Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Voetbalpraat ziet vergeten Oranje-kandidaat: ‘Verdient hij het niet meer?’

Laatste update:

Kees Kwakman had het niet onlogisch gevonden als Bjorn Meijer bij de voorlopige selectie van het Nederlands elftal had gezeten. De negentienjarige Groninger maakte dinsdagavond een schitterend doelpunt voor Club Brugge op bezoek bij Benfica (5-1 nederlaag) en is bezig aan een sterk seizoen in België. Dat wekt in Voetbalpraat de vraag op waarom Meijer ‘slechts’ bij Jong Oranje zit tijdens de komende interlandperiode.

Waar Noa Lang in de rust bij een 2-0 achterstand gewisseld werd, mocht Meijer blijven staan voor de volle negentig minuten. Presentator Sinclair Bischop somt de feiten op. “Hij staat er gewoon wel weer in, scoort ook een doelpunt, maar is niet opgeroepen bij die 37 spelers. Hij heeft een vaste basisplaats en speelt in de Champions League. Zijn jullie verbaasd dat hij er niet bij zit?” Kwakman vindt het lastig om een hard oordeel te vellen over Meijer. “Wij hebben altijd het gevoel dat spelers uit de Eredivisie toch wel groot gemaakt worden in vergelijking met spelers in het buitenland.”


Kwakman vindt het daardoor oneerlijk om Meijer te vergelijken met een speler als Quilindschy Hartman. “Voor ons is het natuurlijk ook moeilijk, omdat we Hartman iedere week zien spelen in de Eredivisie. Meijer zien we niet, alleen in de Champions League af en toe. Het blijft voor ons toch lastig om te zeggen dat hij er eigenlijk bij hoort te zitten.” Toch zou Kwakman een oproep voor Meijer niet vreemd vinden. “Meijer is een heel seizoen basisspeler, in de Champions League ook. Dan zou je eigenlijk zeggen: ‘Verdient hij het niet meer?’ Ik weet het niet, maar je mag toch aannemen dat ze iedereen scouten ook.”

Meijer maakte afgelopen winter voor maar liefst zes miljoen euro de overstap van FC Groningen naar Club. Bij de Trots van het Noorden had de linkspoot pas 27 wedstrijden in de hoofdmacht gespeeld, maar Meijer past zich in België moeiteloos aan. De vleugelverdediger speelde al 36 wedstrijden voor Club, waarin hij goed was voor drie doelpunten en vijf assists. Meijer, die in Brugge vastligt tot medio 2026, meldt zich komende interlandperiode bij Jong Oranje. In het Spaanse Pinatar zullen de Nederlandse jeugdinternationals het opnemen tegen de leeftijdsgenoten van Noorwegen en Tsjechië.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi hoor. Het hele artikel in een notendop: we weten er eigenlijk niks van omdat we Meijer niet volgen maar we gaan er toch iets over zeggen.

Lijken wel analisten.

8 maart 2023 om 09:19

Los van het feit dat Hartman waarschijnlijk toch niet opgeroepen wordt.....
Ze hebben hem zelden zien spelen en weten niet wat de beweegredenen zijn van Koeman. Systeem, type speler etc.
Misschien moeten journalisten ipv overal tegenaan schoppen een keer een dergelijke vraag stellen aan de bondscoach

8 maart 2023 om 10:17

Ik word er zo moe van, de jongen speelt zijn wedstrijden in jong oranje. Als hij daar speelt waarom dan laten “banken” bij het grote Oranje? Dit zijn allemaal van die analisten dingen dat ik denk waarom? Het gaat toch om het spelen bij een vertegenwoordigd oranje elftal. Daar krijgt hij ook ervaring van

Meijer speelt als bij Brugge als een wingback. Gezien Koeman niet het Van Gaal 3-4-3 systeem gaat spelen, is het denk ik wel een logische keuze.

8 maart 2023 om 09:30

Dat is dus niet waar. Hij heeft maar 10 potjes als linkermiddenvelder gespeeld. De overige 20 potjes heeft hij in een 4 mans verdediging gespeeld als linksback (2 potjes nog als centrale verdediger) onder Hoefkens en Parker. Daarnaast is dat ook een kulargument, want Dumfries en Frimpong hebben meer als rechtermiddenvelder gespeeld dan als rechtsback. Hoezo mag dat dan wel?

8 maart 2023 om 10:05

Oh ja op Transfermarkt zag ik linkervleugelverdediger staan, ik ging er vanuit dat ze daarmee wingback bedoelden maar dat is niet zo dus. Al hoewel ik Frimpong als normale rechtsback ook niet goed vind, die is wel een stuk beter als wingback of rechtsmid.

Kwakman heeft volkomen gelijk. Iemand die een vaste waarde is bij een topclub in België, en al vijf maanden Champions League speelt, had best in de voorselectie mogen zitten.

8 maart 2023 om 09:18

Maar zal uiteindelijk niet opgeroepen worden. Terwijl hij wel een bijdrage kan leveren aan Jong Oranje.

Ik snap het wel.

8 maart 2023 om 09:31

Hartman mag ook nog voor Jong Oranje uitkomen. Dan had je met Maatsen en Hartman ook prima linksbacks lopen voor Jong. Hartman speelt heel goed, maar speelt nu pas voor het eerst op Eredivisie niveau.

8 maart 2023 om 09:37

Eens, uiteindelijk maakt het denk ik vrij weinig uit welke (jonge) linksback je opneemt in je voorselectie aangezien ze niet opgeroepen zullen worden. Ik zie Meijer onvoldoende spelen om daar een goed oordeel over te geven, ik ga uit van wat ik lees en dat is vrij positief.

Ook wel eens fijn om voldoende keuze te hebben voor een linksback positie!

8 maart 2023 om 10:08

Vind deze ook lastig. Had prima in de voorselectie kunnen zitten. Kan je dan alsnog naar Jong Oranje of pas volgende keer?

Topclub dat nog niet goed draait in eigen competitie en CL geweldig hoor van Brugge. Ze hebben het harstikke goed gedaan.

8 maart 2023 om 12:24

joventut

"kwakman heeft volkomen gelijk."

Is dat zo? Als iemand "vergeten" zou zijn, dan lijkt mij dat Mitchel Bakker. Speelt al 2 seizoenen in een zwaardere competitie dan NL en Belgie. Is 22 jaar dus vind ik persoonlijk te "oud" voor Jong Oranje.
Kan linksback, wingback en LCV spelen.

Ik zou deze jongen eerder selecteren dan Hartman en Meijer.

Tja.. Meijer doet het goed hoor bij Brugge, begrijp me niet verkeerd, maar we hebben met Malacia en Blind twee opties die simpelweg beter zijn en acteren op hoger niveau. Meijer zijn tijd komt nog wel, al had hij naar mijn mening wel in de voorselectie mogen zitten ten koste van Hartman, dat vind ik maar een wilde bras.

8 maart 2023 om 09:26

Of Blind nog echt beter is waag ik heel sterk te betwijfelen, voetballend alleen. Bovendien speelt hij ook nog eens niet. Ake en Malacia zijn zeker beter. Hartman zal vergelijkbaar zijn.

8 maart 2023 om 09:37

Blind is zeker nog een stuk beter, alleen al kwa ervaring en slimmigheid. Blind is daarnaast onze meest ervaren international, die schuif je niet zomaar aan de kant. Ake rekende ik niet mee omdat ik hem liever op zijn natuurlijke positie zie (lcv).

8 maart 2023 om 10:15

Ik heb Blind lang verdedigd hier en zal dat nog steeds doen indien nodig, omdat ik het schandalig vind hoe hij als pispaaltje werd neergezet. Hij heeft fouten gemaakt maar is jarenlang ook erg belangrijk geweest. Daarnaast, en dan heb ik het nu even over Ajax, was heel het elftal uit vorm en werden Blind en Tadic ervoor aangekeken.

Maar laten we even normaal doen. Blind bij Oranje hoort voorbij te zijn. Hij staat op 99 interlands dus ik hoop dat Koeman hem die 100ste gunt(!), maar hij hoort verder niet meer voor Oranje op te komen draven. Zijn er nou een paar blessures, prima. Maar Blind is gewoon niet goed genoeg meer om hem op te roepen als serieuze optie op linksback. Misschien met 5 verdedigers wel, maar 1. dat gaat Koeman niet doen en 2. de jeugd heeft de toekomst. Misschien is de jeugd nu nog niet goed genoeg, maar we moeten bouwen naar een nieuw Oranje en niet teren op spelers als Blind. Blind heeft zijn periode gehad, kan die hopelijk met wedstrijd nummer 100 afsluiten zodat hij zich daarna kan richten op zijn laatste jaren als clubspeler. Je noemt hem wel onze meest ervaren international en misschien heb je daar een punt, maar het is geen Vd Sar of Gio. Dat waren spelers die in de herfst van hun carrière nog basiswaardig waren, dat is Blind nu niet meer.

Ake vind ik zeker wel een optie, alleen weet je dat hij voetballend beperkt is (niet dat hij niets kan hoor). Malacia speelt niet, Hartman mag zich nog even verder ontwikkelen en Wijndal is (nog) niet op niveau.

Daarnaast zou ik het persoonlijk ook tof vinden als Veltman weer eens een belletje krijgt. Hij staat vrijwel wekelijks in de basis in de Premier League en als hij niet start valt hij wel in. Staat vaak centraal maar ook vaak als rechtsachter of RVV. Nee, ik roep niet dat hij moet spelen in plaats van een De Ligt of Van Dijk, absoluut niet. Maar ik hoop dat hij in de gaten gehouden wordt.

8 maart 2023 om 10:21

Van Persie heeft 102 interlands en heeft nooit bedankt voor oranje. Zullen we die dan ook maar weer oproepen? Ervaring is natuurlijk een kwaliteit, maar uiteindelijk is je niveau gewoon het belangrijkst of heb jij liever Pasveer dan Rulli onder de lat staan bij Ajax? Blind is in het 433 systeem gewoon veels te kwetsbaar op linksback en op centraal heb je simpelweg betere opties. Je hebt met Malacia een goede optie die voor ManU ook al 5 seizoenen bij Feyenoord heeft meegedraaid. Ake kan er spelen en die heeft ook zat ervaring en dan heb je met Meijer en Hartman twee talenten die net komen kijken en denk ik qua niveau niet veel verschillen. Wat Blind betreft is het tijd om door te selecteren.

8 maart 2023 om 09:28

Malacia en Blind acteren op een hoger niveau? Hoe hoog staat de bank dan?

8 maart 2023 om 09:33

Malacia maakt gewoon genoeg minuten bij United hoor. Blind speelt inderdaad weinig, maar die jongen heeft na 99(!) interlands genoeg krediet opgebouwd.

8 maart 2023 om 09:37

In mijn beleving heeft Blind vooral opgebouwd dat het beste er wel van af is. Leuk voor een team als je een rondo speelt met de tegenstander, maar dat niveau heeft het Nederlands elftal niet.

8 maart 2023 om 09:41

Malacia speelt natuurlijk best wel wat wedstrijdjes bij United, hij heeft bijna de helft van de PL minuten gespeeld. Wat betreft Blind heb je gelijk, dat is gewoon een bankzitter en niet meer serieus te nemen voor Oranje.

8 maart 2023 om 09:37

Arie.....iedere keer noem je Hartman een wildebras. Waarschijnlijk op basis van twee momenten (anders kan ik het me niet voorstellen, NEC en dat moment tegen Ajax, wat eigenlijk helemaal niks was). Op het moment dat mensen voorbeelden geven waarom hij dat niet is ga je er niet op in.
Is aan de bal gewoon een prima speler en enorm rustig. Wel met veel power. Raakt verdedigend ook zelden in de problemen.

8 maart 2023 om 09:49

Gap, kijk 1 keer op welke manier hij de duels invliegt, kan gewoon écht niet. Hij komt er tot nu toe redelijk mee weg, maar eigenlijk had hij dit seizoen al minimaal 2 keer rood moeten hebben. Onbetrouwbare speler die je als team elk moment de kop kan kosten, moet je niet willen op een eindtoernooi straks.

8 maart 2023 om 09:56



2x rood? Alleen tegen NEC. Welk voorbeeld heb jij nog meer?

" moet je niet willen op een eindtoernooi straks"
hij kan zich in 1,5 jaar nog ontwikkelen he

8 maart 2023 om 10:29

Blind is lekker betrouwbaar. Die staat tegen Argentinie gewoon Molina aan de buitenkant te dekken

8 maart 2023 om 11:40

Kan je blind nog steeds niet vergeten Japie? Er zal eens iets positiefs uit komen.

8 maart 2023 om 12:26

Wat valt er voor positiefs te melden dan? Hij is passe

8 maart 2023 om 14:31

Hé Japie, lang geleden dat ik je dit argument heb horen maken (''blind stond aan de buitenkant te dekken'`, goed om te zien dat je hem niet bent vergeten. Ik begon me al een beetje zorgen te maken. Ik denk dat het handig is om nogmaals te herhalen dat de bal die Messi daar op Molina geeft belachelijk is. Zelfs Virgil heeft gezegd dat dit de meest bizarre steekbal is die hij ooit tegen zich heeft gehad in een wedstrijd. Maar het Orakel Japie_krekel zegt dat dit een fout van Blind is. Verzin iets nieuws aub!

8 maart 2023 om 16:43

En ik zal nogmaals herhalen dat als Blind niet als een F'je aan de buitenkant stond te dekken was die pass van Messi nooit aangekomen en dus ook niet fenomenaal geworden

8 maart 2023 om 09:58

Blind beter ? Daarbij ben ik wel van mening dat hij beter bij Jong Oranje kan spelen dan bij Oranje op de bank komt te zitten.
Als je dan naar ervaring gaat kijken en naar minuten dan had ik liever gezien dat van Aanholt opgeroepen was dan Blind.

8 maart 2023 om 12:57

Blind beter noemen... terwijl die al 2-3 seizoenen laat zien het niveau niet meer aan te kunnen.

Daarnaast zijn zowel Blind als Malacia geen basisspeler.

Meijer, Hartman, vd Ven en Bakker zijn imo de beste opties voor de LB posities.

Vreemd is het op zijn minst. Hartman heeft 16 wedstrijden gespeeld en laten zien een talent te zijn, maar ook mega druistig. Meijer speelt op CL niveau voor de winterstop uitstekende potjes en zit er niet bij... Maar Koeman heeft meer rare keuzes gemaakt.

Overigens gun ik het Hartman echt wel hoor... alleen als je 37 oproept kan je er ook 38 oproepen.

8 maart 2023 om 09:42

Maar hoe vaak heb je Meijer echt zien spelen? Misschien zoekt Koeman een ander type?

8 maart 2023 om 09:58

Meijer veroverde ruim een jaar geleden een basisplaats bij FC Groningen en binnen een half jaar bood Club Brugge al 6 miljoen. De kwaliteit druipt er vanaf en dat is vanaf dag 1 zo. Deze jongen ontwikkelt zich razendsnel en is in een jaar van de beloften van FCG naar de Champions League gegaan, waar hij zeer goed presteert. Meijer kan prima functioneren in een 433 systeem en is misschien wel de back met de meeste minuten.

Persoonlijk denk ik dat Koeman vooraf al heeft bepaald wat zijn keuze is. Hartman zal afvallen en Meijer zal spelen bij Jong Oranje. Blind krijgt zijn 100e cap en Malacia staat vast hoger in de pikorde. Maar de komende jaren kan het spannend worden met Bakker, Meijer, Wijndal, Malacia, Hartman!

8 maart 2023 om 10:44

Ja, ik wist ook dat de Nederlandse top interesse in hem had en geloof best dat hij een talent is. Denk inderdaad dat je gelijk hebt qua keuzes voor (jong) oranje

8 maart 2023 om 12:54

Pasevski

Dank voor jouw reactie. Had het niet beter kunnen verwoorden.

Dat Koeman zijn keuze heeft gemaakt staat vast. Sterker nog die heeft waarschijnlijk zijn opstelling voor EK 2024 al klaar. In het tijdsbestek Koeman 2018 2019 zijn heel veel spelers van goed naar heel matig gegaan, maar Koeman nam nooit afstand van een Strootman, Babel, Zoet enz. en liet zelfs Rosario en Vormer debuteren.

Hoewel je het niet eens kan zijn met van Gaal, waren zijn keuzes verklaarbaar... bij Koeman zoek ik keer op keer naar deze redenen.

Kwakman had even de wedstrijd niet gezien, Meijer kwam zwaar tekort. Jong is prima voor hem

8 maart 2023 om 10:22

Meijer speelt tenminste op CL-niveau, heel Brugge kwam zwaar tekort. Dan is het ongelofelijk lastig om je aan dat niveau te onttrekken als back.

Lierse kan je een review gooien over deze jongen? Dit is letterlijk de eerste keer dat ik deze naam hoor.

Het valt nog mee dat het over Meijer gaat, die inderdaad meer aanspraak op een plek in de voorselectie maakt dan Hartman. Ik vreesde al even dat hier meteen Reijnders na één goede Europese wedstrijd Oranje in werd gepraat.

Als je ziet wie wél geselecteerd is kan je je afvragen waarom Meijer er niet bij is.
Anderzijds is hij nog heel jong en is het voor hem ook heel snel gegaan in het laatste jaar. Als hij zich zo verder blijft ontwikkelen kan het niet anders dan dat hij er op termijn gaat bijkomen.
Hij kan renderen zowel in een viermansverdediging als linkerflank of in een vijfmansverdediging op de wingback. Persoonlijk denk ik dat hij beter tot zijn recht komt in een klassieke viermansverdediging als iemand die op tijd wel zijn rushes kan maken. Heeft een degelijke voorzet.

Moet toch zo lekker zijn als analist. Je wordt in een hok gezet met nog drie 'experts' en gaat dan bakkeleien over zo'n voorselectie waar een verkeerde keeper teveel en een goed presterende back te weinig inzit. En dan daarna, als de definitieve selectie bekend is, nog even flink de loep leggen op de afvallers. Even flink vanuit de veilige luwte debatteren wat daar allemaal weer aan mankeert en wat Koeman beter had kunnen. En daarna nog even een drankje na en met weer een volle knip terug naar huis. Luizenleventje.

Alsof Bjorn Meijer vroeg of laat niet alsnog een keer zijn debuut gaat maken. So what dat er nu even voor iemand anders is gekozen?

Ach boeien het is de eerste selectie pas. Die Meijer gaat echt wel opgeroepen worden in de toekomst. Nu bekijkt Koeman gewoon deze spelers en wie weet de volgende keer hij wel. Wordt zo’n drama over gemaakt.

Ja dit dacht ik dus ook. Ik heb hem een paar keer zien spelen en hij deed het echt naar behoren. Gister ook weer een bal van de lijn en een werkelijk waar schitterende goal. Prima statistieken en een goede voorzet. Hij had er echt wel bij mogen zitten. Doe dan gewoon 38 tot 40 namen. Dan kan je namen als Olij, St-Juste, Meijer, Doekhi en Struijk er ook bij doen. Misschien halen ze het niet, maar dan weten ze in ieder geval dat ze in beeld zijn.

In de linksbacks zitten we niet heel breed. Je hebt Malacia, Aké en Blind die er recent hebben gespeeld en nu zijn er twee goede op komst in de vorm van Maatsen en Hartman. Meijer doet het prima bij Brugge, alleen om dan gelijk 4 linksbacks op te roepen vind ik wel te veel van het goede. Als Koeman inderdaad met 4 man achterop gaat spelen denk ik dat linksback zal worden ingevuld door Aké. Op rechtsback dan een wingback (dumfries of Frimpong). Aké kan dan in balbezit als een soort derde centrumverdediger fungeren terwijl Dumfries/frimpong eroverheen zal gaan. Zeker als we met een hangende rechtsbuiten gaan spelen (berghuis? Simons?).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren