Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV zet NAC in laatste half uur opzij en blijft foutloos

Laatste update:

PSV is na twee speelronden in de Eredivisie nog foutloos. De roodwitten wonnen vorige week in een spektakelstuk met 3-2 van AZ en waren zondag met 1-4 te sterk voor NAC Breda. Voor PSV was het pas de derde zege in de laatste tien uitwedstrijden in de Eredivisie tegen De Parel van het Zuiden.

PSV verloor slechts een van zijn laatste dertig uitwedstrijden in de Eredivisie en hoopte die reeks in het Rat Verlegh Stadion een positief vervolg te geven. De Eindhovenaren begonnen echter niet best, want de thuisploeg kende een goede openingsfase en creëerde een aantal kleine kansen. De eerste serieuze mogelijkheid was echter voor PSV: Gáston Pereiro schoot net naast. Even later, in minuut zeventien, was het alsnog raak voor PSV: Steven Bergwijn schoot van dichtbij binnen nadat de bal bij een hoekschop voor zijn voeten was blijven liggen. De vleugelaanvaller maakte zijn eerste competitiedoelpunt sinds februari.

DOELPUNT! Steven Bergwijn doet het voor PSV!🔴⚪️

Geplaatst door voetbalzone op zondag 20 augustus 2017

Het team van trainer Phillip Cocu kwam hierna beter in de wedstrijd en nam de controle over, maar vergat om de nekslag uit te delen aan de promovendus. Zo lieten Hirving Lozano, Bergwijn en Jorrit Hendrix na om er 0-2 van te maken. Aan de andere kant deelden Mounir El Allouchi, Rai Vloet en Manu García speldenprikken uit, alvorens het een paar minuten voor rust 1-1 werd. Derrick Luckassen hield Thierry Ambrose vast in het strafschopgebied waarna laatstgenoemde de stand vanaf elf meter gelijktrok. Tot aan de rust bleef het daar ook bij.

NAC hoopte zich tegen PSV te revancheren van de 4-1 nederlaag bij Vitesse en hoe meer minuten er verstreken, hoe meer de supporters gingen geloven in een stunt. In het eerste kwartier na de pauze kreeg met name PSV kansen: Lozano en Santiago Arias mikten over en Andries Noppert had een antwoord op een knappe volley van Hendrix. Aan de overzijde deed Vloet een poging, maar na een prima actie van García schoot hij over het doel van Jeroen Zoet. Na 61 minuten viel de bevrijdende treffer voor PSV: Marco van Ginkel kopte raak uit een hoekschop van Bergwijn.

In het laatste half uur slaagde NAC er niet meer in om nog terug te komen. Angelino deed kort na de 1-2 wel een poging, maar zijn schot werd gekeerd door Zoet. Na 69 minuten gooide PSV het duel in het slot: de bezoekers heroverden de bal op het middenveld en counterden via Lozano naar de 1-3. Bij NAC was het geloof in een goed resultaat weg en Cocu en consorten liepen via Hendrix nog uit naar 1-4, na goed voorbereidend werk van Luuk de Jong. PSV staat nu met zes punten op een gedeelde eerste plaats, terwijl NAC na twee speelronden nog puntloos is en voorlaatste staat.

Verdiende NAC Breda meer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
20 augustus 2017 om 18:44

Bergwijn was vandaag toch wel de uitblinker bij PSV.

20 augustus 2017 om 18:45

Bergwijn speelde prima ja, snap ook niet waarom Cocu hem niet gewoon liet staan.
Lozano speelde een beetje op zijn Depay's redelijk onzichtbaar, maar dan wel uit het niets een bal binnen knallen.

20 augustus 2017 om 18:48

Had al Geel en was harde wedstrijd.

20 augustus 2017 om 18:50

Harde wedstrijd waar Vloet wel de kuit van v Ginkel door midden mag trappen zonder een kaart te krijgen.

20 augustus 2017 om 20:38

Bij Bergwijn schoot ook plotseling een draadje los en pakte een pure onnodige kaart.

20 augustus 2017 om 18:46

Veruit de beste speler van de Eredivisie denk

20 augustus 2017 om 19:27

Na 2 speelronden al duidelijk.... tuurlijk. Ik vind El Ahmadi, Ziyech en Jørgensen vooralsnog beter. Als Lozano zich in dit rijtje wilt aansluiten zal hij voor mij toch echt meer dan 2 wedstrijden moeten presteren, net zoals de spelers die ik net heb genoemd.

20 augustus 2017 om 20:04

Overdreven, Hakim Zyech en Vilhena zijn nog wel beter vind ik. Maar die Lozano komt er aan

21 augustus 2017 om 10:35

Wat had je dr van gevonden als we dat over neres hadden gezegd na zn eerste twee wedstrijden? Dan had je waarschijnlijk iets geroepen over kortzichtigheid, waan van de dag en blinde clubvoorkeur

20 augustus 2017 om 19:10

Speelde een mindere wedstrijd, maar toch een doelpunt en een assist.
Chucky is een ware nachtmerrie voor de tegenstanders

20 augustus 2017 om 19:25

Dit soort comments zie ik nou onder elke reactie. Hij heeft 2 wedstrijden gescoord, laat hem dit nou eerst voor 10 wedstrijden volhouden voordat hij weer gehyped wordt

Wat is Nac toch een geweldige toevoeging in de eredivisie, ik hoop dat ze nooit meer degraderen want ik vind het de mooiste Brabantse club. Mijn complimenten en respect! Ze hebben een mooie, trouwe en fanatieke supportersschare. En een avondje Nac is natuurlijk ook iets nostalgisch, plus daarnaast is het uitgaansleven en Dance Tour ook iets leuke opties in de stad Breda.

En wat had ik toch genoten van Nacs's furieuze en ontketende start, Nac speelt echt met durf, spelplezier en durf. Ik weet niet wie de trainer is, de competitie is net begonnen maar het ziet er wel heel goed met leuke spelers. Psv had wel pech met die penalty, want dat was volgens mij geen 100 procent strafschop. Maar niet dat het uitmaakt, op basis van de tweede helft heeft Psv verdiend gewonnen.

Sommige opportunisten zeiden dat Psv geen rol van betekenis zou spelen in de titel, maar ze hebben een prima selectie en komen meestal wel bovendrijven zoals we gezien hebben. Helaas dat Psv en Feyenoord geen punten hebben laten liggen, wij moeten ons snel versterken om niet te snel achter de feiten aan te lopen.. ðÿ˜©ðÿ˜ˆ

20 augustus 2017 om 18:38

Good old Stijn Vreven is de trainer van Nac.

20 augustus 2017 om 18:45

Dankjewel kerel, was dat die kerel die vroeger ook gevoetbald heeft in de eredivisie? Bij Ado als ik me niet vergis, en Belgisch maar ik kan me vergissen.

20 augustus 2017 om 18:48

Correct, Utrecht, Vitesse en Ado.

20 augustus 2017 om 19:19

Helemaal mee eens dat NAC zeker in de eredivisie hoort, en als inwoner van Breda kan ik het uitgaansleven ook zeker aanraden. Het begin van dit seizoen is erg stroef bij NAC maar ik geloof er wel in dat met deze trainer en selectie handhaving mogelijk is. De mooie avondjes NAC blijven hopelijk voor de eredivisie behouden.

21 augustus 2017 om 03:02

Yup, het ziet er veelbelovend uit. 😁

Vermakelijke pot, NAC is een fijne ploeg om weer in de Eredivisie te hebben. Van Boekel was niet zo goed vandaag.

20 augustus 2017 om 18:44

Eens over NAC, maar van Boekel was dramatisch. Die trap van Vloet, bah. Die penalty. Ik heb me kapot geërgerd aan van Boekel. Gelukkig dat we zelf de wedstrijd afmaken ondanks het kansloze fouten festival van Van Boekel

20 augustus 2017 om 18:50

Niet zo goed is nogal een understatement. Een onterecht gegeven penalty en een rode kaart die niet is geconstateerd. Ik verwacht dat de tuchtcommissie hier nog naar zal kijken want het was echt een schandalige overtreding.

Wat is dat toch met oud-PSV'ers die wanneer ze verhuurd of verkocht zijn zulke overtredingen begaan op hun oud teamgenoten? Met Ritzmaier was dit ook al.

20 augustus 2017 om 19:17

Ik denk gewoon frustratie dat ze het niet waar hebben kunnen maken bij PSV. Ritzmaier schopte echt elke wedstrijd tegen PSV een speler onderuit en nu begint Vloet ook al. Dit was echt gewoon een charge om van Ginkel been te breken.

20 augustus 2017 om 19:25

Verschil is wel dat Vloet goed in de groep lag, in tegenstelling tot Ritzmaier. Dat maakt zijn gedrag nog vreemder.

20 augustus 2017 om 20:01

Gewoon wat over gemotiveerd. Dit moet ook niet overdreven worden Ziyech had vandaag ook een erge overtreding en Ayoub werd ook flink geraakt. Die jongens willen echt niet bewust enkels of benen breken hoor. Daarnaast vraag ik me af hoe je erbij komt dat Ritzmaier niet goed in de groep ligt.

21 augustus 2017 om 10:52

Is een aantal keer naar buiten gekomen via oa PSV-watchers van Omroep Brabant en Eindhovens Dagblad.

Goede overwinning van ons PSV , team begint beetje bij beetje beter op elkaar ingespeeld te raken. Volgende week thuis nog de 3 punten pakken voor de interland break en met de nieuwe versterkingen doen we dan gewoon mee voor de titel. Vond vooral Arias erg goed spelen. Cocu met ook een goede ingreep door 4-2-4 te gaan spelen.

Dan even over de scheidsrechters en de knvb. Gewoon schandalig vandaag die v Boekel , die overtreding van Vloet waar hij bovenop stond die rood was en vervolgens geen kaart voor trekt. De onterechte penal ( evenals vorige week Kuipers PSV az ) die nac kreeg en vervolgens bij een zwaardere duw op locadia geen penal geven. Verder zag ik ook een schandalige overtreding op Ayoub voorbij komen. Maar de knvb vind de videoscheids nog niet nodig...

20 augustus 2017 om 18:42

Cocu is idd lekker scherp qua tactische omzettingen. De vroege switch naar 4-2-4 leek riskant, maar het pakte goed uit en de ploeg viel niet als los zand uit elkaar.

20 augustus 2017 om 18:44

Al vond ik het eerlijk gezegd wel vreemd dat hij Pereiro er uit haalde en niet Locadia, want die raakte echt geen bal goed

20 augustus 2017 om 18:55

Idd , weer pereiro eruithalen, viel niet veel op maar locadia eruit was zeker een betere optie geweest.

20 augustus 2017 om 18:57

Pereiro heeft echt 0 krediet bij Cocu, vervelend want ik heb juist het idee dat dat een jongen is die het vertrouwen van een trainer nodig heeft.

20 augustus 2017 om 19:07

Als je Locadia eruit haalt, krijg je niet echt een fijne vorm van 4-2-4 aangezien je dan Bergwijn in de spits naast Luuk moet zetten en dat is toch heel wat anders dan Locadia naast Luuk.

20 augustus 2017 om 19:11

Pereiro kan prima als (valse) spits spelen hoor.

20 augustus 2017 om 19:18

Valse spits is heel iets anders dan een echte spits in een 4-2-4, het doel van 4-2-4 is twee sterke, doelgerichte spitsen in het midden (bij Cocu dan). Aan Pereiro heb je dan weinig, goede keuze van Cocu vind ik.

20 augustus 2017 om 19:22

Locadia heeft echt nauwelijks echt als spits gespeeld hoor. Speelde heel ongelukkig vandaag

20 augustus 2017 om 19:54

Dat is ook de bedoeling, zo krijg je veel meer dynamiek voorin. Hij speelde idd zeer ongelukkig maar hij kan altijd een goal maken als er ook maar een beetje ruimte om te schieten ligt dus persoonlijk vind ik het terecht dat Locadia bleef staan maar ieder z'n mening.

20 augustus 2017 om 20:01

Weet je, videoscheidsrechter moet sowieso!

Volgende: het inconsistente gedrag van scheidsrechters in binnen 1 wedstrijd is schrijnend. Persoonlijk vond ik beide situaties niets, maar als je de een geeft, moet de ander ook. Want puur naar de regels gekeken waren het overtredingen van dezelfde orde van grote.

Eigenlijk zou je ook zoiets als een strafcorner moeten geven voor dit soort dingen. Nagenoeg gegarandeerde doelpunten voor helemaal niks is te zwaar.

Mooie overwinning van Psv. Eerste helft door een stomme penalty helaas een tegendoelpunt gekregen. Verder geen problemen gezien. Trouwens een erg vieze overtreding van Vloet ..

20 augustus 2017 om 18:41

Ja Vloet deed een Ritzmaiertje, spelers willen zich op de verkeerde manier bewijzen tegen Psv. Qua beslissingen van de scheidsrechter zit het nog niet mee dit seizoen.

Matige wedstrijd zeker in de eerste helft heel onrustig.
Wel weinig weg gegeven in de tweede helft ook echt gaan voetballend.
Verder zou het fijn zijn als scheidsrechters een keer consequent gaan fluiten, je kunt een penalty geven voor dat moment maar dan moet je er wel echt een hele hoop gaan geven dit seizoen denk ik.

Verder ook knap wat voor ongekend rendement PSV uit corners haalt, ook zonder de goed traptechniek van Guardado en Prã¶pper.

20 augustus 2017 om 19:36

Ik heb de wedstrijd helaas niet gezien. Maar ik denk dat je serieus bent: je had de corners in de voorbereiding eens moeten zien. Geen vaste nemer en geen enkele bal kwam fatsoenlijk voor. Maar goed om te horen dat dat nu weer in orde is.

20 augustus 2017 om 19:58

9 goals uit corners in de laatste 10 wedstrijden geloof ik, dus dat is wel echt een wapen van PSV hoor. Blijkbaar toch heel moeilijk te verdedigen.

Aanvallend doen we het goed maar op het moment dat onze verdediging aan de bal komt of onder druk word gezet is het niet om aan te gluren. Enkel Arias is voor mij een zekerheidje achterin. Hopelijk komt die gozer van HSV snel want Paal hoort absoluut niet LB.

20 augustus 2017 om 18:47

Vond Paal eigenlijk prima spelen hoor, eerst kwartier paar keer gepasseerd maar daarna eigenlijk niet meer in de problemen gekomen.
Een aanvallend ook paar keer goed, maar het is geen back natuurlijk nee.
Tegen een goede ploeg moet er wel echt iemand staat die ook kan verdedigen.

Edit: lees dat het hij de meeste balveroveringen heeft en het hoogste percentage van zijn duels heeft gewonnen van alle Psvers, toch niet slecht.

20 augustus 2017 om 19:22

Hij hoort niet op die positie en dat merk je aan alles. Heb het idee dat daardoor het centrum ook steeds onrustiger word. Er moet gewoon een goede linksback bij komen en nog een goede centrum verdediger.

20 augustus 2017 om 20:21

Ja tuurlijk zie je dat wel. Maar heb wel het idee dat hij zich verder kan ontwikkelen daar. Nieuwe linksback komt er zeker, maar als back up kan Paal wel vind ik hoor.

20 augustus 2017 om 20:31

Maar wil hij dat zelf wel? denk dat hij het nu accepteert omdat hij blij is dat hij minuten mag maken in PSV 1. Maar hij zal gewoon voor zijn eigen positie willen gaan en dat is dus geen LB. Brenet zie ik niet als back-up dus na mijn mening moeten er wel 2 backs bij komen. Of je moet luckassen als back willen inzetten maar die zie ik zelf liever in het centrum. Stel je voor dat we met Paal als back tegen Ajax of Feyenoord moeten, dat gaat een wanvertoning worden. Hij doet wel zijn best en k vind het mooi dat hij het probeert maar het gaat hem gewoon echt niet worden. Had hij zich daar 5 jaar geleden op gericht dan was hij misschien wel een goede back geworden maar dat is hij gewoon niet

20 augustus 2017 om 20:42

Op zijn eigen positie komt hij tekort en gaat hij nooit doorbreken. Dus denk best dat hij dat wil ja. Als je verdedigend echt degelijkheid wil kun je daar ook nog altijd de Wijs neerzetten. Ik vind het een beetje geldverspilling om te gaan investeren in back ups, dan nog liever een extra CV er bij.

Maar Sinkgraven heeft zich toch ook nog prima ontwikkeld als back dus denk dat Paal dat ook wel kan hoor.

Ik was na de penalty even bang voor het 1-1 scenario, maar uiteindelijk is het nog vrij eenvoudig gegaan. Lozano lijkt zijn plekje gevonden te hebben. Ook fijn dat Bergwijn aan zijn rendement begint te werken. Wat wel te constateren valt is dat veel van onze verdedigers niet bepaald wendbaar zijn, waardoor je bij elke snelle tegenspeler het risico loopt op het uitlokken van penalties.

20 augustus 2017 om 18:56

Ja nou ja penalty is vooral onhandig, al heeft Luckassen wel nog te veel van zulke momenten.
Je kunt hier eventueel een penalty voor geven, maar het vervelende is dat je nu al met zekerheid kan zeggen dat er nog zeker 5 momenten komen dit seizoen waar een Psver zo verdedigd wordt en waar dan geen penalty voor komt.

20 augustus 2017 om 19:12

Ja, maar dat komt mijn inziens dus vooral doordat ze de wendbaarheid/snelheid missen om snelle spelers af te stoppen, dus wordt het onderuit duwen/schoffelen en hopen dat er geen penalty uit voort komt.

20 augustus 2017 om 20:00

Snelheid heeft zeker Isimat wel hoor, maar zeker Luckassen is vaak nog te onrustig.
Sowieso oogt het vaak nog wel onrustig achterin bij Psv, maar goed dat is ook niet zo gek als je naar de samenstelling kijkt.

Ik las vele comments dat PSV niks zou zijn dit jaar en dat ze blij mogen zijn met plek 3. Maar toch hebben we 2 goede overwinningen geboekt nu en overtuigen we meer dan Feyenoord en Ajax. Zo zie je maar dat je niet te vroeg conclusies moet trekken. Tot nu toe is PSV favoriet nummer 1.

20 augustus 2017 om 18:43

Heb je psv ook zien verdedigen dan?

Waarschijnlijk niet...

Ik denk dat jouw conclusie ook wat vroeg is, na een zeer matige pot tegen az en een redelijke tegen nac

20 augustus 2017 om 18:49

Het zag er wat onrustig uit, maar hoeveel kansen heeft NAC nu echt gehad?
Volgens mij eigenlijk geen enkele echt uitgespeelde kans hoor en dadelijk met een echte linksback zal het allemaal wat stabieler worden.

20 augustus 2017 om 18:51

Klopt ik heb de wedstrijd niet kunnen zien, maar die tegen AZ heb ik gezien en ik snap niet hoe je dat matig kon vinden maar oke. Verdedigend is het niet heel goed nee, maar er komt sws een LB nog bij. Het middenveld en aanval staat gewoon als een huis en is misschien wel de beste van de Eredivisie. 7 doelpunten in 2 wedstrijden is niet niks. Maar goed we gaan het zien de komende weken, maar je kan niet ontkennen dat er veel te negatief gepraat wordt over PSV wat onterecht is.

20 augustus 2017 om 18:52

Ik vond dat het wel meeviel. Soms wat onwennig, maar ik vond het geen open huis. In de eredivisie is dit genoeg en achterin is het zeker niet minder dan bij bijvoorbeeld Ajax.

20 augustus 2017 om 18:57

De waan van de dag heerst.

Zowel negatief (paar weken terug) als positief (nu)

Het zal ergens in het midden zitten!

20 augustus 2017 om 21:51

Exact en als je PSV, Feyenoord of Ajax bent doe je dan zeker mee voor de titel. Utrecht als outsider dit seizoen.

20 augustus 2017 om 22:05

Ja ben ook benieuwd naar Utrecht ja. PSV moet over een maand als eerst van de top 3 tegen Utrecht. Die hebben na komende weekend (Roda thuis) sowieso een pittige serie. Heerenveen uit, Feyenoord thuis en dan Utrecht uit.

20 augustus 2017 om 18:45

We hebben gewoon vooral op het middenveld en aanvallend een team met heel veel potentie. Snap ook eigenlijk nog steeds niks van hoe we vooral thuis tegen Osijek niet thuis gaven. Lijkt me dat als we die wedstrijd nu zouden spelen we gewoon met een nulletje of drie winnen.

20 augustus 2017 om 19:01

Inderdaad. Het helpt ook niet echt wanneer je als club moet aantreden tegen een club die al wat wedstrijden voor het echie heeft gespeeld, terwijl het voor jezelf de eerste echte wedstrijden zijn.

20 augustus 2017 om 18:52

Voor jou misschien ja, maar dat is omdat je er fan van bent. Ik durf eerlijk gezegd nog geen favoriet te noemen, de tijd zal het leren, bij Feyenoord is het spel nog niet best maar bij Ajax en PSV rommelt het meer. Ik denk dat het een leuk seizoen gaat worden met de top 3, waarin wie Europees speelt nadelig kan zijn.

20 augustus 2017 om 19:16

Ja klopt, het zal zeker schelen dat PSV en waarschijnlijk Ajax geen Europees gaan spelen. Europees voetbal zorgt standaard voor puntverlies eigenlijk

20 augustus 2017 om 19:05

PSV staat in ieder geval boven Feyenoord en Ajax. Met fatsoenlijke scheidsrechters had PSV zelfs bovenaan gestaan.
Had ik twee weken geleden niet verwacht.

20 augustus 2017 om 20:11

Mr Garrison alleen in jou kleine wereld staat PSV altijd op 1. Feyenoord was niet veel maar wel gewonnen. Ajax heeft Groningen 92 minuten bij de strot gegrepen en heel aantrekkelijk gespeeld. Isimat en luckassen vs De Ligt en Viergever we zullen zien.

20 augustus 2017 om 21:43

Ja en vorige week nog verloren van Heracles en deze week van Rosenborg. Of zijn de Ajacieden alweer tevreden door met 3-1 van Groningen te winnen? Ik denk dat de verdediging van Ajax en PSV gelijkwaardig zijn en allebei niet al te best. Veel matige verdedigers bij beide clubs. Alleen Arias en Veltman vind ik bij beide clubs goed, de rest is matig.

20 augustus 2017 om 21:40

Helemaal gelijk, maar natuurlijk wil niemand dit toegeven want zo zijn nederlanders zoals jij en ik nu eeenmaal. We zien wel wie er dit jaar met de schaal vandoor gaat maar ik zie PSV als kanshebber iniedergeval.

Mooie overwinning zeker na de tegenslag van de makkelijk gegeven penalty hebben we ons goed hersteld na rust. Echt heerlijk dat we een speler als Lozano binnen hebben weten te halen.

Beetje geflatteerd, maar als je vier keer scoort verdien je wel om te winnen. Van Ginkel lijkt mij ook wel de terechte aanvoerder van dit team, neemt ze echt op sleeptouw en ging gewoon door wat hij daarvoor ook al deed, doelpunten maken. Zijn gemiddelde is volgens mij niet veel minder die van elke goede Eredivisie spits van de laatste 5 jaar.

20 augustus 2017 om 18:52

Ik vond van Ginkel eerlijk gezegd echt een enorme ruk wedstrijd spelen hoor.
Hij knikt die bal prima binnen, maar dat was zo ongeveer de eerste bal die hij goed raakte.
Zeker in de eerste helft had hij te veel balverlies en te veel domme overtredingen, sowieso duurt het vaak te lang hij moet sneller spelen.

Uiteraard is het wel een kracht van hem dat hij weer zo'n beslissende goal maakt.

20 augustus 2017 om 19:06

Haha precies, als er één speler rijp was voor een wissel was het van Ginkel. Alleen op het moment dat je denkt nu kan het niet meer kopt ie net de bal er netjes in.

Yes goeie overwinning tegen toch wel een angstgegner. Leuk ook dat Bergwijn vandaag een goal en assist had. Zo zie je maar geef die jongen het vertrouwen dan komt het rendement vanzelf. Hendrix speelde verder ook een goede wedstrijd en leuk dat dat werd bekroond met een doelpunt!
De spitspositie blijft wel echt moeilijk. Locadia heeft het moeilijk en dan vandaag heeft Luuk weer een assist. Laat ze maar lekker strijden om die plek dan moet het vanzelf goedkomen!

Blijft wel erg jammer dat we die Osijek wedstrijden niet meer kunnen herstellen. Denk dat als we nu tegen ze zouden spelen we in ieder geval thuis gewoon zouden winnen. Die wedstrijden waren gewoon te vroeg in het seizoen.

20 augustus 2017 om 20:43

Vind beiden niet goed genoeg momenteel voor de spits positie. Snap niet waarom Lammers niet een paar wedstrijden in de spits mag spelen. Desnoods moet Brands maar een nieuwe spits halen.

Mooie uitoverwinning geboekt! NAC kende een sterke openingsfase maar naarmate de tijd vorderde kwam PSV wat meer in het spel. En Chucky! Wat een geweldige aanwinst is dit. Het is nu al momenteel de beste buitenspeler van de eredivisie naar mijn mening. PSV heeft goud in handen met hem. In twee wedstrijden toch weer 2 goals en een assist. En Bergwijn maakt ook eindelijk eens een doelpunt. Mooi voor die jongen. Dat is toch zijn grootste minpunt: zijn gebrek aan goals (rendement) omdat hij niet goed met zijn kansen omgaat. Als hij hieraan werkt en zijn effectiviteit verbetert heeft PSV ook met hem goud in handen denk ik.

Verder is het voor mij duidelijk geworden dat een linksback prioriteit nummer een is qua aanwinsten. Ondanks het feit dat Paal tot nu toe deze positie redelijk invult is een versterking toch broodnodig. Rik Elfrink gaf onlangs aan dat Santos weer meetraint met de selectie van Hsv. Ik hoop dat dit niet te lang duurt anders zul je toch echt moeten doorschakelen als PSV zijnde.

20 augustus 2017 om 19:38

Chucky had zeker een mooie goal in huis maar verder vond ik hem weinig opvallen voorin. Met name Bergwijn speelde sterk, Net als Ginkel en Hendrix op het middenveld. Locadia vond ik voorin maar matig, je merkte dat je met de Jong meer een aanspeelpunt hebt. Verder moet er achterin nog wel minimaal 1 versterking bij, en mocht PSV 10 miljoen krijgen voor Isimat dan moet je dat direct doen, voor dat bedrag zou je echt wel een betere vervanger kunnen halen.

Tuurlijk doen wij dit jaar gewoon mee. Wel moet er nog wat achterin gebeuren maar ik verwacht dat wij dit jaar gewoon voor de titel gaan. Geen Europees voetbal is natuurlijk ook wel een klein voordeel als je voor de titel wilt gaan. We hebben een jong talentvolteam wat alleen maar beter kan worden dit jaar.

Ik wil even stilstaan bij Steven Bergwijns wedstrijd. Die jongem heeft zich echt goed ontwikkelt zeg jezus. Vorig jaar was hij echt lange tijd onstuimig en miste hij de rust in zijn spel. Iedereen riep echter dat hij meer speeltijd moest krijgen en dat Cocu niets met hem aandurfde blablabla. Cocu heeft zijn gelijk gekregen; Steven was nog niet klaar voor het grote werk. Hij is rustig gebracht vorig jaar en dit jaar kan hij een belangrijke speler voor ons worden. Chapeau Philip en Steven!

20 augustus 2017 om 18:46

Iets te snel getypt. Verbetering: Die jongen heeft zich echt goed ontwikkeld zeg, jezus.

20 augustus 2017 om 18:59

Hij had ook niet echt het geluk dat PSV totaal niet draaide en je Luuk de Jong niet kon aanspelen omdat de bal toch twee meter van zijn voet springt. Bergwijn moet je ook niet vast aan de zijkant plakken. Gewoon lekker de vrijheid geven. Ik vond hem in de spits bij Jong PSV soms heerlijk spelen.

20 augustus 2017 om 19:09

Klopt, maar zijn acties liepen ook gewoon vaak niet lekker en hea maakte te weinig kansen af. Zo eerlijk moet je ook zijn. In de spits bij Jong speelde hij soms echt heerlijk ja, hij is echter niet echt een spits vind ik. Op de flank heeft hij een bredere toekomst in het verschiet liggen.

20 augustus 2017 om 19:39

Je hebt gelijk hoor. Natuurlijk lag het ook aan hemzelf. Ik doelde meer op zijn acties die hij in de spits had als hij zich liet inzakken, dat makkelijk wegdraaien bij die slomere verdedigers/middenvelders en dan voor een ander of zichzelf iets creëeren. Als die vast op de flanken staat vind ik hem een beetje te voorspelbaar en vind hem persoonlijk niet echt heel snel. Hij heeft nu meer vrijheid en dat is echt veel beter dan vorig jaar imo.

20 augustus 2017 om 19:40

Ja dat is ook een voordeel van Locadia in de spits, veel meer positiewisselingen mogelijk.

Terechte overwinning voor PSV tegen 12 man, want wat stond Van Boekel raar te fluiten in het nadeel van Psv.
Weer een onterechte penalty tegen. Zelf geen penalty meekrijgen. Vloet die met rood eraf had gemoeten. Wel zorgwekkend. Vorige week ook al. Dat moet niet wekelijks het geval gaan worden, want dan leidt het vanzelf tot onterecht puntverlies.

Blij met de 3 punten, lekker dat je in de 2e helft er nog 3 maakt. Scorend vermogen is daar.

Er moet nog wel een hoop gebeuren. Middenveld zag er deze keer wel stuk beter uit dan vorig week. Lozano en Bergwijn worden beter en beter. Met name Bergwijn. Eindelijk een goal en ook een assist. Dikke prima. Spitspositie wordt nu wel moeilijk voor Phillip. Locadia was wat ongelukkig vandaag, en De Jong viel prima in met een assist op Hendrix.

We zijn er nog lang niet. Het is wel duidelijk dat er wat moet gebeuren in de verdediging. Paal deed zijn best, maar het is geen linksback en was vandaag ook minder. Isimat op LCV heb ik geen vertrouwen in. Luckassen op RCV beviel me wel en Arias speelde zoals altijd een mooie 8,5.

Met alle respect. PSV heeft maar een echt goede voetballer en dat is van Ginkel. Misschien dat Lozano nog in de buurt gaat komen. Ze scoren nu wel, dat is al iets.het neemt niet weg dat er nog heel veel werk moet gebeuren in Eindhoven. Scorebordjournalistiek...

20 augustus 2017 om 18:56

Scorebordjournalistiek? NAC heeft geen kans gehad, scoren uit een twijfelachtige penalty.

20 augustus 2017 om 19:18

Overduidelijke penalty, je ziet dat hij hij het shirt van die NAC speler twee seconden lang vast heeft. Dom van Luckassen.

20 augustus 2017 om 19:41

Je kunt hem geven ja al gebruikt Ambrose net zo goed zijn armen, maar weet nu al dat bij de komende 10 gelijksoortige momenten hij vaak niet gegeven wordt en dat is frustrerend.

20 augustus 2017 om 20:03

Ik ben dan benieuwd wat jij vond van het moment met Locadia? Ook een penalty denk ik dan?

Het was tussen Luckassen en Ambrose gewoon een duel en Ambrose glijdt weg en bedenkt zich geen moment en trekt de knietjes in en klaar.

20 augustus 2017 om 19:05

Ik vind Ginkel juist een hele beperkte voetballer. Alleen als je zeker als middenvelder zo veel scoort als hij doet dan kun je er weinig van zeggen.

20 augustus 2017 om 20:04

Ik heb/had dat weer met Klaassen, maar ik vind van Ginkel degelijk en hij maakt hele belangrijke goals.

Ik moet zeggen PSV heeft mij vanmiddag echt verrast, NAC Breda is uit altijd al een obstakel geweest om doorheen te komen maar je merkt ook dat spelers zoals Pereiro, Lozano, Hendrix, Bergwijn en Van Ginkel echt zijn kwaliteiten beginnen te tonen. Vooral Lozano voelt echt als een goede aankoop, wanneer had PSV laatst een vleugelaanvaller die er 2 maakt, rendement heeft en tegelijkertijd snelheid heeft in de laatste 3 jaar? Mertens flopte, Reis flopte, Narsingh flopte etc. Misschien Depay maar die was van de jeugd dus dat telt niet, verder vond ik dat Luuk de Jong het vandaag fantastisch deed als invaller, stond altijd als een rots voor de tegenstander zorgde voor goede passes en je merkte ook echt dat hij liever zijn team helpt aan een goal dan dat hij zelf voor zijn eigen winst gaat. Zoet keepte vandaag ook weer goed, goede inkomende actie waardoor hij de bal op tijd weg weet te knallen. Maar jongens de verdediging kom op zeg, Isimat-Mirin notabene een fransman die moet praten met een nederlandse verdediger. Dat is toch geen communicatie, verder snap ik nogsteeds niet van Cocu dat hij uberhaupt voor Paal gaat, zet daar dan De Wijs neer, ik bedoel hij is geen linksback maar wel een verdediger.

Verder over NAC Breda, chapeau goede inzet, veel strijdlust en vooral heel goed gepasst. Het viel me echt op dat NAC heerlijk rond tikte en zo in kleine ruimtes eruit komt. En ook Ambrose is een geweldige beer van jawelste. Echt zo'n lukaku type. Heel erg sterk aan de bal je merkte ook echt dat de verdedigers van mijn cluppie er moeite mee hadden. Verder hoop ik met alles dat Arias niet weg gaat. Arias is momenteel de beste rechtsachter die wij hebben gehad in de laatste 5 jaar. Gastjes zoals Manolev en Brenet waren absoluut een ramp. Dus laat hem alsjeblieft niet gaan want geloof me bij Chelsea gaat Arias sowiezo naar de bank want hun hebben een prima rechtsback. En ik vind dat Swansea ook hem als wissel gaat behandelen, want ze hebben wel een goede rechtsback die beter past dan Arias. Kortom PSV goed gedaan, ben blij dat die 4 goals gemaakt zijn en ik kijk met een positieve blik naar de komende wedstrijden!

20 augustus 2017 om 19:02

Oh en hoe kan ik Wiljan Vloet vergeten? Die jongen kreeg zoveel kansen bij PSV slaagte niet en dan maar bij je nieuwe club je oude teamgenoot/vriend kapot trappen? Sorry maar dat is dieptriest en verder schaam ik me weer kapot aan van Boekel, allereerst geen kaart voor dat?! serieus? dat moest fucking donker rood zijn. Verder aantal terrechte penalty's afgefloten maarja het maakt uiteindelijk niet uit maar willen wij ooit verder komen in het internationale voetbal dan moeten die scheidsrechters beter zijn werk doen voor het geld dat ze krijgen tsss..

20 augustus 2017 om 19:10

Haha ik heb je hele verhaal niet gelezen, maar hoe kan je nou zeggen dat Dries Mertens flopte. Zou toch even de statistieken erbij pakken, want Mertens heeft in 2 seizoenen ruim 40 goals gemaakt in alle competities. Als dat geen rendement is dan weet ik het ook niet.

20 augustus 2017 om 19:25

Dat dacht ik dus ook... Als je Mertens een flop noemt bij PSV dan snap je het spelletje volgens mij niet helemaal...

20 augustus 2017 om 19:20

Wat een onzin! Mertens geflopt? Als je dit zegt dan heb je Mertens geen minuut in het PSV shirt zien spelen. In 88 wedstrijden 45 goals en 44 assists zijn uitzonderlijke statistieken voor een buitenspeler bij PSV! Reis is ook niet helemaal geflopt als die jongen zijn kruisbanden niet afgescheurd was hij doorgebroken want hij deed het al heel goed. En de Wijs linksback nou die jongen is daar veel te traag voor en Paal doet het uitstekend!

20 augustus 2017 om 19:38

Oke misschien was ik te negatief, maar waarom zet je een aanvallende middenvelder in de verdediging? dat is hetzelfde als een spits als keeper? Kan je net zo goed een snelle aanvaller in de linksback positie zetten. Maar ik geef toe Mertens en Reis zijn niet echt geflopt. Dat waren gewoon de eerste namen die bij mij opkwamen dus neem mijn mening met een korreltje zout.

20 augustus 2017 om 19:43

Paal speelde gewoon prima vandaag hoor, meeste onderscheppingen en hoogste percentage gewonnen duels bij PSV.

20 augustus 2017 om 19:54

Nee dat is niet hetzelfde als een spits in de goal. Paal is een sterke snelle jongen die overal op het middenveld kan spelen en ook voorin. Die jongen kan bij een aanvallend team als PSV makkelijk als back spelen en vandaag is hij nauwelijks in de problemen geweest.

20 augustus 2017 om 19:22

Gianny6:

"mertens flopte, Reis flopte, Narsingh flopte etc."

Mertens geflopt? Hoe kom je daar nou bij? 45 Goals en 43 assists in twee seizoenen! En Reis zou ik ook geen flop noemen. Die was in bloedvorm, totdat hij een horrorblessure opliep.

Goede overwinning van PSV, maar de slechtste man op het veld was: van Boekel. Wat een sukkel, geeft een zeeeer dubieuze strafschop aan NAC en ziet een donkerrode kaart voor Vloet (van NAC) niet... PSV zou echt baat hebben bij een videoref...

Het enige wat NAC nog meer verdiende was een rode kaart en een pingel tegen. Verder hebben ze vooral teveel gekregen deze wedstrijd.

Heb alleen de laatste half uur gezien en wat ik daar heb gezien zag er goed uit. NAC speelde gedurfd en de supporters maakten er een happening van. Enigde die onvoldoende scoorde was Vloet (wat een overtreding) en de scheids, die dat over het oog ziet en een makkelijke penalty geeft.

PSV is erg lucky met Chucky. Wat een fenomeen in wording is hij. Hij speelde vandaag een mindere wedstrijd, maar toch een goal en assist. Het gemak waarmee hij vandaag de 1-3 maakte. Geweldig.

Nette overwinning van Psv. NAC uit is meestal lastig. Dat leek vandaag ook weer het geval te worden dankzij Pol Van Boekel. Gelukkig toonde PSV veerkracht en klasse.

De eerste helft was erg zwak, met name het begin van de wedstrijd. Dat Nac gelijk kwam was deels een arbitrale dwaling en deels te danken aan lomp verdedigen van Luckassen. De tweede helft heeft Psv zich uitstekend herpakt. Vanaf minuut zestig was het voetbal zelfs goed te noemen. Psv vond makkelijk de vrije man en was sterk in combinaties. Dat resulteerde in mooie goals van onder andere Lozano en Hendrix. Er is nog wel ruimte voor verbetering. Ten eerste versterking van de achterhoede. Paal doet het leuk maar is een gemaakte back. Isimat en Luckassen zijn totaal niet complementair aan elkaar. Heel matig duo. Met name Isimat komt uiteindelijk toch tekort. Zou heel gelukkig zijn met zowel een linksback als een linker centrale verdediger.

PSV gaat geen kampioen worden. Eerste uur bijna niks weten te creëren tegen een laagvlieger. Uiteindelijk beslissen ze het met 2 corners, waarna bij NAC de koppies gaan hangen en de pijp leeg is. Dan komt NAC overal een stap te laat en loopt het wel bij Psv.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren