Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ziyech gaat in op nieuw contract bij Ajax: ‘Zo snel kan het dus gaan’

Laatste update:

Hakim Ziyech leek lange tijd op weg naar de uitgang bij Ajax, maar ondanks veel geruchten over een transfer blijft de aanvallende middenvelder in de Johan Cruijff ArenA. De Ajacied wordt beloond met een sterk verbeterd contract. In gesprek met Voetbal International laat de Marokkaans international weten dat hij op voorhand niet had verwacht dat het op deze manier zou lopen.

Ziyech gaf vorig seizoen al bij de clubleiding van Ajax aan dat hij wilde vertrekken. Hij leek op weg naar AS Roma, maar die overstap vond geen doorgang. Nu de transfermarkt gesloten is kan met zekerheid gezegd worden dat hij in Amsterdam blijft voetballen. “Het is ook wel een verrassing, want ook ik had er lange tijd niet op gerekend dat ik dit seizoen voor Ajax zou uitkomen”, klinkt het.

“Dat ik hier nu nog speel, betekent dat de gewenste club niet voorbij is gekomen, of er met Ajax niet uit is gekomen”, legt Ziyech uit. “Het plaatje moet compleet zijn, dat heb ik ook altijd gezegd. Dat complete plaatje bleef uit, heel simpel.” Het werd geen transfer voor Ziyech, maar wel een nieuwe verbintenis. Het is onduidelijk wat de middenvelder precies gaat verdienen, maar volgens De Telegraaf krijgt hij ‘een fenomenaal contract’, waarmee hij in dezelfde schaal komt als Daley Blind en Dusan Tadic.

“Zo snel kan het dus gaan”, aldus Ziyech, die zijn contract bij Ajax niet zal verlengen. “Ajax gaf het onlangs aan bij mijn zaakwaarnemer Mustapha Nakhli. Ik heb me er verder niet mee bemoeid. Qua duur van het contract maakt het allemaal niet zo veel uit, tot 2021 is nog lang genoeg. Het is meer een bepaalde manier van waardering. Dat is natuurlijk mooi.”

Het nieuwe contract van Hakim Ziyech is verdiend

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

moet een heftige tekenbonus hebben ontvangen. denk dat roma hier goed mis heeft geslagen. als je ziet wat voor spelers daar hebben lopen in de aanval denk ik wel dat hij daar had geschitterd in de assists en mooie passen. spelers die hem begrijpen van een hoger niveau.

1 september 2018 om 11:16

Roma was concreet, maar Raiola is ervoor gaan liggen.

1 september 2018 om 11:23

Ik lees op VI dat de clubs er niet uitkwamen maar dar speler en club er wel uit waren. Maar dat past natuurlijk niet bij het Raiola bashen.

1 september 2018 om 11:39

Waarom is dit Raiola bashen? Zou alleen maar in voordeel van Ajax zijn als Raiola ervoor is gaan liggen, nu heeft Ajax langer plezier van Ziyech. Zie overigens verder niet hoe Raiola hier een rol in gespeeld kan hebben hoor, maar dat geheel terzijde.

1 september 2018 om 11:54

Heb een tijdje terug ook gelezen dat Raiola dwars lag, nadat Kluivert verkocht was.

Gerucht was dat hij tegen Roma gezegd had dat Ajax flink zou zakken na een wat minder WK en dat Roma hem goedkoop kon ophalen omdat Ziyech toch alleen maar naar Roma wilde.

Of het waar is ......

1 september 2018 om 11:57

Sinds wanneer is Raiola zaakwaarnemer van Hakim? En doe eens vertellen hoe hij 'ervoor' zou kunnen gaan liggen? Ben zéér benieuwd!

1 september 2018 om 12:26

Cameo123

Raiola is 'er voor gaan liggen'??? Voor wat? Raiola is helemaal geen zaakwaarnemer van Ziyech. Nooit geweest ook. En Ajax maakt natuurlijk geen gebruik van Raiola als tussenpersoon, of denk jij van wel? Dus wat valt er dan voor Raiola 'voor te liggen' precies?

Het zal best zo zijn dat de bestuurders van Roma, die een goede band met Raiola hebben, wellicht aan hem gevraagd hebben wat in zijn ogen de waarde van Ziyech was. Nou, de inschatting dat Roma beter nog even kan wachten tot het WK omdat de toenmalige vraagprijs van Ajax veel te hoog was en Ziyech zelf op alle mogelijke manieren duideljik had gemaakt dat hij ging vertrekken. Nou, er is natuurlijk weinig mis met de insteek dat Roma liever minder betaat dan meer. Ik heb het idee dat Ajax op dezelfde wijze opereert of betalen ze bij Ajax veel liever twee keer de hoofdprijs in plaats van één keer die hoofdprijs of zo? Uiteraard niet!

Dus nee, Raiola is nergens voor gaan liggen.

1 september 2018 om 12:34

@Constant, een poosje geleden hadden jij en ik een discussie over Ziyech. Ik zei dat hij met veel liefde bij Ajax zou blijven. Jij was een andere mening toegedaan. Volgens jou was zijn positie in Amsterdam niet houdbaar. Hoe denk je er nu over?

1 september 2018 om 13:11

Hij blijft niet met veel liefde amders had hij zijn contract wel verlengt, Hakim heeft het slim gedaan, dikke salaris krijgen en nog even je contract uitzitten, zoals hij zegt plaatje was niet compleet anders was hij allang weg.

1 september 2018 om 13:35

Wat een onzin. De discussie met Constant Kante en mij ging erover dat het van Ziyech af zou stralen dat hij ongelukkig zou zijn als hij moest blijven. Ik zei dat ik zeker wist dat dat niet zou gebeuren omdat Ziyech had gezegd dat als de juiste club niet kwam, hij met alle liefde bij Ajax zou blijven. Volgens mij heb ik gelijk gekregen.

1 september 2018 om 16:15

Kyle66

Hahaha, ja deze vraag kon ik verwachten. En terecht.
Tja Kyle, het is duidelijk dat jij gelkijk hebt gekregen en ik niet. Ziyech is niet weg, terwijl ik altijd heb gezegd dat die 100% weg zou gaan. Dat heb ik dus verkeerd ingeschat. En jij hebt dat goed gezien.

Maar dat van die 'liefde' daar hoef je bij mij niet mee aan te komen. Dan heb je echt niet het juiste beeld bij persoonlijkheden als Ziyech. Die zit karakterologisch echt heel anders in elkaar dan De Ligt, Blind of Vdbeek. En dat het nu opeens, omdat hij er een pakket geld bij gekregen heeft, allemaal 'koek en ei' zou zijn en dat het nu opeens allemaal net een soort mooi sprookje is, dat gaat er bij mij echt niet in. Zo werkt dat niet bij dit soort jongens. Kijk anders eens goed naar hoe Ziyech op Tadic reageert. Daaruit spreekt echt geen eternal love. En de resultaten werken nu vet mee. Als je wint, dan blijven de ruzies binnenskamers, vallen kift en jaloezie niet zo op en dan wordt niet ieder klein dingetje uitvergroot en opgeblazen. Maar als het slecht gaat, dan is dat exact omgekeerd.

Dus, eerlijk is eerlijk, Ziyech heeft gewoon uitstekend gespeeld in dit seizoen, echt een stuk beter dan aan het einde van het vorige. Maar dat hij zijn contract bij Ajax niet heeft verlengd, dat zegt mij ook voldoende. Het is echt niet zo dat Hakim Ziyech nou opeens het braafste jongetje van de klas is natuurlijk.

Maar dat ik er volledig naast zat wat betreft zijn vertrek, dat staat buiten kijf! Fijn dat je me hier even aan herinnert!

1 september 2018 om 16:18

Kyle66

Die nuance blijft voor mij wel overeind Kyle. Dat er liefde zou blijken uit het feit dat hij een verdrievoudiging van zijn salaris opstrijkt, dat vind ik wat ver gezocht. Hij verlengt zijn contract namelijk niet. Dus dat hij nu uit liefde (langer) bij Ajax blijft dat betwijfel ik nog steeds. Ik bedoel, je baseert je overduidelijk op datgene wat Ziyech zelf zegt in de media. Is jouw stelling, 'wat spelers en bestuurders in de media zeggen dat is wáár'?? Nou, gaan we dat dan vanaf nu dus bij alles en iedereen zo doen? Dat als Marcel Brands voor PSV zei dat Lozano niet meer haalbaar was, dat we hem dus wel moeten geloven???

Nee toch...?

1 september 2018 om 17:33

Constant, allereerst: ik waardeer het dat je het toegeeft. Dat meen ik. Ik baseer me niet zo zeer op zijn uitspraken maar op zijn uitstraling op het veld, zowel tijdens de wedstrijden als tijdens de trainingen. Hij straalt uit dat hij plezier heeft. Met 'alle liefde' bedoel ik niet 'in je hart zitten' maar er geen problemen mee hebben. Ziyech heeft volgens mij geen problemen met Tadic. Ik weet niet hoe je daarbij komt, maar ik haal dat niet uit het interview dat in De Telegraaf staat.

1 september 2018 om 12:20

Heftige tekenbonus? Zijn salaris is ongeveer verdrievoudigd. Tenminste, als hij in de schaal van Tadic en Blind komt, dan gaat hij zeker drie keer zoveel verdienen als hij al deed. En ik lees ook dat zijn contract op zichzelf niet verlengd wordt. Dus in feite is dit bijna een eenzijdige 'gift' vanuit Ajax.

Maar dus geen bonus.

Hopelijk dient dit als voorbeeld voor de rest van de groep, als je blijft krijg je een verbeterd contract als beloning. Samen bouwen aan een sterk team.

1 september 2018 om 11:08

Inderdaad, dit is de weg te gaan voor Ajax en PSV om aan te sluiten bij de Europese (sub)top en zo elk jaar Championship League te spelen! Het seizoen ziet er hoopvol uit!

1 september 2018 om 11:49

Dit roept iedereen al jarenlang. Is niet mogelijk. Spelers willen op het hoogste niveau spelen, veel geld verdienen, zelf een betere speler worden,gewoon meer mogelijkheden. En dan moet je nu eenmaal die transfer maken.

Wat denk je van het bijhouden van Vertonghen, Alderweireld, Anita, Eriksen, ... enzovoort. En dan baseer ik mij hoe goed ze toen al waren en niet nu. Vertonghen was perfect en veel te goed.

1 september 2018 om 11:53

Bedoel competitie in NL is wel na een tijdje boring as hell! Betere competitie weegt enorm en laat staan salaris.

1 september 2018 om 12:45

Stel je eens voor hoe het nu zou zijn met dit elftal en Bosz nog aan het roer! Zeker overwinteren in de CL.

1 september 2018 om 12:56

Wie zegt dat Ajax nu niet gaat overwinteren?

1 september 2018 om 14:12

Bij bosz was het mooi om te zien maar verdedigend zat het nog zwakker in elkaar dan nu. Er is wat meer zekerheid

1 september 2018 om 14:50

Ik verwacht dat Ajax nu ook zal overwinteren in de CL. Onderschat dit elftal niet en overschat Benfica ook niet.

1 september 2018 om 16:21

Vitesadam

Erik ten Hag gaat Ajax verder laten komen dan Bosz. Want Bosz heeft maar één visie en geen plan B. Erik ten Hag kan Ajax straks gewoon op diverse manieren laten voetballen. En gaat daar dit seizoen de vruchten van plukken.

Maarreh, gezien je naam, jij hebt een lastig weekeinde is het niet? Want je eerste en tweede club spelen tegen elkaar. Interne strijd, maar altijd toch een goed resultaat, hoe dan ook?

1 september 2018 om 16:25

Ajaxmilanista

Als Ajax dit als voorbeeld ziet en daadwerkelijk gaat uitvoeren dan denk ik dat omstreeks 2022 het faillissement van Ajax wel aangevraagd kan worden.

Stel je voor man, De Ligt, De Jong, Vdbeek en Neres (nu goed voor salarissen van 750.000 tot 1.250.000) die eventjes allemaal vier miljoen gaan verdienen, ...... Alleen al de salarissen van het supertrio Blind, Tadic en Ziyech is momenteel dus twaalf miljoen per jaar. Voeg daar dus die 16 miljoen bij omdat je dit voorbeeld aan iedereen gaat geven die blijft en als je dan geen structurele omzetstijging realiseert van 20 miljoen per jaar, eigenlijk meer, dan is je eigen vermogen binnen een paar jaar opgebruikt. Veel succes met dit salarisgebouw.

Dit is natuurlijk wel de correcte manier van handelen, je beste spelers horen het meest te verdienen. Als Ajax deze constructie eerder hanteerde zouden spelers als Davidson Samchez ook langer blijven lijkt me.

1 september 2018 om 11:10

Nee davidson zou sws weg zijn gegaan want tottenham heeft 40 miljoen betaald en dat kan ajax niet weigeren en een club als tottenham komt niet elke dag langs

1 september 2018 om 11:14

Tottenham komt bijna iedere transferperiode even shoppen in Amsterdam hoor.

1 september 2018 om 14:13

Davinson wilde zelf perse weg. Die hebben ze gewoon niet tegen zn zin in in Amsterdam gehouden

1 september 2018 om 11:11

Ik denk dat engeland altijd echt wel een groter financieel gat zou houden met ons. Broodvoetbalers houdt je daardoor niet langer.

1 september 2018 om 11:12

Denk ik niet...wat hier fenomenaal is, word in Engeland lachend afgetikt. Grootste kans dat spelers blijven is groot eigen vermogen en daardoor gewoon nee verkopen zoals Overmars dit jaar heeft gedaan.

1 september 2018 om 11:26

Als je het niet weet moet je niet zomaar wat gaan roepen, lekker makkelijk zo.het verschil in salaris is veel te groot met de Nlse competitie.sanchez koos voor de veel sterkere PL en wat Spurs bood was veel meer als wat Ajax wilde en kan betalen.

1 september 2018 om 17:40

Onzin! spelers die nog niet uitgeleerd zijn kunnen door middel van salarisklassen gemotiveerd worden om doelen bij een club te bereiken. Zo werkt het zowel in de voetbal wereld als in de zakenwereld. Davidson was er 1 jaar, en zou er ook niet minder van worden om wat langer bij een club te zijn als kartrekker.

1 september 2018 om 11:33

@flithje

Je schrijft: "dit is natuurlijk wel de correcte manier van handelen, je beste spelers horen het meest te verdienen. Als Ajax deze constructie eerder hanteerde zouden spelers als Davidson Samchez ook langer blijven lijkt me"

Ga eerst eens goed lezen, voor je conclusies trekt. Deze contractverbetering heeft aan de vertrekwens van Zyech niets veranderd. Als daar geen afspraken over zijn gemaakt en er een mooie club komt in de winterstop, is hij alsnog weg. Davinson Sanchez is bij Ajax weggegaan omdat hij CL wilde spelen. Dat heeft hij zelf aangegeven en het ligt daarom niet voor de hand dat hij bij een contractverbetering wel was gebleven. Nu verdient hij dat salaris ook, waarschijnlijk zelfs meer dan hetgeen Ajax hem ook bieden kan, terwijl hij ook nog eens speelt in de beste competitie ter wereld en in de CL. De gedachte dat het bij spelers alleen maar om geld draait, is al lang achterhaald, sportieve verbetering is in de meeste gevallen een veel belangrijkere reden om te vertrekken.

1 september 2018 om 12:04

Scepticus38,

Je geeft aan dat Engeland de beste competitie ter wereld heeft, kan zo zijn, maar Spanje haalt al heel lang de grootste prijzen weg in Europa.

Vind de Engelse competitie ook wel leuk om naar te kijken.

Spelers zijn helaas snel uitgekeken in de Nederlandse competitie.

1 september 2018 om 17:34

Ik zeg toch ook niet dat het iets aan de vertel wens veranderd, ik verwacht alleen dat een blijk van waardering wel degelijk invloed kan hebben bij bepaalde spelers. Dat kan resulteren in dat spelers zoals Sanchez (die dus boven de rest uitsteken) misschien minder snel de overstap naar een andere competitie maken. Dit alles omdat ze zowel waardering ontvangen plus meer t.o.v. voorheen verdienen. Het geeft een extra doel binnen een club.

1 september 2018 om 14:52

Zo simpel ligt dat niet. Je hebt te maken met de wens van de speler, doorstroming van spelers en gigantische winst die je kan maken.

En zo moet het ook. Goede spelers die ook werkelijk beter zijn en het ook laten zien bij een Nederlandse club of in het buitenland goed belonen,volgend seizoen De Ligt,Neres,Van De Beek,F De Jong opschalen in loon dan ziet de aankomende jeugd dat ook en blijven misschien langer.

1 september 2018 om 11:09

Dat zou een droom senario zijn. Dat we financieel de mogelijkheden hebben op deze manier grote talenten, bepalende spelers langer te binden! Dan gaat het niveau gelijk een heel stuk omhoog! Goede ontwikkelingen.

1 september 2018 om 11:25

De Ligt gaat echt niet blijven volgend jaar als ie in de CL goed draait. Dan is hij uitgeleerd hier en is ie naar het buitenland vertrokken.

1 september 2018 om 12:59

Moet toch eerst iemand 60 miljoen op tafel leggen minimaal. Zeker als je hem nog opwaardeert en het goed doet in de CL, dan is de prikkel alweer kleiner om te Moeten vertrekken.

Engelse clubs hebben er nu bv. wel last van dat de pond in waarde daalt, als je die waardedaling wilt compenseren dan gaat dat flink veel geld kosten. Ahbramovic trekt niet voor niets zijn handen van Chelsea af. En in de inkomstenbelasting in NL is iets gedaald, daardoor wordt het relatief veel goedkoper voor NL clubs om meer te betalen.

Fijn dat hij eindelijk de waardering ontvangt waar hij naar opzoek was. Veelvuldig hoorde je verhalen vanuit Hakim waarin hij liet blijken de waardering altijd te missen.

Hopelijk kan hij zijn niveau vast houden, dan ben ik er ook van overtuigd dat niemand in de jc arena hem nog zal uitfluiten!

Op een mooi seizoen!

Inderdaad kan het snel gaan; het sentiment bij Ziyech en rond Ziyech is compleet gedraaid dit seizoen.
Waardevolle kracht voor Ajax, hoewel ik denk dat een deel van de kritiek van vorig jaar op hem wel terecht was. Ben benieuwd hoe hij daar dit jaar mee omgaat en dan vooral bij tegenslag.

Alleen jammer dat hij niet met een jaar of twee verlengd wordt. Als je nog een extra jaar op zijn contract gooit gaat hij straks nog iets duurder de deur uit

1 september 2018 om 11:26

Er zijn nu al clubs die de 30 miljoen niet willen betalen. Als je hem duurder maakt komt ie helemaal niet meer weg en zit je met een ontevreden speler.

1 september 2018 om 11:54

Dit voorstel is niet gedaan om Ajax straks meer centen op te laten leveren maar om een duidelijk waarderingsstatement naar Ziyech (en de hele selectie te maken).

Dus niet knikkeren van je krijgt meer salaris maar dan wel een langer contract, maar Ziyech je hebt je volledig ingezet om de CL te halen, en ja er was een vervelend onvoorzien akkefietje met je rugnummer maar wij geven nu een duidelijke blijk van waardering.

Goed gedaan en mooi dat er de financiële ruimte is om toppers als topper (zeker voor Nederlandse begrippen) te belonen.

1 september 2018 om 12:49

Zeker dat Ajax hierdoor meer gaat krijgen aan een transfersom. Een club moet namelijk een contract afkopen. Hoe groter dit contract (salaris, duur) hoe hoger de afkoopsom moet zijn.

1 september 2018 om 15:00

Het hangt meer af van watvoor een seizoen Ajax zal draaien. Zelf zie ik ze de groepsfase van de CL door komen. Als ze dan ook nog kampioen worden zullen ze dik cashen op Ziyech. Dat zal meer zeggen dan een jaar extra op een toch al langlopend contract.

Kijk zo kan het ook. Kijken welke club perfect bij je past en niet bij de eerste beste club vertrekken. Ziyech is nog zeker tot de winterstop bij Ajax. Hopelijk houd hij zijn vorm en dan gaan we nog mooie maanden tegemoed.

1 september 2018 om 11:22

Ik vermoed dat hij zich gecommitteerd heeft tot einde seizoen, anders geeft Ajax hem natuurlijk nooit een flinke salarisverhoging (zonder contractsverlenging).

Was die Bergkamp dan echt zo'n gezwel?
Sinds hij weg is, lijkt Ajax in bestuurlijk opzicht te floreren en dat straalt net zo hard door naar het team...

1 september 2018 om 12:16

Nee, in de tijd dat Bergkamp er zat was er niet zoveel geld als nu, toen hij er nog zat werd Ziyech en Neres al gehaald en werd er meer betaald voor spelers.

Verder gaan we Dennis missen wat betreft de opleiding, ben benieuwd of er over 5 jaar ook nog talenten van het huidige niveau zijn, ik heb mijn twijfels plan Cruijff is zo goed als weg. En dat is de hele basis voor de slagkracht van nu.

1 september 2018 om 12:31

Toen Bergkamp er zat was er wel degelijk geld. Al jaren is er geld. En veel ook. Maar het werd niet uitgegeven en nu wel.

Volgens mij is het algemeen bekend dat Bergkamp dwars ging liggen als Overmars aankopen wilde doen, omdat er een jeugdspeler moest staan en geen aankoop. Dus dan hadden we geen Tadic gehad, maar Nunnely. Met alle respect voor Nunnely, maar dat is nogal een verschil hè.

Bergkamp was niet verantwoordelijk voor de jeugdopleiding, dat waren eerst Jonk en volgens mij toen en nu Ouaali. Dat de basis van het huidige succes jeugd is, vind ik al een twijfelachtige uitspraak, want er is ook veel succes geboekt met aankopen zoals Sanchez en Milik. En de huidige talenten, zoals De Ligt, die steken er toch wel bovenuit. Dat komt niet alleen omdat Bergkamp er rondloopt, maar dat is een combinatie van factoren. Dus ook als Bergkamp weg is, komt zo'n talent er wel.

1 september 2018 om 12:32

Ik twijfel enigzins met je mee Lausho, maar je geld argument is niet waar.

1 september 2018 om 12:49

In het begin waren we toen bijna failliet, dat lijkt iedereen wel vergeten. Maar zo lang is dat nog niet geleden en toen moesten we noodgedwongen met Ebecilio bv. spelen. Toen heeft men helemaal niks gekocht bijna en alles in de opleiding gestopt, daar plukken we nu de vruchten van, Bergkamp was samen met Jonk, Frank/ronald, Stam, Jongkind, Cruijff etc. daar de grondlegger van. Het begon met dat Verthongen, Alderweirld en Eriksen je naamsbekend en geld opleverde, later met Klaassen nog dunnetjes over gedaan.

Het gaat in alles om balans, Bergkamp zal best wel een eens lastig zijn geweest, maar in het geval van Kristenen en Orejuela nu zou ik zeggen dat het terrecht is. En had Kluivert dan zo snel zijn debuut gemaakt evenals Dolberg, Bazoer, Riedewald en Tete. Als ze al niet een belangrijke bijdrage leverde, dan hebben ze wel geld opgebracht.

Toen hij mede besliste kwam Neres, Milik, Ziyech en Sanchez ook, komt net zo goed op Bergkamp zijn conto. En ik denk, maar dat kun je enkel gissen, dat hij ook voorstander van Tadic en Blind zou zijn. Ik hoop wel dat Nunnely ook een kans gaat krijgen op zn minst, ik vraag mij bv. wel af of Bande nou echt beter is dan hem. En dan ga je toch de verkeerde kant op, dus ik denk dat je vergelijking niet helemaal lekker ligt.

Bergkamp zat in het TH en beslist mede om spelers door te laten stromen of om voor een aankoop te gaan, hij moest zorgen voor de aansluiting naar het eerste en ontwikkeling van spelers in het eerste. Beide toch aardig gelukt.

Dat de Ligt zo goed is, komt dus omdat er toen geld in de opleiding is gestoken (15 miljoen per jaar) en niet in aankopen. Hij is een product van het plan Cruijff die we nu nauwelijks meer hebben, het gaat erom of er over 5 jaar ook zulke talenten doorkomen. Ladru destijds uitgekosts door Cruijff en co, is terug en er zit een trainer in het TH, die belang heeft bij korte termijn resultaten en niks van de ajax school weet.

1 september 2018 om 12:54

@njfromvol

Volgens mij was er een jaar of 5-6 geleden weinig te besteden. Er kwam steeds meer geld bij en er kwam ook gestaagd steeds meer aankopen, ook toen Bergkamp er nog zat, die lijn wordt gewoon nu nog verder doorgetrokken.

Maar ook dat is niet heilig, want kan dat wel en slaan we niet door? Met Kristensen en Orejuala als twijfelachtig aankopen voor 10 miljoen en 15 miljoen voor Labyad bande, wat voegen die toe ten opzichte van een goede jeugdspeler? Geef je nog voordeel van de twijfel, maar dit zijn niet de aankopen waar ik op zit te wachten.

Als je het mij vraagt had je dat geld voor Orejuela, Kristensen, Bande en Labyad beter in iemand als Lozano kunnen steken.

Tadic, Blind en goed gescoute spelers als Tagliafico, Younes, Milik of Sanchez wel en dat in combinatie met ervaren spelers als Huntelaar. Aankopen moeten gericht blijven, opleiding moet heel belangrijk blijven.

1 september 2018 om 16:41

Monique

Bergkamp, in zijn laatste dagen bij Ajax, vertegenwoordigde in wezen de laatste der Cruijff mohicanen binnen Ajax. Bergkamp was nog de enige die Overmars erop aansprak dat die, twijfelachtige, spelers van buiten haalde die niet aantoonbaar beter waren dan de jeugdspelers die voor die posities beschikbaar waren. En dát is en blijft gewoon hét Cruijff ding. Je haalt alleen van buiten als de jeugd niet beter is én die speler direct inzetbaar is. Het grote probleem was echter dat Ajax gewoon keer op keer in Europa het deksel op de neus kreeg, omdat die jonge jongetjes gewoon niet in staat waren zelfs tegen Europese middelmaat en daaronder, overeind te blijven. Sterker, ze werden vaak, vooral in uitwedstrijden, compleet op een hppje gespeeld. Overmars wilde daarentegen dus allang ervarener spelers halen.

Dus met het vertrek van Bergkamp is bij het hele Cruijff idee Ajax verlaten en vanaf dat moment is Overmars gewoon begonnen met het trekken van de poetlap. Je zag in feite al direct onder Peter Bosz het resultaat. Voor Peter Bosz kwam speelde Ajax meestal met een verhouding van 7 jeugd versus vier gehaalde spelers, maar onder Bosz werd dat al bijna omgedraaid. Onder Ten Hag is dat proces zich aan het voortzetten. Er gaan dit seizoen vooral gehaalde spelers in de basis spelen en niet meer de jeugd. Maar, de resultaten bewijzen het gelijk van Overmars. Er moest gewoon gekocht worden, en niet meer die twijfelaars die ze in de uitverkoop konden aantrekken. Tadic en Blind zijn van een andere orde.

Dus nee. Bergkamp was natuurlijk geen gezwel, tenzij je zou vinden dat de hele Cruijff revolutie een soort gezwel was. Maar ik neem aan dat je dat niet bedoelde. Maar dat die formule niet meer werkte bij Ajax dat was wel duidelijk. Ik vind het knap, getuigen van lef en visie dat Ajax nu gewoon de spelers haalt die de club overduidelijk naar een hoger niveau tillen.

1 september 2018 om 20:48

Zo zou je het kunnen zien... Alleen moeten de mensen die dat op die manier zien nooit meer roepen dat ze aanhanger zijn van de Cruijff-leer... Bergkamp bewaakte dat gedachtengoed namelijk binnen de technische staff. Nu zal de reactie hierop zijn dat Bergkamp Jonk heeft weggepest en dat Jonk de ware vertegenwoordiger van JC was, maar dat is onzin. De ene is alleen fanatieker (jonk) dan de ander. Met Jonk bijvoorbeeld geen Ziyech en geen Neres.. 2 namen die wel met Bergkamp zijn toegelaten.

Ajax heeft nu simpelweg de middelen om het salarisplafond flink op te schroeven. De afgelopen jaren waren ze erg zuinig geweest, met door goed werk van Overmars heb je nu een gigantische buffer waarmee je betere salarissen en duurdere aankopen kan veroorloven. Tel daarbij op dat, mits ze een goed seizoen draaien, spelers als De Jong, De Ligt en Ziyech volgend jaar gewoon 100 miljoen opleveren.

Ben benieuwd of Overmars volgend jaar spelers van naam naar Ajax kan halen.

In dezelfde schaal als Tadic en blind. Tadic oke ,maar blind!!!!!! Wat heeft blind bewezen om in een hogere schaal te komen ,wat kan het helpen als je pa in rvc zit. Blind mag blij zijn dat Ajax hem terug heeft genomen in genade er was geen club dat op niveau speelde hem wilde inlijven. Ziyech heeft het terecht af gedwongen een beter contract en als hij zo blijft dan krijgt Ajax er ook wel wat voor terug

1 september 2018 om 11:39

Blind is een stille kracht, achterin. Hij moet nog eerst inwerken en zijn medespelers snappen. Vaststaat dat hij veel ervaring heeft en de spelers kan helpen. Heeft WK meegemaakt, CL, UEFA en met grote spelers gewerkt en onder grote druk ervaren.

Een goede voetballer betekent niet altijd uitblinken maar kan ook stille kracht zijn. Dat was Danny Blind ook altijd geweest. Naast hem (Frank de Boer) was altijd die uitblonk.

1 september 2018 om 11:40

Blind was de beste man uit bij kiev

1 september 2018 om 12:43

@ridanu, ik zou als ik jou was eens googelen en lezen wat de andere spelers over Blind zeggen. Zelfs De Ligt zegt dat hij heel blij met Blind is. Het middenveld zegt dat ze blij zijn met de rust achter ze. Tegen Kiev was hij de beste speler op het veld.

Waar zijn al die mensen die hem uitfloten en de mensen die wilde dat ten Hag eruit moest? Dat zijn de mensen die nu het hardste schreeuwen om een contract verlenging

1 september 2018 om 12:30

Hier! Het was meer dan terrecht dat mensen toen kritisch waren, ik denk dat het kampioenschap met een hoger rendement van Ziyech wel mogelijk was geweest. Vorig jaar werd hij getergd en ging daardoor beter voetballen, oftewel, hij haalde niet constant zijn topniveau uit zichzelf. Dat is dit jaar een heel stuk beter en daarvoor ook mijn complimenten, maar, laat het eens een heel seizoen zien. Dit is het niveau wat ik van hem verwacht, bovendien denk ik dat RA hem soms beter past, daar kan hij meer risico nemen.

Wat betreft Ten Hag, ik vind zijn rol in het technisch hart waardeloos, trainers zijn passanten. Er moet zeker naar geluisterd worden, maar hij moet niet beslissen omdat het technisch hart de lange termijn moet bewaken. Verder heeft hij de sterkste selectie sinds tijden en vind ik hem niks bijzonders toevoegen, het moet anders georganiseerd worden en daarom moet hij weg.

Zeker wel de aankopen Tadic, Blind en Tagliafico maar niet Kristensen en Orejuela als je bv. Mazraoui/zeefuik al had.

Plan Cruijff is bijna geen sprake meer van, dat is de basis geweest voor het huidige succes van Ajax, je moet weten waar je vandaan komt. Ik vrees gewoon voor de continuiteit van mijn club op dit moment, leuk geld uit geven. Maar wat is het effect op de financien en wat zijn de gevolgen van op de lange termijn, ga je op Ftes in de opleiding besparen, waar komen de structurele inkomsten vandaan? Ajax moet aan de top blijven en niet enkel korte termijn kijken.

Vandaag leidt je de talenten op voor over 5-8 jaar, wat je dus kunt concluderen is dat er vanuit plan Cruijff goede talenten werden opgeleid jaren geleden.

1 september 2018 om 14:53

Zo gaat het altijd bij Ajax. Je bent een pannekoek wanneer het tegenzit en een topper wanneer het mee zit. En de telegraaf duikt daar graag nog eens bovenop. Ten Hag is gewoon een hele goede coach die ik vanaf dag 1 al zag slagen bij Ajax. Hij kan niet zo goed praten voor de camera maar dat maakt hem niet slecht. Die zal nog op handen gedragen worden.

Ik kan mij nog een artikel herinneren dat alle spelers van Ajax weg wilden, omdat Ten Hag het ze zo moeilijk maakt en dat niemand nog voor Ajax wil voetballen. De Ligt zou weg gaan. Ziyech zou snel weg gaan. De jong (frenkie) zou snel weg gaan en allemaal voor een prikkie. Nu is de transfermarkt gesloten en nu blijkt dat er eigenlijk helemaal niet veel mensen weg zijn gegaan. Eigenlijk in Kluivert het enige talent die weg is.

Het punt wat ik hiermee wil maken is dat Ten Hag helemaal niet zo slecht om kan gaan met jonge jongens. Dat zelfs Ziyech blijft is gewoon super!

1 september 2018 om 12:31

Om het aanblijven van Ziyech nu aan de people management kwaliteiten van Ten Hag toe te schrijven gaat wel erg ver. Voor mij is de realiteit gewoon dat ofwel de club waar Ziyech naartoe wil, ofwel het bedrag dat Ajax voor hem denkt te kunnen ontvangen, niet strookt met hoe de internationale voetbalwereld tegen Ziyech aankijkt. Het is ook nog al een gok om een groot bedrag in Ziyech te investeren. De twee momenten waar Ziyech aan de internationale voetbalwereld had kunnen aantonen een hoger niveau aan te kunnen, liet hij het hopeloos afweten: de Europa League finale en op het afgelopen WK. Hij was onzichtbaar en kon geen enkel stempel drukken. Dat zal die clubs ook opgevallen zijn. Tel daarbij op zijn leeftijd, hij is inmiddels 25, en dan lijkt een conclusie dat je ook niet meer enorm veel verbeterpotentieel verwacht mij ook niet onlogisch.

Als Ziyech nog een volgende stap wil maken, dan zal hij het echt in de komende Champions League moeten laten zien. Dan moet hij bepalend zijn en Ajax op sleeptouw nemen. Faalt ook deze poging, dan zal Ziyech zijn doelen moeten bijstellen wat betreft categorie volgende clubs, en zal Ajax de verwachtingen omtrent transfersom moeten bijstellen, anders komt hij weer niet weg. Waarmee ik overigens niet zeg dat dit per se verkeerd voor Ajax hoeft te zijn, want voor Nederlandse begrippen is het een uitstekende speler en in dat licht is een opwaardering van het contract begrijpelijk, maar je moet wel oppassen niet met een ontevreden speler te blijven zitten.

1 september 2018 om 12:32

Ziyech blijft omdat Tadic/blind is gekomen en voor hem niet de juiste club langs kwam, niks met ten Hag te maken. Het is een geweldig team, dat zien de spelers ook wel, ik denk dat ze ten Hag voor lief nemen, maar dat het zeker geen pluspunt is.

Verder krijgt Ziyech al jaren veel te veel credits, iets wat hij altijd al had is een geweldige pas en inzicht, dat is zeker waar. Maar kijk je goed naar zijn rendement is die gewoon veel te laag, hij maakt niet altijd de juiste keuzes en zijn afwerking is/was gewoon slecht. Vorig jaar kon je net zo goed ff koffie halen als hij achter een vrije trap ging staan, de kans dat die er ooit in ging was heel klein. Zijn stats lijken goed, maar het punt is dat Ziyech het gewoon altijd probeert, als het aantal pogingen naast het aantal doelpunten legt val het flink tegen.

In de internationale voetbalwereld kijkt men wel wat kritischer en verder. Zo is het ook zonde dat Strootman nog steeds bij oranje speelt, leuk dat hij bij Marseille onder contract staat maar hij speelt ondermaats bij oranje.

1 september 2018 om 13:00

Laat ik het anders stellen. Ik begrijp dat spelers blijven omdat bepaalde anders spelers komen, maar ook dat deze spelers komen ligt toch ook aan Ten Hag? Of zal Ten Hag helemaal niks met het aantrekken van speler te maken hebben? En zal Ten Hag echt niet een x bij een gesprek zitten over wat ze van plan zijn met Tadic en Blind? Ik vind gewoon dat er wel wat meer krediet mag naar Ten Hag. Als je namelijk alles en iedereen moest geloven voor de transfermarkt zouden al de talenten van Ajax al vertrokken zijn door Ten Hag, maar blijkbaar is dat niet gebeurd en dat ligt echt niet aan alleen 2 transfers.

1 september 2018 om 13:26

Wat een joke! Ten Hag nemen ze voor lief? Dan snap je er echt geen bal van dus. Denk jij nou werkelijk dat dit team spontaan uit zichzelf zo speelt? Dat ze spontaan dachten: goh, laten we eens als team gaan voetballen en nog attractief ook?
En dan begin je ook nog eens over teveel credits voor Ziyech....zijn stats lijken goed.
Schei uit zeg, grappenmaker, je weet echt niet wat je uitkraamt. Ga eens iets lezen over coachen en leidinggeven, over teambuilding en groepsdynamiek, over lichaamshouding, motoriek, verbale en non-verbale communicatie. Dan wordt het plaatje misschien helder: zelfs Cruijff had de ploeg en de Ziyech van vorig jaar niet aan het voetballen gekregen.

Trainers zijn passanten, jawel. En fans zijn emotionele opportunisten.

Gek dat het contract niet gelijk met 1 jr is verlengd. Dat mag er best tegenover staan, wellicht met een gelimiteerde transfersom van 50mil.

1 september 2018 om 13:17

Ik denk dat juist die gelimiteerde transfersom het probleem was,
als hij nu een goed seizoen speelt kunnen ze vragen wat ze willen..

Toch zegt het wel veel dat niemand hem wilt.
Vind leuke speler hoor maar ik denk dat het in het buitenland niet gaat redden.
Heb er iedergeval veel vraagtekens bij, dat zullen de clubs toch ook hebben.

Ik denk dat jij je eerst even moet inlezen, met "je dat niemand hem wil.."
Er zijn meerdere clubs maar die vonden hem te duur.

1 september 2018 om 14:20

Nou dus wilt niemand hem toch hebben toch voor dat geld? Ik kan als al Almere city ook zeggen dat ik Messi wil. Maar ja die vonden ze te duur. Wat een onzin reactie.

1 september 2018 om 17:39

Fout, er waren er meerdere die hem wilde, alleen niet voor dat geld.
En dat is heel wat anders dan wehave stelt.

2 september 2018 om 04:45

Tja amateurclubs willen hem ook wel hebben, maar net iets te duur.

Het is gewoon terecht dat hij een nieuw en verbeterd contact heeft gekregen en ben daarom blij dat hij ook nog langer Ajacied is. En voor degenen die serieus op nee hebben gestemd hebben net zoveel verstand van voetbal als dat een koe van Ganzenborden heeft en eigenlijk vind ik het daarom ook maar een rare poll maar goed dat is aan Voetbalzone of ze dat willen doen of niet!

1 september 2018 om 14:23

Ja want jij bepaald wie er verstand van hebben of niet. Afgelopen jaar roept zyech dat die wilt vertrekken en echt niet wilt blijven. Meneertje dacht even een goed wk te spelen en dat de clubs voor hem in de rij stonden. Viel dat even vies tegen. Dus dat hij nog bij Ajax zit is omdat er niemand dat geld voor hem wilde neer tellen omdat ze hem dat niet waard vonden. Vind het raar dat je als Ajax zijnde nou een verbeterd contract geeft. Dat is om hem maar beetje tevreden te houden. Had hij die eerste Paar wedstrijden als een natte kant gespeeld had die helemaal niks gehad. Maar onder druk wordt alles vloeibaar

1 september 2018 om 21:03

Zoals hij nu gewoon presteert is het gewoon terecht, iedereen die dat anders ziet zou je voor gek verklaren...

Dus Ziyech verdient nu 4 miljoen euro bruto per jaar oftewel 2 miljoen euro netto per jaar (52 inkomstenbelasting). Delen door 12 maanden is dus 166.666,67 euri's netto per maand, inclusief een vette auto van de zaak, tankpas met prive gebruik. Daar bovenop komt nog extra geld/bonussen voor gewonnen wedstrijden, doelpunten, assists, champions league prestaties, sponsoren, gratis sportkleding, sportschoenen, ontbijt, lunch, avondeten en drank op de club. Lekker man, waarom ben ik in het verkeerde lichaam geboren?

1 september 2018 om 14:56

4 miljoen bruto per jaar? Serieus? Dat is echt veel voor Eredivisie begrippen. En alsnog is dat een fractie van wat ze in het buitenland verdienen. Voetballers verdienen ziekelijk veel geld. Terwijl ik deze reactie schrijf heeft Neymar bijvoorbeeld al meer verdiend dan iemand in een volle werkdag in Nederland.

1 september 2018 om 16:45

Tadic en Blind hebben ook dat salaris.

Honderd procent verdiend.
Tadic is echt van top klasse en t zelfde geld voor Blind, maar Hakim was minatens net zo belangrijk als die gozers waren innde kwalificatie. We hebben gewoon een bere goed elftal

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren