Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Typisch United, om met Depay speler te halen die er nog niet is’

Laatste update:

Of hij het gaat redden op Old Trafford zal de komende jaren moeten blijken, maar Gary Neville vindt dat Manchester United goede zaken heeft gedaan door PSV-topscorer Memphis Depay vast te leggen. De 21-jarige vleugelaanvaller verhuist komende zomer naar Engeland en Neville is benieuwd.

/

Dat Depay pas vorig seizoen echt doorbrak in Eindhoven en dat hij nog maar vijftien interlands achter zijn naam heeft staan, is voor de voormalig rechtsback geen probleem. “Het is typisch een aankoop voor Man United, om iemand te halen die de potentie heeft, maar die er nog niet is”, geeft de huidige assistent-bondscoach van het Engels elftal aan in gesprek met Sky Sports.

“De club heeft dat door de jaren heen vaker gedaan, zeker met buitenlandse spelers. En Depay is wat mij betreft een opwindende speler, al heeft hij nog wat wel obstakels te overwinnen voordat we kunnen vaststellen of hij een echte topper is”, zegt de oud-voetballer, die in negentien seizoenen tot 400 competitieduels kwam voor United. “Hij zal moeten wennen, maar dat hoort erbij.”

Denk je dat Memphis Depay gaat slagen bij Manchester United?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk dat Depay het uitstekend gaat doen bij Manchester United.

Hij zal zeker z'n kansen krijgen van Louis Van Gaal want zoveel betere wingers heeft Man united niet.

18 mei 2015 om 10:38

Dat denk ik ook. Ennuhh? Haalden ze niet toevallig met ene Cristiano Ronaldo een speler die er nog niet was?

18 mei 2015 om 10:49

Klopt, maar ook talloze supertalenten die niet veel waren uiteindelijk. Het kan nog alle kanten op met die jongen!! Laten we hopen dat hij de goede kant kiest.

18 mei 2015 om 11:54

Bebe, Tosic, Obertan en Zaha doel je op? Die hadden toch een stuk minder laten zien dan Depay nu al heeft laten zien. Het is een risico maar Manchester United heeft vaker toptalenten laten uitgroeien naar topspelers.

Anderson is helaas wel een enorme mislukking geweest. Van Golden Boy winnaar naar een dikke luie speler, Nani is goed geweest maar heeft het ook niet helemaal gehad uiteindelijk.

18 mei 2015 om 12:21

Anderson had pech met zn blessures, anders was hij gewoon een van de beste spelers vd wereld.

18 mei 2015 om 12:53

Inderdaad, Anderson heeft zeker goede dingen laten zien bij Utd maar heeft voornamelijk pech gehad met de vele blessures, dus zeggen dat het kwam door z'n instelling zou wel misplaatst zijn. Hoop dat Depay slaagt bij Utd, zou ook goed zijn voor het aanzien van de ED.
Bovendien heeft Depay zeker het talent, en de drive is ook aanwezig. Wel moet hij iets constanter gaan presteren, tuurlijk is het een man van momenten maar hij heeft ook regelmatig dat hij een wedstrijd totaal niet aanwezig is en er toch 1 doelpunt inprikt. Zo makkelijk zal dat niet bij Utd zijn.
Utd heeft nu wel potentiele toppers voor de flanken met Januzaj en Depay!

18 mei 2015 om 10:41

Young en Valencia doen precies wat LVG wil, dus misschien iets minder aanvallende kwaliteit, maar zeker nuttig. Soms kiest men voor nuttige spelers, maar daar ziet niemand de kwaliteit van in volgens mij.

18 mei 2015 om 11:16

Hij krijgt het inderdaad nog lastig met Young de laatste twee wedstrijden van united die ik heb bekeken (tegen city en Arsenal) was Young een van de betere bij United. Bovendien doet Young verdedigend ook meer dan prima zijn taak, Depay zal dus veel moeten laten zien om snel basisspeler te worden daar

18 mei 2015 om 11:09

Vind di Maria (ook al is hij uit vorm) nog altijd een stuk beter dan Depay op dit moment. Hoop eigenlijk dat die het volgend jaar eindelijk gaat laten zien.

18 mei 2015 om 11:36

Di maria moet op recht spelen niet op links

18 mei 2015 om 13:12

Waarom? Hij is linksbenig. De enige reden dat hij bij Real op rechts speelde is dat CR7 op links speelde. Zelfde reden dat Bale nu op rechts speelt. Ik vond Di Maria altijd meer een type vleugelspeler / voorzet dan een naar binnen trekkende aanvaller met een schot op doel.

Wat mij ook opvalt, is dat sinds het echt ging spelen tussen clubs en depay, depay het niet liet afweten op het veld. Hij laat zich in de wedstrijd niet gek maken door randzaken, sterker nog, in mijn ogen ging hij beter spelen. Dat vergt veel mentaliteit! Deze jongen komt er wel.

18 mei 2015 om 11:39

De deal was nog niet helemaal rond he, Depay gaf zelf ook toe nog medisch gekeurd te moeten worden.

Lijkt me juist logisch dat hij er dan alles aan doet om het niet af te laten ketsen.

18 mei 2015 om 11:45

Daarom is het nog knapper! De meeste gaan het dan forceren en dat gaat averechts werken. Bij hem gaat het wat natuurlijker en dat toont maar weer eens aan over wat voor een topsport mentaliteit hij bschikt (zonder nog dieper in de kont van depay te kruipen haha..)

18 mei 2015 om 12:52

Ah oké, ik dacht dat je ook bedoelde dat Depay misschien niets meer zou geven om presteren bij PSV omdat hij eigenlijk al speler van Man Utd was.

Maar jij doelt puur op de afleiding van randzaken vanwege zijn transfer en hoe hij daar mee om ging. Dat deed hij idd goed.

Dit is voor United ook het juiste moment om Depay te halen. Stel dat hij een tussenstap zou maken en daar zou slagen wordt hij direct 2x zo duur. Een transfersom van rond de 30 mln is tegenwoordig voor een club als United gewoon prima te overzien. Ik ben erg benieuwd naar Depay komend seizoen, ik heb er wel vertrouwen in.

Iedereen wist al het hele jaar dat hij naar United ging, LVG had hem ook al vorig jaar kunnen halen maar is verstandig geweest om een jaartje te laten rijpen bij Psv. Nu is die naar mijn inziens klaar voor de stap naar United. Heb zo'n gevoel dat Memphis al een hele belangrijke speler kan worden volgend jaar.. laten we het hopen, zou natuurlijk ook goed zijn voor het Nederlands Elftal.

Waarom adviseert hij tegelijkertijd om naast Depay ook Bale te proberen te halen? Ze zijn beiden buitenkansen maar is het niet dubbelop?

18 mei 2015 om 10:27

Depay vanaf links, Bale vanaf rechts, Rooney in de spits. Heerlijk aanvalstrio heb je dan

18 mei 2015 om 10:32

Als Bale vanaf rechts ooit had gewerkt dan zou Real hem nooit late gaan. Bale op rechts werkt voor geen ene centimeter!

18 mei 2015 om 10:41

Bale vanaf rechts.. zie het bij real. Gewoon net als zijn laatste seizoen bij tottenham achter de spits zetten.

Het valt me op hoeveel er over Depay wordt gesproken in Engeland. Ik hoor de analisten altijd zeggen dat Nederlandse spelers als nobodies binnen komen maar dat valt dus reuze mee. Mooi om te lezen dat de meeste toch wel vertrouwen in hebben in Depay. Dit soort Engelse analisten kunnen je toch maken of breken. Nu is het aan Depay om het te laten zien.

18 mei 2015 om 10:28

Verschil is denk ik het bedrag dat betaald wordt. Een de vrij en martins Indi gingen voor minder dan 10 miljoen weg dacht ik en depay komt als topscorer en voor 30 miljoen binnen

18 mei 2015 om 10:32

Ligt eraan, over blind en depay werd en wordt geschreven, vooral depay is een hype met neymar-eske trekken.

Maar buttner en Bacuna bijvoorbeeld evenals Bony en Vlaar zijn als nobodies binnengekomen.

Hoe meer geld, des te groter de held

18 mei 2015 om 12:16

Des te sneller hij ook weer wordt afgeschreven als het niks wordt. Het nadeel van een hype is dat hij snel weer over kan zijn. Het is aan Depay om te laten zien dat dit niet het geval is bij hem.

18 mei 2015 om 10:40

Depay moet wel echt nu een beetje ''oppassen''. De Engelse media slaan nu al door met hem de nieuwe Cristiano Ronaldo te noemen, als Depay ook maar 1 ding zegt over dat hij 1 van de beste spelers in de wereld wil worden, dan nemen de media het in Engeland meteen over en komen ze aan met headlines als ''depay gelooft dat hij net zo goed als Messi kan zijn'' blabla.

Maar mocht Depay tegenvallen in zijn eerste seizoen, dan zal de media keihard zijn daar. Daarom ben ik wel blij dat van Gaal zijn coach is en hem hopelijk daarin iets kan leren, maar kijk alleen al naar hoe ze Di Maria behandelen. Hij was vorig jaar 1 van de belangrijkste spelers van Real Madrid en Motm in de Champions League finale, nu wordt hij afgeschilderd als de grootste flop van Manchester United.

18 mei 2015 om 12:13

Klopt daar heb je zeker gelijk in. Zo snel als ze hem nu hypen, zo snel zullen ze hem ook weer laten vallen wanneer hij niet presteert. Depay lijkt me ook een speler die erg slecht tegen dat soort kritiek kan, ook al zegt hij van niet.

Maar toch is het natuurlijk lekkerder binnenkomen wanneer mensen vertrouwen in je hebben. Als er op voorhand al aan je getwijfeld wordt dan sta je al 1-0 achter in mijn ogen.

Depay heeft het fantastich bij ons gedaan en was een belangerijke schakel in het kampioenschap.Hoop dat hij gaat slagen bij ManU maar het kan het zelfde gaan als bij Zaha.
Zaha werd ook gezien als een soort 'Ronaldo' er werd gezegd dat hij net als Rondaldo weer vreugde kon brengen bij de supporters en dat hij een nieuwe 'star' zal zijn enzv enzv maar hij heeft het ook niet gered.
Moyes maakte het Zaha mischien ook wel moeilijk door hem geen eerlijke kans te geven weet niet of het komt door zijn dochter haha maar Depay heeft wel een voordeel dat LVG hem al kent en wel vetrouwen in hem heeft.

18 mei 2015 om 10:57

Zaha kwam vanuit de Championship waar hij niet eens de beste speler was, sterker nog hij was niet eens de beste uit zijn elftal, dat was naar mijn idee zelfs Murray. Ince was dat seizoen by far de beste speler van de Championship.

Met alle respect, het waren vooral United fans die (logischerwijs) lyrisch over hem waren. Echter hoorde je vanaf het begin al dat mensen die de Championship volgde hem weinig kans van slagen gaven.

Gelukkig wordt er vanuit Engeland geen druk en verwachtingen op Depay gelegd. Mijn god, als hij 3 verkeerde passes geeft wordt hij al scheef aangekeken geloof ik.

Nou heeft Neville gelukkig al meerdere malen aangegeven dat hij de tijd nodig heeft om zich aan te passen etc, maar het valt mij wel op hoeveel (ontzettend positieve) berichten er over hem worden geschreven.
De vergelijking met Di Maria die hierboven mij wordt beschreven snap ik wel, maar vind ik niet helemaal correct. Van Di Maria werd er (enigszins terecht) verwacht dat hij binnen zeer korte tijd er gelijk stond. Dit vanwege het bedrag, maar ook vanwege het verwachtingspatroon door zijn staat van dienst en afgelopen seizoen bij Real Madrid. Bij Depay zal dit een stuk minder zijn, simpelweg omdat hij minder heeft gekost maar iedereen er ook rekening mee houdt dat hij nog hartstikke jong is en deels is gehaald voor de toekomst.

Ik kan in ieder geval niet wachten om hem aan de slag te zien in de Premier League, zal ook totaal niet verbaasd zijn als hij volgend seizoen een van de revelaties zal worden en tot 15 a 20 doelpunten komt. Had hem graag in het shirt van Arsenal gezien samen met Willems, maar ik ben allang blij dat hij in de Premier League komt. Dat gezegd hoop ik nog steeds vurig dat Arsenal heel snel Willems ophaalt. Hij heeft naar mijn idee misschien nog wel meer talent dan Depay en kan binnen 5 jaar samen met 2 a 3 anderen tot de beste linksbacks ter wereld worden beschouwd, mits hij deze ontwikkeling doorzet.

Niemand weet of hij het gaat redden of juist niet, maar ik heb er wel vertrouwen in. Hoop alleen dat hij zich niet vol op het fysieke gaat focussen want dat gaat ten koste van veel anderen dingen die hem juist zo'n talent maken.

Volgend seizoen Young en Depay op links, op rechts heb je Di Maria en Januzaj bijvoorbeeld.

Ik denk dat Depay het niet gaat redden daar. Ik denk dat Depay zijn niveau Everton is.

Ik zag gisteren Ashley Young voetballen en wat hij kan, dat kan Depay net zo goed. Ik vind de aanname niet briljant van Young en Depay kan dat beter. Mijn gevoel is dat Depay gaat doorbreken in Engeland

Als van Gaal hem niet had gehaald dan zou ik er ook mijn twijfels over hebben, maar van Gaal kent hem van het WK en hij heeft er zo te zien wel vertrouwen in. Depay zal tijd nodig hebben om te wennen aan de tempo en het fysieke spel van de PL, maar hij heeft zijn fysiek wel mee. Depay zal er aan moeten wennen dat hij niet meer de enige ster zal zijn in het team. Als hij zijn spel weet aan te passen dan heb ik er wel vertrouwen in.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren