Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wang wil Ajax voorbij: 'ADO moet de eerste naam zijn die te binnenschiet'

Laatste update:

Hui Wang heeft wilde plannen met ADO Den Haag. De zakenman heeft de huidige nummer vijftien van de Eredivisie met zijn bedrijf United Vansen overgenomen en toont zich behoorlijk ambitieus. Het is zijn doel om Ajax in naamsbekendheid voorbij te gaan.

/

Wang is van plan om behoorlijk te gaan investeren. "Als men in de wereld over de Nederlandse competitie hoort, moet ADO de eerste naam zijn die mensen te binnenschiet", zei Wang, toen hij samen met directeur Maarten Fontein de toekomstplannen voor de club ontvouwde, volgens De Telegraaf. "ADO over vijf jaar? Dan moet het een bekende Europese club zijn."

De transfermarkt is nog tot maandagnacht geopend en Wang heeft aangekondigd dat hij in de laatste drie dagen nog wil gaan proberen om nieuwe spelers naar ADO te halen. Vrijdag kon wel alvast Wilson Eduardo verwelkomd worden; hij wordt tot de zomer gehuurd van Sporting Portugal.

Denk jij dat de samenwerking tussen ADO Den Haag en Wang Hui succesvol wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha dat zeiden ze destijds bij Vitesse ook geloof ik. Naja..ehhh...succes!

31 januari 2015 om 10:58

Nee hoor, bij ons zei de oude eigenaar dat Vitesse vanaf nu voor de landstitel gaat.

Hier zegt de nieuwe eigenaar dat binnen een paar jaar iedereen in het buitenland eerder aan Ado denkt dan aan Ajax als het over Nederlands voetbal gaat.....

31 januari 2015 om 11:32

Is niet helemaal waar, Ja Schouten zei het, maar ook Jordania had het over CL voetbal dat gehaald moets worden, en ja in theorie is dat mogelijk via de 2e plek, maar in de praktijk betekent het dat je dam kampioen moet worden.

31 januari 2015 om 11:51

De man heeft ambities en hij heeft natuurlijk alle recht om dit uit te spreken. Echter om te zeggen dat hij realistisch is gaat bij mij nog te ver. In Nederland zelf gaat het niet op dat ADO bekender zal worden dan Ajax, Feyenoord en PSV. In China wellicht wel omdat er natuurlijk voldoende promotie zal plaatsvinden. Althans als ze het grondig aanpakken. Niettemin kan hij iedereen natuurlijk verrassen door het groots aan te pakken als Man City. Dit was ook een club waar bijna niemand buiten Manchester om gaf en zie nou wat miljoenen teweeg kan brengen

31 januari 2015 om 11:54

@arenacum

Jordania had idd de lat wel iets lager gelegd. Maar de ontwikkelingen daar laten ook zien hoe moeilijk het is om die stap echt te maken. Man City heeft het ook ja-ren gekost om de stap naar de top te maken, internationaal redden ze het vaak ook zelfs nog niet. Dus persoonlijk vind ik deze doelstelling lachwekkend. Hoge doelen moet je stellen hoor om iets te bereiken, maar dit gaat me een beetje te ver.

31 januari 2015 om 13:46

Als je net 8 miljoen ingestoken hebt in ADO zou ik ook meteen denken aan deze club en niet aan Ajax. Maar er zal nog heel veel water door de gele rivier moeten stromen en heel veel geld ingestoken moeten worden voordat ADO naambekendheid krijgt bij de zuider en oosterburen.

31 januari 2015 om 10:59

Jij gebruikt een inductieargument. Waarom zou het bij ADO niet beter gaan? Overigens vind ik Vitesse nu een leuke ploeg om naar te kijken, dus ik juich deze investeringen wel toe.

31 januari 2015 om 11:05

Het heeft Ajax decennia gekost om een naam op te bouwen. Als ADO dat in vijf jaar voorbij wil, zullen ze wel extreem moeten presteren. Elk jaar kampioen worden is niet eens genoeg. Ze zullen dan jaarlijks de kwartfinale CL moeten halen of de Europa-league winnen. Zie jij dat gebeuren?

31 januari 2015 om 11:08

Ben met je eens dat ze Ajax niet voorbij zullen gaan. Maar jij hebt het over Vitesse, dus vergelijk ik hen daarmee.

31 januari 2015 om 11:11

Inderdaad, het hebben van een grote naam heeft een grote geschiedenis. ADO heeft dat niet een krijgt dat niet. Plus...als die eigenaar zo ambitieus is, waarom heeft hey dan zo verschrikkelijk lang moeten duren voordat het rond wad? Het is een veeg teken wat mij betreft

31 januari 2015 om 11:50

In azie werkt dat heel anders. Als er een japanner bij Ado voetbalt, dan kent heel japan meteen ado. Zie Suk bij Ajax en Ono of Myiachi bij Feyenoord. Zelfde als de Koreanen bij PSV. Dus Ado zal zeker geen decennia nodig hebben zoals Ajax, mits de juiste spelers worden gehaald en de resultaten gaan komen.

31 januari 2015 om 12:34

Zelfs als het al zou lukken, dan gaat hij dat niet meer meemaken.
Het opbouwen van een flinke palmares en naamsbekendheid duurt tientallen jaren. Ze beginnen op nul, lachwekkende opmerking dus.

31 januari 2015 om 13:05

Als hij in China ADo bekender dan Ajax gaat maken heeft hij al 1/6 van de wereldbevolking te pakken, heb je toch al een leuke start.

31 januari 2015 om 13:26

@ wandering

Dat lijkt mij heel moeilijk, Ajax is ook in China actief en dat project verloopt naar wens. Alleen als het zelfs PSV niet lukt om voet aan de grond te krijgen in China lijkt het mij stug dat Ado Den-Haag daar wel in slaagt. Wat er terecht gaat komen van die voetbal scholen wil ik ook weleens zien. Ajax heeft namelijk ook een officiële samenwerking verband met de Chinese voetbalbond als het gaat om het "jeugd voetbal/scholen" op te zetten in China. Mocht het Ado lukken petje af, maar als ik eerlijk ben zie ik het niet gebeuren.

31 januari 2015 om 13:35

@ Afca_leeds

Het gaat in China geen enkele Nederlandse club lukken om daar echt voet aan de grond te krijgen, was ook maar een heel flauw grapje.
Als je kijkt hoe populair de Spaanse en Italiaanse clubs daar zijn dat is echt gigantisch, ook de Engelse clubs zijn daar behoorlijk populair, vooral Man U.

Maar als het de Duitse clubs al niet echt lukt om voet aan de grond te krijgen, acht ik de Nederlandse clubs al helemaal kansloos

31 januari 2015 om 13:59

@ wandering

Sorry, maar daar vergis jij je dus in, Ajax verdiend namelijk al aan China en dat zijn niet alleen de sponsors en de strategische partners. Ook uit merchandising en media contracten verdiend Ajax al aan China, natuurlijk zijn dat niet de "aantallen" fans en bedragen die de Premier League clubs of de grote Spaanse twee hebben, maar dat maakt niet uit. Voor Ajax loont het, voet aan de grond krijgen betekend niet dat je perse een heel land hoeft te veroveren, zodra jij een goede winst behaalt op jouw activiteiten in een bepaald land heb je al "een voet aan de grond. Als het de Duitse clubs niet lukt dan doen zij toch echt zelfs iets fout.

31 januari 2015 om 14:23

Afca_leeds
Met voet aan de grond bedoel ik het in termen vaan naamsbekendheid, want ddar gaat het hier over.
Dat als je bijvoorbeeld in Chengdu loopt en je de naam Ajax noemt de meest gelijk weten waarover je het hebt.
Dus niet of je er geld kunt verdienen, want in principe hoeft je daarvoor maar bij 1 Chinees bekend te zijn.
En ik denk dat jij je behoorlijk vergist als je denkt dat alleen Barça en Real bekend zijn in China, de primera division wordt daar integraal uitgezonden, zo ook de serie A, althans dat werd het 2 jaar geleden.
Van de PL werden toen alleen de toppers uitgezonden, en de samenvattingen, van de overige Europese competities niets

31 januari 2015 om 20:07

Google maar op China + anti-Corruptie geld. China heeft een jaar geleden een heksenketel ontketend tegen alle o.a alle overnames welke door Chinezen gedaan worden. Vertrouwen ze je zaakjes niet? Dan geen overname voor jou met problemen met de overheid. Je kan hier dus ook uit concluderen dat het er goed uit ziet en het te vertrouwen is. Ik juich het dan meer dan toe! Hier schreeuwt ADO om. Toen vd Kallen ADO kocht wist hij dat hij ADO weer kon laten draaien. Maar hij zou nooit de miljoenen injectie doen zoals van Someren dit doet.

Dus met Wang aan het roer en een directeur met enorm veel China kennis ( 2 geadopteerde Chinese kinderen ) doet ADO hier gewoon heel goed zaken.

Volgend jaar bij de eerste 5 komen ( er komt nu wel een miljoenen injectie, de begroting zal stijgen de komende jaren met 40 miljoen ) volgend jaar, dan 3e en dan kampioen in het jaar erop.

En wat EL en CL ... we zien wel.. eerst maar weer normaal gras aanleggen.

31 januari 2015 om 20:09

@Suc6Magnet; het leuke aan je voorbeeld is dat je dan spelers noemt die vervolgens juist voor de Traditionele Top 3 hebben gespeeld. Die clubs waren op dat moment al erg bekend in Azie maar die naamsbekendheid werd op die manier nog groter. Voor een club als ADO zal dit dus echt niet sneller gaan enkel door een Chinese eigenaar en eventueel een paar Aziatische spelers.

31 januari 2015 om 11:06

Vitesse wilde kampioen worden binnen een paar jaar. Dat is niet wat wang zegt. Het is wel de ultieme droom om dat ooit te worden. Ik denk eerder dat ie bedoelt dat over 10 jaar ADO het zo goed doet dat ADO in 1 adem wordt genoemd met topclubs als Ajax, PSV en Feyenoord. Ik hoop in elk geval dat dat zou zal zijn. Eindelijk....

De kans in elk geval dat 1 miljard Chinezen ADO eerder noemen dan Ajax over een aantal jaar is zeker aanwezig. In de raad van commissarissen van ADO neemt namelijk iemand plaats die speciaal is aangesteld (bekend tv persoonlijkheid in China) om ADO daar op de buis te krijgen bij de inwoners van China.

Het is toch voor de Chinezen interessant om de club te volgen die een Chinese eigenaar heeft. Die daarnaast een meerjarenplan heeft om hun Chinese spelers beter op te leiden in samenwerking met ADO.

Ik zeg win-win en ik ruik al heel wat euro's. Met een nieuwe markt voor tv gelden die 100x zo groot is als Nederland.

ADO over 10 jaar grotere naam dan Ajax in China in elk geval en misschien wel in de wereld?? Why not!! Wij zijn Den Haag!!

31 januari 2015 om 11:10

Nee. Gewoon nee. Je gaat geen tientallen miljoenen meer krijgen uit tvgelden.

31 januari 2015 om 11:13

En over een paar jaar word de naam veranderd in ADO Peking,droom lekker verder.

31 januari 2015 om 11:17

Hahaha hou toch op man. AZ heeft ook jaren in de top meegedraaid en is ook altijd een kleinere club gebleven dan Feyenoord bijvoorbeeld. Dat terwijl die club het zelfs moeilijk had toen. Ajax voorbij gaan zal je nooit lukken, zeker wereldwijd niet. Ajax is een merk, dat red je niet. Of je moet vijf keer achter elkaar kampioen worden en wat laten zien in de CL. Daar geloof ik echter niet in.

31 januari 2015 om 11:18

@adodenhaag
Probeer het nou niet goed te praten, de beste man heeft het op deze manier gezegd. Hij wil Ajax voorbij, de eerste club waar men buiten Nederland aan denkt in Nederland, moet ADO zijn. Dat zijn zijn eigen woorden en letterlijk vertaald door de tolk!

31 januari 2015 om 11:28

Ach man laat ze maar doorlullem over ado. Moet je eens zien wie er over ado praten, een Ajaxfan en een feyenoordfan. Beide anti ado, van hun kan je en zal je nooit iets positiefs horen omdat ze haat hebben tegen over ado. Mensen moeten eerst maar eens ophouden met vergelijken van ado en Vitesse. Bij de ene club gaat het niet en bij de andere wel. Zie maar hoe Valencia het doet het goed en omgekeerd lukt het niet bij inter Milan kwa investering. Het is hoe je het zelf aanpakt.

31 januari 2015 om 11:37

Valencia en Milan zitten in competities die veel meer toeschouwers trekken en hebben begrotingen die vele malen hoger liggen dan Ado. ADO zit op 13,6 miljoen begroting. Nederland is een te klein land om in een Champions League te investeren, ook Ajax en PSV gaan die niet halen na een overname. Welke club dan ook uit de Premier League maakt meer kans dan welke Nederlandse club dan ook alleen al omdat je daar 80 miljoen tv geld per jaar krijgt, volgens mij kreeg Ajax afgelopen seizoen hoogstens 10.

31 januari 2015 om 11:38

@ado ik was laatst in Shanghai en kwam tot de conclusie dat Voetbal hun daar niet zo erg boeit. Iedereen houdt van NBA en dat volgen ze heel erg. Ik kwam een aantal Voetbal fans tegen en ze kenden alleen "de grote 3" verder wisten ze niet zo veel over onze top 3...
Ik zou het toch wel leuk vinden als ADO een sterke subtopper word dan krijgen we eindelijk een serieuze derby in Zuid-Holland ! ADO heeft al geweldige supporters nu nog het team! Morgen is het uitvak weer uitverkocht en dat gebeurd niet vaak in de Kuip

31 januari 2015 om 13:27

Ook al zou maar 1% (laag ingeschat) van China voetballiefhebber zijn.

Dit is dan nog steeds 13 miljoen mensen ( gekeken naar de 1,3 miljard mensen)

Als je van die 13 miljoen 3 miljoen mensen achter het project kan krijgen omdat het niet alleen ADO is maar ook het project dat is ingezet door hun wang om het Chinese voetbal weer op de kaart te zetten... Oftewel dit spreekt aan, heeft met identiteit en trots te maken.

10 euro voor een tv abonnement voor wedstrijden alle inside informatie rondom de ontwikkeling van hun talenten en de voetbalscholen.

10euro x 12 maanden = 120 euro per jaar x 3 miljoen mensen= 360 miljoen per jaar aan inkomsten. Tel uit je winst...

Dit is maar een abc rekensom maar geeft wel de potentie aan als het een keer goed op poten wordt gezet en de potentie van China, waar al jaren door meerdere clubs over wordt gesproken, benut wordt.

Nu wordt de markt eens niet van buitenaf betreden maar van binnenuit en laat nou net United Vansen van Wang een sportmarketing bedrijf zijn die hier jaren ervaring in heeft. Elke cultuur is namelijk anders. Zeker als het ook gaat over marketing en zaken doen.

Ik heb er heel veel zin in

31 januari 2015 om 13:42

@ Adodenhaag

Het lijkt mij heel stug dat Ado Den-Haag in de toekomst Ajax in China zal voorbij streven. Ajax heeft sinds 2008 al een officiële samenwerking met de Chinese voetbal bond om het jeugd voetbal in China op te zetten. Daarnaast heeft Ajax ook een samenwerking verband met de Chinese topclub "beijing Guoan Fc" en heeft ook Ajax diverse media contracten met de staats televisie.

Wedstrijden van Ajax worden al in China uitgezonden en ook verdiend Ajax al aan merchandising omdat er tot ieders verbazing een interessante groep Ajax fans is in China. Met de hulp van de Chinese bond, staats televisie, Beijing Guoan FC en Chinese sponsors van Ajax (die helpen Ajax ook zich beter te vermarkten) zal de populariteit van Ajax nog wel iets verder stijgen. Natuurlijk zullen wij nooit het aantal fans halen zoals de Premier League clubs dat doen, maar dat hoeft ook niet.

Ajax heeft dus ook al een fikse voorsprong op Ado Den-Haag in China, overigens heefgt PSV het ook in China geprobeerd en kwamen van een koude kermis thuis. Als PSV het al lukt niet lijkt het mij heel stug dat ondanks de Chinese eigenaar Ado Den-Haag serieus voet aan de grond zal krijgen in China.

31 januari 2015 om 13:52

Tv gelden gelden voor de hele competitie dus dan zouden alle clubs daar profijt van hebben. Als er fors geïnvesteerd gaat worden moet er ook een grotere omzet worden gemaakt. Je mag immer niet meer uitgeven dan er binnen komt. ze willen ook een groter stadion maar het huidige stadion zit al niet eens elke week vol. Ik denk dat het erg lastig gaat worden om kampioen te worden voor ADO en helemaal met mensen die de Nederlandse competitie niet kennen.

31 januari 2015 om 13:57

Zoals ik hier al eerder zei, volgens mij kam ADO de rechten van de wedstrijden niet zelf verkopen want due zitten de komende 10 jaar bij fox. iets wat je niet hebt kan je niet verkopen

31 januari 2015 om 13:57

Hoe Ajax zijn projectjes in Ghana, Zuid Afrika, China of waar dan ook opzet en dan weet stopzet is toch wel wat anders als wat de grootse plannen zijn van Wang.

Samenwerking zoals Ajax die heeft zijn veel minder intensief. Dit project, lees je er maar over in als je geïnteresseerd bent, en er zal de komende weken nog veel meer over bekend worden, is het grootste project ooit op gebied van ontwikkeling van Chinese talenten.

Wang heeft weleens uitgesproken dat er jarenlang met verschillende 'projectjes' zoals die van Ajax pogingen zijn gedaan maar dat was allemaal halve werk. Het moest volgens hem anders. En dat gaat in samenwerking met zijn club ADO..

Helaas voor jouw Ajax maar het is niet anders.. Wij mazzel

31 januari 2015 om 14:19

@ Adodenhaag

Leuk dat Wang dat heeft uitgesproken, dat soort uitspraken hebben we wel bij meerdere clubs gehoord. Ajax heeft al media contracten met de Chinese staats televisie, verdiend zowel aan bedrijven als fans waarbij de sponsors en strategische partners (allemaal A merken) Ajax ook helpen om zich nog beter te verkopen in Azië. Dat is dus tastbaar terwijl het bij jullie alleen nog maar woorden zijn. Ajax heeft dus al een fikse voorsprong in China op Ado Den-Haag, maar goed we zullen zien. De internationale projecten van Ajax staan helemaal niet op een laag intensiteit niveau, dus zet jezelf niet zo voor schut man.

31 januari 2015 om 14:35

Nee jij zet jezelf voor schut door te denken dat de intensiteit waarmee Ajax probeert meerdere projecten in stand te houden gelijkwaardig kan zijn aan een groots project waarbij de focus volledig op China staat en de ontwikkeling van talenten. Stel dat 5% van ajax' aandacht hier naartoe gaat.

Dat is toch niet te vergelijken met de plannen van Wang en ADO.

Zet jezelf niet zo te kijk als je geen verstand van zaken hebt. Soms moet je ook kunnen zeggen oke, op dit gebied is t reëel dat Ajax het gewoon gaat afleggen t.o.v ADO de komende jaren. Zou je sieren

31 januari 2015 om 19:54

Daarnaast pik, als hij het NL voetbal daar op de kaart wilde zetten, dan had hij toch ook Ajax kunnen kopen? Waarschijnlijk heeft meneer Wang ook een hekel aan Ajax, en wilt hij daarom ADO groter maken. Neemt niet weg dat hij een lange weg te gaan heeft. Hij het gedaan gaat worden zal mij benieuwen. Maar dat de kassa zal rinkelen voor ADO is natuurlijk logisch.

We are staying UP and we will stating up!
Mensen vergissen zich echt in meneer Wang.. Het is verdomme geen Rus..

31 januari 2015 om 11:33

Vitesse all over again haha

Het lukt PSV en Feijenoord niet eens om in de buurt te komen van de status van Ajax en ADO gaat dat ff veranderen haha man man man die snappen er niks van.

Ik voel hier een gevalletje Vitesse aankomen

31 januari 2015 om 11:04

En waarom zou dat iets slechts zijn? Voordat Vitesse werd 'overgenomen' stonden ze op de rand van de afgrond. En kijk nu eens ze zijn in de Eredivisie gewoon een subtopclub terwijl ze daarvoor altijd tegen degradatie strijden.

Ik juich die Chinees toe! Hopen dat hij lekker veel geld gaat investeren want geld bepaalt tegenwoordig.

31 januari 2015 om 11:08

Ze staan 12e !! Goeie subtopper hoor

31 januari 2015 om 11:20

Dat is ook alleen dit seizoen. Hiervoor hebben ze een paar goede ( voor Vitesse fantastische) seizoenen gedraaid,

31 januari 2015 om 11:21

De afgelopen jaren zijn ze 6e, 4e en 5e geworden dat noem ik subtop. Dat het nu minder gaat heeft zo zijn redenen maar ook als je naar het spelersmateriaal kijkt zijn ze gewoon subtoppers in de Eredivisie.

31 januari 2015 om 11:00

Er staat een bekende Europese club. Kan jij lezen of wa?!

31 januari 2015 om 13:38

Niet zo azijnpissen man, is bijna hetzelfde..

31 januari 2015 om 14:33

Nee dat is niet hetzelfde. Ajax is een bekende club in Europa maar geen topclub. Dus ga niet dom lopen doen met ''bijna hetzelfde'' want dat is bij lange na niet hetzelfde.

31 januari 2015 om 14:35

Is echt niet het zelfde hoor psv en ajax zijn ook bekende europese clubs. Maar boven hen heb je nog wolfsburg, roma, valencia etc. En daar boven weer atletico, man u, city, juventus, dordmund etc. En daar boven weer chelsea, fc bayern, barca en real madrid. Dus het is niet bijna het zelfde.

Zal deze man wel goed geinformeerd zijn over de voetbalwereld en de Nederlandse competitie? Ik zie het somber in voor ADO wanneer deze man de realiteit onder ogen ziet...

Haha lachwekkend.
Over 5 jaar een bekende Europese club is al zeer ambitieus. Maar Ajax voorbij qua naamsbekendheid? Nog niet in 100 jaar ben ik bang. Ajax heeft zijn naam te danken aan de gloriejaren '70 en midden jaren '90. Bovendien ook 1 vd beste voetballers aller tijden afgeleverd. Die ga je in naamsbekendheid niet zomaar voorbij door wat geld te smijten en evt paar x kampioen van Nederland te worden.

31 januari 2015 om 11:14

Ach, als men denkt aan een club in Frankrijk is PSG ook de eerste die naar boven komt voor veel mensen, en niet Lyon, Marseille of Saint-Ettienne, hoewel deze drie clubs een veel succesvollere geschiedenis hebben dan Psg.

Het is voornamelijk waan van de dag. Daarnaast is voor de mensen die de gloriejaren niet bewust hebben meegemaakt het een stuk aannemelijker om ze te vergeten. Zeker buiten Nederland.

Ik zeg overigens niet dat het ze lukt, maar afhankelijk van hoe ze het aanpakken is het zeker mogelijk.

31 januari 2015 om 11:21

Ach, als men denkt aan een club in Frankrijk is PSG ook de eerste die naar boven komt voor veel mensen, en niet Lyon, Marseille of Saint-Ettienne, hoewel deze drie clubs een veel succesvollere geschiedenis hebben dan Psg.

Heb jij een enquete gehouden onder representatieve gedeelten van de bevolking voor deze uitspraak of is dit gebaseerd op jouw mening en die van 3 anderen. Ik denk als eerste aan Lyon, dan Marseille en dan Psg, dat verandert dan ook niet ineens in 'de meeste mensen vinden dit'.

31 januari 2015 om 11:24

@shadows
PSG is ook een club met een groot verleden, misschien ben jij nog te jong om dat te weten Maar dat jij het zegt dat men meteen aan PSG denkt, betekent niet dat dat ook meteen zo is.

31 januari 2015 om 11:29

Alleen in Frankrijk zijn er sowieso weinig clubs die altijd aan de top staan. Het wisselt zich daar ongelooflijk vaak af. PSG was al een grote naam voor de overname, dat helpt ook. Lyon die je nu opnoemt, was nog nooit kampioen geweest in 2000. Het is anders in Nederland, waar men, als ze al een Nederlandse club kennen, alleen weet dat het altijd Ajax, PSV en Feyenoord is geweest. Het is net als Schotland, daar denk je ook alleen aan Celtic en Rangers, ook al heeft Rangers al een paar jaar in lagere divisies moeten spelen. ADO zal de prestaties van Ajax ver moeten evenaren zelfs om qua naamsbekendheid voorbij Ajax te komen. Waan van de dag zal dus minder een factor zijn over Nederland.

31 januari 2015 om 11:56

Je kan net zo goed aan Nantes, Bordeaux, Lille of Reims denken. In Frankrijk is er vaak om de paar jaar een andere topclub. Marseille en PSG zijn traditioneel de grootste clubs qua aanhang.

31 januari 2015 om 22:53

Ajax heeft al jarenlang niks gepresteerd in europa,
dus die status van de jaren 90 dat ajax had hebben ze al bijna verloren.
Daarbij komt dat in Den Haag een heleboel aziaten wonen die voetbalgek zijn en banden houden met hun moederland.
Koop een paar spelers van het niveau werder bremen of sporting portugal en Ado den haag word gewoon kampioen van Nederland.

1 februari 2015 om 16:04

Kun je lezen? Ik zeg toch ook dat kampioen worden evt wel kan, maar dat betekent toch niet dat iedereen in het buitenland dan in 1x Ado beter kent dan Ajax?
En niks gepresteerd zou ik het niet noemen als je recent nog City, United en Barca verslagen hebt. Maar een Europese topclub is Ajax idd al lang niet meer, maar die naam van Ajax hangt er gewoon nog steeds hoor. Zelfs als ze nu degraderen blijft die naam er gewoon hoor.

hahahah Vitesse 2 Ado moet eerst maar hopen dat ze niet degraderen

hahahaha ik kannu al wel zeggen dat wang dit niet meemaakt,dat ze eerder over den haag dan over ajax praten,ik ben bang dat het een flop word,een beete mooi praten en vertellen wat de supporters graag willen horen,nou ik wens ze veel suc6 in den haag haahhaha

Lierse ging ook zo'n topclub worden. Alles komt altijd terug. Cycli zijn normaal in het voetbal.

En de fans van ADO zullen Berliner80, roodwitten, Kolbeinn_sigi, Jansen Joenite, tackle, Psvchelseaboy, caddy en mij met vuur en zwaard bestrijden. Roepen dat het allemaal niet waar is wat we zeggen, dat we er niks van kennen en dat we jaloers zijn.

Ook dat zal zich weer herhalen.

31 januari 2015 om 11:05

Onder jouw reactie zijn inmiddels nieuwe reacties geplaatst, misschien kun je je reactie even aanpassen en ook die gebruikersnamen in je opsomming plaatsen, nu is het een beetje onvolledig en begrijp ik je punt niet zo goed.

31 januari 2015 om 12:05

Lierse is in niks te vergelijken met den haag. Stomme vergelijking
Den haag heeft internationaal een naam, grote multinationals en meer dan 600.000 inwoners en nog eens 600.000 inwoners die onder de rook van den haag leven.

31 januari 2015 om 12:32

Djoowey,

Een club gelegen in een grote stad heeft uiteraard een voordeel. Maar het is geen vereiste.

Brugge telt ook 6 keer minder inwoners dan Den Haag. En toch is Club Brugge een stukje groter dan Ado.

Trouwens, Lierse heeft ook al een groter palmares dan Ado.

Zie Maasbert Schouten nog zitten bij Vitesse: Schrik niet, vanaf nu doet Vitesse mee om het kampioenschap!

Moet het bij ADO ook nog allemaal maar zien. De historie van Ajax kan je niet zomaar omheen

31 januari 2015 om 11:37

Maaskant? Heb ik iets gemist?

31 januari 2015 om 11:46

Maasbert Schouten bedoel ik haha, excuses!

Ik was eerst best wel fan van Ado maar nu die Chinezen het hebben overgenomen hebben ik een hekel aan Ado. Ook in het logo van Ado staan nu Chineze tekens dat vind ik echt lelijk

31 januari 2015 om 11:08

Je bent fan van Chelsea man, stel je niet zo aan.

31 januari 2015 om 12:16

Dan was je om te beginnen dus geen echte fan, daarbij ben je nog hypocriet ook van Chelsea leeft van de centen van hun rusische Wang

Inderdaad grootmoeder waanzin net als bij ons indertijd. Uiteindelijk ben je zo weer bij af. Heeft heel veel tijd en miljoenen nodig

Hmmmm...of dit daadwerkelijk gezegd is betwijfel ik. De Telegraaf is in mijn ogen een roddelblad. Het zou voldoende zijn als Ado in zijn eigen regio Ajax en Feyenoord voorbij komt qua aantal supporters want dat hebben we nog niet eens voor elkaar. Door goed te voetballen kunnen ze er misschien voor zorgen dat de jeugd op de basisscholen voor Ado wordt i.p.v. een andere club. En dan heb je pas een gezonde basis om echt een grote club te worden binnen NL. Maar dit is allemaal nog ver weg wat mij betreft.

31 januari 2015 om 11:06

Ik neem dit ook met een korreltje zout gezien zijn eerdere uitspraken en interviews. De telegraaf is een copy past medium die geld,roddels en onwaarheden boven het belang van waarheden hangt.

31 januari 2015 om 11:06

Gister lieten ze bij VI een interview met Wang zien waarbij zijn woorden werden vertaald door een tolk, en dit heeft hij daadwerkelijk gezegd.

31 januari 2015 om 11:07

Is daadwerkelijk gezegd. Was bij VI te zien. De vertaalster van Wang vertaalde precies wat er in de telegraaf staat.

31 januari 2015 om 11:18

Dan hoop ik maar dat hij China bedoelde, want Ajax is niet zomaar in te halen. De komende 10 jaar niet. En daarna alleen als Ado twee keer de Champions League zou winnen en dat zie ik niet gebeuren (jammer genoeg). Echter de grootste worden in China betekent heel wat en als dat hem zou lukken zou het fantastisch zijn. Maar wat ik al eerder zei; laten we vooral proberen de grootste in de regio te worden.

31 januari 2015 om 12:08

Lijkt me ook. Wat als deze man ado in China weet te promoten en een groot Chinees voetbal talent naar ado weet te halen. Dan kan het zomaar geld gaan regenen in China en den haag

31 januari 2015 om 12:38

Ajax is daar ook al jaren mee bezig, we hebben nu drie chinese sponsors, Cst, Sengled en Huawei. Ook een chinees talent gestrikt maar kon het niveau echt niet aan.

31 januari 2015 om 13:06

@ afcanats

Vergeet ook niet het officiële samenwerking verband met de Chinese voetbalbond. Die in ruil voor expertise ook Ajax helpt om zich beter te vermarkten in China, overigens helpt CST Ajax ook om zich beter te vermarkten in Azië. Dan hebben we nog de talenten voetbalshow die samen door Ajax en de Chinese bond gemaakt zal worden en tot slot nog de diverse media contracten die Ajax met de Chinese staats televisie heeft. Als het goed is worden de wedstrijden van Ajax ook al in China uitgezonden.

Het "chinese" project gaat gaat volgens mij goed, hoewel het niet in vergelijking staat met de hoeveelheid Engelse fans zit er toch een aantrekkelijke groep Ajax fans in China. Eerlijk gezegd geloof ik er niet in dat Ado Den-Haag voet aan de grond krijgt in China, als het PSV al niet lukt vraag ik mij echt af waarom het Ado Den-Haag wel zou lukken.

31 januari 2015 om 14:29

Omdat dhr. Wang een Chinees is en een marketingbedrijf notabene bezit. Een van de beste van China zelfs. Daarom dus.

31 januari 2015 om 15:08

@ Fcagga

Dat mag wel zo zijn maar dat betekend nog niet dat het gaat lukken, PSV had ook goede Chinese partners en uiteindelijk is er niets van terecht gekomen. Het is niet dat ik het Ado niet gun of zo, maar ik zie het gewoon niet gebeuren als het zelfs PSV het al niet lukte.

Ajax verdiend al goed aan de Chinese markt; en dat zijn niet alleen de sponsors en strategische partners waar aan Ajax verdiend. Uit merchandising en media contracten; voor de tv is dat de Chinese staats televisie en online is het dat hupu" word ook al verdiend. Ajax had ook al een fanbase in China, daar waar Ado Den-Haag op nul begint. Daarnaast helpen alle Chinese sponsors en partners zoals de bond en de staats televisie Ajax ook om zich beter te profileren in China en Azië. Wat voor een club zoals Ajax twee hele zware wapens zijn. Niet Chinese sponsors helpen Ajax ook, bijvoorbeeld "hublot" (zwitsers horloge huis en horloge sponsor van Ajax) die Ajax ook daar ondersteunt.

Net zoals in Nederland heeft Ajax ook in China op alle terreinen dus een fikse voorsprong op Ado Den-Haag, waarbij ik niet zie hoe Ado Den-Haag daarin Ajax voorbij denkt te gaan. Het is gewoon onrealistisch omdat als doel te hebben, kijk ik sluit niet uit dat hij er wellicht in slaagt om een "economische/financieel" graantje mee te pikken uit China, maar Ajax voorbij gaan gaat gewoon niet gebeuren. Dat zou hetzelfde zijn als "ajax" zou zeggen dat we groter en populairder in China zullen worden dan Manchester United.

31 januari 2015 om 15:48

Ik denk dat je heel erg onderschat wat het betekent voor China dat ze nu een Europese club hebben. De nationale trots is daar nog groter als in Nederland en we beginnen Aston Villa hier te volgen als een Vlaar daar speelt, we zijn allemaal dolenthousiast over Southampton omdat Koeman daar trainer is etc. etc. Wat denk je dat er gebeurt met al die Chniezen die nu weten dat Den Haag Chinees is? Want zo zien zij het wel. Ajax is Nederlands, PSV is Nederlands, Man Utd is Engels, Real is Spaans...en als Wang een beetje goede marketing toepast, dan is Den Haag over een jaar Chinees . In hun ogen dan, want voor ons blijft het de mooie stad achter de Duineh,

De volgende luchtfietser is dus gearriveerd en dit keer neergestreken in Den Haag. Ajax, net als de andere twee topclubs, hebben al meer dan veertig jaar naam voor zijn zichzelf gemaakt in Nederland en ver daar bhiten en meneer denkt binnen vijf jaar die situatie even te kunnen doen kantelen. Ik denk dat eind volgend seizoen meneer weer vertrokken is. Wanneer denken jullie dat meneer Wang vertrokken is en ADo als een zinkend schip achterlaat?

Met dit soort uitspraken wordt ik als ado fan niet echt blij. Heb me lul uit me broek gelachen toen bij vitesse zulke uitspraken gedaan werden. Laat hij nu maar eerst zorgen dat we erin blijven.
Ajax is in te halen. Als er maar genoeg geld binnen gepompt wordt maar dat wordt zowiezo een 10 jaren plan. Neem FC Twente als een goed voorbeeld en az als vergelijkings materiaal.

31 januari 2015 om 11:09

Ajax is in te halen? Ik ben geen Ajax-fan, maar wat Ajax voor het Nederlands voetbal heeft betekend en betekent, valt echt niet in te halen. En al helemaal niet door een club als Ado.

AZ en Twente zijn nu goede subtoppers die kampioen zijn geworden, maar geen titelkandidaten meer. Evenals Vitesse het nu ook laat af weten. Laat ADO eerst maar in de Eredivisie blijven om vervolgens op het linkerrijtje te mikken.

31 januari 2015 om 12:10

Ajax heeft ook niet het vermogen om uit te lopen. Dat laat de huidige situatie waarin ze nu verkeren heel duidelijk zien. En ie zag destijds hoe AZ het deed onder die oplichter. Als die er nu gezeten had dan waren er zeker 3 van de 4 titels met overmacht naar Alkmaar gegaan.

31 januari 2015 om 12:32

"dan waren zeker 3 van de 4 titels met overmacht naar Alkmaar gegaan."

Ook maar gebaseerd op niets natuurlijk. Je zegt maar wat om je punt kracht bij te zetten. Wat jullie niet begrijpen is dat je niet even een Ajax (of Psv) wordt door wat geld er tegen aan te smijten. Dit zijn clubs die op een volledig ander niveau opereren dan de andere clubs in NL. AZ heeft het geprobeerd, Twente heeft het geprobeerd en Vitesse heeft het geprobeerd maar structureel aanhaken bij de clubs die er écht toe doen in Nederland kunnen ze niet en zullen ze ook nooit kunnen. Ado is precies hetzelfde verhaal. Jullie zijn niet van hetzelfde niveau en zullen het nooit worden, maakt niet niet uit hoeveel Chinezen jullie binnenhalen.

Waarom leren dit soort mensen het nu eens. Eerst presteren en dan praatjes maken,dat is de enige juiste volgorde. Jammer,want ik gun Ado het beste. Laten we het houden op een slechte start.

Wang kan niet eens op tijd centjes overmaken,laat staan dat hij als het al mogelijk was ADO binnen vijf jaar bekender dan Ajax kan maken.

Allemaal leuk en aardig dat domme gelul van die chinees met die grote uitspraken,
Misschien is het belangerijker om als ado zijnde, er dit jaar gewoon in te blijven..

Zie het al voor me, dat go ahead eagles word overgenomen door een te dikke rus, of een te goedlachse chinees..pfff moet er niet aan denken!

Laat ons dan maar elk jaar strijden tegen om niet te degraderen,dan al die luchtkastelen die worden opgehangen door deze geld wolven bah!

de man heeft nog geen eens zijn plannen gepresenteerd en nu al hoog van de toren blazen ik moet het nog allemaal zien gebeuren. we weten allemaal hoe het met vitesse nu gaat. zouden ook kampioen zijn en staan wat 12de. jah ze hadden meer geluk moet hebben maar hè geluk moet je ook afdwingen

Als je ergens aan begint moet je ook hoog inzetten. Hoe dromerig dit ook klinkt. Niemand heeft als doel om in de marge te spelen. Nu kijken of hij de daadkracht en financiële middelen heeft om het te onderbouwen. En anders verschuift hij zijn deadline van 5 jaar weer wat verder op

Nou misschien in China als je daar iedereen doodgooit met Ado, Ado, Ado.

zijn deze uitspraken echt gedaan? of zijn er woorden verdraaid? als hij dit echt heeft gezegd....yeah right..waar Ajax in het buitenland vaak nog in een adem wordt genoemd samen met Real Madrid, Juventus etc. moet ADO ajax voorbij streven hierin?! binnen luttele jaren?!
Ik zie 1 mogelijkheid. Als Ado, Man City-achtige salarissen geeft. Vandaag nog Suarez binnenstrikt. De komende zomer david luiz, marco reus en yaya toure binnenhaalt. DAN wil het nog wel eens lukken...

maar met een ander strategie, zorg maar eerst dat je een rol van betekenis gaat spelen in Nederland. Win een keer de Cl(op zijn minst). En een (dus 1 niet meerdere zoals ajax) wereld voetballer produceren. Dan praten we verder...

31 januari 2015 om 11:20

Letterlijk vertaal door de tolk bij de persconferentie! Heeft de beste man toch echt gezegd.

31 januari 2015 om 11:27

dan moet hij doen wat ik hierboven zei. begin vandaag met suarez geeft hem 10 Miljoen/jaar. en komende zomer nog 3 a 4 wereldvoetballers aantrekken.

dan gaat hem dat lukken. binnen no time zullen mensen idd eerst aan ADO denken als ze Eredivisie horen. gegarandeerd.

31 januari 2015 om 13:04

@ Persija81:
Wel eens van ffp gehoord? Hij mag per jaar maximaal 10 miljoen uitgeven, en dat wil ik eerst ook nog eens zien.
Als ik zie wat een moeite het geld voor de aandelen heeft gekost, ben ik bang dat al dat geld voor aankopen nog wel eens tot riskante situaties kan gaan leiden.

Bang voor Wang!

31 januari 2015 om 18:07

uuh...wat is dat ffp? tuurlek weet ik wat het is....mijn post is ook niet serieus dude..

maar aan de andere kant...als die chinees daadwerkelijk 500 miljoen in gaat pompen(wat natuurlijk onzin is)...dan gaat ie ook de boete betalen hoor van uefa.
om dan vervolgens sponsors te 'strikken' die per jaar 50 mio betaalt zogenaamd. dan weer alles wat lost en vast zit te kopen.

Dit gaat hem dus in geen honderd jaar lukken! Ajax hoort in naamsbekendheid tot de top tien van de wereld. Daarbij kan de Nederlandse competitie nooit meer tegen de grote landen op, dus zo veel prijzen zal hij nooit en te nimmer halen.

Ik vind dat nieuwe eigenaren van een club zich zelf heel kwetsbaar maken als ze zulke dingen roepen.. ambitie mag en moet je hebben maar behaal eerst kleinere doelstellingen voordat je zulke uitspraken doet

Mooi zo'n Chinees luchtkasteel...

Als hij de helft van zijn praatjes waar kan maken, dan ben ik alleen maar enthousiast. Zou toch leuk zijn voor de Nederlandse competitie als er relatief grote namen worden aangetrokken door een clubje als Ado.

Als je bekend wil worden....ik denk dat je dan beter paar keer met 8-0 kan verliezen en degraderen.
Pfff....serieus, Ajax voorbij gaan, lachen op zaterdag heet dat. De top3 hebben een naam opgebouwd in jaren, door spelers, trainers en prijzen, als ADO 5x op rij de CL wint komen ze er misschien ook bij, maar hoe groot is die kans?

Tja bij de overname van Vitesse werden soortgelijke woorden gesproken maar dat konden ze ook niet waar maken. Eerst zien dan geloven, je haalt echt geen Europese topspelers naar ADO. Als je mee wilt doen in de top moet je dat gewoon langzaam aanpakken en rustig opbouwen.

Haha meneer Wang is denk ik nog niet op de hoogte van de Fair Play regels. Overigens helemaal niet verkeerd om een vermogend persoon achter een volksclub te hebben staan, maar hij moet natuurlijk niet gaan doorslaan. Duurzaam investeren, dan kan ADO zeker stappen gaan maken.

De enige manier dat ik ADO Ajax voorbij zie gaan binnen 5 jaar is als je de clubs op alfabetische volgorde zet. Qua prijzen lukt sowieso niet en qua naamsbekendheid lijkt me ook niet.

31 januari 2015 om 11:36

En dan moet je nog hopen dat Achilles '29 niet promoveert.

Als je 500mil in de club pompt is het realistisch. Maar dat zie ik niet gebeuren. Waarschijnlijk zullen ze een club worden die bij de beste 8 zit maar kampioen worden zie ik niet gebeuren.

Dan zullen ze eerst 4 de Europacup 1, 2 de wereld beker, 1 de uefacup, en 33 landstitels moeten winnen. En dan nog heeft Ajax een grotere Internationale naam.

31 januari 2015 om 11:43

nee hoor....je kan naamsbekendheid kopen. ik zei het ook al hierboven. strik vandaag nog wereldvoetballer, salaris 10 miljoen/jaar.

aankomende zomer 3 a 4 wereldvoetballers aantrekken tegen soortgelijke salaris.

nou en of dat ADO ajax voorbijstreeft.

jouw voorbeeld over prijzen is niet nodig, kijk chelsea, psg en man city...zij hebben nooit maar dan ook nooit de prijzen van United en liverpool etc. maar toch worden deze clubs nu in het zelfde kadertje geplaatst als man utd etc, als het niet hoger is.

maar of deze wang daadwerkelijjk 500 mioin gaat pompen waag ik te betwijfelen

31 januari 2015 om 11:50

Persija81,

Ja, en dan pakt ADO misschien en eventueel een ED titel of 2 misschien 3 en dan is het geld op.

Kan je ADO gaan bekijken bij de amateurs of zo.

31 januari 2015 om 12:34

Haha welke wereldvoetballer gaat voor 10 mil bij Ado in de Eredivisie voetballen? Jij denkt dat Aguero of Pogba wel interesse heeft ja? Lul niet zo slap man.

Overigens zullen mensen met echt verstand van voetbal nog altijd het verschil weten tussen een club a la United en een City. City is schattig, maar zal natuurlijk nog tenminste de komende 50 jaar het kleine broertje van United zijn.

31 januari 2015 om 18:08

hahaha....echt grappig dat een paar van jullie mijn post echt serieus opvatten,

Hahahahaha...wang nu al een lachertje....ajax, Feijenoord en nog meer Nederlandse clubs ga je niet voorbij. Ja misschien als..... "falende Chinees failliet met Ado" ..... Deze mensen hebben geen verstand van de toch aparte voetbalwereld...

Het zou wel kunnen kijk na fc basel stunt altijd in de cl daardoor krijgje naamsbekend heid!

31 januari 2015 om 11:39

Maar dan magtie nu al met miljoenen gaan smijten!!!

Wanneer er 5 keer meer volk komt kijken naar ADO dan vandaag, dan kunnen ze Ajax af en toe even pijn doen en dit op een structurele manier.

Maar zeg nu zelf...dat gaat niet gebeuren dus.

Je zou theoretisch wel kruiwagens geld kunnen aanvoeren om een selectie samen te stellen die nu al kan wedijveren met Ajax, maar daarvan weet je dat het niet blijft duren. Na x jaren droogt de geldbron op en slokt de aarde de club meestal definitief op.

Ik moest nog harder lachen dan van der gijp! dan moet denhaag eerst maar even 5 keer de cl winnen en 40 keer kampioen worden ofzo. Lachwekkend dit weer, whahahaha

Iets zegt mij dat dit gewoon 1 grote act is. Die chinezen zijn gewoon een stelletje acteurs ofzo. Dat vrouwtje sprak wel redelijk goed Nederlands volgens mij. Hoe kan dat als ze hier nog nooit is geweest?

31 januari 2015 om 13:10

Dat vrouwtje is Lulu Wang, een in China geboren schrijfster die sinds de jaren '80 in Nederland woont. Ze spreekt en schrijft perfect Nederlands.

Vooropgesteld ik ben absoluut geen ajax fan maar Ado kan Ajax nooit passeren qua naamsbekendheid. Buiten de landsgrenzen heeft ado simpelweg geen of bijna geen traditie in tegenstelling tot ajax die zelfs 2 keer de wereldbeker heeft gepakt. Dat haal je niet zomaar in.
Natuurlijk als die spleetoog er flink wat geld tegenaan gooit kan ado een grote club in Nederland worden en met nog meer geld is zelfs Europees succes mogelijk. Succes is te koop maar historie niet.

Dromen mag en kan iedereen hebben maar dit lijkt mij persoonlijk wat te hoog gegrepen en vooral als het zolang moet duren voordat er geld overgemaakt wordt. Er zullen weinig clubs zijn die zolang op hun geld willen wachten voor transfersommen.

Volgens de telegraaf heeft wang een heel netwerk in Spanje. We zullen dus de komende jaren veel spelers uit de primera division in de eredivisie zien bij ado. Ook zullen wedstrijden van ado live te volgen zijn op chinese streams. Wang zal goed geld verdienen op de gigantische chinese markt.

Hij moet eerst maar eens ervoor zorgen dat ADO volgend jaar tegen het echte Ajax speelt ipv Jong Ajax...

31 januari 2015 om 14:01

Heb het "echte" ajax anders ook al jaren niet meer gezien

Je denkt toch niet dat ik als ADO supporter gelooft. Vindt ik ook niet belangrijk. Wat ik belangrijker vindt is dat we weer naar leuk voetbal kunnen kijken in plaats van het spel van nu. Ajax zal altijd groter blijven. Lekker belangrijk.

Vind het wel een goede instelling van zo nieuwe eigenaar wat moet hij dan zeggen nou dit word niks met ado .
nou nee ik hou wel van mensen die durven te roepen dat ze goed worden laat hij het maar proberen alleen moet ado wel een systeem inbouwen dat het blijft bestaan als er iets fout gaat als de nieuwe eigenaar wegvalt.

Zou zonde zijn van zo mooie club ik wens ado en de fans een mooie spannende tijd toe en dat ze een mooie top ploeg worden .

31 januari 2015 om 12:35

Wat denkt u van...

" We gaan van ADO een stabiele middenmoter maken, die af en toe eens de (sub)top zal kietelen."

?

Zouden we allemaal realistisch vinden en getuigen van gezond verstand.

Maar neen hoor, de mens wil bedrogen worden en zal bedrogen worden. Daarom horen we een Wang liever zeggen dat kampioenschappen én fantastische prestaties in de CL in het verschiet liggen.

Ado kan wel een club worden zoals manchester city in Engeland die de traditionele topclubs gaat bedreigen in strijd om de landstitel. Mits met verstandig beleid natuurlijk.

31 januari 2015 om 13:13

Dan moet hij wel op tijd zijn rekeningen gaan betalen, de start was weinig hoopgevend

Heeft hij een miljoentje of 400 klaar staan? Haha!

Alle clubs wie dit beweren zitten in de problemen, vitesse en twente hebben het financieel moeilijk. Twente heeft het nog structureel aangepakt, maar haken voorlopig financieel af.

T zou goed zijn voor t nederlands voetbal. Als t geen bluf is zou t betekenen dat andere clubs ook gedwongen zullen worden te investeren en bereidt zullen zijn om hogere salarissen te betalen om de betere voetballers te behouden en eventueel aan te trekken.

Net begonnen en nu al alleen maar onzin gehoord van em...dit kan nooit

Als je dat wil in het buitenland dat eerder aan ADO denken dan aan ajax wil hij dus beweren dat ze gaan overwinteren in de CL binnen 5 jaar

Dan heeft meneer Wang toch n hele grove fout gemaakt in zijn analyse over de Nederlandse competitie en Ado. Je kan niet zomaar opeens naamsbekendheid krijgen. Dat bouw je op en Ajax, PSV en Feyenoord hebben dat door hun vroegere successen kunnen doen. Als iemand uit Engeland opeens ADO in de CL of EL ziet, zal die sowieso al denken, eendagsvlieg, geen idee hebbend waar die vandaan komt. Ook nog eens elk jaar kampioen worden gaat niet makkelijk in de Nederlandse competitie en dan sta je in de EL, waar je 0 naamsbekendheid van krijgt.

Meneertje Wang moet beseffen dat ADO op degraderen staat en nooit de top 3 (ajax, PSV en Feyenoord) zal inhalen leuk hoor zon poging maar ik denk dat t geen succes zal leveren

Zo moeilijk is dat niet in China. Daar heeft geen hond van Ajax gehoord. Spelers van Oranje kennen ze wel, maar ook Amsterdam is een onbekend dorp voor hun.

Deze man verdiend even een smack met een platte hand op ze.... NaJa je weet wel..
Denk je nou echt dat je groter word dan onze 3 topploegen..

Als het Wang lukt na ADO ook de NOS over te nemen is de naamsbekendheid van ADO binnen een paar jaar alles voorbij.

Nou, aan het begin van het seizoen staat Ado toch boven Ajax. Als een buitenlander dan gevraagd wordt Nederlandse clubs op te noemen en hij haalt de ranglijst erbij dan zou hij eerst Ado opnoemen.

Maar verder is dit gewoon hetzelfde verhaal als Vitesse. Roepen dat ze binnen zoveel jaar kampioen willen/gaan worden, draaien aardig mee en staan nu 12e. Het zijn allemaal luchtkastelen, wachten totdat de zeepbel knapt en de clubs op springen staan.

Alsof Ajax nu nog zo'n grote naam is in het buitenland, wat een totale zelfoverschatting weer, 4x kampioen van de absolute middelmaat geweest, in Europa nooit meer een potje kunnen breken, alsof het buitenland geinteresseert is in de history van Ajax of welke NL voetbalclub dan ook.

Ik weet niet of Wang het lukt maar de man heeft ambities, mag die? Gelijk al die jaloerse kindertjes die totaal geen idee hebben wat er op dit moment bij ADO gebeurd en hun meninkjes geven gebaseerd op een knip en plak stukje van de van de telegraaf, die bekent staat vanwege zijn hoge waarheidsgehalte.

Valetein Driesen beweerde gisteren in Vitv dat Wang een zetbaasje was voor Vansen, een bedrijf dat 4 weken eerder volgens "onderzoek" van die zelfde Driesen/telegraaf Helemaal niet bestond, en daar baseren jullie alles op, maar goed, wie het laatst lacht....

Wang heeft het toch alleenmaar over naamsbekendheid en niet Ajax voorbijstreven qua prestaties.tuurlijk lukt dat nooit.we zijn niet achterlijk in Den Haag.in de RvC zit nu een Chinees die zichg alleen met de marketing bezig gaat houden.koop een Chinese speler,probeer ADO daar op TV te krijgen.toen Ono bij Feyenoordging spelen zaten daar ook elke week tientallen Japanse journalisten in de Kuip.zo iets kan in DH ook gaan gebeuren.dh heeft een hoop Chinese inwoners(chinatown) die wellicht naar het stadion komen.

31 januari 2015 om 17:53

Wang moet wel iets minder hoog van de toren blazen natuurlijk. Maar de man heeft ook gezegd dat hij het langzaam wil opbouwen en veel in de jeugd wil investeren. Staat allemaal een beetje haaks op de rest. Daarbij moeten mensen ook niet denken dat de top 3 zou hoog aangeschreven staat in het buitenland want we zijn een lachertje. Laat die man lekker zijn ding doen en we zien wel wat er van komt.
Ik hoop iig dat hij zo investeert dat de club uiteindelijk op eigen benen kan staan door meer inkomsten te genereren.

Ado is nu al een begrip in China,met name al die chinezen die de wedkantoren platlopen.
China zou niet snel goede voetballers voortbrengen zoals in zuid Amerika.
Al zet je er 20000 voetbalscholen neer ,echt talentvolle voetballers met ambitie komen toch wel boven drijven Dat zijn er nu al niet veel en zal nooit zo zijn.
Dat China de toekomstige Messi,s .pele,s en Ronaldo,s gaat voortbrengen zal niet gebeuren,net als Amerika dat ook nooit een goede echt wereld voetballers zou voort brengen ondanks alle moeite in het verleden.
Nee johh met zoveel inwoners zo,n slecht nationaal team dat zegt al meer dan genoeg.

Chinezen kunnen nu eenmaal goed tafeltennissen heel goed zelfs en dat doet niemand ze na,dat moet je ze nageven .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren