Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Actief Fenerbahçe bevestigt komst van vierde nieuwkomer

Laatste update:

Fenerbahçe werd in 2010/11 voor het laatst landskampioen en de beleidsbepalers balen daar flink van. Komend seizoen moeten de Gele Kanaries weer aan het langste eind trekken en daarom werd er al dik vijftien miljoen euro uitgetrokken voor de komst van Bruno Alves, Michal Kadlec en Alper Potuk. De club uit Aziatisch Istanbul heeft nu ook de vierde versterking zo goed als zeker binnen.

/

De nummer twee van het afgelopen seizoen in de Süper Lig maakt op de officiële website namelijk melding van de komst van Samuel Holmén, die transfervrij overkomt van Istanbul Büyüksehir Belediyespor. De 28-jarige aanvallende middenvelder doorloopt dinsdag de medische keuring en daarna worden de handtekeningen gezet. Voor hoeveel jaar de Zweeds international gaat tekenen in het Sükrü Saraçoglu Stadion, is nog niet bekend.

Holmén staat bekend als een typische box-to-box-speler en legt elke wedstrijd enorm veel kilometers af. Vorig seizoen maakte de ex-speler van onder meer Bröndby IF en Elfsborg elf doelpunten in de competitie en bovendien leverde hij zeven assists af. De 32-voudig international kon daarmee echter niet de degradatie van Istanbul BB voorkomen. Als er tijdens de keuring geen problemen aan het licht komen, dan mag Holmén zich een Fenerli noemen.

Update 18 juni 18.45 uur - Actief Fenerbahçe bevestigt komst van vierde nieuwkomer
Samuel Holmén mag zich officieel speler van Fenerbahçe noemen. De Turkse topclub maakt op het digitale thuis melding van de komst van de 28-jarige box-to-box-middenvelder, die transfervrij is overgenomen van Istanbul Büyüksehir Belediyespor. Holmén is zonder problemen door de medische keuring gekomen en heeft voor drie jaar getekend.

Wordt Fenerbahçe komend seizoen landskampioen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

dit kan niet door de buitenlandse limiet , ze hebben al 10 buitenlanders gecontracteerd.

17 juni 2013 om 19:25

De transfermarkt is dan ook nog lang niet gesloten om minimaal 1 buitenlander weg te doen.

17 juni 2013 om 19:34

Fener zal inderdaad eerst een andere speler van de hand moeten doen, maar ik denk dat ze daar wel rekening mee houden. Het transferseizoen is nog niet begonnen, dus tijd hebben ze nog.

Ik heb wel even de regels na gezocht, ze mogen ook geen speler kopen als ze tien buitenlanders hebben. Het is dus niet zo dat het alleen geld voor het lopende seizoen, maar ook in de transferperiodes!

Goeie transfer. Emre raakt vaak geblesseerd. Meireles vertrekt denk ik nu,.

Maar er gaan nu zeker buitenlanders weg

17 juni 2013 om 21:12

Ik betwijfel of Fenerbahçe een extra middenvelder nodig heeft.
Ze hebben onder andere;
-het talent Salih Uçan
-De ervaren Emre Belözogle
-alper Potuk
-baroni, Meireles (waarvan ééntje zal moeten vertrekken om ruimte te maken)
-mehmet Topal, Selçuk Sahin

Met oog op de limiet op buitenlanders is dit sowieso een opmerkelijke transfer. Je kunt je bijna niet meer permitteren om buitenlanders in je selectie te hebben als ze echt van toegevoegde waarde zijn.

Daarnaast heeft FB nog helemaal geen trainer, dus waarom kopen ze al deze spelers.

Of ik denk dat Fener het beste met dit middenveld kan spelen. Ik hoop dat de nieuwe trainer Stoch weer gaat gebruiken;

Stoch - Salih - Kuyt
Emre - Alper

18 juni 2013 om 00:12

Wel heel vreemd dat een Gala fan hoopt dat Stoch weer aan spelen toekomt?

18 juni 2013 om 11:20

Niks vreemds aan. Gewoon zonde om je beste speler op de bank te laten rotten.

Lijkt me een goede versterking voor Fener. 11 goals en 7 assists bij de degradant is gewoon erg goed.

17 juni 2013 om 21:58

Lijkt me ook wel een goede versterking maar weet niet of dit echt nodig is. Ze hebben al genoeg middenvelders en daarnaast heb je ook nog een regel dat ze maar max aantal buitenlanders mogen opstellen. Baroni , Meireles, Yobo zullen moeten worden verkocht. Er moet in ieder geval ruimte komen voor deze speler met paardenlongen. Het is in ieder geval een strijder die veel kilometers aflegt in een wedstrijd.

17 juni 2013 om 23:09

Statistieken zijn mooi , maar het was wel een counterploeg. Sommige spelers spelen eenmaal bij lagere clubs beter dan bij grote clubs. Ik weet nog niet hoe Fener gaat spelen. Verdedigend of aanvallend.

Ik vind dit toch een merkwaardige transfer. Met de buitenlander limiet op het oog zou ik gaan voor kwalitatief sterkere buitenspelers. Ik ben altijd wel gecharmeerd geweest van Holmen, maar wel als speler van een middenmoter. Daarnaast heeft Fener al een overvol centraal middenveld met Cristian, Meireles, Topal, Emre, Alper, Salih, (vooruit jou ga ik ook noemen) Selcuk Sahin.

Fenerbahce is vastberaden om het Galatasaray moeilijker te maken dan de voorgaande twee jaren. Ik krijg steeds meer zin in 2013-2014.

17 juni 2013 om 19:37

Hoe willen ze het moeilijker maken, door steeds meer middenvelders te kopen en ervoor te zorgen dat het achterin op slot gaat met 4-5-1 opstelling met de hoop op een doelpunt ?

Met alle respect voor Fener supporters maar jullie team is echt slecht bezig. Of ze goed zijn of niet neem ik niet ter sprake maar Bruno Alves, kadlec en Holmen worden gekocht terwijl er geen trainer is.

En wat als er een trainer komt die hun niet wilt ?

Hoe kan je 4 transfers maken zonder dat je eerst een trainer haalt en hem eerst kennis laat maken met het team, zodat hij na een aantal trainingen kan zien wie weg moeten en voor welke positie spelers moeten komen.

17 juni 2013 om 19:43

Je bent behoorlijk naief als je denkt dat de transfers door het bestuur worden gedaan, dat gebeurd echt niet.

17 juni 2013 om 19:48

Belhanda8:

Ik weet dat je het Turkse voetbal goed volgt en weet wat voor een persoon Aziz is.

Hij heeft zijn beste tijd bij Fener gehad, zolang Aziz blijft zal hij door gaan met zijn poppenkast. Dat is ook de reden dat ik nu al weet dat er een Turkse trainer gaat komen.

Ik hoop voor jullie dat er volgend verkiezingen een nieuwe voorzitter komt, want dan pas dan zal er ook een goede trainer (misschien Zico) komen. Aziz kan zich dat nu niet permitteren, want een coach als Zico zal minder naar Aziz luisteren. Daarom ook dat hij weg moest voor Daum.

Aziz houd liever alles in eigen hand met Zico lukte dat niet.

17 juni 2013 om 19:50

Maar de trainer die deze transfers wilt is ook niet echt goed in zijn hoofd en haalt alleen maar oudjes naar Fenerbache, zijn dit dan de spelers die beloofd waren door het bestuur of worden jullie voor de gek gehouden door die Aziz. Ze haalden tot nu toe alleen maar van die oude dure buitenlandse spelers naar de club terwijl je veel betere en jongere talenten kan halen voor dit geld. Zonde gewoon dit!

17 juni 2013 om 19:59

Ze gaan geen trainer aanstellen die harder kan brullen dan Aziz. Ik vind het fout beleid, maar het is mijn club niet.

17 juni 2013 om 21:32

Waar gaat dit nou over Pirateking, jij begint ook op je maatjes te lijken die in elke zin die ze maken Aziz Yildirim er tussen zetten, het begint een beetje zielig te worden. ( Zielige ventjes ja )

Ik denk dat Baroni verkocht gaat worden voor een mooi bedrag, dan heb je Holmen daar die niets kost en hij kan op de tribune plus 4 zonder te gaan zeuren.

Holmen is een zeer dynamische speler, dat heb ik toen al gezegd toen hij bijna naar Besiktas ging.. Kan scoren en heeft oog voor mede spelers. Holmen is ook de nummer 1 van de competitie met aanvallende ribounds pakken ( defensieve ribounds staat Alper nummer 1 btw )

Hiermee wordt een beetje gegarandeerd ( voor de gene die het kunnen zien ) dat Salih heel veel minuten gaat maken dit seizoen wat ik alleen maar zal toejuichen.

Maar hey, als jij het alleen maar over Aziz wilt hebben, dan niet met mij, je weet je vriendjes te vinden die er ook op geilen om over hem te praten ( zo ook in dit topic )

Hou een theekransje zou ik zeggen.

P.S : Over voetbal wil ik altijd wel met je praten.

17 juni 2013 om 22:04

Zuurpruim.

Wat loop je nou weer ongesteld te doen ? Iedereen is Aziz zat. Je hoort Fenerbahce fans onderling hun afkeer tonen.

Het is alom bekend dat als je geen trainer hebt, je alleen toekomstgerichte aankopen doet. Los van Alper, zijn het allemaal risicovolle transfers. De nieuwe trainer moet het maar doen met de spelers die er zijn. Hij kan geen systeemaankopen doen.

Dat jij dit niet begrijpt, zegt iets over jouw capaciteiten. Zelfs Lefter10 heeft eindelijk erkend, nu jij nog.

17 juni 2013 om 22:36

Gangstarr laat hem met rust, ik dacht dat hij normaal kon reageren op iemand maar zo te zien niet.

Het zegt al genoeg dat hij als enige voetbalfan blij is met Holmen.

En dan komt hij met:

Hiermee wordt een beetje gegarandeerd ( voor de gene die het kunnen zien ) dat Salih heel veel minuten gaat maken dit seizoen wat ik alleen maar zal toejuichen.

Dat klopt als een bus, als Fener meer middenvelders koopt vergroot het de kans dat Salih zal spelen.

Edit:

En reden waarom ik over Aziz praat komt omdat jouw reactie over het bestuur gaat en Aziz de voorzitter is. Als ik over iets anders zou praten zou ik niet op jouw reageren.

17 juni 2013 om 22:50

Ja pirateking excuses ik dacht dat jij het wel begrijpt, maar blijkbaar toch niet.

Er wordt geen AMC aangetrokken ( 1tje met naam ) Baroni wordt waarschijnlijk verkocht, wie hou je dan over ? Juist ja Salih! Onbegrijpelijk dat ik dat moet voorkauwen.

Hoe jullie tevreden kunnen zijn met Erman als een bench aankoop, kan ik tevreden zijn met Holmen als een bench aankoop.

17 juni 2013 om 22:54

Gangstar

Jij wordt met de dag belachelijker man, moet ik elke Turkse topic herhalen dat de transfers in overleg worden gedaan ? En dan praat je over capaciteiten, jou hersens kunnen niet eens enkele zinnen opnemen waardoor je telkens in de herhaling valt als een kapotte radio. Dus please.

Hou je gewoon bezig met je eigen club, en als je wilt reageren hier doe je dat lekker. Maar kom met betere dingen, je blijft als een 'o.. Kari' ( oud wijf ) zeuren.

Wat anderen erkennen of doen boeit mij niet, ik kan zelf nadenken en zelf dingen waarnemen, ik hoef het niet met jou eens te zijn noch met Lefter10.

Comprende ?

17 juni 2013 om 23:04

Ik moet zeggen dat ik het wel een nuttige aankoop vind. Er gaar heel veel geruchten over een vetrek van vooral Baroni (en Meirelles) als je daar geld op kan vangen en je gebruikt deze Holmen als back-up voor Alper/salih kan ik niet inzien waarom dit een slechte aankoop is. Hij kent de competitie, hij is gratis en zal niet snel mekkeren bij een reserverol.

Daarnaast is het zo goed als zeker dat Ersun Yanal komt en hebben aankopen als Kadlec en Alves weinig met systeem te maken. Elke club in Turkije speelt immers met 4 verdedigers, een opkomende back hadden ze al (caner) maar een stopper niet (nu dus Kadlec). Yobo en Ziegler gaan weg.

17 juni 2013 om 23:15

Piratekings

Sommige mensen zijn blind. Het overgrote gedeelte van de Fenerbahce fans hebben gelukkig door wat voor psychopaat Aziz Yildirim is. Zelfs amigo Sefa die die-hard Fbli is, weet hoe Aziz is.

Alleen nog paar restjes en dan weet iedereen het.

Aziz beïnvloedt het voetbal van Fenerbahce op een overheersende wijze, juist daarom praten we over Aziz. Maar als het aan sommige mensen ligt worden de transfers gedaan door een speciaal onafhankelijke transfercomité met een prima scoutsysteem, hahaha.

Feliciteer ze gewoon met de buitenlandse versie van Erman Kilic!

18 juni 2013 om 00:19

Belhanda8

Ag stop nou eens met jezelf telkens een duimpje te geven. Er word hier gewoon juist gepraat als er wordt gezegd er geen systeemaankopen worden gedaan. De trainer die wordt aangesteld moet het ermee doen omdat Aziz de voorzitter, trainer en gokker is!

18 juni 2013 om 00:30

Belhanda

Jij snapt er ook niet veel van.

Bench aankoop ? Welke bench ? Je mag binnenkort maar 5,6 spelers in je wedstrijdselectie hebben. Aangezien je van de 10 er 6 mag opstellen, stel je ze allemaal op en gaat geen één buitenlander op de bank zitten. Basis of tribune. Het feit dat jij al praat over 'hij zal het niet erg vinden om op de tribunes te zitten' , geeft al aan hoe overbodig hij is.

Erman met Holmen vergelijken ? Als Erman een buitenlander was, dan zou ik heel het bestuur uitlachen en daarna boos worden. Normaal gesproken is Holmen gewoon een dodelijke transfer. Maar met de limiet ? Sorry. Ik denk bij elke aankoop CL gericht. Ik zou vragen stellen als: Kan Holmen mee tegen Real ? Kan hij een toegevoegde waarde zijn op beslissende wedstrijden ?

Maar goed, als jij tevreden bent met buitenlandse transfers voor de bench en spor toto, dan laat ik het voor wat het is.

Anladinnnnngggmi ?

18 juni 2013 om 00:48

6 plus 4 op de tribunes is het gozer.

Met bench bedoelde ik die plus 4. We hebben dit jaar tegen Benfica met Selcuk gespeeld als 5e keus die gewoon moest invallen.. Dat snap je toch wel ? Dan is het fijn als je zo een bikkelaar erbij hebt als Holmen.

Jij en je medekleurgenoten praten onzin, want de transferperiode is niet eens geopend en jullie zeggen al ja Fener heeft zoveel buitlandse spelers ( feit ) wat moet Fener met zoveel middenvelders blablabla, ooit gehoord van vertrekkende spelers ? Er gaan spelers vertrekken, als je bijv Baroni voor 5 miljoen verkoopt en je haalt gratis Holmen op, dan heb je dat mooi voor elkaar toch ? Juist ja.

Wat gaat Erman brengen tegen Real dan ? Snap je mij, je stelt je zelf de verkeerde vragen, en als je het even niet meer weet gooi je het op Aziz ( wat je altijd doet, maar we houden van je omdat je zo bent he jongen, niet veranderen )

Gaan er geen middenvelders/buitenlanders weg, dan heb je helemaal gelijk en is dit een hele domme zet.. Maar dat gaat waarschijnlijk gewoon gebeuren dus is er niks aan de hand, er is zelfs een transfer succes omdat je ( naar alle waarschijnlijkheid ) een bedrag krijgt voor je huidige spelers en dan haal je een gratis Holmen op die niet veel verschilt van de genoemde spelers die zullen vertrekken Baroni/sezer.

Daarom snap ik niet waarom jullie hier zo een probleem maken over de buitenlandse gedoe, Fener zal nog zeker actief zijn op de transfermarkt ( kopen/verkopen ) dus relax gozer.

Tamammi yavrum ( Oke pik )

18 juni 2013 om 01:17

- Bench betekent bank/bankzitters. Als jij woorden in een verkeerde context gebruikt, moet je niet wijzen naar de interpretatie van de lezer. Gebruik voortaan woorden waarvan jij zeker weet wat het betekent of hoe je het schrijft(zie ook boven het is rebound, geen ribound)

- Erman Kilic is een Turk. Hij is gehaald voor de Turkse competitie. Je moet buitenlanders halen die drie klasse beter zijn dan de Turkse alternatieven op die positie. Ik vind Holmen hooguit gelijkwaardig(en dan ben ik nog lief) aan Emre, Alper, Topal. Dan is een buitenlandse speler simpelweg overbodig.

- Ooit gehoord van doorlopende contracten ? Ooit gehoord van salarissen die alleen Turken betalen ? Een speler weg sturen gaat iets moeilijker dan bij Pes of Fifa. Krasic is international, maar gaat gewoon niet weg omdat hij het dubbele verdient van wat hij eigenlijk waard is.

Je praat allemaal zo makkelijk. Je hoeft niet elke zet van Fener te verdedigen. Een nuance zou jou sieren.

18 juni 2013 om 01:22

Wat betreft Aziz ben ik het met je eens. Zei hat al een keer eerder: "bedankt Aziz, je hebt ons groot gemaakt en tegelijk onze naam door het slijk gehaald"

Wat betreft transferbeleid, jongens kom op er bestaat iets als een Technische Staff. Denk je nou echt dat de trainers de scouting doet? De trainer, geeft vaak de akkoord om een transfer door te laten gaan. Denk dat de T.s. van FB echt wel weet wat die doet!

Kadlec risico? nee, broodnodig FB heeft geen Lb's
Alves, gewoon een uitstekende ietwat agressieve CB -- doet je dat denken aan een andere verdediger die FB ooit had?
Holmen laat al jaren in Turkije zien goed te kunnen spelen.

verwachte spelers die weggaan; Krasic, Yobo, Baroni en bij een goed boed ook Stoch.

edit;
Holmen --> Webo

18 juni 2013 om 02:09

Ik weet wat het betekend gozer, maak je niet druk. Doe niet alsof jij nooit een verkeerde woordkeuze hebt gemaakt in een zin, ik spreek jou daar ook niet op aan.

Elke woord die ik gebruik daar weet ik de betekenis van, nogmaals het is weer eens kapot zielig van je ( serieus je wordt steeds zieliger ) om een typfout tegen mij 'proberen' te gebruiken. Denk je dat ik niet weet dat Ribound fout is ? Maak jij nooit fouten ? Ben jij perfect ? Daar geef ik wel een antwoordt op : NEE

Baroni heeft een markt, zo ook Krasic in Italie en Rusland, Baroni wordt ( behalve onder Turken ) door veel trainers en spelers gewaardeerd en hij heeft aanbiedingen ( Roma wilt hem heel graag )

Dit heeft niets met Fkfa , Pes ( erg lelijke spel ) of FM te maken.. Ik bespeur enig frustratie bij jou en ik weet niet waarom dat zo is, ik kan nu kinderachtig gaan doen door te zeggen dat het misschien met Alper te maken heeft, of dat je simpelweg stikt door jaloezie omdat wij al voor aanvang van de ttransferperiode onszelf dusdanig hebben versterkt, maar dat doe ik niet. Ik hoop dat het ook niet zo is.

Je moet niet zo gefrustreerd doen gozer.. Relax, heb vertrouwen in je team want dat heb ik ook

18 juni 2013 om 02:57

Ik weet niet of jij het nieuws een beetje volgt maar Ersun Yanal is zelfs al op de Samandira geweest,dus geloof mij,transfers etc. zijn sowieso wel besproken.
Maar over Aziz geef ik je ook wel weer gelijk. Heb 't helemaal gehad met hem. Hij heeft veel voor FB betekend ontkent niemand. Maar wat voor schade hij FB afgelopen jaren heeft aangericht pik ik gewoon niet.

18 juni 2013 om 03:04

Andersom geld toch hetzelfde? Jij gaat in de aanval omdat je het niet eens bent met hun mening,maar jij verwacht wel dat mensen het met jou eens zijn? Bovendien reageer jij op een mening. Als je geen commentaar wil,reageer dan ook niet.

18 juni 2013 om 03:04

En als je je afvraagd waarom ze de trainer nog niet bekend hebben gemaakt zal ik 't ff voor je voorkauwen.

Media - niet al te grote trainer bij een groot club...

Je weet (hoop ik tenminste) dat de media in Turkije iemand keihard de grond in kan boren (:

18 juni 2013 om 07:18

Gangstarr

Het hilarische is dat Fenerbahce (lees: Aziz) tegen buitenlandse regeling is, terwijl hij zelf ook 11 non-turk spelers heeft. Het is zo erg dat er een buitenlander als back-up wordt gehaald om het suppertersteam te versterken!

Hij is gewoon tegen de wijziging van deze regeling omdat Gs anders nog meer gaat uitlopen, daarom 'stemt' Aziz' Fenerbahce hun transferpolitiek af op de buitenlandse regeling (dus nadruk op Turkse spelers/talenten). Vervolgens worden er doodleuk 3 buitenlanders binnen gehaald voor de transferperiode van start is.

Waar zit de logica?

Gs probeert met man en macht de onnodige buitenlanders te lozen, deze man koopt ze gewoon van de degradanten.

Of zal de regel toch veranderen?????

Het transferbeleid van Fenerbahce is identiek aan de voorgaande twee seizoenen, ik zie wat er gebeurt het volgende seizoen. Mits er niet wordt ingegrepen door de hogere personen bij Fenerbahce, als die nog enig zeggenschap hebben.

18 juni 2013 om 08:07

gangstarr,

Als je mijn vroege reacties niet hebt gevolgd, dan moet je niet zeggen ''eindelijk'' wanneer ik dat 2 jaar terug al had gedaan. Get over it. Wat jij hebt gemist om te lezen bewijst niet dat er nu pas een erkenning is. Kinderachtig gedrag.

18 juni 2013 om 08:42

Lefter10

Op je teentjes getrapt kerel? Lijkt me verstandig dat je je FB vrienden ook duidelijk maakt wat Gangstar jou ooit heeft duidelijk gemaakt. Get over it, nu de rest nog.

18 juni 2013 om 10:40

Belhanda

Ik zit normaal met jou te discussieren. In jouw laatste reactie zie ik een serieuze afname van inhoud en toename van persoonlijke verwijten. Mocht je inhoudelijk op een dood spoor belanden, reageer dan beter helemaal niet.

Ribound was geen spelfout, je typte het twee keer verkeerd. Laatst zei je ook rascist in plaats van racist. Ik vind het aan de ene kant gaar om iemand te verbeteren, maar aan de andere kant: jij wordt er beter van. Zolang de verbetering niet jouw enige opmerking is en je ook ingaat op de inhoud, mag je mij ook altijd verbeteren.

Cristian heeft een markt is bv ook krom NL. Marktwaarde oglum marktwaarde. Niet Turks denken als je NL typt.

Dat je dan begint over alper en frustraties....kom op man. Kon je nou echt niks beter vinden dan dat ?

18 juni 2013 om 10:48

Lefter10

2 jaar geleden ? Heb je 5 dagen na de topic was geopend en niemand het meer las iets getypt dan ? Ik herinner mij de koppijn die jij mij bezorgde. Met stalen ballen ontkennen dat er is omgekocht. Sorry maat, maar jij was nog koppiger met het ontkennen dan onze Belhanda.

Dat er jaren overheen zijn gegaan, wil nog niet zeggen dat de feiten zijn veranderd. We zijn jouw houding niet vergeten. Dus ga niet doen alsof jij twee jaar geleden al de juiste dingen verkondigde. Ik heb hier genoeg leden die jou bewust hebben meegemaakt in dat periode.

18 juni 2013 om 10:57

Gangstarr

Genieten, genieten, genieten!

Is het vandaag dé nationale wegzetdag?!

Rood geel randje!

18 juni 2013 om 13:46

gangstarr,

Hoor hem dan, stukje wijsheid bij het grofvuil met een goede reden waarom het daar staat. Allereerst waren er meerdere artikels en updates op Voetbalzone, toen het eenmaal duidelijker werd heb ik zeer zeker aangegeven dat Aziz Yildirim het één en ander heeft gedaan. Dat jij dat niet hebt gelezen betekent niet dat ik het nu pas toegeef. Maar als je koppig (hey, dat zeg je net over mij) hetzelfde blijft aankaarten dan kan ik datzelfde spelletje meespelen.

Ten tweede verdedigde ik mijn club zoals iedere Fenerli dat deed, want de verhalen klonken ongeloofwaardig omdat er geen rechtstreekse bewijzen waren. Deels bleef ik koppig doen om provocateurs als jij en je vriendje hierboven niet je zin te geven. Wie een doordachte en rustige reactie plaatste kreeg er ook zo één terug, maar dat was bij jou zeker niet ten sprake. Uiteindelijk hebben we nog steeds geen rechtstreekse bewijzen gezien en blijft het raar waarom bestuursleden niet op heterdaad werden gepakt, maar het is al een schande als je naam erin voorkomt en met zoveel beschuldigingen ga ik er verder niet moeilijk over doen. Het gaat erom dat zijn naam erin is verzeilt met andere bestuursleden en dat het niet bij één beschuldiging is gebleven, maar meerdere. Zo'n persoon moet gewoon verbannen worden van de voetbalwereld zodat we verder kunnen gaan. Helaas is dat nog steeds niet het geval.

19 juni 2013 om 02:46

@gangstarr en @bkorkmaz3 : Jullie zijn er wel altijd als de kippetjes bij indien er iets negatiefs te melden is over Fenerbahce. Zit de haat/afgunst zo diep? Hebben, jullie ondertusssen ook niet schoon genoeg van om steeds maar het omkoopschandaal en/of Aziz er bij te halen?

Wat betreft de oude 6 + 5 regeling, heb naar een bron gezocht, maar kon het niet vinden. Ik geloof dat bij het ontstaan destijds Aziz er veel mee te maken had. Corrigeer me als ik het fout heb hoor, durf het namelijk niet met 100 % zekerheid te zeggen.

overigens denk ik dat Kadlec, de meeste wedstrijden zal gaan spelen. en niet persé als backup is gehaald. Holmen, zoals aangegeven is al jaren een goede speler op de Turkse voetbalvelden, daarbij komt dat hij ook gewoon voor Zweden speelt.

Ben benieuwd naar Yanal, Had hier liever toch Vural voor in de plaats gezien.
Mijn verwachting voor komende seizoen: zie opstelling. waarbij asalih, Hak en Webo zullen rouleren met de basisspelers.

Volkan
Gokhan
Egemen
Alves
Kadlec
Topal
Emre
Topuz
Holmen
Potuk
Sow
19 juni 2013 om 11:13

Skanarya

Wat een onzin. Als we goede dingen zeggen, valt het niet op, reageert niemand, ontstaat er geen polemiek. Het zijn toch echt een aantal leden hier die het niet kunnen verkroppen.

Maak je geen zorgen, er is geen haat of afgunst. Dat zou raar zijn na 2 kampioenschappen.

17 juni 2013 om 20:42

Dit begint steeds meer op koopwoede te lijken van Aziz en consorten. Een andere conclusie kan ik niet trekken. Hij wil Gs stoppen, maar zo gooit hij zijn eigen ruiten in.

Vind ik het erg!?

Totaal niet!

Gala wacht af, wachten..

Haha, had weinig te lachen vandaag.

De transfer komt totaal onverwachts. Ik denk dat de meeste dachten dat Cardozo was gekomen toen ze op internet de klassieke bal in vuur zagen.

Holmen is een speler die leuk is voor de middenmoter, maar hij zal naar mijn mening weinig toevoegen aan Fener. Bovendien is het een buitenlandse speler. Volgend seizoen mag je maar 10 buitenlandse spelers in bezit hebben. Ik tel er nu met Holmen erbij zonder Cardozo 11. En ik denk niet dat dit de laatste buitelandse transfer is van Fener. Een overbodig transfer dus in mijn ogen. Hij is ook niet gehaald voor de breedte, want je hebt altijd nog Salih en/of Baroni.

Holmen is gratis gekomen, hoe lang heeft hij niet gespeeld?

17 juni 2013 om 19:30

Er staat dat hij vorig seizoen nog 11 goals en 7 assists had..

On: Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Vond hem bij Istanbul wel altijd een beetje opvallen, maar of hij nou echt een toegevoegde waarde is? Hopelijk is dit wel het teken dat Meireles zal gaan vertrekken

17 juni 2013 om 19:33

Ze roepen altijd wij willen die of dat en altijd komen die spelers niet en ze moeten gewoon eens kappen met die oude spelers en voor jongere mensen gaan en niet telkens mensen tegen de 30 maar ook spelers van 24 of nog jonger. Yildirim Dermiroren mag wel oprotten met zijn 6.0.2 regel of zoiets.

Wss zal baroni vertrekken! Daarnaast heb ik via via gehoord dat dirk kuyt zijn kinderen heeft ingeschreven op een school in cardiff!

Goeie transfer! Gratis en eindelijk een box to box speler

waar zijn ze nu mee bezig!! 4 spelers aangetrokken waarbij je vraagtekens kunt zetten.alves 32j, kadlec 28j, holmen 28j. En je hebt dan nog eens veel te veel buitenlanders, er is momenteel gwn geen goed beleid, geen visie. koop spelers met potentieel en om te beginnen een trainer. jammer..

17 juni 2013 om 19:36

Precies, dit zijn allemaal matige spelers en waarom kunnen ze is nooit iemand tussen de 20/25 jaar halen maar altijd die dertigers die over hun top zijn en voor geld komen, dit is gewoon slecht beleid en als het zo door gaat wordt het niks met de Turkse ploegen.

17 juni 2013 om 19:47

Helaas heb je gelijk, als je dan oudere spelers haalt, haal dan kwalitatief betere spelers die iets toevoegen en niet een 28 jarige middevelder van een degradant.

17 juni 2013 om 19:55

Het bestuur heeft er ook totaal geen kijk op met al die transfers die ze verrichten want wie haalt nou een bankzitter in Rusland en al op leeftijd is en lekker wilt verdienen, dan kan die beter in Qatar voetballen maar niet in Turkije. Wanneer wordt hier eens wat aan gedaan en stoppen ze met van die oude vedettes die nog geen zin hebben in de ploeg en enkel voor het geld komen. Haal van die hongerige Brazilianen en maak er één machine van. Ik ben het gewoon zat en dit moet echt ophouden.

17 juni 2013 om 19:49

Nee man zijn gewoon goede aankopen.

Kadlec is een erg goede verdediger die zowel Centraal als op links kan spelen. Stond vrijwel altijd in de basis bij Bayer en dat is niet zomaar een club.

Bruno Alves is echt een beest. Zal zonder twijfel jullie beste verdediger worden. Kan zeker nog 2 jaar mee.

Holmen kende ik nog niet maar 11 goals en 7 assists bij de degradant is veelbelovend.

17 juni 2013 om 20:30

Bruno Alves zal een aanwinst wezen voor Fenerbache.
Van de rest weet/ken ik het niet.

Weet iemand hoe Fenerbahce dit gaat oplossen? Ze hebben toch al 10 buitenlandse spelers op de loonlijst staan? Welke spelers staan op het punt te vertrekken?

17 juni 2013 om 19:29

Krasic , Yobo en ik denk/hoop Baroni

Ook toen Holmen in de belangstelling stond van Besiktas had ik het gezegd

Hij is een prima backup die je kan hebben in je team, rent per wedstrijd bijna 13 km en is ook nog eens doelgericht en kan een medespeler laten scoren, hij komt transfervrij over en zal het niet erg vinden als hij niet speelt.

Sezer Ozturk is naar veruidt al akkoord met Besiktas dus is Holmen een prima alternatief, alleen wat betekend dit voor Baroni ? Gaat hij dan echt weg ? Als hij een Turkse paspoort neemt kan hij wel blijven eigenlijk, kan de spel veranderen vanaf de bank.

We hebben nu 11 allochtonen Er moet er een paar nu weggaan. We kunnen zoveel buitenlanders halen als we maar willen nu, maar straks tijdens het in schrijven kan je maximaal 10 licentie's krijgen dus ben benieuwd wie ze uiteindelijk gaan sturen.

Ik hoorde dat Krasic rond is met Sevilla en dat Yobo ook vertrekt.

17 juni 2013 om 19:33

krasic wilt niet weg omdat hij het naar zijn zin heeft in istanbul $$$

17 juni 2013 om 19:44

Ik denk wel dat hij uiteindelijk overstag zal gaan mocht het zover komen.

17 juni 2013 om 19:52

Als ze nu eens een trainer zouden aanstellen die het maximale uit de spelers kan halen mag krasic blijven van mij, maarjah dat is nog eens een ander probleem.

17 juni 2013 om 21:35

Trainer is al bekend jongen, zo ook net op Fbtv toen ze de selecties gingen doornemen werd er gezegd : Ersun Yanal hoeft Sezer en Semih niet meer.

Luister niet zo naar anderen

18 juni 2013 om 03:07

Toch is het nog niet officieel! Iets met een huid en een beer.

Met dit soort spelers ga je het denk ik niet redden tegen Galatasaray en zei kopen alleen maar gerichte aankopen en hebben al een hele sterke elftal en vooral met die Kameroener die vandaag gearriveerd is in Istanbul. Deze man is ook nog een 28 en in Turkije moeten ze echt eens jongere spelers gaan aantrekken en die buitenlandse limiet afschaffen.

17 juni 2013 om 20:05

Als Holmen een Turk was, zou dit natuurlijk een mooie transfer zijn. In hoeverre is hij laat staan beter, even goed als Meireles, Cristian, Topal, Emre of Alper ?

Ja joh haal nog een middenvelder. Holmen vond ik altijd al goed spelen maar of hij daar kans zult krijgen weet ik niet. Ze hebben in ieder geval erg veel middenvelders.

Terwijl iedereen bij Fener zit te hopen op Cardozo komt deze clown eventjes. Wat voor een club is Fener toch ze hebben al 3 weken geen trainer en toch halen ze 4 nieuwe namen wat een stelletje amateurs. Wie gaat er trouwens spelen op het middenveld daar lopen nu toch Emre, Sezer, Cristian, Mehmet Topuz, Mehmet Topal, Selçuk, Salih, Recep, Alper, Meireles en Holmen rond. Prutsers! Gala weer kampioen volgend seizoen!

Goede of slechte speler daargelaten. Zonder een trainer aan te stellen, al 4 spelers kopen!!!!
Dat noem nou eens Aziz-beleid.
Ga zo door zou ik zeggen.

Voor zover ik weet geeft een trainer aan van ik wil die spelers: bestuur kijkt welke haalbaar zijn, pas dan worden spelers gekocht.
Snappen doe ik het niet, hoeft ook niet; hou me bezig met mijn eigen teAm. Wil alleen mijn mening kwijt

Geen onaardige speler, maar hij is al 29. Ik denk dat hij niet heel veel aan spelen toe zal komen. Fenerbahce heeft nu voor het middenveld: Topal, Topuz, Meireles, Salih, Baroni, Alper, Emre, Selcuk Sahin, Sezer en halen ze een buitenlander van 29 als versterking ? Vind het geen onaardige speler, maar wel een onnodige transfer !

wacht ff:

1. fifa heeft nog niks bekend gemaakt
2. 11 buitenlanders
3. geen trainer

ik snap er niks meer van.

17 juni 2013 om 20:02

Beste commentaar die ik vandaag heb gelezen!

17 juni 2013 om 20:10

Waarom denk jij logisch na ? Bij Aziz Yildirim moet je onlogisch redeneren. Hij is de pad kwijt.

17 juni 2013 om 20:21

Groen randje voor deze jongen.

17 woorden en 5 getallen. Betekent zoveel.

17 juni 2013 om 21:02

Deze transferperiode voor Fener in a nutshell.

17 juni 2013 om 21:26

Het valt mij op als een Fbli de dingen zegt die wij al jaren roepen, ineens geen enkele andere Fbli hierop reageert. Dan moet je ook niet komen huilen als wij er wat van zeggen.

17 juni 2013 om 21:43

Dan lijkt het alsof we FB aanvallen, dat wordt niet gewaardeerd

17 juni 2013 om 23:04

Ja maar jullie zijn voor GS , jullie mogen dat niet zeggen. Ook al breng je feiten , ze ontkennen het tot de dood , omdat Aziz hun baasje is en zij de slaven zijn van hun. Lijkt wel Illuminati , gege.

17 juni 2013 om 23:20

Dat is de grap. Wij zeggen dit al jaren, maar worden voor alles en nog wat uitgemaakt. Nu komt alles boven water, maar meeste hebben géén gezicht om erop te reageren en sommigen zijn zo dom om het nog steeds af te weren. Verder heb je ook krachtige mensen die alles toegeven.

18 juni 2013 om 20:25

Ja maar weetje wat het is gangstarr, in elke topic van Fener komen meeste Galatasaraylilar sike weer erbij halen. Ik ben ook tegen sike, ik kom er ook zeker niet voor op. Maar als je dit steeds maar weer blijft herhalen bij elke topic, dan is het ook niet meer van belang om steeds te reageren. Want we voeren bij elke turkse topic, steeds dezelfde discussies. Laatst was zelfs een topic gesloten, omdat het persoonlijk werd en niet eens normaal kon worden gediscussieerd onderling door Turken.

Tevens denk ik dat uefa echt iets eraan moet doen, want Trabzonspor is de dupe van. Ik zou het ook niet leuk vinden wanneer Fener zou worden genaaid doordat iemand anders aan omkopen zou gaan doen. Demiroren is geen man en zeker geen goeie voorzitter van tff, trabzonspor voorzitter verteld heel goed zijn standpunten. Maar wat doet die kerel, hij lacht als een klein kind en kijkt hem niet eens aan. En dit moet ons vertegenwoordigen bij uefa. Wordt niks met hem als voorzitter bij tff.....

19 juni 2013 om 02:19

Yobo

Waarom wordt er denk je nog over sike gesproken ? De mensen die sike hebben gedaan zitten nog steeds op hun stoel. De clubs zijn nog steeds niet bestraft. Trabzon heeft nog steeds niet hun beker. Zolang er geen gerechtigheid is, hebben mensen het recht om er wat van te zeggen.

17 juni 2013 om 23:18

Je hebt gelijk, alleen Fifa moet Uefa zijn.

En denk dat de trainer gewoon Yanal word. Het bestuur schijnt met Lucescu bezig te zijn, maar snap niet waarom hij in de huidige situatie Fener boven Shakthar zou kiezen...

17 juni 2013 om 23:23

De enige trainers die op dit moment voor Fener zullen kiezen, zijn:

- Turkse
- Die letterlijk 'onder' Aziz willen werken
- Géén moeite zal hebben met een aankomende (eventuele) straf (imagoschade)

Lees dit rationeel door, je zal mij snappen.

17 juni 2013 om 23:30

Klopt ook wel, tenzij Aziz met een zak geld aan komt zetten. Er is ook een grote kans dat, mócht Fener gestraft worden, de fans na al het leed wat we hebben meegemaakt (waar we in feite vrij weinig voor terug hebben gekregen) bloed willen zien, en om Aziz zijn aftreden gaan roepen.

Ik wacht het maar even af. Ik heb ook vrede met een eventuele straf. Al spelen we in de 3e divisie. Het maakt niet uit welke imam mijn moskee heeft, ik blijf mijn religie trouw.

17 juni 2013 om 23:37

Kijk, als je je zo opstelt, dan kan ik best met jou praten.

Het is géén twijfel dat Aziz steeds met trainers heeft gewerkt die zijn beslissingen zonder tegenspraak accepteren. Zie Dilmen, Kocaman, Daum, (jonge) Low, Lorant etc.

Alleen Zico probeerde hem tegen te spreken en we hebben allemaal gezien hoe dat eindigde.

Ik denk persoonlijk dat Ersun Yanal het zal worden. Yanal is een redelijke coach die het één en ander kan klaarspelen bij Fener, maar het is de vraag of hij de ruimte krijgt onder Aziz.

Ik heb veel perspectieven doorgekregen over de zaak van Fener en Bjk. Er zal hoogstwaarschijnlijk een straf volgen, maar het is of nu je vinger opofferen, of later je hand weggeven. Ik denk dat de eerste het meest gunstige is. Aziz weg en opnieuw beginnen.

Alves en Kadlec zijn geen onaardige aankopen. Potuk ken ik eerlijk gezegd niet. Holmen is een aardige speler maar zeker niet iemand die Fenerbache beter maakt.

Het is een voetballer die weinig naam heeft in Europa, maar de mensen die Turks voetbal volgen weten gewoon dat Holmen echt een machine is. Zal vast een bankspeler worden die af en toe zijn minuten meepikt.. Jammer genoeg

Al met al, een goede transfer van me club.

Moet eerlijk toegeven dat ik aan het eind vh seizoen dacht dat fener goede spelers zou kopen. Aziz wil niet dat we die 4e ster gaan pakken.

Maar als ik kijk naar hun huidige beleid: hahahaaa lach me echt kapot. Ga zelfs bijna denken dat die gast stiekem gala'li is

Wat een beleid man: alvast een team neerzetten zonder een trainer!!!
Die trainer is trouwens naar mijn idee allang bekend (Yanal) maar denk dat ze daarmee wachten tot besluit van uefa

Transfers op Zich redelijk goed, maar om het gericht te noemen?!?! Daar ga je geen CL-groepsfase mee halen of het ons moeilijk maken

De buitenlandse versie van Erman Kilic, haha. Alleen vult deze de buitenlandse limiet aan. Ik snap ook niet waarvoor deze transfer nodig is? Je hebt 3 miljoen middenvelders van eenzelfde niveau, alsnog trek je er nog 1 aan?

Het is een prima back-up, maar een Turk hoort back-up te zijn. Je kan je haast niet permitteren om een buitenlandse speler als wissel te laten. Dat slaat toch nergens op? Datzelfde probleem heeft Gs ook, maar dan deels. Want wij haalden die spelers ooit als basisspelers (culio, Riera, Elmander, Dany). In dit geval is Fener een stuk dommer bezig door een non-turk als wisselspeler te halen.

Vanaf nu geldt het volgende:

Haal je een buitenlander? Dan moet die daadwerkelijk wat toevoegen, anders ben je weg.

Gefeliciteerd met de buitenlandse Erman!!!

17 juni 2013 om 20:24

Ik ben hiermee van top tot teen eens. Ongelofelijke domme zet van Fener.
Dictatuur leeft in erdogan's hoofd, maar ook in die van Azizje.
Hij bepaalt nu gewoon hoe een trainer moet spelen voordat die aangesteld wordt en wie hij allemaal al in de basis moet zetten.
Helemaal geen vrijheid voor een trainer, wat een staatsidioot(mag dit gezegd worden?).

17 juni 2013 om 20:38

Haha, over het politieke gedeelte lever ik liever géén commentaar. Ik heb niks met politiek.

Dat is juist de grap. Ik snap het niet. Ik snap Aziz in zijn geheel niet. Hij is tegen buitenlandse limiet, maar heeft nu 11 buitenlanders in zijn team. Verder wil hij nog doorgaan met transfers? Waar is trainer... Krasic moet weg. En als de toekomstige trainer het licht in de Servier ziet? Wat dan?

Je wilt alleen 6 buitenlanders op het veld, dus géén extra buitenlanders op de bank (dat kan ik uitmaken over de statement dat ze de transferpolitiek met de huidige buitenlandse regel voeren). Waarom haal je Holmen? Als supporter versterking?

Zolang je de grens idioot niet overschrijdt, mag je alles ervoor zetten!

17 juni 2013 om 20:46

Het mooie is, is dat Aziz dit rare en koppige beleidt al de jaren hiervoor ook al uitvoerde. Het lijkt alsof deze man, de totale macht bezit over Fenerbahce.
Het is zijn speeltje geworden, doet waar die zin in heeft en niemand van binnen uit de club durft zijn mond hiervoor open te trekken. Wat een waanzin.
Ik ga bijna geloven dat hij voor Galatasaray is en Fenerbahce naar de grond probeert te halen. Hoop dat de supporters maar is een keer flink kritiek gaan gegeven, zo zie je maar weer dat geld niet alles is. Het geld is er, maar het verstandig ermee omgaan is er niet en dan schiet je er niks mee op.
Kral Alex heeft die man gewoon weggejaagd, belooft giga transfers als Kaka, Cardozo etc. en dan haalt hij een Holman op en een werkend paard (kuyt).

Ik denk gewoon dat Aziz erg gierig is, want hij doet alsof hij grote transfers gaat doen met zijn geld om de supporters stil te houden en kan dan nog een aantal jaren doen wat hij wil.

Het is natuurlijk wel leuk voor galatasaray dat ze weer gemakkelijk het kampioenschap gaan pakken omdat feners beleid 10x niks is, maar voor het Turkse voetbal vindt ik het erg jammer.

17 juni 2013 om 23:15

Is het beleid van Gs wel goed dan? De voornaamste reden dat Gs de afgelopen twee seizoenen kampioen werd, is omdat Fener en Bjk in een crisis zaten. Nu waren we net uit dat dal aan het klimmen, komen ze met dat Uefa besluit.. Galatasaray doet het ook niet bepaald goed. Gasten als Drogba en Sneijder zijn leuk, maar daarvoor in de plaats had je veel jongere alternatieven met meer potentie kunnen vinden. En dan Dany kopen ipv een ander alternatief, en niet misschien Serdar Aziz die al jaren genoemd word bij de Turkse topclubs? Het gehele Turkse beleid is gewoon onzin. Alleen BJK is wel lekker bezig, met jongens als Oguzhan en Gokhan Tore. Fener en Gs zijn lachwekkend bezig.

Dat Aziz paranoide is geworden in de gevangenis dat hebben de Fener fans ook wel door, maar puur omdat hij Fener zo groot heeft gemaakt kan niemand er echt wat van zeggen... Ik wacht het maar gewoon af.

17 juni 2013 om 23:30

Ik heb in mijn voorgaande post het beleid van Gs ook afgekraakt. Echter puur op dit onderwerp gericht, doet Gs het veel beter. Gs koopt buitenlanders om direct in het team te monteren. Ook Culio, Riera en Elmander zijn als basisspelers gehaald. Alleen over Dany valt er te twisten, omdat Ujfalusi toen wedstrijdfit was.

Ook Chedjou is voor de basis gehaald. Pas als Galatasaray buitenlanders als wisselspelers haalt, dan zal ik jou een punt geven.

BJK is ook niet goed bezig. Alleen Oguzhan is uitgepakt als jackpot en huur van Tore. Voor de rest hebben ze ook in het feda-seizoen 30-plussers als Escude, Niang en Mcgregor binnengehaald. Nog niet over Dentinho gesproken.

Galatasaray was superieur aan iedereen, de tegenstand is verantwoordelijk van zichzelf. Daar kunnen wij niks aan doen. De concurrentie was zwakker dan normaal, maar het puntverschil was ook 9 en 10. Dus het is maar hoe jij het bekijkt. Ik zie een heersend Galatasaray.

Dat over Aziz is een drogreden. Dus als je een voorbeeldpersoon hebt die alles heel goed doet, maar dat het achteraf blijkt dat ie iedereen heeft bedrogen. Blijf je hem respecteren?

18 juni 2013 om 00:08

Haha Dentinho en Escude was ik idd vergeten. We hebben het vaak over onze flops, maar WAT een flops waren dat zeg, haha. Niang heeft tegen ons gescoord en crediet voor zichzelf opgebouwd bij de fans.

En Galatasaray was beter, maar niet puur omdat ze 'beter' waren, snap je wat ik bedoel? Gs heeft vorig seizoen ook heeeel veel punten verloren. Als het Fener onder Zico er afgelopen seizoen stond had Fener ook een dikke voorsprong op kunnen bouwen. Maar goed, dat is allemaal 'als als als'. Als we niet in het omkoopschandaal betrokken waren hadden we het materiaal om drie seizoenen achter elkaar kampioen te worden. Erg zonde allemaal.

En tja, Aziz heeft Fener (niet alleen de voetbaltak maar de gehele club) zo gigantisch omhoog getild, dat is echt bizar. Ik kan het de man niet al te kwalijk nemen dat hij gek is geworden in de gevangenis. Het lijkt alsof hij Fener nu als dictatuur runt, maar je hebt ook nog een yonetim kurulu en technische staf. Het is niet allemaal Aziz die dit beslist ofzo.

Mochten we schuldig blijken, en dan bedoel ik echt schuldig, mag Aziz van mij oprotten. Fener zijn naam is genoeg beschadigd, maar ik kan het gewoon nog steeds niet geloven. Geloof me, als jij in mijn schoenen stond, Fener fan was, en al die wedstrijden had gezien dat betreffende jaar (karabuk met moeite 3-5, kampioenswedstrijd Sivas met moeite 3-4) had gekeken, zou je begrijpen wat ik bedoelde. Dat waren de spannendste wedstrijden van mijn leven. Als we daadwerkelijk hadden omgekocht zou het toch een stuk makkelijk gaan. Ik vond dat er in de wedstrijden van Trabzon opvallendere blunders werden gemaakt dan in de wedstrijden van Fener. Ik bedoel, alleen Karabuk al. Tegen ons spelen ze als monsters, maar de week er na tegen Trabzon worden ze als makke lammetjes met 0-4 weggespeeld? Dat vertrouw ik niet..

18 juni 2013 om 01:22

Mzk

Karabuk was 0-1, Bucaspor was 3-5.

Goede transfer voor de breedte, maar op dit moment heeft Fenerbahçe maar liefst 10 (!) middenvelders.

Topal, Topuz, Selçuk, Cristian, Meireles, Sezer, Recep, Holmen, Alper, Emre, Salih.

Ook hebben ze nu 11 buitenlanders (yobo, Kuyt, Sow, Webo, Stoch, Meireles, Christian, Kadlec, Alves, Krasic & Holmen) en je moet ervan uitgaan dat je er maximaal 10 mag hebben in je selectie, maximaal 6 in de basiself en 4 buitenlanders moet je posteren op de tribune.

Ik neem aan dat Kadlec en Alves voor de basis zijn gehaald en spelers als Yobo, Kuyt, Sow, Webo gegarandeerd zullen spelen. Daarnaast tel ik niet eens de namen van Meireles en Stoch erbij.. Denk toch dat ze iets te horen hebben gekregen dat de regel veranderd zal worden en zoals afgelopen seizoen zal blijven (6+2+2). Een andere verklaring kan ik niet geven. Trouwens, de Uefa doet binnenkort een uitspraak en wat als ze zeggen dat Fenerbahçe een divisie lager moet spelen? Wie geeft jouw de garantie dat je zoveel transfers kan maken?

O ja, we hebben Demirören. Die zal dat waarschijnlijk niet doen.

17 juni 2013 om 23:01

Volgens mij gaan Yobo , Cristian , Stoch en Krasic zeker weg. 4 Buitenlanders. Dan houd je 7 buitenlanders over.

Ik weet het niet , wat een wanbeleid toch. Fener blijft toch echt een hilarische club haha , Ze zijn totaal de weg kwijt na kampioenschap van GS.

17 juni 2013 om 23:10

Hilarisch? Hoe weet jij dat Holmen niet de sterren van de hemel gaat spelen? Men lachte Webo ook uit, tot hij er op los begon te scoren.
En ik vind dat we tot nu toe gewoon mooie en effectieve transfers hadden gemaakt, tot deze transfer eigenlijk. Nu gaat Cristian verkocht worden, en ik weet niet wie ik liever heb, Cris of Holmen.

17 juni 2013 om 23:11

De TFF en Uefa zijn verschillende organisaties, dus lijkt me logisch als ze zich niet met de gang van zaken in de Lig gaan bemoeien. Ze kunnen ons hooguit uitsluiten van Europees voetbal.

Ik probeer een logische verklaring te bedenken voor deze transfer.. hmm eens even kijken:
Alper Potuk; nieuwe transfer van ruim 9 miljoen euro
Salih Uçan; het supertalent van Fener
Emre Belözoglu; captain en ervaring
Raul Meireles
Cristian Baroni
Mehmet Topal
Selcuk Sahin
Mehmet Topuz
En nu dus ook Samuel Holmen erbij.

Dat betekent dat we nu 11 buitenlanders hebben in totaal (10 is maximaal toegestaan..)
En we hebben maar liefst 9 centrale middenvelders!!

En nu proberen de logica te vinden.. Enige dat ik kan bedenken is dat er 1 of zelfs 2 buitenlandse middenvelders zullen vertrekken. Maar dan begrijp ik niet waarom dit opgevuld moet worden door een buitenlandse speler, was er echt geen transfervrije of goedkope Turkse middenvelder die de bank warm kan houden? Want ik kan me totaal niet voorstellen dat Holmen een basisplaats zal krijgen als je kijkt naar de andere namen hierboven.

Tja, Aziz... nog geen trainer, maar al 4 transfers gemaakt. Ik kan heel weinig logica vinden hierin.

17 juni 2013 om 21:47

Precies wat ik erover denk.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat er wordt nagedacht over welke spelers het beste aangetrokken kunnen worden, maar dat Aziz gewoon uit frustratie handelt.

AS broeders, ik ben hier nieuw. (Supporter van cimbom)

Dit vind ik een domme zet van Aziz Yildirim. Heeft holmen wel iets bewezen? Kan hij de top wel aan? Holmen betekend ook nog is een extra buitenlander.

Alper was een goede aankoop. Daar bleef het wel bij. Spelers kopen zonder dat er een trainer vind ik ook raar.

17 juni 2013 om 20:44

Welkom.

Holmen is een goede aankoop, maar hij moest wel Harun heten. Nu koop je een back-up speler met buitenlandse status. Dat kan je je niet permitteren, vooral niet met de huidige regeling.

17 juni 2013 om 20:50

Welkom broeder. Weer een Gsli erbij yeah hehe.

17 juni 2013 om 21:12

Sagol bkorkmaz3 en gangstarr. Ik volg de reacties al een jaartje en jullie zijn een van bekendere galatasaraylilar hier, dat heb ik opgemerkt.

Holmen vind ik trouwens een domme transfer.


1 woord: Wanbeleid!
We kunnen inmiddels wel een heel elftal inclusief de 3 wisselspelers opstellen met de spelers die we hebben op het middenveld.
Geen coach/trainer maar al wel 4 aankopen, dit laat maar weer eens zien dat Aziz alles voor het zeggen heeft(jammergenoeg). Ga eens beleid voeren, stel een trainer aan die zijn eigen systeem mag toepassen en haal waar nodig de versterkingen. Het kan toch niet zo zijn dat er keer op keer weer dezelfde fout wordt gemaakt door net niet spelers met miljoenen contracten binnen te slepen.
Ik begin nu er toch ook echt in te geloven dat er pas grote aankopen worden gedaan op het moment dat er weer een teleurstelling voor de deur staat of inmiddels al binnen is gekomen. Het geld is er dan blijkbaar, maar het verstand bij de hoge pieten niet. Onze hele idenditeit gaat verloren, uitgesloten worden van de Europese toernooien, 15 van de 34 wedstrijden met vrouwen op de tribunes en elke dag weer het nagelbijten dat er weer een straf in het verschiet ligt.
Aziz stuurt Alex weg omdat volgens het pretvarkentje de speler zich groter voelde dan de club, maar als de beste man zich bezig houdt met het omkopen van bijna alles wat los en vast zit is het in belang van de club.
Hij lijdt aan grootsheidswaanzin en de uiterste vorm van zelfoverschatting. Maar als we kijken naar het voetbalverstand dan kan ik met alle zekerheid zeggen dat mijn goudvis er nog meer verstand van heeft.

Arkadaslar ben de bu isden birsey anlamadim yalniz,supriz transferlerin heyecani daha baska hele birde Fener yaparsa , bir de bakmisin yildizlasir hayirlisi olsun

17 juni 2013 om 21:16

Ik begrijp er ook helemaal niets van haha. Moest er wel om lachen toen ik over deze transfer hoorde. Maar wie weet. Straks komt cardozo en dan is het weer feest. Iedereen weer blij met aziz yildirim. Terwijl aziz juist fener kapot maakt.

17 juni 2013 om 21:23

Ferdi

Ze verwijderen jouw reactie als je er geen vertaling bij zet. Misschien handig om te weten.

17 juni 2013 om 22:41

Ik begrijp er ook niets van Ferdi Baba. Fener heeft nu teveel buitenlanders. Wie gaan ze verkopen? Waarom zoveel middenvelders? Aziz stresst nu erg door GS. Mischien moet hij ff naar Ferdi Baba luisteren, gnegne.

Vrienden ,ik snap deze transfer ook niet helemaal maar een suprize transfer geeft een aparte spaning.,
vooral als Fener het doet ,voordat je weet is het een ster geworden ,ik wens mijn zegenen.

Jah wat moet ik hierop zeggen als Gsfan hoop dat jullie er wat aan hebben.

Had GS interesse in deze man ofzo, waarom koopt fener hem?

Oke even serieus, hij is natuurlijk transfervrij en een goede speler voor de breedte. Als hij turks en/of jonger zou zijn (bv. 23) kon ik het nog begrijpen. Of heeft deze man al 5 jaar in Turkije erop zitten en kan er binnenkort sprake zijn van een dubbele nationaliteit voor hem? Volgens mij niet..

Heel raar, maar ik vind dit echt een speler voor Aykut.. Hij houdt van bikkelaars a la Kuyt. Holmen komt in de buurt

Ik lees meer dan ik reageer, maar dit keer moet ik wel iets zeggen. Ookal vind ik Holmen een bruikbare speler ( Transfervrij !), toch vind ik dit een overhaaste transfer aangezien we nu 11 buitenlanders hebben. Ik heb al sinds de vrijlating van Aziz gezegd dat we hem te groot maken. Wat we allemaal moeten meemaken als Fener supporters zijnde is echt niet te geloven. Alex weg, Aykut de naam is aangetast, Aziz is nu paranoide, 2 jaar geen kampioenschap en 3 jaar lang geen CL en dan nu deze belachelijke transferbeleid. Dit worden nog zware maanden voor mij en mijn mede Fener-fans, maar geduld Aziz moet ooit weg...

17 juni 2013 om 22:34

Eens.

Maar als wij dit typen, is het een of andere zwartmakingsproces van Fenerbahce. De man is echt paranoide.

17 juni 2013 om 22:41

Fener wordt hier ook zwart gemaakt door sommige leden ( ik ga geen namen noemen), maar dat interesseert me niet echt zolang het niet te ver gaat. Wat betreft Aziz heb je gelijk. Had vroeger sympathie voor die man maar wat is hij gezakt voor mij zeg als mens zijnde.

17 juni 2013 om 23:43

Fenerbahce moet een revolutie ondergaan. Als die man weggaat, kan je een Ferit Sahenk of Ali Koc daar neerzetten die veel meer feeling hebben voor het voorzitterschap. Die mensen kunnen compromissen sluiten en daadwerkelijk mening uitwisselen.

Het probleem is Fenerbahce niet, maar Aziz. Noem mij één voorzitter op deze aarde die meer dan de helft van zijn kostbare congres tijd aan zijn aartsrivaal besteed.

In plaats van dat die zijn plannen bekendmaakt en zijn ideeën overbrengt, loopt hij de rivaal te beschuldigen.

Aziz is de persoon die FB zwart maakt en in kwade daglicht brengt.

De club Fenerbahce is een gerespecteerde tegenstander van Galatasaray. Aziz niet.

18 juni 2013 om 00:03

Bkorkmaz, prima verwoord.

Dit is hoe ik er over denk. Dit is wat onze amigo's en tribuneleiders erover denken. Laat iemand Aziz wijsmaken dat de vooruitgang van Fenerbahce belangrijker is dan de afgang van zijn rivalen.

18 juni 2013 om 00:15

Juist Forzafener!

Vooral je laatste zin vat Aziz goed samen.

Het is de hoogste tijd, zoals André Hazes dat zou zeggen. Deze keer is anders als de anderen. Zijn aanwezigheid is afhankelijk van een dun draadje.

Wegwezen, opnieuw beginnen en echt voetballend rivaliseren en elkaar plagen, niet vermoorden.

zullen we ook demonstreren tegen het beleid? najah zullen we maar niet doen want anders krijgen we blauw gele traangas naar ons geworpen .

Op het eerste gezicht heeft Holmen niks te zoeken bij Fener maar we zullen zien hoe het zal gaan de komende tijd.

Ik had liever Cardozo gehad, echt jammer dit. Als Krasic en Chris weggaan dan hebben we kans dat Cardozo er ook bij komt en dan zeg ik "well done", we moeten maar afwachten.

17 juni 2013 om 22:58

Jullie demonsteren al in Taksim. Maar goed geen politiek.

Holmen is best wel een leuke speler voor breedte , maar het blijft een buitenlander. Ik vraag me af of Cristian blijft , of Webo en Sow nog steeds blijven.

17 juni 2013 om 23:10

Ik ben voor hem en niet tegen hem, maar dit was als een flauwe grap bedoelt.

Verder heb je gelijk, hij is en blijft een buitenlander en je hebt er niet veel aan als FB zijnde. Ik vind het persoonlijk heel jammer dat ze hem hebben gekocht (of willen ze geen miljoenen meer uitgeven wetende dat ze voor de uefa moeten verschijnen).

ps. Als ze straf krijgen mogen ze van mij het hele bestuur aan de hoogste boom ophangen.

17 juni 2013 om 23:47

Het lijkt wel een haastige koopje. Ze hebben in 2 weken al 4 spelers gekocht. Best haastig.

Als ze aan de hoogste boom ophangen , mogen ze wel debomen van Gezi park gebruiken , haha.

Ja, mensen kunnen sceptisch doen, maar ik vind Holmen eigenlijk al sinds hij in Turkije is de beste speler van Ibb. Ik zei nog tegen mijn pa 'jammer dat hij niet bij ons speelt', tot ik er achter kwam dat hij 28 was... Dan had ik liever bijvoorbeeld Viudez van Kasimpasa gehad als we toch een buitenlandse aanvallende middenvelder zouden halen. Het feit dat Holmen gratis overkomt is wel erg chill, alleen betekent dit wel dat Cristian of Krasic, en misschien zelfs Stoch of Meireles weg gaan.

Ik ben benieuwd. Denkt dat Holmen het wel goed gaat doen. Bij IBB gaf hij veel assists op Webo, dus hopen dat dat komend seizoen weer gebeurt!

Het nadeel van laat thuis komen is dat je de discussies mist van je mede kleurgenoten en uiteraard eeuwige vrienden van de eeuwige rivaal. Ik zie dat er al een hoop is geconcludeerd en boys ik wil ook wel mijn zegje doen!

Dit is hoe ik erover denk. Wij zijn Aziz Yildirim eeuwig dankbaar voor de verbreding van de overige branches. Hierin zijn de nodige successen geboekt (denk aan de wereldtitel van het vrouwen volleybalteam). Ook hebben we de renovatie en modernisering van ons prachtige stadion aan hem te danken.

Maar eens moet er een eind komen als je zelf ook ziet dat het beter is om op te stappen. Aziz is zo vastberaden geweest om Fenerbahçe de meest succesvolle club te maken van Turkije, dat het zijn ego ging controleren en dat hij in de status van dictator gezien werd. Ik dacht Ali Sen een erge voorzitter was, maar Ali Sen stelde zich niet meer kandidaat omdat hij inzag dat Fenerbahçe beter geleidt kon worden. Aziz gunt geen enkel ander voorzitter successen, enkel omdat hij de belangrijkste wil zijn. Helaas, ik hoop snel dat we een nieuwe voorzitter à la Koc of Sahenk krijgen.

Over de transfer. Hij is transfervrij en een redelijk goede voetballer. Hij is nuttig voor het elftal. Deze man liet bij Ibb in een paar jaar zien wat Selcuk bij ons in geen eeuwigheid kon vertonen. Selcuk is echter geen zeurkous als hij niet speelt, hij kent zijn plek en is daarom zowaar handig voor als er een blessuregolf is. Nadeel van Holmen is wel dat hij de grens van het aantal buitenlanders bemoeilijkt. Voor de breedte is hij perfect, zoals Belhanda aangeeft.

De buitenlanders die in mijn ogen weg mogen. Krasic, Yobo en Cristian. Voor Stoch heb ik een zwak, hij is een goede voetballer als hij in vorm is. Heeft vorig seizoen vooral vaak wedstrijden voor ons beslist. Maar bij een goed bod weet ik dat ook hij verkocht zal worden.

18 juni 2013 om 01:31

Dan is er altijd wel iemand die rond 1:30 nog wakker is en dit leest.

Ik ben het met jou eens, maar niet over Yobo. Met Eggy of Bekir moet je niet de CL in willen gaan.

Over Aziz....

Hij heeft echt alles in handen. Niemand durft iets te zeggen. Blijkbaar vult hij iedereen z'n maag(en zakken). Maar dit kan toch zo niet ? Als Aysal sike zou doen, dan zou ik elke topic zwart maken. Sike.....goorste wat er is.

18 juni 2013 om 01:48

Klopt. Wij (supporters) en de spelers worden er de dupe van. Mensen kijken Fenerbahçe nu scheef aan door vieze praktijken van een aantal van de bestuursleden. Voor ons is het oneerlijk. We worden slachtoffer door het ego van een wraakzuchtige monster.

Yobo zal waarschijnlijk terugkeren naar de Premier League. Cardiff City heeft interesse. Fenerbahce heeft ook belangstelling voor Serdar Tasci en als hij komt, dan wordt hij een nieuw duo met Bruno.

Yobo is een uitstekende verdediger. Zijn performance in de bekerfinale was echt foutloos. Zo heeft hij wel meer wedstrijden top gespeeld. Het gerucht gaat dat hij mede door het plotselinge vertrek van Kocaman in de war is. Ik zou ook willen dat hij blijft, maar door die limiet aan buitenlanders ga je toch snel keuze maken. Yobo wordt helaas daar een slachtoffer van.

18 juni 2013 om 02:04

Jij bent een jongen met principes en karakter. Ik snap niet waarom de meeste fbliler ontkennen. Fenerbahce heeft het verkeerd aangepakt.

Ze moesten direct afstand doen van alle betrokkenen. Dan zegt iedereen: Fener heeft laten zien dat ze dit afkeuren en dat niemand het recht heeft de club te beschadigen.

Ik denk dat Fener een reuze kans heeft gemist.

18 juni 2013 om 02:26

Mijn club is onschuldig. Aziz is schuldig. Geloof me gangstarr, supporter zijn van Fenerbahçe is het moeilijkste wat er is in Turkije. De media, de sporters, het volk, wij zijn gewend vanaf 3 temmuz de grond ingeboord te worden. Het zuigt aan mij als een bloedzuiger.

Om een frisse start te maken moeten er mensen weg bij mijn club. Ook bij veel andere clubs, maar vooral bij de tff. Deze tff heeft geen ballen.

Het desbetreffende seizoen hebben we zowat gevochten op het veld. Ik heb elke wedstrijd gezien en tegenstanders deden er alles aan om ons juist niet te laten winnen. We hadden de scheidsrechters vaak tegen zelfs. De spelers en de supporters hadden dat jaar de titel verdient. Helaas worden we de dupe van types die het zekere voor het onzekere willen nemen door een flinke stap buiten de grenzen te zetten. Het is jammer. Maar ik laat mijn Fenerbahçe niet kapot maken. Ik sta er altijd achter. En natuurlijk achter een schone competitie met een goed beleid.

18 juni 2013 om 08:51

Forzafener,

Renktas, kijk uit wat je zegt. Fenerbahçe onschuldig, maar Aziz schuldig is iets waar iedere provocateur/galatasarayli zeer scheef naar kijkt. Als je dat zo beredeneert, dan willen ze dat niet inzien en geloven ze er niks van. Je zult er ook nooit een bevestiging van terug krijgen. Wij weten allemaal hoe het eraan toeging, de club en haar supporters zullen uiteindelijk de dupe zijn en de kampioenschap afgeven aan Trabzonspor.

Alle betrokkenen moeten levenslang uit de voetbalwereld. De Fenerliler hadden beter voor de deur van Aziz hun protesten kunnen roepen dan bij de Gezi Park met Carsi voor een nutteloos doel.

18 juni 2013 om 10:23

Forza

Ik heb daarom altijd gewezen naar de corrupte leden en niet naar Fenerbahce. Echter, toen de club geen afstand deed van Aziz en hij gewoon weer op zijn troon kon zitten, heeft Fenerbahce zichzelf bedrogen. Zo een man moest toch allang geroyeerd zijn ? Of in ieder geval geen voorzitter meer. Dat is toch te belachelijk voor woorden ?

Maar destijds, toen ik dat zei, was ik een Fb hater, anti-fb en ga zo maar door. Die mensen begrijpen er niet veel van.

18 juni 2013 om 13:51

Wanneer Forzafener aangeeft dat de club onschuldig is, bedoelt hij de mensen die geen zeggenschap hebben over Aziz Yildirim. Om het te verduidelijken: De supporters, de spelers en de technische staf. Het bestuur dat zonder pardon Aziz Yildirim terughaalde moet dan ook samen met hem weg. Wie hem steunt gaat met hem mee.

Jij was een Anti-fb om hele andere redenen, niet om de soepele redenen die je nu vertelt (en de manier van formuleren) dus houd je niet van het domme. Ook jouw gedrag weten we nog heel goed.

18 juni 2013 om 20:01

Hey Leftér mooi dat je er weer bent ! Doet me goed !

Aziz is gewoon democratisch gekozen trouwens toen hij in de bak zat, zijn tegenstander kreeg maar 3 stemmen ofzo ( waarvan 1 hij zelf ) Aziz kreeg meer dan 6k stemmen.

19 juni 2013 om 08:16

Renktas ik wou me hier niet in mengen maar als er verkeerde informatie over mij wordt gegeven dan zal ik een zegje doen.

Ik denk dat de mensen die hem toen hun stem gaven meer gelovig waren van zijn onschuld. De mensen die hem nog altijd steunen echter horen samen met hem te verdwijnen. Wij hebben een frisse start nodig.

Zal hij iets toevoegen? Nee. Als je rivalen met Sneijder en Fernandes spelen en jij met Holmen zal je niet slagen. Net zoals je niet kan slagen als Gala Drogba haalt en jij Webo. Ze zullen er alles aan doen om Gala in te kunnen halen maar dat zal ze nooit lukken.

18 juni 2013 om 08:58

Hahahahaha.

Want Sneijder en Fernandes spelen de sterren van de hemel iedere wedstrijd? Want Drogba deed het veel beter dan Webo? Dat zie ik in zijn statistieken en zijn futloze houding in de derby zeker niet terug. Je kunt je vraagtekens zetten op waarom hij is gehaald, maar niet met jouw punten.

Sinds de omkoping geef ik al aan dat heel de bestuur zijn ontslag moet indienen. Wat doet Aziz nog bij Fener? Hoezo steunt helft van Fenerbahce hem? GFB wil dat Aziz weggaat en bam alle andere groeperingen zijn tegen Gfb. Deze man denkt serieus dat die de baas is van Fenerbahce, maar dat is die ook blijkbaar, want niemand die zijn bel durft open te trekken. Moet iemand hem neersteken ofzo?

Een opmerkelijk transfer, want dit is een transfer van Aykut Kocaman. Hij had Holmen al eerder gesproken voor een transfer, maar er werd gezegd dat het niet meer door zou gaan toen Kocaman zijn ontslag indiende. Nu komt Holmen alsnog, met 10 buitenlanders naast zich. Ik neem aan dat Christian vertrekt. We hebben helemaal niets aan hem dus dat zou ik alleen maar toejuichen. Sezer kan eveneens weg. Heeft de conditie van een E-tjes speler en is te blessuregevoelig. Krasic en Stoch moeten eveneens weg. Beide spelers zijn niet professioneel, het uitgaansleven is te mooi voor ze. De ene gaat naar Reina en rapt, de andere is stomdronken tot ’s morgens vroeg met Caner. We hebben betere spelers nodig, vooral op de rechtsback positie hebben we niemand buiten Gökhan dus daar moet ook een goed alternatief voor komen. Ook moet Ertugrul per direct teruggehaald worden van Kayserispor en Volkan opzij gezet.

We hebben redelijke wissels. Achterin heb je Egemen, Bekir en Hasan Ali. Op het middenveld heb je Holmen, Topuz, Topal, Caner, Meireles, Recep en de superster Selçuk. De spelers die ik eerder heb aangegeven om te vertrekken noem ik hier dan ook niet op. Voorin missen we alternatieven, dus het is wel duidelijk waar wij nog een extra man kunnen gebruiken.

Voor een jaartje Süper Lig is deze vrij luxe, blijkbaar gaat Fener vol voor de kampioenschap (tenzij er een definitieve oordeel komt van de rechtbank). Dan gaan we met zijn allen naar de PTT 1. Lig en zien we wel hoe Fener zonder tegendoelpunt kampioen wordt. Al met al, een conclusie waarin het bestuur ongeacht resultaat veranderd zou mooi zijn.

Ertugrul
Gökhan
Yobo
Bruno
Kadlec
Kuyt
Alper
Emre
Salih
Webo
Sow
18 juni 2013 om 10:26

Lefter

Vergeet de Ptt lig. Er zijn wetten en regels veranderd om jullie erin te houden. Ik begrijp en respecteer dat jullie de eer terug willen, maar voor de tff en andere clubs betekent jullie aanwezigheid geld in het laadje. Helaas bepaalt geld alles.

18 juni 2013 om 13:59

Wanneer je spreekt over ''de eer terug willen''....over wie heb je het dan? Wanneer je spreekt over eer hoop ik dat je je richt op de eer van het bestuur en Aziz Yildirim. Ik zou een jaartje in de PTT niet erg vinden, alleen hoop ik dan wel dat alle spelers blijven en dat we de jaar erop kunnen vlammen met een nieuw bestuur.

18 juni 2013 om 20:03

Lefter laat die gast lekker

Het is opmerkelijk dat Fenerbahce als enige club midden in de nacht ging protesteren voor de wetswijziging, Trabzonspor etc waren allemaal ervoor.

Wet is niet voor ons veranderd.

19 juni 2013 om 08:18

Klopt als een bus Belhanda. Fenerbahçe was tegen de wetswijziging, maar ook tegen de komst van Aydinlar als voorzitter, maar de rest wilde hem maar al te graag hebben.

Achteraf huilen ze natuurlijk.

19 juni 2013 om 11:06

Hahaha.

Aziz Yildirim is de enige reden dat Aydinlar tff baskani is geworden. Fb erop tegen ? Aziz heeft eerst een gesprek gehad met Aydinlar , daarna is hij gekozen. Je moet als club natuurlijk niet willen dat een oud-bestuurder de tff voorzitter wordt......daar ga je op achteruit....

18 juni 2013 om 20:44

''dan gaan we met zijn allen naar de PTT 1. Lig en zien we wel hoe Fener zonder tegendoelpunt kampioen wordt. Al met al, een conclusie waarin het bestuur ongeacht resultaat veranderd zou mooi zijn.''

Merk je zelf hoe onzinnig dit deel van je laatste alinea is? 'dan gaan we' Geloof je hier zelf in? De bond is 3 keer veranderd om Fenerbahce in de race te houden. Dit wat jij zegt, is gewoon politiek correcte getreuzel om het in jouw straatje te laten passen.

Fenerbahce zal alleen een uitsluiting als straf krijgen van Uefa. Voor de rest is de degradatie a lange tijd gered door de bond. Fenerbahce is belangrijk om de competitie staande te houden, zou je je eens kunnen voorstellen dat tig FB supporters hun Ligtv-abo opzeggen? Pffff, TFF en Digiturk zouden huilen.

19 juni 2013 om 08:30

''de bond is 3 keer veranderd om Fenerbahçe in de race te houden.''

Not my problem. Fener heeft er nooit om gevraagd. De wetswijziging, Aydinlar, Fener wou het niet maar de rest wel. Een kijkje in de spiegel is hier van toepassing. Ik kan Fener alleen wel aanrekenen voor de steun op Demirören, waar helaas iedereen blind aan meedeed.

Naar mijn idee komt de straf van Uefa er zeker aan. Ik denk dat Fener minimaal 2 jaar niet naar Europa mag.

echt alweer zo een domme tranfer van fenerbahce, haha holmen schaam je diep alsjeblieft man, hoeveel buitenlanders wil je nog hebben in je team vriend.. haal eerst ff ersun yanal dna holman op veld, meirelles bank

Fener is al zo goed als klaar met de transfers van dit seizoen. Gala is nog niet eens op de helft en Gala heeft op dit moment al een sterkere selectie, laat staan als ze ook klaar zijn met de transfers. En Lefter10 Gala is kampioen dankzij Drogba. Als hij er niet was hadden ze vele malen meer punten gemorst in de 2e helft. Dit kan niemand ontkennen.

Ik snap echt niet waarom fener alves en holmen heeft gehaald. Ipv Alves kan je beter Servet halen. Beide zelfde type spelers. Groot, wild en lomp. Voegen voetballend niets toe. Plus dat Servet turks is. Alves kan je nooit met Chedjou vergelijken. Chedjou is technisch en voegt voetballend veel toe. Als je een buitenlander koopt koop dan geen Holmen. Je hebt al zoveel buitenlanders en dan koop je zo een flippo. Ik snap echt niet waar ze mee bezig zijn.

Na vandaag wil ik antwoord op 2 vragen:

1. Hoe willen ze dat Turkse clubs groter worden als er vandaag nog besloten is om komend jaar het 6 0 4 regel toe te passen. Deze regel houd in dat een Turkse team maximaal 10 buitenlandse spelers mag contracteren en er maar 6 in wedstrijdselectie mag hebben.

Snappen onze Nederlandse voetbalfans nu waarom Turkse team met al dat geld alleen maar oude versleten spelers kopen ? Want die spelers moeten er gelijk staan door deze regel hebben Turkse teams geen tijd voor jonge talent volle spelers.

2. Door Holmen vandaag te kopen heeft Fener officieel 11 buitenlanders in dienst kan dit wel ?

edit: typ foutje

18 juni 2013 om 19:20

Het is eigenlijk beter als ze er een 7-4 regel maken met 7 buitenlanders in de basis en 4 in de selectie en dan heb je meteen ook meer mogelijkheden voor je team, en ondanks deze regels moeten onze ploegen toch voor de Paulinho´s gaan en niet de korte termijn visie gebruiken want Turken willen snel resultaat zien en het is verstandiger om een beetje geduld te hebben en Besiktas is juist daarmee bezig en voor hun heb ik heel veel respect.

18 juni 2013 om 19:39

Ze gebruiken als smoes dat hierdoor de nationale team uiteindelijk beter wordt. Als we naar de 2 beste landen teams kijken (duitsland en Spanje). In beide laden heb je geen limiet op buitenlanders.

Dus zo'n regel zorgt er niet voor dat je nationale team beter wordt, het zorgt er juist voor dat je competitie verslechter, er minder geld wordt verdient dus minder wordt geïnvesteerd in accommodaties. En uiteindelijk gaat dit ten koste van je jeugdopleiding.

18 juni 2013 om 19:44

En over Besiktas:

Tuurlijk ze hebben het goed gedaan, maar uiteindelijk wilden zij ook snel resultaat zien en daarom kochten ze Mcgregor, Dentinho en Niang.

18 juni 2013 om 19:53

1. Je hebt gelijk, zo komen we nooit ver ook niet als het Turkse elftal. Als je vandaag demiroren hebt gehoord bij de tff vergadering, dan snap je er helemaal niks meer van.

2. Nee kan niet, maar Yobo en Cristian gaan waarschijnlijk weg. Ik denk daarnaast ook Stoch en ik hoop krasic.

18 juni 2013 om 20:05

Het kan nog steeds, wanneer we de selecite moeten indienen bij de TFF ( dus over 2 maanden ofzo ) dan kan je alleen licentie krijgen voor 10 spelers. Dus heb je er op dat moment ( dus niet nu ) meer buitenlanders dan heb je een probleem.

Maar nu maakt het allemaal niet uit omdat de transferperiode nog moet beginnen

18 juni 2013 om 20:32

Die regel is ingevoerd om (voetbal)expats naar Turkije te lokken. Zo kunnen per ploeg 4 buitenlanders op de tribune plaats nemen, loon eisen en hun ervaring aan jeugdspelers overdragen op trainingen. Vervolgens moet de desbetreffende expats (per tribuneklant/buitenlandse voetballer) een blog schrijven over hun tribune-, reis- en uitgaanservaringen in Turkije die bij eventuele kritiek worden gecensureerd door de staat.

Dit is de secret regel van TFF in overleg met de staat.

Voor mensen die telkens lopen te zeggen dat onze voorzitter alles zelf koopt: De transfers worden volgens de lijst gedaan wat aykut kocaman had opgesteld. Dus ga geen onzin lullen dat onze voorzitter zelf aankopen loopt te doen!

Drama weer, ik blijf ze natuurlijk steunen maar zie ze geen kampioen worden met zulke spelers en nog buitenlanders ook.. Waar zijn de beloofde sterren? Of voormalige sterren..... Ik zou zelfs spelers als Gervinho sterren willen noemen als we zulke spelers zoals Holmen blijven halen.

Onze baas Aziz moet het eens in zien dat dit soort spelers je niet kampioen zullen maken en in plaats van de Alves, Holmens of de Kadlec´s kunnen we beter voor de Paulinho´s of Bernard´s gaan waar je ook minder salaris aangeeft maar ze ook later door kunt verkopen voor veel geld of je houd ze gewoon in Turkije en ze kunnen ook langer mee dan de oudjes die gehaald worden naar ons.

6+0+4 regeling vanaf volgend jaar. Holmen kan niet eens op de bank. Zal weinig gebruik maken van hem.

Niet normaal meer wat de Turkse clubs tegenwoordig kunnen uitgeven en betalen aan salarissen. Hebben ze recent een nieuwe TV contract afgesloten oid? Zoveel hoger zijn de omzetten van de Turkse clubs tov de NL toch niet dat ze 6x zo hoge salarissen kunnen betalen?

18 juni 2013 om 19:54

Tegenwoordig? Volgens mij is dat al meer dan 15 jaar gaande, Turkse clubs zijn veel kapitaalkrachtiger dan Nlse clubs.

18 juni 2013 om 20:24

Volgens Football Money League 2013 heeft Ajax zelfs een hogere omzet dan Galatasaray? Hoe kunnen ze dan salarissen van 6 mln netto betalen? Ben toch wel benieuwd
http://www.deloitte.com/view/en_gb/uk/industries/s...

18 juni 2013 om 20:31

Turkse clubs hebben wereldwijd miljoenen fans, er wordt gesuggereerd dat Fener en Gala alllebei rond de 20 miljoen fans hebben. Dus meer dan heel Nederland qua inwoners. Al deze fans kopen shirts, daarnaast hebben deze clubs hun eigen: telefoonprovider en internet (werkt samen met Turk Telekom) Ze hebben een eigen basketbal en volleybal tak en daaruit stroomt ook geld binnen.

Dit zijn een aantal redenen van hoe Turkse clubs aan hun geld komen, maar je bent gek als je gelooft dat dit de waarheid is. De voorzitters strooien gewoon met zwart geld, dit kan geen 1 Turkse supporter hier ontkennen. Want bijna alle voorzitters in Turkije hebben wel een band met de onderwereld in Turkije.

18 juni 2013 om 20:38

Nog wat aan toe te voegen, er wordt wel miljoenen besteed aan de clubs. Maar er wordt bijna altijd verkeerd besteed bij Turkse clubs. Ipv de jeugd te investeren kopen Turkse clubs vaak wat ouderen spelers, denk maar aan Drogba, Roberto Carlos, Guti enz enz. Natuurlijk heb je ervaren spelers nodig, maar Turkse clubs doen dit vooral voor merchandising en denken niet aan het teambelang, meestal voegen deze bejaarden niks toe. Het kan liever besteed worden aan de jeugd net als in Nederland, maarjah als je voorzitters hebt die er niets van snappen. Dan krijg je dit soort taferelen, en je ziet dat het Turks elftal geen reet voorstelt op dit moment.

Ik hoop dat je wat wijzer bent geworden

18 juni 2013 om 20:39

Een beetje zoals in Oost Europa dus ;-) Krijgen de teams dan straks geen problemen met het Ffp?

18 juni 2013 om 20:48

Yobo,

Weet je wat het is. Zoals Piratekings al zei, de buitenalndse spelers moeten gearriveerd zijn, want we mogen maar een beperkt aantal opstellen. Dat zorgt ervoor dat de clubs het niet aandurven om jonge buitenlandse talenten aan te trekken, want die hebben veel meer tijd nodig om te rijpen.

Maar over het jeugdbeleid (die er niet is) heb je wel gelijk. Alleen als je een Rocky-balboa instelling, Robert de Niro uitstraling en Ronaldinho's kwaliteiten hebt, kan je slagen in de jeugd van de top en in mindere mate subtoppers/middenmoters/etc.

18 juni 2013 om 20:55

Besiktas werd vorige seizoen nog buitengesloten van Europees voetbal, doordat ze de financiële zaken niet in orde hadden. Dit kwam deels door de dure transfers van oa: Guti, Quaresma en Simao. Allemaal oude spelers die in mijn ogen helemaal niks hebben toegevoegd. Ook kwam dit doordat de oude voorzitter Besiktas helemaal in de schulden had gegooit, die man is nu voorzitter van het Turkse voetbalbond......

18 juni 2013 om 21:03

Qua potentie als land zou Turkije het internationaal inderdaad veel beter moeten kunnen doen. Misschien kunnen de hoge salarissen beter investeren in jeugdtrainers van Barca ;-)

18 juni 2013 om 21:04

Bkorkmaz,

Bro, maar dat is het juist. Het is toch zonde dit allemaal, we maken bijna altijd verlies van buitenlandse transfers. Ik kan mij niet herinneren dat we een goeie jonge buitenlander voor veel geld hebben verkocht aan de topclubs. Kijk maar naar Ajax: Ibrahimovic, Sneijder en wij komen met Dia, Carrusca, Higuain en weet ik veel wat voor allemaal rare gasten.

Over jeugd: inderdaad welke? wil ik eigenlijk helemaal niet over beginnen. Arda Turan is de enige van de laatste jaren die wat heeft bereikt van Turkse talenten, ik hoop ook Semih en Salih. Maar ik vewacht er eerlijk gezegd niets van. Wij hemelden ook mensen als Semih, Gokhan en Aydin op, maar kijk waar ze nu staan. Nog steeds zelfde en helemaal niks beter geworden.

Ik heb een neefje die keeper is van de jeugd bij Konyaspor, 19 jaar oud en is eigenlijk tijd om hem te laten keepen. Maar weetje wat de mensen daar zeggen: je bent te jong over 3 4 jaar geven we je de kans. Dit zegt een professionele club uit super lig.......en vul de rest maar zelf in. Ik hoop dat we nog wat gaan bereiken met u-20!

18 juni 2013 om 21:22

Broerrr

Ik kan niks anders dan zuchten en jouw mening overnemen...

De clubs, supporters, beleidsbepalers, voorzitters, bestuurders, analisten en 'huppelepuppen' zijn allemaal geïndexeerd op korte termijn succes. We verwachten succes, het liefst nog vannacht.

Ik ben een Rotterdammer en heb tig vrienden die voor Feyenoord zijn. Als ik over voetbal praat met ze, hebben ze het nooit over transfers. Ze praten altijd over jeugdspelers, hoe ze hun in het A-team kunnen monteren en de spelers die klaar zijn voor een stap hogerop. Ze stellen een plaats in de top 5 als prognose.

Als wij over voetbal praten? Ja, die plek moet aangevuld worden. Transfers zijn uitgebleven, wat is dit man..... Het bestuur functioneert niet, omdat ze géén dure transfers maken. Pffff, het is al 18 juni(?) en nog steeds hebben we géén 'wereldspeler' binnengehaald.

Dat is het verschil.

Jouw neefje-voorbeeld geeft onze situatie perfect weer. Beter had ik het niet kunnen verwoorden. Bij ons speelt de leeftijd van een speler een onwijs grote rol. Want onze voetbalmensen denken dat ervaring met leeftijd te maken heeft, terwijl dat met het aantal gespeelde wedstrijden te maken heeft.

Daarom is het ook moeilijk voor jonge voetballers als jouw neefje om door te breken. Echt jammer, ik gun hem een mooie carriere!

Over u20:

Ik zou mijn verwachtingen laag stellen, zodat we achteraf nog verrast kunnen worden. Ik zie drie spelers die enigszins wat kunnen forceren:

- Salih Ucan
- Hakan Calhanoglu
- Kerim Frei

Alhoewel ik alleen van Salih zeker weet dat hij zal uitblinken. Als jongens als Semih en Salih niet weggaan (op den duur), dan hebben ze alleen ambities tot een punt. Terwijl jongens als Maher, Indi en Strootman staan te popelen om uit te blinken op Europees stadium.

18 juni 2013 om 21:29

Niks aan toe te voegen.....

18 juni 2013 om 21:48

Iedereen weet zo onder hand wel wat Yildirim Demiroren heeft gedaan, uitsluiting voor Europees voetbal was ook een dieptepunt en daarnaast verdacht van omkoopschandaal voor de Turkse beker. Allerlei zaken die niet goed gingen. Quaresma werd buiten gehouden in het elftal zo een speler die niks heeft gedaan in een seizoen maar flink heeft gecashed. Zoveel trainers die het niet goed hebben gedaan. Maar met Fikret Orman die het met goed beleid gaat doen moet het wel goed komen. Geld is er niet maar je zou dit seizoen Fernandes zeker wel kunnen verkopen voor dik 15 mil. Hij heeft veel gedaan voor de club iemand die zijn best doet voor de club dus het geld wat hij krijgt verdient hij wel zeker weten. Als Besiktas nog voor de titel wil meedoen of nog wat wil bereiken op Europees niveau dan moet je wel Fernandes behouden of een soort dergelijke speler ervoor halen. Nieuwe trainer , nieuwe keeper, Almeida wegsturen en haal meteen Bobo terug van Kayseri.

3 jaar getekend hij komt trransfervrij en gaat 1.3 miljoen verdienen plus 10.000 per gespeelde wedstrijd.

Mooie transfer als (!) Baroni vertrekt, anders is dit een hele rare/domme zet. Maar we hebben nog een lange transferperiode te gaan.

Transfer van Holmen is een goede maar zo lang er niemand weggaat dan heb je er niks aan. Fener heeft nu wel voldoende middenvelders lijkt me. Baroni , Krasic kunnen weg denk ik.

Er is nog geen trainer en er zijn al 4 transfers gedaan? raaaar...

Met andere woorden: er heeft geen enkele club interesse in nowfor.
Die zaakwaarnemer probeert hem te slijten aan de eerste de beste club die hem wilt hebben.
Kan me niet voorstellen dat je liever wacht op een Nac of Roda dan dat je bij een gevestigde naam uit de PL tekent. Lekker ongeloof waardig!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren