Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Vier titels is knap, maar De Boer heeft Ajax Europees niet verder geholpen'

Laatste update:

De uitschakeling tegen Rapid Wien kan wel eens verstrekkende gevolgen hebben voor Ajax-coach Frank de Boer. In een vlammend betoog somt Arno Vermeulen, Chef Voetbal bij de NOS, op wat er allemaal mis is bij de Amsterdammers. Hij wijst allereerst naar de oefenmeester, die vorig seizoen ook al niks wist te winnen met de grootmacht. "Het leed is al geleden", wijst hij naar de 2-3 thuisnederlaag van dinsdagavond.

/

Vermeulen sluit een voortijdig vertrek van De Boer niet uit. "Vier landstitels is knap, maar Europees heeft De Boer Ajax niet verder kunnen helpen", ziet Vermeulen, die de schuld niet alleen bij de coach legt. Ook in andere geledingen binnen de club is het kommer en kwel, constateert hij. De revolutie onder Johan Cruijf levert niks op; Ajax is de laatste jaren zelfs alleen maar verder afgegleden. "De Europese top is verder weg dan ooit en zelfs voor de Europese middenmoot komt Ajax tekort."

Dat is mede te wijten aan een bedenkelijk inkoopbeleid, vindt de tv-analyticus. Waar PSV met spelers als Andrés Guardado inzet op ervaring, blijft bij Ajax de jeugd de boventoon voeren. Routiniers die voorhanden zijn(John Heitinga, Lasse Schöne), worden bovendien niet opgesteld. Het gevolg: een 'krankzinnig jong team', zoals Vermeulen dat noemt. Veel van die spelers komen echter tekort.

"Spelers worden heel snel omhoog geschreven en ook intern opgehemeld. Achteraf blijken die spelers helemaal niet zo goed. Kijk naar Stefano Denswil, Nicolai Boilesen en Lucas Andersen", aldus Vermeulen. "Ajax had Heitinga niet moeten halen. Hij lijkt al jaren niet fit en heeft twee jaar bijna niet gespeeld. Het halen van een routinier is functioneel als hij nog topfit en in volle glorie is, zoals Frank Rijkaard."

Ajax moet doorgaan met Frank de Boer

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laatste jaren was het ook niet al te best want werden steeds kampioen omdat de rest het liet afweten op het laatste moment en het verschil was dan ook niet erg groot.

Dit seizoen moesten ze blij zijn dat Feyenoord en Vitesse het lieten afweten want anders was het gewoon plek 4 geworden.

Het is al jaren niks.

5 augustus 2015 om 13:22

Lekker makkelijk praten, slaat nergens op wat je zegt, tuurlijk werd ajax kampioen omdat andere het lieten afweten, zo werd psv dit jaar ook kampioen omdat ajax punten liet liggen. Dat is voetbal, in elke competitie gaat dat zo, eredivisie is daarin geen uitzondering. Dus hou toch op met elkaar na te praten, het is een beetje kinderachtig aan het worden. Als je aan het eind van het seizoen bovenaan staat, ben je de terechte kampioen punt.

5 augustus 2015 om 13:25

Dit jaar waren het geen paar puntjes hoor.

Daarbij was Ajax ook bij sommige wedstrijden erg gelukkig zeg maar.

5 augustus 2015 om 13:28

Begrijpend lezen is lastig voor je. Hij heeft het niet over het kampioenschap, maar over de kwaliteit van het team waarmee dat bereikt werd. Hij bedoelt te zeggen dat Ajax (welliswaar terecht) kampioen werd, maar dat ook toen het spel niet om aan te zien was. En alleen omdat het bij de rest nog slechter was leverde het een kampioenschap op. Kampioen kun je worden door de beste te zijn of door de minst slechte te zijn. Hij heeft het over dat laatste.

5 augustus 2015 om 13:31

En psv niet wil je zeggen??

Dit jaar was psv terecht eerste, hebben de meeste punten behaald dus ben je de terechte kampioen. Het doet er niet toe hoeveel punten je los staat, daardoor krijg je niet meer geld of een grotere prijs. Maar ben trots op die 17 punten, kan je weer 10 jaar op teren om het zo maar te zeggen, triest

5 augustus 2015 om 13:31

Je hebt deels gelijk. Maar PSV werd kampioen met een aantal waaruit bleek dat ze de beste waren. Ajax werd bv kampioen met 71 punten, het laagste aantal sinds de invoering van het 3 puntensysteem. Het aantal behaalde punten werd alleen maar minder toen de Boer het stokje van Jol overnam. Waar Jol 85 punten haalde kwam de Boer niet hoger dan 76.
Als je de meeste punten haalt ben je de terechte kampioen, dat klopt. Maar overtuigend was het niet.

5 augustus 2015 om 13:34

Ik ben het met je eens dat het wel erg makkelijk praten is. Ajax is altijd gewoon terecht kampioen geworden. Ze speelde tenslotte beter dan de rest en hadden meer punten.
Al moet ik wel zeggen dat PSV vorig seizoen overtuigender kampioen werd. Ze hebben tenslotte veel meer punten gehaald en er was een enorm gat met de nr2.

Ik ben ondanks alles wel positief over het elftal dat er nu staat. Ik vind het een goed elftal en denk dat we hier zeker kampioen mee moeten kunnen worden.
De fouten die de laatste wedstrijden waren echter wel heel erg kinderlijk. Het verdedigende werk moet echter gewoon veel en veel beter. Hopelijk gaat dit er snel uit en kan Ajax nog verrassen in EL.

5 augustus 2015 om 13:34

Ach niet gaan overdrijven zeg. De boer heeft het gewoon uitstekend gedaan en 4 titels achtereen gepakt wat nog nooit eerder is gebeurd bij Ajax. De wedstrijd van gisteren. Speel je die 10 keer over dan win je 8 keer. Maar rapid krijgt 2 halve kansen en 1 uitgespeelde en ze maken er 3. Dat is puur geluk en zeer frustrerend. Want die wondergoal van milik en dat knokken tot 2-2 was gewoon erg mooi. Tuurlijk ontbreekt er bakken kwaliteit om wat te betekenen, dat zagen ik en tal andere ajacieden allang. Maar europa league is gewoon het podium voor de Nederlandse clubs. Ajax heeft gisteren gewoon erg veel pech gehad. De bakken stront die de boer krijgt zijn zwaar onterecht op basis van gisteren.

5 augustus 2015 om 13:35

Ajax was gewoon de beste voetballende ploeg vooral de eerste 3 kampioenschappen. Tuurlijk klinkt dat met jou brilletje als waanzin maar het is gewoon de waarheid. Kan me voor die tijd de kampioenschappen van psv ook nog wel herrinderen.. Met 1 punt of 1 doelpunt, maar dan is het wel terecht zeker? Hou toch op

5 augustus 2015 om 13:39

En die vermeulen. Wat een kwal is dat zeg. Deze zelfgeproclameerde "voetbalanalist" heeft geen enkele ervaring op het veld, in de bestuurslaag of enig ander facet van de voetballerij. Waar haalt deze nobody het recht weg om zijn eigen medium aan te grijpen om frank af te branden? Laat die gast gauw even pingpong gaan becommentarieren. Met zijn ghamez...

5 augustus 2015 om 13:39

PSV Werd dik kampioen met 88 punten! Martin Jol werd 2e met 85 punten! Niet normaal Ajax werd 4x kampioen zonder ook keer rond de 80 punten te zitten.... dus ja zo bijzonder was die prestatie nou ook niet heel erg zwak van de andere 'top'teams

5 augustus 2015 om 13:40

Is het geluk? Of is het effectief? Want effectiviteit is gewoon een kwaliteit. Dus als je die kwaliteit niet hebt in je team dan leg je het af. Die fouten maak je zelf en die kansen geef je zelf weg. Dat doet je tegenstander ook.

Nu noemen we het geluk omdat het Rapid is, maar als Messi het doet is het ineens wel kwaliteit. Beetje kortzichtig.

5 augustus 2015 om 13:43

Ja wat willen de psvers nu zeggen dan? Gefeliciteerd met 88 punten. Maar of je nu kampioen wordt met 88 of 76 punten. Het is beide hetzelfde waard toch? Je bent de beste. Zon onzin om jaargangen te vergelijken. Een seizoen eerder stond PSV nog 7e in de winterstop met nagenoeg dezelfde selectie.

5 augustus 2015 om 13:46

Ja Suc6magnet. Ik beoordeel het als geluk. Als Ajax dat geluk had gehad, viel dat schot van Fischer binnen, viel dat aangeraakte schot bij rapid binnen etc.

5 augustus 2015 om 14:02

Don't you cry.

5 augustus 2015 om 14:04

Overigens Suc6magnet. Deze wedstrijd deed me erg denken aan Roda-PSV 3-2 in de beker. Roda zeer effectief en PSV wat minder. Is Roda nu ook een wereldteam?

5 augustus 2015 om 14:31

Het is nog altijd een grotere prestratie om 4x achter elkaar kampioen te worden en 1 keer 2e dan 1x vierde 2x derde 1x tweede en 1x eerste ook al was dat laatste seizoen wel geniaal goed met 88 punten.

5 augustus 2015 om 14:43

HAAL VAN DIJK BOERTJE

5 augustus 2015 om 15:03

Mentalist kom op, het beleid van ajax is al jaren dramatisch....en gisteren zijn ze ten onder gegaan aan onervarenheid en kinderlijke fouten die bij een ploeg als ajax niet voor mogen komen.....heeft niks met pech te maken. Sinds de komst van de boer maar in mijn ogen vooral overmars lopen de statistieken ieder jaar terug en wordt het voetbal steeds onaantrekkelijker. Niet 1 aankoop van overmars is een aanwinst gebleken of meer waard geworden van de zomeraankopen zit het meest op de bank, bizar toch. Niks pech gewoon heel erg slecht beleid

5 augustus 2015 om 15:18

In de tijd van jol waren de middenmoot ploegen zwakker dan nu. Nu kan een Heracles het PSV en Ajax lastig maken en zelfs punten smokkelen. Dat is ook het verschil tov de tijdperk jol. PSV werd in de tijd van 1 punt meer/ 1 goal meer toch ook niet overtuigend kampioen? Wel waren ze gewoon de beste toen en waarom? Omdat ze bovenaan stonden. Klaar. Ajax ook gewoon 4 x op rij de beste. Eerste 2 kampioenschappen zeer dominant na de winterstop. 13 a 14 overwinningen of zo op rij!!! Hoezo geluk? Als het draaide was Ajax niet te stoppen. Derde kampioenschap van frank was Ajax ook gewoon constant. Alleen veel gelijke spelen waardoor je dan minder punten krijgt, maar als je concurrent amper druk op je zet, dan verzwak je vaak ja. Vierde op rij was Ajax bagger, maar ja de gehele competitie ook. Neemt niet weg dat Ajax de beste was. Of je nou kampioen wordt met 89 punten of 71. Who cares? Not me!

5 augustus 2015 om 15:25

EItanque. Helemaal met je eens dat het beleid niet uit de verf komt. Alle waarde van de club staat op de bank terwijl het op het veld hoort te staan. Geen betere rente dan een speler die zich laat zien en interesse opwekt natuurlijk. Alleen vind ik de wedstrijd tegen rapid daar geen goed voorbeeld van. Dat vind ik namelijk wel gewoon pech hebben. De kwaliteit om het overwicht om te zetten in goals ontbrak. Maar het was wel heel zuur gisteren hoor.

5 augustus 2015 om 15:43

4 Kampioenschappen op rij is een prestatie. Maar zoals hier verteld wordt, zoveel prestige kan je er niet aan hechten. 76 punten max; dat is een duidelijke indicator van zwak seizoenen van beide de kampioen als de rivalen. Gewoon weggegeven eigenlijk door PSV en Twente, hoewel Twente wel in een epische scenario en setting werd verslagen.

Maar wat ik echt bs vind is je stelling "de wedstrijd van gisteren. Speel je die 10 keer over dan win je 8 keer. Maar rapid krijgt 2 halve kansen en 1 uitgespeelde en ze maken er 3. Dat is puur geluk en zeer frustrerend."

Hoeveel van die wedstrijden heeft Ajax al inmiddels gespeeld? Steau, Dnipr, Rapid, Redbull, Kopenhagen, Celtic (voorronde cl), ik weet het geeneens meer, t zijn er teveel. Ajax onderschat al jarenlang dit soort ploegen, en verliest keer op keer! Hou gewoon met dat "8 of 9 van de 10 x win je gewoon".
Ajax wint niet gewoon, al helemaal niet onder de Boer. Kinderlijke fouten in de verdediging kosten ons al jarenlang punten. Enerzijds Marc Netto, anderzijds de spelopvatting van De Boer (niet het systeem 4-3-3, daar sta ik nog steeds achter)

5 augustus 2015 om 15:53

Vond het gisteren anders zeer terecht dat rapid door gaat. Ajax heeft op die mazzel goal van Milik en dat goede doelpunt van gudelj ook weinig gecreëerd.

5 augustus 2015 om 15:55

Slecht beleid? Dat waag ik zeer te betwijfelen. 4x kampioen is gewoon goed. Daarnaast weten we allemaal dat Nederland in zijn algemeenheid al jaren niets voorstelt op Europese of wereldschaal qua clubs. En ook over het Nederlands elftal zijn we al jaren ontevreden met zijn allen. Die 3e plaats op het WK had geen mens verwacht. Nederland is al jaren het land waar talenten rijpen en daarna snel weg gekocht worden voor belachelijke bedragen. En aanvoer van goede, ervaren spelers is er niet. Men hemelt die Guardado van PSV zo op? Je zult zien dat hij in Engeland of Spanje net zo hard faalt. We hebben geen wereldcompetitie. Blijf ff realistisch. Ajax voert een prima beleid en is voorzichtig met aankopen. Ze zijn financieel gezond, doen ieder jaar mee om het kampioenschap en geven de jeugd voldoende kansen. De trainer laat zich niet gek maken en het bestuur ook niet.

5 augustus 2015 om 16:17

Guardado maakt het verschil bij Psv, daar gaat het om, niet of hij faalt in Engeland of Spanje. Guardado is een fantastische aanwinst voor Psv. Ervaren spelers scouten is iets wat PSV kennelijk wel lukt, Luuk de Jong bijvoorbeeld en miss binnenkort Hector Moreno. Waar komt Marc Netto mee? Heitinga. Heitinga heeft jarenlang niks laten zien...

Waar het op neerkomt is dat er verwachtingen worden uitgesproken, maar het beleid er totaal niet naar is. Als je aangeeft dat je wilt overwinteren, verkoop dan niet je beste spelers op het laatste moment. Als je cl wilt spelen, stel dan niet een team met spelers in hun luiers op. Als je wilt dat spelers hun lessen leren, verbind dan consequenties aan het een jaar lang maken van dezelfde, nonchalante fouten (veltman, Van Rhijn). Als je wilt dat spelers renderen, stel ze dan op de juiste positie op (jansen, Anita, Blind,schone).

Realisme is relatief in dit geval: Ajax wilt Europees overwinteren (in de Cl), maar handelt er niet naar. Natuurlijk ben ik dan teleurgesteld. Je haalt Sana voor 3 ton, en verwacht dat hij het verschil maakt? Natuurlijk is het een goedkope gok, maar goedkoop is ook duurkoop. Er is een verschil tussen verstandig investeren, en gierig de hand in de zak houden. Want telkens voor de goedkope opties gaan helpt niemand verder.

5 augustus 2015 om 16:24

Ja cjda zo kan je iedere kampioen bagatelliseren. PSV werd mid 2000 ook 4 keer kampioen. Maar met 1 doelpunt en 1 punt verschil is niet echt overtuigend.. bla bla. Erken gewoon de ongelooflijke prestatie van de boer en Ajax. Overal wordt hier in Nederland weer een mouw aangenaaid waardoor de prestatie er minder uitkomt. Ongelooflijk schijtirritant.

5 augustus 2015 om 16:37

Dat PSV ergerde ik mij ook enorm aan. Dat was niet om aan te zien, en je kritiek erop vind ik ook terecht. Net als ik nu kanttekeningen plaats bij de huidige 4 kampioenschappen. Het blijft een prestatie, maar het is een verhaal met 2 duidelijke kanten. Enerzijds leverde Ajax telkens een geweldige prestatie door na de winterstop gigantisch veel punten binnen te slepen, anderzijds is het opzichtig falen van de oppositie door 9-14 punten in te leveren tov Ajax na de winterstop. 4 jaar lang. Dat is toch van het zotte?

5 augustus 2015 om 16:42

Hoezo van de zotte. Volgens mij zijn er nog 54 punten te verdelen na de winterstop?

5 augustus 2015 om 16:51

Ajax heeft gisteren vooral verloren door persoonlijke fouten. De eerste goal was slap uitverdedigen, bij de tweede goal grijpt niemand in en mag hij gewoon schieten. En op dit soort dagen heb je dan net de pech dat hij erin gaat. Maar als je daarna terug komt van een 2-0 achterstand mag de bal niet twee minuten later weer in het netje liggen. Dat is gewoon heel zuur. Deze wedstrijden zitten er helaas bij, het is alleen jammer dat het tegen Rapid gebeurde.

5 augustus 2015 om 17:02

Okay, dus jij vindt dat Ajax pech heeft in die Europese wedstrijden tegen tegenstanders van een minder kaliber, die ze keer op keer verliezen. Maar dat 4 x in de 2e seizoenshelft AL hun concurrenten een zeer ruime voorsprong weggeven vindt jij normaal? Nogmaals, 4 x kampioen is leuk, maar analyseer even de situatie. Ajax speelt steeds en steeds slechter. Mijn standpunt wordt miss duidelijker door deze statistieken, check de kansen-creatie:

tussendelinies.nl /doeltreffendheid-verbloemt-creatieve-onmacht-ajax...
(spaties na .nl weghalen)

Na de eerste 2 titels was ik al van mening dat er wat moet veranderen. De laatste 2 titels heeft de problemen verbloemd.

5 augustus 2015 om 17:22

oprechte vraag:wat versta jou nou onder
Dat is puur geluk.

5 augustus 2015 om 17:36

@ Mentalist Hoe kom je er bij dat Ajax in de wedstrijd van gister ook maar een moment aanspraak kon maken op de winst. Ajax heeft gister echt helemaal niks gecreerd Een paar halve kansjes en het 2e doelpunt was ook nog erg gelukkig. Geloof me heb echt zitten duimen dat ze wonnen . Maar het was gewoon echt niks . Uit heeft Ajax over de hele wedstrijd ook maar 20/25 min leuk voetbal gespeeld.
Zet je gekleurde bril af en zie dat de elftallen van Ajax de laatste jaren Ajax onwaardig zijn . En het voetbal wat ze spelen is ook al jaren niet meer om aan te gluren.

5 augustus 2015 om 18:12

NEC. Weet je hoe razend knap het is om tegen een tegenstander die zich ingraaft 2 goals te maken? Dat hebben ze prachtig afgedwongen door 20 a 30 minuten rapid onder druk te zetten. En dan maakt rapid tijdens die after -goal rush met de enige doelpoging in 55 minuten de 3-2. Dat is geen rechtvaardigheid in mijn boekje.

5 augustus 2015 om 18:20

@fcalkis

Je bent net als de rest wel heel erg trots op hoeveel punten je kampioen bent geworden, ga je hier nou elk jaar over beginnen als er een club kampioen wordt met minder punten dan psv dit seizoen? kinderachtig om daar nu de hele tijd een statement over te plaatsen.. Heeft totaal niks met het verleden te maken over hoe ajax het gedaan heeft. Ajax heeft het gewoon knap gedaan als je 4x achter elkaar kampioen wordt, nummer 1 is nummer 1, met hoeveel punten het ook is. Psv werd de jaren er voor ook kampioen met 1 punt en 1 goal, maar daar hoor je jou/jullie niet over. Mijn punt is, als je een hekel aan ajax hebt dat kan, maar blijf wel gewoon met je benen op de grond staan en blijf gewoon neutraal.

Als psv nu de aankomende 3 jaar kampioen wordt met 60 punten hoor je jou ook niet klagen.

6 augustus 2015 om 01:51

Maar wat nu als je met een andere trainer ook niet wint omdat die andere teams Rapid, Red bull, Celtic etc. etc. gewoon steeds sterker worden?

7 augustus 2015 om 15:08

Ik probeerde alleen maar aan te geven dat er geen constante ploeg was de jaren dat Ajax kampioen werd zelfs Ajax zelf was niet constant. Vele mensen zeggen dat ze een schandalig slecht seizoen hebben gedraait... jaar ervoor werden ze kampioen met hetzelfde aantal punten. Het is niet bedoelt zoals @mentalist die op zijn kleine amsterdamse plassertje getrapt is denkt dat ik het bedoel. Ik probeerde aan te geven dat Ajax onder Frank de Boer nooit constant is geweest en dat nog steeds niet is ondanks het hemels geprezen Ajax voetbal dat als enige het goede voetbal is en de rest kan er niks van maar toch winnen ze van Ajax....
Kortom Frank moet snel de realiteit zien en stoppen met geloven in zijn eigen natte droom

5 augustus 2015 om 14:33

Alle ajax haters hier heerlijk frankie moet gewoon blijven ala fergusson beter trainer is er niet voor ajax. Ajax is bezig met t klaarstomen van jeugdige spelers is niks mis mee!!

5 augustus 2015 om 16:22

Zo ook wel heel raar zijn als Frank in de loop van dit seizoen ontslagen zou worden. Ondanks het vaak best matige materiaal wist Frank er kampioen mee te worden. Was genoeg andere coaches niet gelukt. Ik verwacht dat PSV dit seizoen weer met ruime voorsprong de overtuigende kampioen wordt en dan kun je na afloop van het seizoen gaan zitten met Frank en evt op een nette manier beide een andere weg inslaan

5 augustus 2015 om 17:17

Ach Frank word zomaar niet ontslagen.
Hij is met Ajax 4 kampioen geworden en wat al niet meer.
Maar hij had de eer aan zichzelf moeten houden en niet op nieuw,
een contract moeten aangaan voor dit seizoen .
Dit is mijn mening natuurlijk wil je nog meer maar het hou een keer op.

5 augustus 2015 om 14:54

Ach arno vermeulen....

5 augustus 2015 om 15:01

El jefecito 13.16 uur PSV werd niet kampioen omdat Ajax punten liet liggen nee PSV was veel beter dan Ajax , het had nog rampzaliger kunnen worden als lucky Ajax terecht verloren had bij Vitesse - Feijenoord - Cambuur -Roda JC dat zijn niet mijn woorden maar van VI over het verslag van deze wedstrijden .Op dit moment komt Ajax veel te kort en zal het moeilijk genoeg worden om zich in de top 4 te handhaven . En de arrogantie moet ook maar eens verdwijnen van wij zijn de beste , heel A'dam incl. de Technische staf ging er vanuit dat de volgende ronde binnen was nou dat weten we van de laatste 6 jaar dat ze geen ronde verder zijn gekomen , sterker nog ze verloren van mindere Deense en Oostenrijkse ploegen , conclusie het is al jaren huilen met de pet op !!!!!!
Niet alleen het elftal maar heel Ajax moet op de schop incl de fluwelen revolutie.

5 augustus 2015 om 16:21

Ajax heeft vorig seizoen niks verdiend. Maar dezelfde argumenten die jij gebruikt, kan ook tegen je gebruikt worden. PSV heeft minstens net zoveel wedstrijden onverdiend gewonnen. Kortzichtige conclusie van je, al snap ik het wel, aangezien je VI serieus als bron gebruikt om je woorden kracht bij te zetten. VI, pfff

5 augustus 2015 om 15:20

Ik vind dat het probleem bij overmars ligt ...

5 augustus 2015 om 16:55

Het zou mooi zijn als ze eens afscheid nemen van die Vermeulen.... Wat is die man vermoeiend en een waanzinnig slechte journalist/analist!!! Het is niet eens de moeite waard om zijn onjuistheden te benoemen....

5 augustus 2015 om 22:56

ajaxglobal is dat omdat hij de vinger op de zere plek legt !!!!! en dat is de waarheid .

6 augustus 2015 om 06:47

@campari nee dat is het niet, want daar heb ik geen moeite mee... Waar ik moeite mee heb is dat hij dingen bewust uitvergroot en dingen bewust weglaat en lange en korte termijn door elkaar haalt.... Bijvoorbeeld het afschieten van de fluwelen revolutie... Heb je enig idee wanneer resultaten daarvan tastbaar zijn ? Dat duurt vaak 5 tot 10 jaar.. Ajax probeert dat nu aan te vullen met aankopen in de jeugd, maar dat is niet ideaal.. We zijn een van de gezondste clubs uit Europa geworden, dat gaat ons op de lange termijn veel opleveren, hoezo gaat het dan slecht?

6 augustus 2015 om 01:41

Ik ben het er niet mee eens. Vier keer op rij kampioen worden is erg knap en vorig seizoen was PSV gewoon met afstand de sterkste en de terechte kampioen.
Europees kunnen alle Nederlandse teams niet meer mee komen.
Dat komt gewoon omdat bij buitenslandse clubs de spelers meer salaris verdienen en daarom
de sterkste spelers al jaren lang daardoor naar het buitenland vertrekken terwijl er minder goede belangstelling hebben om in Nederland te komen spelen. Dit speelt al heel lang en er is niets tegen te doen. De Nederlandse clubs hebben niet zo veel geld en kunnen die salarissen gewoon niet betalen anders komen ze in financiële problemen.

Tijd voor een nieuwe revolutie, het loopt nu de spuigaten uit. De Boer en Overmars zijn er niet in geslaagd om Ajax europees verder te brengen dus moeten ze hun conclusies trekken en opstappen. De mensen die de fluwelen revolutie tot een succes kunnen brengen zijn Ling als TD en Jonk als nieuwe trainer. En verder zal de organisatie op de schop moeten met een scouting die serieus wordt genomen en er moet geinnoveerd worden om niet achterop te raken in Europa.

5 augustus 2015 om 13:23

Ja nog een revolutie met enkel een statuten-wijziging als resultaat. De harde realiteit is dat het zgn. Technisch Hart nooit financiele bevoegdheid krijgt zolang Ajax op de beurs genoteerd is en dat de beursjongens het voor het zeggen houden. Deze twee-spalt zal binnen deze organisatie-structuur altijd blijven.

Goed gedaan M. Van Praag!

5 augustus 2015 om 13:27

Dat is inderdaad ook een groot probleem bij Ajax, Ajax had nooit naar de beurs moeten gaan. Ajax is een te zakelijke club geworden ipv een voetbalclub. Hopelijk gaat Ajax wat verstandigs doen met die honderd miljoen die op de bank staat. Dus van de beurs af of een groot aandeel krijgen als eigenaar van het stadion.

5 augustus 2015 om 14:23

Van de beurs gaan is niet 123 geregeld. Maar het Technisch Hart vervangen door een Technisch Manager zou al een heel goede stap zijn om de interne strubbelingen te verminderen.

Maar er is vooral behoefte aan een Technisch Directeur maar daarvoor moet Ajax idd van de beurs. Het verschil in al deze titels is bevoegdheden en dan met name financiele.

6 augustus 2015 om 01:57

Misschien hebben ze op de beurs wel veel verloren. De aandelen gaan al een tijdje niet zo goed.

6 augustus 2015 om 02:00

Als je bij voorbeeld allemaal puts hebt geschreven en je moet de aandelen kopen omdat ze zijn gezakt voor te veel geld dan kun je helemaal niet zomaar uitstappen. Ik noem maar wat.

5 augustus 2015 om 13:32

Revolutie moet op europees nivo plaats vinden en dat betekent dat er voor voetballers geld dat er weer een 8 + 3 regeling moet zijn. Elk talent word nu op zeer jonge leeftijd weg gekocht. Gewoon minimaal 8 spelers uit eigen land in een elftal en dan komen de europese successen vanzelf.

Concurreren met geld kunnen wij nooit omdat wij nederlanders de braafste jongentjes van de klas zijn.

6 augustus 2015 om 02:02

Dat mag dus juist niet meer vanwege het Bosmans arrest.

5 augustus 2015 om 13:36

Het ligt niet aan de Boer. 4/5 jaar geleden ging het met de jeugd heel erg slecht. Er kwamen alleen nog maar verdedigers doorheen en geen talentvolle middenvelders en/of aanvallers. Daar was de revolutie destijds voor bedoeld. Met Jonk daar aan het roer gaat het nu beter dan ooit. Waar de revolutie nu over moet gaan is waar al dat geld nu in geinvesteerd moet worden. Ajax is nu een vd gezondste clubs van Europa. Te beginnen misschien met om de twee jaar het salarishuis met 500,000 omhoog gooien. Op die manier kan je betere spelers halen, waardoor het team ook sterker wordt en jonkies zich weer kunnen optrekken aan de betere spelers.

5 augustus 2015 om 13:52

Als je dat wilt moet je een sterke financiele basis hebben en met name een hogere begroting, daar wordt al jaren hard aan gewerkt.

5 augustus 2015 om 14:33

Jonk als trainer maakt het alleen maar erger. Die hanteert nog strakker het jeugdbeleid.
Ajax heeft nu behoefte aan het trekken van de portemonnee en kwaliteit binnen halen, die er nu staat. Niet potentiele toppers, daar hebben ze geen snars aan.

5 augustus 2015 om 15:35

Jonk is niet tegen aankopen, hij wilt alleen geen aankopen die niet beter zijn dan de eigen jeugdspelers. Dus hij wilt alleen spelers die beter zijn dan wat er in de eigen jeugd rondloopt. En wees eerlijk het is toch veel leuker om naar de A1 van Jonk te kijken dan naar het eerste van Frank De Boer?

5 augustus 2015 om 16:42

Ja dat begrijp ik wel. Ik vind dat alleen altijd zo'n vage term.
Want als je een speler koopt die wel veel beter is dan je eigen jeugdspeler, dan blokkeer je zijn ontwikkeling toch weer?
Het is heel moeilijk om daar een goede lijn in te vinden denk ik.

6 augustus 2015 om 01:56

Ling ging het niet doen weet je nog?

Ah joh, als we Overmars moeten geloven kan Ajax gewoon de Champions League winnen! Het zit gewoon even tegen.

5 augustus 2015 om 13:23

Inderdaad. Iedereen heeft wel eens van die wedstrijden. Ajax heeft ze net op het verkeerde moment.

6 augustus 2015 om 02:03

En net wat te vaak.

5 augustus 2015 om 13:37

Overmars heeft helemaal niks te vinden. Hij zit er alleen maar om de spaarpot vol te krijgen, zodat de boze aandeelhouders nog iets gaan terugzien van hun centen.

5 augustus 2015 om 13:40

Vorig jaar de beste Ajax-selectie sinds jaren (volgens ene Marc O.). En die selectie is bijna intact gebleven en versterkt met karakterjongens als Gudelj en Heitinga. Dan heb je het verdomme wel voor elkaar hoor! Dan mag de nummer 2 van Oostenrijk geen enkel probleem zijn. Ow, wacht....

PSV haalt ervaring voor op het middenveld en komt met Guardado. Ajax met Zimling. (vorig jaar)
PSV wil ervaring voor achterin en zet alles op alles voor Moreno, Ajax komt met Heitinga.

PSV zoekt talent voor in de spits en komt met het grootste talent van Uruguay. Ajax huurt iemand van Arsenal die nog geen 10 goals maakt in 50 wedstrijden.

Het is ofwel een compleet gebrek aan ambitie bij Ajax, of gewoon echt een volslagen verkeerde inschatting van wat haalbaar is. Als bij Ajax een speler niet direct op het vliegtuig springt om zijn handtekening te komen zetten, dan schakelen ze over naar plan B. Bij PSV houden ze vol en dat betaalt zich vaak (maar niet altijd) terug. Ajax komt dan vervolgens aankakken met B-garnituur van het tweede elftal van Europese subtoppers

Nee, dan ga je zeker de CL wel weer winnen.

5 augustus 2015 om 14:01

Met moreno en guardado schakel je PSG ook niet uit. Heitinga komt voor de bank en Moreno voor de basis, best een verschil.

5 augustus 2015 om 14:32

Nee, Heitinga is op de bank beland. Maar daar kwam hij helemaal niet voor. Je denkt toch niet echt dat Heitinga dan was gekomen hè?

En wie heeft het over PSG uitschakelen? Schrijf ik ergens dat PSV de CL kan en zal winnen? Nee. Ik zal die woorden nooit in de mond nemen. Marc Overmars wel, en Cruijff heeft ook aangegeven dat dat moet kunnen als iedereen binnen de club zijn woord volgt.

Een Nederlandse club gaat nooit meer de CL winnen. Nooit meer, tenzij het internationale voetbal volledig op de schop gaat. Maar een tweede ronde halen, dat moet gewoon kunnen. Net als dat een top 3 Eredivisieclub gewoon moet winnen van de Oostenrijkse topclubs.

5 augustus 2015 om 15:31

Ja en et jaar ervoor haalde Ajax Poulsen. Als je in de goedkope vijver vist heb je soms een gelukje (guardado of Poulsen) en soms niet. Dat grootste talent van Uruguay moeten we ook nog maar afwachten wat het wordt daarnaast werd Sanogo als Back-up spits gehaald omdat Milik eerste keus is en ja bij Ajax weet je dan dat je niet een Zlatan kan aanschaffen als Back-up. Maar goed laten we die jongens eerst even in actie zien over een bepaalde periode voordat we op de zaken vooruit lopen straks schiet Sanogo er 20 in en zakt dat talentje uit Uruguay totaal door het ijs.

5 augustus 2015 om 15:49

Ajax schakelt als het gaat om talenten en spelers waarvan ze overtuigd zijn juist niet snel over. Fischer binnengehaald met moeite, boilesen (destijds wilde zoveel Europese topclubs hem) ook geduldig mee geweest, eriksen idem, muric en cerny ook voor gevochten en ga zo maar door. Vd vaart was men van overtuigd maanden mee overlegd, samuel ook lang proberen te overtuigen. Dat de spelers dan niet komen is jammer. Jij doelt waarschijnlijk op sisto. Als je had opgelet, dan had je geweten dat Ajax die strijd niet aan het winnen was. Ja dan schakel je door. Doet PSV ook. Of jij denkt dat PSV met hangende pootjes wekenlang wacht op een speler? PSV ging vol voor Pereiro omdat hij ook graag naar PSV wilde gaan. Zelfde met Moreno. Beiden spelers zagen/zien PSV als een prima stap. Wat is er dan moeilijk om te overtuigen? Ik kan me niet herinneren dat Ajax akkoord was met een speler en dan uiteindelijk afhaakte omdat de club te lang deed. Gewoon niet waar!

Maar ze hebben wel van city en Barcelona gewonnen en daar wordt en zal nog jaren over gesproken worden.

5 augustus 2015 om 13:21

Deden die wedstrijden er echt om dan? Nee.

5 augustus 2015 om 13:23

Tegen city wel. Daardoor werd ajax 3e en niet city

5 augustus 2015 om 13:24

Haha uhm ja? Die wedstrijden deden er zeker wel om, city had toen ook zeer hard de punten nodig, tegen man utd was het ook via de oog van de naald dat ze door gingen.

Hatertje

5 augustus 2015 om 13:25

En mochten ze deel nemen aan de fabuleuze Europa League!

5 augustus 2015 om 13:26

Wat zou United gebaald hebben als ze dan ook daadwerkelijk verloren hadden.. Tegen Bilboa ging het alsnog mis de ronde daarna, ik was er kapot van!

5 augustus 2015 om 14:36

Ja gewonnen van City... Als je het over het lachtertje van Europa hebt.

Erg makkelijk om Frank verantwoordelijk te houden voor de slechte resultaten van het afgelopen jaar.
Ik vind het aankoop beleid niet goed.
Prima als Ajax vooral eigen mensen wil opleiden maar er had best wat meer geld besteed worden aan gerichte aankopen.

Ik vind Frank nog steeds een top trainer, zou hem graag bij het Nederlands elftal zien!

5 augustus 2015 om 13:28

Jij hebt het keurig verwoord!

Het zelfde gebeurd / is gebeurd bij " jullie" trainer.. eerste jaar ook afgemaakt, met een aantal gerichte spelers zeer terecht kampioen geworden.

Het is mooi dat we als Ajax zijnde met eigen jeugd willen spelen maar als je echt wat wilt in europa dan is dat gewoon niet goed genoeg.

5 augustus 2015 om 13:44

Toch klopt je beeld van de geschiedenis niet. Cocu deed het in zijn eerste jaar helemaal niet slecht. Er zat toen al een hele duidelijke stijgende lijn in zowel het spel als de prestaties van Psv. In de tweede seizoenshelft stond er een elftal dat gewoon net zo veel punten haalde als Ajax in dat deel van het seizoen. Cocu had de ploeg na een half jaar gewoon op de rit. Vervolgens versterkte PSV zich op de juiste plaatsen en werd het redelijk eenvoudig kampioen.

Maar eigenlijk verwacht ik dat PSV zonder de komst van Guardado en de Jong ook een goede kans had gehad op het kampioenschap. Gewoon omdat ze einde van het seizoen daarvoor al niet minder waren dan Ajax op dat moment, en Ajax steeds verder verzwakt.

Verder eens met je verhaal. Ajax is naïef in de gedachte dat een elftal met jong talent uiteindelijk een elftal wordt dat prijzen kan pakken. Zo werkte het in 94 misschien, maar dat elftal was gemiddeld 4 jaar ouder dan het Ajax wat nu de CL in probeerde te komen. En daar zaten echte internationale sterren en supertalenten in, iets wat Ajax op dit moment beide niet heeft (en waar ze ook geen zicht op hebben).

5 augustus 2015 om 13:54

Hoppa! Nu word je een beetje overmoedig natuurlijk. Guardado is de absolute spil geweest van het kampioenschap en de jong Mvp. Dat is wel een teken aan de wand dacht ik zo.

5 augustus 2015 om 14:05

Kijk naar de feiten. PSV was in de tweede seizoenshelft van 2013-2014 niet minder dan Ajax. Ajax verloor in de zomer van 2014 een paar belangrijke spelers (blind, Siem de Jong), de selectie van PSV bleef zo goed als intact, er verdwenen in ieder geval geen sterkhouders. Ja, Matavz, maar die was niet beter dan Locadia.

Met Locadia in de spits en een middenveld zonder Guardado was het gewoon een spannend seizoen geworden waarin PSV en Ajax elkaar niet veel hadden toegegeven. Natuurlijk waren de Jong en Guardado belangrijk voor Psv, maar het verschil met Ajax was uiteindelijk ook wel erg groot.

Ik zeg niet dat PSV met twee vingers in de neus kampioen was geworden, maar ze hadden tot het eind mee kunnen doen.

5 augustus 2015 om 20:48

Het zwakste punt waren Cocu's media-optreden. Was niet raar want er stond erg veel druk op en als er iemand bescheiden en reeel is dan is het Cocu wel. Maar momenteel zijn zelfs zijn media-optredens goed.

Brands, Cocu en Gerbrands is een geweldig trio, dat PSV hopelijk nog lang blijft leiden. Ze hebben de juiste houding en skills om PSV de komende jaren de goede kant op te blijven sturen, ook bij tegenslag.

5 augustus 2015 om 13:33

Het aankoop beleid gaat toch al jaren zo? Frank weet best wat het beleid is en hij heeft zich (iniedergeval niet openbaar) beklaagd. Dus moet je roeien met de riemen die hij heeft. Ik vind dat je het frank ook kunt aanrekenen, natuurlijk is niet alleen hij verantwoordelijk voor de resultaten.

5 augustus 2015 om 13:50

16 miljoen is er dit jaar uitgegeven, ik denk dat ze dat dit jaar al veranderd hebben. Het ziet er ook goed uit voetballend en aan de bal, alleen typisch dat ze het zo makkelijk weggeven.

Hoe kun je als trainer nou je ploeg europees 'verder' helpen. Onzin, in een tweeluik heb je alleen nog invloed in de opstelling.
De jongens (of jochies in dit geval) moeten het toch echt gewoon zelf doen in 180 min voetbal

5 augustus 2015 om 13:38

Je kan ze techniek en taktiek bijbrengen. Je kan ze laten inspelen. Je kan routine in het spel doorvoeren. Je kan ze motiveren/ vechtlust opwekken. Je kan proberen om ze langer aan je te binden. Je kan een cultuur creeeren waarbinnen iedereen voor elkaar wil werken.

Een trainer maakt een ploeg beter. En de ploeg wordt (grotendeels) weer samengesteld door de TD.

5 augustus 2015 om 14:00

Ajax heeft geen TD maar een technisch hart.

5 augustus 2015 om 14:14

Het heet Technisch Hart omdat ze geen bevoegdheid hebben zoals een Technisch Directeur. Normaal heet dit dan een Technisch Manager maar bij Ajax zijn daar meerdere mensen voor.

Zie je de interne strijd?

5 augustus 2015 om 14:40

Dat heeft Frank de Boer opzich wel een aantal jaren achtereen goed gedaan. Echter: Ieder jaar zijn je sterkhouders weg en moet je opnieuw beginnen en opnieuw jonkies inpassen. Je kunt zo nooit wat bereiken in Europa, want als 1 iemand ook maar een beetje goed presteert komt er een buitenlandse club en ben je je toppers weer kwijt.

Als (ik weet dat t niet bestaat) Ajax niet alle sterkhouders zou verkopen dan had Ajax nog een flink team gehad dat gewoon Champions League zou spelen: S. de Jong, Blind. Poulsen, Eriksen, Alderweireld, Verthongen, van der Wiel en Suarez.

Simpelweg moet je inmiddels concluderen dat het opleiden niet werkt als je vervolgens direct bij een aardig je spelers laat vertrekken voordat ze echt iets bereikt hebben. Dus langer vastleggen en minder snel laten vertrekken lijkt mij een goede oplossing.

Kunnen we alsjeblieft ophouden met massaal FdB afkraken? Hij leert hier waarschijnlijk ook van. Ik vind hem een goede trainer, die misschien wel een tikje geeft om jeugd voor te laten gaan, maar ontslaan etc? Van mij hoeft het niet.

5 augustus 2015 om 13:20

Mee eens ik vind het triest hoeveel krediet mensen hem geven. Overmars bepaald de samenstelling van de selectie als eindverantwoordelijke. Het enigste dat ik Frank kwalijk neem is dat hij te makkelijk mee gaat in het verhaal 'we kunnen niet beter krijgen of het is te duur'. Dat is zijn probleem niet! Ik zou alleen het beste willen en anders hoeven ze hem ook geen doelstellingen op te leggen. Overmars plukt elk jaar zn selectie weer kaal.

5 augustus 2015 om 14:42

Ik vind het ook triest hoeveel krefiet FdB krijgt. Veel te veel. En dat alleen voor een hoop geluk. Het spel is zichtbaar slechter geworden na het eerste halve jaar van hem. Dus vanaf het moment dat hij echt zijn stempel kon drukken. En nu is Ajax slechter dan ooit.

5 augustus 2015 om 14:55

Eerste 2 jaar gewoon prima hoor alleen daarna werd het minder omdat Overmars steeds zn beste spelers verkocht en er niets gelijkwaardigs voor terug haalde... Toen had Frank wel op moeten treden maar dat heeft hij nagelaten

6 augustus 2015 om 02:23

Dat gebeurd bij Vitesse ook. Maar Bosz kan er blijkbaar ook niets aan doen. De Club moet dat wel omdat de uitgaven en dus de salarissen moeten worden teruggeschroefd. Dat betekend dat je de beste spelers die ook het meeste verdienen moet verkopen. En Nederlandse clubs krijgen nooit voor die spelers het bedrag wat ze eigenlijk waard zijn omdat de speler zelf ook graag vertrekt omdat hij elders meer kan verdienen. Zo gaat het al jaren achteruit in Nederland.
Vanaf eind jaren 90 volgens mij al. Toen Marco, Ruud en Rijkaard weggingen naar Milan. En daarna Davids Seedorf Winter Witzge van Nistelroy etc etc etc ook gingen. En steeds meer gingen er Mark Overmars Hasselbaick en nu gaan spelers ald Robben Klaasjan van Persie ik vergat nog eerder vd Vaart etc etc.
Grote leeg loop van spelers uit Nederland.

5 augustus 2015 om 13:38

Ik denk dat we het juist wel bij FdB moeten zoeken. We worden al een paar jaar europees er makkelijk uitgegooid in de Europa League en deels CL. Er werd steeds geroepen na fouten hier moeten we van leren. Elke keer weer hetzelfde riedeltje. vorig seizoen na Dnipro werd er geroepen we missen ervaring. En wat doet Fdb, stelt het jongste team op ooit...
Je zag het vorige week al in de uit-wedstrijd je mist gewoon ervaring (wat dus al een aantal jaar word geroepen) daardoor word de wedstrijd uiteindelijk nog 2-2. En wat gebeurd er in de thuiswedstrijd we gaan met nog jonger team spelen... Wat dus resulteerde in wat je gisteren zag.

Nee we zijn weer voor de gek gehouden met er moet ervaring bijkomen. Heitinga is ervaring maar speelt al tijden niet meer, Gudelji is wel het type dat we miste in het fysieke, alleen heeft ook niet genoeg ervaring (gisteren weer gebleken) en dan nog maar te zwijgen over de B-garnituur aankopen. Dusja waar blijft die ervaring en kwaliteit?
Ja dan word er weer geroepen nee die komen niet naar de eredivisie. Gewoon gelul, bij PSV lukt het toch ook? Als die Moreno nu nog halen dan hebben ze met de jong en Guardado ervaring en kwaliteit gehaald. Ik heb totaal niks met PSV maar ben wel jaloers op de aankopen die daar blijkbaar wel gerealiseerd kunnen worden. Wij moeten het doen met de B-garnituur: viergever, vdhoorn, duarte, sana, zimling, Younes, Sanogo enz enz.

Nee ik voorspel een seizoen dat niet veel anders zal zijn dan de afgelopen jaren, het beleid mag van mij part weer op de schop.

5 augustus 2015 om 14:13

Hoelang geef je hem dan nog de tijd om te leren? Het is elk jaar hetzelfde europees gezien.

Voor het eerst dat ik me in woorden van Vermeulen kan vinden. Al vind ik dat de Boer alleen kan worden aangesproken op het feit dat hij niet met zijn vuist op tafel slaat en kwaliteitsspelers eist. Hij neemt te snel genoegen met de spelers die Marc hem aalenverd. Misschien zijn ze veel te lief naar elkaar omdat ze een verleden delen. Uiteindelijk stelt Marc de selecties samen en daar moet Frank het mee doen.

5 augustus 2015 om 15:31

Spelers kopen is niet de oplossing. Het probleem is enerzijds de spelopvatting en anders hopeloze naïviteit. Waarom moet Ajax nou gisteren vanaf minuut een het spel malen? Daar gaat het mis, heel het elftal is ingericht op leuk voetbal spelen en dat verwacht ook iedereen. Daar heeft Ajax niet de spelers voor. Clubs als Rapid, maar ook Salzburg, Dnipr in Europa maar ook een Groningen, AZ en Zwolle in de eredivisie speelt naar vermogen. Ajax heeft het daar altijd lastige, teams die kunnen analyseren waar de zwakte van Ajax ligt en kunnen wachten op een moment om toe te slaan. Als Ajax wint dan zijn er nog altijd negatieve reacties, daar zou eens mee gestopt moeten worden. Gaan eens voor realiteit en daarna pas leuk voetbal spelen.

5 augustus 2015 om 15:53

Misschien moeten we juist harder werkers halen... De mentaliteit is ook dramatisch. Als ajax de bal verloor waren er binnen no-time 3 oostenrijkers. Als een Ajax speler de bal verloor dan ging deze in zn eentje erachteraan

Het zou mij ook helemaal niet verbaasd hebben als Frank de Boer gisteravond zijn ontslag had aangekondigd. En dat zou een dezer dagen alsnog kunnen gebeuren. Vergelijk het met een fractievoorzitter na een verkiezingsnederlaag.

Viel me gister wel op dat in het topic over de nederlaag, er toch wel een aantal Ajacieden zijn die De Boer liever zien gaan... Verbaasd me toch wel. Ondanks dat ik voor Feyenoord ben, en bang ben dat Gio misschien hetzelfde te wachten staat als het minder gaat, is het toch raar dat er mensen zijn die De Boer eruit willen hebben. Het is een icoon natuurlijk, 4x kampioen, maar het voetbal lijkt nergens op. Is toch niet alleen de schuld van Frank? Al snap ik niet waarom ie gister Heitinga niet bracht na de 2-2. Maar goed. Wie zou het moeten overnemen?

5 augustus 2015 om 13:28

4x kampioen klopt! maar het voetbal is al een paar jaar niet om aan te zien.. Ze hebben allemaal een schop onder hun reet nodig.. Weet zeker dat we met het zelfde team maar een type Van Gaal als coach een stuk verder zouden komen..

5 augustus 2015 om 15:35

Altijd maar dat korte termijnsdenken, ik word er niet goed van. De Boer is verrew de beste trainer voor Ajax. Allen heeft hij de kritiek op het spel teveel aangegrepen om meer risico in te bouwen. Dat is ook lastig wat voetballend gezien doet Ajax maar voor weinig teams onder. Juist ploegen die op papier minder zijn en kunnen analyseren waar de mogelijkheden liggen daar gaat Ajax tegen onderuit. Weg met de naïviteit, eerst fatsoenlijk verdedigen en dan pas leuk voetbal spelen. Deze trainer en deze spelers gaan continu uit van het hoogste niveau dat het team kan halen. Wordt tijd dat ze uit gaan van het slechtste en dat ze van daaruit opbouwen. In mijn ogen is daar maar een kleine wijziging voor nodig. Een nieuwe trainer is het slechtste wat nu kan gebeuren.

Eindelijk krijgt FdB ook flink wat kritiek in de media. De Boer/overmars zijn gewoon de hoofdschuldigen aan dit fiasco.

Wat er is gebeurd bij Ajax is de definitie van tunnelvisie. Dat het bestuur De Boer laat aantreden in een wedstrijd van 10 miljoen met zo'n selectie en opstelling zegt toch wel genoeg. Is er dan niemand meer die tegengas geeft intern? Het is echt niet gezond voor een club, of elk ander bedrijf, als alle koppies een kant op staan en iedereen die anders denkt naar buiten wordt gewerkt.

Het wiel opnieuw uitvinden terwijl andere clubs met dezelfde middelen al 10/15 jaar laten zien hoe ze mee kunnen met de (sub)top.

Ajax is 4 X kampioen geworden omdat de rest gewoon nog slechter was. Onze hele competitie is 1 grote grap aan het worden. Als er niet ingegrepen wordt door de FIFA , dat zijn we helemaal naar de .......... Wij kunnen niet op tegen het grote geld.

5 augustus 2015 om 13:27

Pff hier nog 1, iedere club wordt toch kampioen omdat de andere niet beter zijn of punten laten liggen, dat is toch totaal geen verschil met de andere competities. Als vitesse nu 4x achter elkaar kampioen wordt hoor je jou ook niet klagen maar is het ook dankzij andere clubs het af laten weten, hoe laag is je IQ als je dat nog geen eens begrijpt. Papegaai

5 augustus 2015 om 13:39

Dus jij vond het een prestatie dat dat Ajax 4x kampioen geworden met voetbal wat de naam niet voetbal niet mag dragen. Volgens mij moet jij lekker een andere sport gaan kijken. En mensen in hun waarden laten i.p.v gelijk roepen dat iemand een papagaai is en een laag iq heeft. Dat maakt jou maar een zielig persoon met het verstand van een lege borrelnoot.

5 augustus 2015 om 13:47

Psv kampioen omdat de rest slechter was, nauwelijks concurrentie gehad, tja je kunt aktijd wel kets verzinnen om prestaties omlaag te praten.

Het gaat een jaar niet goed en de Boer staat ter discussie? Vergeet niet dat dit de trainer is die in zijn eerste seizoen Ajax na een aantal jaren weer kampioen heeft gemaakt en ook nog eens 4 seizoenen achter elkaar! Ajax is gewoon niet goed genoeg voor Europa, maar wie wel? Als ze door waren dan was de Boer een super trainer omdat hij wilt groeien met jonge spelers! Typisch Ajax weer om zo ondankbaar te zijn, maar daar staan ze best bekend om

5 augustus 2015 om 13:24

4x kampioen worden als de concurrentie nog 3x zo slecht is is helemaal niet zo'n prestatie hoor.. ze eerste jaar maybe maar daar blijft het ook bij.

5 augustus 2015 om 13:50

Ajax was net zo slecht als PSV en Feyenoord, maar toch wonnen zij hun moeizame wedstrijden wel en daar heeft de boer echt wel invloed opgehad

5 augustus 2015 om 13:34

Ik lees telkens weer dat De Boer Ajax 4x kampioen heeft gemaakt maar op de wind van gisteren kun je niet zeilen! Niet goed genoeg voor Europa betekent nog niet dat je 5 goals tegen een matige ploeg als Rapid Wien moet weggeven. Hoe lang houdt De Boer niet spelers de hand boven het hoofd. Bij Veltman zit er structureel iets mis. Elke wedstrijd weer maakt hij fouten. In het verleden kon ook Boilesen onbeperkt falen zonder dat er ingegrepen werd. Iedereen was zeer content met de komst van Gudelj, maar nu het er om ging zat hij op de bank. Ik vind Heitinga absoluut geen topper maar rotter dan Veltman kan hij het toch niet doen lijkt mij. Hoe dan ook, het spel is al jaren om te huilen en er zit geen verbetering in. Tijd om in te grijpen lijkt mij en een andere trainer te zoeken.

5 augustus 2015 om 13:35

Zit me er inderdaad kapot aan te ergeren. Buiten het feit dat het gewoon dom was om met zo'n ontiegelijk jong team deze wedstrijd in te gaan, had geen enkele trainer in de Eredivisie (op de Ancelotti's en de Mourinho's na misschien) beter gepresteerd met Ajax dan Frank. Nee, ook vorig jaar niet.

- Ja, maar dat kwam door de concurrentie.

Ach, tuurlijk. Ik kan me geen enkel seizoen herinneren waarin de concurrentie een kampioenschap verdiende, maar geen kampioen werd. Het Ajax van Jol kwam misschien in de buurt, maar feitelijk waren ze in de winterstop al uitgeschakeld, maar volgde er nog een indrukwekkende eindsprint.

Opstelling bestaat uit spelers die bij concurrenten hebben gespeeld toen Ajax kampioen werd. Buiten deze elf had je nog Wijnaldum, Lens, Martins Indi, Toivonen, Van Bommel, Guidetti, Chadli, Tadic, Luuk de Jong, Willems en Depay bij Feyenoord, PSV en Twente rondlopen. Dus was de concurrentie te zwak? Nou nee. Hebben ze het laten liggen tegen Ajax? Misschien wel. Ajax won daarentegen ook keer op keer de grote wedstrijden (of speelde ze gelijk), met uitzondering van Feyenoord 2011/12. Toen de competitie begon (in maart, aldus Saf), won Ajax ook alles. Dus Ajax heeft het kampioenschap ook eerlijk verdiend en het was ook absoluut een prestatie. Alleen willen sommige mensen dat niet inzien. Daarnaast betwijfel ik of deze mensen ook aan het klagen was toen Ajax keer op keer die schaal veroverde...

Mihaylov
Janmaat
De Vrij
Douglas
Pieters
Strootman
Janssen
Clasie
Ruiz
Pellè
Mertens
5 augustus 2015 om 14:43

Wat een ongelofelijk onzin om een opstelling te maken van spelers die toen actief waren bij de concurrentie. Ten eerste haalden deze spelers nog niet het niveau wat ze nu wel hebben en ten tweede bepaalt 1 speler niet ho 11 spelers op het veld samen presteren..

Zo knap waren die 4 titels ook weer niet.. als je kijkt naar de rest van de eredivisie die op dat moment nog is 3x zo zwak als ajax waren. Ajax heeft een beter plan nodig en snel ook.

5 augustus 2015 om 13:50

Dit denk ik eigenlijk ook. PSV zat in een diepe sportieve crisis en had een aankoopbeleid dat puur gericht was op winst maken op inidividuele spelers. Er werd helemaal niet gekeken naar de balans in het elftal. Feyenoord was op een haar na failliet en moest het doen met veredelde A-jeugd.

Iedere trainer had 3 van die 4 titels sowieso binnengehaald. Maar afgelopen jaar, toen er weer een echte concurrent was, werd pas duidelijk hoe slecht Ajax eigenlijk is geworden sinds het eerste kampioensseizoen van Ajax.

Ook als je kijkt waar de sterspelers van de afgelopen 4 jaar Ajax nu spelen, dan zegt dat al genoeg. Alleen Suarez is goed genoeg gebleken voor de top, de rest speelt in de Europese middenmoot. Blind uitgezonderd, maar ja, die is ook niet echt van de buitencategorie.

5 augustus 2015 om 13:54

Dat had PSV vorig jaar met de concurrentie, Ajax was ook erg zwak.

5 augustus 2015 om 14:06

Ajax was net zo sterk als de 4 jaar ervoor. In punten gezien.

5 augustus 2015 om 16:17

Klopt maar wel de terrechte kampioen.

5 augustus 2015 om 16:30

Wederom probeer je me woorden in de mond te leggen die ik niet gebruik. Waar zie je mij claimen dat Ajax niet de terechte kampioen was in die jaren?

Touché, waarheid als een klomp

Zou het zo kunnen zijn dat De Boer toch niet die toptrainer is als steeds maar wordt beweerd? Gisteren zag het scenario er wederom niet goed uit! Een plan, een plan b, maar geen c, nadat plan b was gelukt! Dat overkomt een toptrainer niet, die schakelt tijdens het juichen om naar plan c. Denk dat Frank de Boer een lastig seizoen tegemoet gaat en voorspel een spoedig vertrek. En v.w.b. de talenten.... die zijn op Klaasen na, net niet goed genoeg voor Ajax 1. Jammer voor Ajax en het Nederlandse voetbal dat de volgende ronde niet is gehaald. Straks spelen we met de kampioen zelfs voorronde CL.

5 augustus 2015 om 15:02

Ik heb het idee dat de Boer gewoon niet zo bijster intelligent is. In de eerste 2 jaar kwam die daar nog mee weg, maar de afgelopen 2 jaar komt dat steeds meer naar voren. Rare wissels, niks durven forceren, gister ook toevallig een verdediger voor een aanvaller erin en de ervaring zit op de bank. Het is zeker geen Cocu die leest het spelletje echt veel beter en denk dat dat dit jaar weer tot uiting gaat komen.

5 augustus 2015 om 15:03

Bedoel natuurlijk een aanvaller voor een verdediger.

dit ajax heeft gewoon nihil ervaring in europa maar dat is heel logisch als je spelers verkoopt en niemand voor in de plek terug koopt ,dan kun je zeggen eigen opleiding maar dat is al lang niet meer wat het ooit was . en als ze kopen dan kopen ze eigen verkochte spelers terug (v.dijk,heitinguh) zo maak je kans in nederland ja omdat het een opleiding-competitie is maar in europa wordt je genadeloos afgeslacht

Ajax moet gewoon inzetten op gearriveerde oud Ajacieden. Een goed voorbeeld is Huntelaar. Zorg ervoor dat je dit soort kwaliteit spelers met een enorme internationale ervaring binnenhaalt. Je hebt 100m op de bank staan. Voor dit soort spelers zou je uitzonderingen in je salarisschaal moeten maken. Op deze manier kan zelfs een Klaassen zich nog optrekken aan dit soort spelers, ipv op zo'n jonge leeftijd de kar te moeten trekken..

Jeudigheid en naïviteit straalt er nu aan alle kanten vanaf.. Elk jaar weer hetzelfde..

5 augustus 2015 om 13:51

Huntelaar gaat het verschil niet maken hoor. Zijn spel past ook totaal niet in de selectie die Ajax nu heeft.

5 augustus 2015 om 14:07

Ben ik niet met je eens. Huntelaar is van een ander niveau dan Sanogo. Met een Dijks, El Ghazi zou hij voldoende voeding moeten kunnen krijgen en er makkelijk 20-25 in kunnen leggen. Jongen met hart voor de club en zal ook zijn meerwaarde kennen voor de jonkies in de selectie

5 augustus 2015 om 14:36

Ik denk dat 'de jonkies' in de selectie echt totaal schijt hebben aan KJ Huntelaar hoor. Dat is echt geen groot voorbeeld die op basis van zijn prestaties respect zal afdwingen. En op basis van zijn gedrag of arbeidsethos al helemaal niet. Ik denk dat een brede neger die van het grote Arsenal wordt gehuurd op meer respect kan rekenen, eerlijk gezegd.

Ik denk daarbij dat Huntelaar al lang niet meer zo goed is als toen hij uit Nederland vertrok. Sure, hij zal er best 20 inleggen. Maar wie gaat die andere 40 maken? Die gaan in ieder geval niet komen op assists van Huntelaar.

Denk dat het probleem niet alleen bij de Boer en Overmars ligt maar in de gehele organisatie waarin Cruijff simpelweg te veel te vertellen heeft zonder echt aanwezig te zijn.

Ik ben ook helemaal niet teleurgesteld of iets in die richting. Gezien eht vorige seizoen en de versterkingen die niet speelden gisteren had ik er ook nul komma nul van verwacht. Met een 18 jarig gemiddeld team kan je nou eenmaal geen Champions League spelen. In onze hoogtij dagen hadden we altijd een goede mix tussen ervaring en jeugdig talent. Met deze selectie kan je gewoon Europees nisk bereiken. Op zich heeft de club het geld, uitstraling en talent mee, maar als je er niks mee doet kom je ook nooit verder. We zullen wel weer een Zweed uit de tweede divisie huren die uitgeleend was aan een club uit de derde divisie in Ijsland, maar wel heel veel talent heeft zal Marc Overmars aangeven hahah

Ajax is verantwoordelijk voor de uitkomst van haar beleidsvoering. Inzetten op jeugd uit eigen kweek is prima. Maar zorg dan wel dat je een team hebt wat staat en een sterk body heeft. Ik denk dat men zich zelf maar eens moet afvragen waar het misgegaan is en hoe men dit nu gaat keren. ik heb veel respect voor de kampioenschappen die men behaalt heeft recent. En ja het is niet altijd even makkelijk geweest in de CL, maar op EL niveau stelt het allemaal maar schrikbarend weinig voor. Ik vind dat topclub onwaardig. W

Arno begon nog goed met open deuren zoals er moet meer ervaring in het elftal. Maar dat Heitinga niet had moeten komen omdat Ajax een ervaren speler van het kaliber Frank Rijkaard had moeten halen is wel erg kort door de bocht.

5 augustus 2015 om 13:59

idd....als of je kans had gehad bij sneijder, nigel de jong, robben of huntelaar.

t is wel makkelijk om te zeggen dat je zulke spelers nodig hebt, maar noem er dan ook een paar die haalbaar zijn voor max 2 miljoen salaris (al een stuk hoger dan ajax huidige max)

Ik zou het liefst Rijkaard wel als hoofdtrainer willen zien. Met Seedorf, Bergkamp en Trustfull als assistenten. Spijkerman mag met de Boer mee naar een nieuwe uitdadging.

Vier titels op rij is knap maar de titels waren niet het gevolg van het feit dat Ajax zo goed was.
Het was omdat de concurrentie het heeft laten afweten de laatste jaren.
De fluwelen revolutie die door de "messias" ingezet is dreigt ook helemaal te mislukken of sterker nog, die is al mislukt.
Het is namelijk alleen maar minder geworden bij Ajax en de weg terug naar de (sub)top van Europa lijkt verder weg dan ooit.
Frank de Boer begint zijn geloofwaardigheid ook te verliezen gezien het feit dat hij de aankopen die wel ervaring zouden moeten brengen in een CL wedstrijd op de bank houdt.
Ik ben benieuwd hoe Frank de janboel bij Ajax gaat managen.

Hier heeft Vermeulen op zich geen ongelijk in. In mijn ogen hebben de vier landstitels onder De Boer de werkelijke situatie verbloemd, namelijk dat het, misschien met uitzondering van de eerste van de vier titels, telkens armoedig was, het spel niet om aan te zien, en vooral dankzij falen van de concurrentie (feyenoord dat in het laatste seizoen met Pelle, De Vrij, Martins Indi, Janmaat e.d. kampioen had moeten worden maar het in de eerste wedstrijden verknalde, PSV dat onder Advocaat de beste selectie had, de meeste goals maakte maar het in een paar cruciale wedstrijden liet afweten, en ga zo maar door) de laatste drie titels werden gepakt.

Al die jaren presteerde Ajax niks in Europa, met uitzondering van een incidentele overwinning op een Europese topclub die de wedstrijd tegen Ajax niet al te serieus leek te nemen. De uitschakelingen tegen matige tegenstanders als Steaua Boekarest, Salzburg en nu Rapid Wien spreken wat dat betreft voor zich. Dan kan PSV in elk geval nog zeggen dat zij in die periode werden uitgeschakeld door clubs als Valencia en Zenit St. Petersburg (en Milan in de voorronde Cl), dat is toch van een andere orde.

Had Ajax één of meer van die vier landstitels misgelopen, wat gezien het vertoonde spel en de gang van zaken in de competitie zomaar had gekund en misschien wel logischer was geweest, dan was er mogelijk al lang ingegrepen, maar nu krijg je steeds meer het idee dat men maar wat aanmoddert. Zelfs Sanogo, die ik in zijn tijd bij Arsenal nog aardige dingen zag doen, kwam tijdens twee invalbeurten over als een bonkige, beperkte spits zonder bijdrage. Gudelj valt de afgelopen weken vooral op door structureel zijn man te laten lopen, Heitinga werd gehaald als de ervaren rots in de branding, maar juist op het podium waar hij wellicht nog van waarde had kunnen zijn wordt hij niet gebruikt, en verder is er nog een speler uit Duitsland gehaald die al niet eens een basisplaats had in de Tweede Bundesliga.

Ben benieuwd of er nog wat gaat gebeuren...

Dit resultaat kon je al van ver zien aankomen. Sinds 10-15 jaar is Nederland een opleidingsland, waarbij elk jaar de beste spelers verdwijnen. Dit is een realiteit waar je niet veel aan kunt doen, behalve slim en creatief zijn én heel goed scouten.

Dat Ajax vooral bezig is om zijn jeugdopleiding te verbeteren en met een team bestaand uit grotendeels zelf opgeleide spelers ten tonele wil verschijnen valt voor een groot gedeelte wel te prijzen. Mits er ook goed gescout wordt op spelers die net dat stukje ervaring en mentaliteit hebben wat de jonkies (nog) missen. Dan kun je ook je staande houden in Europa.

Je zag het bij PSV afgelopen seizoen, met Guardado als goed voorbeeld, maar ook Wijnaldum, die toch ook al wat ervaring had opgedaan in zowel de Eredivisie als op het WK. Ze maakten gewoon een goede en degelijke indruk vorig jaar, zelfs als het even niet liep. Het was jammer dat ze er toch tegen Zenith uitvlogen in de EL, maar gezien de kwaliteit die Zenith heeft was dat ook niet zo vreemd.

Dat is wat Ajax vooral mist. Spelers als Klaassen, Sinkgraven, Bazoer etc hebben ontegenzeggelijk talent. Maar ze zijn allemaal nog erg jong en maken daarom fouten. Dat is niet erg, zolang je er ook spelers naast hebt lopen die dat kunnen corrigeren en de jonkies terecht kunnen wijzen op het veld.

Het is jammer dat topspelers in de herfst van hun carrière niet zo snel meer terugkeren naar de Eredivisie, zoals Rijkaard, Cocu, V Bommel en nu Kuyt deden. Maar er moeten toch echt wel spelers te vinden zijn van eind 20, begin 30 met ervaring in topcompetities die je kunt halen. Je zult alleen goed moeten scouten en misschien iets vaker de portemonnee willen trekken.

5 augustus 2015 om 13:44

Laf was het zeker niet, kinderlijk dat wel.

Het verschuilen achter de jeugdigheid is wel lachwekkend. Niet alleen kiest de boer hier heel bewust voor en zijn de oudere spelers op de bank minder dan middelmaat, maar op het veld is het allemaal helemaal niet zo jong als beweerd wordt. De helft van het team is al ruim in de 20 en op de top van zijn kunnen. Dus het is veel meer de kwaliteit waar ze zich ernstig zorgen om moeten maken.

5 augustus 2015 om 13:57

op de top van hun kunnen??? als je 21 of 22 bent? Grapjas.

5 augustus 2015 om 14:50

cillessen, veltman en gudelj zijn al ouder dan 22. En bij 22 kun je niet meer spreken van jeugdigheid. Niet dat het ervaren spelers zijn, maar ze zitten al 4 seizoen in de a selectie. Dan mag je je toch wel ernstig gaan afvragen of er nog heel veel vooruitgang in gaat zitten.

En dan heb je ook nog het risico dat je zo van de basis naar de tribune verdwijnt, zoals andersen, boilesen en serero.

5 augustus 2015 om 14:57

Kijk eens naar vd sar toen hij 26 was en toen hij 36 was....dus cillessen kan zeker nog een stuk beter worden.
Gudelj heeft net weer een stap gemaakt naar een niveau hoger...daar word je bijna altijd beter van.

Veltman begin ik me wel zorgen om te maken...maar dat komt dan vooral omdat hij steeds minder lijkt te worden.

Erg makkelijk hoor. Ajax kwam verder dan PSV vorig jaar in de EL met Guardado, kortom waar was die europese ervaring toen? Het is lastig om met jonkies europees te presteren, toch een prima route. Het waren simpele fouten gisteren maar het voetbal was verder prima, EL vind ik ook prima.

5 augustus 2015 om 13:55

PSV verloor van Zenit. Toch een team van hoger niveau dan Legia en Dnipro.

5 augustus 2015 om 13:59

Ajax legde recent City eruit en verloor van PSG (en gelijk). Toch weer een niveau hoger.

5 augustus 2015 om 14:07

Ja, dat zijn meestal de momenten dat Ajax het later toch wel verpest. Of als ze alleen nog maar voor EL kunnen gaan. Het is inderdaad een niveau hoger, maar daar hadden we het niet over. We hadden het over afgelopen seizoen. Ajax had ook van dat Zenit verloren, dat weet je best.

5 augustus 2015 om 16:19

Nou, dat weet ik zo nog niet. Niveau minder dan PSG waar we gelijk tegen speelde, hoe dan ook PSV doet het niet veel beter met bv. Guardado, in de CL is het niveau Zenit en hoger. Kortom wat voor een garantie biedt dat?

Het is eigenlijk ook best triest dat de media nu pas met enig kritiek komt op de Boer.
Het is al jarenlang zo met dat angsthazen voetbal. Dat geschuif en getik om het tikken.
De controle lijkt heilig bij Frank de Boer.
Gisteren had hij het in het interview na de wedstrijd over 'gecontroleerd aanvallen'.
Het is geen aanvallende coach maar een kopie van Louis van Gaal die wedstrijden willen beheersen. Niet om doelpunten te maken maar zodat de tegenstander niet kan scoren.
Het hele Nederlandse voetbal is verziekt met deze 'filosofie'.
Waar ze in het buitenland dynamisch spelen met veel beweging, hebben we hier in NL nog die ouderwetse opvatting met het 'controleren' van wedstrijden. Alle trainers worden met dit idee opgeleid mede te danken aan het masterplan van Louis van Gaal dat puur gericht is op teambuilding i.p.v. individuele ontwikkeling. Het is ook geen toeval dat sinds Sneijder, Robben, Vaart en van Persie er geen echt groot talent meer is. Deze spelers waren nog de uitkomst van voor het Masterplan aangezien deze net pas geïntroduceerd werd toen deze spelers doorbraken.
Je ziet het nu ook bij Man U hoe saai en berekenbaar ze spelen zonder enige vooruitgang.
Het wordt tijd dat die hele trainerscursussen op de schop worden genomen. Het is geen toeval dat er alleen eenheidsworsten het maken tot trainer. Trainers die 'mooi' kunnen praten voor de camera en de boel lopen te camoufleren. aanvallend voetbal verbaal prediken maar in de praktijk zoveel mogelijk controle willen hebben over alles inclusief de wedstrijd. Daarom dat controle voetbal.
Dit is gewoon puur het logisch vervolg van jarenlang het niet onderkennen van de oorzaak.
Hoe kan je ooit leren verdedigen als je altijd de bal hebt en weinig in situaties terecht komt waar je moet verdedigen. Mede te danken aan het controle, balbezit voetbal wat de voetballers lui en minder beweeglijk maakt en teren op hun 'inzicht'.

Alleen de titels van 2011 en 2012 kwamen door Ajax' kwaliteiten. De titels erna door falen van concurrentie. Echt een geweldig team hadden wij toen.

Vermeer/cillessen
Van der Wiel - Alderweireld - Vertonghen - Blind
Janssen - Anita - Eriksen
Sulejmani - De Jong - Boerrigter.

Als je dar vergelijkt met wat er nu, vooral in de verdediging, rondloopt is het huilen met de pet op. Van dit team zouden alleen Cillessen (die er toen al was), Gudelj (ipv Anita) en misschien Milik, omdat De Jong eigenlijk op het middenveld speelde, spelen in het bovengenoemde team.

5 augustus 2015 om 14:16

Soccer,

de titel van 2013 was juist het gevolg van het machtsvertoon van Ajax. Meer dan 2011 en 2012. Ajax verloor maar van één tegenstander en de topwedstrijden werden stuk voor stuk gewonnen (op Feyenoord-uit na). En toen werd er ook nog mooi voetbal gespeeld, wat sommige mensen in al hun emoties vergeten zijn.

Vermeer
Van Rhijn
Alderweireld
Moisander
Blind
Eriksen
Poulsen
De Jong
Schöne
Sigthorsson
Fischer

Inderdaad, Frank de Boer heeft Ajax veel goeds gebracht in de Nederlandse competitie, met vier landstitels op rij. Maar eigenlijk al sinds het seizoen 2013-2014 gaat het achterruit bij Ajax.

Het voetbal is niet best, de resultaten zijn niet best, teams waar Ajax van hoort te winnen, zowel in Europees verband als de Nederlandse competitie, daar wordt of met moeite van gewonnen, of met geluk gelijkgespeeld of gewoon verdiend verloren en ik vind het gewoon jammer dat de Boer alleen maar spelers wilt hebben die nergens tegenin gaan en alleen maar 'ja' tegen de Boer zeggen.

Bijvoorbeeld Ricardo Kishna, tuurlijk Kishna zal ook wel fouten gemaakt hebben en zijn zaakwaarnemer maakt Kishna helemaal gek en zorgt voor problemen bij Ajax, maar de Boer moet dit soort spelers juist behouden, kansen en het vertrouwen geven.

Nu is Kishna vertrokken, maar de Boer wilt alleen maar spelers hebben die alles doen, zoals hij dat wilt en doe je dat niet, dan kan je zo ernaast staan bij de Boer. Het voetbal is niet goed, plus het feit dat ik denk dat dit ten koste gaat van de kwaliteiten van bijvoorbeeld spelers als Anwar el Ghazi en Daley Sinkgraven.

Het voetbal dat Ajax nu speelt, is gewoon saai om naar te kijken en veel, maar dan ook echt veel te voorspelbaar. Spelers als el Ghazi en Sinkgraven komen er niet echt tot hun recht (tenminste, dat gevoel heb ik) en het gaat ten koste van de resultaten van Ajax.

Misschien wordt het tijd als de Boer na dit seizoen vertrekt bij Ajax, zelfs als hij het landskampioenschap binnenhaalt bij Ajax. Ik heb het gevoel dat Ajax een nieuwe trainer nodig heeft en als de Boer volgend seizoen nog trainer van Ajax is, dan ben ik bang dat het qua resultaten alleen maar achteruit kan gaan.

Persoonlijk zie ik het liefst John van den Brom of Clarence Seedorf als trainer bij Ajax, maar Ajax moet kosten wat het kost weer een trainer hebben die precies volgens het Ajax boekje speelt en weet ik veel wat allemaal en ik kan je 'n paar dingen vertellen: van den Brom doet genoeg met de jeugd, speelt prima voetbal en ja, hij zal niet iedereen z'n favoriete trainer zijn, maar hij is wel een van mijn favoriete trainers en hij doet het goed bij Az.

Seedorf zal dan waarschijnlijk ook vrijwel nooit als trainer worden aangesteld bij Ajax, puur omdat Seedorf eigenwijs is en waarschijnlijk niet door één deur kan met Johan Cruijff, maar ook Cruijff moet het een en ander gaan veranderen.

Ajax moet gewoon spelers kopen die kunnen voetballen en geen talenten voor de leeuwen gooien. Allemaal zo opgehemeld maar niks daar..stuk voor stuk letterlijk.

Stiekem heeft hij wel een punt. Nationaal heeft hij het gewoon buiten gewoon goed gedaan. Internationaal heeft hij niet veel geleerd. Ze struikelen elke x om dezelfde reden. Dat heeft met het inkoopbeleid te maken. Daar is de boer mede verantwoordelijk. Ajax heeft als prio om geld te sparen en om geld te verdienen gezien al die jeugdige spelers. Als ze nu jaarlijks een beetje investeren in ervaring een speler of 2. Kan je dat terugverdienen door kampioen te spelen en verder te komen in het kampioenenbal. Blijkbaar mist de boer dat inzicht of wil hier niet aan.

5 augustus 2015 om 13:56

Sinkgraven en Gudelj, check, dat is gedaan. 2 spelers.

Er zijn gewoon teveel spelers gehaald die geen niveau hebben en het nooit zullen halen. Gudelj is leuk maar was totaal niet nodig geweest. Die 3de tegengoal kun je hem kwalijk nemen. En dan nog lekker mekkeren over zijn Olivera dieet. Had dan liever een verdediger gekocht voor dat geld. Spelers opstellen zoals Bazoer die nog lang niet rijp is voor het 1ste van Ajax en dan nog is het de vraag of die prutser wel echt zo goed is. Kishna laten gaan en afgemaakt door de media terwijl die El Ghazi de hemel in wordt geprezen en zelfs nog slechter is dan Kishna. Fisher blijven opstellen terwijl die niet fit is. Zowel de Boer als Overmars moeten beiden vertrekken. Het is niet zozeer de fout van de Boer maar eigenlijk Overmars met zijn waardeloos inkoopbeleid. De verkeerde spelers laten gaan en de rotzooi behouden. Maar goed het is niet anders. Nu vlammen in de europa league. Ik verwacht dat ze daar minimaal de kwartfinale kunnen halen. Eerherstel dus voor Frank. Marc opzouten bij Ajax liefst gisteren nog!

Compleet mee ons hartelijk dank dat eindelijk iemand uit de voetbalwereld het meldt

Frank moet ontslagen worden.

"het halen van een routinier is functioneel als hij nog topfit en in volle glorie is, zoals Frank Rijkaard."

serieus....je meent het.
En nu de vraag...hoe wil je die spelers halen.

Wesley sneijder die weg ging bij inter....kansloos dat hij al naar nederland wou. Die is lekker aan t afbouwen in turkije voor een flink salaris en heerlijk in de zon.

Arjen Robben is een routinier in volle glorie....die is gek om al weer naar nederland te gaan (los van dat het dan waarschijnlijk psv wordt)

nigel de jong was en goede optie geweest maar die wou in italie blijven.

klaas jan hunelaar blijft liever in het buitenland

Allemaal toppers die nog wekelijks presteren....die komen echt niet.

Het doel om Europees stappen te maken naar de top was ook niet heel realistisch. Andere landen worden rijker en wij worden armer. Op termijn is daar niks tegenin te brengen.

Ik vind dit dan ook niet de schuld van de Boer, maar van het totale beleid bij Ajax. Het beleid waar nu al jaren aan vast wordt gehouden legt teveel de nadruk op de jeugd en te weinig op resultaten.

Ajax had allang een degelijke voorstopper moeten kopen. Er is geld, maar er wordt nergens in geinvesteerd.

Het aantrekken van Sanogo is totaal onnodig en levert niks op; Gudelj is een goede aankoop, maar mag niet starten en Heitinga laat al jaren niks meer zien.

5 augustus 2015 om 14:36

De Europese top (barca, Madrid, Bayern Munchen) is zelfs voor de Europese subtop niet meer bij te houden, laat staan voor Nederlandse clubs. Dat zal de komende 10 jaar sowieso niet veranderen, of er moeten grote wijzigingen in het voetbal plaatsvinden.

Idd te veel nadruk op de jeugd, te weinig op resultaten.

5 augustus 2015 om 16:22

Ajax denkt op de lange termijn, structureel de begroting omhoog krijgen bv. Zonder CL. Sanogo gisteren belangrijk bij de 2-2, handig als er wat geforceerd moet worden.

Wat zie bij Ajax moeten doen is hun eigen visie brengen en niet luisteren naar Johan Cruijff die alles "zogenaamd" zo goed weet.

Cruijff is een man van Veel woorden, maar als het erop aankomt zie je hem niet. Kijk naar het Nederlands Elftal. Altijd maar kritiek uiten op van Marwijk, van Gaal etc... etc... Maar toen ze hem aanboden om zijn visie voor het Nederlands Elftal als bondscoach te laten zien ?! Waar was Cruijff toen ?? In geen velden of wegen te bekennen.

Van mij mag "als PSV supporter" Cruijff het nog lang voor het zeggen hebben en Overmars naar de pijpen van de aandeelhouders dansen. Dan weet ik wel dat PSV een aardige stap gaat maken, en ook Feyenoord steeds dichter in de buurt komt van Ajax, als het er niet al voorbij gaat.

Want Feyenoord doet het helemaal zo slecht nog niet, vooral omdat ze jaren de broekriem zwaar hebben moeten aantrekken.

5 augustus 2015 om 14:25

Dat verhaal ligt net even wat genuanceerder en ging over financien die niet eens zo ver uit elkaar bleken te liggen maar door toedoen van Michels heeft de Knvb een bom onder die onderhandelingen gelegd. Maarja, ookal is dat verhaal bekend, sommige mensen willen het toch altijd weer oprakelen alszijnde dat Cruijff niet wilde.

Cruijff heeft samen met het TH de jeugdopleiding hervormd en daar moeten zo langzamerhand inderdaad resultaten uit komen. Punt blijft natuurlijk dat ze pas een kans krijgen zich te profileren als de coach van Ajax 1 ze opstelt. En zo kan Frank inderdaad het hele belid van Ajax om zeep helpen zonder er zelf voor worden aangewezen.

Er loopt genoeg rond bij Ajax en er wordt genoeg extra talent aangetrokken om Ajax vooruit te helpen. Maar het blijft Frank die geen visie heeft, of althans, geen visie die past bij de spelersgroep en begrepen en uitgevoerd wordt.

Volgens mij is het een een combinatie van gebrek aan ervaring en killermentaliteit.
Toen het 2-2 stond weet je 1 ding en dat is dat die 3e goal nooit maar dan ook nooit mag vallen...en dan valt hij toch.
Dit is al jaren het probleem bij Ajax. We missen mannen, leiders. Soms hebben we ze maar dan worden ze verkocht (suarez-vertongen-blind) Logisch, die jongens zijn toe aan een volgende stap en er ligt een mooie zak geld klaar voor de club maar het zegt alles over de positie van Ajax in Europa.

We kunnen in Nederland niet meer bouwen aan een mooi team want in Spanje - Engeland - Duitsland - Rusland - Turkeye - Frankrijk - Portugal - Italië betalen ze vele malen meer loon en zijn de competities sterker waardoor al het kwaliteit verdwijnt.

We weten dondersgoed dat het team te jong is, dat we ervaring en kwaliteit missen maar het bovenstaande meegenomen, wetende dat je team elk jaar 1-2 dragende mannen verliest en 'goede ervaren krachten' onhaalbaar zijn dan is dit nu eenmaal wat het is en zal het altijd zo blijven tot de Nederlandse competetie meer geld zou hebben te besteden.

Geen een Nederlandse club kan nog een rol van betekenis spelen in Europa. Kan je geen een trainer kwalijk nemen. Vooral niet als we het over de CL hebben, Europa league zou nog incidenteel kunnen.

Arno Vermeulen. Heb ik nog nooit iets positiefs over Ajax horen zeggen. En nu er een aanleiding is praat hij de meute na, omdat hij er zelf geen verstand van heeft. Dat hij Chef Voetbal is bij de publieke omroep is net zo schandalig als de uitschakeling van Ajax.

Ja en waar haal je Rijkaard twee dan vandaan Arno? Ben het ermee eens dat Jeitinga niet te vergelijken is met Rijkaard maar hij voegt wel ervaring toe aan de selectie. Dat en mannelijkheid had Ajax nodig vandaar Gudelj en Heitinga. Maarja als je tot die constetering komt, je koopt ze en zet ze vervolgens op de bank is niet anders uit te leggen dan moedwillig Ajax te gronde richten.

Ik denk dat de Boer een contract kan tekenen ergens en nog weg is voor het einde van de maand.
Die speelt gewoon weer een spel met onze club net als toen ze naar barcelona wilden, werkwijgeren.
De Boer is een oplichter.

Wat een quatsch. Als je als trainer 4x kampioen wordt heb je het goed gedaan. Om die prestaties te bagatelliseren omdat de rest nog slechter is of omdat de Eredivisie niks voorstelt vind ik onterecht. In Europa is het natuurlijk teleurstellend verlopen voor Ajax, maar heeft ook te maken met dat er in andere landen meer geld is. Elke Nederlandse club heeft het momenteel moeilijk Europees gezien. Selectie en inkoopbeleid van Ajax ben ik niet helemaal van onder de indruk, maar dit valt niet alleen De Boer aan te rekenen.

Rake woorden. De Boer heeft nooit veel toegevoegd, beperkte trainer die tactisch vooral op zijn assistenten leunt. Hoog tijd voor fris bloed.

Betreurenswaardig hoe er nu met Frank wordt omgegaan, we hebben het hier over een clubman pur sang. Ik mag toch hopen dat we dit Phillip Cocu nooit aandoen.
Ik denk dat je beter de "schuldige" kan ontslaan., en al zijn vriendjespolitieke mannetjes.
Ik heb zo het vermoeden dat Overmars, Vd Sar , Jonk gebonden zijn. Cruijff bepaald het Arena Circus, en niemand anders.
Stropoppetje Ling komt ineens op het pluche, geen idee wat hij komt doen voor zijn centjes, maar goed.
Ik denk dat Ajax een grote stap voorwaarts maakt als ze de fluwelen revolutie😂😂😂 per direct beeindigen, Overmars en De Boer laat bepalen wie ze wel of niet willen kopen.
Maar dit zal gelukkig voor ons wel nooit gebeuren.😉

Oh, Vermeulen weer, de man die zelf nog nooit gepresteerd heeft behalve belastingcenten opeisen.

Frank heeft echt mission impossible uitgevoerd de laatste jaren en nu lijkt hij eindelijk één keer in al die tijd een bovengemiddeld niveau te behalen in plaats van een subliem resultaat. Komt Vermeulen er weer aan dat Ajax niks bereikt heeft sinds Cruijff.
4 achtereenvolgende titels en 100 miljoen noemt hij doodleuk niets...

Ach ja, zo herken je de backstabbers in ieder geval meteen weer, van mij mag Frank gewoon blijven.
Tevens hoeft Vermeulen wat mij aangaat ook nooit meer aanspraak te maken op Frank zijn belastingcenten.

5 augustus 2015 om 14:59

Je leest niet goed. Hij vind het juist knap de 4 titels dat is niet "niks". Hij doelt ook op vorig seizoen en de start dit seizoen. Gezien de middelen van Ajax tov de anderen is het gewoon onder de maat.

5 augustus 2015 om 16:33

Onder de maat? Ajax was al die seizoenen de underdog en statistisch gezien hebben ze al die seizoenen ook nog eens de scheidsrechters tegen hun gehad, het is echt een krankzinnig briljante prestatie wat Frank allemaal heeft gepresteerd.

Arno Vermeulen ongeloofelijke nitwit!! Lekker je mond houden, want je hebt helemaal niets gepresteerd in het voetbal!! En alle andere hier, lekker afgeven op Frank de Boer en Overmars! Ga zo door! Als ze weg zijn staan we over 10 jaar weer 70 miljoen in het rood en breken er nauwelijks spelers door. Pfff korte termijn supporters komen weer uit alle hoeken en gaten.

Vermeulen mag dan weliswaar een rare kwibus zijn, hij heeft hier gewoon een punt. Ajax is de weg helemaal kwijt en nu ze het niet meer kunnen camoufleren met een titel, is de open zenuw pijnlijk zichtbaar.

Ik vind overigens dat de Boer een goede coach is en bij Ajax past. Die 4 titels zijn niet eens heel knap. Met verreweg de grootste begroting en de hoogste salarissen in NL moet hij ieder jaar kampioen worden. Wat dat betreft heeft hij (Ajax) het niet goed gedaan vorig seizoen. Ik verwacht dat ook dit seizoen Ajax slechts tweede wordt. PSV doet het momenteel stukken beter met minder middelen.

5 augustus 2015 om 15:14

Hoe kun je dat nou zeggen. Het gaat om de kwaliteit op het veld niet om het geld op de bank of de begroting. Ajax is vier jaar op rij kampioen geworden, terwijl ze bij 0 van die kampioenschappen ook echt de beste selectie hadden. Ze speelde gewoon beter voetbal dan psv met mertens, lens, toivonen, strootman en dan ben je gewoon terecht kampioen en dat is gewoon erg knap.

De Boer heeft het gewoon erg goed gedaan, kun je weinig op aanmerken.

5 augustus 2015 om 16:07

Helaas het gaat wel om geld. Kijk maar naar de ranglijst in nl de laatste jaren en de clubs die het in europa goed doen. Ajax betaald de hoogste salarissen in NL dus behoren ze kampioen te worden.

5 augustus 2015 om 17:51

Frank de Boer heeft het maximale gepresteerd met de spelers die hij tot zijn beschikking had. Dus het is wel degelijk een knappe prestatie, om vier jaar op rij opnieuw te moeten beginnen en toch lukte het elke keer weer.

Je eigen club had betere spelers. Meer internationals, Pelle en Guditti, dat had ajax allemaal niet en toch werden we 4x kampioen en dat is voor een groot gedeelte aan Frank de Boer te danken.

Ik heb nog steeds wel een goed gevoel bij die revolutie alleen zijn er gewoon een hoop dingen niet goed gegaan. De afspraak was dat we geen overbodige aankopen zouden doen om de eigen jeugd niet in de weg te lopen en dat is keer op keer gebeurd. Frank de Boer heeft jarenlang teveel spelers de hand boven het hoofd gehouden. Sigthorson, Boilesen, Moisander, Serero. Daarnaast heeft Overmars opzichtig gefaald door bijna hoofdzakelijk prutspelers te halen. Ze falen gewoon. De Boer heeft gewoon Ajax per seizoen steeds slechter laten voetballen en Overmars haalt gewoon spelers die geen directe versterkingen zijn. Je hebt gewoon geen reet aan Overmars. De Boer is geen Wenger gebleken die decennia lang de hoofdcoach kan zijn.

Ajax had gewoon doortastender en betere aankopen moeten doen. Ze hadden per jaar Tadic, van Dijk, Narsingh en Ziyech kunnen halen en ook nog Dost.

Ongelofelijk wat loopt iedereen te huilen zeg. Je hebt 1 matig seizoen waarin je de titel niet wint maar gewoon 2de wordt en meteen deugt er niets meer bij Ajax en moeten we een voorbeeld aan PSV nemen want die kopen ervaring. Nou meneer Vermeulen van de laatste 5 jaar 4 titels die cijfers haalt PSV niet met hun aangekochte ervaring. Het is ook echt nooit goed ik weet nog toen Ajax Poulsen kocht dan was het niets omdat die niets toevoegde en dan halen ze geen oudere spelers meer is het weer niet goed. Komop zeg mensen stop eens met dat nutteloze beoordelen op 1 avond vol pech.

Iedereen die de 2 wedstrijden had gezien kon zien dat Ajax gewoon 2x de betere partij was en dat ze met simpele fouten geklopt zijn. Wie zegt dat ervaren spelers dat niet doen? De zogenaamde ervaren speler Gudelj maakte de fout voor de 2-3. Ik vond het team juist leuk voetballen op sommige momenten in die 2 duels nog wel wat angstig om vooruit te voetballen maar dat is een kwestie van even wat meer speelritme krijgen. Dat je 3 counters om je oren krijgt die er allemaal ingaan waaronder 1 bal die aangeraakt wordt en daardoor goed valt is dan erg zuur.

Maar hou aub op met de geldigheid van de Boer is over wat een onzin.

Het rommelt sowieso bij Ajax. Gudelj halen en hem gebruiken als invaller terwijl hij 6 miljoen gekost heeft.

Daarnaast moet je als je een betere uitgangspositie hebt in een wedstrijd zoals tegen Rapid Wien niet je allerjongste elftal gaan opstellen. Als je die tweede goal ziet, staat Bazoer véél te diep en Tete véél te breed. Bij die eerste goal lopen Bazoer en Sinkgraven voor de eigen goal te piegelen en laten Riedewald, Dijks en Veltman de spits ongehinderd binnenkoppen nadat El Ghazi zijn man uit zijn rug laat weg lopen.

Deze fouten zou je kunnen voorkomen door elkaar te coachen in het veld. Maar als je geen leiders in je team hebt van achter dan blijf je de rest van de competitie dit soort fouten maken. Heitinga is dan gehaald, maar hij gaat het tij niet keren.

Ajax moet proberen een natuurlijke leider voor de verdediging halen. Dit moet ten koste van Veltman gaan.

Mensen schreeuwen nu moord en brand maar als het gister 2-2 was geëindigd en ajax was doorgegaan op penalties dan zat ajax nog

5 augustus 2015 om 16:06

dat is waar alleen waren ze nog steeds niet beter hadden ze alleen nog meer geld op hun rekening

http://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/85...
Als je al die aankopen (die van deze zomer staan er niet bij, meen ik) ziet, weet je wel waar Ajax' probleem zit. Vrijwel niemand heeft Ajax verder geholpen. Doen ze bij psv een stuk beter

Gaat over de aankopen van Overmars, bij Ajax.

lekker 100 miljoen op je bankrekening laten staan.
zulke wedstrijden moet je ervaring in het veld hebben staan, die heb het niet gezien.
lekker doorgaan op deze manier, dan wordt het dit jaar weer eens een makkie voor Psv.

nietsnut meteen ontslaan,lachwekkend dat hij bij sbs6 voor zn broer gewoon met droge ogen zei dat hem niets te verwijten viel. hahhahahaha gra van het jaar heel dit ajax is de schuld van hem

Vreemd die kritiek van vermeulen op een De Boer en eerder Rutten bij een beetje tegenslag, terwijl hij wel van mening is dat schreuder een kans moet blijven krijgen van de supporters en ondanks de wanprestaties het 4e seizoen met twente moet ingaan.....

Frank de Boer valt in mijn eigen niets te vewijten, hij heeft 4 x een middelmatig elftal tot kampioensteam weten te smeden en ook nog een paar keer bijna de championsleague groep overleefd.
Maar ieder jaar gaat er kwaliteit weg en komt er verrekt weinig voor terug.
Op een gegeven moment is de rek er uit.
Ik dacht dat het beleid van Ajax was eigen talenten eerst en dan alleen een paar gerichte aankopen die duidelijke kwaliteits impulsen zouden zijn.
Wel dat laatste heb ik dus bitter weinig gezien want zon beetje alle spelers die ze kopen voegen weinig tot niets toe terwijl er geld zat is. Trek dan een of twee keer je portemonnee voor een echte aanwinst!!

Heel teleurstellend dat Ajax al jarenlang bezig is met allerlei gedoe onder het mom revolutie-Cruyff, maar dat het eigenlijk bar weinig echt goede spelers heeft opgeleid.
Lasse Schone was de afgelopen jaren de beste speler, maar gehaald van Nec. Ja, Klaassen is goed, maar hoeveel andere spelers uit de Ajax-opleiding zijn er nou echt onbetwist goed in het eerste? En dan niet een paar wedstrijden, maar een heel seizoen? Het lukt Ajax ook al jaren niet om een aantal goede verdedigers uit de eigen jeugd in het eerste te krijgen. Vreemd.
En een goede spits ook al niet. Het is in mijn ogen niet alleen ervaring, maar minstens evenzeer kwaliteit waar het aan ontbreekt.

Daar hebben we professor doctor ingenieur Vermeulen weer. Hij trapt alle deuren weer in.
Natuurlijk is het een teleurstelling, maar de afgelopen 4 jaar heeft Ajax het het best van alle Nederlandse clubs gedaan. Hij is zeker vergeten dat PSV in zijn laatste Champions League jaar vierde in de poule werd, dus 4 x Europa League halen is echt niet zo slecht. Helaas lukte het daar niet zo goed, maar daar zijn de verschillen tussen de clubs kleiner.
Daarbij is het niet zo gemakkelijk om ervaren spelers aan te trekken. Gudelj stond bij de derde goal ook te schutteren. Dat PSV met Guardado een voltreffer heeft, ja dat gebeurt wel eens. Ajax overkwam dat met Pantelic en Poulsen. Luuk de Jong was een gok van PSV die goed uitpakt. Wie haalt er een spits die in 2 competities mislukt?
Ik zou niet weten wie Ajax aan had moeten trekken om meer ervaring in het team te krijgen. Het zijn of spelers in hun nadagen of ze zijn niet goed genoeg. Vorig jaar vielen Schone en vooral Moisander vies tegen als ervaren spelers.
Dat niet elk talent een vedette wordt is ook normaal. Naast talent heeft iedere jonge speler een goede fysiek nodig en hij moet mentaal ook goed zijn. Daar ontbreekt het bij de door Vermeulen genoemde spelers aan. Dat is niet echt iets waar Ajax veel aan kan doen. Maar daartegenover staan spelers als Klaassen, Bazoer, el Ghazi,riedewald enz. die het echt wel gaan redden.
Natuurlijk was er gisteren wel sprake van onderschatting. Daardoor klopte het tactisch niet. De Boer had vooral moeten focussen op het houden van de nul, dan zou er gewoon niets aan de hand zijn geweest. Maar Ajax wil ook altijd het publiek vermaken...
Ik zie ondertussen wel dat er fysiek sterkere jongens uit de opleiding komen. Daarbij heeft dit allemaal tijd nodig. Dit is pas het eerste jaar dat we er iets van terugzien in het eerste.

ik vind frank de boer een heel goede trainer maar ik vind hem in zijn opstellingen wel erg naïef betrekking tot het woord talenten. die Veltman vind ik de beste verdediger van het Ajax van nu deze jonge gast maakt ieder wedstrijd de zelfde fouten en dan zeg die dat die er wat van leert niet dus en ik bedoel met de beste verdediger in terug speel ballen op de keeper of achterhoeden verdedigers. Een beter bestaat niet in Nederland als die Veltman Maik van den hoorn is op de plaats een veel beter speler die neemt niet van de rare risico ballen als Veltman. het lijk wel of de boer hem niet een wedstrijd of 5 op de bank durf te zetten waarschijnlijk het lievelingetje van de boer .
ik ben er wel van overtuig dat als deze spelers groep een paar jaar bij elkaar kan blijven dat men op Europees niveau weer een woordje mee gaan spreken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren