Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Daley Blind doet oproep aan Halsema: ‘Daar moet ze haar best voor gaan doen'

Laatste update:

Daley Blind hoopt komend seizoen landskampioen te worden met Ajax en vervolgens op het Museumplein de schaal aan het publiek te kunnen tonen. De herinneringen uit zijn eerste periode in Amsterdam zal hij nooit vergeten. “Vier jaar geleden denk ik, met de schaal. Toen stond ik hier voor het laatst”, vertelt Blind in gesprek met FOX Sports. “Die herinneringen gaan nooit verloren.”

“Dan is het gewoon weer heel mooi om hier te staan, en het seizoen positief te beginnen. Het gevoel is zeker dat we hier straks weer moeten staan, maar het gevoel is nog meer dat we op het Museumplein moeten staan. Daar moet de nieuwe burgemeester haar best voor gaan doen. Die oproep doe ik alvast”, luidt het advies aan Femke Halsema.

Dusan Tadic en Blind trekken als nieuwelingen veel met elkaar op. “We zijn niet zozeer maatjes, maar als je allebei nieuw bent dan zoek je elkaar wel op. We hebben de eerste dagen ook samen getraind, dus dan trek je wel een beetje naar elkaar toe. Hij is wat nieuwer, dus ik help hem waar mogelijk. Je hebt het er wel over met elkaar. We moeten het samen doen met het hele team, en we zijn goed gestart. Die focus moeten we gaan vasthouden.”

Blind is blij weer in Amsterdam te zijn. “Ik kan in Amsterdam gelukkig nog rustig over straat", stelt de Oranje-international. "Natuurlijk word ik wel eens aangesproken, maar dat hoort erbij. Dat vind ik alleen maar leuk, de waardering. Daar geniet ik zeker van. Voor ons is het na woensdag belangrijk dat we nog niet gaan zweven”, verwijst hij naar het eerste Champions League-duel met Sturm Graz. “Het moet eerst nog maar eens gaan gebeuren de volgende wedstrijd. Iedere wedstrijd is een wedstrijd op zich, zo moeten we dat gaan beleven. Pas daarna moeten we gaan kijken waar we staan.”

Denk jij dat Ajax komend seizoen kampioen wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
28 juli 2018 om 17:59

Goed gezien, wil je nu een sticker? Je zou als topploeg maar uitspreken dat je kampioen wil worden.

Daar zou ik niet op rekenen met Halsema als burgemeester. De huidige Amsterdamse politiek is er voor de importamsterdammer met bakfiets.

28 juli 2018 om 17:54

Uhu en die 50.000 man die tweewekelijks in de Arena zitten komen allemaal echt uit Amsterdam?
Het leeuwendeel daarvan zijn juist import Amsterdammer alleen waarschijnlijk zonder bakfiets.

28 juli 2018 om 18:03

Goed punt inderdaad. Ajax heeft de grootst aantal verspreide fans van Nederland

28 juli 2018 om 18:24

Lekker boeiend waar je fans vandaan komen.

28 juli 2018 om 19:45

Laurens92, het punt is dat er in Amsterdam een grote geïmporteerde elite is, die er indirect voor hebben gezorgd dat geboren en getogen Amsterdammers de stad uit worden gejaagd. Deze groep mensen woont in het algemeen in Amsterdam voor de voorzieningen en hebben weinig met de stad Amsterdam en de voetbalclub Ajax. Het is wat generaliserend, maar deze groep vormt het electoraat van de partijen die in Amsterdam aan de touwtjes trekken.

Verder is het irrelevant waar de supporters überhaupt vandaan komen, maar zoals hierboven aangegeven komen ze van heinde en verre. Maar zoals ik probeer duidelijk te maken blokkeert een geïmporteerde elite graag het feestje van duizenden Ajax supporters, Amsterdammer of geen Amsterdammer.

29 juli 2018 om 00:28

@vincfred, jouw punten zijn juist irrelevant. Jij legt de schuld bij verzonnen vijanden. Misschien wordt het tijd dat je volwassen wordt.

De schuld ligt hem bij doorgesnoven, hersenloze tokkies die de stad afbreken en het nodig vinden het feest moeten verzieken. Leuk is anders, maar het is helemaal terecht dat wij op een parkeerterrein moeten feesten na een titel.

29 juli 2018 om 09:15

Doncoxxx, grappig om over volwassenheid te beginnen als je het niet met iemand eens bent. Dat is precies hetzelfde denigrerende toontje waar de "verzonnen vijand" mee over anderen praat. Als je dat overigens verzonnen vijanden noemt, zou ik maar eens met wat echte Amsterdammers gaan praten die nog in Noord of de Jordaan wonen.

Dat er altijd een paar zijn die zich misdragen wil ik niet ontkennen. Echter hing de politieke keuze voor verplaatsing van de huldiging destijds van drogredenen aan elkaar. Het kwam voornamelijk voort uit een paar klagende omwonenden van het Museumplein, die überhaupt elk evenement van het Museumplein proberen te weren. En ik kan het weten, want ik woon daar zelf.

29 juli 2018 om 11:20

@vincfred, vriend, ik ben een echte Amsterdammer. In mijn leven heeft Ajax bijna 20 titels gepakt en ik was er bijna altijd bij wanneer er een huldiging was. In de loop der tijd liep het bijna altijd uit de hand en ontstonden er rellen, waardoor die maatregel noodzakelijk is. Het mondde steeds vaker uit op openbaar geweld en vandalisme. Er werden op gegeven moment zelfs winkels geplunderd.

Het bagateliseren van de gebeurtenissen bij de laatste viering op het Museumplein is absurd. Jij wil dat soort tafrelen vast graag voor je deur in Almere, maar ik ben hier te oud voor. Ik ga er niet eens meer heen, want ik heb teveel gezien toen ik ertussen stond.

Hoe dan ook, jij haalt er zaken bij(gentrificatie) die niets met deze kwestie te maken hebben, net als dat jouw politieke voorkeur hier niets mee te maken heeft. Het gaat erom waarom een huldiging in de binnenstad niet meer kan.

Waarom ik zeg dat je volwassen moet worden, is omdat die incidenten totaal niet de schuld zijn van Femke Halsema, onze vorige burgermeester Eberhart van der Laan, of welke andere politicus dan ook. Het zijn die doorgesnoven en straalbezopen debielen en hooligans die komen om het feestje te verstoren.

Hoe dan ook, zoek even op youtube, er is vast het e.e.a. te vinden.

PS je aannames kloppen niet eens, want als Amsterdam een rechts VVD bolwerk was geweest, de partij waarop veel mensen uit de Museumkwartier stemmen, dan zou je al helemaal geen kans hebben op een huldiging.

29 juli 2018 om 11:55

Doncoxxx, tsja helaas verzuren veel mensen als ze ouder worden. Dat heeft weinig met volwassenheid te maken. Zoals ik al zei, woon ik zelf bij het Museumplein. Daarnaast ben ik onder andere bij de betreffende huldiging op het Museumplein geweest. Evenals bij huldigingen bij de Arena en het Leidseplein.

Je moet je afvragen waarom het op het Museumplein zoveel meer uit de hand liep dan bij de Arena. Zo heb ik destijds bij het Museumplein amper politie gezien, terwijl het bij de Arena heel strak was georganiseerd. Vanuit de politie kwam na de Museumplein huldiging al snel de drogredenering dat de mensenstromen en massa's voor hen niet beheersbaar waren. Niet gek met amper politiebezetting bij het plein. Maar goed, mijn vermoeden was dat de ongeregeldheden de omwonenden, gemeente en politie niet zo slecht uitkwamen. Ze hadden nu immers een argument om de huldiging voor jaren naar een industrieterrein te verkassen.

Dat de primaire schuld bij een groep doorgesnoven en bezopen idioten ligt is absoluut waar. Echter is deze groep een sociaal probleem. De verantwoordelijkheid over deze groep ligt bij de politie en overheid. Waar je de huldiging ook houdt, deze idioten heb je overal. Maar goed, zolang de voortuintjes van die miljoenen panden maar niet worden aangetast hé.

De opmerking over Halsema was overigens met een knipoog. Ik vond van der Laan een hardstikke goede burgervader. Waar jij de conclusie uit trekt dat ik de schuld bij een specifiek persoon leg, is mij een raadsel. De eerste opmerking kwam voort uit het sentiment dat leeft onder nogal wat Amsterdammers. Namelijk een niet democratisch naar voren geschoven burgermeester, die weer een aanvulling is op een eng kliekje in de stopera.

Je PS vliegt overigens qua redenering volledig uit de bocht. Hoewel de VVD in sommige delen van Amsterdam Zuid de grootste is, halen de coalitiepartijen daar samen meer stemmen dan de VVD. Daarnaast stemmen er ook in het rijke Amsterdam Zuid en al helemaal in de grachtengordel veel mensen op Groen Links. Salonsocialisten noemen we dat.

30 juli 2018 om 15:29

Mijn PS slaat op het feit dat wanneer er een rechtse coaltitie aan de macht is, feestjes zoals een huldiging in de buurt van wijken met veel vermogende mensen helemaal niet mogelijk zijn. Dat er nog steeds feestjes mogelijk zijn in Amsterdam, is juist te danken aan de door jouw beschimpte "salonsocialisten", voorheen de "koosnaam" van de Amsterdamse Pvda.

Hoe dan ook, de oplossing voor het "sociale" probleem is er, namelijk P2 bij de Arena.

"sociaal" want bij Koningsdag, de Kroning en gaypride zijn veel meer mensen op de been en dat loopt nooit uit de hand. men mag toch aannemen dat die mongolen die voetbalfeestjes verstoren ook op dergelijke feestjes komen.

Ik vind je post weinig opknipogen lijken, want is pure polariserende standaard Geenstijl retoriek waar je mee komt. Die zure praat is verre van geestig.

Dat je mij zuur noemt, omdat ik de huidige oplossing terecht vind, ach het zij zo. Je zal je bovenlip wel ruiken...

28 juli 2018 om 18:15

Wat een onzin zeg. Miss moet je eens kijken naar dat groepje tuig die nodig vonden om de boel te gaan slopen en herrie te schoppen. Zonder hen zouden huldigingen nog gewoon in de stad zijn.

28 juli 2018 om 20:20

Helemaal mee eens. Een kleine groep heeft het voor een grote groep verpest. Ik zie het ook niet meer gebeuren dat een eventuele landstitel in de toekomst nog in het stadscentrum gevierd wordt.

28 juli 2018 om 19:06

Niet wijzen naar Halsema, kijk eerst maar naar die lieverdjes die altijd de boel lopen te slopen als er iets te vieren valt.
Het zal toch geen toeval zijn dat de club dat al een tijdje doet op een afgelegen parkeerplaats?!?

28 juli 2018 om 19:41

Onzin. Denk dat de laatste huldiging op die zgn parkeerplaats was in 2002. Daarna Leidseplein, Museumplein en 3X Arenapark (pal naast De Arena).

28 juli 2018 om 19:07

Femke is er voornamelijk voor de immigrant, de krakers en voor de milieu activisten in de stad. 0,0 % vertrouwen in deze ondemocratisch verkozen burgemeester.

29 juli 2018 om 00:25

Heb je deze onrechtvaardige typering helemaal zelf geknipt en geplakt van Geenstijl? Knap, hoor! Volgens mij ben je wel de termen theedrinken en linkse kerk vergeten

Even op de issue ingaan: doorgesnoven mafketels hebben ons feestje verpest door uitgerekend in een gebied waar mensen miljoenen betalen voor hun woning een oorlogzone te maken van de huldiging. Mensen die daar wonen weten doorgaans heel goed hoe ze hun recht kunnen halen en hoe ze kunnen voorkomen dat zoiets weer gebeurd. Ze hebben vaak gesturdeerd, hebben een netwerk en staan ook in hun recht. Daar kan je dan politici de schuld van geven, je kan ook een grote jongen zijn en de schuld bij de tokkies neerleggen die het feest keer op keer verstoren.

29 juli 2018 om 01:16

Zelf verzonnen hoor en het klopt precies met waar zij voor staat. Dat bepaalde supporters het verpest hebben is weer een ander verhaal.

29 juli 2018 om 11:27

@mattereazzi, wat jij zegt bestrijd ik, het is puur populisme. Daarnaast, en veel belangrijker, het is offtopic. Stel dat het waar is, dan nog verbied ze om die redenen die huldiging niet.

29 juli 2018 om 12:45

Dat is een standaard reactie vanuit de linkse kerk als ze het te dichtbij bij de waarheid komt.

Doet me goed te horen dat ze samen optrekken, ze zullen het samen moeten doen. Ben ook erg benieuwd naar onze heerlijke Braziliaan die weer een heerlijke samba actie had tegen Sturm Graz. Ziyech blijven, en we hebben het beste team in jaren!

28 juli 2018 om 17:49

Nee, dan hebben jullie de beste spelers in jaren. Het beste team is een ander verhaal.

28 juli 2018 om 17:58

Ook beste team

Toen met Lukoki en Ebecilio was het 'team' echt niet beter. Nu met de ervaren mannen erbij zie je duidelijk meer het vuur dat nodig is.

28 juli 2018 om 18:07

Dat concludeer je na 1 wedstrijd tegen nota bene Sturm Graz. Een paar dagen geleden deugde er volgens de meeste Ajax-supporters nog helemaal niets van na de matige voorbereiding. Wacht nou eerst maar eens even af. Zeker in Europa heeft Ajax de afgelopen seizoenen wel meer van dit soort prima wedstrijden gespeeld, maar ook dat bleek geen garantie voor grote successen.

28 juli 2018 om 18:17

En volgens niet-Ajacieden was Ajax bijna kansloos en van gelijk niveau tegen Sturm, dus wat is je punt?

28 juli 2018 om 18:22

@totalbb, dat de doorsnee voetbalfan niet doorheeft dat slechte resultaten niet betekenen dat de voorbereiding slecht is, zal wel zo zijn, maar dat betekent helemaal niets.

FdB heeft ooit een systeem ingevoerd dat er twee oefenwedstrijden op een dag werden gespeeld, zodat alle spelers in de selectie voldoende wedstrijdritme op kunnen doen. Hierdoor worden de teams opgesplitst en vallen de resultaten tegen, maar dat betekent helemaal niets; het is nogal vreemd dat daar conclusies aan verbonden worden die zwaarder zouden wegen dan een goed resultaat in een officieel duel.

En gezien het feit dat jij het behalen van de EL finale geen groot succes vindt, wat nogal opmerkelijk is, betekent jouw mening ook weinig.

Dat temperen van de makkelijke overwinning op Graz is best amusant, zeker gezien de manier waarop Ajax al swingde, terwijl het nog nooit in die samenstelling had gespeeld en het niet eens de optimale opstelling was. Ajax moet nog ingespeeld raken.

28 juli 2018 om 18:30

Ik temper niets. Ajax speelde inderdaad een prima wedstrijd en ja, het swingde bij vlagen. Ik constateer alleen dat ik dit soort reacties al eerder heb gelezen na een goede wedstrijd van Ajax, inclusief de bijbehorende superlatieven en torenhoge verwachtingen.

28 juli 2018 om 18:40

Ach als de keeper geen blunder had gemaakt en als de scheids de pingel had gegeven dan was het allemaal heel anders. Voor hetzelfde geld hebben zij het de uitwedstrijd op hun heupen. Beetje te vroeg allemaal. Als zyech nu niet gaat dan gaat hij misschien in de winter en kan het ook weer instorten. We gaan het wel zien allemaal he. Dat is zijn punt denk ik

28 juli 2018 om 20:46

Ach, als de scheids niet onterecht voor buitenspel had gevlagd.... Zo ken ik er meer.

28 juli 2018 om 23:21

Helemaal mee eens, Ajax heeft gewoon dikverdiend gewonnen, punt uit. Ik hoop ook oprecht dat ze de CL halen, al was het maar voor het Nederlandse voetbal. Dat staat allemaal los van mijn mening dat Ajacieden soms wel erg hard van stapel lopen.

verwacht wel dat Ajax kampioen gaat worden .
maar eerst de uitwedstrijd tegen sturm . nu al zin in !!!

"Daar moet de nieuwe burgemeester haar best voor doen" Daar gaat Halsema hopelijk heel terecht helemaal niet haar best voor doen na die ongekende agressie van vele supporters tegenover o.a. de politie. Dan kun je wel zeggen dat de meerderheid er wel een feestje van wil en kan maken maar dat valt allemaal in het niks op het moment dat het weer mis gaat. En gezien de reputatie zal het hoe dan ook misgaan.

28 juli 2018 om 18:16

Als we zo gaan redeneren dan kan er geen enkel feestje meer in Amsterdam. Het is altijd en overal wel heibel. Altijd vechtpartijen maar daar zijn vaak geen camera's bij. Sterker nog in de avonduren is er al een probleem in Amsterdam zonder dat er feest is. Moeten ze nu ook een avondklok instellen?

28 juli 2018 om 18:59

Ik denk meer dat het doel voor Halsema moet zijn dat die hooligans überhaupt geen rellen kunnen schoppen zodat de echte supporters hun feestje niet op een parkeerplek hoeven te vieren..

28 juli 2018 om 21:59

Wat een opmerking weer, kan me nog een Europa League finale herrinderen waarbij er niks is gebeurd. Ook dit was geloof ik op het museum plein. Dat het verleden uitwijst dat er dingen misgaan betekent niet dat het nooit meer kan. In Eindhoven zijn ook altijd wel dingen die mis gaan maar daar kan het ook altijd in het centrum. Weer zon bullshit reactie. Voetbal hoort voor de echte fans te blijven. Niet te worden beheerst door een paar idioten die het willen verpesten.

En ze kan meteen punten scoren om weer uitfans toe te staan bij de Klassieker zoals in ieder ander zich zelf respecterend voetballand

28 juli 2018 om 18:14

Ja dat lijkt me een fantastisch idee al heeft Amsterdam al moeite genoeg om de orde op straat te handhaven in de avonduren volgens het verschenen rapport.

28 juli 2018 om 18:40

@Bebo kan je vergeten. Van der laan heeft dat nog geprobeerd, en toen wilde Rotterdam daar absoluut niet aan beginnen, en dus klaar. Dit duurt nog wel 25 jaar voordat het zover is. En zolang het al uit de klauwen loopt bij jeugdwedstrijden gebeurd het nooit.

28 juli 2018 om 19:43

Onzin. De laatste keer dat er serieus concreet sprake was van het experimenteren met uitsupporters bij de klassieker waren de burgemeesters er al uit, maar is het idee geblokkeerd door de AFCA omdat die het oneerlijk vonden dat er in eerste instantie alleen sprake zou zijn van uitsupporters in de beker (Feyenoord speelde toen uit in de Arena) en niet in de competitie. Zij vonden dat Feyenoord hierdoor een onredelijk voordeel kreeg. Sindsdien hebben de verschillende partijen er niet zoveel moeite meer in willen steken en niet geheel onbegrijpelijk.

Ik ga toch liever naar leidse dat is nostalgie

Museum of zelfs Leidseplein zou echt fantastisch zijn. Alleen is het helaas ook gewoon een kei-hard feit dat daarmee ook een deel van de stad gesloopt wordt. En dat is het natuurlijk niet waard dus zal het ook echt niet gebeuren.

Erg voorbarig om nu al dit verzoek neer te leggen.

Ja hoor, we zijn nog niet begonnen en ze beginnen al over de locatie van de huldiging. Hoeze voorbarig?

28 juli 2018 om 20:56

Heb je t interview gezien? Wordt die jongens bijna de strot in geduwd. Ook nu fox. Ze deden t ook bij Frenkie die antwoorden met ; ' een evt kampioenschap? '
Zo ook met Daley. Zo doorvragen dat zodat hij dat zo formuleert.
Vragen zijn zo opgedeeld en op volgorde om bepaalde woorden eruit te krijgen.

Dus ja.. idd voorbarig, maar tis niet dat hij er zelf mee op de proppen kwam. En al nog.. als top club mag je zoiets uitspreken.

Wel typisch dat ajax zich nu al druk maakt over dit soort dingen en PSV het woord kampioen pas durft uit te spreken 3 dagen na het kampioensfeest (inderdaad licht overdreven). Dat zegt toch iets over arrogantie enzo. Onnodige en drukverhogende uitspraak dit.

29 juli 2018 om 15:02

Sorry maar wat een onzin, ajax spelers worden hier continu naar gevraagd in intervieuws, terwijl psvers allemaal zeker zijn dat ze kampioen worden omdat ze gisteren per ongeluk van valencia B wonnen....

Drukverhogend ? Denk je nu werkelijk dat de uitspraken van supporters nog voor de competitie is begonnen drukverhogend op de club of spelers van die club drukverhogend werken ?
Denk je werkelijk dat de uitspraken van Mourinho over FC Liverpool drukverhogend werken ?
Wat een onzin allemaal.
Als dat al zo was dat waren al die mensen bij Ajax en Liverpool niet capabel voor hun werk.
Iemand reutelt wat nog voor het seizoen is begonnen en dan voelt een ander verhoogde druk.
Tuurlijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren