Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wereldwijde feestdag kost Barcelona bijna half miljoen volgers op social media

Laatste update:

Negen van de tien clubs uit LaLiga die op Instagram een steunbetuiging hebben geuit richting de LHBTIQ+-gemeenschap hebben volgers verloren op Instagram. Dat schrijft de Mundo Deportivo. In het geval van Barcelona is de terugval in volgers het grootst te merken. De Catalanen hebben inmiddels minimaal 440.000 volgers verloren.

Barcelona plaatste op 28 juni, op Gay Pride Day, een foto op Instagram waarop meerdere LHBTIQ+-vlaggen te zien zijn. In de reacties onder dat bericht wordt er vol afkeur gereageerd op de post van Barcelona. De comment 'dislike button', is met bijna 50.000 likes veruit de meeste gelikete reactie. Andere mensen, die ook duizenden likes hebben vergaard met hun reacties, plaatsten reacties van soortgelijke aard. De andere clubs die volgers verloren, in volgorde van aantallen, zijn Valencia, Athletic Club, Real Sociedad, Osasuna, Getafe, Celta de Vigo, Mallorca en Alavés. Opvallend genoeg is het volgersaantal van Las Palmas, dat ook zijn steun betuigde, omhoog gegaan. Onder meer Real Madrid en Atlético Madrid hebben geen steunbetuiging geplaatst.

David Saura, die bij Barcelona verantwoordelijk was voor de digitale content, laat op Twitter weten dat de club binnen 48 uur sinds het plaatsen van de post inmiddels 440.000 volgers verloren heeft. Dat zegt hij in een reactie op een ander bericht, waarin staat dat de club 'slechts' 300.000 volgers verloren had. Barcelona heeft 122 miljoen volgers op Instagram en normaal komen daar 30.000 per dag bij. Binnen de eerste 24 uur sinds het plaatsen van de foto verloor de club er 306.000. De volgende dag kwamen daar nog 134.000 bij.

Ook op Twitter steunt Barcelona de LHBTIQ+-gemeenschap. De club heeft zijn profielfoto veranderd naar een foto waarop het logo omringd wordt door de LHBTIQ+-kleuren. In de reacties daaronder is er een massale steunbetuiging voor aartsrivaal Real Madrid, dat zelf dus niets postte in het kader van Gay Pride Day. Tevens wordt een filmpje van Jamie Vardy veelvuldig gedeeld. De Engelsman van Leicester City vierde zijn treffer in december 2020 tegen Sheffield United uitbundig en brak met een sliding de cornervlag met daarop de LHBTIQ+-vlag. De spits gaf na afloop van de wedstrijd overigens aan niets met de sliding bedoeld te hebben en sprak zijn steun uit aan de LHBTIQ+-gemeenschap.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom nou weer alleen een artikel over Barca? Die "use me as a dislike button" comment is er letterlijk bij elke club die zo'n foto plaatst...Verder: ja dit zijn echt dagen om te laten zien dat je deugt als club, meeste mensen hebben hier weinig mee, er zijn voor zoveel mensen/groepen ook helemaal geen speciale dagen.

1 juli 2023 om 17:28

ik zat laatst ook te denken hoe kan het dat we 4 mei de doden herdenken en 5 mei onze bevrijding vieren en een hele kleine groep uit de samenleving krijgt een hele pride maand?
Waar is de logica daarin? wat hebben die mensen nou meer voor de samenleving betekent dan de mensen die we herdenken op 4 mei?

1 juli 2023 om 17:39

Er zit totaal geen logica in, de wereld lijkt inmiddels alleen om deze groep te draaien. Leef gewoon je leven, doe wat je wil en laat iedereen lekker met rust. Iedereen mag doen wat ze willen maar hoef geen transvrouw voorbij zien komen die een tampon merk promoten. Leef en laat leven maar in privé aub. Doet me denken aan BLM ook zo’n onzin en ik ben zelf donker van kleur.

1 juli 2023 om 17:40

Ik denk dat het een economische afweging is. Proggresievelingen hebben vrij veel machtsposities in handen, en kunnen dit doordrukken.

1 juli 2023 om 18:14

Ze hebben geen maand gehad van de regering of zo. Ze hebben er zelf voor gekozen om gedurende een periode extra aandacht te vragen voor hun issues. Maar het is geen nationale feest of herdekkingsdag (maand). Net zoals oliebollen seizoen het niet zo is, dat de oliebollen liefhebbers een hele periode toegewezen hebben gekregen

1 juli 2023 om 18:26

Oliebolliefhebbers hebben meerdere periodes in het jaar waar ze hun geluk op kunnen. Rondom Oud en Nieuw staan er oliebollenkramen, maar ook in de lente en zomer bij kermissen en braderieën.

1 juli 2023 om 18:29

Kom maar door sportweek86, welke machtsposities zijn in handen van de progressievelingen? Het zijn er volgens jou vrij veel, dus noem er eens een paar die uit economische overweging erdoor kunnen drukken dat de Lhbti+ gemeenschap een hele maand trots op zichzelf mogen zijn.

1 juli 2023 om 18:45

Ow ik wist niet dat pride maand door onze regering georganiseerd werd

1 juli 2023 om 18:58

Verschil is dat 4 en 5 mei nationale feestdagen zijn, en pride month is officieel gewoon een maand. Er krijgt ook niemand dan vrij oid.

1 juli 2023 om 19:01

Pride maand bestaat officieel niet eens in Nederland. Zou wel fijn zijn als ze het op de verplichte vrije dagen kalender zouden zetten

1 juli 2023 om 19:16

Ze zijn bijv, enorm domininant in de media, culturele sector, lokale/landelijke politiek en universiteiten. Die hebben dus ontzettend veel macht om hun gedachtengoed er doorheen te drukken. Als je daar niet aan meedoet of er zelfs tegenin gaat, wordt je publicitair met de grond gelijk gemaakt. Dat is in dit geval de belangrijkste reden. Op andere vlakken zijn er nog oneindig veel andere voorbeelden te geven. Doe je niet wat ze opdragen, dan vervalt helaas de subsidie.

1 juli 2023 om 19:35

Dat ze in de culture sector oververtegenwoordigd zijn is ook wel logisch opzich. Een creatieve geest en conservatisme staan immers haaks op elkaar.

1 juli 2023 om 19:38

Hoe kom je erbij dat de culturele sector macht heeft als daar al jaren op wordt bezuinigd door een VVD-kabinet. Nogal een verschil tussen wie macht heeft, en wie jij vindt dat macht heeft omdat er toevallig veel mensen met dezelfde idealen rondlopen.

1 juli 2023 om 21:33

Dus de culturele sector heeft geen invloed? Dan kunnen we de subsidie kraan net zo goed helemaal dichtdraaien. De publieke omroep heeft ook geen invloed? Oke, dan draaien we daar de kraan daar ook dicht.

2 juli 2023 om 09:38

Het ergste is dat veel mensen erin trappen. De organisatie van BLM bestaat voornamelijk uit familieleden van de oprichtster en die hebben allemaal een heel dik salaris, kijk naar Akwasi die bakken verdient met zijn " strijd voor gelijkheid". De echte organisaties die niet zo zichtbaar zijn in de buurten en wijken die doen vaak beter werk.
Maar goed ander onderwerp voor een ander site.

1 juli 2023 om 18:13

AjaxNL!

Mooie is dat veel clubs en andere grote bedrijven met meerdere accounts voor andere regio's, zelf kiezen welke wel een regenboog achtergrond krijgen en welke niet. Als je écht achter het statement staat, voer je het op elk van je pagina's door. Niet de een wel en de ander niet, dat is een beetje zwak.

Boeiend. Beter kwijt dan rijk dat soort "volgers".

Mooi, weg met die walgelijke ratten. Die passen niet bij onze club. Twitter en heel social media zal in principe m'n reet roesten, maar als dit soort acties een soort "mensen" weg houdt van onze club en waar het voor staat, dan kan ik het alleen maar toejuichen.

Ik ben zelf homofiel in hart en nieren en heb zelf niks met zulke statements.Maar mensen die hun club ontvolgen vanwege zo'n statement zijn geen echte fans. Die kun je als club goed missen.

1 juli 2023 om 17:43

Volgens mij hebben we in de aanloop naar het wereldkampioenschap een soortgelijke discussie gehad en begrijp helemaal dat je niets hebt met zulke statements. Toevallig kwam ik onlangs iets tegen op Youtube van mijn favoriete comedian Bill Burr die het hele sentiment rondom dit soort statements prachtig samenvat: 'oh my god, my heart breaks... on my L-shaped couch'. Als je tijd hebt, zeker even Bill Burr L-shaped couch opzoeken.

1 juli 2023 om 18:25

Bedankt voor de tip.
Ik zal het één dezer dagen eens opzoeken.

Zo zie je wat voor sentiment er leeft onder de mensen. Ik snap ook niet waarom er een dag voor uitgetrokken wordt. Zo kun je overal wel een dag voor uit trekken. Een dag voor de Islaam, een dag voor de Christenen, een dag voor de kerk van het vliegende spaghettimonster etc. Zo kunnen we door blijven gaan. Daarnaast is Barcelona sowieso al wankel in haar volgers vanwege de gebeurtenissen van afgelopen jaren.

1 juli 2023 om 17:30

"een dag voor de Islaam"

Zoals bijvoorbeeld het Offerfeest en het Suikerfeest?

"een dag voor de Christenen"

Zoals bijvoorbeeld Kerstmis, Pinksteren, Pasen, Hemelvaart?

1 juli 2023 om 17:42

Valse vergelijking, dat zijn feestdagen die voortkomen uit de tradities in die religies.
Er is geen feestdag om te vieren dat je moslim of christen bent.

1 juli 2023 om 17:55

Er zijn verder dan ook behoorlijk weinig dagen voor de gemeenschap waar het over gaat. En het idee is ook niet enkel een feestje vieren dat ze er zijn, maar erkennen dat ze meetellen. Dat ze gelijkwaardig zijn. Iets dat veelal niet gebeurt.

Ironisch genoeg veelvuldig door de bevolkingsgroepen die jij aanhaalt.

1 juli 2023 om 17:57

"er is geen feestdag om te vieren dat je moslim of christen bent."

Dat zijn letterlijk allemaal feestdagen waarop je kunt vieren dat je moslim of christen bent.

1 juli 2023 om 17:58

Maar wanneer is het starten van nieuwe tradities verjaard? Kerst is een traditie voor Christenen (van oorsprong helemaal niet, ze hebben de datum gewoon gepikt) en pride maand is nu een traditie voor die groep. Boeiend. We hebben een hele berg Christelijke feestdagen op de kalender (waarvoor dank, altijd fijn een dag vrij), laat deze mensen ook lekker iets vieren.

1 juli 2023 om 18:01

@cabin
Absoluut niet; je viert een gebeurtenis die een bepaalde waarde heeft binnen je geloof.
Kerst gaat om het vieren van de geboorte van Jezus, niet om het feit dat jij christen bent.
Er is geen christen-pride dag.
Verdiep je eens in de verschillende religies, hun gebruiken en feestdagen.

1 juli 2023 om 18:16

"kerst gaat om het vieren van de geboorte van Jezus, niet om het feit dat jij christen bent."

En waarom vier je de geboorte van Jezus? Omdat je christen bent. Het vieren van de geboorte van Jezus is ook vieren dat je christen bent.

"verdiep je eens in de verschillende religies, hun gebruiken en feestdagen."

Heb ik uitgebreid gedaan. Zelf katholiek opgevoed, later veel goede gesprekken gehad over geloof en religie met vrienden en collega's die moslim, protestants, Jehovah's getuige, Hare Krishna-volgeling of New Age waren.

1 juli 2023 om 18:27

Je hebt grappig genoeg niet door dat je een totaal verkeerde conclusie trekt.
Ik zal een vergelijking voor je maken: kerstmis is voor christenen wat 1 april 2001 (legalisering homohuwelijk) voor Nederlandse homoseksuelen is.
Het is een belangrijke dag binnen je ‘levensovertuiging’, maar dat maakt het geen dag waarop je viert dat je die levensovertuiging hebt.

1 juli 2023 om 18:34

Ik vind de vergelijking tussen een levensovertuiging en je geaardheid sowieso vrij problematisch, maar dat zal aan mij liggen.

1 juli 2023 om 18:41

Vandaar ook tussen aanhalingstekens.
Ik vind trots zijn op iets waar je zelf geen invloed hebt dan weer vrij problematisch en vooral erg triest.

1 juli 2023 om 19:02

Hoezo? Ik ben altijd wel trots om Nederlander te zijn. Of trots als mijn vader de marathon uit weet te lopen. Dingen waar ik zelf geen invloed op heb, maar zeker wel trots op ben.

1 juli 2023 om 19:29

Trots zijn op het feit dat je toevallig Nederlander bent vind ik inderdaad erg raar. Zelf trots zijn dat je vader de marathon loopt is al helemaal belachelijk. Trots zijn op je vader is dan weer niet meer dan normaal.

1 juli 2023 om 20:07

Je hebt wel invloed op je geloof, niet op je geaardheid. En het is niet trots zijn op het feit dat je homofiel bent, maar blij met het gegeven dat jij er ook mag zijn. En dat uit wil spreken.

Echt, dat je dat niet begrijpt en die vergelijking wil blijven trekken met religie...

1 juli 2023 om 20:27

"je hebt grappig genoeg niet door dat je een totaal verkeerde conclusie trekt."

Ik vind dat ik geen verkeerde conclusie trek, maar jij mag van mening zijn dat dat wel zo is. Prima hoor.

2 juli 2023 om 12:46

Er is een hele maand voor die gemeenschap, waar heb je het over? Iedereen moet het met een dag doen maar zij krijgen een maand. Mensen zijn niet anti homo of wat dan ook maar anti de agenda die gepusht wordt. En hun gecancel wanneer je ze niet op een voetstuk plaatst maar kritisch bent. Een ander lid (Real8Madrid) hier op VZ zet het hieronder ergens mooi op een rijtje.

Je zal maar iemand om deze reden ontvolgen, hoe fragiel moet je mannelijkheid dan zijn haha.

Tja, net zoals met het moderne feminisme of BLM is dit ook gewoon een organisatie geboren uit goede bedoelingen die zo ver doorgeslagen is dat mensen het ermee gehad hebben. Ik denk, dit is puur mijn buikgevoel hoor dus ik kan het mis hebben, dat als ze gewoon de originele pride vlag hadden gepost dat de lashback al een stuk minder was geweest. De mensen die ze daar mee kwijt waren gespeeld ben je overigens ook liever kwijt dan rijk. Niet mis mee om homoseksueel te zijn en te vechten voor het recht om gelijk behandeld te worden, te mogen trouwen etc. Dit gedrocht wat die hedendaagse alfabet beweging tegenwoordig is is daar echter ver voorbij.
Nu is het niet 'accepteer mij zoals ik ben' maar 'vier mij vanwege mijn seksuele voorkeur want dat is mijn hele identiteit en als je niet mee viert ben je een homohater of bigot of wat dan ook."

"als je klaagt dat kinderen in de lagere school onderworpen worden aan boeken en verhalen over seksuele handelingen tussen een homoseksueel koppel of dat ze op school travestieten op bezoek krijgen die een zeer seksueel getinte dansroutine opvoeren hetzelfde"

"als je vindt dat mensen die geboren zijn als man en een transitie hebben gemaakt naar vrouw niet met in de vrouwencategorieen van sport mogen deelnemen (los van of je ze respecteert als vrouw zijnde) eveneens, als je zegt dat sommige vrouwen zich misschien niet comfortabel voelen in een vrouwen wc en dergelijke wanneer zulke mensen daar ook binnenkomen al helemaal"

"als je vind dat jongeren en kinderen de transitie niet mogen maken voor ze volwassen zijn dan vermoord je mensen"

enzovoort. Het sneue is dat 90% van de mensen die deze organisatie pretendeert te vertegenwoordigen zelf een hekel aan hen heeft ondertussen. Tenminste dat is in mijn ervaring toch. Ik ken een boel homoseksuelen, voornamelijk mannen en ook 1 lesbisch koppel en die walgen allemaal van de lgbtq+ agenda en hoe ze handelen. In het westen ga je nog maar weinig mensen vinden die een hekel hebben aan homo's en gelukkig maar, maar wel een boel mensen die deze organisatie helemaal zat zijn van de onzin die ze verkopen, hun cancelbrigade en het door je strot rammen van hun agenda. 'deelnemen of anders zwaait er wat'.

1 juli 2023 om 18:32

Amen.

1 juli 2023 om 18:49

maar dit krijg je dus als je in een slachtoffer rol kruipt tegenwoordig je word er gewoon voor beloond in principe. Als je echt tevreden bent met wie je bent dan hoef je een ander er niet van te overtuigen, dit zijn vooral een hele hoop tere zieltjes die zielig gevonden willen worden en daarvoor maar alles mogen doen wat ze willen dus het gaat om macht zonder weerwoord.

Het is inderdaad irritant dat het zo gepusht word ook op TV. En als je dan naar die opmars kijkt in sommige steden dan heeft het niks met accepteren dat iemand homo is of niet maar dan zie je vooral dat die mensen een fetisj hebben en dat graag uiten.

1 juli 2023 om 19:21

Ik ben het helemaal met je eens, ben ook klaar met dit extremisme. Tegenwoordig heb je tientallen genders, allemaal verzonnen, mannen die met vrouwen sporten mee mogen doen, op de basisschool drag queens introduceren, in de VS en Canada zelfs wetten dat als je iemand verkeerd aanspreekt, dus hij tegen iemand die zich vrouwt voelt zegt je een boete of celstraf kunt krijgen. Van mij mag iedereen zich voelen hoe die wilt, of je jezelf nu als een walrus ziet of een mix van twintig genders, maar je kunt niet EISEN dat iedereen je ook zo ziet en accepteert. Een man die een jurk aantrekt en eist dat ik haar mevrouw noem en zij/hij alle privileges wilt hebben waar een vrouw recht op heeft doe ik niet. Het gaat helaas niet meer om de echte mensen die een transitie willen of hebben gedaan van man tot vrouw of vice versa.

1 juli 2023 om 20:07

Real8madrid, je hebt weer helemaal gelijk. Die tweede alinea is werkelijk afschuwelijk. Ik ben echt bang voor de toekomst als kinderen dit soort dingen moeten meemaken.

1 juli 2023 om 20:22

Dan krijg je in een staat in de VS een nieuwe wet die leraren en scholen verbiedt kinderen tussen 5 en 10 over seks en dergelijke te leren en die verantwoordelijkheid en controle terug bij de ouders legt, zoals het hoort imo, en dan springen al die extreem doorgeslagen linkse media outlets en bewegingen als de LGBT erbovenop en noemen ze het de 'don't say gay law' en gedraagt iedereen zich binnen die kringen alsof het een anti-homo wet is. Waarom springt deze organisatie op hun paard omdat kinderen van die leeftijd niet langer door scholen expliciet seksuele dingen aangeleerd mogen worden? Wat voor verknipte smeerpijp moet je dan wel niet zijn?

Tijdens het wereldkampioenschap mocht er geen aandacht worden gevraagd voor de LHBTQ-gemeenschap, met als argument dat 'mensen zich aan dienen te passen naar de normen, waarden en cultuur van het land dat ze zouden gaan bezoeken'. Op zich geen vreemd argument, we hoeven de normen en waarden van een westerse cultuur namelijk niet op te leggen in andere landen als we daar op bezoek komen. Als we aandacht willen vragen voor de LHBTQ-gemeenschap (waar ik overigens persoonlijk volledig achter sta), dan kunnen we dat ook op onze nationale platforms doen. Dat lijkt me een teken van respect richting de bevolking van het land dat je bezoekt, op een soortgelijke manier dat je geen rundvlees eet in India, geen alcohol drinkt in Qatar of dat je niet loopt te bellen in de trein in Japan. Kortom, ik kan me vinden in het argument 'mensen dienen zich aan te passen naar de normen, waarden en cultuur van het land waar ze te gast zijn'. Blijkbaar geldt dat argument slechts in één richting, want het aantal denigrerende reacties op het bericht van Barcelona was echt beschamend. Het spijt me zeer, maar als je vraagt om respect dan is het minste wat je kan doen is hetzelfde respect tonen voor andere levenswijzen. Gelukkig zijn er meer dan genoeg mensen die wél openstaan voor een gezonde discussie of voor andere invalshoeken, maar de mensen die dit soort reacties hebben achtergelaten (en vervolgens wel verwachten dat ze op een respectvolle manier worden benaderd wat betreft hun levenswijze)... Daar is geen plaats voor in mijn leven. Respect is wederzijds, niet slechts in één richitng.

1 juli 2023 om 18:10

Ik denk dat we het niet vervolgen van mensen vanwege hun geaardheid wel door moeten drukken en er geen respect voor moeten hebben. Leuk dat we allemaal imaginaire lijntjes op een wereldbol hebben getrokken hoor, maar als je iemand wil opsluiten, omdat ie graag seks heeft met iemand van hetzelfde geslacht heb je hulp nodig. Of je nou op het Noordelijk of Zuidelijk halfrond woont. Maar goed, ik ben dan ook vrij respectloos.

1 juli 2023 om 18:49

Het vervolgen van mensen vanwege hun geaardheid is natuurlijk van een compleet andere aard dan het afkeuren van steunbetuigingen op sociale media. Denk dat je mijn reactie moet lezen in de context van het laatstgenoemde, aangezien dat een laagdrempelige discussie over respect richting een bepaalde cultuur. Het vervolgen van mensen vanwege hun geaardheid gaat natuurlijk veel dieper en daar is geen 'gulden middenweg' te vinden, zeker in een discussie op een voetbalforum. Ben het met je eens (daar hoef je niet respectloos voor te zijn), maar heb mijn reactie bewust alleen geschreven over het plaatsen van steunbetuigingen op sociale media.

1 juli 2023 om 18:57

Helemaal mee eens. Dat is echter nog wat anders dan mensen uitsluiten omdat ze niet willen deelnemen aan steunacties ed.

1 juli 2023 om 19:00

Nee ik vind mensen dwingen mee te doen aan een steunactie ook te zot voor woorden. Wat heb je nou aan een gedwongen steunactie.

1 juli 2023 om 21:38

@Migi
Je bereikt er in mijn optiek alleen maar mee dat mensen zich er juist tegen af gaan zetten. En zie hier wat er gebeurd met de alfabet personen. Ik vind, iedereen moet lekker doen en laten wat hij wil, maar vraag mij niet om erachter te staan. Laat mij ook doen en laten wat ik wil en verplicht mij niet om een letter uit het alfabet te moeten steunen. Ik kan het op een gegeven moment ook niet meer serieus nemen. Omdat iemand bedenkt, ik voel me anders, dus ik wil, nee eis, dat iedereen me zo noemt. Ja, zo werkt het natuurlijk niet. Ik voel mezelf ook als een door God geschapen wonder, maar verplicht mensen niet om mij een door God geschapen wonder te noemen. En dat is wat er nu wel gebeurd met de alfabet personen. En de gaypride oid, prima joh, lekker doen, niks mis mee en niks op tegen. Maar het opdringerige... bah, juist daar krijg je van dat mensen zich er tegen afzetten. Althans, zo zie ik het. En ik noem ze voor het gemak even de alfabet personen, om te voorkomen dat ik een letter vergeet in het hele LHBTQI+×- rijtje en dat mensen daar dan weer over vallen. Want op zulk glad ijs begeven we ons, krijg ik steeds meer het idee.

Dit kwam meer om het feit dat Barca niks had gedeeld ivm het Offerfeest, terwijl ze een heleboel moslimfans hebben en Real dit wel heeft gedaan.

1 juli 2023 om 18:00

Een snelle zoektocht toont aan dat de club ook niets zei bij Magha Puja. Weinig boeddhisten zo kleinzerig horen doen.

Overigens feliciteert de club volgens mij jaarlijks moslims met hun offerfeest. Stel dat het een jaar is overgeslagen, dan ben je een kleinzerige knurft als je daardoor je aangevallen voelt omdat een gemarginaliseerde groep een beetje erkenning krijgt.

1 juli 2023 om 18:04

Mijn favoriete club heeft mij niet gefeliciteerd met mijn verjaardag; unfollow!

2 juli 2023 om 00:23

Yaya Toure is that you?

Beter kwijt dan rijk. Aan zulke 'supporters' heb je namelijk niks.

Net goed voor die clubs. Hoe durven ze steun te betuigen. Het wordt langzaamaan een beetje overkill natuurlijk met alle steunbetuigingen, waardoor het effect vermindert. Desondanks blijft het helaas wel nodig. Blijkt ook wel weer uit dit soort uitermate droevige reacties. Je zou maar trillend van woede op 'unfollow' drukken omdat iets, waar je in jouw dagelijks leven precies 0 last van hebt, wordt gerespecteerd.

Beschaving is toch een soort cyclus. We worden de laatste jaren qua acceptatie van bepaalde groepen weer een beetje richting middeleeuwen getrokken. Zal uiteindelijk ook wel weer omdraaien.

Stel je voor dat je je club ontvolgt op Twitter, omdat ze hun steun uitspreken aan anders geaarden. Moet je toch vooral medelijden mee hebben.

1 juli 2023 om 18:10

De regressie komt helaas vanuit de linkse kerk, die na jaren van normalisatie en gelijkheid opeens weer eisten dat mensen met ‘abnormale’ huidskleuren, geslachten, geaardheden of levensovertuigingen als speciaal worden gezien.
Toen ik opgroeide boeide het helemaal niemand of je homosexueel bent. Nu ben je opeens speciaal en moet je daar zelfs trots op zijn.
Woke vernietigt alles waar de progressievelingen decennia voor hebben gestreden, puur uit eigen belang.

1 juli 2023 om 18:14

Ja, 'woke' slaat op sommige fronten absoluut door. Aan de andere kant, 'zij' vernietigen niks uiteindelijk. Dat doen toch echt mensen die in tranen uitbarsten als iemand niet zoals de meerderheid dezelfde seksuele voorkeur heeft.

1 juli 2023 om 18:19

Nee sorry, homofobie komt van mensen die homofoob zijn. Doen alsof het komt door pride maand is een supertoffe smoes hoor, maar dat slaat nergens op.En nee toen jij opgroeide boeide het natuurlijk niemand. Ik zie hierboven iemand over de WO2 beginnen. Wist je dat Alan Turing chemisch is gecastreerd omdat ie homo was? Een van de belangrijkste mensen bij het verslaan van de Duitsers. Kwam toen zeker ook door woke en all die lettertjes en vlaggetjes. De notie dat het "vroeger" niemand boeide dat je homoseksueel was is dusdanig stompzinnig dat ik niet weet of ik er om moet lachen of huilen, sorry.

1 juli 2023 om 18:34

@migi
Misschien dat jij uit een omgeving komt waarin mensen continu bezig waren met hun eigen of andermans seksuele voorkeur. Bij mij en velen anderen was dat gelukkig niet zo.
Acceptatie van homoseksualiteit is al sinds de 60’er jaren genormaliseerd, ik zie dat je 39 bent dus vind het bijzonder dat jij dat zo niet ervaren hebt.
Overigens is acceptatie of tolerantie iets anders dan promotie. Nogmaals; homo’s werden tot enkele jaren geleden gewoon als normaal geaccepteerd. Woke heeft ze de laatste jaren weer tot ‘anders’ gemaakt.

1 juli 2023 om 18:39

In vrij veel landen was anale seks tot ver na de jaren 60 illegaal onder sodomiewetgeving die op papier gold voor iedereen, maar vrijwel uitsluitend werd gebruikt tegen homoseksuelen. In een aantal Westerse landen gold er voor seks tussen mensen van hetzelfde geslacht nog tot eind vorige eeuw een hogere minimum leeftijd.Ik en de mensen om mij heen hebben nooit iets tegen homoseksualiteit gehad, maar de wereld is groter dan je eigen omgeving. Er zijn nog meer dan genoeg mensen die homlseksualiteit absoluut niet accepteren. Zij het vanwege geloof of wanwege een kortzichtige opvoeding van de ouders.De misvatting dat pride month bedoeld is om te roepen dat je beter bent lf specialer dan iemand anders zie je heel vaak, maar wat er bedoeld wordt is dat ze ook speciaal zijn en ook trots mogen zijn op wie en wat ze zijn.

1 juli 2023 om 18:44

Laten we niet de hele wereld erbij gaan halen, dat maakt de discussie al helemaal niet te voeren. Er zijn vandaag de dag ook landen waar het verboden is om de was buiten te laten drogen.
Overigens, als je ‘ook speciaal’ bent heb je dus helemaal geen pride maand nodig.
Trots zijn op iets waarmee je geboren bent en waarop je geen invloed hebt vind ik sowieso diep triest.

1 juli 2023 om 18:50

Fiorenoord, Woke heeft niks gemaakt. Jij kan het niet hebben dat als je iets accepteert of tolereert je dat je daar ook mee geconfronteerd gaat worden en je het niet meer kunt negeren. Zeg dat gewoon, dan is tenminste duidelijk waar de onzekerheid ligt, ipv dat je de schuld van dat je homo's 'anders' vindt bij een internet-term legt.

1 juli 2023 om 18:54

Maar pride maand vraagt acceptatie voor anders geaarden wereldwijd. Lijkt me nogal vreemd om dan niet de hele wereld erbij te halen. Het artikel zelf gaat bijvoorbeeld over Spanje, dus als we dan echt gaan kommaneuken, mogen we eigenlijk alleen Spanje erbij halen?

Wat betreft het trots zijn; ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen, maar het gaat erom dat er wordt gezegd dat in een wereld waar je op relatief veel plekken als minderwaardig wordt gezien juist trots mag zijn op jezelf. Het is een soort tegenreactie de andere kant op. Vrij menselijk denk ik. Je ziet het zelfde bijvoorbeeld bij BLM. Mensen roepen dan, ja maar en white lives dan, maar die missen eveneens het punt. Het is niet Only BLM, het is BLM too.

En ja, sommige mensen draven door en ik vind het aantal letters ook wat veel worden (moet zeggen dat ik me er niet erg in verdiep), maar er heeft nog nooit een haar op mijn hoofd aan gedacht om te denken, nou, nu vind ik het zo stom, ik accepteer anders geaarden niet langer.

1 juli 2023 om 19:31

@gofcte
Je bent een mooi voorbeeld van een woke-moraalridder. Ik ben zelf namelijk hartstikke bi.
Je bent het probleem jongen, niet de oplossing.

1 juli 2023 om 19:35

@migi
Het gaat alleen niet om de intentie, maar om de daadwerkelijke gevolgen. Sowieso moet je je afvragen waarom je wil dat iedereen je maar accepteert. Het leven is veel te kort om continu bezig te zijn met wat anderen van je vinden.
Juist door weer te categoriseren, zelfs als je claimt dat je dit met goede bedoelingen doet, benadruk je de verschillen.
Ik ben niet tegen de mensen waarvan woke de beschermengel speelt. Ik ben tegen woke dat over de rug van anderen tegenstellingen en verschillen benadrukt, puur om hun eigen ego te strelen.

1 juli 2023 om 19:47

Omdat er nog vrij veel landen zijn waar je ter dood wordt veroordeeld voor het praktiseren van homoseksualiteit, daarom willen ze dat men het accepteert. Niet alleen voor henzelf (want in Nederland mag het wel gewoon), maar wellicht voor iemand hit Saudie Arabië of Uganda. Ik geef het op, fijne avond.

1 juli 2023 om 19:47

Dat jij bi bent en de dingen zegt die je zegt, maakt het eigenlijk extra sneu. "waarom wil je dat iedereen je accepteert?" Omdat je misschien bent wie je bent en je daar niemand kwaad mee doet? Om maar iets te noemen.

En je hoeft mij niet met jongen aan te spreken, daar zit je zelf namelijk verkeerd. En als ik werkelijk zo 'woke' was als waar jij voor vreest zou ik daar een probleem van maken. Misschien zegt het ook wel iets dat ik dat niet doe over waar ik sta.

1 juli 2023 om 20:00

@migi

Dan is het dus voor de bühne, want deze statements worden dus niet in die landen gemaakt. Puur en alleen het strelen van de eigen ego, zonder dat daar iets mee verandert.

@gofcte
Meisje dan, wat jij wil. Overduidelijk is het wel dat je blijkbaar jouw eigen mening en gevoelens zo belangrijk vindt, dat je graag wil dat ik de mijne aanpas.
Het kan me echt totaal aan mijn reet roesten wat de buitenwereld van mij vindt en of ze mij accepteren. Sowieso is mijn geaardheid geen onderdeel van mijn persoonlijkheid en vind ik het kansloos om dit te benadrukken. Ik heb niemand nodig om mij of de rest van de wereld duidelijk te maken wie ik ben en dat ik daarmee niemand kwaad doe. Dit is echt alleen maar projectie van je eigen onzekerheden dame.

Het leven is heel makkelijk: ga om met mensen die om je geven en die je accepteren, laat de mensen links liggen die dat niet doen.

1 juli 2023 om 20:09

Nee, jij hoeft jouw bezigheden en gevoelens niet aan te passen aan wat ik wil dat jij doet. Ik probeer je te laten beseffen dat jij niet symbool staat voor hoe iedereen oppakt dat er mensen zijn die iemand niet accepteren om wie ze zijn. Je kunt de mensen die tegen die denkwijze in opstand komen woke noemen, maar je kunt ook proberen te snappen dat trots zijn op wie je bent niet hetzelfde is als een levensstijl promoten. Mensen die anderen niet accepteren zijn het probleem, niet de mensen die vechten voor gelijkheid. En als je dat negeert beweeg je je misschien makkelijker door alles heen, maar dat maakt het probleem niet kleiner.

1 juli 2023 om 20:19

Bedrijven doen het om geld te verdienen, instituten om erbij te blijven horen óf (wanneer ze maatschappelijke geëngageerd zijn, zoals Barça is) omdat ze een boodschap uit willen dragen die bij hun normen en waarden horen.

Je kunt lullen tot je een fucking ons weegt en lekker in je eigen bubbel blijven, maar ondanks al je gelul is er nog steeds sprake van anti-homoseksueel geweld. Ook in Nederland. En niet hier en daar een gevalletje, maar honderden gevallen per jaar die gemeld worden. De niet gemelde gevallen, die er uiteraard ook zijn, tellen we niet mee. Tieners die zelfmoord (proberen te) plegen omdat ze niet geaccepteerd worden door hun omgeving of dat denken (daar hebben ze ook redenen voor).

Als je echt bi bent en zo ontzettend blijft janken op "woke" dan kom je, om maar een vergelijking te trekken, over als een van die joden of kleurlingen die aan de kant van de blanken in de VS of nazi's in Duitsland stonden, in de veronderstelling dat hen dan niets zal overkomen (ongeacht de reden).

Verdomme, er wordt niemand in elkaar geslagen omdat hij/zij hetero is. Als zelfs in een land als Nederland, waarvan jij zegt dat "vroeger er niemand iets om gaf", we te maken hebben met honderden of zelfs duizenden gevallen van antihomogeweld per jaar, hoe kun je er dan bij komen dat "iedereen het al lang geaccepteerd heeft"?

En dan terug naar het onderwerp. Barça is een club uit Catalonië, een volk dat systematisch uitgebuit en gemarginaliseerd wordt door de spaanse staat én waar, binnen die staat, een groeiend extreem-rechtse groepering bestaat dat zich beschermd voelt om homo's te straffen en waar mensen die onder de LHBTI-groep vallen systematisch aangevallen worden door politieke partijen én de kerk (die daar een flinke vinger in de politieke pap heeft).

Allemachtig, je probeert hier de open-minded persoon te spelen, maar je hebt je kop zo ver in je eigen reet gestopt, dat je niet ziet wat er gebeurt op de wereld. En dan janken over "woke". Intens treurig. In het bijzonder als je daadwerkelijk bi bent.

Terecht wat hebben hun aan een hele maand? Ze willen als gelijken worden gezien, maar door dit soort dingen staan ze er eigenlijk flink boven

1 juli 2023 om 18:42

Weet je wat, je hebt helemaal gelijk. All animals are equal, but Lgbt+ animals are more equal than others. Ze nemen een hele maand om trots te zijn op wie ze zijn, hoe durven ze. En dan moeten wij arme schaapjes die gewoon hetero zijn en nog nooit ook maar een probleem hebben ervaren vanwege onze heteroseksualiteit daar nog mee omgaan ook? We worden gemarginaliseerd, ik schaam me omdat ik hetero ben omdat ik zie dat andere mensen trots durven zijn op wie ze zijn, ook als wie ze zijn betekent dat ze de helft van de bevolking zonder die te kennen al tegen zich hebben omdat een grote man in de lucht dat in een boek heeft geschreven.

Echt joh, hoe krijg je het getypt. "ze staan er flink boven", schaam je

1 juli 2023 om 19:22

Kieftenbeld schaam je kapot! Echt kapot!

1 juli 2023 om 20:19

Ik hoef me nergens voor te schamen, mijn eigen moeder is lesbisch en die schaamt zich kapot voor dit hele gebeuren. Hoe ze alles bij iedereen door de strot willen duwen. Leven en laten leven toch? Mensen die nu niet overtuigt ervan zijn, ga je ook niet overtuigen met feestdagen, regenboogvlaggen en zebrapaden. Sterker nog ze krijgen alleen maar meer afkeer voor. Hadden zelf ook in kunnen zien dat dit niet werkt

1 juli 2023 om 20:52

Dus jij hebt je hele jeugd bij je moeder rondgelopen waarvan je wist dat die lesbisch wat en wat je niet door je strot geduwd kreeg, maar een voetbalclub uit Spanje die een twitterafbeelding verandert is teveel?

1 juli 2023 om 21:06

Niet teveel wel onnodig. Het is vrij simpel momenteel heb je mensen die het accepteren en die het niet accepteren. Degene die het nu niet accepteren, ga je niet zover krijgen dat ze wel doen. Eigenlijk allemaal verspilde moeite dus. Hoe ik het zelf zie is dat ik iedereen accepteer, maar val me alsjeblieft niet lastig met allemaal verzonnen feestdagen en andere onzin. Het gaat zn doel wel een beetje voorbij op deze manier

1 juli 2023 om 22:28

Wat voor een droeftoeter ben je wanneer je de sociale omstandigheden ergens anders op jezelf betrekt, om jezelf als slachtoffer te zien, want "ze duwen het door mijn strot"?

Wat betreft de verzonnen feestdagen: ik mag aannemen dat jij alle feestdagen uit de weg gaat, gezien ze stuk voor stuk verzonnen zijn.

Dit is aan de orde van de dag. Homohaat, jodenhaat... Wat het meest trieste is, zijn de niet westerse namen bij deze reacties. Onder zowel Joodse als Homo feestdagen. Clubs wensen tegenwoordig alleen nog maar Moslims en Christenen een fijne feestdag uit angst voor deze reacties.

1 juli 2023 om 22:31

Barça wenst hindoe's ook een fijne divali toe. Ik geef toe dat ze minder snel geneigd zijn om men een fijn Jólablót toe te wensen.

Er is geloof ik een wet over discriminatie waar onder ook deze mensen vallen. Ik snap niet dat er zo veel onevenredig aandacht aan deze groep wordt besteed?

2 juli 2023 om 16:08

Dat komt omdat ze ook nog onevenredig veel met discriminatie te maken krijgen. De reacties op een post als die van Barcelona tonen dat duidelijk aan.

2 juli 2023 om 22:28

Ik denk dat het wel mee valt in vergelijking met bv Joden en Moslims. En zo als ik al aangaf , daar heb je dus de wet tegen discriminatie voor , die is daar speciaal voor. Ik zie bv op tv meer homo's dan hetero's en als je de commentaren leest of hoort dan lopen de mensen met die homo's weg . Mijn zoon kwam net terug van Disney Parijs , daar is dus speciaal een winkeltje waar je die spullen kan kopen mbt tot LTGB , ook voor kinderen . Je gaat me toch niet vertellen dat dit ook voor andere groepen gebeurt die worden gediscrimineerd ?

Nou die ben je dan ook liever kwijt dan rijk. En wel weg blijven. Opsodemieteren naar je eigen bekrompen wereld.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren