Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wilmots verrast met Belgische EK-selectie, Chadli valt buiten de boot

Laatste update:
/

De Belgische bondscoach Marc Wilmots heeft donderdag zijn selectie voor het EK in Frankrijk bekendgemaakt. De keuzeheer maakte daarbij de opvallende keuze om Tottenham Hotspur-aanvaller Nacer Chadli buiten de groep te laten. De voormalig speler van onder meer FC Twente staat wel op de reservelijst. Vincent Kompany ontbreekt vanwege blessureleed.

Naast Chadli is er ook geen plaats voor Sven Kums, die vorig seizoen nog werd verkozen tot beste speler in België. Met Jan Vertonghen, Toby Alderweireld, Mousa Dembélé (allen Tottenham Hotspur), Thomas Vermaelen (Barcelona), Dedryck Boyata (Celtic) en Dries Mertens (Napoli) telt het keurkorps nog wel zes spelers met een verleden in de Eredivisie. Overigens moet er nog wel één speler afvallen; dat zal waarschijnlijk een verdediger zijn.

Met Thomas Meunier, Björn Engels (beiden Club Brugge) en toch ook Boyata tovert Wilmots ook een paar verrassingen uit de hoge hoed. De bondscoach moet de Rode Duivels eerst door een groepfase met Italië, Ierland en Zweden loodsen. De nummers één en twee plaatsen zich voor de achtste finales, terwijl ook de beste vier nummers drie doorgaan.

De volledige selectie:

Doel: Thibaut Courtois (Chelsea), Simon Mignolet (Liverpool), Jean-François Gillet (KV Mechelen)

Verdediging: Jan Vertonghen (Tottenham Hotspur), Toby Alderweireld (Tottenham Hotspur), Nicolas Lombaerts (Zenit Sint-Petersburg), Thomas Vermaelen (Barcelona), Jason Denayer (Galatasaray), Jordan Lukaku (Oostende), Björn Engels (Club Brugge), Dedryck Boyata (Celtic), Thomas Meunier (Club Brugge)

Middenveld: Kevin De Bruyne (Manchester City), Radja Nainggolan (AS Roma), Moussa Dembélé (Tottenham Hotspur), Axel Witsel (Zenit Sint-Petersburg), Marouane Fellaini (Manchester United)

Aanval: Dries Mertens (Napoli), Eden Hazard (Chelsea), Romelu Lukaku (Everton), Yannick Ferreira-Carrasco (Atletico Madrid), Divock Origi (Liverpool), Michy Batshuayi (Olympique Marseille) en Christian Benteke (Liverpool).

Reserves: Nacer Chadli (Tottenham Hotspur), Laurent Ciman (Montréal), Laurens De Bock (Club Brugge), Guillaume Gillet (Nantes), Thorgan Hazard (Borussia Mönchengladbach), Kevin Mirallas (Everton) en Matz Sels (AA Gent).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Uiteindelijk de selectie die verwacht werd.
Denk dat J.lukaku of Engels afvalt.

12 mei 2016 om 12:37

Boyata gaat echt nooit mee, komt nog niet aan de enkels van Engels. De titel van Club is voor een groot deel op het conto van Engels, veruit de beste verdediger in België en dat op die leeftijd.

12 mei 2016 om 12:46

Schijnt dat Boyata het goed doet bij celtic

12 mei 2016 om 12:48

Ik las onlangs in een krant dat hij er veel kritiek krijgt, ik dacht het nieuwsblad.

12 mei 2016 om 13:01

Veruit? Samen met Kabasele dan. Ze zitten op elkaars niveau.

12 mei 2016 om 13:04

Hehe. Waarom staat Kabasele dan niet eens bij de reserves?

12 mei 2016 om 13:31

Omdat Ciman speler in de mls en beste vriend van Wilmots erbij staat. Als Kompany fit was stond Bjorn ook niet op de reservelijst hoor.

12 mei 2016 om 13:39

Zeker wel, Boyata of Ciman dan niet. Ciman is een favorietje maar dat dachten we ook over Chadli en Mirallas, Wilmots kiest natuurlijk ook voor Ciman omdat het een degelijke, betrouwbare speler is en niet omdat ze goede vrienden zijn of zo.

12 mei 2016 om 13:40

Dat Celtic kampioen is geworden met Boyata in het team is gerust een klein wonder te noemen. Echt een ontzettend drama en mag Deila op z'n knieën bedanken dat hij in de basis stond want dat had hij echt niet verdiend.

12 mei 2016 om 13:49

Engels en Kabasele zijn paar klasses beter dan Ciman hoor. De toekomst zal het wel uitwijzen. Misschien spelen ze wel langs elkaar op het volgende WK.

12 mei 2016 om 13:57

Ik vind Kabasele ook wel beter dan Ciman, maar zo enorm veel scheelt het nu niet. Ciman is geen sukkelaar he. Engels vind ik de beste.

12 mei 2016 om 14:32

Engels is het jongste en moet normaal het verste komen, misschien wel wereldtop. Kabasele moet nu voor de subtop in Europa gaan. Ciman was/is degelijk voor Belgisch niveau maar bij een ploeg als Napoli of Everton ofzo kwam/komt die er nooit in. Ik vind het ok dat hij Engels erbij neemt i p v Kabasele maar om te zeggen dat deze veruit de beste in België is als verdediger dat gaat wat te ver.

12 mei 2016 om 14:39

Neen Ciman is geen topper maar dat zijn Engels en Kabasele ook nog niet, je moet natuurlijk wel naar het heden kijken en niet naar de toekomst.

Veruit is misschien overdreven maar ik vind het toch duidelijk dat Engels een trap hoger staat dan Kabasele, Denswil en Scholz.

12 mei 2016 om 14:57

Mja ieder zijn mening. Ik vind dat Engels en Kabasele die trap hoger staan dan Denswil, Scholz en andere Kara's. En het heden van Ciman kan ik niet echt inschatten maar vooruitgang zit er niet echt in lijkt me daar.

12 mei 2016 om 15:19

Kan ik ook moeilijk inschatten, ik baseer me op de speler die hij was bij Standard, daar was hij toch een sterkhouder. Kan ook op rechtsback in geval van nood dus zijn polyvalentie is ook een troef.

Ieder zijn mening inderdaad, maar laat me niet beginnen over Kara wat een overschatte verdediger vind ik dat zeg.

12 mei 2016 om 12:52

Ik denk dat Jordan Lukaku meegaat, want hij is de enige echte linksback in de selectie, die dus als back-up voor Jan zal dienen. Wilmots gaf op de persbijeenkomst zelf aan dat wie zal afvallen, vooral zal afhangen van blessures, vermits onder andere Lombaerts en Boyata kampen met kwaaltjes. Als iedereen fit is, hoop ik dat Boyata afvalt. Engels is echt een klasbak.

Dries Mertens (napoli), Eden Hazard (chelsea), Romelu Lukaku (everton), Yannick Ferreira-Carrasco (atletico Madrid), Divock Origi (liverpool), Michy Batshuayi (olympique Marseille) en Christian Benteke (liverpool).

Er gaan dus vier diepe spitsen mee? Speelt Belgie niet met 1 spits (en bijv De Bruijne, Mertens en Hazard als diepe middenvelders erachter? Dat lijkt me dan wel 1 spits teveel in de selectie.

Daarentegen lijken er heel weinig 'echte' middenvelders opgeroepen.

Echter ik heb de Rode Duivels de laatste tijd niet zien spelen, dus geen idee of dit klopt

Oh ja die Boyata is dat de man die er bij Twente helemaal niks van bakte? Is hij dan zo gegroeid dat hij inmiddels international is

12 mei 2016 om 12:36

Origi wordt gezien als rechtervleugelspeler dus 3 diepe spitsen voor 1 positie.

12 mei 2016 om 12:54

Bon Jovi geeft het ook al aan: Origi kan ook op de vleugels uit de voeten. Ik persoonlijk ben heel blij dat Michy meegaat, en ik denk elke Belg. Zo kan je tijdens een match ook met 2 spitsen gaan spelen, wat Wilmots ook aangaf op de persconferentie.

12 mei 2016 om 13:25

Is Carrasco geen vleugelspeler? dacht ik altijd?!?! bij Monaco kwam hij nog van de vleugels tenminste.. Nu moet ik wel zeggen dat de enige wedstrijd waar ik hem echt van herinner die ene wedstrijd tegen Arsenal was, de andere keren dat ik zijn naam voorbij zag komen had ie niet echt een opvallende rol en kan ik me niet echt herinneren welke positie hij speelde, dus kan een gebrek aan wijsheid van mij zijn, maar ik dacht dat het een vleugelspeler was.

12 mei 2016 om 15:50

Inderdaad, ik hoop dat Carrasco gewoon vanaf de linkerkant komt op het EK. Hazard op 10 en De Bruyne vanaf rechts lijkt me wel prachtig. Carrasco is te goed om te laten banken

12 mei 2016 om 22:20

Hazard van links, de bruyne centraal zoals ook bij chelsea en city. Carrasco vanaf rechts, dat kan hij ook wel. Ben wel onder de indruk van Carrasco. Daarachter Naingoian met Witsel of Dembele. Back posities zijn alleen wat minder sterk bezet. Sterkste centrum nu zou Aldwrweireld en Vertonghen zijn. Ijzersterk dit jaar bij spurs

Wat een selectie. Als je zo de namen bekijkt, is het geeneens zo gek dat hij Chadli laat afvallen. De alternatieven op het middenveld of voorin zijn kwalitatief erg sterk.

12 mei 2016 om 22:28

Tja hij heeft een luxe probleem war we in Nederland nu helaas niet hebben.

Vind het wel opvallend dat er 9 verdedigers en maar 5 middenvelders in de voorlopigheid selectie zitten. Dan met je met een blessure of schorsing wel erg kwetsbaar..

Goede selectie, hij had aangekondigd slechts 2 diepe spitsen mee te nemen maar ik ben blij dat hij er toch 3 koos, anders zou Batshuayi (onterecht) buiten de boot gevallen zijn.

Sels moet natuurlijk altijd mee ipv JF Gillet maar dit is natuurlijk geen verrassing. Het wordt wel zuur voor de verdediger die nog afvalt, waarschijnlijk Meunier, Boyata of Lukaku, al mag het van mij zelfs Vermaelen zijn, die loopt toch weer direct een blessure op.

12 mei 2016 om 12:57

Hij neemt 3 echte buitenspelers mee en 4 vier diepe spitsen. Dan kan Origi natuurlijk wel op de vleugel maar dat lijkt me niet ideaal. Dan had ik toch liever Chadli gezien i.p.v. Benteke. Benteke is hetzelfde type als Lukaku maar dan veel slechter.

12 mei 2016 om 13:03

Benteke en Lukaku verschillen dag en nacht. De ene leeft van voorzetten en oorlog in de box en de ander vraagt de bal altijd in de diepte.

Chadli vertraagt het spel veel te veel, dan had ik nog eerder Musonda, Januzaj of Lestienne of zo meegenomen.

12 mei 2016 om 13:07

Benteke hetzelfde type als Lukaku? Ok ...

12 mei 2016 om 13:08

Oké je bent geen fan van Chadli maar ben je het niet me eens dat met deze 4 centrumspitsen je er altijd één overbodig maakt? Als stormramp kan trouwens bijna elke spits wel fungeren dus dat vind ik niet echt een argument.

12 mei 2016 om 13:14

Hoezo kan elke spits als stormram fungeren? Batshuayi en Origi worden zo weggezet door een beer als Boateng en zijn beiden geen fantastische koppers, Lukaku zou het misschien wel redelijk doen maar is dat type niet.

3 spitsen vind ik niet te veel, Lukaku, Batshuayi en Benteke zijn alle 3 uniek en moeten gewoon mee.

Wat mij betreft had hij Origi wel kunnen thuislaten want het is inderdaad geen echte vleugelspeler maar dan had Chadli maar beter moeten presteren, op training (zodat hij vaker speelt) en in de wedstrjiden.

12 mei 2016 om 12:59

Ik ben ook positief verrast met de keuzes van onze bondscoach. Ik was bang dat Mirallas en Chadli erbij zouden zijn, maar dar was natuurlijk onterecht geweest gezien hun seizoen. Enige betwistbare keuze is inderdaad Gillet die verkozen is boven Sels. Verder gaat het afvallen van een verdediger denk ik vooral afhangen van fitheid en blessures. Moest iedereen echt fit zijn, hoop ik wel dat Boyata afvalt. Meunier en Lukaku moeten blijven, want dat zijn pure flankverdedigers met aanvallende kwaliteiten, wat een ander profiel biedt dan Vertonghen en Alderweireld op de flanken.

12 mei 2016 om 13:08

Ja, met al die blessuregevoelige verdedigers is de kans reëel dat er nog wel iemand afvalt.

Meunier en Lukaku kunnen aanvallend een toegevoegde waarde bieden maar verdedigend zijn ze beiden bijzonder zwak, ben geen enorme fan. Gelukkig lossen ze beiden veel op met hun snelheid en loopvermogen.

12 mei 2016 om 13:16

Boyata komt gewoon kwaliteit te kort vrees ik, maar Meunier is ook helemaal geen verdediger. Dus laat ons maar vooral hopen dat geen van beiden in actie zal moeten komen in Frankrijk!

12 mei 2016 om 13:03

Zoals Simonsays al zegt. Dan zag ik toch veel liever Chadli in de selectie als vleugelspeler en Origi als spits ipv Benteke. Het is toch een grap dat Benteke geselecteerd wordt?

12 mei 2016 om 13:07

Zie mijn andere reacties, Benteke is misschien wel de beste kopper ter wereld, ideale stormram als het voetballend niet lukt.

Chadli vertraag het spel te veel, daarvoor hebben we Witsel en Fellaini al, Dembele en de backs eigenlijk ook.

12 mei 2016 om 13:10

Ik denk dat wij Belgen Benteke positiever inzien dan de voetbalfans die hem puur op zijn bankzittersstatuut bij Liverpool, wat ook terecht is met Klopp zijn voetbal, afrekenen.Het zou me niet eens verwonderen dat hij zich in de voorbereiding zelfs in de basis speelt.

12 mei 2016 om 13:11

Tja Fellaini mag in mijn hoofd dan ook nooit starten en is overigens ook een meer dan degelijke kopper om als stormram te gebruiken, imo het enige waar je hem echt voor kan gebruiken in deze selectie. Dembele en Witsel starten normaal ook nooit beide tegelijk.

Dat Benteke goed kan koppen weten we, maar we hebben in 4 jaar tijd Wilmots nog niet 1x zien ingrijpen en ervoor zien zorgen dat de wingers breed bleven staan en de voorzet hanteerden ipv steeds naar binnen te komen. Denk je dat zijn kwartje nu opeens wel gevallen zou zijn=

12 mei 2016 om 14:59

Op stilstaande fases kan je ook veel gevaar creëeren, elke fout die ze op hun eigen helft maken gooien we richting het pak met Fellaini en Benteke.
Het is ook niet zo dat ze altijd naar binnen komen. Hazard nog het meest.

Ik hoop ook dat Nainggolan en Witsel/dembele starten, maar goed, je weet nooit dat hij Fellaini toch opstelt. Hopelijk niet, die man wil ik het ganse toernooi niet zien, met zijn ellebogen is het een wandelende rode kaart.

12 mei 2016 om 12:43

Want Benteke doet het zo goed?
Grootste verassing voor mij is dat Gillet mee mag.

12 mei 2016 om 12:51

Benteke is een stormram waar elk ander nationaal team van droomt, ideaal om hem 15 minuten voor tijd in te brengen als je iets moet forceren.

12 mei 2016 om 12:51

Benteke is toch een enorm nuttige speler om in te brengen om iets te forceren. Dat heeft hij de afgelopen twee wedstrijden bij Liverpool eens te meer bewezen. Natuurlijk was hij nooit 45 miljoen waard, maar het valt niet te ontkennen dat Benteke zeker zijn kwaliteiten heeft.

12 mei 2016 om 13:17

Dat Gillet mee mag zou nochtans geen verrassing mogen zijn. Dat is al tig keer in de pers aangekondigd en bevestigd, niet in het minst door Wilmots zelf.

12 mei 2016 om 12:46

Welja, het zijn grote namen en vaste klanten dus voor iemand die het niet zo volgt is het misschien wel wat verrassend.

De namen Chadli en Mirallas en die van hun clubs spreken meer tot de verbeelding dan bij sommige anderen maar ze zijn terecht thuisgelaten.

Dacht dat Wilmots had gezegd maar 2 spitsen mee te nemen, maar met Origi, Benteke, Lukaku en Batshuayi heb je er toch echt 4?

On: Sterke selectie, zie ze wel een eind komen dit EK, maar zie ze het wel nog steeds afleggen tegen landen als Duitsland en Frankrijk.

12 mei 2016 om 12:54

Origi of Benteke had echt wel mogen afvallen. Een van die twee. Dan Benteke thuis laten

12 mei 2016 om 15:38

mag ik vragen waarom je precies deze 2 spitsen kiest om tussen te kiezen? aangezien het totaal verschillende spelers zijn en het dus onmogelijk is om tussen deze 2 te kiezen aangezien je geen echte stormram als benteke meer in de ploeg hebt.. daarnaaast ken ik batsyuhai niet zo goed maar divock draait een goed seizoen en was op het wk ook belamngrijk met zijn goal. zo ik het zie zijn de 3 spitsen die ik ken alle 3 verschillende types dus vind k het een beetje gek om dan te te stellen dat je origi of benteke had moeten laten afvallen, op zo'n eindtoernooi moet je met zoveel mogelijk scenario's rekening houden en dat doet wilmots dus.

12 mei 2016 om 16:55

Ben ik het volledig mee eens. Kiezen tussen deze 2 spitsen is kiezen tussen appels en peren. De keuze zou dan eerder tussen Lukaku en Benteke moeten zijn, en in dat geval is de keuze denk ik snel gemaakt

Heerlijke selectie is dit toch wel hoor, jazloezie is helaas wel te bekennen bij me. Ken de backs niet heel goed, middenveld zal opgevuld worden op de vleugels met een hazard, carasco, mertens en 1 diepe spits. Helemaal niks mis mee.

Wat een heerlijke selectie zeg. Die Belgen hebben echt een prachtige lichting met toppers in elke selectie aju!! Is er iemand die mij meer kan vertellen over hoe de backposities meestal worden ingevuld? En hoe die spelers zich verhouden t.o.v. de andere sterren in de selectie.

12 mei 2016 om 12:43

Ik dacht dat Alderweireld vaak als rechtsback speelde, maar nu Kompany er niet bij is door een blessure zal hij misschien wel gewoon centraal naast Vertonghen staan.

12 mei 2016 om 12:46

Wilmots verkiest om Alderweireld op de back te laten staan, dat heeft hij net na de persconferentie zo aangegeven. Ik verwacht Alderweireld-X-Lombaerts-Vertonghen, met dan een strijd tussen Denayer en Engels voor plaatsje X.

12 mei 2016 om 12:48

Vind je dat eigenlijk niet vreemd? Ik bedoel Alderweireld heeft echt een fantastisch seizoen gespeeld als CV bij Tottenham, om zulke spelers moet je je team toch juist heen bouwen?

12 mei 2016 om 12:49

Eerlijk gezegd lijkt me dat echt niet slim. Dan zou de verdediging wel eens een manko kunnen worden. Gewoon alderweireld-vertonghen centraal. Zijn perfect op elkaar ingespeeld. De rest laten strijden voor de backposities.

12 mei 2016 om 13:19

Als je Alderweireld centraal zet, dan heb je gewoon geen goede rechtsback meer. Terwijl Engels bijvoorbeeld wel een heel goed alternatief is centraal. Alderweireld presteert al jaren heel constant op een hoog niveau als rechtsback bij de rode duivels, waarom dan veranderen?

12 mei 2016 om 13:25

Omdat je centrum belangrijker is dan backposities. Good luck met een brookie in het centrum!

12 mei 2016 om 13:42

Dat weet ik zo niet. De gevaarlijkste, meest creatieve spelers staan tegenwoordig almaar vaker op de buitenkant. Ook niet meteen plek om te experimenteren.

In ieder geval: ik heb meer vertrouwen in de capaciteiten van Engels centraal, dan in de capaciteiten van eender welke vervanger van Alderweireld als rechtsback. Daar heeft buiten Alderweireld al jaren niemand meer goed gespeeld.

12 mei 2016 om 14:07

Ik ben het eens met stakkevdb, maar ik hoop wel dat Wilmots het eens probeert in de oefenwedstrijden. Daar dienen die tenslotte voor. Ik zou sowieso eens starten met Alderweireld-Denayer aan de rechterkant van de verdediging, dan eens met Meunier-Alderweireld en in het derde duel met Alderweireld-Engels.

12 mei 2016 om 14:14

De oplossing is zo simpel,

Denayer speelt bij Galatasaray op rechts en heeft meer snelheid dus moet op rechtsback. Terwijl onze sterkste centrumverdediger Alderweireld gewoon in het centrum moet blijven. Logisch toch?

Denayer moet je twee oefenwedstrijden daar zetten, dat moet echt lukken. En anders inderdaad Engels centraal.

12 mei 2016 om 14:17

Ik kijk elke wedstrijd van Meunier en heb niet zo veel vertrouwen in hem. Al lijkt er nu een stijgende lijn in te zitten maar dan kan hij ook een enorme offday hebben zoals op Genk.

Ik zie de 2 voornaamste opties als:
Vertonghen-Lombaerts-Engels-Alderweireld
Vertonghen-Lombaerts-Alderweireld-Denayer

Maar goed, de optie met Meunier is inderdaad eens het proberen waard.

12 mei 2016 om 15:44

mischien vermaelen met lombaerts in het centrum? mocht thomas helemaal fit zijn althans, denayer hoor ik van mijn belgische vrienden namelijk niet veel positieve dingen man, maar zie hem overigens nooit spelen,

12 mei 2016 om 16:19

2 linksvoetigen in het centrum, daar ben ik geen fan van. Daarbij is de kans zeer reëel dat Vermaelen alweer geblesseerd is na de 3e of 4e training in Frankrijk, helaas.

12 mei 2016 om 18:35

Of we gebruiken onze sterktes ?

Wat zijn die ? Onze centrale verdedigers. Onze middenvelders, flankspelers en spitsen.

We kunnen ook zonder flankspelers spelen in een 3-5-2 met Carrasco en KDB op de flanken. Carrasco weet wat verdedigen is anders was hij niet basis bij Atletico en KDB heeft het altijd goed gedaan op rechts en ook altijd goed meeverdedigt en bovendien dragen ze allebei aanvallend hun steentje bij.

Zie mijn opstelling.

Courtois
Lombaerts
Alderweireld
Verotnghen
KDB
Dembélé
Naingollan
Carrasco
Hazard
Batshuayi
Lukaku
12 mei 2016 om 23:39

Het zou zonde zijn om je beste speler en het hart van je elftal, de Bruyne, niet op zijn favoriete positie te laten spelen, waar hij het best tot zijn recht komt.

Maar zelfs al zet je hem acher die 2 spitsen als een soort nummer 10: het is simpelweg veel te laat om een nieuw systeem erin te slijpen, dat had Wilmots al lang eens moeten uitproberen.

12 mei 2016 om 12:45

Vertonghen links en Alderweireld rechtsback, Lukaku/de Bock en Meunier/denayer zijn voorlopig een te groot verschil in kwaliteit. Met de blessure van Kompany komt er wel een plek vrij in het centrum. Normaal zou dit Vermaelen+lombaerts zijn, maar beiden zijn onzeker. Denayer en Engels zijn allebei zeer beloftevolle verdedigers en zullen hun kans krijgen de komende oefenmatchen. Boyata is ongelooflijke brol maar is vriendjes met Wilmots en Kompany.

12 mei 2016 om 13:16

Die Boyata is inderdaad 2 keer niks. Ik had liever een extra back gezien en Boyata bij de reserves voor als (of wanneer) Vermaelen weer uitvalt

12 mei 2016 om 13:20

Jaja, maar we hebben geen extra backs... Wie had je dan opgeroepen als rechtsback?

13 mei 2016 om 07:41

Je hebt Foket nog maar dat is eigenlijk gewoon een type-Meunier.

12 mei 2016 om 13:14

Vertonghen links en Alderweireld rechts. Het grootste probleem is dat beide offensief niet genoeg brengen op de backpositie. Ik zie hen het liefst gewoon centraal starten omdat ze dat fantastisch hebben gedaan bij Tottenham en elkaar door en door kennen. Echter zijn de backpositites (vooral links met Lukaku) dan wel erg zwak defensief

Zoo Boyata, die moet wel hele stappen hebben gezet sinds zijn periode bij twente. Man wat was die vent dramatisch toen.

12 mei 2016 om 13:17

Nee hoor, gewoon een aardige jongen die Wilmots toevallig heel erg mag

12 mei 2016 om 14:12

Hij speelt hij het grote Celtic Glasgow. Weet je wel, dat Celtic dat enkele jaren geleden met 2-0 won van Barcelona. Voor de wedstrijd was NOS er tijdig bij om de supportersgezangen van Celtic te tonen voor de match. Echt machtig doen. Celtic won.

Gevolg is dat sommigen Celtic gigantisch overschatten nu, ze zijn te zwak voor de Champions League en spelen in een competitie tussen niveau Eredivisie en Jupiler League. En in die competitie toont Boyata wekelijks zijn tekortkomingen..

Toch niet zo gek dat Chadli er niet bij zit? Had geen basisplaats bij Tottenham en met Hazard, Mertens, Carasco en de Bruyne zijn de vleugels natuurlijk gewoon heel erg sterk bezet.

12 mei 2016 om 13:19

Als ie De Bruyne weer op de vleugel zet is het land te klein denk ik

Moet gewoon altidj op 10 starten. Is ook de enige 10 in de selectie. En daarnaast dus maar 3 vleugelspelers. Maar wel 4 spitsen. Tja, als bondscoach moet je niet kunnen tellen dacht ik

Verrast? Dit is net de verwachte selectie. Enkel het feit dat Chadli afvalt is nieuw, maar als je objectief naar deze kern kijkt ook niet meer dan normaal. Chadli is een goede voetballer, maar past qua profiel totaal niet bij deze Rode Duivels. Centraal op het middenveld staan er al veel vertragende spelers, met Witsel, Dembélé en Fellaini. Dan kan je je niet veroorloven om ook nog een vertragende aanvallende middenvelder op te stellen. En dat is nu net het profiel van Chadli: vaak de bal bijhouden en achteruit spelen. Hij heeft ook een significant minder seizoen gehad dan vorig jaar.

Wel opmerkelijk dat Wilmots uiteindelijk dan toch drie diepe spitsen meeneemt. Even wat mist spuien met zijn uitspraak van 2-3 weken geleden. Op zich is het wel een goede keuze, zowel Lukaku, Benteke als Batshuayi hebben een vrij verschillend profiel. Globaal genomen is dit min of meer de selectie die ik zou opgesteld hebben. Het enige jammer is dat je met De Bruyne maar één echte spelverdeler mee hebt. Als die uitvalt, komt deze ploeg in grote problemen. Daarom zou ik altijd iemand uit het lijstje Vanaken, Thorgan Hazard, Praet (nummer 10) of Kums (spelverdeler als nummer 6) meegenomen hebben. Mijn keuze zou dan gevallen zijn op Vanaken, die verschrikkelijk goed aan het voetballen is de laatste weken. In plaats van acht verdedigers zou ik er dan zeven meenemen. Volgens mij zal het wat betreft de afvaller gaan om Boyata of Engels. Ik hoop alvast dat Engels aan boord blijft.

Maar voor het eerst sinds behoorlijk wat tijd heeft Wilmots terug krediet verdiend, althans bij mij. Ook zijn uitleg na de bekendmaking van de selectie vond ik verhelderend. Nu met volle moed en zelfvertrouwen richting Frankrijk!

12 mei 2016 om 13:26

Voor mij ook een heel logische selectie. Ik had gisteren de 23 namen opgeschreven die ik zelf verwachtte en daar had ik Chadli ipv Benteke staan, omdat Wilmots inderdaad had aangegeven voor slechts 2 diepe spitsen te gaan. Achteraan stonden er al 7 namen vast, de achtste had ik opengelaten, waar het nu dus tussen Meunier en Boyata zal gaan. Engels is volgens mij zo goed als zeker. Denayer heeft onlangs nog een helft rechtsback gestaan bij de nationale ploeg en deed dat uitstekend, dus mogelijk ziet Wilmots hem daar ook nog steeds als eerste vervanger van Alderweireld en dan zijn de kansen op speeltijd van zowel Boyata als Meunier zeer beperkt. Gelukkig ook maar

Anyhow, qua selectie heeft Wilmots mij niet ontgoocheld. Qua tactische keuzes zullen we het nog moeten zien, hopelijk houdt hij vast aan De Bruyne op de 10 en gaat hij hem niet weer op de flank duwen. Eigenlijk had ik Chadli ook in de kern verwacht omdat die ook op de 10 kan spelen. Met deze selectie is dat inderdaad een risico. Als De Bruyne uitvalt ga je naar een soort powervoetbal overschakelen met Fellaini op de 10 (god beware ons), of Witsel en/of Nainggolan vooruitgeschoven. Geen ideale oplossingen.

12 mei 2016 om 13:47

Het meest logische zou zijn dat Boyata afvalt wat mij betreft. Hij is half geblesseerd en speelt van alle geselecteerden in de minste competitie. Weliswaar bij een topclub als Celtic, maar dat niveau is niet (meer) te vergelijken met onze competitie, laat staan de grote Europese competities. Bovendien doet hij het daar goed, maar ook weer niet ongelooflijk goed. Gewoon goed.

Ik blijf erbij dat Meunier en Lukaku doordachte keuzes zijn om mee te nemen. Ja, met hen in de basis word je waarschijnlijk geen Europees kampioen, maar dat komt toch ook niet ter sprake? Zowel Meunier als Lukaku zijn gewoon nuttige profielen om op de bank te hebben. Ik hoor Eddy Snelders vlak voor de bekendmaking van de selectie zeggen: "ik zou De Bock meenemen ipv Lukaku, aangezien die meer zekerheid geeft op defensief vlak." Volledig correcte analyse van Eddy, maar geen correcte gedachtegang. Je moet geen kopieën op de bank zetten, maar alternatieven. De Bock is qua profiel vrij gelijkaardig aan Vertonghen. Lukaku daarentegen is een totaal ander type: verdedigend kwetsbaar inderdaad, maar wel razendsnel, uitstekende techniek en veel drive naar voren toe. Ergens op zo'n toernooi komt er een moment waarop je een doelpunt nodig hebt. Dan kunnen zijn offensieve impulsen op de linksback een meerwaarde betekenen. Hetzelfde geldt voor Meunier op rechts.

Verschillende profielen hebben, daar gaat het om. Daarom ben ik ook zo tevreden dat Wilmots zowel Lukaku, Benteke als Batshuayi meeneemt, drie totaal verschillende types. De basiself lijkt me vrij vast te staan. Alderweireld en Vertonghen gaan de backs bekleden, zo gaf de bondscoach aan, dus zal het tussen Denayer en Engels gaan om het plekje naast Lombaerts achterin in te nemen. Voorlopig lijkt Denayer me een streepje voor te hebben (heeft al redelijk wat meegedaan en is meer complementair met Lombaerts, want sneller). Maar Engels gaat sowieso de kans krijgen om zich te bewijzen tijdens de oefenwedstrijden. Een ander twijfelgeval blijft het centrale middenveld: kiest Wilmots voor Witsel-Nainggolan, Witsel-Dembélé of Nainggolan-Dembélé? Ik hoop op het laatste, maar ik vrees dat Nainggolan wel eens het slachtoffer zou kunnen worden.

Courtois
Alderweireld
Denayer
Lombaerts
Vertonghen
Nainggolan
Dembele
Carrasco
De Bruyne
Hazard
Lukaku
12 mei 2016 om 13:59

Klopt antwerpfan, alleen wordt het huilen met de pet op als pakweg Vertonghen geblesseerd raakt. Want dan heb je liever de Bock dan Lukaku om mee te starten.

Ach ja, da's afwegingen maken, je kan er natuurlijk geen 40 meenemen.

12 mei 2016 om 14:04

@bon Jovi: dat is inderdaad waar, maar ik vind niet dat je bij het maken van je selectie rekening moet houden met hypothetische blessures. Mocht je nu op voorhand weten dat Vertonghen wat sukkelt met een bepaalde spier of zo, zou je dat wel kunnen doen. Maar negatief denken mag geen raadgever zijn.

12 mei 2016 om 14:12

Nja, je moet overal rekening mee houden, in mijn ogen. Het is een speler die regelmatig wel eens een blessure heeft, maar het is inderdaad nog geen reden om je beslissing om te gooien.

Dit België valt me toch wat tegen moet ik heel eerlijk zijn. Ploeg barst van het talent, maar in mijn ogen ontbreekt er bij de generatie 25 - 30 bepalende sterren. Enkel De Bruyne is in mijn ogen een echte topper, van Hazard is het maar net afwachten wat zijn vorm van de dag is.

Deze selectie komt op mij toch middelmatig over. Zonder Kompany mist er een echte leider en rots in de branding achterin, op het middenveld is Nainngolan een leuke waterdrager, maar meer ook niet (ala De Jong van Oranje) en vooraan vind ik het gewoon echt matig. Ik denk dat België het meeste succes heeft met een 5-3-2 tactiek. Lekker hangen in de eigen goal en er snel uitvliegen.

Courtois
Alderweireld
Vermaelen
Vertonghen
?
Nainngolan
Dembele
?
De Bruyne
Lukaku
Hazard
12 mei 2016 om 12:48

Nainggolan vergelijken met De Jong gaat wel wat ver. Ok, beide kunnen bij momenten een stevige schop uitdelen, maar Nainggolan kan daarnaast ook nog eens weergaloos voetballen. Fantastische drive, kan hoog pressen en heeft een uitstekende passing en schot. De Jong is een ouderwetse mannetjesputter op de zes, Nainggolan een moderne acht.

12 mei 2016 om 13:03

Haha belachelijk zo'n 5-3-2 formatie. België z'n enige manco zijn de backs en jij wil 5-3-2 gaan spelen. Het zegt al genoeg dat je twee keer x invult op die posities. Nee, Belgie kan prima op de helft van de tegenstander voetballen, ze hebben genoeg creativiteit met Hazard, De Bruyne, Mertens en Dembele.

12 mei 2016 om 13:11

Vreemd hoe je deze ploeg onderschat, in mijn ogen toch. Hazard is nog steeds van wereldklasse, iedere topploeg zou hem er graag bij willen hebben. Met Lukaku en Benteke heb je denk ik twee van de tien beste spitsen in Engeland in de ploeg, weinig ploegen zouden nee zeggen tegen hen. En dan vergeet je Carrasco ook nog, die volgens mij een ontzettend sterk (eerste!) seizoen heeft gespeeld bij Atletico en dus zeker voor het verschil kan zorgen bij de nationale ploeg.
In de verdediging heb je dan ook nog Alderweireld, die zich dit jaar tot een leidend figuur heeft ontwikkeld bij Tottenham en absoluut een topper genoemd mag worden. Hetzelfde geldt voor Nainggolan, waarvan ik zeker ben dat alle topploegen hem volgen en er zeer binnenkort iemand boven de 50 miljoen zal neerleggen om hem over te nemen.

Ik zeg 4-3-3 spelen, met hoge druk en dominant voetbal, al ligt de grootste zwakte bij de vleugelverdedigers, waardoor ze niet teveel naar voren kunnen oprukken.

12 mei 2016 om 13:14

4-4-3 spelen? Ik weet niet of de UEFA dat wel toestaat!

12 mei 2016 om 13:16

4-3-3, mijn fout.

12 mei 2016 om 13:27

Carrasco rechtsback, Dembélé linksback, en Witsel centraal met Nainggolan. Denk ook dat Lombaerts de voorkeur krijgt boven Vermaelen, hij speelt volgens mij vaak erg goed voor België terwijl hij ook gewoon een belangrijke speler bij Zenit is.

12 mei 2016 om 14:35

Te aanvallend. Als middenvelder of spits verdedigen is nog wat anders dan als back, als laatste man. Als aanvaller of middenvelder weet je dat er nog altijd iemand achter je staat maar als echte back ben je het gewend om 1 tegen 1 te staan en dat is niet op enkele weken aan te leren. Hun positiespel en looplijnen zullen ook nergens op lijken.

Technisch zijn ze natuurlijk wel uitstekend maar verdedigend zou dit huilen met de pet op zijn.

12 mei 2016 om 17:53

In 352 he, dus eigenlijk zijn ze geen backs maar moeten ze een middenvelder of de back van een tegenstander dekken. Of gewoon zonale dekking.

Benteke wel en Chadli niet?! Overigens 4 aanvallers waar hij eerst zei er maar 2 mee te nemen? Waar slaat dit nou weer op?

Noch Chadli noch Thorgan? Dus als De Bruyne uitvalt heb je geen opties meer op 10 en is het boeken sluiten. Maar wel 4 centrumspitsen. Soms ga je toch echt twijfelen aan het verstand van onze bondscoach

12 mei 2016 om 13:01

Waarom zou je Chadli boven Benteke verkiezen? Ok, beide zijn op dit moment geen basisspelers bij hun club, maar Benteke behoort nog steeds bij de 10 beste spitsen in de PL en blijft als invaller nog steeds regelmatig scoren. Chadli daarentegen zit aan zijn top bij Tottenham, en kan er zijn plaats in de basis niet eens verzekeren. Goede speler voor op de bank, maar zeker geen meerwaarde tov. Mertens of Carrasco. Origi kan trouwens ook op de flanken spelen en is in mijn ogen dus ook een betere keuze dan Chadli of Mirallas.

12 mei 2016 om 13:07

Omdat je op profielen moet selecteren en niet namen. Hij neemt nu maar 3 vleugelspelers en 1 echte ´10´ mee. terwijl er met 2 vleugelspelers en een 10 wordt gespeeld. Tegelijkertijd neemt hij wel 4 centrumspitsen mee terwijl er maar 1 op het veld staat... Ik weet wel dat Origi ook op links uit de voeten kan maar dat is toch niet ideaal. Chadli kan op links, rechts en op 10 uit de voeten en zo is je selectie dus vele malen beter in balans

12 mei 2016 om 13:13

Wat een prestatie! Trouwens, Martial, Rooney, Origi, Aguero, Diego costa, Iheanacho, Kane, Vardy, Lukaku, Sturridge, en traore zijn naar mijn mening allen betere spitsen. Laat staan dat ze 45 miljoen hebben gekost.

12 mei 2016 om 13:15

Het profiel van Chadli is inderdaad goed, maar kwalitatief is hij gewoon niet goed genoeg. De Bruyne kan trouwens ook op de vleugels terecht.

12 mei 2016 om 13:18

Wat dacht je van Hazard op de 10 indien nodig.

12 mei 2016 om 13:23

Dat heeft ie al een paar keer gedaan, ook bij Lille vroeger met wisselend succes. Ik ben er zelf geen fan van maar het zou goed kunnen uitpakken. Ik ben zelf een beetje bang dat ie daar het inzicht en de steekpass niet voor heeft en dat het dan teveel van zijn persoonlijke actie moet gaan komen. Overigens zie ik Hazard (hier kan ik zelf verkeerd zitten) daarvoor te weinig in 1 of 2 tijden spelen zoals De Bruyne dat met momenten doet

12 mei 2016 om 13:52

@real8madrid: En Chadli is wel een tien? Hij heeft er af en toe gespeeld inderdaad, maar komaan, dat is toch totaal geen tien? Een tien moet het spel versnellen, moet overzicht hebben, diepgang in zijn spel. Allemaal aspecten die Chadli nu net niet heeft. Chadli is zeker een goeie voetballer, maar in deze kern past hij qua profiel niet. We hebben al genoeg vertragende voetballers.

Ik ben het er wel mee eens dat je een extra echte tien nodig hebt, als vervanger voor De Bruyne. Als Kevin uitvalt, kom je gigantisch in de problemen. Thorgan Hazard of Vanaken zouden die rol opgenomen kunnen hebben. Dennis Praet ook, als hij tenminste een constanter niveau had gehaald de voorbije maanden. Ik zou persoonlijk maar zeven verdedigers meenemen en dan Vanaken als doublure voor Kdb.

Beste selectie ooit van België als je het mij vraagt, hoop dat ze met de druk om kunnen gaan

12 mei 2016 om 13:07

pfft.

Beter dan vorig WK? Ik speel toch echt liever met van Buyten dan met Boyata.

12 mei 2016 om 13:25

Kdb, Alderweireld, Vertonghen, Carrasco, Nainggolan etc hebben zich behoorlijk ontwikkeld en zijn zichtbaar beter als 2 jaar geleden als je het mij vraagt.

12 mei 2016 om 14:18

Nainggolan was er zelfs niet bij op het WK 2014, gewoon gepasseerd.

Ik dacht laatst ergens te lezen dat die maar 1 centrumaanvaller mee zou nemen. Wel jammer voor Chadli dat die er niet bij zit goede speler maar veel als invaller gespeeld bij Spura dus aan de ene kant wel logisch. Vind het wel beetje krom dat Vermaelen er wel bij zit terwijl die amper heeft gespeeld afhelopen 2 jaar

12 mei 2016 om 13:08

Als je naar de verdediging kijkt zie je dat er ook niet zo veel opties zijn. Ik bedoel; Boyata, Denayer, Meunier. Het zijn nou niet de verdedigers waarvan je je vingers aflikt.

Chadli Tielemans Praet Defour Moesten ook mee

Mirallas en Januzaj hebben slecht seizoen gehad maar worden ook wel gemist

12 mei 2016 om 13:26

Tielemans Praet én Defour mee? En dan De Bruyne, Dembele en Nainggolan thuis laten?

Nee als er een middenvelder uit de jupiler league mee moest dan was het wel Kums of Vanaken.

12 mei 2016 om 13:38

nee, gwn éé verdediger minder als bijv Boyata of Engels. en daarvoor in de plaats Chadli/Praet/Tielemans. er zijn eerder meer middenvelders nodig dan verdedigers

De defensie is in mijn ogen toch niet zo sterk als het lijkt. Alderweireld zal RB staan (helaas) zei de bondscoach... Tevens opvallend dat Depoitre niet eens op de reservelijst staat! Dacht dat hij dik vriendjes was met Wilmots.

Verder weinig middenvelders, als dat maar goed gaat... 4 echte middenvelders voor 2 posities...

Ik zou zo spelen. Toby en Jan hebben een uitermate sterk seizoen samen (toby was de absolute sterkhouder)

Spelers die 100 moeten spelen in mijn ogen zijn Carrasco, de Bruyne, Alderweireld, Courtouis, Vertonghen, Nainggolan en Dembele... De spits vind ik Lukaku en Batshuayi gelijkwaardig..

Hazard ook onbetwist (aanvoerder) maar hopleijk wel in vorm. Anders gewoon Origi op die plek linksbuiten/half!

Denk dat Denayer en Lukaku wel veel zouden bijdragen op de flanken met naar binnen snijdende Hazard en ook Carrasco!

Nainggolan en Dembele lijkt mij een goed fysiek en voetballend blok met veel pit! Witsel vind ik minder dan beide heren....

Ik had een verdediger thuis gelaten en een middenvelder erbij gehaald. Thorgan Hazard, Dennis Praet, Nacer Chadli (voor op de 10) of Youri Tielemans!

Courtouis
Denayer
Alderweireld
Vertonghen
Lukaku/Verma
Nainggolan
Dembele
Carrasco
de Bruyne
Hazard (C)
Lukaku/Batsh
12 mei 2016 om 13:29

Tja, een extra spits bij de reserven is natuurlijk niet nodig als je er al 4 in je selectie hebt zitten denk ik.

Verder ben ik het echt helemaal met jou eens al zou ik enkel tegen Italie met Denayer spelen en tegen ierland en Zweden misschien met Meunier omdat die offensief toch een stuk beter is imo. Tegen een echte topper misschien toch opteren voor Alderweireld en Vertonghen op de backs omdat je dan defensief erg sterk staat maar anders zou ik ook voor hen in het centrum kiezen

12 mei 2016 om 13:53

Ik zou Alderweireld ten allen tijden op de RCV laten staan. De rest zou je nog over kunnen twisten om te schuiven!

Verder met je eens. Al ben ik niet kapot van Meunier en Boyata om eerlijk te zijn!

Eigenlijk is die selectie niet eens zo heel erg goed. Als je Boyata oproept zit je toch niet echt breed in je spelers. En ook Denayer is niet de speler die ik had verwacht dat het zou worden. Ben benieuwd maar zie ze geen hele fantastische reeks neerzetten op het EK.

12 mei 2016 om 13:10

Nou opzich is het een prima selectie, de basis 11 zijn erg sterk maar voor de rest valt het een beetje tegen inderdaad

12 mei 2016 om 13:22

Boyata kan nog afvallen hoor

12 mei 2016 om 13:30

Nou Denayer is toch echt een heel goede verdediger hoor. Boyata is inderdaad niks maar dan spreken we al over de 8e centrumverdediger he...

12 mei 2016 om 13:59

Boyata zal waarschijnlijk afvallen. Voor "outsiders" lijken bepaalde namen in de verdediging misschien wat tegen te vallen, maar met name Engels en Denayer zijn wel twee absolute toptalenten. Dat zijn jongens die op termijn in de Europese top (kunnen) terechtkomen. Of Meunier en Lukaku die echte top gaan halen is wat twijfelachtiger, maar zij brengen wel offensief een meerwaarde. Dat kan handig zijn in sommige situaties.

12 mei 2016 om 14:02

Ik weet heus dat Denayer en Engels veel talent hebben. (Ik heb Engels ook niet eens genoemd als een "tegenvaller". Ik vind Boyata een drama, Denayer talentvol maar nog zeker niet goed genoeg en Meunier heeft wel iets, maar is net als bijvoorbeeld een Veltman, goed voor de lokale competitie, maar niet overdrijven.

12 mei 2016 om 14:11

Het was ook geen opmerking naar jou toe bedoeld, maar eerder naar de gemiddelde Zweedse of Italiaanse voetbalfan. Als die deze selectie zien, zullen ze waarschijnlijk denken: die verdediging is te pakken. En daar kan ik ze niet helemaal ongelijk in geven. Maar zoals we beide dus weten, zijn Engels en Denayer wel grote talenten, zonder dat ze daardoor de vergelijking met Kompany al doorstaan natuurlijk. Maar het is nu aan hen om de volgende stap te zetten deze zomer.

Eindelijk die Chadli en Mirallas erbuiten, had zeker verwacht dat hij zijn lievelingen ook weer zou selecteren.

Hopelijk gaat hij niet te traditioneel spelen met zijn 433, aangezien België niet de counter ploeg is en noch de ploeg gaat zijn die zich moet laten terug vallen, hoop ik dat hij met een 352 speelt.

Courtois
Alderwereld - Lombaerts - Vertonghen
Dembele-Naingolan
Carasco - Debruyne - Hazard
Lukaku - Origi/batsman

Waarbij dat Dembele mee afzakt naar back en centraal en bij een balwisseling van kant Naingolan hetzelfde uitvoerd.
Debruyne als volledig vrije 10.
En Carasco en Hazard die de vleugels bespelen, maar ook mee verdedigen zoals ze dat gewoon zijn bij Chelsea en Atletico.
Lukaku als Target man en Origi/batsman als zwervend persoon erlangs.

Zo heb je voldoende creativiteit op het middenveld, snelle flank, scorend vermogen en een snelle balrecuperatie ineen.

Natuurlijk als je tegen landen als Duitsland - Spanje - Frankrijk gaat spelen, moet je je tactiek weer aanpassen.

12 mei 2016 om 13:17

Prima opstelling. Lekker creatief en slim om de miltifunctionaliteit van dembele te benutten. Ook worden zo de zwakke plekken (backs) weggewerkt.

12 mei 2016 om 13:28

Ja inderdaad, die Back posities zijn de zwakste en om nu op een EK meteen een Engels of Meunier een belangrijke rol te laten vervullen lijkt me niet het verstandigst.

Ben benieuwd of Wilmots tactisch durft te veranderen, zou alleszins een verademing zijn om met een dergelijke ploeg aan te vallen en ballen te recupereren ipv een linie met 4 eigelijk Cv's op een rij.

12 mei 2016 om 13:17

3-5-2 lijkt me een prima formatie nu je het zo beredeneert!

12 mei 2016 om 13:27

Veel te aanvallend. Minstens 1 flank moet verdedigend veel dominanter zijn. Krijgen Hazard en Carrasco nooit belopen het hele tornooi, laat staan aanvallend beslissend zijn.

12 mei 2016 om 13:31

Neen niet veel te aanvallend.
Je moet het systeem niet puur in zijn aanvallende punt zijn.

Je hebt een linie van 3 Cv's waarbij Vertonghen of Alderwereld uitvallen naar de hoek bij een counter en de Cvm's Dembele of Naingolan inzakken of eventueel uitvallen naar de hoek. Een soort van "kantel-backs"

Daarnaast speelt Carasco zo bij het huidige atletico ook en blijft hij die lijn ook aflopen gedurende 70-90 minuten.
Hazard heeft het onder Mourinho ook moeten doen.

Speel je tegen een evenwaardige of betere tegenstander, zou ik nooit op dit systeem terugvallen, maar 4231.

12 mei 2016 om 13:35

Je hebt ook nog een 2 goeie balrecupererende spelers met Naingolan en Dembele.
En heb je een aanval tegen sta je met 4-5 spelers achter de bal.

Tevens, kan je door de creativiteit en inzicht van die 2 Cvm's ook weer snel de bal naar spelen iets wat een Witsel niet snel genoeg doet.

13 mei 2016 om 01:09

Knolselder 4 bondscoach!

Zie ik dat goed? Geen enkele speler van Anderlecht?

12 mei 2016 om 13:18

Kan je het hem kwalijk nemen? Ze presteren stuk voor stuk ondermaats en Defour is geblesseerd geraakt dit weekend, de enige die er misschien bij zou kunnen zijn.

Die verhoudingen kloppen toch voor geen meter, of gaat hij 4-4-2 spelen?

Belachelijk sterke selectie, hopen dat onze zuiderburen hoge ogen gaan gooien op het EK!

Wat een heerlijke selectie, echt jaloers. Waren een aantal van deze toppers maar 100 km verder in het noorden geboren!

Had eerder een Chadli of een Mirallas meegenomen ten faveure van een Engels of Boyata, want ze hebben nu behoorlijk veel verdedigers, België

Hebben wel een probleem in de verdediging als Alderwereld of Vertonghen geblesseerd raakt. Weinig middenvelders ook. Wel een hoop mooie mogelijkheden in de aanval

Potverdomme, ik krijg gewoon tranen in mijn ogen als ik deze selectie zie... En dat dan vooral omdat dit een absoluut geweldig elftal is en ik een Hollander ben.

Wij moeten het serieus de komende jaren doen met spelers als Narsingh, Clasie, Rekik, Janmaat.... middelmaat en minder.

Ik ben een overloper; ik support België dit toernooi. En zodra wij weer meedoen in 2026 ga ik mijn keuze herzien.

12 mei 2016 om 13:43

Ik ken het gevoel Foortje, heb jarenlang met veel gezonde jaloezie gekeken naar de Nederlandse selecties voor grote tornooien.
En uiteraard ook altijd gesupporterd voor het Nederlandse elftal.
Vreemd hoe het ineens kan keren.

12 mei 2016 om 15:07

Maar het is toch frappant hoe dat werkt? Jullie zijn echt van een lichting met spelers als Sonck, Soetaers, de Mul naar dit 5 sterren team gegaan. Een team waarbij de reservebank nog beter is dan Oranje nu. Maar het vreemde vind ik vooral het aantal extreem goede spelers waarvan 80% bij de top van de wereld speelt.

Dat hebben wij toen gehad met de lichting Kluivert, Cocu, Davids, Seedorf, Nistelrooy, Bergkamp, Stam. Was er amper 1 die niet van wereldformaat was. En nu? Sneijder is de enige die misschien aardig mee kan op dat niveau maar op leeftijd. Wordt een generatie wachten. Ik hoop dat mijn zoon weer kan juichen in de zomers

12 mei 2016 om 14:00

Europees kampioen zal Belgie niet worden. En de spelers van NL zijn niet minder.

12 mei 2016 om 14:43

nee inderdaad Letschert is niets minder dan Aldeirwereld en Kevin de Bruyne mag de veters van Promes nog niet strikken!

12 mei 2016 om 14:54

Als Oranje de finale kan halen van het WK met dat elftal, kan België met 2 vingers in de neus Europees kampioen worden.

Weet iemand waarom tielemans er niet bij zit is hij toch niet zo goed als wordt beweerd of heeft hij een blessure?

12 mei 2016 om 13:41

Speelt net als Praet ver onder de verwachtingen, spelpeil van Anderlecht is momenteel ook om van te huilen.

12 mei 2016 om 14:10

Oke thanks! Wel jammer voor zowel hem als Anderlecht dat ze het niet zo goed doen..

12 mei 2016 om 13:54

Toekomstmateriaal. Top voor zijn leeftijd net zoals Musonda. Hij speelt inderdaad een minder seizoen, maar zelfs in topvorm werd hij nog niet opgeroepen. Als je in België speelt krijg je enkel de kans als er geen andere betere buitenlandse keuze is, en terecht.

Met deze selectie bewijst Wilmots nog maar eens hoe onbekwaam hij is als coach/Bondscoach. Munier, Engels en Jordan Lukaku. Een schande dat 1 van deze 3 geselecteerd is!!!!!

12 mei 2016 om 14:02

Geef dan eens drie betere alternatieven voor die posities? Ik ben echt benieuwd.

13 mei 2016 om 06:31

Gillet achteraan en dan kan je makkelijker Alderweireld naar het centrum doorschuiven. Dan heb je ook genoeg spelers voor achteraan. Defour of Tielemans mee als middenvelder en ik zou Musonda altijd meenemen. Hij speelt heel goed bij Betis en kan als back-up dienen voor Hazard, Carrasco en/of De Bruyne. Een andere indeling van de selectie, maar vind echt dat deze spelers het, op basis van prestatie, het verdienen om mee te gaan!!

13 mei 2016 om 08:05

@wilgenduin: ok, maar dan zou jij dus maar met 5 verdedigers richting EK gaan? Of zou je Boyata meenemen als 6e? Ik vind het wel vreemd dat sommigen Boyata en Denayer wel logisch vinden en dan Meunier, Engels en J. Lukaku niet. Boyata speelt in een competitie die nog behoorlijk wat zwakker is dan de Belgische, en doet het daar zelfs maar middelmatig. Kijk maar eens naar de reacties van enkele Celtic-supporters op Twitter op Boyata's selectie, die begrijpen er niks van. Denayer doet het goed bij Galatasaray, maar ook het Turkse voetbal is niet beter dan het Belgische (dat werd vorig jaar bewezen). Over Meunier en Lukaku kan je enigszins twijfels hebben, dat begrijp ik. Maar Engels is op dit moment gewoon de op twee na beste Belgische verdediger, na Alderweireld en Vertonghen.

12 mei 2016 om 14:08

Wie anders?

Waarom zit Tielemans er niet bij dat is toch één van de grootste verdedigende talenten ter wereld.

12 mei 2016 om 14:02

Da's een middenvelder

Verwachte selectie en is nog niet eens zo slecht ook. Ik ben vóór Gillet omdat hij als mature Waal voor de sfeer zorgt, Spanje won ook drie toernooien met de twee clowns Valdés en Reina als reservekeepers. De rechtsbackpositie is bijzonder awkward omdat we echt geen enkele rechtsback hebben die kan verdedigen. Maar er moet wel eentje mee. Dus is het Meunier geworden.

Boyata kan niets, had liever Ciman gezien. Ciman werd vaak afgekraakt maar als hij meegaat als 23e man is het gewoon prima. Ik zie ook weinig middenvelders, mijn vondst die ik al lang in m'n hoofd heb is om Dendoncker mee te nemen, die heeft de klasse en kan zowel als middenvelder als (eventueel, de kans is heel klein) als centrumverdediger spelen.

12 mei 2016 om 14:15

Als Dendoncker die blessure niet had opgelopen (heeft toch heel wat maanden gemist uiteindelijk), was hij zeker een kanshebber geweest volgens mij. Ik ben het eigenlijk niet met je eens wat die rechtsback betreft, we hebben net geen enkele rechtsback die kan aanvallen. Alderweireld speelt het al lang bij de Rode Duivels, Denayer heeft er dit seizoen af en toe gestaan bij Galatasaray. Toch zijn beide van nature centrale verdedigers. Daarom vind ik de keuze voor Meunier net te verdedigen, zijn offensieve impulsen kunnen voor een meerwaarde zorgen, als invaller voornamelijk. Op het Europese toneel is het geen toprechtsback, maar hij is wel veruit de beste aanvallende Belgische rechtsback

12 mei 2016 om 14:50

Spijtig dat Vanden borre zijn 125ste kans nie meer heeft gekregen hahaha.

Haha, wat een grap Chadli niet mee. Speelt een prima seizoen bij de nr.2 van de Premier League met aardig wat goals en assists maar waarom zou je he, Wilmots...

weinig verrassends aan voor mij, er moest nu eenmaal een verdediger bij na het afhaken van kompany en op de backs is het sowieso niet veel soeps, waardoor types als meunier, j lukaku en boyata erbij zitten.
chadli er niet bij is ook wel te begrijpen, zou simpelweg niet spelen en ook als invaller zijn er genoeg andere opties.
niets mis mee, wat mij betreft.

Mooie selectie hoor! Wat denken de Belgie-fans hier wat ze tegen Italie gaan doen?

Die Boyata dat is zeker een grapje? Kan echt niks.

Vreemd dat Mirallas er niet bij zit. Is een geweldige invaller. Er gebeurd dan altijd wat

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren