Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Fenerbahçe bevestigt vertrek van hoofdtrainer Kocaman

Laatste update:

Het heeft er alle schijn van dat Fenerbahçe op zoek moet naar een nieuwe trainer. Nadat voorzitter Aziz Yildirim dinsdag om de tafel heeft gezeten met coach Aykut Kocaman, heeft de preses volgens Reuters ingestemd met het verzoek van Kocaman om uit elkaar te gaan. De 48-jarige oefenmeester diende al twee keer eerder zijn ontslag in, maar toen ging Yildirim nog niet akkoord met dat verzoek.

/

NTV Spor geeft te kennen dat de beleidsbepaler wel gehoord geeft aan de wens van Kocaman, die er afgelopen seizoen wel in slaagde om de Turkse beker te winnen, maar het landskampioenschap aan aartsrivaal Galatasaray moest laten. Fenerbahçe heeft op de officiële website nog geen melding gemaakt van het afscheid van Kocaman, maar de verwachting is dat dit op korte termijn zal gebeuren.

Kocaman werd medio 2010 aangesteld als opvolger van Christoph Daum en won in drie seizoenen drie prijzen; tweemaal werd het nationale bekertoernooi gewonnen, eenmaal werd Fener Turks kampioen. Dirk Kuyt en zijn ploeggenoten waren onlangs nog dicht bij Europees succes, maar in de halve finale van de Europa League bleek Benfica uiteindelijk te sterk voor de ploeg van Kocaman.

Update 29 mei 16.40 uur - Fenerbahçe bevestigt vertrek van hoofdtrainer Kocaman
Dirk Kuyt krijgt te maken met een nieuwe hoofdtrainer bij Fenerbahçe. De Turkse bekerwinnaar bevestigt op de website van de club dat de coach zijn ontslag heeft ingediend en dat het bestuur het verzoek heeft geaccepteerd. Het is nog niet bekend wie de nieuwe coach zal worden van Fenerbahçe.

Denk je dat Fenerbahçe snel een nieuwe trainer zal vinden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
29 mei 2013 om 14:08


Fenerbahce is een club dat altijd attractief voetbal dient te spelen, al zou dat ten koste gaan van je punten. dat zijn ze verplicht naar hun supporters toe.
verder zal er niet veel veranderen bij Fenerbahce zolang er geen nieuw bestuur is.

ik heb een vraag aan mensen die zeggen dat Fenerbahce zeer gezond en succesvol is geworden de afgelopen 15 jaar.

wat heeft Galatasaray niet, wat Fenerbahce wel heeft?

de Raad van Toezicht dient snel orde op zaken te stellen en verkiezingen uit te schrijven.
dan alleen kan Fenerbahce verder groeien.

29 mei 2013 om 17:53

wat heeft Galatasaray niet, wat Fenerbahce wel heeft?

Eigen stadion?

29 mei 2013 om 18:20

De stadions zijn allemaal in bezit van de Turkse staats stadion bond, weet de afkorting ervan niet meer...
Galatasaray heeft een Uefa Cup en Uefa Super Cup wat Fenerbahce niet heeft, en dit haal ik er alleen bij omdat hij de afgelopen 15 jaar erbij pakte
Verder heeft Galatasaray geen aanklacht voor omkoping wat Fenerbahce wel heeft, en is onze voorzitter ook niet schuldig verklaard...
En hij had 6 jaar en 3 maanden gevangenis straf gekregen maar er komt niets van terecht... Raar toch?

29 mei 2013 om 19:06

Zover ik weet is de stadion Sukru Saracoglu in bezit van Fenerbahce dat zelfs de omgeving van dit stadion ook wilde opkopen om verder een Sportcomplex te creeren.

De TT Arena is inderdaad in bezit van de Turkse staat dus niet van Gala. Voor de opening was er een fikse discussie of Gala dit in gebruik mocht nemen in verband met de zware protesten van de Gala supporters richting de president van Turkije Erdogan.

Verder de veroordeling van Yildirim is helemaal niet gebasseerd op omkoping maar op iets anders. Wat natuurlijk wel vreemd is als hij de bak in moet denk je van waarom dan? Daar geef ik je gelijk in. Heel duister allemaal ook vanuit de Turkse staat. Maar daar kunnen wij supporters ook niks aan doen. Als hij schuldig is aan wat dan ook dan moet hij brommen zo simpel is het.

Voor de rest op sportieve vlak heb je helemaal gelijk als het gaat om de meest succesvolle Turkse club. (behalve de Derby's haha!)

Turkse competitie zonder Gala of Fener is onmogelijk net als Real en Barca, AC Milan en Inter, Feyenoord en Ajax, en noem maar op.

Hoop dat van Marwijk de nieuwe trainer wordt van Fener, hij wordt veelvuldig genoemd als opvolger van Kocaman.

29 mei 2013 om 19:35

Kijk de grond onder de stadion van Fener is eigenlijk van Fenerbahce, daar zijn ook documenten ervoor bij de club. Fenerbahce heeft de staat voorgesteld om een bedrag te betalen ( ook al is het van ons ) zodat iedereen er vrede mee heeft, maar de staat gaat daar niet akkoord mee.

Dat komt door het volgende : Elke 2 jaar gaan de grote metrolpool steden naar een van te voren gekozen plek om investeerder te werven voor hun stad, dus elke stad probeert om de miljarden richting eigen land te brengen. ( Zie project Camlica en project Gala-port, Bosphorus Tower, Istanbul Tower, Ekolojik Saphire van gemeente Istanbul )

Jammer dat je hier niet kan tekenen maar ik zal het een beetje proberen uit te leggen : als je vanuit de lucht bekijkt ziet het er als volgt uit.

Sali pazari ( dinsdag markt letterijke vertaling )
Ongebruikte stuk grond , meteen eronder.
Daar rechts onder is de stadion van Fener Ss
Links onder van de stadon ook een ongebruikt stuk grond
En precies daaronder is de Dereagzi tessisleri ( accomodatie van Fener )

Onder de dereagzi tessisleri ( dus als je vanuit de lucht bekijkt, voor de duidelijkheid) is er een haven, een moderne haven aan de rand van Fenerbahce boulevard ( weetniet of iemand daar ooit is geweest ?)

Dit is heel erg belangrijk, en het verklaard meteen waarom de staat moeilijk doet over de gronden rondom en dichtbij de stadion : Als je de haven vanaf Dereagzi gaat uitbreiden tot Sali pazari ( wat heel opmerkelijk genoeg niet gebruikt wordt, mensen mogen er geen markt opzetten de laatste jaren, waarom zou dat toch zijn ? ) dus gaat graven richting de stadion en daar het kanaal verder laat lopen, dan krijg je de grootste moderne haven van Europa (!)

Ik praat hier over tientallen miljarden,dus is het logisch ( vanuit de oogpunt van de staat ) dat ze het niet geven aan Fener ( ondanks dat Fener op papier heeft staan dat zij de rechtmatige eigenaar zijn van de stuk grond )

Fener daar aan tegen wilt niet op verkeerde voet komen met de staat ( wie wel tegenwoordig ) en houdt gewoon zijn mond dicht.

29 mei 2013 om 20:13

Bijna alle stadions in Turkije zijn eigendom van de staat. Het beheer staat onder Gençlik Spor Genel Müdürlüğü, ook het Sükrü Saracoglu van Fenerbahce. Fenerbahce heeft het eigendom in 1962 overgedragen aan Beden Terbiyesi Genel Müdürlüğü (nu Gençlik Spor Genel Müdürlüğü) en daarvoor in de plaats een erfpacht (huur) overeenkomst gesloten.
In 1998 is er een nieuw akkoord ondertekent voor de huur van het stadion voor 49 jaar. De financiering van de bouw van de tribunes heeft Fenerbahce zelf gedaan.

Aykut Kocaman heeft zijn tijd gehad.

Ondanks het vertoonde spel toch redelijk succesvol geweest. Vorig seizoen de beker gewonnen sinds ruim 30 jaar en dit seizoen dat geprolongeerd en tevens de halve finale van de Europa League gehaald. In de competitie deed het ook lang mee om de titel en bood het Galatasaray voldoende tegenstand. Het enige wat Kocaman verweten kan worden is zijn gebrek aan lef en tactisch inzicht. Hij voerde vaak wissels door die nergens op sloegen en speelde vaak zonder enig creativiteit op het middenveld en met name de flanken (stoch) waardoor het moeilijk werd voor Fener om kansen te creëren. Desalniettemin ben ik hem dankbaar voor wat hij heeft verricht en wens ik hem succes, als speler blijft het een icoon voor Fenerbahçe. Het ga je goed Aykut hoca!

29 mei 2013 om 14:07

Precies wat jij zegt. Hij moet niet ondergewaardeerd worden, al ben ik het niet altijd eens geweest met zijn tactieken.

29 mei 2013 om 14:48

Vergeet niet dat deze man het niet kon hebben dat Alex zijn record zou verbreken en er uiteindelijk voor heeft gezorgd dat de beste speler in Turkije (na Hagi) is vertrokken. Trieste man. Daarnaast houdt ie Stoch altijd op de bank en spelen spelers als Kuijt en Caner. Fener heeft de behaalde resultaten op basis van individuele kwaliteit behaald (met name Sow) en niet door Aykut Kocaman.

De voorzitter schijnt gezegd te hebben dat ze geen ontslag hebben genomen, maar dat hij ze heeft ontslagen. Er is veel gaande bij Fenerbahce momenteel. Aykut Kocaman heeft heel veel kritiek gekregen sinds zijn tijd bij Fenerbahce, maar langzamerhand begon het team steeds beter te voetballen. Ondanks dat hij stomme tactische fouten maakte.

Oke er wordt gezegdt dat Aziz sensationele transfers wou doen en Aykut wou dat niet. Hij wou gewoon potientiele toppers in huis halen en zo verder gaan.

Dat zijn de geruchten, ik weet ook niet precies wat er aan de hand is en waarom deze plotselinge ontslag van Aykut.. Het is jammer want we hadden net weer een trainer langer dan 3 jaar en hij zou steeds verder bouwen naar een succesvol Fenerbahce

1e jaar kampioen
2e jaar 2e met 0.5 punt achterstand op Gala Turkse beker
3e 2e , halve finale EL en turkse beker gepakt

Zoals je ziet is er alleen maar een stijgende lijn en ben dus ook heel erg verbaasd om dit.. Er gaat nu iemand komen die de selectie niet kent, de club niet kent, de jeugd niet kent ( waar Aykut heel intensief mee bezig was ).. Over 2 maanden moeten we CL spelen en de transfers zullen 99 procent niet op tijd worden afgerond want wie wilt er nou gaan naar een club waar de trainer niet bekend is.

Pff, dit wordt een verloren jaar als ze niet snel ingrijpen.

Ik zal Aykut wel missen hij blijft een grote persoonlijkheid voor Fenerbahce , als voetballer en als trainer.

Ik vergeef hem ook al zijn fouten behalve 1tje : De manier waarop Alex is vertrokken doet mij nog steeds pijn.

Aykut is een echte man en is een voorbeeld voor alle trainers in Turkije met zijn respect , rust, en zijn goede persoonlijkheid! Vele kunnen daar wat van opsteken

Het ga je goed 'grote' man !!

Edit : Ook de broertje van Aziz yildirim Ali yildirim heeft ontslag genomen, maar dat hij uiteindelijk weg zou gaan wist ik al. Het is raar maar het botert niet zo tussen Aziz en zijn broertje.. De transfer van Alper is daar een goede voorbeeld van.

Edit : Als de naam van Daum gaat vallen of sterker nog als Daum wordt aangesteld ofzo denk ik dat ik serieus zo een halve minuut ofzo aan zelfmoord ga denken.. Hopelijk blijft het daarbij en ga ik niet over tot actie

29 mei 2013 om 12:39

Fenerbahce verdiend een betere voorzitter als Aziz Yildirim. Die man bemoeit zich overal mee (inclusief de kleedkamers) en heeft een legende de laan uitgestuurd. Met het laatste doel ik op Alex en ik zeg dat als Galatasaray supporter.

29 mei 2013 om 12:42

Dat alex wegging was een juiste beslissing alleen de manier waarop het is gegaan was helemaal fout.

29 mei 2013 om 14:22

Dat zijn we wel gewend van fb. Fb heeft hem afschuwelijk behandeld toen hij moest opstappen. Een ander voorbeeld hoor ik je niet zeggen over de transfer van Alper Potuk. De manier waarop het was gegaan, was ook niet top te noemen.

Aziz moet zelf opstappen ipv mensen de laan uit te sturen. Hij doet zich voor als een dictator. Misschien is het een idee om nieuwe verkiezingen uit te roepen en een andere voorzitter te nemen. Dit zal zeker werken in het voordeel van fb. Aykut is de slachtoffer van de ego van Aziz. Die houding van Aykut als trainer en zijn neutrale houding heb ik respect voor. Hij laat zich niet zo makkelijk van de kast naar de muur sturen of zich laten uitlokken voor provocatie, daar heb ik respect voor! Het ga je goed Aykut. Je was goed op weg met fener 2e competitiehelft. Misschien, is Turkse elftal wel een uitdaging/optie?

29 mei 2013 om 16:13

Alex wegging juiste beslissing ben ik helemaal oneens, hij kon nog makkelijk jaar of 2 mee met Fener. Zijn visie is niet normaal, hij weet al waar de bal moet voordat hij hem krijgt. Ben totaal oneens met de manier van hoe Aykut speelt. Je hebt 1-0 voorsprong dan ga je niet volgende wedstrijd op verdediging zitten. Minimaal 2 doelpunten verschil om op verdediging te zitten aykut doet keer op keer hetzelfde fout. Zijn wissels zijn ook belachelijk. Je laat spelers met 8 naalden spelen, dat was Kuyt in portugal tegen benfica. Hij kon niet eens normaal voetballen. Ik wil dat een turkse club Europees succes gaat boeken, al moet dat Aartsrivaal Fenerbahce het zijn.

29 mei 2013 om 17:58

Uacimbom

Dat is een grote fabel broer, Aykut heeft vaak verteld van : Waarom zou ik de team op verdediging gooien ? Ik heb dat nog nooit tegen de spelers gezegd maar het gaat soms van zelf.

29 mei 2013 om 18:02

Over Alex geef ik je gelijk maar Alper Potuk wilden ze al vanaf de zomer hebben en dat ze dan nu voor de neus van Gala wegkapen is alleen maar een teken van slagvaardigheid. Zelfde was met Mehmet Topuz ook gebeurd met Besiktas. Rond zijn met een speler betekend niet dat deze speler binnen is.

En dan vergeten mensen ook nog dat Fenerbahce als eerste interesse had in Sneijder vanaf de zomer al waar de transfer tijdelijk afketste. Toen in de winterstop Gala aanklopte bij een wanhopige Sneijder was de keus voor Sneijder die met Gala CL zou spelen niet vreemd. Ik denk dat als Fenerbahce in de CL zou gezeten hebben hij voor Fener had gekozen.

Dus dat wegkapen is niet vreemd dat gebeurd bij elke Topclub wel.

29 mei 2013 om 12:52



Ontopic: Stay With US Aykut.. Lets Have Some More FUN

Waarom wil(de) Kocaman zo graag weg? Okay, er wordt geklaagd over het vertoonde spel van zijn ploeg, maar hij is ook erg geliefd en er zit zeker potentie in zijn selectie.

29 mei 2013 om 18:07

Op Ligtv is vermeld dat ze oneens waren over transfer doelwitten. Aykut wil gerichte aankopen van eigen bodem en Aziz wil zeker 3 grote namen halen waar Aykut niks in ziet.

Na bemoeienis van zijn broer Ali Yildirim heeft Aziz besloten dat ze niet op 1 lijn staan en beter zou zijn als ze hun ontslag in dienen.

Btw: Bert van Marwijk wordt genoemd als mogelijke opvolger van Kocaman. Weet niet waarom maar had al een tijdje het gevoel dat van Marwijk in de toekomst bij Fener terecht zou komen. Zelfdee geldt voor van Persie die ook eerder aangaf ooit voor Fener te willen spelen. (bron Ligtv)

Aykut kocaman:

- geen mooie voetbal
- tactisch slecht

Maar wel 1ste x in clubhistorie halve finale bereikt in uefa, elke jaar een prijs gepakt. Soort benitez?

29 mei 2013 om 13:56

Zico - Mooi voetbal, geliefd en Europees succes, werd ook ontslagen Je kan dus zeggen dat je bijna nooit goed kan presteren als Coach voor Fener.

29 mei 2013 om 14:11

Dat kwam door problemen met zijn broertje, die assistent-trainer was.

Ik hoop dat dit niet waar is. Velen Fener supporters kunnen Aykut niet uitstaan. Maar ik zie als een van de weinigen wel wat hij probeert te doen. Hij schenkt Fenerbahçe een systeem en natuurlijk is dat niet zo maar gebeurd. Spelers moeten zich aanpassen aan dat systeem en zo krijg je langzamerhand een stabiel elftal. Vinden jullie het gek dat Fener zo ver is gekomen in Europa? Dit heeft niks met geluk te maken. Dit heeft met een systeem te maken en ook met de wilskracht en motivatie en dat is er allemaal ingeboord dankzij gentlemen Aykut Kocaman en dat mogen mijn kleurgenoten niet vergeten! Aykut wilt potentiële toppers en geen wereldsterren. Hij wil het huidige elftal aanvullen met spelers waardoor dit systeem nog jarenlang mee door kan en uiteindelijk blijft verder groeien. We mogen Aykut dankbaar zijn jongens en een eventuele vertrek doet Fenerbahce op dit moment meer kwaad dan goed.

Aykut Kocaman blijf aan het stuur!

29 mei 2013 om 12:49

Dit zeg ik al maanden, ik dacht dat ik de enige was.

29 mei 2013 om 13:02

Je bent niet de enige. Sommige supporters geven hun oordeel na een slecht gespeelde wedstrijd maar er moet gekeken worden naar de moraal van het verhaal.

Natuurlijk is het verkeerd hoe er afscheid is genomen van Alex. Maar Aykut liet ons wel gelijk zien dat het niet nodig is om afhankelijk te zijn van 1 speler. In de moeilijke tijden stond Aykut altijd voor de ploeg en heeft hij ons weer een identiteit gegeven. Wordt dat zomaar vergeten? Mensen klagen over Stoch en Krasic, maar wij zijn er niet bij op de trainingen! Aykut smeedt een team samen dat met z'n allen verdedigt en weer samen aanvalt. Blijkbaar past niet iedereen in deze speelwijze.

Ik zeg het nogmaals. Als Aykut weggaat dan is dat meer kwaad dan goed voor het team.

29 mei 2013 om 13:21

Je bent zeker niet de enige!

29 mei 2013 om 13:36

Aykut Kocaman is gewoon on the right place at the wrong time.

29 mei 2013 om 18:03

Broer veel mensen snappen niet of willen niet snappen wat voor transformatie Fener de afgelopen 10 maanden heeft doorgemaakt.

Denk even aan gs die jaren ging bungelen omdat Hagi wegwas, vervangen van Hagi duurde jaren broer.

Aykut heeft een spelopvatting van 8 jaar in 10 maanden doorbroken en dit jaar zouden we ( als hij geen ontslag nam ) het systeem dat we hebben alleen maar perfectioneren met betere spelersmateriaal.

Het is echt jammer dat mensen dat niet willen inzien

29 mei 2013 om 13:21

Forza Fener

Op een gegeven moment raak je ook uitgeleerd bij een trainer. Ik denk dat geen enkele Turkse coach een vijf jaren plan heeft. Ze willen allemaal de dag redden. Laten we wel wezen, het voetbal is echt niet om aan te zien. Wat als je nou wilskracht, motivatie koppelt aan mooi voetbal ? We hebben gezien tegen Benfica dat je met wilskracht en motivatie tot een bepaald punt komt en dan hou het gewoon op.

Ik geloof niet dat Fener fans genieten tijdens de wedstrijden. Jullie verloren vaak uit wedstrijden en jullie wonnen nooit gemakkelijk.

29 mei 2013 om 13:31

Toen Fener twee jaar geleden kampioen werd, hadden we een uitstekende team. Het spel was goed en er werd resultaat geboekt. Toen er uiteindelijk een paar dragende spelers vertrokken tijdens het omkoopschandaal, moest Aykut helemaal opnieuw bouwen. Na een moeizame periode heeft Aykut weer een goede weg geslagen. Hij heeft weer een goed team opgebouwd met een systeem en dat zou voort moeten worden voortgezet. Daarom vind ik het cruciaal als hij nu opstapt. Dan komt er een nieuwe trainer en dan moet hij helemaal weer opnieuw beginnen.

Het spel was niet om aan te zien af en toe. Maar je zag groei in het elftal. Spelers als Bekir, Ziegler, Sow en zelfs Kuyt zijn nog verder gegroeid in dit systeem. Mooi voetbal is een kwestie van geduld. Voor nu was er een begin, maar als Aykut weggaat mag alles weer omgegooid worden en dat werkt vooral in het voordeel van de concurrentie.

29 mei 2013 om 13:39

Maak je niet druk.

Galatasaray stond 8ste en het jaar erop waren ze kampioen. In Turkije bestaat er niet iets zoals langdurig een team opbouwen etc etc. Je koopt gewoon een heel efltal of 4 sterspelers (of de tegenpartij hehe) en je wordt kampioen. In Nederland moet je echt hevig beleid voeren wil je kampioen worden. In Turkije moet je gewoon met geld smijten en je wordt kampioen. Helaas.

29 mei 2013 om 13:48

Snap je?! Je maakt gelijk een goed punt!

Zo zou het inderdaad niet moeten. Aykut wilde systematisch een groei zetten in de gehele voetbaltak. Geloof me, onze trainers komen vertrouwen tekort en de voorzitters willen een succesvol elftal bij elkaar kopen zoals je aangeeft. Maar wat Aykut doet, mag worden beschouwd als revolutionair. Het kan anders als je risico durft te nemen. Helaas botst dit met een koopgeile en imagogeile voorzitter als Aziz.

Ik durf te beweren dat Aykut na Yilmaz Vural de meest ondergewaardeerde trainer is in ons land. Aziz maakt ons kapot..

Kan Fenerbahce alsjeblieft een keer een verloren kampioenschap aan Galatasaray niet camoufleren met een (fake?) ontslag ? Dan is het Aziz Yildirim(2006), dan is het Kocaman(2012) en nu is het weer Kocaman(2013). Wat hadden de vorige ontslagen allemaal gemeen ? Ze kwamen een week later terug op hun besluit.

Ik moet zeggen dat het dit keer denk ik wel gaat om een 'echte' ontslag. Ik hoor verhalen dat hij moe is na de omkoopschandaal en de last dat het met zich mee bracht. Ik hoor ook verhalen dat hij ruzie zou hebben gehad met Aziz Yildirim over een bedrag dat is gegeven aan of voor een speler(alper Potuk?). Het zal natuurlijk de boeken ingaan als: 'we zijn als dikke vrienden uit elkaar gegaan'.

Dit wordt een cruciale jaar voor Fenerbahce. Je kunt met de verkeerde trainer echt de mist in gaan. Als de mist weg is zie je dan Terim en zijn manschappen die weer een beker optillen. Ik zou heel voorzichtig zijn en een trainer nemen in de lijn van Kocaman. Zelfde tactiek, voor zover er sprake was van een tactiek.

Off:

Ik kon niet reageren op leden of mijn inbox checken op Vz via mijn telefoon. Ik zit nu op een pc, excuses voor de late reacties !!

29 mei 2013 om 13:59

Dat fener dit camoufleert zie ik niet als een verassing, die zijn meer bezig met ons dan met hun eigen club, net zoals met de transfer met Potuk. Zie de reactie van Aziz Yildirim vorige week, ''ik zal ervoor zorgen dat Galatasaray niet succesvol wordt en de 4de ster niet pakt''.

In plaats van goed beleid, is er een meer beleid van, ''als we maar van Galatasaray winnen''.

29 mei 2013 om 16:54

Gangstarr,

Kan ik ergens mijn handtekening zetten?

Helder omschreven!

Vooral die ene ontslag van Aziz was echt mooi. Zo van: boys, chill hem paar dagen, ik kom terug!'

Alex is weg, Aykut is weg, nu moet de echte A weg.

Dan wordt het AAA (shock-smile)!!

De vorige keren was te verwachten dat Aykut uit elkaar wilden gaan, nu komt het echt uit het niets.

Ze zeggen dat Aziz en Aykut, twee beste maatjes toch ruzie hebben gemaakt. Denk wel dat sommige Fenerliler opgelucht zijn met zijn vertrek. Onlangs slechte spel, heeft die toch wel 2x achter elkaar de Turkse Beker gewonnen

Vraag me af wie nu de vervanger wordt

Weer rotzooi met Aziz Yildirim dus. Als je een trainer wilt behouden, maar bovenal zijn functie wilt respecteren, dan moet je de spelers die hij wilt hebben gewoon kopen en niet de spelers die jij zelf wilt.

Ze moesten Aykut Kocaman na zijn eerste jaar uitknikkeren, of misschien moest Aykut juist zelf weggaan na 3 juli. Misschien kon hij dan beter zijn mening geven over alles, maar zijn liefde voor Fener was te groot. Als hij nu weggaat, dan gaat je hele voorbereiding voor het komende seizoen ook kapot. Dan kan je dag zeggen tegen de Champions League, maar waarschijnlijk ook de Süper Cup. Het seizoen wordt dan een hele grote vraagteken. Als Kocaman echt niet wil blijven, dan respecteer ik dat. Ik ben verrast dat hij zijn haren nog heeft na alles wat er is gebeurd...

Als het maar geen buitenlandse trainer wordt.....tenzij het José Mourinho is....

29 mei 2013 om 13:34

Aha wat zie ik hier, een Aykut sympathisant geworden in jouw afwezigheid op Voetbalzone ? Ik dacht dat je hem niet kon uitstaan en nu leidt zijn vertrek na een seizoen tot het verliezen van de super cup en de CL ? Het seizoen moet nog beginnen, maar hij lijkt voor jullie al klaar. Doe eens niet zo doemscenario achtig. Er was geen aanvallende lijn te bekennen in jullie systeem. Hij heeft jullie een muur leren bouwen, meer ook niet. Ik vrees dat Fenerbahce alleen maar vooruit kan gaan na dit besluit.

29 mei 2013 om 13:49

Haha, verre van een sympathisant, maar je begrijpt me niet. Hij kon en moest weg na zijn eerste seizoen. Na 3 juli zou ik als trainer mijn conclusies trekken. Het seizoen erop werd het met de vertrokken spelers en spel alleen maar erger, toen wilde niemand hem meer. Maar het bestuur gaf hem de tijd om iets op te bouwen, dus als je hem een derde seizoen geeft, dan moet je hem niet zo makkelijk meer weg doen. Nu draaien ze 360 graden en willen ze hem niet meer. Wat is er veranderd? Welke trainer gaan ze nu halen? Hoe lang gaat dat duren? Heeft dat effect op de voorbereidingen? Welke spelers gaan er alsnog weg of welke gaan er komen? Hoe gaat Fener dan spelen? Hoe weet men zo zeker dat dat een stap vooruit is? Wat gebeurt er met de steun in de jeugd van Kocaman?

Daarom zeg ik dat het seizoen een groot vraagteken wordt als hij vertrekt.

29 mei 2013 om 13:36

Aykut Kocaman moet aanblijven!

Zoals je al aangeeft is de hele voorbereiding maar de knoppen als hij opstapt. Aziz haalt dan weer ergens een succescoach op en gaat impulsief grof geld uitgeven aan sterspelers die alleen maar goed voor de merchandise zijn. Het zal me niks verbazen als hij uit wanhoop Zico weer terughaalt! Daar heb ik dus echt geen trek in. Als Aykut blijft, groeien we verder en is de kans zeer groot dat we de komende jaren onze stempel drukken in het Turkse voetbal.

Aziz is degene die weg moet!

29 mei 2013 om 13:57

Ben het met je eens. Zico is geen goede trainer, die had gewoon een goede band en sfeer gecreëerd tussen de Brazilianen. Zij werden dan ook onze motor, zij stegen boven hun eigen kunnen. Dat veranderde aanzienlijk bij de Brazilianen nadat hij vertrok (op Alex na).

Wat wij allemaal moeten meemaken....

29 mei 2013 om 14:59

Zico geen goede trainer? Jij bent niet goed wijs.
Misschien vind je Daum wel beter :D

29 mei 2013 om 15:09

Ik vind Daum inderdaad een betere trainer. Onder Daum speelden we sterk en scoorden veel. Er is op de laatste speeldag twee keer een titel misgelopen, maar dat is gewoon dikke pech. Onder Daum en Koch hadden de spelers een ijzersterke conditie en streden ze elk jaar om de titel.

Zico's enige goede punt legt Lefter hierboven uit. Een goede sfeer creëren onder de Brazilianen waardoor er goed gevoetbald werd. Maar zet alle Brazilianen uit het elftal en wat heb je dan aan Zico? Hij heeft ons mooie dingen laten zien in de Champions League, maar daar houdt het dan ook op. Ook hij is op een gegeven uitgefloten.

Je denkt grappig uit de hoek te komen door Daum te noemen, maar ik heb tien keer liever Daum dan een Zico die succesvol wordt genoemd alleen maar door een seizoen goed Champions League voetbal. Het seizoen daarna eindigden we in datzelfde Europese toernooi met twee punten hopeloos laatste.

Groet

29 mei 2013 om 16:28

Jij weet niet waar je over praat , onder Zico hebben we ons beste spel gespeeld, eerste jaar ver gekomen in de uefa league en het jaar daarop kwartfinale Cl.

Het seizoen dat we met twee punten eindigden was onder Aragones, know your facts.

Ik ben geen voorstander van een terugkeer van Zico, maar nu doe je de man tekort.
\
@lefter: een goede band bezorgt je geen kwartfinale.

Misschien is dit wel beter voor beide kanten. Aykut Kocaman begon al aardig grijs haar te krijgen.

Ik denk dat Aykut op een verkeerd moment is gekomen. Het was erg remoerig en er zat veel druk op Fener. Ik denk ook dat als Aykut later naar Fener was gekomen hij ook meer vrijheid had gehad op elk gebied.

Ik hoop in ieder geval dat het goedkomt met Fener en komend seizoen kampioen worden om enkele mensen de mond te snoeren.

Maarja, het is wat het is en Fener verdiend zeker beter na wat het te verwerken heeft gehad.

Ik was het niet altijd met zijn tactieken, maar dit snap ik niet. We zijn net een beetje een team aan het opbouwen, en dan gebeurt er zo iets. We zijn zo een beetje de eerste Turkse topclub die na 2 jaar achter elkaar geen kampioen geworden te zijn hun coach niet ontslaan. Het ging, ondanks Kocaman's schijterige tactieken, langzaam de goede kant op. Ik heb gehoord dat Kocaman en Yildirim ruzie kregen over de te komen transfers. Yildirim wil sterren halen, Kocaman wil (waarschijnlijk om een 'alex-scenario' te voorkomen) geen vedettes binnenhalen. Misschien dat het over de mogelijke aankoop van Terry ging.

Ik snap niet wat er nu allemaal gaat gebeuren. We hebben met Potuk wel al een nieuwe versterking in huis, en ik hoop dat Emenike nog komt. Dit is wel klote. Zou best de reden kunnen zijn dat er bepaalde spelers (zoals Sow) toch weg gaan. Ik wacht het nog maar even af.

29 mei 2013 om 13:42

Jij was anders wel altijd iemand die schreeuwde om zijn vertrek. Nu blijkt hij op te stappen en komt je wens uit, waarom snap je er opeens niks meer van?

29 mei 2013 om 14:01

Het is typisch Turks, eerst schreeuwen om ontslag en dan later zeggen van was hij maar hier, zie Zico paar jaar terug, of Lucescu met Galatasaray. Het verbaasde me niks toen een maand geleden een paar GS supporters Fatih Terim niet meer wouden zien.

Probleem is dat we nooit van onze fouten leren.

29 mei 2013 om 14:04

Probleem is dat we gewoon zomaar wat roepen zoals deze vriend altijd deed. Dat is bij ons erin gebracht wat voetbal betreft. Er is geen geduld, er is geen begrip. We zijn resultaatgeil en een systeem is niks voor ons. Zie het nationale voetbalteam.

29 mei 2013 om 14:10

Het grootste probleem is dat de mensen in Turkije altijd wel een mening hebben, terwijl ze er vaak geen verstand van hebben. Hoeveel Turkse voetbalfans hebben eigenlijk op hoogniveau gevoetbald? Het zijn 70 miljoen trainers, met Fifa en Fm-skills die denken dat ze het beter kunnen doen dan veel trainers.

29 mei 2013 om 14:21

Schreeuwde, inderdaad, schreeuwde. Ik zie pas sinds de winterstop in dat er echt langzaam een systeem in komt. Ik ben meer gaan waarderen dat hij ondanks alle shit die hij over zich heen kreeg, toch zijn ding bleef doen. Tuurlijk, met zijn tactieken ben ik het nog steeds niet eens, maar hij heeft toch mooie dingen laten zien. Het kon alleen maar beter gaan. Er begon eindelijk een systeem in te komen. We zouden mooie transfers doen. We zouden komend jaar gaan vlammen.

Nu wordt op zo een cruciaal moment zo een beslissing genomen, dan snap ik er inderdaad niks van.

Ik snap niet waarom je zo moet bitchen om iets wat ik een half jaar geleden zei. Soms kan iemand gewoon je respect winnen.

29 mei 2013 om 14:51

Ik druk je gewoon op de feiten. Het is makkelijk om wat te roepen als hij een paar keer punten morst. Maar we hebben hem veel te danken. Twee Turkse bekers waarop we dertig jaar op hebben gewacht, een landstitel en de finale van Europa's op een na grootste clubtoernooi mislopen op 1 doelpunt. Hij heeft ons het echte Fenerbahçe gevoel gegeven en daar ben ik hem dankbaar voor.

29 mei 2013 om 19:50

A breur,

Deze vent is gek. Hij denkt dat het boeken van resultaat hetzelfde is als het implementeren van een bepaald systeem. Daarom was hij eerst tegen Aykut en daarna werd hij langzamerhand een sympathisant. Dat kwam door de halve finale in Europa League, deze gasten houden enkel het resultaat bij, andere zaken kan hun niks schelen.

Hij moet dit allemaal nog door krijgen, dat duurt wel even!

Trouwens, dat een clublegende nog zijn respect moet winnen, hmm. Interessant.

30 mei 2013 om 03:08

Ik ga hem niet puur steunen omdat hij een legende is ofzo. Hij blijft een held ja, dat heb ik nooit ontkend. Ik heb altijd al gezegd dat ik Aykut respecteer, maar ik ben het gewoon niet eens met zijn tactieken. We spelen al tijden geen oogstrelend voetbal.

Maar waarom leg ik het jou eigenlijk uit? Shhhht.

Ik weet het echt niet met deze fantastische persoon. Alls hij er is, vind ik dat hij weg moet. Maar als hij weg gaat/is, vind ik het ook weer jammer.

Als trainer heeft ie veel fouten gemaakt, maar dit is een echte gentlemen met een hart voor Fenerbahçe. Vandaar dat ik het ook enigszins jammer vind dat hij Fenerbahçe verlaat, maar hij doet het ook niet echt goed bij Fenerbahçe. Dus het zat er een beetje aan te komen.
Toch ligt het allemaal vreemder dan het lijkt. Aziz Yildirim zei een aantal maanden geleden dat hij even lang bij Fenerbahçe zal blijven als Aykut Kocaman, betekent dat dat Aziz Yildirim ook ontslag gaat nemen? Is Aykut Kocaman ontslagen? Of heeft ie zelf ontslag genomen? Waarom neemt de vice-president ook ineens ontslag? Wat is er allemaal gaande in het bestuur van Fenerbahçe?
Ik hoop dat Fenerbahçe zo snel mogelijk met een verklaring komt, want miljoenen mensen wachten op duidelijkheid.

Bedankt voor alles Aykut hoca, je was een boegbeeld voor vele mensen.. Een echte gentleman, een echte fan van Fenerbahçe.. Ik wens Aykut hoca veel succes in zijn carrière verder!

Het doet me veel pijn. In Turkije is er helaas geen tijd voor een trainer om op te bouwen. Ze worden de huid vol gescholden na twee nederlagen, maar als ze zestien wedstrijden in een seizoenshelft weten te winnen is de trainer ons grootste hoop in de moeilijkste tijden!

We mogen absoluut niet vergeten dat Aykut een echte zoon is van de club. Hij liet ons het echte Fenerbahçe gevoel weer voelen in de zware tijden. Hij stond klaar voor de club, ondanks kritiek van miljoenen supporters! Hij heeft zijn leven gegeven voor deze club, zo mag worden gezegd. Als hij op deze manier afscheid neemt dan hoop ik dat Aziz voor eeuwig zal leven! Zodat hij elke dag weer eindeloos in de spiegel kan kijken en tegen zichzelf kan zeggen wat voor rotzooi hij er van heeft gemaakt.

Ik ben gefrustreerd, ik heb woede. Ik kan me er niet bij neerleggen dat een wereldclub wordt geleid door een dictator.

Breaking: Ridvan Dilmen is gesignaleerd bij het clubgebouw!

29 mei 2013 om 14:26

Ridvan als coach zou awesome zijn, maar ik weet niet of hij zo een stressvolle baan zou willen nemen. Waar heb je dit nieuws vandaan?

29 mei 2013 om 14:56

Hij heeft een paar jaar geleden aangegeven dat hij geen zin heeft in de druk van de media en de stress die erbij komt kijken. Maar wie weet? Hij is ook een echte Fenerbahçeli. Sportief directeur zou hem ook niet misstaan.

29 mei 2013 om 19:40

Ridvan als coach awesome ? Wat heeft hij laten zien ?

Wat verwacht je van een man, die op tv toegeeft de helft van de Europese spelers niet te kennen ( daar gaat je scouting zeg maar doei doei ) en veel dingen niet begrijpt ?

Nee als we zo ver zakken dan liever Yilmaz Vural, die in tegen stelling tot Ridvan wél het spelletje snapt

29 mei 2013 om 19:51

Ik vind hem op NTV Spor altijd wel met inhoud praten, eigenlijk. Ik weet inderdaad dat hij amper ervaring heeft als trainer. Maar goed, Aykut had nou ook niet bepaald veel ervaring toen hij bij ons kwam, en we werden (naar mijn mening volkomen terecht) kampioen in zijn eerste seizoen. Ridvan heeft destijds Vanspor kampioen gemaakt van de tweede divisie, dus had in eerste instantie meer ervaring dan Aykut.

En ik zei hier ergens inderdaad dat ik Vural best als coach zou willen zien. Echte Fenerli ook. En gewoon een geweldige persoonlijkheid, haha. Wat heb jij liever dan? Een buitenlandse coach? Ik heb zelf het liefst Denizli of Vural.

29 mei 2013 om 20:54

Ik heb echt geen idee wat de club gaat doen man, ik ben nog steeds van slag over Aykut hoca. Hij moest niet opstappen.

Alles ging beter, hij had iets gecreeerd waar je nu juist aan moest gaan sleutelen dmv spelers te kopen die meer kwaliteit hebben dan de huidige. Hij was ook intensief bezig met de jeugd waar er 2 honder procent volgend seizoen zou doorstromen naar de 1e selectie.

Dit is als een grote klap gekomen voor mij, had dit echt totaal niet verwacht.

Over de aanstelling van een nieuwe trainer houd ik me zelf op de vlakte, eerst zien wat de club van plan is en dan pas laat ik me daar we over uit.

Hopelijk kiezen ze het beste voor ons.

1ste seizoen werd hij kampioen, oke er was misschien sprake van omkoping, maar je kan teams zoals Galatasaray en Besiktas niet omkopen, daar won hij ook van. Ondanks er in het 2de seizoen veel spelers vertrokken, was het een geweldige prestatie tot op de laatste wedstrijd mee te doen met het kampioenschap.

Denk na, Fenerbahce met Andre Santos, Lugano, Emenike en Sow. Maar hij deed het met Bienveneu, Ziegler en andere matige spelers. Toch werd de beker 2x gewonnen en halve finale Uefa cup bereikt. het was misschien niet leuk om aan te zien, maar hij heeft zeker niet slecht gepresteerd.

Als hij blijft is het goed, als hij weggaat is het ook goed, hoe je het ook went of keert , Fenerbahce zal groot blijven en volgend seizoen weer voor alle 3 de pijzen gaan. Mark my words.

Ik hoop op Ridvan Dilmen of Mustafa Denizli als nieuwe coach.
Yilmaz Vural mag stiekem zelfs van mij, haha, wat een held vind ik dat. Heeft Elazig uit de degradatiezone gehaald, maar denk natuurlijk niet dat hij de juiste coach zou zijn voor Fener.

dit is een trieste dag voor ..................... jawel galatasaray

nog even en Fenerbahce is weer back in businness

Clubicoon of niet, hij heeft zijn beste tijd wel gehad.
Maar de club is wel toe aan een grotere schoonmaak dan alleen Aykut.

Aziz Yildirim, Aykut, Alex.

Aan wie zou het hebben gelegen ?

zat die Yildirim niet in de gevangenis i.v.m. matchfixing?

29 mei 2013 om 19:39

Nee, de aanklachten waar hij een straf voor heeft gekregen zijn voor het leiden van een criminele organisatie en wapenhandel enzo, niet voor matchfixing.

30 mei 2013 om 03:07

Hij heeft hoger beroep aangetekend en trek je niets aan van de verkeerde informatie die je krijgt toegespeeld. Hij wordt tevens (tezamen met Fener) schuldig geacht van matchfixing.

Tot het besluit van het hoger beroep is hij vrij man.

Fenerbahce moet blij zijn als hij weggaat! de man die 3,4 spelers op de verkeerde positie laat spelen, de man die spelers als Caner, Kuyt in de basis laat spelen ipv Stoch, de man die de domste wissels maakt, de man die 3 jaar lang slecht voetbal laat spelen. Ze hebben vaak enorm veel geluk gehad! Fener speelde met Zico Inter, Cska Moskou, Sevilla helemaal zoek! en won nog van Chelsea 1x. Terwijl Aykut met moeite won van AEL Limassol, Plzen, Bate, Lazio.. dan komt Benfica langs die thuis Fener helemaal kapot speelde. Alles is beter dan Aykut Kleineman.

Kocamaaan Aykut heeft verklaard dat Alex de reden was waarom hij ontslag nam. Alex was seizoen geleden al gestopt , waarom hij dan ?

29 mei 2013 om 16:28

Ik denk dat ik het wel weet.

Iedereen weet dat Alex een geweldige speler is, en in zijn voetbalcarriere bij Fener heeft hij een geweldige status opgebouwd. Niet alleen bij Fener, maar ook bij Bjk, GS en alle andere Turkse clubs. Alex werd door iedereen gerespecteerd qua voetbal en persoon.

Je weet dat Aziz Yildirim vastzat een tijdje toch. Men wist ook dat Alex binnen toen en een paar jaar kon stoppen. Aziz dacht, als Alex stopt met voetballen, (uitgaande van zijn status) wat dan?

Een tiran moet koste wat het kost laten weten dat hij de soeverein is, en dus begon Aziz via Aykut (dus door middel van Aykut te gebruiken) Alex proberen te verwijderen van Fenerbahce.

Alex had het hierdoor de laatste maanden ook niet echt meer naar zijn zin, hij begon zich meer en meer af te keren tegen Aziz (officiëel Aykut) en dit bracht ook een scheiding binnen Fener op.

De Ene supportergroep was voor Alex en de andere voor Aykut (lees Aziz).

Aykut heeft heel wat te verduren gekregen binnen zijn periode, zie zijn eerdere ontslagen. Dit laat o.a. zien dat hij onzeker is, maar hij moest op het veld staan van Aziz hé. Dan houdt het op.

Ik geloof oprecht in de goedheid van Aykut, maar hij heeft werkelijk van de 64 wedstrijden van Fener dit jaar maar 5 goede wedstrijden gespeeld. Weer geen 'grote' prijzen (alhoewel, 29 jaar geen Turkse beker en 2 jaar achter elkaar winnen) , de halve finale in de Uefa zegt ook niet veel dus mijn conclusie is dat Aziz gefaald heeft en dat Aykut hier de dupe van is.

Heee jongens, vergeet niet dat Aziz Yildirim de besluiten neemt. De grote president van Republiek Fenerbahce heeft gezegd dat er geen sprake is van een onstlag van Kocaman. "ne istifasi, Aykut'u ben kovdum!" (vert. Ik heb Aykut weggestuurd!)

Dictator? Aziz heeft zijn uitspraak gedaan jongens.

Vorige keren vond Aziz dat Aykut moest blijven, het is zijn poppetje op het veld namelijk. Dit keer is het echter anders. Als president van de republiek, aan het begin van het seizoen beloven dat je voor Europees succes gaat en op 3 fronten de beker zal gaan pakken, maar liefhebbers van de gele kanaries komen al jaren bedrogen uit. Ze weten niet meer wat ze moeten doen. Ze vieren al jaren feest om het feit dat ze tweede zijn. Dan moet iemand de schuld krijgen, en een tiran zal nooit zichzelf als schuldige zien, dus Aziz zegt ' Opdonderen Aykut! ' en Aykut is weg. Vraag het maar aan Samet.

'klopvvvt toch Samet!?'

29 mei 2013 om 16:52

Dat hij heeft gezegd dat hij Aykut heeft weggestuurd, is ontkracht op de officiële site van Fenerbahçe, dus dat is geen argument. Verder heb je je eigen verhaaltje gemaakt, en een 'grappig' einde aan gevoegd. We vieren feest omdat we tweede zijn? Dat is 1 keer gebeurd en dat is in het jaar dat Bursaspor kampioen werd, door een valse omroep. Dus met 'al jaren' sla je weer mis. Verder weet iedereen dat het niet alleen aan Aykut ligt dat we al 2 jaar geen kampioen worden, het ligt ook aan de spelers zelf.

29 mei 2013 om 17:10

Wat er achter gesloten deuren gebeurt weet niemand, maar jij hoort Aziz Yildirim beter dan ik te kennen. Wat jij geen argument noemt is jouw fantasie. De Turkse voetbalvolgers weten echt wel beter!

Mijn 'grappig einde' zoals jij verwoord, is om het handelen van Aziz te tonen. Deze man is gek geworden, hij gaat voor steeds erger. Hij is het Turkse voetbal aan het vergiftigen en de medicijnen die er tegen worden gebruikt zullen spoedig niet meer helpen. Fenerbahçe zal er uiteindelijk zelf de dupe van worden.

Galatasaray is de beste. Dat is feitelijk gewoon de reden waarom Fener al 2 jaren geen kampioen wordt.

Van binnenuit is het echter Aziz die de hoofdoorzaak is dat Fener geen kampioen wordt. Wat ik wil zeggen is dat Aziz Aykut bestuurt, dus Aziz is hoofdelijk aansprakelijk maar officiëel Aykut de pineut want Aykut is degene die voor de dug-out staat. Maar ja, wat wil je als je een elftal met alleen maar middenvelders probeert op te creëren.

29 mei 2013 om 18:32

Tuurlijk weet ik ook dat Aziz Yildirim vieze spelletjes heeft gespeeld, maar om hem nou dictator te noemen met een 'invalide' argument.. Dat begrijp ik niet!
Maar waarom ziet niemand iets verkeerds van Galatasaray? Ünal Aysal die aandelen manipuleert, wordt gezien als een zakenman. Waarom wordt alle 'verkeerde' dingen bij Fenerbahçe zo uitgelicht? Waarom is het 'sike' als Fenerbahçe terug komt na een achterstand, en 'strijdlust' als Galatasaray terug komt na een achterstand?

Elke keer als er wat gebeurt, wordt er verwezen naar het 'omkoop schandaal'. Elke keer is Fenerbahçe de hoofdoorzaak, terwijl ook Trabzonspor, Besiktas en een aantal andere clubs hebben omgekocht volgens het rapport?

Alleen maar middenvelders? Natuurlijk, het is zo dat Aykut Kocaman veel aandacht besteedde aan middenvelders, maar dat is best logisch als je met een vijf mans middenveld speelt. Maar dat heeft verder niks te maken met Aziz Yildirim.

Alex was het gemeenschappelijke middel van Aziz en Aykut om erachter te scharen. Oftewel de crisis kostte de kop van Alex. Nu is Aykut weggestuurd door Aziz. Raad is waarom? Aziz moest zijn eigen hacje redden! Who is next Aziz? Who is next? Is er iemand overgebleven? Zelfs je broer stuur je weg door je psychopatisch gedrag. Jij bent het dieptepunt van het Turks voetbal.

De ruzie tussen Aziz en Aykut is honderd procent ontstaan door een speler die Aziz wilde aantrekken, maar Aykut wilde hem niet. Aykut hecht waarde aan zijn systeem, Aziz wil bombarie veroorzaken om nog een verloren kampioenschap te camoufleren.

Het is van de zotte om een trainer weg te sturen die eindelijk een systeem heeft (goed of slecht). Je investeert in zijn voetbalvisie en net wanneer je een bepaald speelwijze terugzie, stuur je hem weg! Welkom in het Aziz paradijs!!!!! Dit is gewoon beleid (zet wan voor het woordje beleid).

Mzk, hahahahahah. Jij bent gek man. Echt waar. Je scheld eerst hele stamboom van Aykut uit en maakt hem uit voor Mal (dombo), nietsnut etc. Je werd zelfs op de vinger getikt door je mede fan Belhanda en nu ben je aan het huilen. Ben je toevallig een Bursa fan? Krokodillen tranen? Kijk, als je een mening hebt, kan je hem hooguit bijstellen, maar niet compleet omgooien. Want dan sta je niet achter je mening, je draait dan. Je draait door!

Lefter, ik zal op jouw reactie terugvallen. Ben het niet vergeten!

29 mei 2013 om 17:11

Iedereen had het al voorspeld na het laatste ontslag debacle van Aykut Kocaman en Aziz Yildirim in de winterstop. Aziz hield hem alleen maar binnenboord zodat hij op een later moment nog iemand als zondebok kon gebruiken wanneer het minder zou gaan. Deze man moet zo snel mogelijk ontslag nemen of de gevangenis is. Hij speelt gewoon letterlijk met iedereen.

29 mei 2013 om 20:07

Aziz.... Dit zijn de eeuwe oude tactics van Aziz om misgelopen titels te camoufleren. Het is nu gewoon duidelijk terug te zien. Aykut voelde/wist dat zijn woord helemaal niks waard was voor Aziz. Als de trainer niks te zeggen heeft bij de voorzitter, dan moet je weten dat die niet lang zal volhouden.

En klein voorbeeld. Aykut denkt dus langer na over een ontslag, hoe kan hij in zo een periode spelers adviseren aan de voorzitter? Dat kan haast niet. Als jouw toekomst niet duidelijk is bij de club, kan je moeilijk toekomstplannen maken toch? Alleen dit is al het bewijs dat Alper Potuk niet de transfer van ykut is maar van Aziz. Zo simpel is dat.

1e keer toen hij om ontslag vroeg moest hij al weggaan. Wie neemt die Aziz nu nog serieus joh ? Zogenaamd ''hij heeft onstlag genomen? Ik heb hem ontslagen !!''. Ja ja we weten het nu wel weer joh succes met je nieuwe coach eens zien wie gaat luisteren naar deze mafketel.

Het was een lange lijdensweg, maar het is eindelijk zover. Aykut Kocaman had al veel eerder moeten vertrekken. Heeft tactisch zo vaak gefaald, met wissels, opstellingen, te defensief. Fener fans kunnen nu eindelijk opgelucht adem halen. Nu Kocaman weg is kan Fener eindelijk weer eens een gooi doen op de titel.

Gefaald tegen Young Boys, Spartak Moskou, Benfica, etc etc.. Ik zeg het eigenlijk alleen in Nederlandse topics, maar ik zeg het nu ook even ; Dit is erg goed voor het Turkse voetbal !

Fenerbahce heeft sinds Aykut tientallen miljoenen(absurde salarissen niet eens meegeteld) uitgegeven aan transfers. Veel meer dan alle andere Turkse clubs. Veel van deze spelers zijn na een korte periode weer vertrokken, zijn op de bank beland of simpelweg weggestuurd waardoor er elk jaar weer nieuwe spelers moesten worden aangetrokken. Aykut heeft ondanks al de financiële middelen die hem zijn toevertrouwend geen team kunnen bouwen en dit jaar won hij best wel veel wedstrijden met laf voetbal, geluk en door scheidsrechters die bezweken onder de druk van Fenerbahce spelers, fans en Aziz Yildirim.
Jeugdspelers geeft hij nauwelijks de kans gegeven, Saih Ucan is een gelukje omdat Galatasaray geen anderhalf miljoen wou betalen en Besiktas destijds geen trainer had kwam hij naar Fenerbahce. De rest krijgt amper een kans, misschien een keer in de 15 wedstrijden mag een jeugdspeler invallen wanneer het 2-0 staat in de 75ste minuut in Kadikoy.
Zijn denkwijze qua opstellingen en tactiek kon niemand in Turkije begrijpen. Hier ga ik niet eens verder op in.
Wat ik hem wel goed in vond was zijn houding. Voor, tijdens en na een wedstrijd zie je Kocaman bijna nooit schreeuwen of schelden. Soms kan hij wel schijnheilig en hypocriet zijn in zijn interviews, wanneer het een wedstrijd niet goed ging.

Ik vind dat de Fenerbahçe fans wat tegen Aziz moeten gaan doen. Dit kan gewoon niet meer, want hij doet de meest rare dingen. Hij krijgt waarschijnlijk een sanctie van de rechtbank en dan kan Fenerbahçe eventueel ook een sanctie krijgen. Het is dus sowieso niet goed dat hij nog de leiding heeft en het is zo wel genoeg geweest. Hij heeft tot nu toe zoveel trainers en spelers weggestuurd, maar bij wie lagen de fouten? Hebben de trainers en spelers het altijd fout gedaan? Waarom kijk je niet een keer naar jezelf?

Het is genoeg geweest en de verkiezingen moeten van start gaan bij Fener. Een nieuwe voorzitter heeft Fener echt nodig, want we zakken steeds verder weg met Aziz.

Niemand is groter dan Fenerbahçe, dus Aziz ook niet en daarom moet hij z.s.m. vertrekken!!

29 mei 2013 om 18:12

Natuurlijk verdient hij een klein beetje credit voor alles wat hij voor fener heeft betekend maar zo is het wel genoeg geweest mooi gezegd .

29 mei 2013 om 18:25

Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden League.

Paar jaar geleden schreef ik een clubexpert met forse kritiek op Aziz Yildirim. Ik werd vierkant uitgelachen en iemand zei zelfs dat ik Galatasaray fans vermaakte.

Ik ben altijd bij mijn mening gebleven. Aziz is slecht voor de club. Hij maakt ons kapot van binnen en van buiten. Het wordt tijd voor verse krachten als Ali Koc en Ferhit Sahenk. Wij zullen niet meer groeien met deze dictator als voorzitter.

29 mei 2013 om 19:07

Ferit Sahenk zou net zo als Ali Koc een ideale opvolger zijn, maar Sahenk maakt de een na de andere move in de zakenwereld, die man maakt zijn imperium met de dag groter.. Ik denk niet dat hij al zijn winstgevende bedrijven even opzij gaat zetten om als voorzitter van Fener te gaan zitten. Hij wilt het heel graag - zijn eigen woorden - maar zoals ik al zei denk ik niet dat hij het nu of binnen 1 jaar ofzo gaat doen.

Ali Koc is de prins van Fener, zijn broer heeft laatst ook verklaard dat ze achter Ali staan als hij voor de voorzitterschap gaat. En vergeet niet dat de kandidaat die het wilt worden de steun van Aziz Yildirim moet hebben, en dat heeft Ali Koc geheid.

Aziz moet zich bezig houden met het werven van grondstukken en bouwen van accomodaties ( kan hij als geen ander ) hij bezorgd de club veel bezittingen.( tapulu mal )

29 mei 2013 om 19:56

Aziz is groter dan je denkt. Onderschat zijn invloed niet. Er is momenteel geen 1 persoon die los van Aziz voorzitter kan worden. De toekomstige voorzitter moet eerst het ja-woord van Aziz krijgen, ook Koc en Sahenk. Die verkiezingen zijn al jaren niks waard bij Fenerbahce. Zolang Aziz verder wilt, dan kan niemand (de schepper uitgezonderd) hem tegenhouden.

Het is te laat - als Fenerbahce zijnde - om maatregelen te nemen voor de sancties. Degen die de paard heeft meegenomen, is Uskudar al voorbij.

De tijd zal mij gelijk geven. Enkel als Aziz wilt, gaat hij weg.

30 mei 2013 om 03:13

Als hij vertrekt dan betekent het dat Haciosmanoglu ook zijn zin krijgt (via via weliswaar maar goed). Kortom dan worden wij sterker, want hoe meer man achter hem gaat staan, hoe beter die man gaat presteren. Hehe, adam rajon kesecek! (even snel vertalinkje erbij gepleurd: 'hij gaat de klus afhandelen'.)

Maar inderdaad wie ik ook hoor, heeft het over het feit dat Aziz weg moet. Ondanks dat iedereen hem heeft gesteund rondom 3 juli, vertonen zijn vieze spelletjes nu scheuren in de macht die hij heeft in mijn ogen. Gecombineerd met vertrekken van andere clubhelden (alex en Aykut) en het feit dat Gala het zo goed doet heeft het er in mijn ogen voor gezorgd dat hij nu de meest gewalgde voorzitter is (demirören buiten beschouwing gelaten). Tot voor kort was Sadri dat nog, wat kan het snel gaan.

30 mei 2013 om 17:17

Aziz heeft ook goede zaken gedaan voor Fener, maar het wordt nu niets meer. Hij is al heel erg lang aan de macht en wilt alleen maar alles zelf doen. Altijd grote uitspraken doen en de boel lopen provoceren. Ik geef hem zeker gelijk bij bepaalde onderwerpen, maar toch moet hij ermee ophouden.

Als Aziz in de bak had gezeten nu, dan was er nu een andere voorzitter bij Fener. Misschien was Fener dan wel gedegradeerd, maar Fener was dan nog steeds een grote club. Fener had dan teruggevochten en was dan nu zeker terug in de Tsl. Wie weet kwam Fener dan wel keihard terug ,maar dit zijn dingen waarbij je steeds als zegt..

Stel je voor dat hij nu een straf krijgt en Fener moet degraderen? Dan zijn we een aantal jaren kwijtgeraakt en is Fener helemaal niets meer.

30 mei 2013 om 23:26

Ja, maar dat is ook het probleem. Aziz deed heel veel goed, tot ongeveer 2008. Hij werd bijna verafgood. Maar die periode steeg hem enorm naar het hoofd. Daarna ging het enorm bergafwaarts!

Over je kwestie van Aziz in de bak. Ik denk dat zelfs al zal Fener nu degraderen het sterk terug zal komen. Het enige verschil nu is dat als men destijds gewoon na het bekend worden de schuld had geaccepteerd (bv. na de uitspraak van de rechtbank) en niet nog steeds blind had beweerd niets te hebben gedaan, jullie er gewoon wat beter vanaf kwamen. Zie het principe met Juventus.

Maar het tegenovergestelde is gedaan en daarom zullen jullie ondanks dat jullie terug komen, altijd een slechte naam blijven houden. En dat kan inderdaad met de tijd gepaard gaan met andere gevolgen (minder fans waardoor financieel minder sterk wat tot gevolg heeft dat Fener minder groot wordt en ga zo maar door). Maar dat jullie weg zullen blijven zal niet gebeuren, zeker niet met de lobby (!) en geschiedenis die Fener heeft.

Gala was 70% kampioen. Nu is Gala 90% kampioen. En de kans dat fener naar de champions league gaat is aanzienlijk vermindert. Weer volle pot voor Gala als enige turkse club.

29 mei 2013 om 19:08

Aziz kan zoveel willen als hij wil, maar of de spelers dat willen is iets wat belangrijk is. Arda zal bijvoorbeeld nooit komen naar Fener, maakt niet uit hoeveel jullie dictator zal bieden op hem.
Met grote namen wordt je niet altijd kampioen. Denk maar bijvoorbeeld aan Besiktas toen Guti, Q7, Simao en Almeida er speelde.

30 mei 2013 om 10:27

Arda who?

Jammer dat Aykut weggaat. Qua persoonlijkheid lijkt het op een erg goede man. Natuurlijk weet niemand van ons wat zijn persoonlijkheid is. Een nieuwe trainer komt niet zo 1 2 3, alhoewel Ridvan Dilmem op gesprek is geweest bij Aziz. Vanuit je stoel praten is totaal iets anders dan het toepassen in het live, dus ik ben benieuwd of hij zal slagen. Ook ben ik benieuwd of hij zich aan zijn grote woorden gaat houden zoals; ik zou Emre gelijk weg sturen etc.

Zoals sommige reacties hier boven, of dit wordt een rampjaar voor Fener terwijl Gala waarschijnlijk de 4de ster gaat winnen, of Fener wordt kampioen en vergeet deze twee jaren.

Kijken hoe het nu verder gaat met de transfers.

Ik snap het echt niet hoor. Iedereen heeft het over een systeem die Aykut heeft gemaakt. Zo ver ik nog weet heeft Fener altijd al 4-2-3-1 gespeeld. Al een aantal jaren voordat Aykut bij Fener kwam dus ik snap die mensen hier boven niet. Het is simpel, Fener moet gewoon een grote aankoop doen. Ze hebben vorig seizoen al beloofd om een wereldster maar die is er nog steeds niet terwijl galatasaray dat wel heeft dus ze moeten want anders gaan de supporters weer tekeer want blijkbaar heeft Aykut Alex wel weggestuurd uit jaloezie. Bang dat Alex zijn record zou verbreken. Waarom stuur je hem weg en speel je nog steeds met een nummer 10? Dat wou die toch niet? Als Aykut niet weg zou gaan en er zou geen grote naam/goede bruikbare speler gekocht worden, dan zou de club alleen nog maar kritiek krijgen.

30 mei 2013 om 12:52

Waar heb jij het over zul je bedoelen? 4-2-3-1 is één van de meest gebruikte tactieken op dit moment? Het Nederlands Elftal onder van Marwijk speelde ook 4-2-3-1. Dat zijn 10 spelers... plus een keeper. You do the math

Slecht nieuws voor Galatasaray, maar dit is het begin nog er gaat nog meer gebeuren binnen Fenerbahce!! Dit heeft helaas ook te maken met het omkoopschandaal, ben bang dat Fenerbahce alsnog door de Uefa en door de turkse rechtbank wordt gestraft. Dat zou toch zonde zijn als alleen Fenerbahce een straf krijgt terwijl de rest ook wel eens ooit dit soort geintjes hebben geflikt en er goed mee zijn weg gekomen. Ik heb niks tegen Fenerbahce zolang Aziz Yildirim maar oprot zodat Fenerbahce weer een geliefder club wordt, want de onnodige haat die de laatste jaren is ontstaan tegenover ze komt puur door Aziz Yildirim en zijn eenmansbeleid!! Hopelijk komt er zsm een nieuw hoofdstuk met een nieuwe trainer en een nieuw bestuur!!

nou zakt mijn broek echt af, wekelijks werd Aykut door iedereen de grond in geboord vanwege zijn wanprestaties (lees:wissels/taktiek/selectiekeuze) en nu vind iedereen het opeens zo jammer?? Wablieff..

Ik als cimbomlu vind dit supernieuws, eindelijk weer degelijk voetbal bij de concurrent. En nee, dit wil niet zeggen dat ik tevreden was met het spel van GS afgelopen seizoen

Aykut Kocaman was de grootste transfer van Galatasaray, en onze garantie voor nog een aantal jaren kampioenschap achter elkaar. Daarom betreuren wij zijn vertrek. Fenerbahce supporters gefeliciteerd, jullie zijn van hem af.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren