Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Aanslagpleger op Carcela krijgt enorme strafvermindering

Laatste update:

Bjorn Ruytinx heeft maandag op een persconferentie zijn excuses aangeboden voor de zware overtreding op Mehdi Carcela. De aanvaller van Oud-Heverlee Leuven maakte zondag in het duel met Standard Luik een zware charge op Carcela, die reageerde met een flinke klap in het gezicht van Ruytinx. De speler van Standard kreeg daarvoor een rode kaart en na nader onderzoek is gebleken dat hij door gescheurde enkelbanden voorlopig aan de kant staat.

Ruytinx kreeg een gele kaart, maar kan op basis van ‘laakbare feiten’ alsnog zwaarder worden gestraft door de tuchtcommissie van de Belgische voetbalbond (KBVB). “Ik heb enorm veel spijt en wil benadrukken dat het niet opzettelijk gebeurd is. Ik word nu gezien als een misdadiger. Het lijkt wel alsof ik een moord heb gepleegd. Ik ben heel blij dat Mehdi geen breuk heeft opgelopen.”

Carcela wenste geen contact met Ruytinx. “Ikzelf wil nu een zwarte pagina omslaan. Ik heb mooie momenten gehad in het voetbal, maar dan was daar weinig aandacht voor. Eén keer doe ik iets mis, nu springt iedereen erop. Wel, als ze aan mijn vrouw en kinderen komen, stopt het voor mij.” De vrouw van Ruytinx ontving bedreigingen.

Update 12 december 13.42 uur - OHL houdt 'aanslagpleger' op Carcela voorlopig in de luwte
Oud-Heverlee Leuven houdt Bjorn Ruytinx voorlopig in de luwte. De aanvaller ligt zwaar onder vuur in België, nadat hij Mehdi Carcela afgelopen weekend met een harde tackle gescheurde enkelbanden bezorgde. "In samenspraak met coach Ronny Van Geneugden werd besloten om speler Bjorn Ruytinx niet op te nemen in de selectie. Gelet op de commotie van de afgelopen dagen wil OHL in alle sereniteit de uitspraak van de Geschillencommissie voor het Betaald Voetbal afwachten", luidt de verklaring van de club.

Update 17 december 14.20 uur - Belgische bond wil aanslagpleger op Carcela zes duels schorsen
De Geschillencommissie van de Belgische voetbalbond wil Bjorn Ruytinx zes wedstrijden, waarvan twee voorwaardelijk, schorsen voor zijn horrortackle op Mehdi Carcela. De voetballer, die een topadvocaat in de arm heeft genomen om hem te verdedigen, krijgt later op de dag te horen hoe zijn definitieve strafmaat luidt. Hij heeft daarna nog wel de mogelijkheid om in beroep te gaan.

Update 18 december 13.22 uur - ‘Onaanvaardbaar dat een lach als argument wordt gebruikt’
Bjorn Ruytinx plaatste een gemene tackle op het been van Mehdi Carcela en toen de speler van Standard Luik op de grond lag stond Ruytinx er minachtend bij te lachen. Hij heeft voor die lach een schorsing van vier duels gekregen, maar daar gaat zijn club Oud Heverlee Leuven niet mee akkoord. “Onaanvaardbaar dat een gelaatsuitdrukking als argument voor de bestraffing wordt gebruikt. Blijkbaar wordt een lach even streng bestraft als een slag”, stelt de club in een reactie.

Update 20.15 uur - Aanslagpleger op Carcela krijgt enorme strafvermindering
Bjorn Ruytinx is goed weggekomen. De 33-jarige aanvoerder en spits van Oud-Heverlee Leuven pleegde een aanslag op de enkels van Mehdi Carcela-González van Standard Luik en stond er vervolgens minachtend bij te lachen. De geschillencommissie van de Belgische voetbalbond wilde Ruytinx voor vier wedstrijden schorsen, maar de beroepscommissie van de KBVB heeft de straf naar één duel verminderd.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hahah.. nja die overtreding was ook wel heel vies op z'n enkel. Dat hij daar geel voor krijgt snap ik ook niet maarja. Alsnog moet die gozer geen klap uitdelen, maar kan begrijpen dat je boos wordt na zo'n overtreding

9 december 2013 om 18:54

Neemt niet weg dat je je gewoon moet inhouden op het voetbalveld. Moet iedereen waarbij een grove overtreding dan maar een klap geven om het in de media te laten komen? Ik keur de overtreding niet goed, maar die klap is wel een gevalletje dom.

9 december 2013 om 20:06

Dan benadeel je nog je team, want een wisselspeler kan ook rood krijgen , op dat moment alleen jezelf maar dan krijg je een schorsing en je weet het wel.
Verder ben ik het met je eens, als je zo smerig bent en nog gaat lachen is het terecht dat je een klap krijgt, en dan gaan janken, schandalig. Maar het is en blijft dom om een klap te geven.

12 december 2013 om 13:58

Je moet de hele wedstrijd eens bekijken!

Hij schopte voor de beruchte enkelbreker-schop al 2 keer!
En Cacrcela was ook door iemand anders van achteren onderuit geschopt, waarvoor diegene rood kreeg: was 34'minuut ongeveer.

12 december 2013 om 14:00

Dan moet je de hele wedstrijd maar eens bekijken en dan begrijp je echt wel zijn reactie;

1. Knie vol in het borst, pure opzet - Ruytinx - geen kaart
2. Trap van achteren - Ruytinx - geen kaart
3. Trap van achteren - speler X - Rode kaart
4. Doodschop - Ruytinx - gele kaart.

Na zoveel aanslagen kan ik me voorstellen dat je je beheersing verliest en dat je even niet kan 'inhouden' hij heeft zich al 3x als een prof gedragen bij die aanslagen.

17 december 2013 om 14:33

Het ging Carcela meer om het uitlachen.
Kijk als Ruytinx na die overtreding gewoon naar hem toe ging om excuses te maken was er niks aan de hand.

Het is niet zo dat Carcela met de gedachte liep van ik ga hen een klap verkopen dan komt het in het nieuws.

Het was meer woede richting Ruytinx.
Nadat hij eerst zijn enkel vermorzelt, gaat hij hem nog lopen treiteren en uitlachen.
Ja dan slaan de stoppen door.

18 december 2013 om 00:58

Ik denk het ook, bij mij zouden de stoppen ook door slaan als ik iemand hoor lachen die zojuist mijn enkel vermorzelt heeft. Zeer pijnlijk, beestachtige overtreding.

18 december 2013 om 15:50

@twente6

Hoezo benadeelt hij z'n team dan nog? Hij heeft een ernstige blessure dus spelen kan die niet tijdens de schorsing en zijn team blijft op deze manier met 11 man op het veld.

12 december 2013 om 20:41

Paolo Maldini, ongelooflijk wat voor onzin jij allemaal durft uit te cramen man. Ik ga er van uit dat jij nooit gevoetbald hebt anders zou je zulke bullshit niet schrijven.

''wil benadrukken dat het niet opzettelijk gebeurd is''

Dan ben je gewoon keihard aan het liegen. Reactie van Carcela is natuurlijk ook niet goed

9 december 2013 om 21:04

Volledig mee eens. Ik denk dat dit de meest opzichtige bewuste aanslag is die ik ooit zag in de Belgische competitie. Natuurlijk gaat deze beenhakker zeggen dat het onopzettelijk was, zoveel hersencellen heeft hij dus nog nét wel.

Nomaal een hele lieve jongen, doet zoiets niet expres.

9 december 2013 om 18:16

..aldus Peter Bosz over Mike Havenaar na zijn schandalige overtreding op Schaars.

9 december 2013 om 18:19

Kap nou eens met Havenaar man. Dit gebeurd nou eenmaal in de voetballerij!

9 december 2013 om 18:33

En daarom mag een speler niet op zijn vingers getikt worden als hij een collega bijna een gebroken been trapt door op een schandalige wijze in te komen? Nonsens. Ik hoop dat Havenaar alsnog een grove schorsing tegemoet gaat.

12 december 2013 om 20:43

Bosz werd wel publiekelijk afgeknald door Jan Mulder. Die Bosz zou net als Havenaar ofwel een klap ofwel een schorsing moeten krijgen voor' zulk gedrag!

Misschien een stomme vraag maar die kerel loopt gewoon weer, doet dat niet pijn met gescheurde enkelband? Zal de adrenaline wel wezen.

9 december 2013 om 18:09

Ja, dat is de adrenaline. De echte pijn komt pas daarna... als je afkoelt en niet meer 'opgewonden' bent.

9 december 2013 om 18:23

Dat is inderdaad de adrenaline. Het komt zo vaak voor dat spelers er na de wedstrijd achter komen iets gebroken hebben, zoals eigenlijk bij elke sport.

ON: Verder moet er ook niet al te veel ophef over worden gemaakt. Ja het is een smerige overtreding, maar dit soort overtredingen zie je wel meerdere keren per weekend voorbij komen. Dat deze man dan een beetje gaat lachen, tsja, niet netjes. Maar je weet ook niet wat er daarvoor is gebeurd. Wie weet liep deze Carcela deze man al de hele wedstrijd zieken.

Ik heb het even opgezocht maar deze jongen heeft in de 6 jaar dat hij profvoetbal speelt slechts 1 rode kaart gepakt. Dan betwijfel het of het pure en ongecontroleerde agressie is of iets anders. Neem Sergio Ramos, dat vind ik dus echt een fenomeen. Maar hij haalt minstens 4/5x per wedstrijden dit soort streken uit en ook hij gaat er dan bij staan lachen. Daarbij als je dan hoort dat de vrouw van deze Bjorn Ruytinx door de telefoon meerdere keren met de dood is bedreigd gaat dat best wel ver.

Beide zitten hier gewoon vreselijk fout. En hoe je het ook wendt of keert en hoe logisch de reactie van Carcela misschien ook is. Beide zitten fout en beide moeten bestraft worden. Dan heeft Carcela het geluk dat hij toch geblesseerd is dus denk ik weinig van die schorsing zal merken. Als je Carcela hier niet voor straft is dat een vrijbrief voor elke speler om na een zware overtreding de tegenstanders op de bek te pompen.

9 december 2013 om 22:42

Zo te zien volg je de Belgische competitie niet.
Ruytinx heeft dit nog eens gedaan en komt er elke keer met een gele kaart van af.
Niet omdat hij maar 1 rode kaart op zes jaar heeft dat hij een brave speler is, want dat is hij verre van niet.
En als je de beelden nog eens goed bekijkt van de wedstrijd zak je ook zien dat het Ruytinx is die Carcela zoekt en niet andersom.
Hij had voor die charge al verschillende smerige overtredingen gemaakt, maar zoals ik al zij die komt er altijd goed van af.
Vind bij de strafmaat dat Ruytinx het dubbele moet krijgen dan wat Carcela opgelegd zou krijgen.
Hij is degene die hier serieus in de fout gaat en de reactie van Carcela uitlokt.
Carcela is gekend als een faire speler, wat je van Ruytinx niet kan zeggen.
Het enige waar ik niet mee akkoord ga is dat ze zijn vrouw bellen en haar bedreigen met de dood.
Typisch debielen die niet beter weten.

10 december 2013 om 10:10

De reden wrm dit incident zo wordt uitvergroot is omdat dit niet de 1ste fout was op Carcela, plus die domme oen zij dat hij Carcela op een draagberrie zou plaatsen. Die Ruytinckx moet van een voetbalveld gebannen worden, dit was er zwaar over. Het beste zou zijn dat die jongen morgen zijn been breekt zodat hij zelf weet wat het is. Carcela is een faire speler en hij mag in mijn ogen die klap geven zonder schorsing, als je alle feiten op een rij zet. Je moet dit gevolgd hebben om een juiste mening te kunnen geven. Dit was niet zomaar een tackle die is gebeurd op een voetbalveld

10 december 2013 om 10:52

Allemaal goed en wel, maar als je even rustig nadenkt begrijp je ook wel dat de klap van Carcela niet zonder schorsing kan blijven. Anders is het hek van de dam en gaat iedereen mekaar zomaar neerslaan na elke fout.

9 december 2013 om 21:05

'mooi' voorbeeld: Manuel Fernandes speelde een aantal seizoenen geleden (bij Valencia) een volledige wedstrijd met een gebroken kuitbeen. Daar kwamen ze pas achteraf achter toen hij afgekoeld was.

12 december 2013 om 16:56

Zal dan wel maar een barst geweest zijn, met een gebroken kuitbeen kan je namelijk gewoon niet staan, laat staan lopen. Dat kan zelfs de grootste adrenaline-kick niet wegwerken.

Zo gaat dat eenmaal. Geen kat die Bjorn Ruytinx kende voor zondag 8 december, en nu is hij de gebeten hond. Je moet gewoon slimmer zijn. Je wéét dat je een oliedomme aanslag plant op iemands been, ga je nog staan lachen met een grijns alsof je jezelf Vin Diesel waant. Dat heb je zelf uitgelokt. Ik keur het zeker niet goed dat Carcela hem een klap uitdeelt daarna, want dan bewijs je niet veel slimmer te zijn. En de bedreigingen gaan al helemaal te ver. De familie is uiteindelijk de onschuldige slachtoffer.

'de vrouw van Ruytinx ontving bedreigingen'

Belachelijk, ik hoop dat die mensen die dit doen lange gevangenisstraffen tegemoet komen. Wat een beperkte hoeveelheid hersencellen heb je wanneer je dit doet...

Hij heeft wel een vieze grijns op zijn kop na die overtreding voor iemand die het niet expres deed..

9 december 2013 om 18:13

Ja achteraf kunnen spelers heel makkelijk sorry zeggen, omdat dat beter voor hun zelf is.

“Ik heb enorm veel spijt en wil benadrukken dat het niet opzettelijk gebeurd is. Ik word nu gezien als een misdadiger. Het lijkt wel alsof ik een moord heb gepleegd. Ik ben heel blij dat Mehdi geen breuk heeft opgelopen.”

Ja opeens zeggen dat hij heel blij is dat Mehdi geen breuk heeft opgelopen is makkelijk praten achteraf.

Eerst een hele vieze overtreding en vervolgens lachen. Hij had die klap met de onderkant van zijn schoen moet geven. Iemand express blesseren en er dan nog opzichtig bij gaat lachen moet een levenslange verbanning van het voetbalveld krijgen.

Verder hebben zijn kinderen en vrouw hier inderdaad niks mee te maken en deze behoren dan ook volledig buiten schot te worden gelaten.

Ruytinx is een speler die het randje altijd opzoekt, mede omdat hij pure voetbalkwaliteit ontbreekt. Engagement , voorop gaan in de strijd en inzet, daarvan moet hij het hebben.

Gisteren ging hij over het randje. Hij zal (aanname) allicht niet de bedoeling gehad hebben om de enkel van Carcela te breken maar hij zal wel bewust willen tonen hebben dat ze ook kunnen uitdelen.

Komt nog eens die verkeerde beoordeling van de ref bij waardoor Ruytinx er quasi ongestraft mee wegkomt.

Uiteraard moet je dan niet zijn familie daarin betrekken, die mensen staan daar buiten.

Eigenlijk wacht ik op een signaal van zijn club, OHL die duidelijk maakt dat het zijn actie niet goedkeurt en hem zelf een boete en een aantal wedstrijden schorst. Allicht naief want Leuven kan de karakterspeler Ruytinx goed gebruiken.

9 december 2013 om 18:15

Nader onderzoek heeft uitgewezen dat de enkel van Carcela niet is gebroken, maar dat hij wel zijn enkelbanden heeft gescheurd. “Ik wil me verontschuldigen voor wat ik gedaan heb, zoiets kan niet gebeuren op een veld. Ik verontschuldig me tegenover de televisiekijkers, de kinderen die keken en vooral tegenover mijn supporters”, zo klinkt het mea culpa van Carcela.
Volgens Carcela was Ruytinx provocerend bezig. “In het begin van de wedstrijd kreeg ik meteen een elleboogstoot. Na de eerste zware overtreding op mij van Alessandro Cerigioni kwam Ruytinx naar mij en riep hij: ‘ben je dood, wil je een brancard? Als je wil, leg ik je op een brancard’. Enkele minuten later maakte hij de overtreding.”

Met eens grijns op je kop kan ik moeilijk geloven dat het per ongeluk is.

Ja achteraf kunnen spelers heel makkelijk sorry zeggen, omdat dat beter voor hun zelf is.

“Ik heb enorm veel spijt en wil benadrukken dat het niet opzettelijk gebeurd is. Ik word nu gezien als een misdadiger. Het lijkt wel alsof ik een moord heb gepleegd. Ik ben heel blij dat Mehdi geen breuk heeft opgelopen.”

Ja opeens zeggen dat hij heel blij is dat Mehdi geen breuk heeft opgelopen is makkelijk praten achteraf.

17 december 2013 om 18:36

Op en over het randje spelen kan ik prima tegen. Wat ik echter walgelijk vond is dat deze beperkte speler zijn tegenstander nog uitlacht ook nadat hij hem een doodschop geeft. Dan ben je niet goed snik. Dat hoef ik niet te zien op een voetbalveld.
Zulke overtredingen moeten echt verbannen worden. Alleen daarom vind ik de 6 wedstrijden niets meer dan terecht. Helaas dat hij voor dat misselijke lachje niet nog een paar extra wedstrijden kan krijgen.

Vind dit mosterd na de maaltijd en alleen omdat zijn gezin erbij word betrokken, wat niet kan nl.
Toch had hij zich eerder kunnen verontschuldigen en zeggen dat hij door de overtreding de klap niet erg vond.
Gezien wat hij verder heeft gezegd en de overtreding weet je dat hij niet kan voetballen en dus maar gaat schoppen

Gun 'm natuurlijk niet dat zijn gezin wordt bedreigd maar het was enorm vuil wat hij deed. Een vieze opzettelijke overtreding, ook nog dat lachen terwijl Carcela toch aardig geblesseerd is geraakt. Carcela moet dit niet doen alleen ik snap zijn intenties volledig, vooral als Ruytinck van te voren nog heeft geprovoceerd.

Ik heb toch echt al ergere overtredingen gezien in het voetballen. De reactie van Carcela moet erger bestraft worden dan die van Ruytinck. En dat Standaard maar niet gaat zeuren over smerige overtredingen, want dan moeten we nog eens de wedstrijd tegen Anderlecht paar jaar geleden terughalen. Destijds was de reactie van Witsel en Defour nog erger.
Het is een ernstige overtreding en het had met rood bestraft moeten worden, maar het is echt niet zo erg als dat iedereen het maakt.

10 december 2013 om 00:53

Anderlecht supporter zeker?

10 december 2013 om 07:39

Nee, helemaal geen fan van Belgisch voetbal.

10 december 2013 om 09:03

Helemaal geen fan van voetbal tout court, als je dit soort overtredingen gaat goedpraten!

10 december 2013 om 10:23

Zie je ergens dat ik het goedpraat? Ik geef zelfs aan dat de gele kaart, rood had moeten zijn. Maar ik heb al ergere overtredingen gezien in het voetbal waar minder ophef over is. Het is meer de reactie van Carcela die het incident zo heftig heeft gemaakt.

10 december 2013 om 10:50

Het is niet alleen de reactie van Carcela die de ophef veroorzaakt heeft. Het is een combinatie van factoren. Ruytinx die in het begin van de wedstrijd Carcela al overhoop trapt zonder kaart, Cerigioni die Carcela overhoop trapt (met rood tot gevolg), Ruytinx die voor een bijzonder zware overtreding slechts geel krijgt, de belachelijke grijns op het gezicht van Ruytinx na die fout, de zware blessure die Carcela oploopt door de fout en natuurlijk ook de reactie van Carcela zelf.

10 december 2013 om 04:54

Dus de reactie klap in het gezicht vind jij erger als de gescheurde enkelbanden ? Jij zag het ook als een goede grap, net als Ruytinck, om te lachen. Inderdaad blij dat het niet gebroken bleek.
Laat Ruytinck maar net zo lang zitten als Carcela nu noodgedwongen moet.

10 december 2013 om 07:43

Hoezo een goede grap? Ruytinck had rood moeten krijgen voor deze overtreding. Maar om hier zoveel ophef over te maken snap ik niet. Het is een smerige overtreding, maar die zien we vaak genoeg op de voetbalvelden. Maar de reactie van Carcela vind ik nog erger. Wat zien de kinderen nu? Als er iemand een harde overtreding maakt op me, dan mag ik hem een vuistslag in het gezicht geven.
En als we nu echt bij iedere stevige overtreding zo'n ophef moeten gaan maken, dan kunnen we 20 topics per wedstrijd gaan openen om daarover te gaan praten.

10 december 2013 om 09:00

Wat zien de kinderen. Iemand geeft een dood schop, scheurt een ander zijn enkelbanden en lacht er om , krijgt een gele kaart. Klaar
Zo erg is het dus niet om dat te doen in een wedstrijd. Doodschoppen uitdelen.

Eigenlijk wel goed dat ze zien dat het ook anders kan uitpakken voor de dader als die daarom vraagt terwijl het voetbal spel stil ligt.
Hij ( Carcela)heeft zijn rood eerlijk verdient.en toont geen spijt richting Ruytinck.

Slachtoffers die gelaten een mishandeling moeten ondergaan zijn er zat, en is geen voorbeeld. Eigen rechter spelen echter ook niet.

10 december 2013 om 10:34

Het is niet de fout van Ruytinck dat de scheidsrechter hem geel geeft. Volgens mij gebeurde dit ook redelijk in zicht van de 4de official. Deze had moeten doorgeven dat het om een grove overtreding ging en had de scheidsrechter moeten adviseren om rood te geven. Maar volgens mij is een 4de official er alleen maar om de blessuretijd aan te geven en de trainers te waarschuwen als ze buiten hun vakje komen. We weten allemaal dat het niveau van de scheidsrechters erg zwak is in België en in Nederland.

Maar als je Carcela minder hard gaat straffen dan Ruytinck, dan moeten we echt niet raar gaan opkijken als dit gekopieerd gaat worden op de amateurvelden en dan moeten we straks niet raar gaan opkijken als er weer iemand in het ziekenhuis ligt omdat hij is mishandeld door een tegenspeler.

10 december 2013 om 12:44

de medespelers of hun trainer hadden hem een hele goede klap voor zijn hoofd moeten geven. Een soort sociale correctie. Kinderen mogen niet alles, of geef jij ze een gele kaart als ze de buurman op straat schoppen? Het af schuiven op de scheids voor de kleur kaart doet helemaal niks af aan zijn actie. En dan staan te lachen. Schaamteloos.
Een prachtig voorbeeld voor kinderen dat het best kan. Geel of rood, je kunt er echt om lachen.
Ook al is de politie aanwezig.
Jij vraagt om een zwaardere straf voor de buurman, omdat hij een tik uitdeelt, als voor je kinderen die een ander invalide trappen.

10 december 2013 om 13:21

Graag geen appels met peren vergelijken. Ik krijg thuis ook geen €5000 per maand om te gaan werken en ik krijg ook geen premie als ik een "goal" maak.
Dat kun je dus ook niet zo vergelijken.

10 december 2013 om 14:45

Jij haalt er kinderen bij niet ik.

10 december 2013 om 16:58

Lees dan ook even in welke context het geplaatst word.

10 december 2013 om 19:05

Je hebt overtredingen en overtredingen en dit was een aanslag, en dat is wat anders, en ik moet zeggen dat ik dat niet iedere week zie hoor. Heel smerig figuur die Ruytinck vooral de reactie erna, voor dit soort aanslagen zou je een jaar geschorst moeten worden in mijn mening. En alle onkosten van de ander moeten betalen. ps Wat een rotbek heeft ie eigenlijk zeg, niet normaal zooooo lelijk.

11 december 2013 om 01:02

Het gaat om een voorbeeld voor kinderen vind jij.
Carcela krijgt 4 wedstrijden, dit omdat hij zich niet beschermd kon voelen door de scheidsrechter.
Havenaar heeft 4 wedstrijden tegen zich horen eisen in Nederland.
Ruytinck krijgt niks, want hij heeft al een geel kaartje gehad.

Allemaal heel eerlijk volgens de regels maar wel vreemd.

11 december 2013 om 07:52

Ik vind ook dat de bonden nog straffen mag uitdelen als er bijv. een gele kaart is gegeven. Een scheidsrechter kan dingen niet zien of verkeerd zien (aangezien ze meteen fluiten en meteen een kaart pakken). Voor zo'n situaties is het jammer dat ze op zo'n momenten niet even de beelden bekijken. Dit kost maar 1 minuut en is met o.a. deze momenten handig om een goede beslissing te kunnen maken.

Buiten dat zal Ruytinck toch naar de bond moeten gaan om zijn gedrag na de tackel uit te leggen. Hiervoor kan hij ook gestraft worden.

10 december 2013 om 10:13

Jongen als je niet weer waarover je spreekt ga dan meningen geven op een andere site. Je weet niet waarover je spreekt. Carcela mocht reageren naar die draak van een ruytinckx, die mag geen veld meer opkomen en moet een driedubbbele schorsing krijgen. En een paar jaar terug. Kijk eerst is naar die Wasyl, die verschiet ervan dat zijn been gebroken wordt terwijl hij al 100derden keren iemand anders zo had kunnen blesseren. Je weet er niks van

10 december 2013 om 10:41

Grappige jongen ben jij. Waarom mocht Carcela reageren op Ruytinck? We weten allemaal dat in het voetballen regelmatig grove overtredingen plaatsvinden. Hiervoor hebben we scheidsrechters voor om dit te straffen. Als nu iedereen voor eigen rechter gaat spelen, dan kunnen we het voetballen beter gaan mixen met boxen. Is er een overtreding? Wedstrijd stil leggen en even 1 minuut boxen.
Het vermoeden is dat jij Standaard-supporter bent, aangezien je het voorval van paar jaar geleden goedpraat.

En als je niet tegen mijn mening kunt, dan moet je er gewoon overheen lezen, of je gaat zelf maar naar een andere site toe. En iedereen heeft een andere kijk op de dingen.

10 december 2013 om 11:44

Ik ben totaal geen standard supporter. Sommige spelers horen niet thuis op een voetbalveld. Ruytinckx en Wasyl zijn daar goeie voorbeelden van...

Wat heeft dit met voetbal te maken?
- Een aanslag van een OHL-speler op Carcela (rode kaart)
- 2 a 3 aanslagen op Carcela voor het voorval
- Ruytinckx zegt dat hij Carcela op een draagberrie zal leggen
- de aanslag op Carcela (een knie van Ruytinckx in zijn gezicht, de afschuwelijke lach van Ruytinckx

Dan mag je niet reageren of?

Dus als iemand jou opzettelijk in je gezicht slaagt dan ga jij niet reageren...

Als je dit allemaal goedpraat zegt meer over jezelf. Carcela is een eerlijke speler die nooit reageert. Hij heeft al eens een enorme blessure opgelopen tegen Genk... Maar die Ruytinckx mag volgens jou dit allemaal doen en dan geschorst worden en dezelfde straf krijgen??

En wat deze jongen nog degoutanter maakt. Hij en heel Leuven ontkennen dan heel dit voorval ipv te zeggen dat ze fout zaten, afschuwelijk...

En over dat voorval met Wasyl, 1 van de vuilste spelers op de Belgische velden toen. Elke week ellebogen en afschuwelijke overtredingen, dus als je dan zelf voorhebt wat je wekelijks bij iemand kan doen moet je niet huilen.

Bijna iedereen begrijpt de reactie van Carcela... Dus dan is heel Belgie standard supporter

10 december 2013 om 12:01

Ik zal het zeker niet goedpraten, maar snap niet dat iedereen hier zo zijn agressie op Ruytinck afreageert. Voetbal is een contactsport en er zijn regelmatig smerige en grove overtredingen. Maar daarvoor hebben we scheidsrechters die dat in goede banen moeten leiden.
En in het voetbal wordt er regelmatig geprovoceerd. Maar is het dan toegestaan om dan je tegenstander die je al de hele wedstrijd ligt te etsen een slag op zijn bek te geven?
Als dat mag, dan verheug ik me al op el classico. Dan wil ik wel eens zien hoevaak Messi een tegenstander een slag op het gezicht mag geven.

10 december 2013 om 12:09

Je snapt het niet. Het is de manier waarop, ik leg het uit hierboven.

De agressie komt ook omdat hij doet dat zijn neus bloed... Kom op de televisiebeelden liegen niet. Daarom is Ruytinckx een lafbek, hij moet gwn voor zijn fout uitkomen maar dan doet hij niet

10 december 2013 om 13:28

Ok, hierin kan ik je wel volgen. Als je iets fout doet moet je het ook toegeven en je niet verschuilen achter het woordje Sorry.

10 december 2013 om 13:37

Voila vandaar ook de woede van de neutrale voetbalsupporter... Als je dat samentelt met zijn gedrag op het veld, kan je de reactie van Carcela gwn begrijpen

10 december 2013 om 16:56

De reactie van Carcela is te begrijpen, maar hij moet het gewoon niet doen. Het lijkt alsof dat vergeten wordt. Carcela moet dan maar nooit in de Premier League gaan voetballen.

10 december 2013 om 18:59

het is hard daar, maar niet smerig.... en dat was dit, gewoon 1 jaar schorsen.

11 december 2013 om 07:56

Je ziet nu toch al dat Carcela gemakkelijk uit zijn tent te lokken is. Als je als tegenspeler even vervelend gaat doen en hem even blijft jennen, dan krijgt hij zeker kortsluiting. Dit is niet de eerste keer dat hij op een onprofessionele manier de tegenstander te lijf gaan.

11 december 2013 om 08:26

Ik vraag me af of je de match uberhaubt wel gezien hebt. Dat je gezien hebt hoeveel fases hieraan vooraf zijn gegaan. Iedereen in Belgie is het erover eens dat Ruytinckx zwaar over de schreef is gegaan, en tot de dag van nu zelfs niet toegeeft er zwaar over te zijn geweest. Carcela is een faire speler, en hij heeft terecht gereageerd... Wat je zegt over de premier league is cliche en onwaar. Het gaat er harder aan toe, maar op deze manier nee. Dit is een fase apart, daar moet je het verschil tss zien

18 december 2013 om 19:07

raar dat iemand weer Wasyl erbij haalt. Vraagje , hoeveel spelers hebben er in België een kwetsuur opgelopen door die vuile speler? 1tje, een speler van Westerlo. Wasyl was een harde , maar geen geniepige speler zoals een Verheyen vroeger, Buffel van genk nu.

19 december 2013 om 09:13

Haha typisch een anderlechtsupporter Gert Verheyen erbij halen. Ik heb totaal geen voorkeur in Belgie. Maar Wasyl die geen vuile speler is? Hoeveel ellebogen heeft deze jongen uitgedeeld? Hoeveel keer had hij iemand zo kunnen blesseren? Immens veel idd. Wasyl was een beperkte speler die lijkt op Ruytinkcx. Allebei te min voor 1ste klasse maar dit dan oplossen door vuil en overdreven hard te spelen. En toevallig zijn Carcela en Witsel stylisten waarvoor je naar het stadion komt. Van mij part mocht Witsel Wasyl defintief van het veld stampen. Zulke spelers horen niet thuis op een voetbalveld. Daarvoor ga je niet naar het stadion.

Ruytinck is een vuile speler die al die dingen express doet en dan valse verontschuldigingen doet.tegen Genk heeft hij De Ceulaer tot na nieuwjaar express gekwetst en nu weer bij Carcela..nadien stond hij nog provocerend te grijnzen.die heeft helemaal geen spijt hoor.

10 december 2013 om 09:04

Altijd de stoere vent uithangen, maar als hij echt ballen aan zijn lijf had zou hij gewoon toegeven dat het met opzet was. Maar nee, dat durft hij natuurlijk niet.

10 december 2013 om 10:14

Volledig mee eens, wat een lafbek.

Carcela had beter zijn neus gebroken... Dan had Ruytinckx geweten wat het is iemand expres toetakelen

10 december 2013 om 12:59

idd ik had zen neus gebroken hoor.carcela hield hem nog in door met zijn platte hand te slaan

Wat een vieze smerige overtreding is dit zeg, ik zeg 15 wedstrijden schorsen en 10.000 euro boete en 100 stokslagen op zn enkel, wat een vies smerig mannetje is dit zeg, en dan die rotkop na de overtreding, bahbahbah.

11 december 2013 om 08:27

Absoluut en de reactie van Carcela is gwn terecht. Niet gwn goed te praten maar ik kan er volledig inkomen dat deze jongen zijn koelte even verliest.

11 december 2013 om 17:47

Ik ook, denk dat er meer zouden zijn die een klap zouden uitdelen, ( niet goed maar begrijpelijk). Echt een viezerik die Ruytinckx. Ook de club zou hem een boete moeten geven, hopen dat dat nog komt.

12 december 2013 om 08:40

Idd, Ruytinckx is zo iemand die verschiet als hij zelf zo toegetakeld zou worden en een ernstige blessure zou oplopen. Wat een laffe man...

Heel slim van OHL om hem niet op te nemen in de selectie, zal alleen maar voor meer commotie zorgen komend weekend. Toch raar dat hij voor vorig weekend een onbekende speler was en nu bekend wordt met een smerige tackle. Hij wilde zich er ook makkelijk van af maken door die uitspraak dat hij niemand vermoordt heeft. Tjah, dat weten we ook wel. Mooie poging om de boel te kalmeren maar het heeft het alleen maar erger gemaakt.

schandalig gedrag van beide figuren .nooit meer op een veld klaar.opruimen dit soort

Ik vind het zeer terecht dat Carcela hem een klap op z'n bek geeft, als je eerst zo'n smerige overtreding maakt en daarna vuil gaat lachen. Ik vind het eerder terecht als de rode kaart van Carcela wordt geseponeerd.

Mag niet, maar ik kan begrijpen dat Carcela z'n stoppen doorsloegen. Die Ruytinx moeten ze bannen van een voetbalveld, een paar weken geleden heeft hij De Ceulaer ook een aantal maanden van het veld getrapt.. een pure recidivist!

Dat je iemand een blessure bezorgd is al erg genoeg, maar daarna gewoon staan lachen ipv jouw excuses aan te bieden gaat echt te ver. De club moet hem niet "in de luwte houden", maar een statement afgeven door hem te schorsen en afstand te doen van dit soort geweld. Dit soort acties wil je als club toch niet mee geassocieerd worden.

heeft spijt en was niet opzettelijk, tuurlijk nu iedereen over hem heen valt heeft ie wel spijt ja, had Carcela hem niet geslagen dan had het hem niks uitgemaakt en had ie gelachen dat hij met een gele kaart wegkwam zo'n speler is het wel.

Dit nieuws maakt me zo vrolijk.

Wie het laatst lacht lacht het best lol.

En terecht, wat een belachelijke actie van die man. Hoe groot is de kans dat zijn advocaat hem hier nog onderuit praat?

Het is en blijft een belachelijke actie, maar als de Belgische voetbalbond hiermee doorgaat, dan zijn ze ook niet meer geloofwaardig en krijg je elke week zulke taferelen. Dan krijgt iemand geel voor een overtreding en als ie ook maar een klein lachje laat zien dan moet ie aangeklaagd worden, want dat gebeurde in dit geval ook.

Ik zeg: de scheidsrechter heeft t beoordeeld en dus blijft t daarbij. Als Carcela er daadwerkelijk iets mee wil moet ie hem gewoon aanklagen en de bond erbuiten laten.

17 december 2013 om 16:30

Je vergeet wel even het punt dat die Ruytinck kort daarvoor in de wedsrijd had gezegd dat ie Carcela nog wel goed te pakken zou nemen. Dat is dus met voorbedachte rade iemand de wedstrijd uit trappen.

17 december 2013 om 17:29

En waaruit blijkt dat? Dat is woord tegen woord en dat is dus niet te bewijzen.

17 december 2013 om 18:34

@madmarcel: Waarom dit reageren op Nijogeth. Of het nu met voorbedachte rade was of niet, dit heeft toch niets de kwestie te maken. Het achterpoortje waarmee men hem nu veroordeeld, zorgt ervoor de men nu voor elke lach een aanklacht kan indienen en als ze die klacht dan gewoon verwerpen, dan kun je het bondsgerecht niet meer serieus nemen.

@nijogeth: Het was dacht ik ook niet Carcela die de aanklacht indiende, maar zoals vaak het zogenoemde openbaar ministerie die dit doet?

17 december 2013 om 20:15

Maar ze gaan hem niet veroordelen voor die lach maar voor de tackle. Die tackle had ie vantevoren al "aangekondigd" en daardoor is die Carcela nu geblesseerd.
Dat die scheidsrechter geel geeft voor de overtreding staat daar in principe weer los van. Die scheids wist niet dat die Ruytinck had aangekondigd om Carcela terug te pakken. Hij wordt niet veroordeeld voor die lach maar voor het opzettelijk met voorbedachte rade blesseren van een speler.

18 december 2013 om 17:27

Niemand kan zeggen dat Ruytinx dat heeft gezegd, dus daar zou als bond geen zaak in kunnen zitten. Ik zie dadelijk iedereen elkaar naaien na een foute tackle die met geel wordt bestraft. Dan gaat iedereen zulke dingen zeggen.

Ik heb nog steeds geen enkel bewijs gezien en in mijn ogen word hij nu dus bestraft voor het lachje wat er op zijn gezicht verschijnt na de gele kaart. En wees eerlijk, als jij geel had gekregen voor zo'n smerige overtreding en daarom dus niet meer geschorst kan worden, dan zou jij toch ook een lach op je gezicht hebben?

18 december 2013 om 18:04

Nee ik zou me doodschamen dat ik zo'n overtreding had gemaakt.

18 december 2013 om 15:33

Zoals ik beneden al heb gemeld, wat niet in het artikel staat is dat het ook om die kniestoot gaat. Ruytinckx gaf hem een kniestoot toen Carcela op de grond lag en verontschuldigde zich niet. Het lijkt me sterk dat je een hoofd tegen je knie niet voelt en in combinatie met die grijns waar je geen teken van spijt maar juist het tegendeel kan afleiden kan ik die 4 weken wel begrijpen. De kniestoot en het lachje zijn beiden feiten die de scheids niet heeft vastgesteld dus kan hij ervoor gestraft worden. Hij zal nog wel een strafvermindering in beroep krijgen denk ik.

Tuurlijk wel...ze stonden niet met zn tweetjes op het veld. In 1 van de artikelen die ik las stond dat er meerdere mensen het gehoord hadden. Dat is ook vrij logisch met zoveel spelers/stafleden op zo'n kleine ruimte.

Ja, tuchtcommissie, lul je daar maar eens uit. Lachen of iemand op zijn bek slaan, beide 4 wedstrijden schorsing is natuurlijk vreemd. Beter hadden ze hem voor 5 wedstrijden geschorst vanwege de tackle.

Het was niet enkel voor die lach, het was voor de kniestoot EN de lach. Bizar dat die kniestoot tegen Carcela zijn gezicht niet wordt vermeld in het artikel. Hij heeft zich niet verontschuldigt voor die kniestoot en het lijkt me sterk dat je zoiets niet voelt en dan komt het lachje erbij dus kan ik er wel bij inkomen dat hij daarvoor 4 weken straf krijgt aangezien de scheidsrechter dat niet gezien heeft.

Die vieze gelaatsuitdrukking zegt genoeg. Zegt genoeg over zijn intentie en de misselijkmakenheid van de overtreding. Evenals over de misselijkmakenheid van de club zelf die deze actie goedkeurt.

Als je zo'n overteding overduidelijk opzettelijk maakt (wat hij deed) en er dan ook nog bij gaat staan lachen, mag hij van mij levenslang geschorst worden. Dit hoort niet op een voetbalveld thuis!

Die lach verraadt natuurlijk een bepaalde intentie heh. Sowieso kun je het onsportief gedrag noemen, als hij een tegenstander uitlacht die een gescheurde enkelband oploopt en onsportief gedrag hoort bestraft te worden met een schorsing. Al is 4 wedstrijden wel veel .. maargoed, onsportief gedrag heeft geen limiet qua wedstrijden dacht ik toch?

Het is gewoon een combinatie van, een paar woorden die gezegd zouden zijn door Suarez hielden hem ongeveer net zo lang aan de kant als bijten. Nou, ik heb liever dat Suarez tegen me zegt dat alle blanken idioten zijn dan dat hij me bijt hoor.

Bjorn Ruytinx echter zat hem niet alleen uit te lachen nadat hij zijn enkel gebroken had, maar had ook nog eens zijn enkel gebroken.

Hij moet dolsblij wezen dat hij slechts zo weinig wedstrijden aan zijn broek krijgt, als ik naar een agent toe loop, zijn botten breek en hem vervolgens uit lach zou ik dolsblij zijn als ik slechts 3 maanden in de gevangenis hoef te zitten.

Carcela een faire speler??? Laat me niet lachen aub,die kerel heeft al meer kopstoten uitgedeeld dan Sinterklaas cadeautjes uitdeelt.

18 december 2013 om 16:40

Hij weet alleszins wel wat incasseren is, zoek maar eens op youtube op Carcela en Mavingas

18 december 2013 om 16:46

Ik hoef niet te zoeken,ik kijk wekelijks alle wedstrijden van de belgische competitie.

18 december 2013 om 17:41

Dan zal de kampioenswedstrijd je niet ontgaan zijn nee

Het gaat niet alleen om die lach maar ook ovzr die tackle.

18 december 2013 om 19:12

Toch niet, Ruytinckx kreeg geel, dus die fase kan niet meer beoordeeld worden. Moest inderdaad rood zijn. OHL gaat in de fout, hadden zelf hun speler moeten veroordelen en enkele weken aan de kant houden. Ik vind niet dat de voetbalbond dit kan. Toch niet om de redenen die zij aanhalen. Als je elke week spelers gaat schorsen omdat ze een grijns op hun gelaat hebben en/of lachen. En ik begrijp Carcela volledig....

18 december 2013 om 21:42

Het gaat misschien niet "officieel" over de tackle, maar deze is zeker mee de oorzaak van de schorsing. De scheidsrechter heeft een donker rode kaart gemist, hierdoor kan de bond niets meer want de situatie is al beoordeeld, maar op deze manier wordt Ruytinckx toch nog gestraft voor zijn tackle, al staat op papier dat het voor zijn reactie achteraf is. Ik zie dit ook niet iedere week nog eens gebeuren, dit was een uitzonderlijk geval.

Ik blijf erbij dat wanneer de Belgische bond daadwerkelijk een straf geeft aan deze kerel zonder duidelijke reden, dat het hek van de dam is. Dan gaat iedereen elkaar naaien nadat ze voor een overtreding maar geel kregen en zeggen dat ze de tegenstander uitlachen of dat er eerder iets is gezegd.

Beste maatregel is gewoon niets naar doen, hooguit de scheidsrechter opnieuw naar de cursus sturen. Laat Carcela het zelf maar oplossen met Ruytinx in de rechtzaal.

20 december 2013 om 21:09

Waarom gooit de bond het niet op buitengewoon onsportief gedrag? Er zal toch wel een soort van 'regel' zijn om toe te passen op dit soort schandalige acties? Weet iemand of zijn club hem nog aanpakt?

21 december 2013 om 12:03

De club had hem al 1 wedstrijd aan de kant gehouden. Maar hoezo 'buitengewoon onsportief gedrag'?

De tackle is bestraft. Als je iemand gaat schorsen voor een lachje dan moet je dat elke keer gaan doen.

21 december 2013 om 12:52

Op beelden is te zien hoe Ruytinx van tevoren aan Carcela aankondigde 'hem wel binnen 5 minuten te pakken'. Om vervolgens een gevaarlijke tackle in te zetten die helaas slechts met geel bestraft is. Uiteindelijk staat meneer erbij te lachen.

Dat is geen lachje om een grap. Het buitengewoon onsportief en dit soort spelers moeten langer gestraft worden dan 1 wedstrijd.

Dat de club hem maar voor 1 wedstrijd schorst, zegt ook veel over de vereniging zeg

Als de belgische bond zijn geloofwaardigheid wil bewaren moeten ze rafinha van AA gent ook schorsen omdat ook hij een serieuse tackle maakte die rood verdiende. Deze tackle kon iemand het ziekenhuis in sturen.

http://www.sporza.be/cm/sporza/matchcenter/mc_voet...

20 december 2013 om 20:29

Simpel, juridisch kunnen ze hem niets maken.

Als de scheids hem geen geel had gegeven had die op basis van tv beelden kunnen schorsen. Nu heeft de scheids al dom geel gegeven ipv geen rood.

En ik denken dat de knvb soms het spoor bijster is Wat een belachelijk besluit is dit zeg

Het is heel simpel.. Was de slachtoffer Carcella geen Marokkaan, maar een Belg of Fransman.. Dan had Ruytinx een schorsing van 7-8 wedstrijden gekregen. Maar tja, 1 wedstrijd verbaasd mij dus helemaal niets...

Daar in Belgie wordt je nou eenmaal als Marokkaan anders benaderd dan als Belg. Bijv, een Marokkaan in het verkeer rondom Brussel, hoeft niet te rekenen op een waarschuwing van agent.. Maar wordt maximaal beboet. Een Belg daarentegen krijgt vrijwel altijd een waarschuwing, en een schouderklopje van ; niet meer doen he !

20 december 2013 om 20:39

Ik wou dat ik kon zeggen dat je ongelijk had, maar spijtig genoeg zit er een kern van waarheid in. In Antwerpen is het hetzelfde hoor.

20 december 2013 om 20:57

Bedankt voor je volwassen reactie.. Dat waardeer ik.

Dit gebeurt helaas ook in Nederland, maar dat mag ik hier niet zeggen, want dan geef ik er een racistische draai aan, en provoceer ik weer volgens vele Nederlanders. Maar gelukkig zie jij er de waarheid in.

20 december 2013 om 21:11

Men is achterpoortjes in het wetboek moeten gaan zoeken om hem te gaan straffen. Omdat er geel gegeven was, zou hij in principe zelfs niet kunnen gestraft worden. Maar door de commotie, kwam de commissie plots onder druk te staan en hebben ze een regel gebruikt, die nog nooit eerder is gebruikt en die eigenlijk op niets trekt (de grijns was idioot, net als zijn tackle, maar als je een grijns gaat bestraffen, mag je elke match iemand schorsen).

Met andere woorden: als de getackelde niet had gereageerd met een vuistslag had er zelfs geen schorsing geweest.

Daarnaast is vergelijken en daarbij nationaliteiten als argument gebruiken ook absurd. Zoals Kola (zambiaan, 12 speeldagen) vs Mbodj (senegalees, 2 speeldagen) voor gelijkaardige feiten.

20 december 2013 om 21:01

Of wellicht was hij ook langer geschorst als Carcela hem niet op z'n bek had geslagen.

20 december 2013 om 21:13

Zoals ik hierboven al heb gezegd: als Carcela niet op zijn bek had geslagen, was er geen schorsing. Omdat de commotie er niet in die mate zou zijn en er dus niet naar achterpoortjes had moeten worden gezocht.

In principe (!!) is men zelfs mild voor Carcela. Want op een vuistslag staat normaal meer dan 4 speeldagen.
Een Belg kreeg destijds drie maanden 10.000 euro boete voor de burgerlijke rechtbank. Daar waren de gevolgen ook wel groter, maar wel voor dezelfde actie.

20 december 2013 om 21:30

Tzzzzz.. bn zelf marokkaan en moet zeggen dat reactie heel zielig is. Ruytincks heeft zijn straf al gehad. Een plets op zijn muil. Voor de rest intereseert het mij niet.

Wat een belachelijke beslissing, het hele voetbal gaat zo kapot als ik sommigen dingen de laatste jaren zie en hoor. Dit is zo'n voorbeeld daarvan aangezien deze man gewoon een veel langere schorsing had moeten krijgen.

20 december 2013 om 21:16

Had inderdaad een veel langere schorsing moeten krijgen!
Maar er is geel gegeven op het veld, dus kan de overtreding niet bestraft worden.

1 wedstrijd?? Echt belachelijk!!!!!

Weer zo een diepte punt voor het voetbal! Ook al had hij al een geel gekregen. Voor dit soort zaken vind ik dat je uitzonderingen moet maken. Anders geef je een slecht voorbeeld!

20 december 2013 om 21:28

Als je uitzonderingen gaat maken, dan begint de ellende. Ofwel altijd wél herroepen, of nooit herroepen. Uitzonderingen kunnen gewoon niet gemaakt worden want
- zo werkt een democratisch rechtssysteem niet
- binnen een week is er opnieuw een blessure door een tackle waar geel is voor gegeven en dan moét de bond er ook een straf voor gaan geven, want anders voelen clubs zich terecht benadeeld ten opzichte van andere en dan kom ik weer terecht bij het woord: democratie.

Schandalig dat zo'n vreselijke overtreding slechts bestraft wordt met 1 wedstrijd. Er is geen intentie om de bal te spelen en hij brengt zijn tegenstander ernstige schade toe.

21 december 2013 om 04:26

Er was al geel gegeven. De overtreding werd op dat moment door de scheids beoordeeld. Daarmee is de zaak afgedaan.
Als er geen geel was gegeven had hij zeker een zware straf gekregen op basis van TV beelden.

Door de commotie in de media daarna hebben ze een regeltje toegepast om hem als nog te kunnen schorsen. Maar dit is zo dun dat ze er eigenlijk niks mee kunnen.

Dikke onzin dit. Dan kan je via een maze die gast alsnog de juiste straf geven, laat je het na. Ik hoop dat meer spelers, net als Carcela, voor eigen rechter gaan spelen. Heb je chaos wat de Kbvb zelf had kunnen tegenhouden.

De term 'KBVB-Maffia' is hier wel op zijn plaats.

Zeer goed nieuws dat hij via zijn advocaat zijn lange schorsing naar één speeldag is gegaan.
Een grijns als richtlijn, je verzint het niet!

En met de hele commotie en bedreigingen is het ook logisch dat hij strafvermindering heeft.
Zo werkt dat gewoon.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren