Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Heerenveen stevent na comeback in Enschede af op Europees ticket

Laatste update:

Sc Heerenveen heeft in Enschede een belangrijke stap gezet naar Europees voetbal. Ron Jans zag zijn ploeg bijzonder slecht van start gaan en na twintig minuten spelen stond het al 2-0 voor FC Twente. Zonder zelf echt goed te spelen kwamen de Friezen echter terug en uiteindelijk wist men vier keer het net te vinden. Eén van de treffers kwam op naam van Bas Dost, die nu op een totaal van 37 doelpunten staat en daarmee het clubrecord van Afonso Alves heeft geëvenaard. Komende zondag zal definitief duidelijk worden hoe de play-offs plekken en de Europese tickets worden verdeeld.

/

Twente knalde uit de startblokken en liet Heerenveen meteen voelen wie de baas was. De gasten konden de eerste tien minuten tijd niet eens de middenlijn oversteken en hadden zelfs geluk dat Twente slechts één keer toesloeg. Een hoge voorzet vloog over iedereen en alles heen, maar achterin de zestien stond Peter Wisgerhof de bal rustig op te wachten. Zijn geplaatste schot werd gekeerd door Kristoffer Nordfeldt, maar in de rebound knikte De Jong binnen. De thuisploeg leek door te kunnen drukken, maar na een kwartiertje spelen werden de gasten uit Friesland eindelijk een beetje wakker. Na een scherpe voorzet van Oussama Assaidi kopte Dost uit een moeilijke hoek net over.

Steve McClaren zag zijn spelers echter het initiatief behouden en dat leidde na twintig minuten spelen tot de logische 2-0. Eerst kon Emir Bajrami net niet afronden na goed doorgaan van Ola John, maar een minuut later mikte De Jong met zijn hoofd de tweede van de wedstrijd tussen de palen. Heerenveen herstelde zich echter goed. Een verre uittrap van Nordfeldt werd door iedereen en alles gemist achterin bij Twente, waardoor Dost uit het niets oog in oog kwam te staan met Nikolay Miyahlov. Met een droge knal schoot de Eredivisie-topscorer raak. Daarna lag het qua kansen even stil, maar in de slotfase van de eerste helft kwam Twente nog een keer opzetten. Leroy Fer (naast) en Wout Brama (over) wisten echter niet te scoren.

/

Na de pauze gebeurde er lange tijd weinig. Ook nu had Twente het betere van het spel, maar in tegenstelling tot de eerste helft leidde dat niet tot kansen. Uit het niets kwam vervolgens Heerenveen op gelijke hoogte. Assaidi ontdeed zich voor het eerst in de wedstrijd van Roberto Rosales, kwam naar binnen en liet Miyahlov met een verwoestend schot kansloos. Het spelpeil zakte na de gelijkmaker weg, en naarmate de wedstrijd vorderde namen de slordigheden aan beide kanten toe. Een derde treffer voor een van beide ploegen leek dan ook niet in het verschiet te liggen.

Toch was het uiteindelijk Heerenveen dat de zege greep. Luciano Narsingh, daarvoor eigenlijk tachtig minuten lang onzichtbaar, werd met een fraai hakballetje van Filip Djuricic vrijgespeeld en rondde vervolgens koel af in de verre hoek. Het leeggestreden Twente had geen antwoord meer en moest enkele minuten later zelfs nog een vierde tegentreffer slikken. Assaidi speelde zichzelf knap vrij in de zestien en rondde vervolgens met een punter af: 2-4. In blessuretijd tekende Douglas met een onbeduidend doelpunt voor de 3-4 eindstand.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gelukkig Speelt az nog gelijk dus hopen dat Heerenveen gewoon goed speelt en zelf door overwinning zich plaatst

2 mei 2012 om 22:09

Met het risico gelijk te spelen en met niets te eindigen.. kan je beter gewoon de wedstrijd opgeven en 100% zeker zijn van europees

2 mei 2012 om 22:10

Dost Narsingh Assaidi Elm gaan soieso weg dus die zullen niet met die gedachte het veld in stappen

2 mei 2012 om 22:16

Daarnaast kunnen Dost en Narsingh records halen én is het financieel gewoon beter om te winnen en 4e te worden.

2 mei 2012 om 22:22

Club gewin zal altijd boven de persoonlijke records van die 2 spelers gaan natuurlijik... voor de financien hoeven ze het niet te doen.. 4de of 5de is zo'n klein financieel verschil terwijl wel of geen europa wel een wezelijk verschil is..
Ik hoop trouwens dat Heerenveel zijn taak gewoon doet en in een echte wedstrijd gaat verliezen van Feyenoord maar verwacht dat Heerenveen het gaat laten lopen om 100% zeker te zijn

2 mei 2012 om 22:30

Twente kan niet eens een doeltrap verdedigen. Wat een drama, ik zeg Mcclaren ga maar weer naar Engeland. Wat een dramatisch seizoen.

2 mei 2012 om 23:38

De eerste 80 minuten zal sc Heerenveen wel voor de winst gaan hoor. Staat het dan nog slechts 1-0 in ons voordeel dan jagen ze wat mij betreft die bal 2 keer in eigen doel zodat we safe zijn.

Dit Twente is zo schandalig slecht, echt niet normaal. Die verdediging, wat een amateurs. Wisgerhof die deze week John op de flikker geeft van slecht verdedigen staat hier nog slechter te verdedigen. Uit een f*cking uittrap van de keeper kan toch niet. Rosales die zich kinderlijk 3x laat uit kappen, Douglas die te lui is om een sliding te maken bij die goal van Narsingh. Wat een dramatische vertoning.

Het voetbal onder die Engelsman met zn wijze praatjes is zelfs slechter geworden. De Play-offs gaan we ook niet redden met dit voetbal

Ron Jans kan kiezen.. eervol Europa in en vol voor de winst tegen Feyenoord met het risico gelijk te spelen en zonder Europees voetbal te eindigen.. De andere optie is zondag vanaf minuut 1 laten zien dat Heerenveen wil verliezen, waardoor ze 100% zeker zijn van plek 5.. Ik hoop dat hij voor het tweede kies maar verwacht van niet

2 mei 2012 om 22:25

alsof je het risico kan lopen gelijk te spelen

als je gelijk staat in de laatste minuut kan je altijd nog ff een eigen doelpunt maken

domme reactie van je dus

2 mei 2012 om 22:27

Wie geeft er nou een domme reactie, denk eens na gast .. als je 1-0 of zelfs 2-1 , 3-2 etc voor komt dan kan je toch in de laatste minuut nog een goal tegen krijgen?

2 mei 2012 om 22:31

ja en dan krijg je toch ook nog een aftrap?? dan knal je hem dan alsnog toch ff in eigen goal

2 mei 2012 om 22:34

Wist dat je dit zou gaan typen en wilde al reageren voor je post maar toch maar gelaten in de hoop dat je weg zou gaan maar niet dus... dus zal reageren: Dat is niet als je in de laatste minuut van de verlening scoort (was dat vandaag ook niet bij twente-heerenveen, de 3-2??)... het ligt niet voor de hand dat het gebeurt maar het kan..

2 mei 2012 om 22:37

geef nou maar gewoon toe dat de kans dat je per ongeluk gelijk speelt bijna 0 is

2 mei 2012 om 22:47

Kindje, verdraai mijn woorden niet.. mijn post zegt enkel dat bij verlies heerenveen 100% zeker is en als ze voor de winst gaan een gelijk spel mogelijk is, of de kans nou groot of klein is.

Daarna kom jij opeens met je onzin dat gelijk spelen geen risico is, waarop ik reageer dat het wel een risico is, met uitleg, en vertel er zelfs bij dat het niet voor de hand ligt, en dan moet ik iets toe gaan geven?! Hoe duidelijk wil je het hebben?

2 mei 2012 om 23:07

Als het 93e minuut gelijk wordt, gaat ze eerst juichen, 3 minuten blessuren tijd je trapt af scheids fluit af

Daar ging Voetbalzone ff de boot in met het horrorscenario

ot; geweldig dit voor Heerenveen. nu het thuis afmaken tegen Feyenoord en het seizoen is meer dan geslaagd

2 mei 2012 om 22:16

hoe bedoel je?verklaar je nader? welk horrorscenario?

2 mei 2012 om 22:18

Ja hè? Ik was al een reactie aan het typen en opeens was het 'dit artikel is verwijdert'

Hopelijk gaat Heerenveen gewoon eerlijk hun best doen zondag!

Nou dat wordt dan zondag thuis verliezen van feyenoord voor heerenveen... jammer

Heerenveen plaatst zich voor EL indien ze verliezen of winnen van Feyenoord. Gelijkspel kost ze de kop net alsdat Feyenoord dan CL voorronde misloopt. (als PSV en AZ winnen)

Voetbalzone kwam er snel achter dat er geen horrorscenario is voor PSV ;..

Ooo ooo oo wat is er met Twente aan de hand? Ik had totaal niet verwacht dat Heerenveen daar zou winnen..

Feit is dat Twente hellemaal de weg kwijt is.

Maarja nu moeten we aan PSV zijnde hopen op Heerenveen dat het geen wedstrijd a la Heerenveen - Ajax word met een vroege rode kaart ofzo want anders zijn we de bok.

2 mei 2012 om 22:11

hoezo is er geen horrorscenario voor Psv? klopt dat niet ofzo dan?

2 mei 2012 om 22:13

Nee toch? Want Heerenveen staat nu 4e en willen 4e blijven omdat ze dan direct Europa League spelen of heb ik het fout ?

2 mei 2012 om 22:19

Winnen is altijd beter, maar dan heb je het risico op een gelijkspel. Als PSV 2de wordt (heereveen verliest) zijn de playoffs voor 5tm8, als PSV 3de wordt zijn de playoffs voor 6tm9. Als Heereveen gelijkspeelt, gaat AZ er waarschijnlijk overheen (AZ is 4de en Heereveen 5de) en dan zijn de playoffs voor 5tm8 (psv 2de) en hebben ze dus playoffs.

2 mei 2012 om 22:19

Als Heerenveen 5e wordt gaan ze direct Europa League in wanneer PSV geen 2e wordt, maar als Heerenveen wint van Feyenoord zijn ze zeker van de 4e plek.

2 mei 2012 om 22:21

Voor Heerenveen zou alleen een gelijkspel fataal kunnen zijn, als AZ en PSV hun wedstrijden winnen.

Want AZ zou dan gelijk komen met Heerenveen, maar heeft beter doelsaldo.
En als PSV wint, dan gaat het over Feyenoord en gaat Heracles Europa in en wordt Heerenveen 5e.

Maar als ze zelf winnen, zijn ze ook 4e en al geplaats.
Dus hopelijk gaan ze winnen en blijven ze sportief.

2 mei 2012 om 22:32

Dat hoop ik niet. Al was het alleen maar om Heracles niet in Europa te hoeven zien. Daar hebben Twente/az/psv of Heerenveen meer te zoeken.

Maar daarnaast gun ik het PSV ook gewoon niet.

2 mei 2012 om 22:35

maar als Heerenveen verliest en AZ wint, moet heerenveen toch play offs?

2 mei 2012 om 23:30

Ja kan beter de schuld dan bij de knvb leggen en niet bij Heerenveen.

2 mei 2012 om 23:33

wat hoop jij nu als heerenveen supporter dat heerenveen gaat doen zondag?

3 mei 2012 om 02:46

Nogal een retorische vraag Rubanjo Niet gelijk spelen natuurlijk

Kippenvel!

Europa is zeker.
Bij winst op Feyenoord sta je bij de beste 4.
Bij verlies sta je bij de beste 5 en wordt Feyenoord 2e.
Gelijkspel zal echt nooit gebeuren.
Daarvoor zal het dan wel op een akkoordje gegooit worden mocht de stand zo zijn richting einde van de wedstrijd.

Na 2 jaren van alleen maar slechte dingen is dit zo zo zo welkom!

Genieten, Succes in de playoffs Tukkers!

2 mei 2012 om 22:40

Gefeliciteerd ... Lesje effectiviteit gehad vanavond..

Verdient gewonnen Heerenveen. Fc Twente moet zich diep schamen dat het Heerenveen nog heeft laten terug komen. Nu thuis verliezen van Feyenoord en Feyenoord de voorronde Champions League in, Heerenveen Europa League in, en Heracles pist met PSV naast de pot, geweldig!

Er is maar een woord voor: Waardeloos!

Gefeliciteerd Heerenveen.

Ongelofelijk dit... Twente stond gewoon met 2-0 voor en speelde tot de 2-0 geweldige, daarna is het dramatisch geworden... Verder de wedstrijd niet echt goed kunnen volgend door het schakelkanaal maar aan het resultaat te zien is het enorm slecht gegaan... Durf het bijna niet te zeggen maar ik begin nu te twijfelen of Mcclaren nog wel langer de juiste man is voor Twente. Het zou echter een blunder zijn om Mcclaren te ontslaan aangezien Twente dan weer geld moet uitbetalen aan hem.. Play-offs spelen dan maar of heel misschien nog via de fair-play ranking een Europese plaats bemachtigen.. Komend seizoen hopen op een beter seizoen.

Heerenveen stevent af op Europees voetbal?
Onzin, als we verliezen van Feyenoord worden we 5e en Feyenoord 2e, dus Europees voor ons.
Als we winnen worden we minimaal 4e, dus Europees...
We zijn dus al zeker van rechtstreekse plaatsing want 1 ding is zeker, een gelijkspel wordt het never nooit niet!

Forza Heerenveen!!!

2 mei 2012 om 22:12

Ik zal je een geheim vertellen... je kan 1) winnen.. 2) veliezen ... maar je kan ook nog gelijk spelen (en dus met niets eindigen)
ninja edit

2 mei 2012 om 22:19

als het gelijkt wordt zullen ze er in de laatste minuut een in eigen doel peren dus zodoende zal het geen gelijk worden

2 mei 2012 om 22:59

Ik was ook al achter dat geheimpje gekomen, vandaar mijn aanpassing. Kan je ook een ander geheimpje verklappen, een gelijkspel gaat echt niet gebeuren....

2 mei 2012 om 23:31

Je kan ook een eigen goal maken, en dat mag!

2 mei 2012 om 22:12

Als we gelijk spelen en PSV en AZ winnen niet hoor

2 mei 2012 om 22:18

En gelijkspelen kan een probleem opleveren maar daar gaan we niet vanuit

2 mei 2012 om 22:21

Als het in de 88e minuut gelijkstaat knal je hem toch gewoon in je eigen goal? Ik zie het probleem even niet.

WE Gaan Europa IN!

De ideale scenario voor Psv. SC Heerenveen kan verliezen, winnen of gelijkspelen, ze gaan sowieso europa in dan. Als ze winnen hebben ze een betere positie in de Europa League. NEC heeft doem-scenario voor PSV voorkomen! Zeefuik, onze held!

Heerenveen kan vrijuit spelen tegen Feyenoord(winnen, gelijkspelen of verliezen). Indien zei winnen pakken zei plek 4 dus definitief Europees voetbal. Dan moet AZ samen met Twente Play-offs gaan spelen

2 mei 2012 om 22:12

Niet correct. Als we gelijkspelen en AZ en PSV winnen gaan wij de playoffs spelen. Dan wordt Psv2e en AZ 4e, waar alleen de top 4 Europees gaat. HET IS DUS NOG Niet Officieel.

Pff, wat valt Rosales weer door de mand. En Douglas geeft andermaal aan te kort te komen voor het Nederlands elftal. Ik verwacht een grote schoonmaak bij Twente. Rosales en Tiendalli kunnen vertrekken wegens gebrek aan talent, Bajrami ook. Brama wou weg, en voegt ook weinig toe. Douglas is ook dringend toe aan een transfer volgens mij, Wisgerhof is degelijk maar begint ook steeds trager te worden. Michaylov is een lambal eerste klas en wou volgens mij ook vertrekken. En voorin trekken clubs aan De Jong, en Chadli staat ook op de nominatie om weg te gaan. Drukke tijden voor Munsterman.

In mijn ogen heeft Mcclaren ook gewoon keihard gefaald. Adriaanse was geen optie meer, maar hij zal het denk ik een stuk beter doen. Ik vraag me af of Mcclaren door moet gaan bij Twente. Aangezien hij het vriendje van Jopie is denk ik het haast van wel, maar of het verstandig is lijkt mij niet.

Eindelijk wint Heereveen dan een Topper dit seizoen ,twente is wel echt slecht de laatste wedstrijden ,die verdediging is gewoon een Gatenkaas maar succes in de Play-offs

2 mei 2012 om 22:25

Heerenveen - Az?? 5-1??

2 mei 2012 om 23:32

Sommigen vergeten inderdaad snel. Heerenveen-az dat was een mooie wedstrijd.

Nog steeds laat Heerenveen Feyenoord winnen.
Waarom? Omdat als Heerenveen gelijk speelt en AZ wint, AZ 4e wordt en Heerenveen 5e op basis van doelsaldo en Feyenoord dan geen tweede wordt en Heerenveen dan de playoffs ingaat.
Heerenveen mag wel OF winnen OF verliezen. En zeg nu zelf, het risico op gelijkspel (het enige slechte voor Heerenveen) is groter wanneer je op winst speelt!

NOG Steeds Horrorscenario Voor PSV

Ongelofelijk, wat een droomscenario dit. EN ineens die Assaidi die opstaat. Schitterend!

Die Mcclaren was toch de Messias? Adriaanse moest weg en hij zou Twente wel even kampioen maken. Vandaag heeft hij voor de zoveelste keer punten laten liggen, het begint gewoon zielig te worden hoe hij Twente in de afgrond werkt. Munsterman zal wel even achter zijn oren krabben denk ik, want Adriaanse stond gewoon keurig tweede toen hij ineens weg moest. Ik moet vooral lachen om die Fer met zijn stap omhoog haha.

2 mei 2012 om 22:20

Heel erg kinderachtig van je dat dat telkens weer boven water komt. Moet je daar zelf nou zo hard om lachen? Feit is gewoon dat Twente destijds er beter voor stond dan dat Feyenoord deed, dan is het toch logisch dat Fer voor deze stap heeft gekozen? Verder heeft het jullie genoeg duiten opgeleverd lijkt me.

2 mei 2012 om 22:28

Iemand @ twente. net stelde voor om een trainerswissel te doen. Patrick Kluivert ( Beloften Twente) voor Mcclaren. Lijkt me niet zo'n gek plan :P

2 mei 2012 om 22:47

Zonde voor de beloften. Mcclaren kan de Fjes misschien bijbrengen hoe het Niet moet.

Ik kan gaan zeuren over wat er verkeerd gaat bij Twente maar dat ga ik niet doen. Ik hoop alleen de volgende dingen voor volgend seizoen:
1. Twente doet eens heel snel wat aan het aankoopbeleid en koop spelers die ze nodig hebben. Dus goede verdedigers en een aanvallende middenvelder.
2. Ze zorgen ervoor dat Twente weer de beste organisatie van de Eredivisie krijgen, want nu is vaak de organisatie in het veld nergens te vinden.
3. Het publiek gaat zich weer normaal gedragen. Als je nu op de tribune komt, heb je alleen maar verwende bobo's/bejaarden, die alleen maar kunnen zeuren.
4. Ik wil weer een duidelijke tactiek zien. Op dit moment weten zelfs de spelers in het veld niet wat nou de tactiek van Twente is.
5. FC Twente wordt weer FC Twente. Een paar jaar geleden stond Twente bekend als verstandig, verzorgd en nuchter. Nu is het op het veld als qua beleid totaal onduidelijk waar ze mee bezig zijn.

2 mei 2012 om 22:54

Je vergeet de belangrijkste.
Een trainer met passie, 1 die attractief voetbal wil spelen en niet zo'n bejaarde die alleen langs de lijn loopt te ijsberen en niets overbrengt op zijn spelers.
Hoop dat Joop dat nu ook eens inziet.
Voor de rest heb je gelijk.

2 mei 2012 om 23:54

Ik wens jullie alle succes toe, want ik begrijp jouw punten volledig. Ik heb overigens al eens aangegeven dat je niet in een dag een topclub wordt, rome is ook niet in een dag gebouwd.. Er waren aantal tukkers die je vervolgens voor gek uitmaakte en zich toch al bij die groep indeelde.. Ik denk dat velen het nu ondervinden dat het niet zo makkelijk is..

Ik denk dat twente jarenlang het alleen beter kon doen en dat ook uitstekend deed/doet.. Nu komt het moment dat tegenstanders graag van je willen winnen, er meer geeist wordt vanuit de supporters, sponsoren etc. Dat is leuk als het goed gaat, maar klote als het slecht gaat.. Sponsoren gaan eisen dat er een goed resultaat wordt gehaald, dus er wordt 'geinvesteerd', maarja waarin en waarmee? Geld dus, daar moet twente echt voor waken.. en dus vooral niet doen.. Met geld alleen ga je de oorlog echt niet winnen (wel een middel dat je nodig hebt)..

Ik denk dat twente gewoon terug moet naar de nuchtere roots en niet teveel naast hun schoenen moet gaan lopen... Dat is jullie identiteit en 'trots' in mijn ogen, misschien dat twente supporters het anders beleven.. maar in ieder geval succes volgend seizoen en in de laatste wedstrijden!

Het stomme is; zowel winst als verlies betekent EL voor H'veen. Alleen met een gelijkspel gooien ze de eigen ruiten in. Dus als het in de laatste kwartier nog steeds gelijk staat kan je eigenlijk voor de zekerheid beter in je eigen doelschieten

Als PSV slim is moeten ze belangstelling tonen aan Gouweleeuw, Narsingh en Assaidi vòòr de wedstrijd van zondag. Dost is de afmaker dus kan moeilijk voor de goal 10 meter naast schieten en hij gaat waarschijnlijk sowieso weg, want SC Heerenveen VI Watcher heeft laten weten dat inmiddels 10 clubs geïnteresseerd zijn in de doelpuntenmachine, maar liefst 3 daarvan zeer serieus!

Zou echt dom zijn van Heerenveen als ze thuis gaan verliezen, dat kun je de fans toch niet aan doen lijkt me. Daarbij gaan de voorhoede hoog waarschijnlijk weg, dus die willen ook een mooie afscheid.

2 mei 2012 om 22:48

Als jullie de mentaliteit meenemen, die jullie hebben gebruikt tegen FC Twenten winnen jullie wel van Feyenoord. Als fan zie je toch liever je team winnen, maar ja zoals ik het zie ga jij het hardste juichen terwijl Feyenoord jullie afdroogd

gelukkig heeft Mcclaren wat hij heeft, geen EL want dat stoort alleen maar in de race voor CL. Gefeliciteerd spelers en bestuur van Twente met jullie goede keuze.

Ik zou deze b;under die Mcclaren heet direct ontslaan, niet Co maar hij heeft het team kapot gemaakt. Ik vind het rot voor de oprechte supporters van twente die de club door dik en dun steunen en door deze gek =mcclaren als lachertje het leven door gaan.

O ha Fer, jammer van je keuze want we hadden je best kunnen gebruiken in onze slectie komend seizoen in de CL. Wat ben je verkeerd voorgelicht door de heer Munsterman.

2 mei 2012 om 23:06

Ja dat dacht Elahmadi 4 jaar geleden ook ...dat hij naar een topclub ging
Nu eindelijk halen ze eens europees voetbal ...cl zou ik maar niet teveel op rekenen

Twente draait een slecht seizoen , ze weten nu in ieder geval wat er volgend jaar nodig is , kampioen zullen ze niet worden maar bovenin meedraaien wel ...want er gaan veel nieuwe spelers komen

We zullen zien hoe het Feyenoord gaat dit jaar geen europees voetbal , lekker veel rust , dat word volgend jaar anders dan word er wat verwacht en dan zonder Guidetti , Bakkal en wat verder nog vertrekt

Kortom iedere ploeg draait wel eens minder , moet jij als Feyenoorder toch weten ...kan gebeuren maar om nu na 1 goed jaar van Feyenoord zo van de toren te blazen is overdreven
Gaan mensen straks ook jou uitlachen als Fey . de cl niet haalt
Co bakte er niks van , kende spelers niet eens en had geluk dat iedereen fit was ( begin van het seozoen ) ...zijn tactiek klopte ook van geen kant

Jezus, Twente hoort niet eens in het linkerrijtje thuis.. jammer dat we als Psv-zijnde als enige last hebben gehad van 'twente in vorm'..

2 mei 2012 om 22:22

Daarom staat Twente ook 6e, omdat ze er niet horen...

2 mei 2012 om 22:36

Jij mag geeneens hierover praten. 30 miljoen en dan met geluk nog in de top 5.

Ongelooflijk wat Twente vanavond heeft laten zien. Twente is op dit moment de weg helemaal kwijt. Sinds de komst van Mcclaren is het perfecte paniekvoetbal gespeeld door FC Twente. Munsterman dien a.u.b. de ontslag voor Mcclaren in en laat eindelijk Gert-jan Verbeek naar Enschede komen. Mocht FC Twente geen Europees voetbal halen is gewoon een ramp voor de Club. Dan zullen waarschijnlijk De Jong en Ola John vertrekken. Dat wordt volgend jaar dan plaats of 10 met Mcclaren.
Ik baal enorm, maar mijn clubliefde voor FC Twente blijft toch groot.

Er is nog steeds wel degelijk een horror scenario voor psv : een gelijkspel voor heerenveen as zondag is funest dus ze zullen heus wel redelijk beginnen maar als ze niet voor staan 5 minuten voor het einde dan laten ze er echt wel 1 lopen.wat een rare dag wordt dat .
Levensgevaarlijk voor heerenveen dat gelijke spel hoe moet je het dan doen? vanaf minuut 1 de wedstrijd maar opgeven en door een snelle achterstand de indruk wekken er alles aan te doen?

Knappe prestatie van Heerenveen.

Ik ben wel in dubio of dit nou nog gunstig is voor Psv. Wanneer Heerenveen verliest, zijn zij zeker van Europees voetbal. Wanneer zij winnen zijn zij ook zeker van Europees voetbal en verschaffen zij zich een betere uitgangspositie voor dat toernooi. Ik ga er dan ook vanuit dat Heerenveen de wedstrijd zal starten met het doel om Feyenoord te verslaan. Dan is iedereen in Heerenveen tevreden. Mocht het 5 minuten voor tijd nog gelijk zijn en staat AZ voor, dan zal Heerenveen het wel gaan laten lopen... Heel aparte wedstrijd gaat dat worden.

Dus wel degelijk een horrorscenario voor psv hahaha ;-)
Ik vind het als ajaxfan wel gaaf hoor voor feyenoord, mooie club met veel ellende achter de rug!

2 mei 2012 om 22:26

we gaan gewoon PSV weer aanpakken als feyenoord zijnde. We hebben ze geen kampioen laten worden vorig jaar, verkochten een redelijke speler voor teveel geld aan ze, toen we in december wonnen begon het gezeik weer over Rutten, toen ze wonnen van ons in maart was het de kampioenswedstrijd met daarna veel verliespartijen als gevolg en nu pakken we ze nog een keer door van heerenveen te winnen. Allemaal mooie wraak voor die 10-0 van toen.

2 mei 2012 om 22:31

Brandfr,minderwaardigheidscomplexje opgelopen laatste jaren;

2 mei 2012 om 22:32

nee hoor .... maar de wraak is veel zoeter dan menigeen ooit dacht.

2 mei 2012 om 23:12

Klopt, het collectief falen van PSV is allemaal het resultaat van die 10-0. Het puntverlies in Groningen, Breda, Venlo, was gewoon nog de vermoeidheid van die 10 goals, hoe kon ik dat niet eerder hebben gezien. Ik denk echt dat jullie alleen jezelf er mee hebben door het constant weer op te brengen, het spijt me.

ON: Ik hoop dat Heerenveen zondag 'gewoon' haar morele plicht doet en vol voor de overwinning gaat. Als ze dan net zo effectief blijken als vandaag zie ik ze Feyenoord verslaan. Zou mooi zijn voor PSV en in mijn ogen ook het beste voor het Nederlands voetbal, Ajax en PSV in de (voorronde) CL.

2 mei 2012 om 23:45

Waarom is dat nou weer het beste voor het nederlandse voetbal dan? Ok, feyenoord heeft geen beschermde status in de 3de voorronde wat psv wel heeft maar dat zijn sowieso de mindere clubs nog... in de 4de voorronde heeft geen enkele nederlandse club een beschermde status dus dan kan psv ook gewoon arsenal ofzo looten...
Daarnaast heeft Feyenoord gewoon meer potentie als club ivm psv, dus zou het goed zijn als deze club gewoon weer onomstoten de eerste twee plekken gaat delen met ajax...

Feyenoord heeft daarnaast dit seizoen bewezen beter te zijn als psv dus het zijn in mijn ogen het beste voor het nederlandse voetbal zijn als Ajax en Feyenoord de CL ingaan

3 mei 2012 om 01:22

@walliep, onjuist, PSV heeft in de voorronde, ook de 4de, zo goed als zeker een beschermde status. PSV staat op het moment 22ste op de Europese coëfficiëntenlijst. Als de huidige stand de eindstand is dan is PSV zelfs het tweede team (achter Cska) dat geplaatst is, op die manier zijn ze dus zeker van dat ze geplaatst zijn en zullen ze een zwakkere tegenstander treffen.

3 mei 2012 om 01:49

Misschien moet je wel meer kijken naar de lange termijn, wellicht is Nederland dan meer gebaat met een Feyenoord wat (weer) aansluiting vind met de Nederlandse top....

Narsingh vertrekt naar PSV als vervanger van Labyad. Bovendien is hij teleurgesteld in Ajax omdat men geen hoger bod plaatst en Elia als 1ste keuze wil binnenhalen. Welkom in Eindhoven Luciano!

2 mei 2012 om 22:49

Volgens mij speelt Narsingh bij Heerenveen dus leg mij eens uit hoe je een transfer kan maken van Heerenveen naar Heerenveen? PSV moet flink betalen als het Narsingh wil binnen halen. Als PSV wederom veroordeelt wordt tot de Europa League, waar moet het geld dan vandaan komen?

2 mei 2012 om 23:10

je hebt een punt vriend, mes excuses...

2 mei 2012 om 23:11

Verkoop Pieters en Ola! We hebben niet op CL niveau begroot...er is nog hoop, vooral onder Dick en Mark volgend seizoen

3 mei 2012 om 00:01

Denk dat het niet zo makkelijk ligt, PSV gaat ook niet in een keer 6 miljoen bieden.. Anders wel een hele matige onderhandlingstactiek dus daar moet je de verschillen niet zoeken..

- Ajax heeft al langer interesse.
- Narsingh is een pure vleugelspeler en heeft spelers nodig die hij kan bedienen.. met pasjes van Janssen, eriksen en anita kan hij lekker uit de voeten en de voorzetten kan hij prima kwijt bij siem de jong en/of sigthorsson.. Kortom, hij past beter in het ajax systeem en kan zelf beter excelleren binnen ajax als je het mij vraagt, bij heerenveen is hij mede top doordat dost ze allemaal binnenknikt of tikt..
- Hij is een oud ajax jeugdproduct en Amsterdammer..
- Heeft Overmars en Bryan Roy als individuele trainers...
- Speelt Cl
- Speelt bij ajax bij een club waarbij meer spelers het de laatste jaren richting de echte top redden en zeker jonge talenten zoals hij..

Kortom noem mij eens een echte reden waarom hij wel naar eindhoven zou gaan en niet naar amsterdam..

3 mei 2012 om 00:09

Ajax betaalt niet de juiste prijs, Ajax verlegt de interesse van Narsingh naar Elia..dit is ook niet voor niets.

3 mei 2012 om 00:16

Nee, dat is om de prijs te drukken.. ajax KAN de juiste prijs wel betalen, maarja of ze het doen dat is onzeker en dat is nou net de bedoeling.. Ik zie verder weinig echte redenen om voor psv te kiezen?

Bij een gelijke stand bij heerenveen-feyenoord, is het makkelijker om even een mannetje van feyenoord te laten lopen, dan zelf er eentje in te leggen, ik voorzie dit scenario;-)

Respect van Vak P dat ze de spelers nog gingen toejuichen op het laatst.

Als PSV slim is moeten ze serieuze belangstelling tonen aan Gouweleeuw, Narsingh en Assaidi vòòr de wedstrijd van zondag. Dost is de afmaker dus kan moeilijk voor de goal 10 meter naast schieten en hij gaat waarschijnlijk sowieso weg, want SC Heerenveen VI Watcher heeft laten weten dat inmiddels 10 clubs geïnteresseerd zijn in de doelpuntenmachine. Als SC Heerenveen expres verliest en de Knvb merkt dat, gaan ze onlangs dat ze zelf gewoon fout zijn om de verliezende bekerfinalist europa in te laten gaan, gaan ze SC Heerenveen een hele hoge boete geven. Al met al, geen horrorscenario voor PSV met dank aan Zeefuik!

2 mei 2012 om 22:38

Hoe je dat dan wilt bewijzen? Zoveel zaken worden niet bewezen en gewoon beoordeeld door de rechter.

Ik zei ALS ze expres gaan verliezen, waar ik niet vanuit ga met de spelersmateriaal die hoogstwaarschijnlijk aankomend jaar vertrekt en de scouts die natuurlijk zondag aanwezig zullen zijn voor diverse spelers van SC Heerenveen.

Als het 5 minuten voor tijd nog gelijk staat kunnen jullie natuurlijk altijd een penalty weggeven, dat valt minder op.

Ik kan haast niet voorstellen, als SC Heerenveen gewoon hun plicht doet, dat Feyenoord in Friesland van SC Heerenveen gaat winnen. SC Heerenveen heeft gewoon meer kwaliteit.

2 mei 2012 om 23:06

Ga je gang successupporter. Je onderschat je eigen spelers hiermee! Narsingh, Dost en Assaidi gaan natuurlijk expres slecht spelen om zichzelf niet in de spotlights te spelen met al die scouts op de tribune...

Jullie zeggen wel ''wij gaan Europa in'', maar als je 5e wordt heb je de slechtste El-ticket die er te krijgen valt in de Eredivisie..

SC Heerenveen wilt echt wel 4e worden en een betere ticket voor Europa verdienen. Ik gun het ze van harte, als ze natuurlijk sportief gedrag vertonen.

2 mei 2012 om 23:36

Waarom nu weer schelden met woorden als succes supporter als jij je gelijk niet krijgt? Doe normaal man!

3 mei 2012 om 02:23

Sorry voor het schelden met successupporter. Ik zal het nooit meer doen, tot morgen maar weer want je slaapt nu natuurlijk. Ik hoop dat mama je luier heeft verschoond!

Mijn gelijk niet krijg? Van hem? Laat me niet lachen a.u.b! Geen gelijk willen geven is anders dan geen gelijk hebben, voor alle duidelijkheid. Ik hoopte eigenlijk op een overwinning voor SC Heerenveen, maar wat een afschuwelijke supporters zeg, walgelijk. Ik hoop op een gelijkspel en dat ze via de play-offs Europa niet in gaan.

de sportieve neergang van fc Twente. Let op mijn woorden.

2 mei 2012 om 23:59

Ga vissen man!

Heerenveen moet en kan gewoon winnen van Feyenoord en dan heb je een prima ticket voor de Europa League. Als je 90e minuut nog gelijk staat kun je altijd nog een foutje maken...

Een handenwrijficoontje ontbrak nog net bij de vorige kop over deze wedstr. Ook leuk om te ziendat er veel Psvhaters zijn die eventueel onsportief gedrag van Heereveen goed zouden keuren..das nou pure haat en vies gemeen,heeft te maken met de jaren dat Psv heerste,al zal een sukkel zeggen dat het aan de gemeente Eindje ligt haha

Had op Twente gerekend vandaag,maar mochten wij geen voorronde cl halen hebben we dat aan ons zelf te wijten ..

2 mei 2012 om 22:35

waarom onsportief gedrag? Een club is ook een bedrijf en daar horen inkomsten bij. Waarom zou je risico's lopen als je met een nederlaag al geplaatst kan zijn? En door het negatieve gedrag van PSV afgelopen seizoen, slecht presteren met een dure selectie en dito aankopen, trainer eruit gooien zijn er mensen die het leuk vinden dat PSV het niet zal gaan redden. heeft niks met haat te maken.

2 mei 2012 om 22:35

De jaren dat PSV heerste ligt al weer ver achter ons. Heeft meer te maken met idd het gemeentegeld, de arrogantie dat ze de titel een paar speelronden geleden al binnen dachten te hebben, irritante spelers in de selectie (toivonen, Mertens etc) etc.

2 mei 2012 om 22:51

@brandfr sporten doe je om te winnen,expres verliezen is in principe onnatuurlijk dus daar kun je nooit voor 100% achterstaan.tis raar toch..maar ik zou Heereveen wel snappen als het voor hun voordeel opleverd, maar wat ik nu begrijp kan een overwinning voor heereveen voor hun een voorronde schelen.

Forzafean,elke ploeg heeft irritante spelers,alleen trekt de 1(mede door media)iets meer aandacht dan de andere..
En mensen die het gemeentegeld als aanleiding nemen om te haten,hebben geen verstand van financieele zaken en zoeken een reden om te haten..

Ben blij dat Assaidi het weer eens heeft laten zien in een belangrijke wedstrijd. Ben echt benieuwd waar hij volgend seizoen zal spelen. Had dit seizoen veel pech met blessures, hopelijk zal hij volgend seizoen waar hij ook terecht komt heel blijven en constant presteren. Vind het trouwens wel sneu van Johan Derksen dat hij de hele tijd in VI roept dat clubs Assaidi niet willen hebben omdat het een 'vervelende jongen' schijnt te zijn, terwijl ik nog nooit wat negatiefs over hem hoor. Als je zijn interviews ziet en mensen over hem hoort praten lijkt het me niet iemand die voor problemen zorgt. Ook op het veld stelt hij zich nooit aan of iets dergelijks. Hij gaf zelf wel toe dat hij vroeger een vervelend mannetje kon zijn, maar hij nu serieus en rustig is geworden. Derksen kon dan ook niet met duidelijke bronnen komen, misschien dat het iets met zijn afkomst te maken heeft?

2 mei 2012 om 22:33

Ik heb dat Derksen nooit horen roepen.. maar als dat zo is.. jammer.. want dat is totaal niet waar

2 mei 2012 om 22:48

Dan volg je VI denk ik niet altijd, want hij heeft het de laatste weken al een keer of 3 geroepen. De laatste keer was vorige week volgens mij, toen probeerde Van der Gijp het nog een beetje voor Assaidi op te nemen en zei hij dat Assaidi hem juist een rustige jongen lijkt die ook op het veld nooit van die rare dingen doet.

2 mei 2012 om 23:08

Naja, Derksen heeft t nie met Marokkaanse Nederlanders die voor het Marokkaanse elftal kiezen.. Daar ligt t aan denk ik.. Alleen wat dat betreft heeft Assaidi nooit een uitnodiging van oranje gehad om die keuze te maken.

prachtig dit..en nu maar hopen dat heerenveen gaat verliezen zondag, dan wordt de op 1 na mooiste club van nederland 2e en die club uit eindhoven iig niet

Als ze 6e worden loopt 'de route naar een topclub worden' een flinke knauw op. Spelers zijn minder gauw geneigd zich te melden bij een Europa League team. Het wordt erop of eronder laatste wedstrijd.
Topclub worden is niet makkelijk.

FC Twente is bijna verlost van frustrerende relatie met Burrda

Hoera, nu nog van Mcclaren !!!!!

FC Twente, ongeloofelijk. Ik had niet verwacht dat het zo'n slecht seizoen zou voor FC Twente. En 'n uiterst knap resultaat van SC Heerenveen.

2 mei 2012 om 23:01

Ja dit het niemand verwacht en na die 2-6 in Eindhoven dachten veel dat ze kampioen zouden worden waaronder ik.

2 mei 2012 om 23:25

Inderdaad, dat dacht ik ook. Maar er zit toch flink wat zand in de machine daar in Enschede. Ik denk dat de oorzaak in de houding van de selectie ligt. Want het is opmerkelijk dat zowel Adriaanse als Mclaren falen.

Daarnaast heeft Twente wel de individuele kwaliteiten in pacht, zou je zeggen..

Ben super tevreden over het scenario dat er nu voor Heerenveen ligt, maar wat een deceptie voor Twente. De komst van Mclaren leek even goed uit te pakken, maar helaas voor Twente toch niet, echt aan het zwalken. Vraag is blijft ook of het verstandig is om iemand die zoveel success heeft gehad terug te halen. Kan niet geloven dat hij volgend seizoen daar nog op de bank zit

Ben bang dat heereveen zondag laf speelt en Feyenoord laat winnen. Is toch schandalig dat je hierdoor champions league misloopt. Niet dat PSV het zo denderend heeft gedaan dit seizoen maar toch.!.

2 mei 2012 om 22:58

Heeft PSV toch helemaal aan zichzelf te danken dat ze waarschijnlijk CL mislopen, met normaal gesproken spelers die veel beter moeten zijn dan die van feyenoord. (op jullie verdediging na dan)

2 mei 2012 om 23:36

Wat heb jij rare gedachten over Heerenveen.. Ze klappen er zondag vol op en laten Feyenoord alle hoeken van het veld zien. Schaam je dat je zo over Heerenveen denkt!

Belletje van Koeman naar Jans: hee Ron wat doen we zondag? Jans: 1-0 voor jullie en de wedstrijd gaat op slot. Koeman: ah dat is wel aardig van je Ron. Jans: gun die K*t Psv niks. Met hun lelijke k*tvoetbal en die kabouter Mertens' met z'n (hoogstemmetje) dit was de kampioenswedstrijd

Feyenoord is veel beter dus Heerenveen hoeft niet expres te verliezen want want dat doen ze sowieso al!! ;-)

2 mei 2012 om 23:14

lol heerenveen is minstens zo goed. zowiezo is de hele voorhoede van heerenveen beter, djuricic elm is ongeveer gelijk aan el ahmadi clasie. janmaat en gouweleeuw zijn beter op hun plek... ik hoop op een dikke overwinning van heerenveen.

2 mei 2012 om 23:26

Zoiets dachten de Tukkers op voorhand ook..

2 mei 2012 om 23:38

Ik kan mij nog een wedstrijd van een paar jaar terug herinneren. Alves scoorde toen een paar keer.

Heel simpel, Heerenveen zal de eerste 80 minuten volle bak geven tegen Feyenoord, staan ze dan al 2-0 ofzo voor, maken ze het af ook, staan ze maar 1-0 voor of is het dan nog gelijk, dan gaan ze voor zekerheid en de wedstrijd verliezen, met alle respect, maar je bent echt een pannekoek als je een 1-0 gaat verdedigen met alle risico's van dien, dus alleen als Heerenveen echt meteen het verschil kan maken tegen Feyenoord zullen ze er vol voor gaan, anders heeft PSV pech

Ik kan me niet voorstellen dat Heerenveen expres gaat verliezen komend weekend. Ze spelen thuis en willen zich het liefst op eigen kracht plaatsen, ook om gezeik te voorkomen. Dus die gaan gewoon hun eigen spel spelen en zien wel hoe het loopt; als het inderdaad na een minuutje of 70 spannend is dan gaan ze vast bijvoorbeeld niet vol op zoek naar de gelijkmaker maar ik geloof niet dat ze Feyenoord zomaar laten winnen.

Wat een goal van assaidi

Wat een comeback van Heerenveen, ze hebben Europees voetbal echt verdiend na zo'n seizoen. Ben benieuwd hoe de wedstrijd zondag gaat verlopen.

Tsja, dit wordt een heel erg simpel scenario. Door de Knvb zal sc Heerenveen genoodzaakt zijn om niet gelijk te spelen. Dat is niet onsportief, dat is handelen naar eigen belangen. Heerenveen zal de wedstrijd ingaan als elke andere; om deze te winnen. Mocht dat niet lukken en blijkt Feyenoord de betere, dan is er niks aan de hand en kunnen de supporters van Heerenveen meejuichen met die van Feyenoord. Dat lijkt me ook wel gezellig in het stadion. Mocht Heerenveen voor staan, dan is het jammer voor Feyenoord, mits PSV wint. Maar dan het belangrijkste:

Mocht Feyenoord rond de 90e minuut de gelijkmaker maken, dan gaat de aftrap gewoon van Dost naar Breuer naar Nordfeldt en wint Feyenoord met 1-2

2 mei 2012 om 23:39

haha hoe kan de knvb dat gaan dwingen. Wat is dit hier voor een onzin?

3 mei 2012 om 09:00

Onzin.. juist ja.

Doordat de Knvb de bekerfinale al heeft laten spelen (itt tot andere landen) zal Heerenveen gewoon niet gelijk gaan willen spelen. Psv'ers zullen het dan onsportief noemen, maar dat is gewoon de fout van de Knvb. Als de bekerfinale nog gespeeld had moeten worden (en we nu ergens in de halve finale zaten) zou niemand hier rekening mee houden en was Heerenveen gewoon voor de winst gegaan..

Als H'veen fan ben is ontzettend blij wat hier gebeurt is vananvond. Dit kan bijna niet meer fout gaan voor Heerenveen. Ook ontzettend blij om Feyenoord terug te zien waar ze horen, in de top van Nederland. Ik kan me alleen maar voorstellen wat voor positieve emoties dit te weeg brengt in Rotterdam! Ze hebben er lang op moeten wachten.
En wat betreft zondag, letterlijk d'r op of d'r onder! Geen grijze middenweg!

Ja Heerenveen gaat natuurlijk verliezen dat lijkt me logisch
Dat is het nadeel van dat geouwehoer van de knvb
nacompetities en bekerfinalist kan europa in
wat een onzin gewoon de top 6 europa in ..die staan toch niet voor niks op die plek?
Twente totaal uit vorm , gaat straks Roda europa in nou daar gaan je punten
Jaren lang sprokkelen voor een extra plek , gooi je het zelf weer eg
Nu straks een H 'veen die thuis moet verliezen van Feyenoord , kan het krommer?
Maar moet je nog blij mee zijn ook want anders gaat Heracles europa nog in

2 mei 2012 om 23:31

Hoezo logisch?

Het enige waar Heerenveen niet gebaat bij is een gelijkspel, als PSV dan wint moeten ze alsnog play-offs spelen.

Wint Heerenveen, dan blijven ze 4e.

Zoals iemand anders al zei, het meest logische is dat Heerenveen deze wedstrijd gewoon gaat spelen zoals altijd, om te winnen.

Staat het na 80 minuten nog gelijk, dan is het inderdaad logisch dat Heerenveen expres gaat verliezen. Maar als ze gewoon spelen zoals ze altijd doen, dan gaan ze gewoon voor de winst, een nog mooiere manier om het seizoen te sluiten.

Winnen van Feyenoord ( weer winnen van een topclub ), 4e worden, je publiek vermaken.

En Joop? Al een account op Marktplaats om een club te slijten??

Die laatste goal van assaidi was prachtig om te zien stuurt gewoon 2 twente spelers het bos in, opelijk zal hij verkassen naar een mooi buitenlandse club

Dat gezeik over misschien willen verliezen... We winnen gewoon met 6-0! En Excelsior wint van Psv! ^^

Ik ben benieuwd naar zondag, ik had al een nachtmerrie.

80ste minuut 0-0, Jans haalt Norfeldt eraf voor Kruiswijk die dan op doel gaat.
91ste minuut penalty voor Feyenoord. Kruiswijk stopt de penalty. Heerenveen play offs, Feyenoord geen CL

Heerenveen wint zondag gewoon met 6-0 en passeren hiermee Feyenoord op doelsaldo, ze hebben wel vaker dik van Feyenoord gewonnen, dus waarom deze keer niet met een Assaidi die net op tijd weer in vorm is.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen, hierdoor verliest PSV van Excelsior. Heerenveen passeert dus ook PSV en wordt tweede.

Ben eigenlijk best wel benieuwd of er nog meer mensen in dit scenario geloven

2 mei 2012 om 23:35

Dat zou zomaar kunnen hoor, waarom niet?
Wie had verwacht dat PSV in eigen huis met 6-2 van Twente zou verliezen, of dat ze van RKC zouden verliezen.

Of dat Heerenveen na een 2-0 achterstand tegen Twente toch nog met 3-4 wint?

Zoals ik al zei, het meest logische voor Heerenveen is om vol voor de overwinning te gaan in eigen huis. Dan ben je in ieder geval 4e, en wellicht zelfs 3e of 2e als het lot gunstig gezind is.

Heerenveen kan nog veel halen zondag dan alleen een EL ticket.

2 mei 2012 om 23:35

Haha daar zat ik dus ook al aan te denken

2 mei 2012 om 23:42

Was het een paar jaar terug niet 5-1 voor Heerenveen in de laatste wedstrijd tegen Feijenoord? Alves scoorde toen heel erg mooi en bij Feijenoord stonden de spelers toen te janken.

Volgens mij heeft H'veen wel degelijk baat bij een overwinning. Want als zij 4e worden en PSV 2e dan gaat het slechtste ticket EL naar Heracles. Dat is 2e vel. 3e vEL naar de winnaar van de plee-offs en de playoffreonde van de hoofdfase naar de nrs 3 en 4. Als Feyenoord wint en 2e wordt dan moet Heerenveen starten in de 3e vcl. Maar ja een gelijkspel levert de mogelijkheid op dat er plee-offs komen voor H'veen met uiteindelijk helemaal niets.

Is dat geen wedstrijdvervalsing als Heerenveen bijvoorbeeld in eigen doel gaat lopen schieten bij een gelijkspel in de 90ste minuut?

Tja, dit zag ik niet aankomen.. Nou, dan maar hopen dat Heerenveen er iets leuks van wilt maken zondag en dat wij gewoon winnen van Excelsior.. Heerenveen, benader deze wedstrijd alsjeblieft als een normale en probeer te winnen!

Ik snap eigenlijk niet waarom Heerenveen geen EL kan halen als het gelijkspeelt, kan iemand mij dit toelichten?

3 mei 2012 om 01:19

@danielpsv1913

Het ligt niet alleen aan wat Heerenveen doet op de laatste speeldag. AZ speelt daarin ook nog een rol.
Maar laten we ervan uitgaan dat AZ wint dan kan Heerenveen zich geen gelijkspel permitteren tegen Feyenoord. Want....op het moment dat het gelijk wordt en AZ wint, maar ook PSV wint (wat logisch lijkt tegen Excelsior) dan gaat AZ over Heerenveen heen in de stand, wordt Heerenveen 5de (twente kan niet meer over Heerenveen heen), wordt PSV 2de, waardoor Heracles ticket voorronde EL overneemt van Psv.
Hierdoor zal de nummer 5, Heerenveen dus, playoffs moeten spelen om überhaupt nog in aanmerking te komen voor El.
Is de situatie dus op de andere velden zo, dat dat gebeurt dan is Heerenveen alleen nog gebaat bij verliezen....zodoende blijft men welliswaar 5de, maar haalt men direct plaatsing voor de EL, omdat PSV dan geen tweede wordt en de nummers 6-7-8 en 9 playoffs gaan spelen.

Meest voordelige en meest zuivere zou zijn, wanneer Heerenveen gewoon vol voor de winst gaat.... dan haalt men zo-wie-zo EL volledig op eigen kracht en is men niet afhankelijk van een ander. Maar...mocht de wedstrijd stroef verlopen en zou dus èn AZ op voorsprong staan èn Psv, maar vlak voor tijd staat Heerenveen gelijk.....dan is de makkelijkste manier voor Heerenveen om rechtstreeks EL te halen, te verliezen alsnog van Feyenoord.
Waarmee Feyenoord tegelijk v CL binnensleept met die winst.

Uiteindelijk, in dat scenario, zou dan PSV ''het kind van de rekening'' worden. Dus voor PSV is het te hopen, dat naast de eigen winst tegen Excelsior, Heerenveen gewoon duidelijk wint en vooral niet tegen het einde gelijk staat.... waardoor de verleiding om alsnog te verliezen wel heel erg groot zou kunnen zijn aan Heerenveen zijde.
En ja het spreek voor zich, dat wanneer Feyenoord wint het dan volledig op eigen kracht tweede wordt en dan ook terecht tweede wordt en zo v CL haalt.

3 mei 2012 om 10:22

Ah oké, bedankt voor je zeer heldere uitleg, ik snap het nu allemaal!

Dan maar hopen dat Heerenveen iets van 80 minuten voor de winst maakt, met een 2/3-0 voorsprong zou het alsnog heel erg mooi kunnen worden voor Psv. Maar inderdaad, als het heel lang gelijk staat zal Heerenveen gewoon die bal in het eigen doel schieten. Jammer maar helaas, ik kan het ze niet kwalijk nemen.

PSV heeft genoeg de kans gehad om zelfs de titel binnen te halen, we hebben het verpest in Venlo, Groningen, Waalwijk, noem maar op. We zullen zien wat ons zondag te wachten staat

Nogmaals bedankt Rodenski!

3 mei 2012 om 17:07

@danielpsv13

Ja je zou idd kunnen zeggen dat PSV het uiteindelijk ergens in het land zelf heeft laten liggen. Dat gold ook al wbt het kampioenschap.

Maar wat ik me vandaag ook bedacht is dat komend weekend (met het oog op bereiken v CL) de bekerwinst ineens als een steen om de nek hangt.
Immers, had Heracles gewonnen in de bekerfinale dan had de 5de stek niet genoeg geweest voor EL plaatsing. Uitgaande van winst voor AZ thuis tegen Groningen zou dan verlies en gelijkspel voor Heerenveen niet genoeg zijn....dan zou alleen winst tellen. En een heerenveen dat voor de laatste kans op rechtsreekse plaatsing EL gaat tegen Feyenoord had de kansen voor PSV op die tweede plaats beter gemaakt.

Verder denk ik dat wanneer de bekerfinale pas volgende week had plaatsgevonden met nu ook dezelfde scenario's had gehad. Want laten we wel zijn... misschien op wat Heracles supporters na, had de rest van Nederland bij een bekerfinale op 13 mei of zo ook gewoon PSV als winnaar verwacht.....

Als Heerenveen fan zeg ik gewoon verliezen!!!
Na al die miljoenen gekregen en geinvesteerd te hebben afgelopen jaar in de gloeilampen-stad plus het feit dat we 3 keer dit seizoen door PSV zijn afgedroogd en niet altijd op sportief vlak, vind ik dat ze een koekje van eigen deeg wel verdienen. Ik hoor die kleine kabouter nog roepen dat ze kampioen worden; welnu hoogmoed komt voor de val, dus als jullie het niet redden op eigen kracht ... reken dan niet op ons. En daarnaast verdient Feyenoord het gewoon qua inzet en voetbal, ze hebben er voor geknokt en verdienen het.

Trouwens ik herrinder me nog een laf gelijk spel in Groningen een aantal jaar geleden, dus comentaar op HV slaat als een tang op een varken!!

De volgende wedstrijd tegen Feyenoord gaat Heerenveen nooit winnen. Normaal gesproken heeft Heerenveen genoeg kwaliteit om het Feyenoord moeilijk te maken, maar als je al de wedstrijd ingaat met het idee "verliezen is ook oké" dan denk ik dat het heel moeilijk is om er daadwerkelijk voor te gaan.

Afgezien daarvan zou ik als bestuur van Heerenveen het liefst gewoon verliezen. Cash en gegarandeerd Europees voetbal lijkt me belangrijker dan een prestigestrijd proberen te winnen van Feyenoord.

3 mei 2012 om 02:37

Als je 5e wordt, kan die Europese avontuur héél snel voorbij zijn. Ik ga verder ook niet op in de reacties van supporters, die zonder nadenken een reactie plaatsen.

Ik ben overigens niet bang voor de mentaliteit van spelers van SC Heerenveen. Dost, Narsingh en Assaidi hebben alledrie aangegeven graag een stap hogerop te willen voetballen. Er zulen scouts aanwezig zijn zondag in Heerenveen, dus ik verwacht niet dat ze dan slecht gaan spelen.

Ze kunnen zelfs in theorie nog 2e worden.

Mensen hier doen net alsof het PSV zelf ligt. 16 ploegen in de Eredivisie moesten in Heerenveen knokken om punten mee naar huis te nemen en Feyenoord krijgt dat zo goed als cadeau als je menig Feyenoord/sc Heerenveen-supporters hier hoort. Dit is toch pure competitievervalsing? We hebben het hier niet over wie het verdient of 'dan had je het maar veel eerder moeten beslissen'. Daar gaat het hier niet om. Het gaat hier puur om de wedstrijd Feyenoord - SC Heerenveen en niet om het misgunnen van de 2e plek aan PSV of iets dergelijks. Ik zie steeds meer reacties, die komen van mensen met een bril op.

Ik hoop op een scenario 'a la Ramos en Casillas'. Vorig jaar, Champions League.. Gewoon gelijk een boete uitschrijven. Knvb-kennende, zal die boete heel hoog zijn.

3 mei 2012 om 02:57

en volgens mij reageer jij met een PSV bril.

Maakt niet uit het ligt gewoon enkel aan de Knvb.

* Bekerfinale voor afloop competitie
* belachelijke Play offs

Het gaat hier ook om eigenbelang een europees jaar levert toch al gauw een paar miljoen op en dit is voor beide clubs meer dan welkom.
Een gelijkspel zou zo maar geen europees en geen CL kunnen opleveren wat denk jij wat dat voor clubs betekend.

We kunnen allemaal wel schijnheilig gaan doen maar als jij een kraslot vind met 10 000 euro erop ga jij hem vast niet inleveren bij bv de politie.

@ormando

Gelijk een boete uitschrijven?
Een boete uitschrijven voor wat?
Heeft PSV toen d'r tijd ook een boete gekregen toen ze minimaal 1 punt nodig hadden om kampioen te worden tegen Groningen die ook 1 punt nodig had om zich veilig te stellen van de degradatie Play-offs waar de wedstrijd heel toevallig in 0-0 eindigde?

Het is meer een domme fout van de Knvb zelf om die bekerwedstrijd zo vroeg te laten spelen.
Heracles die het liet lopen tegen Ajax omdat ze zich wouden sparen voor de bekerwedstrijd.
En nu dat Heerenveen zelfs met een verlies Europees voetbal speelt omdat PSV dan geen 2e wordt.

Heerenveen heeft trouwens wel verdiend gewonnen tegen Twente.
De tactiek en het positiespel van Twente leek helemaal nergens meer op.

Spannende wedstrijd en een mooie comeback van Heerenveen.
Zaten prachtige doelpunten tussen en ik denk dat het wel verdiend was.
Ben benieuwd hoe Twente dit verlies oppakt.

Goed resultaat van Heerenveen. Assaidi had echt een paar geweldige acties. Twente is echt hopeloos uit vorm. Na de wedstrijd tegen psv dacht ik echt dat ze makkelijk kampioen zouden worden. Toen begon Mcclaren raar te doen met zijn opstellingen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren