Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Gaal komt moeilijk uit zijn woorden: ‘Dan heb je het hele jaar geoefend...’

Laatste update:

Louis van Gaal en Nathan Aké zijn zichtbaar aangeslagen voor de camera verschenen. De bondscoach is erg teleurgesteld over het verloop van de kwartfinale, die Oranje verloor van Argentinië na strafschoppen. “Dan heb je het hele jaar op penalty’s geoefend en dan verknal je het toch... Heel jammer”, concludeert Van Gaal in gesprek met de NOS.

“De spelers zeiden wat tegen elkaar”, opent de keuzeheer van het Nederlands elftal voor de camera. “Ik heb helaas niet kunnen verstaan wat ze hebben gezegd. Als je 0-2 achter hebt gestaan - ik vond die penalty overigens dubieus - en dan kom je zo terug. Maar dan heb je het hele jaar op penalty’s geoefend en dan verknal je het toch met de penalty’s... Dat is jammer. Het is niet frustrerend hoor, maar ik wil als coach gewoon alles onder controle hebben.”

“Ik heb mijn spelers verzocht om bij hun club penalty’s te nemen, en dat hebben ze allemaal gedaan. Dan begin je hier aan de penalty’s en mis je de eerste twee. Tja... Als je er twee mist, dan kun je niet meer winnen. Je kan het gewoon niet simuleren. Het is de tweede keer voor mij als bondscoach dat we na penalty’s eruit gingen.” Van Gaal is niet positief over het optreden van arbiter Mateu Lahoz, die opvallend vaak geel uitdeelde en uit alle hoeken van de voetbalwereld kritiek kreeg. “Maar wij verliezen uiteindelijk niet door de scheidsrechter”, besluit de bondscoach.

“Het is emotioneel moeilijk, ik denk dat we hebben gestreden en alles hebben gegeven”, vertelt Aké direct na afloop. “De invallers hebben alles gedaan en de wedstrijd veranderd. We hebben erop getraind om dit soort dingen aan te pakken en dat zag je met Wout (Weghorst, red.) en Luuk (De Jong, red.) die erin kwamen. Dan heb je een tweede wapen. Dat maakt dit verlies extra pijnlijk, maar we houden ons hoofd omhoog”, aldus de centrumverdediger.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind het ontzettend jammer dat dit Nederland onnodig na strafschoppen van dit Argentinië heeft verloren. Ik gunde van Gaal zeker een WK titel. Ik hoop nu dat de Kroaten de Argentijnen gaan vernederen in de halve finale en ik hoop dat Kroatië dit WK gaat winnen. Ik hoop en verwacht dat Nederland het EK van 2024 gaat winnen.

9 december 2022 om 23:36

Ik vind het ontzettend jammer dat Nederland kwa voetbal zo gefaald heeft, van Gaal mag ook wel eens naar zichzelf kijken, elk weldenkend mens zag in de poulefase al dat je met dit spel geen potten gaat breken, tegen Usa die naïef speelde kwam het prima uit maar vandaag zag je duidelijk weer dat die tactiek gewoon niet bij ons past

9 december 2022 om 23:38

Vind ik niet. Was je aanvallender frivoler gaan spelen lag je er wellicht al sneller uit. Het zat prima in mekaar maar Scaloni deed gewoon een slimme tactische zet. Gevaar van Oranje tegen gaan met vooral Dumfries minder ruimte geven e.d.

9 december 2022 om 23:43

Ik ben van mening dat deze tactiek totaal niet heeft gewerkt dit toernooi, 5 wedstrijden lang waardeloos, stroperig voetbal gezien, amper kansen gecreëerd en toch nog redelijk wat weggegeven.. Ik word er niet warm van, kreeg hier veel gezeur omdat ik op het spel zat te zeiken maar achteraf blijkt het toch maar weer dat dit niet bij NL past.. Zo'n tactiek kan wel als je sterren hebt als Robben en van Persie, niet als Depay je sterspeler voorin moet zijn, vind het een prima voetballer geen sterspeler

9 december 2022 om 23:55

Van Gaal heeft absoluut het maximale uit deze spelersgroep geperst. Ga gewoon ff je mond houden in plaats van kansloos te proberen je gelijk te halen na vanwege pure pech tegen het grootste team van eikeltjes bij elkaar eruit te vliegen.

10 december 2022 om 00:12

Dat mag jij vinden, kwa resultaat wellicht maar het veldspel had echt wel wat beter gekund en dan had je net zo goed de kwartfinale gehaald in deze poule en daarna de VS.. Je komt deze pot goed terug door vol op de aanval en hoge ballennte spelen, de 1ste helft was gewoon dramatisch weer

10 december 2022 om 00:25

Alsnog zat het er gewoon in vandaag. 50/50 tot het eind. Hierna Kroatië dus gewoon een enorme kans om de finale te halen.

10 december 2022 om 00:37

Maar dat heeft verder niks met de tactiek te maken, Nederland kwam pas tot kansen toen ze alles of niets moesten spelen en toen Blind eruit ging en er in 1ste instantie naar 433 werd geschakeld.. Met 532 was het vandaag wederom toch helemaal niks? Of vond jij de 1ste helft wel goed?

10 december 2022 om 01:49

Nee ik vond het niet goed, maar ik denk ook niet dat goed spel er in zat met deze spelers tegen een elftal van het formaat Argentinië. Berghuis, Luuk de Jong, Weghorst hebben nog goed gepresteerd maar je kan niet verwachten dat zij met mooi voetbal Argentinië kapot spelen.

10 december 2022 om 02:14

Tsja Kokkie, ik weet niet of het anders beter was gegaan. Oranje heeft een leuke aanval maar absoluut niet de beste, er lopen geen sterspelers rond. Middenveld idemdito.

10 december 2022 om 03:14

Het zat er zeker in, maar als je puur naar alleen de wedstrijd hebt gekeken kan je toch niet zeggen dat het 50/50 was? Ik heb buiten de 2 goals om geen uitgspeelde kans gezien van nl!?

10 december 2022 om 06:02

@Kokkie

Ik ben het helemaal met je eens. 5 wedstrijden kansloos voetbal gezien van Nederland met misschien hooguit 10 kansen gecreëerd? Dan heb ik liever wedstrijden zoals in 2008, prachtig voetbal en uiteindelijk ook geen resultaat. Dat heb ik liever dan dit afbraak voetbal, hier kan ik gewoon niet naar kijken. In 2014 ook al dit afbraak voetbal gehad, maar met een vliegende Robben.(plus in de 2e helft gooide NL vaak het systeem om naar 433) vGaal had dus kunnen, nee moeten, weten dat dit systeem totaal niet werkt. Maar grootmeester vGaal zal het wel even fiksen. Nou, dit was denk ik het slechte NL elftal wat ik op een eindronde heb gezien.

10 december 2022 om 07:47

Het maximale uit deze spelersgroep wellicht ja. Maar het was toch de compleet verkeerde spelersgroep?

Deze hele selectie was puur gekozen op basis van vriendjespolitiek. Zo veel mogelijk ja knikkers en 'van Gaal foundings'. Daley Blind die er bij zit omdat papa op de bank zit.

Noppert persé in de basis, want ja van Gaal moet zo nodig zijn eigen ding doen.

Verkeerde bondschoach, verkeerde selectie. Het is een wonder dat je uberhaupt de kwartfinale hebt gehaald.

9 december 2022 om 23:37

Ja man echt zo jammer dit. Zo onnodig. Je had ze mooi na de comeback, dan had je door moeten gaan met hoge ballen vanaf de zijkant. Zuur, heel zuur. En penalties tja, op trainen heeft ook geen nut zo te zien. Heel jammer allemaal.

9 december 2022 om 23:40

Maar waarom heeft niemand het over Van Dijk? Deze man speelt al zeker een jaar als een amateur en ook vandaag bij de penalty die hij mistte verliest iedereen zijn vertrouwen door hem.

9 december 2022 om 23:46

Begrijp t ook niet je maakt de 2-2 en gaat weer verdedigen en hopen op penalty's. Die Argentijnen waren te pakken.

9 december 2022 om 23:53

Precies . Argentinie was rijp voor de sloop na die 2-2 . En dan gaat Oranje weer achteruit lopen . Ga gvd gewoon door met die ballen voor de pot te gooien .

9 december 2022 om 23:57

Heeft t gewoon goed gedaan. Als een echte captain zijn verantwoordelijkheid genomen. Die Martinez is gewoonweg een penalty killer.

9 december 2022 om 23:57

Hou toch op man, iereen kan een pingel missen. Van Dijk is groots.

10 december 2022 om 07:48

Jup meteen aanvoerdersband afpakken. van Dijk is niet iemand die voorop gaat in de strijd. Is net als Blind en Klaassen een ja knikker. Je moet daar een gifkikker hebben zoals van Bommel dat was als aanvoerder. van Dijk is te braaf, te netjes.

9 december 2022 om 23:46

Diepe buiging voor van Gaal! Geweldige thriller vandaag. Zure Van Basten … zegt meer over hem. Jammer jammer jammer

9 december 2022 om 23:51

Jammer genoeg zal oranje nooit een prijs winnen. Ze verpesten het altijd! Kampioen in het verknallen van grote partijen. Er ontbreekt de échte winners mentaliteit.

Tsjah, matige penalty’s vind ik de eerst twee. Vooral Berghuis’ heel erg slap de hoek in en Virgil stuurde eerst nog een appje met de hoek.

9 december 2022 om 23:35

Ik vond het gewoon goede penalty's (voor Nederlandse begrippen). Je verliest de westrijd gewoon op persoonlijke fouten. Gelukkig stond Blind erin voor het goede voetbal, heb echt genoten van zijn splijtende ballen. De utopie dat Blind buitenaardse ballen geeft is nu gelukkig wel voorbij. Tijd voor iemand op de back die kan verdedigden zou ik zeggen.

9 december 2022 om 23:39

Eenzijdig geneuzel van jouw kant, noem een beter duo. Wat te denken van Dumfries die alleen maar overtredingen heeft gemaakt en een achterlijke penalty weggeeft? Depay die het hele WK misschien 5x de bal bij een medespelers heeft gekregen? Bergwijn die lekker op vakantie was? De enige dit WK die kan zeggen dat hij goed gespeeld heeft is Ake, de rest was over het algemeen waardeloos.

9 december 2022 om 23:40

Hier ligt m.i.ook de fout ... Penalty's is een loterij, maar voor Blind kiezen is een dead end street (ondanks zijn overige fantastische stats) ...

9 december 2022 om 23:48

Penalty's zijn geen loterij, die Martinez maakt gewoon twee geweldige reddingen waar Noppert geen enkele keer bij de bal zat.

10 december 2022 om 00:28

De fout wordt al gemaakt voor het bereiken van de penalty series ...

9 december 2022 om 23:56

Het valt me op dat tijdens penalty's op dit WK weinig penalty's boven in de hoek geschoten worden. Die lijken mij toch het moeilijst houdbaar ( naast laag in de hoek ). De meeste penalty's waren op halve hoogte en half in de hoek geschoten. Vandaag ook weer bij de penalty's van Van Dijk en Berghuis.



Halfhoog is perfect voor de keeper, daarom pakte Martinez die ook redelijk simpel. Halfhoog zo veel mogelijk vermijden..

zo zonde, want de penalty's van Koopmeiners, Weghorst en L de Jong waren prima

Edit: aangepast, dank voor de correctie heren :'

9 december 2022 om 23:42

Die van van Dijk was wel snoeihard, maar keeper koos de juiste hoek. Die van Berghuis had ik al geteld, maar man man wat een gefaalde pingel was dat.

Zo zonde dat van Gaal vanaf het begin in het toernooi heeft gekozen voor angsthazenvoetbal met z’n kutsysteem. NL en van Gaal voorop hebben echt gefaald.

9 december 2022 om 23:45

Ach, dit hele toernooi is één aanfluiting. En toch vind ik het knap wat Nederland heeft gepresenteerd als team zijnde, als je kijkt naar de spelers op club niveau.

Van Dijk speelt een k*tseizoen met Liverpool, heel Ajax onder schreuder is totaal uit vorm en Memphis en de Jong bij Barca is ook niet best natuurlijk.

Wat verwacht je van dit elftal zonder echt grote spelers (hoewel van Dijk...) en ook nog zonder karakters en niemand is in vorm? Tsja, dan ook nog van Dijk en Berghuis de eerste penaltys laten nemen....

Zoals van Gaal zeer terecht opmerkt, die scheidsrechter is gewoon erg dubieus, maar daardoor verlies je niet hoor.

10 december 2022 om 00:01

Onzin, met de kwaliteit die oranje heeft, heeft Van Gaal.een perfect systeem gespeeld. Maximale eruit gehaald, maar helaas zat er niet meer in

Er valt niet op te oefenen. Ik geloof daar echt niet in.
Los vd missers de keeper is bij iedere bal kansloos

9 december 2022 om 23:38

Ik denk dat de spelers echt wel kunnen oefenen met plaatsen en niet op de ideale hoogte van een keeper schieten. Keepers moeten gewoon gokken, dus daar valt weinig op te oefenen denk ik ook.

9 december 2022 om 23:44

Zonder druk vind ik wel echt anders. Ik doe ze het niet na 🤣

Dan had je maar moeten beginnen met weghorst en de jong en van dijk geen penalty moeten laten nemen. En zeker niet de 1e. Wie heeft dat verzonnen. Waar ze bij Argentinië die ballen echt binnen knallen schuiven we ze bij oranje half in het midden zonder snelheid. Lekker geoefend mannen…..

9 december 2022 om 23:40

Louis dacht ah joh, met Vlaar ging dat ook goed.

9 december 2022 om 23:42

toen engeland finale verloor was er kritiek dat jonge spelers penalties namen en dat de ervaren toppers hun verantwoordelijkheid niet namen.

9 december 2022 om 23:49

Ik kreeg meteen een flashback naar 2014 toen Vlaar, ja Vlaar, de eerste penalty nam. En ook nu was het na de eerste penalty direct weer voorbij.

Valt gewoon niet te trainen. Die druk is niet te simuleren

9 december 2022 om 23:44

trainen helpt altijd, maar is geen garantie omdat de omstandigheden heel anders zijn.

Uiteraard zijn penalty's een loterij. Maar heb het gevoel dat als NL die verlengingen gewoon vol gas verdergaat ze erover gaan. Die Argentijnen zaten met knikkende knieën, en uiteindelijk kies je toch weer voor zekerheid. Zo jammer.

We mogen en moeten echt kritisch zijn. De trainer zei dat we wereldkampioen gingen worden. Dat is prima als je dat zo naar buiten bent maar als je met laffe on Nederlandse taktiek er dan al in de kwartfinale uitgeschakeld wordt door de eerste goede tegenstander die je krijgt. Wederom een deceptie alleen dit keer met slecht spel en weinig kansen.

10 december 2022 om 04:16

Wat heb je nog aan kritisch zijn? De trainer is weg. Gewoon een schone start onder Koeman nu met zijn eigen spel en systeem, hopelijk niet zo slapend als Van Gaal.

Ik ga deze man wel missen die dit WK echt een stuk milder oogde. Laat ook dit WK weer een vrij matig team goed voetballen en krijgt hier heel weinig credit in Nederland

9 december 2022 om 23:42

Team was niet matig. Enkel Depay en Bergwijn vielen elke wedstrijd twgen, maar werden wsl opgesteld. Voor Noppert, Timber, Ake en Gakpo was dit een erg goed toernooi. Blind heeft het prima gedaan. Weghorst mag trots op zijn prestatie zijn; hopelijk drukt hij Depay weg in de hiërarchie. Met Gakpo naast hem hebben we twee reuzen voorin.

10 december 2022 om 08:45

Prachtvent is ‘t. Mooi toch; stoïcijns, eigen mening, schijt ad wereld… ik mag dat wel. Ook ben ik t niet altijd eens met zijn keuzes.

In ieder geval geen ballen richting de parkeerplaats, dat is voor Nederland al een vooruitgang.

voor het echt is toch altijd anders dan trainen je kan dan wel schreeuwende mensen achter het doel zetten, of een koptelefoon met juichende schreeuwende supporters opzetten maar er is dan totaal geen spanning. dus daarop trainen heeft eigenlijk weinig zin op de dag zelf laat je gewoon de spelers met de beste trap of die het meeste zelfvertrouwen hebben een penalty nemen.
verder wist van Gaal dat Nederland niet zeer succesvol is als het op penaltyreeksen aankomt. en hij wilde in de verlenging niet vol voor de winst gaan door die bal erin te pompen. dan had hij beter een trage speler als luuk de Jong eraf kunnen halen en Xavi kunnen brengen die jonge heeft een dribbel overzicht je hebt dan een sterker middenveld en hij heeft een steekpas in de benen.

Matige penalty s van Berghuis en VVD. Allebei gewoon niet overtuigend genoeg. Niet ver genoeg in de hoek en ook nog eens dicht bij de grond. Dodelijk voor je kans om door te gaan. Ook een punt van kritiek is het optreden van Noppert in de penalty serie. (In de wedstrijd zelf weinig echt op aan te merken) in de penalty reeks heeft Noppert eigenlijk bij geen een penalty echt dichtbij gezeten. Zelfs de penalty die naast ging had hij nooit gehad als die goed geschoten was geweest. Al met al een lastig verhaal als je 2x mist en je keeper er zeker geen een gaat pakken.

10 december 2022 om 00:57

Berghuis scoort ze meestal wel. Dat hij op die lijst staat kan ik Van Gaal niet kwalijk nemen.

Van Dijk neemt ze nooit, soort Vlaar. Zie 2014.
Op de bank zit nog een spits met de beste penaltystatistiek van de gehele selectie, die had je nog kunnen inbrengen. Tuurlijk een garantie heb je nooit maar dat je dat na laat is een blunder van jewelste.

Je kan druk ook niet oefenen. Dat we er penalties uitsleepten was best knap. Argentinië was gewoon beter. Ik gunde het Wout alleen zo erg om zn hattrick te maken in de verlenging.

Jammer maar helaas. Wel een retespannende wedstrijd gezien waar ik van tevoren verwachtte dat het een doodsaaie 0-0 of 0-1 wedstrijd zou worden. Verschrikkelijk dat van Dijk mist, maar wel respect dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt en daar gaat staan. Niet zoals in 2014 toen de grote mannen Vlaar als eerste lieten opdraven, of zoals bij Brazilië eerder vandaag die een 21-jarig broekie voor de leeuwen gooien.

Lahoz was voor de wedstrijd zijn rode neus vergeten in de kleedkamer. Hoe komt zo'n clown nou op een WK?

Ik geloof niet dat ze geoefend hebben. Als je een jaar oefent schiet je toch niet op de perfecte duikhoogte van de keeper. Of over de grond of minstens half hoog en niet op knie hoogte half in de hoek. Ben die v Gaal kletskoek en afbraakvoetbal echt zo zat, blij dat die betweter met pensioen gaat.

Van plan B heb ik genoten. Opportunistisch spelen ging goed. Plan A was saai en slecht. Respect voor van Gaal. Hij draagt het verlies waardig.

Het is ook lastig om een wedstrijd te winnen als de scheids zo'n fan van Messi is dat hij volleybal mag spelen op het middenveld zonder dat daarvoor een kaart getrokken wordt.

Ach laten we wel eerlijk zijn. Nederland speelde erg laf en lelijk voetbal. Ik heb niet eens alle wedstrijden compleet bekeken en de penalty's ook niet. Wist bij voorbaat dat het over was.

Normaal loop ik altijd warm voor Oranje, maar dat is al jaren niet meer zo. Komt gewoon omdat we veel middelmatige voetballers hebben in het team.

Er is geen wereldtopper. Want hoewel van Dijk erg goed was vond ik hem dit toernooi ook niet uitblinken.
Vroeger had je Robben, van Persie, Sneijder, vd Vaart en eerder, Gullit, van Basten, Rijkaard enz..en nu hebben we Weghorst en L de Jong met alle respect.

Middenveld is ook gewoon niet top. En Frenkie kan enkel eindeloos dribbelen maar is niet beslissend genoeg. Jammer. Dus ben niet teleurgesteld. Blij dat ze nog 2 goals hebben gemaakt nadat ze 4-3-3 gingen spelen. Maar zelfs dan, lange verdedigers naar voren...tja.

Niet het spel wat we van Oranje in de prime kennen. Ik vrees dat 88 mijn hoogtepunt in mijn leven qua voetbal van NL zal blijven. Als je zo vaak op een beslissend moment niet er bent dan ligt dat niet alleen aan pech.

Als Nederlander baal je altijd als je uitgeschakeld wordt in het toernooi, maar gek genoeg heb ik eigenlijk helemaal geen verdriet hierbij. We moeten nog steeds blijven beseffen dat we gewoon een subtopploeg zijn met beperkte middelen.

Van Gaal heeft de stemming van Oranje onnodig positief gemaakt, want uiteindelijk wint toch meestal de tegenstander die mooi voetbal laat zien. Dat gezeur over antivoetbal kan ook de prullenbak in want deze wedstrijd laat nu goed zien wat de gevolgen ervan zijn en ja dan bedoel ik ook de scheids.

Ik ben echt blij dat Van Gaal nu weg is, want sinds de bekendmaking van de selectie voor dit WK nam ik hem niet meer serieus. Laten we met Koeman alsjeblieft een elftal maken met spelers die gewoon in vorm zijn in plaats van de standaard spelers. Ik denk persoonlijk dat we echt een goede elftal kunnen krijgen de komende jaren en dat we misschien op het EK een kans hebben op de Europese titel.

Van Gaal bedankt voor je mooie jaren en titels bij verschillende clubs, maar het is nu wel goed zo.

Heb je het interview gezien met Noppert?
Ik heb een assepoester gevoel. Hij mag mee naar het WK, en nu is het bijna 12uur en is hij weer gewoon dat keepertje van een dorpsclub.
Ben benieuwd wat Koeman gaat doen, Bijlow de toekomst, maar Noppert heeft het top gedaan.

Ontzettend jammer en heel slechte scheids, allemaal waar. Als we naar de gehele wedstrijd kijken was Argentinië beter in zowel de reguliere speeltijd als de verlenging. Alleen toen het echt moest ging Nederland drukken.

Ik snap dat alle spelers moe waren, alleen snap ik nog steeds niet waarom wij niet aangevallen hebben in de verlenging. De Argentijnen hadden echt een flinke klap te verduren toen Weghorst gelijk maakte.

Argentinie heeft gewoon verdiend gewonnen. Verreweg de meeste kansen gehad. Nederland was weer heel effectief. 2 schoten op doel en beide belanden in net. Maar Argentinië had veel meer schoten en zelfs bal op de paal. Aan het einde van de 2e helft speelde Oranje een alles of niets wedstrijd met hoge ballen voor de goal. Zelfs toen waren er niet zoveel kansen, maar het zag er wel dreigend uit en er vielen 2 goals. Maar daarna was het weer Argentinie met aanval op aanval en was het een gok op penalties van Oranje

Dit is gewoon karma! Het hele jaar heb je een grote mond over penalty's. Pas na de 2-0 denk je bij jezelf volgens mij sta ik op een voetbalveld weet je wat we gaan doen? Voetballen! Dan haal je de verlenging omdat je doorzet en hun zwaar kan pakken op hun zwaktes en wat doe je daarna? Zwaar laf anti voetbal spelen wat gewoon duidelijk de instructie was. Ik ben nederlander, ik vind het kut dat Nederland er uit is. Maar dit vind ik gewoon heerlijk! Dit is karma op zijn mooist omdat je zelf te laf bent om te voetballen!

Snap het gezeik niet bij jullie Nederlanders. Je ploeg speelde naar zijn kwaliteit. Wij Belgen waren belachelijk slecht.

Gezien de beperkte aanvallende kwaliteit in je ploeg, heeft Nederland het gewoon goed gedaan en mag het met opgegeven hoofd naar huis.

Daarentegen verdienden jullie vandaag niet door te gaan en gaat het betere team naar de halve finale.

Wel erg veel respect naar Van Gaal toe en ik vind dat jullie enkele erg sympathieke spelers hebben zoals Depay, Blind etc.

10 december 2022 om 00:47

Zo is het maar net. De comeback was prachtig en achteraf zuur dat we ons zelf niet belonen. Nederlanders willen vooral 433 met verzorgd voetbal zien maar de tijden zijn veranderd. De topploegen spelen ook niet in dit systeem.

10 december 2022 om 02:34

Valt mij inderdaad ook op dat er hier ontzettend met twee maten wordt gemeten. Ik zie ook supervaak provocerende reacties van oa. Turken en Marokkanen wanneer Nederland verliest, maar die reacties blijven altijd staan. Terwijl ik vorige week een ban van van maar liefst 2(!) dagen heb gekregen voor de uitspraak "zet Lukaku er maar in, die zal dit Marokkaanse varkentje wel even wassen" wat gewoon een bekende Nederlandse uitspraak, is enige is dat ik het woordje "marokkaanse" er aan toevoegde. Dit was blijkbaar genoeg voor een ban van twee dagen maar véél ergere reacties blijven hier altijd staan, ongekend.

Messi heeft Van Gaal nog even naverteld hoe drama hij van Barca had gemaakt. Vandaar dat Van Gaal moeilijk uit zijn woorden kwam 😂

Die Argentijnen trainen op penaltys tegen NL , hele jaar heeft hij de spelers van alles en nog wat laten doen en ze uit hun doen gehaald hè maar,
De heer v Gaal gaat af als een gieter in de hele wereld met al zijn ' Computer Berekeningen ' en ' systemen , en dan nog metingen van hoe spelers draaien en passen, sorry maar ik ben blij dat hij oprot
en we weer normaal kunnen gaan Voet Bal spelen en computers en moeilijke berekeningen achterwege laten A.U.B

Verdiend verloren en uitgeschakeld helaas. Het was het hele toernooi niet goed genoeg. Wat ik niet snap is dat we met de Nations League grote Europese landen omver spelen met leuk aanvallend voetbal en dan hier alleen maar anti-voetbal hebben gespeeld en het ons zelf veel lastiger hebben gemaakt. Het was niet om aan te zien, het hele toernooi misschien 10 kansen bij elkaar gespeeld? Toch ga ik Van Gaal als coach wel missen.

Zo ontzettend slecht en laf gevoetbald. En toch de beste 8 bereiken. Tsja....

Helaas Louis, het is niet gelukt. Toch is het voor mij de beste coach die Nederland ooit in mijn leven heeft gehad.

Je kan wel op penalty's oefenen maar als je eerst zorgt dat je minsterns al je specialisten op dat moment in het veld heb staan. En die mogelijkheid was er gewoon.

Zijn de mensen die zeggen dat hij het uiterste eruit heeft gehaald niet goed wijs? Wanneer je als NL het tegen Ecuador presteert om sinds 1966 de minste schoten te creeeren van alle ploegen op alle wk’s dan was dat al schandalig. Tel daarbij de bijzonder saaie wedstrijden tegen Qatar en Senegal mee waarbij we ook haast niets klaarspeelden, de wedstrijd tegen VS waar je bijna de hele wedstrijd lang weinig de bal had, dan is ook dat zeer matig. Vandaag was het helemaal niets totdat ze het systeem veranderden en met durf gingen spelen. Van Gaal heeft de spelers klein gehouden terwijl die veel meer in hun mars hadden. Frenkie heeft alleen maar achter nummer 10s aangelopen en we kwamen duidelijk automatismes tekort zonder buitenspelers. Met Costa Rica samen de minst combinerende ploeg. Is iemand het daar niet mee eens? Noem me 1 ploeg die 5 wedstrijden zo weinig creatieve dingen heeft laten zien als ons. Het was treurig en dat is Van Gaal zijn schuld. In 2014 was het net zo slecht met die bal constant achterin te houden en soms naar voren te rammen. Zogenaamd zou het 3-5-2 nu beter gaan maar het was net zo een rommel. We hebben nergens van genoten behalve de goals van Memphis tegen VS en de goal vandaag van Wout. Blij dat hij weg is!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren