Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Zinchenko: ‘De Eredivisie hoort bij de vijf beste competities’

Laatste update:

De nationale ploeg van Oekraïne neemt het maandagavond op tegen IJsland en de kans is aanwezig dat Oleksandr Zinchenko minuten krijgt van bondscoach Andriy Shevchenko. Als de interland voorbij is, sluit de negentienjarige aanvallende middenvelder aan bij PSV. De Eindhovenaren huren Zinchenko namelijk voor minimaal één seizoen van Manchester City.

/

Zinchenko kwam naar eigen zeggen niet in aanmerking voor een werkvergunning in Engeland, maar wil daar in een interview met Futbol niet te veel over zeggen. “Want dat is een lang verhaal. Het is niets voor de publiciteit.” De linkspoot zegt wel uit te kijken naar zijn avontuur in het Philips Stadion: “Ik weet dat PSV het gewend is om Europees voetbal te spelen en dat er erg goede spelers hebben gespeeld: Ruud van Nistelrooij, Ronaldo en zo meer.”

“De Nederlandse competitie hoort bij de vijf beste competities. Er wordt snel gevoetbald en ze hanteren een Europese voetbalstijl. Ze rammen de bal niet naar voren en zien dan wat er gebeurt. Ze proberen te voetballen. Ik ben ook blij dat PSV altijd om de eerste plaats meedoet”, aldus Zinchenko. “Verder weet ik nog niet veel van PSV, want ik ben er maar twee dagen geweest en heb toen met trainer Phillip Cocu gesproken. Ik heb het team nog niet gezien. Cocu heeft mij uitgelegd op welke posities hij mij wil inzetten en heeft verteld over de stijl van PSV.”

/

Manchester City nam Zinchenko voor naar verluidt een kleine vijf miljoen euro over van FK Ufa en de zesvoudig international zette begin juli zijn handtekening onder een contract voor vijf seizoenen in het Etihad Stadium. Zinchenko, die in dienst van het Russische Ufa tot twee doelpunten en vier assists in 33 officiële wedstrijden kwam, was eerder ook in beeld bij Wolverhampton Wanderers, AS Roma, Borussia Dortmund, CSKA Moskou en Dynamo Kiev.

'De Eredivisie hoort bij de vijf beste competities’

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dus de eredivisie staat hoger in het rijtje dan de ligue 1? Laat me niet lachen....

5 september 2016 om 20:49

In de Ligue 1 is het ook allemaal niet zo goed. Ik denk dat PSV en Ajax daar echt wel derde of vierde zouden kunnen eindigen als ze daar meededen. Maar je hebt gelijk, de ligue 1 is wel degelijk beter dan de Eredivisie.

5 september 2016 om 20:55

Kerel wat heb je aan 3e of 4e worden? Eredivisie is een lachertje.. Liga NOS en de Turkse league zijn ook sterker.

5 september 2016 om 21:02

In de Ligue 1 lopen gigantisch veel (jonge) (fysieke) jongens rond die je zo bij de top van Nederland kunt zetten. Zoveel lopen er niet rond in de eredivisie.

5 september 2016 om 21:03

Liga NOS buiten de top 4-5 is qua voetbal ook helemaal niks, alleen ze hebben 3 ploegen die het Nederlands niveau duidelijk ontstijgen

5 september 2016 om 21:03

Die clubs durven geld uit te geven! Wij in Nederland potten het op, of hebben clubs die wel willen uitgeven maar dat simpelweg niet kunnen.
Wij moeten eens beseffen dat je met een mooie transfer meer geld verdient dan door het op te potten.
Als je ziet in Turkije en Portugal maar ook Rusland geven ze geld uit. 16 miljoen bijvoorbeeld leggen zij op tafel zonder na te denken, wij betalen met moeite minimaal 10 miljoen voor Ziyech!

5 september 2016 om 21:13

Frankrijk is op PSG echt niet best...

5 september 2016 om 22:22

Lyon? Monaco?

5 september 2016 om 22:30

Fysieke kwaliteit is zowat iedere competitie sterker, maar kijk eens naar een Toulouse - Bastia en de tranen springen je ook in de ogen. Wil je gewoon een breed gedragen aardig niveau in de competitie (dus niet slechts met 1 of 2 topclubs) dan vind ik denk ik nog steeds de PL het sterkst, dan de Bundesliga, dan Bbva, Serie A, Ligue 1 en daaronder Portugal/rusland (sterkere topteams)/nederland (bredere subtop)/turkije.

5 september 2016 om 22:34

De clubs in de Ligue 1 zijn in de breedte echt vele malen beter dan in de Eredivisie. Als je een club als Excelsior ziet of Toulouse merk je toch wel een enorm verschil. Daarnaast heb je in Frankrijk een veel sterke en bredere top/subtop. In Nederland heb je clubs als Utrecht, Heerenveen etc in Frankrijk Lille en Bordeaux bijvoorbeeld, dat zijn toch wel clubs van een ander formaat. Daarnaast zijn de stadions in Frankrijk gemiddeld veel groter en de televisiegelden ook veel hoger ten op zichte van de Eredivisie

5 september 2016 om 23:07

Het 2e niveau van Engeland schat ik zelfs hoger in dan onze eredivisie. Onze competitie is door de jaren denk ik niet ver achteruit gegaan, alleen zijn we ingehaald door meerdere competities...

6 september 2016 om 00:19

Portugal kon jaren veel betalen door third party investors, we moeten nog maar aankijken hoe dat verder gaat. Ik zie die ploegen wel afglijden

6 september 2016 om 00:20

Wat een onzin denk je dat een aston villa kampioen zou worden in nederland? Die zie ik niet langs een utrecht komen. Engels voetbal is zo belachelijk overschat, totaal geen idee alleen snelheid en kracht.

6 september 2016 om 09:50

Altijd hebben we het over PSV & Ajax.

Feyenoord hoort ook in dit rijtje.

6 september 2016 om 10:48

Ben afgelopen seizoen bij 2 potjes uit Portugese competitie geweest... Dat was niet best hoor.. Dat was daar de subtop (Nacional, Pacos), maar zou in NL echt onderin bungelen

5 september 2016 om 21:00

Spanje Duitsland Engeland Italië Frankrijk top 5

5 september 2016 om 21:00

Oja Portugese competitie op 6

5 september 2016 om 21:26

Portugal Rusland Turkije zijn echt niet (zoveel) beter dan Nederland

5 september 2016 om 22:22

Ik zou me eens verdiepen in Rusland.. Die zijn Nederland ver voorbij hoor

5 september 2016 om 23:32

Viel te zien op het EK..

6 september 2016 om 10:30

Wat wil je zeggen? Nederland was niet op het ek. Dan alsnog gaat dit over clubvoetbal, niet het ek!

5 september 2016 om 22:43

Ach, onzin natuurlijk, maar hij moet toch ook iets positiefs zeggen. Maar om dan te zeggen dat er in Nederland snel gevoetbald wordt. ........hahaha. hilarisch.

Als je vanaf onder telt misschien wel wel bij de 5 beste

Spanje, Duitsland, Engeland, Italië, Frankrijk? Uhm Nee meneer helaas!

5 september 2016 om 20:49

en zelfs competities als portugal, oekraine en rusland staan ver boven de eredivisie

5 september 2016 om 21:02

Die drie competities zijn wel minder geworden de laatste jaren.

5 september 2016 om 22:33

De eredivisie ook

Top 5 competities zijn in:
Engeland, Spanje, Duitsland, Italië en Frankrijk. Lachwekkende uitspraak dus.

Spanje
Duitsland
Engeland
Frankrijk
Italie
Rusland
Portugal...

Misschien top 10. Maar beste 5, alsjeblieft zeg.....

Om maar te zwijgen over de Europese prestaties van Nederlandse clubs. Die stellen namelijk al helemaal geen bal voor

5 september 2016 om 21:07

Als je naar het aantal inwoners van jou lijstje kijkt is het toch helemaal niet zo raar? Meer mensen = meer potentiele fans = meer geld en daar draait alles om

5 september 2016 om 22:24

Nee maar dat maakt zijn uitspraak toch wel raar... We horen absoluut niet bij de 5 beste competities. Maakt niet uit hoeveel inwoners er bij het land horen

De beste 8 misschien ofzo, maar 5? Minimaal Spanje, Engeland, Duitsland, Italië en Frankrijk voor je hoor, daar staat over Eredivisie echt niet boven. Eerder nog een stuk daaronder.

het hoort niet eens bij de beste 10 competities. laat staan de beste 5. ook voorzie ik weinig vooruitgang in het nederlands voetbal komende seizoenen.

5 september 2016 om 21:22

Ben benieuwd welke 10 competities jij beter vindt? Natuurlijk is de Eredivisie geen top 5, maar absoluut nog wel top 10.

5 september 2016 om 21:35

spanje
duitsland
engeland
italie
frankrijk
portugal
rusland
oekraine
turkije
griekenland
belgie

dit zijn er een paar. je zal vooral schrikken als je naar de coëfficiëntenlijst kijkt. nederland staat gewoon 15e

5 september 2016 om 21:58

Hahaha griekenland. Kom op zeg.

5 september 2016 om 22:24

Staan gewoon onder Griekenland en Kroatië idd op de Uefa ranking, zelfs die slagen er dan blijkbaar nog in om beter te presteren dan Nederland..

5 september 2016 om 22:41

Die lijst zegt me niet zoveel. Je moet ook naar de breedte en de kwaliteit van voetbal kijken. Dat Oekraïne laatst het geluk heeft gehad met Dnjepr nog wat, wil niks zeggen. Want die zijn ook weer ver afgezakt.

6 september 2016 om 08:30

Die coefficientenlijst is gewoon onzin. Nederland deelt standaard de punten (vaak grotendeels behaald door 2 of 3 teams) door 5 of 6 teams, terwijl Kroatie en Griekenland deze maar door 3 of 4 hoeven te delen.

Top 5 na Engeland, Duitsland, Spanje, Frankrijk, Portugal, Rusland om er een paar te noemen. De eredivisie is gewoon ruk. Leuk om naar te kijken maar echt niveau lik me vestje.

5 september 2016 om 21:01

Haha en dan noem jij Portugal! Waha, na de topdrie stelt dat ook he-le-maal niets voor!

5 september 2016 om 21:15

Nederland ook niet. Zelfs top 2 hoezo top 3? Is allang niet meer met Feyenoord die om de 15 jaar een gooi doen voor de titel. En Europees op PSV na de laatste paar jaren.

5 september 2016 om 21:22

Nee, Nederland ook niet, dat ontkracht ik ook niet. Portugese topclubs zijn ook maar Europa League teams, feit.

5 september 2016 om 22:04

Porto en Benfica zijn teams die elk jaar relatief ver komen in de CL dus weet niet wat je praat met je EL..

5 september 2016 om 22:08

Ze kunnen de poule overleven, maar dan houd het op. Verder worden ze nu elk jaar minder.

5 september 2016 om 22:25

Maar nog steeds beter dan Nederlandse clubs, dus je kunt hem uitlachen en nu cynisch doen, maar hij heeft hartstikke gelijk

5 september 2016 om 22:30

Het verschil is niet zo groot joh. Waar hebben we het over? Ja, het is aannemelijker dat een Portugese club de Europa League wint, maar wat ik zeg: op CL niveau zijn die teams ook kansloos.

Haha Spanje, Italie, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Portugal maar ook Rusland hebben al betere competities naar mijn mening (hebben ook meer geld te besteden). Dus ik snap niet wat deze jongen voor onzin uitkraamt..

Engeland
Spanje
Duitsland
Frankrijk
Italië

Arsenal Ajax
Barca Alle eredivisie teams bijelkaar na een massa fusion dance.
Bayern PEC Zwolle
PSG Nathan Rutjes
Juve Psv

Tactisch en technisch heeft hij gewoon gelijk! Het is dat we hier geen geld hebben.

5 september 2016 om 21:14

Tactisch? Veel clubs die naïef aanvallen tegen een tegenstander waartegen je dan hopeloos in de messen loopt (wat de Nederlandse toppers op haar beurt weer in europa doen). In Nederland kunnen we amper op resultaat voetballen. Vind ik een tactische tekortkoming

5 september 2016 om 21:25

Gelukkig niet. Wat een verschrikking zou de Eredivisie dan worden zeg. Al vind ik het geen tactische tekortkoming maar eerder een gebrek aan kwaliteit.

5 september 2016 om 21:35

Ja, of als de kwaliteit wel voorhanden is, een PSV dat tot tweemaal toe Atletico van scoren afhoud! Het is maar hoe je het bekijkt.

5 september 2016 om 21:45

Klopt imponeria, maar is meer uitzondering dan regel. Zijn wel meer uitzonderingen, zoals de kampioensjaren van AZ en Twente, Ajax rond 2004 (?) in de champions leuague (toen je nog 2 poules had, oa tegen Valencia en Roma). Je kan vast ook nog wel tig individuele wedstrijden aanwijzen. Maar over de gehele breedte...

5 september 2016 om 22:01

Tactisch? Haha nee absoluut niet grote vriend. Tactisch gezien vind ik Nederland zelfs nog zwakker dan Rusland, Oekraïne, Belgie, Denemarken en nog een aantal. Dat is nou juist waar Nederland de plank mis slaat en het grote probleem van het Nederlands voetbal. We kunnen niet tactisch voetballen, alles moet met 4-3-3 en aanvallend voetbal. Daar is echt helemaal niks tactisch aan, alleen dat het tactisch uiterst dom is.

Je ziet nu dat PSV de laatste jaren iets realistischer en tactischer speelt en dat worp vorig jaar zijn vruchten af in de CL. Technisch zal je ongetwijfeld gelijk hebben, maar tactisch is juist hetgeen waar we vreselijk tekort schieten.

6 september 2016 om 08:37

Tactiek is bedoeld om je tegenstander te overvallen kansloos te laten. Jezelf ingraven en counteren is geen tactiek, maar een middel (namelijk de counter) om je gebrek aan tactiek te maskeren. Helaas blijkt dit middel heel effectief.

6 september 2016 om 23:43

Waar haal je die onzin vandaan? Serie A is met grote afstand de meest tactische competitie ter wereld. Hebben zich al heel veel spelers die ook elders hebben gespeeld zich over uitgelaten zoals Higuain en Vidal. Jezelf ingraven en counteren is wel degelijk tactiek.

Technisch/tactisch wel, jammer dat er meer bij komt kijken waar wij op nummer 166 net witte lijst staan

Spanje, Duitsland, Engeland, Italie, is voor mij de top 4. Dan heb je nog Frankrijk en Portugal waarin Frankrijk alleen PSG top niveau is en in Portugal Benfica, Porto, Sporting die alle 3 minder zijn dan PSG. Daaronder heb je landen als Nederland, Belgie, Rusland, Oekraine, Oostenrijk, Tsjechie, Turkije. (misschien een paar vergeten excuses).
Aan de ene kant kan ik zijn reactie wel begrijpen hoor PSV zou met een beetje een goede dag een team als Benfica kunnen verslaan, en ik acht ze ook niet kansloos tegen Marseille, Lyon, Galatasaray, Fenerbahce, Besiktas, misschien zijn we zelfs beter dan de top 3 van Turkije en anders kunnen we ze gelijk aan ons meten. Want als 1 club het in Nederland nog kan is het PSV wel als je naar de behaalde resultaten van vorig jaar CL bekijkt. Al is het natuurlijk wel overdreven dat we top 5 zijn want daar zijn we verreweg van.

heeft deze jongen onder een steen geleefd de laatste jaren er zijn op zijn minst 7 landen die sterker zijn verder wel een goed voetballertje deze jongen

begin van deze eeuw was dat misschien nog. inmiddels komen we net in de top 15.

5 september 2016 om 23:15

Je kunt overdrijven of realistisch zijn.. In jouw geval is het wel heel erg overdrijven als wij net in de top 15 zitten volgens jouw dan zeg je eigelijk dat de Poolse, Griekse, Zwitserse Kroatische ons keihard zouden inmaken. Alsjeblieft zeg iets meer realisme mag wel. (Ja ik weet dat die landen hoger op de coefficient lijst staan).

Het is puur de voetbal beleving in Europa. De competitie zelf is niet zo slecht maar in Europa stelt het weinig voor omdat de tegenstanders daar meer gedreven en meer geloven in zichzelf. Daarnaast word er in Nederland overal logica en techniek achter gezocht maar moet je potjes tegen clubs waar je nog nooit van hebt gehoord gewoon simpel met 0-1 winnen

Top 5? Laat me niet lachen

In Nederland spelen ze heel optimistisch. Alles moet voetballend opgelost worden, maar het is vaak een foutenfestijn. De competitie is de afgelopen jaren helemaal maar minder geworden. Als je een bal vaak de juiste kleur speler passt, ben je al goed genoeg om naar een betere competitie te gaan.

Qua geld kan de Eredivisie niet meer tippen aan de andere competities. Echter, zijn er wel mogelijkheden om fysiek en op tactisch vlak sterker te worden.

Top 5 slaat natuurlijk nergens op. Maarja, hij moet iets zeggen om goed opgevangen te worden. Het is niet eens nodig om nu een heel rijtje competities op te noemen, dat is hierboven al vaak genoeg gedaan en spreekt voor zich. Ik denk dat Nederland blij mag zijn als het in de top 10 staat. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als de nummer 1 van Nederland tegen de nummer 1 van een Portugal/rusland/oekraine zou spelen, de nummer 2 vs nummer 2, 3 vs 3 enzovoorts. Ik denk dat Nederland misschien 4 potjes zou winnen.

Engeland
Spanje
Duitsland
Italië
Frankrijk
Portugal (al scheelt het niet veel)
Eredivisie
Turkije
Rusland
Oekraïne etc.
Eredivisie is waarschijnlijk van hetzelfde niveau als Rusland, Turkije en Portugal. Rusland is veel afgezakt (kijk alleen al naar de prestaties afgelopen EK en Turkije is ook aan het leeglopen. Er komen vanuit de Eredivisie meer goede spelers door dan vanuit die twee landen... Portugal is een verbeterde versie van de Eredivisie, iets meer grotere clubs, met goede talentvolle selecties maar na de top 5 is het he-le-maal niets. Nederland is over het algemeen niet heel slecht! Alsof Oekraïne beter is...

Jammer dat het cynisme zo hoogtij viert, want zo slecht is het ook weer niet hier. Ik denk dat die jongen daarom gelijk heeft.

Ik zie zat wedstrijden in Engeland, Duitsland, Frankrijk, België, Italië die niet om aan te gluren zijn en waar het gemiddelde niveau echt niet hoger is dan in de NL eredivisie.

Wie denkt dat er in het buitenland zo veel beter gevoetbald wordt praat maar wat. De Eredivisie is natuurlijk geen topcompetitie, maar Ajax en PSV zouden in de top 10 van al die Europese competities ook gewoon bovenin meedraaien en kampioenskandidaat zijn.

Het NL voetbal staat er in z'n geheel minder voor, omdat toptalenten op jonge leeftijd vertrekken en weggeplukt/weggelokt worden door de zgn Europese toplanden, met Engeland voorop. Die kunnen zelf helemaal niks.

De A1 van Ajax behoort elk jaar tot de Europese top en wint van alle topclubs in Europa. Ajax blijft een talenten fabriek en zo gaat het al 30/40 jaar. Er is altijd meer geld geweest in het buitenland.

Dat andere competities hoger aangeschreven zijn is dus helemaal geen verdienste van die landen en heeft ook niets met kwaliteit te maken, maar met euro's en de TV rechten.

We kunnen wel lacherig en cynisch blijven doen over NL, maar daar bereiken we verder ook niets mee.
Laten we er in geloven, positiever worden, trots zijn, etc en dat ook overal uitstralen, daar hebben we meer aan dan dat eeuwige negatieve gejammer.


De Eredivisie hoort bij de beste 5 competities van Nederland bedoelt hij..

Er zijn dus daadwerkelijk mensen die roepen dat de Portugese competitie beter is. Dan vraag ik mij af of ze de wedstrijd Heracles - FC Arouca hebben gezien. De nummer 5 van de Portugese competitie afgelopen jaar. Het is dat Arouca door is gegaan met kunst en vliegwerk, maar dat voetbal wat ze lieten zien was nog slechter dan de gemiddelde hoofdklasser in Nederland. En dan te bedenken dat er nog 13 clubs onder ze zijn geëindigd.

Je hebt in Portugal natuurlijk Benfica, Porto en Sporting die er bovenuit steken en Braga wat het altijd wel leuk doet. Maar de Portugese competitie gaat ook heel erg snel bergafwaarts. Als je ziet dat Sporting al spelers haalt als Castaignos en Zeegelaar dan weet je wel genoeg.

Top 5 komen ze niet eens in de buurt, het niveau is dramatisch en lijkt alleen maar slechter te worden, hoop dat dit ooit nog goed komt, maar vrees dat alleen veel geld de oplossing is, anders kan je gewoon niet meer mee met de grootmachten. Er zijn steeds meer landen die NL voorbij streven.
Andere oplossing is het financiële gebeuren compleet omgooien, maar dat zie ik niet gebeuren.

Top 10 of niet, de Eredivisie is wel leuk om naar te kijken! Beter naief aanvallen, domme fouten maken waar weer prachtige goals of bizarre momenten uit voortkomen, dan dat defensieve, 'tactische' voetbal met bijbehorende voorspelbare uitslagen uit de andere zogenaamd grotere competities. Geef mij de Eredivisie maar!

Bpl, Bundesliga, La Liga, Ligue 1, Serie A. Dat zijn er sowieso al 5 die sterker zijn, dus Nee.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren