Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nederland moet hopen op misstap Uruguay, Colombia en/of Italië

Laatste update:

Het Nederlands elftal is al zeker van deelname aan het WK, terwijl Turkije nog moet winnen om kwalificatie voor de play-offs in eigen hand te houden. De ploeg van Louis van Gaal kan de Turken echter niets cadeau doen, want Nederland kan nog groepshoofd worden tijdens de loting, die op 6 december plaatsvindt. Uruguay, Colombia en Italië kunnen dinsdag nog ingehaald worden.

/

De FIFA maakt komende donderdag de nieuwe wereldranglijst bekend en de eerste zeven landen plus gastland Brazilië zullen, ervan uitgaande dat zij naar het WK gaan, een beschermde status krijgen bij de loting voor het WK. Nederland stond voor de wedstrijd van vrijdag negende, maar is Brazilië inmiddels gepasseerd en staat nu achtste, zo berekende het Algemeen Dagblad. Maar er zal dinsdag nog een land gepasseerd moeten worden om groepshoofd te worden.

Als Nederland dinsdag wint van Turkije, komt het volgens de krant op 1136 punten terecht. België kan niet meer ingehaald worden, want zelfs als de Belgen verliezen van Wales, komen zij op 1138 punten. Uruguay, Colombia en Italië kunnen nog wél gepasseerd worden. Laatstgenoemde ploeg speelt dinsdag thuis tegen het bescheiden Armenië, dus de kans dat de ploeg van Cesare Prandelli de beschermde status tijdens de loting nog kwijt zal raken, is klein.

De kans dat Oranje Colombia of Uruguay voorbijstreeft, is een stuk groter. Eerstgenoemd land speelt dinsdag in Asuncion tegen Paraguay en bij een nederlaag of een gelijkspel gaat Nederland (nogmaals: enkel bij een overwinning op Turkije) de Colombianen voorbij. Uruguay speelt dinsdag tegen Argentinië en heeft een zege nodig om Nederland voor te blijven. Overigens bestaat de kans nog dat Uruguay helemaal niet naar het WK gaat: de ploeg staat nu vijfde in de Zuid-Amerikaanse kwalificatiecyclus en lijkt daar te blijven staan, wat betekent dat er play-offduels met Jordanië gespeeld moeten worden.

Denk je dat Nederland groepshoofd wordt tijdens de loting?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Word laatst genoemde land, Italie zal verliezen tegen Armenie.

12 oktober 2013 om 18:11

Ik denk eerder Urugay van Argentinië.

12 oktober 2013 om 18:11

Maakt niet uit in welke pot Italië komt, die redden het in elke poule.

12 oktober 2013 om 18:13

italie thuis verlezen van armenie?

ik denk eerder een 4-0 ofzo

12 oktober 2013 om 18:22

AC-Milanfan

We zullen zien.. Armenie zal zeker niet verliezen, we moeten winnen en Italie heeft niets te winnen.

12 oktober 2013 om 18:54

Niets te winnen? Een plek in pot 1 blijkbaar!

12 oktober 2013 om 20:41

Je bent zelf gewoon een Armeen, dat is de enige rede waarom je het zegt.

12 oktober 2013 om 19:39

Belachelijk als vice wereldkampioen hoor je sowieso bescherming te krijgen,
Nederland heeft de laatste 30 kwalificatie wedstrijden toch ook gewonnen met iets van 90 doel punten voor en 5 tegen? Dus waarom staan ze zo laag?

Aan de andere kant moet je van iedereen kunnen winnen wil je het WK winnen

12 oktober 2013 om 20:13

omdat landen als colombia de lokale wijnboeren verslaan in een kwalificatiepartijtje en daarvoor ook veel punten krijgen :@

12 oktober 2013 om 21:26

Ja landen zoals, Argentinie, Chili, Uruguay zijn inderdaad slechter dan die landen die Nederland is tegengekomen in de kwalificatiereeks.

12 oktober 2013 om 21:41

Voor het verslaan van laaggeklasseerde teams krijg je niet veel punten.

12 oktober 2013 om 22:32

oja oke dan snap ik het nu.
en op het ek heeft nederland nou ook niet echt een goede beurt gemaakt misschien speelt dat nog mee

12 oktober 2013 om 22:42

Je vergeet dat van de 10 landen uit Zuid Amerika de eerste 5 een ticket krijgen . Terwijl Europa 13 tickets krijgt voor 53 landen .

13 oktober 2013 om 01:04

Colombia zit in een moeilijkere poule dan Nederland. Dus vindt het apart dat je zo denigrerend over deze landen praat.

13 oktober 2013 om 12:47

Zuid-Amerika telt 13 landen. De eerste 4 krijgen een ticket. Nummer 5 moet dan nog een play-off pelen om zich ook te kwalificeren.

14 oktober 2013 om 14:50

kijk met laden die nederland speelt allemaal amateurs

12 oktober 2013 om 21:27

Armenie heeft niets meer te winnen. De Bulgaren gaan naar het WK, en anders de Denen. Armenie heeft er niets te zoeken op het WK.

12 oktober 2013 om 21:41

sjonge jonge... Armenië had Moeten winnen van Malta, dan hadden ze nu kans op de 2e plaats. Echt mooi klote...

Zitten leuke spelers tussen bij Hayastan, maar er lopen ook paar flapdrollen tussen... Hopelijk kan Armenië weer voor leuke verassingen zorgen voor het EK in 2016 ( kwalificaties ). En wie weet zich kwalificeren voor de play/offs...

Tegen Italië, tja.... Denk een overwinning voor de Italianen..

Italië 3 - 1 Armenië

12 oktober 2013 om 22:54

Wat ontzettend triest dat er 8 duimpjes omhoog gegeven wordt voor die reactie ';

Armenie heeft een waardeloos elftal, Italie moet met een Z-elftal komen willen ze dat verliezen.
Uruguay en Colombia grote kans dat die niet winnen.

14 oktober 2013 om 14:52

grote kans ?colombia wat en team
Falcao en james - monaco
martinez en quintero - fc porto
armero en zuñiga - napoli (zuniga onderhandeling met barca)
fredy guarin - inter milan
cuadrado - fiorentina
yepes - atlanta
zapata- ac milan
bacca- sevilla
ospina - niza frankrijk
muriel - unidese
en pabon - valencia
montero - sporting lisaboa

Uruguay moet tegen Argentinië, dus dat moet wel goedkomen

12 oktober 2013 om 18:43

Ik hoop maar dat we eerst zelf winnen in Turkije, is al moeilijk zat.

12 oktober 2013 om 18:59

Eindelijk iemand die snapt dat we eerst maar eens in Istanbul moeten winnen voordat we ons hierover zorgen maken. Maar Nederland kan toch best zonder de status als groepshoofd doorgaan?

Een ploeg als Columbia kan Nederland het aardig moeilijk maken. Gelijkspelletje en 2x winnen tegen de wat mindere tegenstanders (hopelijk minder) en dan ben je gewoon in ronde 2.

12 oktober 2013 om 19:07

Maar anders loot je: Spanje, Argentinie, Duitsland, Italie, Colombia, Uruguay, Belgie of Brazilie. Dat is niet lekker, Colombia en Uruguay zijn dan nog wel te doen. Belgie en Italie zijn zeer moeilijk, je moet dan een goede dag hebben. Maar tegen de andere ben je vrijwel kansloos. En je moet maar toevallig een moeilijk/stug land loten uit pot 3 en 4, dan kan je nog een keer punten verliezen.

Hoop dat ze een beschermde status krijgen! Anders wordt het sws al moeilijker ;

12 oktober 2013 om 19:11

Een zuid Amerikaanse ploeg loten op het wk zal als een finale aanvoelen, want je hebt het gevoel dat zij thuis spelen.

12 oktober 2013 om 20:01

Colombia not columbia!!

On: we moeten eerst maar eens in Istanbul winnen, moeilijk zat!

12 oktober 2013 om 20:44

@jimepsv Colombia en Uruguay zijn goed te doen??

Vooral Colombia heeft een monsterelftal.

Falcao (naast V.persie zeker niet mistaan)
Jackson Martinez (levensgevaarlijke spits was zeker een plek voor hem vrij gemaakt, naast V.persie)
James Rodriguez (100% onze nummer 10 geweest)
Zuniga (beter dan elke Rb)
Cuadrado (beest op de rechterflank, kan ook op links)
Armero (beter dan elke Lb)
- dat zijn allen spelers die een basisplek in Oranje hadden gehad. Falcao/martinez (naast V.persie dan he)

met Zapata, Yepes hebben ze een degelijke centrum. Vooral Yepes speelt voor Colombia 2x zo goed. ze hebben nog eens Freddy Guarin en Luis Muriel(groot talent), Ibarbo(talent), Quintero van Porto (groot talent).

keepers ken ik niet en verder hebben ze er heus nog 4/5 degelijke spelers die in Zuid Amerika (aguillar ofso) of ergens anders spelen (volgens mij eentje ergens in Frankrijk en Hertha Bsc).

12 oktober 2013 om 21:28

Juvepsv

Yepes speelt 2 x zo goed? Hahahah Yepes is niet normaal slecht in het nationale elftal. Mede door hem in de 1e helft op 3-0 achter.

13 oktober 2013 om 10:45

@juvepsv

Oke, je hebt me opeens een heel stuk banger gemaakt!
Maar toch zijn Uruguay en Colombia de 'makkelijkste' van die 8. De andere landen zijn denk ik toch echt een maatje te groot voor ons.

12 oktober 2013 om 21:32

Uruguay gaat was nog play-offs spelen. Als ze die winnen (en dus naar het wk gaan) blijven ze Nederland voor op de ranglijst

Het zou echt iets voor Italië zijn om het weg te geven en met alle geluk van de wereld toch de pot 1 te halen.

12 oktober 2013 om 21:42

Dat Italië vaak door het oog van de naald gaat en toch wedstrijden wint is geen geluk, dat is mentaliteit. Dat is waarom Italië vier keer wereldkampioen is geworden en Nederland drie finales heeft verloren.

13 oktober 2013 om 03:35

Dat is 1 reden. En reden 2 is toch ook wel inwonersaantal. Italie, Spanje Frankrijk en Duitsland hebben een veel grotere vijver om uit te vissen.

Feit blijft wel dat we 3 van de 4 finales verloren. Toch hadden we in alle 4 wel goede kans om het af te maken helaas.

als Nederland met dit team speelt kunnen ze ver komen op het wk anders niet!!

Huntelaar

v.d Vaart Van Persie Robben

Sneijder* n.de Jong


Bütner Bmi Heitinga/vlaar/douglas v.d Wiel

Stekelenburg

*sneijder gewoon in de pirlo-rol

12 oktober 2013 om 18:13

V.persie

lens/dep vdvaart/sneijder robben

strootman de jong

Emanuelson bruma rekik vd wiel...

dit is voor mij de beste opstelling.

12 oktober 2013 om 18:27

Emanuelson laat mij niet lachen, kan zelfs geen basisplaats veroveren wanneer Milan 20 blessures heeft.

12 oktober 2013 om 18:31

Milan heeft 1 betere linksback en 1 gelijkwaardige die verdedigend beter is, maar aanvallend niet.

urby is een redelijk goede back, sowieso beter dan de rest van nl.

12 oktober 2013 om 18:40

Blind is echt niet goed, geef mij maar Emanuelson met zijn ervaring bij Milan. Vond hem niet zo slecht op de linksback positie.. dus waarom ook niet?

12 oktober 2013 om 18:45

Ik zou wel met een keeper spelen...

On: hoop gevestigd op Uruguay tegen Argentinie. Maar eerst moet Oranje zelf winnen.

12 oktober 2013 om 19:15

Sinds hij bij Milan zit heeft Emanuelson slechts een paar wedstrijden op de linksback positie gespeeld en is op die positie ook geen 1e keus bij Milan, aanvallend zal hij meer bieden dan de andere opties maar verdedigend zal hij net zo zwak zijn als de meeste andere opties.
Rekik willen mensen in de basis zien op basis van een paar wedstrijden.
Laat hem eerst maar eens de rest van dit seizoen die vorm volhouden voor hij op een WK in de basis staat.

Bruma speelt regelmatig goed maar maakt ook nog vrij veel fouten dus echt beter dan de andere opties is hij niet.

De Jong moet gewoon in de basis. Je hebt een sterke controlerende middenvelder nodig want wie er ook in de verdediging staat het zal zwak blijven.

Lens en Robben op de vleugels zie ik liever niet graag.
Beide goede spelers waarbij Robben samen met v Persie de beste spelers zijn.
lens heeft ook vaak goede momenten maar ook vaak wedstrijden waar je hem 1x ziet en voor de rest onzichtbaar is.
Maar het probleem is dat beide te vaak met oogkleppen rondrennen.
Ook zullen ze vaak naar binnen komen waardoor de verdediging van de andere partij lekker compact kan spelen waardoor de aanvoer naar v. Persie beperkt zal worden.
Ja nu laatst tegen Hongarije ging het goed en speelden ze de bal vaak af maar met alle respect dat was Hongarije.

@Suares-Isco

Douglas is een zwaar overschatte speler, de tijd dat mensen hem in Oranje wilden was toen hij een absurd goed jaar bij Twente had.
En alhoewel hij sinds toen minder goed is gaan spelen zijn er nog steeds mensen die hem in de basis willen terwijl hij nog steeds absurd domme fouten maakt.

Buttner in de basis? Laat me niet lachen. laat die jongen eerst maar eens wat minuten pakken.

Ik voorspel een zeer zwaar WK voor Nederland waar het me niet zal verbazen als we niet verder komen dan de groepsfase.
We moeten gewoon accepteren dat we op het moment een zeer zwakke verdediging hebben.
Een hele serie beperkte linksbacks, een hele serie talentvolle centrum verdedigers maar nog geen echte toppers.
En vooral tegen de echte top landen zullen we het met onze verdediging zeer zwaar krijgen.

12 oktober 2013 om 20:45

Elia, v. Persie, Robben
Strootman, vd Vaart, De Jong
Willems, M. Indi, Bruma, Janmaat
Vorm

12 oktober 2013 om 20:52

100 procent mee eens.

12 oktober 2013 om 18:14

haha goeie joh

12 oktober 2013 om 18:17

vreemde vogel jij.

VDV op linksbuiten is gewoon 10x niks... niet te vergeten dat je janmaat ondanks zijn goede spel niet meerekend, om maar strootman even te vergeten.

en Heitinga is gewoon klaar met het hoge niveau voetbal.

12 oktober 2013 om 18:18

Dit meen je serieus?? Voor veel posities valt iets te zeggen, maar Strootman er niet inzetten is mijne inziens erg vreemd! Die steekt in een geweldige vorm en is rete belangrijk.

12 oktober 2013 om 18:35

Humor!

12 oktober 2013 om 18:46

Huntelaar van Persie

Sneijder
Lens Robben

Strootman


Blind Bruma Heitinga vd Wiel


Stekelenburg

12 oktober 2013 om 18:56

Ja joh, gewoon 5 aanvallers opstellen. Strootman lost het allemaal wel op!

ON: ik denk niet dat Nederland wint in Turkije. Ik gun overigens die Turken wel het WK. Een gelijkspel zou zuur zijn want daar hebben beide landen niks aan.

12 oktober 2013 om 19:42

klopt geen speld tussen te krijgen

Nederland moet ook hopen op een misstap van Zwitserland, want als die winnen van Slovenië gaan zij ons ook voorbij, zelfs als we winnen. Zwitserland komt op 1138, wij op 1136.

Kortom, die plaatsing gaat niet gebeuren. Ik ben reeds in rouw.

PS Als Italië gelijk speelt, komt het overigens ook op 1136. Vraag me af wat er gaat gebeuren wanneer twee landen hetzelfde aantal hebben.

12 oktober 2013 om 18:28

Jij bent al de tweede vandaag die ik hoor zeggen dat Zwitserland ons mogelijk voorbij kan gaan. Ik heb zelf geen verstand van die tellingen, maar waarom heb ik daar dan nog geen enkjel artikel van een journalist over gezien?

12 oktober 2013 om 18:36

Omdat journalisten berichten van een ander copiëeren en zelf geen onderzoek meer doen, denk ik.

12 oktober 2013 om 18:58

neenee check gewoon de calculator op de fifa ranking als zwitserland wint gaan ze zoiszo nederland voorbij ! zwitserland 1138 nederland 1136

Ik zie Italie ook nog wel verliezen van Armenie.

12 oktober 2013 om 19:00

by the way artikels in België daarover genoeg hoor. sporza.be of voetbalkrant.com is overal te lezen

12 oktober 2013 om 21:28

Armenie is kansloos om door te gaan. Het wordt Bulgarije of Denemarken.

12 oktober 2013 om 21:36

Waarschijnlijk produceert die poule de slechtste nummer 2 en gaan geen van allen door!

maakt geen donder uit of je 1e of 2e wordt geloot in WK groep.
je krijgt altijd wel sterke landen en je kan beter een sterk land loten in de groep zodat je die pas later weer in het toernooi tegen komt.

waar nederland op moet hopen is dat ze een costa rica en een aziatisch/afrikaans land in de poule, dan maakt het niet uit of je 1e of 2e geloot wordt..

12 oktober 2013 om 18:21

Als het over een ek ging zou ik je gelijk geven. Op een WK is er een goede kans dat je een moeilijke loting ontloopt als groepshoofd.

Ik denk dat Uruguay niet gaat winnen van Argentina. Ze missen Messi misschien maar hebben altijd Aguero, Higuain, Lavezzi, Di Maria enz.

12 oktober 2013 om 18:20

Maar Argentinië is al geplaatst en Uruguay niet, zoiets speelt ook mee en daarbij is dat team van Uruguay echt niet veel slechter dan Argentinië.

12 oktober 2013 om 18:24

Alsnog zie ik ze niet van Argentinie winnen. Geen een team gaat omdat ze geplaatst zijn verliezen.

12 oktober 2013 om 18:31

Argentinie - Uruguay is volgens mij net als feyenoord - ajax. Geen enkele speler zal deze wedstrijd te makkelijk ingaan.

Staat Italië hoger aangeschreven dan Nederland? Ik geef het toe, Nederland stelt niet veel meer voor maar ik kan me moeilijk voorstellen dat Italië het beter doet dan Nederland. Hoe dan ook, ik weet nu al dat en Uruguay en Colombia en Italië gaan verliezen, maar dat Nederland alsnog verliest van Turkije. Lekker cliché. ( Ik hoop het niet hoor, en ik heb Roemenië veel liever op het WK en ik hoop op een geplaatste status ! )

12 oktober 2013 om 20:03

een EK finale weegt blijkbaar zwaar door, en het is niet alsof we het zo slecht hebben gedaan in de kwalificatie qua punten (over het spel zal ik maar zwijgen)

"laatstgenoemde ploeg speelt dinsdag thuis tegen het bescheiden Armenië, dus de kans dat de ploeg van Cesare Prandelli de beschermde status tijdens de loting nog kwijt zal raken, is klein."dat

Denk dat het er nog om gaat spannen hoor. Armenië is weliswaar kwalitatief een heel stuk minder dan Italië, maar heeft enkele spelers die de ploeg kunnen dragen. Bovendien hebben ze in theorie nog een kans om tweede te worden (al met Denemarken dan niet van Malta winnen).
Lijkt me typisch iets voor Italië om zo'n beschermde status flink op het spel te zetten en dan in de laatste minuut alsnog toe te slaan.

Denk overigens dat Uruguay nog wel gaat verliezen van Argentinië. Zo ver ik weet doen die het niet zo heel goed in hun kwalificatiereeks.

12 oktober 2013 om 19:13

Nederland en Belgie krijgen heus geen beschermde status; beide landen hebben te weinig inwoners...dus te weinig TV kijkers.

Alles draait om TV rechten ; Men heet Liever Turkije in de halve finale dan Nederland of Belgie,
80 miljoen inw versus 16 of 9 miljoen.

Belgie groepshoofd ? Kan met Nigeria , Cameroen en Zambia in de poule. Terwijl Italie dan met Engeland, Costa Rica en Ijsland in de poule zit. Waren we op de EK ook niet groepshoofd met Duitsland Portugal en Denemarken in de poule ?

Het gaat om de beschermde status en niet om het groepshoofd zijn. En een beschermde status krijgen wij nooit, tenzij er een 2e Cruijff opstaat, want die wil iedereen zien ballen .

Je denkt toch niet dat Engelsen naar een wedstrijd Nederland - België gaan kijken ? Wij hebben op het EK niets gepresteerd, hebben anti-voetbal gespeeld op het WK 2010 --geheel on-Hollands-- en die wedstrijd tegen Hongarije zegt dus helemaal niets. De objectieve niet-Nederlandse WK-Kijker is niet geïnteresseerd in het Ned elftal, maar wel in Duitsland (ozil) en Spanje (xavi/iniesta) en daar gaat het dus om.

Je druk maken over groepshoofd worden heet geen zin. Dat weten die journalisten ook wel maar de krant moet vol en ze weten dat er allerlei voetbal-fans zijn die niet doordenken.

12 oktober 2013 om 20:06

---Nederland en Belgie krijgen heus geen beschermde status; beide landen hebben te weinig inwoners...dus te weinig TV kijkers---

Nederland heeft al vaker de beschermde status gehad. Dit gaat over punten die je verdient en dit gaat eerlijk. Zo heeft bijvoorbeeld Noorwegen ook de beschermde status gehad tijdens de loting voor de kwalificatie van het Wk.

Jij bent erg bezig met het vinden van complottheorieën.

12 oktober 2013 om 20:20

Men ziet echt wel liever Nederland in de halve finale als Turkije. Om maar even een voorbeeld te noemen: De Knvb heeft toch liever een bekerfinale Ajax-PSV dan Heerenveen-PSV? (niks ten nadele van Heerenveen overigens). Dan zullen er wereldwijd meer mensen kijken als Oranje in de halve finale staat(groot voetballand met grote spelers).

Maar eigenlijk vind ik het een beetje ver gezocht.

12 oktober 2013 om 20:44

klopt ajax -psv is beter want ajax heeft meer supporters dan heerenveen en dat brengt dus meer geld in het laatje.

stel dat turkije naar het wk gaat en in de halve-finale komt dan kijken er 80 miljoen turken en geen nederlanders. voor die 80 miljoen kijkers moet de turkse zender tv rechten betalen en die zullen hoger zijn dan wanneer ned in de halve finale komt en rechte betaalt op basis van 16 miljoen kijkers.

het hele wk draait om geld. dus de fifa zal in voormeld voorbeeld een voorkeur hebben voor turkije in de halve gronden zoals de knvb een voorkeur zal hebben voor ajax boven heerenveen. puur op financiele gronden

nee de wereld is niet meer geïnteresseerd in ned. anti-voetbal gespeeld in 2010 , niets gepresteerd op ek en geen wereldsterren. (cruijff, gullitt, van basten, rijkaard, bergkamp). niets ten nadele van van persie maar die heeft niet de allure en de uitstraling van bovenstaande spelers.

wij overschatten altijd schromelijk onze mogelijkheden.

13 oktober 2013 om 00:22

Uh het is volledig om topic
Maar Roda-H'veen in 97 het stadion was toen uitverkocht en een groot voetbalfeest zonder trubels

On topic
Groepshoofd is niet belangrijk de beschermde status wel
Maar zit liever in de poule met Brazilië in poule a bijv dan in poule F als groepshoofd en in de achste finale tegen Brazilië moeten spelen
Ik bedoel beter in de poule 1 x verliezen daarna is het knock out.

13 oktober 2013 om 03:42

@ Verus

Eindelijk iemand die nadenkt. Gelukkig. Dan kan ik dit ook wel met jou delen nu. Het schijnt dat Zuid Korea en Iran worden uitgesloten voor matchfixing en worden vervangen door India en China. Omdat deze landen dan maar kort weten dat ze mee mogen doen zullen ze groepshoofd worden en geholpen worden richting de halve finales. Uiteindelijk wint Brazilie dan de finale zodat alle Brazilianen lekker veel uitgeven. Ohja niet doorvertellen he. Dit is geheim

Maakt niet uit Nederland word wereldkampioen. Spanje, Duitsland, Brazilie hebben tegen Nederland geen schijn van kans.

12 oktober 2013 om 18:26

Nederland speelt dan wel het mooiste voetbal, wie weet worden we wereldkampioen.

12 oktober 2013 om 18:29

HAHAHAHHAHA grappig dat je op jezelf reageert af en toe

12 oktober 2013 om 18:35

Nee, omdat ik het eens ben met hem ben reageer ik op me zelf, wat een logica weer.

12 oktober 2013 om 18:47

Calma is juist een voorbeeld voor mij. Hij heeft veel voetbal verstand en zegt veel nuttige dingen.

13 oktober 2013 om 00:38

Hahahahah kan het nog duidelijker zijn dat dit dezelfde persoon is?

hoe loopt die puntentelling. Hoe kan belgie boven nederland staan terwijl ze nog niks hebben bereikt. Ze zijn pas net geplaatst en nl al veel eerder. Kan iemand me uitleggen hoe dit kan

12 oktober 2013 om 18:42

ja, dat kan ik in het kort, maar je kan beter op wikipedia kijken,

Komt er op neer dat wedstrijden een verschillende factor krijgen, afhankelijk van hoe lang geleden en welke tegenstander en het belang van de wedstrijd. Aangezien Belgie tegen relatief grotere tegenstanders speelt, vangen zij meer punten dan Nederland voor de kwalificatiepoule.

Daarnaast telt de wk finale van Nederland nauwelijks meer mee en heeft Nederland afgelopen EK niets gepresteerd.

13 oktober 2013 om 11:39

ja maar we waren er wel en dat kunnen die belgen niet zeggen

13 oktober 2013 om 12:40

klopt, maar een verliespartij levert 0 punten op. Aangezien nederland alleen maar verloren heeft...

Dus als italie,colombia en Uruguay verliezen stijgen we 3 plekken?

12 oktober 2013 om 18:47

Nee, Zwitserland moet ook nog verliezen. Nederland moet zelf eerst nog zien te winnen, anders gaan ze niemand voorbij.

Waar maakt nl zich druk om. Groepshoofd of niet maak niet veel uit..dan krijg je 1 sterk land er bij de eerste 2 gaan toch gewoon door..laats ze eerst maar is dan dinsdag winnen dat wordt moeilijk zat turkije knalt er vol op..nl heefd niks te verliesen ja fifa status is ook zo krom als wat.. hoop dat turkije erbij altijd leuke strijd onderling vrienden turkije nl. Moet ik wel zeggen dat het bij vz wel wat respectvoller met elkaar mag omgegaan ben zelf turks en ik vindt die leuke strijd onderling wel lachen.

12 oktober 2013 om 18:49

Liever geen groepshoofd en Columbia of Uruguay loten dan dat ze wel groepshoofd worden en een Portugal of Frankrijk loten.

Eigenlijk lachwekkend dat een Belgie niet meer kan worden ingehaald.al jarenlang niet op een eindstation gestaan en NL is zelfs Vice wereldkampioen.vreemd allemaal.

12 oktober 2013 om 19:02

De uitslagen van het laatste jaar wegen zwaarder door en ook terecht. Het zijn de beste ploegen van dit moment die tellen en niet die van 3 jaar geleden ... Anders heeft zo'n ranking ook weinig nut.

12 oktober 2013 om 20:00

Hoe terecht, als ze het ek er nog wel bij pakken. Daar was België niet eens bij. En vertel mij eens waarom België het verdient zo hoog te staan, het is niet alsof ze van grote landen hebben gewonnen ofzo. En een moeilijke poule hadden ze ook niet.

13 oktober 2013 om 00:16

Ja NL was erbij maar pakt 0 punten tjah dan liever geen EK. En onze groep was veel moeilijker dan de groep van nederland. Wss de winst tg Kroatië en gelijkspel tegen frankrijk

13 oktober 2013 om 12:03

Wel, de punten worden berekend aan een objectieve formule. Is al een tijdje zo en iedereen weet dat. Kom nu niet huilen dat het systeem niet eerlijk is.

Jongens, die beschermde status hebben we de laatste Ek's en Wk's ook gehad en toen bleek het ook geen flikker uit te maken, aangezien we altijd in de poule des doods terecht komen. Dat ze zich daar maar niet druk om maken, liever druk maken over hoe de verdediging eruit moet komen te zien. En dat Stekelenburg maar weer fit word, want hij is eigenlijk de enige keeper die een WK zekerheid bied. Krul, Vorm, Cilessen en Vermeer vind ik geen WK materiaal. Bruma en Vlaar deden het trouwens best aardig gister, Janmaat ook goed, Blind mag van mij toch wel eruit. Verdedigend is hij veel te zwak op het hoogste niveau, aanvallend kan hij wel lekker mee, maar goed linksback moet ten eerste kunnen verdedigen he....

12 oktober 2013 om 21:47

Altijd in de poule des doods? Vanwege die beschermde status zat Nederland in '98 in de poule met België, Zuid-Korea en Mexico en in 2010 met Japan, Denemarken en Kameroen. Nou niet echt poules 'des doods'. En laten dat nu net de twee meest succesvolle Wk's van de afgelopen jaren zijn voor Nederland.

Een goede plaatsing betekent over het algemeen een gunstige loting en dus een kans om lekker ingespeeld te raken.

Overigens bestaat de kans nog dat Uruguay helemaal niet naar het WK gaat: de ploeg staat nu vijfde in de Zuid-Amerikaanse kwalificatiecyclus en lijkt daar te blijven staan, wat betekent dat er play-offduels met Jordanië gespeeld moeten worden.

Kom op VZ , Uruguay verliezen van Jordanie .

Ik lig er niet wakker van hoor zit zelfs liever in pot2
En dan bij Brazilië of Argentinië dan kom je ze niet eerder dan de finale tegen

12 oktober 2013 om 20:08

En je krijgt dan ten minste al een wedstrijd waar je naar kan uitkijken in de poule fase. In plaats van Nederland - Kameroen kijk ik liever naar Nederland - Argentinië...

Nederland wint wel van die Turken, die worden simpel weggecounterd. Armenië gaat écht niet winnen van Italië. Misschien als ze thuis speelde, maar nu echt niet. Argentinië - Uruguay is net Feyenoord - Ajax. Argentinië zal er alles aan doen om Uruguay thuis te laten (denk ik). Zwitserland zou wel eens gelijk kunnen spelen tegen Slovenië. Columbia is in goede doen.

Nu ik klaar ben met typen, denk ik dat Nederland geen geen groepshoofd word.

Is het niet zo dat de knvb expres wedstrijden tegen japan en colombia heeft geregeld ook te kunnen stijgen? Dat heeft dus eigenlijk helemaal geen nut. . .

12 oktober 2013 om 20:02

fout, de fifa ranking van donderdag 17 oktober word gebruikt dus die extra oefen of barragematchen tellen niet meer mee!!! zou anders serieuze competitievervalsing zijn he !! de ploegen die minder presteren krijgen dan extra matchen om eventueel punten te winnen, nee na de kwalificatiematchen is het beslist

12 oktober 2013 om 20:22

Dat zie ik nu ook ja. Maar knvb dacht daar misschien dus eerst anders over.

12 oktober 2013 om 20:26

positie op de ranglijst is een factor in de telling.
Als Nederland bijvoorbeeld tegen spanje wint, telt het met factor 2 mee. Wint het echter van een prutland als liechtenstein, telt het met factor 0,5 mee.

de factor is maximaal 2, minimaal 0,5. De factor is 2 min posiite op de ranglijst van de tegenstander.

edit: en het zijn factoren omdat het vermenigvuldigt.
Een winst is 3 punten. Winst op spanje is 3x2=6 punten, winst op liechtenstein is 3x0,5=1,5 punt. Vandaar dat je als land kan zakken op de ranglijst terwijl je gewonnen hebt.

Overiges is de kwaliteit van de tegenstander niet de enige factor, ook de belangrijkheid van een wedstrijd (vriendschappelijk, kwalificatie, eindtoernooi) telt mee als een factor tussen 1 en 4. De datum van de wedstrijd telt mee ( wedstrijd van 4 jaar geleden voor ,2, wedstrijd van afgelopen jaar veel zwaarder). Tot slot is het werelddeel van de tegenstander nog een factor

Uruguay verliest wel. Kleine winst uit bij Turkije moet te doen zijn. Zo niet hoop ik dat Nederland bij België in de poule komt, gaan we ze even leren voetballen.

12 oktober 2013 om 20:03

haha aiaiai en dan zijn wij de belgen arrogant ??? haha denk dat je nog is dik daar je kan in vergissen

13 oktober 2013 om 01:07

Dat is niet arrogant, dat is zelfverzekerd zijn. Maar zullen zien dinsdag, ik hoop toch zeker dat we belgie nog tegenkomen aankomend wk. Kan een leuk potje worden.

Turkije gaat winnen van Nederland....

En Nederland pot 1 of 2 of wat dan ook het maakt niet uit.... Nederland gaat hoe dan ook de groepsfase overleven... Al hebben ze een poule "desdoods".

Turkije hoort op een WK thuis, een voetbal gek land.. Ze zijn misschien kwalitatief minder als Nederland ( nouja misschien, het is gewoon zo dat weet elke Turk hopelijk ook wel.... Teminste op het moment ) maar zeker weten beter dan Roemenië..

Ik wens Turkije veel succes tegen Nederland... En denk een overwinning voor de Turken..

Turkije 2 - 1 Nederland

Kan iemand me uitleggen wat die beschermende status betekent?

12 oktober 2013 om 22:23

in dit geval een positie bij de eerste 8, waardoor je groepshoofd wordt. Je bent dan beschermt in de loting en kan geen landen uit de top 8 treffen in de poule

Die 8-1 overwinning met de niet-duikende keeper van Hongarije bij 3 of 4 goals en die eigen goal begint hierdoor wel een beetje verdacht te worden, eigenlijk. Jammer genoeg speelde de knipoog-Kroaat op hetzelfde moment tegen België!

Ik vind het belachelijk dat het organiserende land ( in dit geval Brazilie ) naast een vrijkaart om deel te nemen ook nog eens in pot 1 terecht komt .

Ja dat gaat nog een spannende wedstrijd worden van Uruguay tegen de Jordanen...

Wat een gedoe, alsof het iets uitmaakt. We zitten al jaren in de poule des doods, als groepshoofd en je krijgt er toch twee landen bij waarvan je normaal gesproken altijd wint, zoals Japan en Costa Rica of Nigeria en Australië.

Uruguay gaat het WK natuurlijk wel hale tegen Jordanië, komop zeg

Waarom niet alle landen in 1 pot?? De fifa doet zelf het hardst mee aan matchfixing!!

13 oktober 2013 om 00:10

1e echt zinnige opmering.....

Blijft toch gek. Met alle respect, maar België komt net kijken en is er voor het eerst sinds 2002 bij. Hoe kunnen zij nu wel groepshoofd zijn en de vice-wereldkampioen niet?

Omdat Belgie de afgelopen periode geweldig heeft gespeeld en indruk heeft maakt, met spelers waarvan de meeste zich al bewezen hebben op het allerhoogste niveau. De wedstrijden van de afgelopen periode tellen zwaarder dan de (belangrijke, top)wedstrijden die in het verleden gespeeld zijn door Nederland op een toernooi bijvoorbeeld.

Het blijft moeilijk om toe te geven, maar realistisch gezien is Belgie op papier kwalitatief sterker dan Nederland. Dit team is nog nooit zo sterk en talentvol geweest. Na jarenlang een dramatisch team te hebben gehad spelen de meeste belgen op het allerhoogste niveau in topcompetities waar ze ook goed presteren in tegenstelling tot sommige spelers van Nederland. De meeste spelers van Nederland zijn onervaren en moeten zich zelfs in de eredivisie nog bewijzen, onze sterspelers zijn van absolute wereldklasse, die moeten het doen.

In een onderling duel tegen de belgen zie ik Nederland met veel moeite toch winnen mocht het ervan komen. De individuele klasse van de sterspelers en de ervaring grote wedstrijden te spelen zal de doorslag geven ondanks dat er een beter team staat bij de belgen.

Liever geen groepshoofd dan speel je nog 1 wedstrijd tegen een topland.

Lol waarom doet iedereen zo denigrerend over Armenië, ze veegden de vloer aan met Denemarken en pakten dit weekend Bulgarije. Zo'n waardeloos elftal hebben ze niet meer.

Colombia de beste wat en team
Falcao en james - monaco
martinez en quintero - fc porto
armero en zuñiga - napoli (zuniga onderhandeling met barca)
fredy guarin - inter milan
cuadrado - fiorentina
yepes - atlanta
zapata- ac milan
bacca- sevilla
ospina - niza frankrijk
muriel - unidese

Nederland gaat moeilijk hebben tege colombia

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren