Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vandenbussche wil winst in ArenA: 'Voorin zijn we net zo goed als Ajax'

Laatste update:

Brian Vandenbussche ziet niet in waarom sc Heerenveen komende zondag niet zou kunnen stunten in Amsterdam. De Friezen zijn de underdog in het uitduel bij landskampioen Ajax, maar volgens de Belgische doelman is dat niet relevant. “We hebben vaker drie punten in de Arena gepakt. Ik wil winnen”, verklaart hij in een interview op de website van zijn club.

/

Vandenbussche is zich er echter wel van bewust dat Heerenveen geen afwachtende houding zal moeten aannemen, wil het enige kans van slagen maken. “Wanneer we durven te voetballen maken we een kans. Dit is een wedstrijd op zich en voorin zijn we net zo goed als Ajax. Met onze kwaliteiten liggen er altijd mogelijkheden.”

Heerenveen ging het seizoen vorig weekend van start met een 2-2 gelijkspel tegen NEC. De ploeg van Ron Jans stond zes minuten voor tijd nog met 2-0 voor, maar gaf die ruime marge in de slotfase volledig uit handen. Met het ene puntje bezet Heerenveen momenteel de negende plek in de eredivisierangschikking.

Sc Heerenveen wint in Amsterdam

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een voorwaarde lijkt me dan wel dat deze matige keeper op de bank of tribune zit.

12 augustus 2011 om 17:16

hahah. ach hoe serieus moet je dit dreigement nemen... twente zou met ruiz en chadli een aanval hebben die gelijkwaardig is aan ajax en misschien psv en groningen maar heerenveen nee. die aanval is lekker gehyped, assaidi is op een goeie dag moeilijk te stoppen maar is de rest nou van zo'n hoog niveau als ze bij vi aan tafel denken?

12 augustus 2011 om 17:24

De buitenspelers van Heerenveen zijn van een behoorlijk niveau. Dost vind ik wel een overschatte speler, veel te wild en blijft te lang stilstaan bij een gemiste kans. Die Narsingh en Assaidi zijn wel vrij gevaarlijk, snel en ook scorend vermogen!

Gok wel op winst voor Ajax, 3-1.

12 augustus 2011 om 18:48

Ik geef je gelijk vind die aanval van heerenveen ook overhyped. Dost sowieso narshing moet alles nog laten zien zo impressed ben ik nog niet van hem en assaidi is wel gevaarlijk maar tegen van der wiel heeft hij het nog nooit laten zien de laatste jaren.

12 augustus 2011 om 20:54

Narsingh en Assaidi zijn wel overhyped maar zijn zeker wel heel gevaarlijk. Ben het met je eens dat aanval van Twente en Ajax er wel bovenuit steken. Maar zijn op dit moment ook de beste clubs in Nederland. PSV vind ik ook goede voorhoede hebben, maar heb nog steeds niks met Toivonen.. Denk dat Ajax zonder al te grote problemen gaat winnen aangezien Heerenveen defensief niet echt te best is..

12 augustus 2011 om 17:23

Haha dat zoiezo.. Maar volgens mij is het dan wel een negatief feitje voor heereveen dat de verdediging en middenveld toch wel minder is..

Maar wie weet, alles kan in de eerste wedstrijden..

12 augustus 2011 om 17:28

heerenveen heeft een aardige ploeg maar met zo'n matige keeper gaan ze het niet redden tegen ajax.

12 augustus 2011 om 19:00

Vandenbussche is misschien niet de beste keeper van Nederland dat weten we allemaal maar hij is altijd nog beter dan Stuhr-ellegard en Steppe.

Verder zie ik dat mensen twijfelen over de aanval dat van Dost begrijp ik enigszins omdat hij het nog niet echt goed doet maar Assaidi en Narsingh zijn wel echt hele goede spelers die zeker niet onderdoen van Boerrichter, Ebicillio en Özbiliz alleen Sulejmani is misschien echt beter.

Ja en ik wil de loterij winnen ff zonder gekkigheid, de verdediging van Heerenveen is echt Heel slecht. Een van de slechtste van de Eredivisie.

12 augustus 2011 om 17:18

Ach joh, die van ons (psv) is niet veel beter

12 augustus 2011 om 17:22

Vandaar dat jullie (psv) verliezen van AZ

12 augustus 2011 om 17:24

Maar dan vergeet je weer dat AZ nog een best aardig team heeft.
Ajax heeft er helaas ook verloren vorig seizoen...

12 augustus 2011 om 17:33

Ach ja wat maakt het uit, wij zijn toch degene die vorig seizoen kampioen zijn geworden.

12 augustus 2011 om 17:36

Wat heeft de ploeg van nu met de ploeg van vorig jaar te maken? Als je zo gaat vergelijken; volgens mij won PSV er vorig jaar met 0-4?

ON: In zijn eerste seizoen vond ik Vandenbussche zo slecht nog niet, maar daarna, jongens toch, wat een drama. Al wordt een keeper naturlijk ook 'gemaakt' door een stabiele verdediging en die heeft Heerenveen sinds het vertrek van Hansson nooit meer gehad!

12 augustus 2011 om 17:54

@trouwepsvfan, ik vind het wel goed van jou dat je ook eens als psv-fan een min-puntje toegeeft over psv, maar Isaksson is niet heel goed nee, maar zo'n matige keeper als deze kerel is die dan ook weer niet,

12 augustus 2011 om 23:22

Voordat je zo een domme reactie plaatst moeten we eerst zelf maar eens winnen in Alkmaar, roep pas dingen als je zelf de resultaten wel behaald hebt.

ontopic: Heereveen heeft opzich een leuke aanval maar allemaal nog een beetje vroeg om te roepe, ze moeten eerst maar eens constant worden op eredivisie niveau

nou! hij zet hem hoog in. ik wens ze succes maar vrees dat als ze van ajax willen winnen ze het vooral van de thuiswedstrijd moeten gaan hebben.

Maar het draait ook om je verdediging vriend. En daar is Ajax stukken beter

Als hij foutloos keept dan is er inderdaad wat mogelijk. Maar ik denk toch dat Ajax wel wint met 4-2.

Ja maar de achterhoede van Ajax is ook stukje beter, waardoor je eigen voorhoede dus indirect slechter is.

Natuurlijk heeft Heerenveen een uitstekende aanval. Assaidi en Narshingh zijn echt mooie voetballers. Jammer dat Roorda geblesseerd is bij Heerenveen. Maar ik denk niet dat Heerenveen veel potten kan breken. In de Arena is Heerenveen de laatst jaren zowiezo vaak kansloos.

12 augustus 2011 om 17:23

Dacht ik ook direct, volgens mij laat Heerenveen zich de laatste jaren makkelijk afslachten in de Arena. Leuk die praatjes vooraf, maar Ajax gaat dit gewoon makkelijk winnen.

12 augustus 2011 om 21:03

2008-2009 Eredivisie 31-01-2009 Ajax-sc Heerenveen 0-1
2006-2007 Eredivisie 04-03-2007 Ajax-sc Heerenveen 0-1

Valt best mee, alleen de laatste twee jaren, zoals je weet draait het voor geen meter de vorige 2 seizonen, verloren we er kansloos. We wonnen daarvoor nog regelmatig van ajax (zie hierboven) en dan staat de 5-2 thuisoverwinning er nog niet tussen.

12 augustus 2011 om 21:28

Off: ach joh, Ajax denkt altijd dat ze onverslaanbaar zijn in de eredivisie. Die Amsterdamse bluf hoort er nou eenmaal bij. Ze roepen ieder seizoen dat ze kampioen worden maar in de, pak 'm beet, afgelopen 5 seizoenen zijn ze het maar 1x geworden.

On: Heerenveen is niet kansloos, al zullen ze wel hard moeten gaan drukken willen ze winnen. En laat heerenveen ook eens bluffen joh, zorgt alleen maar voor een leukere wedstrijd....een wedstrijd met wat extra spanning erop.

13 augustus 2011 om 00:58

Leuke feiten Juthu, jammer dat Manmetkennis en Patrick070 daar nou juist niet op reageren.
Heerenveen gaat deze wedstrijd winnen, puur door onderschatting van Ajax kant. Ik denk 1-4.

Nu de verdediging en het middenveld nog..

Een beetje open deuren intrappen door Brian hier. Tuurlijk wil je winnen en er is natuurlijk ook een kans dat je stunt. Erg veel nieuwswaarde heeft dit niet maar that's my opinion.

Heerenveen heeft een goede voorhoede. Maar de zwakste schakel is deze keeper zelf. Narsingh, Assaidi en Dost zouden ook versterkingen zijn voor Ajax. Dost moet dan aleen wel weer zijn oude niveau gaan halen. Narsingh en Assaidi zijn twee razendsnelle spelers.

12 augustus 2011 om 17:48

sulejmani is razendsnel en kan voetballen goede techniek mooi schot en is ook nog eens links.
de linkerkan van ajax heeft niemand zich nog bewezen en voor boerrigter is dta ook niet gek. sighthorsson is een betere spits als dost. en sulejmani beter als narsingh en assaidi

Ja Brian, en jij bent één van de zwakkere punten van SC Heerenveen, samen met de rest van je verdediging (buiten Kruiswijk)!

On: Kan wel eens een hele leuke, open wedstrijd worden met veel kansen van beide teams. Ben benieuwd wie gaat winnen!

Ik denk alleen dat het middenveld en de verdediging van Ajax stukken beter zijn.

Het is toch zonde voor de aanvallers van Heerenveen dat ze bij hun achterin amateurs hebben staan. Echt jammer vind ik dat, ik zou spelers zoals Assaidi, Narsingh graag in de EL willen zien schitteren maar dat wordt heel moeilijk.

Goede instelling als je voor verlies gaat kun je beter niet afreizen naar amsterdam. Volgens mij heeft de voetballer geen echte eigen mening meer met eigen teksten want ik word ik toch nicht echt goed van.

Net zo goed? Ik denk toch echt beter!

Maar als we het dan gaan hebben over de rest van de veldbezetting lijkt me dat wel meteen duidelijk.

Overigens zie ik Ajax gewoon winnen met niet te veel moeite, 3-1.

Ja, voorin zijn ze inderdaad wel gelijkwaardig aan Ajax, maar laten we het alsjeblieft niet hebben over de defensie. Die is al jaren niks bij Heerenveen en eigelijk parasiteren ze al jaren op de voorhoede.

Vanuit het 'vertrouwen en hoop' oogpunt snap ik dat je dit soort dingen roept als Heerenveen zijnde. Anders hoef je namelijk niet eens je bed uit te komen zondag als je niet in je eigen kunnen vertrouwd dat je kan winnen.

Maar de waarheid is natuurlijk anders. Van de 6 in de voorhoede (3 van Ajax, 3 van Heerenveen) is Sulejmani de beste. Assaidi wordt momenteel echt gehyped, met name bij VI; hij heeft 1 groot probleem: hij is niet constant. Soms speelt hij de pannen van het dak, maar de wedstrijd daarna maait ie voor open doel over de bal heen. Hij speelt 4 goed, en 6 matig/slecht om het even heel zwart/wit te zeggen. Onze 9 is beter dan die van Heerenveen. Over Narsingh en Boerrigter kan iedereen heel lang over discussiëren, maar beide zijn gewoon prima spelers.

Het lijkt nu net alsof ik het 3x niks vind bij Heerenveen maar dat is natuurlijk niet waar. Ik vind ze samen met Ajax en Twente over de beste voorhoede beschikken, sowieso. Beide ploegen hebben ook hetzelfde probleem: achterin zijn de fouten heel snel gemaakt. Dus ik denk wel dat het een hele mooi wedstrijd gaat worden als beide ploegen gaan aanvallen. Heb er zin in, maar ik denk wel dat de punten in Amsterdam blijven!

12 augustus 2011 om 18:34

Assaidi is een stuk constanter de laatste tijd hoor zou niet misstaan op de linkerflank bij ajax. die momenteel gewoon niet ajax waardig is met boerigter en ebicilio. Sightorsson vind ik wel beter dan dost. Dus dan is de conclusie snel getrokken 2 van de 3 posities voorin zijn bij ajax sterker en dus zijn beide voorhoedes zeker niet 'gelijkwaardig'

al heeft heerenveen de beste aanval van de eredivisie, verdedigen moet je ook kunnen tegen een team als ajax, anders ben je nog steeds nergens.

Alleen maar mooi dat ze in de Arena willen winnen, Ajax is over het algemeen toch een stuk beter wanneer zij niet constant op de helft van de tegenstander moeten overtikken. Ajax is vooral sterk in de omschakeling. Maargoed we horen vaker dat men hier komt voor een overwinning en vervolgens staan ze vanaf minuut 1 met de rug tegen de muur. Ik hoop dat Serero een basisplaats krijgt, op de plek van Siem. Al zal het me niks verbazen als Anita op de plek van Theo speelt en Theo iets naar voren.

Hij heeft wel gelijkt met dat ze voorin even goed zijn als bij Ajax, maar als we over de verdediging hebben ja dat is dan weer een ander verhaal. Bij Ajax staat het als een huis en tegen over gestelde bij Sc Heerenveen zijn ze zeer matig..

Ik denk dat Heerenveen van de mat wordt gespeeld in de Arena.
Ondanks de aanval van Heerenveen. Die zoals hij aangeeft even sterk is in mijn ogen. Heeft Ajax een betere keeper in de vorm van Kenneth Vermeer maar ook een sterke defensie met Toby die zich waarschijnlijk over Dost zal werpen. Daarnaast heeft Ajax een beter draaiend middenveld met meer power door Theo Janssen.

Ik voorspel dan ook een 3-1 overwinning.
Het doelpunt van Heerenveen zal uit de lucht vallen.

Euh...brian...vergeet niet dat je met 2 gelijkwaardige aanvallers en verder 9 zwakkere spelers waarvan hijzelf de zwakste is, je niet wint... Ik zeg 5-1... 2x Sigthorsson 1x Boerigter 1x Jansen 1x Sulejmani voor Ajax en 1x Assaidi voor Heerenveen

Ik vind die vandenbussche echt niets uitstralen..hij is onzeker en keept totaal niet constant genoeg.

Plus de achterhoede van Heerenveen mist een echte sloper / puinruimer

en ajax heeft een betere achterhoede.. En daar gaat het ook om...

Zie Heerenveen niet winnen van ajax!

sinds wanneer is een evengoed is een garantie voor winst? volgens spelen we 11 tegen 11 en een beter team winnen van een stel individualisten of 11 zesjes kunnen winnen van 11 achten als ze maar beter samen spelen zoals Co het ooit zei.

de vleugelspelers van Heerenveen zijn natuurlijk minimaal even goed als die van Ajax , alleen schat ik Sigthorsson hoger in dan Dost , en verder zijn het middenveld de verdediging en de keeper van Ajax een stuk beter.. daarom verwacht ik dat Ajax dit ook vrij gemakkelijk gaat winnen.

Off topic: kansloos die duimpjes omlaag ik zeg de waarheid -.-

middenveld, verdediging en de keeper zijn wel enkele klasse beter, en dat zijn in mijn ogen belangrijkere punten dan alleen de aanval. Ik denk dat ajax met 4-0 wint

Ook al gaat het waarschijnlijk niet gebeuren, ik ben blij om te horen dat er teminste weer gasten in het veld staan die ervoor willen gaan. Vorig jaar was de strijd vaak ver te zoeken.

'...en achterin zijn we net zo goed als FC Emmen'

Zou kunnen kloppen, misschien heeft Ajax een iets scherpere aanval en is die van Heerenveen vooral leuk om naar te kijken, doen niet erg veel voor elkaar onder. Qua middenveld en verdediging (ook de keeper) echter wel en denk dat dat Heerenveen de kop zal gaan kosten. Gok op een 3-1.

Laat vandebussche gelijk hebben dat de voorhoede even goed is!! Dan nog mist Heerenveen een achterhoede + een goede keeper. Dus daar gaat het al niet op!

Dan over zijn tactiek lach ik nog harder... Heerenveen moet van het eigen doel af voetballen en vooruit. Dan is Ajax helemaal heer en meester omdat de ruimtes dan groot zijn, en achter de verdediging van ajax ligt ook amper ruimte! De enige manier dat Heerenveen in de arena kan winnen is anti-voetbal spelen... succesvol ingraven, ruimte creeren achter Boilessen en vd Wiel... En alles de hoeken in gooien op Assaidi en Narsingh... en misschien maken ze dan een kans! Als ze Heerenveen gaat voetballen moet ajax een hele slechte dag hebben om in de arena te winnen!!!

Alleen de buitenspelers zijn van Topnivaeu, Heel jong snel technisch en gewoon goed, Dost zit wel in de tass bij Jan Toby Andre, Bij blind niet.

Maar als je assaidi en narsingh uitgschakelt dan ben je al heel ver

Okeee laten we eens even vergelijken!! Linksbuiten: Boerigter- Asaidi die is voor heerenveen sightorson- dost is voor ajax en narsingh-sulejmani is ook voor ajax !! Ik denk dat ajax deze wedstrijd gewoon gaat winnen met 3-1 1 x sightorson 1x eriksen en sulejmani.

Natuurlijk zijn Narsingh en Assaidi goede voetballers maar ik vind het wel moment voetballers zo zijn ze de beste van het veld en zo zie je ze een hele wedstijd niet.
Maar de verdediging van Herveneen is wel zwaar ondermaat en dat telt ook mee!

Kijk...... dat zijn nu teksten zoals ik die graag hoor!.
Tuurlijk wil Vandenbussche winst in de Arena en misschien heeft ie gelijk in dat Heerenveen net zo goed is voorin. Ik had het eerder vreemd gevonden, wanneer hij het tegengestelde had beweerd en al bij voorbaat zich bij verlies zou hebben neergelegd.

Of ie gelijk krijgt en Heerenveen daadwerkelijk de winst gaat pakken......daar zullen ze zondag om strijden en zullen we het zien!.

En achterin zijn jullie net zo slecht als de Graafschap. Even serieus zoiets kan je niet vergelijken. Je moet er wezen in de wedstrijd zelf. En dan heb je kwaliteiten vind ik.

Tja, elke wedstrijd staat op zich. Op de vleugels heeft Heerenveen goede spelers, alleen vind ik ons middenveld en verdediging beter. Zondag is het hopelijk volle bak in de Arena en gaat het wel een vermakelijke pot worden met Ajax als winnaar uiteraard.

Is dit na een stapavond afgenomen? Die Brian toch, wat een grappenmaker is het ook. Ik kan er in ieder geval alleen maar om lachen. Misschien een tip voor de verslaggevers om dit soort mensen eens de statistieken van Ajax in thuiswedstrijden onder ogen te houden?

Die Brian komt toch minimaal 4x het vissen zondag, daar kunnen we de klok op gelijk zetten. Nee, ik zou niet weten op basis waarvan Heerenveen een kans maakt.

Elk jaar weer precies dezelfde praatjes... net zoals vorig seizoen.. toen werd het 3-1 en heb ik ze niet veel gezien. Maargoed, we geven deze keeper maar weer is de kans he.

Makkie, 5-1 ofzo morgen..

Aan Ajax om het tegendeel te bewijzen

Ajax moet het nu laten zien in eigen huis.
De lat ligt hoger dan vorig seizoen.
Het verwachtingspatroon ligt hoger.
Zoals de boer aangaf in Voetbal international.

Hopen voor Ajax dat het er echt uit gaat komen al die kwaliteiten.
Ze hebben gewoon een mooi elftal op het moment.
Zou zonde zijn als ze dan net als vorig seizoen hier en daar weer puntjes
vroeg in het seizoen laten liggen.

Ik hoop op een fel en gretig Ajax dat dominant wil spelen.
Kansen creeert maar ook gelijk benut.
Een Ajax dat zich niet gek laat maken
en het kaas van het brood laat eten.

Een Ajax dat Heerenveen niet de indruk geeft dat er iets te halen valt.
De Boer zit er kort op. Een echte prof.

Laten we de eredivisie weer mooi voetbal spelen met Ajax en Twente
Verzorgd voetbal.
Hopelijk brengt dat het algehele niveau van de competitie weer omhoog.

En dat zegt ''de zwakste schakel'' van het elftal....

Als vertongen speelt gaat ajax denk ik wel winnen. Maar met daley blind achterin weet je het nooit, ik vind hem te onzeker. Maar als ajax vroegt scoort komt alles goed!

voorin liggen hun enigste kwaliteiten achterin maken ze nogal wat fouten dus ik denk dat ze daar echt slecht in zijn maarja dat zien we wel

maar dit moet natuurlijk gewoon een overwinning zijn voor ajax want die hebben meer kwaliteit in huis

Denk dat ajax wel wint tegen herenveen, het is antuurlijk wel opletten met de snelheid die ze hebben voorin. Maar als er snel 1-0 wordt gemaakt denk ik dat ajax 4-1 wint.

Heerenveen heeft een prima aanval,maar het middenveld en helemaal de verdediging is dramatisch.dit is een van de slechtse in de eredivisie en zal een speeltuin zijn voor de Ajax aanval.
Ik verwacht helemaal geen problemen voor Ajax,zeker als de beste verdediger in de Nederlandse competitie weer meedoet,jan Vertonghen genaamd.

Wordt dus geen probleem met 2 spelers die net zo goed zijn als die bij Ajax,maar helaas zijn er nog 9 die veel minder zijn met Vandenbussche voorop.

De ajax voorhoede is absoluut te min voor 't kampioensschap, en die van heerenveen is gewoon subtop waardig.
Gelijkspel kijkt niemand van op lijkt mij.

12 augustus 2011 om 18:06

Ten eerste : De aanval van Ajax is beter dan die van vorige jaar, en toen werden we kampioen

Ten tweede: De wedstrijd wordt niet beslist door hoe sterk beide aanvallen zijn. Ajax haar middenveld en haar verdediging is niet 2 maar misschien wel 5 klassen beter dan die van Heerenveen!

12 augustus 2011 om 20:34

Wat heb jij gerookt dan?

Sulejmani een betere buiten speler vind je niet, sigthorsson een betere aanspeelpunt vind je niet, en dan nog boerrigter,ozbiliz,dejong,ebecillio, zoveel keus en kwaliteit en dan ga jij zeggen ajax voorhoede is absoluut te min voor het kamioenschap haha alle ajaxcieden lachen je uit inclusief ik als twentesupporter.

hahahahahahahahahhahahahahahahahhahahahahahahahaha... oke genoeg gelachen, want dost is net zo goed als sig. en narsing zwaar overgehyped is beter dan sulejmani... oke assaidi is op een heel goede dag beter dan boerigter (zoals tegen twente vorig jaar) maar meestal is hij gewoon middelmaat en minder dan hem.

ik denk niet dat er ook maar een speler van heereveen kans maakt op de basis bij ajax. assaidi en dost zou ik wel op de bank willen hebben.

12 augustus 2011 om 18:36

Boerrigter beter dan assaidi is absoluut de grap van het jaar (aka mr. noggeenhelewedstrijdindeeredivisiegespeeld)

12 augustus 2011 om 18:56

mr. heefteenvolledigseizoenmetrkcindeeredivisiegespeel...

12 augustus 2011 om 19:32

Mr. heeftnognietveelextreemgoedewedstrijdenindeeredivi...

12 augustus 2011 om 20:14

aka:mrexteemgehypednaeengeweldigewedstrijdtegenfct...

12 augustus 2011 om 21:28

kan je nagaan hoe opvallend hij was dat seizoen.. assaidi heeft wel meer dan 1 goede wedstrijd gespeeld grappenmaker

12 augustus 2011 om 19:45

ja, want Boerrigter laat immers al jaren zien dat hij bij de top van nederland hoort..

12 augustus 2011 om 20:11

assaidi wel dan? heeft vorig jaar een leuke wedstrijd gespeeld....

Ja, misschien mocht er bij Heerenveen wel een goede aanval staan, maar bij ajax een goede verdediging, en al helemaal als Vertonghen het haalt, en speelt die niet, hebben we wel een zeer matige verdediger als vervanger: Daley Blind, dan is Ooijer nog wel een prima verdediger, maar die krijgt niet de voorkeur boven Blind helaas, en dan mocht Ajax een goede aanval hebben, en Heerenveen een slechte verdediging!

Maar met een goede aanval kom je er tegen Ajax niet. Je hebt een goede keeper, verdediging en middenveld nodig. Word gewoon een 3-0 overwinning voor Ajax is mijn voorspelling!

Assaidi - Boerrigter vind ik moeilijk, gok momenteel op een Assaidi in vorm.
Dost - Siggy vind ik Sighthorsson het best.
Narsingh - Sulejmani zullen weinigen het mee oneens zijn als ik voor Sulejmani kies.

Als Assaidi bij Heerenveen niet lekker meedraait zakt de hele aanval in, zelfde geld natuurlijk ook voor Ajax. De aanvalslinie van beide clubs zijn erg sterk voor Eredivisie-begrippen. Maar de verdediging en het middenveld van Heerenveen zijn matig, met name de verdediging. Bij Ajax zit dat wel goed. Hopelijk kan Vertonghen zijn come-back maken, hij is nu nog een twijfelgeval voor zondag.

Denk dat Ajax deze wedstrijd gaat winnen.

12 augustus 2011 om 19:47

Dat is het leuke aan jullie ajacieden. 100x in elke topic zie ik 11 spelers van ajax vs 11 spelers van een andere club, en dan maar afstrepen. Als je ajax 7-4 wint dan wint ajax de wedstrijd ook.

Ik hoef je niet uit te leggen dat voetbal niet zo werkt toch?

12 augustus 2011 om 21:17

Vandenbussche heeft het over de goede voorhoede van Ajax en Heerenveen. Ik vergelijk alleen de spelers. Vervolgens zeg ik dat je niks aan een goede aanval heb als het niet loopt en je verdediging niks is.

Ik hoef je toch niet nóg een keer uit te leggen wat ik bedoel, toch??

Ik denk ook dat we gaan verliezen in de Arena, maar ik ben blij dat spelers er tenminste weer een beetje vertrouwen in hebben, dat kunnen we wel gebruiken. Inderdaad is het bij ons achterin niet goed dat weet iedereen, maargoed je moet wel met een dergelijke instelling de wedstrijd ingaan om niet bij voorbaat al kansloos te zijn (wat we afgelopen seizoen hebben gezien).

Assaidi is een goede buitenspeler, de rest van de voorhoede van Heerenveen is matig. Verwacht dat Ajax zonder al te veel problemen gaat winnen. 2-0

de buitenspelers Oussama Assaidi en Luciano Narsingh zijn gelijkwaardig maar de rest van het elftal is matig en dus zal Ajax met 3-1 winnen.

het is gewoon balen voor Heerenveen dat hun defensie een lachertje is. Dan hebben de Ajax-aanvallers die volgens hem van hetzelfde niveau zijn minder tegenstand. Daar komt bij dat Ajax ook een betere keeper en een beter middenveld heeft. Zeg nooit nooit en ik hoop op een verrassing, maar ik zie het niet gebeuren eerlijk gezegd.

Oussama Assaidi heeft het niveau van Ajax, Narsingh kan dat niveau halen, maar Dost is nu niks.
En ook al had Heerenveen dezelfde kwaliteit aanval hebben ze niet de ondersteuning van Eriksen en Janssen met hun steekpasses.
Ook is de verdediging van Heerenveen en de doelman niet iets waar ik op zou bouwen.

Alleen assaidi zou bij ajax in de basis staan.. Schat sulejmani nog wel hoger in dan narsingh. En dost vind ik te gehyped, dan heb ik liever sightorson, stuk rustiger voor het goal.

Ik lees de laatste tijd vaker dat de aanval van Heereveen zo goed zou zijn (ook op VI al). Ik vind zelf de aanval van de Friezen maar matig. Alleen assaidi is een leuke voetballer. Maar de rest? Dost heeft vrij weinig laten zien de afgelopen tijd, Narsingh doet het nu leuk, maar beter dan het niveau van Ajax, of een geweldige speler? Nee dat zeker niet. Iemand met veel potentie dat zeker.

Menig eredivisie ploeg heeft net zo'n aardige aanval als heerenveen.

Aissaidi is een goede speler, maar hij komt wel het beste uit de verf wanneer hij speelt tegen een middelmatige back; zondag heeft hij wel even de beste rechtsback van NL tegenover m staan, dus een negen zal hij zeker niet gaan scoren...

Daarnaast; misschien is Heerenveen redelijk gelijkwaardig in de voorhoede tov de voorhoede van Ajax, maar de andere 3 linies zijn toch echt voor Ajax..

Denk dat Vandenbussche iets te diep in het glaasje heeft gekeken toen het interview werd afgenomen.

Wie zit hier trouwens iedere post een thumb-down te geven?

12 augustus 2011 om 19:08

Inderdaad, kansloos

En op het doel zijn we zo zwak als een 5e klasse amateur!

Nee ontopic: Voorin is Heerenveen ijzersterk.... Maar vergeet niet dat de backs van ajax ook aanvallend ingesteld zijn en dat het ook nog kan zijn dat de aanvallers achter de verdedigers aan moeten lopen...
Ben zeer benieuwd...

Je kunt eigenlijk meteen de drie punten aan ajax geven, ze zijn in alle linies beter dan heerenveen.
Enige die eventueel aan nivo van ajax kan tippen is een assaidi die in vorm is..

De vraag is of de aanvallers van Heerenveen überhaupt in het stuk zullen voorkomen. Normaal gesproken ontwikkelt Ajax in eigen huis zoveel druk dat het eerst tegenhouden is.
Als ze dat langere tijd overleven dan maken ze een kansje.

Voorin is Heerenveen net zo goed als Ajax, daarom spelen jullie ook gelijk tegen Nec. Ik als FC Twente supporter zie Ajax hier gewoon met minimaal 2 doelpunten verschil winnen!

Natuurlijk moet je gaan voor het hoogste haalbare , en voorzin is Heerenveen zeker van topniveau. Het enige verschil is natuurlijk wel dat de aanvallers van Ajax de defensie van Heerenveen moeten passeren en Heerenveen de defensie van Ajax. De defensie van Ajax is overduidelijk beter dan de middelmatige defensie van Heerenveen. Het middenvelder is van Heerenveen zeker niet onaardig , maar verliest het ook ten opzichte van die van Ajax. Daarom denk ik toch dat Ajax gaat winnen , ik houd het zelf op 2-0, een duidelijk verschil maar geen grote overwining.

Ajax wint want breuer staat in de basis, en vandenbusche overschat zijn eigenploeg laat hem eerst naar zichzelf kijken dan weet hij dat ajax gaat winnen want hij is op zijn zachts gezegt geen briljante keeper.

Net zo goed als Ajax? Vandaar dat ze vorig seizoen zo laag zijn geëindigd zijn.

@ go arnhem

Wat heb jij gerookt dan?

Sulejmani een betere buiten speler vind je niet, sigthorsson een betere aanspeelpunt vind je niet, en dan nog boerrigter,ozbiliz,dejong,ebecillio, zoveel keus en kwaliteit en dan ga jij zeggen ajax voorhoede is absoluut te min voor het kamioenschap haha alle ajaxcieden lachen je uit inclusief ik als twentesupporter.

Hahaha aanvallend komt Heerenveen aardig in de buurt van Ajax, maar verdedigend zitten ze op het niveau F.c. Knudde .
Keep ON Dreaming Vandenbusche

Voorin zijn we net zo goed als Ajax, zegt Bussche... dat scheelt idd niet veel, met die 2 goede gasten aan de vleugels.

Achter staat het gewoon al jaren niet bij Heerenveen, ze mogen blij zijn dat deze keeper nog wel eens punten voor ze pakt, want dat was toen hij geblesseerd was helemaal een drama.

Voorin heeft Heerenveen inderdaad flink wat kwaliteit lopen. Je hebt daar alleen niet heel veel aan als je achterin net gatenkaas bent. Het kan daarom wel eens een doelpuntrijk duel worden. Toch verwacht ik een overwinning voor Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren