29

Klopt wat je zegt. Maar als Ziyech zich onderscheid van de rest van de ED doen Lozano en Bergwijn dit ook.

24 september 2018 om 12:43

Dat klopt zeker. Ik vind alleen dat er bij Ajax net wat meer spelers lopen dan bij PSV die dat extraatje hebben. Als in: over 10 jaar denk ik dat er meer spelers van de huidige Ajax-selectie zullen zijn die bij de Europese (sub-)top terecht zijn gekomen, dan wel daar tegenaan zitten. Los van het feit dat de selectie van PSV er verder prima uitziet en ik ze een grotere kans geef om kampioen te worden dan Ajax. Ze zijn een collectief en hebben een coach die logische keuzes maakt.

Ik vind het verhaal over individueel betere spelers ook zwaar overdreven. Of tellen fysiek, uithoudingsvermogen en mentaliteit niet als kwaliteiten?

Neem Gaston Pereiro. Bijna niemand noemt hem in het rijtje topspelers van de eredivisie. Is in (bijna) alle wedstijden tegen Ajax en feyenoord betrokken geweest bij doelpunten. Terwijl ik Ziyech nooit heb zien thuisgeven in Eindhoven. Ik zou ze niet willen ruilen eerlijk gezegd.

24 september 2018 om 12:09

De Pereiro uit topwedstrijden wil je niet ruilen. Dat begrijp ik. Want, daar is hij inderdaad altijd beslissend. Maar, het probleem bij Pereiro is, zodra het geen topwedstrijd is, dan is hij veel te vaak onzichtbaar. En dan zou je Pereiro voor bijna elke willekeurige middenvelder in kunnen ruilen.

24 september 2018 om 14:05

Tuurlijk is dat zijn probleem. Las hij constant mooie dingen liet zien was hij al weggekocht. Pereiro zie ik ook niet naar een topclub gaan daar is hij veel te wisselvallig voor. Maar ik denk niet dat hij onder doet voor Ziyech.

Het is wel erg lekker om een man in je team te hebben die er gewoon staat in elke topper.

24 september 2018 om 13:03

Na afloop hoorde ik Huntelaar voor de cameras van de NOS zeggen dat PSV op wilskracht had gewonnen. Hij zei het op zo'n toon dat het leek alsof hij wilskracht geen kwaliteit vindt, alsof je altijd maar alleen op finesse moet winnen.

Een betere voetballer wordt vaak gezien als iemand die beter is aan de bal.
Vervolgens worden alle spelers individueel vergeleken en wordt een conclusie getrokken.
Het is niet zo moeilijk als je 7 middenvelders in je team hebt staan dat ze beter aan de bal zijn.
Als PSV 7 nummer 10's koopt, is PSV ook beter aan de bal.
Daar heb je dus helemaal niets aan.
De speler is de beste die het beste is op die positie en kwaliteiten heeft voor die positie.
PSV heeft betere spelers dan Ajax. Het heeft voorin enorm veel diepgang. Het heeft spelers als Pereiro en Guti die goed zijn in de korte ruimte.
Het heeft daarachter spelers die een bal kunnen afpakken. Het heeft dynamische backs die hoog in de opbouw kunnen staan en bij balverlies met snelheid kunnen corrigeren.
Als 1 speler de bal heeft en een oplossing moet zoeken dan heb je in eerste instantie niets aan mensen die goed aan de bal zijn en in de bal komen.
95% van de tijd heeft een individuele speler de bal niet. Dan heb je dus niets aan mensen die alleen goed zijn aan de bal maar is spel zonder bal vereist.
Daarom is Ajax een matig elftal zonder bal.

Als je als trainer met dit spelers materiaal geen team kan vormen dan doe je toch iets verkeerd.

24 september 2018 om 12:55

Man kijk eens naar de resultaten, gekwalificeerd voor de CL in drie voorrondes, tot de wedstrijd tegen PSV slechts een enkele tegengoal in de eredivisie tegen gehad. De eerste CL poule wedstrijd gewonnen.

En dan verlies je PSV uit, met notabene je beste veredediger die net geblesseerd uitvalt terwijl Veltman ook al geblesseerd is en is Ajax ineens geen elftal meer, tjonge jonge zeg.

24 september 2018 om 14:08

@SPEEDYAFC Het is geen elftal, nee. Dat is toch overduidelijk te zien. Als je ziet hoe een Dumfries en een Angelino Ziyech letterlijk uit de 16 drijven. Teamwork! Als je ziet hoe Dumfries bij 3-0 stand ze lichaam voor een poeier gooit. Dat is teamspirit! Ajax kent 1 systeem, dominantie spel en lukt dat niet tsja dan is er geen plan B. Het is geen team maar bijeen geraapt zooitje ... kijk hoe Donny loopt te piepen omdat ie niet basis staat. Ajax won vrijwel alles dus geen reden tot wijzigen maar nee ipv zich terugknokken huilie huilie doen. Het is ieder voor zich bij Ajax. Ze vechten, strijden en offeren zichzelf niet op voor het grotere doel - winnen ten koste van alles en drie keer raden PSV heeft dat wel. Maar goed, zo bias als jij bent zal je dat never zien laat staan toe geven.

24 september 2018 om 14:13

Daarbij baseer je het verlies bijna op De Ligts afwezigheid terwijl EtH twee cv's op de bank had. Hij is gewoon tactisch afgetroefd door een beginnende trainer. Zonder pure verdedigers spelen tegen PSV 'hoe verzin je het?'. En maar smoesjes bedenken ... al die gewonnen wedstrijden die jij noemde waren geen ECHTE weerstand. Zo'n AEK bijvoorbeeld stelde geen reet voor ... PSV is echte weerstand, straks Bayern en Benfica dat is weerstand. Doet Ajax het daar goed tegen kan men praten over een goede reeks ...



PSV hield ruim 70 stand tegen Barca wat vrij knap is en tsja dat Messi dan even de kraan opendoet zorgt voor een 4-0. Ook daar ging MvB de mist in door de Jong op te stellen ipv een extra verdediger. Tactiek doet er ook toe ... leuk hoor een Ziyech en Tadic maar als de tactiek faalt heb je er alsnog geen kut aan.

24 september 2018 om 14:26

@savano

Dan had je de CL kwalificatie en de poule wedstijd maar moeten kijken. Dan zag je een team die niets anders deed dan zich opofferen en keihard werken.

AEK stelt geen reet voor? Kampioen van Griekenland en ze hebben Celtic verslagne in de voorrondes.

Als je verder gekeken had dan je neus lang was had je elders allang kunnen lezen dat ik vraagtekens stel bij de tactische keuzes van Ten Hag om met een enkele centrale verdediger te spelen. Met Wober en Schuurs waren er gewoon centrale verdedigers beschikbaar maar Ten Hag koos ervoor om een inschuivende controlerende middenvelder achterin op te stellen om zo een overtal op het middenveld te creeren, waarmee hij de pass naar Luuk de Jong eruit wilde halen met voorchecking in plaats van Luuk de Jong af te stoppen met duelkracht.

24 september 2018 om 22:56

Zouden dit jaar met dit spelers materiaal kampioen worden. Staan na 6 wedstrijden al 5 punten achter. Lopen weer achter de feiten aan. 1 speler geblesseerd en de hele boel donderd in elkaar. Aanvallers kunnen geen vuist maken midenveld overlopen achterhoede door het ijs gezakt.

25 september 2018 om 00:35

Je bent in een competitie altijd afhankelijk van de andere ploegen. Vier overwinningen, een gelijkspel en een nederlaag bij PSV uit. Zo slecht is dat niet, zo vaak winnen we niet uit bij Psv.

Dat PSV alles wint, daar doe je nu even niets aan, hoe goed de spelers van Ajax ook zijn, als die van PSV beter zijn en alles winnen dan houdt het op. Ajax zal nu thuis van PSV moeten winnen, maar ook dan zal je geduld moeten hebben totdat ook PSV punten laat liggen.

PSV speelde weergaloos? PSV was erg agressief vanaf minuut 1, verdedigde met 10 man, roste de bal naar voren waar de Jong doorkopte. Ze hebben het goed gespeeld, Ajax was machteloos en er lukte niks. Verdienste van PSV natuurlijk, als team boven zichzelf uit gestegen maar weergaloos vond ik ze niet.

Had PSV dit spel ook tegen Barca laten zien waren ze er niet met 0-4 vanaf gegaan. Gek dat ze het tegen Ajax wel opeens kunnen.

24 september 2018 om 12:49

Bij veel clubs in de provincie (psv is natuurlijk gewoon een topclub, maar Eindhoven wordt als stad tov van Amsterdam wel vaak bestempeld als 'provinciestad' is het zo dat er gewoon extra motivatie is als Ajax op bezoek komt. Zowel bij spelers als bij de supporters. Door de rivaliteit tussen Ajax en PSV is dat bij PSV nog wel een graadje erger dan elders. Het is eigenlijk altijd weer de wedstrijd van het jaar. PSV was los van die wedstrijd tegen Barca nog ongeslagen en in goede doen en wist dondersgoed waar de kansen lagen met de blessure van De Ligt. Dan ga je ook met veel vertrouwen zo'n wedstrijd in. Dat is toch anders dan wanneer je in Nou Camp tegen Messi en co moet aantreden.

24 september 2018 om 13:59

Hehehe, dat was wel duidelijk ja, ze klapten er vol op.

Ik geloof ook niet dat het wat uitgemaakt had als de Ligt mee had gedaan. vbommel heeft het gewoon goed bekeken: alle ballen op de Jong en wanneer Ajax aanvalt met zijn alen achter de bal. beetje zoals Manu in de EL finale.

Ajax moet zich echt eens gaan wapenen tegen ploegen die zo spelen, want ze lopen zich elke keer weer stuk op dit soort ploegen.

ik dacht dat Ajax wel even kampioen ging worden gezien het spelersmateriaal maar ze staan nu gelijk met Feyenoord en PSV staat al 5 punten los. erg knap wat Van Bommel laat zien met dit elftal en dat vond ik vorig jaar ook het geval met Cocu.

Ajax heeft imo veruit het beste spelersmateriaal in de Eredivisie maar ze hebben coaches die zich geen raad weten met deze kwaliteit. de aanstelling van Keizer heb ik nooit begrepen maar Ten Hag zet het gisteren ook opeens tactisch onbenullig neer. ik vind het verder prima en hoop dat Feyenoord tegen alle verhoudingen in stiekem 2e word

1 op 1 spelers vergelijken om te kijken wie het beste elftal heeft vind ik zelf ook een mooie bezigheid, maar zegt eigenlijk niet zoveel wie nou het beste team heeft neergezet.

PSV heeft gisteren bewezen (en ook de voorgaande wedstrijden) een uitstekend team te zijn. Door zowel de juiste tactiek, wedstrijdinstelling én de juiste spelers te hebben aangekocht.

Ik ben het echter niet met de gebroeders vd Kerkhof eens dat Ajax geen team is. Ja, ze hebben gisteren verloren, ook door een blunder qua opstelling. Maar het is geen los zand, in de voorgaande wedstrijden speelde Ajax prima.

Willy en René zeggen het exact goed. Maar met onderschatten heeft het denk ik niets te maken maar alles met beleid. Ajax (overmars) koopt spelers. Maar heeft geen visie om een team te bouwen. Dat doen ze bij PSV veel beter. Zij hebben wel oog voor kopkracht en duelkract. Dat aspect blijft bij Ajax onder belicht

24 september 2018 om 12:57

Tot gisteren ging alles geweldig, drie voorrondes CL overleeft, pas een tegengoal in de eredivisie en de eerste CL wedstrijd gewonnen. Valt de Ligt uit vlak voor de uitwedstrijd tegen PSV en ineens is het beleid van Ajax niet meer goed? Echt goedkoop.

24 september 2018 om 13:05

Nou dat heeft niks met ineens te maken. De sterkere tegenstanders moeten we nog krijgen in de CL. Het is verder toch ook te gek voor woorden dat de ligt vervangen moet worden door een middenvelder?
Naast De Licht had er gewoon een sterke CV gehaald moeten worden. Velen zien (voor de tweede keer) in Blind een CV. Maar dat bleek hij in zijn eerste periode bij Ajax niet te kunnen. Dat Blind gehaald is als CV zegt ook al heel veel dus.
Het mag toch niet zo zijn dat wanneer De Licht niet meedoet je verdediging omflikkert?

24 september 2018 om 13:16

"valt de Ligt uit vlak voor de uitwedstrijd tegen PSV en ineens is het beleid van Ajax niet meer goed?"

Ajax had gisteren een basisteam op het veld staat dat bijna twee keer zoveel heeft gekost als dat van PSV (55 miljoen tegenover 29 miljoen).

Intussen staat Ajax vijf punten achter Psv, met bovendien een veel slechter doelsaldo (plus 21 tegenover plus 10), heeft het al 75 speelrondes op rij niet meer bovenaan gestaan (!) en is er al vier seizoenen op rij helemaal niets gewonnen.

Dan mag je toch niet tevreden zijn met het beleid?

En om dan het ontbreken van De Ligt aan te dragen als excuus... Er is toch iets grondig mis als je hele team valt of staat bij de aanwezigheid van een jochie van 19?

24 september 2018 om 14:02

Dit is dus opportunisme ten top, srsly.....nu is PSV opeens de ploeg die alles voor elkaar heeft?
Dag hoor, ze stegen als team ver boven zichzelf uit, zo'n pot gaan we dit seizoen hoogstwaarschijnlijk niet meer zien van Psv.

24 september 2018 om 14:09

@hansje1969

Frenkie was een taktische keuze van Ten Hag. We hebben nog altijd Wober en de nieuw aangetrokken Schuurs als verdedigende opties. Binnenkort sluit ook Veltman weer aan.

Je kan bij een blessure niet meteen een nieuwe speler kopen om dan vijf maanden later teveel verdedigers te hebben waardoor iemand als Schuurs geen enkele kans meer op een doorbraak zou hebben.

Ten Hag heeft een keer de verkeerde taktiek gekozen, PSV kon direct op Luuk de Jong spelen omdat er achterin geen speler beschikbaar was om Luuk het spelen onmogelijk te maken. Ten Hag wilde de aanvoer lijnen met voorwaardse pressing voorkomen en dacht dat hij daarom zonder iemand met duelkracht op de Jong kon spelen.

Pakte verkeerd uit, maar dat maakt het beleid van Ajax nog niet verkeerd.

24 september 2018 om 14:18

@cabinessence

Het aankoopbeleid is gericht op een bepaalde gewenste speelwijze die Ten hag erin aan het slijpen is. Tot op heden ging dat prima, gezien de CL kwalificatie en de competitie start.

Gisteren ging het fout, met een enkele centrale verdediger spelen bleek tegen PSV fout uit te pakken. Met de kennis van nu had Ten Hag beter met Wober of met Schuurs kunnen spelen. Dat is voetbal, een trainer maakt ook weleens een foute keuze, het pakt ook weleens anders uit als vooraf gedacht.

Draai het eens om, zet bij Ajax de Ligt erbij en haal Lozano bij PSV eruit. Heb je ineens een hele andere wedstrijd. Op een enkele wedstrijd kan je toch niet het technische beleid van een club beoordelen?

Daarnaast zeggen bedragen niets, Ajax heeft overbetaald voor Blind omdat Ajax hem voor de start van de CL kwalificatie wilde hebben. Man United gaf duidelijk aan dat Ajax hem goedkoper kon krijgen als ze wilde wachten tot het einde van de transfermarkt omdat ze ook opties voor hem bij ander clubs zagen die wellicht wel de volle mep wilde betalen.

Kostte Ajax een hoop geld maar de CL kwalificatie liep wel gesmeerd en bracht het geld ook meteen weer op.

Hetzelfde gold voor Tadic. Ajax kon ook kiezen om te wachten tot Bande of Cerny zou doorbreken. Maar die waren niet direct beschikbaar voor de CL kwalificatie, dus wilde Ajax iemand hebben die er meteen zou staan, zonder te moeten wennen aan het Ajax spel. Dus werd een dure Tadic aangetrokken. En vergeet niet dat Kluivert, vergelijkbaar met Bergwijn, net verkocht was voor 17 miljoen.

Verder werd verwacht dat Ziyech zou vertrekken, die moest minimaal 25 miljoen euro opleveren. Tadic zou hem vervangen.

24 september 2018 om 14:23

@Nick Danninga blijf je zelf dat vertellen. Eind mei zal je weer zien wie er boven aan staat ... echt 0 zelfreflectie LOL hoe verwacht je dan beter te worden. Ga het interview van Frenkie terugkijken want die heeft wel zelfreflectie... als Ajax wint is het geweldig maar als ze gigantisch overklast worden lag het aan van alles en nog wat. Schei toch uit man ... 'nu is PSV opeens de ploeg die alles voor elkaar heeft?' ... niet opeens Einstein ze zijn al de hele competitie ongeslagen waar ze met hoge scores wonnen. Spelen een puike wedstrijd tegen Barca (70 minuten) lang en boven alles hebben werklust en teamspirit. Je doet alsof dit eenmalig PSV is, word wakker ze spelen sinds MvB al zo fel en doelpunt lustig. Oppurtunisme zegt ie ahahaha ik zeg denial.

24 september 2018 om 14:29

En krijgen vervolgens vier goals om de oren omdat ze blijven spelen zoals ze altijd spelen in plaats van extra defensieve krachten in te brengen. Wat heb je er dan aan dat je 70 minuten goed speelde? PSV staat gewoon op nul punten in de CL, Ajax heeft er drie.

Afbranden na een nederlaag is altijd zo makkelijk. Was de taktiek van Ten Hag anders uitgepakt, dan was Ajax brilliant en PSV stom dat ze zich niet aangepast hadden. Achteraf is het altijd zo makkelijk praten.

Gelukkig gaat de competitie over 34 speelrondes. We zullen zien wie er uiteindelijk bovenaan staat.

24 september 2018 om 15:05

15 April JL tegen psv uit bakte Wöber er ook geen reet van. Een paar weken daarvoor tegen Vitesse was het ook huilen met de pet op. Ten Hag blijkt er ook geen vertrouwen in te hebben. Dus het was niet tactisch maar noodgedwongen. Ten Hag zei zelf dat hij het de volgende keer weer zo zou doen.
Overmars is na het mislukken van de transfer van Nagalan ervan uit gegaan dat Blind wel een ideale CV was. Dat konden velen hem vooraf ook wel vertellen.......dat is hij niet. Met Cabinessence eens verder dat het al jaren structureel mis zit met het beleid van Overmars. Geen visie op t neerzetten van een team.
Schuurs is nog niet zover. We zouden die fout toch niet meer maken?
Veltman zou vertrekken van de zomer. Daarvoor is denk ik Kristensen gehaald. Eenzelfde mispeer als Orejuela? Dat gebeurt ook te veel. Met de scouting is ook veel mis. Het zit structureel niet goed

24 september 2018 om 15:10

Veltman is niet vertrokken, die is gewoon beschikbaar als standin voor de centrale plek of de rechtsback. Schuurs kan gewoon gebracht worden, was de beste in de eeerste divisie dus moet echt wel meekunnen in de eredivisie. Wober is nog altijd bij Ajax dus verdient gewoon kansen als er blessures zijn, geen enkele reden om met een middenvelder achterin te spelen.

Ja het is een taktische keuze en helaas is Ten hag net zo koppig als Frank de Boer. Heb in mijn vakantie toevallig het boek van Pep gelezen, hoe die de trainer van de tweede van bayern, Erik ten Hag, zijn visie uitlegde. Het is duidelijk hoe Ten Hag wil spelen, liever de pass eruit halen, dan achterin duelleren met de spits.

24 september 2018 om 16:59

Vorig jaar rolde hij anders wel ajax op in de arena met zijn tactische plan.
Zes weken voor Keizer de laan uit werd gestuurd, werd hij al door Overmars benaderd. Dus ja.....wie was daar verantwoordelijk voor?
Veltman centraal is niet altijd even handig gebleken vanwege zijn lengte. De beste zijn in de eerste divisie (schuurs) is geen vrijbrief dat hij klaar is voor de CL en toppers in de eredivisie. Ik vind Veltman een betere back dan Masraoui. Daar kan je wel even mee verder. Maar het centrum bestaande uit middenvelders werkt niet. Blijkbaar heeft Ten Hag ook geen vertrouwen in Wã¶ber. Ook gezien het willen aantrekken van Magalan wijst hier m.i. ook op

24 september 2018 om 17:21

@SPEEDYAFC ahaha wat armzalig dat je toevallig de CL tegenstanders niet benoemde. 70 minuten Barca in toom houden is goed. Tsha dat Messi even gas geeft, daar is niks tegen bestand. Aek is van het niveau Heerenveen. Ga nou niet doen alsof het topteams zijn die Ajax verslagen heeft. Luik, Kiev en Aek poeh poeh het is wat zeg ... versla Benfica en Bayern en dan praten we verder.

24 september 2018 om 19:54

Ja helemaal met je eens. Heerenveen is wat overdreven, maar e ploeg was zo zwak dat het de verdediging die voor de helft uit middenvelders bestaat niet in gevaar kon brengen.

24 september 2018 om 20:32

@savono

Volgens mij heeft Ajax een tijdje geleden nog tegen Barcelona met Messi gespeeld en gewoon gewonnen?

Maar zoals je zegt, laten we afwachten wat Ajax verder doet, net zoals we zullen moeten afwachten hoe de competitie verder verloopt. Vooralsnog heeft ajax het tot op heden prima gedaan, afgezien van de uit nederlaag tegen Psv.

24 september 2018 om 14:07

Kom op man. De eerste tegenslag en het heeft ineens met beleid te maken. Ten Hag maakt de fout door in het centrale duo niet voor minimaal een echte verdediger te kiezen. De selectie van Ajax is uitstekend dit seizoen en tot nu toe liep alles goed.

24 september 2018 om 14:28

@RedondoNo5 Heeft wel met het beleid te maken ... ten Hag hanteert 1 tactiek faalt die dan verliest Ajax. Er is geen plan B laat staan plan C om ten koste van alles te kunnen winnen. MvB zei dit gisteren heel goed 'PSV heeft meerdere wapens die we kunnen inzetten als de wedstrijd dat vereist!'.


Ajax niet laten opbouwen betekent geheid een overwinning op ze omdat ze zo van slag raken en nergens anders op kunnen terugvallen. Ja, dat is dus beleid. Naast dit alles heeft Ajax geen diepte in hun spel ... alle middenvelders en aanvallers willen de bal in de voet hebben. Ja, dat is dus (aankoop)beleid.

24 september 2018 om 14:35

Nee hoor, Ajax kan wisselen en Donny brengen, dan krijg je ineens diepte in het spel. Dat zag je van de week nog terug tegen Aek.

Verder heeft Ajax een aanvaller met diepte gekocht echter die raakte geblesseerd. Dat heeft niets met aankoop beleid te maken maar is gewoon pech hebben. Net zoals Dolberg ook diepte in zijn spel heeft, zeker vergeleken met Huntelaar maar ja, die komt ook terug van een blessure.

MvB speelt ook elke week hetzelfde, of hij nou tegen ADO speelt, tegen Barca speelt of tegen Ajax. Dat hebben we afgelopen weken duidelijk kunnen zien. Maar goed, als jij kennelijk af wil gaan op interviews van een trainer i.p.v. je eigen mening vormen op basis van wat je ziet, ook prima.

24 september 2018 om 15:10

Je doet nu net of de tacktiek van Ten Hag hetzelfde is als het beleid van Overmars. Bij Ajax is er sprake van een uitstekend inkoop beleid. Als je de complete selectie inclusief geblesseerden bekijkt kom je tot de conslusie dat het een selectie is die goed in balans is en waarmee je verschillende speelstijlen kan hanteren. Ten Hag maakt een verkeerde tactische keuze, daar moeten we niet dramatisch over gaan doen. Wat wel discutabel is, is dat hij niet in staat was het om te zetten terwijl al snel duidelijk was dat Ajax niet goed stond.

24 september 2018 om 15:30

Ik ben het toch niet helemaal met je eens hoor. Vanaf het middenveld naar voren is de selectie prima. Aan de keeper mankeert (normaal gesproken) ook niets maar centraal in de verdediging is het te mager. Het kan toch niet zo zijn dat we afhankelijk zijn van één speler?

24 september 2018 om 15:56

Op het moment is De Ligt een absolute ster bij Ajax die het niveau van de hele verdediging plus ook nog eens het elftal omhoog schroeft wanneer hij mee doet. Op zo'n jonge leeftijd is het ongekend dat iemand al zo belangrijk is. Dat is direct ook het 'probleem'. Met een Schuurs en Wober hebben ze eigenlijk prima back ups voor De Ligt, maar Ajax heeft de 'pech' dat De Ligt zo extreem goed is dat er eigenlijk geen goede back up is voor hem.

Tegen PSV heeft Ten Hag de fout gemaakt door geen echte verdediger in het centrum op te stellen. Dan heb je het niet over een verkeerd beleid, maar puur een tactische misser wat elke (top)trainer weleens overkomt.

24 september 2018 om 20:52

Precies, een tactische misser. Iedereen doet ineens alsog Viergever gisteren wel gespeeld zou hebben als die er nog geweest was maar dat is niet waar. Verleden jaar heeft Frenkie ook vaak genoeg in de verdediging gespeeld.

Ten Hag vind dat Ajax met een enkele centrale verdediger moet kunnen spelen, het inschuiven van Frenkie moet zoveel druk op het middenveld leggen dat Ajax de tegenstander helemaal terug dringt zodat ze nimmer de pass op Luuk kunnen geven, dat is de visie van Ten Hag, dat is waarom hij het een prima optie vind. En dat ging behoorlijk mis, PSV kon onder de druk uit spelen en de bal op Luuuk gewoon geven.

PSV heeft gisteren verdiend gewonnen maar dat komt niet zozeer omdat zij zo goed waren. Bij alle drie de goals mankeerde het er alleen nog maar aan dat een Ajacied ze er zelf inschoot. Het waren een aantal bijzonder goedkope goals. De eerste twintig minuten liep PSV (in eigen stadion) ook gewoon achteruit. En na de drie goals was het logischerwijs over. Ik zou de platte kar nog niet uit de varkensschuur halen als ik jullie was.

24 september 2018 om 16:37

Als Psv niet goed was en je wint dan 3-0 wat zegt dat over de kwaliteiten van Ajax dan vraag ik mij af. En idd 2x kampioen worden in 1 jaar lijkt me een beetje teveel van het goede.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren