Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van den Brom verbaasd over uitlating De Boer: 'Zul je mij nooit horen zeggen'

Laatste update:
/

Frank de Boer draaide er niet omheen en liet in de aanloop naar het duel met SV Urk weten dat zijn ploeg de amateurs 'gewoon moet oprollen'. Dergelijke uitlatingen zijn niet besteed aan AZ-coach John van den Brom, die woensdag met zijn spelers naar Veenendaal reist voor de bekerontmoeting met topklasser GVVV. "Dat zal je mij nooit horen zeggen", zegt hij op de website van de Alkmaarders.

Van den Brom vindt het gevaarlijk dergelijke uitspraken te doen. Het verleden heeft volgens hem uitgewezen dat het vermeende krachtsverschil met de betere amateursclubs niet per definitie tot uiting komt op het veld. "AZ had het een paar seizoenen geleden moeilijk in het bekertoernooi tegen GVVV. En toen speelde AZ thuis. We moeten realistisch zijn. Wij zijn nu nog niet zover dat we een tegenstander kunnen oprollen."

Daarnaast is GVVV in het amateurvoetbal een ploeg om rekening mee te houden, weet Van den Brom. Zo is hij een goede bekende van trainer Erik Assink, met wie hij onlangs nog 'een biertje' dronk. "Vorig jaar hebben ze bijna de titel gewonnen. In de spits staat Sherwin Grot, die nog bij NEC gespeeld heeft. Natuurlijk moeten wij winnen, maar het zal niet vanzelf gaan."

Bekert AZ verder?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
28 oktober 2014 om 17:17

Precies! Wat een bullshit van die van der Brom.
F. De Boer zegt gewoon hoe het is want ajax hoort Urk straks op te rollen.
En de reden dat van de Brom zoiets niet kan zeggen is omdat hij niet een al te beste indruk maakt tot nu toe

GVVV thuis op sportpark Panhuis gaat verassen! Leuk team met hele goede instelling! Heb zin in de wedstrijd

Ik vind het juist wel eerlijk van De Boer. Als full-prof van Ajax (of AZ) hoort een amateurvereniging geen probleem te zijn en kan je in principe alleen maar van jezelf verliezen. Alles behalve een (het liefst grote) overwinning is gewoon een blamage.

Al dat clichématige, voorzichtige gedoe.. Ik heb er niets mee.

28 oktober 2014 om 16:27

Titel klopt weer niet. Hij is niet verbaasd over de uitlatingen van De Boer, hij zegt zelf dat AZ niet in die positie is. Ajax kan zoiets zeggen vanwege het surplus aan kwaliteit en de status van de club. AZ is een labiel elftal dat tegen geen enkel team op halve kracht kan spelen.

28 oktober 2014 om 16:51

@ Azalkmaar2

Nee, ik denk niet dat de titel dit keer misleidend is. v/d Brom zegt: dat zal je mij nooit horen zeggen... en nooit is nooit, dus stel dat hij trainer van Ajax wordt, dan nog zal hij dat niet zeggen.. zelf niet dus met een surplus aan kwaliteit.

De reden die hij erbij geeft is dat het krachtsverschil op papier niet altijd strookt met de werkelijkheid.

Met andere woorden, zo'n uitspraak als de Boer zal hij nooit doen omdat hij bang is om op z'n bek te gaan. Niks meer en niks minder.

Zelfde verhaal als zeggen in het begin van 't seizoen dat je kampioen wil worden... daar moet je toch de nodige ballen voor hebben blijkt maar weer eens, niet iedere coach durft dat. De Boer wel en dat siert hem.

28 oktober 2014 om 17:57

Mee eens.
Az en Ajax hebben toch wel een wereld van verschil aan kwaliteiten.
In de topklasse spelen trouwens wel keigoede voetballers die de jeugd van topclubs hebben doorlopen, dus zou het inderdaad niet zomaar onderschatten!

28 oktober 2014 om 18:14

In de titel staat dat Van den Brom verbaasd is over de uitlating van De Boer, terwijl John het er over heeft dat ze dat bij AZ niet kunnen zeggen, een wezenlijk verschil, maar vz vind het weer eens nodig om een eigen draai aan een quote te geven.

28 oktober 2014 om 16:58

Het is gewoon de Boer die publiek zegt wat hij van de groep verwacht.
Het zijn profs die meedoen om de titel, dan is dit gewoon wat verwacht word wanneer men tegen amateurs speelt.

28 oktober 2014 om 17:04

Dat moet Barcelona ook zeggen als ze tegen Ajax moeten. Maar dat zeggen ze niet uit respect. Iedereen weet dat als Barcelona in zijn hoogste versnelling speelt Ajax oprolt met 6-0 à 7-0

28 oktober 2014 om 17:18

Barcelona ajax is nog wel ff een verschilletje met urk ajax hè

28 oktober 2014 om 17:36

Yes! Goed gedaan, weer een steek onder water kunnen uitdelen aan Ajax. Je doel voor de dag weer bereikt, masterdammm. Wanneer Barcelona ooit Ajax oprolt met 6/7-0 dan mag je een grote mond hebben. Tot die tijd mondje dicht. Ajax wint regelmatig met 6/7-0 van amateur teams (en terecht gezien begroting en dergelijke) dus de opmerkingen van De Boer zijn een stuk meer terecht dan die vreemde van jou.

Voetbalzone, waar slaat deze titel nou weer op...? Hij zegt nergens dat ie verbaasd is over de uitspraak van De Boer, hij geeft alleen aan dat ie dat zelf niet zou zeggen omdat ie vindt dat AZ geen amateurclub moet onderschatten.

Redactie, het is jullie weer gelukt om mij een zinloos artikel te laten aanklikken. Gefeliciteerd!

28 oktober 2014 om 16:53

Mooi, iemand die er doorheen prikt. Inderdaad, hij vind dat AZ zich niet in de positie bevind om zo over een tegenstander te praten.

28 oktober 2014 om 16:56

Ehm, jouw verontwaardiging klopt niet hoor... v/d Brom geeft toch duidelijk aan dat hij het nooit zou zeggen.

Daarna geeft hij aan dat hij met AZ ook nog niet zover is om dat soort uitspraken te doen aangezien hij vindt dat AZ nog niet zover is om een tegenstander op te rollen, maar dit staat los van een karaktertrek van v/d Brom zelf die zo'n uitspraak dus nooit zou doen.... Ook niet als hij coach van Madrid is.

28 oktober 2014 om 18:58

Prima, vervang in mijn reactie dan het woord 'niet' door 'nooit' en we zitten precies op één lijn En wat ie met 'nooit' bedoelt weten wij allebei niet. Misschien nooit van z'n leven, misschien nooit als AZ-coach, misschien nooit als ie tegen een amateurclub speelt, misschien nooit als ie überhaupt tegen een andere club speelt...

Hoe dan ook, ook volgens jouw redenering slaat de titel nergens op. Er staat namelijk nergens dat Van den Brom verbaasd is. Die titel geeft direct een andere draai aan het artikel en is onnodig. Maar goed, zo kennen we Voetbalzone inmiddels.

Pff het is ook nooit goed he. Als Frank had gezegd dat het een moeilijke pot zou gaan worden en dat in het bekervoetbal alles mogelijk is, hadden er weer mensen opgestaan met teksten als "frank is zich aan het indekken".

Natuurlijk is er in een wedstrijd alles mogelijk en begin je altijd op 0-0, maar Ajax is gewoon aan zijn stand verplicht om minimaal met 5 doelpunten verschil te winnen, ongeacht de omstandigheden en wie er spelen. Zelfde geldt voor AZ.

28 oktober 2014 om 16:28

Lees de tekst eens. De kop is sensatie belust. Hij geeft enkel aan dat AZ niet in de positie is, maar nergens heeft hij het erover dat hij verbaasd is over de uitlatingen van De Boer. Slecht stukje journalistiek weer.

28 oktober 2014 om 16:59

Lees jij de tekst nog maar eens. V/d Brom zal zo'n uitspraak nooit doen.... nooit dus.
Staat helemaal los van zijn argument wat hij later er nog eens bij haalt in de vorm dat AZ er niet toe in staat wordt geacht een tegenstander op te rollen.

V/d Brom durft dat gewoonweg dus nooit te doen omdat hij bang is af te gaan voor iets waar hij voor hoort te staan....

28 oktober 2014 om 19:03

Dat is jouw interpretatie.

28 oktober 2014 om 19:10

Wat heb ik dan precies niet gelezen volgens jou? Ik geef alleen aan dat het nooit goed is wat er gezegd wordt. Net zoiets als vorige week in de champions league. Frank de Boer zegt dat ze er vol voor willen gaan en dag ze met een goede dag nog best een kans kunnen hebben op resultaat. Krijg je gelijk weer uit alle hoeken te horen dat ie realistisch moet zijn en dat ze geen schijn van kans maken...

28 oktober 2014 om 22:43

Hij zegt het inderdaad niet zo sterk als de kop suggereert.
Maar zijn opmerking dat hij dat nooit zou zeggen geeft impliciet wel aan dat hij het niet met de opmerking van de Boer eens is.

28 oktober 2014 om 22:42

ik vind ook niks mis aan de opmerking van Frank de Boer.
Tegen amateurs vind ik dat een hele logische en terechte opmerking.

Hou toch op John... nu echt jezelf gaan indekken vokr een wedstrijd tegen amateurs. Wees een vent.. je moet zo'n ploeg gewoon oprollen en als je elftal dat niet voor elkaar kan krijgen stuur je ze lopend naar huis. Met alle respect voor de tegenstander, maar die weten dat allemaal zelf ook dondersgoed.

Ik snap dat van den brom dat niet zegt. Hij is immers geen trainer van Ajax maar van het teleurstellende az. Az wat op dit moment totaal niet draait en op een slechte dag van elk team kan verliezen ( niet letterlijk ) . In de tijd dat ie trainer was van Anderlecht en tegen een amateur team in België moest piepte ie wel anders!

28 oktober 2014 om 22:44

Ook AZ moet een amateurploeg gewoon oprollen.

Yes even indekken tegen amateurs..
Ho wat mooi wat mooi elke Eredivisie coach zou moeten zeggen dat ze moeten winnen. Je zet je zelf voor paal met zo'n uitspraak en je doet er de fans ook geen plezier mee.

Frank de Boer heeft gewoon netjes gesproken. Eindelijk lijkt hij eens de lat te verhogen. Het probleem is niet dat de kwaliteit bij Ajax ontbreekt om tegenstanders kapot te spelen, want we hebben de afgelopen jaren echt wel laten zien dat we erg goed kunnen voetballen. Het probleem is alleen dat niemand de lat zo hoog durft te leggen.

Ik vind het eigenlijk nog steeds terughoudend. Dit soort teksten moeten eigenlijk ook verkondigd worden als wij tegen clubs als Go Ahead, Excelsior, Willem 2, Nac, Dordrecht of ADO spelen. Een club als Ajax, die spelers die alleen al aan transfersom meer gekost hebben dan bijvoorbeeld de begroting van Dordrecht, moet dat soort clubs gewoon kunnen oprollen.

We zijn in Nederland ons gewoon veel en veel te veel aan het indekken, terwijl we vroeger juist andere ploegen (ook in Europa) aftroefde door vol zelfvertrouwen, brutaal en opportunistisch te spelen. Ajax heeft met dat voetbal meerdere keren laten zien een Europese grootmacht te kunnen verrassen en ja, misschien zat daar geluk bij, maar dan nog moet men met pech de laagvliegers in onze competitie oprollen als zij met dezelfde instelling spelen.

Het is puur een mentaliteitskwestie en ik vind het heerlijk dat De Boer de lat nu eens hoger lijkt te leggen, al is dit nog steeds veel te laag tegen amateurs..

28 oktober 2014 om 16:47

Niet alleen in Nederland dekken we in. In Engeland doen trainers als Mourinho en Wenger het ook bijna wekelijks.

28 oktober 2014 om 16:55

Indekken is op zich ook niet verkeerd, maar wel op gepaste momenten. In Nederland is het zo goed als standaard dat trainers en spelers zichzelf indekken met worden en dit terug te zien is in het spel. Het is nooit met de volle overtuiging. Bij geen enkele club.

En dat is trouwens ook een verschil met de mensen die jij noemt. Zij kunnen zich soms indekken, maar doen dit ook met de volle overtuiging. In Nederland wordt er te voorzichtig gedacht, te terughoudend.

Tegen grote ploegen heb ik Ajax, toen zij er vol voor gingen, geweldig zien spelen en dit was ook het geval tegen Go Ahead. Gewoon vaker het verstand op 0 en gaan, lekker ballen. In de Eredivisie kan dat sowieso, omdat Ajax kwalitatief beter is dan de meeste teams.

28 oktober 2014 om 23:32

Nou, heb Mourinho vaak wat horen zeggen als een lage middenmoter twee keer won dat ze heel vaak gevaarlijk zijn.

mensen zijn bang op hun bek te gaan, maar degene die niet durven vallen zullen nooit die lessen leren, als je begrijpt wat ik bedoel. durf risico's te lopen en probeer je zelf steeds meer te ontplooien zou ik zeggen als voetballer!

28 oktober 2014 om 22:46

De lat verhogen door te zeggen dat je een amateurploeg op moet rollen?

Sherwin Grot heeft volgens mij nooit een wedstrijd in NEC 1 gespeeld. Guilano Grot heeft wel in het eerste gespeeld.

Let's go blauwen! Winnen van die rooie hehe!!

Achja.. iedere trainer is anders. Ik vind het wel eens goed dat Frank de Boer wat druk op z'n spelers legt. Hij weet namelijk hoe goed ze zijn (ook de spelers die vanavond spelen), dus hij weet ook wat hij van ze mag verwachten.
AZ is lang niet zo ver als Ajax. Als je met 3-0 van Willem II verliest, dan hoef je niet te verwachten dat AZ wie dan ook oprolt.

Ik vind dat een profclub gewoon ervoor uit moet komen dat ze moeten winnen van amateurclubs. Geen excuses.

Volgensmij zegt de boer ook nergens dat dat wel ff gaat gebeuren dat oprollen. Hij bedoelde alleen dat een nederlandse een amateurclub hoort op te rollen. Hij weet zelf dat als je niet scherp bent en dit soort wedstrijden onderschat dat je het dan gewoon heel moeilijk gaat krijgen

28 oktober 2014 om 17:53

Nederlandse topclub bedoelde ik

28 oktober 2014 om 22:47

Hij zei dat wel en daar is ook niks mee als je tegen een amateurploeg speelt.

Dat heet indekken, begint ie nu al mee
Fdeb heeft gewoon gelijk, inpakken en oprollen, het zijn geen gelijkwaardige tegenstanders

Echt verbaasd vind ik een beetje overdreven. Ik denk dat het vooral om zijn persoontje gaat ipv De Boer.

Je zou zeggen dat Ajax, gezien hun begroting, alle clubs uit het rechterrijtje van de eredivisie zou moeten oprollen. Maar dat gebeurt natuurlijk niet, als 80% van je selectie jonger is dan 21 jaar. Talenten kunnen een erg hoog niveau halen, waardoor ze het gerenommeerde ploegen op een goede dag moeilijk kunnen maken. Maar hun ondergrens ligt nog zo laag, dat ze op een slechte dag van een Jupiler-ploeg kunnen verliezen. De beste spelers zijn niet diegenen die wel eens een 10 scoren, maar spelers die nooit minder dan een 7 spelen.

Als Ajax zijnde, die kampioen is van Nederland, tegen een amateurploeg, moet je ze gewoon oprollen. Of het gebeurt is een tweede, maar eigenlijk zal Ajax ze op moeten rollen op elk gebied. Dat v de Brom dit niet roept is puur omdat hij zich politiek correct wil opstellen en geen schade wil krijgen mocht het verkeerd lopen. Ook AZ moet Gvvv ook gewoon oprollen, als fullprof organisatie die europees voetbal nastreeft tegen een amateur. Niets meer, niets minder. v de Brom is laf in mijn ogen, zoals zoveel trainers. Donder op met het politiek correcte en zeg gewoon de waarheid, moeilijk maar de waarheid duurt het langst.

Zou pas raar zijn, heer van Brom, als hij zou zeggen, doe maar op je gemak. De Boer is gewoon zo en wilt altijd winnen en dat zijn spelers er alles voor doen.

Gvvv staat 2e in de topklasse en is zeker beter dan een paar Jupiler league clubs dit moment. Je moet altijd respect voor je tegenstander hebben, daar geef ik vd Brom dus volkomen gelijk in.

Kampioen van Nederland hoort dat ook te doen tegen Urk! Niks mis mee om het uit te spreken! Zo hoort het! Beetje raar als hij zegt dat het een lastige pot wordt en hoopt op een 2-0 overwinning tegen een armateurteam terwijl je champions leugeau speelt

Zonder scorend vermogen kun je ook geen tegenstanders oprollen, dat lijkt me duidelijk. Ik zou Johansson en Elm weer opstellen om het helemaal spannend te maken.

De Boer zou dit ook vaker moeten zeggen in de Eredivisie misschien slaat t dan ns over op de groep. Ajax heeft de grootste begroting van NL. En moet bijv. Dordrecht of willem 2 thuis met 6/7/-0 oprollen. Zo maak je vervolgens ook stappen wanneer je in Europa moet. Maarja bij Ajax is men al 4 jaar tevreden met resultaatvoetbal en n interessante bankrekening. Maar om te genieten kijk ik liever naar tal van andere eredivisieclubs.

wat een watje ben je dan als trainer zeg. natuurlijk moet je elke amateurploeg oprollen. dat je dat niet altijd doet is wat anders

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren