Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Veltman: ‘Ik dacht wel: dit moet snel beter, anders zit ik niet meer bij Oranje’

Laatste update:

Joël Veltman brak dit seizoen door bij Ajax. De mandekker probeerde de dip die jonge spelers vaker krijgen tegen te gaan, maar dat lukte hem niet helemaal. Na de winterstop maakte Veltman wat meer fouten en speelde hij een aantal mindere wedstrijden. In gesprek met NUsport geeft Veltman toe dat hij het Nederlands elftal altijd in het achterhoofd heeft gehouden.

/

Veltman maakte op 19 november 2013 in het oefenduel met Colombia zijn debuut in Oranje. Dit seizoen zijn er niet veel wedstrijden meer om bondscoach Louis van Gaal te overtuigen en hij maakte zich wel even zorgen door zijn vormdip. “Ik dacht wel: dit moet snel beter, anders zit ik niet meer bij Oranje”, geeft Veltman toe. “Maar een paar maanden geleden ging ik er nog vanuit dat ik bij Jong Oranje aan zou sluiten.”

De 22-jarige mandekker ziet het WK daarom vooral als bonus. “Als ik Brazilië niet haal is dat natuurlijk erg jammer, maar niet een enorme teleurstelling.” Inmiddels heeft hij bijgetekend bij Ajax en ook andere jonge spelers blijven langer in Amsterdam. “In de Eredivisie gaat het nu namelijk goed, maar het zou mooi zijn als we Europees ook echt een keer iets neer kunnen zetten”, klinkt het.

Zou jij Joël Veltman meenemen naar Brazilië?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Speelt al weer beter, blij dat hij zijn contract heeft verlengd..
Maar Oranje komt volgens mij echt te vroeg voor deze knul

5 april 2014 om 16:57

Zou een mooie ervaring zijn om mee te maken, maar een lange zomervakantie na de Indonesië trip kan ook geen kwaad.

Vrees voor de Feijenoorders die meegaan naar het WK, dat ze weinig vakantie zullen hebben.

Dan mogelijk ook nog eens voorrondes CL spelen, zal hun kampioenskansen niet vergroten komend seizoen.

Dus laat de jonge Ajacieden maar lekker op vakantie gaan, op Cillissen en Vermeer na.

5 april 2014 om 17:42

Een WK is niet voor de ervaring. Die mag hij lekker in de Eredivisie en CL opdoen. Op dit moment heeft Veltman nog niks in Oranje te zoeken. Maakt echt veel te veel fouten.

5 april 2014 om 17:51

Azalkmaar2,

Ik bedoelde met een mooie ervaring, de hele trip inclusief trainingen en eventueel vanaf de bank toekijken en leren van de grote jongens.

Je kan ook tijdens zo'n trip heel veel ervaringen uitwisselen met de andere Oranje spelers.( bijvoorbeeld Vanpersie ( Engeland), Kuyt ( Turkeije) en Huntelaar ( Duitsland)

5 april 2014 om 18:38

Haha geef je groot gelihk van mij part laat louis lekker alle Feyenoorders thuis haha

5 april 2014 om 22:27

Volgens mij moesten de ajacieden ook na het WK de vCL spelen en werden 'we' kampioen.
Dus het is mogelijk, zelfs een seizoen zonder suarez en el hamdaoui maakte toen niet uit.

5 april 2014 om 22:53

Ndisdenaam,

Volgens mij speelde Suarez gewoon tot de winterstop mee en werd 28 januari 2011 verkocht aan Liverpool.

En Luis speelde samen met El Hamdaoui een belangrijke rol in de voorronde CL, ging inderdaad na vertrek Jol goed onder de Boer.( winst tegen AC Milaan)

Heb toen een geweldige wedstrijd meegemaakt in de Arena tegen Twente waar we kampioen werden.

Denk niet dat Feijenoord van nu zo ver is als Ajax toen was.

6 april 2014 om 11:56

Klopt maar voor het gemakt deed ik dat even omdat hij ook nog 8 wedstrijden geschorst was bij ons, en hij was niet bepaald in vorm dat 'halve' seizoen.

Ja ik was er ook bij op 15-05-2011.
Zal iedere ajacied bij blijven denk ik!

Is hij al uit zijn vormdip dan? Ik vond hem de afgelopen weken niet beter dan daarvoor, nog steeds regelmatig slippertjes en domme dingen. Veltman is echt nog niet klaar voor een WK.

5 april 2014 om 16:27

Net zoals bijna alle Nederlandse verdedigers is ook Veltman nog lang niet klaar voor een WK. De enige verdediger van Nederland die iets voorstelt is Ron Vlaar en dat zegt eigenlijk al genoeg..

5 april 2014 om 16:49

Inderdaad, Veltman is nog niet klaar voor een WK maar Bruma, Van Dijk en De Vrij zijn dat ook zeker niet. Van Dijk wordt enorm gehyped momenteel maar ik heb de afgelopen maanden zo'n zes wedstrijden van hem gezien en kwam tot de conclusie dat hij een goed functionerende centrale verdediger in een competitie van het niveau Jupiler League is. De Schotse competitie is ongelofelijk zwak en net zoals je geen spelers uit de Jupiler League mee moet nemen moet je spelers uit de Schotse Premier League links laten liggen. Als ik Van Gaal was zou ik voor de ervaring van Heitinga kiezen. Hij is net zo goed (of slecht) als Bruma, Van Dijk, De Vrij en Veltman maar heeft veel meer ervaring. Met Heitinga en Vlaar zou de positie van rechtercentrale verdediger waarschijnlijk een stuk beter bezet zijn dan die van linkercentrale verdediger. Daar zou ik namelijk Martins Indi en Rekik voor meenemen en daar wordt je niet gelukkig van.

5 april 2014 om 17:27

Feit is gewoon dat we op dit ogenblik geen echte topverdedigers hebben. Maar om te stellen dat Veltman er niet in moet, maar de Vrij of Bruma als alternatief wordt aangeboden is ronduit belachelijk.
Die spelers spelen in elftallen die 2x zoveel tegengoals hebben als Ajax. Die niet hebben gespeeld op het niveau van Ajax. En er zijn vele die hem er enkel er niet in willen zien omdat bij Ajax speelt.
Ik vindt ook niet dat hij al klaar is voor Oranje hoor, maar je moet toch wel met betere alternatieven komen dan de Vrij, Rekik Bruma en van Dijk.
Als we het dan toch zo goed mogelijk willen doen, dan moet je toch aan types als Vlaar en Heitinga denken. Die hebben tenminste ervaring op niveau. Heitinga heeft ook nog eens de ervaring van een WK. Dat kan helpen, ook al is hij geen topverdediger geworden.
Maar als je Veltman er niet in wilt zien, dan is het ronduit belachelijk dat die andere namen die ik hierboven noemde wel op durft te sommen, want bij Ajax weet men tenminste wat verdedigen is tov de andere ploegen. En laat Veltman daar toevallig een belangrijk onderdeel van zijn en een belangrijke redden voor zijn, ondanks zijn slippertjes

5 april 2014 om 18:56

Vlaar en Douglas bedoel je. Douglas speelt in Rusland om het kampioenschap. in Nl al alles gewonnen, veel CL en El ervaring.
Dus prima centraal duo, Vlaar en Douglas.

5 april 2014 om 19:20

Jeezus hoe bevoordeeld kan je zijn. Veltman mag blij zijn als hij in de basis staat bij jong oranje , en zelfs daar zie ik hem gewoon falen.

5 april 2014 om 22:40

Douglas is een Braziliaan (niet geboren en niet opgegroeid in Nederland), die telt niet mee.

6 april 2014 om 17:02

wehave
Groot gelijk. Maar dat geld ook voor Bruma, de Vrij, Rekik en van Dijk. Get my point?

6 april 2014 om 17:04

J.staatsen.
Ik zou ook niet tegen Douglas zijn. Is al wat verder en heeft al aardig wat ervaring. Louis had hem in ieder geval een kans moeten geven in mijn opinie. Als het dan niet lukte, dan zoek je verder. Net zoals met al die jonkies die het allemaal hebben Mogen proberen.

5 april 2014 om 16:40

Ik zie hem eigenlijk ook liever niet in de basis bij Ajax. Hij kan het best nog maken maar ik vind hem te klein, fysiek niet sterk genoeg en maakt nog altijd erg domme fouten. Als Vermeer gestraft wordt om zijn blunders dan mag Veltman ook gerust op de bank plaats nemen en dan zet je Mike Vd Hoorn er maar.

En ik wil hem al helemaal niet op het WK zien. Die jongen wordt compleet aan gort gelopen en aan de kant gezet wanneer hij een jongen zoals Cronaldo of Benzema naast zich heeft lopen. Voor de wijsneuzen, ik weet dat Nederland niet tegen Portugal of Frankrijk moet want het is maar een voorbeeld.

5 april 2014 om 16:59

Medellin
Zoals Joshuak al stelt: welke Nederlandse verdedigers zou jij dan graag tegenover Ronaldo en Benzema zien staan? het maakt niet echt uit hoor wie je daar neer zet.
Je kunt ook zeggen dat Veltman bv in de wedstrijd tegen Colombia hun killerspits min of meer uit de wedstrijd speelde.
Veltman moet nog doorontwikkelen en meer ervaring opdoen om te groeien. Maar hij heeft echt wel de kwaliteiten om een sterke verdediger te worden. Zijn inzicht en gave om zich goed te positioneren geven hem het voordeel tov van vele andere. En hij durft ook nog eens te voetballen. Dat vindt ik persoonlijk heerlijk om te zien.
Ik zie Veltman daarom ook heel graag in de basis bij Ajax.

Voor het WK zou ik persoonlijk toch terugvallen op Vlaar en Heitinga. Johnnhy is niet de beste, maar heeft een vracht aan ervaring en ook nog eens in wedstrijden waarop een hoge druk staat.

5 april 2014 om 22:31

Inderdaad, dat risico vind ik prima...
Liever wat risico dan op safe spelen, dan geeft hij een keer een pass waar gevaar uit komt... kan gebeuren.
Ajax heeft 8x keer gelijkgespeeld... je kan er beter 4 winnen en 4 verliezen dan 8x gelijkspelen.
Daarom ben ik ook wel voorstander van iets meer risico in het spel.
Ik vind dat hij qua fysiek enorm gegroeid is t.o.v. vorig jaar.
Dat komt ook door het veel spelen en in je zelf investeren.
Vertonghen was ook een lange magere gast toen hij bij Jong speelde.
Heitinga idem dito en die is nog kleiner.
Hij kan nog veel groeien en heeft gewoon veel potentie.
Ik vind hem daarom ook gewoon de ideale man achterin bij Ajax.

6 april 2014 om 10:03

Toen hij samen met Denswil tegen Balotellie moest ging het toch ook goed.
Ajax heeft dik de minste tegengoals in de Eredivisie, dus als je verdedigers en keepers meeneemt uit de eredivisie moet je Cillesen, Van Rhijn, Veltman, (Denswil) en Blind meenemen.

5 april 2014 om 22:29

Speelt de laatste tijd anders weer goed, echter vinden mensen het meteen een dip als hij een verkeerde pass geeft.
Verdedigend stond hij tegen Twente wel goed.

Een vormdip kan gebeuren, voor de winterstop speelde hij erg goed
Na de winterstop heeft hij bij lange na niet het gewenste niveau gehaald. Als hij de goede vorm niet terugvindt hoeft hij denk ik ook niet mee naar het Wk.

Maar dan blijft de vraag natuurlijk wie je wel gaat opstellen en daar ga ik me niet aan wagen want daarvoor kijk ik gewoon te weinig voetbal.

Gewoon bij jong Oranje beginnen Joel. Niet te hoog van de toren blazen. Brazilie is nog ver weg. Je moet nog heel wat bijleren en ervaring opdoen. Ik gun het je best, alleen is het nog te vroeg om jou mee te nemen naar Brazilie.

5 april 2014 om 16:25

Kan hij nog wel in jong Oranje? En daar maakt hij ook weinig kans op de basis aangezien Rekik en de Vrij jonger en beter zijn.

6 april 2014 om 10:08

Rekik en de Vrij beter hahahaha

5 april 2014 om 16:32

Ja want luisteren naar een nobody zoals jij doet hij natuurlijk. Deze jongen gaat waarschijnlijk wel mee. Van Gaal is wel lovend over hem. Al gaat hij niet als basisspeler mee, dan als wisselspeler. Vlaar en BMi basis Veltman en de Vrij als wisselspelers. De enige mogelijkheid dat hij niet meegaat is wanneer Van Gaal Rekik boven Veltman kiest. Het zal erom spannen.

5 april 2014 om 16:42

Persoonlijk vind ik de Vrij nu wat stabieler en wellicht verdedigend wat beter. Daarentegen is van Gaal, denk ik, gecharmeerd van het voetballende vermogen van Veltman, wat dan ook zeer goed is. Rekik vind ik echt helemaal niets, zonder te overdrijven vind ik hem niet meer toevoegen dan een gemiddelde eredivisie verdediger als pak hem beet Botteghin.

5 april 2014 om 17:14

Hmmm Dan onderschat je Rekik denk ik. Het is ook een andere speler dan Veltman. Hij is meer een mandekker, dan een voetballende verdediger. Hij is nog jong en daarbij heeft Veltman een mentor als Moisander naast zich. Rekik heeft een Bruma....dat zegt genoeg :P

Hij kan goed opbouwen, kopt goed en gebruikt zijn lichaam ook goed.

Ik zou gaan voor Vlaar, De Vrij, Van Dijk en BMI die ook als linksback kan Mathijssen is te oud, Veltman en Kongolo nog te onervaren. Eventueel kan Rekik nog mee omdat je verder geen linkspoot hebt.

En nummer acht VZ topic over Ajax, dramatisch beleid dit.... Maar gelukkig weten we nu wel dat Veltman altijd op internet keek naar de reacties over hoe hij speelde, en dat Lasse Schöne transfervrij weg mag volgend seizoen.
Heerenveen, Nac, Nec, Heracles, Cambuur en GOA worden vrijwel genegeerd door jullie! Is dit nou een objectieve voetbalsite of is het een verlengde van Ajax.nl?

Ontopic: Nee, Veltman is nog niet goed genoeg voor Oranje. Leuk voor oefenwedstrijdjes, maar nog niet klaar voor het grote werk.

5 april 2014 om 16:41

Helemaal eens dat het veel te veel over Ajax gaat op deze site.

Het is vanuit het oogpunt van het aantal supporters van die club wel begrijpelijk, maar het zou ook leuk zijn om meer van andere clubs te lezen ipv alleen maar Ajax, Ajax, Ajax

On: zoals ik hieronder al aangeef, vind ik Veltman ook nog iets te licht voor Brazilie

5 april 2014 om 17:11

Misschien is de ideale optie wel om niet minder Ajax topics te posten, maar om daarnaast ook wat meer topics over de andere clubs te plaatsen. Op die manier krijgt VZ het aantal clicks dat ze willen, maar kunnen de andere clubs ook meer aan bod komen. Krijgt VZ nog meer clicks in totaal.

5 april 2014 om 16:42

Niet zo naïef aub... Dat dit een Ajax site is met alles behalve een zichzelfrespecterende redactie is toch al jaren bekend...

Ot; Veltman is lang biet goed genoeg voor oranje. Van Dijk al jaren wel. .. Maar goed, ome Louis kiest voor die drie partijen ongetwijfeld voor Veltman
Veel plezier allen!

5 april 2014 om 16:42

Je kan ook gewoon op een andere nieuwssite kijken? Ik heb het ook niet op 020 maar als ik iets niet wil lezen lees ik gewoon niet, moet je ook eens proberen, is echt niet zo moeilijk hoor

5 april 2014 om 18:06

Daar gaat het niet om. Het gaat om het principe dat andere clubs net zoveel aandacht, als niet meer omdat ze vanavond spelen, verdienen.

5 april 2014 om 16:46

Zover ik weet verzamelt Voetbalzone enkel berichten en interviews gegeven in andere media. Denk niet dat VZ hier veel te verwijten valt, al staan er af en toe verschillende kopjes wat in hetzelfde interview is gegeven.

5 april 2014 om 16:53

Dat laatste heeft dan weer te maken met copyright.

Voor de zeurpieten onder ons, hoe leuk denk je dat wij het vinden dat je elke keer weer off-topic loopt te zeuren?

Heb het over het onderwerp, of klik het onderwerp niet open, of zoek een andere site.

6 april 2014 om 10:00

@comred

Pas op he,je hebt zo een ban te pakken.

6 april 2014 om 10:12

Meeste supporters dus meeste artikeltjes. Is best logisch maar snap dat het kut is als je niet voor Ajax bent.

Ik zou gewoon voor De Vrij kiezen (of Vlaar), Veltman deed het aardig maar is ook niet een wonderfiguur ineens. Veel mensen vergeten ook dat hij zelfs een maand ouder is dan De Vrij en Martins Indi, die ook nog eens veel meer ervaring hebben.

5 april 2014 om 22:35

Zo meer ervaring in de Eredivisie ja, niet in de CL en El.
Veltman heeft er lang uitgelegen met blessures en had Alderweireld voor zich... wie had De vrij voor zich?

6 april 2014 om 09:29

Haha jaloezie druipt er altijd vanaf als het om een feyenoord speler gaat die beter speelt dan een ajacied bij jou haha

Vind hem persoonlijk niet zo geweldig, werd (toendertijd terecht) opgeroepen toen De Vrij in een vreselijke vormdip zat, maar nu De Vrij daar bovenop is gekomen zou ik niet weten wat Veltman nog in Oranje te zoeken heeft. Al zou ik ook De Vrij niet in de basis zetten op het WK, maar op de bank. Van Dijk Vlaar lijkt me het beste duo, alleen zal dit niet gaan gebeuren zolang Van Gaal er nog zit.

Edit: Dacht dat Veltman een jaar ouder was dan De Vrij, maar ze zijn beide 22, leeftijd maakt dus niet uit.

5 april 2014 om 22:37

Ik vind dar Vlaar er sowieso in hoort, heeft op mij een prima indruk achter gelaten.
Wie er naast komt boeit me niet zo heel veel.
Alleen vind ik niet dat je 2 houthakkers achterin moet hebben dus Van Dijk lijkt me uitgesloten.
En ik vind ook nog steeds dat de SPL van een nog lager niveau is dat de Eredivisie.
Alleen heeft Celtic het alleenrecht op de CL daar en kan dus al het geld opstrijken zonder er moeite voor te moeten doen.

Niks ten nadele van deze knul maar ik mag toch hopen dat ie zo snel mogelijk weer verdwijnt uit het NL elftal. Deze jongen is teveel gehyped en het NL elftal ingeschreven maar is er nog niet klaar voor. Maakt nog te vaak dezelfde fouten, moet nog veel leren om een volwaardig international te worden. Er zijn genoeg betere opties zoals Van Dijk, Vlaar, Martins Indi, de Vrij (meer ervaring) en heel misschien een Viergever voor LCV of LB omdat we nog niet echt een goeie voor LB hebben. Het gaat tussen Willems en Pieters en misschien Büttner of Emanuelson als van Gaal zijn illusies over het niveau van de eredivisie eens loslaat. Al met al is het armzalig. Misschien is Veltman een goeie voor het EK 2016 in Frankrijk. Natuurlijk is het goed dat hij alvast mag ruiken net als Boëtius en Promes maar een echte international is hij nog niet. Hij heeft zeker veel potentie en ik heb er vertrouwen in dat hij een topper kan worden, beetje een type Frank de Boer.

5 april 2014 om 22:38

LB daar staat blind gewoon.

Ik vind persoonlijk dat je het niet kan maken om verdedigers van Feyenoord op te stellen, als je bekijkt dat Ajax in de competitie bijna 2x zo weinig goals in vergelijking met Feyenoord weggeeft. Daarnaast zou ik gewoon de formatie kiezen naar spelers in vorm. Van Persie net achter Huntelaar laten spelen.

Cilissen
V.d.Wiel
Vlaar
Vacant
Blind
N. De Jong
Van Persie
Sneijder
Robben
Huntelaar
Depay
5 april 2014 om 22:39

Prima opstelling, maar ik heb toch mijn twijfels bij Depay.
In de toekomst zeker de vaste rechtsvoor imo, maar zou je nu niet beter af zijn met Lens?

Altijd grappig, ze spelen 1 goede wedstrijd en ze praten over hun dip alsof het mijlen ver achter ze ligt. Dat deed van Rhijn ook terwijl z'n dip nog in volle gang was een tijdje terug.

5 april 2014 om 17:41

Tja, dat heb je helaas als je een Ajax shirt draagt. Enig realisme is dan vaak ver te zoeken. Kijk hoe Fischer de hemel in werd geschreven en dat gebeurt nu ook met Veltman.

imo zijn de Ajax verdedigers dus sowieso betere opties als de Feyenoorders, de cijfers zeggen alles, maar he de Vrij, Indi, janmaat, Mathijssen, Kongolo hebben maar 2x zoveel tegendoelpunten.. Zie de kritiek op Veltman, en op een de Vrij haha toedeloe Nederlanders! Veltman zal nooit zover wegzakken, en de Vrij zal nooit de piek halen van Veltman..

5 april 2014 om 17:55

Omgekeerde wereld dit Veltman heeft nog niet laten zien het niveau te hebben dat De Vrij al heeft laten zien. De Vrij laat tot nu toe haast iedere week zien beter te zijn dan Veltman.

5 april 2014 om 22:46

Joel heeft gewoon wedstrijden gespeeld van een hoger niveau van De Vrij's beste wedstrijd.
De Vrij laat het nu weer zien ja, net zoals Joel dat de 1e seizoenshelft deed.
Beide hebben dus een dip.
Dit is ook nog eens zijn 1e seizoen als basisklant.
Dat je dan zo'n indruk achter kan laten is dus meer dan prima.

5 april 2014 om 23:25

Niet mee eens. Ik heb geen wedstrijd gezien waarin Veltman betere dingen liet zien dan De Vrij. En ik pak regelmatig een wedstrijdje van ajax mee. De ervaring van De Vrij telt ook erg mee. Hij maakt veel minder fouten zoals hij een paar jaar geleden nog maakte terwijl Veltman die ervaring nog moet opdoen. De Vrij is gewoon een stuk verder.

6 april 2014 om 11:54

In het begin(toen iedereen zo lovend was)speelde hij anders toch echt beter.
In de periode toen Ajax thuis tegen Vitesse speelde.
Die pot was hij ook uitstekend aan het spelen.
Ik zeg niet dat hij van een hoger niveau is, hij liet toen wel wedstrijden zien die van hoger niveau waren... klein verschil is dat dus.

Natuurlijk speelt ervaring mee, maar zoals je zelf zegt die ervaring moet hij nog op doen.
Niemand kan constant en dan ook nog eens op een hoog niveau presteren.
De vrij heeft ook zijn dip gehad en die speelt nu weer prima.
Joel heeft zijn portie lovende opmerkingen gekregen... maar ook zijn portie kritiek.
Komende jaren zullen we zien waar het eindigt met hem.

5 april 2014 om 18:05

Je naam zegt alles, woon je op de maan?! De vrij is zoveeeel beter dan Veltman, zowel voetballend als verdedigend. Alleen moisander verbloemd een hele hoop, daf vind ik veruit de beste cv in de eredivisie.

5 april 2014 om 22:47

Voetballend is Stefan echt niet beter, verdedigend wel maar hij heeft dan ook zijn lengte mee.

Overigens heeft Ajax aardig wat wedstrijden zonder Moisander moeten spelen en alsnog de minste goals tegen gekregen.
Hoe verklaar je dat dan?
En ja ook Vermeer stond er toen nog in.

Ik heb mijn twijfels bij Veltman.

Opbouwend is het goed. Hij weet vaak de vrije man te vinden, blijft rustig aan de bal en zoekt als het kan de voetballende oplossing. Echter, in verdedigend opzicht maakt Veltman te veel fouten. Hij verliest geregeld een cruciaal duel of maakt een domme overtreding. Dat zal beter moeten, anders is dit het laatste seizoen van Veltman in de basis bij Ajax 1. Een foutje af en toe kan, maar Veltman heeft er toch wel heel veel gemaakt.

5 april 2014 om 22:49

Zo lang Frankie er zit staat Joel gewoon basis, en verdedigend maakt hij misschien 1 a 2 fouten per wedstrijd... alleen bij hem worden ze uitvergroot.
Het is nondeju zijn 1e seizoen in de basis man, als je ook zo bij Vertonghen reageerde.... zucht.
Durf verder te kijken dan je neus lang is.

6 april 2014 om 10:18

@ Nisdenaam

Nondeju, dit is Ajax geen Rkc. Veltman is bovendien 22 en geen 18 meer! Daarbij worden zijn fouten uitvergroot omdat ze doelpunten voor de tegenstander opleveren. Veel te veel fouten gemaakt dit seizoen. Een vergelijking met Vertonghen is totaal scheef, die was in alles verder en beter dan Veltman toen hij 22 was. Begrijp me niet verkeerd een foutje maken kan, maar niet zoveel als Veltman gedaan heeft dit seizoen. Dat zal eruit moeten en anders zou dit wel eens het laatste seizoen van Veltman in de basis kunnen zijn. Als Moisander blijft, kan hij ook als rechtercentrale verdediger spelen en kan Denswil als linkercentrale verdediger spelen.

Even wat grote fouten die ik me kan herinneren, en dat zijn dan de fouten waar doelpunten of rode kaarten uit komen, dan neem ik niet eens de fouten mee die niet afgestraft worden (wat regelmatig nagelaten wordt in de Eredivisie!!!!):
- Barcelona, rode kaart en penalty
- Utrecht uit, doelpunt
- Zwolle uit, doelpunt
- Salzburg, penalty
- AZ beker, rood en penalty
- Cambuur uit, doelpunt

Als je zo van één speler van Ajax een lijstje met cruciale fouten in één seizoen op kunt noemen, dan is dat voor mij veelzeggend. Zo veel fouten heb ik Alderweireld en Vertonghen op die jonge leeftijd nooit zien maken. Nu heeft Veltman het geluk gehad dat de genoemde wedstrijden hierboven allemaal niet verloren zijn en dus de kritiek minder is, maar als je verder kijkt dan je neus lang is zie je wel dat Veltman te veel fouten maakt.

6 april 2014 om 11:50

Uitrecht uit doelpunt? dat was zijn fout niet, de pass ging precies tussen Veltman en Moisander door.
Barcelona was zijn fout niet.
Dat bij AZ uit was geen penalty en 2x onterecht geel.

En leuk dat je mijn woordje kopieert... komt leuk over man.!
Vertonghen kwam er ook jonger bij, ook speelde hij op een andere plek namelijk linksback dus valt het sowieso minder op als je fouten maakt, hij had Vermealen naast zich...
Hij is 22.... zo wat oud zeg, hij had Alderweireld voor zich.... dan is het toch niet raar dat je niet eerder debuteerde?
Ook is hij lang geblesseerd geweest waardoor hij sowieso ruim een jaar ontwikkeling mist.

Je bent heel voorbarig, en te negatief.
Jou manier van iemand beoordelen slaat nergens op... ken het verhaal achter die jongen.
En om het redelijk te houden, Vertonghen was in zijn 1e basisseizoen echt niet veel beter... er stonden veel betere spelers naast hem.
Want leeftijd telt hier niet, de een debuteert namelijk eerder, en de ander is ook nog eens een laatbloeier.

Fijne dag nog.

6 april 2014 om 15:23

@ Nisdenaam

Toevallig tegen Vitesse aan het kijken? Dan kun je weer een streepje zetten. Veltman zet Vejenovic vrij voor goal, maar die schiet hoog over. Veltman heeft het gewoon (nog) niet. En ik denk, gezien zijn leeftijd, dat hij altijd dit soort domme fouten zal blijven maken. (niet dat het de fout is van Veltman dat Ajax weggespeeld wordt door Vitesse, dat ligt aan het gebrek aan kwaliteit in het gehele team. Het maakt het des te knapper van De Boer dat Ajax met deze selectie kampioen gaat worden).

Je eerste alinea is trouwens lachwekkend. Maar goed, meningen verschillen.

Daar moet je toch niet aan denken. Veltman op het wk:-)
In de eredivisie redt hij het al amper laat staan tegen spitsen van wereld formaat. Nee dat niveau heeft hij natuurlijk nog lang niet en bang dat hij gewoon fysiek ook altijd te kort zal komen.

Vind Veltman een beetje gehyped. Niks beter dan de rest van de kandidaten. Als ik bondscoach was had ik van Van Dijk en Nigel de Jong het centrale duo achterin gemaakt.

Natuurlijk kun je in brasil geen enkele speler uit de ED in de basis zetten. Op de bank nog wel, maar natuurlijk geen Veltman.
Zoveel problemen hebben we achterin niet, maar dan moet je wel de juiste spelers er in zetten. Centraal achterin gewoon Vlaar en Douglas. Spelen allebei op een hoog niveau bij grote clubs en vullen elkaar goed aan. En de backs gewoon van PSG en Ac Milan.

5 april 2014 om 21:13

De enige uit de Eredivisie die ik graag in de basis wil zien is Depay. Die voelt volgens mij totaal geen druk tegen grotere tegenstanders. Tegen Frankrijk ging hij er ook gelijk langs bij die rechtsback.

Dat het nog een discussie is . Jongens zoals Veltman komen er uiteindelijk aan .
Maar het WK komt te vroeg nog .
Met een Douglas en van Dijk moet je gewoon ver komen ( verdedigend ) . Twee beesten .

5 april 2014 om 22:50

Of Vlaar.
Overigens complimenten voor je korte maar krachtige reactie.
Niet dat negatieve gezeur wat overduidelijk met een clubbril word gezegd.

6 april 2014 om 06:52

Dat kan ook , met zulke centrale verdedigers hoef je naar mijn mening niet ver te zoeken.
Bedankt voor je compliment , ik probeer het altijd zo duidelijk mogelijk neer te zetten .
Ik kijk graag naar Veltman , maar het is nog niet genoeg voor een WK .

6 april 2014 om 11:44

Ik vind hem ook nog lang niet klaar voor het WK, laat staan basis.
Maar voor hem zou ik het wel leuk vinden.
We moeten sowieso nog een paar jaar wachten totdat iedereen rijp is voor groot toernooi.
We hebben nu wel met Rvp, Robben etc goede spelers maar op alleen die kan je niet leunen wil je ver komen.
Aan de andere kant, de verwachtingen zijn niet hoog dus ze kunnen nu altijd verassen.

Wat moeten we met nog een kabouter? We hebben echte kerels nodig, geef Virgil van Dijk is een kans bijvoorbeeld.

5 april 2014 om 22:51

Ja echt een kabouter... groter dan de boer en heitinga... toch spelers die jaren lang CV waren bij Oranje.
Typisch gevalletje van iemand die geen verstand heeft van het spelletje.
Ja lekker boomlange kerels er in zetten met een draaicirkel van 90 meter.
Heeft lekker veel nut tegen teams die veelal over de grond spelen(zuid-amerikaanse)

Tja, hij kan wel mee voor de bank, want tussen hem De Vrij en Martins Indi zit weinig verschil denk ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren