Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ze denken dat PSV en Ajax alles gevraagd kan worden'

Laatste update:

Marcel Brands, technisch manager van PSV, acht de zomerse komst van Bart Ramselaar niet reëel. De sportbestuurder informeerde onlangs naar de voorwaarden om de talentvolle middenvelder van FC Utrecht over te nemen, maar schrok van de vraagprijs die de Domstedelingen hanteren.

/

"Clubs denken volgens mij dat aan PSV en Ajax alles gevraagd kan worden", zegt Brands in het Algemeen Dagblad. De technisch manager krijgt van zijn Eredivisie-collega's vrijwel altijd bedragen te horen die wat PSV betreft volstrekt niet realistisch zijn. "Aan het eind van de week waren we er wel een beetje klaar mee. Dat heeft niks met de speler zelf te maken, maar wel met de prijs."

FC Utrecht vraagt zeven à acht miljoen euro voor Ramselaar, die in De Galgenwaard een contract tot medio 2019 heeft. PSV wil vermoedelijk hooguit de helft van de vraagprijs betalen en zou naar verluidt bereid zijn om het bedrag via variabele clausules op te laten lopen.

Brands stuit echter op meer complicaties binnen de transferwereld. Ook het verkopen aan een Nederlandse club is steeds lastiger geworden. De sportbestuurder noemt Florian Jozefzoon als voorbeeld. "Bijna geen enkele club kan nog een transfersom betalen, terwijl hij die wel degelijk waard is."

Denk jij dat Bart Ramselaar na FC Utrecht voor een Nederlandse topclub zal uitkomen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Utrecht mag vragen wat ze willen, toch? Ramselaar heeft nog een lang contract tot 2019.
En dan moet je ook niet piepen dat de andere clubs geen geld hebben voor een speler van Psv. Als je het niet uitgeeft aan die clubs, krijg je het ook niet terug.
En wat zou Jozefzoon moeten kosten eigenlijk? 1.000.000 ?

16 augustus 2016 om 08:02

Ja moet utrecht een dragende kracht zo maar overdragen omdat psv op de seur klopt. Die jongen is een groot talent, gelukkig hebben we tijd gehad dat onze spelers voor een appel en een ei weg moesten ivm de financiële situatie

16 augustus 2016 om 08:27

Ja maar echt geen talent dat zoveel moet kosten! 7 miljoen is echt veel te veel voor een binnenlandse transfer! PSV moet dit echt niet doen, voor dat geld kun je een ervarener kracht in de leeftijd van 22 - 25 jaar halen..,

16 augustus 2016 om 08:37

Dat is erg veel geld ja. Maar het is het goed recht van Utrecht om te zeggen: "als hij dit niet oplevert houden we hem liever nog een jaar vast en kijken we voor hoeveel we hem volgend jaar eventueel kunnen verkopen" . Die 4 miljoen pakken ze er volgend jaar namelijk ook nog wel voor, maar dan hebben ze wel nog een jaar lang een goede speler vast weten te houden. Valt ook wat voor te zeggen.

16 augustus 2016 om 09:12

Dat heet toch onderhandelen? Hoog inzetten en iets lager uitkomen. Speler naar Utrecht op huurbasis. Dat is het spelletje.

16 augustus 2016 om 09:25

PSV zal toch niet voor niets interesse hebben in Ramselaar? Een talent met een nog doorlopend contract van 3 jaar. Tsja, wat moet die kosten?

De NL topclubs Ajax en PSV kunnen best een voorbeeld nemen aan de Duitse topclubs. Daar worden gerust grote transfers gedaan met de subtop en middenmoot. Het geld blijft dan in de competitie zelf. De ontvangende club is dan ook in staat goede vervangers aan te trekken. De competitie komt dan vanzelf op een hoger niveau.

7mln klinkt wel veel voor een speler die nog niet zoveel heeft laten zien. Maar daar zullen ze het Strootman scenario nog wel in gedachten hebben.

16 augustus 2016 om 09:43

Vind het eigenlijk wel een redelijke prijs, maar snap ook dat PSV die niet wilt betalen.

16 augustus 2016 om 09:44

De denkfout die jij en anderen hier maken is dat PSV dat bedrag op gaat hoesten voor een transfer omdat het 'marktconform' zou moeten zijn oid. We zijn inmiddels op het punt beland dat PSV en Ajax geen spelers meer van AZ, Utrecht, Heerenveen en Groningen kunnen betalen omdat die de vraagprijs voor dezelfde kwaliteit hebben verdubbeld. Gewoon een voorbeeld van de opgeblazen status waar de huidige markt in verkeert, alleen komt die opgeblazen markt door de Engelse competitie waar ze 30 miljoen bieden voor een speler van niets.

Aan de inkomsten in Nederland is helemaal niets verandert, waar een degradant uit de Premier League een miljoen of 130 per jaar krijgt aan tv geld krijgen Ajax en PSV 5 a 7 miljoen per jaar. Ik verwijt geen enkele individuele club iets, Utrecht mag lekker vragen wat het wil. Gevolg is wel dat PSV en Ajax alleen maar jeugdspelers gaan halen binnen Nederland en eventuele versterkingen over de grens gaan zoeken. Zo'n Ziyech bijvoorbeeld wordt al 15 miljoen voor gevraagd en dan zie je alle supporters lopen roepen dat die maar even gehaald moeten worden.

16 augustus 2016 om 10:22

@FIOR idd iedere club mag natuurlijk vragen wat hij wil. Maar zeur dan ook niet als straks de spelers transfer vrij weglopen. Hoge vraagprijs is een keuze, alleen heeft een hoge vraagprijs ook een risico.

Vreemd dat in dit geval een Ramselaar zoveel zou moeten opbrengen. Hoe komen ze op dat bedrag. Welke andere Nederlandse speler heeft zo een bedrag opgebracht, en dan ook nog vanuit een club vergelijkbaar als Utrecht (alle respect voor Utrecht) ....,

Ik ken er geen een opnoemen die ook maar in de buurt van de 8 milj komt.... Dus Ramselaar zou de aller aller beste moeten zijn?

16 augustus 2016 om 10:24

@flor..

Eens, je kunt niemand iets verwijten, het is gewoon logisch hoe dit verloopt. Een andere denkfout is dat men denkt dat PSV of Ajax die 30 miljoen transfergeld direct kunnen spenderen. Dan zou je minimaal 6 miljoen aan afschrijvingen op je begroting hebben de komende 5 jaar, waar dus geen ruimte voor is als je al flinke afschrijvingen hebt.

Ben blij dat Ajax al jaren inzet op de opleiding en het niveau daar stijgt, als we onze hele verdediging, 2/3 middenveld en 1/3 aanval allemaal moesten kopen dan waren we haast failliet geweest.

16 augustus 2016 om 11:00

@tipptop ik denk niet dat daar verder wat achter zit, Utrecht vraagt gewoon het dubbele van wat ze pakweg 3 jaar geleden zouden vragen en kijken wat er gebeurd. Dat betekent wel dat ze alleen nog maar aan het buitenland gaan verkopen. Zelfde met Haller, die zou een aantal jaar geleden gewoon naar Ajax zijn vertrokken, nu kan hij alleen nog maar naar het buitenland. Dat gaat gewoon consequenties hebben, sommigen zijn te overzien. Zo denk ik dat spelers geen langdurige contracten meer willen tekenen (langer dan 3 jaar) en dat PSV en Ajax nog vaker jeugdopleidingen leeg gaan halen. Daarnaast zullen er vast wel dingen gaan gebeuren die nu nog niet te overzien zijn

@afcanats ja, dat direct investeren van een transferbedrag zie ik ook vaak voorbij komen. Hetzelfde met het direct investeren van Champions League inkomsten, terwijl duidelijk is aangegeven dat een deel daarvan opgaat aan premies e.d. Ook denken mensen dat transferbedragen in 1 keer uitgegeven worden en in 1 keer binnenkomen, terwijl dat vrijwel altijd in termijnen verloopt. Alsof op het moment dat Milik vertrok er direct 32 miljoen vrij komt die vrij uit te geven is.

16 augustus 2016 om 11:16

Het gaat nog verder, als ze flink investeren, is de kans op verliezen groot en daarmee ga je bezuinigen op bv. je jeugdopleiding, waardoor je nog meer moet kopen. Zo kom je in een neerwaartse spiraal, daarom ben ik blij met onze huidige bestuurders, die laten zich niet gek maken kijken verder dan 1 jaar vooruit.

16 augustus 2016 om 11:24

Zeker, daarnaast ga je veel minder snel risico nemen. Een Sinkgraven gaan ze vanaf nu niet meer halen, daar zit te veel risico aan. Je betaalt nu voor een speler 'omdat de markt zo is' en niet voor zijn kwaliteiten. Talenten met een jaar ervaring zouden ineens 10 miljoen waard zijn, slaat helemaal nergens op. Dan is de enige manier om niet in die neerwaartse spiraal te komen zoals je zegt je jeugdopleiding gebruiken en versterkingen uit Verweggistan halen. Dan krijg je op een andere manier een interessante situatie, want ik vraag me af wat er gaat gebeuren als alle clubs 10 miljoen vragen voor hun spelers en niemand wil ze voor dat bedrag hebben?

16 augustus 2016 om 23:15

Volgens mij is dit het nieuwe realisme.... Als pogba 120 Mio waard is (zou in mijn ogen met transfersommen van twee jaar geleden ca 50mio zijn. (wat nog te veel is) dan is ramselaar dit geld waard, zou twee seizoenen geleden ook ca 4 mio zijn. Overigens heeft PSV ook 4 Mio neergelegd voor Narsingh en 4,5 voor Maher.... tja dat was twee jaar geleden dan is Ramselaar nu zeker 7-8 waard.

16 augustus 2016 om 08:23

Aaahh gossie marcel brands. Das mooi praten, hij verkoopt de toppers naar het buitenland voor totaal krankzinnige bedragen. Ze gaan hoog in de boom zitten omdat er altijd wel een gek is die het er voor overheeft in de ratrace. Depay 30 mio, laat me niet lachen, is die 10 mio meer waard dan sneijder destijds? Prijzen zijn veranderd, maar brands wil de spelers van subtoppers nog voor prijzen uit 1995 ophalen. Ja dahag. Als hij ramselaar voor 7 mio koopt heeft utreg ook wel geld voor een speler van psv, mochten ze die afdankers willen.

16 augustus 2016 om 09:15

Reuser, easy boy. Snap dat het onderhandeltactiek is op zijn beurt. Moet je niet met open ogen in tuinen.

16 augustus 2016 om 09:22

Keihard onderhandelen doe je aan de onderhandelingstafel. Janken als een klein kind dat zijn snoepje niet krijgt doe je in de media.

16 augustus 2016 om 09:45

Bij moreno riep hij ook dat hij onhaalbaar was. En zie daar. Hij gebruikt de media als tool. Wie zegt dat de media niet gebruikt mag worden? Alleen jij in jouw betoog.

16 augustus 2016 om 09:50

Nee hoor, media wordt gebruikt om het klapvee zoals wij te bespelen, publieke opinie vormen. Denk niet dat de voorzitter van espanyol zenuwachtig werd van hetgeen ene marcel brands hier in de televaag riep over moreno. Haha ronduit lachwekkend naief.

16 augustus 2016 om 11:10

Helemaal mee eens, wel profiteren Vd opgeblazen transfermarkt(depay/Wijnaldum) maar het vervolgens raar vinden dat clubs daaronder ook hogere bedragen gaan vragen! Vind ramselaar wel echt een hele goede trouwens

16 augustus 2016 om 08:24

Volgens de berichten vraagt PSV ongeveer een half miljoen voor Jozefzoon. Lijkt me voor de subtop/middenmoot toch geen waanzinnig bedrag.

16 augustus 2016 om 09:00

Voor iemand die in 3 jaar tijd nog geen 40 wedstrijden heeft uitgespeeld lijkt mij dat een heel fors bedrag. 7 miljoen voor Ramselaar is natuurlijk wel aan de hoge kant, 5.5 miljoen lijkt mij een prima bedrag.

16 augustus 2016 om 09:07

Het is graag of niet. Psv hoeft Ramselaar natuurlijk niet te kopen.

16 augustus 2016 om 09:51

@heraclesman01:

Een 25-jarige speler die Europese ervaring heeft (14 wedstrijden) en drie jaar heeft mogen trainen onder Cocu, met ploeggenoten als Guardado, De Jong, Moreno, Depay en Wijnaldum kan voor alle ploegen vanaf (pak 'm beet) plek vijf een hele waardevolle speler zijn Dan lijkt vijf ton me een koopje.

16 augustus 2016 om 10:28

14 clubs denken daar dan anders over.

16 augustus 2016 om 11:28

Net zoals 14 clubs denken dat ramselaar nooit 7 miljoen waard is op dit moment.

De andere 3 denken helemaal niet aan een ramselaar aangezien die te druk zijn met het zoeken naar financiele houvast.

16 augustus 2016 om 23:16

Ik denk dat 6 Mio en Jozefzoon Utrecht ook wel akkoord gaat

"bijna geen enkele club kan nog een transfersom betalen, terwijl hij die wel degelijk waard is."

Dit had dus net zo goed een quote van FC Utrecht kunnen zijn meneer Brands

16 augustus 2016 om 08:42

Niet! Ramselaar is namelijk bij lange na niet tussen de 7 en 10 miljoen euro waard. Het is te begrijpen dat Utrecht daarop inzet, maar nogmaals reëel is het niet. Wellicht dat er een gek in het buitenland is die het als wisselgeld neertelt, voor de Nederlandse top is dit teveel van het goede voor een speler met pas 1 jaar eredivisie-ervaring en 0 ervaring op internationaal podium.

16 augustus 2016 om 23:17

Damenace....pogba wel 120 mio dan?....

16 augustus 2016 om 08:48

Jij vindt Ramselaar dus 7 miljoen Euro waard?

Prima, laat Ramselaar dan lekker bij FC Utrecht blijven. Op deze manier zullen spelers die een stapje hoger willen dat dus meteen in het buitenland moeten doen. En Nederlandse topclubs zullen nu nog vroeger talenten bij andere Nederlandse clubs weg moeten gaan halen.

16 augustus 2016 om 09:00

Het gaat in die laatste alinea om een voorbeeld dat Brands geeft dat clubs geen transfersom meer kunnen betalen en dat de markt daarmee op slot gaat. Het gaat daarbij niet zo zeer om een verschil tussen de vraagprijs, maar dat ze uberhaubt geen bedrag willen betalen. Hij noemt Jozefzoon, daar willen ze vast een paar ton voor hebben, maar dat is schijnbaar niet te betalen. Heerenveen kan nog niet eens een transfer van Jordens Peters van Willem II voor elkaar krijgen. Als laatste hebben we dan nog ADO dat geen 2 ton voor Becker kan neerleggen.

Met transfers zoals bij Ramselaar gaat het over miljoenen, daar is op zich nog wel te begrijpen dat er complicaties in een transfer kunnen komen. Maar Brands heeft het in dat stuk over kleine normale vergoedingen voor spelers. Of vind jij dat 2 ton voor Becker zo'n vreemd bedrag is dat dit 3 weken moet duren en er nog steeds niks rond is? Een Heracles dat weken nodig heeft voor Vincent Vermeij en hem daardoor niet op tijd kan inschrijven voor de Europa League. Dit is het probleem waar Brands het over heeft.

16 augustus 2016 om 09:26

dit klopt.
Buiten de top3 betaald bijna geen enkele club meer een transfersom(die de moeite waard is igg)
Alle clubs gokken op transfervrije spelers in de hoop dat die op termijn wat op gana leveren.

"vroeger" kon je als speler die het net niet redde bij een "top3" club nog makkelijk terecht bij een middenmoter. Nu kunnen die clubs zelfs al niet meer de salarissen betalen van dergelijke spelers. Een transfersom zit er dan helemaal niet meer in.

16 augustus 2016 om 11:35

Inderdaad, ik zie het bij Ajax ook steeds weer gebeuren. Ajax moet spelers transfervrij laten gaan voordat eredivisie clubs spelers nemen. Vaak hebben die spelers dan direct een nieuwe club gevonden en met direct bedoel ik ook op die dag zelf. Deze spelers zullen dus blijkbaar wel gewild zijn, maar als er voor betaalt moet worden is dat teveel gevraagd om vervolgens wel extra transfergeld te vragen voor spelers wanneer een topclub uit Nederland aanklopt voor een speler. Het is allemaal bijzonder hypocriet. Vooral als je ziet dat veel van die spelers gewoon alsnog tekort komen voor de topclubs.

Niet dat ik er ontevreden mee ben trouwens dat ze teveel vragen voor hun spelers. Het betekend alleen maar dat mijn clubje vaker in het buitenland gaat kijken wat op zijn beurt weer betekent dat het niveau sneller omhoog gaat dan wanneer er spelers van Nederlandse clubs aan worden getrokken.

Ik vind het alleen maar terecht dat ze flinke prijzen vragen aan PSV en Ajax. Ze strijken ook de meeste tv gelden op van iedereen. Halen van alle clubs de beste jeugdspelers weg voor een schijntje. Dan moet je daar zo maar op terug verdienen.

16 augustus 2016 om 08:10

Met reden dus, als spelers jong zijn, zijn ze nog wel te betalen. Daarnaast is meer TV geld logisch en is dat maar goed ook, dan is er nog een kans dat spelers als Sinkgraven of Propper een tussenstap kunnen maken, wat vaak beter is voor hun carriere.

16 augustus 2016 om 08:27

Ze strijken juist minder tv-geld op, zodat andere clubs meer krijgen. Of denk jij niet dat Ajax en PSV meer kunnen krijgen als ze de tv-rechten zelf vermarkten en dat de andere clubs minder zouden krijgen?

16 augustus 2016 om 11:40

Ik denk zelfs dat die andere clubs bijna niks zouden krijgen... Het nederlandse voetbal is gewoon van te laag niveau en er zijn gewoon niet genoeg aansprekende clubs. Het zegt ook wel genoeg dat de jupiler league jong ajax en jong psv nodig had om nog een beetja aan tv rechten te kunnen verdienen...

16 augustus 2016 om 11:37

Gaan die andere clubs dan ook eens voor spelers van psv en Ajax betalen?

Zie vaak genoeg clubs spelers aantrekken op de dag dat hun contract bij psv of Ajax in onderling overleg wordt ontbonden, maar zolang er een transfersom moet komen ho maar. Hypocriet volk bij die kleine kutclubjes...

16 augustus 2016 om 12:28

Die clubs zijn zelf ook hypocriet.
Neem Dijks, Heerenveen wilde hem destijds wel overnemen en er geld voor betalen, maar niet het bedrag wat Ajax wilde. Vervolgens doet Ajax hem transfervrij over aan Willem Ii?
En Ajax/psv hebben vaak spelers voor een habbekrats gekocht en voor het veelvoudige doorverkocht. Dan is het toch niet zo gek dat de andere clubs ook hoger gaan zitten?
Als PSV nou 7 miljoen neertelt voor Ramselaar, kan Utrecht die 1 miljoen weer betalen voor Jozefzoon.

Volgens mij spreekt hij zichzelf hier een beetje tegen, waarvan akte.

16 augustus 2016 om 08:25

Volgens mij niet. Hij zegt dat zowel Jozefzoon als Ramselaar een transfersom waard zijn. Verder zegt hij dat Utrecht teveel vraagt

16 augustus 2016 om 08:40

En Utrecht zegt dat PSV te weinig biedt.

16 augustus 2016 om 11:44

En als psv dat bijvoorbeeld zou zeggen over eredivisieclubs die spelers van psv willen halen, maar Niets willen betalen zou ongeveer geen club meer spelers van psv kunnen/willen halen terwijl ze die spelers als ze gratis zouden zijn nog diezelfde dag ophalen...

Kleine eredivisieclubsjes zijn gewoon hypocriete flikkertjes geworden over het algemeen. Type calimero.

16 augustus 2016 om 12:40

Maar deze kleine "kut" clupjes. Zoals je ze al eerder noemde heb je wel nodig om een competitie te spelen. Al eerder in het seizoen is al bekend gemaakt dat de top 3 financieel weer verder wegloopt van de rest. Hierdoor dus minder weerstand in de nationale competitie met gevolg dat ajax een klein "kut" clupje is in europa.

16 augustus 2016 om 08:35

Hoezo spreekt hij zich tegen? Hij 7 mln niet marktconform voor ramselaar en een 0.5 mln voor joselzoon wel. Waar spreekt hij zich tegen? Dat noemen ze nuance

Ik vind het ook veel geld. Ben niet overtuigt dat dit een topper gaat worden maar wie weet. Hij wordt door de media behoorlijk opgehemeld, zoals wel meer spelers

16 augustus 2016 om 08:41

Niet markt conform? Dat is zo 2015... Tegenwoordig kijk ik nergens meer van op.

16 augustus 2016 om 12:07

Je vergeet alleen dat de internationale markt niet te vergelijken is met de binnenlandse markt. Binnen Nederland wordt simpelweg niet zoveel binnengehaald aan TV gelden, marketing etc, waardoor de prijzen toch echt lager zijn. Als Ajax en PSV iedere uitschieter meteen gaan investeren in nieuwe spelers (wat sowieso al niet kan) gooien ze op langere termijn ook hun glazen in.

uiteraard kunnen ze alles vragen wat ze willen, net als jij de mogelijkheid hebt om overal nee tegen te zeggen. Beetje vreemde opmerking van Brands, maar het zal wel onderdeel van z'n onderhandelingen zijn.

Zou op zich Ramselaar best naar PSV willen zien komen, kan die een jaar beetje wennen met invalbeurten en daarna vaste rol op het middenveld als 1 van de andere 3 weg gaat.

16 augustus 2016 om 11:47

Natuurlijk kan dit allemaal, maar hij heeft toch geen ongelijk als hij het een beetje hypocriet vind dat clubs de prijs opschroeven als psv of Ajax langs komt, maar wanneer zij een speler van psv of Ajax willen aantrekken dit alleen kan gebeuren wanneer psv of Ajax deze speler een transfervrije status meegeeft? Die clubs willen voor nog minder dan een dubbeltje op de 1e rij zitten...

16 augustus 2016 om 12:44

Iedereen probeert altijd zijn eigen waar voor zoveel mogelijk te verkopen en andermans waar voor zo min mogelijk in te kopen. Dat is niets nieuws.

Gezien de bedragen die er voor toppers van Ajax en PSV wordt betaald (milik dit jaar bij Ajax, Memphis en Gini vorig jaar bij Psv) kan ik me goed voorstellen dat de kleinere eredivisie clubs ook meer vragen voor hun talenten. De prijzen van alles spelers gaan omhoog, dus ook die van Nederlandse talenten. Ja die hadden PSV of Ajax wellicht 3 jaar geleden voor 4 miljoen kunnen kopen en nu niet meer.

Verder zeg je dat de clubs de prijs opschroeven als Ajax of PSV langs komt, maar daar geloof ik dus niks van. Denk je dat FC Utrecht deze Ramselaar wel voor 4 miljoen aan bijvoorbeeld AZ of een buitenlandse club gaat verkopen? Ze hebben gewoon een bedrag wat ze voor de speler willen hebben, welk team dat er dan ook voor wil betalen.

Volgens de geruchten was het toch 8 miljoen, vind ik een peuleschilletje in.vergelijking wat er in landen als Rusland, Portugal betaald wordt. In Engeland en de andere grote competities worden dit soort bedragen zo op tafel gegooid maar met die landen concurreren we niet. Snap Ajax en PSV zeker want je checkt eerst in NL naar talenten die de taal spreken, maar als je wilt concurreren met andere landen moeten dit soort bedragen eens betaald worden voor spelers die bij subtoppers goed zijn.

16 augustus 2016 om 08:16

Kortzichtig, moet maar betaald worden.. Ik denk dat als Brands dat makkelijk kon betalen, dat wel had gedaan, probleem is topclubs in NL dat niet kunnen betalen. Ja voor een paar spelers binnen de selectie, bij Ajax weet ik dat men de afschrijvingen op transfers maar beperkt op kan laten lopen om een sluitende begroting te houden, een van de redenen dat we niet al het geld van Milik kunnen investeren.

16 augustus 2016 om 08:45

Precies! Als psv dit makkelijk had kunnen aftikken hadden ze het zeker wel gedaan. Het hele probleem zit hem in het feit dat buitenlandse clubs veel meer geld bezitten en binnenkrijgen. De eredivisie is gewoon niet interessant genoeg.

16 augustus 2016 om 09:28

Klopt, nl topclubs kunnen dat niet betalen, gevolg is wel dat spelers als Ramselaar geen tussenstap meer zetten en dat is niet goed voor bv. het NL elftal.

16 augustus 2016 om 09:49

Vind het ook een beetje hypocriet dat er nu geroepen wordt hij is het waard dus betaal maar, maar als Ajax of Psv een vraagprijs vaststelt voor een speler die door de kleine clubs word begeerd word er ook vaak gezeurd dat ze te hoog in de boom gaan zitten. Zie Becker en Ado. Het werkt gewoon beide kanten op. Bovendien is het wel zo dat Psv en Ajax gewoon wel belachelijke bedragen voor Sinkgraven en Maher neer hebbem gelegt. En ja ik denk net als jij dat als psv het kon betalen het wel zou doen. Maar de illusie bestaat dat de topclubs alles maar even kunnen aftikken.

16 augustus 2016 om 10:37

Ja dat komt dan weer omdat men zich gek laat maken door het bedrag van Ajax op de bank en wat ze voor Milik hebben gevangen. Terwijl beide clubs simpelweg een sluitende begroting moeten opleveren, waar afschrijvingen voor beide clubs jarenlang voor problemen hebben gezorgd en gewoon keihard op de balans staan. Afschrijvingen zijn de transferbedragen gedeeld door de contractduur en staan elk jaar op je balans. Van Ajax weet ik dat ze dat niet nog een keer afhankelijk van verkoop en CL willen zijn en zeer beperkt ruimte hebben op de begroting.

16 augustus 2016 om 09:02

Wij hebben hier niet zoveel tv ontvangsten als in andere landen. Dus we hebben hier ook minder te besteden. Om dan wel transfersommen van elkaar te vragen die vergelijkbaar zijn met buitenland is dus niet reeel.

16 augustus 2016 om 11:57

Ik denk dat het voor Ajax en psv geen probleem is om zulke bedragen te betalen Mits dit soort clubs niet voor minder dan een dubbeltje op de 1e rij willen zitten als zij een speler van Ajax of psv willen halen...

Spelers van Ajax of psv maken alleen een binnenlandse transfer tegenwoordig wanneer de clubs deze spelers een transfervrije status meegeven. Dan zijn ze ook wel dezelfde dag nog binnen gehaald over het algemeen...

Als die clubs gewoon een tonnetje hier en een tonnetje daar voor die spelers zouden geven zouden psv en Ajax ook wat makkelijker hogere bedragen aan hun kunnen geven voor hun spelers he.

En anders moeten die kleinere kut clubjes niet zo hypocriet gaan doen...

Wat een huilverhaal, zeker als je dan de laatste alinea leest. Utrecht wil dat bedrag ervoor hebben, net zoals jij Narsingh voor een bepaald bedrag wil verkopen. Maar nee, Ramselaar is het dan NIET waard en Narsingh WEL. Een beetje als een gefrustreerd klein kind dat z'n zin niet krijgt..

16 augustus 2016 om 08:45

Brands heeft in de laatste alinea gewoon gelijk dat de Nederlandse clubs geen transfersom meer kunnen betalen en dat de markt daarmee op slot gaat. Hij noemt Jozefzoon, daar willen ze vast een paar ton voor hebben, maar dat is schijnbaar niet te betalen. Heerenveen kan nog niet eens een transfer van Jordens Peters van Willem II voor elkaar krijgen. Als laatste hebben we dan nog ADO dat geen 2 ton voor Becker kan neerleggen. Als dit soort transfers al zoveel moeite kosten, dan is er iets mis met je markt. Komt niet aan met het verhaal dat 2 ton voor Becker zo'n idioot bedrag is.

16 augustus 2016 om 10:30

Maar de top en subtop heeft hem niet nodig dus kom je in de middenmoot terecht. En idd daar is het geld er niet, maar Belgische comp niks voor hem evt.

16 augustus 2016 om 14:17

Dat de transfer van Peters nog niet rond is heeft niks met kunnen te maken. Als eerst een half miljoen wordt gevraagd en dat bedrag wordt geboden, waar vervolgens opeens 9 ton wordt gevraagd lijkt mij het niet gek dat Heerenveen dan niet meteen akkoord gaat.
9 ton voor een 29 jarige middelmatige verdediger van Willem II is veel te veel. Naar mijn idee is een half miljoen al veel voor zo'n speler. Maar goed ook in dit geval mag de club zelf bepalen wat ze vragen, maar dan moet je niet raar opkijken dat de andere club daar niet aan mee werkt.
Ook bij Heerenveen groeien de bomen niet meer tot aan de hemel.

16 augustus 2016 om 12:01

Je snapt het niet echt he?

Die kleinere clubjes halen alleen spelers bij Ajax en psv op wanneer deze clubs die spelers een transfervrije status geven. Dit betekent dat die spelers dan gratis opgehaald kunnen worden en dat wordt dan meteen diezelfde dag nog gedaan.

Op het moment dat deze spelers niet gratis weg mogen blijven die clubs net zolang zielig doen en janken in de media dat ze die speler zo graag willen hebben totdat Ajax of psv maar besluit die speler gratis weg te doen.

Maar dan gaan die clubs andersom wel Extra geld vragen aan Ajax en psv tov buitenlandse clubs wanneer er interesse is in hun spelers. Het zijn dus gewoon een stel hypocriete kleine kut clubs hier in nederland...

16 augustus 2016 om 08:26

Ik wel, dat het lastig opereren is op de NL markt, de middenmoot en subtop vraagt prijzen die de top niet kan betalen, of maar met mondjesmaat. Dat is niet goed voor het NL voetbal, het is goed als spelers als Ramselaar een klein stapje binnen NL kunnen maken. Goed voor hun ontwikkeling, niet een extreem andere omgeving maar wel een hoger niveau.

Verder als je, je spelers niet voor even redelijke prijzen kwijt kunt, is er een onbalans in transferinkomsten en uitgaven. Voor afvallers van topclubs werkt het vaak omgekeerd, voor veel spelers zou een stap terug goed zijn (denk aan Dijks bv. en van Ooijen), zo kan Ajax Becker niet kwijt aan Ado, weigeren 200.000 te betalen en dat is spotgoedkoop. Enige wat werkt is, is werken met verhuur en doorverkoop/terugkoop clausules, wat vaak nog flink wat kosten voor een topclub met zich meeneemt.

16 augustus 2016 om 08:47

2 ton is niet spotgoedkoop. Niet voor clubs als ADO en Utrecht.

Dan gaat het ook nog eens om huur volgens mij, dus dat levert ook geen geld op. Clubs als Ajax en PSV vinden maar dat heel de Nederlandse voetbalwereld hun moet helpen om matige spelers te kopen (terwijl die clubs amper geld te besteden hebben) en hun topspelers maar voor een schijntje moeten af staan aan ze. Dan kunnen zij die spelers weer voor 30 miljoen verkopen..

16 augustus 2016 om 09:06

Lulkoek Ajax en Psv doen hun spelers die niet zoveel aan spelen toekomen maar prima spelers voor de eredivisie zijn ook niet extreem duur van de hand. Voorbeelden daarvan zijn Schaars of Kenneth Vermeer etc.

16 augustus 2016 om 09:07

Moeten clubs als Ajax en PSV dan letterlijk hun spelers gratis weggeven? Want dat vraag je als schijnbaar 2 ton al niet is op te brengen.

Ajax wil hem alleen verkopen, dus het gaat niet om huur, maar om een transfersom van 2 ton. Dat vind ik voor Becker geen heel vreemd bedrag en voor ADO begrippen is Becker geen matige speler. PSV en Aajx vinden helemaal niet dat de Nederlandse clubs hun matige spelers moeten kopen, maar als je ze wilt vastleggen staat daar nu eenmaal een kleine vergoeding tegenover, want ze zijn wel iets waard natuurlijk.

16 augustus 2016 om 09:24

2 ton is geen verkeerd bedrag hoor. Dat hoor je mij nergens zeggen. Ik zeg alleen dat 2 ton voor in dit geval ADO begrippen best prijzig is. En heb je niet een Becker in de jeugd rondlopen? Of een transfervrije Becker? Opties zat in ieder geval.

Kleine clubs moeten heel zuinig zijn met het geld, dus 3x nadenken over een mogelijke aankoop. PSV en Ajax kunnen een keer een misser maken, Clubs als Ado, Utrecht en Heracles hebben die ruimte niet.

16 augustus 2016 om 09:50

@larsjan

Dat blijkt, maar vormt zo wel een probleem natuurlijk. Daarom dat ik Brands wel begrijp, hoe de markt in NL verloopt is niet goed voor het NL voetbal. Buiten de in en verkoop dwingt het clubs als Ajax en PSV al vroeg talenten op te kopen voordat ze tot wasdom komen. Ajax en PSV moeten ook zuinig zijn.

16 augustus 2016 om 10:11

Dat is absoluut een probleem. 100% mee eens. Dat heeft alles te maken met het geld wat in de buitenlandse competities omgaat.

Je kan het Ajax en PSV niet kwalijk nemen dat ze geen 7 miljoen neer willen tellen (Al vind ik dat Ajax wel eens de portemonnee mag trekken). Aan de andere kant kan je het Utrecht ook niet kwalijk nemen dat ze dan Ramselaar nog een jaar houden of hem voor 10 miljoen aan het buitenland verkopen.

Ik zie ook niet zo gauw een oplossing. Voor de spanning in de competitie is het wel mooi. Het gat wordt zo steeds kleiner. Dat zie je ook al in de jeugd. Een AZ en Utrecht zitten momenteel in de jeugd heel dichtbij clubs als Ajax en Feyenoord. Ook in de jeugdelftallen van Oranje zie je dat goed terug.

16 augustus 2016 om 11:01

@larsarjan

Dat van de portomonee trekken is een misvatting, Ajax zou dan flink meer afschrijving betalen, terwijl ze vorig halfjaar zonder transfers en CL 2,1 miljoen winst hadden, voor het einde van het jaar werd er al gewaarschuwd voor een klein verlies, oftewel, ze geven al maximaal uit.

Zonder extra structurele inkomsten of kosten dalingen is er dus geen ruimte voor veel extra inkopen, ruimte op afschrijvingen wordt met een transfer van Milik alleen dit jaar verschaft, maar ook volgend jaar drukken dezelfde afschrijvingen op de begroting, zonder uitgaande transfers of CL wordt dat dus volgend jaar verlies. Als je beleid dan is, dat je niet afhankelijk wilt zijn van CL en transfers, dat weet je dus waarom Ajax dat niet kan.

Oplossing is structureel meer inkomsten en beste daarvoor is de beneliga met 20 clubs, tot die tijd wordt het vechten voor elke knaak.

16 augustus 2016 om 12:05

Misschien zou hij verwachten dat deze clubs wat minder hypocriet zijn met al hun spelers in de selecties die ze gratis hebben gekregen van psv en ajax...

Psv doet internationaal precies hetzelfde,als er vandaag een club komt voor De Jong of Morero vragen ze ook de hoofdprijs. Utrecht heeft groot gelijk dat ze dit bedrag willen , goede speler en een vervanger kost ook geld.

16 augustus 2016 om 10:48

Het probleem is dat de buitenlandse clubs laten we bijvoorbeeld een Everton nemen. Die krijgt gewoon per seizoen +/- 150 miljoen aan tv gelden. Dat is bij psv flink wat minder, dus een 20 miljoen is een peulenschilletje voor die clubs en 7 miljoen is een enorm hoog bedrag voor psv.

16 augustus 2016 om 12:07

Die vervangers kosten die clubs juist nooit geld omdat ze dan net zo lang gaan janken bij een ajax of een psv totdat deze die spelers maar transfervrij laten gaan...

Want zo doen die kleine kut clubjes het...

Depay was ook geen 27 miljoen waard maar daar hoor je hem niet over. Het mes snijdt aan twee kanten..

16 augustus 2016 om 08:36

Het verschil is de binnenlandse versus de buitenlandse markt. Een PSV zal met een transferbudget van 15 miljoen werken. Als je dan de helft moet gaan uitgeven voor een speler die als 11e of 12e in de pikorde komt, dan is dat inderdaad krom. Is een speler als Ramselaar nou daadwerkelijk veel meer waard dan Arias dat was toentertijd?

16 augustus 2016 om 08:50

Als een buitenlandse club 10 miljoen wilt betalen, waarom moet je Ramselaar dan voor 3 miljoen naar PSV laten gaan? Omdat ze ooit een huidige basisspeler voor minder hebben kunnen kopen?

16 augustus 2016 om 19:50

Maar die willen dat niet betalen, anders was ie al weg geweest.

Kom, kom.
Er wordt heus wel een tussenweg gevinden.
Natuurlijk zet utrecht hoog in.
Maar deze transfer is voor iedereen goed.
Volgend jaar basis speler bij psv
Dit jaar prima invaller.
Maar een Echte buitenspeler lijkt mee veel belangrijker.
Zeker op rechts.
Pereiro gaat hem niet worden.
Locadia helemaal niet.
We willen elk jaar toch groeien.
PS vooral pereiro uitstekene vevanger voor de jong.
Misschien zelfs wel beter op termijn.
Het komt allemaal neer op keuzes durven maken

16 augustus 2016 om 08:16

Ramselaar schijnt een talent te zijn, en ligt nog lang vast. Waarom zou Utrecht niet hoog in zetten? Dat doet PSV zelf ook.

16 augustus 2016 om 12:15

Als utrecht dan niet zoals ze hiervoor deden en zoals elke kleine club in nederland doet, tig keer aankloppen bij een psv of een ajax om hun spelers om vervolgens alleen door te gaan met onderhandelen als desbetreffende clubs hun spelers transfervrij willen afstaan...

jammer dan psv wij hoeven niet te verkopen en willen bart het liefst een jaartje zien blijven.
en als psv hem wil hebben moet psv gewoon betalen wat utrecht wil hebben en vind psv hem te duur ook goed er komt vanzelf een buitenlandse club.
ik vind dat geklaag ook nergens op slaan van de top, roepen dat spelers te duur zijn en zelf met miljoenen winst verkopen we zijn er niet om de top te helpen in nederland.

16 augustus 2016 om 08:29

Ik ben het helemaal met je eens Ramon. Alleen zie ik Ramselaar, voor zijn eigen ontwikkeling, liever nog niet naar het buitenland gaan.

16 augustus 2016 om 08:38

Dat is een beetje het probleem van de krom getrokken Nederlandse markt. Het tussenstapje kan vaak niet meer gemaakt worden.

16 augustus 2016 om 08:44

maar dat is het probleem van de kleinere clubs niet waarom voor 4 verkopen in nederland als je in het buitenland lachend 7 krijg

16 augustus 2016 om 19:55

Maar waar zijn die buitenlandse clubs dan? Zelfs Ziyech is nog niet weg. Een speler moet echt gigantisch goed zichzelf laten zien, zoals Janssen afgelopen jaar, en vaste international zijn, anders wil geen enkele club een speler hebben. Die Engelse clubs kiezen niet op groeimarge, daar zijn de 16-jarige talentjes voor die ze overal weghalen, maar op huidig niveau.

17 augustus 2016 om 09:50

die komen vanzelf nogmaals hij hoeft dit jaar niet weg

Dat klopt wel, maar het is ook wel logisch dat ze in de huidige markt stijgen, probleem is dat zowel PSV als Ajax niet een elftal vol spelers van 4-7 miljoen kan opbrengen. Daarom is het belang van een goede opleiding ook groot en is het logisch dat er vrij veel jonge talenten, ook bij de topclubs, rondlopen. Met goed en veel opleiden ontloop/ontwijk je dit probleem.

Bij verkopen handelt mijn club ook steeds vaker met het buitenland (swansea, Grasshoppers, Lazio, Brugge), de topclubs van kleine competities, en grote competities leggen nog wel wat geld op tafel voor spelers als Josefzoon.

16 augustus 2016 om 12:20

Ik zou zeggen onderhandel alleen nog maar met het buitenland.

Je kunt betere spelers voor minder geld aantrekken.

Buitenlandse clubs Willen WEL geld uitgeven voor een speler.

Win win situatie lijkt me. Het niveau van Ajax gaat omhoog, ik hoef niet meer naar spelers te kijken die kwaliteit en mentaliteit missen en die kleine kut clubjes kunnen lekker in de stront zakken en er achter komen hoe achterlijk ze bezig zijn. Mooi man.

16 augustus 2016 om 13:49

@afcasander

Nou nee, je kunt altijd kijken binnen NL, hoesen is ook voor een paar ton naar groningen gegaan bv. En er lopen altijd buitenkansjes zoals Gudelj, met een clausule. Verder is het geen kwestie van willen maar meer van kunnen. Ik neem niemand iets kwalijk.

17 augustus 2016 om 19:23

Gudelj, noem je precies iemand die kwaliteit mist en ik dus echt niet bij Ajax hoef te zien... Hoessen had makkelijk voor meer dan een miljoen naar engeland kunnen gaan...

Ik neem Ajax heel veel kwalijk dat ze nog steeds in Nederland spelers halen die al het eerste bij hun club hebben gehaald. Ze missen vrijwel allemaal kwaliteit en mentaliteit...

Denk je dan echt dat de andere 16 clubs jullie elke speler voor niets willen geven?

Kom Brands, Ramselaar ligt tot 2019 vast en in de huidige markt is 7 miljoen zo gek nog niet.

16 augustus 2016 om 09:40

Prima dat ze 7 vragen. Lekker doorschakelen naar de volgende. Voortaan als Utrecht bijvoorbeeld een speler als Koch wil huren ook een huurprijs van 1.5 miljoen vragen. Nederlandse clubs kunnen geen transfersommen meer betalen, waar is al dat geld dan gebleven?

16 augustus 2016 om 10:47

Het verhuren van Koch heeft PSV ook belang bij

16 augustus 2016 om 10:53

Zeker niet, Koch zal nooit als vaste basisspeler van PSV eindigen. PSV gunt Koch die speeltijd elders. PSV zal niets aan hem verdienen

16 augustus 2016 om 12:25

Kijk jij snapt het. Clubs vragen constant extra geld wanneer Ajax of psv een speler willen halen, maar andersom moeten psv en Ajax een speler gratis laten gaan voordat dat soort clubjes ze binnen halen... Wel nadat die clubs een maandje of 3 hebben lopen roepen in de media hoe graag ze die speler willen natuurlijk, maar een vergoeding betalen ho maar...

Ik heb me de afgelopen paar jaar echt verbaasd hoe vaak ik spelers van Ajax die nog een meerjarig contract hadden "transfervrij" naar een andere eredivisie club zag gaan...

Of dat je hoort dat zo een Ado de transfersom van Becker niet "kan" betalen. Om er dan vervolgens achter te komen dat het ze nog geen 5 ton zou moeten kosten...

Die clubs sporen gewoon niet helemaal...

16 augustus 2016 om 12:30

Precies afcasander, gewoon ermee kappen, laat hun ook maar betalen voor alles in plaats van al die gratis cadeautjes. Doei Utrecht.

16 augustus 2016 om 12:21

Nee, het enige dat ze willen is spelers van psv en Ajax gratis op kunnen halen...

Als Ajacied heb ik geen moeite met de Utrechtse eisen. Wij verdienen toch ook mooi aan Buitenlandse clubs? De hele transfermarkt is niet meer reëel. De club uit de Domstad wil ook aan hun ambities werken.

16 augustus 2016 om 08:40

Dat zeg je goed. Aan de BUITENLANDSE clubs. Een jozefzoon wordt bijvoorbeeld aan Utrecht voor 5ton verkocht en aan reading 2mil. Maar clubs als Utrecht willen nu het tegenovergestelde doen. Belachelijke prijzen vragen aan Psv en ajax en minder accepteren van de buitenlandse clubs.

16 augustus 2016 om 08:46

kun je dat onderbouwen? graag met voorbeelden noem ik er ook twee mertens en strootman waar psv ook miljoenen winst op heeft gemaakt zei psv toen van hier utrecht hier hebben jullie ook een miljoentje want we hebben ze voor een koopje gehaald nee natuurlijk niet dus waarom zou utrecht dat dan wel moeten doen met de vraagprijs

16 augustus 2016 om 12:38

Hadden wij met Koch ook moeten doen. Huurprijzen van 2 miljoen vragen want toen wij ramselaar wilde zei Utrecht toen: jahoor hier heb je hem voor 3 miljoen. Klinkklare onzin wat je zegt.

16 augustus 2016 om 08:47

Ik ook niet, maar snap ook wel dat PSV niet voor elke speler 7 miljoen kan uitgeven ondanks dat je veel binnen krijgt kun je het niet allemaal uitgeven, allemaal te maken met afschrijvingen op de begroting.

16 augustus 2016 om 12:28

Als het zou betekenen dat wij ook nog wat zouden verdienen aan de binnenlandse clubs die op hun beurt wel weer verdienen aan ons zou ik er ook geen moeite mee hebben.

Maar als die kleine kut clubjes dan alleen spelers van ons willen halen wanneer wij ze transfervrij willen laten gaan zodat het hun niks kost vind ik het compleet hypocriet gedrag...

De overige clubs spelen niet in dienst van ajax of psv. Deze clubs hebben ook de centen nodig om te kunnen overleven. Als de clubs dan een keer goud in handen hebben ook niet gaan lopen piepen als ze er veel voor willen zien.

16 augustus 2016 om 09:47

Prima dat Utrecht 7 miljoen vraagt. Verkoop hem dan aan een buitenlandse club. Ik hoef Ramselaar niet voor 7 miljoen. Wordt hij de duurste speler in de selectie, op pereiro na misschien dan.

16 augustus 2016 om 10:52

Inderdaad, een talent dat even leuk speelt en gehaald wordt als 4de man eigenlijk achter guardado,propper en hendrix. Als die al meer gaat kosten dan al die spelers bij elkaar heb je toch een probleem.

16 augustus 2016 om 12:29

Kom dan vervolgens ook niet bij Ajax en psv janken om gratis spelers wat elke eredivisieclub tegenwoordig doet...

Het is wat de gek ervoor geeft en PSV is niet gek. Zeer waarschijnlijk omdat de financiële middelen niet zo ruim zijn als in het buitenland. De top van de eredivisie heeft daar mee te maken, maar ook de onderkant van de eredivisie. De uitspraken van Brands hebben wel wat weg van hypocrisie, maar er is nergens een transfersom voor Jozefzoon genoemd, dus men kan ook niet beoordelen of deze wel of niet realistisch is. Veel mensen zijn het er wel over eens, bleek gisteren, dat een transfersom van minimaal 7 miljoen euro simpelweg teveel van het goede is voor Bart Ramselaar. Ramselaar is een jonge talentvolle speler. Hij heeft al ruim 40 wedstrijden in de Eredivisie in de benen als 19-20 jarige. Hij heeft echter nul ervaring op internationaal niveau, dat is toch wel een belangrijke peiler. Hij heeft daarnaast nog een contract voor drie jaar. Een transfersom van 5-6 miljoen zou een normaal gesproken al een prima deal moeten zijn. Echter de markt is volledig ontspoord, voorheen was een marktconforme prijs in de regio 5-7 miljoen geweest. Tegenwoordig vertrekken eredivisiespelers voor ruim 20-30 miljoen euro naar het buitenland. De gemiddeldes van verkoop gaan omhoog, maar aan de inkoopkant heeft men nagenoeg hetzelfde geld te besteden en in sommige gevallen zelfs minder. Dat leidt ertoe dat we alleen nog maar kunnen verkopen aan het buitenland en onze beste spelers zien vertrekken. Daarmee nivelleert het niveau van de Eredivisie en moeten we het doen met jeugdige spelers en opties tot huur zoals V. Ginkel, Traoré en transfervrije spelers zoals Schwaab etc.

16 augustus 2016 om 12:32

Is het niet hypocriet juist van die kleinere clubs om meer dan de hoofdprijs te vragen aan Ajax en psv om vervolgens te gaan janken als er uberhaupt een transfersom op tafel gelegd moet worden voor een speler van deze clubs?

Tegenwoordig zie ik alleen spelers van psv of Ajax naar die kleinere clubs gaan indien ze verhuurt worden of een transfervrije status meekrijgen waarna ze datzelfde uur nog aangetrokken worden...

Het werkt twee kanten op natuurlijk. Ja, ik vind 7 of 8 miljoen te veel geld voor Ramselaar die net 1 seizoen leuk gespeeld heeft. Aan de andere kant vragen en krijgen PSV en ajax ook gewoon meer dan 30 miljoen voor Memphis en Milik terwijl dat toch wel erg veel is gezien hun kwaliteiten. Het mes snijdt aan twee kanten.

Wel ben ik het met Brands eens dat het verkopen aan Nederlandse clubs heel stroef gaat. Een Jozefzoon is gewoon een paar ton waard en dat is schijnbaar niet op te brengen. Zelfs een simpele transfer van Peters van Willem II naar SC Heerenveen heeft heel veel voeten in de aarde. Waar hebben we het over? Ook een Ajax merkt dit bijvoorbeeld met een Sheraldo Becker waar ze 2 ton voor willen hebben, maar wat schijnbaar niet is op te brengen.

16 augustus 2016 om 10:58

United heeft per seizoen ook een transferpotje van +/-200 miljoen. Zo zie je ook dit jaar 180 miljoen uitgeven en voor 4 miljoen verkocht als ik het goed heb. Dan is 30 miljoen 15 procent van het transferbudget. Terwijl psv werkt met een transfer potje van +/- 15 miljoen, dan is 7 miljoen gewoon bijna 50 procent van je transferbudget en om dat nu uit te geven aan een (voornamelijke) bankzitter is helemaal van de zotte. Dan snap ik Brands helemaal als die schrikt van de vraagprijs.

16 augustus 2016 om 12:35

Het werkt 2 kanten op ja.

Als je de hoofdprijs vraagt voor spelers aan Ajax of psv is het hypocriet om vervolgens te gaan janken wanneer je uberhaupt geld moet uitgeven om een speler van Ajax of psv te halen...

Geweldige speler met heel veel potentie, is dat geld zeker waard.

Tja, de Nederlandse topclubs krijgen inkomsten met grote transfers (milik, Depay etc.) dat zien de kleinere clubs als een voorbeeld en plakken ook een groot bedrag op het hoofd van hun sterkhouders.

Of dat terecht is? Absoluut in bepaalde mate, clubs mogen vragen wat ze willen. Aan de andere kant is het een wat scheve vergelijking, een Ramselaar heeft geen Europese ervaring en/of zijn kwaliteiten bewezen in Oranje (of zelfs een groot internationaal toernooi). Dat maakt echt een vrij groot verschil naar mijn mening.

Toch denk ik dat gezien de huidige markt zeven miljoen voor Ramselaar geen enorm overdreven bedrag is. PSV kan ook niet verwachten dat men zelf natuurlijk de hoofdprijs kan vragen, maar gepikeerd is als een andere club dit doet.

16 augustus 2016 om 12:36

Is het dan ook terecht dat die kleinere clubs gaan janken wanneer ze geld moeten uitgeven voor een speler van Ajax of psv en ze deze spelers alleen transfervrij willen halen? Of is dat gewoon hypocriet? Ik neig bijzonder erg naar het 2e namelijk...

Hij is gek! Utrecht heeft groot gelijk!

16 augustus 2016 om 12:37

Dan wil ik clubs als sparta ook nooit meer zien janken wanneer ze geld uit moeten geven om een speler van psv of Ajax binnen te halen...

Wat een gezeur van Brands. Ook Utrecht mag vragen wat ze voor een speler willen hebben. De tijd is gelukkig voorbij dat een speler als Ramselaar voor een prikkie gekocht kan worden. Daarbij, dat een Jozefszoon weinig op zou brengen had hij ook moeten weten. Reservespelers brengen weinig op. Dit doet Ajax beter. Die vinden dat een speler die het goed gedaan heeft niet de hoofdprijs hoeft op te brengen, maar soepel naar een andere club kan. Maar bij PSV moet en zal er de uiterste prijs uitgewrongen worden.

16 augustus 2016 om 08:57

Waar staat dat PSV de hoofdprijs voor Jozefzoon vraagt? Er wordt geen bedrag genoemd.

16 augustus 2016 om 12:39

Dit doet Ajax beter zeg je, maar ik ben er als Ajacied wel klaar mee dat we spelers transfervrij weg geven aan dit soort kut clubs om vervolgens te horen te krijgen dat wij wel Extra moeten betalen tov andere clubs wanneer wij spelers van die kut clubs willen kopen...

Ik denk dan ook dat wanneer het zo door gaat dit heel snel zou kunnen gaan veranderen voor deze clubs en dat dat betekent dat ze zichzelf flink in hun voet aan het schieten zijn...

Volkomen eens met Brands. 7 miljoen voor Ramselaar is krankzinnig. Het is geen Strootman en ook nog geen Mertens van destijds. Utrecht mag natuurlijk 7 miljoen vragen, maar laat hem dan lekker zitten waar hij zit.

Ik vind dit wel een lastig verhaal. Aan de ene kant heeft Utrecht volkomen gelijk als ze de absolute hoofdprijs vragen. Zij weten ook wel dat PSV een jaar geleden 30 miljoen voor Depay, 20 miljoen voor Wijnaldum en 26 miljoen aan CL-premies binnen heeft geharkt. Dan hoeven zij als wat minder kapitaalkrachtige club natuurlijk niet een groot talent voor een vriendenprijsje van de hand te doen.

Aan de andere kant is PSV natuurlijk ook niet gek. 7 Miljoen voor een speler die het net een jaartje leuk heeft gedaan bij de nummer 5 van de eredivisie is eigenlijk gewoon volkomen van de pot gerukt. Iedereen weet dat Ramselaar dat op dit moment bij lange na niet waard is. Die prijs kan alleen gerechtvaardigd worden met het argument dat er de laatste tijd wel meer spelers voor veel te veel geld verkocht worden.

Ik denk dus wel dus Brands gelijk heeft: de binnenlandse transfer is een uitstervend begrip. We zijn hard op weg naar een situatie waarin spelers binnen Nederland alleen nog transfervrij of op huurbasis van club kunnen wisselen, iedereen die meer dan een paar ton moet kosten kan eigenlijk alleen nog naar het buitenland en dat is een hele slechte zaak.

16 augustus 2016 om 08:58

7 miljoen voor een speler die op zijn 19e al opgeroepen werd voor oranje en wekelijks laat zien een geweldige speler te zijn is een koopje bedoel je of ben je vergeten hoe ramselaar twee keer het hele middenveld van psv te kijk zette vorig seizoen in de beker en de eerste helft dit seizoen dan moet je toch wel wat kunnen lijk mij.
in mijn ogen is ramselaar de toekomstige nieuwe sneijder van oranje als hij zo door blijft ontwikkelen en is 7 miljoen dus een koopje.

16 augustus 2016 om 09:53

7 miljoen is een koopje voor buitenlandse clubs ja, niet voor PSV. Wij hebben 1 andere speler van die prijs de rest kostte allemaal minder. 1 jaar leuk gespeeld bij, met alle respect Utrecht. Next, verkoop hem maar lekker aan Watford ofzo, kan hij daar lekker banken.

16 augustus 2016 om 09:34

@ Cabine, dat is toch niet gek. Psv probeert iedere speler voor een duppie aan te trekken en ze roven overal de jeugdopleiding leeg. Vind je het gek, dat clubs de hoofdprijs vragen.... Ze kunnen zelf niet eens meer genieten van zo'n speler omdat psv weer zonodig voor 1 euro de bepaalde speler wilt hebben.

16 augustus 2016 om 09:54

@arnhem1979:

Ik zeg toch zelf ook dat clubs volkomen gelijk hebben als ze de hoofdprijs vragen aan Psv?

Marcel huili huili Brands toch. Zelf wel de hoofdprijs vragen bij verkoop, maar als er dan gekocht moet worden, gaan piepen over de hoge vraagprijzen.

16 augustus 2016 om 11:03

Ja omdat Brands ook verkoopt aan clubs als Newcastle United en Manchester United, die clubs krijgen per seizoen al 150 miljoen aan tv gelden van de premier League. Dan is 20 miljoen een peulenschilletje. Terwijl psv werkt met een transfer budget van laten we zeggen 15 miljoen, dan is 7 miljoen gewoon bijna de helft. Dan te bedenken dat hij eigenlijk wordt gehaald voor de bank en de duurste speler van de selectie moet worden.

Die Brands moet niet zo piepen als een springkuiken.....psv vraagt toch ook bedragen voor spelers die vele malen hoger liggen als 10 jaar geleden? Of niet soms? Gullit ging voor 17 miljoen Gulden weg en ene Depay voor 30 miljoen Euro. Depay mag niet eens de schoenen poetsen van Gullit, kom op zeg. Brands moet met de tijd meegaan, de markt bepaald de prijs en als Ajax 8 miljoen betaalt voor Sinkgraven is de 8 miljoen voor Ramselaar geen gek bedrag.

16 augustus 2016 om 09:00

Ga jij nu de transfermarkt van 30 jaar geleden vergelijken met die van vandaag de dag? Die tijden zijn totaal niet te vergelijken, kijk alleen maar naar de inkomsten uit de tv rechten.
Daarnaast is het nu vooral achteraf praten dat Depay voor veel teveel geld verkocht is, een jaar geleden dachten de meesten dat ie na een paar jaar Man United nog veel meer waard zou zijn.

16 augustus 2016 om 10:34

Ik vergelijk niets, maar Brands blijkbaar wel, anders komt hij niet met het huilepietenverhaal dat de Nlse middenmoot te veel vraagt voor zijn spelers.

Tuurlijk: dit is een beetje hypocriet van Brands. Maar ik ben wel heel blij dat ie niet meer dan 4 mil wilt betalen voor die Ramselaar zeg. 7-8 mil ja doei, moet je als PSV zijnde niet zo snel doen.

Hoe dan ook: op deze manier gaan Nederlandse A en B talenten dus rechtstreeks als halffabrikaten naar het buitenland. Ze ontwikkelen zich niet meer door als vroeger en raken in de vergetelheid (kijk naar John, Janssen, Diks, Letschert). Lekker dan voor het Nederlands Elftal! Dit is gewoon precies de reden waarom we in de nabije toekomst legeo spelers van de nieuwe generatie kunnen afschrijven! Dat is wel mooi kut! Ik weet niet of iedereen dat zich wel realiseert.

16 augustus 2016 om 08:59

Zelfs als iedereen zich dat realiseert, is dat niet iets waar de kleine clubs iets aan zouden moeten doen. áls er al clubs zijn die hier iets aan kunnen doen, begint dat toch echt bij psv en ajax zélf.

Overigens noem je Janssen in dat rijtje. Die heeft zojuist zijn eerste officiele wedstrijd voor Tottenham gespeeld. Hoe kun je nu al zeggen dat die in de vergetelheid raakt?
Zelfde geldt voor Letschert. Wie weet gaan die het allebei wel gewoon redden.

16 augustus 2016 om 09:03

Ajax en PSV doen er ook al wat aan, talenten zo vroeg mogelijk bij de andere clubs weg proberen te halen. Gevolg is dat de Nederlandse subtop nu nog eerder van hun talenten beroofd worden. Weet niet of die clubs daar nu zoveel mee opschieten.
De spelers zelf komen minder aan spelen toe en ontwikkelen zich wellicht minder dan ze anders gedaan zouden hebben.

16 augustus 2016 om 09:08

Bij Janssen is het afwachten inderdaad (heb in hem nog wel wat vertrouwen). Maar het is gewoon niet gezond meer. Nederlandse talenten zijn veel te duur geworden. Dat ze voor dit soort belachelijke bedragen verkocht moeten worden komt door de verziekte markt! Het is natuurlijk niet zo dat Utrecht zelf de hoofdprijs betaalt voor een speler als bijvoorbeeld Haller. Een paar ton voor betaald, maar nu wel meer dan tien miljoen vragen. Dat is wel heel bijzonder hoor, echt iets van deze tijd!

16 augustus 2016 om 09:00

maar dat is het probleem van utrecht niet die hebben hun eigen belangen en dat is niet de top sponsoren.

Kwestie van onderhandelen Brands...
De subtoppers staan echt niet te springen om hun talenten te verkopen.

Je kunt ook gewoon in de onderhandeling gaan bluffen.
Jullie willen Menno Koch?
Wij Ramselaar...

16 augustus 2016 om 09:04

Dan nemen we kochten niet nog zat andere opties ... Utrecht hoeft niet te verkopen die dagen zijn voorbij...

16 augustus 2016 om 09:12

Utrecht moet zich ook realiseren dat spelers van het kaliber Ramselaar niet de rest van hun leven bij Utrecht willen voetballen. Utrecht speelt nu dus wel degelijk met vuur. Misschien pakt het goed uit, misschien niet. Maar ga niet zeuren als het de verkeerde kant opvalt. Dat hoort er dan ook bij.

16 augustus 2016 om 09:23

Gezien de huidige markt snap ik Utrecht echt wel...
PSV weigert 7 mil te betalen.

Gaat Ramselaar nu verder met zijn ontwikkeling en legt hij er dit seizoen 10 in en 10 assists dan komt er een Engelse laagvlieger en die leggen zo 13, 14 mil neer.

Ben het wel met Brands eens. Natuurijk mogen clubs vragen wat ze willen maar de bedragen die nu vaak aan beide clubs worden gevraagd zijn buiten proportioneel. Zeker omdat Ajax en PSV vaak genoeg goede spelers voor weinig tot niets een overstap laten maken naar een eredivisieclub. Krijg je dus niets voor terug. Durf daarnaast nog te stellen dat wanneer Ajax nu navraag doet voor Ramselaar, de vraagprijs ineens tussen de 10-12 miljoen euro ligt. Puur en alleen omdat er een paar supporters last hebben van grootheidswaanzin. Dit spelletje is zo afgelopen als Ajax en PSV besluiten voorlopig geen enkele speler meer uit de Eredivisie te kopen. Dan zullen talentvolle spelers wel twee keer nadenken voor een (verlenging) langdurig contract bij een Heerenveen, Utrecht of Twente.

De arrogantie van de topclubs, Hebben niet door dat ze zelf ook gebaat zijn bij een sterke competitie, Dus als ze ergens een speler weg willen halen moet je daar voor betalen ,zodat die club ook weer kan investeren in andere spelers. Nee zelf wel de hoofdprijs durven te vragen , maar als een club in Nederland hun ook maar iets in de weg zit, dan is dat belachelijk.

Wat een gehaat op Brands hier, hij zegt toch niet dat Utrecht iets strafbaars doet, hij constateert alleen de feiten.

Iedereen ziet toch dat de laatste jaren goede spelers van subtoppers direct naar het buitenland gaan ipv naar de Nederlandse top. Zeker met die 20 miljoen van Janssen wacht iedere subtopper nu liever op het grote geld van het buitenland. Ook het feit dat Ajax veel geld betaalde voor Sinkgraven helpt natuurlijk niet echt mee.
Uiteraard hun goed recht, maar slecht voor het Nederlandse voetbal. Veel van die talentjes komen niet aan de bak in het buitenland en de Nederlandse top is aangewezen op buitenlandse spelers.

Het leek juist de goede kant op te gaan: 5-10 jaar geleden speelde er veel buitenlanders bij PSV die weinig toevoegde (marcelo, Hutchinson, Manolev etc), maar afgelopen 2 jaar stonden er altijd 7-8 Nederlanders in de basis aangevuld met buitenlanders die kwalitatief wél echt iets toevoegde (guardado, Moreno, Arias). Nu lijken we dus weer richting 2-3 Nederlanders en de rest buitenlanders te gaan...
Ook bij NEC afgelopen weekend zag je dat. 10 jaar geleden presteerde Roda dat al eens om als middenmotor zo belachelijk veel buitenlanders te hebben. Toen is een paar jaar een stuk minder geworden, maar nu hebben we NEC die een vreemdelingenlegioen opstelt..

Mensen denken dat PSV genoeg geld in kas heeft, maar dat valt ook reuze mee. De club heeft nog steeds weinig eigen vermogen en moet het zuinig aandoen. Deze zomer is bv alleen Bruma verkocht voor een schamele 10 miljoen en een deel daarvan is opgegaan aan Schwaab (tekengeld salaris). Ook zo'n miskoop als Maher (grote transfersom flink salaris) voelt de club wel een paar jaar.

Wat betreft Jozefzoon: Ik weet niet wat PSV vraagt, maar die jongen is nog steeds maar 25 en heeft internationale ervaring. Zo'n speler is voor zeker 12 vd 18 clubs in de Eredivisie een directe versterking dus is het niet meer dan logisch dat PSV een transfersom wil zien. 2 miljoen is hij sowieso waard maar ik denk dat PSV uit loyaliteit hem voor max 1 miljoen wel weg wil doen.

Apart om te zien hoe je het eigenlijk nooit goed kunt doen in de voetballerij.

15 augustus
Nieuwsbericht: "akkoord tussen PSV en FC Utrecht tegen zeven miljoen nadert"
Gevolg hier: iemand schrijft "het begint er steeds meer op te lijken dat Marcel Brands de weg volledig kwijt is en steeds meer gaat betalen" en krijgt daarvoor 83 duimpjes.

16 augustus:
Nieuwsbericht: de komst van Ramselaar naar PSV blijkt toch ver weg omdat Brands 7 miljoen veel te veel vindt.
Gevolg hier: bijna iedereen vindt Brands "zielig" omdat hij wel dikke bedragen ontvangt voor spelers maar terugkrabbelt als iemand anders (te) veel vraagt voor een speler die hij wil hebben.

Leg dat maar uit...

16 augustus 2016 om 09:54

Uhhhh je pakt bij het 1e bericht waarschijnlijk een comment van iemand die dacht even PSV bashen. 2e bericht is iemand anders? En jij beschouwd beide als een hele grote groep volgelingen? Dit is VZ he. Mensen krijgen hier al duimpjes als ze roepen 'echt wel' of ' vind ik ook'.

Ontopic: ik moet eerlijk zeggen dat Brands niet zo moet zeuren en op zoek moet gaan naar een andere middenvelder. Hij zegt nu eigenlijk ik zoek een vervanger voor v. Ginkel en kom uit bij Ramselaar maat die is eigenlijk nog niets waard totdat hij een PSV shirt aantrekt. Dat Brands de prijzen te hoog vind dat kan maar dan moet je op zoek naar een andere speler en niet erover janken want zelf kan hij er ook wat van.

16 augustus 2016 om 09:59

Ik zeg ook niet dat het comments van dezelfde persoon zijn. Dat eerste bericht kreeg 83 duimpjes (dat overdrijf ik niet), het tweede bericht is gewoon de consensus bij de reacties op dit nieuwsbericht van vandaag. Dan heb je vandaag dus een heersende mening die, nu de feiten ineens iets anders blijken te liggen, haaks staat op een mening die gisteren nog heel breed gedragen werd.

Verder zie ik Brands niet janken. Hij licht alleen toe waarom Ramselaar nu niet haalbaar is en hij is inderdaad alweer verder aan het kijken.

16 augustus 2016 om 09:57

@cabinnecense

Niets meer aan toe te voegen. Komt vooral ook omdat veel mensen willen zeuren op PSV. PSV kan het in hun ogen nooit goed doen want hun zijn voor een andere zekere club van wie ik de naam niet meer kan noemen op deze site. 7 miljoen voor een speler van de nummer 5 uit de competitie is bezopen. Hun recht om het te vragen en PSV mag dat teveel vinden en ik vind dat ook.

16 augustus 2016 om 10:05

Kan ik beamen, ik probeer Overmars in alle redelijkheid te beoordelen, is ook vrijwel onmogelijk, doet niks goed en als het iets goed gaat ligt het vooral niet aan Overmars. Heeft ook dezelfde problemen, beperkt budget, (nog lager) salarisplafond en kan zeker niet even die 32 miljoen van Milik spenderen.

Geeft hij 7,5 miljoen uit aan Sinkgraven met een keurige jaarswinst van 22 miljoen euro, is het ook niet goed en wordt die jongen ondanks blessures door velen alweer afgeschreven na 1,5 jaar op 21 jarige leeftijd. Sterker nog men eist Ziyech voor het dubbele bedrag met dezelfde garantie voor kwaliteit, wat Ajax dus niet kan betalen.

In alle redelijkheid, objectief zowel Brands als Overmars beoordelen zit er niet in. Ik snap zijn punt volledig en vind het een goede TD, die niet alles in goud kan laten veranderen zoals tevaak in vergelijking met Overmars gezegd wordt. Beleid van PSV en Ajax verschillen iets, beide niks mis nee. Al vind ik wel dat als je je meer op de opleiding richt dat je dit soort problemen voorkomt, een hele selectie kopen is te duur, maar talent kopen, opleiden en de ruimte geven is wel mogelijk, bij PSV is het de laatste twee jaar minder ten aanzien van kansen voor talenten vind ik. Terwijl Ajax er in exceleert, dat omgekeerde kun je dan weer zeggen van het halen van ervaren spelers.

Voor beide wel een logische verklaring, Ajax stopt meer in de opleiding, PSV betaald iets meer voor ervaren spelers. Eigenlijk zouden ze het beide beter moeten combineren, PSV meer doorstroom, Ajax betere ervaren spelers. Maar dan moet mijn inziens de begroting en inkomsten nog net een miljoen of 5-10 omhoog.

De transferprijzen zijn (helaas) nou eenmaal fors hoger geworden, dus ook spelers uit de middenmoot worden duurder.

Spelers van PSV worden niet voor 7 a 8 miljoen verkocht wanneer zij goed spelen. Zij worden wel verkocht voor een miljoen of 20. Nette winst toch Brands? Of is dat niet goed genoeg? Neem Wijnaldum als voorbeeld.

Of je nou 4 of 8 miljoen wilt betalen voor Ramselaar, ik neem aan dat je vertrouwen hebt in die jongen en denkt hem met winst door te verkopen.

Oja, en Vincent Janssen draait ook pas een jaar mee en er wordt ruim 20 miljoen betaald...

Psv en Ajax hebben het geld, ze en dan vooral psv moeten niet denken dat ze altijd voot heel weinig spelers kunnen halen. Als er een keer een speler duur is, lopen ze meteen te zeiken. Maar zelf vragen ze wel altijd de hoofdprijs voor hun eigen spelers.....

Ach.. prijzen stijgen, of een speler het waard is, is toch helemaal niet van belang meer?
Utrecht is de verkopende partij en mag vragen wat ze willen, als de top in NL het niet kan betalen dan is er altijd wel een degradatiekandidaat in de PL die dat wel kan...
Moet Utrecht nou rekening houden met PSV of met hun eigen bankrekening? Gezien de huidige markt zou elke eredivisieclub gewoon meer moeten vragen dan een speler waard is.

Zelf de jackpot willen vragen terwijl je voor een dubbeltje vooraan wil staan. Vind je het gek dat de begroting van de clubs zo ver van elkaar liggen en dat het niveau van de Eredivisie steeds verder en verder daalt.

Voetbalmarkt is niet meer zoals een decenia terug. Wil je een degelijke speler hebben dan is 7 miljoen eigenlijk peanuts

Brands geeft alleen maar aan, dat het steeds moeilijker wordt om spelers uit eigen land te halen.
7 miljoen is veel voor een speler als Ramselaar, maar dat gaat psv echt niet betalen, En als utrecht dat vraagt prima, maar dan haken de topclubs in nederland af en zit je met een teleurgestelde speler.

16 augustus 2016 om 10:14

Dat is toch alleen maar goed. Moeten ze Ramselaar verkopen voor paar miljoen alleen omdat Psv dat wilt? Ramselaar kan teleur gesteld zijn, maar weet heus wel dat clubs voor hem terug komen, dus lang zal het niet duren. Nu ben je zeker van basisplaats, bij psv totaal niet

Tja, Utrecht ziet ook dat PSV velen miljoenen vangt in CL, kampioenschappen, transfers.. waarom dan niet meer vragen?

16 augustus 2016 om 10:00

Begrijpelijk, maar wat doet Utrecht met dat geld? Kunnen zelf amper transfersommen betalen voor spelers.

16 augustus 2016 om 10:24

Utrecht betaald bijna niks aan transfersommen, omdat ze in de toekomst kijken. We draaien nu nog elk jaar 2,5-3 miljoen verlies. Paar jaar geleden was dat nog 8-9 miljoen per jaar. Eerst financieel gezond worden en dan gaan we weer vooruit.

deze clubs willen de spelers ophalen voor een appel en een ei en zelf een jaar of twee jaar zelf voor de hoofdprijs verkopen brands komt zeker uit zeeland utrecht moet gewoon zijn poot stijf houden ze hoeven niet te verkopen

Echt hè, Brands. Om maar even iemand te quoten: 'denken ze dat wij Jan Pipo de Clown zijn?'

Lekker bij Utrecht laten zitten dan, Ramselaar. Wij kijken wel een deurtje verder. Utrecht niet de noodzaak om hem te verkopen? Wij niet de noodzaak om hem te kopen voor de 'hoofdprijs'. Brands zijn netwerk is groot en reikt verder dan de eredivisie. Ik houd vertrouwen, binnenkort hebben we er een goede middenvelder bij.

Hypocrisie ten top! Zelf niet willen betalen maar wel verwachten dat de ander betaald. Hmmmmm

16 augustus 2016 om 09:50

In Engeland en Italië betalen ze aan elkaar wel de hoofdprijs om zo de competie te spekken. De top clubs hier spekken liever het buitenland!

16 augustus 2016 om 11:06

Italie geeft 32 miljoen aan Milik uitgegeven... Hoezo spekken ze ons niet, Engeland ook 30 voor Depay en 20 voor Janssen.

16 augustus 2016 om 09:50

In Engeland en Italië betalen ze aan elkaar wel de hoofdprijs om zo de competie te spekken. De top clubs hier spekken liever het buitenland!

16 augustus 2016 om 10:02

Wanneer spekken wij de buitenlandse competitie? 5 miljoen voor de jong? Of 3,5 miljoen voor guardado? Of 3 miljoen voor Moreno? Of bedoel je dan toch de 2 miljoen die we voor arias hebben betaald?

Probeel is dat door de huidige markt binnenlandse transfers bijna niet meer betaalbaar zijn. Er zijn namelijk voldoende clubs die wel 7 mln voor iemand als Ramselaar of Haller kunnen betalen en dus zijn clubs als Utrecht een dief van eigen portemonaille wanneer ze hun beste spelers voor minder laten vertrekken.

Hoe denkt Brands dan over de bedragen die betaald zijn voor Depay? Toch ook niet van deze wereld

16 augustus 2016 om 10:02

Stel: jij verkoopt je auto en iemand is zo stom om daar veel te veel voor te geven. Daarna wil je een TV gaan kopen. Die is 300 euro waard, maar de verkoper wil er 500 euro voor hebben, omdat hij heeft gehoord dat je laatst teveel hebt gekregen voor je auto. Zeg jij dan "ok, prima"?

16 augustus 2016 om 10:05

@ cabinessence

Lees nu al een aantal posts van je en je hebt er een fan bij haha mooie denkwijze.

Ze kunnen natuurlijk ook alles vragen, alleen in tegenstelling tot vroeger krijgen ze het tegenwoordig (meestal) niet meer.

Volgens mij valt het wel mee, Psv, Ajax, AZ hebben mooie transfers gemaakt de afgelopen jaren.

Utrecht heeft Letschert verkocht en zal mogelijk Haller nog verkopen voor een 8 a 10 miljoen.

Nederlandse clubs moeten minder salaris gaan bieden aan hun spelers, het moet nog minder.
De subtop en degradatie kandidaten komen moeilijk uit en zijn TE afhankelijk van uitgaande transfers.

Hebben we nu naast de Ajax factor ook een PSV factor?
Ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit.
Maar Utrecht bepaalt hier de vraagprijs uiteraard dus staat in zijn recht.

Had wel verwacht dat Brands geen zeven miljoen zou betalen. Utrecht zijn goed recht om het bedrag te vragen, maar onrealistisch natuurlijk. Ramselaar is vier maximaal vijf miljoen waard. Als we deze bedragen nu ook bij binnenlandse transfers gaan hanteren duurt het niet lang meer voordat elk talent definitief naar het buitenland vertrekt.

Pot verwijt de ketel, plus dat deze twee Clubs menen alles en iedereen voor een habbekrats te kunnen krijgen.

Voor de Nederlandse competitie is het inderdaad beter om dit soort talenten binnen de competitie te houden en daarmee de competitie sterker te maken dan die al is. Echter is het met de huidige situatie op de transfermarkt zo aantrekkelijk om je spelers aan een buitenlandse club te verkopen omdat die genoeg overwillen betalen als ze een speler willen hebben.

Kijk bijvoorbeeld naar Letschert, zou prima een stap kunnen maken naar Psv, Ajax of Feyenoord alleen word verkocht aan Sassuolo, wat ik toch wel een niveau daaronder schaar. Alleen omdat die wel bereid zijn en het bedrag kunnen betalen.

Zou FC Utrecht voor de ontwikkeling van Ramselaar en de competitie hem aan PSV moeten verkopen? Ja. Echter waarom voor een habbekrats verkopen als je weet dat als die nu een half jaar tot een jaar heel goed presteert er een buitenlandse club komt met 10 miljoen. Zou je gek zijn als je hem nu voor 3,5 (met bonussen) gaat verkopen.

16 augustus 2016 om 11:11

Inderdaad je kunt er ook niks van zeggen wat mij betreft, het is Utrecht zn goed recht. Ajax probeert talenten nu dus eerder te halen, De Jong (willem Ii), Hendriks (graafschap), Zivkovic (groningen), Sinkgraven (heerenveen, was denk anders nog duurder in de toekomst), Doekhi (excelsior). Opzich werkt dat niet verkeerd, Hendriks stroomt nu via GAE terug en dat is vooral te danken aan het toelaten van beloften in de JL.

Het probleem is dat zelfs 2de divisie clubs uit engeland meer geld uitgeven aan spelers dan de top in nederland. Als club kun je beter aan het buitenland verkopen.

16 augustus 2016 om 11:29

Lekker naar de volgende gaan. Dit is hij niet waard. Spelers uit bijvoorbeeld Portugal vragen ze meer voor dan hier omdat ze ook meer salaris ontvangen. Daardoor betaal je er een hoger bedrag voor.

Snel verder kijken.

Ze hebben groot gelijk met vragen wat ze willen hij ligt nog een tijd vast en ze hebben al miljoenen ontvangen via Letchert en waarschijnlijk nog via Haller.

Echter is het wel een kwalijke zaak dat talenten niet meer snel naar Nederlandse top gaan en kiezen voor kleinere teams in het buitenland.

PSV vond 13 miljoen euro voor Mertens/strootman ook niet marktconform en heeft dat bedrag pas na heel lang onderhandelen betaald.
Twee jaar later waren beide spelers door PSV verkocht voor het dubbele.

Pas achteraf kan je vaststellen of een bedrag marktconform is geweest of niet.

Wat een onzin zeg. Als PSV en Ajax zijnde doen we toch "gewoon" precies hetzelfde. Kijk naar Milik. Kijk naar Depay. Maar dat niet alleen, kijk naar de rest van de wereld. De wereld stond op z'n kop toen er 90 miljoen voor Ronaldo betaald werd. Een paar dagen geleden wordt er doodleuk 120 miljoen neergelegd voor iemand die misschien niet eens in de top 5 beste spelers van dit moment zou staan.

Dit is gewoon de voetbalmarkt van tegenwoordig.
- Er wordt 30+ miljoen betaalt voor een spits die het net aan een half seizoen laat zien (milik)
- Er wordt 30+ miljoen betaalt voor een supertalent welke net zo hard zakte als dat hij steeg (depay)
- Er wordt 120 miljoen betaalt voor een talentvolle middenvelder
- Er wordt standaard minstens 20 miljoen betaalt door de Engelse topclubs voor een beetje speler met Engelse nationaliteit (Home-grown rule)

Ik zie niet in waarom Utrecht geen 8 miljoen zou vragen. Ramselaar heeft talent en laat gewoon goede dingen zien. Misschien zal hij Barca/real Madrid nooit halen, maar je kan het je ook naar de fans moeilijk veroorloven om elke topspeler of toptalent van je club voor een habbekrats te laten vertrekken.

PSV moet niet zeiken vind ik. Als je financieel de sterkste bent dan is het logisch dat andere clubs de hoofdprijs vragen. Volgens mij had brands minstens hetzelfde gevraagd voor die ramselaar als hij voor Utrecht werkte en PSV komt langs voor hem.

Wel erg dubbelzinnig. Een andere club mag geen (te) hoge transfersom hanteren, maar PSV mag dat dus wel. Dat Bart Ramselaar geen 7 miljoen waard is, is een understatement. Echter heeft Jozefzoon niets gepresteerd bij PSV en zal ook niet veel waard zijn.

16 augustus 2016 om 13:13

@ Sirius

Zowel voor grote als kleine clubs is alles dubbelzijdig en hypocriet, want andersom klagen de kleine clubs ook steen en been wanneer Ajax of PSV twee ton vragen voor een speler waarin een kleine club belangstelling heeft. Net zoals de reguliere economie is alles gebaseerd op zeepbellen om de piramides maar te voeren, tel daarbij op zwakke wet en regelgeving en het egoïsme van de mens en je hebt een uiterst giftige cocktail. De parallellen met de regulier economie zijn legio.

Net zoals in de "normale" wereld waar het financiële systeem zo verrot is als het maar zijn kan, is dit ook het geval in het voetbal. Deze piramide zal nationaal en internationaal vroeger of later gewoon in elkaar storten, het is gewoon 1 grote zeepbel. Alle clubs en spelers houden elkaar allemaal in gijzeling, want alle "verwijtingen" en "verdedigende" argumenten die hier over en weer gemaakt worden zijn zowel op spelers en clubs (groot of klein) tegelijkertijd op ieder van toepassing.

Het is allemaal het gevolg van het economische stelsel wat gebaseerd is op het creëren van zeepbellen om de piramides maar te voeden, het is dus niet de schuld van 1 partij. Iedereen is hier debet aan, want net zoals in de "reguliere" economie spelen we (grotendeels bewust) allemaal het spel mee maar klagen we wel steen en been wanneer de situatie onhoudbaar is geworden. Wat dat betreft denk ik dat de mensheid nooit echt nooit zal leren van haar fouten. Net zoals in de "reguliere" economie waar allang geen sprake meer is van een reële economie geldt dit ook voet het voetbal, maar zolang in het algemeen egoïsme regeert (99 procent van de clubs en spelers (zaakwaarnemers/tussen personen) zijn hier debet aan). Wij als supporters/fans zijn net zo schuldig aan de ontstane situatie door toch elke keer maar weer mee te gaan.

16 augustus 2016 om 13:53

Ja dat doen veel fans, met name ook ajacieden, bijvoorbeeld om het vragen naar dure aankopen en onbetaalbare salarissen terwijl ze de financiele situatie niet goed kennen of inschatten. Ik ben blij dat ons huidige bestuur dit helder voor ogen heeft en dat ze zich eraan conformeren. Ook aan een onderdeel van het plan cruijff om de jeugdopleiding met name te gebruiken, de oplossing voor dit probleem.

En toch mensen die denken dat 7 miljoen normaal is. Alleen een bijzonder talent in de NL competitie die het nog niet in de top heeft laten zien is meer dan 5 miljoen waard. Zoals een suarez, strootman maher etc. de rest van de veelbelovende talenten waarvan je het nog maar moet afwachten is max. 3,5 miljoen waard zoals een ramselaar, Fischer etc. vandaar deze uitspraak van Brands. Psv zien talent maar bij 7 miljoen is het nog maar de vraag of ze er ook winst op kunnen maken. Natuurlijk is dit altijd een gok, maar precies wat brands met jozefzoon bedoeldt. Stel dat ramselaar het goed doet als back-up en over 2 jaar meer speeltijd wilt. Staan de subtoppers in de rij om hem voor 1 miljoen op te halen terwijl hij dan nog wel 2,5 waard is.

Ik vond Jozefzoon voor zijn blessure niet onderdoen voor een narsingh of Locadia (op links). Dus bij geen reeel bod lekker houden, kan nog prima van pas komen. Zie liever bergwijn een jaar verhuurd worden die dan 24 westrijden speelt dit jaar. Dus moraal van het verhaal: als ramselaar 7 waard is dan is jozefzoon er 5 waard, niet reeel. Ramselaar is 3,5 waard (potentie) en jozefzoon 2 omdat die het net niet is maar voor de subtop een meer dan prima voorhoedespeler is.

Nergens zegt brands dat hij miljoenen voor Jozefzoon wilt, echter is hij ook niet zo goed als gratis op te halen.

Wat Bart wel of niet waard is zal blijken voor hoeveel hij ooit verkocht is., Maar voor Utrecht is hij gewoon nu 7 miljoen waard. En geloof mij als hij een transfer naar Ajax of PSV maakt is hij ineens het dubbele waard voor Brands. Allemaal logisch en dat weet Brands ook. En mocht hierdoor Bart niet verkocht worden is dat ook helemaal niet slecht, dat zou beteken dat dit soort talenten langer bij hun club blijven en kunnen door ontwikkelen.

Voor 7 mag die dan lekker blijven. Dan gewoon 2 soortgelijke spelers voor 3,5 halen in zuid-amerika.

Ramselaar heeft talent en potentie maar is echt nog geen 7mil waard
Hij heeft een goed seizoen achter de rug maar met een haller in de spits ayoub naast hem en letschert achter hem had hij ook wel spelers om zich heen die een balletje kunnen raken

Ramselaar is jong en nog niet constant.. bovendien komt hij fysiek een beetje tekort en mag zijn scorend vermogen nog wel omhoog.. voor een box to box speler moet hij tussen de 10 en 15 doelpunten komen en daar zit hij nog ver vanaf..
Ik vind 7mil dus ook veel te veel.. ga dan bij subtop clubs in het buitenland kijken voor spelers die van meerwaarde zijn voor PSV zoals Guardado en Moreno.. dan betaal je 3-5 mil maar je haalt wel iemand binnen die al een aantal jaren meedraait en ook al genoeg internationale ervaring heeft opgedaan

Ik snap Utrecht wel dat ze een hoge prijs vragen.. en wie weet misschien geeft een gek er wel 7-10mil voor... maar er bestaat ook een kans dat hij volgend jaar een stuk minder presteert als dadelijk ook Haller en Ayoub verkocht worden..of als hij dadelijk geblesseerd raakt..

gewoon doorschakelen en mocht hij dit jaar die stijgende lijn doorzetten kun je hem volgend jaar altijd nog overnemen

Logisch dat Utrecht zo'n vraagprijs hanteert, Ramselaar heeft nog een contract tot 2019 en hoeft helemaal niet weg. Utrecht wil hem niet kwijt en heeft het geld kennelijk ook niet zo hard nodig, waarom zouden ze dan een bedrag van 2,5 miljoen vragen bijvoorbeeld als ze hem niet zo nodig kwijt willen?

Als je Ramselaar zou halen voor 7 miljoen dan zou je liever een paar miljoentjes extra neerleggen en heb je Ziyech. Ik dacht echt dat het belachelijk zou zijn als ze 7 miljoen zouden neerleggen voor Ramselaar precies hoe Brands het zegt max 4 miljoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren