Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Simons en drie andere Nederlanders bij honderd genomineerden Golden Boy Award

Laatste update:

Xavi Simons is een van de genomineerden voor de Golden Boy Award 2023. Naast de creatieveling van PSV prijken ook de namen van Devyne Rensch (Ajax), Bjorn Meijer (Club Brugge) en Emanuel Emegha (SK Sturm Graz) op de shortlist van de Italiaanse krant Tuttosport.

Databureau Football Benchmark heeft een algoritme ontwikkeld. Aan de hand daarvan is een ranglijst samengesteld met de honderd grootste talenten uit Europa. In de top tien zijn twee Nederlanders terug te vinden. Simons kende een uitstekend eerste seizoen bij PSV met 22 goals en 12 assists in 48 officiële duels en staat op de zesde plaats. De twintigjarige Rensch is de nummer negen van de Golden Boy Index, terwijl Meijer als linksback van Club Brugge op de 29ste plaats staat.

Emegha, die eerder uitkwam voor Sparta Rotterdam en nu onder contract staat bij Sturm Graz, is negentiende. Vanuit de Eredivisie zijn er naast Rensch en Simons nog drie spelers in de top honderd opgenomen. Milos Kerkez (AZ) staat vijftiende, Johan Bakayoko (PSV) is terug te vinden op plek dertig en Kacper Kozlowski, die afgelopen seizoen werd gehuurd door Vitesse van Brighton & Hove Albion, staat tot slot op de 79ste plaats.

De topfavoriet om Gavi op te volgen als winnaar van de Golden Boy-award is Jamal Musiala. De aanvallende middenvelder was afgelopen seizoen in het shirt van Bayern München goed voor zestien goals en evenzoveel assists en schoot der Rekordmeister afgelopen maand in een zinderende laatste speelronde nog naar de landstitel. De top vijf wordt gecompleteerd door Real Madrid-aanwinst Jude Bellingham, Gavi (Barcelona), António Silva (Benfica) en Alejandro Baldé (Barcelona).

De shortlist is voor het eerst in de historie van de prestigieuze verkiezing niet volledig gebaseerd op de keuze van een selecte groep journalisten. Zowel journalisten als fans bepalen dit jaar door middel van stemmen de uiteindelijke winnaar. Rafael van der Vaart won in 2003 de eerste Golden Boy Award, waarna grote namen als Lionel Messi (2005), Kylian Mbappé (2017), Matthijs de Ligt (2018) en Erling Braut Haaland (2020) volgden.

Ajacied zag Oranje uit beeld raken: ‘Ik moet veel dominanter worden’

Voetbalzone sprak voorafgaand aan het jeugd-EK in Roemenië en Georgië uitgebreid met Ajacied Devyne Rensch.Lees artikel

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoe kan Rensch hier nou weer in staan? Die is toch zeker geen top 10 wonderkind??

20 juni 2023 om 15:09

Nee, een top 100 wonderkind.

20 juni 2023 om 15:10

Staat toch in de top 10 Myvision....

20 juni 2023 om 15:12

Hij staat toch echt op plek 9.....

20 juni 2023 om 15:14

Daarnaast, ook een top 100 wonderkind is hij niet eens..

20 juni 2023 om 15:16

Vind ik ook niet van die bakayoko

20 juni 2023 om 15:18

Hij is ook geen eens een top 100 wonderkind dus dat hij uberhaupt genomineerd is is al belachelijk.

20 juni 2023 om 15:22

In zo'n lijstje hoort hij niet eens. Je komt vrij makkelijk aan 100 prima talenten als je even zoekt. Ik denk dat Rensch niet eens bij de 5 grootste Nederlandse talenten tot 20 jaar behoort.

20 juni 2023 om 15:25

Iedereen praat elkaar maar na met betrekking tot Rensch. Dat hij de kwaliteiten heeft is wel degelijk te zien, hij maakt alleen nog teveel fouten alleen moet hij daar van gaan leren. Die jongen is nog maar 20, soms moet je jongens ook de tijd geven. De een ontwikkelt zich sneller dan een ander. Ik denk onder de juiste coach dat hij over drie jaar echt een mooie stap kan gaan maken.

20 juni 2023 om 15:43

Wat voor kwaliteiten? Het niet kunnen verdedigen? Vind het echt een slapjanus in de duels. Zoiets moet in je zitten en hij heeft dat dus echt niet. Daarnaast is zijn timing ook beroerd. Echt een leuke back later voor een middenmotor in de eredivisie, maar daar blijft het ook bij. Gewoon een nieuwe Van Rhijn.

20 juni 2023 om 15:10

De laatste tijd zijn er echt indicatoren dat die mensen die daar iets mee te maken hebben ook maar wat doen. Net zoals CIES Taylor meer dan 60 miljoen waard vond.

20 juni 2023 om 15:14

Dat was ook echt bizar idd. Kunnen we ergens zien wat voor criteria ze gebruiken om tot deze conclusies te komen? Ik snap er namelijk helemaal niks meer van.

20 juni 2023 om 15:21

Er zullen vast criteria zijn zoals club, ervaring op het Europese podium, aantal interlands, leeftijd, contractduur enzovoort, maar het is alleen niet gebaseerd op iets concreets, zoals voetbaltechnische kwaliteiten, vorm en individuele statistieken.

20 juni 2023 om 15:21

Dat CIES doet alsof het het wetenschappelijk onderbouwt met objectieve parameters maar het is extreem duidelijk dat hun systeem niet goed in elkaar zit qua berekeningswijze.

20 juni 2023 om 15:23

Ik heb het al gevonden.

Pijler 1 meet de sportieve prestaties van de speler op het veld tijdens de analytische periode, met verschillende prestatie-indicatoren voor verschillende aspecten van het spel. (niet duidelijk wat de prestatie-indicatoren precies zijn)

Het onderscheidt niet tussen competities en beoordeelt alle acties op dezelfde manier, maar de beoordeling moet altijd samen met de clubsterkte-index (pijler 3) worden beschouwd.

Pijler 2 meet de speeltijd van de speler en houdt rekening met de beschikbaarheid en het aantal minuten dat ze speelden ten opzichte van het totale aantal mogelijke minuten.

Spelers die langdurig geblesseerd zijn of niet regelmatig in de basisopstelling staan, hebben minder kans om in de top 100 te komen.

Pijler 3 weegt de relatieve sterkte van het team waar de speler voor speelt en beloont spelers die voor sterkere clubs uitkomen.

Als een speler voor meerdere clubs speelde, wordt het gewogen gemiddelde van de Club Strength Indexes gebruikt.

Er is ook een bonusmetriek, bestaande uit twee aspecten, die wordt toegepast op de gewogen gemiddelden van de drie pijlers.

Het eerste aspect is gebaseerd op nationale teamprestaties, waarbij spelers die veel voor nationale teams hebben gespeeld een kleine bonus ontvangen, en het tweede aspect beloont spelers op basis van hun speeltijd in UEFA-clubcompetities.

20 juni 2023 om 15:26

@lierse, idd bijzoder hoe de berekeningswijze in elkaar zit. Het algoritme beloont spelers ook die voor sterkere clubs spelen, waardoor spelers van kleinere clubs automatisch worden benadeeld, zelfs als ze individueel uitblinken.

Ook kan de nadruk op speeltijd kan leiden tot vertekeningen, aangezien spelers die geblesseerd zijn geweest of niet regelmatig in de basisopstelling staan, worden benadeeld, zelfs als ze uitstekend presteren wanneer ze wel spelen.

En zoals Sirius aangeeft word het niet gebaseerd op iets concreets.

20 juni 2023 om 15:39

Uiteindelijk is het gewoon pseudo-wetenschap wat CIES doet. Geen idee waarom er überhaupt waarde gehecht wordt aan die waardes.

Wat trouwens niet wegneemt dat ze verder waarschijnlijk wel goed werk leveren, maar die lijst van waarderingen is niet echt serieus te nemen.

20 juni 2023 om 16:16

Aan de andere kant zit er wel wat in natuurlijk; als je je als jonge speler goed staande houd bij een grote club met grote budgetten voor goede spelers, doe je wel iets goed.

20 juni 2023 om 16:19

Als je bij een sterkere club speelt is de concurrentie groter. Als je daar dus als jongeling veel speelminuten maakt kan je daaruit opmaken dat iemand toch echt veel talent heeft.

20 juni 2023 om 16:25

Klopt zit ook zeker wat in. Echter is het wel wat scheef. Een talent die bij een grotere club heel matig speelt zou dan beter zijn dan een speler die een minder team bijvoorbeeld bij de hand neemt.

Naar mijn indruk word er te weinig gelet op de spelers zijn kwaliteiten en prestaties en teveel gekeken naar speeltijd bij een grotere club.

20 juni 2023 om 16:48

Of die grote club heeft even een zwakke bezetting op die positie natuurlijk.

20 juni 2023 om 17:15

Alleen reikt de logica niet heel ver. Volgens deze metingen zou bv een Gravenberch de betere speler zijn dan een Pedri in 2019-2020. Niet dat Graveberch shit is, maar hij is toch duidelijk een mindere speler t.o.v. Pedri.

Kortom, het zegt iets, maar niet bijster veel.

20 juni 2023 om 15:51

Heel simpel. Wij zijn Ajax wij zijn de beste. Nee zonder gekheid. Die heeft daar niets te zoeken. Ik ging er vanuit dat hij in de top100 stond en vaak is alle buiten de top10 willekeurige opvulling. Echter in de top...dat slaat werkelijk waar nergens op.

20 juni 2023 om 19:02

Niet eens top 100. Slechte RB van Ajax in jaren, alhoewel die Sanchez nog slechter is.

20 juni 2023 om 19:37

Vergis je niet hij heeft op zijn leeftijd al ruim 100 wedstrijden gespeeld waaronder Europees! Daarnaast is hij 2-benig en kan hij alle 4 de achterste posities invullen. Mee eens dat afgelopen seizoen niet zijn beste was, maar de potentie is er. Hij is daarnaast dit jaar pas 20 geworden en is misschien wel de ideale vervanger van Timber?!

21 juni 2023 om 00:14

Freddy Adu was ook ooit een wonderkind en we weten allemaal hoe dat is afgelopen. Dus waarom zou Rensch geen wonderkind kunnen zijn?

Rensch?!!! Kan iemand me dat uitleggen?

20 juni 2023 om 15:17

Nee. Zelfs veel ajax supporters zien niets in hem.

20 juni 2023 om 15:20

Hij heeft een hele goede zaakwaarnemer met een vinger in de pap bij dit soort lijstjes?

20 juni 2023 om 16:22

Puur op basis van bij welke club hij speelt. Ajax jeugdopleiding staat hoog aangeschreven dus moet iedere jonge speler in het eerste elftal wel een toptalent zijn. Taylor werd ook een transferwaarde van 60 miljoen gegeven.

Sorry maar hoe staat Rensch nou op de 9e plaats haha. Valt niet eens op bij Ajax en houdt met moeite Jorge Sanchez boven zich. En die vind ik niet eens heel erg onderdoen voor hem...

20 juni 2023 om 15:24

Top 9 is uiteraard complete onzin. Maar overdrijven is wel een vak ook wat jij beheerst in mijn optiek. Rensch is een stuk beter dan Mazraoui op die leeftijd was en heeft, mits hij niet te vaak en te lang geblesseerd raakt, echt wel grote potentie naar mijn mening. Realiseren jullie je wel dat deze jongen nog steeds pas 20 is ?

20 juni 2023 om 15:31

Ik vond Mazraoui in 17/18 al meer opvallen dan Rensch. En in 18/19 was die zeker klasses beter. Rensch heeft zich in 3 jaar nauwelijks ontwikkeld…

20 juni 2023 om 15:53

Rensch is dus ook net 20…. Tijd genoeg on zich te ontwikkelen. Hopelijk …bij de meeste clubs zit je op je 20ste nog bij de beloften. Talent heeft ie wel. Moet aan zijn karakter werken. Qua voetbal dan. Als persoon lijkt het me een heel aardige gozer.

20 juni 2023 om 16:12

In 17/18 was Mazraoui goed maar 18/19 was hij echt heel matig. Leek totaal niet gefocust met de wedstrijd uit bij Feyenoord als dieptepunt. Volgens mij waren er toen heel veel mensen die hem ook meteen wilde afschrijven. Maar daarna pakte hij zich op met als hoogtepunt vorig jaar waar hij iedere wedstrijd liet zien er bovenuit te steken.

Ik sluit dan nog altijd niet uit voor Rensch.

Edit: volgens mij haal ik jaren door elkaar want 18/19 was natuurlijk een prima jaar haha. Die wedstrijd tegen Feyenoord stond hij overigens wel te slapen.

20 juni 2023 om 17:23

@jagc, Tuurlijk is die pas 20 alleen je ziet van tevoren wel wat voor kwaliteiten hij heeft of niet. Ik zie niet zoveel speciaals in hem. En je moet niet vergeten dat hij al 3 seizoenen meedraait in het 1e. Dan verwacht je wel een beetje groei maar dat zie je nog niet. Voor mijn gevoel gaat die meer de Riedewald richting op.

20 juni 2023 om 18:01

We zullen zien. Dat hij al 3 jaar meedraait is alleen maar een voordeel voor hem.

We hebben op de wereld blijkbaar weinig talent rondlopen als Rensch in de top 10 staat

20 juni 2023 om 15:08

Hebben we ook niet toch? Buiten Simons dan

20 juni 2023 om 15:09

Ik heb het natuurlijk niet alleen over Nederlands talent.

20 juni 2023 om 15:12

Overigens heeft die jongen wel talent, maar werd volledig ten onrechte opgeroepen voor oranje toen hij bij jong Ajax zat. Sindsdien zit er een flink vergrootglas op.(Leuk detail voor de mensen die Koeman volledig afmaken voor het niet selecteren van Frimpong, 1,5 jaar terug koos Van Gaal dus Rensch van jong Ajax boven Frimpong die toen ook al lekker bezig was)

20 juni 2023 om 15:19

Frimpong was toen nog helemaal niet zo lekker bezig als dat hij nu is, en destijds speelde Rensch vaak genoeg basis bij een prima draaiend Ajax. Ondertussen is Frimpong zo ongeveer de beste rechtsback van Europa, en wordt hij nog steeds overgeslagen door Koeman. Daar zit echt nog wel een enorm verschil hoor.

20 juni 2023 om 15:36

Rensch speelde op dat moment juist weer regelmatig in Jong Ajax omdat hij het niet goed deed.

20 juni 2023 om 15:47



@spursfan, Leuk om zomaar onzin te roepen, maar ik heb het even voor je opgezocht. Hij had toen hij in november 2021 werd opgeroepen, van 18 september tot 2 december welgeteld in 2 wedstrijden meegedaan bij Ajax 1, in totaal 93 minuten....is dat "vaak genoeg basis bij een prima draaiend Ajax."??

Edit: ik mis een keer 13 minuten en een keer 30 minuten in de Cl, maar mijn punt is duidelijk.

Rensch? Op basis waarvan? Hato heeft bijvoorbeeld al meer laten zien

Eindelijk word het wondertalent van Rensch geeerd. Nee maar serieus kijken die lui geen voetbal ofzo…

Ik geloof in de kwaliteiten van Rensch maar nummer 9 vind ik zelfs hoog.

Simons natuurlijk volledig terecht. Ben benieuwd wanneer er witte rook uit Eindhoven komt voor een nieuw contract. Zou voor PSV en de eredivisie fantasch zijn als hij nog minimaal een jaar blijft.

Bod in coming uit Saudi-Arabië, 100miljoen voor Rensch.

20 juni 2023 om 15:23

Dan breng ik hem zelf met de fiets daarheen

20 juni 2023 om 15:46

Neem je Arda mee op de terug weg?

20 juni 2023 om 16:12

Ik heb al een tussenstop gepland in Istanbul 😉

Rensch?Hou toch op zeg, die mag pas na de 100ste plek staan.

Er staat ook een Ajacied in hoor, waarom wordt alleen de Psv'er bij naam genoemd? Ik vind het niet eerlijk.. all jokes aside, de nominering van Rensch is wel een bewijs dat de Eredivisie niet serieus bekeken wordt. Rensch is net als vorig seizoen keihard door het ijs gezakt en is in mijn optiek niet eens top 5 rechtsbacks van de Eredivisie. De prijs zal naar Musiala of Bellingham gaan, fenomenaal hoe die twee zich manifisteren.

20 juni 2023 om 15:26

Ja lijkt mij ook. Balde heeft zich geweldig ontwikkeld en een hattrick aan golden boys zou leuk zijn, maar de namen die jij noemt zijn al jaren top op zo'n jonge leeftijd en hadden ook vorig jaar net zo goed kunnen winnen ipv Gavi.

20 juni 2023 om 15:29

Je zou zelfs kunnen stellen dat een titel als "rensch bij top 10 Golden Boy Awards" meer kliks op zou leveren, als je hier de reacties zo leest.

Geen Taylor? Die had het op z'n sloffen gewonnen. Anyway, dit wordt gewoon Musiala of Bellingham natuurlijk...

Het feit dat Rensch erin staat, zegt toch wel alles over hoe simpel dit soort lijstjes zijn. Nu kan ik de rest me goed voorstellen hoor, maar Rensch behoort niet eens tot de beste 100 talenten van Europa. Het is gebaseerd op letterlijk niets.

20 juni 2023 om 15:20

Ik snap hier serieus niets van. Kan niet anders dan dat degene of organisatie totaal geen voetbal kijken en dit baseren op weet ik veel wat.

20 juni 2023 om 15:25

Dat denk ik ook. Talenten van Ajax zijn sowieso vrij bekend bij dergelijke organisaties. Die kijken waarschijnlijk gewoon naar randzaken zoals aantal gespeelde wedstrijden in Ajax 1, ervaring, z'n interland, contractduur en leeftijd. Alleen al statistisch komt Rensch er niet heel goed vanaf. Ik denk dat ik Rensch al vaker heb zien spelen dan die gehele organisatie en ik ben niet eens Ajacied.

Rensch?? Op basis van wat? Heel vreemd dit, zou niet eens in de top 100 moeten staan laat staan op de 9e plek.

Rensch zou niet eens in de top 100 moeten staan, kan niet eens de concurrentiestrijd van Sanchez winnen.

Wirtz had ik op de 3e plek gezet, waanzinnige speler maar komt misschien door z'n blessure.

20 juni 2023 om 15:38

Klopt, speeltijd is een indicator dus als je vaak of langdurig geblesseerd bent kom je lager op de lijst.

20 juni 2023 om 16:23

Hij heeft letterlijk de concurrentiestrijd van Sanchez gewonnen. Toen raakte hij geblesseerd, werd hij weer fit en won hij de concurrentiestrijd nogmaals. Dus dat kan hij wel degelijk. Of hij er in moet staan is een tweede vraag.

Hoe Rensch op plek 9 en Arda op plek 78 staat blijft mij een raadsel...

20 juni 2023 om 15:23

Dit is wel nog niet de definitieve lijst. Dus dat kan nog veranderen.

20 juni 2023 om 15:25

Ja gelukkig maar, alsnog is het waanzin.

als mensen ook maar 2 seconden zich verdiepen in hoe dit lijstje tot stand komt.

komt er op neer dat rensch veel wedstrijden speelt, op jonge leeftijd. geeft veel punten.
of ie verder individueel geen knikker raakt maakt minder uit.

verder zal musiala of bellingham deze prijs wel pakken lijkt me.

20 juni 2023 om 17:25

Dat slaat eigenlijk helemaal nergens op als je het op speelminuten baseert. Als je de wedstrijden gewoon kijkt weet je dat Rensch nog niet eens op het niveau van Ajax zit...

WTF doet Rensch in dat lijstje. Verder mooi lijstje hoor en mooie plek voor Simons, maar Musiala of Bellingham zijn wel overduidelijk de beste uit dit groepje. Die Sesko vind ik ook een hele mooie speler.

Rensch op nummer 9 :D Het is dat ik net 21 jaar te oud ben, maar anders denk ik dat ik ergens rond 60 had kunnen staan.

Is er dan nog een andere Devyne Rensch op de Europese velden? De persoon waar ik aan denk mag de veters nog niet eens strikken van de anderen op deze lijst…

En terecht dat Rensch er in staat. Over een jaar of 5 de vaste rechtsback van Real Madrid. ( zo nu nog 598 van dit soort reacties plaatsen over verschillende spelers en als ik er dan 1 goed heb mijn gelijk gaan halen).

Inderdaad een grote talent.zal in de toekomst een mooie carrière te gemoed gaan.Alleen kinderlijk gedrag moet weg is irritant.

Musiala of Bellingham, een andere keuze lijkt me er niet te zijn. Bellingham dan allicht aangezien die dit seizoen indrukwekkender was. Is Camavinga al te oud overigens?

20 juni 2023 om 17:25

Camavinga is inderdaad te oud. Je moet uit 2003 komen of jonger. En Cama komt natuurlijk uit 2002.

Vind Meijer persoonlijk een goede LB. Zie die graag bij PSV komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren