Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barça meldt transfer van maximaal 40 miljoen en zet clausule op 400 miljoen

Laatste update:

Barcelona maakt maandagavond via de officiële kanalen wereldkundig dat Arthur definitief speler wordt van de Catalaanse grootmacht. De middenvelder komt over van Grêmio. Barcelona betaalt 31 miljoen euro, met mogelijk nog 9 miljoen aan variabelen, zo meldt de Spaanse topclub. Arthur gaat tot medio 2024 tekenen en krijgt een afkoopclausule van vierhonderd miljoen euro.

De komst van Arthur Henrique Ramos de Oliveira Melo, zoals de Braziliaanse middenvelder volledig heet, hing al een tijdje in de lucht. Eerder werd er aangenomen dat de 21-jarige spelmaker voor dertig miljoen euro de overstap naar Catalonië zou maken, maar Barcelona meldt dus dat het bedrag iets hoger ligt. Arthur nam afgelopen vrijdag al afscheid van Grêmio.

“Ik leef mijn droom en daar moet ik hier iedereen voor bedanken. Dit is geen vaarwel, maar een tot ziens. Ik zit hier sinds mijn veertiende en hoop op een dag terug te keren. Mijn vertrek is altijd heel transparant gecommuniceerd en ik ben erg blij. Dit is goed voor aller partijen”, aldus Arthur. “Barcelona heeft gevraagd of ik deze zomer wilde komen en de clubs hebben dat verder met elkaar besproken.”

“Mensen hebben mij veel verteld over de club, de stad en de fans. Ik heb hoge verwachtingen van mijn transfer naar Barcelona.” De Catalanen bereikten in maart een akkoord over een eerste optie op de aankoop van Arthur. De arbeidsovereenkomst van Arthur liep in Belo Horizonte nog tot nieuwjaarsdag 2022 door. Arthur wordt door sommige Spaanse media beschouwd als de opvolger van Andrés Iniesta, die naar het Japanse Vissel Kobe is vertrokken.

Een goede aankoop van Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Logischer dan frenkie, even duur en beter/meer ervaren.

9 juli 2018 om 22:09

Wil niet zeggen dat die niet komt

9 juli 2018 om 22:19

Die komt niet. Heeft nog niet het gewenste niveau, Ajax laat hem heel moeilijk gaan.. Barcelona gaat echt niet zo'n grote inspanning doen voor een speler die nog zo weinig heeft gepresteerd.

9 juli 2018 om 22:24

precies, we vergeten nog wel eens dat ie pas een half jaartje basis heeft gestaan.

9 juli 2018 om 22:33

Maar als je ziet met wat voor gemak hij dat halve jaartje speelde, dan zou je zeggen dat hij de rol van iniesta wel over kan nemen daar bij Barca.

9 juli 2018 om 22:37

Is nogal een verschil tussen het niveau van de Eredivisie/Ajax en LaLiga/Barça.. Hij heeft natuurlijk nog láng niet het niveau van Iniesta......

9 juli 2018 om 22:39

Dat vind ik erg opportunistisch.

Ik zie zeker dat hij kwaliteit heeft, maar na 2-4 wedstrijden bewierookjt te ijn in de laatste linie, kwam daar later toch wat kritiek op. Dat was ook wel logisch, want dat is zijn plek niet.

Verder zou ik hem wat langer op het middenvelld willen zien onder iets grotere druk. Men vergeet het niveauverschil tussen Barcelona en Top ED m.i. te makkelijk.

9 juli 2018 om 22:51

Ik ben ervan overtuigd dat Frenkie zich nu al, bij elke topclub in de basis speelt. Frenkie is een uitzonderlijk talent, echt waar.

9 juli 2018 om 22:56

Wat moet ik nou met zo'n opmerking ?

Jouw overtuiging?

Er zitten hier duizenden zelfbenoemde voetbal visionairs.

9 juli 2018 om 23:09

"de rol van Iniesta wel over kan nemen".... Lees dit zelf ff terug, dan zie je hoe stompzinnig dit is

10 juli 2018 om 00:07

Om het wat te nuanceren zou ik zeggen dat Frenkie de potentie heeft om ooit de rol van Iniesta over te nemen. Nu mag hij nog niet eens in zijn schaduw staan.

10 juli 2018 om 01:05

Geloof me nou, dit is een speler die zich in elke competitie, elke club en zelfs op elke positie staande gaat houden. De totale controle en zijn techniek maken deze jongen een uniek talent.

10 juli 2018 om 01:34

Iniesta was op die leeftijd ook al stappen verder. Veel potentie dat is zeker.

10 juli 2018 om 02:27

@nielsfleuren

als dat zo is word het nu wel eens tijd dat hij heel de Eredivisie aan flarden gaat spelen dan, Frenkie De Jong is alweer bijna 21 jaar. Ik zie uniekere talenten lopen van zijn leeftijd en die spelen ook nog eens op een veel hoger niveau als de Mickey Mouse league, waar je al heel snel een goede voetballer lijkt gezien de belabberde weerstand.

Sane, Mbappe, Ascensio, Alli, Dembele, Lemar, Gabriel Jesus, Bailey, Coman, Martial om maar even een paar voorbeelden te noemen lopen in hun ontwikkeling echt mijlenver voor op Frenkie De Jong dus die heeft nog een flinke inhaalslag te maken

10 juli 2018 om 05:10

De spelers die jij allemaal noemt spelen allemaal op een andere positie of in een andere rol, met dus ook daarbij andere specifieke kwaliteiten. Op 6 is er niemand beter.

10 juli 2018 om 06:26

Ik citeer: " dit is een speler die zich in elke competitie, elke club en zelfs op elke positie staande gaat houden".

Wat wil je nou Niels?

10 juli 2018 om 08:21

Ik zou willen dat je dit een jaar of drie onthoud, we spreken elkaar dan, als Frenkie hoogstpersoonlijk Barca naar de CL winst gebracht heeft.

10 juli 2018 om 08:59

Iniesta scoorde nooit dus dat is makkelijk overnemen

10 juli 2018 om 09:53

Mag ik je glazen bol even lenen?

Kom op man. Frenkie is een zeer groot talent. Dat ziet iedereen wel, maar nu al roepen dat hij Barca persoonlijk de CL gaat brengen klinkt dom en naief. Er kan nog van alles gebeuren. Er kunnen nog steeds grotere talenten op zijn positie opduiken. Hij kan pech hebben met zware concurrentie, geblesseerd raken, een dip krijgen etc etc.

Wat je nu aan het doen ben is hem al de hemel in prijzen terwijl hij nog alles moet bewijzen.

10 juli 2018 om 00:45

Ken die Frenkie niet. Maar dat lijkt me een lichtgewicht. Als hij gehaald zou worden dan zou dat voor de reserves zijn. Even kijken of zij wat met hem aankunnen. Anders verhuren en dan raakt hij in de vergetelheid. Ik volg de Eredivisie niet meer, maar het lijkt me stug dat hij al van Barca kwaliteit is.

Als hij 15/20 assists en15/20 goals per seizoen maakt en een hele snelle reactie snelheid heeft op het niveau van de PL of PD. Dan is hij natuurlijk een exceptioneel talent. Dan eet ik mijn woorden op.

Toen Depay in Nederland speelde zag ik bijvoorbeeld dat hij niet de reactiesnelheid had voor de PL. Hetzelfde geldt voor die Clasie, Van Ginkel, Siem de Jong etc. Ik moet altijd lachen wanneer iedere jonge speler als toptalent wordt gekenmerkt en maar liefst 5+ seconden tijd nodig heeft om een bal rond te spelen in de Eredivisie. Ondertussen moet je toch wel in ongeveer 2 seconden reageren in de PL.

Deze jongen moet dus een verbetering zijn tov Paulinho, ik houd mijn hart vast...

9 juli 2018 om 22:11

Deze jongen komt niet als vervanger van Paulinho. Dit moet één van de vervangers worden van Iniesta. Wel één van de betere spelers van de Braziliaanse competitie.

9 juli 2018 om 22:59

Was Coutinho niet als vervanger voor Neymar gehaald of heb ik dat mis?

9 juli 2018 om 23:10

Dembele toch voor Neymar?

9 juli 2018 om 23:20

Hehehe zou me niet verbazen als dit exact is hoe de laatste bestuursvergadering daar verlopen is

10 juli 2018 om 00:08

Ik denk inderdaad dat het bestuur daar ook niet meer weet wie voor wie is gehaald 😂

10 juli 2018 om 11:58

Waar heb jij het nou over? Arthur is een cvm. Wat voor Barca source’s gebruik jij?

De langverwachte aankoop toch binnen.
Ajax was ook in de markt voor Arthur toch?
Als hij echt doorbreekt bij Barça dan kan je dat toch weer een sterk staaltje noemen van dhr. Veldmate

9 juli 2018 om 22:06

Tsja.. Ajax was ook ooit in de markt voor spelers als Modric, Tielemans... Nou, dat zegt dus ook niet zo veel haha..

9 juli 2018 om 22:20

Wat is er sterk aan? Ajax kan wel in de markt zijn maar dat betekent niet dat ze een serieuze kans maakten. Ik kan ook wel een topspeler uit Brazilië scouten maar dat wil niet zeggen dat hij voor mij komt spelen.

9 juli 2018 om 22:41

BurdyM klopt inderdaad.
Echter had Ajax hem al veel eerder in het vizier, pas een halfjaar later ging de geruchtenmolen over deze jongen draaien waardoor de prijs hoger werd.

9 juli 2018 om 22:23

Er zit wel een verschil in interesse hebben en in de markt zijn.

Denk dat dit weer zo net niet aankoop is. In het rijtje van Vidal, Alcacer, Semedo, Gomes etc.

9 juli 2018 om 22:05

False 9 . Semedo is goede aankoop geweest

9 juli 2018 om 22:06

Rest waren net niet spelers

9 juli 2018 om 22:06

Alcacer was gewoon een topspits en is nog super jong om zich te herpakken, Barcelona maakte een fout om hem op die leeftijd als 2e spits te gaan willen gebruiken. Zelfde de geld voor Gomes, die jongen speelde Barcelona en Real kapot in zijn periode bij Valencia, domineerde het hele seizoen en heel veel clubs wouden hem hebben inclusief Perez.

9 juli 2018 om 22:12

Semedo is helemaal geen net niet aankoop. Het is voor hem vervelend dat er op zijn positie veel gerouleerd wordt. Elke speler reageert daar anders op, Nelson is ook maar 24. Wat betreft Artur heeft Barca een goede speler binnengehaald met zeer veel potentie.

Ik ken hem niet, maar hij was iig niet goed genoeg voor het Braziliaans team. En nergens gelezen dat daar ophef over was dus zal wel terecht zijn. Dus ben ook benieuwd of hij meteen een meerwaarde is.

9 juli 2018 om 22:05

Hij is geblesseerd

9 juli 2018 om 23:00

Ronaldo Luis Nazaria de Lima was wel wat jaren jonger (4?) en zat er in '94 wel bij...

10 juli 2018 om 12:01

De beste speler ooit wordt geen dikke Ronaldo genoemd maar R9 of eu Fenomeno.

9 juli 2018 om 23:00

Ook niet raar. Casemiro wint zon beetje elk jaar de CL met Real en is onvervangbaar, Coutinho is een buitencategorie en Paulinho heeft zn waarde lang en breed bewezen. Fernandinho had ondanks zijn waardeloze (nogmaals waaaaardeloze) wk een enorm belangrijke rol bij City, Fred is naar Man Utd en Augusto is een oude gediende van Tite. Valt dan helaas buiten de boot, hij mag zich nu eindelijk in Europa gaan bewijzen. Potentie heeft hij zeker, echt een type middenvelder waar Brazilie er meer van nodig heeft.

Tja ben toch benieuwd wat hij kan brengen aan dit Barcelona, spelers die rechtstreeks vanuit Brazilië naar een groot club vertrekken kennen vaak een aanpassings probleem, het is nou de vraag hoe deze jongen ermee omgaat, zelfde geld uiteraard voor jongens als Vinicius en Rodrygo.

Gaat tegenvallen denk. Ik kan mij eigenlijk geen middenvelder herinneren die vanuit Brazilië direct van toegevoegde waarde was op het niveau van bijvoorbeeld Barcelona... Speelde Kaka eerst nog in Brazilië?

9 juli 2018 om 22:06

neymar,kaka,robinho..

9 juli 2018 om 22:07

Neymar en Robinho zijn aanvallers, Kaka noem ik zelf al als uitzondering voor zover ik weet...

9 juli 2018 om 23:02

Ronaldinho dan bij PSG?

10 juli 2018 om 05:15

PSG was zelfs in die tijd bij lange na niet van het niveau FC Barcelona. Laat staan dat het PSG van toen in de buurt komt van het Barcelona van nu.

9 juli 2018 om 22:09

Ja, bij Sao Paulo.

9 juli 2018 om 22:12

Bedankt voor de reactie en ik dacht mij ook zoiets te herinneren, maar is natuurlijk ook al wat jaartje geleden Nogmaals dank.

9 juli 2018 om 22:16

Klopt, 2003 inmiddels, dik 15 jaar dus, time flies, we get old

9 juli 2018 om 22:21

Haha ssssttt..🤐😂😂 Straks lezen anderen het nog haha

9 juli 2018 om 22:27

Ik kan verder eigenlijk alleen Oscar nog bedenken. Maarja, het kan natuurlijk snel gaan. Busquets kwam ook vanuit het niets in de basis om er vervolgens niet meer uit te verdwijnen. Misschien kan hij Arthur dat trucje ook leren

9 juli 2018 om 22:35

Ah ja, Oscar ook, heerlijke speler vond ik dat bij Chelsea! Zo jammer dat hij op zo'n jonge leeftijd al naar China is gegaan..

9 juli 2018 om 23:02

Precies! Die jongen had op z'n 21e een basisplaats bij Chelsea en het nationale elftal, de wereld lag aan zijn voeten. De "opvolger" van Kaka was er dan eindelijk. Om vervolgens op z'n 25e naar China te vertrekken... raar hoe carrières kunnen lopen hè. Laten we hopen dat deze Arthur een betere en langere rol zal vervullen in het Europese voetbal.

9 juli 2018 om 23:25

Kaka inderdaad. Zelf vond ik Diego direct een meerwaarde bij Werder Bremen, wat toen toch een topclub was in Duitsland en Diego was de ultieme smaakmaker. Oscar toen ie bij Chelsea kwam. Maar inderdaad, veel kan ik er ook niet opnoemen.

Ik verwacht hier heel weinig van aangezien veel aankopen van barca de laatste paar jaar regelrechte miskopen zijn. Dan koop je dembele voor veel te veel geld terwijl je jose arnaiz gewoon in barca b hebt lopen en zo zijn er nog een paar.

9 juli 2018 om 22:24

Wauw een slechtere vergelijking kan je bijna niet maken. José Arnaiz met Dembele. Ousmane is een van de grootste talentvolle spelers ter wereld, passend in het rijtje met Mbappe, Dele Alli etc. Door zijn blessure en daarnaar het 4-4-2 systeem van valverde speelde hij niet optimaal maar om hem te vergelijken met Arnaiz en te zien als een miskoop. Kom op zeg.

9 juli 2018 om 22:32

@Mister Objecti. Vindt je werkelijk waar dembele een groot talent ik totaal niet veel te overschat. En arnaiz haalde ik aan als voorbeeld dat ze meer naar hun jeugdopleiding moeten kijken, ze kopen en kopen en dat hoor niet de filosofie van barca te zijn

9 juli 2018 om 22:42

Knapper en jij denkt dat je ket arnaiz en andere jeugd spelers. Prijzen gaat pakken... mensen denken echt dat barca AZ is. Barca is absolute top daar moet je presteren. Als je geen top talent bent ala busi messi iniesta of xavi bent dan kom je er niet in.

9 juli 2018 om 23:02

@barcalover123, dus jij als barca fan vindt het mooi dat ze alleen maar kopen? Dan weet je ook dat je een middenvelder in de jeugd hebt lopen die alena heet en die schat ik hoger in dan een braziliaan die het spelletje nog moet leren wat er bij barca wordt verwacht.

9 juli 2018 om 23:05

@barcalover123 en dat wat je zegt met jeugd spelers kun je geen prijzen winnen heb je het mis, en goede mix is jeugd met kwaliteit en aangezien er geen jeugd meer doorbreekt bij barca hebben ze aan zich zelf te verwijten door niet naar de jeugd opleiding te kijken.

9 juli 2018 om 23:46

@Hangover96 noem 10 spelers op die meer dan 10 wedstrijden in het hoofd elftal van barca hebben gespeeld dit jaar van de jeugd opleiding en dan bedoel ik niet de pique sergi roberto of dennis Suarez enzv.

10 juli 2018 om 00:11

@Hangover96 dat is niet wat ik bedoel, ik heb het specifiek over dit seizoen maar maakt ook niet uit =)

Zeker een goede speler, maar hij is op dit moment echt nog niet op het niveau van bijvoorbeeld Rakitic. Vraag me dus af op dit moment echt een nuttige aankoop is en hij niet beter eerst naar een Europese sub-topper had kunnen gaan.

9 juli 2018 om 22:30

Probleem is dat je em dan (misschien) voor 2/3x zoveel had moeten halen, als hij bij een subtopper slaagt. Het is een gok, maar heeft een goede staat van dienst in Brazilie, is nog jong en is wel een ‘Barcelona type’. Ben benieuwd

9 juli 2018 om 22:40

Misschien een optie om hem eerst te verhuren zodat hij zich in Europa ook kan bewijzen. Ben benieuwd naar hem.

Ik kijk de laatste maanden steeds vaker naar Braziliaans voetbal. Ik vind de combinatie van technisch vernuft en lef voorin en bikkelharde houthakkers achterin heerlijk om naar te kijken. Gooi nog wat hete temperamentjes in de mix en je weet dat je vermaakt wordt. Ik heb Arthur dan ook af en toe aan het werk gezien en ik denk dat Barca een uitstekende aankoop doet. Naar mijn mening ligt hij momenteel erg ver voor op Frenkie De Jong die ook genoemd werd. 40 miljoen is een flinke smak geld maar ik ben er van overtuigd dat hij het zeker waarmaakt!

10 juli 2018 om 00:22

Daarnaast kunnen daar zoveel clubs kampioen worden, dat ieder jaar op zichzelf staat. Blijft één van mijn favorieten.

10 juli 2018 om 11:13

Kan je me vertellen waar jij naar Braziliaanse voetbal kijkt. Welke zender of via internet? Stuur me een pm aub om te voorkomen dat je gebanned of strafpunten krijgt.

Vroeger heb ik wel veel Braziliaanse wedstrijden gezien toen het nog achter een decoder was. Zo heb ik de opkomst van oa Roberto Carlos meegemaakt in Brazilië.

@VZ.. er staat: “zijn contract in Belo Horizonte”, maar Grêmio komt uit Porto Alegre.

Ik was me aan het bedenken hoe kan Barca de beste spelers in een opstelling plaatsen. Valverde is wel van 4-4-2 en de spelers zijn nogal van de vrije rol. Nu Iniesta weg is kunnen ze eigenlijk 4-1-3-2 gaan spelen. Met busquets/rakitic als cvm..coutinho links Messi op de 10 en rakitic of roberto op rechts. Suarez en Dembele in de aanval. Zo heeft Coutinho alle ruimte en kan Messi zich in de bal laten zakken en is het lastiger om hem strak te dekken

Welkom. Hij moet wel iets hebben dat Barca hem zo graag wilde halen. Ben benieuwd. Ik kan natuurlijk niet aan de hand van Youtube beelden iets over hem zeggen.

Persoonlijk ben ik gecharmeerd van Frenkie, maar ik begrijp natuurlijk dat hij nog niet genoeg wedstrijden heeft gespeeld, en zeker niet op het middenveld. Het is ook beter voor Ajax om nog een jaartje over hem te beschikken.

Dus Barca heeft de volgende middenvelders momenteel:
Busi, Coutinho, Rakitic, Alena, Roberto, Oriol, Gomes, Denis, Samper en Arthur. Dat zijn er 10. Vidal wil ik niet meerekenen, speelde wel rechtsmid in 4-4-2, maar ik wil nu even puur hem erbuiten laten (samen met Arda). Dan heeft Barca weliswaar 10 middenvelders, maar er zit te weinig kwaliteit in. Ik denk dat Barca Thiago moet halen en volgend jaar spelen met volgende middenvelders:
Busi, Coutinho, Thiago, Arthur, Alena, Oriol, Rakitic en eventueel Denis (mag opzich ook weg). Gomes en Samper zijn dan eigenlijk totaal overbodig. Roberto kan rechtsback positie weer invullen en mits nodig op het middenveld spelen.

Wat een idioterie die clausules! Waarom zetten ze hem niet meteen op 10 miljard.
Het gaat snel zo ver komen dat zelfs de rijkste club de spelers niet meer kunnen betalen met die nepbedragen.

Dit is de reden dat paulinho weer weg moest... barca kan niet te veel non-EU spelers hebben.

Begrijp niet waarom zaakwaarnemers een clausule van 400 miljoen toe laten. Is toch raar. Zodra je weg wil word er gewezen naar de clausule. Geen 1 club die dat zal betalen. Dat je zegt 100 miljoen is te begrijpen. Je verbind je lot eigenlijk aan zo een club. Dat van dat clubs 160 miljoen voor een speler betalen zal ook niet lang aanhouden meer. Die zijn echt niet gek. Mbappe/neymar worden als uitzonderingen gezien. Sjeik daar heeft zowieso al genoeg geld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren