Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Eerst waren De Vrij en Martins Indi nog nergens, nu willen de grote clubs ze’

Laatste update:

Nederland is al land maar klein, maar bewees in het verleden al vaak dat het een serieuze rol speelt in het internationale voetbal. Oranje bereikte drie WK-finales en won in 1988 het EK. Johan Neeskens, die in 1974 en 1978 naast de wereldtitel greep, duidt in de Zwitserse media het bescheiden succes van Nederland. Het heeft vooral met moed en lef te maken, vindt hij.

/

In gesprek met de Neue Zürcher Zeitung krijgt Neeskens de vraag voorgelegd of Nederland ‘dankjewel’ moet zeggen richting Ronald Koeman en Wim Jansen. Mede dankzij hen braken er immers veel talenten door bij Feyenoord, dat hofleverancier is van het huidige Nederlands elftal. Neeskens antwoordt ten dele bevestigend. “In Nederland houden veel clubs zich intensief bezig met de jeugdopleiding.”

“Dat is al jaren zo en het gebeurt ook in Amsterdam en Eindhoven”, benadrukt hij. “Maar nu zien we tijdens het WK inderdaad dat Koeman en Jansen bij Feyenoord ook talenten hebben ingepast. De goede prestaties van Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi en Daryl Janmaat zijn ergens wel een verrassing. Ze hebben immers geen internationale ervaring, alles is nieuw voor hen. Nederland heeft waarschijnlijk de jongste WK-defensie. Ron Vlaar is met 29 jaar ouder, maar De Vrij en Martins Indi zijn pas 22 jaar.”

“Zij waren voor het WK nog nergens, maar de grote clubs zitten nu achter hen beiden aan”, weet Neeskens. Op de vraag of hij denkt dat De Vrij en Martins Indi nu weggaan uit de Eredivisie en of het moment voor een transfer al daar is, zegt hij: “Voor de een is het goed, voor de ander wat minder. Als je op je 22e naar het buitenland gaat, moet je daar tot de besten behoren, een goede trainer hebben en wat geluk. Anders heeft het geen zin. Ik was 18 toen ik bij Ajax kwam en 23 toen ik naar Barcelona ging. Dat is een groot verschil. Maar het gaat er vooral om dat je de concurrentie aankunt.”

Wie is het meest klaar voor een transfer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou ik vind ze ook nog niet echt uitblinken dat je zeg van woow dat worden 'top verdedigers', maar ze doen het voorlopig beter dan verwacht, ik mis nog het echte killer instinct bij BMI en De Vrij.

23 juni 2014 om 11:47

Slechte ontvangst op je tv op de carabbien?

Je zou eens voor de lol een kladje moeten pakken en opschrijven hoeveel correcte charges ze uitvoeren en hoeveel passes worden afgeleverd in tegenoverstelling van andere verdedigers van de landen die meedoen.

23 juni 2014 om 11:51

Het inschatten van een speler doe je niet door te turven.

23 juni 2014 om 12:00

Ja want spelers worden met name ook op gevoel gekocht niet op statistieken.

23 juni 2014 om 12:05

Misschien zit je baard voor je ogen, maar de verdediging is nog niet van heel hoog niveau. Laten we zeggen solide momenteel. Bmi, leverde veel ballen in tegen de wedstrijd Spanje - Nederland. Verder ook niet geweldig tegen Australië, maar goed hij is verdedigd nog redelijk en daar staat hij voor. Dan heb ik het nog niet over De Vrij gehad, en die liet weer zien dat hij nog steeds dezelfde fouten maakt als bij Feyenoord en dan doel ik op Cahil die hij veel te veel ruimte geeft, die had Vlaar nooit zoveel weggeven en op die blinde charge in het strafschop gebied waarbij Spanje een penal kreeg. Terecht of onterecht, daar gaat het mij niet om, je weet gewoon dat het teveel risico is. Toch doet hij dat, wat hij een aantal keren in de competitie ook deed bij Feyenoord. Die leert dat nooit af heb ik het idee.

Blind met een perfecte wedstrijd tegen Spanje, tot de belabberde wedstrijd tegen Australië, zoals ik hem weer van ouds ken. Maargoed ik ben te kritisch op de verdediging, laten we hopen dat ik maar een azijn zeiker ben die meteen met de mond gesnoerd wordt met de wedstrijd tegen chilie...

23 juni 2014 om 12:05

Toch is het opvallend dat de Nederlandse defensie relatief weinig weggeeft. Tegen Australie ging het ff minder, maar over het algemeen staat het vrij solide achterin. Andere toplanden krijgen het niet voor elkaar om op het goede moment de weg naar de goal dicht te houden. Zolang je geen cruciale tegengoals krijgt en verliest doe je het goed als verdediger.

23 juni 2014 om 12:08

Tegen Australie had de Vrij zeker moeten ingrijpen dat ben ik helemaal met je eens. Die ´charge´ was echt niet blind. Het was om de bal te blokkeren, waarna Janmaat het kon overnemen. Dat de scheids een blinde kip was en een penal weggeeft is niet zijn schuld. Het was de beste optie om een goal te voorkomen. De Vrij is wat zenuwachtig. Als hij de schroom van zich af voetbalt, bijvoorbeeld door de 0 te houden, gaat hij een stuk beter voetballen. Qua talent steekt hij ver boven BMI en Veltman uit. Zelden zo veel inzicht gezien bij een verdediger.

23 juni 2014 om 12:36

Ik heb het idee dat ik niet met jou over goede verdedigers in discussie hoef te gaan over een goede verdediging aangezien je de scout bent van Manolev!
Kan wel zien dat jij ook een gevoelsmens bent.

Ik meen dat jij al vaker de mond bent gesnoerd net als vele hier.
Je bent te kortzichtig als je het afdoet aan de spelers als het over het dwaalspel tegen Australie gaat.
Wat betreft jou analyse over de Vrij is incorrect wat hij deed was de enige en juiste optie jammer dat de speler die tegen over hem stond nog iets wat meer professioneel is ook als het geld om een penal te versieren!

23 juni 2014 om 12:38

Feye88

Ach gelijk heb je ook wel, geen blinde charge maar zeker ook geen slimme. Kijk zonder alle gekkigheid, al die scheidsrechters krijgen voor de wedstrijden een pilletje, daarom staan ze allemaal zo strak op dat veld. Als er ook maar iets gebeurd in het strafschop gebied als een gek loopje verkeerd springen of misschien een scheet laten in de buurt van de bal en je krijgt alweer een penal tegen. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn. Kijk naar Janmaat, die had beter zijn armen thuis kunnen laten. Je kan je moet gewoon uitkijken, zeker tijdens dit Wk worden er penels gegeven als dat warme broodjes over de toonbank gaan. Daarom moet je de scheidsrechters niet in verleiding brengen.

Gewoon belachelijk, maar inderdaad de vrij vindt ik onzeker ogen. Maar op een of andere manier lijkt dat altijd zo. Dat moet er echt uit. Hij moet gewoon z' n haren afscheren en een baart laten staan, dan hebben spelers ook gewoon sneller schrik voor zo'n kerel.

23 juni 2014 om 12:48

De Vrij had kunnen ingrijpen maar het was gewoon een wereldgoal van Cahill.

23 juni 2014 om 13:11

Meneerbaard87

Oh en met die reden denk je dat je recht van spreken hebt betreft deze discussie? Nou om deel te nemen in de malaise: volgends mij groeit jou baard in tegengestelde richting en staat er momenteel een heg voor je ogen, begrijpelijk wat iedereen ziet op basis van deze Wk wedstrijden dat De vrij en BMI nog niks speciaals hebben laten zijn om in de belangstelling te staan van de grotere clubs.

Natuurlijk wil ik daar niet mee zeggen dat ze niet getransfereerd worden, of dat ze het niet verdienen. Dat is weer een ander verhaal.

23 juni 2014 om 13:18

Meneerbaard misschien moet je eens je baard afsnijden dan word je wat slimmer Als De Vrij en BMI zo top waren zoals jij hier beweerd dan hadden de 'topclubs' al interesse getoond, ik heb nog nergens gelezen dat een Bayern munchen, Barcelona of een Real Madrid interesse hebben in deze 2 verdedigers blijkbaar zijn deze topclubs het toch met me eens raar he? De Vrij gaat waarschijnlijk naar Lazio en BMI misschien naar Porto dat zijn naar mening subtop clubs, Lazio is naar mijn mening niet eens beter dan Ajax, voortaan eerst nadenken voordat je onzin typt hier want je denk overal gelijk op te hebben maar iedereen heeft zijn eigen mening

23 juni 2014 om 13:36

Vergeet niet dat die jongens pas 22 zijn. Na een paar jaar subtop kunnen ze altijd nog naar clubs als Real of bayern. Denk dat ze daar inderdaad nog niet klaar voor zijn, maar enige jaren ervaring in het buitenland zou hun moeten doen groeien.

23 juni 2014 om 13:57

@pprins

Dat begrijp ik ook wel, maar meneerbaard doet gelijk alsof het de beste/top verdedigers van het WK zijn, De vrij plus BMI moeten nog veel leren, het zijn zeer zeker nog geen Mangala, Kompany of Thiago Silva, verre van dat zelfs.

23 juni 2014 om 14:38

Maar maar..
Nee ik doe ze niet beter voor komen dan ze zijn staat nergens geschreven of wel?
Het geen waar ik op reageer is dat jij ze te kort doet en dat is wat ik aankaarten en niets anders. Wat jij zij was onjuist! (in mijn ogen)

Maar?! na de opmerking baard afscheren dan word je slimmer weet ik al genoeg het is nog niet eens kinderachtig daar zou ik mijn eigen jongsten mee onderdoen het is apart, niet grappig en zeer dom.

23 juni 2014 om 14:48

@wieweet

nee juist niet dat is ook direct wat er boven aan geschreven staat of niet?

nee, juist wel ze maken een zeer solide indruk(zijn jou eigen woorden)
en volgens mij is dat nou juist wat men zoekt in een verdediger!
niet half kwakkelend niet halfbakken ze hebben laten zien aan de mensen dat ze tegen de best voetballende ploeg van de laatste 10 jaar er staan als volwassen en volleerd voetballer en dat geld voor hen alle.
En ook tegen Australie hebben ze laten zien dat ze niet hun hoofden laten hangen maar doorpakken. Dit is ook waarom ze begeerd worden ze geven niet op zelfs dat is niet gevoelsmatig dat is zichtbaar.

Leverde bmi veel ballen in? ja. leverde ze de bal meer bij hem in? ja..
zonder positieve criteria geen negatieve zou je moeten weten als scout zijnde?!

En nogmaals herhaal ik.: deze spelers zijn nog niet de top maar ze doen niet onder aan de top.
Speler worden niet gevoelsmatig gekocht voor miljoenen!
statistieken maken uit welke speler toekomst heeft of niet!
Daarom worden ze gehaald. door een topclub of een subtopclub.
is niet het verhaal.
Jullie doen de spelers statistisch gewijs te kort..

23 juni 2014 om 16:10

meneerbaard87

Kom op. Jij snapt er echt niks van. De hele verdediging van Oranje is zeer middelmatig. BMI en de Vrij staan erin omdat we niks beters hebben. Ze zitten ook niet onder de top.
Met veel geluk en de voorhoede die wel tot de top hoort, staan we 1e in de groep.

23 juni 2014 om 19:02

@arepa.

Zou jij me er even op willen wijzen waar heb ik beweert dat de spelers niet of wel middelmatig zijn?

succes en vriendelijk bedankt.

23 juni 2014 om 11:54

ik vond de Vrij verre van goed, verdedigt te vaak als een jongedame...janmaat speelt heel aardig en is zeker de beste optie op zijn positie en bmi speelt ook aardig, zie hem nog liever dan bijvoorbeeld Veltman

voor de Vrij (arsenal) en bmi was toch allang interesse vanuit het buitenland?

23 juni 2014 om 11:59

Daar ben ik het mee eens, je houdt steeds weer je hart vast.

Ik vrees ook dat ze het niet gaan maken in het buitenland, hooguit bij degradatie clubs zoals vlaar ook doet.
Maar dan moeten ze wel nu weg. Nu is hun enige kans, normaal wordt er nooit internationaal gespeeld door deze jongens, dus dit is de enige keer dat ze in de schijnwerpers staan.

Dan moet het wel vele malen beter dan nu, maar je weet hoe oppertunistisch de voetbalwereld is. ze hoeven straks maar 1 keertje eens aardig te spelen en dat kan een transfer opleveren.

Daarbij moeten we koeman en/of jansen niet dankbaar zijn. Als we al iemand dankbaar moeten zijn, dan kom je uit bij mensen als Gullit, Peter Bozs en Jorien vd herik. Door hun beleid heeft feyenoord nu eens eigen jeugd. En je ziet het: Eigen jeugd is de oplossing!

Tuurlijk moet het daar nog vele malen beter, maar er is een beginnetje.
structureel bij de top 5 is gewoon voor feyenoord een enorm goed begin en de laatste 3 jaar is het ze toch maar mooi gelukt! En dat met jeugd, ik ben als nederlandse voetbal liefhebber trots op feyenoord. ze doen het voor hun doen fantastisch goed met een 2e en een 3e plaats!

23 juni 2014 om 12:27

Gullit, Jorien v./d Herik???
Sorry maar dan kan niemand je meer serieus nemen, dit zijn de mensen die juist niet met de jeugd wouden werken en alleen maar wouden kopen.

Verder spelen De Vrij en Indi gewoon een behoorlijk niveau vooral gezien hun leeftijd, ik heb diverse zogenaamde top verdedigers zien spelen op dit WK en zag er werkelijk uit als Jupiler niveau. De Vrij en Indi kunnen nog genoeg leren en zullen zeker de (sub)top halen daar ben ik van overtuigd.

En ja de voetbal wereld is opportunistisch dat is zeker waar, Clasie was de Nederlandse Pirlo en werd gelijk met grote clubs in verband gebracht en Blind werd ook gelijk vergeleken met weet ik het wie allemaal en zou gelijk naar Manu gaan.

Verder zitten we al structureel in de top 4 en zullen daar blijven ook, er kan weer geld uitgegeven worden en spelers gaan weer voor een mooi bedrag weg. Fijn dat je trots bent op ons Feyenoord, dat is goed om te horen

23 juni 2014 om 12:36

Ja snap ik justbecause, dat hun alleen kochten.... daarom was je op sterven na dood en moest je eindelijk eens op jeugd overstappen.
Daarom zei ik het

23 juni 2014 om 13:11

Zij zijn medeverantwoordelijk voor onze bijna faillissement, op 2 of 3 maanden na was het over en uit met Feyenoord....dan gaan wij ze toch niet bedanken man!! Mensen als Brard, Verheijen en de legio oud voetballers die er lopen die bedanken we, ook het feit dat deze mensen altijd gewoon zijn blijven doorgaan in plaats van opgeven...zoals jij redeneert moeten we ook de duitsers bedanken voor het bombarderen van Rotterdam anders was het nu allemaal ouwe rotzooi in de stad.

24 juni 2014 om 09:19

@justbecause

Wil je het niet begrijpen of lukt het je gewoon niet?
Ik bedoel hiermee te zeggen dat koeman, jansen en weet ik veel wie niets te danken valt want er was geen andere keus!

Jij gelooft toch zeker niet dat feyenoord anders ook was getransformeerd van koopclub naar opleiden?

Dus die zogenaamde complimenten kunnen de prullenbak in....
Want een andere keuze was er niet...

Dat is hetzelfde als wanneer een vegetarier opgesloten wordt voor een jaar in een slagerij.
Blijft hij bij zijn principes door geen vlees te eten gaat hij dood, dus de enige keuze is in dat geval het eten van vlees om te overleven.

Feyenoord kun alleen maar verkopen en opleiden, anders zou het doodgaan.

Dus nogmaals als er dan al wat bedankjes worden uitgedeeld, kunnen we vd herik bellen omdat ze in een benauwde situatie zijn geduwd door die knurft

Is toch mooi en te bedenken dat deze jongens miljoenen gaan opleveren is mooi voor Feyenoord maar ook goed voor het Nederlandse voetbal het geeft weer dat de echt grootte jongens uit Nederland komen en hier de opleiding ligt voor elk groot voetballer in spe.

23 juni 2014 om 13:58

Klopt,wel grappig Lees hier ergens over internationale ervaring,maar de enige verdediger van bijvoorbeeld België die t goed doet is Kompany de rest is slecht dit Wk en dat zijn de jonge gassies van Feyenoord niet. Pepe schijnt ook aardig wat ervaring te hebben,Wk heeft 5 min geduurd voor m....

de grote clubs willen hun zeker nog niet. Tussenstap is voor beiden nu wel het moment. Lazio lijkt me heel mooi voor de Vrij. Gewoon aan vast houden door hem dan moet van Geel wel zakken met de prijs.
BMI naar een mooie club in Portugal, lijkt me fantastisch voor hem.

De Vrij speelt gewoon echt prima, daar valt weinig op af te dingen. Alleen is het verstandig dat hij een tussenstap neemt in een grote competitie. Engeland of Duitsland moet zijn keuze worden, dat zijn de competities waar het in gebeurd, waar de aandacht op je gevestigd is en waar je je uitstekend kunt door ontwikkelen tot een echte topper.

Van Indi ben ik nog steeds niet echt overtuigd op topniveau, hij maakt nog steeds teveel foutjes vind ik en dat kan niet meer als je hier staat.

Daarnaast vind ik dat Vlaar op dit WK echt laat zien van grote klasse te zijn als pure verdediger. Ik vind hem echt bij de betere verdedigers van het toernooi horen, een echte rots in de branding die de duels niet schroomt en ze vrijwel allemaal wint. Ik zou niet raar opkijken als Vlaar na het WK een grote transfer maakt.

23 juni 2014 om 12:46

De enige Nederlandse speler die naar Duitsland is vertrokken die het echt gemaakt heeft is Van der Vaart. Ja Robben en Makaay, maar die zagen het niet als tussenstap. Als je kijkt naar Brouwers, Braafheid, Ola John, Dost, Elia, Afellay, Babel, Bouhlarouz, Castelen, Bruma, Engelaar, Luuk de Jong.. (en dan vergeet ik er vast nog meer) die kunnen/konden gewoon niet presteren omdat de Bundesliga veel te wisselvallig is. Clubs draaien de ene week wel, de andere week niet. Dan wordt er weer eens een nieuwe trainer aangesteld, met alle gevolgen van dien.

23 juni 2014 om 12:51

Daar heb je gelijk in, maar we moeten daarbij ook niet vergeten dat daar spelers bij zitten die gewoon geen goede clubkeuze gemaakt hebben. Daar staat of valt het succes natuurlijk ook wel bij.
Bovendien waren spelers bij die te vroeg uit NL vertrokken of spelers die de Bundesliga als een uitweg zagen voor een eerder mislukt avontuur in een ander land en/of bij een andere club.

Ik zie de Vrij ook het liefst naar Engeland vertrekken, naar een Everton, een Villa (als opvolger van Vlaar wellicht zelfs..?) of een Newcastle, zou echt geweldig zijn. Alleen is de Bundesliga dat ook, mits je verstandig bent en een goede clubkeuze maakt en niet alleen aan de centen denkt.

23 juni 2014 om 13:16

Vergeet Nigel de Jong niet

De Vrij komt zwaar tekort voor een stap hoger! Verantwoordelijk voor 2 van de 3 tegengoals. Zwaar overschat mannetje. Hij komt nu nog goed over omdat Vlaar voor hem de rommel opruimt.

Nee, laat hem nog maar lekker 2 of 3 jaar bij Feyenoord blijven en daarna verder kijken want momenteel is zijn niveau nog lang niet hoog genoeg

Het ziet er niet altijd even soepel uit, maar als je na twee wedstrijden, waaronder één tegen de wereldkampioen, drie tegengoals hebt geïncasseerd, waarvan twee onterecht toegekende penalty's en één absolute wereldgoal dan doe je het sec gezien niet slecht. Uiteraard is dit geen enkele garantie voor de rest van het toernooi maar ik vind dat onze verdediging het veel beter doet dan werd verwacht. Martins Indi was bij Feyenoord het laatste half jaar behoorlijk uit vorm, maar weet zich toch redelijk te herpakken. Als ik terugdenk aan voorgaande toernooien dan hadden we vaak de keeper die ons een aantal maal erdoorheen sleepte. Nu heb ik Cillessen behoudens de bal van Silva nog niet heel vaak als reddende engel zien optreden en dat is een goed teken. Ik vraag me serieus af of deze verdediging echt zoveel minder is als die van vier jaar geleden en ik denk eigenlijk beter dan die van twee jaar geleden.

Er is geen grote club die op de vrij zit te wachten. Speelde net als de andere verdedigers dramatisch tegen Australië. Verdedigers moeten constant zijn. Leuk tegen spanje maar drama tegen Australië is echt niet genoeg voor een grote club om tot koop over te gaan.

Er gaan echt teveel bullshit transfer berichten rond, maja hoort erbij.

23 juni 2014 om 12:06

Jij mag het dan een Drama hebben gevonden maar ga voor de gein eens op "buitenlandse" sportcites kijken.

zomaar even 2 berichten.
Stefan de Vrij: 6/10

de Vrij was the best of the Dutch defenders on show. But that is not giving him too much of a compliment, because overall, the Dutch were highly shabby in defense. de Vrij was the typical no-nonsense defender making some important clearances and interventions,

Stefan de Vrij 6/10 - Did what he needed to do without being spectacular.

Zijn natuurlijk geen "superscores" maar om het echt "dramatisch" te noemen.
Voordeel van de "buitendlandse sites" is toch wel dat ze zich niet laten leiden door clubliefde.
Dit in tegenstelling tot degene die hier reageren.

23 juni 2014 om 12:09

Heeft niks met clubliefde te maken. Het artikel gaat over de vrij en bmi. Ik noemde de hele verdediging slecht en dat was toch ook zo tegen Australië. Jij kan wel 2 positieve reacties kopieren maar ik kan ook 20 negatieve reacties zoeken en dan jij weer 10 positieve. Schiet natuurlijk niet op.

Nee eerlijk is eerlijk. Tegen Australië was het echt niet goed. Ook blind en janmaat vond ik erg slecht. Nederland had in totaal 28 overtredingen dacht ik. Iedere keer met 2 handen opzichtig in de rug duwen en dan heb ik het nog niet eens over alle ballen die gewoon bij de tegenstander in de voet werden geschoten. Het was gewoon niet best. Maar al eindigen ze in de sub-top prima toch, hoef je je ook niet voor te schamen.

23 juni 2014 om 13:20

Ben het wel met je eens dat het "echt niet goed" was maar in je vorige bericht noemde je het nog "dramatisch" dat vind ik toch wel een nuance verschil.

Ik vind echter dat de schuld niet echt direct bij de "verdedigers lag"
Globaal kan je wel zeggen dat zowel De Jong als De Guzman een betere 2e helft speelden(eigenlijk het hele NL elftal) dan de eerste helft.
Het zal altijd een "kip ei" verhaal worden maar speelde ze beter omdat het achterin beter stond of zag het er achterin beter uit omdat met name De Jong meer ballen/spelers tegenhield op het middenveld?

zullen beide in de toekomst bij de (sub)top van Eu komen, zeer goede verdedigers die nog wel wat moeten leren maar gezien hun leeftijd doen ze het vrij goed. Feyenoord zal aardig kunnen cashen voor deze spelers.

Maar het is niet alleen door Koeman natuurlijk, de jeugdopleiding staat al vanaf 2002 door Stanley Brard, later door Raymond Verheijen verder geperfectioneerd (door andere manier van trainen) dit heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen. De trainers Been, Koeman hebben (noodgedwongen of niet) eindelijk gebruik gemaakt van die jeugdopleiding.

De eredivisie is al jaren een lachertje en wordt door de grote competities niet serieus genomen. Het is dus te hopen dat mannen als Bmi, de Vrij, Blind, Janmaat, Depay etc. een goede indruk op het WK achterlaten.
Dit zal de blik van de grote clubs op onze nationale competitie doen veranderen en hierdoor zullen er steeds meer spelers naar een hoger niveau vertrekken en mogen trainen en voetballen in de grote competities en dus beter worden.

23 juni 2014 om 12:27

Grote clubs nemen anders wel serieus talent af uit de eredivisie die dan regelmatig tot de beste aankopen behoren. Voor een klein land brengen wij enorm veel talent voort. Die stap naar het buitenland om bij de top te gaan horen is van alle tijden. Dat was 20 jaar geleden ook al zo, al was het verschil toen kleiner.

23 juni 2014 om 13:41

De Eredivisie is een lacherdje omdat goede spelers zeer vroeg worden weggekocht. Vroeger had Feyenoord deze spelers nog jaren gehad en zo gebouwd aan een solide verdediging. Nu zijn ze al op hun 22e of nog veel eerder weg. Dat neemt niet weg dat de Eredivisie als leverancier van talenten zeker wel serieus genomen wordt in het buitenland.

23 juni 2014 om 14:59

Ik bedoelde te zeggen dat door het goede optreden van Blind, Depay, de Vrij, Janmaat en BMI de eredivisie in de spotlights komt te staan bij de grote clubs.

Beide jongens zouden een stap naar het buitenland wel kunnen wagen nu. Daar worden ze gedwongen om nog sneller volwassen te worden. Dat ontbreekt nu nog wel eens. Ze zijn een tikje te lief nog.

Neue Zürcher (als in Zürich) Zeitung is natuurlijk Zwitsers, en niet Duits, VZ.

Denk dat het voor beide spelers goed is om een stap te maken. Nederland kennen ze nu inmiddels wel. Zeker voor BMI lijkt het me een verstandige stap, want die laat zich dit WK al 3 keer pakken, waar de laatste keer hem een hersenschudding oplevert en een wedstrijd kost. Als je bijvoorbeeld naar De Jong kijkt in dezelfde wedstrijd, daar komt exact dezelfde situatie, maar is het toch de Australier die op de grond ligt en niet De Jong. In Nederland komen dit soort dingen niet zo vaak voor uit respect of angst voor de tegenstander, in het buitenland hebben ze daar schijt aan. Daar wordt je gewoon onder de zolen gelopen als je jezelf niet beschermt.

Laat ze maar lekker naar buitenland gaan hoor, daar leren ze die laatste slimmigheidjes en kunnen ze doorgroeien. Nu hebben ze elkaar, maar laat ze maar eens met een andere ervaren verdediger tegen andere tegenstanders spelen, daar leer je een hoop van.

Grote pluim naar Jansen en Brard en Koeman die ze voor de leeuwen durfde te gooien. Al hadden Bruno en De Vrij al eerder gedebuteerd onder Been. Jansen heeft zo'n 10 jaar geleden zijn project gestart om de opleiding te hervormen en de financiele crisis heeft de doorstroming van talenten versneld. Het is wel bijzonder om te zien hoeveel Feyenoorders er in de hele selectie zitten. Het zijn er zelden zoveel geweest.

niet zo overdrijven met onze verdedigers. Ze doen het beter dan verwacht meer niet. Als zij nu al naar de topclubs kunnen weet ik het ook niet meer. De echte toppers lopen bij Frankrijk met Varane en Mangala, dat zijn pas wereldtoppers in wording!

23 juni 2014 om 14:03

En verder is bij alle landen ook de verdediging het probleem. Als je Nederland gaat vergelijken met andere landen dit WK dan horen we echt bij de beteren ook al zijn het eredivisiespelers.

Zo stabiel vind ik ze niet,natuurlijk hebben zebook goede dingen latenzien,alleen onder druk vind ik ze veel te kwetsbaar. Opbouwend vallen ze ook vies tegen, eerlijk gezegd denk ik dat buitenlandse ploegen nog twijfelen. Het feit dat er alleen concrete belangstelling is vanuit Rome voor de Vrij. Talent hebben ze allen denk ik dat ze nog niet klaar zijn om Feyenoord te verlaten. Het is denk ik beter voor ze om nog een seizoen bij Feyenoord te spelen en nu eens echt Europees voetbal gaan spelen. Om daarna de stap naar het buitenkand te maken.

23 juni 2014 om 13:15

Ik vind ze dus vrij sterk spelen, goed in de opbouw en durven risico te nemen, ja ze moeten nog veel leren maar ze zijn ook nog maar 22. Dit alles maakt grotere clubs toch wel geintresseerd en dit WK zal zeker tot een mooie transfer kunnen leiden. De transfers gaan meestal pas beginnen na het WK, zodra de grote clubs hun eerste zaken doen zullen de andere clubs snel volgen, ik verwacht nog een drukke periode voor Van Geel.

Feyenoord is volgends vele geen topclub, lang geen europees gespeeld etc etc.
Eredivisie is een mickeymouse competitie...

De vrij en BMI hebben geen CL ervaring, ga zo maar door.

Er zijn altijd mensen waar het glas half leeg is ipv van half vol.

De echte kenner ziten er heel het WK al falicant naast en ook vele hier op deze site.

De verdediging doet het naar prestaties uitstekend! Blind, de Vrij en Bmi werden allemaal afgezeken door 99 van alle

23 juni 2014 om 16:48

Helemaal mee eens! Nee, Blind, de Vrij en Bmi hebben niet de naam goede verdedigers te zijn, maar als je dat vergelijkt met andere landen dit WK. Duitsland laatst, die verdediging was echt niet bijzonder. Op papier is Hummels een goede verdediger, maar krijgt er wel 2 tegen tegen Ghana. Nederland krijgt er 1 (onterecht) tegen tegen Spanje. Die ervaring maakt echt 0 uit. Het hele Belgische en Franse team heeft 0 WK-ervaring, maar klagen ze er daar over? Het gaat niet om ervaring, het gaat erom hoeveel doelpunten je tegen krijgt.

Ze zijn beide nog niet goed genoeg voor de echte top, maar de Vrij hikt er wel steeds meer tegenaan. Helaas zal er, vooral door zijn uitstraling, altijd kritiek op hem zijn. BMI is gewoon niet goed genoeg voor de top en zal dat in mijn ogen ook nooit worden.

Wie het meeste er voor klaar is? Dat is erg lastig om te zeggen. Dit heeft allemaal te maken naar welk land een speler gaat. Een Martins Indi byv die kan zonder problemen aarden in Portugal, hij spreekt de taal en hij kent min of meer de cultuur. Voor de Vrij wanneer hij naar lazio zou gaan ligt dat toch anders. De Vrij is een Nederlandse jongen pur sang. Hij kent de taal niet en ook om te aarden moet je toch een dosis volwassenschap en een verantwoordelijkheid hebben. Mocht t misgaan of je staat elke keer buiten de selectie dan kom je in een isolement.

Heb ondertussen toch al best wat wedstrijden gezien maar als je ook bij de andere landen rondkijkt zijn er nou niet direct verdedigers die het zoveel beter doen dan de 3 achterin bij Nl.
Natuurlijk springen De Vrij en Indi er ook niet bovenuit maar in vergelijking met de andere landen doen ze er zeker niet voor onder.

ALs je dan kijkt icm leeftijd dan is het echt niet vreemd dat ze "in trek zijn" bij grotere clubs.

Ben wel benieuwd hoeveel verdedigers rondlopen op dit WK die al meer hebben laten zien.
Bij mij schieten er niet direct namen te binnen.

De vrij heeft genoeg concurrentie al gaat die naar Lazio. Hopelijk krijgt die van de trainer vertrouwen en speelminuten om zich zelf te bewijzen. Dan kan die Jaap Stam opvolgen.. Eerst nog maar zien of het bericht waar is...

Knappe prestatie van deze jongens, hoe dan ook.nog nooit een fatsoenlijke europese wedstrijd gespeeld en nu op een WK staande blijven.

Hoe dat dan werkt is opmerkelijk, want als nederland er niet zo rooskleurig had voor gestaan na 2 duels was er zeker minder hype en meer kritiek op dezelfde spelers geweest. Kritiek die dan misschien wel onterecht zou zijn geweest. Eigenlijk moet je hun prestatie los zien van het WK.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren