Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Zidane vol bewondering: ‘De één maakt de ander beter en vice versa’

Laatste update:

Komende donderdag wordt de winnaar van de Ballon d'Or bekendgemaakt en de verwachting is dat de prijs wederom naar Cristiano Ronaldo óf Lionel Messi gaat. De twee sterspelers van respectievelijk Real Madrid en Barcelona domineren al jarenlang de internationale (individuele) voetbalverkiezingen en Zinédine Zidane verwacht dat dit ook in de komende jaren het geval zal zijn.

"Het klopt dat ze geweldig zijn. Als we kijken naar hun statistieken, zijn ze ongelooflijk", aldus Zidane op een persconferentie voorafgaand aan het Champions League-duel met Borussia Dortmund. "Het is verrassend om te zien hoeveel goals ze wel niet gescoord hebben. Het zijn twee grootse spelers. De één maakt de andere beter en vice versa", wordt de Fransman geciteerd door Goal.

"Ik denk dat deze tweestrijd, dit duel, nog wel even gaat duren", vervolgt de trainer, die niet bezorgd is over het gebrek aan doelpunten van Ronaldo. "Dat Ronaldo niet op zijn best is, maakt eigenlijk niet zoveel uit, want hij is zo groot. Hij heeft brede schouders. Als dingen niet lopen zoals hij wil, weet hij het altijd om te keren. Wees voorzichtig met kritiek op Ronaldo: hij komt eraan."

Verwacht jij dat Cristiano Ronaldo de Ballon d'Or gaat winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Respect voor ze allebei. Dat wij dit hebben mogen meemaken is gewoon een geschenk geweest, elke week motiveerden ze mekaar om beter te doen.

Neemt niet weg dat Messi deze keer moet winnen vind ik, wat hij blijft laten zien is weergaloos en kent zijn gelijke niet. Maar als je de Champions League niet wint is dat quasi onmogelijk geworden, wat ik flauwekul vind eigenlijk.

5 december 2017 om 16:01

Ronaldo zijn aandeel in die CL was ook bijzonder groot. Het is niet zo dat hij gedragen is naar een CL winst, eerder andersom.

5 december 2017 om 16:07

Oh ja natuurlijk. Ronaldo heeft Real alleen naar de finale gebracht.

Die gast heeft heel het jaar bar weinig laten zien op die paar KO CL wedstrijden na. Dit seizoen hij misschien een handvol leuke wedstrijden gespeeld. Voor de rest was hij eigenlijk alleen aanwezig en meer niet. En dan moet hij de Ballon D'or winnen.

5 december 2017 om 16:13

Ik denk dat Cristiano zeker belangrijk is geweest in de Champions League, vooral halve finale en finale. Maar sorry, een voetbalseizoen seizoen duurt bijna 10 maanden en als zo'n prijs wordt gegeven omdat je een paar wedstrijden hebt laten zien wat je kan is dat gewoon ongeloofwaardig naar mijn mening.

Als je zo'n prijs geeft aan de beste voetballer, moet er wel wat meer zijn dan dat. Daar zijn we het toch over eens mag ik hopen?

5 december 2017 om 16:28

Alsof Messi het 12 maanden heeft laten zien? Ronaldos pieken waren enorm hoog (bijna hele knock-out CL fase als hoogtepunt). De dalen waren dan wellicht lager dan zou horen, maar doe nou niet alsof Ronaldo 10 maanden een 4 scoorde en Messi 12 maanden een 8.

5 december 2017 om 16:40

Naja als we ze cijfers moeten geven zou ik zeggen Ronaldo heeft 2 maanden een 9 gescoord en 10 maanden tussen de 4 en de 7. Messi scoort zo een beetje heel het jaar minimal een 8 met een paar echte pure kut wedstrijden er tussen, maar zeker niet zo veel als Ronaldo. Als die gozer niet scoort dan voegt hij helemaal niks toe. Messi daarentegen...

5 december 2017 om 16:52

Messi had blijkbaar niet het vemrogen het in de topwedstrijden te doen.
Dat zegt ook genoeg

5 december 2017 om 16:59

'Die paar KO CL wedstrijden'. Los van het feit dat jij uitzonderlijke prestaties in wedstrijden tegen Bayern, Atletico en Juventus afdoet als niks bijzonders wil ik het over de rest van vorig seizoen hebben. Kun je mij vertellen hoe Ronaldo op 42 goals is gekomen als hij niks heeft laten zien?

5 december 2017 om 17:01

Klopt. Ik ben het dan ook niet eens met dat hij het maar een paar wedstrijden heeft laten zien. Hij heeft wel 42 goals gescoord dat seizoen. Vraag aan sommige Barcelona fans naar de hoogtepunten van Messi en ze noemen de 2-3 tegen Real in de slotfase. Verder heeft ie toch ook niet iets heel bijzonders gedaan of wel? Beiden uitzonderlijke spelers maar Ronaldo is toch wel wat doorslaggevender geweest. Dat moet jij ook kunnen toegeven.

5 december 2017 om 18:03

Als je mijn woorden gaat verdraaien, hoeft het niet voor mij. Ik wil graag reageren over dit maar niet op deze manier.

5 december 2017 om 18:59

Had niet het idee dat ik dat deed maar goed. Je zegt toch zelf dat hij volgens jou maar een paar wedstrijden heeft laten zien wat hij kan? Of lees ik dat verkeerd? Ik ben het daar gewoon niet mee eens. Dat jij je aangevallen voelt kan ik helaas niks aan doen maar het was zeker niet mijn bedoeling.

6 december 2017 om 13:19

Helemaal niet aangevallen gevoeld, maar goed. Je leest niet verkeerd, maar je leest wel enkel zaken die je zelf wil lezen en filtert daar op verder.

Ik kan gewoon niet veel met mensen die zaken in het belachelijke trekken. Ik zei dat Messi meer toonde (qua voetbal) dan Cristiano, dat is altijd zo geweest. Natuurlijk heeft Messi zijn mindere wedstrijden, maar die heeft Cristiano gewoon nog meer gehad.

Zo, is dat duidelijk genoeg voor je?

6 december 2017 om 15:06

Ik lees dat anders nergens. Eerste keer dat je dat duidelijk vertelt is in deze reactie. Verwacht je dat ik gedachtes kan lezen ? Het is niet mijn probleem dat jij moeite hebt met jezelf verwoorden beste man. Je zegt dat ze allebei mindere wedstrijden hadden maar Ronaldo meer. Ronaldo heeft ook heel wat meer doorslaggevendere wedstrijden gehad. Vind je dat niet zwaarder wegen dan?

Messi is natuurlijk veel beter maar Ronaldo verdiend zeker de ballon d'or! Ben benieuwd wie van de 2 t word maar het word sws weer 1 van deze 2.

Mooi om te zien dat Zidane enigzins objectief is en gewoon zegt dat deze twee geweldige voetballers met hun strijd elkaar beter maken. Dat is gewoon de waarheid en wij moeten genieten van deze twee voetballers.

5 december 2017 om 17:31

En waar zie je objectiviteit van Zidane? Hij somt wat mij betreft paar feiten die geen nieuws zijn voor voetballiefhebbers.

Ot; eerlijk gezegd vind ik dat Messi hem verdient. Ronaldo viel heel soms op met iets betere statistieken(aantal goals), maar Messi heeft dit keer ook qua statistieken beter gepresteerd, veel meer goals en assiste. Als we goals en assists erbuiten laten en kijken naar voetbal, betrokenheid, gecreëerde kansen, passen etc..., was Messi naar mijn mening veel beter. Eerlijk gezegd kan ik me ook niet voorstellen dat mensen objectief Ronaldo beter vonden afgelopen jaar. Hij heeft idd veel bijgedragen aan CL-winst en was paar wedstrijden echt fenomenaal, maar over het hele jaar was Messi echt wel beter. Helaas is objectiviteit ver te zoeken nu. Hoe erg ik het ook vond, kon ik objectief een jaar geleden zeggen dat Ronaldo hem verdiende. Dat zie je helaas niet veel mensen doen.

5 december 2017 om 18:13

Normaal gesproken roepen trainers en spelers die bij Ronaldo/messi spelen altijd automatisch dat die speler het beste is. Zidane zegt er niks over en prijst ze beiden evenveel

5 december 2017 om 18:48

Hij zegt gewoon iets wat elke trainer heeft gezegd, kan je nazoeken. Als hij de vraag kreeg wie beter is of wie het heeft verdiend, had hij per direct Ronaldo genoemd.

Het is eigenlijk te waanzinnig voor woorden dat je twee spelers hebt die zo goed zijn als zij in eenzelfde periode.

Ik vermoed dat CR7 de Ballon krijgt, omdat Real de CL heeft gewonnen. Zo werkt dat (helaas) nu eenmaal. Messi heeft eigenlijk over geheel 2017 genomen beter gepresteerd. Dit heeft met name te maken met het ontbreken van vorm in bij CR7 het lopende seizoen in Laliga. Maar zoals gezegd denk ik dat CL-winst de doorslag zal geven.

5 december 2017 om 16:29

Telt dit seizoen nog mee voor de Ballon D'or dan?

5 december 2017 om 16:30

Of gaat het gewoon over kalenderjaar 2017?

5 december 2017 om 16:42

Kalenderjaar 2017

5 december 2017 om 17:03

Het gaat over het kalenderjaar, maar dat zie je imo amper terug. En CL winst of wk/ek wordt vaak als reden aangedragen om te winnen, terwijl dat maar de helft van het jaar is waarover de spelers beoordeeld moeten worden. Is het overigens niet ook logischer om dit soort verkiezen aan het einde van een seizoen te houden?

5 december 2017 om 17:09

Ah, dat is opmerkelijk. Veel logischer idd aan het einde van een seizoen

Blijf het onzin vinden dat teamprijzen zeer waarschijnlijk weer de doorslag gaan geven. Het is toch een individuele award over het hele kalenderjaar? Dan moet die gaan naar de beste speler over dat kalender jaar en niet naar een speler die de meeste prijzen heeft gewonnen.

Het ene jaar is dit natuurlijk in het voordeel van Messi en het andere jaar in het voordeel van Ronaldo, maar zo hoort het niet te zijn.

Zoals dit jaar heeft Ronaldo de tweede helft niet goed gepresteerd en daarom verdient hij het niet om hem te winnen. Dan hadden veel andere spelers hem ook kunnen, bijv. een De Bruyne die die seizoen weergaloos is.het verschil tussen deze twee is, dat Ronaldo in vorm was in de tweede seizoenshelft en daar de prijzen verdeeld worden.

Maar helaas dat het om de beste speler gaat, zal pas weer gebeuren als er niet twee zulke ongelooflijke spelers tegen elkaar strijden

5 december 2017 om 16:35

@talentloze

Ben het niet echt met je eens.

Het is natuurlijk een grote kwaliteit om er juist in de grote wedstrijden, in de eindfase van het seizoen, er te staan. Zoals je zelf al zegt, daar worden de prijzen verdeeld.

Als City aan het eind van de rit met lege handen komt te staan worden ze toch ook niet uitgeroepen tot beste ploeg van 2017/2018 omdat ze de eerste 6 maanden van het seizoen iedereen van de mat speelden?

Ik ben totaal geen Cristiano fan, maar het moment waarop hij presteert (eindfase van het seizoen) is natuurlijk uitzonderlijk, en dat moeten niet bagatelliseren.

5 december 2017 om 17:05

Tuurlijk is het een kwaliteit om er te staan wanneer het moet, maar dat hebben vele meerdere spelers. Ramos was in een editie van de Champions League ook meerdere wedstrijden belangrijk met de winnende goal. Toch won hij de Gouden bal (Zo heet het eigenlijk nog steeds toch??) niet. Er zijn ook genoeg andere spitsen die altijd op het juiste moment net hun doelpuntje meepakken (vardy in de het kampioensjaar van Leicester)

Het argument van City hoort hier niet bij, want de prijzen die verdeeld worden zijn al een teken van de beste ploeg en deze prijs vind ik dus een geheel andere prijs aangezien dit een individuele prijs is. Daarnaast: Idd als city maar het eerste half jaar iedereen van de mat speelt (ronaldo was het eerste half jaar beter dan Messi) en ze winnen het tweede half jaar niks (ronaldo presteert nauwelijks in het tweede half jaar) Dan verdient City het niet om de prijs te winnen van het beste team van het jaar en dus verdient Ronaldo niet de prijs te winnen van beste speler.

Edit: Als City het eerste half jaar niks presteert en het tweede helft jaar wel, dan winnen ze ook niet veel prijzen(kijk maar naar Arsenal verscheidene jaren.). Een Champions League is dan wel te winnen omdat de tegenstand in het eerste half jaar minder is dan het tweede half jaar

5 december 2017 om 17:09

@chi7 deels met je eens, aan de andere lant zit bij het winnen van prijzen in KO omstandigheden een behoorlijke toevalsfactor. Het Chelsea van Di Matteo dat de CL won was niet het beste team van dat moment, waarschijnlijk niet eens top 5.

5 december 2017 om 21:50

@talentloze

Het gaat niet om goed presteren of niet, het gaat om het zilverwaar.

En helemaal mee eens hoor dat er andere spelers zijn die net zo belangrijk waren als Cristiano afgelopen seizoen.

5 december 2017 om 22:04

@gtootod

Ik heb even vrij lineair geredeneerd, uiteraard speelt toeval een grote rol.

En zeker wat betreft Real afgelopen seizoen. In navolging van je Chelsea voorbeeld, was ook Real, zelfs na 2 keer de CL te hebben gewonnen echt niet structureel beter dan de Europese top.

Ondanks dat toeval altijd een rol speelt, denk ik wel dat Cristiano's sample groot genoeg is om te concluderen dat hij er wel vaak staat op de belangrijke momenten.

6 december 2017 om 10:00

@chi7
Met deze prijs gaat het wel om goed presteren aangezien het een individuele prijs is. Voor de beste voetballer. Niet een prijs voor de voetballer die de meeste prijzen heeft gepakt in een kalenderjaar. Als je de Champions League wint wordt je al beloond in de vorm van de, jawel, Champions League.

Tuurlijk tellen de prestaties in deze competities wel mee, maar je moet niet de Gouden bal winnen omdat je alleen in de Champions League top gepresteerd heeft.

Ik dacht namelijk dat er een beetje kritiek was op Ronaldo voordat hij de geweldige wedstrijden speelde in de Champions League, maar dat weet ik even niet zeker.

6 december 2017 om 10:55

Ja want competitie heeft hij niets gepresteerd? Want een beargumentatie zeg

Wie de beste voetballer is, daar is nooit onduidelijkheid over geweest. Wie het best in 2017 gepresteerd heeft, en derhalve de Ballon D'or mee naar huis mag nemen is een andere kwestie.

Cristiano was en is natuurlijk de voornaamste kandidaat, mede door zijn aandeel in de kampioenschap en de CL die Real won. Als hij de vorm van afgelopen jaar door had gezet dan was het denk ik ook geen discussie geweest, maar dit seizoen speelt hij gewoon vrij bagger, net als heel Real trouwens. Messi daarentegen draagt meer dan ooit zijn team, elke wedstrijd weer.

Ze moeten echt de prijs gewoon aan het eind van het voetbalseizoen uitreiken, dat geeft een stuk minder discussie.

5 december 2017 om 16:57

Dit laatste ben ik het wel mee eens, eigenlijk vreemd dat zoiets over twee halve seizoenen wordt uitgestreken en niet een heel seizoen. Zal wel te maken hebben met dat grote toernooien als Ek's en Wk's een rol moeten spelen. Helaas worden die echter niet elk jaar gehouden.

Ben het wel eens met Zidane. Natuurlijk is deze rivaliteit een vooral door media en helaas ook fans gecreerd iets, maar dat dit de twee beste voetballers van hun generatie zijn lijkt me duidelijk. Erg blij zulke spelers te mogen aanschouwen en bewust meemaken.

Betreffende de Ballon d'or kan het nog wel eens spannend worden. Gezien afgelopen seizoen zou je Ronaldo de voorkeur geven maar het begin van het nieuwe seizoen lijkt Messi weer in betere vorm te steken. Ik denk toch uiteindelijk weer dat de prijzen een doorslag zullen geven en dat daardoor Ronaldo hem wint. Totaal niets op tegen, verdiende winnaar, overigens ook als Messi hem pakt. Het maakt eigenlijk niet uit wie van de twee hem wint wat dat betreft. Beide spelers zijn zo fenomenaal en hebben het voetbal de afgelopen jaren samen naar een hoger niveau getild.

Hoop dat al die gefrustreerde haters zich wel wat kunnen inhouden, wat de uitslag ook zal zijn. Verbaasd me altijd dat dit een relatief groot aantal fans zo diep lijkt te frustreren.

Ik als Barça fan vind natuurlijk super stom dat er altijd zo'n oorlog wie er beter is blabla. Vind Ronaldo echt een fenomeen. En natuurlijk VIND ik zelf Messi gewoon beter. Maar we moeten gewoon genieten. Straks stoppen ze allebei weer...

5 december 2017 om 17:38

Zelf hecht ik al sinds 2011 niet veel aan zulke prijzen. Geef mij maar aan et einde die CL en LA LIGA!!! 😎

5 december 2017 om 21:53

Inderdaad. Het is echt zonde dat er een hele generatie voetballers is nu die voetballen om ooit de gouden bal te winnen. Prijzen winnen met je team is toch het mooiste wat er is?

Ach, probeer nou niet wederom elkaar te overtuigen dat de een beter is dan de ander. Real Madrid fans vinden dat Ronaldo de prijs moet krijgen en de Barca fans vinden dat Messi de prijs moet krijgen.. Gelukkig gaat het niet alleen om Real/Barca fans. Wederom gaat de prijs dit seizoen naar Madrid..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren