Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Zlatan twijfelt in gesprek met Piers Morgan openlijk over kwaliteiten Ten Hag

Laatste update:

Zlatan Ibrahimovic vraagt zich af of Erik ten Hag wel de juiste manager voor Manchester United is.

De Nederlandse oefenmeester kent een dramatische seizoenstart. Sinds het seizoen 1989/90 kwam het niet voor dat the Mancunians vier van de eerste competitiewedstrijden verloren. Na de 0-1 nederlaag op Old Trafford tegen Crystal Palace staat United op een teleurstellende tiende plaats in de Premier League.

Ibrahimovic betwijfelt of Ten Hag wel om kan gaan met de grote ego’s bij United. De 42-jarige Zweed wijst naar het grote verschil tussen de Engelse topclub en Ajax, de vorige werkgever van Ten Hag. “Het is een groot verschil om van Ajax naar United te komen”, zegt Ibrahimovic op TalkTV in gesprek met journalist Piers Morgan. “Je hebt een ander soort discipline. Ajax is een club met de beste talenten. Ze hebben alleen geen grote sterren.”

“Wat is de ervaring van deze manager? Jonge talenten”, geeft Ibrahimovic aan. “Hij komt naar United, het is een andere mentaliteit. De spelers daar worden verondersteld grote sterren te zijn. Ik denk niet dat je die dezelfde behandeling geeft.”

Naast de dramatische Premier League-start begon United ook slecht aan de groepsfase van de Champions League met een nederlaag tegen Bayern München. “Hoeveel tijd geef je een manager?”, vraagt Ibrahimovic zich af. “Het hangt af van de eigenaren wat ze willen, maar als je naar de fans luistert, heb je niet veel tijd omdat ze willen winnen en ik begrijp ze omdat ze dat gewend zijn.”

The Red Devils kunnen de zure nasmaak van de competitienederlaag tegen Crystal Palace dinsdagavond wegspoelen met een zege op het Galatasaray van Hakim Ziyech. “United moet winnen, ze moeten elke titel winnen waarvoor ze spelen”, aldus Ibrahimovic.

De voormalig spits speelde in zijn carrière zowel voor United als voor Ajax. Met de Engelse topclub won hij de Europa League en de EFL Cup, terwijl hij in Amsterdam onder meer twee keer een landskampioenschap vierde.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik mis even het stukje waarin hij zich dat afvraagt? Hij gaat puur in op de voorzetten die Piers Morgan geeft.

3 oktober 2023 om 09:32

Precies. En die Piers vindt 10 Hag helemaal niets omdat hij z'n bilmaatje Ronaldo aan de kant heeft gezet.

3 oktober 2023 om 09:33

Die Piers Morgan is een lachwekkende journalist met zijn eigen agenda. Daar kan zelfs de telegraaf nog een puntje aan zuigen.

3 oktober 2023 om 09:37

vraag me af in welke zin Ten Hag verantwoordelijk is voor zn transfers? zou die echt mount amrabat hojlmond antony en malacia als nummer 1 target hebben gehad waar ze veel te veel voor betaald hebben of stonden die op 5 en 6 op het lijstje? waarom niet doorgezet op frenkie of bellingham. als nummer 4 op je lijstje had je nog beter gravenberch kunnen halen ipv mount. Waarom geen vlahovic, waarom geen oshimen waarom geen kane. waarom geen frimpong of mazraoui waarom maguire niet verkopen? waarom geen de ligt of kim min jae of andere cv gehaald. Pallestri, lindelof, maguire, mount garnacho erikksen (op deze leeftijd) reguillon mctomminay wat zijn dat voor namen? united gaat echt 7e worden dit seizoen.

3 oktober 2023 om 09:41

Veel van die namen kunnen wel naar wat beter geleide clubs dan United.

3 oktober 2023 om 09:43

Anderzijds Rayvg, United kan sommige van die spelers simpelweg niet krijgen. Frenkie wil simpelweg niet bij Barça weg. Bellingham had alles te kiezen. Kane zat je met Levy die mega moeilijk is, helemaal binnen de PL. Simpelweg niet alle targets zijn haalbaar. Dat had Mourinho ook, van Gaal ook etc. Die wilden Ramos, Kroos etc, maar kregen die ook niet. Dat heeft ook te maken met realistische targets aangeven.

Overigens wil dat niet zeggen dat United soms niet beter voor andere spelers had kunnen gaan.

3 oktober 2023 om 10:16

@rayvg

Het probleem dat man United tegenwoordig heeft is dat de beste spelers allang niet meer willen komen. Was vroeger ook al niet makkelijk maar toen hadden ze veel eigen opgeleide sterren en jong aangetrokken talent dat zich tot ster ontwikkelde.

Dus ja, Man United wil best een Frenkie hebben, hebben ze alles voor gedaan. Of een Bellingham. Kane had wel gewild maar Spurs zou dan nooit doen.

Maguire verkopen is niet zo makkelijk. Welke club wil daarvoor betalen? En de Ligt dan wel Kim spelen bij Bayern, willen die wel naar Man United komen?

3 oktober 2023 om 10:44

Nu zijn dat natuurlijk de makkelijste voorbeelden die ik gaf maar ik bedoel als je ziet hoe arsenal het met zn aankopen heeft gedaan en new castle. Die hebben ook niet dezelfde aantrekkingskracht. Sommige spelers spelen nu bij top clubs maar hadden destijds denk echt wel voornunited willen kiezen. Romero speelt nu ook voor een tottenham, saliba voor arsenal. Een valverde speelt voor zijn kwaliteiten niet altijd alles geloof ik. Nu heeft united al een hele goede linksbuiten met rashford maar leao bijvoorbeeld, wie hem ophaalt heeft ook echt een topper in huis ik snap niet hoe milan hem heeft kunnen behouden en dat zeg ik zelf als milan fan. Een tonali had united ook goed kunnen gebruiken of tomori en theo hernandez

3 oktober 2023 om 10:48

Het is geen carriere mode op fifa. Als je op had gelet in de transferperiode had je op minimaal de helft van je vragen al een antwoord gehad. Frenkie wil zelf niet weg. Bellingham zei dat hij heel graag naar Real wilde en die kwam uiteindelijk voor hem. De Ligt was basis afgelopen seizoen bij Bayern dus waarom zou die naar United gaan? Dat hij nu reserve is wist hij natuurlijk nog niet. Verder was Oshimen minimaal 180mil, was Kane onhaalbaar voor United door Levy.

Er is een bod Maguire geaccepteerd door United. Maar Maguire zelf wilde bij United blijven. Hij verdiend er hartstikke veel dus ik begrijp hem wel daarin. Reguillon is puur gehaald omdat zowel Shaw als Malacia geblesseerd waren. Dan moet je snel handelen op de laatste transferdag.

Pellestri, Garnacho zijn hartstikke jong dus geef ze de kans. Lindelof is bij gebrek aan beter en Mount snap ik ook niet.

3 oktober 2023 om 10:48

Ik denk dat het vooral veilig scouten is vanuit Man U en niet buiten de grenzen te denken en talenten voor een goedkoper bedrag op te pikken. Je mist gewoon beleid bij Man U en dat zet zich sinds Ferguson al door.

3 oktober 2023 om 10:51

Saliba maakt enorm veel stappen bij Arsenal en was bij zijn transfer echt nog geen zekerheidje. Theo Hernandez heeft aangegeven dat hij bij Milan wil blijven. Tonali had misschien gekund en Tomori teijfel ik eraan of die de prem wel aan kan nu. Heeft stappen gemaakt maar ik twijfel nog.

Verder heeft Arsenal met Havert, Pepe, David Luiz ook genoeg miskopen gekend. Ook het huwelijk met Lacazette had zinn ups en downs. Het geen wat Arsenal goed heeft gedaan is vetrouwen houden in de trainer en dat werpt nu zijn vruchten af.

3 oktober 2023 om 11:05

De miskopen en slechte huwelijken die je nu noemt zijn niet onder Arteta gekomen. En Havertz een miskoop noemen is veel te voorbarig, maar dat zijn we gewend bij aankopen die Arsenal de laatste jaren doet, iedereen roept veel te snel.

3 oktober 2023 om 11:41

Ah vandaar dat ze allemaal naar Saudi-Arabië gaan..
Draait om geld en niets minder.
Mooie verhalen , club met groot verleden, het intresseert alleen nog de oude supporters en verder niemand.

3 oktober 2023 om 11:45

spelers zijn te duur maar ze geven hetzelfde bedrag wel uit aan middelmatige spelers. wat ik zeg, oshimen etc zijn maar voorbeelden maar je hebt zoveel meer spelers en keuzes.

3 oktober 2023 om 13:29

United werd 6de met iets van 11 punten achterstand op nummer 5 Arsenal en jij denkt dat spelers als Bellingham maar United willen komen. Hij kreeg Casemiro, wat al een enorme verassing was. Daarnaast is het wel echt overduidelijk dat spelers als Antony en Martinez uit de hoed van Ten Hag komen.. en dan je stukje over Arteta. In z’n eerste periode kreeg hij Pablo Mari en Cedric Soares, daarna kocht hij alleen Partey en Gabriel. Ten Hag heeft in die zelfde periode 400m uitgegeven. Moet je maar eens voor de grap teruglezen wat de reacties waren, toen Arsenal Odegaard kocht: ik zal de mensen niet bij naam noemen maar de reacties onder dat bericht zijn echt lachwekkend. Zelfde geld overigens voor veel andere transfers van Arsenal..

3 oktober 2023 om 16:49

Arteta werd ook twee keer 8e en een keer 5e. Drie seizoenen op rij geen Champions League. Dat zou bij een club als United nooit kunnen, bij Arsenal blijkbaar wel

3 oktober 2023 om 18:06

Eerste keer kwam hij binnen op de helft van het seizoen. Heb je serieus wel eens het team bekeken waar Arsenal mee werkte? Dat is totaal niet te vergelijken met de situatie bij United. Plus het feit dat elke United manager honderden miljoenen mag spenderen vanaf het begin. Die selecties waren ook niet beter dan plek 8. Ten Hag had al een selectie met spelers als Shaw, Varane, Fernandes, Rashford, De Gea, Ronaldo, AWB, Dalot. Mag daar bovenop nog even 400m uitgeven in een jaar. Dat Arsenal team had spelers als Mustafi, Maitland Niles, David Luiz en Nelson in de basis staan,.

4 oktober 2023 om 09:30

ik heb niks over arteta gezegd @tilburg013?

3 oktober 2023 om 16:23

Hij zegt gewoon dat er een verschil is tussen Ajax trainen waar je met talenten moet omgaan en United waar je met sterren moet omgaan.
Voor United heeft Ten Hag meer tijd nodig om de ervaring van sterren te coachen te krijgen.
Hij zegt nergens iets over kwaliteiten van Ten Hag.
@VZ Als jullie geen Engels kunnen wil ik gerust voor jullie vertalen aan marktconforme tarieven.

De fans zijn gewend alles te winnen inderdaad, sinds Sir Alex Fuergesson heeft United alleen maar gewonnen totdat 10hag kwam

3 oktober 2023 om 09:24

Mourinho heeft anders ook wat gewonnen met United.

3 oktober 2023 om 10:02



Met alle respect, maar een EL is een fantastische prijs voor ploegen als Villareal, Sevilla, Eintracht Frankfurt,... Maar niet voor een ploeg die 120 miljoen voor 1 speler uitgeeft. Een ploeg met een dergelijk uitgavepatroon moet gewoon voor de CL strijden. Niet dat die league Cup van Ten Hag overigens zoveel voorstelt. In mijn opinie is van Gaal de laatste die nog een fatsoenlijke en echt lastige prijs heeft gewonnen, maar ook ome Louis heeft bij United gewoon gefaald. Ik sluit me dus aan bij de sarcastische opmerking van Pii2.

3 oktober 2023 om 11:09

@Macedonia-040

En van Gaal heeft ook wat gewonnen bij Man United. Ten Hag heeft ook wat gewonnen bij Man United.

Linksom of rechtsom, Man United haalde de absolute top onder Fergusson en dat sindsdien al een hele tijd voorbij.

3 oktober 2023 om 13:34

@ajax/barca2014 - Het probleem bij United is ook niet zozeer de coaches. Onder normale omstandigheden ben ik ervan overtuigd dat zowel Van Gaal, Mourinho, Ten Hag en wellicht ook Moyes en Solskjaer er echt wel stabiliteit in hadden gekregen en gehouden. Manchester United is inmiddels al bijna een decennium volledig stuurloos en verantwoordelijkheden worden afgeschoven en uit handen gegeven om maar niet verantwoordelijk te hoeven zijn.

Manchester United heeft geen technisch apparaat die bepaalt en controleert. Ze hadden Woodward die geen verstand van voetbal had en nu hebben ze mensen als Fletcher, Arnold en Murtough die zo risicoloos en stuurloos zijn als de club zelf. Het resultaat: Nog meer van hetzelfde en vooruitgang is vaak tijdelijk en vooral afhankelijk van een coach die er even meer uitperst dan er wellicht in had moeten zitten. Wat je nu bij Ten Hag ziet, hebben we gezien bij Van Gaal, bij Mourinho en bij Solskjaer. Ligt het dan echt nog aan de coaches?!

Niemand is de juiste man, het draait daar al heel lang niet goed. De selectie is niet goed genoeg en daar heeft elke trainer daar mee te maken.

3 oktober 2023 om 09:28

Inderdaad. Het probleem van Manchester United is dat ze zelf een tijd lang stil hebben gestaan terwijl andere teams zich hebben ontwikkeld. Het niveau van de premier League is in z’n algeheel omhoog gegaan. Teams als city, Chelsea, Newcastle, Liverpool en Spurs hebben zich ontwikkeld terwijl United en zeer zeker ook Arsenal jarenlang stil stonden. Arsenal ontwikkeld zich de afgelopen 2 jaar weer. Maar United blijft achter. Dan kun je 39 verschillende trainers voor de groep zetten maar die gaan het verschil niet maken.

En om nu te stellen dat United sterren heeft lopen? Ik zie ze niet. Wellicht in gedrag maar zeer zeker niet op het veld. Die tijd is ook voorbij. United is veranderd van een absolute grootmacht naar een 12 in een dozijn club. En dat straalt het ook uit.

3 oktober 2023 om 09:30

Als pure Ten Hag fan zeg ik dan wel: hij heeft wel werkelijk alle invloed gehad op de aankopen. Als de selectie niet goed is heeft hij hier ook schuld aan. Hopelijk snel ontslagen kunnen we hem weer welkom heten in de JC Arena.

3 oktober 2023 om 09:39

Voetbaldier321 absoluut. Probleem is natuurlijk dat hij degene is die dat moet doen daar. Een goede club heeft gewoon een team dat verantwoordelijk is voor technisch beleid.
Hij heeft trouwens ook wel heel erg pech met blessures, maar dat terzijde. Dat hoort erbij.

Ik geloof trouwens echt niet dat hij (al) terug gaat naar ajax. Daar is het nu zo'n bende. Bovendien verwacht ik dat hij best andere leuke aanbiedingen krijgt.

3 oktober 2023 om 10:03

Verwacht ik helaas ook, maar een man mag dromen. Een trainer die absoluut geobsedeerd is van het spelletje zijn degene die je moet hebben. Kijk maar alle toptrainers die zijn allemaal een beetje 'maf' en geven alles voor het team. Als je dat vergelijkt met een Schreuder of Steijn. Tja dan weet je eigenlijk al dat het fout gaat helaas. Zie een Guadiola, Klopp of Simione. Allemaal een beetje 'maf' en natuurlijk onze Louis van Gaal ook.

3 oktober 2023 om 10:10

Het is zijn verantwoordelijkheid idd. Des te dommer dat hij blijft terug vallen op vriendjes en gasten waar hij eerder al mee gewerkt heeft. Tuurlijk, als ze slagen ben je een held. Maar als ze niet slagen ben jij de kneus die alleen vriendjes binnen haalt die eigenlijk niet goed genoeg zijn. Als ze dan ook nog eens speeltijd krijgen terwijl ze niet leveren, krijg je binnen de spelers groep ook gemor.

Kinderlijke fouten die vroeg of laat altijd tegen je werken. EtH had dit van tevoren kunnen zien aankomen.

3 oktober 2023 om 10:14

bizzl... maar is toch ook heel logisch? Hij is geen scout, laat staan td.

3 oktober 2023 om 12:01

Nou ja Mount bijvoorbeeld is niet echt een "vriendje" maar wel dik mislukt en bijvoorbeeld Martinez is wel een "vriendje" en dik geslaagd. Vind dat je iets te makkelijk denkt. Tevens is het seizoen nog lang en ze hebben bizar veel blessures dus ik vind het allemaal kortzichtig. Misten ze pas niet 12 spelers of zoiets door blessures. Hoe ga je dan nog winnen in de PL van teams die wel fit zijn + elk team heeft goede spelers.

3 oktober 2023 om 13:36

@voetbaldier321 - Dat is ook helemaal niet erg. Heb je namelijk een goedwerkend technisch apparaat, kunnen zij erop toezien dat er geen fouten worden gemaakt. Daarnaast is het niet Ten Hag die abnormale transfersommen en salarissen betaalt waardoor ze spelers ook niet slijten en er dus geen geld terugvloeit. Dat neemt overigens niet weg dat Ten Hag inderdaad fouten heeft gemaakt met betrekking tot aankopen.

3 oktober 2023 om 20:18

Een goedwerkend technisch apparaat dat ontbreekt er wel eens aan. Zie mijn club Ajax en tal van andere clubs.

Ik kan me prima vinden in kritiek op ten hag. Denk echter niet dat wat ibra hier aangeeft het probleem is. Als de "grote sterren" zo behandeld willen worden, moeten ze wel eerst eens als grote sterren gaan spelen.
Ook heb ik niet het gevoel dat hem vervangen veel op gaat lossen. Zolang er geen goede scouting en (technisch) beleid is, denk ik dat we steeds hetzelfde gaan zien. Ik kan ook niet zo een vervanger bedenken die de boel daar op de rit kan krijgen.
De enige oplossing is een overname. Onder de glazers zal het nooit wat worden. Die hebben gewoon geen sportieve ambities. En ja, ik weet dat ze veel geld beschikbaar gesteld hebben, maar zo simpel is het dus niet als je niemand in dienst neemt die het goed kan besteden.

3 oktober 2023 om 09:35

Je hebt ten hag veel macht gegeven over de aankopen, dan ontsla je hem en dan kies je weer een andere coach die weer anders wilt spelen. Dat werkt natuurlijk ook niet. Je kunt het beste Ten Hag de kans blijven geven dit seizoen. Er zal natuurlijk wel een stijgende lijn moeten zitten in resultaten en het spel. Anders houdt het op een gegeven moment wel op.

3 oktober 2023 om 09:43

arsenal890 tja die discussie heb ik al een paar keer gezien. Eens dat het eigenlijk niet bij hem zou moeten liggen, maar alle andere smaakjes hebben ze ook al geprobeerd en werkte niet.
Overigens geloof ik niet dat de selectie zo slecht is als de resultaten zijn. Op een of andere manier presteren spelers gewoon structureel slecht bij united. Dat was voor ten hag zo, en gaat waarschijnlijk na hem ook zo zijn. Ik heb geen idee waarom, maar er zouden mensen bij zo'n grote club moeten werken die dit kunnen vaststellen en repareren. .

3 oktober 2023 om 09:45

Ik snap best dat ze hem wat meer macht willen geven als er voorgaande jaren veel mis is gegaan. Met een goede TD zal het ook wel anders gegaan zijn. Klopt ik vind niet dat jullie een minder team hebben dan bijv Spurs of Chelsea. In die zin had Rangnick wel gelijk, er moet gewoon iets structureel veranderen binnen de club.

3 oktober 2023 om 09:52

arsen... rangnick zei geloof ik wel ook dat er 10 aankopen of zo nodig waren. Ik vind het trouwens echt zo zonde dat ze hem niet even de kans op een technische functie gegeven hebben.

3 oktober 2023 om 09:54

Ja precies, als coach niet geschikt maar een technische functie was zeker wel goed geweest

3 oktober 2023 om 10:13

@ironmanutd.

De selectie is zeker niet zo slecht, maar wel uit balans. En ik denk niet per se dat spelers echt structureel slecht presteren bij United. Daarmee bedoel ik dat het niet zo is dat ongeacht wie je haalt, dat diegene 'slecht' gaat presteren bij United. Als ik als leek hier naar kijk, dan denk ik dat je misschien het vergelijk met Arteta bij Arsenal moet gaan trekken. En dan doel ik niet op speelwijze of managersstijl, maar op hoe de club hem heeft gesteund en hoe zij hebben gewerkt aan een gezamenlijke visie. Dan doel ik niet eens direct op aankopen, maar misschien nog wel meer op verkopen.

Ten Hag doet dat overigens deels al, met zijn regels waar iedereen aan moet voldoen. Bijvoorbeeld het op de bank zetten van Rashford omdat hij te laat was (meen ik toch?). Niemand staat boven de regels. Dus dat is een goede ontwikkeling. En het laten gaan van iemand als Ronaldo hoort daar ook bij. Als je kijkt naar Arsenal toen Arteta het overnam en nu, kijk dan eens naar welke spelers allemaal de club zijn uitgewerkt:

Emi Martinez, Leno, Holding (dit jaar pas), Willian (zelf gekocht, maar ook weer snel laten gaan), Özil, Mkhitaryan, Mari, Kolasinac, Luiz, Pepe, Sokratis, Mustafi, Bellerin, Chambers, Torreira, Lacazatte, Ceballos, Maitland-Niles, Willock, Aubameyang en Guendouzi.

Ik denk dat United nog steeds een probleem heeft met bepaalde spelers in de selectie, die er al jaren zitten en ondanks hun geringe bijdrage kunnen blijven aanmodderen. Dat is een beetje hetzelfde met een groot deels van het lijstje met spelers die Arsenal heeft laten gaan (hierboven). Enkele ego's, enkele nutteloze spelers en enkele spelers die niet leveren naar wat ze verdienen.

Bij United heb je ook nog een dergelijke groep in mijn optiek. Als club moet je volgens mij die kern identificeren en daar een plan voor maken hoe je van hen af wil komen. Een deel is overigens al wel weg gewerkt. Maar er zijn er meer die te weinig leveren en daar geen 'consequenties' van ondervinden. Ik denk dat zoiets een negatieve invloed heeft op de selectie en het team, ondanks dat spelers het misschien wel goed met elkaar kunnen vinden.

Maguire, Lindelöf, Dalot/wan Bissaka, Mctominay, van de Beek, Eriksen, Sancho en Martial bijvoorbeeld.

Natuurlijk hebben sommige spelers nog wel hun waarde. Maar je moet belangrijke beslissingen durven nemen als club. Martial is elk jaar wel een paar potjes goed, maar daar blijft het bij. Toch mag hij blijven aanmodderen elk jaar. Dat staat slecht naar de rest van de selectie in mijn optiek. Dat heeft een sluimerende invloed. Zeker als je kliekjes krijgt. Arsenal had dat bijvoorbeeld met Aubameyang, Lacazette, Özil en Guendouzi. Uiteindelijk verpest zoiets de sfeer en het teamgevoel, ondanks verschillende waardes van de spelers op het veld.

United dient in mijn optiek dan te kijken naar hoe hun selectie is opgebouwd, wat voor type spelers ze missen en misschien nog wel belangrijker: wat voor type karakters ze missen. En daar gericht op inkopen. En dan gaan kijken naar welke spelers je kunt krijgen die dat belichamen en dan daar vol voor gaan. Een nieuwe basis rechtsback. Nieuwe Cv's die kunnen concurreren met Martinez en Varane. Centrale middenvelders die complementair zijn aan elkaar. Dat soort zaken.

3 oktober 2023 om 10:27

Jacki... ook dat komt allemaal voort uit beleid. Elke speler die bij united binnenloopt krijgt bijna een ton of (veel) meer per week. Dan weet je al dat het heel lastig gaat worden er vanaf te komen. Tenzij hij heel goed presteert, maar dan is het geen probleem natuurlijk.
Die namen die jij noemt: "maguire, Lindelöf, Dalot/wan Bissaka, Mctominay, van de Beek, Eriksen, Sancho en Martial"
Van sancho begrijp ik at hij veel verdient, want daar was echt interesse in en leek echt een volgende ster, bovendien engels. Voor martial valt ook nog wat te zeggen, want zijn contract liep af na een ijzersterk seizoen, dus die had echt een goede positie. Vind ik trouwens ook een goede speler, maar heb je door blessures niets aan.
Maar die andere namen verdienen tussen de 90k (vd beek of all people) en 250k (maguire of all people) of zo. Misschien mctominay ietsje minder. Zou een vd beek echt niet bij united getekend hebben voor 50-60k per week? Of maguire voor 140k (of zo)? Lindelof 80k ipv 130k? Die krijg je gewoon met geen geweld weg.
Een echte grote schoonmaak en reset met goede nieuwe spelers gaat tussen de 500 en 1000m kosten. Dat gaat gewoon niet gebeuren, tenzij er een overname komt. En zou ook zinloos zijn onder het huidige bewind, want die kunnen dit simpelweg niet.
En dan nog is het de vraag of het met ffp kan. Al lijkt chelsea daar het antwoord al op gegeven te hebben

3 oktober 2023 om 10:27

arsen... ja was iets te mondig blijkbaar. Precies wat nodig was.

3 oktober 2023 om 10:49

@iron

Ja daar heb je een goed punt. Dat maakt het zeker lastiger. En het zijn er misschien ook te veel spelers die te veel verdienen. Maar als ik dan toch nog ff de vergelijking met Arsenal mag maken: wij hadden natuurlijk Auba, Laca en Özil die allen 250k per week of meer verdienden. En dan nog een Pepe die de grootste aankoop was maar we nergens konden slijten. Het is slecht voor je financiën, maar Arsenal heeft van die spelers gewoon de contracten ontbonden. In ieder geval van een aantal. Dat is een zure appel, maar dan zijn ze wel weg.

Verder eens hoor qua aankopen, maar op zich is dat voor United geen probleem toch? Het kan niet per direct natuurlijk, maar het is wel iets wat je kan doen. Bovendien heb je toch een aantal talenten die wel een degelijk tot goed niveau hebben. Daarmee kun je best een periode overbruggen. Alleen moet je dan je doelstelling niet zetten op minimaal top 4 halen. Dat is voor fans natuurlijk moeilijk te accepteren. Ik trok het als Arsenal fan ook slecht dat we 2x 8e werden haha! En ik ben nog steeds een beetje huiverig of wij dit niveau echt kunnen vasthouden en nog stappen kunnen maken richting een titel (ondanks dat het er goed uit ziet qua ontwikkeling).

3 oktober 2023 om 13:41

Het maakt niet uit of je Ten Hag het vertrouwen blijft geven of niet. Zolang dat technisch apparaat zo visieloos en stuurloos is, komt er altijd een moment dat het ontslag van de coach onvermijdelijk is. 1 keer kan toeval zijn, 2 keer is een waarschuwing, 3 keer is een patroon. Bij Manchester United zie je 4 keer achtereenvolgend hetzelfde patroon. Van Gaal, Mourinho, Solskjaer, Ten Hag. Ze persen er een seizoen het maximale uit door vechtlust en wilskracht, maar zoiets duurt altijd zolang het goed gaat. Helaas voor de coaches gaat dat hooguit een seizoen goed. De club is helaas verrot van binnen en zolang dat niet aan wordt gepakt, zal ook de opvolger het niet langer dan 2 seizoenen volhouden.

3 oktober 2023 om 09:38

Zo heel veel geld heeft United toch niet besteed afgelopen transferwindow. Ik blijf erbij dat United beter gewoon een flinke som geld kan neerleggen voor een absolute topspeler (osimhen) dan een enkele tientallen miljoen besparen en weer een net niet speler halen (hojlund). Dat is het probleem bij United, het is altijd net niet. Ik zie helaas geen verbetering op de korte termijn, het technisch beleid is nog steeds even slecht als 4 jaar geleden (of nog slechter).

3 oktober 2023 om 09:47

Psvertotdedood volgens mij zo'n 200m deze zomer. Als je dan bedenkt dat united standaard 20-30% (en dan ben ik beschaafd) teveel betaald, dan is dat redelijk normaal voor pl begrippen.
Probleem bij jouw voorstel is dat je dan een goede basis moet hebben. Zoals ze bij city doen. Daar staat een ijzersterk team, dat elke zomer nog iets verder versterkt wordt met absolute topaankopen. Bij united is er zoveel mis, dat 1 of 2 topaankopen waarschijnlijk gewoon meegaan in de malaise. Maar dat is een gok hoor. Ik heb er ook geen verstand van.

Aldus Zlatan, die zelf ook niet presteerde als een ster bij Man Utd. En alles wat Piers Morgan schrijft over ten Hag of Man utd neem ik ook niet zo serieus. En als je naar de selectie kijkt moet ik eerlijk zeggen dat Liverpool, City, Chelsea, Arsenal en zelf de Spurs een betere selectie hebben. Newcastle is meer een concurrent. Zo slecht is het selectiebeleid de afgelopen jaren geweest. Want als je heel eerlijk bent zouden de helft van de basisspelers van Utd er bij de echte topclubs zeker niet in staan. Misschien Casemiro, Rashford en Bruno Fernandes. Varane is over zijn top vind ik eigenlijk en de rest is subtop. De verwachtingen zijn dan ook niet realistisch daar.

3 oktober 2023 om 09:37

22 G/A in 28 PL wedstrijden, 5 goals in 11 EL wedstrijden en 5 G/A in 5 League cup wedstrijden op latere leeftijd. Als dat al niet presteren is? Ik vind de selectie van Spurs en Chelsea niet beter dan die van United hoor.



3 oktober 2023 om 09:48

arsenal890 het komt er misschien niet uit, maar de selectie van chelsea is toch eindeloos veel sterker dan die van united. Zeker in de breedte.

3 oktober 2023 om 09:50

Vind je? Ik vind het best tegenvallen.

3 oktober 2023 om 09:53

Chelsea heeft vooral een selectie voor de komende jaren, maar op dit moment is het vooral een veel bredere omdat ze tig spelers gekocht hebben. Kwalitatief beter vind ik ook niet per se.

3 oktober 2023 om 09:55

arsen... ja, omdat ze slecht spelen. Dat merkte ik vorig seizoen. Toen waren de resultaten bij united wat schappelijker, en riep iedereen dat dat ook logisch was met zo'n sterke selectie.
Als de volledige basis11 fit is heeft united best een sterk team. Zodra er een paar wegvallen hebben ze gewoon gelijk een enorm probleem.

3 oktober 2023 om 10:19

De basis 11 is best sterk inderdaad Iron, maar je mist ook nog wel wat daarin vind ik. In mijn optiek mis je een rechtsback die in het spel past. Je mist een CM die past bij Casemiro en Bruno. En je mist een rechtsbuiten. Dat maakt het in mijn optiek nog wel lastig om te concurreren met de rest in de top 4.

Voor de rest eens met de blessures en de achtervang daarvoor hoor. Maar het belangrijkste is denk ik identificeren hoe je als team wedstrijden wil aan gaan en daar een team voor bouwen. De basis 11 van United is ook vrij ''oud''. Niet overal. Maar wel op posities waar loopvermogen ook belangrijk is.

3 oktober 2023 om 10:30

Jacki... ja de rechterkant is echt om te huilen.
Ik vond vorig seizoen, met name in het begin, het middenveld best goed lopen met casemiro bruno en eriksen. Lijkt mij dat het idee is/was dat mount die rol van eriksen zou moeten kunnen vervullen, maar dan voor meer dan een uur. Of dat wel of niet werkt kunnen we volgens mij nog niet zeggen. Maar dat er waarschijnlijk betere opties geweest waren denk ik wel.

3 oktober 2023 om 10:35

Eens. Wie zou jij als nieuwe rechtsback en rechtervleugelaanvaller willen zien? Ik denk dat er best wat goede opties beschikbaar zijn, die niet a la Anthony zwaar overpriced moeten zijn.

Het middenveld is zeker wel best goed, daar ben ik het wel mee eens. Maar je mist loopvermogen. Casemiro is top wat mij betreft. Maar Eriksen mist simpelweg loopvermogen. Wordt ook ouder. En Bruno is niet per se laks, maar qua pressing en loopvermogen is hij ook geen Odegaard (voor mij even makkelijk vergelijken als Arsenal fan). Op het middenveld mis je dan dus wat mij betreft iemand die dat kan invullen als CM. Misschien als je met Casemiro en Amrabat gaat spelen achter Bruno, dat het dan werkt. Alleen dan heb je geen back-ups meer. Mount kan dat inderdaad niet goed genoeg.

Het is in mijn optiek echt dat stukje intensiteit dat je mist in het elftal, op een paar plekken.

3 oktober 2023 om 11:35

Man Utd is volledig afhankelijk van Rashford qua goals of ingevingen van Bruno Fernandes. Voor de rest zijn het best hardwerkende spelers. Maar je kunt hiermee geen wedstrijden dicteren. Daarvoor zijn ze voetballend niet goed genoeg. En Antony en Sancho zijn wel spelers die de kwaliteiten hebben, maar die zijn te labiel voor de top helaas. En dan kun je ook gewoon verliezen van Brighton, Newcastle, West Ham etc etc etc.

3 oktober 2023 om 12:13

Antony is ook nog maar de vraag 13nesta13. Die moet eerst ook nog maar bewijzen dat hij een stap kan zetten. Dat heeft nog niet eens zozeer met labiel zijn te maken. Dat heeft ook met ontwikkeling en kwaliteiten te maken. Antony is te snel te veel omhoog geschreven. Die absurde transfersom helpt daar ook niet bij overigens. Het was namelijk ook niet zo alsof hij de beste stats van de hele Eredivisie had bij Ajax. Sterker nog 8 goals en 4 assists in 23 wedstrijden zijn niet direct wonderbaarlijke stats. Dus het is ook niet een hele grote verrassing dat hij het in de PL moeilijk heeft. Er zijn meerdere spelers die in mijn optiek al een stuk beter waren in de Eredivisie, die het daarna ook moeilijk hadden in de PL.

Sancho is een mentaliteitsdingetje. Qua kwaliteiten zou hij makkelijk mee moeten kunnen. Alleen hij leeft niet voor de sport.

3 oktober 2023 om 12:43

Jacki... ik weet het echt niet eerlijk gezegd. Sws zijn de namen die ik ken vaak te duur of lastig te halen. Ik snak naar creatieve scouting, maar die ga ik voorlopig niet krijgen. Het alternatief is dan de beste spelers ter wereld kopen, maar ook dat gaat niet gebeuren.
En ik denk sws niet dat ten hag antony gaat vervangen. Daar is hij dan weer te eigenwijs voor. En is wederom een speler waar je met geen geweld vanaf gaat komen. Enorme transfersom, enorm salaris vermoed ik, en ook nog eens in een lastige juridische en imago situatie.

3 oktober 2023 om 14:17

Zou zo'n Mazraoui niet makkelijk op te pikken zijn bij Bayern en het gewoon goed doen bij Manu? Die heeft ook met Antony natuurlijk goed samengespeeld bij Ajax. Zo'n Milinković-Savić had je lijkt me ook gewoon kunnen ophalen, die speelt nu in de zandbak. Als je dan een spits als Vlahovic haalt die volgens mij hetzelfde had hoeven kosten als die ze nu hebben, heb je volgens mij al een stuk sterkere basis staan.

3 oktober 2023 om 09:40

Een selectie die ook mede door Ten Hag is samengesteld…

En veel geks zegt Zlatan niet. Hij zegt alleen dat het een aardige stap is van Ajax naar Manchester United. Dat Voetbalzone er zo’n idiote titel van maakt, kan hij ook niks aan doen.

Ik vind het altijd jammer dat de mensen die het niet zien zitten met een trainer dit pas laten merken wanneer de trainer niet meer sterk in de schoenen staat. Altijd zo makkelijk.

Lees wel in de comments dat de titel weer misleidend is en dat Ibra het anders bedoelt dan gesuggereerd.

@scirea1897. Talktv. Het staat er in hoor. Langzamer lezen!

Zoveel 'sterren' heeft United niet meer... vergeleken met andere traditionele top 4 clubs is het gewoon een matige selectie en uit balans. Daarnaast vind ik dat er teveel (ex) eredivisie spelers zijn aangetrokken en te weinig creatief is gescout en of ingekocht maar daar moet je ook een stevige directie voor hebben die een plan heeft.

Leuk, horen we Ibrahimovic ook eens weer, die laat namelijk niet al te vaak iets van zich horen.... Oh en ook nog eens bij Piers Morgan. Nou, ze passen wel bij elkaar.

Men praat in cliches, maar het probleem gaat verder dan armchair-psychology. Zou leuk zijn als iemand in de media een keer een tactische toelichting zou geven over waarom United niet draait, maar ja.

Ibrahimovic kaart een terecht punt aan. Jonge honden trainen is iets anders dan werken met grote sterren, of spelers die zichzelf een grote ster vinden.

Maar ik vind het ook wat makkelijk om dat aan te kaarten. Geen enkele trainer heeft bij zijn eerste klus bij een topclub ervaring met grote sterren. Het zijn allemaal trainers die ook bij kleinere clubs of in kleinere competities zijn begonnen, en daardoor vooral ervaring hebben met jonge spelers, mindere spelers of een combinatie daarvan. De enkeling die meteen voor de leeuwen wordt gegooid (guardiola, Zidane) stroomt door vanuit het hoogste jeugdelftal van de club.

3 oktober 2023 om 09:51

Dan had Ten Hag ook voor dat soort spelers moeten gaan toen hij aankopen deed, jonge honden die hij goed kan vormen en die voor hem door het vuur gaan.

De spelers die nu bij Utd lopen zijn op een paar na geen winnaars, ze weten niet wat winnen is en Ten Hag krijgt de mentaliteit er ook niet in. Groot pijnpunt voor mij of eigenlijk twee, zijn de captain Bruno die er meermaals verongelijkt bij loopt, zijn kop veel te snel laat hangen en totaal geen leider is en Rashford die denkt dat hij God's geschenk is doordat hij vorig seizoen weer eens een goed jaar had. Nu is hij weer terug naar default settings en heeft ie net zoveel gescoord als Havertz bij ons.

400mio uitgegeven en er staat nog steeds geen sterke selectie, zelfs als de beste XI op het veld staat heb je nog geen bijzondere bank. Maar het komt allemaal door de Glazers hoor je dan meermaals voorbij komen.

3 oktober 2023 om 10:30

Tja dat ze geen winnaars zijn hoeft nog niet eens veel te zeggen wat mij betreft Samcro. Het is bovendien maar net hoe je ''winnaars'' definieert. Telt een FA Cup daar ook voor bijvoorbeeld? Want bij ons heb je ook maar weinig echte winnaars wat dat betreft. Qua mentaliteit wel, maar dat is iets wat je kunt creëren in mijn optiek. Zeker met een paar spelers. Bij ons zeggen we vaak dat Zini en Jesus die evaring en mentaliteit brachten. Nou, United heeft met Varane en Casemiro toch echt twee spelers die in het clubvoetbal en internationale voetbal alles gewonnen hebben wat er te winnen valt. Dus die winnaars mentaliteit qua prijzen etc, dat moet echt wel snor zitten. Dan heb je nog anderen die met United de Europa League hebben gewonnen. Dus dat is denk ik niet zo'n punt.

Wat betreft Bruno heb je in mijn optiek wel een punt. En ook met Rashford deels. In mijn optiek is het grootste probleem de balans in het elftal die zoek is. United heeft een degelijke as met Onana, Martinez en Varane, Shaw, Casemiro en Bruno. In principe hoort Rashford daar ook wel bij in mijn optiek. En ik denk dat Hojlund ook een goede kan worden. Maar je mist een rechtsback, rechtsbuiten en capabele CM. En vooral als je kijkt naar loopvermogen. Met name op het middenveld. Casemiro moet te veel oplossen verdedigend gezien. Als je daar een sterke CM naast zet, scheelt dat al veel. En je rechterflank is gemankeerd wat mij betreft. Als je die dingen op lost, dan heb je al een sterker elftal wat mij betreft. En dan kun je gaan werken naar verbeteringen op de basis.

3 oktober 2023 om 11:01

Bij ons zijn idd ook geen winnaars, maar het zijn wel jonge honden die je kunt kneden en die nog beter kunnen worden, dat mis ik bij Utd en zie ik ook niet terug in het gros van de spelers die gehaald worden. Dan kan je een coach nog zo lang de tijd geven, als de aankopen niet ergens toe leiden houdt het toch op?

3 oktober 2023 om 11:12

Dat is waar Samcro. Maar dat bedoel ik ook een beetje met balans bij United. Er zijn wel spelers die beter kunnen worden bij hen natuurlijk. Alleen is dat ook een combinatie met de transfersommen die dat lastig maken. Hojlund vind ik persoonlijk een goede aankoop. Alleen is zijn prijskaartje idioot geweest. Garnacho vind ik een goed talent die zich sterk kan gaan ontwikkelen. Met Diallo had United die hoop natuurlijk ook, alleen blessures zijn daar een probleem. Beetje zelfde met Pellistri, wat wel een minder groot talent is. Alleen is het niet wijd verspreid. Ik denk dat het haast een groter probleem is dat je een groep 26-30 jarigen hebt, waar een groot deel niet goed van is en die ook nieter beter gaan worden. Die horen in hun prime te zitten. Maar daarvan heb je alleen de spelers die ik eerder genoemd heb die goed genoeg zijn. Dat maakt het lastig.

"het hangt af van de eigenaren wat ze willen, maar als je naar de fans luistert, heb je niet veel tijd omdat ze willen winnen en ik begrijp ze omdat ze dat gewend zijn.”

Misschien dat dat ze realistisch worden en hun verwachtingen gaan bijzetten. Zou wel op zijn plek zijn als ze al 10 seizoenen geen enkele rol van betekenis spelen om het kampioenschap en de helft van de seizoenen buiten de top 4 eindigen.

Gezien het spelersmateriaal dat Ten Hag ter beschikking heeft, denk ik niet dat veel andere managers het beter doen.

Hij brengt discipline weer terug in de kleedkamer, probeert een teamdynamiek te creeeren waardoor ze voor elkaar door het vuur moeten gaan.

Dat heeft tijd nodig en 2 a 3 aankopen ga je het niet mee redden.
Manutd is gewoon geen titelkandidaat en zo simpel is het. Man City kan je niet mee concurreren. Die ploeg is redelijk stabiel qua aankopen, manager. Hetzelfde geldt voor Liverpool.
Chelsea is nu 2 transferperiodes een gekke koopclub geworden met veel wisselingen. Zie ook gelijk het gebrek aan resultaat.

Teams die het goed doen, zijn vaak teams waar een manager voor een langere periode de kans krijgt om te bouwen.

Alleen al door Cristiano eruit te gooien heeft hij laten zien dat hij prima met ego’s kan “dealen”.

Ten Hags probleem is dat hij met een belabberde selectie zit die hij gefaseerd moet gaan vernieuwen. Dit is een proces dat gewoon tijd kost. Ja niet al zijn aankopen is een succes waarbij vooral gekeken wordt naar Antony die voor dat bedrag veel te weinig levert, en terecht. Maar daar tegenover staat weer Casemiro en Martinez die zeker een groot aandeel hebben gehad afgelopen seizoen.

Zijn ongeluk is ook dat hij met een selectie zit vol met blessures en dat hij nog te afhankelijk is van een paar spelers dat als zij ontbreken het gelijk een verschil is tussen hemel en aarde is.

3 oktober 2023 om 10:34

Ten Hag heeft al 18 spelers gehaald/gehuurd sinds zijn aanstelling. Dat is al bijna een volledige selectie. Hoeveel fases gaan ze dan hebben?

3 oktober 2023 om 12:31

Ja 18 spelers klinkt veel, maar een handjevol zijn daadwerkelijk gehaald voor de basis. De rest fungeerde als “overbrugging” speler.

Naar mijn inziens zou volgend seizoen je de echte progressie moeten zien. Afgelopen seizoen zijn Cristiano, Maguire en duo McFred al uit de basis gefaseerd. Dit seizoen De Gea en is er een nieuwe spits en staat er mits fit een betere middenveld. Volgende stap zou zijn om Dalot/Wan-Bisaka, Sancho en de centrale duo Lindelof/Maguire definitief vervangen.

Als United niet gebonden was aan FFP dan hadden ze dat al lang gedaan. Er was interesse in meerdere spelers voor meerdere posities maar United had gewoon niet de mogelijkheid om ze allemaal te halen. En plus het lukt ze niet om dit oude zooitje aan andere clubs aan te smeren.


De fans willen 1 ding en dat is dat de Glazers weg gaan. Of het nu ten Hag of een andere trainer is, elke keer komt dit probleem bij elke trainer terug. De spelers die de overhand hebben door verkeerde contracten.Het heeft geen zin om iemand anders voor de groep te zetten. Ten Hag moet gewoon de tijd krijgen en die krijgt hij zeker wel van de fans. Tuurlijk moet het beter nu die resultaten en het spel nog niet is wat ze toch op hoopten. Maar de fans weten waar het echte probleem is en wat aangepakt moet worden. Je hoort er (nog) over dst ten Hag weg moet of iets dergelijks. Het is niet dit jaar, maar al 11 jaar lang zo aan de gang. Eigenlijk daarvoor al tijdens Ferguson, maar die had het daar nog wel wat te vertellen, waar die tijd toen anders was. In die tijd dat United samen met Arsenal de grootste was. En geen concentie had van Chelsea, Liverpool, Newcastle, Man City en Spurs. Daarbij handelt hij imo goed met de spelers die hun kont tegen de krib aan gooien. Of het nou Ronaldo of Sancho of Rashford is, elke spelers wordt gelijk behandeld

Heel goede analyse van Ibrahimovic. Ten Hag is van de discipline en hamert op een professionele houding. Maar topspelers zijn over het algemeen geen eenheidsworsten, en Ibrahimovic was dat zeker niet. Dus die moet je anders masseren, om het zo maar te noemen. Ancelotti is daar een meester in. Heeft zelf ook in de top gespeeld, en weet wel hoe met zijn sterren om te gaan. Let maar eens op hoe spelers hem behandelen. Met respect en waardering. De houding van Ancelotti aan de zijlijn is ook een heel andere dan die van de schichtige Ten Hag. Kortom, de een heeft het wel, de ander niet. Van Gaal kon ook niet goed overweg met vedettes. Of dat nu wel of niet terecht is, doet even niet ter zaken, maar coaches met de focus vooral op discipline, krijgen vaak te maken met lastige vedettes. Overigens, die anekdote over de Ferrari i.c.m. de weerzin van Guardiola, vond ik bijzonder grappig. Laten we eerlijk zijn, een beetje ondeugende spelers zijn toch ook de slagroom op de taart? Al zal Ten Hag daar minder blij mee zijn;-))

Als ik een topspeler van kaliber was zou mijn 1e keuze ook geen united zijn. Totaal geen aantrekingskracht, sfeerloze stadion meeste spelers die voor united zijn subtoppers die goed betaald krijgen.

Laten we eerlijk zijn met Ten Hag, hij begon bij Ajax niet goed in z'n tweede seizoen en pas nadat hij het op aandringen van Tadic omgooide, ging het goed. Maar hij nam ook regelmatig rare beslissingen en ik was ook zeker niet altijd happy met hem. Het verbaasde me eerlijk gezegd dat hij het in z'n eerste jaar bij Man United zo goed deed. Maar ik vind het nod steeds geen wereld coach.

Bij United zullen ze na zo veel magere jaren inmiddels toch wel gewend zijn aan verliezen lijkt mij.

Stemmingmakerij van een ijverige auteur. Zlatan zegt natuurlijk heel wat anders.

Grote sterren, behalve ronaldo zou ik niet weten wie een grote ster is daar.

Ik heb het interview gezien. Was heel genuanceerd van Zlatan. Die Piers heeft iets tegen Ten Hag middels zijn 'maatje' Ronaldo..Interview met Dana White wel aan te raden trouwens..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren