Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Hanegem wijst op probleem Feyenoord: ‘Detail dat niet iedereen opvalt’

Laatste update:

Feyenoord was de afgelopen weken niet te stoppen, maar zondag kwam het elftal van trainer Fred Rutten niet verder dan een gelijkspel tegen AZ. De Alkmaarders kwamen in De Kuip zelfs op een 0-2 voorsprong en pas in de laatste minuut wist Jordy Clasie de gelijkmaker te produceren.

/

Feyenoord creëerde niet veel kansen en Willem van Hanegem meent te weten waar dat aan ligt. “Dat komt door een detail dat misschien niet iedereen opvalt”, schrijft de voormalig topvoetballer in zijn column in het Algemeen Dagblad. “Ik zat te tellen en zag dat er slechts twee linksbenigen in de basis stonden: Miquel Nelom en Terence Kongolo. En dat zijn dan nog twee verdedigers.”

Volgens de Kromme, als voetballer zelf een creatieve linkspoot, heeft de ploeg van Rutten om die reden in offensief opzicht een probleem op de rechterflank. “Trek je daar van buiten naar binnen, wat tegenwoordig veel gebeurt, dan kun je met links niet hard schieten en met rechts ben je voorspelbaar en heb je meer tijd nodig. In het huidige voetbal heb je dan echt een probleem”, legt Van Hanegem uit.

Vind je dat Willem van hanegem gelijk heeft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toornstra is gevaarlijk zat met rechts en je hoeft niet alleen te schieten als je naar binnenkomt van rechts. Overigens mag ik toch hopen dat profvoetballers wel een beetje kunnen schieten met links, nee, om hier alle problemen aan op te hangen vind ik zwaar overdreven.

15 december 2014 om 10:22

@ Wilshere

De Kromme ziet zelf een detail over het hoofd. het gehele team staat veel verdedigender ingesteld dan het team van vorig jaar. Dat heeft niets met twee benig heid of linkspoten te maken. Om even de opstellingen te vergelijken.

Middenveld vorig jaar: Clasie - Vilhena - Immers
Middenvel nu: Clasie - El Ahmadi - Immers
Vilhena speeld ehe tliefste op 10 of zelfs aanvallend. El Ahmadi is een echte Cvm. Oftewel op je middenveld doe je al een stapje terug qua aanvallende krachten.

Voorhoede: vorig jaar Schaken, dit jaar Toornstra.
Waar Schaken vele meer diepgang en aanvallend zocht is Toornstra iemand die vele meer mee terug verdedigt. Hij is relatief gezien veel verdedigender ingesteld.

Oftewel, Rutten heeft 2 aanvallende krachten ingeruild voor 2 veel meer verdedigende krachten. Geen schande want het resultaat is er. Weinig tegendoelpunten en ze doen mee in de bovenste regionen. Een terechte verandering dus. Alleen is het ook gelijk de oorzaak waarom Feyenoord ongelofelijk weinig scoort en heel weinig kansen creeert.

Gisteren had Feyenoord 75% balbezit. Maar daadwerkelijke kansen zijn er vrijwle niet geweest.

15 december 2014 om 10:38

Toornstra scoort nu al meer dan Schaken. Ik vind hem naar binnen en naar buiten toe ( in positie) nu al veel gevaarlijker. Dat hij het ook nog eens kan opbrengen om verdedigend iets bij te dragen betekend niet gelijk dat hij verdedigend is ingesteld. We scoren nu minder, omdat we Kazim hebben en geen Pelle. Dat is een detail dat jij over het hoofd lijkt te zien. Je noemt Toornstra verdedigender dan Schalen, dat is ook zo, maar ook aanvallend is hij beter. Vilhena stond ook al nooit op 10 en was meerendeels op eigenhelft te vinden of op de middencirkel. El Ahmadi is onze laatste middenvelder, maar Clasie is aanzienlijk meer naar voren gaan spelen. Niet voor niet komt Clasie nu meer in stelling. Spelen we verdedigender, nee, we hebben gewoon meer loopvermogen. Die spits die de afgelopen jaar rond de 25 scoorde en meer dan 50% van de doelpunten voor zijn rekening nam is er niet meer, dat detail lijk jij over het hoofd te zien.

15 december 2014 om 10:40

Je zegt het trouwens ook zelf, Vilhena speelde het liefst op 10, maar stond hij er ook ooit? Kan me 2 wedstrijden goed heugen waar dat het geval is, voor de rest is het Immers.

15 december 2014 om 10:48

@ Cocoafc

Pelle is inderdaad weg en daardoor lever je scorend vermogen in. Desondanks beweren dat Feyenoord aanvallender speelt is leuk. Nee Feyenoord heeft meer balbezit maar kansen worden er vrijwel niet gecreeerd. Iets waar Frank de Boer en Ajax ook wel eens last van hebben. Balbezit is leuk, maar uiteindelijk gaat het om kansen creeeren en doelpunten maken. Balbezit zonder vooruitgang isn utteloos balbezit.

Oftewel beweren dat je aanvallender speelt terwijl je minder doelpunten en minder kansen hebt dan vorig jaar is onzin. Je probeert meer aanvallend te spelen maar voorlopig is het balbezit om het balbezit.

15 december 2014 om 10:56

Dat kan zijn maar daarin tegen krijgt de spits te weinig ballem vorig kaar kreeg pelle die wel van schaken

15 december 2014 om 11:07

Volgens mij krijgen we in tegenstelling tot vorig jaar niet zo veel minder kansen. Als ze worden gemist onthoud je ze, maar Pelle knalde alles erin. Ik zie genoeg kansen gemaakt en gemist worden bij ons hoor. Vorig jaar was het al zowat een kans als een lange bal de 16 in kwam en Pelle stond daar. Dit jaar proberen we een andere weg maar het doel te vinden. Waar Ajax doelloos rond tikte, tikken wij nu enkel om vooruit te komen. Onze spits is gewoon geen killer als wordt hij wel elke week iets beter.

15 december 2014 om 11:09

Kazim moet je tog ook heel anders bedienen dan Pelle? Zet nu Schaken erin en voorzetten zullen er vast nog komen, maar dat ze erin worden getikt lag meer aan Pelle dan aan Schaken. Schaken kan 2 dingen en dat is voorzetten en incidenteel goed dribbelen. Dat was genoeg met Pelle in de punt, maar dat kan nu echt niet meer.

15 december 2014 om 12:10

Op papier lijkt het misschien minder aanvallend dan vorig jaar, maar kijk ook eens naar hoe er gevoetbald word, dat is verre van verdedigend. Het spel is zeer agressief en hoog druk zetten, continue de aanval zoeken, het is niet voor niets dat Feyenoord de meeste kansen creëerde tot een week of 4 geleden (weet niet hoe dat nu zit, maar ze zijn zeker niet minder kansen gaan creëren), Data analist Thijs Rokers van de NOS kwam met deze statistieken die vertelde dat Feyenoord het dubbele aan kansen creëerde dan hun tegenstander. Gisteren lukte het niet echt, vele voorzetten van de zijkanten kwamen niet of nauwelijks aan en die wel aankwamen was Feyenoord niet scherp genoeg.

Edit:
Vilhena had/heeft dezelfde taak als El Ahmadi, alleen Vilhena is linksbenig, alleen is El Ahmadi gewoon beter.

15 december 2014 om 12:14

@ Cocaafc

Als ze gemist worden onthoud je ze? Nee als ze gemaakt worden onthoud je ze juist. Dan kom je namelijk in een rijtje te staan met statistische gegevens. Om een mooi voorbeeld te pakken is echt de wedstrijd van gisteren. Feyenoord volledig dominant op voetbal gebied, maar er werden totaal geen kansen gecreeerd. Sterker nog, Tankovic heeft 4x 1 op 1 met de keeper gestaan juist.

En dat is het gehele seizoen al het probleem op de wedstrijd met Ajax na als uitzondering. Feyenoord komt ongelofelijk moeilijk tot kansen creeeren, laat staan afronden.

15 december 2014 om 12:49

Je vergeet dat Feyenoord met dit team in de eerste 12 wedstrijden de meeste doelpogingen had. Gevolgd door Vitesse. De laatste weken zijn er minder doelpogingen.
El ahmadi speelt bovendien van 16 naar 16, net als Clasie. Immers is wel een 10 die veel meeverdedigd.
Dus ik vindt het niet veel verdedigender dan vorig jaar, behalve dan dat toornstra wel echt ver terug meeverdedigd.

15 december 2014 om 12:56

http://m.soccernews.nl/news/279201/Statistieken_Feyenoord_spreken_boekdelen

Haha en nu ben je weer voorspelbaar als je met het 'goede' been op de flank staat.

Volgens mij ligt het niet aan het favoriete been van de speler maar aan het vermogen van een speler om zowel aan de linker als de rechterkant te kunnen passeren.

15 december 2014 om 10:13

Dit dacht ik ook precies toen ik dit las... Dan staat er een keer iemand met een goede voorzet met zijn goede been op de goede kant, krijg je dit gelul. Van Hanegem moet ook weer een column vullen natuurlijk.

15 december 2014 om 10:18

Robben is ook zo voorspelbaar op links maar flikt het toch elke keer weer.

Wat een slap gelul. Als je gewoon 11 goede voetballers hebt, wat doet het er dan toe of ze links of rechtsbenig zijn. Feyenoord heeft maar één probleem en dat is een schrijnend gebrek aan scorend vermogen.

Wat een geneuzel weer van deze bittere oude man. Als die wedstrijd 10 minuten langer had geduurd dan had Feyenoord gewonnen. Ze waren ook de betere.

15 december 2014 om 10:13

Precies, en de enige linkspoot die juist op het middenveld hoort draait niet lekker, namelijk Vilhena.

15 december 2014 om 10:15

Maar ze creëerden dus verdomd weinig opgelegde kansen. Dat is zeg maar zijn hele punt. Wellicht niet de beste verklaring, al bieden linkspoten inderdaad meer diversiteit. Een Vilhena bijvoorbeeld.

15 december 2014 om 10:58

Is boetuis nirt links??

15 december 2014 om 12:58

Nee, die is echt rechts

15 december 2014 om 13:19

Dat kwam vooral doordat de eindpass vaak slecht was. Een paar gevaarlijke uitbraken die gewoon een kans moeten opleveren gingen hierdoor verloren.

Nelom heeft ook geen één goede voorzet gegeven en Wilkshere had er welgeteld één.

15 december 2014 om 10:20

En als de wedstrijd 45 minuten had geduurd, dan had AZ 0-2 gewonnen.

15 december 2014 om 10:43

Op basis van de kansen had AZ idd moeten winnen. Feyenoord had weliswaar meer balbezit, maar AZ kwam en er talloze keren uit. Dat was ook wat ze van plan waren, dus ik vond ze ook niet perse minder. Ze.deden waar ze voor kwamen, keihars afjagen en.dodelijk.counteren. Enkel de.doelpunten ontbraken na.de.2-0 waardoor.Feyenoord terug kon komen.

wat mij opviel is dat nelom echt geen voorzetten moet gaan geven.
bijna geen 1 was goed of kwam aan.

15 december 2014 om 10:25

Niet alleen Nelom, bijna alle voorzetten/corners werden makkelijk bij de 1ste paal weggekopt

Ben het met Van Hanegem eens dat er meer geschoten mag worden. Als de spelers daarop extra trainen dan is dat gewoon een extra wapen. Feyenoord mist dat. Immers, El Ahmadi en Clasie hebben geen bijzonder schot al heeft Clasie het wel een beetje verbeterd. Boetius moet trouwens zijn schot ook verbeteren.

Ik roep dat ook al tijden!

Men mag de posts erop nakijken, ik riep om Drenthe (als middenvelder) en Ayoub, dan had je met Vilhena 3 linkspoten gehad, tel daar Immers, Toornstra, Clasie en el Ahmadi bij op en je hebt wel die variatie!

Volgend seizoen zou ik gaan voor Ayoub, Oar en een linksbenige man achter Kongolo, dan heb je met Nelom, Woudenberg, Kongolo, Vilhena, Ayoub en Oar in ieder geval de keuze!

15 december 2014 om 11:11

Drenthe mag wegblijven. Als voetballer oke misschien, maar die levenstijl en mentaliteit hoeft ik nooit meer in de kuip te zien.

Gisteren zag je mn dat de kwaliteit van de voorzetten vanaf de zijkanten bedroevend was. Dat had niets met links of rechts maar puur met vorm van de voorzet gevers te maken. Behalve in het geval van Boetius, dat is een goede speler maar die heeft eigenlijk geen voorzet met links, dus die hoort daar niet te staan in the first place.

Alsof Ajax en PSV zoveel linksbenigen in de basis hebben staan, volgens mij ook maar 2 of 3. Vind dit verhaal een beetje vergezocht. Het is wel zo dat Feyenoord wat meer op goal kan schieten.

Tis toch ook ongelofelijk dat er profvoetballers rondlopen die niet in staat zijn om met beide benen een fatsoenlijke voorzet te geven of een schot. Stel je voor dat je bokser bent en je kan alleen met rechts slaan, nou dan kom je niet ver hoor. Elke training verplicht een kwartier alleen je verkeerde been gebruiken, en het probleem is snel opgelost.

Willem wordt een beetje seniel

Kijk er is hem wat opgevallen dat verder niemand andes opvalt... wat knap

Deze oude knar moet lekker gaan klaverjassen met de van der Kerkhofjes en Rinus Israel

Die mannen waren goed... 40 jaar geleden... maar toen werd er heel ander voetbal gespeeld

En door gebrek aan scholing na hun voetbalcarriere zijn ze afgestompt en denken nog steeds dat we in de jaren 70 leven

Waarom krijgen dit soort seniele oudjes nog een podium?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren