Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Van Dijk heeft alles om de beste in de Premier League-historie te worden’

Laatste update:

Liverpool gaat vlak voor Kerst aan kop in de Premier League, met een voorsprong van vier punten op naaste achtervolger Manchester City. Virgil van Dijk is momenteel de grote man bij the Reds en krijgt uit alle hoeken lof. Jamie Redknapp schrijft in zijn column in de Daily Mail dat de Nederlandse verdediger voorlopig de enige kanshebber is om de Player of the Year-award te winnen.

“Hij is enige speler die iedereen in zijn team had willen hebben. Denk aan de beste verdedigers in de historie van de Premier League, John Terry, Rio Ferdinand en Nemanja Vidic. Van Dijk is al deze drie spelers in één. Hij leest het spel als Terry en heeft een geweldige pass in de benen, kan een bal over dertig meter verplaatsen. Van Dijk heeft daarnaast de snelheid van Ferdinand, hij wordt nooit geklopt in een één-tegen-één duel”, concludeert Redknapp.

“Misschien is hij niet zo agressief als Vidic, maar hij heeft wel dezelfde vechtersmentaliteit en wil om te winnen. Hij is kalm, sterk in de lucht en een briljante leider”, gaat de voormalig middenvelder van onder meer Liverpool en Tottenham Hotspur verder. “Het zijn de kleine details die het meeste indruk op mij maken. Tegen Fulham scoorde Liverpool bijvoorbeeld nadat Van Dijk Alisson had gemaand om een vrije trap snel te nemen.”

“Vergeet speler van het seizoen, Van Dijk heeft alles om de beste verdediger in de Premier League-historie te worden. Ik ben verbaasd dat het zolang heeft geduurd voordat hij in een team terechtkwam dat meedoet om de titel in de Premier League. In 2014 schreef ik voor het eerst een column over hem, toen hij nog voor Celtic speelde. Het eerste wat ik dacht nadat ik hem had zien spelen: ik durf te wedden dat de materiaalman nooit zijn shirt hoeft te wassen. Zo makkelijk zag het er allemaal uit bij hem”, stelt Redknapp.

“Toen leek hij al de ideale partner voor Vincent Kompany bij Manchester City, maar hij koos een langere weg naar de top. Om de grootste te worden, moet Van Dijk prijzen winnen”, concludeert de oud-middenvelder. “Vorig seizoen heeft hij de Champions League-finale bereikt en dit seizoen komt een kans op het winnen van de Premier League. Als Liverpool dit seizoen kampioen wil worden, is Van Dijk de speler die ze absoluut niet kunnen missen met een blessure.”

Ben jij het met Jamie Redknapp eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Niet mee eens. Als verdediger heeft die kans dat die de beste word, maar nog denk ik dat dat hem niet gaat lukken. Er waren zo enorm veel spelers. Zoals een Vidic om maar iemand te noemen.

Ik hoop vooral dat dit soort berichten hem niet doen geloven dat hij superman is en hij daardoor minder zijn best gaat doen. Een paar veren in de reet steken van iemand die goed bezig is, is in algemene zin gewoon meer dan terecht. Gewoon credit where credit is due. Maar dit gaat wel weer behoorlijk ver.

24 december 2018 om 09:36

Ik weet zeker van niet, dat hoor je al aan de manier waarop Koeman hem omschrijft. Dat hij altijd zelf kritisch is, mede dat zal ervoor zorgen dat hij scherp zal blijven. En de manier waarop hij de verdediging runt zal hij ook niet kunnen verzwakken.. en als hij dacht dat hij superman was had hij de tussenstap naar Southampton niet gemaakt.

Dit komt overeen met wat ik eerder schreef. Hij combineert de beste eigenschappen van de beste spelers van het verleden, presteert constant en heeft een aura van onoverwinnelijkheid. Als individu kan hij zich als all-time great bekronen in de toekomst, maar qua trofeeën zal hij afhankelijk zijn van zijn ploeggenoten. Wat hij in een jaar tijd heeft gepresteerd is ongelofelijk en uniek. Hij verdient daarom alle lof en het is aan hem om door te zetten en de geschiedenisboeken in te gaan als een icoon.

24 december 2018 om 09:17

Precies, daarom zullen we hem hoogstwaarschijnlijk nooit hoger zetten dan een Terry, Ferdinand, Vidic die een kast vol trofeeën hebben. Helaas zal mijn Liverpool niet zoveel winnen, maar 1 PL titel moet wel lukken hoop ik...

24 december 2018 om 09:31

Hij wordt ook steeds beter. Je ziet iedere wedstrijd progressie bij die man. Zoals hij afgelopen vrijdag speelde is bewonderingswaardig. Ik hoop voor hem dat Liverpool een of meerdere hoofdprijzen pakt dit seizoen. Dat kun je zeker aan het conto van van Dijk toeschrijven.

24 december 2018 om 09:50

@jeonowit Positief blijven. De spelers van Liverpool geven aan dat ze iets speciaals voelen dit jaar en elke keer zeggen ze bij een interview alleen oog te hebben voor de volgende wedstrijd. De concentratie, wil, mentaliteit en geloof is er.

@adonis Het knappe is dat het niet uit maakt wie je naast hem neer zet. Matip, Lovren, Gomez, ze renderen allemaal. Ik hoop wel dat hij binnenkort een wedstrijdje mag uitrusten want hij heeft tot nu toe alle westrijden gespeeld terwijl hij last heeft/had van een gebroken rib. Ik zie graag Gomez ook snel terugkeren nu Matip weer geblesseerd is.

24 december 2018 om 11:04

Ja, ook dat valt op. Het grappige is, is dat hij zelf aangaf nog wat last te hebben. Niets van te merken. Ik ga ervan uit dat Klopp hem wel wat rust zal gunnen wanneer dat kan, het seizoen is nog lang en Liverpool zal hem het meest nodig hebben wanneer de prijzen verdeeld worden.

24 december 2018 om 12:35

Het feit dat hij bij Liverpool speelt zal het winnen van de PL (of cl, als dat lukt) alleen maar bijzonderder maken. Hij had bij City in kunnen stappen en even een PL titel op kunnen halen, maar wie herinnert je dan op een echt noemenswaardige manier? Dat team stond er al dusdanig dat hij er alleen maar bij hoefde aan te sluiten. Als hij de PL met Liverpool wint zal hij echt de boeken in gaan als een van de grote namen die Liverpool na een jaar of 30 weer kampioen maakte.

Kom op zeg. Ja hij is goed, maar wil hij ook maar in de buurt komen van de staat van dienst van de drie die Redknapp noemt moet hij de rest van zijn loopbaan praktisch alle prijzen pakken die er zijn. Kijk naar Ferdinand. Die man is 6(!) keer kampioen van Engeland geweest. Heeft de CL gewonnen. De wereldbeker voor clubs gewonnen. Als Nederlander gun ik Van Dijk het succes natuurlijk van harte, maar ik denk niet dat hij zich ooit kan meten met een Ferdinand, Vidic of Terry.

24 december 2018 om 09:36

Het blijft een kromme, maar 'geaccepteerde' redenering. Het winnen van prijzen vereist nog altijd een collectieve inspanning. Je bent dus afhankelijk van andere mensen en daarom is een prijzenkast geen graadmeter voor individuele klasse. Neem de verloren wedstrijd tegen Madrid als voorbeeld. Als Karius geen individuele fouten had gemaakt had van dijk misschien al wel een trofee gewonnen. Maar intussen was hij wel van grote invloed om Liverpool naar de finale te leiden.

En zo zijn er omgekeerd ook spelers die niet eens van wereldklasse zijn maar wel een medaille hebben. Wat voor aanzien moeten deze spelers dan krijgen? Van Dijk hoeft dus niet perse dezelfde staat van dienst te hebben om een betere speler dan de legendes te zijn.

24 december 2018 om 10:47

Hoezo krom, het is net heel valabel. Die prijzen op zich zijn inderdaad niet zozeer van belang (messi heeft de wereldbeker niet nodig om als grootste aller tijden te worden gezien), maar het toont wel aan dat Rio jarenlang aan de top heeft gespeeld, dat is net wat hem een legende maakt. VVD zit nu nog maar een jaar bij Liverpool en speelt inderdaad ongelooflijk goed en indrukwekkend, maar laat hem dat nu eerst maar 3-4 jaar volhouden voordat we hem met de grootsten van de PL beginnen te vergelijken. Op dit moment komt hij nog niet eens in de buurt van Kompany, laat staan al de rest die worden genoemd.

24 december 2018 om 11:35

Het is krom om een gewonnen trofee te linken aan individuele kwaliteit. Dat schrijf ik. Ook speelt hij vanaf zijn eerste jaar bij Southampton goed. Het enige verschil is dat hij nu voor Liverpool speelt. Het merendeel van de wedstrijden speelt hij ook op 75%. Er is eigenlijk geen reden om te twijfelen of hij dit niveau kan volhouden.

Als je het artikel had gelezen zou je begrijpen dat je in van dijk alle individuele kwaliteiten van de legendes kan zien. Met andere woorden, de legendes hadden zelf een of meerdere zwaktes terwijl van dijk geen heeft.

Grappig dat je Kompany noemt. Dat is juist de speler aan wie van dijk zich kan spiegelen omdat ze eenzelfde soort type zijn met dezelfde eigenschappen. De van dijk van nu vind ik een betere verdediger dan Kompany in zijn beste jaar. Dit heeft te maken met zijn invloed, spelersmateriaal, progressie en de punten.

24 december 2018 om 12:23

En ik probeer uit te leggen dat jouw redenering verkeerd is, omdat het wel degelijk uitmaakt of een speler 10 jaar bij Manutd om alle prijzen speelt, of 10 jaar bij Celtic en Southampton in de middenmoot, om vervolgens een jaartje goed te spelen bij Liverpool (dat voor het eerst in jaren meedoet om de prijzen).

Je leeft duidelijk in de waan van de dag en dat begrijp ik best, met al dat positivisme rondom de club op dit moment. Maar nogmaals, laat VVD (en Liverpool) maar minstens 3-4 jaar op dit niveau presteren, zodat hij uberhaupt naast Kompany gezet kan worden, voordat er ook maar sprake kan zijn van 'de beste van de PL historie'.

24 december 2018 om 20:27

Geen idee waarom je geen logica snapt, maar ik vind in ieder geval jouw waan van de dag ironisch. Zeker gezien je mijn punten niet begrijpt en het artikel niet goed hebt gelezen.

Ten eerste, hij vergelijkt de speler met legendes en kijkt hier naar in-di-vi-du-e-le kwaliteiten die je nodig hebt. Een volstrekt logische conclusie is dat van dijk geen van deze eigenschappen mist die nodig is om de beste te kunnen zijn. Daarbij is de vergelijking met Kompany ook een juiste in verband met de gelijkenis wanneer het aankomt op eigenschappen en attributen. Hierbij komen zaken als invloed, leiderschap en het beter maken van je team ter sprake. Dit zijn allemaal aspecten die van dijk ook heeft en dat is te zien wanneer hij dat etaleert op de velden tegen de beste spelers van de wereld.

Ten tweede zeg ik niet dat hij zich momenteel kan meten met de legendes als het aankomt op prijzen. Daarvoor moet hij nog een weg belopen.

Ten derde is speelt hij nu al jaren op hetzelfde niveau. Hij heeft altijd constant gepresteerd en nu na een jaar Liverpool bewezen dat hij weer de belangrijkste speler in het team is.

Daarbij voeg ik toe dat geen van de legendes zo'n invloedrijke jaar hebben gekend als van dijk. Het is uitzonderlijk en speciaal wanneer je als nieuwe speler je stempel drukt in een achterhoede met Karius, Lovren, Matip, Klavan, Moreno, Taa, Gomez, etc. Dit zijn spelers die ervaring misten, individuele fouten maakten, middelmatig waren en kritische fouten maakten en als team grote zwaktes. En dit zijn de spelers met wie de finale van de Champions League werd gehaald. Niemand wilde geloven dat een speler zoveel verschil kon maken, maar dat is niet alleen gebeurd, er werden defensieve record gebroken en momenteel heeft Liverpool de beste defensie in Europa.

Daarnaast zie je duidelijk hoe spelers een hoger niveau halen en spelers als Taa, Robertson en vooral Gomez een niveau aantikken waar ze met de beste in de premier league vergeleken kunnen worden. Zo spreekt met al van de beste EPL cb partnership tussen Gomez en van dijk en is Robertson een van de beste linksbacks in Europa.

Omdat hij alles heeft, constant presteert en belachelijk getalenteerd heb ik geen twijfel dat hij een legende zal worden. In ieder geval krijgt wordt hij al met clublegende Alan Hansen vergeleken en zijn de superlatieven die hij zo vaak over zich heen krijgt verdient. Ik sluit af met een quote van Rio Ferdinand:

"van Dijk already Liverpool’s best defender of the Premier League era"

Hij doet me enorm aan Kompany denken in zijn beste jaren. Intelligent, ijzersterk in de lucht, positiespel, goede techniek...

Heeft die beste man tekortkomingen? Werkelijk een echte topspeler.

Dit vind ik nogal overdreven als ik eerlijk ben. Het beste van drie van de beste verdediger ineen? Nee. Hij is zeker goed, maar niet het niveau wat Vidic had op zijn top, laat staan spelers als Adams, Pallister of Bruce. Ja, hij heeft nog tijd, maar hij zit nu zeker nog niet op dat niveau.

Verder zijn er wel meer spelers die kans maken op Player of the Year. Als het op kalenderjaren aankomt hebben Aubameyang en Salah ook een goede kans, en dan wint een aanvaller het meestal van een verdediger.

24 december 2018 om 10:17

Pallister beter...?!?!
Jouw bericht is niet serieus te nemen...
Pallister was een type Cahill of Jones van nu.
Mouwen opstropen en alles wegroeien of heel snel inleveren naar een creatieve medespeler.
De lange pass die van Dijk heeft had Pallister in de verste verte niet.

24 december 2018 om 14:31

Pallister was verdedigend gewoon een beest, ik schat hem verdedigend hoger in dan bijvoorbeeld een Stam, en ik ben alles behalve fan van United. Als verdediger is je eerste taak verdedigen, en op dat gebied kan Van Dijk nog wat leren van mannen als Adams, Stam, Pallister en Bruce.

24 december 2018 om 11:42

Het gaat erom dat Vidic en Rio elkaar aanvulden, mede omdat de een een bepaalde eigenschap niet had terwijl zijn cb partner dat wel had. In dat opzicht onderscheid van dijk zich door alle goede eigenschappen te hebben en dus zo compleet te zijn als maar kan.

En wat is 'niveau'? Geen van de legendes hebben zoveel invloed gehad als van dijk. Hij speelt weliswaar slechts 1 jaar bij Liverpool, maar heeft het constant presteren van Southampton meegenomen naar de Reds terwijl hij niet veel beter is geworden. Met andere woorden hij speelt al jaren op een goed niveau, maar krijgt nu de kans om zijn volledige potentieel waar te maken.

"van Dijk already Liverpool’s best defender of the Premier League era" Je mag raden wie dit heeft gezegd. Zijn naam begint met Rio..

Haha, RIO haalde dit niveau vanaf zijn 23e tot zijn pensioen. Vidic jaren lang het zelfde, Terry ook. Stam hetzelfde. Prijzen voor VVD 0, prijzen voor die anderen die in noem

Die Redknap lult zoveel onzin. Ja hij is goed maar over 10 jaar word hij echt niet genoemd in het rijtje van RIO, Vidic, Stam, Terry.

24 december 2018 om 12:51

Op dit moment oke, maar je kunt natuurlijk niet weten hoe we Van Dijk over 10 jaar beschouwen. Hij laat best de potentie zien om in een dergelijk rijtje te Kunnen komen.

24 december 2018 om 13:35

Ik vind het overdreven om dit nu te zeggen over V Dijk, maar het niveau in de laatste wedstrijden is wel erg hoog en dat niveau zie je alleen terug bij de groten van hiervoor en Chiellini/ramos als ze in goede doen zijn.

Je mening over Rio, Terry en Vidic vind ik dan ook niet zo passen bij het niveau waar ze het nu over hebben. Rio, Vidic en Terry hebben alledrie ook mindere periodes gekend en was dat standaard niveau niet zo hoog als V Dijk op dit moment, zoals jij wel probeert te zeggen volgens mij. Dat gezegd hebbende, dit word waarschijnlijk ook niet vdijk zijn standaard niveau. Dus standaard niveau vs een piek in het niveau....

Prijzen en tijd moeten uitwijzen wat vdijk gaat kunnen, maar nu speelt hij wel echt super.

24 december 2018 om 22:05

Je moet dat wel in perspectief zien. We vergelijken Cruijff toch ook met Messi en vv.

Vorig jaar maakte van Dijk nog elke week minstens een foutje nu speelt hij super in een elftal dat goed draait. We zijn zo schauvanistisch hier. Mijn punt is dat hij net goed speelt en hij nu al als legend word aangekondigd, bizar natuurlijk. Als ze prijzen winnen de komende jaren (wat ik verwacht) dan zal hij straks miss daar in staan maar nu toch nog niet en dat verkondigd Redknap hier wel zo’n beetje. Wat RIO zegt is meer een sneer naar Carragher denk ik

24 december 2018 om 23:20

@peter1984
" Vorig jaar maakte van Dijk nog elke week minstens een foutje"
Vorig jaar was hij door een Vardy tackle geblesseerd geraakt en speelde slechts 11 wedstrijden. Daarbij blijft het een rare opmerking omdat hij voor zijn blessure juist heel constant presteerde. Het is ook een fabel dat hij wekelijks fouten maakt. een verzinsel om je beter te voelen.

"mijn punt is dat hij net goed speelt en hij nu al als legend word aangekondigd, bizar natuurlijk"
Ehm.. nee. Zoals ik al schreef presteert hij al jaren op eenzelfde niveau. Wat je ook kan stellen is dat zijn eerste jaar legendarisch is. Ik ken geen icoon die zoveel invloed uitoefende op een team. Uiteraard mist hij de prijzen die legendes wel hebben, maar het is niet oneerlijk om vergelijkingen te maken met de legendes en te concluderen dat van dijk als speler eigenlijk beter is. Het winnen van prijzen is geen graadmeter om individuele kwaliteiten, maar geeft een speler wel meer aanzien.

"wat RIO zegt is meer een sneer naar Carragher denk ik"
Als je Rio een beetje volgt an weet je dat hij fan is van Virgil. Verder was het allang duidelijk dat Carragher (en Hyppia) een mindere verdediger is dan van dijk dus een echte sneer is het niet. Rio is kritisch over van dijk, maar strooit vooral met superlatieven:

“An absolute calming on this Liverpool team, not just on the back four,” Ferdinand said on BT Sport.

“i’d go as far as to say he’s the best defender they have had in the Premier League era. I think his influence has been that big.”

“you always felt Liverpool were going to concede goals and they were vulnerable at the back. “As soon as he put his foot in the door that changed.”

“that’s the amount of effect he has had. “I think there is still even more to come from him.”

“the the size of him, the stature, he’s awesome, he’s a huge, huge presence but he’s so quick as well,”

25 december 2018 om 10:08

Ja de goede doen van Cruijf vergelijken met Messi is niets mis mee, maar je zei over Rio dat hij dit niveau aantikte van zijn 23e tot zijn pensioen en dat was een bridge too far voor mij

24 december 2018 om 21:24

"van Dijk already Liverpool’s best defender of the Premier League era" - Rio Ferdinand. Dus Rio praat ook onzin in jouw ogen?

Als je het artikel hebt gelezen zou je weten dat van dijks kwaliteiten als verdediger wordt vergeleken met de legendes. Daaruit kwam voort dat hij alles heeft terwijl de legendes nooit zo compleet waren. Ten tweede wordt ook gesproken over het winnen van prijzen om zijn aanzien gestalte te geven.

In ieder geval heeft hij in zijn eerste jaar voor Liverpool al laten zien dat hij meer invloed uitoefende dan welke legende ook. Daarbij is het slechts een voortzetting van zijn niveau van So'ton naar Liverpool. Hij wordt al vergeleken met Alan Hansen en de pundits zijn lovend over hem. Het winnen van prijzen blijft iets waar je afhankelijk bent van ploeggenoten en daarom staat zijn voetbalvermogen buiten kijf.

Het heeft er juist alle schijn van dat hij een legende kan worden. Op dit moment is hij in ieder geval al een talisman.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren