Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ten Hag gaat schuiven door terugkeer van Neres en absentie Tagliafico’

Laatste update:

Ajax wil in de uitwedstrijd tegen Dynamo Kiev de laatste horde op weg naar de groepsfase van de Champions League nemen. Het elftal van trainer Erik ten Hag verdedigt vanaf 21.00 uur een voorsprong van 3-1 in de hoofdstad van Oekraïne. David Neres keert volgens het Algemeen Dagblad zeer waarschijnlijk terug in de basis.

Neres miste wegens blessureleed de eerste ontmoeting met Dynamo Kiev én het competitieduel met FC Emmen. De Braziliaan lijkt hersteld van een hamstringblessure, maar moet nog even afwachten hoe hij reageert op zijn inspanningen tijdens de training van maandagavond.

De opstelling van Ajax tegen Dynamo Kiev, volgens het Algemeen Dagblad. De krant verwacht dat David Neres in de basis terugkeert, Daley Blind als linksback gaat spelen en Frenkie de Jong een linie terugzakt #ajax #ucl #championsleague #neres #blind #020 #ajaxamsterdam #amsterdam #kiev

Una publicación compartida de Voetbalzone.nl (@instavoetbalzone) el

Wanneer Neres inderdaad aan de aftrap verschijnt, dan vormt hij een aanval met Klaas-Jan Huntelaar en Hakim Ziyech. Omdat Nicolás Tagliafico geschorst is, schuift Daley Blind volgens het dagblad door naar de linksbackpositie. Frenkie de Jong zakt terug naar de defensie en op het middenveld komt een plek vrij voor Dusan Tadic. De clubtopscorer van dit seizoen speelt daar met Donny van de Beek en Lasse Schöne.

“Hem opstellen moet wel verantwoord zijn, want het kan niet zo zijn dat we hem zes weken kwijt zijn omdat we een onverantwoord risico nemen”, vertelde Erik ten Hag daags voor het duel in Kiev. “Afgewogen kunnen we een risicootje nemen. En dan kan het nog gebeuren. Maar hij gaat niet met last de wedstrijd in. Of hij plan B is? Misschien kan ik beter met hem starten, want dan heb ik nog drie wissels.”

Ajax ontbreekt al vier jaar in de groepsfase van de Champions League. Het is alweer acht jaar geleden dat de club het lucratieve toernooi via de voorronden wist te bereiken. Ook toen was Dynamo Kiev de tegenstander in de play-offs.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Raad de transfer! ????
Reacties

Ik weet niet of dit heel verstandig is. Denk dat je het beter kan laten staan als afgelopen woensdag en neres nog ff sparen. Alleen inzetten als het echt nodig is en geen risico’s nemen met hem. Ik zou wöber op linksback zetten en de rest laten staan.

28 augustus 2018 om 07:53

De jong als cv gaat denk ik wel zijn voordelen hebben tegen een team dat moet komen, 1 mannetje passeren en de bal naar Tadic of Ziyech en je hebt gevaar.

28 augustus 2018 om 07:55

Klopt, maar met lange ballen is Wober toch wel een stuk handiger dan De Jong en bij corners heb je ook veel meer aan Wöber.

28 augustus 2018 om 08:34

Je staat 2 doelpunten voor. Inschuiven is wat mij betreft vanavond niet aan de orde. Lekker een verdedigende muur optrekken en de boel dicht houden en op een verdwaald dood spelmoment er nog eentje bij proberen te prikken. Hoe ze vanavond het over de streep trekken maakt mij geen zak uit.

28 augustus 2018 om 08:46

Te vaak gezien dat teams dir het op verdedigen gooien juist dan in het mes lopen. Je moet paraat staan om in een tegenaanval van ontstane ruimtes te profiteren. Daarvoor moet je een voetballende instelling hebben en niet aan consolideren denken.
Ik ben ook blij dat Ten Hag heeft aangegeven het veld op te willen stappen met het idee om de wedstrijd te winnen. Ik vond Ajax vorige week goed compact staan, dus ik verwacht hoe dan ook niet dat ze overlopen zouden worden.

28 augustus 2018 om 08:47

Verdedigend spelen om de voorsprong te verdedigen is in het verleden zo vaak misgegaan.
Juist de wedstrijden waar Ajax zijn eigen spel speelde was het resultaat er ook naar.

28 augustus 2018 om 09:14

Daar is Ajax niet goed in en dat lijkt me vragen om problemen

28 augustus 2018 om 08:00

We zullen zien vaak zit het AD er naast en de Telegraaf tegenwoordig ook. Ik zou denk ik ook wel Frenkie achterin zetten bijvoorbeeld. Maar het zijn allemaal opties. Ik weet niet wat het strijd plan wordt. Uiteraard aanvallend maar je moet toch denken dat het defensief goed moet staan.

28 augustus 2018 om 09:48

Wöber op linksback, kun je beter de uitslag gewoon doorbellen en niet eens heen gaan.
Die man heeft laten zien geen back te kunnen spelen.
Daarnaast vraag ik mij sterk af of hij niet veel te kort komt voor Ajax.

Dit is de meest logische oplossing van Ten Hag

28 augustus 2018 om 11:34

Waarom neres weer op links? Die jonge rendeert veel minder aan die kant.. tadic is op links met zijn voorzet veel sterker aan die kant, neres lekker op zn vaste positie laten spelen vanaf rechts met diepte en scorend vermogen. Waarom snap ik het wel en ten hag niet? Of moet tadic perse op 10? Waardoor zijech naar rechts moet en neres het kind van de rekening is?

28 augustus 2018 om 22:02

Waarom snapt Ten Hag het wel en jij niet is een betere vraag hahahaha. Thanks Lionel, je hebt mij dag gemaakt

Zou niet al teveel risico nemen met Neres, zoals hier beschreven worden verschillende posities omgegooid. Ik ben voorstander van Wober op linksback of hem omwisselen met Daley blind. Heb je ook ook wat extra kopkracht bij de corners en vrije trappen tegen:

28 augustus 2018 om 08:19

Wöber speelde al ontzettend slecht tegen Heracles, ik denk niet dat hij linksachter komt te staan. Weet iemand hoe goed Mitchel Bakker is? En of hij een reële optie is om te starten als linksachter?

Lijkt mij niet verstandig. De Jong is niet echt een kopper. En juist bij standaard situaties (vrije trappen en corners) was Kiev gevaarlijk. Kunnen nu wel stellen dat Wöber een miskoop is. Bij afwezigheid in het centrum of linksachter mag hij de bank warm houden.

28 augustus 2018 om 07:57

Lijk me logisch dat bij De Jong bij standaard situaties de langere tegenstanders aan een wat langere medespeler over laat.

28 augustus 2018 om 09:40

Afcajax0164, wie dan? Alleen de ligt is redelijk groot. Huntelaar kan ook aardig koppen, verder weet ik het niet. Blind misschien nog maar hij is niet heel lang. Kiev heeft meer grote.

28 augustus 2018 om 08:08

Ach miskoop, vond dat die jongen voor zijn blessure best goed speelde, hij is ook nog erg jong hè. Heeft lengte, kan aardig meeballen en vond hem verdedigend ook goed staan altijd. Geef hem nog iets meer tijd voordat hij op het Ajax talentenkerkhof belandt

28 augustus 2018 om 08:26

Hoeveel tijd moet je iemand geven? En dat zgn tijd geven wordt alleen maar geroepen als iemand het niet waarmaakt. Als je kwalitatief goed bent, speel je. Net als Labyad trouwens. Valt ook gewoon tegen. Hij moest en zou komen. Maar als er een plek vrij is in het gaat de trainer liever schuiven dan hem erin zetten.

28 augustus 2018 om 08:43

Ene Zlatan vergeten? Die was ook een miskoop volgens de kenners. In het 2e seizoen bleek dat toch ietsje anders te liggen.

28 augustus 2018 om 08:48

Neres ook maar weg doen dan? Hij maakte het ook niet vanaf zijn eerste wedstrijden waar.
Wat een bekrompen volk zit hier toch. Aanpassen mag tegenwoordig niet meer.

28 augustus 2018 om 08:59

Ja, maar wat is "kwalitatief goed"? Er zijn zoveel aspecten: vorm, mentale gesteldheid, etc. Een groot deel van "kwalitatief goed" zit tussen je oren. Wober ook - speelde het eerste halfjaar heel aardig ondanks dat hij op zijn 19e moest wennen aan een nieuwe stad en club. Ook in Labyad heb ik wel vertrouwen hoor, die jongen moet zijn plaats vinden in het team terwijl hij als vriendje van ten Hag bekend staat... niet makkelijk maar vorig jaar was hij bij Utrecht toch best goed, zeker goed genoeg voor de breedte bij Ajax.

28 augustus 2018 om 09:15

@jeroenn_o Dát is simpelweg niet waar. De aankoop van Neres kreeg destijds kritiek omdat hij aan de prijzige kant was en niet lekker meebalde, maar vanaf het allereerste begin was hij meteen al behoorlijk effectief qua doelpunten en assists per gespeelde minuut - wat mij betreft was dat op dat moment genoeg, en hij heeft ook bewezen in zijn rol te groeien.

Dat lijkt me toch een ander verhaal dan met Wöber nu (ook al zou ik Wöber vanavond gewoon opstellen op linksback, zie mijn opstelling verder naar beneden). Wöber heeft kansen gehad, maar heeft eigenlijk nooit een stabiele, zekere indruk weten te maken. Juist als CV liet hij nog wel eens een mannetje uit zijn rug lopen of stond verkeerd te dekken, en dat is natuurlijk dodelijk, zeker in een zo belangrijke wedstrijd als vanavond. Misschien heeft hij het wel juist nodig om vanaf linksback eens wat speeltijd te krijgen om in zijn element te komen bij Ajax, want centraal achterin wil je geen gokjes nemen. Een pertinente miskoop is hij nog niet, maar hij heeft eigenlijk nog zo ongeveer niets gebracht. Een vergelijking met Neres gaat wat dat betreft echt volledig mank, die was vanaf het begin waardevol, al kreeg hij veel te weinig speelminuten.

28 augustus 2018 om 09:30

Iemand na nog geen seizoen in het eerste alweer afschrijven gaat mij te snel.
Had toch ook die mooie assist tegen Sturm in oostenrijk..

28 augustus 2018 om 10:15

Jeroen.. Neres kan ik nog begrijpen.. komt uit een totaal andere cultuur. Maar daar is bij Wöber en Labyad toch geen sprake..

28 augustus 2018 om 10:18

Steeck.. nu kom je aanzetten met een voorbeeld van ruim 15 jaar geleden. En Zlatan viel wel gewoon in bij absentie van voorhoede spelers. Wöber en Labyad niet..

28 augustus 2018 om 08:28

Dan kan De Jong toch nog steeds als CV geposteerd worden? Als hij als middenvelder erin staat zal hij ook bij corners en vrije trappen iemand of iets moeten dekken..

28 augustus 2018 om 12:41

@blackpool
Wober heeft me totnutoe in iedere wedstrijd om het echie kunnen overtuigen. Slimme jonge verdediger, en kopsterk. Complete onzin om deze jongen als miskoop te bestempelen.

Allemaal leuk en aardig die voorspellingen van het AD, maar van de laatste 5 voorspellingen, zaten ze er ook 5 keer naast met de opstelling.

Zie persoonlijk Neres het liefst nog even toekijken vanaf de bank. Een hamstringblessure is best hardnekkig.

28 augustus 2018 om 09:44

Het is ook je eigen glazen ingooien om meerdere positiewisselingen aan te gaan in zo'n belangrijke wedstrijd. Ajax speelt heel solide. Laatste 3 wedstrijden 2 doelpunten tegen. Waarom dat de hele verdediging wijzigen. Gewoon wöber linksback en klaar.

28 augustus 2018 om 12:41

@jaialai

Wober mist alle kwaliteiten om linksback te spelen en Blind alle kwaliteiten om als centrum verdediger te spelen. ik zou die 2 switchen van positie. Wober centraal met zijn lengte en Blind linksback wat zijn beste positie is

Als het AD dit zegt dan wordt het dus wober op linksback en verder tadic en ziyech voorin. Prima!

Die opstelling slaat nergens op, waarom zou je een rechtsbuiten linksbuiten zetten, vervolgens een linksbuiten op het middenveld en je creatiefste middenvelder op rechtsbuiten?

Neres lekker laten banken. Die is veel te belangrijk om risico te laten nemen op grotere blessures. En ik denk niet dat ten Hag het risico neemt om de Jong achterin op te stellen. Die gaat elk kopduel verliezen.

Het lijkt mij volstrekt onlogisch dat je in zo een belangrijke wedstrijd je hele elftal door elkaar gaat husselen door de absentie van 1 speler en de terugkeer van een speler van wie je nog maar moet afwachten of hij überhaupt kan beginnen. Als hij na een kwartier weer zou moeten afhaken, zou TH zijn elftal midden in de belangrijkste wedstrijd van het jaar weer helemaal moeten omgooien. Bovendien heeft Ten Hag zelf in de media verkondigt dat hij zijn opstelling pas op de wedstrijddag zelf zal bepalen. Dit is dus gewoon weer nepnieuws gebaseerd op het nodige giswerk. Het AD is duidelijk niet heel erg goed in gissen, de verwachte opstellingen die die krant tot nu heeft gepubliceerd zijn uiteindelijk geen van allen uitgekomen. Mijn verwachting is dat Wober de vervanger van Tagliofico zal worden. Mogelijk zal hij de positie naast De Ligt innemen en Blind naar de linksbackpositie verkassen. Een andere optie zou kunnen zijn dat Ajax met drie verdedigers gaat spelen. Het terughalen van Frenkie de Jong naar de achterste linie zie ik niet snel gebeuren.

Je kan ook Careltje linksback zetten. Wat een voorzetten afgelopen zaterdag!!
Zal wel Wober lcv en blind lb worden.

waarom zoveel schuiven? Zet Wober linksback heb je 1 wisseling. Neres laten banken en geen risico nemen tenzij nodig. Je staat 3-1 voor, je hoeft niet. Neem dan geen risico. Straks is het te vroeg en ben je hem 3 maanden kwijt.

28 augustus 2018 om 08:39

Als Ajax 1 ding heeft bewezen de afgelopen jaren dan is het wel dat achter over leunen altijd in een drama eindigt. Tegen Heracles waren we nog niet eens begonnen of het was al achterover leunen. VVV idem.

Achterover leunen en hopen dat je maar 1 goal tegen krijgt in het ergste geval? Allemaal leuk en aardig dat Kiev misschien kopsterk is, maar Ajax heeft daarentegen aangetoond dat als ze het tempo een half tandje bij schakelen dat Kiev het niet bij kan houden. Scoor 1 goal in Kiev en je zit eigenlijk wel geramd. Als Ajax een zelfde pot speelt als vorige week dan zou je er nooit 3 tegen moeten krijgen.

Wat mij betreft wordt er niks geleund en gehoopt. Uit gaan van eigen kracht en binnen een kwartier zelf een goal scoren. Daarna proberen het tactisch uit te spelen. Als Ajax er 2 scoort in Kiev is het absoluut gedaan, dan mag je er zelfs nog 4 tegen krijgen.

28 augustus 2018 om 10:24

Leuk dat je het over achterover hangen hebt, maar ik zeg dat nergens. Ik zeg geen risico nemen met Neres omdat je met Ziyech en Tadic meer dan prima vervangers hebt bij een 3-1 voorsprong.

Ziyech speelt zijn beste wedstrijden hangend op rechts.
Zou met ziyech en Tadic op de flanken beginnen en frenkie gewoon op het middenveld houden en dan het centrum laten staan. Dus wober erin of evt bakker. Je hele elftal omgooien omdat 1 speler niet mee kan doen lijkt me niet verstandig.

Het AD heeft de opstelling vaker mis dan juist. Hoop zelf liever niet dat Frenkie en Daley spelen aangezien we dan weinig kopkracht hebben. Liever wöber op links en Daley gewoon centraal. Frenkie dan helaas banken en de rest zo houden.

Gewaagd om:
1) Neres alweer zo snel op te stellen
2) om met 2 middenvelders in de verdediging te spelen, tegen een ploeg die wat meer fysiek gaat brengen...

Anderzijds 1 goal via een snelle uitbraak van Ajax is voldoende ...

28 augustus 2018 om 10:01

Ook dat is nog niet voldoende. Toen ze bij Lyon speelden stonden ze 0-1 voor bij de rust. Buitenlandse teams kunnen blijkbaar beter stormen dan wij. Die kunnen zo drie keer scoren in 10 minuten. Dat laat onze spelopvatting vaak niet toe, we kunnen daarvoor onvoldoende powervoetbal spelen.

28 augustus 2018 om 10:50

bij de rust was het 2 1 voor lyon dolberg maakte de vroege 0 1. en toen scoorde lyon volgens mij de 40ste minuut 1 1 en in de 44ste kregen ze een goedkope penalty 2 1. daarnaast is kieve natuurlijk geen lyon

28 augustus 2018 om 18:37

Oke zou idd kunnen. Ging me er vooral om dat daar ook 40 minuten totaal niets aan de hand is en binnen vijf minuten zomaar de vlam in de pan kan slaan.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is dat Ten Hag ermee zou starten, maar ik vind deze opstelling van het AD nogal vergezocht. Ze doen het ongeveer voorkomen alsof Neres het geheime wapen is, alsof hij stiekem achter de schermen allang weer klaar stond om vandaag 90 minuten te spelen, en hij afgelopen weekend vooral gespaard is (ondanks de verklaringen van Ten Hag). Ik geloof het niet. Als je hem laat spelen, dan als invaller in de loop van de tweede helft. Ten Hag heeft duidelijk genoeg aangegeven voorzichtig met hem te willen zijn, om hem niet nog langer kwijt te hoeven zijn. Lijkt me terecht.

En daarbij, het gemis van Tagliafico zorgt op deze manier voor wel héél veel geschuif. Van de Beek op het middenveld, De Jong naar CV, Blind naar linksback... Ik doe ook maar even een wilde suggestie hoor, maar als je dan toch op die manier gaat schuiven, waarom zou je dan niet meteen De Jong op linksback zetten? Omdat je hem per se in de as van het veld wilt houden? Ik zie hem de positie van linksback namelijk ook wel overnemen, en ook vanaf daar kan hij lekker bezig met opbouwen (al moet hij dan wel wat minder postbodevoetbal spelen - is misschien juist wel leerzaam voor hem?). Of hij nu CV of linksback staat, misbruikt wordt hij toch wel. Is dit Ten Hags manier om Van de Beek te belonen voor zijn inzet, door een plek op het overbezette middenveld voor hem te máken?

Tadic belandt hier op papier op het middenveld met Ziyech op rechtsbuiten, maar dat zal in de wedstrijd gewoon uitmonden in eindeloze positiewisselingen en dynamiek, dus dat is prima, en daar verandert weinig mee.

Eerlijk gezegd geloof ik dus nogal weinig van deze opstelling van het AD. Ik geloof niet dat Neres aan de aftrap staat, en Blind is ook niet gehaald om linksback te staan. Ik verwacht eerlijk gezegd gewoon dat Wöber daar neergezet wordt - of zou Ten Hag inmiddels echt helemaal niets meer in hem zien?

Onana
Mazraoui
De Ligt
Blind
Wöber
Van de Beek
Schöne
Frenkie
Ziyech
Huntelaar
Tadic
28 augustus 2018 om 11:28

Ik verwacht ook dat het deze opstelling zal zijn om de redenen zoals jij ze weergeeft. Wanneer het over de linkerkant niet zou lopen kan ETH nog blind of wober eruit halen om bakker te brengen om zo meer diepgang te creëren.

Uitstekende keuze, De Jong heeft al laten zien dat hij een stabiele factor kan zijn op die positie. Bovendien kan hij inschuiven, en Daley zijn centrale positie overnemen. Dan kan Mazroui verder naar voren staan.

Het lijkt mij teveel risico om Wober daar nu neer te zetten.

28 augustus 2018 om 11:41

Ja in de eredivisie misschien maar je hebt wel echte verdedigers nodig tegen Kiev uit. Het is naïef en dom om Neres te moeten willen spelen in de basis terwijl je volgens mij. net de sleutel hebt gevonden naar succes.

Tadic en Ziyech op de vleugels bied ervaring, creativiteit en eventueel meeverdedigende kwaliteiten. Een middenveld mix met de ervaring van Schone, de diepgang van van de Beek en de creativiteit met verdedigend inzicht van de Jong lijkt me logischer dan Tadic en van de Beek op het middenveld.

Ookal denk ik dat Blind de beste verdedigende middenvelder is en de twee andere middenvelders beter laat functioneren, moet hij nu op linksback. Ik vind echter Wober de betere verdediger dan de Jong die gewoon als te jonge hond gaten gaat laten vallen in zijn obsessief aanvallende gedrag. Mazraoui is niet ervaren genoeg en Blind niet snel genoeg om dat op te vangen.

Het zou een fatale fout kunnen zijn voor ten Hag. Vind Neres meer geschikt als invaller met zijn snelheid om bij druk van Kiev de beslissing te forceren.

28 augustus 2018 om 09:59

Ben best een fan van Wöber als speler en persoon, maar ben bang dat hij wat onwennig zal zijn door gebrek aan ritme en vertrouwen. Na zijn blessures nog niet weer helemaal de oude.

En weer wordt een goede speler helemaal verneukt doordat ie op de verkeerde positie speelt. Neres hoort op rechts!!!! Op links zien we zn kwaliteiten amper. En ga nu vooral geen risico nemen met hem. Ik zou toch vooral niet te veel spelers van positie laten wisselen en gewoon wober achterin neerzetten en dan blind linksback. Tis niet dat wober er helemaal niks van kan en frenkie achterin in het centrum is op dit niveau ook niet je van het hoor. Op deze manier hussel je het niet te veel door elkaar en kunnen tadic en ziyech gewoon op de vleugels spelen en blijft frenkie gewoon op het middenveld waar hij ook hoort te staan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren