Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Hakim Ziyech terecht verkozen tot Speler van het Jaar in de Eredivisie’

Laatste update:

Hakim Ziyech werd deze week door De Telegraaf uitgeroepen tot Speler van het Jaar in de Eredivisie. De spelmaker van Ajax krijgt de prijs aan het begin van volgend seizoen, tijdens het jaarlijkse Voetballer van het Jaar Gala, uitgereikt. Volgens de bezoekers van Voetbalzone is Ziyech de terechte winnaar van de prijs.

De afgelopen dagen kon op de frontpage worden gereageerd op de vraag: Wie is voor jou de Speler van het Jaar in de Eredivisie? Ruim 23.000 bezoekers brachten hun stem uit. Ziyech eindigde bovenaan in de poll met 32 procent van de stemmen. Alireza Jahanbakhsh (23 procent) en Matthijs de Ligt (12 procent) completeerden het podium: ook bij De Telegraaf maakten zij de top drie compleet.

Steven Berghuis eindigt met tien procent van de stemmen als vierde in de verkiezing. Daarna volgen Hirving Lozano (zeven procent), Marco van Ginkel (zes procent), Mason Mount (drie procent), Zakaria Labyad (twee procent) en Wout Weghorst (een procent). In totaal vond vijf procent dat een andere speler de beste was in het afgelopen seizoen.

Ziyech, die door de supporters van Ajax ook al werd verkozen tot beste Ajacied van het afgelopen seizoen, heeft zijn laatste wedstrijd in Amsterdam vermoedelijk al gespeeld. "Ik heb een nieuwe uitdaging nodig. Op een gegeven moment is het tijd om te gaan. Natuurlijk heb ik ook mindere wedstrijden gespeeld, maar ik voel gewoon dat ik een trigger nodig heb in een andere omgeving", liet hij eerder deze maand al weten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Onzin. Jahanbakhsh was veel belangrijker voor zijn team dan Ziyech en was bovendien veel consistenter. Ziyech was behoorlijk wisselvallig dit seizoen is en meerdere keren (terecht) middelpunt van kritiek geweest, terwijl de mindere wedstrijden van Jahanbakhsh in dit hele seizoen op een hand te tellen zijn.

14 mei 2018 om 00:42

De mindere wedstrijden van ali zijn helemaal niet op 1 hand te tellen. Hij is sowieso in alle 7 toppers (incl. beker) zo goed als onzichtbaar geweest. Dat lijken me toch de potjes waar zo'n speler zich moet bewijzen. Over Ziyech heb je wel gelijk. Zou hem zelf aan arias of zoet hebben gegeven denk ik, want ook spelers als Neres, lozano en berghuis waren zo nu en dan wisselvallig. De Ligt had ook gekund, maar die was aan het begin van het seizoen nog wisselvallig.

14 mei 2018 om 00:45

32% van de stemmen gaan naar Ziyech, maar die zijn het niet eens met jou en is het dus maar onzin? Mensen die voor Ziyech hebben gestemd zullen vast een goede reden hebben waarom ze voor Ziyech kiezen en niet voor Jahanbakhsh. Jahanbakshs heeft het bijvoorbeeld totaal niet laten zien in de wedstrijden tegen de traditionele top 3, wedstrijden die er juist toe doen om mee te doen. dat Ziyech wedstrijden had waarin hij slordig was, ja, eens, maar alle creativiteit kwam zowat van Ziyech vandaan en heeft ook genoeg wedstrijden gehad waarin hij de wedstrijd openbrak met goede pases, crosspases en steekballetjes.

14 mei 2018 om 09:43

Ja. Zou het misschien kunnen komen doordat merendeel Ajacied is? Ik zeg maar wat

14 mei 2018 om 13:51

Zou het misschien kunnen dat de rest tegen stemt omdat ze geen Ajacied zijn?

In mijn ogen dik terecht. Er is geen betere speler op de Nederlandse velden en dat heeft hij dit seizoen genoeg laten zien. Geen prijs gewonnen maar dat is geen criterium om de beste speler te zijn. Ziyech is veruit de creatiefste speler van Eredivisie, creëert veruit de meeste kansen voor zijn team, verovert de meeste ballen in de hele Eredivisie dus doet ook verdedigend zijn werk. Het is gewoon een complete speler die de Eredivisie is ontgroeid en is het dus tijd om de volgende stap te kiezen. Perfect gemaakt voor een team net onder de absolute top die graag de bal in bezit heeft.

14 mei 2018 om 01:08

@ bahaboy, Fox, Telegraaf, Whoscored & Voetbalzone vinden allemaal Ziyech de beste speler van het seizoen. Sommige doen het op basis van harde cijfers (statistieken) en sommige doen het op basis van eigen waarnemingen. Het kan zijn dat jij een andere mening hebt, maar door zoveel meningen en statistieken weg te zetten als Onzin. Vind ik nogal ONZIN.

14 mei 2018 om 02:13

Uiteindelijk gaat hem om bijdrage aam succes danwel toegevoegde waarde aan een team.
Ik vind Zoet dan ook een betere keuze.

14 mei 2018 om 08:19

Zoet keepte een keurig constant seizoen inderdaad, maar wil je als keeper de prijs voor beste speler van het seizoen winnen dan moet je wel uitzonderlijk goed presteren en erg veel spectaculaire reddingen maken natuurlijk. Dit is typisch zo'n prijs waarbij men kiest op gevoel, spelers die de leukste dingen laten zien. Dat wordt maar heel zelden een doelman. De prijs voor beste doelman zou dit jaar wel moeiteloos naar Zoet gaan wat mij betreft.

14 mei 2018 om 08:22

Allemaal Ajax-gezinde media dus dat zegt niets. Ziyech is bijna wekelijks het middelpunt van hoon en spot geweest bij de eigen aanhang maar als er gestemd moet worden dan is dat snel vergeten. Ziyech is uiteindelijk niet belangrijk genoeg geweest en zakte in cruciale wedstrijden door de mand. De Ligt had ik nog logischer gevonden.

14 mei 2018 om 09:03

En de prijs 'Nederlands voetballer van het jaar' ofwel de Gouden Schoen, is dat ook Ajax-gezinde media? Ziyech is gewoon de beste voetballer in onze competitie volgens veel mensen, ik snap echt niet wat men daar zo raar aan vindt..

14 mei 2018 om 09:07

@Edwin: Ja een klein deel van de Ajax aanhang uitte dit jaar inderdaad buitenproportioneel (en mijns inziens onterecht) veel kritiek op Hakim. Maar dit was slechts een klein deel, totaal niet representatief voor de hele Ajax fanbase. Hij is niet voor niets ook speler van het jaar bij Ajax geworden. En news flash: er zijn ook genoeg niet-Ajacieden die Ziyech de beste speler vinden en op hem gestemd hebben natuurlijk he.. Die man is gewoon een rasvoetballer, veel mensen kunnen zijn kwalitieiten gewoon waarderen en vinden hem de beste.

14 mei 2018 om 11:30

Sanders heeft hier ook een middagje besteet om zijn grote held te verdedigen, Ziyech staat niet eens in de top 10 beste spelers, is een rotte appel in heel de eredivisie. Hij heeft ook 0 clubprijzen gepakt hier, zijn statistieken verbloemen een hoop. Geloof me, hij is niet eens in de top 10 van de eredivisie te vinde

14 mei 2018 om 14:19

Nee hoor, ik zat in de trein vanochtend en heb een zestal berichtjes geplaatst in dit topic. Kost je een minuutje of 10-15 misschien, zeker geen middagje. Zijn statistieken verbloemen niets, die tonen juist aan wat hij goed/slecht doet. Nogmaals, clubprijzen hebben niets te maken met deze prijs, helemaal niets. Jahanbakhsh heeft ook 0 clubprijzen gewonnen maar hoort ook zeker bij de beste 3 spelers van dit seizoen wat mij betreft. Als je Ziyech niet bij de top-10 beste spelers van de ED vindt horen dan hou je gewoon niet echt van voetbal lijkt me, maar ieder zijn keus zullen we maar zeggen he!

14 mei 2018 om 14:51

Baabman denkt dat hij het beter weet dan de analisten en rapporteurs die Ziyech wekelijks met een cijfer waardeerden. Zucht. Diepe zucht.

14 mei 2018 om 02:17

Ziyech bracht het mooiste voetbal in de Eredivisie zijn acties van Hakim waren meer waard dan de intikker tjes en simpele terug kaatsballen van alireza

14 mei 2018 om 06:31

Onzin? Het is een publieksprijs en die kozen voor Ziyech. Iedereen heeft zijn eigen mening en aangezien er meer mensen van mening waren dat Ziyech de beste was, krijgt hij de prijs.

Daarnaast gaf Jahanbakhsh niet thuis in de grote wedstrijden, die gingen allemaal verloren. Ok ze zijn die dan op twee handen te tellen (tenzij je zeven vingers hebt), maar je moet het ook in grote wedstrijden laten zien.

14 mei 2018 om 09:09

Luister vriend doelpunten score wil niet zeggen dat je de beste speler bent ziyech was misschien wel bij 40 goals direct of indirect betrokken hij bepaalt het spel , dat kunnen alleen de beste en dat is ziyech.

14 mei 2018 om 09:27

Meeste doelkansen gecreeerd, meeste assists, meeste schoten op goal, meeste balveroveringen en meeste geslaagde dribbles en 9 goals.

14 mei 2018 om 13:01

vergeet meeste balverlies niet.

Ben ik hey niet mee eens jahanbaksch berghuis lozano ook in mijn ogen waren beter scoorden veel en gaven ook nog veel assist dus hier ben ij hey niet mee eens.

Zonder twijfel naar mijn mening, de meesten kijken naar de statistieken maar als je de wedstrijden volgt zijn er zoveel ballen die hij klaarlegt op een magnifieke wijze klaarlegt en er vervolgens niets mee word gedaan. En ja balverlies hoort er nou eenmaal bij op de positie waar hij speelt en zijn rol als een na laatste station. Dat en zijn uitstraling zijn nog verbeterpuntjes voor hem naar mijn menin

14 mei 2018 om 01:34

Keken de meeste maar naar de statistieken. Want uit de volledige statistieken blijk dat Ziyech de beste is.
Nadeel ja dat een grote groep alleen naar de 'kort door de bocht statistieken' kijken. Kijken dus alleen naar goals + assists. Maar kijken niet naar de overige statistieken zoals o.a keypasses en balveroveringen.

14 mei 2018 om 07:27

Ziyech heeft 'gewoon' een pass accuracy van >75% hoor, mensen overdrijven echt. Bovendien meeste intercepties van alle middenvelders van de ED en (veruit) de meeste key passes en gecreëerde kansen, de nummer 2 komt hier bij beide categorieën niet eens in de buurt. Ik vind persoonlijk Ziyech ook wel de beste speler van dit seizoen. Hij is de enige die echt bijna wekelijks wel een paar van die 'wauw-ballen' geeft!

14 mei 2018 om 13:55

Zyiech mag dan wel een aanzienelijke bijdrage hebben in de statistieken, Van Ginkel heeft bv. een grote bijdrage aan overwinningen en mee verdedigen. Veel belangrijker, blijkt ook wel uit het aantal behaalde punten.

14 mei 2018 om 14:10

@ Blukzooi, v Ginkel was zeker een belangrijke waarde voor PSV en zonder hem waren ze waarschijnlijk ook geen kampioen geworden. Ik zou v Ginkel ook altijd in het elftal van het jaar zetten. Maar ik vind Ziyech gewoon beter en een net iets hoger niveau. Ik denk ook dat er deze zomer meer belangstelling is voor Ziyech dan voor v Ginkel.

Toch apart dat een ajax speler wint terwijl Ajax een legendarisch teleurstellend seizoen heeft gehad, 4e jaar op rij zonder titel of en ook nog zonder Europees voetbal.

14 mei 2018 om 06:33

Ach Ajax was nog altijd de best of the rest, geen kampioen maar wel tweede met een straatlengte voorsprong en mag daarom CL voorronde spelen. Overigs won Ajax wel een prijs, kampioen in de JL, echter die werd met jong Ajax behaald.

14 mei 2018 om 06:39

Precies. En ook nog die prijs voor beste jeugdopleiding.

14 mei 2018 om 08:16

En de dames maken nog kans. Wat een jaar kan dat worden!

14 mei 2018 om 08:21

Vergeet de E-divisie niet Hahah nee alle gekheid op een stokkie, maar teamprijzen hebben niets te maken met de verkiezing van de beste speler natuurlijk!

14 mei 2018 om 12:57

Kampioen Jupiler League en prijs voor de beste jeugdopleiding. Het beleid werpt zijn logische vruchten af, echter zonder kampioenschap en Europees voetbal.

Bovendien is PSV ook kampioen geworden met U17 en U19 dus die prijs voor beste jeugdopleiding is ook een farce.

14 mei 2018 om 07:29

Want de beste voetballer van de competitie kan alleen bij de kampioen ofzo? Ziyech laat gewoon bijna wekelijks dingen zien die je niemand anders in de ED ziet doen!

14 mei 2018 om 08:41

Uhu. De 'speler van het jaar verkiezing' in de telegraaf is gebaseerd op 'welke club heeft de meeste fans'. Ziyech hele goede voetballer, maar zeker niet exceptioneel in de Ed.... Heb Jahanbaksch gekkere dingen zien doen..

14 mei 2018 om 08:55

Eerst zeg je uhu, om vervolgens te verkondigen dat Alireza (die ook niet bij de kampioen speelt) gekkere dingen liet zien?

14 mei 2018 om 14:54

De verkiezing gebeurt niet door de fans maar door de rapporteurs elke week.

14 mei 2018 om 11:57

@bulkzooi, volgens mij het Salah ook weinig prijzen met zijn team gepakt in de PL, maar is toch verkozen tot beste speler van de PL ;-)/

14 mei 2018 om 12:58

Dat komt door zijn uitzonderlijke bijdrage aan zijn team, dat gewoon goed presteert. Aan de hand van Ziyech heeft Ajax een legendarisch slecht seizoen, zonder kampioenschap en Europees voetbal.

Bovendien heeft Ziyech een slechte relatie met supporters (3e club op rij) en media; zo'n speler wil je niet in het zonnetje zetten.

Los van Ziyech, maar veelal wint een Ajax speler bij de telegraaf gezien de lezersschare. Zal bij het AD en ED niet veel anders zijn. (

14 mei 2018 om 08:03

Was dat ook niet de prijs van De Telegraaf toen Immers op speler van het jaar afstevende? Dat hij in de laatste wedstrijd goed speelde en scoorde, terwijl concurrent Blind slecht speelde en nota bene in eigen doel scoorde maar toch een half punt hoger kreeg waardoor hij de gouden schoen kreeg? Staat me iets van bij dat dat ook met de prijs van De Telegraaf was.

De Telegraaf is het clubblad van Ajax en op deze site is ook 70% fan van die club. Lekker objectief dus. Even los van de vraag wie de titel verdient maar in mijn optiek had dat Jahanbakhsh moeten zijn.

14 mei 2018 om 08:26

Of.... Ziyech is gewoon (al jaren) een van de beste spelers van onze competitie en een lichte meerderheid verkiest hem gewoon boven Alireza, dat kan ook nog natuurlijk. Over objectief gesproken haha! Als Jahanbakhsh had gewonnen had ik daar ook niet raar van opgekeken maar klaarblijkelijk kunnen veel niet-Ajacieden niet accepteren als Ziyech iets meer stemmen krijgt, zo gek is dat toch niet? Hij is een geniale voetballer, een type dat we maar weinig zien in onze competitie.

14 mei 2018 om 13:38

Over zijn kwaliteiten hoeven we het niet te hebben. Maar echt bepalend is hij niet geweest, hij heeft Ajax niet aan een prijs geholpen en ook op deze site waren de kritieken gedurende het seizoen niet mals. Maar bij een stemming wint hij dan alsnog omdat simpelweg alle fans van Ajax op een eigen speler stemmen. Zou ik namelijk ook doen, zelfs als niet Jahanbakhsh maar Van Overeem genomineerd was. Die verkiezing is dus een subjectieve poppenkast.

14 mei 2018 om 13:43

"Echt bepalend is hij niet geweest", die zin klinkt zo raar als het gaat over iemand die zo veel kansen gecreëerd heeft. Met messcherpe anvallers voor hem in de ED had Ziyech makkelijk 30+ assists kunnen hebben. Hoe kun je spreken van niet beslissend?!

In mijn lijstje van beste spelers komt Ziyech pas op plek 10 a 12. Het verbaast niemand dat dit uit d e koker van de Telegraaf komt. Dat er meer Ajacieden in NL leven dan supporters van andere clubs is ook nog tot daar aan toe (zie de poll uitkomst). Maar het is een grote schande dat Jahanbakhsh het niet is geworden. Een omstreden speler als Ziyech die week in week uit laat zien dat hij of een 9 haalt of een 4. Een speler die heel veel balverlies leidt en ook veel assists geeft vanwege het risico. Probleem is...je hebt niks aan iemand die steeds een 9 of 4 haalt en te veel risico in het spel legt. Dat zie je terug bij Ajax, wat hebben die gepresteerd met Ziyech op de belangrijkste positie? Tweede in NL, Europees een aanfluiting en in de beker ook een aanfluiting door de te verliezen bij nota bene FC Twente. Puur kijkend naar zijn positie vind ik van Ginkel en Midstjo beter. Van alle spelers vind ik Berghuis, De Ligt, Jahanbakhsh zeker beter, over 5 anderen kan je twisten.

De Telegraaf kan en mag nooit meer oordelen over anderen dan alleen over Ajax spelers.

14 mei 2018 om 09:09

En wat heeft AZ dan gepresteerd met Jahanbakhsh? Die hebben toch ook geen prijs gehaald of mis ik iets? Daarnaast was hij onzichtbaar in de toppers. Zo wisselvallig als jij Ziyech doet overkomen was hij echt niet. De meeste kritiek op zijn spel ging over slechte vrijetrappen en de vele afstandschoten die hij nam. Maar hij was daarnaast gewoon super belangrijk voor Ajax en heeft genoeg bij gedragen.

14 mei 2018 om 13:42

Voor AZ is Europees voetbal een prijs. Het gaat erom dat die hele verkiezing een lachertje is omdat het Ajax-gezinde media betreft. Wij van WC Eend...

14 mei 2018 om 18:03

Het is inderdaad handiger om alleen te benoemen wat je uitkomt. Elke keer als een Ajacied wint is het dus een lachertje omdat de Telegraaf Ajaz gezind is. Dan kan Ajax bij defnitie dus niet winnen.

14 mei 2018 om 09:59

Plek 10 a 12?! Hahah schei uit nou hoor, dit kan je toch niet menen man. Sinds Eriksen heb ik niet meer zo'n creatieve middenvelder op de Nederlandse velden gezien. Hij heeft de meeste intercepties, meeste key passes, meeste assists, 9 goals, meeste kansen gecreëerd. En jij komt vrolijk verkondigen dat hij niet eens in de top 10 beste spelers zou staan. Klinklare onzin dit haha!

14 mei 2018 om 13:43

Ontzettend leuk maar Van Ginkel is veel belangrijker geweest voor PSV dan Ziyech voor Ajax. Plek 10 of 12 vind ik ook wat overdreven maar in mijn top 3 zou hij niet staan.

Nou wil ik niet heel flauw doen, maar op basis van deze poll kun je niet de conclusie trekken dat volgens de bezoekers van VZ de verkiezing van Ziyech 'terecht' is lijkt me. Dan hadden de keuzemogelijkheden 'ja' of 'nee' moeten zijn. De uitslag van deze poll geeft juist het tegendeel aan: Ziyech is niet terecht verkozen tot winnaar. Er hebben namelijk 68% van de stemmers op iemand anders dan Ziyech gestemt. Als je dat vertaalt naar de vraag: heeft Ziyech terecht gewonnen, zou dus 68% 'nee' hebben gestemd. Maar goed, wat mij betreft wel de beste voetballer van de Eredivisie. Beste speler dit seizoen voor mij Zoet.

14 mei 2018 om 10:41

Dat uitgangspunt klopt alleen wanneer je uit twee mogelijkheden kunt kiezen. Dat is hier totaal niet aan de orde. Desondanks ben ik het niet eens met de uitverkiezing. Ziyech is misschien de meest sierlijke voetballer van de Eredivisie (dus het leukst om naar te kijken), maar heeft niet constant genoeg gepresteerd in mijn ogen. Dan vind ik dat bij Ajax Matthijs de Ligt constanter heeft gepresteerd.
Wie de beste van het seizoen was, is een kwestie van smaak. Vandaar ook dat de meningen zo verdeeld zijn en er niet een speler torenhoog bovenuit steekt (zoals -imo- Suarez destijds toen Ajax ook geen kampioen werd).

Volgens de Telegraaf is Ziyech de nummer 1 (dus de beste speler van de Eredivisie) en die speelt bij Ajax. En de nummer 3 was De Ligt die ook bij Ajax speelt. Dan is mijn conclusie dat de rest wel héééél slecht moet zijn geweest, omdat Ajax op grote afstand van PSV is geëindigd en ook geen enkele andere prijs heeft gehaald....

14 mei 2018 om 14:56

Grote afstand? Vier punten dus.

Prachtige speler natuurlijk, en logisch dat hij die prijs wint. Noem 1 speler in de Eredivisie die kan wat hij kan met dat gouden linkerbeen van hem.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren