Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Utrecht zoekt naar alternatief: ‘De Amsterdam ArenA is onbespreekbaar’

Laatste update:

Mocht FC Utrecht zich weten te plaatsen voor de voorronde van de Europa League, dan zal de club zijn eerste thuiswedstrijd in het Europese toernooi volgend seizoen moeten spelen op vreemde bodem. De eigen Galgenwaard is vanaf medio juli een kleine twee weken niet beschikbaar vanwege het EK voor vrouwen dat in Nederland gehouden wordt en dus zoeken de Domstedelingen naar een alternatief.

De Amsterdam ArenA, thuisbasis van aartsrivaal Ajax, is in elk geval geen optie, zo verzekert Teun den Hartog van de supportersvereniging van de club uit de Domstad. "De ArenA in Amsterdam is onbespreekbaar", tekent het Algemeen Dagblad op uit de mond van de woordvoerder. Het GelreDome in Arnhem vindt Den Hartog een beter alternatief. "We hebben het er nog niet over gehad, maar het zou kunnen."

Het EK voor vrouwen vindt van 16 juli tot en met 6 augustus plaats. In Utrecht worden in de periode tussen 16 en 25 juli vier duels afgewerkt, welke de wedstrijden in tweede voorronde van de Europa League, gepland op 13 juli en 20 juli, overlappen. Utrecht staat momenteel op een vierde plaats in de Eredivisie.

FC Utrecht plaatst zich voor Europees voetbal

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het stadion van NAC lijkt me een goede optie! Of het Gelredome, deed PSV ook een keer tegen Galatasaray geloof ik!

22 maart 2017 om 22:13

In Breda worden ook wedstrijden gespeeld voor het EK vrouwen. Dat is dus geen optie.

22 maart 2017 om 22:30

Even eerlijk dat vrouwenvoetbal tekt 3 kijkers. Die kan je ook wel op een bijveldje op de Toekomst laten spelen. De EL met mannenvoetbal trekt wel een vol stadion.

22 maart 2017 om 22:37

Ja een EK op een trainingscomplex... Jij hebt er verstand van zeg.

22 maart 2017 om 22:37

Lekker respectvol richting het vrouwen voetbal. Verder lopen de Arena en het Philips station bijvoorbeeld echt niet vol voor een voorronde Europa League wedstrijd hoor.
En Utrecht krijgt in de competitie zelden het eigen stadion vol, dus ik vraag me af hoeveel man er dan in zomervakantie op een voorronde EL wedstrijd af komt.

22 maart 2017 om 23:10

Geloof dat er meer mensen afkomen op het EK-Dames dan een duel dat Utrecht gaat spelen tegen een of ander clubje uit de balkan. Mocht Utrecht zich gaan plaatsen. En dat zie ik nog niet gebeuren

22 maart 2017 om 23:17

Nou ik zag laatst beelden van een wedstrijd van de Oranje Leeuwinnen en je zag nog geen 20 supporters langs de lijnen. Commercieel gezien is het (nog) niet interessant terwijl een EL wedstrijd met een Nederlands team dat wel (meer) is.

22 maart 2017 om 23:37

Zomaar een wedstrijd, of een EK wedstrijd is natuurlijk wel iets anders. Bovendien vergeet je hierbij dat vrouwenvoetbal in sommige andere landen zoals Frankrijk en Duitsland wel een vrij grote sport is.

23 maart 2017 om 00:32

Ga er maar vanuit dat er vrij veel toeschouwers zullen zijn hoor. De laatste jaren zijn de wedstrijden van de vrouwen erg populair onder families en voetballende meisjes. Respectloze opmerking van je

23 maart 2017 om 01:31

Ach, houd toch allemaal op met die onzin dat 3*Ajax onrespectvol is. Hartstikke leuk dat er een EK voor vrouwen is in in Nederland, maar als je ook maar een beetje verstand van voetbal hebt zie je direct dat vrouwenvoetbal echt niet om aan te gluren is en dat een gemiddeld team uit de hoofdklasse makkelijk kampioen zou worden tussen die vrouwenelftallen. Ik zou graag zeggen dat het anders is, maar je moet er echt niet meer van maken dan dat het is.

23 maart 2017 om 07:18

@elbert
Het niveau heeft helemaal niets te maken met wel of niet respect hebben. Slap excuus. Het is prima als je vrouwenvoetbal niets aan vindt. Maar de reactie van 3*ajax en die van jou zijn wel respectloos.

22 maart 2017 om 22:35

In Breda, Tilburg, Enschede, Deventer, Doetichem en Rotterdam (ik neem het Kasteel) worden ook wedstrijd gespeeld.
Gelredome lijkt me inderdaad het meest geschikt qua aantal plaatsen en afstand en als dat niet kan misschien naar Heerenveen of Groningen. Ik natuurlijk alleen wel weer een stuk verder weg.

23 maart 2017 om 14:46

Of het Afas stadion van AZ. Is ook misschien mogelijk. Worden ook genoeg EL wedstrijden in gespeeld.

Bekrompen, maar wellicht heeft Utrecht niet genoeg fans om de Arena te vullen. Dan snap ik het dat ze naar een kleiner onderkomen kijken.

22 maart 2017 om 22:32

Ach, het heeft ook wel weer iets. Beetje gezonde rivaliteit, als het daar nou bij zou blijven. Helaas zijn er veel die er in zijn doorgeslagen, bij alle clubs. Maar het is niet zo alsof ze geen andere keus hebben, dan snap ik ook wel dat de arena niet bovenaan het lijstje staat. Als dat nou de enige optie was geweest en het zou onbespreekbaar zijn dan was het een ander verhaal.

De Kuip. Als ze niet tegen Feyenoord spelen is er wel sympathie vanuit Rotterdam.

22 maart 2017 om 22:19

Precies. Lekker weer met de boot naar de Kuip. Net als afgelopen beker seizoen. Wel hopen op een beter resultaat dat dan weer wel.

22 maart 2017 om 22:38

Utrecht krijgt de Kuip nooit vol lijkt me. Ze krijgen bij competitiewedstrijden het eigen stadion al niet vol.
Het lijkt me voor de sfeer leuker om in een wat kleiner stadion te spelen dat ze wel vol krijgen.

AZ Stadion misschien een idee?

22 maart 2017 om 22:20

Misschien speelt AZ ook voorronde dan..

22 maart 2017 om 23:07

Dat kan niet. Als az de bekerfinale wint zijn ze direct geplaatst voor de groepsfase en als az de beker verliest spelen ze met utrecht om hetzelfde ticket. Dus ze kunnen niet allebei voorronde spelen. Behalve als 1 van de 2 psv nog inhaalt maar dat is vrijwel onmogelijk.

22 maart 2017 om 23:29

Oja, even vergeten dat we zo weinig Europese tickets hebben.

22 maart 2017 om 23:38

Het is anders in theorie nog altijd mogelijk dat er volgens jaar 3 Nederlandse clubs de Champions League in gaan hoor .

23 maart 2017 om 00:13

Stel Ajax wint de El en de competitie. Gaat niet gebeuren natuurlijk maar stel. Schuiven dan alle europese tickets die te verdelen zijn een pleje op. Dus nummer 2 cl nummer 3 vooronde? ( Zoals in de goede ouwe tijd)

23 maart 2017 om 09:09

Nee dan vervalt ie voor NL... Beetje raar zit t in elkaar dus mocht Ajax EL winnen dan kunnen ze t beste (als supporter van NLs voetbal) 3e eindigen

Utrecht en.Vitesse hebben toch een soort vriendschapsband? Krijg altijd het gevoel dat ze elkaar wel mogen.

Blijf dit zulk kleutergedrag vinden , wordt toch eens volwassen!! Zeker voor een supporters​voorzitter keurig voorbeeld pff

22 maart 2017 om 22:22

Je kunt het onvolwassen noemen echter het is niet naïef gedacht. Er zijn supporters die daar geen eens dood gevonden willen worden... Die haat zit zo diep. Bizar eigenlijk.

22 maart 2017 om 23:18

Snap er niks van. Ze doen net alsof ze concurrenten zijn van Ajax. Waarom zit die haat zo diep naar Ajax? Vanuit een club als Feyenoord kan ik het nog wel begrijpen maar Utrecht heeft toch niks met Ajax te maken? Ik als Ajacied zie Utrecht namelijk als een van de 15 'normale' tegenstanders

22 maart 2017 om 23:39

Volgens mij komt het met name omdat zij vinden dat Ajax en Ajax supporters arrogant zijn. Ze vinden dat zij doen als of ze verheven zijn boven de rest. Kijk alleen al naar de slogan van Ajax, dat roept irritatie op bij andere clubs.

23 maart 2017 om 01:40

Dus de harde kern van Utrecht die zich vaker schuldig maakt aan vechtpartijen, racisme, vernieling en aso gedrag haat Ajax uit een morele overweging? Dat is best grappig

23 maart 2017 om 06:15

Er is wel degelijk ook vanuit A'dam een bepaald gevoel bij duels met Utrecht. Kijk alleen maar naar het aantal uitsupporters dat er in de Galgenwaard zit, mits men toegelaten wordt De wedstrijden staan vaak bol van het spektakel. Ajacieden doen net alsof Utrecht niks voorstelt, maar ondertussen is het toch wel fijn dat we in ons kleine kikkerlandje een beetje gezonde rivaliteit hebben, met meer dan een 4-tal wedstrijden die ertoe doen. Overigens Regulator slaan je beschuldigingen nergens op; hoezo "de Utrecht supporters maken zich vaker schuldig aan vechtpartijen, racisme, vernieling en aso gedrag? Utrecht is de laatste jaren met veel succes zeer intensief bezig om dit soort wanpraktijken te bannen. En doe nou niet alsof de harde kern van Ajax zulke lieve schooljongetjes zijn.

23 maart 2017 om 09:27

@regulator:

dat zijn flinke beweringen.

Kun je die ook staven met feiten? Ik denk dat de cijfers tegen je spreken, namelijk.

23 maart 2017 om 11:39

Sorry hoor, maar ik dacht dat het best wel een inkoppertje was om het over een harde kern te hebben die zich als hooligans gedragen? En wat voor cijfers zijn er nou gerelateerd aan hetgeen wat ik heb gezegd?

23 maart 2017 om 11:44

Om wanpraktijken te bannen, moeten er eerst ook wanpraktijken zijn. Indirect geef je toe dat ik gelijk heb haha. Je hoeft je trouwens niet direct aangesproken te voelen en direct er bij te gooien 'maar maar maar Ajax doet dat ook'. Ik merkte gewoon op dat wat immorele mensen (ja hooligans die iedere club heeft, maar we hebben het specifiek in dit artikel over utrecht) een hekel aan Ajax hebben uit een morele overweging, zag daar de ironie in en typte het uit.

22 maart 2017 om 23:18

Scheelt weer een paar duizend kapotte stoeltjes in de Arena. Laat ze maar lekker richting Arnhem gaan.

23 maart 2017 om 00:14

Kwamen nieuwe stoeltjes nog? Kan Utrecht ze er alvast af halen. Haha

23 maart 2017 om 07:44

Kleutergedrag... Tuurlijk, tot Ajax een EL in de Kuip moet spelen omdat de Arena niet beschikbaar is, dan is het land te klein... Maar supporters van andere clubs moeten zich niet aanstellen.

Overigens lijkt mij de Goffert in deze groot genoeg.. Voorronde EL trekt echt bijna geen publiek, tenzij je een grote tegenstander loot.

Vind het ook apart als Utrecht thuis in arena zou spelen.

Mooi. Laat ze lekker andermans veld verkloten. Als daar een beetje haat voor nodig is vind ik het prima

22 maart 2017 om 22:37

Want de grasmat in de ArenA is goed?

23 maart 2017 om 08:45

Nee, zo fragiel dat het na 1 wedstrijd verkloot is 😉

Olympisch Stadion anders? toch dichtbij en dat heeft standaard geen voetbalclub dus zit je nooit iemand in de weg

Ach we moeten realistisch zijn, we krijgen die Arena nog niet voor de helft vol dus dat moet je ook niet eens willen. Ziet er erg knullig uit in Europa, al zijn het maar voorrondes. Arnhem is redelijk dichtbij en hoewel dat stadion ook te groot is valt dat nog wel te overzien.

22 maart 2017 om 23:04

Gelrerome heeft volgens mij nu 21k plaatsen

Utrecht heeft in het verleden wel eens een thuiswedstrijd in het Olympisch stadion tegen Ajax gespeeld.

Als er een club is die welkom is bij ons wat mij betreft, dan is Utrecht dat wel. Wij zullen nooit vergeten hoe respectvol de supporters van FC Utrecht met ons zijn omgegaan de dag dat Theo Bos overleed. Al hebben wij als supporters er niet veel over te zeggen, is Utrecht wat mij betreft van harte welkom!

22 maart 2017 om 23:46

Sterker nog, zelfs Vitesse heeft er (nu nog) niets over te zeggen.

23 maart 2017 om 11:57

Ben je vergeten hoe Utrechters op Noord vrouwen en kinderen naar beneden sloegen? Laat maar lekker in Nijmegen spelen.

Weet niet of Arnhem zo'n verstandig idee is, de plaatselijke politie daar raakt al in paniek als er meer dan 10 supporters in het centrum rondlopen.

Nijmegen of Rotterdam lijken me best goede opties.

22 maart 2017 om 23:40

Haha dat is waar ja, die gingen toen zelfs vriendschappelijke wedstrijden aflassen.

23 maart 2017 om 00:16

Het is dan voor de lokale driehoek daar niet te hopen dat Vitesse Europees gaat. Haha.

23 maart 2017 om 12:01

Ligt eraan welke. Die uit Rotterdam kunnen zich niet zo goed gedragen als ze losgelaten worden.

Den Haag of Tilburg misschien?

Fortuna sittard? Samen met ajax het enige stadion met de parkeerplaats onder het stadion (dacht ik). Moeten ze alleen het veld goed in orde maken

23 maart 2017 om 00:51

Fortuna Sittard...dan zullen ze liever op een veldje van vv de ballenknijpers spelen dan daar... Parkeerplaats onder naast in of boven het stadion.. Wat maakt dat uit?? On; GeldreDome zou een goede zijn! Van mij mag je best bij ons in Kerkrade komen maar dan leggen we daar toevallig een nieuwe (hybride) grasmat!

23 maart 2017 om 03:09

Fortuna Sittard is misschien qua voetbalteam niet meer eredivisie waardig maar dat wil nog niet zeggen dat het stadion gelijk lelijk is. Ik denk dat het een goede optie kan zijn. Misschien wel een beetje ver reizen vanuit Utrecht.

23 maart 2017 om 07:35

Precies na jaren weer Europees voetbal in Limburg!

Kom maar naar Alkmaar dan zou ik zeggen, voor een prijsje mag er wel een extra europese wedstrijd gespeeld worden bij ons denk ik.

Eindhoven/arnhem lijkt me meest logisch qua stadion. Weet niet zo direct wat speelsteden zijn maar anders Nijmegen/alkmaar? Kerkrade zou wellicht kunnen als Roda play-offs "haalt", anders komt er een nieuwe mat.

Verstandig dat ze de Arena niet kiezen. Natuurlijk het is éã©n van de grotere stadions, ben zelf niet zo'n fan van het stadion, zeker niet de hogere plaatsen en hoeken (haast schandalig dat je daar supporters geld voor durft te vragen. Maar het zou ook naã¯ef zijn om te denken dat het goed gaat. Je hoeft er niet voor te studeren dat het minste wat er gaat gebeuren een paar hakenkruizen zijn in de Wc's. En dat zou nog "netjes" zijn. Bovendien is dat alleen vanuit een Utrecht oogpunt. Maar Ajax lopen er ook genoeg idioten vrij rond. Wie durft zijn geld in te zetten dat deze groepen elkaar niet gaan opzoeken? Ga je Ajax supporters een omgevingsverbod geven? En wat er ook gebeurt, geloof je dat zoiets zonder represailles gaat. Natuurlijk niet.
Nee er zou onnodig veel beveiliging moeten zijn en helaas gaan de clubs zelf dat niet betalen, bovendien is de beveiliging van de Arena als ik me niet vergis, en ik kan me niet voorstellen dat die mensen geen clubvoorkeur hebben.

Grappige is toch dat veel Ajax fans denken dat de haat van de supporters van Utrecht niet wederzijds is.

Het gaat de supporters van de Harde Kern niet om de wedstrijd zelf maar om de beladenheid rond de wedstrijd. Iemand die elke week naar het stadion gaat snapt wat ik bedoel.

On: wij hebben kunstgras en volgens mij spelen ze ook in ons stadion EK wedstrijden dus Kyocera kan je wegstrepen!

Utrecht krijgt een groot stadion nooit vol, dus logisch dat ze niet kiezen voor de Arena of kuip.

Utrecht is altijd welkom in het diepe zuiden. Hebben wij ook weer eens europees voetbal in Limburg.
Er ligt dan een nieuwe grasmat en geen kunstgras meer dus is daar ook geen gezeur meer over!

Wees blij dat ze je de optie willen bieden.

23 maart 2017 om 09:35

Dat is helemaal nog niet gezegd

Als WZAWZDB nou écht zo zou zijn, hadden we genoeg punten gehad om de 4e plaats rechtstreeks Europa in te laten gaan. Hadden we dit "probleem" ook niet gehad 😉

Nu er behalve ik niemand naar deze topic zal reflecteer ik bij deze even op mijn ban voor “theo Thijssenplein”. In deze topic zijn de stadions “nac stadion, Gelredome, Heerenveen, Groningen, Afas stadion, De Kuip, Den Haag, Tilburg, Fortuna Sittard, Kerkrade, Eindhoven, Nijmegen” genoemd en nauwelijks en in de meeste gevallen in het geheel niet beargumenteerd. Dat Theo Thijssenplein uitgekozen is als onbeargumenteerd is derhalve arbitrair.

Het ligt in de lijn der verwachting dat éã©n van deze stadions gekozen wordt (het zijn de opengetrapte deuren), maar er zijn goede argumenten denkbaar om iets anders te kiezen. Vanuit de onmogelijkheid om in het eigen stadion te spelen zou eerst gekeken moeten welke de kaders er extern zijn en welke belangen er vanuit de club zijn. De kaders zijn grofweg: is het stadion Uefa proof en wil een burgemeester deze club in zijn gemeente laten spelen i.v.m. argumenten omtrent de openbare orde/veiligheid/kosten. Belangen van de club zijn mijn inziens kosten/baten van de wedstrijd, handhaven thuisvoordeel, Pr.

M.b.t. de belangen van de club. In alle van de genoemde BV stadions lijkt het mij waarschijnlijk dat FC Utrecht hooguit 6.000 supporters meeneemt en hoe verder weg hoe minder het er zullen zijn (limburg 2.000?). Wellicht dat steden waar Europees voetbal ongewoon is, nog voor wat lokale toeloop zou zorgen. Qua kosten zal over het algemeen gelden hoe groter en moderner het stadion, hoe hoger de kosten. Al met al is er bij alle genoemde stadions nauwelijks sfeer en thuisvoordeel vanwege de leegte van het stadion. Ook voor marketingdoeleinden zijn al de genoemde stadions nutteloos. Voetballen in Tilburg zorgt niet voor nieuwe fans in Tilburg.

Wat dan? De club zou lokaal om zich heen moeten kijken. Zo heb je de Westmaat (spakenburg), Woerden of het Theo Thijssenplein (utrecht), waar kleine stadionnetjes staan. De kosten zijn laag, de stadions zouden vol zitten, qua marketing/potentiã«le fans zijn het interessante plekken en er is absoluut een thuisvoordeel.

De vraag is alleen voldoet het aan de genoemde randvoorwaarden. Gezien de vage stadionnetjes die je in de EL regelmatig voorbij ziet komen is het zeker de moeite van het onderzoeken waard.
E.e.a. uiteraard veronderstellende dat FC Utrecht zich kwalificeert en de Knvb tijdens de playoffs geen redenen voor uitsluiting bedenkt.

En nu zien of ik weer geband wordt voor weet ik veel wat. Cynisme? De kleur van het lettertype? Te lang bericht?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren