Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Wat ik voor Ajax voel in mijn hart kan niemand wegnemen, dat is ware liefde’

Laatste update:

Marko Pantelic speelde slechts een seizoen bij Ajax, maar de aanvaller verwierf een heldenstatus in Amsterdam met zijn flamboyante gedrag en 21 goals in alle competities. Na zijn goede jaar weigerde Ajax hem een meerjarig contract te geven, waarop Pantelic vertrok naar Olympiacos. Ajax zit echter nog altijd in zijn hart, zo geeft hij te kennen aan Ajax Showtime.

/

“Wat ik voor Ajax voel in mijn hart kan niemand wegnemen, dat is ware liefde”, legt Pantelic uit. Toen de spits naar Ajax kwam was er aanvankelijk scepsis, maar de Serviër presteerde prima in de Amsterdam ArenA. “De critici zagen met hoeveel passie ik speelde, hoe ik elke wedstrijd voor de winst ging.” Volgens Pantelic onstond er al snel liefde tussen hem, de club en de supporters.

Pantelic vormde in Amsterdam een aanvalskoppel met Luis Suárez, die nu een van de beste spitsen ter wereld is. Ook spelers als Jan Vertonghen, Christian Eriksen, Gregory van der Wiel en Toby Alderweireld stapten over naar Europese topcompetities. “Zij bewijzen dat Ajax nog altijd een van de beste jeugdopleidingen van de wereld heeft.” Pantelic werkt momenteel als scout en begeleider van spelers op de Balkan. Mogelijk komt het wel van een samenwerking met Ajax. “Het blijft mijn club, dus waarom zouden we elkaar niet kunnen helpen?”, vraagt hij zich af.

Ajax had Marko Pantelic een meerjarig contract moeten geven

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een baas is dit. Applausje!

29 mei 2015 om 10:09

Ja was echt debiel om hem niet minstens twee jaar erbij te geven. Verkeerde zuinigheid was dat.

29 mei 2015 om 11:01

Eens!

29 mei 2015 om 11:56

@Glory: je slaat de spijker op zijn kop!

29 mei 2015 om 12:37

Deze man creeerde echt veel ruimte voor de nr10, dacht dat Siem toen ook aardig wat doelpuntjes maakte. Toch werd ie elke keer totaal afgezeken bij VI (waar ik toen nog naar keek).

29 mei 2015 om 15:34

Krijg altijd een beetje jeuk aan mn anus van dit soort slijmerige uitspraken, verder niemand last van?

Vond het een heerlijke spits! Weinig zeuren altijd samen willen werken met zijn teamgenoten. Bij een verkeerde bal op hem toch nog zijn duimpje omhoog om te laten zien dat hij mis zat.

Hmm, ik vind de poll een beetje een dubbel gevoel geven. Je zou zeggen Ja! Want het was een prima speler en geliefd. Maar voor geliefd zijn moet je geen contract krijgen. Na het vertrek werden ze 4x kampioen. Dus een echt gemis was het ook niet. In dat opzicht Nee.

29 mei 2015 om 10:38

Na het vertel van Suarez werd Ajax 4x kampioen, neem aan dat je die er graag bij zou hebben? Dat argument slaat dus nergens op. Verder heb ik geen idee hoe Pantelic voetbalt nu

29 mei 2015 om 11:46

Ja, maar Suarez wou niet bijtekenen! dus mijn argument slaat wel ergens op. Tuurlijk zou ik Zlatan ook nog willen hebben. Pantelic wou blijven, maar zijn we toen zoveel achteruit gegaan? ik denk het niet. je interpreteert mijn mening na jou hand, niet volledig juist in mijn ogen.

en trouwens Pantelic is gestopt

29 mei 2015 om 13:10

Kampioen zouden ze vast ook met Pantelic zijn geworden, maar het verschil is dat ze met Pantelic misschien ook kans hebben gehad om eens geen flater te slaan in Europa en om een paar keer de beker bij te schrijven. Pantelic was een zeer goed aanspeelpunt en had ook nog een neusje voor de goal die er nu al jaren niet meer is.

29 mei 2015 om 14:17

Hij scoorde wel 21x in 1 seizoen.
Groot gemis dus.

29 mei 2015 om 10:41

Nouja opzich was het best te begrijpen dat ze voor El Hamdaoui gingen toendertijd, maar helaas is niet elke keuze de juiste.

29 mei 2015 om 11:48

Het was zeker te begrijpen dat ze voor El Hamdaoui gingen, hij speelde gewoon extreem goed. Dat het uiteindelijk op niets uitloopt is vervelend. Het zal verhaal zijn met verwijten over en weer. de enige conclusie is gewoon dat Ajax en El ham niet samen hoorde.

Held en eindbaas, het blijft zonde dat Ajax hem destijds geen contract voor 2 jaar wilde geven. Aan hem had je veel meer gehad dan aan El Hamdaoui en daarna Sigthorsson. Ook als het misschien allemaal wat minder was geworden bij hem had hij volgens mij de spelers flink kunnen helpen op de training etc.

29 mei 2015 om 10:27

De potentie van El Hamdaoui was natuurlijk vele malen hoger. Dat Ajax in hem meer zag dan Pantelic was volkomen logisch. Helaas voor hem en Ajax heeft hij niet half de mentaliteit van Pantelic.

Ik zou willen dat ze weer een type Pantelic haalden, kan Klaassen er lekker kort omheen spelen als nr 10. En als je een leuke speler hebt ergens, gewoon aanbieden bij Ajax, wie weet.

29 mei 2015 om 10:48

Met Milik en Klaassen moet dit ook lukken toch?
Ik zou als ik de Boer was echt een 3-4-3 variant proberen zoals in 1995. Met een ruit op het middenveld.

Cillessen;

van Rhijn, Veltman, Dijks;

Bazoer

Gudelj Sinkgraven

Klaassen

El Ghazi Milik Fischer

29 mei 2015 om 10:57

De boer zal dat nooit doen. Die is te laf om aanvallend voetbal te spelen

29 mei 2015 om 11:03

Mag ik het hiermee eens zijn? Een prima opstelling voor 8 van de 10 wedstrijden.

29 mei 2015 om 11:11

@xaviola

Je hebt helemaal gelijk maar helaas zal de boer dit nooit doen.
Met deze opstelling lijkt mij dat je veel beter kan combineren naar voren, en niet dat eeuwige saaie rond tikken. Het zou fantastisch zijn maar helaas...

29 mei 2015 om 11:17

Patrick,

Het probleem van de Boer is dat hij teveel zoals Barcelona wil voetballen. Als je met de punt naar achter spel, heb je 2 zeer creatieve middenvelder nodig op 8 en 10 die in de kleine ruimte ontzettend goed zijn. Klaassen is meer een loopwonder, die het liefst veel in de 16 komt en scoort. Bazoer is van nature een centrale verdediger..

Sinkgraven, Nouri en van de Beek zijn spelers die in de toekomst wel in een dergelijk systeem kunnen spelen. En oh ja, Lucas Andersen ook. Maar zolang je dit materiaal niet hebt kan je liever met de punt naar voren spelen of 3-4-3. Dan benut je de kwaliteit van je middenvelders het best

29 mei 2015 om 11:57

Perfect en in verdedigende situaties kan Bazoer zo een linie zakken en heb je weer de 4-3-3

29 mei 2015 om 12:03

Kijk deze opstelling eens?
In de opbouw speel je met een CV die echt op kan bouwen, wanneer je over de midden linie bent speelt je dus een 3-4-3 opstelling. maar verdedigend zal je terugvallen op je 4-3-3. dan zal in de opbouw je Cv/spelverdeler altijd in balbezit kunnen komen. Dit zorgt voor de nodige ruimte bij de "10" waarna de "10" of links of rechts langs de spits inschuift zou dus de CM de keuze kunnen maken om de contra-zijde te pakken. waardoor je in beide opties alles goed bezet hebt.

Ben benieuwd wat jullie er van denken?
It's just my opinion

Cillessen
van Rhijn
Veltman
CV/Bazoer
Dijks/boile
Gudelj
Klaassen
Sink/bazoer
El Ghazi
Milik
Fischer
29 mei 2015 om 12:19

Flithje

Dat is exact het systeem waar ik op doel. Gewoon het Ajax van Louis die dit regelmatig deden. Ik heb Guardiola er ook een aantal keer op betrapt. De 1e keer was in de competitie in de clasíco in Bernabeú in het seizoen 2011/12: Real kwam binnen 2 min volgens mij op 1-0. Guardiola gooit de boel om naar 3-4-3 en Barca wint 1-3.

Zo een formatie heb je altijd een goede veldbezetting. Altijd de 3e man, waardoor je combinerend het spel continue kan verplaatsen. Je hebt vleugelaanvallers die naar binnen kunnen komen en de buitenste halfspelers van de ruit die buitenom kunnen gaan. En je hebt een 10 die continue samen met de spits de 16 in komt.

29 mei 2015 om 17:06

Ik zou Sinkgraven en Klaassen omruilen en Veltman een laten opschuiven en Bottghin ophalen en die in het hart van de verdediging met Riedewald of Dijks ernaast. Verder een prima opstelling

Ontzettend dom van Ajax om hem niet gelijk te contracteren als scout, coach, contactpersoon.

De grootste talenten kan je dan vrij gemakkelijk binnen halen, die regio bulkt van het talent, Kroatië, Joegoslavië enz.

29 mei 2015 om 09:59

Ben wel nieuwsgierig waar Joegoslavie ligt in deze regio.
Maar wie zegt dat hij ook daadwerkelijk goed is als Scout coach en contactpersoon?

29 mei 2015 om 10:03

Hij heeft best een grote naam hoor en ik geloof wel dat hij contacten heeft. Iedereen die prof is geweest op de Balkan heeft wel contacten. Hij en Nebosja Gudelj kunnen samen een goed netwerk opzetten voor Ajax, want er loopt heel veel talent rond.

29 mei 2015 om 10:15

Precies dat bedoel ik.
Ieder ex-prof in de Balkan heeft wel contacten.
Helaas lopen er meer ex-profs rond dan nieuwe talenten.
Waarom zou Pantellic dan van meerwaarde zijn?

29 mei 2015 om 10:21

Er loopt heel veel talent rond hoor. De jeugdelftallen van Servie en Kroatie zijn erg sterk en bij Partizan zitten er wekelijks tal van scouts op de tribune.

ik had twijfels toen hij werd aangetrokken hij had me echt verrast, hij en suarez was echt een droom duo.

Vond het een goede spits. Leuk om te lezen dat Ajax indruk op hem gemaakt heeft als club..

Ik ga deze man vooral herinneren als de man die op elke waardeloze bal die hij kreeg mensen een applausje geven. Klappen kon die man als de beste...

29 mei 2015 om 10:03

Dat zal best maar welke Ajax spits heeft de laatste 5 jaar 20 goals per seizoen gemaakt ? ik kan er zo snel niet een opnoemen hoor .

29 mei 2015 om 10:07

@ Sloep01

Arkadiusz Milik

29 mei 2015 om 10:08

Joh je hebt gelijk.. Het was een goede spits. Zeker binnen het Ajax systeem. Kon goed combineren. Won kopduels. Had passie en een neusje voor de goal.

Vond het persoonlijk altijd vermakelijk dat hij maar bleef applaudisseren voor medespelers ook al gaven ze soms stuk of 6 waardeloze voorzetten in een wedstrijd. Kwam soms wat gemaakt op mij over..

Maar over zijn kwaliteiten in het veld hoor je mij absoluut niet klagen. Dit type spits hadden we nu heel goed kunnen gebruiken...

29 mei 2015 om 11:47

Ja, als je de beker meetelt waarin hij 5x weet te scoren tegen amateurs. In de competitie scoorde hij een stuk minder (11x) hoewel hij ook niet altijd de voorkeur kreeg. Toch vind ik hem niet de spits die Ajax nodig heeft, hoewel hij soms wel goede dingen laat zien.

29 mei 2015 om 12:17

Zeker, en die samenwerking met Siem was om te smullen! Vaak verguisd, maar ik was erg blij met die jongen.

Dat hakje op Emanuelson en hoe Urby hem er vervolgens in knalde tegen Psv, heerlijk!
Ik kon altijd wel genieten van Pantelic. Ik kan me ook nog herinneren dat er vooral erg kritisch naar Pantelic gekeken werd. Het was misschien geen spits die er 30+ in 1 seizoen in legde, maar hij zorgde er wel voor dat de rest beter ging spelen, en creeerde ook kansen.

29 mei 2015 om 10:08

@ Afcaeric

Dat is het beste moment dat Emanuelson ooit heeft gehad. Voor de rest heeft hij nooit meer iets van die klasse laten zien van wat hij die wedstrijd liet zien. En tja Pantelic, des te aparter de mensen des te makkelijker ze slagen bij Ajax lijkt het wel.

29 mei 2015 om 10:21

Volgens mij was Emanuelson een hele bruikbare kracht voor Ajax beste moment wat hij ooit heeft gehad ja me zolen zet hem volgend seizoen liksback en Ajax is gelijk van een probleem af , 175 wedstrijden voor Ajax en dan zeggen dat dat het beste moment van Urby was jonge jonge echt serieus kan ik dit niet nemen .

29 mei 2015 om 10:57

Het kan geen toeval zijn dat toen Urby ineens weg was, dat Ajax plotsklaps vier keer achter elkaar kampioen werd. Urby was de personificatie van de wisselvalligheid dat Ajax was in de jaren zonder titels.

29 mei 2015 om 11:24

@ Sloep1

Klagen over aankopen als Zimling. Maar wel Emanuelson graag terug willen zien. De jongen die na zijn vertrek bij Ajax bij AC Milan, Fulham, As Roma en Atalanta gefaald heeft. Overal was hij veelal wissel/tribune speler. Zelfs bij een degradate kandidaat kan hij zichzelf niet onderscheiden. Weet niet hoe serieus je het wilt nemen, maar de cijfers spreken voor zich.

Emanuelson zijn beste wedstrijd was de wedstrijd tegen PSV naar mijn mening.

29 mei 2015 om 11:37

Zimling iemand die sowieso het Ajax shirt niet waardig is vergelijken met Emanuelson onvoorstelbaar ga je mond aub spoelen want volgens mij ben je nu echt de weg kwijt , Zimling zou ik nog niet willen vergelijken met een tweede klas amateur , Maar ik heb gewoon een andere mening en voor mij mag Urby bij wijze van spreken gisteren terug komen , dat hij het in Iialie niet heeft gered doet daar niets aan af hoor want daar slagen meer spelers niet , Bij Ajax haalde hij veelal een ruime voldoende en misschien was dat wel zijn niveau daar is toch niets mis mee ?
Ja ik klaagde inderdaad over de aankoop/huur van Zimling maar heel terecht hoor want dat is van geen enkel niveau .

29 mei 2015 om 12:22

@ Sloep01

Ach, als je een aankoop veroordeeld is dat prima. Maar dat je vervolgens eenzelfde soort aankopen terug wilt zien is dan gewoon onbegrijpelijk. Urby is niet in Italië gefaald. Urby is bij 5 verschillende clubs gefaald. Zelfs bij een trainer (jol) die vertrouwen in hem had bleek hij gewoon weg te kort te komen. Dat is niet het niveau wat je moet willen wil je vooruit. Want behalve zijn Ajax verleden is Urby op geen enkele wijze een serieuze versterking met zijn bijna 2 miljoen per jaar aan salaris.

Probeer dan Fuchs (schalke) te strikken met 2,5 miljoen per jaar. Daar heb je dan nog wat aan. Of probeer een Luca Antonini van Genoa. Of een Granqvist van Krasnodar. DIe jongens kosten qua salaris net zo veel als Urby. Alleen zijn die wel geslaagd op een hoger niveau.

29 mei 2015 om 12:58

Ja die Fuchs zou ik ook wel willen goede links back of CV maar het probleem is dat Ajax nooit dat salaris gaat betalen al zouden ze dat kunnen het is wel een speler die we heel goed kunnen gebruiken hoor maar ja het salaris is een groot probleem denk ik , het mooiste zou zijn Nigel de Jong maar dat zal wel een utopie zijn .

1 juni 2015 om 20:36

@sloep01

Hetgeen dat ik dus zeg, Emanuelson verdient bijna net zoveel als Fuchs. Jij wilt graag Emanuelson terug zien wat ik totaal niet begrijp. Voor hetzelfde geld plus nog een beetje kan je misschien een Fuchs overhalen. Dat salaris kan je compenseren in een eventuele tekenbonus aangezien hij transfervrij is.

Emanuelson zou een dramatische aankoop zijn. Iemand die buiten Ajax overal gefaald is, dat is geen niveau verhogende aankoop. Hetzelfde geld voor Heitinga die bij Hertha op de bank zit. Voegt ook niets toe. Maduro zou ik nog het voordeel van de twijfel kunnen geven omdat die eigenlijk altijd speelde. Behalve bij zijn periode onder Emery bij 2 verschillende clubs. Ook geeft Maduro al 2 jaar aan dat hij altijd voor Ajax open staat. Iets wat ik graag hoor want het getuigt van liefde voord e club. Sneijder, Huntelaar en De Jong zijn een utopie (6,5 mil, 6 mil en 4 mil salaris)

Ik kan me nog goed zijn eerste interview herinneren in Augustus of September van dat jaar. Met een gigantische zonnebril en z'n vette lange zwarte haar achter z'n oren en z'n bloesje dat net te ver open stond. Niet bepaald een typische koorknaap zoals de huidige Ajax spelers; maar hij bleek een ontzettend harde werker, een teamspeler en een ontzettend goede voetballer. Erg jammer dat het maar bij 1 jaar is gebleven; maar als ik me goed herinner wou Ajax juist wel met hem door maar wilde hij zelf niet?

29 mei 2015 om 10:42

Klopt alle twee. Ajax wilde door, maar voor slechts 1 jaar. Pantelic wilde ook door, maar dan alleen tegen een 2-jarig contract. Vanuit zijn kant een logisch verzoek. Vanuit Ajax ook begrijp dat ze zich er niet aan durfden te wagen voor 2 jaar. Pantelic paste op dat moment goed, maar was ook niet iemand die Ajax veel verder ging brengen. Bovendien was hij erg duur. Ajax dacht met El Hamdaoui meer kwaliteit te krijgen. Logische gedachte, maar helaas bleek die jongen niet de gewenste mentaliteit te hebben om hogerop te kunnen slagen.

Hij kon altijd veel assists geven.
Toen konden de spitsen nog normaal aangespeeld worden zodat ze een doelpoging konden wagen.
Met Frank de Boer is dat helaas niet mogelijk want er zitten 20 man rond het doel rond te schuivelen en er is geen plek om iemand aan te spelen.

29 mei 2015 om 10:57

Inderdaad, in die tijd speelde Ajax nog met een 10 waardoor je in de omschakeling voorin veel meer ruimte krijgt. En spitsen inderdaad beter aangespeeld kunnen worden. Niet dat Sigthorsson dat uberhaupt kan maar het systeem dat Jol speelde was nog niet zo stom. Het positiespel daarentegen was belabberd.

Beste spits van Ajax van de 21ste eeuw. Ben benieuwd of we ooit nog een speler krijgen die zo slim, zoveel inzicht en zo collegiaal zal zijn als Pantelic. Absoluut fenomeen, zou Jack graag samen met mij hebben gezegd.

29 mei 2015 om 14:43

Nee man, sowieso waren zowel Zlatan als Suarez stukken beter.

Als ik de naam Pantelic hoor of lees zie ik nog steeds het beeld voor me hoe Pantelic de billen van suarez grijpt bij het vieren van de 1-0 tegen PSV :O

Was echt pissig toen ze hem zo lieten gaan. Dankzij hem speelde Siem de jong ook super! Wat een baas!

Na Huntelaar de beste spits die Ajax heeft gehad. Hoort ook als opvolger van Humtelaar te worden genoemd in het rijtje succesvolle Ajax-spitden. Milik, Pantelic, Huntelaar, Zlatan, Arveladze, Kluivert, Bergkamp, Van Basten,

29 mei 2015 om 11:00

Alsjeblieft zeg, jouw lijstje doet pijn aan mijn ogen wanneer ik bedenk welke spitsen er niet tussen staan maar Milik en Pantelic wel...

31 mei 2015 om 01:03

Dit doet pijn aan mijn ogen.

Milik en Pantelic waren prima spitsen voor Ajax, waren/worden erg belangrijk voor Ajax.er zijn genoeg spitsen geweest die de afgelopen 20 jaar in de Ajax-selectie hebben gezeten die zwaar teleurgesteld hebben. Pantelic en Milik zijn succesvol gebleken, maar Charisteas, Rosenberg, Machlas warn dat bijvoorbeeld niet. ik vergeleek niet de spitsen uit dat rijtje met elkaar, maar al deze spitsen waren succesvol bij Ajax. Dat kan je niet ontkennen.

Alsjeblieft zeg.

Hoelang volg jij Ajax al? Ik volg Ajax al actief sinds de komst van Zlatan. Arveladze, Kluivert, Bergkamp en Van Basten heb ik dan niet echt meegemaakt..

na huntelaar de beste? beter dan: mvb zlatan bergkamp kluivert luis s ? kijk even waar klaas jan heeft gespeeld en wat hij gewonnen heeft en naar de rest vh lijstje

en pantalic hoort hier helemaal niet tussen profiteerde van luis s en verder een middelmatige en beslist geen ajaxspits

31 mei 2015 om 01:09

Huntelaar was ten tijde van zijn vertrek bij Ajax al zwaaaaaaaaar de eredivisie ontgroeid. Hij heeft neit voor niets een transfer verdient naar Real Madrid.

Hier krijg je hem: Huntelaar was de beste spits die Ajax na Van Basten heeft gehad. Wie kwamen er enigszins in de buurt van zijn statuur? Suarez: geen echte spits. Bij Ajax het beste op de flank. Kluivert, Bergkamp.. nee. Arveladze.. misschien..

KJH was bij Ajax een spits op wie je kon vertrouwen. Scoorde ontiegelijk veel en vertrok met een status van een god.

Trage speler met goed inzicht was hij, maar wel duidelijk aftakelend, mensen die nu zeggen dat hij een meerjarige contract verdiende zijn wat mij aangaat niet goed op de hoogte, hij was gewoon oud en is nu ook gestopt met voetballen.

Hij moest het echt van zijn inzicht en vechtlust hebben, want op de atletiekbaan zou hij tussen de dames nog voor gek staan.

Ik dacht bij het lezen aan een Johnny, Steek, Raffie of Wes.. en dan krijg je deze clown. Hij presteerde prima bij Ajax, eerlijk gezegd tegen alle verwachtingen in. Zijn start was niet bijzonder maar hij herpakte zich vlot en heeft zijn meerwaarde aangetoond. Ergens vond ik het wel jammer dat hij niet langer bleef, maar ik vraag me ook af of we nog veel aan hem zouden hebben gehad als hij zonder creatieve spelers om zich heen zou spelen.

Dat "het blijft mijn club" en ander geslijm is leuk om te lezen maar meer ook niet. Als hij het zo voelt prima, maar ik vind dat mensen als Buffon, Totti, Raul, Casillas etc. dat soort dingen mogen roepen..

Ach ja, heel verrassend is dit niet als hij een interview heeft met Ajax Showtime. Als hij met iets van Hertha praat is Hertha ook nog steeds zijn club. Was wel een aardige spits met de ervaring waar ze nu zo naar zoeken, maar denk dat hij wel te kort komt. Vond het jammer dat hij slechts 1 seizoen bleef, had toch zijn waarde voor Ajax.

Ik zie alleen positieve dingn over hem staan maar ik herriner me hem als een trage voetballer die veel balverlies leed. Wat vond ik hem vroeger slecht man. Hij komt niet eens in de buurt van die oudspitsen van ajax. Mido was wel echt goed jammer dat hij nooit is doorgebroken

29 mei 2015 om 12:22

Eerste periode van Mido was uitstekend, hoezo is hij dan niet geslaagd?

Was een heel goede spits voor Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren