Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ten Hag: ‘Hij zal beschikbaar zijn, mits hij niet geblesseerd is geraakt’

Laatste update:

Ajax reisde zaterdag voor een trainingskamp af naar Engeland en speelt daar aanstaande donderdag ook twee oefenwedstrijden tegen Wolverhampton Wanderers en Wallsall. Fans van de Amsterdammers hoeven er echter niet op te rekenen dat zij aanwinst Dusan Tadic in actie zullen zien, aangezien de Servische WK-ganger zich nog niet bij zijn nieuwe werkgever heeft gemeld.

De spelmaker, die een aantal weken geleden voor maximaal 13,7 miljoen euro werd overgenomen van Southampton, zal echter wel inzetbaar zijn als Ajax het op 25 juli in de voorrondes van de Champions League opneemt tegen Sturm Graz. Trainer Erik ten Hag geeft in gesprek met De Telegraaf aan dat hij rekent op de ervaren miljoenenaankoop.

“Hij zal in ieder geval beschikbaar zijn, mits hij tijdens zijn vakantie zijn rust goed in acht heeft genomen en niet geblesseerd is geraakt”, reageert de coach met een knipoog. Tadic speelde zijn laatste wedstrijd op het zondag tot een einde gekomen WK in Rusland op 27 juni tegen Brazilië in de groepsfase, waardoor hij inmiddels bijna drie weken vrij heeft gehad. De andere grote aankoop van Ajax deze transferperiode, Daley Blind, is er naar verwachting ook bij als Ajax zijn eerste wedstrijd in de voorronde van het miljardenbal speelt.

De verdediger annex controlerende middenvelder liet maandag al zijn gezicht zien tijdens de lunch van zijn nieuwe werkgever, waarna maandagavond bekend werd gemaakt dat Blind voor een transferbedrag van maximaal 20,5 miljoen euro wordt teruggehaald van Manchester United. Na de heenwedstrijd van volgende week woensdag, vindt de return tegen Sturm Graz een week later, op woensdag 1 augustus, plaats.

Vind jij dat Dusan Tadic en Daley Blind tegen Sturm Graz meteen in de basis moeten beginnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom hebben Ziyech en Dolberg slechts 2 weken vakantie gehad.

En mag Tadic wel genieten van ruim 3 weken ?

Hoe dan ook voor allemaal geldt, de rustperiode is veel te weinig om het drukke seizoen aan te gaan ! #gekkenwerk

17 juli 2018 om 10:35

Ziyech en Dolberg hadden voor het WK ook al vakantie gehad toch?

17 juli 2018 om 10:35

Heel simpel: Ziyech en Dolberg hebben voor het WK al vakantie gehad, Tadic heeft het hele jaar door geen vakantie gehad.

17 juli 2018 om 10:41

Tadic had niet eens winterstop he.
Verder kwam hij een ronde verder en ja dolberg ook, maar die speelde amper

17 juli 2018 om 11:13

Tadic kwam geen ronde verder hoor

17 juli 2018 om 18:57

Oeps true. Vergeten hoe blij ik was dat ze eruit vlogen.
Zie eerder argument omtrent winterstop.

17 juli 2018 om 10:53

Omdat Tadic in een competitie speelde waar geen fenomeen bestaat dat winterstop heet

17 juli 2018 om 11:10

Inmiddels wel, voor zover je het een winterstop kunt noemen.

17 juli 2018 om 11:36

Wellicht wilde tadic alleen tekenen als hij zich pas na 3 weken hoefde te melden

17 juli 2018 om 12:02

Tadic heeft een veel zwaarder Premier league seizoen achter de rug, zonder winterstop.

17 juli 2018 om 12:42

Omdat het kan

Wat mij betreft zorg je dat Ziyech tot na de CL kwalificatie bij Ajax blijft en laat je Tadic op linksbuiten starten. Het spel van Ajax hing toch vooral aan Ziyech het afgelopen jaar, die kan wel is heel belangrijk zijn voor het spel. Kan Tadic nog ff wennen zonder alle creativiteit te hoeven dragen. Blind kan op 6 of CB, dat maakt me niet veel uit.

17 juli 2018 om 10:38

Goed idee, volgens mij werd Ziyech zo ook gebracht door Bosz. Eerst rechtsbuiten, fit worden, wennen en vervolgens alles overnemen op 10.

17 juli 2018 om 10:38

Zou bijzonder dom zijn om je spel op Ziyech af te stemmen. Ziyech wil weg, moet weg en gaat, mag ik aannemen, uiteindelijk ook weg. Bovendien, je hebt je spel twee jaar op Ziyech afgestemd en het resultaat was een mooi opgepoetst prestige Europees maar nul komma nul prijzen.

Het spel moet afgestemd worden op Frenkie, Labyad en Donny. Die moeten het hart gaan vormen van de ploeg op het middenveld, met Tadic en Blind als ondersteunende krachten, die de ervaring en de rust hebben om de tieners naar een hoger niveau te brengen. En daarbij heeft het echt geen zin om die visie te dwarsbomen met de sneeuw van gisteren (ziyech).

17 juli 2018 om 10:52

Ja, met de tijd moet het spel worden afgestemd op Frenkie, Labyad en Donny. Nu moet er hoe dan ook gewonnen worden, tenzij je graag alweer de Champions League mist.

17 juli 2018 om 10:58

Opgepoetst Europees prestige zorgt er wel voor dat zowel Klaassen als Kluivert voor hoge bedragen verkocht zijn

17 juli 2018 om 11:12

Je zou ook kunnen stellen dat Ziyech zich in the picture wil spelen, aangezien dat op het WK niet echt gelukt is, en daarom gaat vlammen.

17 juli 2018 om 11:17

Fcg95

'met de tijd'? Welke tijd?

Het is niet zo dat je als trainer dus je gehele voorbereiding gaat afstemmen op één duel en één speler (ziyech), om daarna vanaf 1 augustus te zeggen: "mooi! Die kop is eraf! En nu gaan we alles wat we de afgelopen vijf weken hebben gedaan helemaal vergeten en gaan we dus het compleet over een andere boeg gooien en weer helemaal anders doen." Je hebt echt maar één voorbereiding op het seizoen, en dat is nu. En ik ben met jou eens dat die kwalificatie voor de CL natuurlijk van enorm belang is. Maar álles daarop inzetten nu, en daarna dan wel zien wat je gaat doen, dat kan dus echt niet als topclub.

Komt nog bij, Ten Hag gaat natuurlijk niet zijn baan op het spel zetten om Ziyech persé nu (terwijl hij gewoon op weg is naar de uitgang, dat weet Ten Hag ook donders goed) dé sleutelrol te geven voor die twee wedstrijden. Want Ten Hag weet ook wel dat zijn baan weg is als hij niet heel snel resultaten haalt met Ajax.

Daarbij, nogmaals, de schouders van Ziyech zijn gewoon te smal gebleken om Ajax aan de hand te kunnen nemen. Dus waarom zou je dat nu zelfs maar overwegen??

Frenkie is de nieuwe man, die moet je nu centraal laten staan, niet de mopperpot met zijn gebaartjes en zijn nukkige gedrag en zijn onvermogen om Ajax succes te brengen.

17 juli 2018 om 11:18

Labyad... mag toch hopen dat die niet in de basis gaat starten...

17 juli 2018 om 11:19

Woutersl

"opgepoetst Europees prestige zorgt er wel voor dat zowel Klaassen als Kluivert voor hoge bedragen verkocht zijn."

Is dat zo? Hebben Everton en Roma dat gezegd? Zeiden die 'eigenlijk wilden we 35% lager bieden maar Ajax heeft dat Europese prestige dermate opgepoetst dat we nu maar gewoon extra betaald hebben'??

En los van de vraag of ze dat zeiden of niet zeiden, wat is je punt? Europees prestige is tóch een prijs? Dan is dat geen sterk punt.

17 juli 2018 om 11:27

Gaalmeister

Waarom niet? Waarom zou een topvoetballer als Labyad die een groter scorend vermogen heeft dan Ziyech, die een beter schot heeft dan Ziyech, die fysiek veel sterker en sneller is dan Ziyech niet in de basis gaan starten? Okay, Ziyech is natuurlijk een veel technisch begaafder speler, passing is veel beter dan Labyad en de brille van Ziyech is gewoon hoger dan die van Labyad. Maar nogmaals, Labyad heeft natuurlijk allang laten zien dat hij een speler is voor topclubs en tevens dat hij een uitstekende speler si die Ajax heel goed kan gebruiken.

Maar los daarvan, je weet toch dat Labyad het lievelingetje van de trainer is? Hoezo denk jij dan dat Labyad niet in de basis gaat starten?

17 juli 2018 om 11:29

Mitchm

Ja, goed punt. Maar ik zie in Ziyech niet een speler die zich in de picture wil spelen bij Ajax. Ik zie al maanden een speler die weg wil bij Ajax. Misschien vergis ik me en gaat hij inderdaad vlammen, etc. etc. Maar ik zie dat op dit moment echt niet gebeuren.

17 juli 2018 om 11:35

Frenkie is de nieuwe man? Frenkie heeft een half jaartje in de basis gestaan, een paar leuke potjes gespeeld maar heeft bij lange na niet laten zien wat Ziyech allemaal voor Ajax heeft gedaan. Alsjeblieft zeg. Zeggen dat Ziyech zn schouders te smal zijn en Frenkie de nieuwe man noemen.

Als je nou Tadic had gezegd, oké. Die heeft bewezen zoiets aan te kunnen. En kom niet weer aan met je verhaaltje dat Tadic nooit op AM heeft gespeeld want dat klopt gewoon niet. Kijk voor de lol is op Transfermarkt bij Tadic zn spelersprofiel, daar staat AM notabene als voorkeurspositie. Hij heeft bijna 50 wedstrijden voor Soton daar gespeeld en bij de nationale ploeg ook regelmatig.

17 juli 2018 om 11:36

Ik bedoel dat dit team al ingespeeld is op Ziyech op 10. Waarom zou je dat veranderen omdat hij misschien nog vertrekt? Misschien blijft hij toch wel. Daarnaast vind ik niet dat je één speler "de man" moet maken, sowieso niet als hij het nog niet heeft laten zien. Ik denk dat je gewoon met de sterkste 11 moet beginnen die bij Ajax onder contract staan en daar hoort Ziyech bij.

17 juli 2018 om 11:37

Nee nee, Klaassen is weg gegaan voor zoveel omdat Koeman coach was, zelfde voor Clasie toen naar Southampton. Kluivert heeft zn zaakwaarnemer en zn naam mee

17 juli 2018 om 12:21

Lucas Andersen

"frenkie is de nieuwe man? Frenkie heeft een half jaartje in de basis gestaan, een paar leuke potjes gespeeld maar heeft bij lange na niet laten zien wat Ziyech allemaal voor Ajax heeft gedaan. Alsjeblieft zeg. Zeggen dat Ziyech zn schouders te smal zijn en Frenkie de nieuwe man noemen. "

Yep, de nieuwe man!
Frenkie heeft een half seizoen als CV gespeeld. Dat is niet zijn plek. Bovendien raakte hij heel snel ook al langdurig geblesseerd. He je dat niet gevolgd? Ja toch zeker. Dus dat hij het 'bij lange na niet heeft laten zien' dat is dan toch te begrijpen?

Maar goed, kennelijk heb ik veel meer vertrouwen in de capaciteiten van Frenkie dan jij. Dat kan natuurlijk. Ik vind dat Frenkie een potentieel heeft dat hoger ligt dan Ziyech, Ziyech gaat Barcelona nooit halen. Frenkie misschien wél.

Overigens, Tadic is inderdaad geen middenvelder. Ten Hag gata hem soweiso op links voorin zetten, wat sowieso ook het meest slimme is. Dat is de positie waar Tadic het beste tot zijn recht komt. Niet voor niets speelde hij 95% van de wedstrijden vanaf de vleugel en niet vanaf het middenveld.

Dat Transfermarkt hem ergens indeeld, dat is voor Transfermarkt, niet voor de positie waar hij zo goed als altijd speelde. Bij Southampton heeft hij ook bijna altijd gewoon aan de zijkant gespeeld trouwens. Het is ecact het omgekeerde van wat jij stelt. Hoezo zou je hem nu opeens op het middenveld neerzetten als hij aantoonbaar en feitelijk altijd aan de zijkant speelde? Daarbij, Tadic heeft kwaliteiten die hem juist als linksvoor heel geschikt maken. En de kwaliteiten om als middenvelder, waar hij dus ook verdedigend zijn werk zal moeten doen en hij dus achter zijn mannetje aan zal moeten, zijn niet zijn grootste kwaliteiten.

Dus nee, Tadic gewoon links voorin. Die ruimte is sowieso vacant. Younes weg, Kluivert weg, Bandé geblesseerd langdurig, Johnsen niet goed genoeg, wie moet daar dan spelen? Labyad wil geen linksbuiten meer spelen, dat heeft hij zes jaar geleden bij PSv al aangegeven! (geintje!.....). Dus Tadic zal daar gewoon gaan spelen.

17 juli 2018 om 12:24

Fcg95

"ik bedoel dat dit team al ingespeeld is op Ziyech op 10. Waarom zou je dat veranderen omdat hij misschien nog vertrekt?"

Nee, je team is met vakantie geweest, spelers zijn naar een WK geweest, nieuwe spelers zijn erbij gehaald, andere spelers zijn vertrokken of gaan nog weg, je begint gewoon weer op nul, bijna, na een zomerstop. En het is ook goed om juist weer nieuwe dingen te doen andere accenten en, sowieso, Ten Hag wil nu natuurlijk ook gewoon eindelijk het team naar zijn hand zetten. Want de hand van Keizer was er nog, toen ij het overnam, hij kon dat niet in twee weken in de winter eventjes allemaal ombuigen.

Dus nee, er is niets 'ingespeeld' in die zin. Niet alles is weg natuurlijk, bepaalde dingen blijven natuurlijk altijd wel hangen maar het is echt zo dat je echt weer helemaal opnieuw begint bijna.

17 juli 2018 om 12:27

" Ik denk dat je gewoon met de sterkste 11 moet beginnen die bij Ajax onder contract staan en daar hoort Ziyech bij."

Ik denk dat je gewoon het beste team neer moet zetten. Dat zijn niet noodzakelijekrwijs de elf beste spelers. Anders zou je denk ik eerder zo moeten spelen:

Ziyech
Tadic,
De Ligt
Labyad
Frenkie Jong
Vdbeek
Neres
Dolberg
Huntelaar
Siem Jong
Blind
Bandé

Want Siem de Jong vind ik een betere voetballer van Onana, Wober en Tagliafico en als je de beste elf wilt opstellen dan zijn dat deze elf spelers in mijn ogen.

Dus nee, je zet het beste team neer. En ik denk dat het best kan zijn dat het beste team niet noodzakekelijkerwijs de beste elf spelers zijn.

17 juli 2018 om 12:45

Uhm, in the picture voor andere clubs? Jij snapt r niet echt he?

17 juli 2018 om 14:12

@constant kante

"zou bijzonder dom zijn om je spel op Ziyech af te stemmen. Ziyech wil weg, moet weg en gaat, mag ik aannemen, uiteindelijk ook weg."

Dit roep je nu al meer dan een maand. Zelfs nu Ziyech zelf heeft aangegeven dat hij niet perse weg hoeft en dat hij alles voor Ajax geeft zolang hij hier speelt.

"overigens, Tadic is inderdaad geen middenvelder. Ten Hag gata hem soweiso op links voorin zetten, wat sowieso ook het meest slimme is. Dat is de positie waar Tadic het beste tot zijn recht komt. Niet voor niets speelde hij 95% van de wedstrijden vanaf de vleugel en niet vanaf het middenveld."

Dit is gewoon niet waar, en dat is je al eerder verteld in een ander artikel. Hoewel ik het met je eens ben dat hij het best presteert als linksbuiten heeft hij aanzienlijk wat wedstrijden op 10 gespeeld. Ben te lui om de exacte data te zoeken, dacht dat het rond de 20% lag. Dat zijn toch aanzienlijk wat wedstrijden gedurende zijn carriere dus op 10 kan hij prima uit de voeten mocht Ten Hag met een 10 besluiten te spelen.

Ik kan me vaak in je meningen vinden daarom vind ik het jammer dat je soms blind lijkt voor dingen die niet helemaal in je straatje passen. Zeker wanneer mensen je met goed onderbouwde meningen en feiten hierop wijzen.

On: Tadic kennende zal zijn fitheid geen probleem vormen. Echter is het wel een risico om met een speler te beginnen die amper heeft getraind met zijn teamgenoten. Zeker wanneer Ziyech blijft zou Tadic weleens vanaf de bank kunnen beginnen.

Op zich zou dit geen probleem mogen zijn maar dat zijn gedachtes die ons al vaak genekt hebben afgelopen jaren. De spanning stijgt hier in ieder geval met de dag.

17 juli 2018 om 14:25

Op de eerste training was Ziyech vrolijk en maakte grapjes. Hij leek totaal niet op een speler die het niet naar zijn zin heeft. Met andere woorden, hij zal er volgens mij geen problemen mee hebben om nog een jaar te blijven als de juiste club niet komt.

18 juli 2018 om 19:14

origineel

Dossier Ziyech

Tja, weet je, dat ik iets al maanden roep breng je als iets 'slechts', maar aan de andere kant zou je ook complimenten kunnen geven voor het feit dat ik in ieder geval consequent ben toch?

Nee, even serieus, wat wil je dat ik doe? Dat ik, omdat mensen Ziyech in de krant zien roepen dat hij 'best nog wel een jaartje bij Ajax wil blijven' en dat 'geen straf' zegt te vinden dus nu opeens moet stellen 'nee hoor, die Ziyech gaat gewoon blijven'?? Sorry maar dat zie ik niet. Ik zie echt iets heel anders.

Dit gaat niet over De Ligt van wie een transfer naar een grote club niet doorgaat, om welke reden ook, en die dan de knop omzet en zegt 'okay, teleurstellend, maar ik ben gewoon contractspeler bij Ajax en dus zet ik nu weer de focus op Ajax en ga ik er hier weer vol voor." Omdat vervolgens ook gewoon te doen.

En is het dan echt zo raar dat ik Ziyech een totaal ander karakter toedicht? Dat die ene karakter heeft waarin hij helemaal geen knoppen om zet, maar gewoon een lastig ventje wordt, zeker ook als hij eens zo nu en dan op de bank zou moeten zitten. Dan wordt hij gewoon een splijtzwam. Dat weet jij toch ook wel, kom op!

Bovendien, 'het is geen straf om hier te zijn' is sowieso al heel wat anders dan 'ik ben Ajacied en zoalng ik hier ben geef ik alles voor de club' vindt je niet? Sowieso, dit gaat niet over kwaliteiten of klasse, dit gaat over mentaliteit en over gedrag. JIj denkt echt dat hij dus in de zomer helemaal veranderd is of zo, karakterologisch? Ik niet. Dus daarom blijf ik zeggen dat hij gewoon weg moet en ook weg gaat. Nog los van het feit dat ik hem, als ik Ajaxfan was, sowieso graag had zien vertrekken omdat zijn spel geen winnaar is gebleken en anderen rond hem minder gaan spelen. Ik zou kiezen voor een ander spel, waar andere spelers belangrijker worden gemaakt, in plaats van minder zoals Donny en Neres.

En dat ik 'blind ben voor dingen die niet in mijn straatje passen' is een misvatting. Het is niet zo dat jouw argument (dat ik het mis heb en dat Ziyech wél heel graag in Amsterdam zou willen blijven, want 'dat zegt hij tenslotte zelf'' is wat raar in het tijdperk van de mediatrainers) dus juist is of dat jij daarmee een waarheid brengt die universeel is. Ook jij hebt niet in het hoofd van Ziyech gekeken, dus ook jij kunt dat mis hebben. Daarnaast, het feit dat argumenten die jij steekhoudend vindt niet leiden tot een aanpassing van mijn standpunt, wil niet zeggen dat ik er blind voor ben. Misschien heb ik het gezien maar heb ik het, in samenhang met die andere argumenten van mij, niet als doorslaggevend beoordeeld. En in dit geval, Ziyech zegt van alles, ben ik niet overtuigd. Ziyech zegt dit omdat hij dat doet in eiders belang. Maar dat veranderd er niets aan dat hij echt zo snel mogelijk weg wil en niet meer gemotiveerd zal zijn om 100% te presteren bij Ajax. Nogmaals, hij is geen type De Ligt of zo. Daar zot een groot verschil.

Als het gaat omblindheid voor steekhoudende argumenten zou ik dus veel eerder de zaak willen omdraaien. Hoe kán het dat de argumenten onder je neus liggen en je daar zo blind voor bent? Je hebt Ziyech toch handgebaartjes zien maken, of niet soms? Diezelfde kerel heeft sindsdien nog nooit gezegd dat hij het publiek zo lief vindt of maar een deel etc. Ik zie een chemie die er niet meer is. Waarom zijn anderen daar dan blind voor??

Wel fijn om te lezen dat je met mij eens bent dat Tadic op linksbuiten moet. En dat hij daar het meeste speelde. Denk sowieso al dat Ten Hag hem daar neer gaat zetten, maar dat zullen we dan nog wel gaan zien komende maanden.

18 juli 2018 om 19:20

Kyle66

Okay, je hebt me overtuigd. Hij maakt grapjes, dus daaruit kunnen we natuurlijk de conclusie trekken dat hij het uitstekend om nog een jaar, of wie weet nog veel langer, bij Ajax te blijven.

Waar Ziyech dan geweest is de afgelopen weken om deze complete draai in karakter en mentaliteit te bewerkstelligen, dat is voor mij een raadsel. Ik denk dat de supporters in Heeenveen en Enschede, die hem ook al zo goed kennen, dát dan ook heel graag zouden willen weten.

We zullen zien, Kyle, tot 1 september is de markt open.

17 juli 2018 om 10:56

Ik verwacht dat als Ziyech weg gaat, er weer andere spelers zullen op staan. Ziyech eist veel op en doet er niet altijd iets goeds mee... vergeet dat niet

17 juli 2018 om 11:22

koenwd

Precies! Denk nooit dat als een uitstekende speler bij je club weggaat het gedaan zou zijn met je club. Integendeel. Juist als dit type speler vertrekt ontstaat er ruimte voor anderen om juist veel meer uit de verf te komen. Geldt niet alleen voor Frenkie, die nu eindelijk de rol kan krijgen die hij had moeten hebben afgelopen seizoen (in plaats van als Cv), maar ook voor Donny, die met Ziyech samen geen echt gelukkig koppel vormde. Ziyech moest van Ten Hag rechtshalf, waardoor Donny naar linkshalf moest en omdat Ziyech zoveel vrijheid neemt en zijn eigen wedstrijden speelt werd Donny gedwongen veel meer werk te verzetten en daardoor minder zijn eigen spel kon spelen. Ook Neres is een stuk minder gaan spelen toen Ziyech rechtshalf werd. Dus die spelers zullen, in mijn ogen, veel beter gaan renderen weer als Ziyech verkocht is.

17 juli 2018 om 11:17

Tadic moet je sowieso op linksbuiten laten staan. Daar komt hij het beste tot zijn recht en hij is ook echt gehaald als vervanger van Kluivert. Er is momenteel niemand anders die linksbuiten kan spelen. Frenkie de Jong kan Ziyech prima vervangen.

17 juli 2018 om 12:41

Labyad kan toch linksbuiten?

17 juli 2018 om 13:21

Mag toch hopen dat Labyad niet teveel gaat spelen. Heeft geen toegevoegde waarde voor Ajax, zit er nu alleen omdat Ten Hag bij ons zit. Als Ten Hag weer zo drama blijft presteren, zowel sportief binnen de club als communicatief naar buiten, mag ik hopen dat hij nu wel weg gaat. Slaat nergens op, Ten Hag krijgt wel zoveel miljoenen aan nieuwe spelers en Keizer kreeg niets.

18 juli 2018 om 19:26

Maak je geen zorgen.

Ten Hag gaat Ajax gewoon kampioen maken! Hij heeft er nu de selectie voor, met zoveel hele dure aankopen. Én hij heeft deze groep nu helemaal zelf in de voorbereiding klaar kunnen stomen voor de speelwijze die hij voorstaat. Ten Hag is een opbouwtrainer, dus Ajax gaat komend seizoen gewoon oogsten.

Daarbij moet je je wel realiseren dat Labyad in de Ten Hag show een belangrijke rol gaat fungeren. Dat Labyad voor Ajax geen toegevoegde waarde zou hebben is echt een misvatting. Labyad was zes jaar geleden bij PSV al een toegevoegde waarde, dus is hij dat nu zeker ook voor Ajax. Daarbij heeft Labyad een groter scorend vermogen dan Ziyech, is zijn schot beter en is hij fysiek een stuk sterker én sneller. En de passing kan ook door Frenkie en Donny worden verzorgd. Dus prima.

Ik vrees dat jij gewoon aan het einde van het jaar een titel te vieren hebt en dat je die titel zult moeten danken aan Ten Hag én Labyad!

@koenwd

Je schrijft: "ik verwacht dat als Ziyech weg gaat, er weer andere spelers zullen op staan. Ziyech eist veel op en doet er niet altijd iets goeds mee... vergeet dat niet"

Maar uit zijn statistieken blijkt dat hij er in veruit de meeste gevallen wel iets goed mee doet en in de gevallen dat dat niet het geval is, dat ook nog al eens een keer komt omdat zijn ploeggenoten zijn ingevingen niet op waarde weten te schatten. Er wordt Zyech vaak verweten dat hij zo vaak de bal verliest, maar nooit dat hij hem nog veel vaker ook weer terug verovert. En bovendien lijkt het me ook volslagen logisch dat als je de bal zo vaak hebt als Zyech, je hem ook vaker verliest. Dat moet je vooral ook niet vergeten.

17 juli 2018 om 11:24

Scepticus

Leuk verhaal, maar het gaat verder niet in op de stelling waar je op reageert, namelijk dat als Ziyech weg gaat anderen op gaan staan en beter gaan spelen. Kun je wel ingaan op de waarde die Ziyech, in jouw ogen, heeft en dat zijn mislukte passes eigenlijk gewoon onbegrepen acties zijn van zin teamgenoten, maar het is toch gewoon zo dat als Ziyech weg is die ruimte ingevuld kan worden door Frenkie, Donny en anderen? Waarom ga je daar niet op in eigenlijk?

17 juli 2018 om 11:40

@Constant Kante
Hij gaat daar niet op in omdat het totale onzin is. Ziyech is veruit de beste speler van Ajax (nu wellicht samen met Tadic) die vang je dus niet op met wat jeugd spelers. Leuk hoor hoe Frenkie die 20 wedstrijdjes heeft ingevuld maar blonk hij al uit tegen een Lyon of Schalke? Dacht het niet he, je gaat er op achteruit. Als je dat niet wil zien/kunt zien dat ben je vooringenomen vanwege zijn maniertjes of je hebt er gewoon weinig verstand van. Nu lees ik veel reacties van jou waarin voor mij blijkt dat je er wel degelijk verstand van hebt dus moet het wel gaan om zijn maniertjes.

17 juli 2018 om 13:30

Iets anders zien geeft niet meteen aan dat je er geen verstand van hebt he Ik verwacht persoonlijk ook dat we als team beter gaan voetballen met een middenveld: blind, frenkie, donny

18 juli 2018 om 19:35

consy

Het gaat noch om de maniertjes noch om de kwaliteiten van Ziyech zelf.

Het gaat erom dat ik zie dat Ziyech geen toekomst heeft bij Ajax. Ik ga hier niet weer helemaal opnieuw uitleggen waarom een speler met het karakter van Ziyech anders is dan andere spelers als transfers niet door gaan, maar ik kan mij geen scenario voorstellen waarin Ziyech blijft én nog zo productief/goed is als afgelopen seizoen.

En dus probeer ik mensen ervan te overtuigen dat het helemaal geen ramp is dat Ziyech weg gaat. Ajax was al vijftig jaar een topclub voordat Ziyech kwam en zal dat na het vertrek van Ziyech ook nog heel lang, zo niet altijd, blijven! Ziyech is dus niet onmisbaar.

Het punt dat ik maak, en dat punt kan echt naast jouw visie bestaan, is dat Ajax zonder Ziyech niet hem als speler kan vervangen, maar dat er wel gewoon een ander spelletje gespeeld kangaan worden. Eentje waarin niet alle ballen naar Ziyech gaan en hij de lijnen uitzet, maar eentje waarin Frenkie de lijnen uitzet. Daardoor gaan minder ballen naar één speler dan wanneer Ziyech alle ballen opeist. Ander spel dus. Niet zozeer dat je één speler vervangt door één andere speler. Want die speler is er niet. Er is geen andere Ziyech.

Dat dus.

17 juli 2018 om 11:25

Waar zijn jouw statistieken dan? Ik zou ze graag willen zien. Als zijn geniale ingevingen vaak niet worden begrepen dan moet Ziyech slim genoeg zijn om niet meer die ballen te geven. Ziyech is ongelooflijk belangrijk voor ons geweest, helemaal mee eens. Maar als hij weg gaat, zullen er andere spelers gaan opstaan. Net zoals nu Ronaldo bij Real Madrid weg gaat er meer ruimte zal zijn voor iemand als Bale.

17 juli 2018 om 11:37

Zolang Bale een beetje fit kan blijven haha. Die is tegenwoordig gemiddeld 75% van de tijd geblesseerd.

17 juli 2018 om 12:02

Haha klopt 😅 Alleen denk ik ook dat Bale deels mentaal geblesseerd was. Hij heeft veel moeite gehad met zijn rol en dat zou eventueel kunnen gaan veranderen nu Ronaldo weg is.

Je moet het niet te hard roepen maar met Tadic, Blind en hopelijk Ziyech in je team moet je toch wel winnen van Sturm Graz. Beter gezegd, dan zou je in principe de CL poulefase moeten weten te bereiken.
Laten we het hopen en als PSV nou ook de CL poulefase bereikt kan het zomaar een goed Europees seizoen worden voor Nederland

Moet iedereen er echt nog achter komen dat Tadic absoluut geen nummer 10 is? Het is echt een pure links of rechtsbuiten, ondanks dat het geen klassieke Nederlandse buitenspeler is. Hij heeft andere kwaliteiten, maar het is écht een buitenspeler, met de vrijheid om naar binnen te komen. Ik zal ook maar vast voorspellen dat Tadic en Ziyech in één elftal totaal niet het effect gaat hebben wat iedereen er van verwacht. Daar kun je dan beter iemand opstellen met kwaliteiten in de 16 zoals kopkracht en afmaken. Een type Siem de Jong, ook al wordt het voetbal daar niet beter van, maar daar heb je al genoeg van als je met Blind en Frenkie de Jong op het middenveld speelt. Het wordt in ieder geval wel erg interessant zo hoe ten Hag het gaat aanpakken met deze aankopen erbij.

17 juli 2018 om 11:39

Tadic heeft bij Southampton en de nationale ploeg vaak zat AM gespeeld. Dat ie dat in zn Twente tijd niet deed zegt niet alles hé.

17 juli 2018 om 11:50

Hij heeft bij Twente dus ook de meeste goals en assists gemaakt. Daar komt bij dat Southampton een heel ander soort voetbal speelt dan Ajax en Twente destijds. Hij speelde bij Southampton dan meer als een schaduwspits en de rechts en linkshalf spelen dan helemaal teruggetrokken. Onthoud mijn woorden, bij Ajax zal die het meeste rendement opleveren op de linksbuiten positie.

17 juli 2018 om 13:40

Met je eens Fctukkers, en ik denk dat de meesten dat ook wel inzien hoor. Hij is gehaald als vevanger van Kluivert en zal linksbuiten gaan spelen. Denk dat Ten Hag zo gaat spelen.

Onana
Veltman - de Ligt - Blind - Tagliafico
Frenkie
Donny - Ziyech
Neres - Dolberg - Tadic.

Wat mij betreft liever Blind op 6 en Frenkie op de plek van Ziyech als die vertrekt. Dan zal er nog wel een snelle verdediger aangetrokken moeten worden om minder kwetsbaar te worden in de counter (altijd Ajax' zwakte).

Zou toch ook wel lekker zijn om Tadic toch ook nog even mee te laten trainen met de groep. Anders is het helemaal zo paniekerig als dat niet zou gebeuren.
Daarnaast inderdaad met Ziyech afspreken tot en met de kwalificatie blijft hij bij Ajax en daarna kan hij vertrekken als er een club komt en zo niet dan blijft hij een jaar met een verbeterd contact.

Die zal niet in de basis starten vermoed ik. Blind heeft al getraind met Man. United en zal snel fit zijn! Voor Ajax direct de belangrijkste wedstrijden van het jaar bijna. Hopelijk slagen ze erin om de CL te bereiken maar ik heb er een hard hoofd in.

Ik verwacht juist wel dat Ziyech een goeie combinatie is in een elftal met tadic.

Met Blind, Ziyech en Tadic hebben we spelers die voetballend sterk zijn (daar heeft Ajax er nog meer van) waardoor op den duur andere spelers slimmer positie kiezen en andere looplijnen gaan uitproberen. Ik verwacht dat Ajax aanzienlijk sterker zal zijn in balbezit en het baltempo hierdoor hoger komt te liggen en het totaal aantal kansen behoorlijk vergroot gaan worden.

Daarom hoop ik ook echt dat Psv, Feijenoord, Az en ook clubs als Vitesse en Heerenveen door Ajax iets dieper in de buidel gaan tasten als normaal zodat wij als kijker ook weer een keer verwend gaan worden met leuk en attractief voetbal, omdat het niveau dan hopelijk flink omhoog gaat en we ergens weer een aansluiting kunnen gaan vinden.

Ik denk dat tadic het beste speelt als een hangende vleugelspeler/ Hangende aanvallende middenvelder tussen de linies. Geen pure tien, geen echte vleugelspeler. Eigenlijk zoals Ziyech ook vaak speelde hangend vanaf de rechterkant enw aar Neres vaak brond de spits opdook. Voetbal is niet meer zoals 15 jaar geleden dat je een vaste rechtsbuiten had en je een vast systeem had dat puur 4-4-2 of 4-3-3 was.

Over Frenkie de jong, zeer talentvolle jongen, maar nog lamg niet klaar om het spel te gaan evrdelen. afgelopen vrijdag, maar ook afgelopen seizoen vond ik hem veel te veel met de bal lopen, flegmatiek ogen en veel onnodige risico's nemen. Iets wat je vooral bij een jeugdvoetballer ziet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren